Hiilidioksidilaser

Suomi | Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 4.10.2024 Määräaika: Umpeutunut | 25.10.2024 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen Konsernipalvelujen Hankintapalvelut pyytää tarjoustanne hiilidioksidilaserlaitteesta tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyn mukaisesti. Päästäkseen tarjousvertailuun Tarjoajan on tarjottava kaikkiin "hiilidioksidilaserlaitteessa" pyydettyihin kohteisiin, jotka ovat seuraavat: Kohde) HIILIDIOKSIDILASER Kohde) TARVIKKEET JA VARUSTEET Kohde) KAIKEN KATTAVA HUOLTOSOPIMUS TAKUUAJAN JÄLKEISELLE NELJÄLLE (4) VUODELLE .

Ilmoitusnumero 2024-149708
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet (33100000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D9
Osoitetiedot Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue
PL 10 90029 POHDE FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymä – Puhtaanapitopalvelut Uudenkaupungin toimipaikkaan

Suomi | Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymä
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 4.10.2024 Määräaika: 2 viikkoa kuluttua | 11.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymä – Puhtaanapitopalvelut Uudenkaupungin toimipaikkaan Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymä Novida pyytää tarjouksia puhtaanapitopalveluista Uudenkaupungin toimipaikkaan.

Hankinta toteutetaan EU-kynnysarvon ylittävänä palveluhankintana avoimella menettelyllä.

Novida- ammattiopistossa ja lukion Uudenkaupungin toimipaikassa opiskelee noin 520 opiskelijaa ja henkilökuntaa on noin 60. Rakennusten ja tilojen yhteenlaskettu pinta-ala on n. 16 000 m^2. Lisäksi Uudenkaupungin lukio on vuokralla A-rakennuksessa 31.5.2025 asti (optio 31.5.2026 asti). Siivottavaa pinta-alaa on 11 852 m^2.

Hankinnan sopimuskausi on 1.1.2025–31.12.2026. Hankintaan sisältyy kaksi (2) yhden (1) vuoden optiota ajalle 1.1.2027–31.12.2027 ja 1.1.2028–31.12.2028.

Tilojen puhtaustason määrittelyssä käytetään Kiinteistö RYL:in (2009) mukaisia määrityksiä (Kiinteistöpalvelujen yleiset laatuvaatimukset). Puhtaustasovaatimus määrittää sallitun lian laadun ja määrän. (Kiinteistö RYL:in vaihtoehtoiset puhtaustasoluokitukset ovat: 1 Välttävä, 2 Tyydyttävä, 3 Siisti, 4 Puhdas ja edustava, 5 Puhdas ja Hygieeninen). Palveluntuottajalta edellytetään palvelun tuottamisessa puhtaustason 3, Siisti ylläpitoa.

Tilattavaan palveluun sisältyy ylläpitosiivous ja perussiivous. Ylläpitosiivous perustuu asiakkaan tilojen ja toiminnan aikataulujen perusteella ennalta suunniteltuun siivousohjelmaan sekä poikkeustilanteissa (esim. lomat ja sijaisuudet) noudatettavaan siivottavien tilojen tärkeysjärjestykseen. Perussiivoukset tehdään pääasiassa kerran vuodessa, tarvittaessa asiakkaan kanssa sovittuna ajankohtana. Koulujen ylläpitosiivous tehdään toimintakautena ja perussiivous lähinnä koulujen loma aikoina.

Ylläpitosiivous sisältää asiakkaan toimintaa sekä tilojen viihtyisyyttä ja terveellisyyttä häiritsevän, haittaavan ja vaarantavan lian poiston. Ylläpitosiivous kohdistetaan vapaisiin, helposti luokse päästäviin lattia-, kaluste- ja seinäpintoihin. Perussiivous tehdään ennalta laaditun suunnitelman mukaan, kun ylläpitosiivouksen toimenpiteet eivät enää riitä pitämään yllä tavoitetason mukaista puhtautta. Perussiivous sisältää myös ns. vaikeasti luokse päästävien pintojen puhdistuksen, tällöin sovitaan asiakkaan kanssa erikseen työstä aiheutuvista lisäkustannuksista.

Tarjottavaan palveluun on sisällyttävä työ, työnohjaus, perussiivous, ylläpitosiivoukset, siivousaineet, tekstiilimatot, siivouskoneet ja siivousvälineet. Palveluntuottajan käyttämien siivouskoneiden, -välineiden ja - aineiden on sovelluttava kyseessä olevien kohteiden siivoukseen, siivousaineiden tulee olla hajusteettomia.
Palveluntuottaja vastaa WC-papereiden, käsipyyhkeiden ja hygieniatarvikkeiden hankkimisesta siivouskohteisiin. Palveluntuottaja täyttää kohteissa olevat saniteettiannostelijat ja vastaa niiden puhtaudesta. Siivouksesta aiheutuvan pyykin pesemisestä vastaa palveluntuottaja.

Palvelu on tuotettava henkilöstömäärällä, joka on 3 henkilöä ja kunkin vähimmäistuntimäärä on oltava 7,5 h/päivä. Henkilöstömäärän vähentäminen on mahdollista siivoustyön mitoituksen jälkeen, jos tällä on vaikutusta palvelun hintaan. Palvelun tuottajan on pyrittävä siihen, että kohteissa työskentelevän henkilöstön vaihtuvuus on mahdollisimman alhainen.

Kohteisiin on mahdollista käydä tutustumassa paikan päällä 23.10.2024 kello 09:00. tai 24.10.2024 kello 13:00.
Ilmoittautuminen Ari Kylä-Kauseelle viikon 42 loppuun mennessä ari.kyla-kause@novida.fi. Tutustumiskierroksia ei järjestetä, jos kyseiselle ajalle ei tule ilmoittautuneita.

Osallistuminen ei ole pakollinen, mutta mikäli tarjoaja ei osallistu tutustumiseen, hän ei voi myöhemmin vedota tarjouksessaan sellaiseen seikkaan, joka olisi tullut ilmi kohteeseen tutustumisella.
Osatarjouksia ei hyväksytä. Tarjoajan on tarjottava kaikki kyseisen kohteen kiinteistöjen siivoustyöt tarjouspyynnössä mainittujen ehtojen mukaisesti. Vaihtoehtoisia tarjouksia ei hyväksytä.

Hankintasopimuksessa sovelletaan JYSE 2014-ehtoja. Lisätietoa hankinnan sisällöstä on esitetty tarjouspyynnön liitteellä Liite1_Palvelukuvaus. Tarjouspyynnön liitteenä on myös sopimusluonnos (Liite8_Sopimusluonnos).,

Ilmoitusnumero 2024-014850
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Puhdistus- ja puhtaanapitopalvelut (90900000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymä
Pl 124 32201 Loimaa FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

LLT45 Eristysurakka ja telinetyöt

Suomi | Tampereen Energia Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 4.10.2024 Määräaika: Umpeutunut | 17.10.2024 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

LLT45 Eristysurakka ja telinetyöt Tampereen Energia Oy on rakentamassa uutta kaukolämmön tuotantokapasiteettia Lielahden voimalai-tokselle. Uusi kapasiteetti koostuu 2 x 50 MWth kuumavesisähkökattilasta, 2 x 10 000 m3 kaukolämpöakusta sekä tarvittavista palvelevista apulaitteista ja järjestelmistä. Projekti on nimetty LLT45:ksi.

Tämä hankintailmoitus on julkaistu LLT45-projektin Eristysurakan ja telinetöiden hankintaa vasten. Toimituslaajuuteen sisältyvät kaukolämpöakuston eristystyöt telinetöineen, putkistojen ja laitteiden eristykset ilman telinetöitä sekä projektin kaikkia toimittajia ja urakoitsijoita palvelevat telinetyöt,

Ilmoitusnumero 2024-014806
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustelineet (44212310), Rakennustelinetyöt (45262100), Rakennustelineiden purkutyöt (45262110), Rakennustelineiden pystytystyöt (45262120), Eristystyöt (45320000), Lämpöeristystyöt (45321000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI197
Osoitetiedot Tampereen Energia Oy
Voimakatu 17 33100 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tiealueen puuston poisto ja raivaus, POS ELY maantie 381

Suomi | Keski-Suomen Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 4.10.2024 Määräaika: 5 päivää kuluttua | 1.11.2024 11:00 Alkuperäinen ilmoitus

Tehtävään kuuluu maantien kiinteistön alueella olevan puuston poisto ja raivaus sekä puun markkinointi ja poiskuljettaminen tarjouspyyntöasiakirjoissa tarkennetulla tavalla. Tiealue ulottuu kiinteistörajoille. Tehtävään kuuluu maantien kiinteistön alueella olevan puuston poisto, raivaus sekä puun markkinointi ja poiskuljettaminen tarjouspyyntöasiakirjoissa tarkennetulla tavalla seuraavilla maantiejaksoilla: Maantie 381 Viiru - Mäntyharju, Mikkeli ja Mäntyharju, tieosoitevälillä 381 / 2 / 0 – 4 / 6373, pituus 21,016 km Maantien tiealue ulottuu kiinteistörajoille.

Ilmoitusnumero 2024-149731
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Maa-, tie- ja vesirakennustöiden ja muiden rakennustöiden kokonais- tai osaurakat (45200000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D1
Osoitetiedot Keski-Suomen Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Cygnaeuksenkatu 1 40100 Jyväskylä FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Salon kaupungin siltojen ylläpitotöiden hankinta

Suomi | Salon kaupunki
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 4.10.2024 Määräaika: Umpeutunut | 23.10.2024 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

Salon kaupungin infrapalvelualue (jäljempänä hankintayksikkö / tilaaja) pyytää tarjouksia Salon kaupungin siltojen ylläpito- ja kunnossapitotöistä yksikköhintaurakkana tämän tarjouspyynnön ja sen liitteinä olevien asiakirjojen mukaisesti. Hankinnan sopimuskausi on vuosille 2025-2026. Hankinta sisältää optiomahdollisuuden vuodelle 2027. Option käytöstä ja kestosta päätetään erikseen. Hankinnan kohteen tarkempi kuvaus on kohdassa II.2.4. Kuvaus hankinnasta ja tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä. Hankinnan kohteena on siltojen ylläpitotöiden urakka, joka muodostuu siltojen ja muiden taitorakenteiden ylläpito-, perusparannus- ja hätäkorjaustöistä, joista käytetään yhteysnimitystä "ylläpitotyöt". Ylläpitotyöt toteutetaan pääasiassa SILKO-ohjeita noudattaen. Vaativammat korjaukset toteutetaan tilaajan tai urakoitsijan teettämän erillisen suunnitelman mukaisesti. Ylläpidettävät sillat sijaitsevat ympäri Saloa, mutta suurin osa silloista on Salon keskusta-alueella. Urakkamuotona on yksikköhintaurakka, jossa työhön valittu urakoitsija toimii YSE:n ja lainsäädännön tarkoittamana pääurakoitsijan asemassa toimivana päätoteuttajana. Urakoitsija vastaa työmaan johtovelvollisuuksista ja työmaapalveluista.

Ilmoitusnumero 2024-149706
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000), Sillan kunnostukseen liittyvät rakennustyöt (45221119)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Salon kaupunki
PL 77 24101 Salo FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

HUS 452-2024 Silmätautien instrumentit

Suomi | HUS-yhtymä
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 4.10.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 6.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

HANKINNAN KOHDE

HUS-Yhtymä (jäljempänä "HUS") kilpailuttaa tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti silmäkirurgiassa käytettävät instrumentit (jäljempänä
instrumentit). Selvyyden vuoksi todetaan, että HUS on kilpailuttanut silmäkirurgiassa käytettäviä ns. yleisinstrumentteja, sekä mm. silmäkirurgiassa käytettäviä tarvikkeita aiemmissa kilpailutuksissa.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin liitteessä 1 (Tarjouslomake).

Kyseessä on yhteishankinta, jonka osapuolet on kuvattu tarkemmin jäljempänä tässä tarjouspyynnössä. Mukana olevista
osapuolista käytetään tarjouspyynnössä yhdessä nimitystä "Tilaaja".

Tilaaja pyytää tarjouksia hankintailmoituksen sekä tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti silmäkirurgian instrumenttien hankinnasta.

HANKINTAMENETTELY

Hankinta on jaettu seuraaviin tuoteryhmiin:
1. Instrumentit, joita ei pyydetä tuotetestaukseen
2. Instrumentit, jotka pyydetään tuotetestaukseen

Tuoteryhmät on jaettu edelleen positioihin (osa-alueisiin) siten kuin tarjouspyynnön liitteessä 1 (tarjouslomake) on tarkemmin
määritelty.

Osa-alueet muodostuvat lähtökohtaisesti yksittäisestä tuotteesta pois lukien seuraavat positiot, mitkä muodostuvat useammasta tuotteesta:

- 11.1 - 11.4
- 37.1 - 37.9
- 39.1 - 39.4
- 75.1 - 75.6

Tarjousten vertailu ja hankintapäätös tehdään osa-alueittain (positioittain).

Huom. hankintayksikkö pidättää oikeuden vähimmäisvaatimusten täyttymisen tarkastamiseen erikseen pyydettävien tuotenäytteiden perusteella myös tuoteryhmässä 1. Lähtökohtaisesti näiden tuotteiden arvioiminen tapahtuu kuitenkin kirjallisen materiaalin perusteella, ja mahdolliset tuotenäytteet pyydetään tarvittaessa erikseen.

Tilaaja valitsee kaksi (2) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa sopimustoimittajaksi per osa-alue.

Hankinnasta tehtävä sopimus on voimassa määräaikaisena kaksi (2) vuotta, minkä jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.

Sopijapuoli voi kirjallisesti irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen noudattaen kuuden (6) kuukauden irtisanomisaikaa. Ilmoitus irtisanomisesta voidaan tehdä myös ennen määräaikaisen sopimuskauden päättymistä, jolloin sopimuksen voimassaolo päättyy aikaisintaan määräaikaisen sopimuksen päättymispäivään.

Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo on laskettu neljälle (4) vuodelle (Alv 0 %).

Tilaajalla ei ole määräostovelvoitetta (ts. arvio sopimuskauden hankintamääristä ei sido Tilaajaa). Tilausmäärät voivat vaihdella vuosittain. Yksittäiset tilausmäärät saattavat vaihdella yksittäisen instrumentin tilaamisesta kymmenien instrumenttien tilaamiseen. Sopimuksen alkamisajankohta on vuodenvaihde 2024 - 2025.

VALINTAPERUSTEET

HUS valitsee sopimustoimittajat seuraavilla vertailuperusteilla (hinta 80% / laatu 20%):
a) Instrumentin kappalehinta 80 % (pl. positiot 11.1-11.4, 37.1-37.9, 39.1-39.4 ja 75.1-75.6, joissa kappalehinnat lasketaan lisäksi yhteen)
b) Vähimmäisvaatimuksen ylittävä takuu 20 %

Vertailuperusteet on kuvattu tarkemmin kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit".

TILAUKSET JA ETUSIJAJÄRJESTYS

Etusijajärjestys sopimustoimittajien välillä sopimuskaudella määräytyy kunkin osa-alueen tuotteiden
osalta siten, että tuotteet tilataan ensisijaisesti kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen antaneelta toimittajalta.
Sopimustoimittajien edellä määritellyistä etusijajärjestyksistä voidaan kuitenkin yksittäistapauksessa poiketa, mikäli potilaan
yksilölliset lääketieteelliset tarpeet sitä edellyttävät tai mikäli ensisijainen tuote ei tuotetta käyttävän tai tuotteen tilaavan ammattilaisen perusteella sovi käyttötarkoitukseen, johon tuotetta ollaan tilaamassa.

LISÄHANKINTAMAHDOLLISUUDET

Hankinnan kohteeseen voi kuulua vähäisessä määrin myös muita sopimuksen kohteena oleviin tuoteryhmiin kuuluvia tuotteita,
joita ei ole tässä tarjouspyynnössä erikseen mainittu ja jotka tarjoaja on eritellyt tarjouslomakkeen "lisätuotteet"-välilehdellä, ja
joita tilataan muuhun hankinnan kohteena olevaan valikoimaan nähden satunnaisesti. Näitä viralliselta tarjouspyynnöltä puuttuvia ja tarjoajan "lisätuotteet"-välilehdellä eriteltyjä tuotteita voidaan hankkia sopimuskaudella tarvittavien määrien mukaisesti kuitenkin siten, että niiden osuus ko. tarjoajalta tilattavista tuotteista voi olla enintään 10 %.

Selvyyden vuoksi todetaan, että hankintayksiköllä on lisäksi oikeus käyttää hankintalain 41 § mukaista lisähankintamahdollisuutta.

OPTIO (Huolto)

Hankintayksikkö varaa optiona oikeuden huoltaa instrumentteja toimittajan erillisen huoltohinnaston mukaisesti. Tarjoaja ei vaadi instrumenttien huollon yksinoikeutta ja HUSilla on mahdollisuus huollattaa instrumentin myös kolmannella taholla. HUS päättää huolto-option käytöstä tapauskohtaisesti erikseen., Instrumentit, joita ei pyydetä tuotetestaukseen Osa 1: Tuoteryhmä 1. Instrumentit, joita ei pyydetä tuotetestaukseen

Tuoteryhmä on jaettu edelleen positioihin (osa-alueisiin) siten kuin tarjouspyynnön liitteessä 1 (tarjouslomake) on tarkemmin
määritelty.

Osa-alueet muodostuvat lähtökohtaisesti yksittäisestä tuotteesta pois lukien seuraavat positiot, mitkä muodostuvat useammasta tuotteesta:

- 11.1-11.4
- 37.1 - 37.9
- 39.1 - 39.4
- 75.1 - 75.6

Tarjousten vertailu ja hankintapäätös tehdään osa-alueittain (positioittain).

Huom. hankintayksikkö pidättää oikeuden vähimmäisvaatimusten täyttymisen tarkastamiseen erikseen pyydettävien tuotenäytteiden perusteella myös tuoteryhmässä 1. Lähtökohtaisesti näiden tuotteiden arvioiminen tapahtuu kuitenkin kirjallisen materiaalin perusteella, ja mahdolliset tuotenäytteet pyydetään tarvittaessa erikseen.

Tilaaja valitsee kaksi (2) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa sopimustoimittajaksi per osa-alue.

Hankinnasta tehtävä sopimus on voimassa määräaikaisena kaksi (2) vuotta, minkä jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.

Sopijapuoli voi kirjallisesti irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen noudattaen kuuden (6) kuukauden irtisanomisaikaa. Ilmoitus irtisanomisesta voidaan tehdä myös ennen määräaikaisen sopimuskauden päättymistä, jolloin sopimuksen voimassaolo päättyy aikaisintaan määräaikaisen sopimuksen päättymispäivään., Instrumentit, jotka pyydetään tuotetestaukseen Osa 2: Instrumentit, jotka pyydetään tuotetestaukseen

Tuoteryhmä on jaettu edelleen positioihin (osa-alueisiin) siten kuin tarjouspyynnön liitteessä 1 (tarjouslomake) on tarkemmin
määritelty.

Osa-alueet muodostuvat yksittäisestä tuotteesta.

Tarjousten vertailu ja hankintapäätös tehdään osa-alueittain (positioittain).

Tilaaja valitsee kaksi (2) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa sopimustoimittajaksi per osa-alue.

Hankinnasta tehtävä sopimus on voimassa määräaikaisena kaksi (2) vuotta, minkä jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.

Sopijapuoli voi kirjallisesti irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen noudattaen kuuden (6) kuukauden irtisanomisaikaa. Ilmoitus irtisanomisesta voidaan tehdä myös ennen määräaikaisen sopimuskauden päättymistä, jolloin sopimuksen voimassaolo päättyy aikaisintaan määräaikaisen sopimuksen päättymispäivään.,

Ilmoitusnumero 2024-014847
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet (33100000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot HUS-yhtymä
PL 441 (Uutistie 5, 01770 Vantaa) 00029 HUS FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ville 1 veneen moottori asennettuna ja jälkikäsittely

Suomi | Poliisihallitus
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 4.10.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 6.11.2024 14:00 Alkuperäinen ilmoitus

Ville 1 veneen moottori asennettuna ja jälkikäsittely Hankinnan kohteena on poliisin Ville 1 veneen moottori asennettuna, sisältäen kaikki osat, tarvikkeet ja mahdollisesti tarvittavat uudet komponentit. Valittu toimittaja vastaa myös vanhan moottorin jälkikäsittelystä. Uusi moottori on tarkoitus saada käyttöön veneilykaudelle 2025.
Moottorille, asennukselle ja vanhalle moottorin jälkikäsittelylle asetut vaatimukset ovat kuvattuna liitteessä 2 "Tekninen määritelmä ja palvelukuvaus".
Tarjoajien on käytävä paikanpäällä tutustumassa veneeseen 16.10.2024 ja otettava siitä tarkat mitat moottorin alustavaa vaihtosuunnitelmaa varten. Kohteeseen tutustuminen suoritetaan hankintayksikön edustajan läsnä ollessa. Tarjoaja voi esittää toiveen kellonajasta, päivä on kaikille sama. Ilmoittautuminen osoitteeseen hankinnat.poliisihallitus@poliisi.fi viimeistään 11.10.2024 kello 16:00 mennessä.
Mittojen ottaminen veneestä on välttämätöntä, koska veneen moottoritilan koko on hyvin rajallinen ja kannen korotus ei ole mahdollista öljyntorjuntavalmiuden vuoksi.
Alustavassa vaihtosuunnitelmassa vaaditut tiedot on kuvattu tarjouspyynnön liitteessä 3 "Moottorin alustava vaihtosuunnitelma."

Tutustuminen järjestetään Helsingissä ja tarkka sijainti ilmoitetaan tarjoajille myöhemmin.
Tarjoajan on kerrottava yrityksen nimi tai y-tunnus, ajoneuvon rekisteritunnus, tutustujien syntymäaika (ei koko hetu), ,
puhelinnumero, josta tarjoajan tavoittaa puhelimitse lisätietojen kysymistä varten.
Mikäli asennuksen suorittaa alihankkija, myös alihankkijan edustajan on tutustuttava veneeseen.
Tutustumiset järjestetään erikseen ja tutustumisaikoja jaetaan pääsääntöisesti ilmoittautumisjärjestyksessä.
Veneeseen tutustumisessa tarjoajilla on oltava mukana voimassa oleva asiakirja, josta heidän henkilöllisyytensä voidaan
todentaa. Esimerkiksi voimassa oleva passi, henkilöllisyystodistus tai ajokortti.

Veneeseen tutustumatta jättäminen on tarjouksen hylkäämisperuste.,

Ilmoitusnumero 2024-014804
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Moottorit (ajoneuvot) (34311000), Ajoneuvojen ja niihin liittyvien laitteiden korjaus, huolto ja muut palvelut (50100000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Poliisihallitus
Vuorimiehentie 3 02151 Espoo FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tiealueen puuston poisto ja raivaus, POS ELY maantie 561

Suomi | Keski-Suomen Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 4.10.2024 Määräaika: 3 päivää kuluttua | 30.10.2024 11:00 Alkuperäinen ilmoitus

Tehtävään kuuluu maantien kiinteistön alueella olevan puuston poisto ja raivaus sekä puun markkinointi ja poiskuljettaminen tarjouspyyntöasiakirjoissa tarkennetulla tavalla. Tiealue ulottuu kiinteistörajoille. Tehtävään kuuluu maantien kiinteistön alueella olevan puuston poisto, raivaus sekä puun markkinointi ja poiskuljettaminen tarjouspyyntöasiakirjoissa tarkennetulla tavalla seuraavalla maantiejaksolla: Maantie 561 Vaaraslahti – Heinäkylä, Pielavesi ja Kiuruvesi, tieosoitevälillä 561 / 5 / 200 – 9 / 3210, pituus 24,397 km Maantien tiealue ulottuu kiinteistörajoille. Hankkeen valmistumiselle on asetettu välitavoite tieosoitevälille 561 / 5 / 200 - 6 / 5060, pituus 10,497 km. Tarkemmat tiedot tarjouspyyntöasiakirjoissa.

Ilmoitusnumero 2024-149730
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Maa-, tie- ja vesirakennustöiden ja muiden rakennustöiden kokonais- tai osaurakat (45200000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D2
Osoitetiedot Keski-Suomen Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Cygnaeuksenkatu 1 40100 Jyväskylä FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Markkinavuoropuhelukutsu: Kliinisen neurofysiologian (KNF) erikoislääkäripalvelut

Suomi | Kanta-Hämeen hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 4.10.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Kanta-Hämeen hyvinvointialue kutsuu markkinavuoropuheluun kliinisen neurofysiologian palveluiden tuottajia. OmaHäme on valmistelemassa kilpailutusta, jossa hankintaan kliinisen neurofysiologian lääkäri ostopalveluna ja valmistelun aikana haluamme keskustella markkinoiden kanssa toteutusvaihtoehdoista sekä palvelutuotantoon liittyvistä seikoista. Hankittavia palveluita on ENMG-tutkimukset, EEG-tutkimukset; päiväaikaiset sekä virka-ajan ulkopuolinen ns päivystystoiminta ja suppeat yöpolygrafiat. Markkinavuoropuhelua käydään pääasiassa kirjallisesti, mutta myös kahdenkeskiset markkinavuoropuhelut ovat mahdollisia. Markkinavuoropuhelun aikana käydyt keskustelut eivät sido hankintayksikköä eikä ole osa varsinaista hankintaprosessia. Ilmoittautuminen markkinavuoropuheluun sari.a.tamminen@omahame.fi Kanta-Hämeen hyvinvointialue kutsuu markkinavuoropuheluun kliinisen neurofysiologian palveluiden tuottajia. OmaHäme on valmistelemassa kilpailutusta, jossa hankintaan kliinisen neurofysiologian lääkäri ostopalveluna ja valmistelun aikana haluamme keskustella markkinoiden kanssa toteutusvaihtoehdoista sekä palvelutuotantoon liittyvistä seikoista. Hankittavia palveluita on ENMG-tutkimukset, EEG-tutkimukset; päiväaikaiset sekä virka-ajan ulkopuolinen ns päivystystoiminta ja suppeat yöpolygrafiat. Markkinavuoropuhelua käydään pääasiassa kirjallisesti, mutta myös kahdenkeskiset markkinavuoropuhelut ovat mahdollisia. Markkinavuoropuhelun aikana käydyt keskustelut eivät sido hankintayksikköä eikä ole osa varsinaista hankintaprosessia. Ilmoittautuminen markkinavuoropuheluun sari.a.tamminen@omahame.fi

Ilmoitusnumero 2024-149705
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Terveyspalvelut (85100000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Kanta-Hämeen hyvinvointialue
PL 39 13101 Hämeenlinna FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Katuvalaistuksen ja liikennevalojen huoltopalvelujen hankinta

Suomi | Salon kaupunki
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 4.10.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 4.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Salon kaupungin Infrapalvelualue (jäljempänä hankintayksikkö tai tilaaja) pyytää tarjouksia katuvalaistuksen ja liikennevalojen huoltopalveluista ja kunnossapidosta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti vuosille 2025-2026. Tarjouspyyntö sisältää mahdollisuuden sopimuksen jatkamiselle alkuperäisin ehdoin vuosille 2027 ja 2028 eli kahteen vuoden pituiseen optiokauteen. Tilaaja päättää optioiden käytöstä ja kestosta erikseen.

