IT- ja lääkintälaitetekniikan asiantuntijapalvelujen hankinta

Suomi | Tuomi Logistiikka Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 7.10.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Tällä tarjouspyynnöllä kilpailutetaan IT- ja lääkintälaitetekniikan asiantuntijapalveluja puitejärjestelynä. Kyseessä on Tuomi Logistiikan hallinnoima yhteishankinta, jonka tilaajia Tuomi Logistiikka Oy:n ohella ovat Pirkanmaan hyvinvointialue, TAYS Sydänkeskus Oy, SK Hankintapalvelut Oy ja Fimlab Laboratoriot Oy. Puitejärjestelyyn valitaan osa-aluekohtaisesti 5 kokonaistaloudellisesti hinta-laatu-suhteeltaan edullisinta tarjoajaa.

Hankinta koostuu kahdeksastatoista (18) osa-alueesta. Tarjoaja voi jättää tarjouksen joko yhteen tai useampaan osa-alueeseen. Jokaiseen osa-alueeseen valitaan enimmillään 5 palveluntuottajaa, joiden kanssa tehdään puitejärjestelysopimus. Sama palveluntarjoaja voi tulla valituksi useampaan osa -alueeseen. Hankittavia palveluja voidaan käyttää kaikkiin tilaajien IT- ja lääkintälaitetekniikan tehtäviin ja tarpeisiin.

Hankinnan arvonlisäveroton vuosiarvo on arviolta noin 2 600 000 euroa.

Hankittava palvelu on kuvattu tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Projektinhallinta ja -johtaminen Projektinhallintapalvelut liittyvät asiakkaan eri suuruisten projektien ja hankkeiden hallintaan asiantuntijatöiden muodossa. Projektinhallintapalveluilla tarkoitetaan projektin aikataulujen, resurssien ja budjetoinnin suunnittelua ja toteutuksen ohjauksen vastuullisia tehtäviä sekä projektien tai hankkeiden dokumentoinnin, raportoinnin ja riskienhallinnan tehtäviä.

Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Tietohallintotoimintojen kehittäminen Tietohallintotoimintojen kehittämisen osa-alue sisältää kaksi kokonaisuutta: tietohallinnon sekä ICT ja lääkintälaitetekniikan palvelutuotannon kehittämisen sekä kokonaisarkkitehtuurin kehittämiseen liittyvät konsultointityöt yhteistyössä kuvauksista vastaavien arkkitehtien kanssa.

Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., ICT ja lääkintälaitetekniikan palvelunhallinta ICT ja lääkintälaitetekniikan palvelunhallinnalla tarkoitetaan tietohallinnon sekä ICT ja lääkintälaitetekniikan palvelutuotannon jatkuvan palvelun hallintaa. Osa-alue sisältää mm. tietohallinnon käyttötoiminnot, menetelmät (Governance) ja palveluiden ohjaamisen toimittajahallinnan prosesseja hyödyntämällä.

Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., ICT ja lääkintälaitetekniikan integraatio ICT ja lääkintälaitetekniikan integraatioilla tarkoitetaan teknisiä ratkaisuja tietojärjestelmien ja lääkintälaitteiden (esim. sovellukset, komponentit, laitteet, tietokannat) väliseen tietojen siirtoon ja kommunikoinnin mahdollistamiseksi. Asiantuntija suunnittelee ja toteuttaa tietojärjestelmien välisiä integraatioita toiminta-, sovellus- ja tietoarkkitehtuurin määrittelemillä tavoilla.

Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Sote-arkkitehtuuri Arkkitehdin ja asiantuntijan tehtävät liittyvät organisaatioiden toiminnan prosessien määrittelyyn, suunnitteluun ja kuvaukseen sekä organisaation ydintoiminnan palveluinnovaatioiden määrittelyyn, suunnitteluun ja kehittämiseen. Osa-alueen asiantuntija osallistuu palveluiden, sovellusten ja tiedon integroimiseen läpi organisaation eri osa-alueiden siten, että ne palvelevat ydintoiminnan tarpeita ja tukevat hyvin organisaation tavoitteita ja arkkitehtuuria sekä yleisiä käytäntöjä.

Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Teknologia-arkkitehtuuri: mobiiliratkaisut ja IoT Mobiiliratkaisujen ja IoT:n teknologia-arkkitehtuurin asiantuntijan tehtävät liittyvät teknisten ratkaisujen määrittelyyn, suunnitteluun ja kuvaamiseen siten, että toteutettu kokonaisuus tukee parhaalla mahdollisella tavalla organisaation tavoitteita ja arkkitehtuuria sekä yleisiä käytäntöjä tietoturva- ja tietosuoja huomioiden.

Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Teknologia-arkkitehtuuri: infra Asiantuntija osallistuu organisaation konesaliarkkitehtuurin kehittämissuunnitelmien tekemiseen sekä ohjaa ja tukee sen toteuttamista. Asiantuntija suunnittele ja tukee arkkitehtuurin kehittymistä kokonaisuutena ja varmistaa sen tukevan organisaation tavoitteita sekä ICT ja lääkintälaitetekniikan palvelujen yhteentoimivuuden toteutumista.

Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Lääkintälaitetekniikka Lääkintälaitetekniikan osa-alue sisältää lääkinnällisiin laitteisiin, ohjelmistoihin ja järjestelmiin liittyviä selvitys-, integraatio-, hankinta- ja asiantuntijatöitä.

Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Data ja tietojohtaminen Tietojohtamisen asiantuntijan tehtävät liittyvät ICT ja lääkintälaitetekniikan projekteissa tietotarpeiden ja niihin liittyvän tietoarkkitehtuurin ja tietomallien määrittelyyn, suunnitteluun ja kuvaukseen sekä tiedon raportointiin ja visualisointiin.

Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Tekoäly Tekoälyn asiantuntijan tehtävät liittyvät tarpeiden kartoittamiseen, suunnitteluun ja määrittelyyn sekä tekoälyratkaisujen käyttöönotoissa tukemiseen. Asiantuntija osallistuu ongelmien ratkomiseen sekä tekoälyn hyödyntämisen mahdollisuuksien ja jatkokehitystarpeiden arviointiin.

Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Ohjelmistorobotiikka Ohjelmistorobotiikan asiantuntijan tehtävät liittyvät tarpeiden kartoittamiseen, suunnitteluun ja määrittelyyn sekä automaatioratkaisujen käyttöönotoissa tukemiseen. Asiantuntija osallistuu käytön ongelmien ratkomiseen sekä jatkokehitystarpeiden arviointiin.

Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Digitaalinen turvallisuus: tietosuoja Tietosuojaan sisältyy julkishallinnon sekä sosiaali- ja terveydenhuollon viitekehyksen mukaisesti niin prosesseihin kuin järjestelmiinkin liittyviä arviointi-, auditointi-, suunnittelu- ja kehittämistehtäviä.

Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Digitaalinen turvallisuus: tietoturva Tietoturvaan sisältyy julkishallinnon sekä sosiaali- ja terveydenhuollon viitekehyksen mukaisesti niin prosesseihin kuin järjestelmiinkin liittyviä arviointi-, auditointi-, suunnittelu- ja kehittämistehtäviä.

Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Testaus ja laadunvarmistus Testauksen ja laadunvarmistuksen tehtävät ja projektit kohdistuvat järjestelmien, niiden välisten tietoteknisten yhteyksien ja tietoturvaan liittyvän toiminnallisen ja teknisen laadun varmistamiseen sekä sovellusten ja järjestelmien tekniseen ja toiminnalliseen testaamiseen. Testauksen kohteina voivat olla esimerkiksi saatavuus, kuormituksen kesto, ohjelmointivirheiden löytäminen, tietorakenteet tai vaatimustenmukaisuus.

Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Pilvipalvelut Pilvipalvelut kattavat eri teknologioihin (esimerkiksi AWS, Microsoft, Google, Oracle) kohdistuvia sekä eri elinkaaren vaiheisiin liittyviä asiantuntijatarpeita, painottuen pääosin julkiseen pilveen. Pilvipalvelut voivat liittyä mm. ratkaisun perustamiseen, jatkokehittämiseen tai esimerkiksi nykyisin lokaalisti olevan ratkaisun siirtämiseen pilvipalveluun sekä pilvipalveluun siirrettyyn ratkaisuun liittyviin asiantuntijapalveluihin.

Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Identiteetin- ja pääsynhallinta (IAM) Identiteetin- ja pääsynhallinnan (IAM = Identity and Access Management) asiantuntijan tehtävät liittyvät politiikkojen/periaatteiden suunnitteluun, käyttötapausten kuvaamiseen, prosessien suunnitteluun, järjestelmäintegraatioiden suunnitteluun, teknologiseen kehittämiseen, tunnistautumisratkaisujen kehittämiseen, koulutukseen, ohjeiden laatimiseen, tarkastusten/auditointien tekemiseen ja mittareiden kehittämiseen.

Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Kehittäminen ja konseptointi Kehittäminen ja konseptointi -osa-alueeseen kuuluu tietohallinnon palvelukenttään liittyvien sote-organisaatioiden asiakasprosessien määrittelyä, suunnittelua ja kuvausta sekä organisaation ydintoiminnan palvelurakenteiden vaatimien digitaalisten ratkaisuiden suunnittelua, kehittämistä, konseptointia ja pilotointia sekä joissain määrin myös palvelumuotoilua.

Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Palvelumuotoilu Palvelumuotoilun asiantuntijatehtävät kohdentuvat IT-palveluiden, prosessien sekä sovellusten ja järjestelmien kehittämiseen ja suunnitteluun muotoilun menetelmin. Asiantuntijoiden tehtäviin kuuluu mm. asiakkaan nykytilan ja tarpeiden kartoitus, markkinatutkimus, suunnittelu, pilotointi ja lanseeraus sekä jatkuva kehittäminen palautteen perusteella.

Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1).,

Ilmoitusnumero 2024-014997
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI197
Osoitetiedot Tuomi Logistiikka Oy
Särkijärvenkatu 1 33840 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Betoniputket ja -kaivot

Suomi | Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos Stara
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 7.10.2024 Määräaika: 2 viikkoa kuluttua | 8.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Betoniputket ja -kaivot Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos, Stara, pyytää tarjoustanne betoniputkista ja -kaivoista tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti.

Hankinnassa on kyse tavarahankinnasta.

Hankinta tulee Staran osastojen käyttöön.

Hankintaa on kuvattu tarkemmin Hankinnan kohteen kuvauksessa (liite 1).

Tarjous on tehtävä tarjouspyynnön liitteenä olevalla tarjouslomakkeella (liite 2).

Hankintaa koskeva sopimusluonnos on liitteenä (liite 3).,

Ilmoitusnumero 2024-014951
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Putkijohdot, putkistot, putket, suojaputket ja vastaavat tuotteet (44160000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos Stara
PL 1635 00099 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Rakentamisen suunnittelutöiden konsulttipalvelut Päijät-Hämeen hyvinvointialueelle

Suomi | Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 7.10.2024 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 22.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Kilpailutuksen kohteena on Päijät-Hämeen hyvinvointialueelle hankittavien rakentamisen suunnittelutöiden konsulttipalvelut puitejärjestelynä. Puitejärjestely koostuu 14 osa-alueesta:

1. Arkkitehti- ja pääsuunnittelupalvelu
2. Rakennesuunnittelu- ja rakennusfysikaalinen suunnittelupalvelu
3. GEO-suunnittelu ja pilaantuneiden ainesten tehtävät
4. LVIAJ-suunnittelupalvelu
5. Sähkösuunnittelupalvelu
6. Tietomallikoordinaattori
7. Akustiikkasuunnittelupalvelu
8. Sprinkler-suunnittelu
9. Palotekninen suunnittelu
10. Keittiösuunnittelu
11. AV-suunnittelu
12. PUPO-suunnittelu
13. IMU-suunnittelu
14. KSL-suunnittelu

Päijät-Hämeen hyvinvointialue omistaa alueella mm. keskussairaalakiinteistön (noin 150 000 m2) sekä pelastusasemia 10 kiinteistöä, yhteislaajuudeltaan noin 16 000 m2. Erilaisia ja laajuisia vuokrattuja toimipisteitä sijaitsee 250 osoitteessa vaihdellen huoneistovuokrasta laajoihin sote-keskus kiinteistöihin. Yhteensä vuokrattujen toimitilojen laajuus on noin 280 000 m2.

Tilausmäärien osalta voi olla ajanjaksoittain suurtakin vaihtelua, eikä tilaaja sitoudu mihinkään tilausmääriin.

Jokaiselle puitejärjestelyn osa-alueelle tullaan valitsemaan viisi (5) tarjoajaa palveluntuottajaksi. Hankintayksiköllä on mahdollisuus valita osa-alueelle vähemmän tarjoajia, mikäli hyväksyttäviä tarjouksia jätetään osa-alueelle vähemmän kuin viisi (5).

Tarjoaja voi jättää tarjouksen yhdelle tai useammalle osa-alueelle. Hankintayksikkö varaa oikeuden yhdistää puitejärjestelyn eri osa-alueet samalle sopimusdokumentille, mikäli tarjoaja valikoituu useammalle kuin yhdelle osa-alueelle palveluntuottajaksi.

Sopimukset tullaan solmimaan palveluntuottajien kanssa neljän (4) vuoden sopimuskaudelle. Sopimukset voidaan irtisanoa aikaisintaan 24 kuukauden kuluttua sopimuksen alkamisajankohdasta laskien. Sopimusten ennakoitu aloitusajankohta on alkuvuodesta 2025. Lopullinen ajankohta tarkentuu kilpailutuksen päätyttyä.
, Arkkitehti- ja pääsuunnittelupalvelu Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Rakennesuunnittelu- ja rakennusfysikaalinen suunnittelupalvelu Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., GEO-suunnittelu ja pilaantuneiden ainesten tehtävät Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., LVIAJ-suunnittelupalvelu Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Sähkösuunnittelupalvelu Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Tietomallikoordinaattori Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Akustiikkasuunnittelupalvelu Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Sprinkler-suunnittelu Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Palotekninen suunnittelu Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Keittiösuunnittelu Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., AV-suunnittelu Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., PUPO-suunnittelu Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., IMU-suunnittelu Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., KSL-suunnittelu Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa.,

Ilmoitusnumero 2024-015017
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Arkkitehti-, rakennus-, insinööri- ja tarkastuspalvelut (71000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C3
Osoitetiedot Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Keskussairaalankatu 7 15850 Lahti FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

OSALLISTUMISPYYNTÖ: Paikkatieto- ja teknisen toimen rekisterikokonaisuus SaaS-palveluna 528218 / 2024

Suomi | Pieksämäen kaupunki
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 7.10.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 5.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

OSALLISTUMISPYYNTÖ: Paikkatieto- ja teknisen toimen rekisterikokonaisuus SaaS-palveluna 528218 / 2024
Pieksämäen kaupunki pyytää sitovia kirjallisia osallistumishakemuksia Hilma-ilmoituskanavassa julkaistun hankintailmoituksen sen liitteiden mukaisesti Pieksämäen kaupungin käyttöön tulevasta OSALLISTUMISPYYNTÖ: Paikkatieto- ja teknisen toimen rekisterikokonaisuus SaaS-palveluna 528218 / 2024 hankinnasta tässä tarjouspyynnössä esitetyllä tavalla.

Hankinnan kohteena on Pieksämäen kaupungin (jäljempänä "tilaaja") tarvitsema paikkatiedon ja teknisen palveluiden ylläpitämien rekistereiden järjestelmäkokonaisuuden SaaS-mallina, sisältäen järjestelmän käyttöönoton, henkilöstön koulutuksen, ylläpidon sekä tuen.

Järjestelmäkokonaisuuden tulee sisältää ainakin seuraavat toiminnallisuudet:
- Kartta- ja muun paikkatietoaineiston ylläpidon ja käsittelyn
- WMS- ja WFS-rajapintojen toiminnallisuuden
- Digi- ja väestöviraston sekä Maanmittauslaitoksen ylläpitämien rajapintojen jatkuva hyödyntäminen
- Maaomaisuuskirjanpito raportointi työkaluineen

Työkalut ja toiminnallisuuden ainakin seuraavien rekistereiden ylläpitoon ja hyödyntämiseen:
- Rakennusrekisteri (Sisältäen rakennuslupien sähköisen käsittelyn ja hakemisen joko lupapiste.fi:n kautta tai omana ratkaisunaan)
- Kiinteistörekisteri
- Kaavarekisteri
- Osoiterekisteri
- Väestötieto

Lopullisen tarjouksen tulee myös sisältää:
Pieksämäen kaupungin jo olemassa oleva aineiston siirto uuteen järjestelmään.
Käyttöönottokoulutus, ainakin niiltä osin kuin järjestelmä muuttuu nykyisestä.

Neuvotteluvaiheessa tullaan tarkentamaan ainakin seuraavia asioita:
- Monivaiheinen tunnistautuminen (MFA)
- Mobiilikäyttöliittymä
- Seutuyhteistyön mahdollisuus ja toiminnallisuus
o Mahdollinen rakennusvalvontojen yhdistyminen lähikuntien kanssa
o Tämän tekninen toteutus
- Katu- ja puisto-osaston toimintaan liittyvät mahdollisuudet.
- Tukipalvelut (vastausajat käyttäjien kyselyihin, mihin aikaan ja millä tavalla yhteydenottoja voidaan tehdä, tuen hinta)
- M-files-arkistointi järjestelmän integraatio ja rajapintojen hyödyntäminen

Lista ei ole tyhjentävä, vaan sisältö voi tarkentua tai laajentua neuvotteluiden aikana.

Tilaajan tällä hetkellä käytössä olevat, relevantit järjestelmät:
- Trimble Locus
- Lupapiste.fi
- M-files

Tilaajan tavoitteena on helppokäyttöiset, täysin sähköiset, mahdollisuuksien mukaan automatisoidut ratkaisut ja prosessit. Ratkaisuesityksessä voi esittää myös innovatiivisia toteutustapoja ja erityisen tärkeänä Tilaaja pitää jatkuvan kehittämisen näkökulmaa sekä jo olemassa olevan aineiston hyödyntämismahdollisuuksia.

Hankintamenettely on kilpailullinen neuvottelumenettely, jonka tarkoituksena on kartoittaa ratkaisut joilla Tilaajan tarpeet voidaan parhaimmin täyttää ja hankinnan kohde toteuttaa.

