Kajaanin kaupunki on tehnyt selvityksen palveluhallinnan hankintatarpeista kevään 2024 aikana. Efecte Finland Oy pystyy tarjoamaan järjestelmän nopean käyttöönoton syksyn 2024 aikana. Kyseinen järjestelmä on jo käytössä Kajaanin ammattikorkeakoululla ja kaupungilla tulee olla käytössä sama järjestelmä, jotta toiminta on yhdenmukaista. Järjestelmässä on valmiit integraatiot kaupungin ohjelmiin, järjestelmä on tuttu käyttäjille sekä helppokäyttöinen ja suomenkielinen, joka ehdoton edellytys hankinnalle. Palveluhallinta ratkaisu voidaan laajentaa myös kaupungin muiden toimialojen ja yksiköiden käyttöön.
Lähde: Hilma
Konttimaisen moottoritutkimusympäristön ja urakoinnin hankinta
Konttimaisen moottoritutkimusympäristön ja urakoinnin hankinta Hankinnan kohteena on moottoritutkimukseen sopiva, konttimainen tutkimusympäristö (ns. Hybridikontti), jossa voidaan tutkia vedyn, ammoniakin ja alkoholipolttoaineiden toimintaa moottorissa. Hankittava kontti tulee sijoittumaan Varsinais-Suomeen, mutta lopullinen, tarkka sijoituspaikka selviää vasta vuoden 2025 alussa. Hankinta liittyy HybridiKontti – Synteettisten uusiutuvien moottoripolttoaineiden tutkimusalusta -hankkeeseen (A80326/A80328), joka on Euroopan unionin osarahoittama.
Hybridikontin hankintaan on varattu 200.000 euroa (alv. 0%). Kilpailutus toteutetaan ns. ranskalaista urakkaa hyödyntäen, jolloin kilpailutuksen voittajaksi valitaan yritys, jonka tarjouksen katsotaan tarjoavan laadukkaimman / laajimman kokonaisratkaisun hankintaan varatulla kokonaissummalla.
Hankinnan kohdetta on kuvattu tarkemmin liitteessä 1 (Tekniset vaatimukset). Tarjousten vertailua on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön kohdassa Päätöksenteon perusteet.,
Jäsenlehden painatuspalvelun hankinta
Hankinnan kohteena on Keliakialiiton julkaiseman Gluteeniton – elämä jäsenlehden painatus, jakelu valtakunnallisesti ja postitus määriteltyihin osoitteisiin. Hankintasopimuksen tavoitteena on hankkia kustannustehokkaita, joustavia ja laadukkaita painopalveluita ja lehden sujuvaa, oikea-aikaista jakelua kohderyhmälle. Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti seuraavissa liitteissä. (Liitteet 1-3) Gluteeniton elämä -lehti on Keliakialiiton toimittama jäsenlehti, joka ilmestyy viisi kertaa vuodessa. Lehteä postitetaan tällä hetkellä noin 18 000 osoitteeseen (vaihtelu 16 000- 20 000 kpl). Lehden painosmäärä 19 000 - 22 000 kpl. Jäsenille postitettavien lehtien lisäksi jäsenlehteä lähetetään pakettina liiton 30 paikallisyhdistykseen ja loput painoksesta toimitetaan laatikkopakattuna liiton toimistolle. Hankinnan kohteen ja palvelujen tarkempi kuvaus ja lisätiedot löytyvät liittestä 1.
Kansallisten hankintojen suorahankintailmoitus, olemassa olevan digitaalisen kaksosen laajennusosa käyttäjäinfo- ja visualisointijärjestelmään
Kansallisten hankintojen suorahankintailmoitus, olemassa olevan digitaalisen kaksosen laajennusosa käyttäjäinfo- ja visualisointijärjestelmään.
LVI asennus- ja korjaustyöt sekä pientarvikkeineen 530455 / 2024
LVI asennus- ja korjaustyöt sekä pientarvikkeineen 530455 / 2024 Pieksämäen kaupunki pyytää sitovia kirjallisia tarjouksia Hilma-ilmoituskanavassa julkaistun hankintailmoituksen sen liitteiden mukaisesti Pieksämäen kaupungin käyttöön LVI asennus- ja korjaustyöt sekä pientarvikkeineen 530455 / 2024I hankinnasta tässä tarjouspyynnössä esitetyllä tavalla. Pieksämäen kaupunki pyytää sitovaa tarjoustanne Pieksämäen kaupungin käyttöön tulevasta Pieksämäen kaupungin kiinteistöissä tehtävistä, ilman erillistä tarjouspyyntömenettelyä suoritettavista LVI asennus- ja korjaustöistä pientarvikkeineen tässä tarjouspyynnössä esitetyllä tavalla. Tehtävät / työsuoritukset tilataan tuntiveloitusperiaatteella. Tarjouspyyntö käsittää Pieksämäen kaupungin kiinteistöissä tehtäviä ilman erillistä tarjouspyyntöä suoritettavia asennus- ja korjaustöitä sekä pientarvikkeita. Hankinnasta tehdään puitejärjestely, johon valitaan useampi soveltuvuusvaatimukset täyttävää tarjoajaa urakoitsijoiksi. Tarjottavat osa-alueet LVI-töissä Osa-alue 1: Putkiasentaja ja työnjohto Osa-alue 2: IV-asentaja ja työnjohto Materiaalien ja vuokrakoneiden toteutuneisiin kustannuksiin lisätään 12 % yleiskustannuksia. Tilaaja tilaa tästä kilpailutuksesta tehtävällä sopimuksella alle hankintalain kansallisen kynnysarvon (150 000 €) olevia asennus ja korjaustöitä pientarvikkeineen, yli kansallisen kynnysarvon olevat hankinnat kilpailutetaan erikseen. Tilaaja varaa oikeuden kilpailuttaa investointikohteita sekä muita rakennuskohteita myös erikseen. Tilaaja ei sitoudu mihinkään vähimmäismääriin, vaan pidättää itselleen oikeuden hankkia palveluja vuosittain ainoastaan tarvitsemansa määrän. Tilaaja tilaa tähän puitesopimukseen valittujen toimittajien keskuudesta kohteeseen sopivimman urakoitsijan edullisuusjärjestyksessä ottaen huomioon toimituskyvyn ja käytettävän kaluston soveltuvuuden työhön tilaamishetkellä. Hinnan lisäksi sopimuskaudella tilatessa huomioidaan asiakkaan/tilaajan tarpeet (vaativuustasot), toimittajan kokemus ja toimittajan sijainti suhteessa rakennushankkeeseen sekä kyky toimittaa palvelua haluttuna ajankohtana. Maksun suoritus Maksu suoritetaan, kun työ on valmis ja tilaaja tai tilaajan nimeämä valvoja toteaa työn hyväksytysti vastaanotetuksi. Työstä laaditaan tarvittaessa erillinen vastaanotto - ja tarkastuspöytäkirja. Valitulla / valituilla toimittajilla tulee olla riittävä ja ammattitaitoinen henkilöstö, sekä riittävä kalusto ja työvälineet. Toimittajan työntekijät toimivat oman työnjohtonsa valvonnassa ellei toisin sovita. Toimittajan tulee ilmoittaa tilaajalle työmaan työsuojeluorganisaatio ja työmaan turvallisuudesta vastaava henkilö. Vastuuhenkilöt luetellaan tarjouksessa varahenkilöineen tarjouspyynnön kelpoisuus ja vähimmäisvaatimukset kohtaan. Ennen sopimuksen allekirjoitusta on valitun/valittujen urakoitsijoiden ilmoitettava kirjallisesti tilaajalle vastuullinen työnjohtaja yhteystietoineen. Putkiasentaja ja työnjohto Osa-alue 1 Putken asennus- ja korjaustyöt sekä pientarvikkeet Tarjouspyyntö käsittää Pieksämäen kaupungin kiinteistöissä tehtäviä ilman erillistä tarjouspyyntöä suoritettavia asennus- ja korjaustöitä sekä pientarvikkeita. Tarjottujen hintojen tulee sisältää työnjohdolliset tehtävät sekä suunnitteluvastuun pienemmissä korjaus- ja asennustöissä. Suuremmat korjaus- ja asennustyöt suunnitellaan yhdessä tilaajan kanssa. LVI-asentaja ja työnjohto Osa-alue 2 LVI-asennus- ja korjaustyöt sekä pientarvikkeet Tarjouspyyntö käsittää Pieksämäen kaupungin kiinteistöissä tehtäviä ilman erillistä tarjouspyyntöä suoritettavia asennus- ja korjaustöitä sekä pientarvikkeita. Tarjottujen hintojen tulee sisältää työnjohdolliset tehtävät sekä suunnitteluvastuun pienemmissä korjaus- ja asennustöissä. Suuremmat korjaus- ja asennustyöt suunnitellaan yhdessä tilaajan kanssa.
Työllistymiseen ohjaava palvelukokonaisuus, Mikkelin kaupunki
Hankinnan kohteena on työllistymiseen ohjaava palvelukokonaisuus Mikkelin seudun työllisyysalueelle, jossa vastuukuntana toimii Mikkelin kaupunki ja osallistujakuntina Hirvensalmi, Juva, Kangasniemi, Mäntyharju, (Pertunmaa) ja Puumala. Hankinnan tavoitteena on vahvistaa työllistymistä erityisesti niissä kohderyhmissä ja tilanteissa, joissa työllistymisen edellytykset täyttyvät, mutta työttömyyden pitkittyminen on myös uhkana. Tällaisia kohderyhmiä ovat erityisesti nuoret, vieraskieliset, työuran loppupuolella olevat sekä osatyökykyiset., Pian töihin palvelu Tavoitteena on välittää työnhakija-asiakas mahdollisimman pian työmarkkinoille työnvälityksellisin toimenpitein. Palveluun ohjataan asiakkaita, joilla on edellytykset työllistyä välittömästi seudulla oleviin työpaikkoihin, mutta joiden työttömyys uhkaa pitkittyä. Palvelussa haetaan työnhakija-asiakkaan työnhaun tehostamista, työnantajaverkoston hyödyntämistä ja laadullisesti pysyväluontoiseen työllistymiseen tähtäävää lopputulosta. Palvelussa maksetaan palveluntuottajalle pohjapalkkio, joka on vastineena palautetulle alkukartoitusraportille sekä asiakkuuden loppuraportille. Varsinainen palkkio maksetaan asiakkaan työllistymisestä tai tutkintoon (tai tutkinnon osaan) valmistavaan koulutukseen siirtymistä (pois lukien omo-opinnot, eli opiskelu työttömyysturvalla).