Huolto- ja kunnossapitokohteet sijaitsevat Salon kaupungin alueella, jotka on jaettu kaupungin sisällä neljään eri osa-alueeseen. Tarjoaja voi jättää tarjouksen yhdelle tai useammalle osa-alueelle. Osa-alueet ja tarkempi hankinnan kohteiden kuvaus on määritelty tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Katuvalaistus alue 1, Salo-Halikko-Muurla Katuvalaistuksen huoltotyöt alueella 1 eli Salon keskusta-alue, Halikon ja Muurlan alue., Katuvalaistus alue 2, Pertteli - Kuusjoki - Kiikala - Suomusjärvi Katuvalaistuksen huoltotyöt alueella 2 eli Perttelin, Kiikalan, Kuusjoen ja Suomusjärven alue., Katuvalaistus alue 3, Kisko - Perniö - Särkisalo Katuvalaistuksen huoltotyöt alueella 3 eli Kiskon, Perniön ja Särkisalon alue., Liikennevalojen huolto Salon kaupungin alueen liikennevalojen huolto ja kunnossapito. Liikennevaloja on ainoastaan Salon keskustan alueella.,

Ilmoitusnumero 2024-014843
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Katu- ja liikennevalojen huolto (50232000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Salon kaupunki
PL 77 24101 Salo FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Vammaispalvelulain mukaisten palvelujen hankinta

Suomi | Itä-Uudenmaan hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 4.10.2024 Määräaika: 5 vuotta kuluttua | 30.9.2029 07:00 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena ovat vammaisille henkilöille tarkoitetut palvelut ja tukitoimet, joilla helpotetaan vammaisten henkilöiden selviytymistä jokapäiväisestä elämästä, kuten henkilökohtainen apu, valmennus, erityinen osallisuuden tuki, tuettu päätöksenteko, asumisen tuki, lapsen asumisen tuki, lyhytaikainen huolenpito, päivätoiminta, työtoiminta ja vaativa moniammatillinen tuki.

Hankinnan toteuttaa Itä-Uudenmaan hyvinvointialue.

Hankinta toteutetaan joustavana sähköisenä palveluntuottajarekisterinä, (jatkossa palveluntuottajarekisteri), joka tarkoittaa Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen (jatkossa hankintayksikkö) suunnittelemaa ja kuvaamaa hankintalain periaatteiden mukaista menettelyä hankinnan kohteena olevien palveluiden hankkimiseen. Hankintayksikkö toteuttaa palveluntuottajarekisterin sisällä kilpailutuksia tarpeensa mukaan.

Hankintamenettely on kaksivaiheinen. Päästäkseen tuottamaan palveluja palveluntuottajan on ensin jätettävä osallistumishakemus ja tultava hyväksytyksi palveluntuottajarekisteriin. Tämän jälkeen palveluntuottaja voi tehdä tarjouksia vastaamalla hankintayksikön lähettämään tarjouspyyntöön. Osallistumishakemuksen tekeminen ei velvoita palveluntuottajaa tekemään tarjousta, vaan palveluntuottajat voivat tehdä tarjouksia harkintansa mukaan.

Palveluntuottajarekisteri on jaettu luokkiin. Kuhunkin luokkaan hyväksytään luokan soveltuvuus- ja vähimmäisvaatimukset täyttävät palveluntuottajat. Tarjouspyynnön saa ja tarjouksen voi jättää ainoastaan siinä tai niissä luokissa, joihin palveluntuottaja on hakeutunut ja hyväksytty.

Luokat ovat seuraavat:
Luokka 1 Henkilökohtainen apu
Luokka 2 Valmennus, erityinen osallisuuden tuki ja tuettu päätöksenteko
Luokka 3 Asumisen tuki, lapsen asumisen tuki, lyhytaikainen huolenpito ja vaativa moniammatillinen tuki
Luokka 4 Päivätoiminta, työtoiminta ja vaativa moniammatillinen tuki
Luokka 5 perustetaan tarvittaessa myöhemmin
Luokka 6 perustetaan tarvittaessa myöhemmin
Luokka 7 perustetaan tarvittaessa myöhemmin

Palveluntuottajarekisteri on voimassa viisi (5) vuotta sen perustamisesta lukien, minä aikana palveluntuottajarekisterin sisäiset tarjouskilpailut tehdään. Hankintayksikkö voi jatkaa palveluntuottajarekisterin voimassaoloa tai päättää sen voimassaolon ennenaikaisesti korjaushankintailmoituksella.

Palveluntuottajarekisterin kohde ja ehdot on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteessä "Palveluntuottajarekisterin periaatteet"., Luokka 1 Henkilökohtainen apu Henkilökohtaisella avulla tarkoitetaan vammaisen henkilön avustamista kotona ja kodin ulkopuolella päivittäisissä toimissa, työssä ja opiskelussa, vuorovaikutuksessa, vapaa-ajan toiminnassa tai yhteiskunnallisessa osallistumisessa. Henkilökohtainen apu on tarkoitettu tilanteisiin, joissa vammainen henkilö tarvitsee näissä toimissa välttämättä toisen henkilön apua. Henkilökohtaisen avun tarkoituksena on, että vammaisen henkilön itse-määräämisoikeus toteutuu yhdenvertaisesti muiden kanssa niissäkin tilanteissa, joissa hän tarvitsee toisen henkilön apua. Henkilökohtainen apu on tarkoitettu vammaisille henkilöille, jotka kykenevät itsenäisesti tai tuettuna muodostamaan ja ilmaisemaan tahtonsa avun sisällöstä.

Henkilökohtaiseen apuun voi kuulua sellaisia avustajan toteuttamia itsehoitoa vastaavia toimenpiteitä, jotka liittyvät terveyden ylläpitoon sekä pitkäaikaisen sairauden ohjeiden mukaiseen hoitoon. Tilaaja järjestää asiakkaalle ja tarvittaessa avustajalle näiden toimenpiteiden edellyttämää ohjausta.

Hankintajärjestelmän kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteessä "Palveluntuottajarekisterin periaatteet". Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin kussakin palveluntuottajarekisterin sisäisessä tarjouspyynnössä., Luokka 2 Valmennus, erityinen osallisuuden tuki ja tuettu päätöksenteko VALMENNUS on tavoitteellinen palvelu, jonka tarkoituksena on vahvistaa vammaisen henkilön itsenäisessä elämässä tarvittavia taitoja ja parantaa vammaisen henkilön toiminta-kykyä elämän muutostilanteissa. Valmennus on tarkoitettu tilanteisiin, joissa vammainen henkilö tarvitsee tukea oppiakseen uusia tai vahvistaakseen olemassa olevia itsenäisessä elämässä tarvittavia taitoja taikka toimiakseen elämässään tapahtuvassa muutostilanteessa tai valmistautuakseen tällaiseen tilanteeseen. Valmennuksella ei korvata lääkinnällisen kuntoutuksen palveluita.

Valmennukseen sisältyy tarpeen mukaan tiedollisten ja sosiaalisen vuorovaikutuksen harjoittelu, viittomakielen opetus tai puhetta tukevien ja korvaavien kommunikaatiokeinojen käytön ohjaus ja vammaisien henkilön toimintakyvyn, toimintaympäristön tai perhetilanteen muuttuessa taikka muissa vastaavissa muutostilanteissa annettava tuki.

Valmennusta voidaan toteuttaa henkilökohtaisena tai ryhmässä annettava palveluna tai osana muuta palvelua. Valmennusta voidaan järjestää osana vammaisen henkilön omaa valmennusta hänen perheelleen ja muille läheisille henkilöille.

ERITYINEN OSALLISUUDEN TUKI on vammaisen henkilön osallistumista ja osallisuutta edistävä palvelu, joka sisältää tarvittavan ohjauksen sosiaalisessa vuorovaikutuksessa ja vammaiselle henkilölle mieluisan vapaa-ajan toiminnan löytämisessä ja toteuttamisessa. Sitä voidaan järjestää kodin ulkopuolelle ja kotiin. Erityisen osallisuuden tuen tarkoituksena on turvata vammaisen henkilön oikeus osallistua ja päästä osalliseksi sosiaaliseen vuorovaikutuksen tilanteissa ja vapaa-ajan toiminnassa myös silloin, kun hän ei kykene itsenäisesti tai tuettuna muodostamaan ja ilmaisemaan tahtoaan avun sisällöstä tai kun henkilökohtainen apu ei ole hänelle sopiva palvelu.

TUETUN PÄÄTÖKSENTEON tarkoitus on tukea vammaista henkilöä päätöksenteossa siten, että hän voi tehdä ja toteuttaa itse omaa elämäänsä koskevia päätöksiä. Tuettu päätöksenteko sisältää päätöksentekoprosessissa tarvittavan tuen tie-don hankkimisessa, asioiden ymmärtämisessä, päätös- ja toimintavaihtoehtojen ja nii-den vaikutusten arvioimisessa, oman mielipiteen muodostamisessa ja ilmaisemisessa, päätösten tekemisessä ja toteuttamisessa sekä muissa vastaavissa toiminnoissa. Tuki-henkilö ei saa ottaa kantaa asioihin tai päättää asioita vammaisen henkilön puolesta.

Tuettu päätöksenteko voi toteutua erillisenä palveluna tai osana muuta palvelua. Tuettu päätöksenteko erillisenä palveluna on tarkoitettu tilanteisiin, joissa vammainen henkilö tarvitsee tukea voidakseen tehdä omaa elämäänsä koskevia merkittäviä, muita kuin jokapäiväiseen elämään kuuluvia päätöksiä. Tuettu päätöksenteko ei korvaa holhoustoimi-lain tarkoittaman edunvalvonnan järjestämistä.

Hankintajärjestelmän kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteessä "Palveluntuottajarekisterin periaatteet". Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin kussakin palveluntuottajarekisterin sisäisessä tarjouspyynnössä., Luokka 3 Asumisen tuki, lapsen asumisen tuki, lyhytaikainen huolenpito ja vaativa moniammatillinen tuki ASUMISEN TUEN tarkoitus on, että vammainen henkilö voi asua mahdollisimman itsenäisesti silloinkin, kun hän tarvitsee apua tai tukea asumisessa. Asumisen tuki on tarkoitettu tilanteisiin, joissa vammainen henkilö tarvitsee apua tai tukea voidakseen hoitaa päivittäiset toimensa. Asumisen tuki sisältää tarvittavan avun ja tuen päivittäisissä toimissa, vuorovaikutuksessa ja osallisuudessa. Siihen voi liittyä apu ja tuki niissä itsehoitoa vastaavissa toimenpiteissä, jotka liittyvät terveyden ylläpitoon ja pitkäaikaisen sairauden ohjeiden mukaiseen hoitoon. Asumisen tukeen voidaan liittää tarvittaessa terveydenhuoltolain perusteella kotiin järjestettäviä terveydenhuollon palveluita taikka sosiaalihuoltolain tai muiden lakien perusteella järjestettäviä palveluita siten, että ne muodostavat asiakkaan yksilöllisten tarpeiden mukaisen palvelukokonaisuuden.

Asumisen tuki voidaan järjestää yksittäiseen asuntoon tai ryhmämuotoisesti toteutettuun asumiseen. Asumisen tuki on toteutettava siten, että vammaisen henkilön itsemääräämisoikeus, osallisuus ja yksityisyys toteutuvat.

LAPSEN ASUMISEN TUKI toteutuu edellä asumisen tuen palvelussa kuvatulla tavalla huomioiden seuraavat erityispiirteet. Lapsen asumisen tuen tarkoituksena on ensisijaisesti turvata vammaiselle lapselle mahdollisuus asua kotona oman perheensä kanssa ja saada hänen yksilöllisten tarpeidensa mukainen hoito ja huolenpito, mahdollisuus osallisuuteen sekä turvallinen kasvuympäristö. Päätösvalta lapsen asioissa säilyy huoltajilla. Lapsen asumisessa kodin ulkopuolella on kiinnitettävä erityistä huomiota ihmissuhteiden jatkuvuuteen ja lapsen oikeuteen pitää yhteyttä hänelle läheisiin henkilöihin.

Lapsen asumisen tuki voidaan järjestää kodin ulkopuolelle, jos lapsen ei ole mahdollista asua kotona oman perheensä kanssa lapselle ja perheelle järjestetystä yksilöllisestä avustaja tuesta huolimatta. Lapsen asuminen kodin ulkopuolella voidaan järjestää perhehoitona vammaisille lapsille tarkoitetussa ryhmäkodissa.

LYHYTAIKAISELLA HUOLENPIDOLLA turvataan vammaisen henkilön lyhytaikainen avun ja tuen saaminen, jotta vammaisesta henkilöstö huolehtivat läheiset voivat hoitaa omaan elämäänsä liittyvät velvoitteet ja huolehtia hyvinvoinnistaan. Lyhyt-aikaisen huolenpidon tarkoituksena on toteuttaa vammaiselle henkilölle hänen tarvitsemansa apua ja tuki päivittäisissä toimissa ja tarpeen mukainen valvonta. Lyhytaikaisella huolenpidolla voidaan tarvittaessa turvata myös vammaisen lapsen tarpeen mukainen aamu- ja iltapäivätoiminta. Lyhytaikaisten huolenpitoa voidaan toteuttaa henkilökohtaisena tai ryhmässä annettava palveluna tai osana muuta palvelua.

VAATIVA MONIAMMATILLINEN TUKI on vammaiselle henkilölle, häntä tukeville läheisille ja hänen kanssaan läheisesti työskenteleville ammattilaisille annettavaa tukea, joka edellyttää erityistä ammatillista osaamista ja moniammatillista yhteistyötä. Tukea antaa asiantuntijaryhmä, jossa voi olla lääketieteen, psykologian, sosiaalityön, vuorovaikutuksen ja muuta asiantuntemusta. Vaativa moniammatillinen tuki sisältää vammaisen henkilön yksilöllisen tarpeen edellyttämät terveydenhuollon tutkimukset.

Vaativa moniammatillinen tuki on tarkoitettu tilanteisiin, joissa vammaisen henkilön osallisuus tai itsemääräämisoikeus tai muiden perusoikeuksien toteutumisen tukeminen edellyttää erityistä ammatillista osaamista ja yhteistyötä. Vaativan moniammatillisen tuen tarve voi liittyä vammaisen henkilön vaikeisiin vammaan liittyviin kommunikoinnin, sosiaalisen vuorovaikutuksen tai käyttäytymisen haasteisiin, joiden johdosta henkilön oma tai muiden ihmisarvo, terveys tai turvallisuus ovat uhattuna.

Vaativan moniammatillisen tuen tarve voi liittyä myös tilanteisiin, joissa vammaisen henkilön perusoikeuksiin kohdistuvan rajoitustoimien käytön taustalla olevien syiden selvittäminen ja rajoitustoimenpiteiden käytön ennaltaehkäisy ja vähentäminen edellyttävät moniammatillista tukea. Tällöin hyvinvointialue tekee vammaiselle henkilölle päätöksen erityishuollon tarpeesta. Erityishuollon tarpeessa olevan vammaisen henkilön vaativa moniammatillinen tuki toteutetaan siihen tarkoitetussa palveluyksikössä. Henkilö voidaan määrätä vaativan moniammatillisen tuen yksikköön myös tahdosta riippumatta. Vaativaan moniammatillisen tukeen voi liittyä työ- tai päivätoiminnan palvelu.

Hankintajärjestelmän kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteessä "Palveluntuottajarekisterin periaatteet". Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin kussakin palveluntuottajarekisterin sisäisessä tarjouspyynnössä., Luokka 4 Päivätoiminta, työtoiminta ja vaativa moniammatillinen tuki PÄIVÄTOIMINTA on säännöllistä, päiväaikaista toimintaa vammaisille henkilöille, jotka eivät pysty osallistumaan sosiaalihuoltolain mukaisiin työllistämistä edistäviin palveluihin, opiskeluun tai työhön. Päivätoiminnan tarkoitus on tukea vammaisen henkilön sosiaalista vuorovaikutusta ja osallisuutta sekä toimintakykyä ja omia vahvuuksia. Päivätoimintaa toteutetaan toimintaan soveltuvissa tiloissa, ensisijaisesti muualla kuin henkilön kotona tai ryhmämuotoiseen asumiseen liittyvissä tiloissa. Päivätoimintaan voi liittyä vaativa moniammatillinen tuki tai ja se voidaan järjestää erityishuoltona.

TYÖTOIMINNAN tarkoitus on tukea vammaisen henkilön toiminta- ja työkykyä sekä edistää hänen pääsyään työelämään. Työtoiminnalla tuetaan vammaisen henkilön omia vahvuuksia työelämään osallistumisessa. Työtoiminta on tarkoitettu vammaisille henkilöille, joiden kohdalla sosiaalihuoltolain perusteella järjestetty työtoiminta työllisty-mistä tukeva toiminta ei vastaa henkilön yksilöllisiin tarpeisiin. Työtoimintaan voi liittyä vaativa moniammatillinen tuki ja se voidaan järjestää erityishuoltona.

VAATIVA MONIAMMATILLINEN TUKI on vammaiselle henkilölle, häntä tukeville läheisille ja hänen kanssaan läheisesti työskenteleville ammattilaisille annettavaa tukea, joka edellyttää erityistä ammatillista osaamista ja moniammatillista yhteistyötä. Tukea antaa asiantuntijaryhmä, jossa voi olla lääketieteen, psykologian, sosiaalityön, vuorovaikutuksen ja muuta asiantuntemusta. Vaativa moniammatillinen tuki sisältää vammaisen henkilön yksilöllisen tarpeen edellyttämät terveydenhuollon tutkimukset.

Vaativa moniammatillinen tuki on tarkoitettu tilanteisiin, joissa vammaisen henkilön osallisuus tai itsemääräämisoikeus tai muiden perusoikeuksien toteutumisen tukeminen edellyttää erityistä ammatillista osaamista ja yhteistyötä. Vaativan moniammatillisen tuen tarve voi liittyä vammaisen henkilön vaikeisiin vammaan liittyviin kommunikoinnin, sosiaalisen vuorovaikutuksen tai käyttäytymisen haasteisiin, joiden johdosta henkilön oma tai muiden ihmisarvo, terveys tai turvallisuus ovat uhattuna.

Vaativan moniammatillisen tuen tarve voi liittyä myös tilanteisiin, joissa vammaisen henkilön perusoikeuksiin kohdistuvan rajoitustoimien käytön taustalla olevien syiden selvittäminen ja rajoitustoimenpiteiden käytön ennaltaehkäisy ja vähentäminen edellyttävät moniammatillista tukea. Tällöin hyvinvointialue tekee vammaiselle henkilölle päätöksen erityishuollon tarpeesta. Erityishuollon tarpeessa olevan vammaisen henkilön vaativa moniammatillinen tuki toteutetaan siihen tarkoitetussa palveluyksikössä. Henkilö voidaan määrätä vaativan moniammatillisen tuen yksikköön myös tahdosta riippumatta. Vaativaan moniammatillisen tukeen voi liittyä työ- tai päivätoiminnan palvelu.

