Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. DPS:ään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Soveltuvuusvaatimukset on eritelty ESPD-lomakkeella ja tämän ilmoituksen kohdassa "Tarjouspyynnön muut ehdot" ja "Hankinnan kohteen kriteerit". Hankittavan palvelun kuvaus on osallistumispyynnön liitteessä 1.
Import Type: ContractNotices
Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen ajalle 1.9.2021 (tavoite) – 31.8.2026 ( 1v+ 1v optiot) OSALLISTUMISAIKA 15.4. – 12.5.2021. HUOM! Poikkeuksellinen osallistumisaika!
Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen suomenkielisille Suomenkielisten ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille Ruotsinkielisten ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Vaativa muistisairaiden tehostettu palveluasuminen suomenkielisille Suomenkielisten muistisairaiden vaativan tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Vaativa muistisairaiden tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille Ruotsinkielisten muistisairaiden vaativan tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä.
XAMK DPS: Kulutus- ja ammattielektroniikan laitteet sekä esitystekniikka
Elektroniikan tuotetoimitukset Ks. liite 2 Kohteen kuvaus Suunnittelu- ja asennuspalvelut Ks. liite 2 Kohteen kuvaus
Diatermia- ja savuimulaitteet sekä niiden tarvikkeet 2021-2026 (DPS)
Pyydämme osallistumishakemuksia diatermia- ja savuimulaitteiden sekä niiden tarvikkeiden hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan diatermia- ja savuimulaitteet sekä niiden tarvikkeet. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeessa. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Henkilökohtaisen avun ja muiden kotona asumista tukevien palveluiden hankinta dynaamisessa hankintajärjestelmässä
Luokka 1 Henkilökohtaisen avun palvelut Hankinnan kohteena on henkilökohtaisen avun palvelu. Henkilökohtaisen avun palvelu perustuu vammaispalvelulain (380/1987) 8 § (vammaisille tarkoitetut palvelut), 8 c § (henkilökohtainen apu) ja 8 d §:ään (henkilökohtaisen avun järjestämistavat). Henkilökohtaisella avulla tarkoitetaan tässä laissa vaikeavammaisen henkilön välttämätöntä avustamista kotona ja kodin ulkopuolella päivittäisissä toimissa, työssä ja opiskelussa, harrastuksissa, yhteiskunnallisessa osallistumisessa tai sosiaalisen vuorovaikutuksen ylläpitämisessä. Henkilökohtaisen avun tarkoitus on auttaa vaikeavammaista henkilöä toteuttamaan omia valintojaan. Henkilökohtaisen avun järjestäminen edellyttää, että vaikeavammaisella henkilöllä on voimavaroja määritellä avun sisältö ja toteutustapa. Palveluun kuuluu asiakkaan avustaminen sellaisissa kotioloissa tehtävissä hoitotoimenpiteissä ja lääkehuollossa, jotka asiakas voisi ilman vamman tai sairauden aiheuttamaa rajoitetta tehdä itse. Palveluun kuuluu tarvittaessa asiakkaan terveydentilan seuranta. Hankinnan kohteena on henkilökohtaisen avun palvelu ostopalveluna. Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin hankintajärjestelmän sisäisen kilpailutuksen liitteenä olevassa palvelukuvauksessa. Luokka 2 Tukihenkilöpalvelu Hankinnan kohteena on tukihenkilöpalvelu. Tukihenkilöpalvelua voidaan järjestää vammaispalvelulain 8 §: (vammaisille tarkoitetut palvelut), kehitysvammalain 2 §:n tai sosiaalihuoltolain 16 §:n (sosiaaliohjaus), 17 §:n (sosiaalinen kuntoutus) tai 28 §:n (muut sosiaalipalvelut) perusteella. Tukihenkilöpalvelun tehtävänä on asiakkaan itsenäisen toimintakyvyn tukeminen ja hyvinvoinnin ja edistäminen. Palvelu vahvistaa asiakkaan toimintakykyä ja osallisuutta kaikilla elämän osa-alueilla. Sen tehtävänä on edistää ja tukea asiakkaan itsenäistä suoriutumista ja itsemääräämistä asiakkaan yksilöllisen tarpeen mukaisella tavalla. Palvelu voi olla osana laajempaa palvelukokonaisuutta tai toteutua