Palkkiomalli: Palveluntuottajalle maksetaan alkuun pohjapalkkio alkukartoituksesta. Lopullinen palkkio maksetaan onnistuneesta asiakkaan työllistymisestä., Valmennuksesta töihin- palvelu Tavoitteena on vahvistaa työnhakijan työllistymistä lyhyen valmennusjakson avulla. Palveluun ohjataan asiakkaita, joilla työllistymisedellytykset ovat olemassa ja jotka selkeästi hyötyvät lyhyestä valmennusjaksosta. Valmennusjakso voi olla ohjattu työkokeilu, osaamiskartoitus, ryhmäpalvelu tms. Palveluntuottaja järjestää tai organisoi valmennusjakson asiakkaalle tai asiakkaan kanssa. Palvelussa maksetaan palveluntuottajalle pohjapalkkio, joka on vastineena palautetulle alkukartoitusraportille sekä asiakkuuden loppuraportille. Varsinainen palkkio maksetaan asiakkaan työllistymisestä tai tutkintoon (tai tutkinnon osaan) valmistavaan koulutukseen siirtymistä (pois lukien omo-opinnot, eli opiskelu työttömyysturvalla). Palkkion suuruus on korotettu, jolla huomioidaan valmennuksesta aiheutuvia kuluja.,
Neuvottoman koulu-/päiväkotihanke, KVR-urakka
Haminan kaupunki pyytää tarjoustanne Neuvottoman koulu-/päiväkotihankkeen KVR-urakasta. Urakan kohteena on Neuvottoman koulun alueelle rakennettavat siirtokelpoiset tilat koululle ja varhaiskasvatukselle. Rakennuskohde käsittää moduulikoulun ja päiväkodin rakentamisen siirtokelpoisista tilaelementeistä oheisten urakka-asiakirjojen mukaisesti KVR-urakkana seitsemän vuoden vuokrahankintana. Rakennuksen tulee täyttää pysyvän rakennuksen rakennusmääräykset. KVR-urakka sisältää moduulikoulun ja päiväkodin rakennus- ja asennustyöt urakkasopimusasiakirjojen mukaisesti täysin valmiiksi saatettuna. Rakennukset jäävät Kiinteistöleasingrahoittajan omistukseen leasingvuokranantajana. Tilaajalla on oikeus lunastaa rakennukset 84 kk leasingajan jälkeen urakoitsijan tarjouksessa ilmoittamalla jäännösarvolla. Jos kaupunki ei käytä lunastusoikeutta, voidaan leasing-sopimusta jatkaa lu- nastusarvon pääomakustannus huomioiden. Tilaaja järjestää hankkeen rahoitussopimuksen. Urakoitsijavalinnan jälkeen hankkeesta tehdään kolmikantasopimus tilaajan, urakoitsijan ja rahoittajan välillä. Sopimuksen teon yhteydessä kiinteistön tontti vuokrataan kiinteistöleasing-rahoittajalle.
KASKO 10-24 / Digitaalisten painokoneiden hankinta (2kpl) Stadin ammattiopistolle 2024.
Hankinnan kohteena on digipainokoneet (2 kpl) ja niihin kuuluvat huolto- ja klikkisopimukset, Stadin ammattiopistolle opetuskäyttöön. Hankittavana määränä on 2 kappaletta ja hankinta sijoittuu vuodelle 2024. Sopimuskausi on yksi (1) vuosi ja hankintaan liittyy mahdollisuus hankkia muita laitteisiin kuuluvia palveluita. Digitaalinen painokone A Hankinnan kohteena on digipainokone ja siihen kuuluva huolto- ja klikki sopimus Stadin ammattiopistolle opetuskäyttöön. Hankinta sijoittuu vuodelle 2024. Digitaalinen painokone B Hankinnan kohteena on digipainokone ja siihen kuuluva huolto- ja klikki sopimus Stadin ammattiopistolle opetuskäyttöön. Hankinta sijoittuu vuodelle 2024.
Selvitystyö Ruunaan ranta-asemakaavan vesi- ja jätevesihuollon toteuttamisen vaihtoehdoista ja kustannuksista
Metsähallitus kilpailuttaa selvitystyön Ruunaan ranta-asemakaavan vesi- ja jätevesihuollon toteuttamisen vaihtoehdoista ja kustannuksista. Hankintamenettely on avoin. Hankinnan arvo ei ylitä kansallista kynnysarvoa, joten hankinnassa ei sovelleta lakia julkisista hankinnoista. Kyseessä on hankinnan uudelleen kilpailutus, koska tarjouskilpailussa, jonka tarjousaika oli 23.9.2024 asti, ei saatu tarjouksia. Tarkoituksena on laatia vesi- ja jätevesien hallintaan ja rakentamiseen yleissuunnitelma ja kustannuslaskelma, jossa määritellään vesi- ja jätevesien käsittelyvaihtoehtoja, joko koko aluetta koskevana tai erillisinä alueina päätöksenteon tueksi jatkotoimenpiteille. Alueet toteutuvat todennäköisesti eriaikaisesti, jolloin huomioidaan ns. vaiheistaminen. Selvitystyössä arvioidaan vaihtoehtoisia eri malleja ja toteutuksen kustannuksia eri vaihtoehdoilla mm: 1) Koko suunnittelualueen osalta (yksi yhteinen verkosto koko tai osa-alueille) - Linjastot, vedenottamot ja jv-puhdistamot yhteiset 2) Osa-alueita (osa-alueinen itsenäinen verkosto kullekin alueelle) - Linjastot, vedenottamot ja jv-puhdistamot yhteiset kullakin alueella 3) Kiinteistö- tai kiinteistöryhmäkohtainen järjestely Yksityiskohtainen jatkosuunnittelu ja yksityiskohtainen kohdesuunnittelu tehdään erillisenä myöhemmin, kun tämä selvitystyö valmistuu. Ei sisälly tähän tarjouspyyntöön. Selvitystyöstä tehdään konsulttisopimus (RT 80434 sekä sopimusehdot KSE 2013 (RT 13-11143)) valitun suunnittelijan kanssa. Liitetiedoissa/kaavaselostuksessa näkyy alueet, jota hyödynnetään suunnittelussa. Tarkennuksia kokonaisuuteen tehdään tarvittaessa ennen suunnittelun käynnistymistä pidettävässä tutustumistilaisuudessa/-kokouksessa. Ennen suunnittelun käynnistämistä pidetään kohteessa valitun suunnittelijan, Lieksan kaupungin sekä Metsähallituksen alueella yhteinen suunnittelun aloituskokous kohteessa, jossa katselmoidaan ja annetaan tarkemmat yksityiskohtaiset tiedot suunnittelutyön pohjaksi ja tarkennetaan työn tavoitteet. Suunnittelussa tarvittava tausta-aineisto Tilaajat luovuttavat tarvittavat olemassa olevan kohteen kaava-, kartta- ja oleva tausta-aineiston suunnittelijan käyttöön. Suunnittelija hankkii muun tarvitsemansa kartta-, taustatiedon, tilastot yms. aineiston suunnittelun toteuttamiseksi. (mm. topografia, maaperä, pohjavesi ja tiedossa olevat luontoarvot). Tilaaja antaa taustatietoja suunnittelun tueksi mahdollisuuksien mukaan työn edetessä. Suunnitelmassa tulisi esittää mm. - Kuvaus kokonaisuudesta - Eri vaihtoehtojen vertailu toteutuskustannuksineen - Suunniteltavan alueen luonto- ja ympäristöarvot huomioituna - Suunniteltavan alueen retkeilyreitit ja tiestö huomioituna - Tarvittavat lupaprosessien ja viranomaisvaatimukset suunnitelman toteuttamiseksi Suunniteltu aikataulu: Suunnittelutyö aloitetaan viimeistään marraskuussa suunnittelun aloituskokouksena kohteissa, jossa käydään läpi olevat lähtö- ja taustatiedot sekä tutustutaan kohteisiin. Suunnittelu marraskuu 2024 - helmikuu 2025, jonka aikana 2 Teams -kokousta suunnittelun etenemisestä. Helmikuussa 2025, suunnitelman esittely ja tarvittavat hionnat kohti lopullista suunnitelmaa. Sisältyy vähintään yksi Teams-kokous. Valmiin suunnitelman luovutus helmikuussa 2025 hyväksyttäväksi.
Jätesäkit
Jätesäkkien hankinta. Hankintaan sisältyvät neitseellisesti muovista valmistetut jätesäkit sairaalatasoiseen käyttöön, biojätesäkit ja uusiomuovista (optiona) valmistetut jätesäkit.
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti:
- Tarjouspyynnössä ja
- Liite 01 - Tarjouslomake (24-112)
- Liite 02 - Sopimusluonnos (24-112)
- Liite 03 - Julkisten hankintojen yleiset sopimusehdot JYSE 2014 Tavarat
- Liite 04 - Referenssilomake (24-112)
Sopimuskausi alkaa allekirjoitushetkellä ja on voimassa kaksi (2) vuotta. Lisäksi tilaaja varaa oikeuden kahteen yhden (1) vuoden optiokauteen. Tilaaja ilmoittaa optioiden käytöstä viimeistään kolme kuukautta ennen sopimuskauden loppua., Kohderyhmä 1: Neitseelliset jätesäkit Hankintaan sisältyvät neitseellisesti muovista valmistetut jätesäkit sairaalatasoiseen käyttöön., Kohderyhmä 2: Biojätesäkit Hankintaan sisältyvät biohajoavat jätesäkit.,
Sähköinen asiakasraatialusta
Tämän hankinnan kohteena on selainpohjainen asiakasraatialusta. Hankinta sisältää asiakasraatialustan ja sen käyttöympäristön jatkuvat palvelut (käyttö-, tuki- ja ylläpitopalvelut) sekä muutostyöt. Lisäksi hankinta sisältää pakollisena optiona asiakastutkimuksen asiantuntijapalvelun. Asiakasraatialustan avulla asiakasraadin jäsenet osallistuvat kaupungin palvelujen kehittämiseen liittyviin tutkimustehtäviin (esim. kyselyt), testaavat palvelun prototyyppejä (esim. käyttöliittymäkuvat) sekä ilmoittautuvat mukaan paikan päällä tai Teamsin välityksellä toteutettaviin haastatteluihin, testaustilaisuuksiin ja työpajoihin. Asiakasraatialustan tulee olla suomen ja englannin kielellä toimiva valmis sovellus, joka mahdollistaa jatkuvasti käynnissä olevan asiakasyhteisön hallinnoimisen. Toimittajalla on kokonaisvastuu asiakasraatialustasta SaaS-palveluna. Asiakasraadin toiminta käynnistetään viimeistään huhtikuussa 2025. Asiakasraatialusta tulee olla hyväksytysti toimitettuna ja käyttövalmiina viimeistään 31.3.2025. Hankinnan kohde on tarkemmin kuvattu liitteessä 6.1 Hankinnan kohteen kuvaus. Tampere on tutkitusti Suomen vetovoimaisin kaupunki, joka tunnetaan rennosta ja rohkeasta tekemisen ja yhdessä kehittämisen meiningistä. Kaupunki ja kaupunkiseutu kasvavat voimakkaasti mutta kestävästi. Tampere on arvostettu osaamisen sekä kulttuuri-, tapahtuma- ja opiskelijakaupunki, jossa viihtyy yli 255 000 asukasta. Kaupunki tarjoaa niin asukkaille, yrityksille kuin matkailijoillekin monipuolisesti erilaisia palveluja, kuten esimerkiksi perusopetusta, liikuntamahdollisuuksia, joukkoliikennettä ja rakennusvalvontaa. Tampereen kaupungin tavoitteena on luoda odotukset ylittäviä kokemuksia asiakkailleen ja asiakaslähtöisyys on kaupungin kehittämistoiminnan kulmakivi. Erilaisia asiakastutkimuksia toteutetaan vuosittain jopa satoja kaupungin eri yksiköissä. Nyt käynnistettävä keskitetty asiakasraatitoiminta tarjoaa yksiköille nykyistä helpomman tavan kuulla asiakkaiden näkemyksiä joustavasti kehittämisen eri vaiheissa sekä yhdenmukaistaa asiakastutkimuksen käytäntöjä kaupungin eri yksiköissä. Asiakasraati toimii sähköisellä asiakasraatialustalla, joten myös asiakastutkimuksiin osallistuminen on vaivatonta. Asiakasraatiin kootaan avoimen rekrytoinnin kautta noin 1000 kaupungin palvelujen kehittämisestä kiinnostunutta asiakasta. Tämän hankinnan kohteena on selainpohjainen asiakasraatialusta. Hankinta sisältää asiakasraatialustan ja sen käyttöympäristön jatkuvat palvelut (käyttö-, tuki- ja ylläpitopalvelut) sekä muutostyöt. Lisäksi hankinta sisältää pakollisena optiona asiakastutkimuksen asiantuntijapalvelun. Asiakasraatialustan avulla asiakasraadin jäsenet osallistuvat kaupungin palvelujen kehittämiseen liittyviin tutkimustehtäviin (esim. kyselyt), testaavat palvelun prototyyppejä (esim. käyttöliittymäkuvat) sekä ilmoittautuvat mukaan paikan päällä tai Teamsin välityksellä toteutettaviin haastatteluihin, testaustilaisuuksiin ja työpajoihin. Asiakasraatialustalla toteutettavalla tehtävällä tarkoitetaan vuorovaikutteista toimintaa, jossa pääkäyttäjät ja ylläpitäjäkäyttäjät toimittavat asiakasraatialustan kautta yhden tai useamman kysymyksen osallistujien vastattavaksi. Kysymykset voidaan toimittaa lomakemuotoisesti, jolloin osallistuja vastaavat tekstimuodossa tai valitsevat monivalinnasta sopivimman vastausvaihtoehdon. Tehtävät voivat sisältää myös muunlaisia elementtejä, kuten sanojen tai kuvien ryhmittelyä, kuvien lisäämistä tai äänestyksiä. Asiakasraatialustan tulee olla suomen ja englannin kielellä toimiva valmis sovellus, joka mahdollistaa jatkuvasti käynnissä olevan asiakasyhteisön hallinnoimisen. Toimittajalla on kokonaisvastuu asiakasraatialustasta SaaS-palveluna. Hankinnan kohde on tarkemmin kuvattu liitteessä 6.1 Hankinnan kohteen kuvaus. Hankinnan vähimmäisvaatimukset on kuvattu liitteessä 3 Ohjelmistopalvelun vaatimukset.
Punkalaitumen latujen hoitotyöt kaudelle 15.11.2024 – 15.4.2025 + 2 vuoden optio
Punkalaitumen kunnan tekninen toimi pyytää tarjousta Porttikallion hiihtolatujen hoidosta aikavälillä 15.11.2024 – 15.4.2025 + 2 vuoden optio. Latujen hoidon tärkein tavoite on varmistaa käyttäjille laadukkaat ja käytettävyydeltään turvalliset liikuntapaikat mahdollisimman kattavasti sääolosuhteiden mukaan.
MFC wet-end optimization research
South-Eastern Finland University of Applied Sciences (hereafter referred to as Xamk) is requesting offers for a research service required for the project "CEBIPRO - New analysis technologies for circular economy biorefinery processes": MFC wet-end optimization research. The project's main funder is Business Finland, which has granted funding from the European Union's NextGeneration EU under the Sustainable Growth Programme for Finland for the period 1 January 2023 to 30 April 2025. Xamk is procuring a research service related to microfibrillated cellulose (MFC). The research should include screening 2-3 MFC grades, optimizing the strength increase and drainage properties when adding MFC to the furnish for paper and board applications, optimizing the wet-end chemistry, conducting pilot-scale studies in a flow loop, and compiling a detailed report of the results. We are seeking a proposal for multiple tests to create a performance map for a given MFC in the system and to obtain applicable results and knowledge that can be utilized in an industrial environment. South-Eastern Finland University of Applied Sciences (Xamk) is procuring a research service related to microfibrillated cellulose (MFC). The research should include screening 2-3 MFC grades, laboratory evaluations, flow loop analyses on a pilot or semi-pilot scale, and comprehensive reporting of the results. Xamk will provide the pulp, MFC grades, and chemicals for the study. The service should be conducted during 2024 or at the beginning of 2025. A multiple tests proposal, with focus on scenarios in order - to draw a performance map for a given MFC in system - to gain applicable results and knowledge that can be used in industrial environment 1. Lab evaluation and screening of MFC scenarios based on drainage and mechanical properties o Drainage o Flocculant dose optimization o Floc resistance o Zeta potential studies o Charge demand measurement o Laboratory sheet making o Laboratory sheet analyses (tensile strength, tear strength, burst) o Retention o MFC dyeing 2. Flow loop o One MFC grade is studied with its optimized wet-end strategy using a pilot or semi-pilot scale flow loop o Possibility of high-speed imaging of flocs Specifications of the flow loop: o Flow range: at least 100-2000 lpm o Transparent filming section o All data logged continuously during trials The budget for the service is EUR 75,000 (0% VAT). Tenders exceeding this will not be accepted by the Customer.
Maa-ainekset Puolustuskiinteistöt Etelä-Suomen palvelualue Helsinki, Kanta-Häme ja Päijät-Häme
Hankinnan kohteena ovat maa-ainesten toimitus puitejärjestelynä Puolustuskiinteistöjen Etelä-Suomen palvelualueen Santahaminan, Kaartinkorttelin ja Parolannummen palveluyksiköiden alueiden hallinnoimille tiestöille, alueille ja kiinteistöille.
Hankinta on jaettu alla mainittuihin osa-alueisiin
Osa-alue 1) Helsinki, hankinnan arvioitu arvo 70.000 €/vuosi
Osa-alue 2) Kanta-Häme, hankinnan arvioitu arvo 80.000 €/vuosi
Osa-alue 3) Päijät-Häme, hankinnan arvioitu arvo 30.000 €/vuosi
Maa-ainekset toimitetaan kohteisiin purettuina täysinä kasettikuormina tai nuppikuormina tai tielle levitettynä. Levitetyn maa-aineksen paksuus sovitaan aina tapauskohtaisesti erikseen.
Toimittaja voi käyttää maa-ainesten toimittamiseen alihankkijaa. Jos toimittaja haluaa käyttää alihankkijoita, tulee tarjousta jätettäessä kertoa asiasta ESPD-lomakkeella, koska kuljetuskalustolle on asetettu lomakkeella vähimmäissoveltuvuusvaatimuksia (esim. Euro VI) tulee ko. alihankkija ilmoittaa voimavarayksiköksi kohtaa II C: MUIDEN YKSIKÖIDEN VOIMAVAROJEN HYVÄKSI KÄYTTÄMISTÄ KOSKEVAT TIEDOT.
Tarjoaja voi tehdä tarjouksen yhdelle tai useammalle osa-alueelle.
Toimitusehdot, kiviainesten laatuvaatimukset ja muut sopimusehdot on määritelty puitesopimusmallissa ja sen liitteissä.
Puitesopimus ei sisällä määräostovelvoitetta.
Toimittajan hankinaan kohteessa käyttämän polttomoottorikäyttöisen kuljetuskaluston pakokaasupäästöluokitus on EURO VI. Polttomoottorikäyttöisissä koneissa suositellaan käytettävän ei-fossiilisia polttoaineita, esim. biodiesel tai uusiutuva polttoaine.
Toimittajan kuljetuskaluston poltto- ja voiteluaineiden tulee olla ympäristövaikutuksiltaan turvallisia ja sopivia.
Toimittaja tunnistaa ympäristövaikutuksensa, pyrkii vähentämään päästöjä ja toiminnasta aiheutuvaa ympäristökuormitusta sekä hyödyntämään resursseja tehokkaasti.
Asiat on kuvattu tarkemmin puitesopimusmallissa.
Hankintaa liittyy turvallisuusvaatimuksia, jotka ilmenevät turvallisuussopimuksesta. Vaatimuksiin sisältyy henkilöiden hyväksyttämismenettely, johon liittyy yhtenä osana turvallisuusselvityksen tekeminen.
ENNEN ESPD-LOMAKKEEN TÄYTTÄMISTÄ, LUE TÄYTTÄMISEEN ANNETTU OHJELIITE!
Hankintayksikkö järjestää yhden infotilaisuuden Puolustuskiinteistöjen Etelä-Suomen Helsingin, Kanta-Hämeen ja Päijät-Hämeen maa-ainesten kilpailutuksesta 1.10.2024. Tilaisuus on vapaaehtoinen. Tarkemmat tiedot toimittajainfo-liitteestä. Tilaisuudessa käydään tarjouspyyntö ja tarjouspyyntömateriaali yleisesti läpi. Tilaisuuden tarkoitus on kertoa tarjoajille tarjouspyynnön sisältö ja kannustaa tarjoajia tarjoamaan., Helsinki, Santahamina, 00860 Helsinki, toimintasäde 70 km Osa-alueen yksilöityjä tietoja kuvattu tarkemmin Puitesopimusmallin liite 1 Hankinnan kohteen kuvaus.
Hankinnan kohteena on maa-ainesten toimittaminen kohteeseen kasalle purettuna täysinä kasettikuormina tai nuppikuormina tai tielle levitettynä.
Toimitusehdot, maa-ainesten laatuvaatimukset ja muut sopimusehdot on määritelty puitesopimus- ja turvallisuussopimusmallissa., Kanta-Häme, Parolannummentie 298, 13700 Hattula, toimintasäde 70 km Osa-alueen yksilöityjä tietoja kuvattu tarkemmin Puitesopimusluonnoksen liite 1 Hankinnan kohteen kuvaus.
Hankinnan kohteena on maa-ainesten toimittaminen kohteeseen kasalle purettuna täysinä kasettikuormina tai nuppikuormina tai tielle levitettynä.
Toimitusehdot, maa-ainesten laatuvaatimukset ja muut sopimusehdot on määritelty puitesopimus- ja turvallisuussopimusmallissa., Päijät-Häme, Tiilikankaantie 33, 15880 Hollola ja Kelkutteentie 56, 17510 Padasjoki Osa-alueen yksilöityjä tietoja kuvattu tarkemmin Puitesopimusmallin liite 1 Hankinnan kohteen kuvaus.
Hankinnan kohteena on maa-ainesten toimittaminen kohteeseen kasalle purettuna täysinä kasettikuormina tai nuppikuormina tai tielle levitettynä.
Toimitusehdot, maa-ainesten laatuvaatimukset ja muut sopimusehdot on määritelty puitesopimus- ja turvallisuussopimusmallissa.,
TP39/24EU Suojaus ja peittelytarvikkeet, henkilökohtainen suojaus (555)
Hankinnan kohteena ovat tarjouspyynnössä ja sen liitteissä mainitut tavarat tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyllä tavalla., A01 LEIKKAUSMASKI LUOKKA II NAUHAT HUURTUMISSUOJA Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A01 LEIKKAUSMASKI LUOKKA IIR KORVALENKIT Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A02 VAHVISTAMATTOMAT LEIKKAUSTAKIT Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A02 VAHVISTETUT LEIKKAUSTAKIT Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A03 LEIKKAUSPÄÄHINE KYPÄRÄMALLI SOLMITTAVA Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A03 LEIKKAUSPÄÄHINE NISKAKUMINAUHALLA Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A03 PYÖREÄT MYSSYT Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A04 HENGITYSSUOJAIN FFP2 ILMAN VENTTIILIÄ Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A04 HENGITYSSUOJAIN FFP3 ILMAN VENTTIILIÄ Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A04 HENGITYSSUOJAIN FFP3 PEITETTY VENTTIILI Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A04 HENGITYSSUOJAIN FFP3 VENTTIILILLÄ Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A05 TYÖPUVUT Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A05 LÄMMITTELYTAKIT PITKÄHIHAINEN Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A05 LÄMMITTELYTAKIT PUOLIHIHAINEN Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A06 SUOJATAKIT LÄPÄISEMÄTÖN Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A06 SUOJATAKIT VETTÄ HYLKIVÄ Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A07 ESILIINA MUOVIA Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A08 SUOJAVISIIRI KOKOKASVO OTSAPEHMUSTEELLA Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A08 KEHYKSET VAIHTOVISIIRILLÄ Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A08 KEHYKSET SILMÄSUOJAVISIIRILLÄ Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A09 TYVEK SUOJAHAALARIT Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A10 KENGÄNSUOJUS MUOVIA Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., A11 HIHANSUOJUS Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella.,
HATARA-hankkeen kerhokuljetukset
Raahen kaupungin hankintapalvelut pyytää tarjouksia HATARA-hankkeen kerhokuljetusten järjestämiseksi ajalle: Syyslukukausi: 1.11.2024. - 13.12.2024 (pois lukien koulujen loma-ajat) Kevät lukukausi: 13.1. - 9.5.2025 (16.5.2025) (pois lukien koulujen loma-ajat) Tässä tarjouspyynnössä on kuvattu kohteet, liikennöinnin toimintaperiaatteet sekä palveluntuottajalle, kalustolle ja kuljettajalle asetettavat vähimmäisvaatimukset. HATARA – Harrastus Taskuun Raahessa hanke on osa valtakunnallista aluehallintoviraston rahoittamaan Harrastamisen Suomen malli hanketta. Hankkeen tarjoaa maksuttomia harrastusryhmiä koulupäivien yhteyteen kaikille Raahen peruskouluikäisille. Kerhokuljetusten hankkimisella mahdollistetaan kuljetusoppilaiden osallistuminen harrastusryhmiin, kun ryhmä järjestetään koulupäivän jälkeen. Pääasiallisesti henkilöliikennettä liikennöidään koulun ja kodin välillä niinä päivinä kuin kerhoa järjestetään. Kuljetukset tapahtuvat pääosin arkipäivisin klo.12–17 välillä. Alustavat liikennöintikohteet on kuvattu erillisessä liitteessä "HATARA-Hankkeen aikataulut ja reitit". Tarjouspyyntöön liittyvät kysymykset on lähetettävä 16.10.2024 klo 12.00 mennessä. Kysymykset tulee lähettää Tarjouspalvelu.fi -toimittajaportaalista. Samasta paikasta löytyvät myös kysymyksiin annetut vastaukset. Tarjoajien tasapuolisen kohtelun turvaamiseksi muulla tavoin esitettyihin kysymyksiin ei vastata. Mikäli tarjoaja huomaa tarjouspyynnössä epäselvyyksiä tai ristiriitoja tai jokin tarjouspyynnössä esitetty asia on tulkinnanvarainen, tarjoajan velvollisuus on tuoda asia esille toimittamalla tarkentava kysymys. Tarjoajan tulee tutustua annettuihin vastauksiin sekä käyttää hyväkseen mahdollisia täsmennettyjä tietoja tarjousta antaessaan. Tarjoukset on toimitettava 18.10.2024 klo 12.00 mennessä. Kilpailutusjärjestelmä sulkeutuu automaattisesti 12:00:00. Automattisen sulkeutumisen jälkeen järjestelmä ei ota vastaan myöhästyneitä tarjouksia (12:00:00). Tarjoukset on lähetettävä sähköisesti Tarjouspalvelu.fi -toimittajaportaalista osoitteesta https://tarjouspalvelu.fi/raahe. Muulla tavoin toimitettuja tarjouksia ei hyväksytä. Reitit 1, 2, 4 ja 5 Osa-alue 1 sisältää reitit 1, 2, 4 ja 5, eli Haapajoen koulun, Tikkalan koulun ja Saloisten koulun kerhokuljetukset liitteen "HATARA-Hankkeen aikataulut ja reitit" -mukaisesti. Reitti 3 Vihannin koulu Osa-alue 2 sisältää reitin 3, eli Vihannin koulun kerhokuljetukset liitteen "HATARA-Hankkeen aikataulut ja reitit" -mukaisesti.
Tietopyyntö – Sairaalatekstiilit 2025
Tämä ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö, vaan tietopyyntö mahdollisille tarjoajille. Tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa markkinoita ja kerätä tietoa sekä toimittajien kommentteja, jotta mahdollinen tuleva tarjouskilpailu voitaisiin toteuttaa tarkoituksenmukaisella tavalla. Tietopyynnöllä ei pyydetä, eikä siihen anneta, tarjouksia. Hankintayksikölle esitettyihin kommentteihin ja lisäkysymyksiin ei vastata. Tietopyyntö ei velvoita hankintayksikköä suorittamaan varsinaista hankintaa tai toteuttamaan hankintaa tietopyynnössä kuvatulla tavalla. Hankintayksikkö ei ole velvollinen ottamaan huomioon tietopyyntöön saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa. Tietopyyntöön vastanneille ei makseta korvausta tietopyyntöön vastaamisesta tai mahdolliseen markkinavuoropuhelutilaisuuteen osallistumisesta. Tietopyyntöön vastaaminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä myöskään ole edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa. Tarjouspyyntö on vielä valmisteluvaiheessa. Keskeneräisyydestä johtuen tietopyynnön liitteenä olevat tarjouspyyntöasiakirjat voivat muuttua varsinaisessa tarjouspyynnössä. Tällä tietopyynnöllä toivotaan ja pyydetään toimittajien kommentteja kaikkiin dokumentteihin. Tämä ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö, vaan tietopyyntö mahdollisille tarjoajille. Tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa markkinoita ja kerätä tietoa sekä toimittajien kommentteja, jotta mahdollinen tuleva tarjouskilpailu voitaisiin toteuttaa tarkoituksenmukaisella tavalla. Tietopyynnöllä ei pyydetä, eikä siihen anneta, tarjouksia. Hankintayksikölle esitettyihin kommentteihin ja lisäkysymyksiin ei vastata. Tietopyyntö ei velvoita hankintayksikköä suorittamaan varsinaista hankintaa tai toteuttamaan hankintaa tietopyynnössä kuvatulla tavalla. Hankintayksikkö ei ole velvollinen ottamaan huomioon tietopyyntöön saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa. Tietopyyntöön vastanneille ei makseta korvausta tietopyyntöön vastaamisesta tai mahdolliseen markkinavuoropuhelutilaisuuteen osallistumisesta. Tietopyyntöön vastaaminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä myöskään ole edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa. Tarjouspyyntö on vielä valmisteluvaiheessa. Keskeneräisyydestä johtuen tietopyynnön liitteenä olevat tarjouspyyntöasiakirjat voivat muuttua varsinaisessa tarjouspyynnössä. Tällä tietopyynnöllä toivotaan ja pyydetään toimittajien kommentteja kaikkiin dokumentteihin.
Hautamuistomerkkien nimikilpien toimittamisen ja kaivertamisen kilpailutus 2025-2028
Tarkoituksena tehdä sopimus nimikilpien toimittamisesta ja kaivertamisesta Espoon seurakuntayhtymän hautausmaille. Sopimuksen kesto on kaksi vuotta (1.1.2025 - 31.12.2026) ja se sisältää kahden vuoden (1.1.2027 - 31.12.2028) optio mahdollisuuden. Optiovuosien osalta toimittajalla on mahdollisuus tarkistaa hintojaan. Optiovuosien osalta hinnat pitää ilmoittaa tilaajalle 31.7.2026 mennessä. Tilaaja tekee päätöksen optiovuosien käytöstä 31.8.2026 mennessä. Tarjouspyynnön liite 1
Rikostutkimuksessa käytettävät tarvikkeet ja kemikaalit palveluineen
HANKINNAN KOHDE
Hankinnan kohteena ovat rikostutkimuksessa käytettävät tarvikkeet sekä niiden toimittaminen toimipisteille tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyillä ehdoilla. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä, erityisesti tarjouspyynnön osa-aluekohtaisissa kohdissa "II.2.4) Kuvaus hankinnasta", tarjouspyynnön osa-aluekohtaisissa vaatimus- ja hintalomakkeissa (tarjouspyynnön liitteet 1A ja 1B) sekä tarjouspyynnön sopimusehdoissa (tarjouspyynnön liite 2).
Kts. myös osakohtaiset kuvaukset kohdista II.2.4).
SOPIMUSKAUSI
Sopimus on määräaikaisena voimassa viisi (5) vuotta, jonka jälkeen se jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Ks. myös tarjouspyynnön liitteenä 2 olevan sopimuksen luku 4.
HANKINNAN LAAJUUS
Osa-alueen 1 Ei-validoitavat rikostutkimustarvikkeet ennakoitu arvonlisäveroton arvo on 35 000 - 50 000 euroa vuodessa. Osa-alueen 2 Validoitavat rikostutkimustarvikkeet ennakoitu arvonlisäveroton arvo on 250 000 - 300 000 euroa vuodessa. Osa-alueiden tarkkaa euromääräistä arvoa on vaikea määrittää, koska hankinnan kohteena olevien tuotteiden hintakehitystä on vaikea arvioida sopimuskaudella.
, Rikostutkimustarvikkeet, ei-validoitavat Hankinnan kohteena on rikostutkimuksessa käytettävät tuotteet ja niiden toimittaminen toimipisteille. Hankinnan kohteeseen sisältyy myös asiakaspalvelu. Hankinnan kohteena oleva tuotevalikoima muodostuu tarjousten vertailutuotteista ja tarjoajan muusta tuotevalikoimasta, joita käytetään tarjouspyynnön liitteenä 2 olevan sopimuksen luvun 3 mukaisessa käyttötarkoituksessa sekä -ympäristössä ja jotka sisältyvät tarjouspyynnön liitteessä 1A esitettyihin tuoteryhmiin., Rikostutkimustarvikkeet, validoitavat Hankinnan kohteena on rikostutkimuksessa käytettävät tuotteet ja niiden toimittaminen toimipisteille. Hankinnan kohteeseen sisältyy myös asiakaspalvelu. Hankinnan kohteena oleva tuotevalikoima muodostuu vertailutuotteista ja tarjoajan muusta tuotevalikoimasta, joita käytetään tarjouspyynnön liitteenä 2 olevan sopimuksen luvun 3 mukaisessa käyttötarkoituksessa sekä -ympäristössä ja jotka sisältyvät tarjouspyynnön liitteessä 1B esitettyihin tuoteryhmiin.,
Lappeenrannan kaupungintalon valtuustosalin salijärjestelmä
Lappeenrannan kaupungintalon valtuustosalin salijärjestelmä Hankinnan kohteena on Lappeenrannan kaupunginvaltuuston ja vuokra-asiakkaiden käyttöön Lappeenrannan kaupungintalon Valtuustosaliin asennettava kokousjärjestelmä, joka pitää sisällään laitteiston, ohjelmiston ja tuen asennuksineen. Kyseessä on verkkovirralla toimiva kokousjärjestelmä, jossa on yhteensä 93 henkilökohtaista kokouslaitetta määrätyille istumapaikoille asennettuna, 2 varalaitetta ja tarvittavat ohjelmistot sekä tukipalvelut.
Hankintaan kuuluu tarjouspyynnössä kuvatun laitekokonaisuuden hankinta (mm. laitteisto, ohjelmistot), asennus, ohjelmointi, konfigurointi, testaus ja säädöt täyteen käyttökuntoon. Hankintaan kuuluu myös käyttäjien koulutus ja järjestelmän dokumentointi sekä tekninen tuki ja huollot koko sopimuskauden ajan.
Sopimuskauden on tarkoitus alkaa mahdollisimman pian hankintapäätöksen saatua lainvoiman. Sopimus kestää 5 vuotta eli 60kk järjestelmän hyväksytystä asennuksesta lukien. Tilaajalla on lisäksi oikeus jatkaa sopimuskautta kolmella vuoden (1+1+1) pituisella optiokaudella. Tarjoajaa pyydetään tarjoamaan hankintakokonaisuus sekä laitteisto-ostona (ja huoltopalveluna) että leasing-sopimuksena. Tarjotuista kokonaisuuksista valitaan yksi (1) kokonaistaloudellisesti edullisin kokonaisuus (joko laitteisto-osto tai leasing-sopimus). Toimittajaksi valitaan yksi (1) sopimustoimittaja.,