1 Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelunlain mukainen kotiin vietävä perhekuntoutus Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelunlain mukaisen kotiin vietävä perhekuntoutuksen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1a. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 2 Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukainen kotiin vietävä perhearviointi Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukaisen kotiin vietävän perhearvioinnin palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1b. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 3 Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukainen kotiin vietävä vanhemmuuden arviointi Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukaisen kotiin vietävän vanhemmuuden arvioinni palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1c. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 4A Sosiaalihuoltolain mukainen perhetyö Sosiaalihuoltolain mukaisen perhetyön palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1d. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 5A Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukainen tukiperhetoiminta, Perustason tukiperhetoiminta Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukaisen tukiperhetoiminnan, Perustason tukiperhetoiminnan palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1e. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 6A Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukainen ammatillinen tukihenkilötoiminta, Perustason ammatillinen tukihenkilötoiminta Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukaisen perustason ammatillisen tukihenkilötoiminnan palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1f. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 7 Sosiaalihuoltolain mukainen kotiin vietävä kuntoutus aikuissosiaalityössä Sosiaalihuoltolain mukaisen kotiin vietävän kuntoutuksen palvelusisältö aikuissosiaalityössä on kuvattu tarkemmin liitteessä 1g. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 8 Sosiaalihuoltolain mukainen ryhmätoiminta aikuissosiaalityössä Sosiaalihuoltolain mukaisen ryhmätoiminnan palvelusisältö aikuissosiaalityössä on kuvattu tarkemmin liitteessä 1h. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 9A Sosiaalihuoltolain mukainen tukihenkilötoiminta aikuissosiaalityössä, Perustason ammatillinen tukihenkilö Sosiaalihuoltolain mukaisen perustason ammatillisen tukihenkilön palvelusisältö aikuissosiaalityössä on kuvattu tarkemmin liitteessä 1h. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 10 Sosiaalihuoltolain mukainen ympärivuorokautinen lasten kotihoito Sosiaalihuoltolain mukaisen ympärivuorokautisen lasten kotihoidon palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1j. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 11A Sosiaalihuoltolain mukaiset oikeuden määräämät tai lastenvalvojan vahvistamat sopimukseen perustuvat valvotut ja tuetut tapaamiset ja valvotut vaihdot Sosiaalihuoltolain mukaisten oikeuden määräämien tai lastenvalvojan vahvistamien sopimukseen perustuvien valvottujen ja tuettujen tapaamisten ja valvottujen vaihtojen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1k. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 4B Lastensuojelulain mukainen tehostettu perhetyö Lastensuojelulain mukaisen tehostetun perhetyön palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1d. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 4C Kriisiperhetyö Kriisiperhetyön palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1d. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 5B Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukainen tukiperhetoiminta, Ammatillinen tukiperhetoiminta Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukaisen tukiperhetoiminnan, Ammatillisen tukiperhetoiminnan palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1e. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 6B Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukainen ammatillinen tukihenkilötoiminta, Vaativa erityistason ammatillinen tukihenkilötoiminta Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukaisen vaativan, erityistason ammatillisen tukihenkilötoiminnan palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1f. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 9B Sosiaalihuoltolain mukainen tukihenkilötoiminta aikuissosiaalityössä, Vaativan tason ammatillinen tukihenkilö Sosiaalihuoltolain mukaisen vaativan tason ammatillisen tukihenkilön palvelusisältö aikuissosiaalityössä on kuvattu tarkemmin liitteessä 1h. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 11B Sijoitetun lapsen yhteydenpidon tuki: tuetut ja valvotut tapaamiset ja valvotut vaihdot huostaan otetuille lapsille Sijoitetun lapsenyhteydenpidon tuen: tuettujen ja valvottujen tapaamisten ja valvottujen vaihtojen huostaan otetuille lapsille palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1k. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä.
Lähde: Hilma
KIIREETTÖMÄT HENKILÖ- JA TIETYT TAVARAKULJETUKSET EKSOTEN ASIAKKAILLE (DPS)
Kuljetusalue Luumäki Ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Lemi Ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Savitaipale ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Taipalsaari ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Ruokolahti ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Rautjärvi ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Parikkala ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Imatra ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Joutseno ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Lappeenranta 1 ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Lappeenranta 2 ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos
Työterveys 2020-2026 (DPS)
Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat työterveyshuollon palvelut sekä niitä tukevat lisäpalvelut Hansel Oy:n asiakkaille (erityisesti kunnille, kuntayhtymille ja seurakunnille). Dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat hakea osallistumista järjestelmään. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hanselin asiakkaat toteuttavat hankinnat dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen toimittajien kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla. Asiakkaiden sisäiset kilpailutukset voivat ajoittua koko dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloajalle. Hankintasopimukset tulee tehdä ennen dynaamisen hankintajärjestelmän päättymistä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään kuusi (6) vuotta, kuitenkin siten, että kaikki hankintasopimukset päättyvät viimeistään 31.12.2028.
Sosiaalityön ja lastensuojelun tukipalvelut ajalle 1.1.2021(tavoite) -31.12.2024 (1v+ 1v optiot)
1 Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelunlain mukainen kotiin vietävä perhekuntoutus Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelunlain mukaisen kotiin vietävä perhekuntoutuksen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1a. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 2 Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukainen kotiin vietävä perhearviointi Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukaisen kotiin vietävän perhearvioinnin palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1b. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 3 Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukainen kotiin vietävä vanhemmuuden arviointi Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukaisen kotiin vietävän vanhemmuuden arvioinni palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1c. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 4A Sosiaalihuoltolain mukainen perhetyö Sosiaalihuoltolain mukaisen perhetyön palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1d. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 5A Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukainen tukiperhetoiminta, Perustason tukiperhetoiminta Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukaisen tukiperhetoiminnan, Perustason tukiperhetoiminnan palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1e. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 6A Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukainen ammatillinen tukihenkilötoiminta, Perustason ammatillinen tukihenkilötoiminta Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukaisen perustason ammatillisen tukihenkilötoiminnan palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1f. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 7 Sosiaalihuoltolain mukainen kotiin vietävä kuntoutus aikuissosiaalityössä Sosiaalihuoltolain mukaisen kotiin vietävän kuntoutuksen palvelusisältö aikuissosiaalityössä on kuvattu tarkemmin liitteessä 1g. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 8 Sosiaalihuoltolain mukainen ryhmätoiminta aikuissosiaalityössä Sosiaalihuoltolain mukaisen ryhmätoiminnan palvelusisältö aikuissosiaalityössä on kuvattu tarkemmin liitteessä 1h. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 9A Sosiaalihuoltolain mukainen tukihenkilötoiminta aikuissosiaalityössä, Perustason ammatillinen tukihenkilö Sosiaalihuoltolain mukaisen perustason ammatillisen tukihenkilön palvelusisältö aikuissosiaalityössä on kuvattu tarkemmin liitteessä 1h. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 10 Sosiaalihuoltolain mukainen ympärivuorokautinen lasten kotihoito Sosiaalihuoltolain mukaisen ympärivuorokautisen lasten kotihoidon palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1j. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 11A Sosiaalihuoltolain mukaiset oikeuden määräämät tai lastenvalvojan vahvistamat sopimukseen perustuvat valvotut ja tuetut tapaamiset ja valvotut vaihdot Sosiaalihuoltolain mukaisten oikeuden määräämien tai lastenvalvojan vahvistamien sopimukseen perustuvien valvottujen ja tuettujen tapaamisten ja valvottujen vaihtojen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1k. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 4B Lastensuojelulain mukainen tehostettu perhetyö Lastensuojelulain mukaisen tehostetun perhetyön palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1d. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 4C Kriisiperhetyö Kriisiperhetyön palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1d. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 5B Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukainen tukiperhetoiminta, Ammatillinen tukiperhetoiminta Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukaisen tukiperhetoiminnan, Ammatillisen tukiperhetoiminnan palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1e. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 6B Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukainen ammatillinen tukihenkilötoiminta, Vaativa erityistason ammatillinen tukihenkilötoiminta Sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukaisen vaativan, erityistason ammatillisen tukihenkilötoiminnan palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1f. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 9B Sosiaalihuoltolain mukainen tukihenkilötoiminta aikuissosiaalityössä, Vaativan tason ammatillinen tukihenkilö Sosiaalihuoltolain mukaisen vaativan tason ammatillisen tukihenkilön palvelusisältö aikuissosiaalityössä on kuvattu tarkemmin liitteessä 1h. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. 11B Sijoitetun lapsen yhteydenpidon tuki: tuetut ja valvotut tapaamiset ja valvotut vaihdot huostaan otetuille lapsille Sijoitetun lapsenyhteydenpidon tuen: tuettujen ja valvottujen tapaamisten ja valvottujen vaihtojen huostaan otetuille lapsille palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1k. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä.