Hankintajärjestelmän kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteessä "Palveluntuottajarekisterin periaatteet". Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin kussakin palveluntuottajarekisterin sisäisessä tarjouspyynnössä., Luokka 5 Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin palveluntuottajarekisterin voimassaoloaikana.

Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta., Luokka 6 Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin palveluntuottajarekisterin voimassaoloaikana.

Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta., Luokka 7 Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin palveluntuottajarekisterin voimassaoloaikana.

Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta.,

Ilmoitusnumero 2024-014803
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Terveyspalvelut ja sosiaalitoimen palvelut (85000000), Sosiaalityö ja siihen liittyvät palvelut (85300000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Itä-Uudenmaan hyvinvointialue
Mannerheiminkatu 20 K 06100 Porvoo FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tiealueen puuston poisto ja raivaus, POS ELY Vt.23 ja mt.477

Suomi | Keski-Suomen Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 4.10.2024 Määräaika: 1 päivä kuluttua | 28.10.2024 11:00 Alkuperäinen ilmoitus

Tehtävään kuuluu maantien kiinteistön alueella olevan puuston poisto ja raivaus sekä puun markkinointi ja poiskuljettaminen tarjouspyyntöasiakirjoissa tarkennetulla tavalla. Tiealue ulottuu kiinteistörajoille. Tehtävään kuuluu maantien kiinteistön alueella olevan puuston poisto, raivaus sekä puun markkinointi ja poiskuljettaminen tarjouspyyntöasiakirjoissa tarkennetulla tavalla seuraavilla maantiejaksoilla: Valtatie 23 Uupune – Juojärvi, Heinävesi, tieosoitevälillä 23 / 413 / 1300 – 414 / 7800, pituus 14,453 tie-km Maantie 477 Apajalahti - Ulla, Outokumpu, tieosoitevälillä 477 / 4 / 7700 – 7 / 4160, pituus 14,514 tie-km Maantien tiealue ulottuu kiinteistörajoille.

Ilmoitusnumero 2024-149729
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Maa-, tie- ja vesirakennustöiden ja muiden rakennustöiden kokonais- tai osaurakat (45200000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D3
Osoitetiedot Keski-Suomen Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Cygnaeuksenkatu 1 40100 Jyväskylä FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ämmässuon-Kulmakorven alueen vesien yhteistarkkailun näytteenotto- ja laboratoriopalvelut, tarkkailujakso 2025 – 2028, tp 62/24

Suomi | HSY Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 4.10.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 4.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Ämmässuon-Kulmakorven alueen vesien yhteistarkkailun näytteenotto- ja laboratoriopalvelut, tarkkailujakso 2025 - 2028, tp 62/24 Tehtävä käsittää Ämmässuon-Kulmakorven alueen vesien yhteistarkkailun näytteenotto - ja laboratoriopalvelut. Tarkkailuohjelma perustuu valvovan viranomaisen hyväksymään yhteistarkkailuohjelmaan.

HSY toimii tarkkailun hoitamiseksi muodostetun vesientarkkailuyhteisön valtuutettuna edustajana ja järjestää vuosina 2025-2028 toteutettavasta yhteistarkkailun näytteenotto- ja laboratoriopalveluista tarjouskilpailun.

Vesientarkkailuyhteisöön kuuluu HSY:n lisäksi Espoon kaupunkitekniikan keskus, Fortum Power and Heat Oy, Rudus Oy, Stena Recycling Oy ja Asfalttikallio Oy. Tarkkailtavia havaintopisteitä on ohjelmassa noin 100 kpl. Näytteenottojen ja laboratorioanalyysien määrä ja tehtävän laajuus on esitetty tarjouspyynnön liiteaineistossa.,

Ilmoitusnumero 2024-014841
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Viemäröinti-, jätehuolto- ja puhdistuspalvelut, ympäristöön liittyvät palvelut (90000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot HSY Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
PL 300 00066 HSY FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

MaaMet-seurannan biologisten aineistojen poiminta ja määritys

Suomi | Suomen ympäristökeskus
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 4.10.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 4.11.2024 13:00 Alkuperäinen ilmoitus

Suomen ympäristökeskus (Syke) pyytää tarjoustanne MaaMet-seurannan vuoden 2024-2026 pohjaeläin-, piilevä- ja kasviplanktonnaytteiden määrityksestä ja pohjaeläinnäytteiden poiminnasta.

Näytteet ottanut Ely-keskusten sopimustoimittaja toimittaa näytteet tässä kilpailutuksessa valittujen toimittajien tiloihin.

Tarkemmat kuvaukset hankintojen kohteista on kuvattu hankinnan kunkin osa-alueen mallisopimuksissa, jotka ovat tarjouspyynnön liitteinä.

Osa-alueet ovat:
Osa-alueet 1A, 1B, 1C, 1D ja 1E: pohjaeläinten poiminta
Osa-alueet 2A, 2B, 2C, 2D ja 2E: pohjaeläinmääritykset
Osa-alue 3: piilevänäytteiden valmistaminen ja lajimääritys
Osa-alue 4: kasviplanktonnäytteiden kvantitatiivinen analyysi.
, 2A: Pohjaeläinten määritys, Jokipaketti A Osa-alue sisältää vuosien 2024–2026 MaaMet pohjaeläinnäytteiden määrityksen, Tehtävänä on laatia luovutetuista näytteistä pohjaelänten taksonomiset määritykset ja tehdä kunkin taksonin näytekohtaiset luetteloinnit. Tarkempi kuvaus on annettu tarjouspyynnön liitteenä olevassa pohjaeläinmäärityksen mallisopimuksessa.

Pakettikohtaiset enimmäismäärät näytteille vuosittain ovat:

vuonna 2024 17 paikkaa ja 68 näytettä,
vuonna 2025 16 paikkaa ja 64 näytettä ja
vuonna 2026 17 paikkaa ja 68 näytettä (optio).

Toteuma voi poiketa ennakkotiedosta hieman, jos näytteitä jää esimerkiksi sääolojen vuoksi ottamatta. Syke pidättää itsellään oikeuden lisätä (max. 10 %) tai vähentää näytemäärää., 3: Piilevänäytteiden valmistaminen ja lajimääritys Osa-alue koskee järvilitoraalin ja jokien virtapaikkojen vuosien 2024–2026 piilevänäytteiden valmistamista ja lajimääritystä. Osa-alueen kuvaus on annettu liitteessä 4.

Osa-alue sisältää vuosien 2024–2026 MaaMet-piilevänäytteiden määrityksen. Tehtävänä on laatia luovutetuista näytteistä piilevien taksonomiset määritykset ja tehdä kunkin taksonin näytekohtaiset luetteloinnit. Tarkempi kuvaus on annettu tarjouspyynnön liitteenä olevassa piilevämäärityksen mallisopimuksessa.
Valmistus ja määritystyö käsittää MaaMet-järvistä seuraavat näytemäärät:

1–3 näytettä/järvi

- vuonna 2024 arviolta 60 näytettä,
- vuonna 2025 arviolta 54 näytettä ja
- vuonna 2026 arviolta 57 näytettä (optio)

MaaMet-joista:

1 näyte/joki

- vuonna 2024 arviolta 33 näytettä,
- vuonna 2025 arviolta 31 näytettä ja
- vuonna 2026 arviolta 33 näytettä (optio), 4: Kasviplanktonnäytteiden kvantitatiivinen analyysi Osa-alue 4 koskee optioineen MaaMet-hankkeen vuosien 2024–2026 kasviplanktonnäytteiden analysointia. Osa-alueen kuvaus on annettu liitteessä 5.

Valmistus ja määritystyö käsittää MaaMet-järvistä seuraavat näytemäärät:

Vuonna 2024 53 näytettä 29 järvestä,
Vuonna 2025 45 näytettä 26 järvestä ja
Vuonna 2025 45 näytettä 26 järvestä (optio)., 1A: Pohjaeläinten poiminta, jokipaketti A Jokipaketti A: Pakettikohtaiset näytteiden enimmäismäärät vuosittain ovat:

Vuonna 2024 17 paikkaa ja 68 näytettä,
vuonna 2025 16 paikkaa ja 64 näytettä,
vuonna 2026 17 paikkaa ja 68 näytettä (optio).

Toteuma voi poiketa ennakkotiedosta hieman, jos näytteitä jää esimerkiksi sääolojen vuoksi ottamatta. Syke pidättää itsellään oikeuden lisätä (max. 10 %) tai vähentää näytemäärää.

Näytteet ja niiden käsittely

Näytteet toimitetaan poimintatyön suorittajalle väkevään etanoliin säilöttyinä. Poimintatyön turvallisen suorittamisen edellytyksenä on poimintatilan riittävä ilmanvaihto. Näytteen työn alle otettava osa tulee huuhtoa huolellisesti ennen poimimista vedellä turvallisen työskentelyn varmistamiseksi, mutta näyte saa olla poimittavana (eli ilman alkoholisäilöntää) maksimissaan neljä tuntia kerrallaan. Tämä tulee huomioida poimintatyön suunnittelussa ja ottaa aina poimittavaksi tarpeeksi pieni osa näytettä kerrallaan. Näytteet poimitaan väkevään etanoliin (96% EtOH). Liuos kuitenkin laimenee poiminnan edetessä eläinten mukana tulevasta vedestä. Näytepurkkien lopullinen alkoholikonsentraatio tulee olla 96 %. Tämän varmistamiseksi näytepurkkiin tulee vaihtaa uusi väkevä etanoli poiminnan päätteeksi. Näytteistä poimitaan kaikki makroskooppiset 0,5 mm seulalle jäävät pohjaeläimet. Näytteitä EI saa osittaa ilman erillistä lupaa Sykestä. Tarkemmat poimintaohjeet ovat tämän dokumentin lopussa liitteenä (Liite 1).

Poimitut näytteet lähetetään myöhemmin ilmoitettavaan osoitteeseen väkevään alkoholiin (96% EtOH) säilöttyinä.

Työn aikataulu

Näytteet toimitetaan palvelun tarjoajalle vuosittain erissä: Vuoden 2024 näytteet kilpailutuksen ratkettua ajalla 1.12.2024–31.1.2025, vuoden 2025 näytteet ajalla 1.12.2025–31.1.2026 ja optiovuoden 2026 näytteet ajalla 1.12.2026–31.1.2027.

Näytteiden tulee olla poimittuna v. 2024 näytteiden osalta 31.5.2025 mennessä, vuoden 2025 näytteiden osalta 31.5.2026 ja optiovuoden 2026 näytteiden osalta 31.5.2027 mennessä. Mikäli työn valmistuminen viivästyy tarjouksessa ilmoitetusta määräajasta, on työn suorittaja velvollinen maksamaan viivästyssakkoa, jonka suuruus on 5 euroa/näyte kultakin alkavalta viikolta, jonka tulosten luovuttaminen viivästyy.

Hankinnan taustaa

Näytteet ovat osa maa- ja metsätalouden kuormituksen ja sen vesistövaikutusten seurantaa (ns. MaaMet-seuranta, ks. http://www.syke.fi/hankkeet/maamet)., 1B: Pohjaeläinten poiminta Jokipaketti B Työn tarkempi kuvaus on annettu osan 1A Pohjaeläinten poiminta Jokipaketti A kuvauksessa ja poiminnan mallisopimuksessa.

Pakettikohtaiset enimmäismäärät näytteille vuosittain ovat:

Vuonna 2024 16 paikkaa ja 64 näytettä,
vuonna 2025 15 paikkaa ja 60 näytettä ja
vuonna 2026 16 paikkaa ja 64 näytettä (optio).

Toteuma voi poiketa ennakkotiedosta hieman, jos näytteitä jää esimerkiksi sääolojen vuoksi ottamatta. Syke pidättää itsellään oikeuden lisätä (max. 10 %) tai vähentää näytemäärää., 1C: Pohjaeläinten poiminta, Syvännepaketti C Työn tarkempi kuvaus on annettu osan 1A Pohjaeläinten poiminta Jokipaketti A kuvauksessa ja poiminnan mallisopimuksessa.

Pakettikohtaiset enimmäismäärät näytteille vuosittain ovat:

Vuonna 2024 10 paikkaa ja 60 näytettä,
vuonna 2025 9 paikkaa ja 54 näytettä ja
vuonna 2026 7 paikkaa ja 42 näytettä (optio).

Toteuma voi poiketa ennakkotiedosta hieman, jos näytteitä jää esimerkiksi sääolojen vuoksi ottamatta. Syke pidättää itsellään oikeuden lisätä (max. 10 %) tai vähentää näytemäärää., 1D: Pohjaeläinten poiminta, Litoraalipaketti D Työn tarkempi kuvaus on annettu osan 1A Pohjaeläinten poiminta Jokipaketti A kuvauksessa ja poiminnan mallisopimuksessa.

Pakettikohtaiset enimmäismäärät näytteille vuosittain ovat:

vuonna 2024 10 paikkaa ja 60 näytettä,
vuonna 2025 9 paikkaa ja 54 näytettä ja
vuonna 2026 10 paikkaa ja 60 näytettä (optio).

Toteuma voi poiketa ennakkotiedosta hieman, jos näytteitä jää esimerkiksi sääolojen vuoksi ottamatta. Syke pidättää itsellään oikeuden lisätä (max. 10 %) tai vähentää näytemäärää., 1E: Pohjaeläinten poiminta, Litoraalipaketti E. Työn tarkempi kuvaus on annettu osan 1A Pohjaeläinten poiminta Jokipaketti A kuvauksessa ja poiminnan mallisopimuksessa.

Pakettikohtaiset enimmäismäärät näytteille vuosittain ovat:

Vuonna 2024 9 paikkaa ja 54 näytettä,
vuonna 2025 9 paikkaa ja 54 näytettä ja
vuonna 2026 10 paikkaa ja 60 näytettä (optio).

Työn tarkempi kuvaus on annettu osan 1A Pohjaeläinten poiminta Jokipaketti A kuvauksessa ja poiminnan mallisopimuksessa. Toteuma voi poiketa ennakkotiedosta hieman, jos näytteitä jää esimerkiksi sääolojen vuoksi ottamatta. SYKE pidättää itsellään oikeuden lisätä tai vähentää näytemäärää. Näytemäärä ei ylitä annettua arviota yli 10%:lla., 2B: Pohjaeläinten määritys, Jokipaketti B Osa-alue sisältää vuosien 2024–2026 MaaMet pohjaeläinnäytteiden määrityksen, Tehtävänä on laatia luovutetuista näytteistä pohjaelänten taksonomiset määritykset ja tehdä kunkin taksonin näytekohtaiset luetteloinnit. Tarkempi kuvaus on annettu tarjouspyynnön liitteenä olevassa pohjaeläinmäärityksen mallisopimuksessa.

Pakettikohtaiset enimmäismäärät näytteille vuosittain ovat:

vuonna 2024 16 paikkaa ja 64 näytettä,
vuonna 2025 15 paikkaa ja 60 näytettä ja
vuonna 2026 16 paikkaa ja 64 näytettä (optio).

Toteuma voi poiketa ennakkotiedosta hieman, jos näytteitä jää esimerkiksi sääolojen vuoksi ottamatta. Syke pidättää itsellään oikeuden lisätä (max. 10 %) tai vähentää näytemäärää., 2C: Pohjaeläinten määritys, Syvännepaketti C Osa-alue sisältää vuosien 2024–2026 MaaMet pohjaeläinnäytteiden määrityksen. Tehtävänä on laatia luovutetuista näytteistä pohjaelänten taksonomiset määritykset ja tehdä kunkin taksonin näytekohtaiset luetteloinnit. Tarkempi kuvaus on annettu tarjouspyynnön liitteenä olevassa pohjaeläinmäärityksen mallisopimuksessa.

Pakettikohtaiset enimmäismäärät näytteille vuosittain ovat:

vuonna 2024 10 paikkaa ja 60 näytettä,
vuonna 2025 9 paikkaa ja 54 näytettä ja
vuonna 2026 7 paikkaa ja 42 näytettä (optio).

Toteuma voi poiketa ennakkotiedosta hieman, jos näytteitä jää esimerkiksi sääolojen vuoksi ottamatta. Syke pidättää itsellään oikeuden lisätä (max. 10 %) tai vähentää näytemäärää., 2D: Pohjaeläinten määritys, Litoraalipaketti D Osa-alue sisältää vuosien 2024–2026 MaaMet pohjaeläinnäytteiden määrityksen, Tehtävänä on laatia luovutetuista näytteistä pohjaelänten taksonomiset määritykset ja tehdä kunkin taksonin näytekohtaiset luetteloinnit. Tarkempi kuvaus on annettu tarjouspyynnön liitteenä olevassa pohjaeläinmäärityksen mallisopimuksessa.

Pakettikohtaiset enimmäismäärät näytteille vuosittain ovat:

vuonna 2024 10 paikkaa ja 60 näytettä,
vuonna 2025 9 paikkaa ja 54 näytettä ja
vuonna 2026 10 paikkaa ja 60 näytettä (optio).

Toteuma voi poiketa ennakkotiedosta hieman, jos näytteitä jää esimerkiksi sääolojen vuoksi ottamatta. Syke pidättää itsellään oikeuden lisätä (max. 10 %) tai vähentää näytemäärää., 2E: Pohjaeläinten määritys, Litoraalipaketti E Osa-alue sisältää vuosien 2024–2026 MaaMet-pohjaeläinnäytteiden määrityksen. Tehtävänä on laatia luovutetuista näytteistä pohjaelänten taksonomiset määritykset ja tehdä kunkin taksonin näytekohtaiset luetteloinnit. Tarkempi kuvaus on annettu tarjouspyynnön liitteenä olevassa pohjaeläinmäärityksen mallisopimuksessa.

Pakettikohtaiset enimmäismäärät näytteille vuosittain ovat:

vuonna 2024 10 paikkaa ja 60 näytettä,
vuonna 2025 9 paikkaa ja 54 näytettä ja
vuonna 2026 10 paikkaa ja 60 näytettä (optio).

Toteuma voi poiketa ennakkotiedosta hieman, jos näytteitä jää esimerkiksi sääolojen vuoksi ottamatta. Syke pidättää itsellään oikeuden lisätä (max. 10 %) tai vähentää näytemäärää.,

Ilmoitusnumero 2024-014802
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tutkimustoiminnan konsulttipalvelut (73210000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Suomen ympäristökeskus
Latokartanonkaari 11 00790 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Turvallisuushavainto- ja riskienhallintaohjelmisto

Suomi | Servica Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 4.10.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 4.11.2024 07:00 Alkuperäinen ilmoitus

Tarkoituksena on hankkia ja ottaa käyttöön valmis modulaarinen tietojärjestelmäpalvelu (SaaS, Software as a Service) Servica Oy:n turvallisuusjohtamista, riskienhallintaa ja organisaation kokonaisvaltaista laadunvalvontaa varten. Hankinnan kohteen kuvaus on esitetty liitteessä 1 Hankinnan kohteen kuvaus. Toimittajan tuottaman valmiin, yhtenäisen ja integroidun järjestelmäpalvelun tulee sisältää kokonaisuuden vaiheistettu käyttöönotto, sisältäen tarpeen mukaisen asiakaskohtaisen sovittamisen ja koulutuksen eri käyttäjäryhmille. Käyttöönotto toteutetaan vaiheittain, toiminnallisuus kerrallaan. Käyttöönoton vaiheistus suunnitellaan yhteistyössä Toimittajan ja asiakkaan vastuuhenkilöiden kanssa hankintasopimuksen tekemisen yhteydessä. Palveluun tulee sisältyä seuraavat toiminnallisuudet: - Organisaation haitta- ja vaaratilanneilmoitukset sekä niiden arviointi ja raportointi - Organisaation laiteturvallisuus - Työturvallisuuden ja työympäristön riskien ilmoitukset, arviointi ja raportointi - Kokonaisvaltainen riskienhallinta, luokittelut ja raportointi - Optiona laadunvalvonta - Tietosuojaa ja tietoturvaa koskevat ilmoitukset ja raportoinnit Optiona pyydetyt toiminnot on pakko tarjota, mutta hankintayksikkö voi oman harkintansa mukaan päättää niiden toteutuksen tilaamisesta. Hankittavan tietojärjestelmäpalvelun toiminnalliset vaatimukset on avattu tarkemmin liitteessä 1 Hankinnan kohteen kuvaus ja liitteessä 3 Toiminnalliset ja tekniset vaatimukset.

Ilmoitusnumero 2024-149726
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Servica Oy
Saaristokatu 7 70620 Kuopio FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tilapäismajoitus

Suomi | Satakunnan hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 4.10.2024 Määräaika: Umpeutunut | 18.10.2024 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

Tilapäismajoitus Hankinnan kohteena on tilapäismajoituspalvelut Satakunnan hyvinvointialueelle.

Tarjouspyyntö koskee sosiaalihuoltolain (1301/2014) 21 §:ssä tarkoitettua tilapäiseen asumisen liittyvää palvelua henkilöille, jotka tarvitsevat lyhytaikaista, kiireellistä apua. Palvelu on suunnattu alueen yösijaa vailla oleville asukkaille (pääasiassa asunnottomuuden vuoksi).

Sopimuskausi: 1.1.2025 - 31.12.2026 + mahdollinen optiovuosi 2027.

Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu seuraavissa liitteissä:

- Palvelukuvaus (Liite 1)
- Henkilötietojen käsittelyn ehdot (Liite 2)
- Julkisten hankintojen yleiset sopimusehdot JYSE 2014 Palvelut (Liite 3)
- Sopimusluonnos (Liite 4).,

Ilmoitusnumero 2024-014840
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Majoituspalveluja tarjoava sosiaalityö (85311000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Satakunnan hyvinvointialue
Sairaalantie 3 28500 Pori FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Jakelumuuntajien toimituksen yhteishankintana

Suomi | Lahti Energia Sähköverkko Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 4.10.2024 Määräaika: Umpeutunut | 17.10.2024 15:00 Alkuperäinen ilmoitus

Jakelumuuntajien toimituksen yhteishankintana Alva Sähköverkko Oy, Imatran Seudun Sähkönsiirto Oy, Kuoreveden sähkö Oy, Lahti Energia Sähköverkko Oy, Oulun Energia Sähköverkko Oy, Outokummun Energia Oy, Pori Energia Sähköverkot Oy, Tampereen Energia Sähköverkko Oy ja Turku Energia Sähköverkot Oy (jäljempänä myös ”tilaaja”, ”tilaajat” ja ”hankintayksikkö”) järjestää yhteishankintana Jakelumuuntajien toimitusta koskevan tarjouskilpailun.

Hankinnan sisältöä ja vaatimuksia on kuvattu tarkemmin alustavassa tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, jotka ovat nähtävissä osallistumisilmoituksen jättämiseen käytettävässä Noventia-järjestelmässä.

Erityisalojen hankintalain 45 §:n 2 momentin tarkoittama puitejärjestelyn enimmäisarvo on 75 000 000 euroa (alv 0%). Hankintayksikkö kilpailuttaa hankinnan uudestaan, mikäli enimmäisarvo täyttyy.,

Ilmoitusnumero 2024-014800
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Muuntajat (31170000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Lahti Energia Sähköverkko Oy
15141 LAHTI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Liedon kaupungin ruoka- ja puhtauspalveluiden työvaatteet

Suomi | Liedon kaupunki
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 4.10.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Liedon kaupunki pyytää tarjouksia ruoka- ja puhtauspalveluiden henkilökunnan työvaatteista. Liedon kaupungin ruoka- ja puhtauspalveluiden henkilökunnan työasut päivitetään joka toinen vuosi. Vaatteiden tulee olla yhtenäinen kokonaisuus eikä niihin tule personointeja. Tarkoitukseen soveltuvia, laadukkaita työasuja tulee olla saatavilla koko sopimuskauden ajan. Siivoushenkilökunnan (n. 50 henkilöä) työasuun kuuluu t-paita, essu ja housut tai t-paita, liivi/jakku ja housut. Keittiöhenkilökunnan (n. 50 henkilöä) työasuun kuuluu ¾ -hihainen trikoopai-ta, essu, housut ja päähine, kokeilla myös kokintakki. Kaikille hankitaan kaksi (2) vaatekertaa kahdesti (2) sopimuskauden aikana. Lisäksi tilaaja varastoi varakappaleita t-paidoista, trikoopaidoista ja essuista sesonkityötekijöitä varten. Työkengät eivät kuulu hankintakokonaisuuteen. Liedon kaupunki on HINKU-kunta. Tilaaja arvostaa tuotannon vastuullisuutta ja ympäristöasioiden huomioimista. Tekstiileissä kiinnitetään erityistä huomioita pesun- ja värinkestoon. Soveltuvin osin tarjottujen tuotteiden materiaaleilla tulee olla vähintään ÖKOTEX100 -sertifikaatti. Laadunarvioinnin perusteet on kuvattu kohdassa 15.4. Hankinta ei sisällä pesupalvelua.

Ilmoitusnumero 2024-149725
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Työvaatteet, erikoistyövaatteet ja työasusteet (18100000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Liedon kaupunki
Lieto FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ajoneuvojen ja työkoneiden renkaat ja rengaspalvelut ajalle 1.12.2024 (tavoite) – 30.11.2026 (+ 2 vuoden optio)

Suomi | Kuntec Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 3.10.2024 Määräaika: 4 päivää kuluttua | 31.10.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Kuntec Oy pyytää tarjouksia kevyiden (pakettiautot) ja raskaiden (kuorma-autot ja isot työkoneet) ajoneuvojen uusista renkaista ja rengaspalveluista ajalle 1.12.2024 - 30.11.2026, jonka jälkeen sopimusta voidaan tilaajan erillisellä päätöksellä jatkaa ajalle 1.12.2026 - 30.11.2028 (optio).

Tarjouspyyntö jo jaettu kahteen (2) osakokonaisuuteen. Tarjoaja voi tarjota valitsemiaan osakokonaisuuksia.

Tilausmäärät vaihtelevat tarpeen mukaan. Tilaaja ei sitoudu tiettyihin hankintamääriin tai -arvoon., Kevyen kaluston (pakettiautot) renkaat ja rengaspalvelut Kevyen kaluston (pakettiautot) renkaat ja rengaspalvelut tarjouspyynnön mukaisesti., Raskaan kaluston (kuorma-autot ja isot työkoneet) renkaat ja rengaspalvelut Raskaan kaluston (kuorma-autot ja isot työkoneet) renkaat ja rengaspalvelut tarjouspyynnön mukaisesti.,

Ilmoitusnumero 2024-014795
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Raskaiden ja kevyiden ajoneuvojen renkaat (34350000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Kuntec Oy
Rieskalähteentie 78 20300 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Pesu- ja puhdistusaineet, jätesäkit, roskapussit sekä muut siivoustarvikkeet

Suomi | Ammattiopisto Luovi Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 3.10.2024 Määräaika: 5 päivää kuluttua | 1.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Pesu- ja puhdistusaineet, jätesäkit, roskapussit sekä muut siivoustarvikkeet Ammattiopisto Luovi Oy:n toiminnassa käytettävät pesu- ja puhdistusaineet, jätesäkit, roskapussit sekä muut siivoustarvikkeet. Ammattiopisto Luovi Oy:n valtakunnallisesti toimiva oppilaitos ja tilausten toimitukset tapahtuvat eri puolille Suomea tarjouspyynnön liitteen mukaisesti.,

Ilmoitusnumero 2024-014755
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Puhdistus- ja kiillotustuotteet (39800000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Ammattiopisto Luovi Oy
Veteraanikatu 2 90130 Oulu FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma