Kouvolan kaupunki perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän, jonka sisällä tullaan hankkimaan Kouvolan kaupungin työyhteisöille työnohjauksen palveluita.
Lähde: Hilma
Tehostetun palveluasumisen hankintajärjestelmä, OSALLISTUMISPYYNTÖ SOPIMUSAJALLE 1.5.2022 – 30.4.2024
Hankittavan palvelun sisältö on kuvattu täsmällisemmin osallistumispyynnön liitteellä 2, palvelukuvaus.
TKI-ekosysteemin asiantuntijapalvelut Keski-Uudenmaan sote-kuntayhtymälle
Luokka 1 Innovaatiopalvelut Innovaatiopalveluihin kuuluu innovaatioiden tuottaminen ja tulevaisuustutkimus. Innovaatiopalveluiden tarkoituksena on tuottaa tilaajalle innovatiivisia ratkaisuja ja uusia menetelmiä palvelujen järjestämiseksi ja tuottamiseksi vaikuttavalla tavalla. Innovaatioita ovat esimerkiksi digitaaliset toimintamallit, teknologian innovatiiviseen hyödyntämiseen liittyvät ratkaisut tai robotiikan hyödyntäminen sosiaali- ja terveyspalveluissa. Innovaatioissa keskeistä on asiakaskokemuksen, laadun ja vaikuttavuuden näkökulmien huomioiminen. Innovaatiot voivat liittyä myös toiminnan seurantamalleihin, tulosten mittaamiseen tai strategiseen työhön. Tulevaisuustutkimus on toimintaympäristön muutosten ennakointiin tähtäävää tutkimustoimintaa. Tulevaisuustutkimuksella pyritään esimerkiksi palveluiden kysynnän ja sisällöllisten muutostarpeiden ennakointiin luotettavan datan avulla. Tulevaisuustutkimuksen avulla syntyy tietoa, skenaarioita ja näkökulmia palvelutuotannon kehittämisen ja rakenteiden arvioinnin tueksi. Tulevaisuustutkimuksen tarkoituksen on tulevaisuudessa tarvittavan ihmis- ja asiakaslähtöisen palvelujärjestelmän ja palveluvalikon ennakointi. Sillä luodaan edellytyksiä muutosten vaikutusten ennakointiin esimerkiksi siinä, miten ne vaikuttavat tilaajan henkilöstön koulutus- ja osaamisvaatimuksiin, tarvittavan henkilöstön määrään, teknologiatarpeisiin ja muutostarpeisiin tietojärjestelmissä ja tilajärjestelyissä. Lisäksi hankinnan kohteena ovat pilotointi- ja kokeilupalvelut sekä jatkuva kehittäminen ja hallinnointi. Pilotointi- ja kokeilupalveluiden tarkoituksena on kokeilla uusia, TKIO-ekosysteemin tuloksena syntyneitä innovaatioita ja palveluja käytännössä. Toiminnassa korostuu yhteistyö ja vuorovaikutus tilaajan ja muiden tarvittavien sidosryhmien kanssa. Pilotointi- ja kokeilupalvelun kuuluu kokeiltavan toiminnan käytännön toteutus aidoissa ympäristössä. Siihen kuuluu olennaisena osana vaikuttavuuden mittaaminen ja arviointi, sekä tulosten analyysi. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin tarkoituksena on TKIO-ekosysteemin tuloksena syntyneiden uusien tai uudelleen muotoiltujen palveluiden tai toimintojen toteutus siten, että toteutukseen sisältyy niiden jatkuva kehittäminen osana palvelutuotantoa tai muuta tilaajan toimintaa. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin palvelu voi olla osana mitä tahansa hankintajärjestelmän luokkaa. Jatkuvaan kehittämiseen ja hallinnointiin kuuluu tulosten vakiinnuttaminen yhteistyössä tilaajan kanssa osaksi toiminnan kokonaisuutta, vaikuttavuuden mittaaminen, seuranta ja analyysi. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin tuloksena syntyy tilaajan tarvitsemia palveluita ja toimintoja, tietoa niiden vaikuttavuudesta sekä toimintasuosituksia palveluiden ja järjestelmien uusista kehittämistarpeista. Katso tarkemmin liite TKIO-ekosysteemin dynaamisen hankintajärjestelmän periaatteet. Luokka 2 Palvelujärjestelmien kehittäminen Palvelujärjestelmien kehittäminen on asiantuntijapalvelua, jonka tarkoituksena on palveluiden, palveluprosessien, palvelujen verkostojen ja palvelujärjestelmien kehittäminen. Palvelujärjestelmien kehittämiseen kuuluu tiedon kerääminen ja analyysi nykytilasta ja tarpeista ja palveluiden vaikuttavuudesta. Tietoa hyödynnetään kehittämistoiminnassa. Tietoa tarvitaan esimerkiksi nykyisistä järjestämistavoista ja -prosesseista, niiden vaikuttavuudesta, asiakaskokemuksesta, hallinnoinnista, toteuttamistavoista ja vastaavasta. Tietoa kerätään esimerkiksi asiakkailta, työntekijöitä johdolta, kumppaneilta, ja muilta sidosryhmiltä. Palveluun kuuluu vaikuttavuuden mittaamista, vaikuttavuusmittaristojen kehittämistä ja tulosten seurantaa, analyysia ja hyödyntämistä. Palvelujärjestelmien kehittämiseen voi kuulua erilaisten menetelmien ja työkalujen tuottaminen tilaajan tarpeisiin muutosten toteuttamisen tueksi. Palveluun voi sisältyä sidosryhmäosallisuuden toteuttamista esimerkiksi palvelumuotoilun tai vastaavin keinoin. Palvelujärjestelmien kehittämiseen voi sisältyä myös valmennuksellista palvelua, jonka tarkoituksena on tukea tilaajaa kehittämistoiminnassa ja tulosten vakiinnuttamisessa. Palvelujärjestelmien kehittämisen tuloksena syntyy esimerkiksi uusia, systemaattisia toimintatapoja, uusia palveluita tai hoitomenetelmiä, tuotteistettuja palveluita, uusia palveluketjuja, palveluverkostoja tai palveluprosesseja. Lisäksi hankinnan kohteena ovat pilotointi- ja kokeilupalvelut sekä jatkuva kehittäminen ja hallinnointi. Pilotointi- ja kokeilupalveluiden tarkoituksena on kokeilla uusia, TKIO-ekosysteemin tuloksena syntyneitä innovaatioita ja palveluja käytännössä. Toiminnassa korostuu yhteistyö ja vuorovaikutus tilaajan ja muiden tarvittavien sidosryhmien kanssa. Pilotointi- ja kokeilupalvelun kuuluu kokeiltavan toiminnan käytännön toteutus aidoissa ympäristössä. Siihen kuuluu olennaisena osana vaikuttavuuden mittaaminen ja arviointi, sekä tulosten analyysi. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin tarkoituksena on TKIO-ekosysteemin tuloksena syntyneiden uusien tai uudelleen muotoiltujen palveluiden tai toimintojen toteutus siten, että toteutukseen sisältyy niiden jatkuva kehittäminen osana palvelutuotantoa tai muuta tilaajan toimintaa. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin palvelu voi olla osana mitä tahansa hankintajärjestelmän luokkaa. Jatkuvaan kehittämiseen ja hallinnointiin kuuluu tulosten vakiinnuttaminen yhteistyössä tilaajan kanssa osaksi toiminnan kokonaisuutta, vaikuttavuuden mittaaminen, seuranta ja analyysi. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin tuloksena syntyy tilaajan tarvitsemia palveluita ja toimintoja, tietoa niiden vaikuttavuudesta sekä toimintasuosituksia palveluiden ja järjestelmien uusista kehittämistarpeista. Katso tarkemmin liite TKIO-ekosysteemin dynaamisen hankintajärjestelmän periaatteet. Luokka 3 Hankepalvelut Hankepalvelut pitää sisällään tilaajan tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaan liittyvien hankkeiden hankeprosessin hallinnoinnin kokonaisuuden. Hankepalveluihin kuuluvat hankesuunnittelupalvelut, hankejohtopalvelut ja projektipalvelut. Hankesuunnittelupalveluun kuuluu uusien hankkeiden suunnittelu yhteistyössä tilaajan kanssa, rahoituskanavien kartoittaminen, hankkeeseen liittyvien konsortioiden kokoaminen ja hallinnointi, hankehakemuksen laatiminen ja jättäminen sekä hankkeen valmisteluun liittyvä viestintä ja tiedottaminen. Palveluun kuuluu hankekumppaneihin ja sidosryhmiin liittyvän yhteistyön suunnittelu ja hallinnointi. Hankesuunnittelupalveluun kuuluu hankkeen valmistelun seuranta ja raportointi. Hankesuunnittelupalveluun kuuluu tarvittaessa myös hankesihteeripalvelu. Hankejohtopalvelu pitää sisällään hankkeen johtamisen kokonaisuuden. Siihen kuuluu