Soiten henkilö- ja pientavarakuljetukset
Tällä hankinnalla hoidetaan Keski-Pohjanmaan sosiaali- ja terveyspalvelukuntayhtymä Soiten Matkapalvelukeskuksen kautta ohjattava liikennöinti. Dynaamisen hankintajärjestelmän ensimmäinen palveluntuottajahaku päättyy 31.7.2020 klo 16:00. Saapuneiden tarjousten perusteella Soiten hallitus tekee ensimmäisestä hakukierroksesta hankintapäätöksen elokuun 2020 aikana. Kuljetuspalvelu pitää sisällään myös mahdolliset Soiten yksiköiden pientavarakuljetukset. Nämä kuljetukset välitetään myös keskitetysti matkapalvelukeskuksen kautta sopimusliikennöitsijöille. Pientavarakuljetuksia voidaan hoitaa samanaikaisesti henkilökuljetusten kanssa, jos ne maantieteellisesti ja ajallisesti ovat yhdisteltävissä. Kuljetuspalveluasiakkaalle ei saa tästä kumminkaan tulla lisäkustannusta omavastuuosuuteen. Ensisijainen kyyditettävä on asiakas ja toissijainen on pientavara ja tämä on ajoperuste myös kyydin hoitamiselle. Liikennöitsijät ilmoittautuvat järjestelmään ja samalla hyväksyvät annetut hinnat ja ehdot. Erillistä tarjousta ei anneta vaan liikennöitsijä sitoutuu tilaajan määrittelemiin hintoihin ja ehtoihin ilmoittautumalla järjestelmään. Tilaaja tarkistaa soveltuvuusvaatimusten oikeellisuuden ennen päätöksentekoa. Tarkempi kuvaus hankinnasta ja hinnoista sekä ehdoista liitteenä olevissa asiakirjoissa.
HUS Subcontracting genetic diagnostic tests
This dynamic purchasing system is targeted at the genetic diagnostic test services needed by the various clinics of the HUS Joint Municipal Authority for Specialised Health Care, to the extent that HUSLAB as a producer of diagnostic services does not itself offer them to these clinics. Genetic diagnostic test services procured through this dynamic purchasing system come directly to support clinical patient work and the individual patient's treatment decisions as an assistive source of information. Thus, the content of the service and the substantive accuracy of the results provided have a key role to play for HUS. In addition to HUSLAB, ISLAB (Eastern Finland Laboratory Centre, Joint Authority Enterprise) participates to the dynamic purchasing system and is able to jointly with HUSLAB or alone procure diagnostic genetic services.
Työnohjauspalvelut
Yksilötyönohjaus, 45 min Yksilötyönohjauksella tarkoitetaan kahdenkeskeistä ja säännöllistä ohjausta, joka toimii ammatillisen osaamisen ja työssä motivoitumisen, työhyvinvoinnin sekä työssäjaksamisen tukena. Yksilötyönohjaus selkeyttää ja yhdenmukaistaa ymmärrystä omasta perustehtävästä ja mahdollistaa oman ammatillisen kasvun ja kehityksen arvioinnin. Ryhmätyönohjaus, 90 min, alle 12 henkilöä Ryhmätyönohjaus on ryhmässä tapahtuvaa työnohjausta, jonka sisältönä voi olla asiakassuhteiden tai ryhmädynamiikan tarkastelua sekä moniammatillisen yhteistyön toteutumista käytännössä, oman työhyvinvoinnin tukemista käytännössä sekä oman työotteen vaikuttavuutta ja käsittelyä muiden kanssa. Ryhmätyönohjaus, 90 min, yli 12 henkilöä Ryhmätyönohjaus on ryhmässä tapahtuvaa työnohjausta, jonka sisältönä voi olla asiakassuhteiden tai ryhmädynamiikan tarkastelua sekä moniammatillisen yhteistyön toteutumista käytännössä, oman työhyvinvoinnin tukemista käytännössä sekä oman työotteen vaikuttavuutta ja käsittelyä muiden kanssa. Työyhteisötyönohjaus, 90 min, alle 12 henkilöä Työyhteisön työnohjauksella tarkoitetaan moniammatillisen työyksikön työntekijöiden toiminnan kehittämistä asiakaslähtöisesti. Työnohjauksen tavoitteena on selkeyttää erilaisia rooleja työyhteisössä ja parantaa työilmapiiriä yhdessä esimiehen ja työyhteisön jäsenten kanssa. Työyhteisötyönohjaus, 90 min, yli 12 henkilöä Työyhteisön työnohjauksella tarkoitetaan moniammatillisen työyksikön työntekijöiden toiminnan kehittämistä asiakaslähtöisesti. Työnohjauksen tavoitteena on selkeyttää erilaisia rooleja työyhteisössä ja parantaa työilmapiiriä yhdessä esimiehen ja työyhteisön jäsenten kanssa. Esimiestyönohjaus, 45 min, yksilöohjaus Esimiesten työnohjaus tukee esimiehiä oman perustehtävänsä hoitamisessa oman henkilökohtaisen identiteetin sekä voimavarojen vahvistamista ja johtamistaitojen kehittämistä organisaation arvojen ja visioiden suuntaisesti. Työnohjauksessa tarkastellaan yksilöllisiä ja ryhmädynaamisia ilmiöitä sekä esimiehen toimintaa ja sen vaikuttavuutta organisaatioon. Työnohjaus mahdollistaa resurssien arvioimisen strategian mukaisesti sekä tukee esimiehiä henkilökunnan osaamisen kehittämisessä. Kaiken perustana on asiakaslähtöinen palveluprosessi. Työnohjaus voidaan toteuttaa yksilö- ja ryhmämuotoisena. Esimiestyönohjaus, 90 min, ryhmäohjaus, alle 12 henkilöä Esimiesten työnohjaus tukee esimiehiä oman perustehtävänsä hoitamisessa oman henkilökohtaisen identiteetin sekä voimavarojen vahvistamista ja johtamistaitojen kehittämistä organisaation arvojen ja visioiden suuntaisesti. Työnohjauksessa tarkastellaan yksilöllisiä ja ryhmädynaamisia ilmiöitä sekä esimiehen toimintaa ja sen vaikuttavuutta organisaatioon. Työnohjaus mahdollistaa resurssien arvioimisen strategian mukaisesti sekä tukee esimiehiä henkilökunnan osaamisen kehittämisessä. Kaiken perustana on asiakaslähtöinen palveluprosessi. Työnohjaus voidaan toteuttaa yksilö- ja ryhmämuotoisena. Esimiestyönohjaus, 90 min, ryhmäohjaus, yli 12 henkilöä Esimiesten työnohjaus tukee esimiehiä oman perustehtävänsä hoitamisessa oman henkilökohtaisen identiteetin sekä voimavarojen vahvistamista ja johtamistaitojen kehittämistä organisaation arvojen ja visioiden suuntaisesti. Työnohjauksessa tarkastellaan yksilöllisiä ja ryhmädynaamisia ilmiöitä sekä esimiehen toimintaa ja sen vaikuttavuutta organisaatioon. Työnohjaus mahdollistaa resurssien arvioimisen strategian mukaisesti sekä tukee esimiehiä henkilökunnan osaamisen kehittämisessä. Kaiken perustana on asiakaslähtöinen palveluprosessi. Työnohjaus voidaan toteuttaa yksilö- ja ryhmämuotoisena. Perhetyön työnohjaus, 45 min, yksilöohjauksena Perhetyön työnohjaus. Perheiden kanssa työskentelevien työntekijöiden työnohjaus auttaa työntekijää näkemään perheen vuorovaikutuskokonaisuuden toimintaa, erityisesti miten lapset, nuoret ja vanhemmat toimivat perheen kussakin erilaisessa muutosvaiheessa. Työnohjaus voi olla myös