yksinomaisena. Tukihenkilöpalvelulla tuetaan esimerkiksi asumista, liikkumista, arjen toimintoja, asiointia, sosiaalista vuorovaikutusta, palvelujen käyttämistä, opiskelua tai työssäkäyntiä ja muita vastaavia asioita. Palveluun kuuluu asiakkaan avustaminen sellaisissa kotioloissa tehtävissä hoitotoimenpiteissä ja lääkehuollossa, jotka asiakas voisi ilman vamman tai sairauden aiheuttamaa rajoitetta tehdä itse. Palveluun kuuluu tarvittaessa asiakkaan terveydentilan seuranta. Tukihenkilöpalvelu voi olla valmennuksellista, jolloin sen tavoitteena voi olla uusien taitojen omaksumisen tukeminen. Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin hankintajärjestelmän sisäisen kilpailutuksen liitteenä olevassa palvelukuvauksessa. Luokka 3 Vammaisen asiakkaan hoito- ja huolenpitotyö Hankinnan kohteena on vammaisen asiakkaan hoito- ja huolenpitotyö. Vammaisen asiakkaan hoito- ja huolenpitotyö on vaativaa, asiakkaan kotona toteutuvaa palvelua, johon sisältyy yleensä kokonaisvaltainen hoito, hoiva ja asiakkaan itsenäisen toimintakyvyn tukeminen asiakkaan tarpeen mukaisesti. Vammaisen asiakkaan hoito- ja huolenpitotyötä voidaan järjestää vammaispalvelulain 8 §: (vammaisille tarkoitetut palvelut), kehitysvammalain 2 §:n tai sosiaalihuoltolain 17 §:n (sosiaalinen kuntoutus), 19 §:n (kotipalvelut), 20 §:n (kotihoito) perusteella tai 28 §:n (muut sosiaalipalvelut) perusteella. Vammaisen asiakkaan hoito- ja huolenpitotyö voi sisältää terveydenhuoltoon kuuluvia tehtäviä, joiden järjestäminen perustuu terveydenhuoltolakiin (1326/2010). Vammaisen asiakkaan hoito- ja huolenpitotyö järjestetään yleensä sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilötyövoimalla. Vammaisen asiakkaan hoito- ja huolenpitotyön tehtävänä on asiakkaan kotona toteutuvan terveyden- ja sairaanhoidon toteuttaminen, itsenäisen toimintakyvyn tukeminen ja hyvinvoinnin ja edistäminen asiakkaan yksilöllisen tarpeen mukaisesti. Palvelu vahvistaa asiakkaan toimintakykyä ja osallisuutta kaikilla elämän osa-alueilla. Hoito- ja huolenpitotyöhön voi kuulua asiakkaan tarpeen mukaisessa laajuudessa terveydenhuoltolain 25 §:n tarkoittamaa kotisairaanhoitoa. Palvelun tarkoituksena on edistää ja tukea asiakkaan itsenäistä suoriutumista ja itsemääräämistä. Vammaisen asiakkaan hoito- ja huolenpitotyöllä tuetaan esimerkiksi asumista, liikkumista, arjen toimintoja, asiointia, sosiaalista vuorovaikutusta, palvelujen käyttämistä, opiskelua tai työssäkäyntiä ja muita vastaavia asioita. Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin hankintajärjestelmän sisäisen kilpailutuksen liitteenä olevassa palvelukuvauksessa.
Sosiaalipalvelujen toimittajarekisteri – Osallistumispyyntö
Lasten ja perheiden sosiaalihuollon avopalvelut Ryhmä A, Lasten ja perheiden sosiaalihuollon avopalvelut, on jaettu osiin seuraavasti: A1 Perhetyö A2 Tehostetun perhetyön palvelukokonaisuus, sisältäen perhearvioinnin ja perhekuntoutuksen A3 Ammatillinen tukihenkilötoiminta A4 Valvotut ja tuetut tapaamiset sekä valvotut vaihdot Osat A1-A3 on jaettu palveluluokkiin seuraavasti: 1. Mielenterveys- ja päihdekuntoutukseen liittyvä erityisosaaminen 2. Käytöshäiriöiden hallintaan ja oppimisvaikeuksiin liittyvä erityisosaaminen 3. Vauvaperheisiin liittyvä erityisosaaminen 4. Perhe- ja lähisuhdeväkivaltaan liittyvä erityisosaaminen 5. Vammaisiin, kehitysvammaisiin ja pitkäaikaissairaisiin lapsiin ja nuoriin sekä erityiseen kommunikaatioon liittyvä erityisosaaminen. Lastensuojelun ympärivuorokautinen hoito Ryhmä B, Lastensuojelun ympärivuorokautinen hoito, on jaettu osiin seuraavasti: B1 Ammatillinen perhehoito B2 Laitoshuolto B3 Erityisyksikköjakso osana laitoshuoltoa B4 Perhekuntoutus laitoshuollossa B5 Sijoituksen jälkeinen tukiasuminen Osat B3 ja B5 ovat lisäpalveluita, joita palveluntuottaja