Menettelyyn valitaan vähintään kaksi (2) ja korkeintaan viisi (5) ehdokasta osallistumispyynnössä soveltuvuusvaatimuksissa ilmoitetuin perustein.

Tilaaja tekee järjestelmäkokonaisuudesta yhden (1) sopimuksen valitun toimittajan kanssa.

Hankinnassa käytetään Julkisen hallinnon IT-hankintojen yleiset sopimusehtoja (JIT 2015) ja sopimusehtojen pävitettyjä versioita, mikäli ne hankintaprosessin aikana päivitetään.

Mikäli lopullinen tarjous hylätään poliittisen elimen toimesta, Tilaaja ei ole velvollinen korvaamaan aiheutuneita kuluja kilpailuun osallistuneille tarjoajille tai muita sopimukseen perustuvia maksuja.

Hankintasopimuksessa noudatetaan Valtionvarainministeriö julkaisemaa ” Suositus tietoturvallisuudesta hankinnoissa” (2023:57). Suosituksesta voidaan tarvittaessa poiketa, mikäli sopimukseen kirjattava ehto ei poikkea vähimmäisvaatimuksista, eikä sillä ole vaikutusta muihin tarjouksissa tai hankintapäätöksissä mainittuihin vertailuihin. Lisäksi sopimuksen osana solmitaan liitteenä olevan Tietosuojaliitteen mukainen sopimus, jossa määritellään henkilötietojen käsittelyyn liittyvät ehdot ja roolit.

Hankintasopimus tulee olemaan voimassa määräaikaisena kolme (3) vuotta. Tämän jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Tilaajan irtisanoessa sopimuksen irtisanomisaika on kuusi (6) kuukautta ja palveluntarjoajan irtisanoessa sopimuksen irtisanomisaika on yksi (1) vuosi.

Alustava käyttöönottoprojektin aikataulu 1.1. - 30.4.2025.
Uuden järjestelmän käyttöönotto tarvittavine koulutuksineen tulee olla valmis 30.4.2025 mennessä.
Varsinaisen sopimuksen alustava sopimusaika 1.5.2025 - 30.4.2028.

Osallistumispyynnön liitteissä on hankinnan kuvausta ja vaatimuksia tarkemmin.

Hankinnoissa noudatetaan julkisten hankintojen yleisiä sopimusehtoja (JYSE 2014 PALVELUT Päivitysversio 4 / 2022), JIT 2015 tai mikäli JIT-päivittyy prosessin aikana, tullaan käyttämään päivitettyä versiota.

Tarjottavat palvelut
Osallistumispyyntöasiakirjoissa esitetyt määrät ovat arviokulutusmääriä. Tilaaja ei sitoudu mihinkään vähimmäismääriin, vaan pidättää itselleen oikeuden hankkia palveluja vuosittain ainoastaan tarvitsemansa määrän., OSALLISTUMISPYYNTÖ: Paikkatieto- ja teknisen toimen rekisterikokonaisuus SaaS-palveluna 528218 / 2024 OSALLISTUMISPYYNTÖ: Paikkatieto- ja teknisen toimen rekisterikokonaisuus SaaS-palveluna 528218 / 2024
Pieksämäen kaupunki pyytää sitovia kirjallisia osallistumishakemuksia Hilma-ilmoituskanavassa julkaistun hankintailmoituksen sen liitteiden mukaisesti Pieksämäen kaupungin käyttöön tulevasta OSALLISTUMISPYYNTÖ: Paikkatieto- ja teknisen toimen rekisterikokonaisuus SaaS-palveluna 528218 / 2024 hankinnasta tässä tarjouspyynnössä esitetyllä tavalla.

Hankinnan kohteena on Pieksämäen kaupungin (jäljempänä "tilaaja") tarvitsema paikkatiedon ja teknisen palveluiden ylläpitämien rekistereiden järjestelmäkokonaisuuden SaaS-mallina, sisältäen järjestelmän käyttöönoton, henkilöstön koulutuksen, ylläpidon sekä tuen.

Järjestelmäkokonaisuuden tulee sisältää ainakin seuraavat toiminnallisuudet:
- Kartta- ja muun paikkatietoaineiston ylläpidon ja käsittelyn
- WMS- ja WFS-rajapintojen toiminnallisuuden
- Digi- ja väestöviraston sekä Maanmittauslaitoksen ylläpitämien rajapintojen jatkuva hyödyntäminen
- Maaomaisuuskirjanpito raportointi työkaluineen

Työkalut ja toiminnallisuuden ainakin seuraavien rekistereiden ylläpitoon ja hyödyntämiseen:
- Rakennusrekisteri (Sisältäen rakennuslupien sähköisen käsittelyn ja hakemisen joko lupapiste.fi:n kautta tai omana ratkaisunaan)
- Kiinteistörekisteri
- Kaavarekisteri
- Osoiterekisteri
- Väestötieto

Lopullisen tarjouksen tulee myös sisältää:
Pieksämäen kaupungin jo olemassa oleva aineiston siirto uuteen järjestelmään.
Käyttöönottokoulutus, ainakin niiltä osin kuin järjestelmä muuttuu nykyisestä.

Neuvotteluvaiheessa tullaan tarkentamaan ainakin seuraavia asioita:
- Monivaiheinen tunnistautuminen (MFA)
- Mobiilikäyttöliittymä
- Seutuyhteistyön mahdollisuus ja toiminnallisuus
o Mahdollinen rakennusvalvontojen yhdistyminen lähikuntien kanssa
o Tämän tekninen toteutus
- Katu- ja puisto-osaston toimintaan liittyvät mahdollisuudet.
- Tukipalvelut (vastausajat käyttäjien kyselyihin, mihin aikaan ja millä tavalla yhteydenottoja voidaan tehdä, tuen hinta)
- M-files-arkistointi järjestelmän integraatio ja rajapintojen hyödyntäminen

Lista ei ole tyhjentävä, vaan sisältö voi tarkentua tai laajentua neuvotteluiden aikana.

Tilaajan tällä hetkellä käytössä olevat, relevantit järjestelmät:
- Trimble Locus
- Lupapiste.fi
- M-files

Tilaajan tavoitteena on helppokäyttöiset, täysin sähköiset, mahdollisuuksien mukaan automatisoidut ratkaisut ja prosessit. Ratkaisuesityksessä voi esittää myös innovatiivisia toteutustapoja ja erityisen tärkeänä Tilaaja pitää jatkuvan kehittämisen näkökulmaa sekä jo olemassa olevan aineiston hyödyntämismahdollisuuksia.

Hankintamenettely on kilpailullinen neuvottelumenettely, jonka tarkoituksena on kartoittaa ratkaisut joilla Tilaajan tarpeet voidaan parhaimmin täyttää ja hankinnan kohde toteuttaa.

Menettelyyn valitaan vähintään kaksi (2) ja korkeintaan viisi (5) ehdokasta osallistumispyynnössä soveltuvuusvaatimuksissa ilmoitetuin perustein.

Tilaaja tekee järjestelmäkokonaisuudesta yhden (1) sopimuksen valitun toimittajan kanssa.

Hankinnassa käytetään Julkisen hallinnon IT-hankintojen yleiset sopimusehtoja (JIT 2015) ja sopimusehtojen pävitettyjä versioita, mikäli ne hankintaprosessin aikana päivitetään.

Mikäli lopullinen tarjous hylätään poliittisen elimen toimesta, Tilaaja ei ole velvollinen korvaamaan aiheutuneita kuluja kilpailuun osallistuneille tarjoajille tai muita sopimukseen perustuvia maksuja.

Hankintasopimuksessa noudatetaan Valtionvarainministeriö julkaisemaa ” Suositus tietoturvallisuudesta hankinnoissa” (2023:57). Suosituksesta voidaan tarvittaessa poiketa, mikäli sopimukseen kirjattava ehto ei poikkea vähimmäisvaatimuksista, eikä sillä ole vaikutusta muihin tarjouksissa tai hankintapäätöksissä mainittuihin vertailuihin. Lisäksi sopimuksen osana solmitaan liitteenä olevan Tietosuojaliitteen mukainen sopimus, jossa määritellään henkilötietojen käsittelyyn liittyvät ehdot ja roolit.

Hankintasopimus tulee olemaan voimassa määräaikaisena kolme (3) vuotta. Tämän jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Tilaajan irtisanoessa sopimuksen irtisanomisaika on kuusi (6) kuukautta ja palveluntarjoajan irtisanoessa sopimuksen irtisanomisaika on yksi (1) vuosi.

Uuden järjestelmän käyttöönotto tarvittavine koulutuksineen tulee olla valmis 31.3.2025 mennessä.

Osallistumispyynnön liitteissä on hankinnan kuvausta ja vaatimuksia tarkemmin.

Hankinnoissa noudatetaan julkisten hankintojen yleisiä sopimusehtoja (JYSE 2014 PALVELUT Päivitysversio 4 / 2022), JIT 2015 tai mikäli JIT-päivittyy prosessin aikana, tullaan käyttämään päivitettyä versiota.

Tarjottavat palvelut
Tarjouspyyntöasiakirjoissa esitetyt määrät ovat arviokulutusmääriä. Tilaaja ei sitoudu mihinkään vähimmäismääriin, vaan pidättää itselleen oikeuden hankkia palveluja vuosittain ainoastaan tarvitsemansa määrän.,

Ilmoitusnumero 2024-014993
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D1
Osoitetiedot Pieksämäen kaupunki
Kauppakatu 1 76100 Pieksämäki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Puhdashöyrykehittimet

Suomi | Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 7.10.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 4.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Puhdashöyrykehittimet Varsinais-Suomen hyvinvointialue pyytää tarjoustanne T2-sairaalaan hankittavista höyryverkon puhdashöyrykehittimistä tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti.,

Ilmoitusnumero 2024-014888
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Höyrynkehittimet (42163000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Varsinais-Suomen hyvinvointialue
20520 20520 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Rakentamisen konsulttipalvelut Päijät-Hämeen hyvinvointialueelle

Suomi | Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 7.10.2024 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 22.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Kilpailutuksen kohteena on Päijät-Hämeen hyvinvointialueelle hankittavat rakentamisen konsulttipalvelut puitejärjestelynä. Puitejärjestely koostuu 14 osa-alueesta:

1. Talonrakentamisen rakennuttaminen ja projektinjohtopalvelu
2. Kustannus- ja määrälaskentapalvelut
3. Kuntoarviot
4. Kuntotutkimukset, rakenneselvitykset ja näytteenottopalvelut
5. Työmaan puhtaudenhallinnan asiantuntijat
6. Rakennusterveysasiantuntijan ja sisäilman laadun tutkimuspalvelut
7. Vähähiilisen rakennuttamisen asiantuntijapalvelut
8. Sähköisen huoltokirjan koordinointi- ja ylläpitäjäpalvelut
9. Elinkaariasiantuntija
10. Talonrakennustöiden rakennetekniikan työmaavalvonta
11. Talonrakennustöiden LVlAJ-tekniikan työmaavalvonta
12. Talonrakennustöiden sähkötekniikan työmaavalvonta
13. Kosteudenhallintakoordinaattori
14. Turvallisuuskoordinaattori

Päijät-Hämeen hyvinvointialue omistaa alueella mm. keskussairaalakiinteistön (noin 150 000 m2) sekä pelastusasemia 10 kiinteistöä, yhteislaajuudeltaan noin 16 000 m2. Erilaisia ja laajuisia vuokrattuja toimipisteitä sijaitsee 250 osoitteessa vaihdellen huoneistovuokrasta laajoihin sote-keskus kiinteistöihin. Yhteensä vuokrattujen toimitilojen laajuus on noin 280 000 m2.

Tilausmäärien osalta voi olla ajanjaksoittain suurtakin vaihtelua, eikä tilaaja sitoudu mihinkään tilausmääriin.

Jokaiselle puitejärjestelyn osa-alueelle tullaan valitsemaan viisi (5) tarjoajaa palveluntuottajaksi. Hankintayksiköllä on mahdollisuus valita osa-alueelle vähemmän tarjoajia, mikäli hyväksyttäviä tarjouksia jätetään osa-alueelle vähemmän kuin viisi (5).

Tarjoaja voi jättää tarjouksen yhdelle tai useammalle osa-alueelle. Hankintayksikkö varaa oikeuden yhdistää puitejärjestelyn eri osa-alueet samalle sopimusdokumentille, mikäli tarjoaja valikoituu useammalle kuin yhdelle osa-alueelle palveluntuottajaksi.

Sopimukset tullaan solmimaan palveluntuottajien kanssa neljän (4) vuoden sopimuskaudelle. Sopimukset voidaan irtisanoa aikaisintaan 24 kuukauden kuluttua sopimuksen alkamisajankohdasta laskien. Sopimusten ennakoitu aloitusajankohta on alkuvuodesta 2025. Lopullinen ajankohta tarkentuu kilpailutuksen päätyttyä.
, Talonrakentamisen rakennuttaminen ja projektinjohtopalvelu Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Kustannus- ja määrälaskentapalvelut Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Kuntoarviot Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Kuntotutkimukset, rakenneselvitykset ja näytteenottopalvelut Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Työmaan puhtaudenhallinnan asiantuntijat Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Rakennusterveysasiantuntijan ja sisäilman laadun tutkimuspalvelut Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Vähähiilisen rakennuttamisen asiantuntijapalvelut Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Sähköisen huoltokirjan koordinointi- ja ylläpitäjäpalvelut Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Elinkaariasiantuntija Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Talonrakennustöiden rakennetekniikan työmaavalvonta Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Talonrakennustöiden LVlAJ-tekniikan työmaavalvonta Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Talonrakennustöiden sähkötekniikan työmaavalvonta Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Kosteudenhallintakoordinaattori Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa., Turvallisuuskoordinaattori Osa-alue kuvattuna tarjouspyyntömateriaaleissa.,

Ilmoitusnumero 2024-015016
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Arkkitehti-, rakennus-, insinööri- ja tarkastuspalvelut (71000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C3
Osoitetiedot Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Keskussairaalankatu 7 15850 Lahti FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Metsänhoitotöiden hankinta 525801 / 2024

Suomi | Pieksämäen kaupunki
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 7.10.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 5.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Metsänhoitotöiden hankinta 525801 / 2024 Metsänhoitotöiden hankinta 525801 / 2024
Pieksämäen kaupunki pyytää sitovia kirjallisia tarjouksia Hilma-ilmoituskanavassa julkaistun hankintailmoituksen sen liitteiden mukaisesti Pieksämäen kaupungin käyttöön tulevasta Metsänhoitotöiden hankinta 525801 / 2024 hankinnasta tässä tarjouspyynnössä esitetyllä tavalla.

Pieksämäen kaupungin omistamien metsien ja puistoissa tapahtuvat metsien hoito ja raivaus.,

Ilmoitusnumero 2024-014991
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Metsänhoitopalvelut (77200000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D1
Osoitetiedot Pieksämäen kaupunki
Kauppakatu 1 76100 Pieksämäki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tarjouspyyntö Seinäjoen seurakunnan jätehuollon järjestämisestä vuosille2025–2028

Suomi | Seinäjoen seurakunta
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 7.10.2024 Määräaika: 5 päivää kuluttua | 31.10.2024 14:00 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan tarkoituksena on hakea Seinäjoen seurakunnalle kokonaisvaltainen jätehuollonpalveluiden tuottaja vuosille 2025–2028. Hankinta sisältää seuraavat palvelut/tuotteet esim:o Jäteastioiden tyhjennyso Jäteastioiden vuosittainen pesuo Biojäteastioiden varustus biopussilla astian tyhjennyksen yhteydessä. Pussien tuleesisältyä hintaan.o Tarjoaja nimeää tilaajaa varten vastuuhenkilön / yhteyshenkilöno Syväsäiliöiden punnitusmahdollisuus sekä saatava niistä päiväkohtaiset tiedoto Kaluston ympäristöystävällisyys (vähintään Euro 6)

Ilmoitusnumero 2024-149794
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Viemäröinti-, jätehuolto- ja puhdistuspalvelut, ympäristöön liittyvät palvelut (90000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI194
Osoitetiedot Seinäjoen seurakunta
Ala-Kuljun katu 1A 60100 Seinäjoki FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Suurtehosekvensointijärjestelmän, laitesidonnaisten tarvikkeiden ja kirjastonvalmistusreagenssien hankinta

Suomi | HUS-yhtymä
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 7.10.2024 Alkuperäinen ilmoitus

YLEISTÄ

Tämä tarjouskilpailu on tarkoitettu laitteille, reagensseille ja tarvikkeille, joita tullaan käyttämään HUS Diagnostiikkakeskuksen Genetiikan laboratorion sekvensointitutkimuksissa. Genetiikan laboratorion toimintaa ohjaa SFS-EN ISO 15189:2022 standardi, In vitro -diagnostisia lääkinnällisiä laitteita koskeva asetus EU 2017/746 ja lääkinnällisistä laitteista annettu kansallinen laki (719/2021), ja laboratorion käyttämiä tuotteita on pystyttävä käyttämään näiden vaatimuksien mukaisesti.

Laboratorio valmistautuu ottamaan käyttöön kokogenomisekvensointi (whole genome sequencing, WGS) ja RNA-sekvensointi (RNA-sequencing) -tutkimukset. Hankittavan laitteiston tulee myös soveltua laboratorion jo käyttämissä eksomisekvensointi- (whole exome sequencing, WES) tutkimuksissa valmistettavien WES-kirjastojen sekvensointiin.

Tarjouskilpailu koostuu kolmesta osa-alueesta:

- Osa-alue 1: Sekvenssointijärjestelmä

Ensimmäisessä osa-alueessa (1) pyydetään tarjouksia sekvensointijärjestelmälle, jota käytetään WES-, WGS- ja RNAseq-kirjastojen emäsjärjestyksien luentaan. Sekvensointijärjestelmän on sisällytettävä kaikki sekvensointikirjaston sekvensoinnissa tarvittavat laitteet ja oheislaitteet, emäskutsusignaalien mittaamisessa, käsittelyssä ja muunnossa sekä sekvenssiluvuiksi muunnettujen emäskutsusignaalien laatu-, esikäsittely-, rinnastus-, ilmentymisarvo- ja emäs-, insertio-, deleetio-, kopioluku- sekä rakennemuutoskutsuanalyyseihin tarvittavat ohjelmisto- ja laskentaratkaisut sekä järjestelmän käyttöön tarvittavat laitesidonnaiset tarvikkeet ja reagenssit.

- Osa-alue 2: WGS kirjastonvalmistusreagenssit ja tarvikkeet

Toisessa osa-alueessa (2) pyydetään tarjouksia kirjastonvalmistusreagensseille ja tarvikkeille (kiteille), joilla valmistetaan eristetystä DNA-näytemateriaalista WGS-kirjastot sekvensointia varten.

- Osa-alue 3: RNA kirjastonvalmistusreagenssit ja tarvikkeet

Kolmannessa osassa (3) pyydetään tarjouksia kirjastonvalmistusreagensseille ja tarvikkeille (kiteille), joilla valmistetaan eristetystä RNA-näytemateriaalista RNAseq-kirjastot sekvensointia varten.

Kussakin osassa tulee tarjota kaikki kyseisessä prosessissa tarvittavat laitteet, palvelut, tietojärjestelmät, ja tarvikkeet, pois lukien tertiäärianalyysiohjelmistot. Tilaaja pidättää oikeuden käyttää laboratoriossa jo olevia laitteita tilaamisen sijaan. Toisessa ja kolmannessa osa-alueessa tulee tarjota kaikki kyseisessä prosessissa tarvittavat reagenssit ja tarvikkeet, pois lukien adapterit ja kokoselektio-/puhdistusbeadit , mikäli prosessissa voidaan käyttää laboratoriossa jo käytössä olevia kyseisiä tuotteita (liite 18).

Hankittavan sekvensointijärjestelmän on päivittäistyöskentelyn joustavuuden lisäämiseksi ja mahdollisten käyttökatkojen varalle oltava yhteensopiva tilaajan nykyisen sekvensointilaitekannan kanssa. Tästä syystä hankittavan sekvensointijärjestelmän on sovelluttava Genetiikan laboratoriossa nykyisin käytettävässä eksomisekvensointitutkimuksessa tuottavien ja Illumina NovaSeq 6000 -laitteella sekvensoitavien WES-kirjastojen sekvensointiin (tutkimus kuvattu liitteessä 18). Lisäksi vaatimuksena on, että hankittavalle sekvensointijärjestelmälle tuotetut sekvensointikirjastot on voitava sekvensoida sellaisenaan nykyisin käytössä olevalla sekvensointijärjestelmällä.

Genetiikan laboratorion WES-tutkimuksien näytemäärän arvioidaan nousevan lähitulevaisuudessa 2000 näytteeseen vuodessa. Tilaaja olettaa osan näytteistä siirtyvän tehtäväksi WGS-tutkimuksen kautta. RNA-seq -tutkimukseen oletetaan siirtyvän laboratoriossa tällä hetkellä kohdennettuna toteutettavia tutkimuksia. RNA-seq tutkimuksien vuosittaiseksi näytemääräksi arvioidaan 700 näytettä.

KÄYTTÖTARKOITUS

Tarjottuja laitteita, palveluita, järjestelmiä ja reagensseja tullaan käyttämään ihmisperäisen DNA:n ja RNA:n emäsjärjestyksien määrittämiseen. Ne tulevat osaksi Genetiikan laboratorion genominlaajuisten tutkimusten prosesseja. Näin ollen niiden tulee olla yhteensopivia nykyisten reagenssien ja laitteistojen kanssa. Genetiikan laboratorio pidättää oikeuden arvioida yhteensopivuutta nykyprosessin kanssa. Tuotteiden yhteensovittamisen tulee säilyttää prosessin korkea sekvensointilaatu, noudattaen Genetiikan laboratorion eksomisekvensoinnin laatuvaatimuksia, ja liitteessä 18 "Description of HUSLAB WES process" mainitut ominaisuudet sekä täyttää koekäytölle asetetut vaatimukset (liite 19).

Tarjotun sekvensointijärjestelmän (Osa-alue 1) käyttötarkoitus:
- ihmisperäisestä DNA:sta tai RNA:sta valmistettujen sekvensointikirjastojen sekvensointi
- sekvensointiajossa tuotetun sekvensointitiedon primaari- ja sekundaarianalyysi

Tarjottujen reagenssien (Osa-alue 2) käyttötarkoitus:
- WGS-näytekirjastojen valmistaminen DNA:sta, joka on eristetty kokoverestä, luuytimestä, viljellyistä soluista ja tuoreesta tai tuoreena pakastetusta kudoksesta.

Tarjottujen reagenssien (Osa-alue 3) käyttötarkoitus:
- RNAseq-näytekirjastojen valmistaminen RNA:sta, joka on eristetty kokoverestä, luuytimestä, viljellyistä soluista ja tuoreesta tai tuoreena pakastetusta kudoksesta sisältäen vaiheen, jossa näytteestä poistetaan ribosomaalinen RNA (rRNA) sekä valinnaisesti globiini-RNA (gRNA), Osa-alue 1) Suurtehosekvensointijärjestelmä Osa-alueen hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.

Laitesopimus (liite 1) on on voimassa, kunnes sopimuksen mukaiset velvoitteet on täytetty.

Tarvikesopimus (liite 2) on voimassa määräaikaisena kaksi (2) vuotta, minkä jälkeen se on voimassa toistaiseksi.

Huoltosopimuksen (liite 3) voimassaolo alkaa, kun sopimus on allekirjoitettu ja laitteiston pääsopimuksen mukainen takuuaika on päättynyt, ellei jompikumpi osapuoli ole päättänyt sopimusta. Huoltosopimus on määräaikaisesti voimassa yhden (1) vuoden kerrallaan. Sopimus uusiutuu itsestään ilman sopijapuolten erillisiä toimia, ellei jompikumpi osapuoli ilmoita kirjallisesti huoltosopimuksen irtisanomisesta., Osa-alue 2) WGS kirjastonvalmistusreagenssit ja tarvikkeet Osa-alueen hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.

Tarvikesopimus (liite 4) on voimassa määräaikaisena kaksi (2) vuotta, minkä jälkeen se on voimassa toistaiseksi., Osa-alue 3) RNA kirjastonvalmistusreagenssit ja tarvikkeet Osa-alueen hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.

Tarvikesopimus (liite 4) on voimassa määräaikaisena kaksi (2) vuotta, minkä jälkeen se on voimassa toistaiseksi.,

Ilmoitusnumero 2024-015012
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Diagnostiikka- ja radiodiagnostiikkalaitteet ja -tarvikkeet (33124000), Diagnostiikkalaitteet (33124100)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot HUS-yhtymä
PL 441 (Uutistie 5, 01770 Vantaa) 00029 HUS FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Hansel Oy:n ”Toimitilakalusteet 2021–2025” dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaolon jatkaminen 11.11.2027 asti

Suomi | Hansel Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 7.10.2024 Määräaika: 3 vuotta kuluttua | 11.11.2027 21:55 Alkuperäinen ilmoitus

DPS:N KOHDE

Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena on toimitilakalusteiden sekä niihin liittyvien palveluiden toimittaminen Hansel Oy:n asiakkaille. DPS:n kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.

DPS:N LUOKAT

Dynaaminen hankintajärjestelmä on jaettu kahteen (2) toisistaan riippumattomaan luokkaan (osa-alueeseen):
- Luokka 1: Kalusteet tavarahankintana
- Luokka 2: Kalusteet palveluhankintana

Luokkiin sisältyvät tuotteet ja palvelut on kuvattu osallistumispyynnön liitteissä 1a "DPS:n kohde, luokka 1 Kalusteet tavarahankintana" ja 1b "DPS:n kohde, luokka 2 Kalusteet palveluhankintana".

Ehdokas voi hakea yhteen luokkaan tai molempiin luokkiin yhdellä hakemuksella. Ehdokkaan tulee ilmoittaa kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit" mihin luokkaan/luokkiin ehdokas jättää osallistumishakemuksen. Ehdokkaan tulee toimittaa kuhunkin hakemaansa luokkaan edellytetyt ehdokkaan soveltuvuutta ja osallistumispyynnön mukaisuutta osoittavat liitteet ja selvitykset.

Hyväksyttyjen ehdokkaiden kanssa tehdään kustakin luokasta oma luokkakohtainen DPS-sopimus.

DPS:N KESTO

DPS:n kesto on 12.10.2021-11.11.2027.

DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 12.11.2021. DPS:n hankintavaihe päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä 11.11.2027.

Hanselilla on oikeus keskeyttää dynaaminen hankintajärjestelmä tai sen yksittäinen luokka(luokka 1 tai 2) kesken sen voimassaolon. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä osallistumishakemuksen DPS:n luokkiin. DPS on voimassa 11.11.2027 saakka, ellei Hansel keskeytä sitä DPS:n voimassallessa.

DPS:N SISÄISET KILPAILUTUKSET

Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:n kuhunkin luokkaan hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla. Sisäisiä kilpailutuksia voidaan tehdä DPS:n hankintavaiheen alettua. Hankintasopimukset tulee tehdä ennen dynaamisen hankintajärjestelmän päättymistä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään 11.11.2029 saakka.

Kukin dynaamisen hankintajärjestelmän sisäinen kilpailutus tulee tehdä yhdestä luokasta. Tämä tarkoittaa sitä, että Asiakkaan tarjouspyyntö voi koskea vain luokkaa 1 tai luokkaa 2.

Luokka 1 Kalusteet tavarahankintana

Hankintasopimukseen perustuvia hankintoja (tilauksia) voidaan tehdä ennen hankintasopimuksen päättymistä. Tilauksiin perustuvat toimitukset tulee toimittaa viimeistään kuuden (6) kuukauden kuluessa hankintasopimuksen päättymisestä.

Luokka 2 Kalusteet palveluhankintana:

Hankintasopimukseen perustuvia hankintoja (tilauksia) voidaan tehdä ennen hankintasopimuksen päättymistä. Tilatut palvelut ja niihin sisältyvät tuotteet tulee toimittaa hankintasopimuksen keston aikana.

ILMOITUKSEEN LIITTYVÄT LINKIT

Toimitilakalusteet 2021–2025 dynaamisen hankintajärjestelmän osallistumispyyntö on saatavissa osoitteesta https://tarjouspalvelu.fi/UX/TP/SiirryTarjouspyyntoon/?tpId=368615&p=2041.

Tällä ilmoituksella ei perusteta uutta dynaamista hankintajärjestelmää, vaan ilmoituksella ilmoitetaan olemassa olevan dynaamisen hankintajärjestelmän "Toimitilakalusteet 2021–2025" voimassaolon jatkamisesta.

Alkuperäinen ilmoitus löytyy osoitteesta: https://www.hankintailmoitukset.fi/fi/public/procurement/52533/notice/83735/overview.

Dynaamista hankintajärjestelmää on aiemmin korjattu seuraavalla ilmoituksella: https://www.hankintailmoitukset.fi/fi/public/procurement/52533/notice/124074/overview.

Tällä ilmoituksella Toimitilakalusteet 2021–2025 dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloa jatketaan 2 vuodella 11.11.2027 saakka., Toimitilakalusteet 2021-2025 (DPS) - Luokka 1: Kalusteet tavarahankintana Toimitilakalusteiden sekä niihin liittyvien palveluiden toimittaminen Hansel Oy:n asiakkailleluokassa 1: Toimitilakalusteet 2021-2025 (DPS) - Kalusteet tavarahankintana., Toimitilakalusteet 2021-2025 (DPS) - Luokka 2: Kalusteet palveluhankintana Toimitilakalusteiden sekä niihin liittyvien palveluiden toimittaminen palveluna Hansel Oy:nasiakkaille luokassa 2: Toimitilakalusteet 2021-2025 (DPS) - Kalusteet palveluhankintana,

Ilmoitusnumero 2024-014945
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Huonekalut (39100000), Istuimet, tuolit, niihin liittyvät tuotteet ja niiden osat (39110000), Pöydät, astia- ja muut kaapit, kirjoituspöydät ja kirjahyllyt (39120000), Toimistokalusteet (39130000), Erilaiset kalusteet ja laitteet (39150000), Kokoushuoneiden kalusteet (39153000), Huonekalujen korjaus ja huolto (50850000), Asennuspalvelut (ohjelmistoja lukuun ottamatta) (51000000), Kuljetuspalvelut (jätteen kuljetusta lukuun ottamatta) (60000000), Rahdinkuljetusliikkeiden palvelut (63521000), Sisustuspalvelut (79931000), Sisustussuunnittelupalvelut (79932000), Jätteenkierrätyspalvelut (90514000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI AX
Osoitetiedot Hansel Oy
PL 1386 00101 HELSINKI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ulkoalueiden hoito ja sisäpuolinen huolto Tredu Metsätien kahteen kiinteistöön

Suomi | Tampereen Tilapalvelut Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 7.10.2024 Määräaika: 2 viikkoa kuluttua | 8.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Ulkoalueiden hoito ja sisäpuolinen huolto Tredu Metsätien kahteen kiinteistöön Hankinnan kohteena on Ylöjärven Kurussa sijaitsevien oppilaitoskiinteistöjen ulkoalueiden hoito, sisäpuolinen huolto ja kiinteistöihin liittyvät pienet korjaustyöt Tehtäväkuvauksen (liite 2) mukaisesti.

Kiinteistöt sijaitsevat osoitteissa: Metsätie 1 ja Tammikankaantie 2, 34300, Ylöjärvi.

Tampereen Tilapalveluiden tavoitteena on, että kilpailuttamalla saatu kumppanuus olisi pitkäkestoista. Tavoitteeseen pääsyn edellytyksiä ovat muun muassa palvelun hyvä laatu ja hyvin sujuva yhteistyö. Tampereen Tilapalvelut arvostaa asiakaslähtöistä toimintaa, jossa otetaan huomioon asiakkaiden tarpeet ja kohteiden erityispiirteet.

Tarkemmat hankinnan kohteen tiedot esitetään hankinta-asiakirjoissa.,

Ilmoitusnumero 2024-015011
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Korjaus- ja huoltopalvelut (50000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI197
Osoitetiedot Tampereen Tilapalvelut Oy
33101 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Vaihtomattopalvelun hankinta

Suomi | Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 7.10.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 5.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Vaihtomattopalvelun hankinta Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue (myöhemmin myös Tilaaja) pyytää tarjouksia vaihtomattopalvelun hankinnasta.

Hankinnan kohteena on toimiva vaihtomattopalvelu, jolla taataan, että Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen yksiköissä on puhtaat vaihtomatot ja niiden vaihdot tapahtuvat onnistuneesti ja ajallaan.

Hankintaan valitaan yksi (1) palveluntuottaja ja yksi (1) varapalveluntuottaja.

Tarkempi kuvaus hankinnan kohteesta löytyy liitteestä 2 "hankinnan kohteen kuvaus".,

Ilmoitusnumero 2024-014982
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tekstiilien puhdistuspalvelut (98312000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Tekniikantie 15 02033 PL 33 Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Asuinrakennushankkeiden toteuttaminen kokonaisvastuutoimituksena, Projektihankinta

Suomi | A-Kruunu Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 6.10.2024 Määräaika: Umpeutunut | 21.10.2024 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

Asuinrakennushankkeiden toteuttaminen kokonaisvastuutoimituksena, Projektihankinta Vähimmäisvaatimukset hankkeelle:
- Tontin tulee sijaita Kirkkonummella ja postinumeroalueella 02400.
- Tontti voi olla oma tai vuokratontti, ei kuitenkaan kunnalta hankittu.
- Rakennustyypin tulee olla asuinkerrostalo.
- Hankkeen koon tulee olla 3000-4500 kerrosalaneliömetriä
- Tontin tulee sijaita max. 2 km päässä Kirkkonummen juna-asemalta
- Tontin tulee sijaita max. 250 metrin kävelyetäisyydellä julkisen liikenteen pysäkiltä hankkeessa toteuttavan asuintalon käyttöönottohetkellä.
- Tonttien sijainnit ovat alueellisesti keskeisillä paikoilla kohtuullisten liikenneyhteyksien varrella.
- Tontin ja kohteen tulee olla hintatasoltaan korkotukivuokratuotantoon (ARA-hintataso) soveltuva.
- Hankkeen tilaohjelman ja asuntojen keskipinta-alan tulee olla muokattavissa A-Kruunulle soveltuviksi.
- Hankkeiden käynnistämisen edellytyksenä on suunnitelmien ja kustannusten hyväksyminen ARA:ssa.
- Hankkeiden rakentaminen tulee voida aloittaa vuosien 2024-2025 aikana.
- Alueella tulee olla riittävästi kysyntää korkotukivuokra-asunnoille.

Osallistujan tulee vapaamuotoisessa hakemuksessaan toimittaa riittävät tiedot ehdotetuista hankkeista neuvotteluihin valitsemisen pohjaksi.

Osallistumishakemus toimitetaan sähköpostitse.,

Ilmoitusnumero 2024-014943
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot A-Kruunu Oy
Pasilankatu 13 00520 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Asuinrakennushankkeiden toteuttaminen kokonaisvastuutoimituksena, Projektihankinta

Suomi | A-Kruunu Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 6.10.2024 Määräaika: Umpeutunut | 21.10.2024 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

Asuinrakennushankkeiden toteuttaminen kokonaisvastuutoimituksena, Projektihankinta Vähimmäisvaatimuksen hankkeelle:
- Tontin tulee sijaita Kuopiossa ja postinumeroalueella 70200.
- Tontti voi olla oma tai vuokratontti, ei kuitenkaan kunnalta hankittu.
- Rakennustyypin tulee olla asuinkerrostalo.
- Hankkeen koon tulee olla 2500-4000 kerrosalaneliömetriä.
- Tontin tulee sijaita max. 2 km päässä Kuopion keskustasta.
- Tontin tulee sijaita max. 150 metrin kävelyetäisyydellä julkisen liikenteen pysäkiltä hankkeessa toteuttavan asuintalon käyttöönottohetkellä.
- Tonttien sijainnit ovat alueellisesti keskeisillä paikoilla kohtuullisten liikenneyhteyksien varrella.
- Tontin ja kohteen tulee olla hintatasoltaa korkotukivuokratuotantoon (ARA-hintataso) soveltuva.
- Hankkeen tilaohjelman ja asuntojen keskipinta-alan tulee olla muokattavissa A-Kruunulle soveltuviksi.
- Hankkeiden käynnistämisen edellytyksenä on suunnitelmien ja kustannusten hyväksyminen ARA:ssa.
- Hankkeiden rakentamisen tulee voida aloittaa vuosien 2024-2025 aikana.
- Asuinalueella tulee olla riittävästi kysyntää korkotukivuokra-asunnoille.