suoraa työnohjausta, jossa perhe kokonaisuutena tai sovitut perheenjäsenet ovat paikalla. Perhetyön työnohjaus voi sisältää myös laajempaa sosiaalista verkostoa koskevaa tarkastelua. Perhetyön työnohjaus, 90 min, ryhmäohjaus alle 12 henkilöä Perhetyön työnohjaus. Perheiden kanssa työskentelevien työntekijöiden työnohjaus auttaa työntekijää näkemään perheen vuorovaikutuskokonaisuuden toimintaa, erityisesti miten lapset, nuoret ja vanhemmat toimivat perheen kussakin erilaisessa muutosvaiheessa. Työnohjaus voi olla myös suoraa työnohjausta, jossa perhe kokonaisuutena tai sovitut perheenjäsenet ovat paikalla. Perhetyön työnohjaus voi sisältää myös laajempaa sosiaalista verkostoa koskevaa tarkastelua. Perhetyön työnohjaus, 90 min, ryhmäohjaus, yli 12 henkilöä Perhetyön työnohjaus. Perheiden kanssa työskentelevien työntekijöiden työnohjaus auttaa työntekijää näkemään perheen vuorovaikutuskokonaisuuden toimintaa, erityisesti miten lapset, nuoret ja vanhemmat toimivat perheen kussakin erilaisessa muutosvaiheessa. Työnohjaus voi olla myös suoraa työnohjausta, jossa perhe kokonaisuutena tai sovitut perheenjäsenet ovat paikalla. Perhetyön työnohjaus voi sisältää myös laajempaa sosiaalista verkostoa koskevaa tarkastelua. Kriisityönohjaus, 45 min, yksilöohjaus Kriisityönohjaus: Käytetään vaativien kriisitilanteiden ja konfliktien käsittelyyn, asiakastilanteisiin, työstä esiin nousseiden ongelmien / haasteiden käsittelyyn, jotka kohdistuvat yksittäiseen työntekijään tai koko työyhteisöön. Tavoitteena on tukea ja auttaa yksilöä tai työyhteisöä selviytymään tilanteessa. Muihin työnohjausmuotoihin verrattuna ohjaus voi olla tilanteesta riippuen lyhytkestoisempaa, kertoja voi olla esim. 1 - 10. Kriisityönohjaus, 90 min, ryhmäohjaus, alle 12 henkilöä Kriisityönohjaus: Käytetään vaativien kriisitilanteiden ja konfliktien käsittelyyn, asiakastilanteisiin, työstä esiin nousseiden ongelmien / haasteiden käsittelyyn, jotka kohdistuvat yksittäiseen työntekijään tai koko työyhteisöön. Tavoitteena on tukea ja auttaa yksilöä tai työyhteisöä selviytymään tilanteessa. Muihin työnohjausmuotoihin verrattuna ohjaus voi olla tilanteesta riippuen lyhytkestoisempaa, kertoja voi olla esim. 1 - 10. Kriisityönohjaus, 90 min, ryhmäohjaus, yli 12 henkilöä. Kriisityönohjaus: Käytetään vaativien kriisitilanteiden ja konfliktien käsittelyyn, asiakastilanteisiin, työstä esiin nousseiden ongelmien / haasteiden käsittelyyn, jotka kohdistuvat yksittäiseen työntekijään tai koko työyhteisöön. Tavoitteena on tukea ja auttaa yksilöä tai työyhteisöä selviytymään tilanteessa. Muihin työnohjausmuotoihin verrattuna ohjaus voi olla tilanteesta riippuen lyhytkestoisempaa, kertoja voi olla esim. 1 - 10. Mielenterveys- ja päihdetyön ryhmätyönohjaus, 90 min, alle 12 henkilöä Mielenterveys- ja päihdetyöryhmien työnohjausryhmät ovat moniammatillisia. Työohjausryhmässä voi olla mukana mm. lääkäreitä, sairaanhoitajia, psykologeja, lähihoitajia, sosionomeja ja toimintaterapeutteja. Työohjauksella on kaksi tarkoitusta, 1) kehittää asiakastyön laatua moniammatillisen yhteisen dialogin, reflektion ja työtapojen pohdinnan kautta ja 2) tukea työntekijöiden työhyvinvointia tarjoamalla mahdollisuuden käsitellä vaikeita asiakastilanteita ja vahvistamalla osaamista yhteisen dialogisen keskustelun kautta. Mielenterveys- ja päihdetyön työnohjausta tarvitaan erikoissairaanhoidon, perusterveydenhuollon ja sosiaalipalveluiden työryhmissä. Mielenterveys- ja päihdetyön ryhmätyönohjaus, 90 min, yli 12 henkilöä Mielenterveys- ja päihdetyöryhmien työnohjausryhmät ovat moniammatillisia. Työohjausryhmässä voi olla mukana mm. lääkäreitä, sairaanhoitajia, psykologeja, lähihoitajia, sosionomeja ja toimintaterapeutteja. Työohjauksella on kaksi tarkoitusta, 1) kehittää asiakastyön laatua moniammatillisen yhteisen dialogin, reflektion ja työtapojen pohdinnan kautta ja 2) tukea työntekijöiden työhyvinvointia tarjoamalla mahdollisuuden käsitellä vaikeita asiakastilanteita ja vahvistamalla osaamista yhteisen dialogisen keskustelun kautta. Mielenterveys- ja päihdetyön työnohjausta tarvitaan erikoissairaanhoidon, perusterveydenhuollon ja sosiaalipalveluiden työryhmissä. Perhehoitajien ryhmätyönohjaus, 90 min, alle 12 henkilöä Perhehoitajien työnohjaus. Perhehoito on hoidon tai muun osa- tai ympärivuorokautisen huolenpidon järjestämistä lyhyt- tai pitkäaikaisesti perhehoitajan yksityiskodissa tai hoidettavan kotona. Perhehoidon tavoitteena on antaa perhehoidossa olevalle henkilölle mahdollisuus kodinomaiseen hoitoon ja läheisiin ihmissuhteisiin sekä edistää hänen perusturvallisuuttaan ja sosiaalisia suhteitaan. Perhehoitoa voidaan järjestää lastensuojelussa ja erityisryhmien ja ikäihmisten palveluissa. Esim. perhehoitoon sijoitetulla lapsella voi olla takanaan vaikeita elämänkokemuksia ja hän voi tarvita paljon tukea arkipäivässä. Perhehoitajien työnohjauksen tehtävänä on tukea perhehoitajia heidän tehtävässään. Perhehoitajien työnohjaus toteutetaan pääsääntöisesti ryhmätyönohjauksena ja erityistilanteissa voi työnohjausta olla lyhytaikaisesti myös perhekohtaisesti Perhehoitajien ryhmätyönohjaus, 90 min, yli 12 henkilöä Perhehoitajien työnohjaus. Perhehoito on hoidon tai muun osa- tai ympärivuorokautisen huolenpidon järjestämistä lyhyt- tai pitkäaikaisesti perhehoitajan yksityiskodissa tai hoidettavan kotona. Perhehoidon tavoitteena on antaa perhehoidossa olevalle henkilölle mahdollisuus kodinomaiseen hoitoon ja läheisiin ihmissuhteisiin sekä edistää hänen perusturvallisuuttaan ja sosiaalisia suhteitaan. Perhehoitoa voidaan järjestää lastensuojelussa ja erityisryhmien ja ikäihmisten palveluissa. Esim. perhehoitoon sijoitetulla lapsella voi olla takanaan vaikeita elämänkokemuksia ja hän voi tarvita paljon tukea arkipäivässä. Perhehoitajien työnohjauksen tehtävänä on tukea perhehoitajia heidän tehtävässään. Perhehoitajien työnohjaus toteutetaan pääsääntöisesti ryhmätyönohjauksena ja erityistilanteissa voi työnohjausta olla lyhytaikaisesti myös perhekohtaisesti. Lääkäreiden työnohjaus, 45 min, yksilötyönohjaus Lääkärityönohjaus on tarkoitettu erilaisiin tarpeisiin potilastyötä tekeville kliinikoille ja lääkärityöyhteisöille ja on tarkoitettu mm. potilastyönohjaukseen tukemaan