voi tarjota osan B2 osana. Osia B3 ja B5 ei siten voi tarjota itsenäisinä palveluina, vaan ne toteutuvat osan B2, Laitoshuolto, osina. Osat B1-B2 ja B4-B5 on jaettu palveluluokkiin seuraavasti: 1. Mielenterveys- ja päihdekuntoutukseen liittyvä erityisosaaminen 2. Käytöshäiriöiden hallintaan ja oppimisvaikeuksiin liittyvä erityisosaaminen 3. Vauvaperheisiin liittyvä erityisosaaminen 4. Perhe- ja lähisuhdeväkivaltaan liittyvä erityisosaaminen 5. Vammaisiin, kehitysvammaisiin ja pitkäaikaissairaisiin lapsiin ja nuoriin sekä erityiseen kommunikaatioon liittyvä erityisosaaminen. Mielenterveyskuntoutujien asumispalvelut Ryhmä C, Mielenterveyskuntoutujien asumispalvelut, on jaettu osiin seuraavasti: 1. Tuettu asuminen 2. Palveluasuminen 3. Tehostettu palveluasuminen 4. Yhteisömuotoinen päihteetön tuettu asuminen 5. Lyhytaikainen ja intensiivinen arvioiva asuminen 6. Kriisimajoitus Osa C1 jakautuu kahteen eri luokkaan asumisjärjestelyn osalta: 1. Palveluntuottaja vuokranantajana 2. Asiakas asuu joko omassa tai muualta kuin palveluntuottajalta vuokratussa asunnossa tai palveluntuottajan järjestämässä tai välivuokraamasssa asunnossa omalla vuokrasopimuksellaan. Osissa C2 ja C3 asiakas asuu palveluntuottajan palveluyksikössä. Erona osien välillä on se, että osassa C2 palveluja tuotetaan palveluaikana joko osa- tai kokoaikaisesti, osassa C3 ympärivuorokautisesti. Osa C1 on jaettu palveluluokkiin seuraavasti: 1. Kevyt tuki 2. Perustason tuki 3. Vahva tuki 4. Erityistason tuki Osa C3 on jaettu kolmeen osaan: 1. Palvelu päihteettömille 2. Palvelu päihteitä käyttäville 3. Palvelu päihteitä sekakäyttäville nuorille Osassa C4 henkilökunta on paikalla klo 8-20 joka päivä, yhden työntekijän tulee olla paikalla klo 20-8 paitsi yhteisömuotoisessa päihteettömässä tuetussa asumisessa, jossa riittää puhelintuki iltaisin, öisin ja viikonloppuisin ja henkilökunta on paikalla klo 8.00-18.00. Osa C5 on jaettu osiin seuraavasti: Lyhytaikainen ja intensiivinen arvioiva asuminen 1. omassa kodissa 2. tuetussa asumisessa, palveluntuottaja vuokranantajana 3. tuetussa asumisessa itse tai muualta kuin palveluntuottajalta vuokrattu asunto tai palveluntuottajan järjestämä tai välivuokraama asunto, jossa asukas asuu omalla vuokrasopimuksella 4. palveluasumisyksikössä Osa C6 on jaettu kahteen osaan: 1. Kevyt tuki 2. Perustason tuki Päihdekuntoutujien asumispalvelut Ryhmä D, Päihdekuntoutujien asumispalvelut, on jaettu osiin seuraavasti: 1. Tuettu asuminen 2. Palveluasuminen 3. Tehostettu palveluasuminen 4. Yhteisömuotoinen päihteetön tuettu asuminen 5. Lyhytaikainen ja intensiivinen arvioiva asuminen 6. Kriisimajoitus Osa D1 jakautuu kahteen eri luokkaan asumisjärjestelyn osalta: 1. Palveluntuottaja vuokranantajana 2. Asiakas asuu joko omassa tai muualta kuin palveluntuottajalta vuokratussa asunnossa tai palveluntuottajan järjestämässä tai välivuokraamasssa asunnossa omalla vuokrasopimuksellaan. Osissa D2 ja D3 asiakas asuu palveluntuottajan palveluyksikössä. Erona osien välillä on se, että osassa D2 palveluja tuotetaan palveluaikana klo 8-20, osassa D3 ympärivuorokautisesti. Osa D1 on jaettu palveluluokkiin seuraavasti: 1. Kevyt tuki 2. Perustason tuki 3. Vahva tuki 4. Erityistason tuki Osa D3 on jaettu kolmeen osaan: 1. Palvelu päihteettömille 2. Palvelu päihteitä käyttäville 3. Palvelu päihteitä sekakäyttäville nuorille Osassa D4 henkilökunta on paikalla klo 8-20 joka päivä, yhden työntekijän tulee olla paikalla klo 20-8 paitsi yhteisömuotoisessa päihteettömässä tuetussa asumisessa, jossa riittää puhelintuki iltaisin, öisin ja viikonloppuisin ja henkilökunta on paikalla klo 8.00-18.00. Osa D5 on jaettu osiin seuraavasti: Lyhytaikainen ja intensiivinen arvioiva asuminen 1. omassa kodissa 2. tuetussa asumisessa, palveluntuottaja vuokranantajana 3. tuetussa asumisessa itse tai muualta kuin palveluntuottajalta vuokratussa asunnossa tai palveluntuottajan järjestämässä tai välivuokraamassa asunnossa, jossa asukas asuu omalla vuokrasopimuksellaan 4. palveluasumisyksikössä. Osa D6 on jaettu kahteen osaan: 1. Kevyt tuki 2. Perustason tuki
Tietoliikennepalvelut
Dynaamisen hankintajärjetelmän kohteena ovat tietoliikennepalvelut - liittymät ja niihin liittyvät asiantuntijatyöt Kuntien Tiera Oy:lle ja Kuntien Tiera Oy:n asiakkaille. Kuntien Tiera Oy toteuttaa hankinnat dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen toimittajien kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla. Kilpailutukset voivat ajoittua koko dynaamisen hankintajärjestelmän hankintavaiheen voimassaoloajalle. DPS:n piirissä Tiera voi hankkia dynaamisen hankintajärjestelmän kohteen mukaisia palveluita joko yksittäiseen tai jatkuvaan tarpeeseen. Kilpailutuksiin voi sisältyä palveluiden lisäksi vähäisessä määrin tavarahankintaa, kuten palvelun käyttämisen yhteydessä tarvittavia laitteita tai ohjelmistoja. Vähäinen määrä tarkoittaa tässä korkeintään 20%:ä yksittäisen kilpailutuksen kokonaisarvosta. Liittymiä ovat esimerkiksi - Kiinteät dataliittymät - Mobiilidataliittymät toimipisteisiin - Toimipisteitä yhdistävät tietoliikenneyhteydet - Internetyhteydet Palveluita ovat esimerkiksi - Lähiverkkopalvelut (LAN/WLAN) - VPN-palvelut - Palomuuripalvelut - Tietoliikenteen tietoturvapalvelut Asiantuntijapalveluita on esimerkiksi - Tietoliikenneympäristöjen suunnittelu ja toteutus - Langattoman verkon kuuluvuuskartoitukset - Asennus, ylläpito, ongelmatilanteiden ratkaisu
Förlagsredaktörstjänster och bildredaktörstjänster för svenskspråkiga läromedel
Se punkt II.1.4) ”Kort beskrivning”. Upphandlingsförfarandet för de tjänster som upphandlingen gäller är ett dynamiskt inköpssystem (nedan DIS). Läs mer om DIS under ”Annan information” i anbudsförfrågan. Alla intresserade leverantörer kan lämna in en anbudsansökan medan DIS-systemet är i kraft. DIS-systemet är i kraft fram till det datum som anges i upphandlingsannonsen, om det inte avbryts eller ändras medan DIS-systemet är i kraft. Utbildningsstyrelsen genomför upphandlingar bland de kandidater som godkänts för DIS-systemet genom interna konkurrensutsättningar inom DIS-systemet, som kan göras under hela upphandlingsskedet i DIS-systemet. Upphandlingsskedet inom DIS-systemet börjar efter grundandeskedet den 12 april 2021 och avslutas när DIS-systemets giltighetstid löper ut. Utbildningsstyrelsen förbehåller sig rätten att stänga DIS-systemet tillfälligt, exempelvis under semestertider, om lagstiftningen kring offentliga upphandlingar tillåter det.
Jäykkä endoskopia 2021-2026 (DPS)
Pyydämme osallistumishakemuksia jäykän endoskopian dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan jäykkään endoskopiaan liittyvät jäykät endoskoopit ja tornilaitteistot (sisältäen esimerkiksi kamerapään, valolähteen, keskusyksikön ja monitorin) sekä näihin liittyvät laitekohtaiset tarvikkeet. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeessa. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Suomenkielisten oppimateriaalien kustannustoimitus ja kuvatoimitus
Ks. kohta II.1.4) "Lyhyt kuvaus". Hankinnan kohteena olevien palvelujen hankintamenettelynä on dynaaminen hankintajärjestelmä (jäljempänä DPS). Ks. lisätietoja DPS:stä osallistumispyynnön kohdasta "Muut tiedot". DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet toimittajat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. OPH toteuttaa hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 12.4.2021 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. OPH varaa mahdollisuuden sulkea DPS tilapäisesti, esim. loma-aikoina, mikäli julkisia hankintoja koskeva lainsäädäntö sen sallii.