hankepäällikköpalvelu sisältäen hankkeen konkreettisen johtamisen, etenemisen dokumentointi, palautteiden hankkiminen, seuranta ja sopimushallinta. Hankepäällikkö toimii hanketyöntekijöiden esimiehenä. Hankejohtopalveluun kuuluu myös hankkeen ohjausryhmätyöskentely, yhteistyö tilaajan päättäjien ja muiden sidosryhmien kanssa ja yhteistyö rahoittajien kanssa. Hankejohtopalveluun kuuluu yhteistyön suunnittelu ja yhteistyö hankekumppaneiden kanssa. Hankejohtopalvelu pitää sisällään hankeviestinnän suunnittelun ja toteutuksen. Hankejohtopalveluun kuuluu hankeen toteutuksen seuranta, toteutuksen raportointi ja arviointi (väli- ja loppuarviot). Hankejohtopalveluun kuuluvat myös hankkeen jälkityöt hankkeen päätyttyä. Projektipalvelu kattaa hankkeen tehtävien ja toimenpiteiden konkreettista toteuttamista hankesuunnitelman mukaisesti ja hankejohdon ohjauksessa. Projektipalvelun osana toteutetaan ja fasilitoidaan esimerkiksi hankkeeseen liittyviä työpajoja, tehdään kyselyjä, selvityksiä ja vastaavia sekä kerätään ja analysoidaan tietoa, vaikuttavuutta, hyötyjä, kustannuksia ja vastaavia seikkoja. Projektipalveluun kuuluu tarvittaessa sähköisen alustan ylläpitäminen hankkeen projektisuunnittelulle. Projektipalveluun kuuluu myös hankkeeseen liittyvien verkostojen konkreettiseen ylläpitoon liittyviä tehtäviä. Lisäksi hankinnan kohteena ovat pilotointi- ja kokeilupalvelut sekä jatkuva kehittäminen ja hallinnointi. Pilotointi- ja kokeilupalveluiden tarkoituksena on kokeilla uusia, TKIO-ekosysteemin tuloksena syntyneitä innovaatioita ja palveluja käytännössä. Toiminnassa korostuu yhteistyö ja vuorovaikutus tilaajan ja muiden tarvittavien sidosryhmien kanssa. Pilotointi- ja kokeilupalvelun kuuluu kokeiltavan toiminnan käytännön toteutus aidoissa ympäristössä. Siihen kuuluu olennaisena osana vaikuttavuuden mittaaminen ja arviointi, sekä tulosten analyysi. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin tarkoituksena on TKIO-ekosysteemin tuloksena syntyneiden uusien tai uudelleen muotoiltujen palveluiden tai toimintojen toteutus siten, että toteutukseen sisältyy niiden jatkuva kehittäminen osana palvelutuotantoa tai muuta tilaajan toimintaa. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin palvelu voi olla osana mitä tahansa hankintajärjestelmän luokkaa. Jatkuvaan kehittämiseen ja hallinnointiin kuuluu tulosten vakiinnuttaminen yhteistyössä tilaajan kanssa osaksi toiminnan kokonaisuutta, vaikuttavuuden mittaaminen, seuranta ja analyysi. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin tuloksena syntyy tilaajan tarvitsemia palveluita ja toimintoja, tietoa niiden vaikuttavuudesta sekä toimintasuosituksia palveluiden ja järjestelmien uusista kehittämistarpeista. Katso tarkemmin liite TKIO-ekosysteemin dynaamisen hankintajärjestelmän periaatteet. Luokka 4 Johdon konsultointi TKI-palveluissa Johdon konsultointi TKIO-palveluissa on asiantuntijapalvelua, jonka tarkoituksena mahdollistaa tilaajan johdolle kokonaisvaltainen tuki TKIO-ekosysteemin perusteella tapahtuvaan kehittämistoimintaan ja muutoshallintaan. Johdon konsultointi tuottaa monipuolista ja kokonaisvaltaista tietoa, osaamista ja näkemyksiä sosiaali- ja terveyspalveluiden sekä erikoissairaanhoidon kehittämisestä ja laajoista integrointihankkeista. Johdon konsultointi tarjoaa asiantuntijaosaamista sosiaalihuollon, terveyspalveluiden ja erikoissairaanhoidon innovaatio- ja kehittämistoiminnan vaikuttavuuden, asiakaslähtöisyyden ja laadun edistämiseen sekä uusien toimintamallien ja prosessien kokonaisuuksien suunnitteluun, analysointiin ja käyttöönottoon. Johdon konsultoinnin asiantuntijapalveluun kuuluu monipuolinen osaaminen sosiaali- ja terveyspalveluiden vaikuttavuuden ja tuottavuuden parantamisesta, rahoitusjärjestelmistä, palveluiden saavutettavuuden parantamisesta, sekä palvelujärjestelmien ja verkostojen suunnittelusta. Lisäksi hankinnan kohteena ovat pilotointi- ja kokeilupalvelut sekä jatkuva kehittäminen ja hallinnointi. Pilotointi- ja kokeilupalveluiden tarkoituksena on kokeilla uusia, TKIO-ekosysteemin tuloksena syntyneitä innovaatioita ja palveluja käytännössä. Toiminnassa korostuu yhteistyö ja vuorovaikutus tilaajan ja muiden tarvittavien sidosryhmien kanssa. Pilotointi- ja kokeilupalvelun kuuluu kokeiltavan toiminnan käytännön toteutus aidoissa ympäristössä. Siihen kuuluu olennaisena osana vaikuttavuuden mittaaminen ja arviointi, sekä tulosten analyysi. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin tarkoituksena on TKIO-ekosysteemin tuloksena syntyneiden uusien tai uudelleen muotoiltujen palveluiden tai toimintojen toteutus siten, että toteutukseen sisältyy niiden jatkuva kehittäminen osana palvelutuotantoa tai muuta tilaajan toimintaa. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin palvelu voi olla osana mitä tahansa hankintajärjestelmän luokkaa. Jatkuvaan kehittämiseen ja hallinnointiin kuuluu tulosten vakiinnuttaminen yhteistyössä tilaajan kanssa osaksi toiminnan kokonaisuutta, vaikuttavuuden mittaaminen, seuranta ja analyysi. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin tuloksena syntyy tilaajan tarvitsemia palveluita ja toimintoja, tietoa niiden vaikuttavuudesta sekä toimintasuosituksia palveluiden ja järjestelmien uusista kehittämistarpeista. Katso tarkemmin liite TKIO-ekosysteemin dynaamisen hankintajärjestelmän periaatteet. Luokka 5 Tiedeyhteisöt TKIO-ekosysteemi toimii keskeisenä yhteistyöalustana ja hankintakanavana tiedeyhteisöihin, kuten yliopistoihin, korkeakouluihin, oppilaitoksiin, osaamiskeskuksiin ja tutkimuslaitoksiin päin. Hankintajärjestelmässä tiedeyhteisöiltä hankittava palvelu voi pitää sisällään tieteelliseksi toiminnaksi katsottavia palveluita, jotka sisällöltään täydentävät TKIO-ekosysteemin puitteissa toteutettavia hankkeita. Tieteellinen toiminta voi pitää sisällään mitä tahansa hankintajärjestelmän kohteen mukaista tutkimustoimintaa ja palveluita, mutta näissä palveluissa korostuu aina tieteellinen ja tutkimuksellinen näkökulma. Palvelut ja tutkimustoiminta voivat olla sellaisia, joista saatava hyöty koituu muidenkin kuin hankintayksikön toiminnassa käytettäväksi. Tiedeyhteisöiltä hankittavat palvelut voivat olla myös sellaisia tutkimus- ja kehittämispalveluita, joista saatava hyöty koituu yksinomaan hankintayksikön toiminnassa käytettäväksi ja hankintayksikkö korvaa suoritetun palvelun kokonaan. Palvelun luonne täsmennetään kussakin hankintajärjestelmän sisäisessä tarjouskilpailussa. Tiedeyhteisöiltä voidaan tilata palveluja myös suoraan ilman hankintajärjestelmän sisäistä kilpailutusta, mikäli hankintalain tutkimus- ja kehittämispalveluja koskevan soveltamisalapoikkeuksen (9 § 1 mom. 13-kohta) edellytykset täyttyvät. Lisäksi hankinnan kohteena ovat pilotointi- ja kokeilupalvelut. Pilotointi- ja kokeilupalveluiden tarkoituksena on kokeilla uusia, TKIO-ekosysteemin tuloksena syntyneitä innovaatioita ja palveluja käytännössä. Toiminnassa korostuu yhteistyö ja vuorovaikutus tilaajan ja muiden tarvittavien sidosryhmien kanssa. Pilotointi- ja kokeilupalvelun kuuluu kokeiltavan toiminnan käytännön toteutus aidoissa ympäristössä. Siihen kuuluu olennaisena osana vaikuttavuuden mittaaminen ja arviointi, sekä tulosten analyysi. Katso tarkemmin liite TKIO-ekosysteemin dynaamisen hankintajärjestelmän periaatteet.
Tieran yhteinen asiantuntijoiden hankinta -palvelu DPS
Tietoturva ja tietosuoja Haemme Tieran ja Tieran omistaja-asiakkaiden tarpeisiin kokeneita tietoturvan, riskienhallinnan, jatkuvuudenhallinnan ja tietosuojan asiantuntijoita, joilla on vahva tietoturvan ja sen hyvien käytäntöjen ja viitekehyksien (mm. Katakri, ISO 27000 -standardit, Vahti-ohjeistus) osaaminen sekä hyvä ymmärrys julkisella sektorilla sovellettavasta tietoturvaan ja tietosuojaan liittyvästä lainsäädännöstä, määräyksistä ja säädöksistä (mm. GDPR, tiedonhallintalaki). Asiantuntijoita voidaan hyödyntää seuraavilla asiantuntijapalveluiden osa-alueilla: - Tietoturva- ja tietosuojakoulutukset - Tietoturvallisen sovelluskehittämisen ja ohjelmistoturvallisuuden asiantuntijapalvelut - Hallinnollisen tietoturvan ja tietosuojan asiantuntijapalvelut - Tietoturvapäällikköpalvelu, tietosuojavastaavapalvelu - Teknisen tietoturvan asiantuntijapalvelut - Tietoturvan ja tietosuojan testaus-, arviointi- ja auditointipalvelut - Henkilöstöturvallisuuden asiantuntijapalvelut - Fyysisen tietoturvan asiantuntijapalvelut - Riskienhallinnan asiantuntijapalvelut - Jatkuvuudenhallinnan asiantuntijapalvelut - Käyttövaltuushallinnan asiantuntijapalvelut Digitalisaation edistäminen Haemme osaamista, joka auttaa Tieran oman asiantuntijapalvelun saumattomana täydennyksenä ja osaamisalueen laajennuksena omistajiamme kehittämään ja hyödyntämään ketteriä toimintatapoja sekä edistämään digitalisaation hyödyntämistä toiminnan tehostamisessa ja asiakaskokemuksen kehittämisessä. Tähän kuuluu myös kyky tunnistaa niitä kehittämiskohteita, joissa asiakkaidemme erityisesti kannattaa edetä kokeilujen kautta, ja kyky tehdä toteutuskelpoisia esityksiä ja suunnitelmia kokeilumenetelmistä tai muista uudenlaisista toimintatavoista. Nämä tarpeet voivat liittyä kuntien ydintoimintojen ohella myös tukipalvelujen, kuten esimerkiksi hankintatoimen tai operatiivisen ICT-toiminnan kehittämiseen. Haemme innovatiivisia toimijoita, joilla on hyvä tuntemus nykyisistä ja tulevista trendeistä, teknologioista ja menetelmistä sekä kokemusta ja näyttöjä uusien digitaalisten toimintatapojen kehittämisestä joko yksityisellä tai julkisella sektorilla. Tyypillisiä osa-alueita korin kautta hankittaville palveluille voivat olla: - Digitalisaation muutosjohtaminen ja muutoshallinta - Palvelumuotoilu - Saavutettavuuden ja käytettävyyden sekä käyttökokemuksen arviointi - Tiedonhallinnan kehitys - Integraatioiden ja prosessien automatisoinnin suunnittelu - Käyttövaltuushallinnan kehittäminen Tiedolla johtaminen ja analytiikka sekä data-aineistot Haemme osaamista, joka auttaa Tieran oman asiantuntijapalvelun saumattomana täydennyksenä ja osaamisalueen laajennuksena omistajiamme kehittämään ja hyödyntämään dataa toiminnan johtamisessa ja kehittämisessä. Asiantuntijoita haetaan tyypillisesti seuraaville asiantuntijapalveluiden osa-alueille: - Tiedolla johtaminen - Tietojohtamisen kyvykkyyksien kehittäminen - Tietotyön kehittäminen - Datan visualisointi ja analytiikka - Data engineering ja tietoarkkitehtuuri - Data science - Data governance - Data-aineistot ja niiden tuottaminen Projektitoimisto (Project management office -asiantuntijat) Hankinnan kohteena ovat muutosjohtamisen ja johdon konsultoinnin asiantuntijat, jotka tukevat Tieran asiantuntijapalveluita sekä Tieran asiakasorganisaatioita strategisessa johtamisessa, tulevissa merkittävissä rakenteellisissa muutoshankkeissa sekä myös uusia toimintamalleja tukevien digiratkaisujen käyttöönotoissa. Hankkeiden ja projektien kokoluokka voi vaihdella muutaman kuukauden toimeksiannoista usean vuoden muutoshankkeisiin. Arvostamme kokemusta myös vastaavanlaisista yksityisen sektorin laajoista muutoshankkeista. Uudistuksissa tarvitaan projekti- ja hankehallinnan ammattilaisten lisäksi tyypillisesti johdon asiantuntijoita, joilla on kokemusta ja osaamista muutoshallinnan tehtävistä siirryttäessä kohti asiakaslähtöistä toimintamallia. Uudistusten suunnittelussa ja läpiviennissä on varmistettava palveluiden vaikuttavuus ja uudistuksen tuottavuus sekä tuloksellisuus. Asiantuntijoita haetaan seuraaville asiantuntijapalveluiden osa-alueille: - Projekti- ja hankehallinta - PMO-toiminnan johtaminen - Portfoliohallinta - Hankinnat - Viestintä - Palvelumuotoilu - Kokonaisarkkitehtuuri - Tiedolla johtaminen Tietohallintotoimintojen kehittämisen asiantuntijapalvelut Tietohallintotoimintojen kehittämisen alueelle haemme vahvaa tietohallinnon osaajaverkostoa, joka toimii Tieran oman asiantuntijapalvelun saumattomana täydennyksenä ja osaamisalueen laajennuksena. Omistajakenttämme tietohallinnon yhtenäistämishaasteisiin kuuluu mm. tarve kehittää yhteisiä käytänteitä ICT-talouden suunnittelussa ja seurannassa sekä sopimusten ja palvelujen hallinnassa. Edellytämme vahvan tietohallinnon teoreettisen osaamisen lisäksi hyvää julkisen tietohallinnon osaamista. Haemme myös osaajia, joiden vahvuutena on julkisen sektorin tietoturvaan ja tietosuojaan liittyvä kehittäminen. Ohjelmistokehittäjät ja ketterien menetelmien koulutus Digitaalisen ja ketterän ohjelmistokehityksen sekä ohjelmistokehitysprosessien edistämiseksi haemme osaamista, joka auttaa Tieran sekä omistajiamme ohjelmistokehitysliiketoimintaa. Haemme asiantuntijapalvelua tukemaan mm. ohjelmistokehitys- ja ylläpitotyötä, DevOps-menetelmien konsultointia kehitysprosessissa, -ympäristössä, automaattitestauksessa ja näihin liittyvissä koulutustarpeissa. Haemme innovatiivisia toimijoita, joilla on hyvä osaaminen modernista ohjelmistokehityksestä ja -prosesseista (mm. natiivi pilvikehittäminen, ketterä ohjelmistokehitys ja toimintamallit, digitaalisten alustojen rakentaminen, automaattitestauksen ylläpito/kehittäminen, CI/CD putken rakentaminen, IaC -välineet) sekä ohjelmistokehityksen tulevista trendeistä ja teknologioista. Lisäksi arvostamme kokemusta ja näyttöjä uusien digitaalisten toimintatapojen kehittämisestä joko yksityisellä tai julkisella sektorilla. Tätä osaamista on kyettävä soveltamaan sekä Tieran oman ohjelmistokehitysliiketoiminnan että omistajiemme tarpeisiin, tiiviissä yhteistyössä heidän omien asiantuntijoidensa sekä Tieran kanssa. ICT-Infra Ulkoistuspalvelut liiketoiminnan kehittämisen ja jatkuvien palveluiden alueille haemme vahvaa osaajaverkostoa, joka toimii Tieran oman palvelutuotannon ja kehittämisen saumattomana täydennyksenä ja osaamisalueen laajennuksena. Omistaja-asiakkaidemme ICT-infran yhtenäistämishaasteisiin kuuluu mm. tarve kehittää yhteisiä käytänteitä ICT-infran arkkitehtuuri- ja ratkaisusuunnittelussa, siirtyvien tuotantoympäristöjen nykytila-analyysissä ja palvelujen hallinnassa. Edellytämme vahvan ICT-infran teoreettisen osaamisen lisäksi hyvää jatkuvan palvelutuotannon osaamista. Haemme myös osaajia, joiden vahvuutena on julkisen sektorin pilviarkkitehtuuriin, tietoturvaan ja tietosuojaan liittyvä kehittäminen. Tyypilliset asiantuntijaosa-alueet: - ICT-infra transitio- ja transformaatio projektijohtaminen ja koordinointi - Tietoturva - Kokonaisarkkitehtuuri - Arkkitehtuuri ja suunnittelu, on-site ja pilviratkaisut (AWS-ympäristöt) - Arkkitehtuuri ja suunnittelu on-site ja pilviratkaisut (Citrix ja VDI-ympäristöt) - Arkkitehtuuri ja suunnittelu, on-site ja pilviratkaisut (Google -ympäristöt) - Arkkitehtuuri ja suunnittelu, on-site ja pilviratkaisut (Microsoft -ympäristöt) - Tietoliikennearkkitehtuuri ja lähiverkkoratkaisut - Prosessiautomaatio - Konesalin suunnittelu ja inventointi - Käyttöpalveluiden migraatio- ja konsolidointiosaamista - MS SQL (operointi ja suunnittelu) - Oracle kannat (operointi ja suunnittelu) - Commvault (operointi ja suunnittelu) - Tukiprofiilin asiantuntija (käyttötuki ja lähituki)
Tiera puhe + data operaattorikilpailutus hyvinvointialueille ja muille asiakkaille – DPS
Kuntien Tiera Oy kilpailuttaa eri puolella Suomea olevien asiakkaidensa puolesta kattavat teleoperaattoripalvelut. Palvelut koostuvat liittymä-, liikenne- ja mobiilidata palveluista ja niiden käyttöä täydentävistä operaattoripalveluista. Palvelukokonaisuuksissa huomioidaan myös tulevien hyvinvointialueiden vaatimuksia. Kilpailutuksella mahdollistamme asiakkaalle kilpailukykyiset hinnat, joustavan sopimuksen ja asiakaskokoon skaalautuvan palvelukokonaisuuden. Hankita tulee koostumaa mm. seuraavista osa-alueista: 1. Matkapuhelinverkon liittymät ja mobiilidata 2. Vaihdejärjestelmät ja tavoitettavuuspalvelu 3. Puhelunvälityspalvelut (ulkoistus) 4. Asiakaspalveluratkaisut ja raportointi 5. Muut palvelut
Ultraäänilaitteet
Radiologiset ultraäänilaitteet Radiologiset ultraäänilaitteet Osa-alueen laitteet ovat vaativaan radiologiseen kuvantamistoimintaan soveltuvia ultraäänilaitteita, joita tullaan hankkimaan pääasiassa Sairaala Novan röntgenosastolle. Laitteet ovat päivittäisessä käytössä ja niillä tehdään laaja-alaisesti eri kuvaus-kohteiden ultraäänitutkimuksia sekä aikuisille että lapsille, lisäksi laitteita käytetään päivittäin erilaisten toimenpiteiden yhteydessä. Laitteilta edellytetään pääasiassa erittäin hyvää kuvanlaatua ja niihin tulee olla saatavilla monipuolinen anturivalikoima pinnallisten ja syvien kohteiden tutkimiseen sekä uusimmat kuvanparannustekniikat. Laitteiden tulee mahdollistaa monipuoliset ja helpot mittaustoiminnot sekä B-kuvassa että Dopplerissa. Lisäksi laitteilta edellytetään hyvää käyttöergonomiaa ja monipuolisia säätömahdollisuuksia sekä konsolin että monitorin osalta. Järjestelmän aikana hankittavat laitteet voidaan jakaa pääasiassa kahteen kategoriaan: • Käyttökategoria 1: vaativaan monipuoliseen käyttöön soveltuva huippu-tason (high-end) yleistutkimuslaite. Tämän käyttökategorian laitteet ovat pääasiassa röntgenyksikköön hankittavia huipputason yleistutkimuslaitteita, joilta edellytetään erittäin hyvää kuvanlaatua, erittäin hyvää ergonomiaa, vahvaa suorituskykyä, laajaa anturivalikoimaa ja monipuolista käytettävyyttä. Monipuoliseen käyttöön hankittavilla laitteilla tehdään uä-ohjauksessa sekä pinnallisten että syvien alueiden paksu- ja ohutneula-biopsioita sekä dreenien asettamisia aikuisille, jolloin laitteisiin/antureihin tulee olla saatavilla biopsiaohjaimet. Laitteisiin tulee olla lisäksi saatavilla korkeatasoiset Doppler-ohjelmistot, panoraama-, kontrastiaine-, shear-wave elastografia- sekä fuusiokuvantamismahdollisuus. • Käyttökategoria 2: monipuoliseen yleiskäyttöön ja mobiiliin käyttöön soveltuva ultraäänilaite. Tämän käyttökategorian laitteet ovat pääasiassa röntgenyksikköön ja lähialueiden terveyskeskuksiin sekä sonograafereiden (ultraäänikoulutuksen suorittaneet röntgenhoitajat) käyttöön hankittavia yleistutkimuslaitteita, joilta edellytetään joko hyvää tai erittäin hyvää kuvanlaatua sekä hyvää käyttöergonomiaa ja sujuvaa laitteen käyttöä. Ultraäänilaitteita käytetään ajoittain myös röntgenosaston ulkopuolella (mm. vaativat teho-/päivystysosaston olosuhteet), jolloin laitteen tulee mahdollistaa nopea käyttövalmius, helppo liikuteltavuus sekä joustava laitteen käyttö osaston ulkopuolisissa tutkimuksissa. Laitteisiin tulee olla saatavilla monipuoliset Doppler-ohjelmistot, panoraamaohjelma ja moni-puolinen anturivalikoima. Gynekologiset ja obstetriset ultraäänilaitteet Gynekologiset ja obstetriset ultraäänilaitteet Osa-alueen laitteet ovat gynekologisia ja obstetrisia ultraäänilaitteita, joita tullaan hankkimaan pääasiassa Sairaala Novan naisten osaamiskeskukseen. Kaikkien tämän osakokonaisuuden laitteiden tulee sisältää keskeiset gynekologiaan ja obstetriikkaan liittyvien elinten, rakenteiden ja toiminnallisuuksien tutkimiseen soveltuvat kuvantamis- ja analyysiohjelmistot ja anturit. Laitteilta edellytetään myös toimintavarmuutta ja hyvää käyttöergonomiaa sekä niiden on sovelluttava erityisesti gynekologiseen ja obstetriseen käyttöön. Järjestelmän aikana hankittavat laitteet voidaan jakaa pääasiassa yhteen kategoriaan: • Käyttökategoria 1: Vaativaan monipuoliseen käyttöön soveltuva huipputason (high-end) gynekologinen ja obstetrinen ultraäänilaite. Tämän käyttökategorian laitteet ovat gynekologiaan ja obstetriikkaan soveltuvia, huipputason yleistutkimuslaitteita, joilta edellytetään erittäin hyvää kuvanlaatua, vahvaa suorituskykyä ja monipuolista käytettävyyttä gynekologisissa ja obstetrisissa ultraäänitutkimuksissa. Laitteilla tullaan tekemään vaativaa gynekologisten ja obstetristen sairauksien ja hoitojen vaatimaa diagnostiikkaa ja seurantaa (esimerkiksi vaativaa sikiödiagnostiikkaa). Laitteiden tulee mahdollistaa korkealaatuinen gynekologinen 2D/3D/4D-kuvantaminen, suorituskykyinen Doppler (väri, pulssi ja jatkuva) sekä monipuolinen anturivalikoima. Päivystys-, leikkaus-, anestesia- ja teho-osastotoiminnan ultraäänilaitteet Päivystys-, leikkaus-, anestesia- ja teho-osastotoiminnan ultraäänilaitteet: Tämän osa-alueen laitteet ovat päivystys-, leikkaus-, anestesia-, ja teho-osastotoiminnan kuvantamistoimintaan soveltuvia ultraäänilaitteita, joita tullaan hankkimaan laajalti eri Sairaala Novan yksiköihin sekä tapauskohtaisesti terveys-keskuksiin. Laitteet ovat päivittäisessä käytössä ja niitä käytetään vaativuudeltaan hyvin vaihtelevissa käyttöympäristöissä sekä niillä tehdään laaja-alaisesti vaativuudeltaan eri asteisia tutkimuksia erilaisille potilaille. Lisäksi laitteita käytetään päivittäin erilaisten toimenpiteiden yhteydessä. Tämän osakokonaisuuden laitteille on myös ominaista se, että niitä liikutellaan ajoittain runsaasti ja niitä käytetään ahtaissakin tiloissa. Laitteiden tulee olla lisäksi helposti puhdistettavissa ja näytön suuntaaminen ja asettelu tulee olla helppoa, koska tilat ovat usein rajalliset ja työasennot vaihtelevia. Laitteilta edellytetään erittäin hyvää kuvanlaatua ja niihin tulee olla saatavilla monipuolinen anturivalikoima pinnallisten ja syvien kohteiden tutkimiseen sekä uusimmat kuvanparannustekniikat. Laitteiden tulee mahdollistaa monipuoliset ja helpot mittaustoiminnot sekä B-kuvassa että Dopplerissa. Lisäksi laitteilta edellytetään hyvää käyttöergonomiaa ja monipuolisia säätömahdollisuuksia sekä konsolin että monitorin osalta. Järjestelmän aikana hankittavat laitteet voidaan jakaa pääasiassa kolmeen kategoriaan: • Käyttökategoria 1: vaativan käytön -laite teho- ja valvontaosastolle, päivystyksen shokkihuoneeseen sekä heräämöön. • Käyttökategoria 2: kevytrakenteinen perustason laite leikkaussali- ja päivystystoimintaan. • Käyttökategoria 3: mobiililaite erikoissairaanhoidon päivystystoimintaan. Pediatriset ultraäänilaitteet Pediatriset ultraäänilaitteet: Tämän osa-alueen laitteet ovat vaativaan pediatriseen kuvantamistoimintaan soveltuvia ultraäänilaitteita, joita tullaan hankkimaan pääasiassa Sairaala Novan lastentautien poliklinikalle, vastasyntyneiden osastolle ja lastenosastolle sekä päiväsairaalaan. Laitteet ovat päivittäisessä käytössä ja niillä tehdään laaja-alaisesti eri kuvauskohteiden ultraäänitutkimuksia eri ikäisille ja kokoisille lapsille. Lisäksi laitteita käytetään päivittäin erilaisten toimenpiteiden yhteydessä. Laitteilta edellytetään erittäin hyvää kuvanlaatua ja niihin tulee olla saatavilla erittäin monipuolinen anturivalikoima pinnallisten ja syvien kohteiden tutkimiseen uusimpine kuvanparannustekniikoineen, jotta haasteellistenkin lapsipotilaiden kattava ja tuloksellinen tutkimus on mahdollista. Laitteiden tulee mahdollistaa monipuoliset ja helpot mittaustoiminnot sekä B-kuvassa että Dopplerissa. Lisäksi laitteilta edellytetään hyvää käyttöergonomiaa ja monipuolisia säätömahdollisuuksia sekä konsolin että monitorin osalta. Järjestelmän aikana hankittavat laitteet voidaan jakaa pääasiassa kahteen kategoriaan: • Käyttökategoria 1: vaativaan monipuoliseen käyttöön soveltuva huipputason (high-end) pediatrinen ultraäänilaite. Tämän käyttökategorian laitteet ovat pediatriseen käyttöön soveltuvia huipputason yleistutkimuslaitteita, joilta edellytetään erittäin hyvää kuvanlaatua, vahvaa suorituskykyä ja monipuolista käytettävyyttä lastenkardiologisissa, reumatologisissa ja yleispediatrisissa ultraäänitutkimuksissa. Laitteilla tullaan tekemään vaativaa yleispediatrista kuvantamista erityisesti aivojen ja vatsan alueella. Lait-teiden tulee mahdollistaa korkealaatuinen mainittujen potilaiden kuvantaminen, suorituskykyinen Doppler sekä monipuolinen anturivalikoima. Laitteilla ei tehdä 3D ultraäänitutkimuksia mutta 3D anturia voidaan käyttää, mikäli siitä on esimerkiksi kuvanlaadullista hyötyä. • Käyttökategoria 2: perustason laite pediatriseen käyttöön. Tämän käyttö-kategorian laitteet ovat kevytrakenteisia kardiovaskulaarisia ultraäänilaitteita, jotka mahdollistavat nopean käyttövalmiuden, helpon ja kevyen liikuteltavuuden sekä hyvän käyttöergonomian ja sujuvan tutkimusten suorittamisen monipuolisissa, vaihtelevissa sekä tilankäytöltään rajoitetuissakin tiloissa. Laitteilla tehdään tyypillisesti pediatrisia ultraäänitutkimuksia vatsan ja aivojen alueille sekä pehmytkudoksiin. Lisäksi laitteilla tehdään sydämen ultraäänitutkimuksia ja niitä käytetään myös punktiossa. Satunnaisesti laitteita käytetään myös aikuispotilaiden kokoisten lasten ultraäänikuvantamiseen. Laitteilta voidaan edellyttää akkukäyttömahdollisuutta, jossa tutkimusten suorittamisen toiminta-aika on vähintään 30 min. Laitteilta edellytetään asianmukaista kuvanlaatua sekä riittävää suorituskykyä, anturi- ja ohjelmistovalikoimaa kardiologisten ultraäänitutkimusten suorittamiseen. Kliinisen neurofysiologian ultraäänilaitteet Kliinisen neurofysiologian ultraäänilaitteet: Tämän osa-alueen laitteet ovat vaativaan kliinisen neurofysiologian (KNF) kuvantamistoimintaan soveltuvia ultraäänilaitteita. Laitteet ovat säännöllisessä käytössä ja niillä tehdään laaja-alaisesti erilaisia hermojen ja lihasten ultraäänitutkimuksia ja lisäksi laitteita voidaan käyttää erilaisten toimenpiteiden yhteydessä. Laitteilta edellytetään erittäin hyvää kuvanlaatua, jotta esimerkiksi hermon sisärakenteen luotettava tutkimus on mahdollista ja niihin tulee olla saatavilla monipuolinen anturivalikoima pinnallisten ja syvien kohteiden tutkimiseen sekä uusimmat kuvanparannustekniikat. Laitteiden tulee mahdollistaa monipuoliset ja helpot mittaustoiminnot sekä B-kuvassa että Dopplerissa. Lisäksi laitteilta edellytetään hyvää käyttöergonomiaa ja monipuolisia säätömahdollisuuksia sekä konsolin että monitorin osalta. Järjestelmän aikana hankittavat laitteet voidaan jakaa pääasiassa yhteen kategoriaan: • Käyttökategoria 1: vaativan käytön (high end) -laite kliiniseen neurofysiologiaan. Reumatologiset ultraäänilaitteet Reumatologiset ultraäänilaitteet: Laitteet ovat pääasiassa päivittäisessä käytössä reumatologeilla ja ultraääntä hyödynnetään nivelten tutkimiseen ja toimenpiteisiin sekä pinnallisille että syville nivelalueille. Laitteilta edellytetään pääasiassa erittäin hyvää kuvanlaatua ja niihin tulee olla saatavilla monipuolinen anturivalikoima pinnallisten ja syvien kohteiden tutkimiseen sekä uusimmat kuvanparannustekniikat. Laitteiden tulee mahdollistaa monipuoliset ja helpot mittaustoiminnot sekä B-kuvassa että Dopplerissa. Lisäksi laitteilta edellytetään hyvää käyttöergonomiaa ja monipuolisia säätömahdollisuuksia sekä konsolin että monitorin osalta. Laitteen tulee olla helposti liikuteltavissa tiloista toiseen ja varustettu siirtoakulla. Anturivalikoimassa tulee reumatologiseen käyttöön käyvä sekä pinnalliseen (pienten ja keskisuurten nivelten), että syvempään niveltutkimukseen (esimerkiksi lonkkanivel) soveltuva anturivalikoima. Fysiatriset ultraäänilaitteet Fysiatriset ultraäänilaitteet Perustason laite TULE-potilaiden tutkimiseen ja hoitotoimenpiteisiin käytettäväksi. Tämän käyttökategorian laitteet ovat kevytrakenteisia ultraäänilaitteita, jotka mahdollistavat nopean käyttövalmiuden, helpon ja kevyen liikuteltavuuden sekä hyvän käyttöergonomian ja sujuvan tutkimusten suorittamisen monipuolisissa, vaihtelevissa sekä tilankäytöltään rajoitetuissakin tiloissa. Laitteilla tehdään tyypillisesti TULE-potilaiden (tuki- ja liikuntaelin) ultraäänitutkimuksia nivel- ja pehmytkudosalueille. Lisäksi laitteita käytetään apuna punktioissa ja nivelinjektioissa. Laitteilta voidaan edellyttää akkukäyttömahdollisuutta, jossa tutkimusten suorittamisen toiminta-aika on vähintään 30 min. Laitteilta edellytetään asianmukaista, joko hyvää tai erittäin hyvää kuvanlaatua sekä riittävää suorituskykyä, anturi- ja ohjelmistovalikoimaa TULE-potilaiden tutkimiseen, lait-teisiin tulee olla saatavilla monipuoliset Doppler-ohjelmistot.
OSALLISTUMISPYYNTÖ Keski-Suomen lastensuojelun sijaishuollon ostopalvelujen hankinta, sopimuskausi ajalle 1.3.2022 (tavoite) – 29.2.2024 (+ jatko-optio)
Ammatillinen perhekotihoito Ammatillisella perhekodilla tarkoitetaan sijaishuollon yksikköä, jossa sijoitettujen lasten kanssa tosiasiallisesti asuu perhekotivanhempi tai perhekotivanhemmat ja jolla on voimassa oleva aluehallintoviraston myöntämä lupa antaa lastensuojelun ympärivuorokautista ammatillista perhehoitoa. Luvanvaraista perhehoitoa tarjotaan yksityisistä sosiaalipalveluista annetun lain 7 §:ssä tarkoitetun luvan perusteella (Perhehoitolaki 263/2015, 4 § ja laki perhehoitolain muuttamisesta 510/2016). Tässä hankinnassa perhekotitoiminta tarkoittaa myös luvanvaraisen perhehoidon luvan mukaisesti toimivaa SOS -lapsikylä-toimintaa. Lastensuojelun laitoshoito Lastensuojelun sijaishuollon laitoshoidolla tarkoitetaan sijoitettujen lasten ympärivuorokautista hoitoa, jonka tulee olla lastensuojelulain (417/2007), sosiaalihuoltolain (1301/2014) ja yksityisistä sosiaalipalveluista annetun lain (922/2011) mukaista. Sijaishuollon tulee olla lainmukaista, turvallista ja laadultaan sellaista, että lapsen tarpeisiin voidaan vastata ja sijaishuollolle asetetut tavoitteet saavuttaa. Lastensuojelun vaativa laitoshoito Lastensuojelun sijaishuollon vaativalla laitoshoidolla tarkoitetaan sijoitettujen lasten tehostettua erityisosaamiseen perustuvaa ympärivuorokautista hoitoa, jonka tulee olla lastensuojelulain (417/2007), sosiaalihuoltolain (1301/2014) ja yksityisistä sosiaalipalveluista annetun lain (922/2011) mukaista. Hoidon tulee olla turvallista ja laadultaan sellaista, että lapsen tarpeisiin voidaan vastata ja sijaishuollolle asetetut tavoitteet saavuttaa.
Strategian ja liiketoiminnan konsultointi
Yleisradio Oy (jäljempänä Yle) perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän, jossa hankitaan strategian ja liiketoiminnan konsultointiin liittyviä palveluita. Dynaamisen hankintajärjestelmän kohteeseen kuuluvat muun muassa seuraavat palvelut: - toimintaympäristön ja markkinoiden analyysit - sidosryhmäanalyysit - ennakointi- ja tulevaisuustyöt - strategia- ja visiotyöt - strategian toimeenpanon suunnittelu ja tukeminen - tavoitteiden asettaminen ja onnistumisen mittaaminen - organisaatio- ja rakennemuutokset, erilaiset toiminnan järjestelyt, toiminnan merkittävät muutokset, tehostaminen ja säästöhankkeet - pienimuotoiset yritysjärjestelyt (ei kuitenkaan niiden juridinen neuvonta) - prosessien ja palveluiden kehittäminen - hankesalkun hallinta - johtamisjärjestelmät ja niiden kehittäminen - journalismi, journalistinen työ ja työprosessit - sisältöjen tuotanto ja siihen liittyvät työprosessit - muu liiketoiminnan kehittäminen. Ylellä on tarvetta palvelulle niin suomen kuin ruotsin kielellä. Odotamme myös englannin kielen hallintaa. Tähän hankintaan eivät sisälly muut yrityksille tarjolla olevat asiantuntijapalvelut, kuten esimerkiksi: - laajat, kvantitatiiviset tutkimukset - IT-asiantuntijapalvelut, teknologiakonsultointi ja digipalveluiden suunnittelu - asianajopalvelut - tilintarkastuspalvelut - henkilöstön koulutus sekä osaamisen ja työyhteisöjen kehittäminen muuten kuin liittyen hankinnan kohteessa määriteltyihin osa-alueisiin - työhyvinvointipalvelut - viestinnän konsultointi - mainonta ja markkinointi. Ks. myös liite 1 DPS:n kohteen kuvaus.
Kattokeskukset 2021-2026 (DPS)
Pyydämme osallistumishakemuksia kattokeskuksien dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan kirurgiset kattokeskukset ja anestesiakattokeskukset sekä näihin liittyvät laitekohtaiset tarvikkeet. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Muut ehdot. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Kattokeskukset 2021-2026 (DPS)
Pyydämme osallistumishakemuksia kattokeskuksien dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan kirurgiset kattokeskukset ja anestesiakattokeskukset sekä näihin liittyvät laitekohtaiset tarvikkeet. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Muut ehdot. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen hankinta
Hankinta on kuvattu tarkemmin tämän ilmoittautumispyynnön liitteillä. Arvioidut asiakasmäärät ja niiden jakautuminen tilaajien kesken on kuvattu liitteellä 2. "Hankinnan kohde ja palvelukonsepti".
Ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palveluiden hankinta
Tehostettu palveluasuminen ikäihmisille tarkoittaa sosiaalihuoltolain (1301/2014) 21 §:n mukaista asumispalvelua, joka järjestetään palvelutaloissa tai asumisyksiköissä, joissa henkilökunta on paikalla ympärivuorokauden. Palveluntuottajalla tulee olla toimintaan Aluehallintoviraston tai Valviran lupa. Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus. Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat: 1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen 2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi 3. Monituottajuusmallin tukeminen 4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen 5. Kuntien taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli
Leikkaus- ja toimenpidemikroskoopit
Pyydämme osallistumishakemuksia leikkaus- ja toimenpidemikroskooppien dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan erilaisia mikroskooppeja kirurgian tarpeisiin sekä näihin liittyvät laitekohtaiset tarvikkeet. Mikroskooppeja käytetäään muun muassa pään alueen kirurgiassa, ortopediassa, neurokirurgiassa ja verisuonikirurgiassa. Myös muiden erikoisalojen mikroskoopit hankitaan tämän järjestelmän kautta. Laboratoriokäyttöön soveltuvat mikroskoopit eivät sisälly tähän dynaamiseen järjestelmään. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Muut ehdot. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Ikääntyneiden palveluasumisen palveluiden hankinta
Sosiaalihuoltolain (1301/2014) mukaisella palveluasumisella tarkoitetaan palveluasunnossa järjestettävää asumista ja palveluja, kuten hoiva- ja hoitopalveluja sekä ateriapalveluja. Palveluasuminen on tarkoitettu henkilöille, joiden palvelutarve ei ole ympärivuorokautista, mutta joiden palvelutarvetta ei pystytä järjestämään kotiin. Palveluntuottajalla tulee olla toimintaan Aluehallintoviraston tai Valviran lupa. Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus. Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat: 1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen 2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi 3. Monituottajuusmallin tukeminen 4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen 5. Kuntien taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli
Osallistumispyyntö: Julkisten hankintojen konsultointi- ja kilpailutuspalvelut
Luokka 1 Perusterveydenhuollon hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen perusterveydenhuollon hankintakategorian tarvitsemat palvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 2 Kirurgian, sisätautien ja kardiologian hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Kirurgian, sisätautien ja kardiologian hankintakategorian tarvitsemat palvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 3 Anestesian ja tehohoidon hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Anestesian ja tehohoidon hankintakategorian tarvitsemat palvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 4 Säteilyteknisten ja kuvantavien laitteiden hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Säteilyteknisten ja kuvantavien laitteiden hankintakategorian tarvitsemat palvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 5 Laboratoriolaitteiden ja tarvikkeiden hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Laboratoriolaitteiden ja tarvikkeiden hankintakategorian tarvitsemat palvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 6 Sekalaiset palveluhankinnat Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen erilaisissa palveluhankinnoissa tarvitsemat palvelut. Tähän luokkaan sisältyvät kaikki muut paitsi eivät ICT- eivätkä sote-palveluhankinnat. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 10 ICT-hankinnat sekä ICT-hankintojen kehittäminen ja koulutus Tämä luokka kattaa HUSin Tietohallinnon erilaisissa hankinnoissa tarvitsemat palvelut. Tämä luokka sisältää myös strategiset ICT-hankinnat sekä Tietohallinnon hankinnoissaan tarvitsemat kehittämis- ja koulutuspalvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 7 Sote-palveluhankinnat Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Sote-palvelut -hankintakategorian tarvitsemat palvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 8 Strategiset hankinnat Tämä luokka kattaa HUSin muiden yksiköiden kuin HUS Tietohallinnon tarvitsemat palvelut erityisen laajoihin ja/tai monimutkaisiin ja/tai juridisesti erityisen haastaviin strategisiin hankintoihin liittyen. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 9 Hankintatoimen kehittäminen ja koulutus Tämä luokka kattaa HUSin muiden yksiköiden kuin HUS Tietohallinnon tarvitsemat julkisia hankintoja koskevat kehittämis- ja koulutuspalvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit".
Ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palveluiden hankinta
Tehostettu palveluasuminen ikäihmisille tarkoittaa sosiaalihuoltolain (1301/2014) 21 §:n mukaista asumispalvelua, joka järjestetään palvelutaloissa tai asumisyksiköissä, joissa henkilökunta on paikalla ympärivuorokauden. Palveluntuottajalla tulee olla toimintaan Aluehallintoviraston tai Valviran lupa. Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus. Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat: 1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen 2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi 3. Monituottajuusmallin tukeminen 4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen 5. Kuntien taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli
Lääkinnällisen kuntoutuksen terapiapalveluiden dynaaminen hankintajärjestelmä Keski-Uudenmaan sote
Luokka 1 Neuropsykologinen kuntoutus Hankinnan kohteena on neuropsykologinen kuntoutustarpeen arviointi ja kuntoutus. Neuropsykologista kuntoutusta tarvitaan erilaisten neurologisten vammojen ja sairauksien sekä kehityksellisten vaikeuksien, kuten oppimisvaikeuksien tai tarkkaavuushäiriön yhteydessä. Neuropsykologisen kuntoutustarpeen arviointi edeltää kuntoutuksen toteuttamista. Arvioinnin tarkoituksena on selvittää haasteiden tarkempi laatu ja kuntoutuksen tarve. Kuntoutuksen tarkoituksena on lievittää aivojen toimintahäiriöiden aiheuttamia tiedonkäsittelyn ja käyttäytymisen vaikeuksia. Kuntoutuksen tavoitteena on parantaa asiakkaan toimintakykyä ja tukea valmiuksia arjessa selviytymiseen, opiskeluun ja työntekoon. Palvelun asiakkaina on lapsia ja aikuisia. Palveluun kuuluu yhteistyö asiakkaan, läheisten, verkostojen ja tilaajan kanssa. ILMOITA TÄSSÄ LUOKAT JOITA HAKEMUS KOSKEE ILMOITA TÄSSÄ LUOKAT JOITA HAKEMUS KOSKEE. Tässä ehdokas ilmoittaa luokat joita hakemus koskee. Luokka 2 Toimintaterapia Hankinnan kohteena on toimintaterapian tarpeen arviointi ja toimintaterapian toteuttaminen. Toimintaterapia on lääkinnällistä kuntoutusta, jonka tavoitteena on tukea asiakasta toimimaan mahdollisimman omatoimisesti omassa arkiympäristössään. Toimintaterapiassa pyritään ylläpitämään tai parantamaan asiakkaan toimintakykyä. Toimintaterapiaan voi sisältyä apuvälineen tai ortoosin tarpeen arviointi ja apuvälineen käytön ohjaus. Toimintaterapia-arvion tarkoituksena on selvittää haasteiden tarkempi laatu ja kuntoutuksen tarve. Toimintaterapiassa voidaan tukea ja vahvistaa esimerkiksi arjessa selviytymistä, työkykyä, sosiaalisia taitoja tai leikkitaitoja. Toimintaterapia toteutetaan asiakkaan toiveet, elämäntilanne ja voimavarat huomioiden. Palvelun asiakkaina on lapsia ja aikuisia. Palveluun kuuluu yhteistyö asiakkaan, läheisten, verkostojen ja tilaajan kanssa. Luokka 3 Fysioterapia Hankinnan kohteena on fysioterapian tarpeen arviointi ja fysioterapian toteuttaminen. Fysioterapia on lääkinnällistä kuntoutusta, jonka tavoitteena on saavuttaa asiakkaan paras mahdollinen liikkumis- ja toimintakyky joko itsenäisesti tai apuvälineiden avulla. Fysioterapiassa pyritään edistämään, palauttamaan ja ylläpitämään asiakkaan terveyttä, liikettä, liikkumista ja toimintakykyä. Fysioterapia-arvion tarkoituksena on selvittää liikkumisen ja toimintakyvyn haasteet ja kuntoutuksen tarve. Palvelun asiakkaina on lapsia ja aikuisia. Palveluun kuuluu yhteistyö asiakkaan, läheisten, verkostojen ja tilaajan kanssa. Luokassa hankinnan kohteena ovat myös lymfaterapiapalvelut. Luokka 4 Lasten psykoterapiapalvelut Hankinnan kohteena ovat lasten psykoterapiapalvelut (jatkossa myös ”palvelu”). Lasten psykoterapia on vuorovaikutuksellinen hoito- ja kuntoutusmuoto, joka perustuu riittävästi tutkittuun ja käytännölliseen näyttöön perustuvaan psykologiseen ja teoreettiseen tietämykseen. Psykoterapia on ammatillista toimintaa, jota ohjaavat asiakas- ja potilastyötä ohjaavat lait, asetukset ja ammattikäytännöt sekä eettiset periaatteet. Sovellettavan psykoterapiasuuntauksen tulee perustua tieteellisesti tutkittuun yhtenäiseen psykologiseen teoriaan, joka auttaa ymmärtämään sekä ihmisen normaalia kehitystä että psyykkisten häiriöiden eri muotoja. Lasten psykoterapian keinoin autetaan lapsia, joilla on mielenterveyden häiriöitä tai psyykkisiä ongelmia. Häiriön tai ongelman ilmenemismuoto voi olla psyykkisen ohella ruumiillinen tai sosiaalinen. Lasten psykoterapian tavoitteena on myös poistaa esteitä kasvun ja kehityksen tieltä sekä tukea normaalia kasvua ja kehitystä. Hankinnan kohteena olevaan palveluun kuuluu esimerkiksi yksilöpsykoterapiaa, ryhmäterapiaa, perheterapiaa ja vanhempainohjausta asiakkaan tarpeen mukaisesti. Terapiaa voi edeltää terapiatarpeen arviointi. Palvelun asiakkaina on alle 13-vuotiaita lapsia ja heidän perheitään. Palveluun kuuluu yhteistyö asiakkaan, asiakkaan perheen, verkostojen ja tilaajan kanssa. Luokka 5 [palvelun nimi] Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin hankintajärjestelmän voimassaoloaikana. Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta. Luokka 6 [palvelun nimi] Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin hankintajärjestelmän voimassaoloaikana. Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta. Luokka 7 [palvelun nimi] Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin hankintajärjestelmän voimassaoloaikana. Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta. Luokka 8 [palvelun nimi] Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin hankintajärjestelmän voimassaoloaikana. Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta. Luokka 9 [palvelun nimi] Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin hankintajärjestelmän voimassaoloaikana. Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta.
Lääkinnällisen kuntoutuksen terapiapalveluiden dynaaminen hankintajärjestelmä Keski-Uudenmaan sote
Luokka 1 Neuropsykologinen kuntoutus Hankinnan kohteena on neuropsykologinen kuntoutustarpeen arviointi ja kuntoutus. Neuropsykologista kuntoutusta tarvitaan erilaisten neurologisten vammojen ja sairauksien sekä kehityksellisten vaikeuksien, kuten oppimisvaikeuksien tai tarkkaavuushäiriön yhteydessä. Neuropsykologisen kuntoutustarpeen arviointi edeltää kuntoutuksen toteuttamista. Arvioinnin tarkoituksena on selvittää haasteiden tarkempi laatu ja kuntoutuksen tarve. Kuntoutuksen tarkoituksena on lievittää aivojen toimintahäiriöiden aiheuttamia tiedonkäsittelyn ja käyttäytymisen vaikeuksia. Kuntoutuksen tavoitteena on parantaa asiakkaan toimintakykyä ja tukea valmiuksia arjessa selviytymiseen, opiskeluun ja työntekoon. Palvelun asiakkaina on lapsia ja aikuisia. Palveluun kuuluu yhteistyö asiakkaan, läheisten, verkostojen ja tilaajan kanssa. ILMOITA TÄSSÄ LUOKAT JOITA HAKEMUS KOSKEE ILMOITA TÄSSÄ LUOKAT JOITA HAKEMUS KOSKEE. Tässä ehdokas ilmoittaa luokat joita hakemus koskee. Luokka 2 Toimintaterapia Hankinnan kohteena on toimintaterapian tarpeen arviointi ja toimintaterapian toteuttaminen. Toimintaterapia on lääkinnällistä kuntoutusta, jonka tavoitteena on tukea asiakasta toimimaan mahdollisimman omatoimisesti omassa arkiympäristössään. Toimintaterapiassa pyritään ylläpitämään tai parantamaan asiakkaan toimintakykyä. Toimintaterapiaan voi sisältyä apuvälineen tai ortoosin tarpeen arviointi ja apuvälineen käytön ohjaus. Toimintaterapia-arvion tarkoituksena on selvittää haasteiden tarkempi laatu ja kuntoutuksen tarve. Toimintaterapiassa voidaan tukea ja vahvistaa esimerkiksi arjessa selviytymistä, työkykyä, sosiaalisia taitoja tai leikkitaitoja. Toimintaterapia toteutetaan asiakkaan toiveet, elämäntilanne ja voimavarat huomioiden. Palvelun asiakkaina on lapsia ja aikuisia. Palveluun kuuluu yhteistyö asiakkaan, läheisten, verkostojen ja tilaajan kanssa. Luokka 3 Fysioterapia Hankinnan kohteena on fysioterapian tarpeen arviointi ja fysioterapian toteuttaminen. Fysioterapia on lääkinnällistä kuntoutusta, jonka tavoitteena on saavuttaa asiakkaan paras mahdollinen liikkumis- ja toimintakyky joko itsenäisesti tai apuvälineiden avulla. Fysioterapiassa pyritään edistämään, palauttamaan ja ylläpitämään asiakkaan terveyttä, liikettä, liikkumista ja toimintakykyä. Fysioterapia-arvion tarkoituksena on selvittää liikkumisen ja toimintakyvyn haasteet ja kuntoutuksen tarve. Palvelun asiakkaina on lapsia ja aikuisia. Palveluun kuuluu yhteistyö asiakkaan, läheisten, verkostojen ja tilaajan kanssa. Luokassa hankinnan kohteena ovat myös lymfaterapiapalvelut. Luokka 4 Lasten psykoterapiapalvelut Hankinnan kohteena ovat lasten psykoterapiapalvelut (jatkossa myös ”palvelu”). Lasten psykoterapia on vuorovaikutuksellinen hoito- ja kuntoutusmuoto, joka perustuu riittävästi tutkittuun ja käytännölliseen näyttöön perustuvaan psykologiseen ja teoreettiseen tietämykseen. Psykoterapia on ammatillista toimintaa, jota ohjaavat asiakas- ja potilastyötä ohjaavat lait, asetukset ja ammattikäytännöt sekä eettiset periaatteet. Sovellettavan psykoterapiasuuntauksen tulee perustua tieteellisesti tutkittuun yhtenäiseen psykologiseen teoriaan, joka auttaa ymmärtämään sekä ihmisen normaalia kehitystä että psyykkisten häiriöiden eri muotoja. Lasten psykoterapian keinoin autetaan lapsia, joilla on mielenterveyden häiriöitä tai psyykkisiä ongelmia. Häiriön tai ongelman ilmenemismuoto voi olla psyykkisen ohella ruumiillinen tai sosiaalinen. Lasten psykoterapian tavoitteena on myös poistaa esteitä kasvun ja kehityksen tieltä sekä tukea normaalia kasvua ja kehitystä. Hankinnan kohteena olevaan palveluun kuuluu esimerkiksi yksilöpsykoterapiaa, ryhmäterapiaa, perheterapiaa ja vanhempainohjausta asiakkaan tarpeen mukaisesti. Terapiaa voi edeltää terapiatarpeen arviointi. Palvelun asiakkaina on alle 13-vuotiaita lapsia ja heidän perheitään. Palveluun kuuluu yhteistyö asiakkaan, asiakkaan perheen, verkostojen ja tilaajan kanssa. Luokka 5 [palvelun nimi] Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin hankintajärjestelmän voimassaoloaikana. Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta. Luokka 6 [palvelun nimi] Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin hankintajärjestelmän voimassaoloaikana. Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta. Luokka 7 [palvelun nimi] Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin hankintajärjestelmän voimassaoloaikana. Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta. Luokka 8 [palvelun nimi] Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin hankintajärjestelmän voimassaoloaikana. Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta. Luokka 9 [palvelun nimi] Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin hankintajärjestelmän voimassaoloaikana. Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta.
Päiväkoti- ja koulukalusteet 2021–2025 (DPS)
Ks. kohta "Lyhyt kuvaus".
Lohjan kaupungin tilausajot ja muu henkilöliikenne
Hankintailmoituksella perustetaan dynaaminen hankintajärjestelmä (DPS). Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytään kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Järjestelmään ilmoittautuminen ei sido ehdokasta. Ehdokas voi valita, mihin järjestelmän sisällä järjestettäviin kilpailutuksiin osallistuu. Dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena ovat Lohjan kaupungin tarpeisiin hankittavat kuljetuspalvelut. Hankittavat palvelut ja näiden yksityiskohtaiset vaatimukset määritellään jokaisessa tarjouspyynnössä erikseen. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kaksivaiheinen: 1. Dynaaminen hankintajärjestelmä perustetaan. Osallistujat voivat ilmoittautua. 2. Dynaamisen hankintajärjestelmään sisältyvät hankittavat kuljetukset kilpailutetaan järjestelmän sisäisellä kilpailutuksella. Kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat voivat liittyä dynaamiseen hankintajärjestelmään koko sen keston ajan ja kaikki hankintajärjestelmään hyväksytyt ehdokkaat voivat jättää tarjouksia kilpailutuksiin. Hankinta-asiakirjoihin merkityt soveltuvuusehdot on täytettävä koko hankintakauden ajan.