työhyvinvointia potilas-lääkäri -hoitosuhteissa. Työnohjausta annetaan pääasiassa lääkäriryhmille, mutta erityisestä tarpeesta sitä voidaan tarjota myös yksilöille. Työnohjaus antaa varmuutta tehdä työtä omana itsenä. Se on ammatillisen kehittymisen menetelmä, joka auttaa huolehtimaan omasta jaksamisesta. Lääkäreiden työnohjaus, 90 min, ryhmätyönohjaus alle 12 henkilöä Lääkärityönohjaus on tarkoitettu erilaisiin tarpeisiin potilastyötä tekeville kliinikoille ja lääkärityöyhteisöille ja on tarkoitettu mm. potilastyönohjaukseen tukemaan työhyvinvointia potilas-lääkäri -hoitosuhteissa. Työnohjausta annetaan pääasiassa lääkäriryhmille, mutta erityisestä tarpeesta sitä voidaan tarjota myös yksilöille. Työnohjaus antaa varmuutta tehdä työtä omana itsenä. Se on ammatillisen kehittymisen menetelmä, joka auttaa huolehtimaan omasta jaksamisesta. Lääkäreiden työnohjaus, 90 min, ryhmätyönohjaus yli 12 henkilöä Lääkärityönohjaus on tarkoitettu erilaisiin tarpeisiin potilastyötä tekeville kliinikoille ja lääkärityöyhteisöille ja on tarkoitettu mm. potilastyönohjaukseen tukemaan työhyvinvointia potilas-lääkäri -hoitosuhteissa. Työnohjausta annetaan pääasiassa lääkäriryhmille, mutta erityisestä tarpeesta sitä voidaan tarjota myös yksilöille. Työnohjaus antaa varmuutta tehdä työtä omana itsenä. Se on ammatillisen kehittymisen menetelmä, joka auttaa huolehtimaan omasta jaksamisesta.
Työkyvyn arviointi: erikoislääkärin ja neuropsykologiset tutkimukset
Neuropsykologi Neuropsykologin toteuttama työkyvyn arviointi, jota toteutetaan erilaisin tutkimuksellisin menetelmin. Palvelu toteutetaan asiantuntija-arviointina (Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta, 4 luku 2 §). Palvelun tavoitteena on tukea Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimiston (jäljempänä TE-toimisto) henkilöasiakkaiden palveluprosessia ja selvittää asiakkaan työ- ja toimintakykyä suhteessa hakuammattiin tai suhteessa suunniteltuun koulutukseen. Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Palvelukuvaus. Palvelua toteuttaa henkilö, jolla on suoritettu laissa terveydenhuollon ammattihenkilöistä (28.6.1994/559) 5 §:ssä tarkoitettu psykologin koulutus (PsM, psykologian maisteri tai vastaava akateeminen loppututkinto) sekä Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto Valviran myöntämä oikeus harjoittaa ammattiaan laillistettuna psykologina, minkä lisäksi joko neuropsykologian erikoispsykologin koulutus (PsL, psykologian lisensiaatin tutkinto, johon kuuluvat erikoistumisopinnot neuropsykologian erikoisalalla) tai vanhamuotoinen kliinisen neuropsykologin koulutus (ennen erikoispsykologikoulutusta järjestetty valtakunnallinen neuropsykologian jatko- ja täydennyskoulutus). Psykiatri Psykiatrin toteuttama työkyvyn arviointi, jota toteutetaan erilaisin tutkimuksellisin menetelmin. Palvelu toteutetaan asiantuntija-arviointina (Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta, 4 luku 2 §). Palvelun tavoitteena on tukea Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimiston (jäljempänä TE-toimisto) henkilöasiakkaiden palveluprosessia ja selvittää asiakkaan työ- ja toimintakykyä suhteessa hakuammattiin tai suhteessa suunniteltuun koulutukseen. Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Palvelukuvaus. Palvelua toteuttaa henkilö, jolla on suoritettu laissa terveydenhuollon ammattihenkilöistä (28.6.1994/559) 4 a §:ssä tarkoitettu psykiatrian erikoislääkärikoulutus sekä Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto Valviran myöntämä oikeus harjoittaa erikoislääkärin ammattia laillistettuna ammattihenkilönä. Neurologi Neurologin toteuttama työkyvyn arviointi, jota toteutetaan erilaisin tutkimuksellisin menetelmin. Palvelu toteutetaan asiantuntija-arviointina (Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta, 4 luku 2 §). Palvelun tavoitteena on tukea Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimiston (jäljempänä TE-toimisto) henkilöasiakkaiden palveluprosessia ja selvittää asiakkaan työ- ja toimintakykyä suhteessa hakuammattiin tai suhteessa suunniteltuun koulutukseen. Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Palvelukuvaus. Palvelua toteuttaa henkilö, jolla on suoritettu laissa terveydenhuollon ammattihenkilöistä (28.6.1994/559) 4 a §:ssä tarkoitettu neurologian erikoislääkärikoulutus sekä Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto Valviran myöntämä oikeus harjoittaa erikoislääkärin ammattia laillistettuna ammattihenkilönä. Fysiatri Fysiatrin toteuttama työkyvyn arviointi, jota toteutetaan erilaisin tutkimuksellisin menetelmin. Palvelu toteutetaan asiantuntija-arviointina (Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta, 4 luku 2 §). Palvelun tavoitteena on tukea Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimiston (jäljempänä TE-toimisto) henkilöasiakkaiden palveluprosessia ja selvittää asiakkaan työ- ja toimintakykyä suhteessa hakuammattiin tai suhteessa suunniteltuun koulutukseen. Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Palvelukuvaus. Palvelua toteuttaa henkilö, jolla on suoritettu laissa terveydenhuollon ammattihenkilöistä (28.6.1994/559) 4 a §:ssä tarkoitettu fysiatrian erikoislääkärikoulutus sekä Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto Valviran myöntämä oikeus harjoittaa erikoislääkärin ammattia laillistettuna ammattihenkilönä. Muu erikoislääkäri Erikoislääkärin toteuttama työkyvyn arviointi, jota toteutetaan erilaisin tutkimuksellisin menetelmin. Palvelu toteutetaan asiantuntija-arviointina (Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta, 4 luku 2 §). Palvelun tavoitteena on tukea Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimiston (jäljempänä TE-toimisto) henkilöasiakkaiden palveluprosessia ja selvittää asiakkaan työ- ja toimintakykyä suhteessa hakuammattiin tai suhteessa suunniteltuun koulutukseen. Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Palvelukuvaus. Palvelua toteuttaa henkilö, jolla on suoritettu laissa terveydenhuollon ammattihenkilöistä (28.6.1994/559) 4 a §:ssä tarkoitettu erikoislääkärikoulutus sekä Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto Valviran myöntämä oikeus harjoittaa erikoislääkärin ammattia laillistettuna ammattihenkilönä.
ICT-asiantuntijakoulutukset
Dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena on ICT-palveluihin liittyvät koulutukset. ICT-koulutuksen dynaamisen hankintajärjestelmän kohteeseen kuuluvat muun muassa seuraavat koulutusalueet: 1) ICT-infrastruktuuripalvelut 2) Sovelluspalvelut 3) Ohjelmistorobotiikka ja tekoälypalvelut 4) Tietoturva ja tietosuoja 5) Kokonaisarkkitehtuuri 6) Muut ICT-palveluihin liittyvät palvelut Hankinnat toteutetaan dynaamisen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen toimittajien kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla. Kilpailutukset voivat koskea yksittäistä koulutustapahtumaa, kurssia tai sopimuskautta. Kilpailutukset voivat ajoittua koko dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloajalle.
Ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen hankinta
Hankinta on kuvattu tarkemmin tämän ilmoittautumispyynnön liitteillä. Arvioidut asiakasmäärät ja niiden jakautuminen tilaajien kesken on kuvattu liitteellä 2. "Hankinnan kohde ja palvelukonsepti".
Vammaispalvelu- ja sosiaalihuoltolain mukaiset kuljetukset Länsi-Uudenmaan alueella sijaitseville kunnille sekä kuntayhtymälle (osallistumispyyntö)
Dynaamisesta toimittajarekisteristä on kerrottu tarkemmin tämän ilmoituksen liitteessä nro 1 "Dynaamisen toimittajarekisterin kuvaus" ja liitteessä nro 2 "Dynaamisen toimittajarekisterin visualisointi". Dynaamisen toimittajarekisterin sisällä tehtävien henkilökuljetusten alustava kuvaus on liitteessä nro 3 "Alustava kuljetuspalvelun kuvaus".
Haku yhteiskäyttöautoyritysten pysäköintitunnusjärjestelmään
Helsingin kaupunki on vuonna 2014 ottanut käyttöönsä yhteiskäyttöautoyritysten pysäköintitunnuksen. Tunnuksella voi pysäköidä kantakaupungin kaikkien vyöhykkeiden asukas- ja yrityspysäköintipaikoilla sekä tämän lisäksi ilman pysäköintimaksua tai aikarajoitusta Helsingin kaupungin alueella kaupungin omistamilla tai hallinnoimilla maksullisilla pysäköintipaikoilla ja pysäköintikiekkopaikoilla, jos niiden aikarajoitus on enemmän kuin 60 minuuttia. Vyöhykkeet on esitetty liitteessä 3 olevassa kartassa. Lisäksi Helsingissä on noin 90 pelkästään yhteiskäyttöautoyrityksille varattua pysäköintipaikkaa. Näille paikoille voi pysäköidä yhteiskäyttöautojen pysäköintitunnuksella vain käyttämällä paikkojen varausjärjestelmää. Tunnuksen hinta on kulloinkin voimassa olevan asukaspysäköintitunnuksen hinnan suuruinen. Tunnuksen käyttöönoton tavoitteena on parantaa yhteiskäyttöautoyritysten toimintaedellytyksiä sekä kohdella alalla olevia ja sinne tulevia yrityksiä tasapuolisesti. Kaupunkiympäristön toimialan maankäyttö ja kaupunkirakenne -palvelukokonaisuuden, liikenne- ja katusuunnittelu –palvelu pyytää kiinnostuneita yhteiskäyttöautopalveluita tarjoavia toimijoita jättämään hakemuksen tämän hakuohjeen mukaisesti. Kaikki halukkaat yritykset, jotka täyttävät tässä hakuilmoituksessa ja liitteissä esitetyt kelpoisuusvaatimukset sekä ovat valmiita sitoutumaan pysäköintitunnuksen myöntämisehtoihin voivat jättää hakemuksen. Lupia myönnetään enintään 3 000 ajoneuvolle kuitenkin enintään 500 tunnusta palvelukokonaisuutta tai yritystä kohden.
Haku yhteiskäyttöautoyritysten pysäköintitunnusjärjestelmään
Helsingin kaupunki on vuonna 2014 ottanut käyttöönsä yhteiskäyttöautoyritysten pysäköintitunnuksen. Tunnuksella voi pysäköidä kantakaupungin kaikkien vyöhykkeiden asukas- ja yrityspysäköintipaikoilla. Vyöhykkeet on esitetty liitteessä 3 olevassa kartassa. Lisäksi Helsingissä on noin 90 pelkästään yhteiskäyttöautoyrityksille varattua pysäköintipaikkaa. Näille sekä tämän lisäksi ilman pysäköintimaksua tai aikarajoitusta Helsingin kaupungin alueella kaupungin omistamilla tai hallinnoimilla maksullisilla pysäköintipaikoilla ja pysäköintikiekkopaikoilla, jos niiden aikarajoitus on enemmän kuin 60 minuuttia, paikoille voi pysäköidä yhteiskäyttöautojen pysäköintitunnuksella vain käyttämällä paikkojen varausjärjestelmää. Tunnuksen hinta on kulloinkin voimassa olevan asukaspysäköintitunnuksen hinnan suuruinen. Tunnuksen käyttöönoton tavoitteena on parantaa yhteiskäyttöautoyritysten toimintaedellytyksiä sekä kohdella alalla olevia ja sinne tulevia yrityksiä tasapuolisesti. Kaupunkiympäristön toimialan maankäyttö ja kaupunkirakenne -palvelukokonaisuuden, liikenne- ja katusuunnittelu –palvelu pyytää kiinnostuneita yhteiskäyttöautopalveluita tarjoavia toimijoita jättämään hakemuksen tämän hakuohjeen mukaisesti. Kaikki halukkaat yritykset, jotka täyttävät tässä hakuilmoituksessa ja liitteissä esitetyt kelpoisuusvaatimukset sekä ovat valmiita sitoutumaan pysäköintitunnuksen myöntämisehtoihin voivat jättää hakemuksen. Lupia myönnetään enintään 3 000 ajoneuvolle kuitenkin enintään 500 tunnusta palvelukokonaisuutta tai yritystä kohden.
Haku yhteiskäyttöautoyritysten pysäköintitunnusjärjestelmään
Helsingin kaupunki on vuonna 2014 ottanut käyttöönsä yhteiskäyttöautoyritysten pysäköintitunnuksen. Tunnuksella voi pysäköidä kantakaupungin kaikkien vyöhykkeiden asukas- ja yrityspysäköintipaikoilla. Vyöhykkeet on esitetty liitteessä 3 olevassa kartassa. Lisäksi Helsingissä on noin 90 pelkästään yhteiskäyttöautoyrityksille varattua pysäköintipaikkaa. Näille paikoille voi pysäköidä yhteiskäyttöautojen pysäköintitunnuksella vain käyttämällä paikkojen varausjärjestelmää. Tunnuksen hinta on kulloinkin voimassa olevan asukaspysäköintitunnuksen hinnan suuruinen. Tunnuksen käyttöönoton tavoitteena on parantaa yhteiskäyttöautoyritysten toimintaedellytyksiä sekä kohdella alalla olevia ja sinne tulevia yrityksiä tasapuolisesti. Kaupunkiympäristön toimialan maankäyttö ja kaupunkirakenne -palvelukokonaisuuden, liikenne- ja katusuunnittelu –palvelu pyytää kiinnostuneita yhteiskäyttöautopalveluita tarjoavia toimijoita jättämään hakemuksen tämän hakuohjeen mukaisesti. Kaikki halukkaat yritykset, jotka täyttävät tässä hakuilmoituksessa ja liitteissä esitetyt kelpoisuusvaatimukset sekä ovat valmiita sitoutumaan pysäköintitunnuksen myöntämisehtoihin voivat jättää hakemuksen. Lupia myönnetään enintään 3 000 ajoneuvolle kuitenkin enintään 500 tunnusta palvelukokonaisuutta tai yritystä kohden.
Haku yhteiskäyttöautoyritysten pysäköintitunnusjärjestelmään
Kaupunkiympäristön toimialan maankäyttö ja kaupunkirakenne -palvelukokonaisuuden liikenne- ja katusuunnittelu pyytää niitä, jotka ovat halukkaita hakemaan yhteiskäyttöautoyritysten pysäköintitunnuksia jättämään hakemuksen. Hakemukseen tulee liittää tieto, kuinka montaa tunnusta hakija hakee. Ajoneuvojen omistaja tai ensimmäinen haltija tulee ilmoittaa. Ajoneuvojen kelpoisuus tarkistetaan kaupunkiympäristön toimialan asiakaspalvelussa lupia lunastettaessa. Ajoneuvon, jolle yhteiskäyttöautoyritysten pysäköintitunnusta haetaan, tulee olla rekisteröity henkilöautoksi. Hakijalla tulee tunnuksia lunastaessaan olla mukana rekisteriotteen tekninen osa ajoneuvoista, joille tunnuksia lunastetaan sekä luettelo, josta ilmenee, mille ajoneuvoille tunnuksia on aikaisemmin myönnetty. Hakijan velvollisuus on siten ylläpitää ajantasaista luetteloa ajoneuvoista, joille tunnuksia on myönnetty. Hakijan tulee sopia etukäteen kaupunkiympäristön toimialan asiakaspalvelun kanssa, milloin saapuu lunastamaan tunnuksia. Tunnukset tulee lunastaa kaupunkiympäristön asiakaspalvelusta, Sörnäistenkatu 1, kolmen (3) kuukauden kuluessa niiden myöntämisestä liikenne- ja katusuunnittelu -palvelusta. Tunnukset tulee maksaa haettaessa. Hakijaa noutaa ja lunastaa alihankkijoidensa tai hakijalle palveluita tuottavan yrityksen tunnukset. Hakija toimittaa tunnukset jälkikäteen alihankkijoilleen ja muille palveluntuottajilleen.
Aurinkovoimalat 2020 – 2026 (DPS)
Dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat Hansel Oy:n asiakkaille toimitettavat: • aurinkovoimalat asennettuina (myös ppa-sopimukset) • muut aurinkovoimaloihin liittyvät tuotteet ja palvelut, kuten suunnittelu, seurantajärjestelmät ja komponentit. Dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat tai niiden yhteenliittymät voivat hakea osallistumista järjestelmään. Hanselin asiakkaat toteuttavat hankinnat dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen toimittajien kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua dynaamisen hankintajärjestelmän hankintavaiheen koko voimassaoloajalle. DPS:n kohde on kuvattu tarkemmin tässä osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Valokuitukaapelit ja kuitutarvikkeet (DPS)
Suomen Turvallisuusverkko Oy (jäljempänä Tilaaja) hankkii dynaamisessa hankintajärjestelmässä (jäljempänä DPS) valokuitukaapeleita ja kuitutarvikkeita. Tuotteet on jaettu kahdeksaan (8) eri tuoteryhmään seuraavasti: Tuoteryhmä 1. Häntä-ja kytkentäkuidut Tuoteryhmä 2. Kaapelit liittimillä Tuoteryhmä 3. Adapterit Tuoteryhmä 4. Paneelit Tuoteryhmä 5. Telineet, liitinpaneelit ja -moduulit Tuoteryhmä 6. Puhdistustarvikkeet Tuoteryhmä 7. Jatkostarvikkeet Tuoteryhmä 8. Optiset cwdm kanavointilaitteet Hankinnan kohteena olevat tuotteet on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteessä "Tuoteluettelo tuoteryhmittäin" sekä liitteessä "Tuotteille asetetut vähimmäisvaatimukset". Tilaaja voi DPS:n voimassaoloaikana tarvittaessa täydentää ja muokata tuoteluetteloa sekä tuotteille asetettuja vähimmäisvaatimuksia. Hankinnat tehdään erillisten tarjouspyyntöjen perusteella DPS:n sisällä. Ensimmäiset tarjouskilpailut järjestetään arviolta heti, kun DPS:n perustamisvaihe kolmekymmentä (30 päivää) on kulunut umpeen. Sen jälkeen Tilaaja julkaisee dynaamisessa hankintajärjestelmässä tarjouspyyntöjä aina hankintatarpeen ilmetessä. Yksittäisten hankintojen sisältö, kesto ja arvo voivat vaihdella. Kaikki järjestelmään hyväksytyt tarjoajat voivat halutessaan jättää tarjouksen kuhunkin tarjouspyyntöön. Tarjoajan tuotevalikoiman ei tarvitse pitää sisällään kaikkien tuoteryhmien tuotteita. Tarjousaika on hankintalain mukaisesti aina vähintään kymmenen (10) päivää. Järjestelmään voi hakea mukaan milloin tahansa sen keston aikana. Hakeminen tapahtuu jättämällä osallistumishakemus sähköisessä tarjousportaalissa (https://tarjouspalvelu.fi/erillisverkot). Tilaaja hyväksyy järjestelmään sellaiset hakijat, jotka täyttävät Tilaajan asettamat soveltuvuusvaatimukset. Soveltuvuusvaatimukset on kuvattu ESPD-lomakkeessa sekä osiossa "Tarjouspyynnön muut ehdot". Tämän osallistumispyynnön liitteenä on "Sopimus dynaamiseen hankintajärjestelmään osallistumisesta" (jäljempänä Sopimus), jonka ehdot osallistujien tulee hyväksyä sellaisenaan. Sopimusta noudatetaan kaikissa DPS:n sisällä tehtävissä hankinnoissa. Tarjoajaehdokkaan on hyväksyttävä Sopimuksen ehdot osallistumishakemuksensa yhteydessä. Sopimus allekirjoitetaan molemmin puolin siinä vaiheessa, kun tarjoajaehdokas tulee valituksi tarjoajaksi jossakin Tilaajan julkaisemassa tarjouskilpailussa DPS:n sisällä. DPS:n kesto on kuusikymmentä (60) kuukautta. Yksittäisten hankintojen kesto ilmoitetaan kussakin tarjouspyynnössä ja yksittäisen hankinnan kesto voi ylittää dynaamisen hankintajärjestelmän keston.
Ohjelmistokehityksen asiantuntija- ja ylläpitopalvelujen hankinta (DPS)
DPS:n sisäisissä kilpailutuksissa tullaan hankkimaan Helsingin kaupungin ohjelmistokehityksen asiantuntija- ja ylläpitopalveluita: - Suunnittelupalveluja: määrittely- ja arkkitehtuuripalveluja ja digitaalisten palvelujen palvelumuotoilua ja käyttöliittymäsuunnittelua - Ohjelmistokehityksen asiantuntija- ja ylläpitopalveluja: ohjelmistokehityspalveluja, testauspalveluja, ohjelmistojen ylläpitopalveluja, pilvipalvelujen asiantuntijapalveluja sekä teknologia- ja infrastruktuurikehityspalveluja - Tietoturva- ja tietosuojapalveluja: tietoturvallisuus-, auditointi- ja varautumispalveluja ja tietosuojapalveluja - Dataan, analytiikkaan, tekoälyyn ja ohjelmistorobotiikkaan liittyviä palveluja DPS:n sisäisten hankintojen kohteena voivat olla esimerkiksi yksittäiset asiantuntijaresurssit tai kokonaisten kehitystiimien hankinta. Yksittäisten hankintojen sisältö, kesto ja arvo voivat vaihdella huomattavasti. Kaikki DPS:ään hyväksytyt tarjoajat voivat osallistua sisäisiin kilpailutuksiin. Liitteessä 1 Palvelukuvaus kuvataan tarkemmin ne palvelut joiden osaamista Helsingin kaupunki tulee todennäköisesti tarvitsemaan.
Lähi-, luomu ja pientuottajien elintarvikkeet
Dynaamisen hankintajärjestelmän aikana tilaaja valitsee kokonaistaloudellisesti soveltuvimman toimittajan tai toimittajat tapauskohtaisesti osallistumishakemuksessa kuvatulla tavalla. Tilaukset sisältävät elintarvikkeita tilaajan tarpeen mukaisesti ja sovituissa aikatauluissa, noudattaen tilaajan asettamia vaatimuksia.
Työnohjauspalvelut
Yksilötyönohjaus, 45 min Yksilötyönohjauksella tarkoitetaan kahdenkeskeistä ja säännöllistä ohjausta, joka toimii ammatillisen osaamisen ja työssä motivoitumisen, työhyvinvoinnin sekä työssäjaksamisen tukena. Yksilötyönohjaus selkeyttää ja yhdenmukaistaa ymmärrystä omasta perustehtävästä ja mahdollistaa oman ammatillisen kasvun ja kehityksen arvioinnin. Ryhmätyönohjaus, 90 min, alle 12 henkilöä Ryhmätyönohjaus on ryhmässä tapahtuvaa työnohjausta, jonka sisältönä voi olla asiakassuhteiden tai ryhmädynamiikan tarkastelua sekä moniammatillisen yhteistyön toteutumista käytännössä, oman työhyvinvoinnin tukemista käytännössä sekä oman työotteen vaikuttavuutta ja käsittelyä muiden kanssa. Ryhmätyönohjaus, 90 min, yli 12 henkilöä Ryhmätyönohjaus on ryhmässä tapahtuvaa työnohjausta, jonka sisältönä voi olla asiakassuhteiden tai ryhmädynamiikan tarkastelua sekä moniammatillisen yhteistyön toteutumista käytännössä, oman työhyvinvoinnin tukemista käytännössä sekä oman työotteen vaikuttavuutta ja käsittelyä muiden kanssa. Työyhteisötyönohjaus, 90 min, alle 12 henkilöä Työyhteisön työnohjauksella tarkoitetaan moniammatillisen työyksikön työntekijöiden toiminnan kehittämistä asiakaslähtöisesti. Työnohjauksen tavoitteena on selkeyttää erilaisia rooleja työyhteisössä ja parantaa työilmapiiriä yhdessä esimiehen ja työyhteisön jäsenten kanssa. Työyhteisötyönohjaus, 90 min, yli 12 henkilöä Työyhteisön työnohjauksella tarkoitetaan moniammatillisen työyksikön työntekijöiden toiminnan kehittämistä asiakaslähtöisesti. Työnohjauksen tavoitteena on selkeyttää erilaisia rooleja työyhteisössä ja parantaa työilmapiiriä yhdessä esimiehen ja työyhteisön jäsenten kanssa. Esimiestyönohjaus, 45 min, yksilöohjaus Esimiesten työnohjaus tukee esimiehiä oman perustehtävänsä hoitamisessa oman henkilökohtaisen identiteetin sekä voimavarojen vahvistamista ja johtamistaitojen kehittämistä organisaation arvojen ja visioiden suuntaisesti. Työnohjauksessa tarkastellaan yksilöllisiä ja ryhmädynaamisia ilmiöitä sekä esimiehen toimintaa ja sen vaikuttavuutta organisaatioon. Työnohjaus mahdollistaa resurssien arvioimisen strategian mukaisesti sekä tukee esimiehiä henkilökunnan osaamisen kehittämisessä. Kaiken perustana on asiakaslähtöinen palveluprosessi. Työnohjaus voidaan toteuttaa yksilö- ja ryhmämuotoisena. Esimiestyönohjaus, 90 min, ryhmäohjaus, alle 12 henkilöä Esimiesten työnohjaus tukee esimiehiä oman perustehtävänsä hoitamisessa oman henkilökohtaisen identiteetin sekä voimavarojen vahvistamista ja johtamistaitojen kehittämistä organisaation arvojen ja visioiden suuntaisesti. Työnohjauksessa tarkastellaan yksilöllisiä ja ryhmädynaamisia ilmiöitä sekä esimiehen toimintaa ja sen vaikuttavuutta organisaatioon. Työnohjaus mahdollistaa resurssien arvioimisen strategian mukaisesti sekä tukee esimiehiä henkilökunnan osaamisen kehittämisessä. Kaiken perustana on asiakaslähtöinen palveluprosessi. Työnohjaus voidaan toteuttaa yksilö- ja ryhmämuotoisena. Esimiestyönohjaus, 90 min, ryhmäohjaus, yli 12 henkilöä Esimiesten työnohjaus tukee esimiehiä oman perustehtävänsä hoitamisessa oman henkilökohtaisen identiteetin sekä voimavarojen vahvistamista ja johtamistaitojen kehittämistä organisaation arvojen ja visioiden suuntaisesti. Työnohjauksessa tarkastellaan yksilöllisiä ja ryhmädynaamisia ilmiöitä sekä esimiehen toimintaa ja sen vaikuttavuutta organisaatioon. Työnohjaus mahdollistaa resurssien arvioimisen strategian mukaisesti sekä tukee esimiehiä henkilökunnan osaamisen kehittämisessä. Kaiken perustana on asiakaslähtöinen palveluprosessi. Työnohjaus voidaan toteuttaa yksilö- ja ryhmämuotoisena. Perhetyön työnohjaus, 45 min, yksilöohjauksena Perhetyön työnohjaus. Perheiden kanssa työskentelevien työntekijöiden työnohjaus auttaa työntekijää näkemään perheen vuorovaikutuskokonaisuuden toimintaa, erityisesti miten lapset, nuoret ja vanhemmat toimivat perheen kussakin erilaisessa muutosvaiheessa. Työnohjaus voi olla myös suoraa työnohjausta, jossa perhe kokonaisuutena tai sovitut perheenjäsenet ovat paikalla. Perhetyön työnohjaus voi sisältää myös laajempaa sosiaalista verkostoa koskevaa tarkastelua. Perhetyön työnohjaus, 90 min, ryhmäohjaus alle 12 henkilöä Perhetyön työnohjaus. Perheiden kanssa työskentelevien työntekijöiden työnohjaus auttaa työntekijää näkemään perheen vuorovaikutuskokonaisuuden toimintaa, erityisesti miten lapset, nuoret ja vanhemmat toimivat perheen kussakin erilaisessa muutosvaiheessa. Työnohjaus voi olla myös suoraa työnohjausta, jossa perhe kokonaisuutena tai sovitut perheenjäsenet ovat paikalla. Perhetyön työnohjaus voi sisältää myös laajempaa sosiaalista verkostoa koskevaa tarkastelua. Perhetyön työnohjaus, 90 min, ryhmäohjaus, yli 12 henkilöä Perhetyön työnohjaus. Perheiden kanssa työskentelevien työntekijöiden työnohjaus auttaa työntekijää näkemään perheen vuorovaikutuskokonaisuuden toimintaa, erityisesti miten lapset, nuoret ja vanhemmat toimivat perheen kussakin erilaisessa muutosvaiheessa. Työnohjaus voi olla myös suoraa työnohjausta, jossa perhe kokonaisuutena tai sovitut perheenjäsenet ovat paikalla. Perhetyön työnohjaus voi sisältää myös laajempaa sosiaalista verkostoa koskevaa tarkastelua. Kriisityönohjaus, 45 min, yksilöohjaus Kriisityönohjaus: Käytetään vaativien kriisitilanteiden ja konfliktien käsittelyyn, asiakastilanteisiin, työstä esiin nousseiden ongelmien / haasteiden käsittelyyn, jotka kohdistuvat yksittäiseen työntekijään tai koko työyhteisöön. Tavoitteena on tukea ja auttaa yksilöä tai työyhteisöä selviytymään tilanteessa. Muihin työnohjausmuotoihin verrattuna ohjaus voi olla tilanteesta riippuen lyhytkestoisempaa, kertoja voi olla esim. 1 - 10. Kriisityönohjaus, 90 min, ryhmäohjaus, alle 12 henkilöä Kriisityönohjaus: Käytetään vaativien kriisitilanteiden ja konfliktien käsittelyyn, asiakastilanteisiin, työstä esiin nousseiden ongelmien / haasteiden käsittelyyn, jotka kohdistuvat yksittäiseen työntekijään tai koko työyhteisöön. Tavoitteena on tukea ja auttaa yksilöä tai työyhteisöä selviytymään tilanteessa. Muihin työnohjausmuotoihin verrattuna ohjaus voi olla tilanteesta riippuen lyhytkestoisempaa, kertoja voi olla esim. 1 - 10. Kriisityönohjaus, 90 min, ryhmäohjaus, yli 12 henkilöä. Kriisityönohjaus: Käytetään vaativien kriisitilanteiden ja konfliktien käsittelyyn, asiakastilanteisiin, työstä esiin nousseiden ongelmien / haasteiden käsittelyyn, jotka kohdistuvat yksittäiseen työntekijään tai koko työyhteisöön. Tavoitteena on tukea ja auttaa yksilöä tai työyhteisöä selviytymään tilanteessa. Muihin työnohjausmuotoihin verrattuna ohjaus voi olla tilanteesta riippuen lyhytkestoisempaa, kertoja voi olla esim. 1 - 10. Mielenterveys- ja päihdetyön ryhmätyönohjaus, 90 min, alle 12 henkilöä Mielenterveys- ja päihdetyöryhmien työnohjausryhmät ovat moniammatillisia. Työohjausryhmässä voi olla mukana mm. lääkäreitä, sairaanhoitajia, psykologeja, lähihoitajia, sosionomeja ja toimintaterapeutteja. Työohjauksella on kaksi tarkoitusta, 1) kehittää asiakastyön laatua moniammatillisen yhteisen dialogin, reflektion ja työtapojen pohdinnan kautta ja 2) tukea työntekijöiden työhyvinvointia tarjoamalla mahdollisuuden käsitellä vaikeita asiakastilanteita ja vahvistamalla osaamista yhteisen dialogisen keskustelun kautta. Mielenterveys- ja päihdetyön työnohjausta tarvitaan erikoissairaanhoidon, perusterveydenhuollon ja sosiaalipalveluiden työryhmissä. Mielenterveys- ja päihdetyön ryhmätyönohjaus, 90 min, yli 12 henkilöä Mielenterveys- ja päihdetyöryhmien työnohjausryhmät ovat moniammatillisia. Työohjausryhmässä voi olla mukana mm. lääkäreitä, sairaanhoitajia, psykologeja, lähihoitajia, sosionomeja ja toimintaterapeutteja. Työohjauksella on kaksi tarkoitusta, 1) kehittää asiakastyön laatua moniammatillisen yhteisen dialogin, reflektion ja työtapojen pohdinnan kautta ja 2) tukea työntekijöiden työhyvinvointia tarjoamalla mahdollisuuden käsitellä vaikeita asiakastilanteita ja vahvistamalla osaamista yhteisen dialogisen keskustelun kautta. Mielenterveys- ja päihdetyön työnohjausta tarvitaan erikoissairaanhoidon, perusterveydenhuollon ja sosiaalipalveluiden työryhmissä. Perhehoitajien ryhmätyönohjaus, 90 min, alle 12 henkilöä Perhehoitajien työnohjaus. Perhehoito on hoidon tai muun osa- tai ympärivuorokautisen huolenpidon järjestämistä lyhyt- tai pitkäaikaisesti perhehoitajan yksityiskodissa tai hoidettavan kotona. Perhehoidon tavoitteena on antaa perhehoidossa olevalle henkilölle mahdollisuus kodinomaiseen hoitoon ja läheisiin ihmissuhteisiin sekä edistää hänen perusturvallisuuttaan ja sosiaalisia suhteitaan. Perhehoitoa voidaan järjestää lastensuojelussa ja erityisryhmien ja ikäihmisten palveluissa. Esim. perhehoitoon sijoitetulla lapsella voi olla takanaan vaikeita elämänkokemuksia ja hän voi tarvita paljon tukea arkipäivässä. Perhehoitajien työnohjauksen tehtävänä on tukea perhehoitajia heidän tehtävässään. Perhehoitajien työnohjaus toteutetaan pääsääntöisesti ryhmätyönohjauksena ja erityistilanteissa voi työnohjausta olla lyhytaikaisesti myös perhekohtaisesti Perhehoitajien ryhmätyönohjaus, 90 min, yli 12 henkilöä Perhehoitajien työnohjaus. Perhehoito on hoidon tai muun osa- tai ympärivuorokautisen huolenpidon järjestämistä lyhyt- tai pitkäaikaisesti perhehoitajan yksityiskodissa tai hoidettavan kotona. Perhehoidon tavoitteena on antaa perhehoidossa olevalle henkilölle mahdollisuus kodinomaiseen hoitoon ja läheisiin ihmissuhteisiin sekä edistää hänen perusturvallisuuttaan ja sosiaalisia suhteitaan. Perhehoitoa voidaan järjestää lastensuojelussa ja erityisryhmien ja ikäihmisten palveluissa. Esim. perhehoitoon sijoitetulla lapsella voi olla takanaan vaikeita elämänkokemuksia ja hän voi tarvita paljon tukea arkipäivässä. Perhehoitajien työnohjauksen tehtävänä on tukea perhehoitajia heidän tehtävässään. Perhehoitajien työnohjaus toteutetaan pääsääntöisesti ryhmätyönohjauksena ja erityistilanteissa voi työnohjausta olla lyhytaikaisesti myös perhekohtaisesti. Lääkäreiden työnohjaus, 45 min, yksilötyönohjaus Lääkärityönohjaus on tarkoitettu erilaisiin tarpeisiin potilastyötä tekeville kliinikoille ja lääkärityöyhteisöille ja on tarkoitettu mm. potilastyönohjaukseen tukemaan työhyvinvointia potilas-lääkäri -hoitosuhteissa. Työnohjausta annetaan pääasiassa lääkäriryhmille, mutta erityisestä tarpeesta sitä voidaan tarjota myös yksilöille. Työnohjaus antaa varmuutta tehdä työtä omana itsenä. Se on ammatillisen kehittymisen menetelmä, joka auttaa huolehtimaan omasta jaksamisesta. Lääkäreiden työnohjaus, 90 min, ryhmätyönohjaus alle 12 henkilöä Lääkärityönohjaus on tarkoitettu erilaisiin tarpeisiin potilastyötä tekeville kliinikoille ja lääkärityöyhteisöille ja on tarkoitettu mm. potilastyönohjaukseen tukemaan työhyvinvointia potilas-lääkäri -hoitosuhteissa. Työnohjausta annetaan pääasiassa lääkäriryhmille, mutta erityisestä tarpeesta sitä voidaan tarjota myös yksilöille. Työnohjaus antaa varmuutta tehdä työtä omana itsenä. Se on ammatillisen kehittymisen menetelmä, joka auttaa huolehtimaan omasta jaksamisesta. Lääkäreiden työnohjaus, 90 min, ryhmätyönohjaus yli 12 henkilöä Lääkärityönohjaus on tarkoitettu erilaisiin tarpeisiin potilastyötä tekeville kliinikoille ja lääkärityöyhteisöille ja on tarkoitettu mm. potilastyönohjaukseen tukemaan työhyvinvointia potilas-lääkäri -hoitosuhteissa. Työnohjausta annetaan pääasiassa lääkäriryhmille, mutta erityisestä tarpeesta sitä voidaan tarjota myös yksilöille. Työnohjaus antaa varmuutta tehdä työtä omana itsenä. Se on ammatillisen kehittymisen menetelmä, joka auttaa huolehtimaan omasta jaksamisesta.