Oppimateriaalien graafinen suunnittelu ja taitto
Ks. kohta II.1.4) "Lyhyt kuvaus". Hankinnan kohteena olevien palvelujen hankintamenettelynä on dynaaminen hankintajärjestelmä (jäljempänä DPS). Ks. lisätietoja DPS:stä osallistumispyynnön kohdasta "Muut tiedot". DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet toimittajat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. OPH toteuttaa hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 12.4.2021 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. OPH varaa mahdollisuuden sulkea DPS tilapäisesti, esim. loma-aikoina, mikäli julkisia hankintoja koskeva lainsäädäntö sen sallii.
Henkilökohtaisen avun ja muiden kotona asumista tukevien palveluiden hankinta dynaamisessa hankintajärjestelmässä
Luokka 1 Henkilökohtaisen avun palvelut Hankinnan kohteena on henkilökohtaisen avun palvelu. Henkilökohtaisen avun palvelu perustuu vammaispalvelulain (380/1987) 8 § (vammaisille tarkoitetut palvelut), 8 c § (henkilökohtainen apu) ja 8 d §:ään (henkilökohtaisen avun järjestämistavat). Henkilökohtaisella avulla tarkoitetaan tässä laissa vaikeavammaisen henkilön välttämätöntä avustamista kotona ja kodin ulkopuolella päivittäisissä toimissa, työssä ja opiskelussa, harrastuksissa, yhteiskunnallisessa osallistumisessa tai sosiaalisen vuorovaikutuksen ylläpitämisessä. Henkilökohtaisen avun tarkoitus on auttaa vaikeavammaista henkilöä toteuttamaan omia valintojaan. Henkilökohtaisen avun järjestäminen edellyttää, että vaikeavammaisella henkilöllä on voimavaroja määritellä avun sisältö ja toteutustapa. Palveluun kuuluu asiakkaan avustaminen sellaisissa kotioloissa tehtävissä hoitotoimenpiteissä ja lääkehuollossa, jotka asiakas voisi ilman vamman tai sairauden aiheuttamaa rajoitetta tehdä itse. Palveluun kuuluu tarvittaessa asiakkaan terveydentilan seuranta. Hankinnan kohteena on henkilökohtaisen avun palvelu ostopalveluna. Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin hankintajärjestelmän sisäisen kilpailutuksen liitteenä olevassa palvelukuvauksessa. Luokka 2 Tukihenkilöpalvelu Hankinnan kohteena on tukihenkilöpalvelu. Tukihenkilöpalvelua voidaan järjestää vammaispalvelulain 8 §: (vammaisille tarkoitetut palvelut), kehitysvammalain 2 §:n tai sosiaalihuoltolain 16 §:n (sosiaaliohjaus), 17 §:n (sosiaalinen kuntoutus) tai 28 §:n (muut sosiaalipalvelut) perusteella. Tukihenkilöpalvelun tehtävänä on asiakkaan itsenäisen toimintakyvyn tukeminen ja hyvinvoinnin ja edistäminen. Palvelu vahvistaa asiakkaan toimintakykyä ja osallisuutta kaikilla elämän osa-alueilla. Sen tehtävänä on edistää ja tukea asiakkaan itsenäistä suoriutumista ja itsemääräämistä asiakkaan yksilöllisen tarpeen mukaisella tavalla. Palvelu voi olla osana laajempaa palvelukokonaisuutta tai toteutua yksinomaisena. Tukihenkilöpalvelulla tuetaan esimerkiksi asumista, liikkumista, arjen toimintoja, asiointia, sosiaalista vuorovaikutusta, palvelujen käyttämistä, opiskelua tai työssäkäyntiä ja muita vastaavia asioita. Palveluun kuuluu asiakkaan avustaminen sellaisissa kotioloissa tehtävissä hoitotoimenpiteissä ja lääkehuollossa, jotka asiakas voisi ilman vamman tai sairauden aiheuttamaa rajoitetta tehdä itse. Palveluun kuuluu tarvittaessa asiakkaan terveydentilan seuranta. Tukihenkilöpalvelu voi olla valmennuksellista, jolloin sen tavoitteena voi olla uusien taitojen omaksumisen tukeminen. Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin hankintajärjestelmän sisäisen kilpailutuksen liitteenä olevassa palvelukuvauksessa. Luokka 3 Vammaisen asiakkaan hoito- ja huolenpitotyö Hankinnan kohteena on vammaisen asiakkaan hoito- ja huolenpitotyö. Vammaisen asiakkaan hoito- ja huolenpitotyö on vaativaa, asiakkaan kotona toteutuvaa palvelua, johon sisältyy yleensä kokonaisvaltainen hoito, hoiva ja asiakkaan itsenäisen toimintakyvyn tukeminen asiakkaan tarpeen mukaisesti. Vammaisen asiakkaan hoito- ja huolenpitotyötä voidaan järjestää vammaispalvelulain 8 §: (vammaisille tarkoitetut palvelut), kehitysvammalain 2 §:n tai sosiaalihuoltolain 17 §:n (sosiaalinen kuntoutus), 19 §:n (kotipalvelut), 20 §:n (kotihoito) perusteella tai 28 §:n (muut sosiaalipalvelut) perusteella. Vammaisen asiakkaan hoito- ja huolenpitotyö voi sisältää terveydenhuoltoon kuuluvia tehtäviä, joiden järjestäminen perustuu terveydenhuoltolakiin (1326/2010). Vammaisen asiakkaan hoito- ja huolenpitotyö järjestetään yleensä sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilötyövoimalla. Vammaisen asiakkaan hoito- ja huolenpitotyön tehtävänä on asiakkaan kotona toteutuvan terveyden- ja sairaanhoidon toteuttaminen, itsenäisen toimintakyvyn tukeminen ja hyvinvoinnin ja edistäminen asiakkaan yksilöllisen tarpeen mukaisesti. Palvelu vahvistaa asiakkaan toimintakykyä ja osallisuutta kaikilla elämän osa-alueilla. Hoito- ja huolenpitotyöhön voi kuulua asiakkaan tarpeen mukaisessa laajuudessa terveydenhuoltolain 25 §:n tarkoittamaa kotisairaanhoitoa. Palvelun tarkoituksena on edistää ja tukea asiakkaan itsenäistä suoriutumista ja itsemääräämistä. Vammaisen asiakkaan hoito- ja huolenpitotyöllä tuetaan esimerkiksi asumista, liikkumista, arjen toimintoja, asiointia, sosiaalista vuorovaikutusta, palvelujen käyttämistä, opiskelua tai työssäkäyntiä ja muita vastaavia asioita. Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin hankintajärjestelmän sisäisen kilpailutuksen liitteenä olevassa palvelukuvauksessa.
Potilasvalvonta -järjestelmä
Pyydämme osallistumishakemuksia potilasvalvonta -järjestelmän dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan teho-, valvonta- ja leikkausosastojen potilasmonitorit, keskusvalvonnat ja tarvikkeet, vuodeosastojen valvontalaitteet, potilaskuljetuksiin soveltuvat monitorilaitteet sekä tarvittaessa niihin liittyvät lisäpalvelut, kuten koulutus tms. palvelut. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeessa sekä kohdissa "Tarjouspyynnön muut ehdot" ja "Hankinnan kohteen kriteerit". Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
IT-konsultointi 2021-2025 (DPS)
DPS:n kohteena on IT-asiantuntijatyö. Dynaamisen hankintajärjestelmän kohteeseen kuuluvat seuraavat palvelut: 1) Suunnittelu- ja hallintapalvelut a. Projektinhallinta- ja integraattoripalvelut b. Määrittely- ja arkkitehtuuripalvelut c. Palvelumuotoilu d. Pilvipalveluiden hallinta e. IT-omaisuuden hallinta 2) Kehitys- ja ylläpitopalvelut a. Sovellus- ja ohjelmistokehityspalvelut sekä ylläpito b. Laadunvarmistus- ja testauspalvelut c. Teknologia- ja infrastruktuurikehityspalvelut Asiantuntijatyön lisäksi asiakas voi DPS:n perusteella hankkia vähäisessä määrin (korkeintaan 30 % hankinnan kokonaisarvosta) asiakaskohtaisiin sovelluksiin tarkoitettuja valmisohjelmistoja. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 1.3.2021 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään viisi (5) vuotta. Jos kuitenkin hankintasopimuksen kohteena on asiakkaan sovelluksen toteutus ja sen jatkuva ylläpitopalvelu tai asiakkaan sovelluksen jatkuva ylläpitopalvelu, hankintasopimuksen kesto voi olla enintään kahdeksan (8) vuotta. Tarkemmat tiedot DPS:n kohteesta ja sen ehdoista on kuvattu tässä osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Ravintolapalvelut 2021-2025 (DPS)
Ks. kohta II.1.4) Lyhyt kuvaus. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 21.1.2021, ellei perustamisvaiheen pidennyksestä muuta johdu, ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään kuusi (6) vuotta, kuitenkin siten, että kaikki hankintasopimukset päättyvät viimeistään 31.12.2028.
Muuttokuljetuspalvelut 2021-2026 (DPS)
Dynaamisen hankintajärjestelmän (jäljempänä myös DPS) kohteena ovat muutto- ja tavarankuljetuspalvelut Manner-Suomen alueella Hansel Oy:n asiakkaille. Dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. Dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä tehtävät hankintasopimukset voivat alkaa aikaisintaan perustamisvaiheen ja sisäisen kilpailutuksen jälkeen. Hankintasopimukset tulee tehdä ennen dynaamisen hankintajärjestelmän päättymistä. Hankintasopimusten tulee päättyä viimeistään vuoden kuluttua dynaamisen hankintajärjestelmän päättymisen jälkeen. Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde" ja liitteessä 2 "Dynaamisen hankintajärjestelmän ehdot".
Ravintolapalvelut 2021-2025 (DPS)
Ks. kohta II.1.4) Lyhyt kuvaus. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 21.1.2021, ellei perustamisvaiheen pidennyksestä muuta johdu, ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään kuusi (6) vuotta, kuitenkin siten, että kaikki hankintasopimukset päättyvät viimeistään 31.12.2028.
Kone- ja kuljetuspalvelut 2021 – 2025 dynaaminen hankintajärjestelmä
Dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa toistaiseksi ja sen voimassaoloaikana voidaan järjestää ennalta määrittelemätön määrä tarjouskilpailuja, joihin voivat osallistua kaikki järjestelmään mukaan hyväksytyt tarjoajat. Hankintajärjestelmään osallistuminen ei velvoita toimittajaa jättämään tarjouksia järjestettäviin kilpailutuksiin. Dynaamisen hankintajärjestelmän perusteena on keventää tilaajan tarvitsemien palveluiden kilpailuttamisprosessia sekä tilaajan, että tarjoajan kannalta. Dynaamisen hankintajärjestelmän etuja on järjestelmän avoimuus, sekä mahdollisuus sähköisen luettelon tehokkaaseen käyttämiseen. Sähköisellä luettelolla pyritään keventämään kaluston teknisten tietojen ilmoittamista eri kilpailutuksiin. Käytännössä tällä tavalla vältytään yksittäisiin kilpailutuksiin tehtäviltä erillisiltä luetteloilta. Hankintajärjestelmässä on käytössä sähköisenä luettelona toimittajakohtainen kalustoluettelo. Kalustoluettelossa on eritelty kaluston tekniset ominaisuudet, joita voidaan käyttää kilpailutuksien laatupisteytyksissä. Kalustoluettelon tiedot ovat toimittajan hallinnoitavissa koko järjestelmän keston ajan. Kalustoluettelon teknistä jakelutapaa, muotoa ja sisältöä voidaan muuttaa tilaajan tarpeiden mukaisesti hankintajärjestelmän keston aikana. Tilaaja voi lisätä tai poistaa kalustoluettelon ajoneuvo- ja koneluokkia toiminnan tarpeiden mukaisesti. Näistä mahdollisista muutoksista ilmoitetaan ennen seuraavan kilpailutuksen järjestämistä. Sisäisten kilpailutuksien tarjousten vertailuperusteina voidaan käyttää hinnan lisäksi laatupisteytystä, johon vaikuttaa esim. tarjottavan kaluston tekniset ominaisuudet, ympäristövaikutukset (esim. vähäpäästöisyys, uusiutuvat polttoaineet) ja henkilöstön ammatillinen pätevyys. Tämän hankintajärjestelmän sisällä voidaan kilpailuttaa myös kone- ja/tai kuljetusurakoita, joihin sisältyy lisäksi esim. kiviaineksia, sekä katujen kunnossapitotöissä tarvittavia kone- ja/tai kuljetusurakoita. Tilaaja pidättää oikeuden kilpailuttaa erillisiä rakennus- ja kunnossapitourakoita.
Maaperänäytteenotto ja havaintoputkien asennukset Suomen alueella vuosina 2021-2025
Dynaaminen hankintajärjestelmä koskee GTK:n tutkimuskohteille eri puolella Suomea hankittavaa maaperänäytteenottoa ja pohjaveden havaintoputkien asennuksia. GTK hankkii näitä palveluja tämän dynaamisen hankintajärjestelmän mukaisilla sisäisillä kilpailutuksilla. Vuosittainen kairausmäärä on yhteensä arviolta noin 2 000...3 000 metriä. Erillisiä työkohteita on vuosittain 5 - 10 kpl ja keskimääräinen kairausmäärä yhdellä työmaalla vaihtelee 100....500 m välillä. Työ tehdään Gm200 tai vastaavalla koneella, jonka nostovoiman on oltava vähintään 140 kN, syöttövoiman 80 kN ja vääntövoiman on oltava vähintään 3250 Nm 0-70 rpm ja 6200 Nm 0-35 rpm alueella. Havaintoputken materiaali PEH. Asennettavan putken sisämitan oltava vähintään 50 mm. Siiviläputket asennetaan pohjavesipinnan alapuolelle läpäiseviin maalajikerroksiin. Mikäli siiviläputki asennetaan hienohiekka-silttikerroksiin, pitää varmistaa, ettei putki pääse tukkeutumaan myöhemmin. Pohjavesiputki varustetaan metallisella lukittavalla suojaputkella, jonka oltava asennuksen jälkeen tukevasti kiinni maassa. Suojaputken ympärille laitetaan tiivis maakerros (esim. bentoniitti). Kairausten maalajihavainnot (maaperän kerrosjärjestys ja havaittujen rajapintojen syvyydet) sekä asennettujen havaintoputkien rakennetiedot merkitään ylös kairauspöytäkirjoihin maastossa. Urakoitsija toimittaa havaintoputkikortit ja maalajihavainnot, sekä kairaustiedot tiedostona (INFRA-formaattina). Havaintoputkirei'issä tehdään kalliovarmistus vähintään 3 metriin. GTK:n toiminta-ajatuksen keskeisin sisältö, geologisen tiedon tuottaminen maankamaran hallitun ja kestävän käytön edistämiseksi, luo perustan GTK:n ympäristöpolitiikalle. GTK huomioi ympäristönäkökohdat sekä kartoitus- ja tutkimustoimintansa suuntaamisessa että omien toiminta-tapojensa kehittämisessä. Yhtenä GTK:n ympäristöpäämääränä on se, että ostopalveluina hankittavien palvelujen toimittajat noudattavat GTK:n ympäristönpolitiikan edellyttämiä toimintatapoja. GTK:n ympäristöpolitiikasta saa tietoa GTK:n kotisivuilta osoitteessa http://www.gtk.fi/gtk/ymparistopolitiikka. Työmailla urakoitsijalla on oltava valmiudet mm. öljyvahinkojen torjuntaan ja huolehdittava työkohteiden siistimisestä. Mahdollisen öljy-/ympäristövahingon tms sattuessa siitä ilmoitetaan välittömästi GTK:n edustajalle ja ryhdytään toimiin vahingon minimoimiseksi. Tarvittaessa hyväksytettävä mahdollisten ympäristövahinkojen hoitaminen paikallisilla viranomaisilla. Koneessa tulee olla biohajoavat hydrauliöljyt. Kullakin työvuorolla tulee olla miehityksenä kaksi henkilöä täysiaikaisesti. Urakoitsija suorittaa työt yleisesti hyväksytyn käytännön ja Geologian tutkimuskeskuksen kairausten ja mittauspalveluiden työehtojen (liite 1) mukaisesti. Riskien havainnointi ja ennakointi on yksi merkittävimmistä keinoista estää tapaturmien sattuminen. Urakoitsija tekee jokaisen työmaan alussa arvioinnin riskeistä ja päivittää sen tarvittaessa. Tilaaja toimittaa tiedot mahdollisista suojelualueista tai muista erityishuomiota vaativista alueista. Työmailla on käytettävä turvakenkiä, kypärää, suojalaseja, kuulonsuojaimia sekä huomiovaatteita. Mikäli työmaalla havaitaan puutteita henkilökohtaisissa suojaimissa, on puutteet välittömästi korjattava tai kyseinen henkilö on poistettava työmaalta. Työnjohtaja toimittaa tilaajalle turvallisuus/poikkeamahavainnot viipymättä tilaajalle. Kone erotetaan maastosta omaksi työmaakseen huomionauhoin ja työmaa-alueesta ilmoitetaan selvin kieltokyltein. Yhteystiedoissa eristetyn alueen kulkuaukolla on oltava (puhelinnumero). Lisäksi tarvittavat suojavälineet osoitetaan merkillä.
Muuttokuljetuspalvelut 2021-2026 (DPS)
Dynaamisen hankintajärjestelmän (jäljempänä myös DPS) kohteena ovat muutto- ja tavarankuljetuspalvelut Manner-Suomen alueella Hansel Oy:n asiakkaille. Dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. Dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä tehtävät hankintasopimukset voivat alkaa aikaisintaan perustamisvaiheen ja sisäisen kilpailutuksen jälkeen. Hankintasopimukset tulee tehdä ennen dynaamisen hankintajärjestelmän päättymistä. Hankintasopimusten tulee päättyä viimeistään vuoden kuluttua dynaamisen hankintajärjestelmän päättymisen jälkeen. Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde" ja liitteessä 2 "Dynaamisen hankintajärjestelmän ehdot".