Osallistujan tulee hakemuksessaan toimittaa riittävät tiedot ehdotetuista hankkeista neuvotteluihin valitsemisen pohjaksi.

Osallistumishakemus toimitetaan sähköpostitse.,

Ilmoitusnumero 2024-014942
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D2
Osoitetiedot A-Kruunu Oy
Pasilankatu 13 00520 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Siivouspalvelut, Iisalmen kaupunki

Suomi | Sansia Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 5.10.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 4.11.2024 08:00 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena on seuraavat siivouspalvelut Iisalmen kaupungille:

- Juhani Ahon koulu
- Edvin Laineen koulu
- Edvin Laineen puukoulu
- Lumakeskus
- Luuniemen maaseutupalveluiden toimistot

, KOHDE 1: Juhani Ahon koulu, Edvin Laineen koulu, Edvin Laineen puukoulu ja Lumakeskus Siivottavat kohteet: Juhani Ahon koulu, Edvin Laineen koulu, Edvin Laineen puukoulu ja Lumakeskus, KOHDE 2: Luuniemen maaseutupalveluiden toimistot Siivottavat kohteet: Luuniemen maaseutupalveluiden toimistot,

Ilmoitusnumero 2024-014931
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Siivous- ja puhdistuspalvelut (90910000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D2
Osoitetiedot Sansia Oy
PL 2000 70601 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ostolaskujen kierrätyksen ja tiliöinnin tekoälypalvelu

Suomi | Numera Palvelut Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 5.10.2024 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 4.11.2024 07:00 Alkuperäinen ilmoitus

Ostolaskujen kierrätyksen ja tiliöinnin tekoälypalvelu Numera Palvelut Oy:llä on tarve hankkia ostotilauksettomien laskujen reititykseen ja tiliöintiin historiatietoon sekä ennustamiseen perustuva, opetettavissa oleva tekoälypalvelu, jonka avulla laskujen reitityksen automaatioastetta pystytään kasvattamaan sekä laskujen tiliöintiin käytettävää manuaalista työaikaa minimoimaan. Palvelun tulee sisältää kattavat raportointimahdollisuudet, jotta raporttien avulla pystytään ohjaamaan myös toimittajien (laskun lähettäjien) käyttäytymistä ja näin parantamaan ostolaskujen reitittymisen automaatioastetta sekä tekoälypalvelun ennusteiden oikeellisuutta. Tarkemmat vaatimukset palvelulle on esitetty tarjouspyyntöasiakirjoissa.

Sopimuskausi alkaa aikaisintaan 1.12.2024, kuitenkin vasta hankintapäätöksen saatua lainvoiman.

Sopimustoimittajaksi valitaan yksi vertailussa eniten pisteitä saanut soveltuvuusvaatimukset täyttävä tarjoaja.

Hankintaa ei jaeta osakokonaisuuksiin.

Tarjousvertailussa hinnan painoarvo on 90% ja laadun 10%.

Hankintayksiköllä on oikeus tarkistaa tarjoajan tarjousasiakirjoissa antamat tiedot ennen hankintapäätöksen tekemistä.

Tilaajasta käytetään nimitystä tilaaja tai asiakas. Tarjoajasta käytetään nimitystä tarjoaja tai toimittaja.,

Ilmoitusnumero 2024-014897
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Numera Palvelut Oy
00531 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

TARJOUSPYYNTÖ: Maaomaisuuden ja tonttien arvon määrittämisen asiantuntijapalvelu

Suomi | Hämeenlinnan kaupunki
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 5.10.2024 Määräaika: 4 päivää kuluttua | 30.10.2024 14:00 Alkuperäinen ilmoitus

Hämeenlinnan kaupunki pyytää tarjoustanne maaomaisuuden arvon määrittämisen asiantuntijapalveluun. Arvonmäärityksen laatijan tulee olla Auktorisoitu Kiinteistöarvioija (AKA), ja Arvio tulee tehdä noudattaen Keskuskauppakamarin kiinteistö arviointilautakunnan sääntöjä, hyvää kiinteistöarviointitapaa ja kansainvälistä arviointistandardia (IVS) Kyseessä on hankintalain 1397/2016 mukainen palveluhankinta, jonka ennakoitu arvonlisäveroton arvo on 60.000 €. Hankinta kilpailutetaan hankintalain 42 § mukainen puitejärjestely, johon osa-alueeseen 1 otetaan mukaan 3 sopimuskumppania ja osa-alueeseen 2 otetaan 2 sopimuskumppania. Tarjoajille asetetaan soveltuvuusvaatimukset, ja kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät pääsevät mukaan tarjousvertailuun. Hankinnalle asetetaan pakolliset vaatimukset siten että halvin hinta ratkaisee. Hankintayksiköllä on oikeus tarkistaa tarjoajan tarjousasiakirjoissaan antamat tiedot ennen hankintapäätöksen tekemistä. Mikäli annetut tiedot eivät pidä paikkansa, tarjous suljetaan pois tarjouskilpailusta. Hankinnan sopimuskausi on 4 vuotta alkaen 1.12.2024 - 30.11.2028 MAAOMAISUUDEN ARVIOITSIJA JA ARVIOITAVAT TUOTTEET Hämeenlinnan kaupungin maankäyttöpalvelut vastaa kaupungin maaomaisuudesta, maan ostoista ja myynneistä. Maankäyttöpalveluiden tehtävänä on turvata kohtuuhintainen raakamaan hankinta sekä luovuttaa yksityisille ja yrityksille toimintaan sopivia tontteja. Hämeenlinnan kaupunki käyttää voimassa olevan maapolitiikan linjauksen mukaisesti tonttien ja kiinteistöjen arvioinnin apuna asiantuntijapalveluita. VYÖHYKE-ALUEET Hämeenlinnan kaupungin maankäyttöpalvelut vastaa kaupungin maaomaisuudesta, maan ostoista ja myynneistä. Maankäyttöpalveluiden tehtävänä on turvata kohtuuhintainen raakamaan hankinta sekä luovuttaa yksityisille ja yrityksille toimintaan sopivia tontteja. Hämeenlinnan kaupunki käyttää voimassa olevan maapolitiikan linjauksen mukaisesti tonttien ja kiinteistöjen arvioinnin apuna asiantuntijapalveluita. Tässä osa-alueessa on kyse yritystonttien arvioinneista.

Ilmoitusnumero 2024-149789
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Arkkitehti-, rakennus-, insinööri- ja tarkastuspalvelut (71000000), Arkkitehti-, insinööri- ja suunnittelupalvelut (71240000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C2
Osoitetiedot Hämeenlinnan kaupunki
Wetterhoffinkatu 2 13100 Hämeenlinna FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

TIETOPYYNTÖ / MARKKINAKARTOITUS: Hämeenlinnan alueen oppilaskuljetukset ja kyläpussi

Suomi | Hämeenlinnan kaupunki
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 5.10.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Hämeenlinnan kaupunki on valmistelemassa hankintaa koskien Hämeenlinnan alueen henkilökuljetuksia. Alkuvuoden 2025 aikana kilpailutetaan seuraavat kuljetukset: Lammin alueen koulukuljetukset ja kyläpussi Hauhon alueen koulukuljetukset Kalvolan koulukuljetukset ja kyläpussi Hämeenlinnan kantakaupungin koulukuljetukset MARKKINAVUOROPUHELU/INFOTILAISUUS Hämeenlinnan kaupunki on valmistelemassa kilpailutuksen yllä mainituista palveluista, jonka vuoksi järjestetään markkinavuoropuhelu/infotilaisuus keskiviikkona 23.10.2024 klo 10:00-11:30 Teams-sovelluksella. Markkinavuoropuhelun sisältö: - Tilaisuuden avaus - Hankinnan esittely - Kaupungin kysymykset liikennöitsijöille - Yhteenveto - Loppusanat Tilaisuutta ei nauhoiteta. Ennakkokysymyksiä hankintaan liittyen voitte lähettää sähköpostitse osoitteeseen koulukuljetukset@hameenlinna.fi. Markkinavuoropuheluun pystytte osallistumaan linkistä: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZDQ1YWU3NjAtZDc1Mi00YWYxLTg1MGUtODlhNTgzNWY4MGU3%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22b426a45e-0b26-4a40-91e1-5ab7e87898ec%22%2c%22Oid%22%3a%22e61947a0-86f9-4c79-a511-942c7d8793a7%22%7d Tämä ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö, vaan kutsu markkinavuoropuheluun/infotilaisuuteen. Markkinavuoropuhelun tarkoituksena on kartoittaa markkinoita ja saada tietoa, jotta hankinta voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti. Markkinavuoropuheluun osallistuminen ei sido palveluntuottajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen eikä ole myöskään sen edellytys. Kaikki markkinavuoropuhelun aikana esitetyt suunnitteilla olevaa hankintaa koskevat tiedot ja vaatimukset ovat vielä alustavia ja ne voivat muuttua. Hankinnan kohdetta ja/tai aikataulua tarkennetaan myöhemmin, joten hankinnan kohde ja/tai aikataulu voi muuttua. Tietopyyntöön vastaamatta jättäminen ei estä tarjouskilpailuun osallistumista eikä tietopyyntöön vastaaminen vaikuta millään tavoin tarjoajan asemaan tarjouskilpailussa. Hämeenlinnan kaupunki ei maksa korvausta tietopyyntöön vastaamisesta eikä markkinakartoitukseen ja vuoropuheluun osallistumisesta. Hämeenlinnan kaupunki on valmistelemassa hankintaa koskien Hämeenlinnan alueen henkilökuljetuksia. Alkuvuoden 2025 aikana kilpailutetaan seuraavat kuljetukset: Lammin alueen koulukuljetukset ja kyläpussi Hauhon alueen koulukuljetukset Kalvolan koulukuljetukset ja kyläpussi Hämeenlinnan kantakaupungin koulukuljetukset MARKKINAVUOROPUHELU/INFOTILAISUUS Hämeenlinnan kaupunki on valmistelemassa kilpailutuksen yllä mainituista palveluista, jonka vuoksi järjestetään markkinavuoropuhelu/infotilaisuus keskiviikkona 23.10.2024 klo 10:00-11:30 Teams-sovelluksella. Markkinavuoropuhelun sisältö: - Tilaisuuden avaus - Hankinnan esittely - Kaupungin kysymykset liikennöitsijöille - Yhteenveto - Loppusanat Tilaisuutta ei nauhoiteta. Ennakkokysymyksiä hankintaan liittyen voitte lähettää sähköpostitse osoitteeseen koulukuljetukset@hameenlinna.fi. Markkinavuoropuheluun pystytte osallistumaan linkistä: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZDQ1YWU3NjAtZDc1Mi00YWYxLTg1MGUtODlhNTgzNWY4MGU3%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22b426a45e-0b26-4a40-91e1-5ab7e87898ec%22%2c%22Oid%22%3a%22e61947a0-86f9-4c79-a511-942c7d8793a7%22%7d Tämä ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö, vaan kutsu markkinavuoropuheluun/infotilaisuuteen. Markkinavuoropuhelun tarkoituksena on kartoittaa markkinoita ja saada tietoa, jotta hankinta voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti. Markkinavuoropuheluun osallistuminen ei sido palveluntuottajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen eikä ole myöskään sen edellytys. Kaikki markkinavuoropuhelun aikana esitetyt suunnitteilla olevaa hankintaa koskevat tiedot ja vaatimukset ovat vielä alustavia ja ne voivat muuttua. Hankinnan kohdetta ja/tai aikataulua tarkennetaan myöhemmin, joten hankinnan kohde ja/tai aikataulu voi muuttua. Tietopyyntöön vastaamatta jättäminen ei estä tarjouskilpailuun osallistumista eikä tietopyyntöön vastaaminen vaikuta millään tavoin tarjoajan asemaan tarjouskilpailussa. Hämeenlinnan kaupunki ei maksa korvausta tietopyyntöön vastaamisesta eikä markkinakartoitukseen ja vuoropuheluun osallistumisesta.

Ilmoitusnumero 2024-149772
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Kuljetuspalvelut (jätteen kuljetusta lukuun ottamatta) (60000000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1C2
Osoitetiedot Hämeenlinnan kaupunki
Wetterhoffinkatu 2 13100 Hämeenlinna FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tietopyyntö Nesteen- ja verensiirron tarvikkeet

Suomi | Sansia Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 5.10.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Tämä ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö, vaan tietopyyntö mahdollisille tarjoajille. Tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa markkinoita ja kerätä tietoa sekä toimittajien kommentteja, jotta mahdollinen tuleva tarjouskilpailu voitaisiin toteuttaa tarkoituksenmukaisella tavalla. Tietopyynnöllä ei pyydetä, eikä siihen anneta, tarjouksia. Hankintayksikölle esitettyihin kommentteihin ja lisäkysymyksiin ei vastata. Tietopyyntö ei velvoita hankintayksikköä suorittamaan varsinaista hankintaa tai toteuttamaan hankintaa tietopyynnössä kuvatulla tavalla. Hankintayksikkö ei ole velvollinen ottamaan huomioon tietopyyntöön saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa. Tietopyyntöön vastanneille ei makseta korvausta tietopyyntöön vastaamisesta tai mahdolliseen markkinavuoropuhelutilaisuuteen osallistumisesta. Tietopyyntöön vastaaminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä myöskään ole edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa. Tietopyynnön liitteenä olevat dokumentit ovat vain luonnoksia, joten niissä esiintyvät päivämäärät eivät edusta todellisia tarjousaikoja tai lisätietokysymysten jättöaikoja. Tarjouspyyntöluonnoksella osa- alueet ovat muodostettu Sailab- tuoteryhmien mukaisesti. Osa- alueita on tällä hetkellä 31 kpl. Toivomme erityisesti tietopyynnöllä kommentteja toimittajilta, miten osa- aluejakoa kannattaisi muokata. Kommentoida voi lataamalla kommentit tietopyynnön "Yhteiset kriteerit / tiedot" - osioon merkitylle paikalle. Lisätietokysymyksiin ei vastata. Tämä ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö, vaan tietopyyntö mahdollisille tarjoajille. Tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa markkinoita ja kerätä tietoa sekä toimittajien kommentteja, jotta mahdollinen tuleva tarjouskilpailu voitaisiin toteuttaa tarkoituksenmukaisella tavalla. Tietopyynnöllä ei pyydetä, eikä siihen anneta, tarjouksia. Hankintayksikölle esitettyihin kommentteihin ja lisäkysymyksiin ei vastata. Tietopyyntö ei velvoita hankintayksikköä suorittamaan varsinaista hankintaa tai toteuttamaan hankintaa tietopyynnössä kuvatulla tavalla. Hankintayksikkö ei ole velvollinen ottamaan huomioon tietopyyntöön saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa. Tietopyyntöön vastanneille ei makseta korvausta tietopyyntöön vastaamisesta tai mahdolliseen markkinavuoropuhelutilaisuuteen osallistumisesta. Tietopyyntöön vastaaminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä myöskään ole edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa. Tietopyynnön liitteenä olevat dokumentit ovat vain luonnoksia, joten niissä esiintyvät päivämäärät eivät edusta todellisia tarjousaikoja tai lisätietokysymysten jättöaikoja. Tarjouspyyntöluonnoksella osa- alueet ovat muodostettu Sailab- tuoteryhmien mukaisesti. Osa- alueita on tällä hetkellä 31 kpl. Toivomme erityisesti tietopyynnöllä kommentteja toimittajilta, miten osa- aluejakoa kannattaisi muokata. Kommentoida voi lataamalla kommentit tietopyynnön "Yhteiset kriteerit / tiedot" - osioon merkitylle paikalle. Lisätietokysymyksiin ei vastata.

Ilmoitusnumero 2024-149747
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset kertakäyttötarvikkeet (33140000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1D2 FI1D1 FI1D3
Osoitetiedot Sansia Oy
PL 2000 70601 Kuopio FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

176094 CAD/CAM- laitteisto

Suomi | Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 5.10.2024 Määräaika: 2 viikkoa kuluttua | 8.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

176094 CAD/CAM- laitteisto Pohjois-Pohjanmaa hyvinvointialue (myöhemmin Pohde) pyytää tarjoustanne CAD/CAM- järjestelmistä tämän
tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.

Hankinnan kohteena on CAD/CAM laitteisto. CAD/CAM järjestelmän tulee sisältää skanneriyksikkö tarvittavilla ohjelmistoilla ja jyrsinyksikkö. Laitteiston tulee soveltua hampaiston digitaaliseen jäljentämiseen. Laitteistoa käytetään hoidon dokumentoinnissa ja suunnittelussa, oikomiskojeiden suunnittelussa ja apulaitteiden käyttöönotossa sekä apuna protetiikassa, korjaavassa hoidossa ja kliinisessä hoitoharjoittelussa.

Hankintasopimus on voimassa kaksi (2) vuotta, jonka lisäksi on mahdollisuus 1+1 vuoden optioon. Tilaaja päättää optioiden
käytöstä erikseen.

Tarjottavilta laitteilta edellytetään koekäyttömahdollisuutta Pohteen tiloissa.

Tarjouspyynnössä ilmoitetut laitteiden kulutusmäärät ovat arvioituja hankintakauden kulutusmääriä. Arvioidut laitekulutusmäärät
ilmoitetaan tarjoajalle ainoastaan tarjouksen tekemisen tueksi. Hankintasopimus ei muodosta hankintayksikölle
määräostovelvoitetta, vaan todellinen kulutus voi olla suurempi tai pienempi.

Hankinnan kohteet on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa.

Hankinta on ehdollinen siten, että hankinta toteutetaan ja hankintasopimus tehdään, jos sille myönnetään riittävä
määräraha vuoden 2024 talousarviossa. Jos hankinta toteutetaan, sopimuskauden aikana hyvinvointialue osoittaa määrärahat
tämän hankintapäätöksen mukaisille hankinnoille kunakin vuonna erikseen. Hankintoja toteutetaan kunakin vuonna määrärahojen
puitteissa. Jos määrärahaa ei jotakin vuotta koskien myönnetä lainkaan, ei hankintapäätöksen mukaisia hankintoja tuona vuotena
tehdä.,

Ilmoitusnumero 2024-014929
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Hammashoidon alan välineet ja laitteet (33130000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue
PL 10 90029 POHDE FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma