Liedon kaupunki pyytää tarjouksia ruoka- ja puhtauspalveluiden henkilökunnan työvaatteista. Liedon kaupungin ruoka- ja puhtauspalveluiden henkilökunnan työasut päivitetään joka toinen vuosi. Vaatteiden tulee olla yhtenäinen kokonaisuus eikä niihin tule personointeja. Tarkoitukseen soveltuvia, laadukkaita työasuja tulee olla saatavilla koko sopimuskauden ajan. Siivoushenkilökunnan (n. 50 henkilöä) työasuun kuuluu t-paita, essu ja housut tai t-paita, liivi/jakku ja housut. Keittiöhenkilökunnan (n. 50 henkilöä) työasuun kuuluu ¾ -hihainen trikoopai-ta, essu, housut ja päähine, kokeilla myös kokintakki. Kaikille hankitaan kaksi (2) vaatekertaa kahdesti (2) sopimuskauden aikana. Lisäksi tilaaja varastoi varakappaleita t-paidoista, trikoopaidoista ja essuista sesonkityötekijöitä varten. Työkengät eivät kuulu hankintakokonaisuuteen. Liedon kaupunki on HINKU-kunta. Tilaaja arvostaa tuotannon vastuullisuutta ja ympäristöasioiden huomioimista. Tekstiileissä kiinnitetään erityistä huomioita pesun- ja värinkestoon. Soveltuvin osin tarjottujen tuotteiden materiaaleilla tulee olla vähintään ÖKOTEX100 -sertifikaatti. Laadunarvioinnin perusteet on kuvattu kohdassa 15.4. Hankinta ei sisällä pesupalvelua.
Lähde: Hilma
Markkinavuoropuhelukutsu / Suun terveydenhuollon ostopalveluiden kilpailutus
Toivotamme teidät tervetulleiksi markkinavuoropuheluun. Teillä on mahdollisuus esittää kysymyksiä ja kommentteja hankinnasta etukäteen. Aika 8.10.2024 klo 12.30 - 14.30 Paikka: Etätapaaminen Microsoft Teamsin välityksellä Tilaisuuteen ilmoittautuminen: pyydämme halukkaita ilmoittautumaan markkinavuoropuheluun tarjouspalvelun kautta 3.10.2024 klo 22.00 mennessä Lähetämme erillisen Microsoft Teams -kutsun markkinavuoropuheluun ilmoittautuneille. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee jättää mahdolliset hankintaa koskevat etukäteiskysymykset ja kommentit, joihin pyritään vastaamaan markkinavuoropuhelussa tai kirjallisesti markkinavuoropuhelun jälkeen. Ohjelma: - Tervetuloa - Hankinnan esittely - Tilaajan tarpeet - Keskustelua ja kysymyksiä Hankintayksikkö ei sitoudu toteuttamaan hankintaa tämän kutsun tai markkinavuoropuhelun perusteella. Tarkempi kuvaus markkinavuoropuhelusta: Varsinais-Suomen hyvinvointialue (Varha) suunnittelee kilpailutusta suun terveydenhuollon ostopalveluiden kilpailutuksesta Varhan laajuisesti. Kilpailutuksen suunnittelun tueksi järjestetään markkinavuoropuhelu, johon kutsutaan alan yrityksiä. Varsinais-Suomen hyvinvointialueelta tilaisuuteen osallistuu hankintapalveluiden ja järjestämistoiminnon edustajia. Tietopyyntöön vastaamisesta tai markkinavuoropuheluun osallistumisesta ei makseta korvausta. Tämä ilmoitus ei ole ennakkoilmoitus, tarjouspyyntö, hankintailmoitus tai kutsu neuvottelumenettelyyn, eikä ilmoituksen julkaisemisella aloiteta tarjouskilpailua. Tämä on tietopyyntönä julkaistu kutsu vuoropuheluun, joka toteutetaan ennen varsinaisen hankintamenettelyn käynnistämistä. Tietopyyntöön vastaamatta jättäminen ei estä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumista, eikä tietopyyntöön vastaaminen tai eri tilaisuuksiin osallistuminen vaikuta millään tavoin tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa. Tavoitteena on kartoittaa hankinnan kohteen markkinoita sekä saada kattavasti tietoa saatavuudesta, toteutusmahdollisuuksista sekä potentiaalisista palveluntarjoajista. Markkinavuoropuhelun perusteella saatavaa materiaalia ja tietoa on tarkoitus hyödyntää varsinaisen tarjouspyynnön valmistelussa. Hankintayksikkö ei sitoudu toteuttamaan hankintaa markkinavuoropuhelun perusteella, eivätkä esitetyt kuvaukset / määritykset sido tilaajaa. Toivotamme teidät tervetulleiksi markkinavuoropuheluun. Teillä on mahdollisuus esittää kysymyksiä ja kommentteja hankinnasta etukäteen. Aika 8.10.2024 klo 12.30 - 14.30 Paikka: Etätapaaminen Microsoft Teamsin välityksellä Tilaisuuteen ilmoittautuminen: pyydämme halukkaita ilmoittautumaan markkinavuoropuheluun tarjouspalvelun kautta 3.10.2024 klo 22.00 mennessä Lähetämme erillisen Microsoft Teams -kutsun markkinavuoropuheluun ilmoittautuneille. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee jättää mahdolliset hankintaa koskevat etukäteiskysymykset ja kommentit, joihin pyritään vastaamaan markkinavuoropuhelussa tai kirjallisesti markkinavuoropuhelun jälkeen. Ohjelma: - Tervetuloa - Hankinnan esittely - Tilaajan tarpeet - Keskustelua ja kysymyksiä Hankintayksikkö ei sitoudu toteuttamaan hankintaa tämän kutsun tai markkinavuoropuhelun perusteella. Tarkempi kuvaus markkinavuoropuhelusta: Varsinais-Suomen hyvinvointialue (Varha) suunnittelee kilpailutusta suun terveydenhuollon ostopalveluiden kilpailutuksesta Varhan laajuisesti. Kilpailutuksen suunnittelun tueksi järjestetään markkinavuoropuhelu, johon kutsutaan alan yrityksiä. Varsinais-Suomen hyvinvointialueelta tilaisuuteen osallistuu hankintapalveluiden ja järjestämistoiminnon edustajia. Tietopyyntöön vastaamisesta tai markkinavuoropuheluun osallistumisesta ei makseta korvausta. Tämä ilmoitus ei ole ennakkoilmoitus, tarjouspyyntö, hankintailmoitus tai kutsu neuvottelumenettelyyn, eikä ilmoituksen julkaisemisella aloiteta tarjouskilpailua. Tämä on tietopyyntönä julkaistu kutsu vuoropuheluun, joka toteutetaan ennen varsinaisen hankintamenettelyn käynnistämistä. Tietopyyntöön vastaamatta jättäminen ei estä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumista, eikä tietopyyntöön vastaaminen tai eri tilaisuuksiin osallistuminen vaikuta millään tavoin tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa. Tavoitteena on kartoittaa hankinnan kohteen markkinoita sekä saada kattavasti tietoa saatavuudesta, toteutusmahdollisuuksista sekä potentiaalisista palveluntarjoajista. Markkinavuoropuhelun perusteella saatavaa materiaalia ja tietoa on tarkoitus hyödyntää varsinaisen tarjouspyynnön valmistelussa. Hankintayksikkö ei sitoudu toteuttamaan hankintaa markkinavuoropuhelun perusteella, eivätkä esitetyt kuvaukset / määritykset sido tilaajaa.
Työ- ja turvajalkineet
Työ- ja turvajalkineet Hankinnan kohteena on Keski-Suomen hyvinvointialueen henkilökunnan työ- ja turvajalkineet kahden (2) vuoden sopimuskaudelle. Tilaaja varaa oikeuden jatkaa sopimusta kahden (2) vuoden optiolla.
Työ- ja turvajalkineet hankitaan pääsääntöisesti noutoperiaatteella Toimittajan myymälästä sekä Keskuspaloasemalle perustettavan kaupintavaraston kautta.
Valitulla Toimittajalla tulee olla myymälä korkeintaan kymmenen (10) kilometrin säteellä Jyväskylän keskustasta (Kauppakadun Kompassi) Tilaajan asiakkaiden säännöllistä asiointia varten. Valitulla Toimittajalla tulee lisäksi olla valmius kaupintavaraston perustamiseen Jyväskylään Keskuspaloasemalle ja kaupintavarastoon liittyvään hyllytyspalveluun sopimuskauden alusta lukien. Kaupintavarasto ja hyllytyspalvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 3. Tilaaja varaa myös oikeuden tarvittaessa lisätä sopimustuotteet Tilaajan keskitettyyn tilausjärjestelmään Tilaajan henkilökunnan tilattavaksi.
Hankintaa ei ole jaettu osiin, koska työ- ja turvajalkineet ja kaupintavarasto hyllytyspalveluineen muodostavat luonnollisen kokonaisuuden. Palvelun toteutumisen varmistaminen ja seuranta on tarkoituksenmukaista yhtenä kokonaisuutena ja kokonaisuuden jakaminen osiin eri sopimuskumppaneille voisi vaarantaa kokonaisuuden toteutumisen.
Sopimuskumppaniksi valitaan yksi (1) Toimittaja.,
Kiinteiden polttoainejärjestelmien ja sotilasilmailun varavoiman polttoainejärjestelmien vuosihuollot ja muutostyöt vuosille 2025-2029
Kiinteiden polttoainejärjestelmien ja sotilasilmailun varavoiman polttoainejärjestelmien vuosihuollot ja muutostyöt vuosille 2025-2029 Hankitaan kiinteiden lentopolttoainejärjestelmien jakelujärjestelmien vuosikorjaukset, tarkastukset ja muutostyöt vuosina 2025-2029.
Hankinnalla tarkastetaan, huolletaan ja tehdään pieniä muutostöitä puolustusvoimien kiinteisiin lentopolttoainejärjestelmiin suunnitelmien mukaisesti sekä joukko-osastojen esitysten pohjalta sekä tuetaan osaltaan kiinteiden lento-polttoainejärjestelmien käytettävyyttä, työ- ja ympäristöturvallisuutta sekä maatukeutumista.
Sopimukseen varataan myös kaksi (2) optiovuotta, 2030-2031.,
ESG -datan hallinta- ja raportointialusta
Hankinnan kohteena on vastuullisuuden hallinta- ja raportointiohjelmisto. Ohjelmiston tulee vastata Servican seuraaviin, vastuullisuustyön kehittämiseen liittyviin tarpeisiin: - ESG-tiedonhallinnan yksinkertaistaminen ja tehostaminen - ESG-vaatimusten mukaisuuden saavuttaminen - ESG-tietojen järjestäminen yhteen paikkaan - Tiedonkeruu-, validointi- ja hyväksyntäprosessien automatisoiminen - Hiilijalanjälkilaskennan suorittaminen ja automatisointi - ESRS-vaatimusten ja GHG-protokollan vaatimusten mukainen raportointi Hankittava ohjelmisto tulee mahdollistamaan kaiken Servicalle olennaisen ESG-datan keruun, hallinnan, mittaamisen ja raportoinnin sekä ESRS-vaatimusten että muiden Servicalle keskeisten mittarien mukaisesti. Ohjelmisto tullaan räätälöimään Servican tarpeisiin niin, että sen rakenne edustaa Servican liiketoimintaa sekä sille olennaisia vastuullisuusasioita. Vaatimustenmukaisuuden varmistamisen ohella ohjelmisto tukee Servican tietoon perustuvaa päätöksentekoa kestävyysasioissa, edistää Servican vastuullisuusohjelman toteutumista ja vähentää manuaalisen työn määrää sekä siihen muutoin käytettäviä resursseja. Liitteessä 1 ja kohdassa hankinnan kohteen kriteerit on tarkemmin kuvattu tarkemmin vaatimukset hankittavalle järjestelmälle.
Rakennuskonttori aurinkosähköjärjestelmän rakentaminen, (kokonaisvastuurakentaminen, KVR)
Kauniaisten kaupunki (jatkossa tilaaja) pyytää tarjousta Kauniaisten kaupungin rakennuskonttorin autotallin katolle sijoitettavasta 100 m² (22 kWp) suuruisesta aurinkosähköjärjestelmästä. Kohteen osoite on: Oppilaskodintie 3, 02700 KAUNIAINEN Rakennuksen katto on tasakatto ja kattopinta on uusittu hiljattain. Aurinkovoimalaa varten sijoitettava rakennus on päärakennuksen sivurakennus, yksikerroksinen autotalli. Hankinta sisältää aurinkovoimalan kokonaissuunnittelun, rakennus- ja sähkötekniset työt - Suunnittelutyö käsittää, rakennus- ja sähkötekniset suunnittelutyöt ja näistä laadittavat piirustukset. - Rakennustyöt käsittää aurinkovoimalan perustus-, tukirakenteiden ja paneeleiden asennustyöt Työ ei ole rakennusluvan alainen Rakennus on käytössä rakennustyön aikana ja piha-alueella on liikennettä. Tarjoajan on käytävä paikan päällä tutustumassa kohteeseen. Näyttöjä järjestetään kohteessa pv 01.10.2024 klo 12:00, 02.10.2024 klo 12:00 ja 03.10.2024 klo 12:00 Ilmoittautumiset: peik.hammarberg@kauniainen.fi Hankeen toteutus on loka-marraskuu 2024 Aurinkovoimala tulee olla valmis ja käyttökunnossa 09.12.2024 Tarjouskilpailusta suljetaan pois tarjoaja, jolla ei voida katsoa olevan teknisiä, taloudellisia tai muita edellytyksiä hankinnan toteuttamiseksi yllä mainittujen vaatimusten mukaan. Hankintayksiköllä on oikeus perustellusta syystä hylätä kaikki tarjoukset ja jättää hankinta tekemättä. Jättäessään tarjouksen tarjoaja vakuuttaa, että tarjotun hinnan mukainen aurinkosähköjärjestelmä täyttää kaikki tarjouspyynnössä ja sen liitteissä esitetyt vähimmäisvaatimukset. Tarjouksen valintaperusteena on halvin hinta, halvimman hinnan antanut tarjoaja valitaan sopimustoimittajaksi. Mikäli useampi kuin yksi tarjouksista on kokonaisvertailuhinnaltaan halvin, suoritetaan toimittajan valinta arpomalla näiden kesken. Arpomistilaisuus ei ole julkinen. Hankintaan liittyvät lisätiedot sekä aurinkosähköjärjestelmän minimivaatimukset on esitetty tarjouspyynnön liitteessä < tarjouspyyntö.pdf >
Tuore leipä ja leipomotuotteet
Tuore leipä ja leipomotuotteet Kokkolan kaupunki pyytää tarjouksia tuoreesta leivästä sopimuskaudelle 1.1.2025 - 31.12.2027.
Hankinnassa ovat mukana:
- Kokkolan kaupunki
- Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soite
- Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymä
- Kaustisen kunta
- Vetelin kunta
- Perhon kunta
- Kannuksen kaupunki
- Toholammin kunta
- Nuorisokeskus Villa Elba,
Akaan kaupungin henkilöstön työterveyspalvelut
Akaan kaupungin henkilöstön työterveyspalvelut TARJOUSPYYNNÖN KORJAUS 25.9.2024: Tarjouspyynnölle / hankintailmoitukselle on Cloudiassa lisätty tarjousliitteiden latauspaikat. Korjauksen yhteydessä tarjousten jättöaikaa on pidennetty 7.10.2024 klo 16:00 asti. Lisäksi eForms-lomaketta on tarkennettu vastaamaan paremmin hankinta-asiakirjoja seuraavilta osin:
- Lisähankintamahdollisuudet täsmennetty (HTA-palvelu puhelimitse)
- Hintavertailua on tarkennettu vastaamaan selkeämmin hankinta-asiakirjojen vertailuhintoja A ja B (B on optio = lisähankintamahd.), kuten hankinta-asiakirjoissa oli alun perin kuvattu.
Selvyyden vuoksi todetaan, että tarjouspyyntöä / hankintailmoitusta ei ole muilta osin korjattu ja hankinta-asiakirjat säilyvät tämän korjauksen myötä muuttumattomana lukuun ottamatta tarjousajan pidennystä 7.10.2024 klo 16:00 asti.
Hankinta käsittää lakisääteiset (Työterveyshuoltolaki 1383/2001,12§) työterveyspalvelut ja muut ennaltaehkäisevät työterveyspalvelut sekä yleislääkäritasoiset sairaanhoitopalvelut Tilaajan henkilökunnalle palveluntarjoajan tiloissa ja etäpalveluina.,
Karin Kampuksen kuntosalilaitteet
Rauman kaupunki pyytää tarjoustanne Karin Kampuksen kuntosalilaitteista, niihin liittyvistä lisävarusteista ja mahdollisesta optiosta sekä ko. kuntosalilaitteiden huoltopalvelusta. Kuntosalia laitteineen käytetään matalan kynnyksen kuntosalina yläkoululaisille opettajan ohjauksessa, liikuntapalveluiden matalan kynnyksen ryhmille ja kaupunkilaisille, jotka haluavat käyttää matalan kynnyksen salia. Laitevalinnoilla pyritään valikoimaan matalan kynnyksen salin käyttäjät. Ei kuitenkaan ilmanpainelaitteita, joita on kaupungissa hyvinvointialueen kahdessa kuntosalissa. Tämä kuntosali on matalan kynnyksen sali, seuraava steppi ilmanpainesaleista. Salin koko on 142,5 m2. Laitteiden tulee kestää kovaa päivittäistä käyttöä. Kuntosalilaitteet ja kaikki tarvittavat lisävarusteet tulee olla toimitettuna ja toimintakuntoon asennettuna viimeistään 31.3.2025 tai ennen sitä sopimuksen mukaan. Huoltopalvelun osalta hankinta sisältää erillisestä tilauksesta suoritettavat kuntosalilaitteiden huollot sekä määräaikaishuollot kohteessa 31.3.2025 - 30.3.2030. Tilaajalla on lisäksi oikeus yhteen 36 kuukauden optioon ajalle 31.3.2030 - 30.3.2033. Rauman kaupunki pyytää tarjoustanne Karin Kampuksen kuntosalilaitteista, niihin liittyvistä lisävarusteista ja mahdollisesta optiosta sekä ko. kuntosalilaitteiden huoltopalvelusta. Kuntosalia laitteineen käytetään matalan kynnyksen kuntosalina yläkoululaisille opettajan ohjauksessa, liikuntapalveluiden matalan kynnyksen ryhmille ja kaupunkilaisille, jotka haluavat käyttää matalan kynnyksen salia. Laitevalinnoilla pyritään valikoimaan matalan kynnyksen salin käyttäjät. Ei kuitenkaan ilmanpainelaitteita, joita on kaupungissa hyvinvointialueen kahdessa kuntosalissa. Tämä kuntosali on matalan kynnyksen sali, seuraava steppi ilmanpainesaleista. Salin koko on 142,5 m2. Laitteiden tulee kestää kovaa päivittäistä käyttöä. Kuntosalilaitteet ja kaikki tarvittavat lisävarusteet tulee olla toimitettuna ja toimintakuntoon asennettuna viimeistään 31.3.2025 tai ennen sitä sopimuksen mukaan. Huoltopalvelun osalta hankinta sisältää erillisestä tilauksesta suoritettavat kuntosalilaitteiden huollot sekä määräaikaishuollot kohteessa 31.3.2025 - 30.3.2030. Tilaajalla on lisäksi oikeus yhteen 36 kuukauden optioon ajalle 31.3.2030 - 30.3.2033.
ESG and entity information database
The objective of the procurement is 1) a ESG database providing information for identification of the potential ESG risk level, the nature of those risks, and the probability of severe environmental and social risks of both the country and business sector in the incoming application and the specific entity/company/site/project associated to a particular case we are screening and assessing. The database should also provide information for monitoring the cases Finnvera is involved in by having an ESG risk alert system. As a part of climate risk assessment and CSRD -sustainability reporting, Finnvera calculates and reports its carbon footprint including financed emissions based on GHG protocol and PCAF- standards yearly based. Therefore it would be desirable if database would also provide information about the carbon footprints and other relevant information to assess climate risks. 2) The other objective of procurement is an entity information database for the purpose to comply entity identification requirements set in the anti-money laundering regulations. In terms to database, this means to obtain information from reliable sources in order to identify customer and it´s ownership (incl. beneficial owners). 1. ESG database The objective of the procurement is an ESG database providing information for identification of the potential ESG risk level, the nature of those risks, and the probability of severe environmental and social risks of both the country and business sector in the incoming application and the specific entity/company/site/project associated to a particular case we are screening and assessing. The database should also provide information for monitoring the cases Finnvera is involved in by having an ESG risk alert system. As a part of climate risk assessment and CSRD -sustainability reporting, Finnvera calculates and reports its carbon footprint including financed emissions based on Ghg protocol and PCAF- standards yearly based. Therefore it would be desirable if database would also provide information about the carbon footprints and other relevant information to assess climate risks. 2. Entity information database The objective of procurement is an entity information database for the purpose to comply entity identification requirements set in the anti-money laundering regulations. In terms to database, this means to obtain information from reliable sources in order to identify customer and it´s ownership (incl. beneficial owners). Finnvera is also purchasing KYC database containing both entity information as well as "reputational risk information". But at Finnvera, we have recognized the need to identify companies from two separate origins (meaning different data service suppliers). Therefore, we are in this invitation to tender purchasing separate database to enhance our data resources. See separate invitation to tender "KYC database".
Laukaan kunnan kiinteistöjen talvikunnossapitopalvelut 1.12.2024-30.4.2026, optiovuosi 1.5.2026-30.9.2027
Laukaan kunta pyytää tarjoustanne Laukaan kunnan omistamien kiinteistöjen piha-alueiden talvikunnossapitoihin. Kiinteistöt sijaitsevat taajamissa Laukaan kirkonkylä, Leppävesi, Vihtavuori ja Lievestuore sekä haja-asutusalueilla. Talvikunnossapitoihin kuuluvat myös Laukaan kunnan vuokraamat päiväkotitilat Leppävedellä ja Laukaan kirkonkylällä.
Hankintaa voidaan jatkaa optiokaudelle 1.5.2026-30.9.2027. Option käyttämisestä päätetään 28.2.2026 mennessä.
Kiinteistöjen osoitteet haja-asutusalueilla ja taajamissa tarjouspyynnön liitteessä 1.
Talvikunnossapidon kohteita voi vähentyä tai tulla lisää sopimusaikana.
Kunnossapitotyöt sisältävät:
* auraustyöt
* lumen siirto
* polanteen/sohjon poistot
* hiekotukset
* hiekan poistot ja puhdistukset
LÄHTÖRAJAT:
Kuivaa lunta, 5 cm
Märkää lunta, 3 cm
Sohjonpoisto 3 cm / kun sohjo haittaa liikennöitävyyttä.
Paremmalla tasolla pidettävistä / kohdekohtaisista erityisvaatimuksista sovitaan erikseen kunkin alueen urakoitsijan kanssa pidettävässä sopimusneuvottelussa.
Pihakäytävät ja liikennöintialueet tulee olla aurautuna viimeistään klo 8.00 mennessä. Erikseen sovittavat kohteet klo 06.00 mennessä, mm. päiväkodit, sairaalat ja vanhusten hoitolaitokset.
Hoidettavien kohteiden aluejako tarkennetaan ja sovitaan tarkemmin sopimusneuvottelujen yhteydessä.
Tilaajalla on oikeus suorittaa hiekanpoistot, pesut ja puhdistukset myös kunnan omalla kalustolla. Työnjako sovitaan erikseen.
Käytettävän kaluston tulee olla tarjouspyynnön mukaisiin tehtäviin yleisesti soveltuva niin, että ne täyttävät kaikki vaatimukset soveltuvuuden tehon ja työturvallisuuden osalta.
Sohjon poistossa, aurauksessa ja polanteen poistossa käytetään kampaterää tai tappiterää.
Työhön käytettävälle kalustolle suoritetaan työkoneen ja lisälaitteiden vastaanottotarkastus vuosittain ennen talvikauden alkua. Tarkastuksesta tehdään pöytäkirja, joka luovutetaan tilaajalle.
Lisäksi kunnan työsuojeluorganisaatiolla on oikeus tarkastaa, että kalusto täyttää voimassa olevat työturvallisuusmääräykset.
Kiinteistö- ja piha-alueilla on otettava huomioon kiinteistön toiminnan erityisvaatimukset mm. koululla ja päiväkodeissa lasten turvallisuus, asiakaskohteissa asiakkaiden turvallisuus.
Kuljettaja raportoi työnjohdolle ja tilaajalle liikenne- ja työturvallisuudessa havaitsemansa puutteet tai riskit sekä raportoi välittömästi mahdollisista vahingoista.
Urakoitsija pitää yllä kohdekohtaista ajopäiväkirjaa, johon merkitään työskentelyn ajankohta (aloitus- ja lopetusaika), sääolosuhde ja tehty toimenpide (auraus, hiekotus, polanteen poisto jne.).
Urakoitsija vastaa kaikista tilaajalle tai kolmansille osapuolille aiheuttamistaan vahingoista kuten esim. postilaatikot, liikennemerkit, katuvalopylväät, istutukset tms.
Laukaan kunta pidättää itselleen oikeuden ottaa sopimusaikana käyttöön erillisen paikanninseurantajärjestelmän urakoitsijan työsuoritusten todentamiseksi.
Tarjoukset pyydetään yksikköhintaisena (€/h, alv 0 %). Hinta sisältää suoritettavan konetyön varusteineen ja kuljettajan veloituksen kaikkine kuluineen. Laskutus alkaa saavuttaessa talvikunnossapitokohteeseen ja päättyy sieltä poistuttaessa. Tarjoukset pyydetään osa-alueille 1-10. Tarjoaja voi valita mitä osa-aluetta tarjoaa tai voi tarjota kaikkia. Osa-alueen sisällä ei voi valintoja tehdä.
Koneen ja ajoneuvon työskentely tapahtuu urakoitsijan työnjohdossa.
Kohteisiin voi tutustua ennen tarjouksen jättämistä.
Kohdekäynnit on sovittavissa työnjohtajalta Jouni Paloselta, puh. 040 5411 477 tai
kiinteistönhoitajalta Ari Viitaniemeltä puh. 0400 196 040.
Sopimusaikainen hankinnan arvioitu arvo optiovuosi mukaan laskettuna ylittää EU-kynnysarvon ja kilpailutus toteutetaan avoimena menettelynä.
Hankinnassa noudatetaan lakia julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista 1397/2016.
Kaikessa hankintaan liittyvässä asioinnissa käytetään suomen kieltä., Osa-alue 1: Laukaan kirkonkylän alueet, hinnat alv 0 % Alueiden talvikunnossapidot., Osa-alue 3: Leppäveden ja liikuntapuiston alueet, hinnat alv 0 % Alueiden talvikunnossapidot., Osa-alue 4: Vihtavuoren alue, hinnat alv 0 % Alueiden talvikunnossapidot., Osa-alue 5: Lievestuoreen alue, hinnat alv 0 % Alueiden talvikunnossapidot., Osa-alue 6: Haja-asutusalue: Haapalan koulu, hinnat alv 0 % Alueiden talvikunnossapidot., Osa-alue 7: Haja-asutusalue, Kuusan koulu, hinnat alv 0 % Alueiden talvikunnossapidot., Osa-alue 8: Haja-asutusalue: Vehniän koulu, hinnat alv 0 % Alueiden talvikunnossapidot., Osa-alue 9: Haja-asutusalue: Äijälän päiväkoti, hinnat alv 0 % Alueiden talvikunnossapidot., Osa-alue 2: Kuhankoski ja lähialueen koulut, hinnat alv 0 % Alueiden talvikunnossapidot., Osa-alue 10: Haja-asutusalue: Ratsutila, hinnat alv 0 % Alueiden talvikunnossapidot.,
Asuinkerrostalon linja- ja sähkösaneeraus, Kutojantie 4 Pälkäne
Pälkäneen Asuntotuotanto Oy pyytää tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien urakka-asiakirjojen laajuuden mukaista kokonaisurakkatarjousta linja- ja sähkösaneeraustöistä osoitteessa Kutojantie 4, Pälkäne sijaitsevaan asuinkerrostalokiinteistöön. Urakka-asiakirjoissa on ilmoitettu tarkemmin työsisältö. Pälkäneen Asuntotuotanto Oy pyytää tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien urakka-asiakirjojen laajuuden mukaista kokonaisurakkatarjousta linja- ja sähkösaneeraustöistä osoitteessa Kutojantie 4, Pälkäne sijaitsevaan asuinkerrostalokiinteistöön. Urakka-asiakirjoissa on ilmoitettu tarkemmin työsisältö.
temperature and humidity chamber with a carbon dioxide feed
South-Eastern Finland University of Applied Sciences (Xamk) is purchasing a temperature and humidity chamber with a carbon dioxide feed system for the studies of the durability properties of concrete. Equipment will be located in Xamk's research laboratory KymiLabs Research Center, address: Salakuljettajantie 4, 48100 Kotka, Finland. A temperature and humidity chamber with a carbon dioxide feed system is needed for the studies of the durability properties of concrete. A CO2 supply system can be a separate system combined with a cabinet and a gas measurement with a sensor takes place from a climate cabinet. For carbon dioxide, a separate regulator is needed to adjust its amount. The need for a control area is 0-8%. The cabinet is aiming for a constant relative humidity of 60% and a constant temperature of +20 degrees Celsius. Objectives of the acquisition We ask for offers for a temperature and humidity chamber with a carbon dioxide feed system, which will be delivered on site ready for use. The content of the procurement 1. A temperature and humidity chamber with carbon dioxide supply system or a similar product, 1 piece - The weight of the device is less than 1000 kg. - The temperature in the chamber can be adjusted between +10 and +30 degrees Celcius. - The desired operating conditions are +20 degrees Celsius and 60% relative humidity, where the device must be able to operate without freezing. - The floor load capacity of the environmental cabinet is suitable for a working load of 300 kg, with a weight distribution of at least three levels. - The material of the levels of the chamber, and the interior surfaces of the chamber, is stainless steel. - The depth or width of the cabinet shelves is at least 600 mm. The offer must include: - Price including delivery, installation ready for use and user training, excluding VAT (including VAT 0%). - Brochure/description of the product offered and its features. Alternatively, a web address where the brochure of the offered product can be found. - Description of product warranty and maintenance. - Delivery time.
Hyvinkään lämpövaraston tekniikkaurakka
Hyvinkään lämpövaraston tekniikkaurakka Hankinta on kuvattu tarjouspyyntöasiakirjoissa.,
CNC-sorvin hankinta opetuskäyttöön
Cnc-sorvin hankinta opetuskäyttöön tässä tarjouspyynnössä ja liitteessä esitettyjen asioiden mukaisesti. Äänekosken ammatillisen koulutuksen kuntayhtymä hankkii uuden/esittelykäytössä olevan uuden veroisen cnc-sorvin opetus- ja koulutuskäyttöön
Tulkkauspalvelut
Hankinnan kohteena on tulkkauspalvelut Raaseporin kaupungille (etätulkkaus ja pikatulkkaus). Palvelua käyttävät ensisjaisesti työllisyys- ja kotouttamispalvelut sekä työllisyysalue (Hanko-Raasepori-Inkoo). Kts kohta II.1.4
Matkapalvelujen asiakaskuljetusten täydentävän liikennöinnin välitys- ja liikennöintipalvelut
Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala pyytää tarjouksia vammaispalvelulain, sosiaalihuoltolain, kehitysvammalain, lastensuojelulain tai muun lainsäädännön perusteella korvattavien asiakaskuljetusten täydentävään liikennöintiin tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.
Hankinta on jaettu osa-alueisiin seuraavasti:
1. Henkilöajoneuvot
2. Esteettömät ajoneuvot
Tarjouskilpailun perusteella molempiin osa-alueisiin perustetaan kahden (2) palveluntuottajan puitejärjestely, mikäli
hyväksyttyjä tarjouksia saapuu molemmille osa-alueille vähintään kaksi (2).
Asiakaskuljetusten liikennöintipalvelulla korvataan julkisen liikenteen palveluita asiakkaille, jotka eivät esimerkiksi sairauden tai vamman vuoksi pysty niitä käyttämään. Palvelua voivat käyttää kaupunkilaiset, joille on päätöksen nojalla myönnetty matkustusoikeus. Matkapalvelun asiakaskuljetusten täydentävässä liikenteessä liikennöi sekä henkilö- että esteettömiä ajoneuvoja.
Nykyisestä asiakaskuljetusten liikennöintitarpeesta merkittävä osa hoidetaan suoraan Helsingin Matkapalvelun kautta aiemmin kilpailutetuilla ajoneuvoilla. Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala kilpailuttaa tällä puitejärjestelyllä palveluntuottajat toteuttamaan Helsingin matkapalvelun suoraohjaus- ja ylivuotoliikennöintiä asiakaskuljetusten ruuhkahuippuina, kun aiemmin kilpailutetut ajoneuvot eivät riitä hoitamaan kuljetustarvetta. Täydentävän liikenteen keskeinen tarkoitus on toimia liikennöinnin lisävoimavarana ympäri vuorokauden.
Täydentävän liikenteen kuukausittaiset matkamäärät vaihtelevat. Tällä hetkellä palvelu tuottaa noin 1 300–6 000 matkaa kuukaudessa, mikä kattaa Matkapalvelun välittämät matkat, tolppaluvalliset matkat sekä irrotetut asiakkaat. Samoin täydentävän liikenteen ajamat kuukausittaiset kilometrit vaihtelevat. Tällä hetkellä täydentävä liikenne ajaa noin 20 000–54 000 kilometriä kuukaudessa, ja myös tähän sisältyvät Matkapalvelun välittämät matkat, tolppaluvalliset matkat sekä irrotetut asiakkaat. Tällä hetkellä täydentävän liikenteen kuljetuksista pääosa tuotetaan henkilöautoilla. Helsingin kaupunki ei sitoudu tässä ilmoitettuihin määriin, ja sekä matka- että kilometrimäärät voivat vaihdella sopimuskauden aikana. , Henkilöajoneuvot Hankinnan kohteena on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan vammaispalvelulain, sosiaalihuoltolain, kehitysvammalain, lastensuojelulain tai muun lainsäädännön perusteella korvattavien asiakaskuljetusten täydentävän liikennöinnin hoitaminen henkilöajoneuvoilla.
Asiakaskuljetusten liikennöintipalvelulla korvataan julkisen liikenteen palveluita asiakkaille, jotka eivät esimerkiksi sairauden tai vamman vuoksi pysty niitä käyttämään. Palvelua voivat käyttää kaupunkilaiset, joille on päätöksen nojalla myönnetty matkustusoikeus.
Nykyisestä henkilöajoneuvoilla suoritettavasta asiakaskuljetusten liikennöintitarpeesta merkittävä osa hoidetaan suoraan Helsingin Matkapalvelun kautta aiemmin kilpailutetuilla henkilöajoneuvoilla. Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala täydentää liikennöintitarvettaan kilpailuttamalla tällä puitejärjestelyllä palveluntuottajat hoitamaan Helsingin Matkapalvelun suoraohjaus- ja ylivuotoliikennöintiä täydentävän liikennöinnin henkilöajoneuvoilla ruuhkahuippuina tapauksissa, joissa aiemmin kilpailutetut henkilöajoneuvot eivät riitä hoitamaan kuljetustarvetta.
Puitejärjestelyyn valitut palveluntuottajat vastaanottavat tilaustietoja suoraan Helsingin Matkapalvelun tilaus- ja välitysjärjestelmästä rajapintaa käyttäen. Tilaajan asiakkaat, joilla on Matkapalvelun tolppalupa, voivat ottaa puitejärjestelyyn valitun palveluntuottajan auton taksitolpalta tai liikenteestä ehtojen täyttyessä. Ns. irrotetut asiakkaat voivat tehdä tilauksen suoraan puitejärjestelyyn valitulta palveluntuottajalta., Esteettömät ajoneuvot Hankinnan kohteena on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan vammaispalvelulain, sosiaalihuoltolain, kehitysvammalain, lastensuojelulain tai muun lainsäädännön perusteella korvattavien asiakaskuljetusten täydentävän liikennöinnin hoitaminen esteettömällä ajoneuvolla.
Asiakaskuljetusten liikennöintipalvelulla korvataan julkisen liikenteen palveluita asiakkaille, jotka eivät esimerkiksi sairauden tai vamman vuoksi pysty niitä käyttämään. Palvelua voivat käyttää kaupunkilaiset, joille on päätöksen nojalla myönnetty matkustusoikeus.
Nykyisestä esteettömillä ajoneuvoilla suoritettavasta asiakaskuljetusten liikennöintitarpeesta merkittävä osa hoidetaan Helsingin Matkapalvelun kautta suoraan aiemmin kilpailutetuilla esteettömillä ajoneuvoilla. Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala täydentää liikennöintitarvettaan kilpailuttamalla tällä puitejärjestelyllä palveluntuottajat hoitamaan Helsingin Matkapalvelun suoraohjaus- ja ylivuotoliikennöintiä täydentävän liikennöinnin esteettömillä ajoneuvoilla ruuhkahuippuina tapauksissa, joissa aiemmin kilpailutetut esteettömät ajoneuvot eivät riitä hoitamaan kuljetustarvetta.
Puitejärjestelyyn valitut palveluntuottajat vastaanottavat tilaustietoja suoraan Helsingin Matkapalvelun tilaus- ja välitysjärjestelmästä rajapintaa käyttäen. Tilaajan asiakkaat, joilla on Matkapalvelun tolppalupa, voivat ottaa puitejärjestelyyn valitun palveluntuottajan auton taksitolpalta tai liikenteestä ehtojen täyttyessä. Ns. irrotetut asiakkaat voivat tehdä tilauksen suoraan puitejärjestelyyn valitulta palveluntuottajalta.,
Kuunteluvastaanotin/Wideband monitoring receiver
Hankinnan kohteena on laajakaistainen kuunteluvastaanotin, jolla mitataan tutkittavan ympäristön sähkömagneettista spektriä sekä tallennetaan havaittu signaali jatkoanalysointia varten. Laitteelta edellytetään laajakaistaisuutta, nopeaa skannausnopeutta sekä mahdollisuutta tallentaa haluttu tieto IQ-muodossa. The product to be purchased is wideband monitoring receiver, which measures the electromagnetic spectrum of the environment and stores the obtained information for further analysis. The device requires wideband, fast scanning speed and the ability to record the desired information in IQ format. Hankinnan kohteena on laajakaistainen kuunteluvastaanotin, jolla mitataan tutkittavan ympäristön sähkömagneettista spektriä sekä tallennetaan havaittu signaali jatkoanalysointia varten. Laitteelta edellytetään laajakaistaisuutta, nopeaa skannausnopeutta sekä mahdollisuutta tallentaa haluttu tieto IQ-muodossa. The product to be purchased is wideband monitoring receiver, which measures the electromagnetic spectrum of the environment and stores the obtained information for further analysis. The device requires wideband, fast scanning speed and the ability to record the desired information in IQ format.
Tietopyyntö: Lapsiperheiden kotipalvelu, Siun sote
TÄMÄ EI OLE HANKINTAILMOITUS EIKÄ TARJOUSPYYNTÖ, VAAN TIETOPYYNTÖ. Tämän tietopyynnön tarkoituksena on tiedottaa markkinoita tulevasta kilpailutuksesta, kartoittaa markkinoiden tilannetta, mahdollistaa kommenttien esittäminen tulevasta hankinnasta sekä saada hankintaa koskevaa tietoa, jotta varsinainen tarjouskilpailu voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla. Tietopyynnöllä täydennetään osaamista tarjouspyynnön laadintaan. Tähän tietopyyntöön ei voi jättää tarjousta, ainoastaan esittää kommentteja. Esitettyihin kommentteihin ei vastata. Tietopyyntö ei velvoita Pohjois-Karjalan hankintatoimea toteuttamaan hankintaa tietopyynnössä kuvatulla tavalla, ja Pohjois-Karjalan hankintatoimi voi jättää tarjouskilpailun kokonaan toteuttamatta. Pohjois-Karjalan hankintatoimi ei ole velvollinen ottamaan huomioon tietopyyntöön saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa. Tietopyyntöön vastaaminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä ole myöskään edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön vastaamatta jättäminen ei estä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumista, eikä tietopyyntöön vastaaminen vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa. Tietopyynnön liitteenä olevassa tarjouspyyntöluonnoksessa ja liiteluonnoksissa olevat tekstit voivat muuttua varsinaisessa tarjouspyynnössä. Kaikki päivämäärät tarjouspyyntöluonnoksessa ovat alustavia. Tällä tietopyynnöllä kerätyt tiedot säilyvät täysin luottamuksellisina ja niitä tullaan käyttämään ainoastaan hankinnan kehittämiseen ja suunnitteluun. Tietopyyntöön vastanneille ei makseta korvausta tietopyyntöön vastaamisesta eikä Pohjois-Karjalan hankintatoimi korvaa tietopyyntöön vastaamisesta aiheutuvia kustannuksia. Tietopyyntö koskee lapsiperheiden kotipalvelun hankintaa. Tällä tietopyynnöllä pyydetään ja toivotaan toimittajilta kommentteja ja/tai huomioita tarjouspyyntöluonnokseen, joka on tämän tietopyynnön liitteenä, sekä muutenkin hankintaan liittyen. Vastaukset, kysymykset ja kommentit voitte esittää määräaikaan mennessä Tarjouspalvelu.fi -portaalin välityksellä kohdassa ”Kysymykset ja vastaukset” 08.10.2024 klo 13.30 mennessä tai kohdassa ”Tietopyynnön vastauksen lähetys” 08.10.2024 klo 14.00 mennessä, jos haluatte liittää vastaukseen erillisen liitedokumentin. Mikäli lataatte erillisen liitteen, teidän tulee painaa myös kohdasta ”Lähetä vastaus tietopyyntöön”. Tietopyynnön kohdalla ”Tarjousten tai osallistumishakemusten vastaanottamisen määräaika” ei tarkoiteta tarjousten jättämisen määräaikaa, vaan tietopyynnön voimassaolon määräaikaa, johon mennessä voitte ladata erillisen liitteen tietopyyntöön liittyen. TÄMÄ EI OLE HANKINTAILMOITUS EIKÄ TARJOUSPYYNTÖ, VAAN TIETOPYYNTÖ. Tämän tietopyynnön tarkoituksena on tiedottaa markkinoita tulevasta kilpailutuksesta, kartoittaa markkinoiden tilannetta, mahdollistaa kommenttien esittäminen tulevasta hankinnasta sekä saada hankintaa koskevaa tietoa, jotta varsinainen tarjouskilpailu voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla. Tietopyynnöllä täydennetään osaamista tarjouspyynnön laadintaan. Tähän tietopyyntöön ei voi jättää tarjousta, ainoastaan esittää kommentteja. Esitettyihin kommentteihin ei vastata. Tietopyyntö ei velvoita Pohjois-Karjalan hankintatoimea toteuttamaan hankintaa tietopyynnössä kuvatulla tavalla, ja Pohjois-Karjalan hankintatoimi voi jättää tarjouskilpailun kokonaan toteuttamatta. Pohjois-Karjalan hankintatoimi ei ole velvollinen ottamaan huomioon tietopyyntöön saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa. Tietopyyntöön vastaaminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä ole myöskään edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön vastaamatta jättäminen ei estä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumista, eikä tietopyyntöön vastaaminen vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa. Tietopyynnön liitteenä olevassa tarjouspyyntöluonnoksessa ja liiteluonnoksissa olevat tekstit voivat muuttua varsinaisessa tarjouspyynnössä. Kaikki päivämäärät tarjouspyyntöluonnoksessa ovat alustavia. Tällä tietopyynnöllä kerätyt tiedot säilyvät täysin luottamuksellisina ja niitä tullaan käyttämään ainoastaan hankinnan kehittämiseen ja suunnitteluun. Tietopyyntöön vastanneille ei makseta korvausta tietopyyntöön vastaamisesta eikä Pohjois-Karjalan hankintatoimi korvaa tietopyyntöön vastaamisesta aiheutuvia kustannuksia. Tietopyyntö koskee lapsiperheiden kotipalvelun hankintaa. Tällä tietopyynnöllä pyydetään ja toivotaan toimittajilta kommentteja ja/tai huomioita tarjouspyyntöluonnokseen, joka on tämän tietopyynnön liitteenä, sekä muutenkin hankintaan liittyen. Vastaukset, kysymykset ja kommentit voitte esittää määräaikaan mennessä Tarjouspalvelu.fi -portaalin välityksellä kohdassa ”Kysymykset ja vastaukset” 08.10.2024 klo 13.30 mennessä tai kohdassa ”Tietopyynnön vastauksen lähetys” 08.10.2024 klo 14.00 mennessä, jos haluatte liittää vastaukseen erillisen liitedokumentin. Mikäli lataatte erillisen liitteen, teidän tulee painaa myös kohdasta ”Lähetä vastaus tietopyyntöön”. Tietopyynnön kohdalla ”Tarjousten tai osallistumishakemusten vastaanottamisen määräaika” ei tarkoiteta tarjousten jättämisen määräaikaa, vaan tietopyynnön voimassaolon määräaikaa, johon mennessä voitte ladata erillisen liitteen tietopyyntöön liittyen.
ICT-järjestelmien rakentamisen tukipalvelut
ICT-järjestelmien rakentamisen tukipalvelut Puolustusvoimien logistiikkalaitos (jäljempänä Hankintayksikkö) pyytää osallistumishakemustanne ICT-järjestelmien rakentamisen tukipalveluista Puolustusvoimille tämän osallistumishakemuspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.
Hankinnan kohteena ovat Puolustusvoimien johtamisjärjestelmäalaan kuuluvat ICT-järjestelmien rakentamisen tukipalvelut ja niiden tuottamiseksi tarvittavat henkilöstöresurssit. Kyseessä on palveluhankinta, jolla tuotetaan Puolustusvoimien ICT-järjestelmien ideointiin, konseptointiin, suunnitteluun, rakentamiseen, kehitykseen ja testaukseen sekä integraatiotoimintaan ja palvelutuotantoon teknistä tukea kolmelle vuodelle (arviolta) 2025–2027. Sopimukseen varataan myös kahden vuoden optio vuosille (arviolta) 2028–2029. Hankintaan ei sisälly laite- tai lisenssitoimituksia.
Palvelun kautta voidaan erikseen tilata hankkeiden ja projektien määrittelyn, suunnittelun, rakentamisen ja käyttöönoton tehtävien henkilöresursseja. Toimintaan liittyy kiinteästi yhteistoiminta Puolustusvoimien sisäisten sidosryhmien ja ulkoisen toimittajaverkoston kanssa. Ulkoinen toimittajaverkosto toimii monitoimittajaympäristössä, jossa kunkin toimittajan tekemä työ vaihtelee tilaajan vaihtuvien tarpeiden mukaisesti.
Palvelun kautta voidaan tilata asiantuntijoita seuraaviin rooleihin
1. Tekninen projektipäällikkö
2. systeemiasiantuntija
a. Sovelluskehityksen asiantuntija
b. Järjestelmäkehityksen asiantuntija
c. Jatkuvan kehityksen ja laadunvarmistuksen asiantuntija,