Monikäyttömaastoautot 2025-2027 (2029)

Suomi | Hansel Oy
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 5.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Monikäyttömaastoautot 2025-2027 (2029) HANKINNAN KOHDE

Tämän puitejärjestelyn kohteena ovat monikäyttömaastoautot ja niihin liittyvät palvelut tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyn mukaisesti.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Hankinnan kohde".

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Hanselilla on oikeus jatkaa puitesopimuksen voimassaoloa enintään kahden (2) vuoden mittaisella optiokaudella puitesopimuksen ehdoin. Ks. myös tarjouspyynnön liitteenä B olevan puitesopimuksen luvut 6 ja 7. Hankintasopimuksen kestosta on sovittu puitesopimuksen kohdissa 6.1-6.4.

PUITEJÄRJESTELYN LAAJUUS

Puitejärjestelyn ennakoitu arvo on 11 000 000 - 15 500 000 euroa (alv 0 %) sisältäen myös optiokauden. Puitejärjestelyn enimmäisarvo on 15 500 000 euroa (alv 0 %).

Luvut perustuvat liittyneiden asiakkaiden antamiin tietoihin puitejärjestelyn käytöstä. Tarjouspyynnön liitteessä A ”Asiakkaat” on luettelo niistä Hanselin Asiakkaista, jotka ovat liittyneet Monikäyttömaastoautot 2025-2027 (2029) -puitejärjestelyyn ja ovat oikeutettuja tekemään hankintoja puitejärjestelyn perusteella. Tämän puitejärjestelyn perusteella tehtävien hankintojen on arvioitu jakautuvan sopimuskaudella siten, että euromäärältään merkittävin asiakas on Puolustusvoimat.

Hankintojen euromääräisen arvon määrittämistä vaikeuttaa osaltaan se, että puitejärjestelyyn liittyneiden Asiakkaiden joukossa on muun ohella budjettitalouden piirissä olevia Asiakkaita, joiden hankintoihin alustavasti myönnettyihin varoihin voi puitesopimuskaudella tulla ennakoimattomia, Asiakkaasta riippumattomia muutoksia. Hankintojen euromääräisen arvon määrittämistä vaikeuttaa osaltaan myös se, että autojen hintakehitystä on vaikeaa arvioida.

Puitejärjestelyn ennakoidusta arvonlisäverottomasta euromääräisestä kokonaisarvosta noin 70 % on arvioitu muodostuvan autoista ja noin 30 % autoihin hankittavista tehdaslisävarusteista ja autoihin varustelupalvelun yhteydessä asennettavista tarvikkeista. Hankinnan kohteeseen sisältyvien muiden palvelujen osuus ennakoidusta arvonlisäverottomasta euromääräisestä kokonaisarvosta on arvioitu olevan erittäin vähäinen.,

Ilmoitusnumero 2024-014655
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Moottoriajoneuvot (34100000), Moottoriajoneuvojen ja niihin liittyvien laitteiden korjaus ja huolto (50110000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Hansel Oy
PL 1386 00101 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ilmanvaihtosuodattimien hankinta 2024

Suomi | Espoon kaupunki
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 4.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Ilmanvaihtosuodattimien hankinta 2024 Hankinnan kohteena ovat Espoon kaupungin, Espoon Elä ja Asu Oy:n, Kiinteistö Oy Espoon Keskuskeittiön, Kiinteistö Oy Matinkylän uimahallin, Kiinteistö Oy Opinmäen Kampuksen, Weegee Oy:n, Kiinteistö Oy Matinkylän lukion, Kiinteistö Oy Espoon Kaupinkallion, Kiinteistö Oy Tapiolan Kulttuuriaukion, Kiinteistö Oy Espoon Sotekiinteistöjen, Kiinteistö Oy Espoon Koulu- ja päiväkotitilojen ja Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen (jäljempänä kaikki yhdessä Tilaaja) monipuoliset ilmanvaihtosuodattimien tavarahankinnat kiinteistöjen tarpeisiin.

Hankinnan ennakoitu arvo on 3 800 000 euroa, josta Espoon kaupungin osuus on 2 800 000 euroa, Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen osuus 400 000 euroa ja muiden hankintayksiköiden osuus yhteensä 600 000 euroa.

Hankinta toteutetaan hankintalain mukaisena puitejärjestelynä. Puitejärjestelyyn valitaan kaksi (2) toimittajaa etusijajärjestyksessä.

Tarkempi kuvaus hankinnan sisällöstä on tarjouspyynnön liitteellä 1. "Hankinnan kohteen kuvaus",

Ilmoitusnumero 2024-014637
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ilmansuodattimet (42514310)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Espoon kaupunki
PL 640 02070 ESPOON KAUPUNKI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Lääkkeiden erillishankinnat Itä-Suomen yhteistyöalueelle

Suomi | Sansia Oy
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: 1 päivä kuluttua | 29.10.2024 12:00 Alkuperäinen ilmoitus

Kilpailutus on yhteishankinta Itä-Suomen yhteistyöalueelle (Pohjois-Savon hyvinvointialue, Etelä-Savon hyvinvointialue, Pohjois-Karjalan hyvinvointialue, Keski-Suomen hyvinvointialue). Hankinnan kohteena ovat lääkevalmisteet ja niihin rinnastettavat valmisteet. Tämä hankinta on täydentävä lääkehankinta Itä-Suomen yhteistyöalueelle.

Tarjoaja voi jättää tarjouksen valmiste tai valmisteryhmittäin, hankinta on jaettu osiin. Hankinnan kohteet ja osat on KILPOssa. Tarjoajan ei tarvitse jättää tarjousta kaikista hankinnan kohteista vaan Tarjoaja voi tarjota yhtä tai useampaa hankinnan kohdetta. Tarjous jätetään tällä tarjouspyynnöllä tarjouspalvelussa, sekä KILPOon syötetyillä tiedoilla. Tarjouspalveluun on asetettu tarjoajaa koskevat ehdot ja yleiset vaatimukset hankinnan kohteista, ja KILPOssa tarjotaan valmiste, hinta, ja syötetään tarjottavan kohteen tietoja.

Hankinnan kohteena oleville valmisteille tehdään määräaikaiset sopimukset. Sopimuskausien pituuden ATC ryhmittäin on kuvattu tässä, ja sopimusluonnoksella. Alla on myös kuvattu mitä kyseisestä ATC ryhmistä sisällytetään kilpailutukseen.

Alla mainituilla ryhmillä varsinainen sopimuskausi kolme (3) vuotta, ajalle 1.4.2025-31.3.2028 ja sen lisäksi yksi (1) optiovuosi ajalle: 1.4.2028-31.3.2029

N01AB HALOGENOIDUT HIILIVEDYT (Inhalaatioanesteetit)
Kilpailutetaan koko ryhmä (sisältäen sevofluraanin ja desfluraanin)

V07AY LUUSEMENTIT (Muut ei-terapeuttiset apuvalmisteet)
Kyseessä on lonkan, polven ja olkapään tekonivelleikkauksissa sekä traumapotilaan leikkauksissa käytettävien antibioottia sisältävien luusementtien kilpailutus. Kilpailutus ei koske selkätoimenpiteissä käytettäviä luusementtejä.
(Tässä osiossa Keski-Suomen hyvinvointialue ei ole mukana hankinnassa)

Å01 Sytostaatilla ladattavat embolisaatiomikropartikkelit kemoembolisaatiohoidossa
(Tässä osiossa Keski-Suomen hyvinvointialue ei ole mukana hankinnassa)

Alla mainituilla ryhmillä varsinainen sopimuskausi yksi (1) vuosi, ajalle: 1.4.2025-31.3.2026 ja sen lisäksi yksi (1) optiovuosi, ajalle: 1.4.2026-31.3.2027

B01AB04 Daltepariini, HEPARIINIRYHMÄ (Pienimolekyylinen hepariini)

B01AB05 Enoksapariini, HEPARIINIRYHMÄ (Pienimolekyylinen hepariini)

B01AB10 Tintsapariini, HEPARIINIRYHMÄ (Pienimolekyylinen hepariini)

B01AD02 Alteplaasi, Muut saman ATC-ryhmän valmisteet

B01AD11 Tenekteplaasi, Muut saman ATC-ryhmän valmisteet

J06BC03 Betslotoksumabi, ANTIBAKTEERISET MONOKLONAALISET VASTA-AINEET

L01F MONOKLONAALISET VASTA-AINEET ja VASTA-AINEKONJUGOIDUT LÄÄKKEET
Kilpailutetaan koko ryhmä, paitsi poissulkien kilpailutuksesta: L01FY02 Nivolumabi ja relatlimabi

L04AA SELEKTIIVISET IMMUNOSUPPRESSANTIT (HUOM! ATC-koodit ovat muuttuneet)
Kilpailutetaan koko ryhmä, paitsi poissulkien kilpailutuksesta: L04AA03- L04AA19 ryhmät

Selvyyden vuoksi todetaan, että kilpailutuksessa EI ole mukana:
L04AA03 (ATC-koodi säilyy samana), Antilymfosyytti-immunoglobuliini inf.kons, 50 mg/1 ml
L04AA04 (ATC-koodi säilyy samana), Antitymosyytti-immunoglobuliini inf.ka/liu, 5 mg/1 ml
L04AA06 (ATC-koodi säilyy samana), Mykofenolihappo
L04AA10 ==> L04AH01, Sirolimuusi
L04AA13 ==> L04AK01, Leflunomidi
L04AA18 ==> L04AH02, Everolimuusi

Selvyyden vuoksi todetaan, että kilpailutuksessa on mukana:
L04AA23 ==> L04AG03, Natalitsumabi L04AA24 (ATC-koodi säilyy samana), Abatasepti
L04AA25 ==> L04AJ01, Ekulitsumabi L04AA26 ==> L04AG04, Belimumabi L04AA27 ==> L04AE01, Fingolimodi L04AA29 ==> L04AF01, Tofasitinibi L04AA31 ==> L04AK02, Teriflunomidi L04AA32 (ATC-koodi säilyy samana) Apremilasti
L04AA33 ==> L04AG05, Vedolitsumabi L04AA34 ==> L04AG06, Alemtutsumabi L04AA36 ==> L04AG08, Okrelitsumabi L04AA37 ==> L04AF02, Barisitinibi L04AA40 (ATC-koodi säilyy samana), Kladribiini
L04AA41 (ATC-koodi säilyy samana), Imlifidaasi
L04AA42 ==> L04AE03, Siponimodi L04AA43 ==> L04AJ02 Ravulitsumabi L04AA44 ==> L04AF03, Upadasitinibi L04AA45 ==> L04AF04, Filgotinibi L04AA50 ==> L04AE04, Ponesimodi L04AA51 ==> L04AG11, Anifrolumabi L04AA52 ==> L04AG12, Ofatumumabi L04AA54 ==> L04AJ03, Pegsetakoplaani L04AA55 ==> L04AJ04, Sutimlimabi L04AA56 ==> L04AF07, Deukravasitinibi L04AA59 ==> L04AJ05, Avakopaani L04AB TUUMORINEKROOSITEKIJÄ ALFAN ESTÄJÄT
Kilpailutetaan koko ryhmä

L04AC INTERLEUKIININ ESTÄJÄT
Kilpailutetaan koko ryhmä

M03AC11 Sisatrakuuri, MUUT KVATERNAARISET AMMONIUMYHDISTEET

M03CA01 Dantroleeni, Muut saman ATC-ryhmän valmisteet

N01BB58 Artikaiini, yhdistelmävalmisteet, AMIDIT

N03AX24 Kannabidioli, Muut saman ATC-ryhmän valmisteet

R03AL02 Salbutamoli ja ipratropiumbromidi, ADRENERGISTEN LÄÄKEAINEIDEN JA ANTIKOLINERGIEN YHD.VALM.SIS.KOLM.YHD. KORTIKOSTEROIDIEN KANSSA

S01J DIAGNOSTISET AINEET
Kilpailutetaan koko ryhmä

S01K KIRURGISET APUAINEET
Kilpailutetaan koko ryhmä

S01LA06 Brolusitsumabi, UUDISSUONITTUMISEN ESTOON KÄYTETTÄVÄT LÄÄKKEET

V03AB35 Sugammadeksi

V04CL ALLERGIATESTIT
Kilpailutetaan koko ryhmä
(Tässä osiossa Keski-Suomen hyvinvointialue ei ole mukana hankinnassa)
, Lääkkeiden erillishankinnat Itä-Suomen yhteistyöalueelle, sopimuskausi 3+1 Kts. tarjouspyynnön kohta Hankinnan kuvaus., Lääkkeiden erillishankinnat Itä-Suomen yhteistyöalueelle, sopimuskausi 1+1 Kts. tarjouspyynnön kohta Hankinnan kuvaus.,

Ilmoitusnumero 2024-014603
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Farmaseuttiset tuotteet (33600000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI193 FI1D1 FI1D2 FI1D3
Osoitetiedot Sansia Oy
PL 2000 70601 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Suuret katumaasturit ja maastoautot 2025-2027 (2029)

Suomi | Hansel Oy
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 5.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Suuret katumaasturit ja maastoautot 2025-2027 (2029) HANKINNAN KOHDE

Tämän puitejärjestelyn kohteena ovat suuret katumaasturit ja maastoautot ja niihin liittyvät palvelut tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyn mukaisesti.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Hankinnan kohde".

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Hanselilla on oikeus jatkaa puitesopimuksen voimassaoloa enintään kahden (2) vuoden mittaisella optiokaudella puitesopimuksen ehdoin. Ks. myös tarjouspyynnön liitteenä B olevan puitesopimuksen luvut 6 ja 7. Hankintasopimuksen kestosta on sovittu puitesopimuksen kohdissa 6.1-6.4.

PUITEJÄRJESTELYN LAAJUUS

Puitejärjestelyn ennakoitu arvo on 5 000 000 - 7 500 000 euroa (alv 0 %) sisältäen myös optiokauden. Puitejärjestelyn enimmäisarvo on 7 500 000 euroa (alv 0 %).

Luvut perustuvat liittyneiden asiakkaiden antamiin tietoihin puitejärjestelyn käytöstä. Tarjouspyynnön liitteessä A ”Asiakkaat” on luettelo niistä Hanselin Asiakkaista, jotka ovat liittyneet Suuret katumaasturit ja maastoautot 2025-2027 (2029) -puitejärjestelyyn ja ovat oikeutettuja tekemään hankintoja puitejärjestelyn perusteella. Tämän puitejärjestelyn perusteella tehtävien hankintojen on arvioitu jakautuvan sopimuskaudella siten, että euromääriltään merkittävimmät asiakkaat ovat Puolustusvoimat ja Poliisihallitus.

Hankintojen euromääräisen arvon määrittämistä vaikeuttaa osaltaan se, että puitejärjestelyyn liittyneiden Asiakkaiden joukossa on muun ohella budjettitalouden piirissä olevia Asiakkaita, joiden hankintoihin alustavasti myönnettyihin varoihin voi puitesopimuskaudella tulla ennakoimattomia, Asiakkaasta riippumattomia muutoksia. Hankintojen euromääräisen arvon määrittämistä vaikeuttaa osaltaan myös se, että autojen hintakehitystä on vaikeaa arvioida.

Puitejärjestelyn ennakoidusta arvonlisäverottomasta euromääräisestä kokonaisarvosta noin 91 % on arvioitu muodostuvan autoista ja noin 9 % autoihin hankittavista tehdaslisävarusteista ja autoihin varustelupalvelun yhteydessä asennettavista tarvikkeista. Hankinnan kohteeseen sisältyvien muiden palvelujen osuus ennakoidusta arvonlisäverottomasta euromääräisestä kokonaisarvosta on arvioitu olevan erittäin vähäinen.,

Ilmoitusnumero 2024-014654
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Moottoriajoneuvot (34100000), Moottoriajoneuvojen ja niihin liittyvien laitteiden korjaus ja huolto (50110000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Hansel Oy
PL 1386 00101 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Lääkäripalveluiden dynaaminen toimittajarekisteri

Suomi | HUS-yhtymä
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: 8 vuotta kuluttua | 30.9.2032 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

Lääkäripalveluiden dynaaminen toimittajarekisteri Tällä ilmoituksella HUS-yhtymä perustaa dynaamisen toimittajarekisterin lääkäripalveluiden ja siihen liittyvien lisäpalveluiden hankkimiseen HUS-yhtymälle. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen toimittajarekisterin sisäisillä kilpailutuksilla. Tavoitteena on keskittää HUS-yhtymän lääkäripalveluiden ja siihen liittyvien lisäpalveluiden hankinnat tähän dynaamiseen toimittajarekisteriin. HUS-yhtymässä hoidetaan vuosittain lähes 700 000 potilasta ja yhtymä on Suomen suurin erikoissairaanhoidon toimija.

Kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat hyväksytään mukaan dynaamiseen toimittajarekisteriin. Dynaamisen toimittajarekisterin toiminta ja kohde on kuvattu tarkemmin tämän osallistumispyynnön liitteissä 1 ja 2. Kyseessä on julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016, hankintalaki) liitteen E mukainen kansallisen kynnysarvon ylittävä sosiaali- ja terveyspalveluiden hankinta.

Pyydämme mukaan haluavia ehdokkaita jättämään osallistumishakemuksensa sähköisessä kilpailutusjärjestelmässä (tarjouspalvelu.fi) viimeistään 28.10.2024 klo 12:00. Tämän jälkeen ehdokas voi jättää osallistumishakemuksen, mutta hankintayksikkö käsittelee osallistumishakemuksia vain kerran vuodessa liitteessä 1 kuvatun aikataulun mukaisesti.

Lääkäripalveluiden dynaaminen toimittajarekisteri on voimassa 30.9.2032 saakka, ellei sitä erillisellä ilmoituksella lyhennetä tai pidennetä. HUS ei sitoudu mihinkään hankintamääriin tai määräostovelvoitteisiin tällä ilmoituksella.,

Ilmoitusnumero 2024-014636
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääkäripalvelut ja niihin liittyvät palvelut (85120000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot HUS-yhtymä
PL 441 (Uutistie 5, 01770 Vantaa) 00029 HUS FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Simonkallion koulu, osittainen perusparannus, rakennusurakka, UUDELLEN KILPAILUTUS

Suomi | Vantaan kaupunki
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 4.11.2024 13:00 Alkuperäinen ilmoitus

Simonkallion koulu, osittainen perusparannus, rakennusurakka, UUDELLEN KILPAILUTUS Hankinnassa kilpailutetaan sama kohde kuin aiemmin kesäkuussa 2024 alkaen. Urakkakilpailun aineisto on pääosin sama kuin 27.6.2024 julkaistussa hankintailmoituksessa.
Muutokset asiakirjoissa aiempaan tarjouspyyntöön nähden on pyritty merkitsemään korostetuilla teksteillä ja revisiomerkintöinä.
Aiemman kilpailutuksen lisäkirjeaineisto ja vastattujen kysymysten aineisto ovat mukana tarjouspyynnössä.

Hankinta käsittää Simonkallion koulu, osittainen perusparannus –hankkeen rakennusurakan ja pääurakan työt urakkalaskenta-asiakirjojen mukaisesti.
Työt tehdään tilaajan laadituttamien suunnitelmien mukaan.

Rakennusurakoitsija toimii pääurakoitsijana. Tilaaja hankkii pääurakkaan alistettavina sivu-urakoina: putki-, ilmanvaihto-, sähkö-
ja rakennusautomaatiourakat. Rakennusurakoitsija toimii myös urakan ajan kohteen päätoteuttajana sekä työmaan
johtovelvollisuuksista ja työmaapalveluista vastaavana urakoitsijana.

Urakkakilpailu toteutetaan avoimella menettelyllä. Tilaaja on tarjouspyynnössä määrittänyt tarjoajalta vaadittavat kelpoisuus-
/soveltuvuusehdot. Halvimman (vertailuhinta) tarjouksen antanut kelpoisuusehdot täyttävä urakoitsija valitaan pääurakoitsijaksi.

Vuonna 1953 valmistuneisiin A-B koulurakennussiipiin (kellari – 3. krs.) tehdään tilamuutoksia ja peruskorjaus sekä vuonna 1996
valmistuneeseen D koulurakennussiipeen (kellari - 3.krs.) tehdään tilamuutoksia ja sekä teknisten järjestelmien ja rakennusosien
korjauksia. Koulu ei ole käytössä rakentamisen aikana, mutta viereinen asuntosiipi C on asumiskäytössä työmaan ajan.

Rakennuskohteen nimi:
Simonkallion koulu, osittainen perusparannus
Simonkalliontie 1
01350 Vantaa,

Ilmoitusnumero 2024-014602
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Alemman perusasteen koulujen rakennustyöt (45214210)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Vantaan kaupunki
PL 1100 01030 Vantaan kaupunki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Keskikokoiset katumaasturit ja maastoautot 2025-2027 (2029)

Suomi | Hansel Oy
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 5.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Keskikokoiset katumaasturit ja maastoautot 2025-2027 (2029) HANKINNAN KOHDE

Tämän puitejärjestelyn kohteena ovat keskikokoiset katumaasturit ja maastoautot ja niihin liittyvät palvelut tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyn mukaisesti.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Hankinnan kohde".

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Hanselilla on oikeus jatkaa puitesopimuksen voimassaoloa enintään kahden (2) vuoden mittaisella optiokaudella puitesopimuksen ehdoin. Ks. myös tarjouspyynnön liitteenä B olevan puitesopimuksen luvut 6 ja 7. Hankintasopimuksen kestosta on sovittu puitesopimuksen kohdissa 6.1-6.4.

PUITEJÄRJESTELYN LAAJUUS

Puitejärjestelyn ennakoitu arvo on 7 500 000 - 11 000 000 euroa (alv 0 %) sisältäen myös optiokauden. Puitejärjestelyn enimmäisarvo on 11 000 000 euroa (alv 0 %).

Luvut perustuvat liittyneiden asiakkaiden antamiin tietoihin puitejärjestelyn käytöstä. Tarjouspyynnön liitteessä A ”Asiakkaat” on luettelo niistä Hanselin Asiakkaista, jotka ovat liittyneet Keskikokoiset katumaasturit ja maastoautot 2025-2027 (2029) -puitejärjestelyyn ja ovat oikeutettuja tekemään hankintoja puitejärjestelyn perusteella. Tämän puitejärjestelyn perusteella tehtävien hankintojen on arvioitu jakautuvan sopimuskaudella siten, että euromääriltään merkittävimmät asiakkaat ovat hyvinvointialueita ja turvallisuusviranomaisia.

Hankintojen euromääräisen arvon määrittämistä vaikeuttaa osaltaan se, että puitejärjestelyyn liittyneiden Asiakkaiden joukossa on muun ohella budjettitalouden piirissä olevia Asiakkaita, joiden hankintoihin alustavasti myönnettyihin varoihin voi puitesopimuskaudella tulla ennakoimattomia, Asiakkaasta riippumattomia muutoksia. Hankintojen euromääräisen arvon määrittämistä vaikeuttaa osaltaan myös se, että autojen hintakehitystä on vaikeaa arvioida.

Puitejärjestelyn ennakoidusta arvonlisäverottomasta euromääräisestä kokonaisarvosta noin 96 % on arvioitu muodostuvan autoista ja noin 4 % autoihin hankittavista tehdaslisävarusteista ja autoihin varustelupalvelun yhteydessä asennettavista tarvikkeista. Hankinnan kohteeseen sisältyvien muiden palvelujen osuus ennakoidusta arvonlisäverottomasta euromääräisestä kokonaisarvosta on arvioitu olevan erittäin vähäinen.,

Ilmoitusnumero 2024-014653
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Moottoriajoneuvot (34100000), Moottoriajoneuvojen ja niihin liittyvien laitteiden korjaus ja huolto (50110000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Hansel Oy
PL 1386 00101 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

OSALLISTUMISPYYNTÖ Aula- ja vahtimestaripalvelut Tampereen korkeakouluyhteisölle

Suomi | Tampereen ammattikorkeakoulu Oy
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: 9 tuntia kuluttua | 28.10.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

OSALLISTUMISPYYNTÖ Aula- ja vahtimestaripalvelut Tampereen korkeakouluyhteisölle Tampereen korkeakouluyhteisö eli Tampereen korkeakoulusäätiö sr ja Tampereen ammattikorkeakoulu, jäljempänä yhdessä myös ”tilaaja” tai ”hankintayksikkö”) pyytää ehdokkaita lähettämään osallistumishakemuksensa neuvottelumenettelyyn tämän hankintailmoituksen sekä osallistumispyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.

Hankinnan kohteena on Tampereen korkeakouluyhteisön tila- ja kiinteistöpalveluiden vastuulle kuuluvat asiakas-, aula-, vahtimestari- ja kuljetuspalvelut Tampereen yliopiston Kaupin ja Keskustakampuksen sekä Normaalikoulun toimipisteisiin. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteenä 3 olevassa alustavassa tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.

Kilpailutuksen toteutuksesta vastaa Tampereen ammattikorkeakoulu (TAMK), joka tekee hankintapäätöksen myös Tampereen korkeakoulusäätiön (Tampereen yliopisto) puolesta. TAMK ja Tampereen yliopisto tekevät kummatkin omat hankintasopimuksensa. TAMK tuottaa aula- ja vahtimestaripalvelut Tampereen yliopistolle, minkä vuoksi nämä palvelut sisältyvät toimittajan ja TAMK:n väliseen sopimukseen siinä laajuudessa kun TAMK ja Tampereen yliopisto sopivat. Käytännössä hankinnan kohteena olevat palvelut sisältyvät siis pääosin TAMK:n ja toimittajan väliseen sopimukseen. Tampereen yliopisto voi kuitenkin tilata oman sopimuksensa perusteella toimittajalta erillispalveluna tuntihintaisia lisätöitä.

Hankinnassa sovellettavat sopimusehdot on kuvattu osallistumispyynnön liitteen 3 Alustava tarjouspyyntö, liitteessä 3.3 Sopimusluonnos.,

Ilmoitusnumero 2024-014632
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Vahtimestarin palvelut (98341120)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI197
Osoitetiedot Tampereen ammattikorkeakoulu Oy
Kuntokatu 3 33520 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Taloudellisten vaikutusten arvioiminen ja kustannusvaikuttavuusmallinnuksen tekeminen sekä tausta-aineistojen kokoaminen terveydenhuollon palveluvalikoimaneuvostolle

Suomi | Sosiaali- ja terveysministeriö
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: 7 päivää kuluttua | 3.11.2024 21:59 Alkuperäinen ilmoitus

Sosiaali- ja terveysministeriön (STM) yhteydessä toimiva terveydenhuollon palveluvalikoimaneuvosto (Palko) kilpailuttaa taloudellisten vaikutusten arvioimisen ja kustannusvaikuttavuusmallinnuksen tekemisen sekä tausta-aineistojen kokoamisen terveydenhuollon palveluvalikoimaneuvostolle.

Hankinta on jaettu kahteen osa-alueeseen:
3. Taloudellisten vaikutusten arvioiminen ja kustannusvaikuttavuusmallinnuksen tekeminen
4. Tausta-aineistojen kokoaminen

Hankinnan tarkempi kuvaus on esitetty tarjouspyynnön liitteessä 1 Hankinnan kohteen kuvaus.

Hankinnassa perustetaan osa-aluekohtaiset puitejärjestelyt, joihin molempiin valitaan viisi (5) toimittajaa. Puitejärjestelyistä tehtävien hankintojen enimmäismäärä on yhteensä 800 000 €.

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta 1.1.2025-31.12.2026 (arvio). Tilaaja varaa oikeuden jatkaa sopimuskautta enintään kahdella (2) yhden (1) vuoden optiokaudella varsinaisen sopimuskauden päättymisen jälkeen.

Tämä tarjouspyyntö muodostaa tarjouspyynnön VN/13683/2024 Systemaattiset kirjallisuuskatsaukset ja näytönastekatsaukset kanssa yhden palvelukokonaisuuden, jonka ennakoitu kokonaisarvo ylittää EU-kynnysarvon. Osa-alueet 1 ja 2 kilpailutetaan tarjouspyynnöllä VN/13683/2024.
, 3. Taloudellisten vaikutusten arvioiminen ja kustannusvaikuttavuusmallinnuksen tekeminen Taloudellisten vaikutusten arvioiminen ja kustannusvaikuttavuusmallinnuksen tekeminen tarjouspyynnön liitteen 1 Hankinnan kohteen kuvaus mukaisesti., 4. Tausta-aineistojen kokoaminen Tausta-aineistojen kokoaminen tarjouspyynnön liitteen 1 Hankinnan kohteen kuvaus mukaisesti.,

Ilmoitusnumero 2024-014600
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tutkimus- ja kehitystoiminnan suunnittelu ja toteutus (73300000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Sosiaali- ja terveysministeriö
Meritullinkatu 8 00170 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Pienet katumaasturit ja maastoautot 2025-2027 (2029)

Suomi | Hansel Oy
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 5.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Pienet katumaasturit ja maastoautot 2025-2027 (2029) HANKINNAN KOHDE

Tämän puitejärjestelyn kohteena ovat pienet katumaasturit ja maastoautot ja niihin liittyvät palvelut tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyn mukaisesti.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Hankinnan kohde".

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Hanselilla on oikeus jatkaa puitesopimuksen voimassaoloa enintään kahden (2) vuoden mittaisella optiokaudella puitesopimuksen ehdoin. Ks. myös tarjouspyynnön liitteenä B olevan puitesopimuksen luvut 6 ja 7. Hankintasopimuksen kestosta on sovittu puitesopimuksen kohdissa 6.1-6.4.

PUITEJÄRJESTELYN LAAJUUS

Puitejärjestelyn ennakoitu arvo on 9 000 000 - 13 000 000 euroa (alv 0 %) sisältäen myös optiokauden. Puitejärjestelyn enimmäisarvo on 13 000 000 euroa (alv 0 %).

Luvut perustuvat liittyneiden asiakkaiden antamiin tietoihin puitejärjestelyn käytöstä. Tarjouspyynnön liitteessä A ”Asiakkaat” on luettelo niistä Hanselin Asiakkaista, jotka ovat liittyneet Pienet katumaasturit ja maastoautot 2025-2027 (2029) -puitejärjestelyyn ja ovat oikeutettuja tekemään hankintoja puitejärjestelyn perusteella. Tämän puitejärjestelyn perusteella tehtävien hankintojen on arvioitu jakautuvan sopimuskaudella siten, että euromääriltään merkittävimmät asiakkaat ovat hyvinvointialueita ja turvallisuusviranomaisia.

Hankintojen euromääräisen arvon määrittämistä vaikeuttaa osaltaan se, että puitejärjestelyyn liittyneiden Asiakkaiden joukossa on muun ohella budjettitalouden piirissä olevia Asiakkaita, joiden hankintoihin alustavasti myönnettyihin varoihin voi puitesopimuskaudella tulla ennakoimattomia, Asiakkaasta riippumattomia muutoksia. Hankintojen euromääräisen arvon määrittämistä vaikeuttaa osaltaan myös se, että autojen hintakehitystä on vaikeaa arvioida.

Puitejärjestelyn ennakoidusta arvonlisäverottomasta euromääräisestä kokonaisarvosta noin 97 % on arvioitu muodostuvan autoista ja noin 3 % autoihin hankittavista tehdaslisävarusteista ja autoihin varustelupalvelun yhteydessä asennettavista tarvikkeista. Hankinnan kohteeseen sisältyvien muiden palvelujen osuus ennakoidusta arvonlisäverottomasta euromääräisestä kokonaisarvosta on arvioitu olevan erittäin vähäinen.,

Ilmoitusnumero 2024-014652
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Moottoriajoneuvot (34100000), Moottoriajoneuvojen ja niihin liittyvien laitteiden korjaus ja huolto (50110000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Hansel Oy
PL 1386 00101 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kapasiteetti- ja konesalipalvelut

Suomi | DigiHelsinki Oy
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Kapasiteetti- ja konesalipalvelut Hankinnan kohteena on konesali- ja kapasiteettipalvelut sekä tähän liittyvät hallintapalvelut tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyn mukaisesti.

Hankittavien palveluiden sisältö voidaan jäsentää seuraavasti palvelualueisiin:

Konesali-, käyttö- ja kapasiteettipalvelut
• Palvelinkapasiteetti
• Tilaajalle tarjottu Edu-Kapasiteettipalvelu Toimittajan kapasiteettipalvelusta
• Konesalipalvelut
• Tilaajan omien konesalien hallinta- ja valvontapalvelut
• Tietokantakapasiteetti ja palvelut
• Varmistuspalvelut
• Palvelinten hallinta ja valvonta
• Tunnusten ja käyttöoikeuksien hallinta
• Lisenssit
• Muu kapasiteetti (Tallennus-, GPU- ja Container-, sekä IIS-kapasiteetti)

Kapasiteettia tukevat tietoliikennepalvelut

Kapasiteettipalveluita tukevat tietoturva- ja tietosuojapalvelut

Palvelunhallinta, palveluportaali ja palvelukanavat
• Raportointi
• Palvelupiste- ja portaali
• ServiceNow integraatio
• Palvelun dokumentointi
• CMDB

Palveluiden käyttöönottoprojekti

Täydentävät asiantuntijapalvelut
• Palvelualuita täydentävät asiantuntijapalvelut ja projektipalvelut

Erityisvaatimukset palveluille
• TL III - Turvallisuusluokiteltu kapasiteetti

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 2 "Hankinnan kohde" ja 3 "Vaatimuslomake".,

Ilmoitusnumero 2024-014631
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000), Datapalvelut (72300000), Tietokonekeskuspalvelut (72514000), Tietotekniikan asiantuntijapalvelut (72590000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi
Osoitetiedot DigiHelsinki Oy
Konepajankuja 5 C 00510 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Silmätautien erikoissairaanhoidon avohoitopalvelujen täydentävä kilpailutus: Silmälääkärin vastaanotto- ja tutkimuskäynnit

Suomi | HUS-yhtymä
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: 10 vuotta kuluttua | 27.9.2034 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

Silmätautien erikoissairaanhoidon avohoitopalvelujen täydentävä kilpailutus: Silmälääkärin vastaanotto- ja tutkimuskäynnit HUS-yhtymä perustaa dynaamisen toimittajarekisterin silmätautien erikoissairaanhoidon avohoitopalveluihin kuuluvien silmälääkärin vastaanotto- ja tutkimuspalveluiden hankkimiseen HUS-yhtymälle. Dynaaminen toimittajarekisteri tarkoittaa hankintayksikön itsensä suunnittelemaa hankintalain periaatteiden mukaista menettelyä hankinnan kohteena olevien palveluiden hankkimiseen. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen toimittajarekisterin sisäisillä kilpailutuksilla.
Hankinta on julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016, hankintalaki) liitteen E mukainen kansallisen kynnysarvon ylittävä sosiaali- ja terveyspalveluiden hankinta.

Kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat hyväksytään mukaan dynaamiseen toimittajarekisteriin. Dynaamisen
toimittajarekisterin toiminnan tarkempi kuvaus on liitteessä 1 ja hankinnan kohteen tarkempi kuvaus on liitteessä 2.

Pyydämme mukaan haluavia ehdokkaita jättämään osallistumishakemuksensa sähköisessä kilpailutusjärjestelmässä
(tarjouspalvelu.fi) viimeistään 28.10.2024 klo 12:00. Tämän jälkeen ehdokas voi jättää osallistumishakemuksen, mutta
hankintayksikkö käsittelee osallistumishakemuksia vain kerran vuodessa liitteessä 1 kuvatun aikataulun mukaisesti.
Dynaaminen toimittajarekisteri on voimassa 27.9.2034 saakka, ellei sitä erillisellä ilmoituksella lyhennetä tai
pidennetä. HUS ei sitoudu mihinkään hankintamääriin tai määräostovelvoitteisiin tällä ilmoituksella.

Liitteet 3.1–3.2.8 ovat dynaamisen toimittajarekisterin ensimmäisten sisäisten kilpailutusten tarjouspyyntöjen asiakirjaluonnoksia ja niiden tarkoituksena on antaa ehdokkaille tietoa siitä, minkälainen vuonna 2024 kilpailutettava hankintakokonaisuus tulee alustavasti olemaan. Hankintakokonaisuuden on tarkoitus koostua kuudesta tarjouspyynnöstä, jotka ovat keskenään samanlaisia tai lähes samanlaisia. Liitteisiin 3.1–3.2.8 voi siten tulla muutoksia ennen ensimmäisten sisäisten tarjouskilpailujen julkaisua.

HUOM. Tällä osallistumispyynnöllä ei pyydetä tarjouksia eikä hintoja.,

Ilmoitusnumero 2024-014629
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Silmälääkärin palvelut (85121281)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot HUS-yhtymä
PL 441 (Uutistie 5, 01770 Vantaa) 00029 HUS FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Pick-up autot 2025-2027 (2029)

Suomi | Hansel Oy
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 5.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Pick-up autot 2025-2027 (2029) HANKINNAN KOHDE

Tämän puitejärjestelyn kohteena ovat pick-up autot ja niihin liittyvät palvelut tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyn mukaisesti.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Hankinnan kohde".

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Hanselilla on oikeus jatkaa puitesopimuksen voimassaoloa enintään kahden (2) vuoden mittaisella optiokaudella puitesopimuksen ehdoin. Ks. myös tarjouspyynnön liitteenä B olevan puitesopimuksen luvut 6 ja 7. Hankintasopimuksen kestosta on sovittu puitesopimuksen kohdissa 6.1-6.4.

PUITEJÄRJESTELYN LAAJUUS

Puitejärjestelyn ennakoitu arvo on 9 500 000 - 13 500 000 euroa (alv 0 %) sisältäen myös optiokauden. Puitejärjestelyn enimmäisarvo on 13 500 000 euroa (alv 0 %).

Luvut perustuvat liittyneiden asiakkaiden antamiin tietoihin puitejärjestelyn käytöstä. Tarjouspyynnön liitteessä A ”Asiakkaat” on luettelo niistä Hanselin Asiakkaista, jotka ovat liittyneet Pick-up autot 2025-2027 (2029) -puitejärjestelyyn ja ovat oikeutettuja tekemään hankintoja puitejärjestelyn perusteella. Tämän puitejärjestelyn perusteella tehtävien hankintojen on arvioitu jakautuvan sopimuskaudella siten, että euromääriltään merkittävimmät asiakkaat ovat turvallisuusviranomaisia.

Hankintojen euromääräisen arvon määrittämistä vaikeuttaa osaltaan se, että puitejärjestelyyn liittyneiden Asiakkaiden joukossa on muun ohella budjettitalouden piirissä olevia Asiakkaita, joiden hankintoihin alustavasti myönnettyihin varoihin voi puitesopimuskaudella tulla ennakoimattomia, Asiakkaasta riippumattomia muutoksia. Hankintojen euromääräisen arvon määrittämistä vaikeuttaa osaltaan myös se, että autojen hintakehitystä on vaikeaa arvioida.

Puitejärjestelyn ennakoidusta arvonlisäverottomasta euromääräisestä kokonaisarvosta noin 97 % on arvioitu muodostuvan autoista ja noin 3 % autoihin hankittavista tehdaslisävarusteista ja autoihin varustelupalvelun yhteydessä asennettavista tarvikkeista. Hankinnan kohteeseen sisältyvien muiden palvelujen osuus ennakoidusta arvonlisäverottomasta euromääräisestä kokonaisarvosta on arvioitu olevan erittäin vähäinen.,

Ilmoitusnumero 2024-014651
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Moottoriajoneuvot (34100000), Moottoriajoneuvojen ja niihin liittyvien laitteiden korjaus ja huolto (50110000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Hansel Oy
PL 1386 00101 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Pk-yritysbarometrin toteuttaminen 2025-2026 VN/25312/2024

Suomi | Työ- ja elinkeinoministeriö
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: Umpeutunut | 15.10.2024 13:15 Alkuperäinen ilmoitus

Pk-yritysbarometrin toteuttaminen 2025-2026 VN/25312/2024 Tarjouspyynnön kohde

Hankinnan kohteena on pk-yritysten suhdanneodotuksia selvittävän barometrin tiedonkeruun ja raportoinnin toteuttaminen kahdesti vuodessa. Pk-yritysbarometrissa kuvataan pienten ja keski-suurten yritysten toimintaa ja niiden taloudellista toimintaympäristöä. Tarkastelun kohteena ovat pk-yritysten suhdanneodotukset ja niiden kehitys, kasvu ja uudistuminen. Lisäksi käsitellään kansainvälistymistä, investointeja ja rahoitusta.

Ensimmäinen barometrin kyselykierros toteutetaan joulu- tammikuussa (julkistaminen helmikuun puolivälissä) ja toinen heinä- elokuussa (julkistaminen syyskuun puoliväliin mennessä) vuonna 2025. Ensimmäinen kysely käynnistyisi siis joulukuussa 2024 ja kyselylomakkeen päivittäminen marraskuun alussa 2024. Syksyllä 2025 käynnistyvä kysely varataan optiona.

Esimerkit kysymyslomakkeesta ovat liitteinä. Kysymyslomakkeen pituus on enintään 50 kysymystä. Kullekin kierrokselle kysymyslomake vahvistetaan kuitenkin aina erikseen. Osa kysymyksistä on vaihtuvia. Lisäksi joitain aihepiirejä tarkastellaan sekä suppealla että laajalla kysymyspatteristolla siten, että osa kysymyksistä sisältyy vain kevään tai syksyn barometriin.

Kysely tehdään suomeksi ja ruotsiksi. Lomakkeen käännöstyöstä vastaa tilaaja.

Kohdejoukko ja otos

Kyselyn kohdejoukkona ovat pk-yritykset (alle 250 henkilöä työllistävät). Otosjoukko muodostetaan siten, että se rakenteeltaan (alueellisuus, toimialajako ja henkilökunnan koko) vastaa mahdollisimman hyvin pk-yritysrakennetta Suomessa. Otantakehikkona on käytetty TOL 2008 toimiala-luokitusta ja Tilastokeskuksen Yritysrekisteriä tai muuta laajapohjaista yritystietokantaa. Toimittajalla tulee olla käytössään yritysten yhteystietojen hankintaan soveltuva kattava rekisteri, jota voidaan tarvittaessa täydentää Suomen Yrittäjien jäsenrekisterin tiedoin. Toimittajan tulee seurata vastaajajoukkoa ja siihen perustuvien tulosten edustavuutta tiedonkeruiden aikana.

Toimittajan tulee poimia otokseen ja saada vastaukset riittävältä määrältä yrityksiä siten, että alueellinen, toimialoittainen ja henkilökunnan kokoluokittainen edustavuus toteutuu. Yleensä pk-yritysbarometrin tietopohjana on ollut noin 4 500 – 6 000 vastanneen yrityksen tiedot.

Kysely toteutetaan pääasiassa internetkyselynä, jota voidaan täydentää mobiilipohjaisella kyselyllä. Tasapainoinen näyte varmistetaan tarvittaessa lisähaastatteluilla puhelimitse.

Tulosten raportointi ja visualisointi

Hankkeen toteutuksessa on keskeistä tulosten toimitusvarma raportointi ja visualisointi. Kysely-tutkimuksella ja sen tulosten raportoinnilla ja julkistamisella on jo vakiintunut aikataulu, josta ei haluta poiketa kuin pakottavista syistä johtuen. Työn tarkempi aikataulu sekä kyselylomakkeen sisältö valmistellaan ja vahvistetaan vuorovaikutteisesti ohjausryhmässä, johon osallistuvat kaikki tilaajat. Tulosten laskentaan aineisto tulee tarvittaessa tilastollisesti oikaista siten, että se pyrkii vastaamaan mahdollisimman hyvin Suomen pienten ja keskisuurten yritysten todellista rakennetta.

Tarjoajan tulee jättää tarjous kohdasta
a) joko vaihtoehto 1 tai 2 tai 3

sekä

b) 4

Kohta a)
Toimittaja lähettää tilaajille datan ristiintaulukoituna keskeisillä taustamuuttujilla (excel-formaatti) ja tulokset käytettäväksi aineiston verkkopohjaisen analysointityökalun avulla kaikkien kysymysten osalta.

Toimittaja raportoi alueelliset tulokset (21 kpl/kahdesti vuodessa) aineiston verkkopohjaisen analysointityökalun avulla.
Lisäksi toimittaja laatii alueellisista (21 kpl/kahdesti vuodessa) tuloksista vaihtoehtoisesti

1. raportti (word -formaatti) ja kuvat (ppt -formaatti) tai
2. infografiikan (erikseen sovitussa muodossa) ja kuvat (ppt -formaatti) tai
3. tarjoaa palvelinpohjaista visualisoitua raportointia ja kuvat (ppt -formaatti)

Noin kahdellekymmenelle alueelle tuotetaan lisäksi seutukunnallinen kuvaesitys (ppt -formaatti).

Kohta b)

4. lisäksi tarjoajan tulee jättää tarjous palvelinpohjaisesta raportoinnista. Tällöin toimittajalla tulee olla käytössään tulosraportointiohjelma, jota se voi tarjota tilaajien käyttöön. Tarkoituksena on, että pk-yritysbarometrin tulosten esittäminen ja vertailu tapahtuisivat julkisilla verkkosivuilla.

Katso kuvaus tarkemmin liite 1 Tarjouspyynnön kohde,

Ilmoitusnumero 2024-014630
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tutkimus- ja kehitystoiminnan konsulttipalvelut (73200000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Työ- ja elinkeinoministeriö
PL 32 00023 Valtioneuvosto FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Systemaattiset kirjallisuuskatsaukset ja näytönastekatsaukset

Suomi | Sosiaali- ja terveysministeriö
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: 7 päivää kuluttua | 3.11.2024 21:59 Alkuperäinen ilmoitus

Sosiaali- ja terveysministeriön (STM) yhteydessä toimiva terveydenhuollon palveluvalikoimaneuvosto (Palko) kilpailuttaa systemaattisten kirjallisuuskatsausten ja näytönastekatsausten tuottamisen.

Hankinta on jaettu kahteen osa-alueeseen:
1. Systemaattiset kirjallisuuskatsaukset
2. Näytönastekatsaukset

Hankinnan tarkempi kuvaus on esitetty tarjouspyynnön liitteessä 1 Hankinnan kohteen kuvaus.

Hankinnassa perustetaan osa-aluekohtaiset puitejärjestelyt, joihin molempiin valitaan neljä (4) toimittajaa. Puitejärjestelyistä tehtävien hankintojen enimmäismäärä on yhteensä 1 200 000 €.

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta 1.1.2025-31.12.2026 (arvio). Tilaaja varaa oikeuden jatkaa sopimuskautta enintään kahdella (2) yhden (1) vuoden optiokaudella varsinaisen sopimuskauden päättymisen jälkeen.

Tämä tarjouspyyntö muodostaa tarjouspyynnön VN/25462/2024 Taloudellisten vaikutusten arvioiminen ja kustannusvaikuttavuusmallinnuksen tekeminen sekä tausta-aineistojen kokoaminen terveydenhuollon palveluvalikoimaneuvostolle kanssa yhden palvelukokonaisuuden, jonka ennakoitu kokonaisarvo ylittää EU-kynnysarvon.
, 1. Systemaattiset kirjallisuuskatsaukset Systemaattisten kirjallisuuskatsausten tuottaminen tarjouspyynnön liitteessä 1 Hankinnan kohteen kuvaus kuvatun mukaisesti., 2. Näytönastekatsaukset Näytönastekatsausten tuottaminen tarjouspyynnön liitteessä 1 Hankinnan kohteen kuvaus kuvatun mukaisesti.,

Ilmoitusnumero 2024-014599
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tutkimus- ja kehitystoiminnan suunnittelu ja toteutus (73300000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Sosiaali- ja terveysministeriö
Meritullinkatu 8 00170 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Suuret pakettiautorunkoiset autot 2025-2027 (2029)

Suomi | Hansel Oy
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 5.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Suuret pakettiautorunkoiset autot 2025-2027 (2029) HANKINNAN KOHDE

Tämän puitejärjestelyn kohteena ovat suuret pakettiautorunkoiset autot ja niihin liittyvät palvelut tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyn mukaisesti.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Hankinnan kohde".

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Hanselilla on oikeus jatkaa puitesopimuksen voimassaoloa enintään kahden (2) vuoden mittaisella optiokaudella puitesopimuksen ehdoin. Ks. myös tarjouspyynnön liitteenä B olevan puitesopimuksen luvut 6 ja 7. Hankintasopimuksen kestosta on sovittu puitesopimuksen kohdissa 6.1-6.4.

PUITEJÄRJESTELYN LAAJUUS

Puitejärjestelyn ennakoitu arvo on 28 000 000 - 40 000 000 euroa (alv 0 %) sisältäen myös optiokauden. Puitejärjestelyn enimmäisarvo on 40 000 000 euroa (alv 0 %).

Luvut perustuvat liittyneiden asiakkaiden antamiin tietoihin puitejärjestelyn käytöstä. Tarjouspyynnön liitteessä A ”Asiakkaat” on luettelo niistä Hanselin Asiakkaista, jotka ovat liittyneet Suuret pakettiautorunkoiset autot 2025-2027 (2029) -puitejärjestelyyn ja ovat oikeutettuja tekemään hankintoja puitejärjestelyn perusteella. Tämän puitejärjestelyn perusteella tehtävien hankintojen on arvioitu jakautuvan sopimuskaudella siten, että euromääriltään merkittävimmät asiakkaat ovat hyvinvointialueita ja turvallisuusviranomaisia.

Hankintojen euromääräisen arvon määrittämistä vaikeuttaa osaltaan se, että puitejärjestelyyn liittyneiden Asiakkaiden joukossa on muun ohella budjettitalouden piirissä olevia Asiakkaita, joiden hankintoihin alustavasti myönnettyihin varoihin voi puitesopimuskaudella tulla ennakoimattomia, Asiakkaasta riippumattomia muutoksia. Hankintojen euromääräisen arvon määrittämistä vaikeuttaa osaltaan myös se, että autojen hintakehitystä on vaikeaa arvioida.

Puitejärjestelyn ennakoidusta arvonlisäverottomasta euromääräisestä kokonaisarvosta noin 96 % on arvioitu muodostuvan autoista ja noin 4 % autoihin hankittavista tehdaslisävarusteista ja autoihin varustelupalvelun yhteydessä asennettavista tarvikkeista. Hankinnan kohteeseen sisältyvien muiden palvelujen osuus ennakoidusta arvonlisäverottomasta euromääräisestä kokonaisarvosta on arvioitu olevan erittäin vähäinen.,

Ilmoitusnumero 2024-014650
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Moottoriajoneuvot (34100000), Moottoriajoneuvojen ja niihin liittyvien laitteiden korjaus ja huolto (50110000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Hansel Oy
PL 1386 00101 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

TURUN YLIOPPILASKYLÄSÄÄTIÖ – KIINTEISTÖVAKUUTUKSET

Suomi | Turun Ylioppilaskyläsäätiö
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 4.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

TURUN YLIOPPILASKYLÄSÄÄTIÖ - KIINTEISTÖVAKUUTUKSET Pyydämme tarjoustanne Turun Ylioppilaskyläsäätiön kiinteistövakuutuksista. Tarjouspyynnön kohteet on esitetty tarkemmin tämän tarjouspyynnön liitteissä.

Vakuutusten kilpailuttamisessa Turun Ylioppilaskyläsäätiö on päätynyt käyttämään Finib Oy:tä vakuutusmeklarinaan.,

Ilmoitusnumero 2024-014619
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rahoitus- ja vakuutuspalvelut (66000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Turun Ylioppilaskyläsäätiö
Inspehtorinkatu 12 A 20540 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Pakettiautot

Suomi | Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos Stara
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 6.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Pakettiautot Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos (Stara) pyytää tarjoustanne henkilöautoista tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti. Kyseessä on tavarahankinta. Tarjous on tehtävissä yhdestä, useammasta, tai kaikista kohdista, sekä useasta erilaisista tarjouspyynnön vaateiden mukaisista automerkeistä ja malleista.

Tarjous on tehtävä tarjouspyynnön liitteen tarjouslomakkeella (liite 1).
Hankinnan kohdetta on kuvattu tarkemmin liitteessä (liite 2).
Hankintaa koskeva sopimusluonnos on liitteenä (liite 3).,

Ilmoitusnumero 2024-014597
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Pakettiautot (34136000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos Stara
00099 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Keskikokoiset pakettiautorunkoiset autot 2025-2027 (2029)

Suomi | Hansel Oy
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 5.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Keskikokoiset pakettiautorunkoiset autot 2025-2027 (2029) HANKINNAN KOHDE

Tämän puitejärjestelyn kohteena ovat keskikokoiset pakettiautorunkoiset autot ja niihin liittyvät palvelut tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyn mukaisesti.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Hankinnan kohde".

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Hanselilla on oikeus jatkaa puitesopimuksen voimassaoloa enintään kahden (2) vuoden mittaisella optiokaudella puitesopimuksen ehdoin. Ks. myös tarjouspyynnön liitteenä B olevan puitesopimuksen luvut 6 ja 7. Hankintasopimuksen kestosta on sovittu puitesopimuksen kohdissa 6.1-6.4.

PUITEJÄRJESTELYN LAAJUUS

Puitejärjestelyn ennakoitu arvo on 20 500 000 - 29 500 000 euroa (alv 0 %) sisältäen myös optiokauden. Puitejärjestelyn enimmäisarvo on 29 500 000 euroa (alv 0 %).

Luvut perustuvat liittyneiden asiakkaiden antamiin tietoihin puitejärjestelyn käytöstä. Tarjouspyynnön liitteessä A ”Asiakkaat” on luettelo niistä Hanselin Asiakkaista, jotka ovat liittyneet Keskikokoiset pakettiautorunkoiset autot 2025-2027 (2029) -puitejärjestelyyn ja ovat oikeutettuja tekemään hankintoja puitejärjestelyn perusteella. Tämän puitejärjestelyn perusteella tehtävien hankintojen on arvioitu jakautuvan sopimuskaudella siten, että euromääriltään merkittävimmät asiakkaat ovat hyvinvointialueita ja turvallisuusviranomaisia.

Hankintojen euromääräisen arvon määrittämistä vaikeuttaa osaltaan se, että puitejärjestelyyn liittyneiden Asiakkaiden joukossa on muun ohella budjettitalouden piirissä olevia Asiakkaita, joiden hankintoihin alustavasti myönnettyihin varoihin voi puitesopimuskaudella tulla ennakoimattomia, Asiakkaasta riippumattomia muutoksia. Hankintojen euromääräisen arvon määrittämistä vaikeuttaa osaltaan myös se, että autojen hintakehitystä on vaikeaa arvioida.

Puitejärjestelyn ennakoidusta arvonlisäverottomasta euromääräisestä kokonaisarvosta noin 96 % on arvioitu muodostuvan autoista ja noin 4 % autoihin hankittavista tehdaslisävarusteista ja autoihin varustelupalvelun yhteydessä asennettavista tarvikkeista. Hankinnan kohteeseen sisältyvien muiden palvelujen osuus ennakoidusta arvonlisäverottomasta euromääräisestä kokonaisarvosta on arvioitu olevan erittäin vähäinen.,

Ilmoitusnumero 2024-014649
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Moottoriajoneuvot (34100000), Moottoriajoneuvojen ja niihin liittyvien laitteiden korjaus ja huolto (50110000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Hansel Oy
PL 1386 00101 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Käyttövaltuushallintajärjestelmän (IDM) hankinta palveluna

Suomi | Keva
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 30.9.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 4.11.2024 10:30 Alkuperäinen ilmoitus

Käyttövaltuushallintajärjestelmän (IDM) hankinta palveluna Tällä hankinnalla hankintaan uusi käyttövaltuushallintajärjestelmä (IDM) Kevan sisäiseen käyttöön palveluna. Käyttövaltuushallinta saa perusidentiteetti tietonsa Kevan HR-järjestelmästä, jonka perusteella käyttäjälle (kevalainen tai konsultti) luodaan tarvittavat käyttäjätunnukset sekä annetaan peruskäyttöoikeudet (käyttöoikeusryhmät) käyttöön. Käyttövaltuushallintajärjestelmän kautta käyttäjä voi itse tai hänen esihenkilönsä hakea käyttöoikeuksia Kevan tietojärjestelmiin niitä varten määriteltyjen käyttöoikeusryhmien/käyttöoikeusroolien perusteella. Käyttöoikeudet hyväksyy kyseisen tietojärjestelmän omistaja. Tällä hetkellä käyttöoikeudet provisioidaan on-prem AD-ryhmien kautta tai jos järjestelmä ei tue AD-käyttöoikeusryhmiä niin ns. sähköpostiprovisioinnin kautta, jossa hyväksyntä ja käyttöoikeuksien myöntäminen tehdään manuaalisesti sähköpostiherätteiden avulla.

Käyttövaltuushallintajärjestelmän on myös hallittava ja luotava rinnakkaistunnuksia, joita pääasiassa käytetään pääkäyttäjätason tehtävien hoitamiseen. Kevalaisella voi olla useampikin rinnakkaistunnus käytössä. Kutsumme näitä rinnakkaistunnuksia nimellä x-tunnus. Rinnakkaistunnus voi olla myös pääasiallinen tunnus Kevan järjestelmiin, kuten konsulteilla, jotka ylläpitävät vain tiettyjä järjestelmiä Kevan ympäristössä eivätkä tarvitse peruskäyttäjätunnuksen kautta tulevia lisenssejä kuten sähköposti tai verkkolevyt.

Nykyinen järjestelmä pohjautuu Microsoft Identity Management (MIM) ratkaisuun ja sitä tukemaan on rakennettu räätälöity käyttöoikeuksienhallintaan (anominen, hyväksyntä) tehty sovellus (Personas/Nixu).

Uuden ratkaisun tavoitteena on saada käyttövaltuushallinnan ratkaisu palveluna siten, että sen elinkaari on varmistettu ja se tulee vastaamaan Kevan kehittyviin tarpeisiin. Tärkeimmät kehityskohteet ovat:
- Microsoft Azure pilvi-identiteetin hallinta (guest-tunnukset sekä tunnukset, jotka ovat vain Entra ID:ssä)
- Raportointi, kuten hyväksyntähistoria
- Käyttöoikeuksien tarkastus (attestointi) ja sen valvonta.

Hankinnan kuvausta on kuvattu tarkemmin liitteenä olevassa Keva IDM laajempi hankinnan kuvaus -dokumentissa.

Seuraavat tarjouksen liitedokumentit saa vain pyydettäessä osoitteesta juha.makinen@keva.fi
- Keva personas käyttötapaukset.pdf, joka kuvaa nykyisen järjestelmän käyttötapaukset ja jotka kuuluvat käyttöönottoprojektin kokonaisuuteen
- Keva IDM käyttötapaukset käyttöönottoprojektiin.pdf, joka kuvaa vielä hieman tarkemmin miten nykyisiä käyttötapauksia halutaan kehittää
- Keva IDM näyttökuvat.pdf, joka sisältää nykyisen järjestelmän käyttöliittymäkuvia. Näiden tarkoituksena on selventää tilaajan tahtoa yksinkertaisesta käyttöliittymästä, joka myös jatkossa halutaan
- Personas kantarakenne.zip, joka sisältää nykyisen järjestelmän tietokantataulujen schema kuvauksen. Tämän avulla toimittaja voi arvioida migraatiotyön suuruutta.,

Ilmoitusnumero 2024-014615
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Keva
Unioninkatu 43 00170 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma