Tuomi Logistiikka Oy kilpailuttaa Tammenlehväsäätiön toimeksiannosta kiinteistöpihojen ja yleisten ulkoalueiden talvikunnossapitotyöt tarjouspyyntömateriaaleissa määritellyssä laajuudessa. Hankintaan sisältyvät koneelliset lumityöt ja alueiden hiekoitus, asfaltti- ja nurmikkoalueiden harjaus keväällä (talvihiekoitussepelin poistaminen nurmikkoalueilta), jätesepelin poisviennit ja asfalttialueiden pesu keväisin 30.4. mennessä. Vuosittainen talvikunnossapitokausi on 1.11.-30.4. Mikäli sääolosuhteet ovat vaativat, voidaan talvikunnossapitokautta tarvittaessa pidentää joko toisesta tai molemmista päistä. Alueelle järjestetään tutustumiskäynti 28.10.2024 klo 12.00 osoitteessa Kenttäkatu 17, Tampere. Kohteet esittelee kiinteistötyönjohtaja Esa Sappinen (puh. 050 321 8344). Ennakkoilmoittautuminen sähköpostilla esa.sappinen@tammenlehvakeskus.fi 28.10.2024 klo 10.00 mennessä. Tuomi Logistiikka Oy kilpailuttaa Tammenlehväsäätiön toimeksiannosta kiinteistöpihojen ja yleisten ulkoalueiden talvikunnossapitotyöt tarjouspyyntömateriaaleissa määritellyssä laajuudessa. Hankintaan sisältyvät koneelliset lumityöt ja alueiden hiekoitus, asfaltti- ja nurmikkoalueiden harjaus keväällä (talvihiekoitussepelin poistaminen nurmikkoalueilta), jätesepelin poisviennit ja asfalttialueiden pesu keväisin 30.4. mennessä. Vuosittainen talvikunnossapitokausi on 1.11.-30.4. Mikäli sääolosuhteet ovat vaativat, voidaan talvikunnossapitokautta tarvittaessa pidentää joko toisesta tai molemmista päistä. Alueelle järjestetään tutustumiskäynti 28.10.2024 klo 12.00 osoitteessa Kenttäkatu 17, Tampere. Kohteet esittelee kiinteistötyönjohtaja Esa Sappinen (puh. 050 321 8344). Ennakkoilmoittautuminen sähköpostilla esa.sappinen@tammenlehvakeskus.fi 28.10.2024 klo 10.00 mennessä.
Lähde: Hilma
HANK Henkilöstön työnohjauspalvelut
Tällä hankinnalla haetaan palveluntuottajia Jyväskylän kaupungin työnohjauksen pooliin. Työnohjaus on prosessiluontoista työhön, sen tavoitteisiin ja toimintastrategioihin, työyhteisöön ja työrooleihin liittyvien kysymysten ja tunteiden tutkimista, tiedostamista, jäsentämistä, arvioimista ja kehittämistä yhdessä koulutetun työnohjaajan kanssa. Työnohjauspalveluilla tarkoitetaan koulutetun työnohjaajan avulla tapahtuvaa oman työn tutkimista, arviointia ja kehittämistä. Se on työhön, työyhteisöön ja omaan työrooliin liittyvien kysymysten, kokemusten ja tunteiden yhdessä tulkitsemista ja jäsentämistä. Työnohjauspalveluja tuottavista työnohjaajista kootaan työnohjaajapooli, josta työnohjaajapalvelua tarvitsevat työyksiköt voivat tilata työnohjauspalveluita. Kilpailutus koskee Jyväskylän kaupungin palveluksessa olevan henkilöstön työnohjausta. Hankinnan kohteen oleva työnohjauspalvelu voi olla yksilö-, ryhmä-, työyhteisö-, johdon-, esihenkilö- tai kriisityönohjausta. Hankittava palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä Palvelunkuvaus. Hankinta koskee kaikkia Jyväskylän kaupungin toimialoja ja liikelaitoksia. Tarjouskilpailulla muodostetaan 20 yrityksen/toimijan pooli, johon valitaan soveltuvimmat palveluntuottajat tarjouspyynnössä nimettyjen kriteereiden perusteella. Kukin palveluntarjoaja voi esittää enintään kolmea (3) työnohjaajaa. Mikäli palveluntarjoaja tarjoaa useampaa kuin yhtä (1) työnohjaajaa, tulee jokaisesta työnohjaajasta jättää erillinen rinnakkaistarjous tarjouspalvelu.fi -portaalissa. Sopimus on määräaikainen ensimmäisen (1) vuoden, jonka jälkeen sopimus on toistaiseksi voimassa oleva kolmen (3) vuoden ajan. Lisätiedot hankinnan kohteesta tarjouspyynnöstä ja palvelunkuvauksesta, liite 3.
Tietopyyntö/markkinakartoitus: Oppisopimuskoulutuksena toteutettava Käytännön työoikeutta esihenkilöille ja asiantuntijoille -valmentava koulutus
Tämä ei ole hankintailmoitus tai tarjouspyyntö, vaan hankintaan liittyvä tietopyyntö/markkinakartoitus. Ennen kilpailutuksen käynnistämistä Etelä-Savon Koulutus Oy/Etelä-Savon ammattiopisto haluaa kartoittaa markkinoita ja kerätä tietoa sekä toimittajien kommentteja, jotta tuleva oppisopimuskoulutuksena toteutettava Käytännön työoikeutta esihenkilöille ja asiantuntijoille -valmentavan koulutuksen tarjouskilpailutus voitaisiin toteuttaa tarkoituksenmukaisella tavalla. Tekninen vuoropuhelu ei ole osa kilpailutusta. Teknisessä vuoropuhelussa saatuja tietoja käytetään kilpailutuksen valmistelussa ja ne tulevat vain Etelä-Savon Koulutus Oy:n sisäiseen käyttöön. Toimittajien mielipiteet sekä ehdotukset hankinnasta ja sen vaatimuksista (tarjouspyyntöluonnos liitteenä) tulee toimittaa vastaamalla tähän tietopyyntöön / markkinakartoitukseen hankintajärjestelmän kautta ma 4.11.2024 klo 12:00 mennessä. Tietopyyntö tai sen vastaukset eivät sido kumpaakaan osapuolta. Tekniseen vuoropuheluun osallistumisesta ei makseta korvausta. Osallistuminen tekniseen vuoropuheluun ei ole edellytys mahdolliseen myöhemmin toteutettavaan kilpailutukseen osallistumiselle eivätkä sido siihen osallistuvia tahoja. Tietopyyntö ei velvoita hankintayksikköä toteuttamaan varsinaista hankintaa, vaan päätös mahdollisen hankintaprosessin käynnistämisestä tehdään teknisen vuoropuhelun jälkeen. Tarjouspyyntöluonnos ko. hankinnasta on liitteenä 1 ja tarjouspyynnön liitteenä on liite 1 Palvelunkuvaus, joihin Etelä-Savon ammattiopisto/ oppisopimuspalvelut toivoo saavansa kommentteja, parannus/uudistus ehdotuksia koulutuksen hyvään ja sujuvaan läpivientiin. Tämä ei ole hankintailmoitus tai tarjouspyyntö, vaan hankintaan liittyvä tietopyyntö/markkinakartoitus. Ennen kilpailutuksen käynnistämistä Etelä-Savon Koulutus Oy/Etelä-Savon ammattiopisto haluaa kartoittaa markkinoita ja kerätä tietoa sekä toimittajien kommentteja, jotta tuleva oppisopimuskoulutuksena toteutettava Käytännön työoikeutta esihenkilöille ja asiantuntijoille -valmentavan koulutuksen tarjouskilpailutus voitaisiin toteuttaa tarkoituksenmukaisella tavalla. Tekninen vuoropuhelu ei ole osa kilpailutusta. Teknisessä vuoropuhelussa saatuja tietoja käytetään kilpailutuksen valmistelussa ja ne tulevat vain Etelä-Savon Koulutus Oy:n sisäiseen käyttöön. Toimittajien mielipiteet sekä ehdotukset hankinnasta ja sen vaatimuksista (tarjouspyyntöluonnos liitteenä) tulee toimittaa vastaamalla tähän tietopyyntöön / markkinakartoitukseen hankintajärjestelmän kautta ma 4.11.2024 klo 12:00 mennessä. Tietopyyntö tai sen vastaukset eivät sido kumpaakaan osapuolta. Tekniseen vuoropuheluun osallistumisesta ei makseta korvausta. Osallistuminen tekniseen vuoropuheluun ei ole edellytys mahdolliseen myöhemmin toteutettavaan kilpailutukseen osallistumiselle eivätkä sido siihen osallistuvia tahoja. Tietopyyntö ei velvoita hankintayksikköä toteuttamaan varsinaista hankintaa, vaan päätös mahdollisen hankintaprosessin käynnistämisestä tehdään teknisen vuoropuhelun jälkeen. Tarjouspyyntöluonnos ko. hankinnasta on liitteenä 1 ja tarjouspyynnön liitteenä on liite 1 Palvelunkuvaus, joihin Etelä-Savon ammattiopisto/ oppisopimuspalvelut toivoo saavansa kommentteja, parannus/uudistus ehdotuksia koulutuksen hyvään ja sujuvaan läpivientiin.
Tarjouspyyntö mediajakelusta ja -seurannasta sekä sosiaalisen median julkaisualustasta
Åbo Akademi (ÅA) pyytää tarjousta kansainvälisestä ja kotimaisesta mediajakelusta ja -seurannasta sekä sosiaalisen median julkaisualustasta. Åbo Akademi hankkii palveluntuottajaa toteuttamaan palveluita seuraavasti: -Kotimainen ja kansainvälinen mediaseuranta ja julkisuusanalyysi. -Mediatiedotteiden jakelu, kotimaisille ja kansainvälisille medioille. Reaaliaikaiset työkalut ja jakelulistat mediatiedotteiden lähettämiseen. -Sosiaalisen median julkaisualusta, seuranta ja analyysi Puitesopimus on määräaikainen. Tavoitteena on, että sopimuskausi alkaa 1.3.2025. Åbo Akademi ei sitoudu tiettyihin hankintamääriin sopimuskauden aikana. Åbo Akademi tulee valitsemaan kilpailutuksen perusteella yhden Toimittajan tähän puitesopimukseen.
Tarjouspyyntö: Työterveyshuollon palvelut Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:lle
Pyydämme tarjousta työterveyshuoltolain (TthL) mukaisen kokonaisvaltaisen työterveyshuollon palveluiden järjestämisestä Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:lle ja henkilöstölleen. Henkilöstömäärä on n. 35 henkilöä (asiantuntija- ja toimistotyötä tekeviä toimihenkilöitä). Ostettavien työterveyspalveluiden laajuus ja sisältö: - Työterveyshuollon kokonaisuudessa otetaan kattavasti huomioon digitaaliset ratkaisut siten, että työntekijä sekä työnantaja hyötyvät mahdollisimman sujuvista palvelupoluista ja -prosesseista. - Kokonaisvastuu ja -näkemys työterveyshuollon tarkoituksenmukaisesta toteutuksesta sekä ennaltaehkäisevän että sairaanhoidonpalveluiden osalta on nimetyllä vastuuhoitotiimillä. - Ennaltaehkäisevä lakisääteinen työterveyshuolto kattavana: työpaikkaselvitykset (työn, työyhteisön ja työympäristön vaikutukset terveyteen ja työkykyyn), terveystarkastukset, työ- ja toimintakyvyn arviointi, lakisääteisten tietojen antaminen, neuvonta ja ohjaus, työkyvyn edistäminen ja tukeminen, ensiavun järjestämiseen osallistuminen, työkyvyn heiketessä työntekijän terveyden seuranta, kuntoutusneuvonta ja kuntoutukseen ohjaaminen. - Sairaanhoitopalveluihin kuuluvat akuuteissa sairastumisissa digikanavissa tarjottavat hoitaja- ja lääkäripalvelut, nimetyn työterveyshoitajan ja nimetyn työterveyslääkärin vastaanotot sekä niihin liittyvät laboratorio- ja kuvantamispalvelut. Erikoislääkärin konsultaatio hoidetaan nimetyn työterveyslääkärin lähetteellä, fysio- ja ravintoterapeutin sekä psykologin vastaanotot hoidetaan nimetyn työterveyslääkärin tai työterveyshoitajan lähetteellä. Hoitovastuu on nimetyllä työterveyslääkärillä. - Edellä mainitut palvelut tarjotaan työpäivinä Lahdessa sekä viikonloppupäivystys. Vastaavat palvelut saatavilla myös Etelä-Suomen suurimmissa kaupungeissa. - Sopimuskauden aikana palveluiden sisältöjä voidaan täsmentää.
Taloushallintopalvelut
Hankinnan kohteena on taloushallintopalvelut Kiinteistö Oy Satakruunulle. Tilaajana on Kiinteistö Oy Satakruunu (Y-tunnus 0563565-4) Yhtiön omistaa Satakunnan hyvinvointialue. Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu seuraavissa liitteissä: - Sopimusluonnos - Liite 1 Palvelukuvaus - Julkisten hankintojen yleiset sopimusehdot JYSE 2014 Palvelut -päivitysversio huhtikuu 2022 Sopimus tulee voimaan allekirjoitushetkellä ja on voimassa 2 vuotta. Tilaajalla on oikeus jatkaa sopimuskautta 1+1 vuoden optioilla. Kiinteistö Oy Satakruunu on Satakunnan Hyvinvointialueen omistama yhtiö ja sen kotipaikka on Pori. Yhtiön toimialana on aravalaissa sekä muissa asuntolainsäädäntöön sisältyvissä säädöksissä tarkoitetuin tavoin toimia yleishyödyllisenä yhteisönä, joka rakennuttaa tai hankkii muuten omistukseensa tai hallintaansa vuokra-asuntoja sekä tarjoaa niitä sosiaalisin perustein ja kohtuullisin kustannuksin julkisesti vuokrattaviksi siten, että tavoitteena ovat asukkaiden hyvät ja turvalliset asuinolot. Käyttöoikeuden luovutuksesta yhtiö on hakeutunut arvonlisäverovelvolliseksi. Yhtiön omistuksessa on 17 vammaispalveluyksikköä sekä 4 asunto-osaketta. Katso kohta II.1.4) Lyhyt kuvaus *.
Pohjois-Savon maankäyttösektorin hiilitaseselvitys
Hankinnan kohteena on Pohjois-Savon maakunnan maankäyttösektorin hiilitaseselvitys. Selvitys sisältää maankäyttösektorin kasvihuonekaasupäästöjen ja nielujen sekä hiilivaraston nykytilan maakunta- ja kuntatasolla. Maankäyttösektorilla tarkoitetaan maankäyttö, maankäytön muutokset ja metsätalous (LULUCF) -sektoria. Toteutettavassa selvityksessä tulee huomioida vuonna 2020 valmistunut selvitys maankäyttösektorin tulosten osalta, ja siihen tulee sisällyttää analyysi maankäyttösektorilla tapahtuneista muutoksista, jotka ovat mahdollisesti johtaneet hiilitaseiden muutoksiin selvitysten välillä. Pohjois-Savon tavoitteena on olla hiilineutraali 2035. Siihen pääsemiseksi kasvihuonekaasupäästöjä tulee vähentää vähintään 80 % vuoteen 2007 verrattuna ja loput päästöt sitoa tai kompensoida kestävästi. Pohjois-Savon ELY-keskus koordinoi Hiilineutraali Pohjois-Savo - vastuullisesti ja vaikuttavasti (HIPOVA) -hanketta, joka on käynnistynyt 3/2024 ja on jatkoa 2,5 vuotta kestäneelle Hiilineutraali Pohjois-Savo -hankkeelle. Hanketta rahoitetaan Euroopan aluekehittämisrahastosta (EAKR) ja Pohjois-Savon kehittämisrahastosta. Nyt hankittava selvitys Pohjois-Savon maankäyttösektorin hiilitaseesta on osa hankkeen toteutusta. Pohjois-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus (ELY-keskus) on valtion viranomainen, joka edistää alueellista kehittämistä hoitamalla valtionhallinnon toimeenpano- ja kehittämistehtäviä alueellaan. ELY-keskus hoitaa elinkeinoihin, työvoimaan, osaamiseen, liikenteeseen ja infrastruktuuriin sekä ympäristöön ja luonnonvaroihin liittyviä tehtäviä. Hankinnan kohteena on Pohjois-Savon maakunnan maankäyttösektorin hiilitaseselvitys. Selvitys sisältää laskelman maankäyttösektorin kasvihuonekaasupäästöistä ja nieluista sekä hiilivaraston nykytilasta maakuntatasolla ja kunnittain. Maankäyttösektorilla tarkoitetaan maankäyttö, maankäytön muutokset ja metsätalous (LULUCF) -sektoria ja laskelmassa huomioidaan siihen kuuluvat maankäyttöluokat: metsämaa, viljelysmaa, kosteikot, ruohikkoalueet, rakennettu maa-alue, muu maankäyttö ja puutuotteet. Hankinnan tuloksia tullaan hyödyntämään kuntien ja maakunnan ilmastotyössä ja ilmasto-ohjelmissa, Pohjois-Savon ilmastotiekartan päivityksessä sekä maankäyttösektorin ilmastotoimenpiteiden vauhdittamisessa. Pohjois-Savon maankäyttösektorin hiilitase on laskettu edelliskerran vuonna 2020, jolloin tiedot pohjautuivat 2015–2018 vuosien tietoihin. Nyt tehtävässä laskennassa tulee käyttää uusinta saatavilla olevaa tietoa. Toteutettavassa selvityksessä tulee huomioida aiemmin tehty selvitys maankäyttösektorin tulosten osalta, ja siihen tulee sisällyttää analyysi maankäyttösektorilla tapahtuneista muutoksista, jotka ovat mahdollisesti johtaneet hiilitaseiden muutoksiin selvitysten välillä. Mikäli laskentatapa tai laskennan rajaus on muuttunut, eroavaisuudet tulee kuvata selvityksessä. Nyt tehtävän selvityksen tulosten korrelaatiota aiemmassa selvityksessä tehtyihin skenaariotarkasteluihin tulee myös analysoida. Selvityksessä tulee hyödyntää jo tehtyjä selvityksiä ja tutkimuksia. Keskeisimmät tutkimukset ja selvitykset on listattu liitteeseen 1. Tilattavassa työssä tulee selvittää seuraavat asiat pohjautuen viimeisimpään saatavilla olevaan tietoon: 1. Pohjois-Savon maankäyttösektorin hiilinielut maakunta- ja kuntatasolla 2. Pohjois-Savon maankäyttösektorin päästöt maakunta- ja kuntatasolla 3. Pohjois-Savon hiilivarastot maakunta- ja kuntatasolla 4. Sanallinen kuvaus Pohjois-Savon hiilinielujen alueellisesta jakautumisesta 5. Pohjois-Savon hiilitaseet maakunta- ja kuntatasolla 6. Sanallinen analyysi maankäyttösektorilla tapahtuneista muutoksista, jotka ovat mahdollisesti johtaneet hiilitaseiden muutoksiin nyt tilattavan selvitysten ja vuonna 2020 valmistuneen selvityksen välillä 7. Sanallinen analyysi nyt tilattavan selvityksen tulosten korrelaatiosta vuonna 2020 valmistuneen selvityksen skenaariotarkasteluihin 8. Sanallinen kuvaus Pohjois-Savon maankäyttösektorin hiilitaseiden todennäköisestä kehityksestä vuoteen 2040 9. Toimenpidesuositukset maankäyttösektorin hiilinielujen ja -varastojen vahvistamiseksi Työstä laaditaan tilaajalle: - Raportti, jossa kuvataan taustatiedot, laskennan lähtötiedot ja menetelmät maankäyttöluokittain, lähteet ja tulokset kohtien 1-8 mukaisesti. Muoto: .docx ja .pdf. - Tulosaineisto taulukoineen ja kuvaajineen .xlsx-muodossa. - Viestintäaineisto keskeisimmistä tuloksista .pptx-muodossa. - Raportin kuvat ja taulukot painokelpoisina kuvatiedostoina .jpeg tai .png-muodossa. - Mahdolliset paikkatietoaineistot ETRS TM 35 FIN- koordinaatistossa, ArcGis shape -tiedostona tai geodatabase-muodossa. Toimeksiannon voi suorittaa pääosin etäyhteyksien ja sähköisten työkalujen avulla. Hankinnan tuloksia tulee esitellä kerran lähitilaisuudessa Pohjois-Savossa tilaajalle ja valitulle yleisölle. Hankittavan selvityksen tulee täyttää julkisille toimijoille asetetut saavutettavuusvaatimukset kaiken tilaajalle toimitettavan materiaalin osalta. Selvityksen loppuraportissa olevat kuvat, kuvaajat, taulukot ja muut vastaavat aineistot tulee toimittaa tilaajalle korkearesoluutioisena materiaalina vaihtoehtoisine teksteineen. Selvityksestä ja sen tuloksista tulee tuottaa lyhyt englanninkielinen tiivistelmä. Työn aikana kertyneet muistiot ja keskeinen selvitysmateriaali kootaan työn lopuksi tilaajalle luovutettavaksi sähköiseksi työkansioksi. Kaikki aineistot ovat tilaajan omaisuutta. Valmis työ tulee toimittaa tilaajalle viimeistään 28.3.2025.
Uppgörande av Larsmo Generalplan 2050
Larsmo kommun, planläggningssektionen begär in anbud på uppgörande av ny Generalplan 2050 för Larsmo. Larsmo kommun, planläggningssektionen begär in anbud på uppgörande av ny Generalplan 2050 för Larsmo.
Hajala-Kupittaa ratasuunnitelman lisäpohjatutkimukset
Länsirata Oy pyytää tarjouksia lisäpohjatutkimuksista Hajala-Kupittaa rataosuudelta. Hajala-Kupittaa pohjatutkimukset on jaettu neljään osa-alueeseen ohjelmittain. Tarjoajan tulee tarjota jokaista osa-aluetta (RaS4-1, RaS4-2, RaS4-3, RaS5-4), mutta tarjoaja voi voittaa tarjouskilpailussa vain yhden osa-alueen. Hankintayksikkö valitsee siten neljä palveluntuottajaa, yhden jokaiselle osa-alueelle.
Työ sisältää tutkimusten teon lisäksi kaikki tutkimusten tekoon liittyvät etukäteisvalmistelut, vuotavien reikien tukkimisen ja tukkimiseen tarvittavat materiaalit, luvat, järjestelyt, kaluston mobilisoinnit, kulut ja kustannukset sekä kokoukset, työn kuukausittaisen raportoinnin ja väliluovutukset sekä loppuaineiston kokoamisen. Tarvittavien jännitekatkojen järjestäminen on palveluntuottajan vastuulla. Mikäli palveluntuottaja tekee töitä öisin, on hänen vastuullaan melu- ym. lupien hankkiminen. Palveluntuottajan velvollisuus on osallistua ratatyöpalavereihin ja tilaajan järjestämiin tilaisuuksiin toimeksiannon aikana tilaajan näin ilmoittaessa.
Työalueet sisältävät tutkimuksia RSU:n sisäpuolella, rautatiealueella RSU:n ulkopuolella, rautatiealueen ulkopuolella kuten tiealueilla, metsässä, pelloilla jne. Tiealueilla olevien tutkimusten tekoon tarvittavien lupien hakeminen, kaikkine siihen liittyvine asioineen, on palveluntuottajan vastuulla. Rautatiealueelle pääsy ja nousupaikat radalle tulee selvittää toimeksiannon yhteydessä ja se on palveluntuottajan vastuulla.
Tutkimukset aloitetaan vuoden 2024 aikana ja koko toimeksianto pitää olla hyväksytysti luovutettu ja tilaajan vastaanottama 28.11.2025 mennessä.
Hankinnan tarkempi kuvaus löytyy tarjouspyynnön Liitteestä 02 - Tehtävänkuvaus.
, RaS4-2 Kuvattu tarjouspyynnön liitteessä 02 - Tehtävänkuvaus, RaS4-1 Kuvattu tarjouspyynnön liitteessä 02 - Tehtävänkuvaus, RaS4-3 Kuvattu tarjouspyynnön liitteessä 02 - Tehtävänkuvaus, RaS4-4 Kuvattu tarjouspyynnön liitteessä 02 - Tehtävänkuvaus,
Keskuskentän uusi huoltorakennus
Yksikerroksisen puurakenteisen huolto- ja varastorakennuksen rakentaminen kokonaisurakkana Kaarinan keskuskentän alueelle. (Viipurintie 32 Kaarina) Tarjoajan tulee tutustua kohteeseen omatoimisesti ennen tarjouksen jättämistä. Mahdolliset lisätietokysymykset tulee esittää Cloudiassa. Hankinnan kohteena on puolilämmin varasto- ja huoltorakennus. Rakennusta käytetään kentän huoltovälineiden varastointiin sekä urheiluseurojen välinevarastointiin. Hankinta toteutetaan kokonaisurakkana. Urakoitsija vastaa päätoteuttajana velvollisuuksista. Hankintapäätös tehdään kokonaistaloudellisesti edullisimman ja halvimman tarjouksen perusteella. Urakan on tarkoitus alkaa vuoden 2024 aikana, ja urakkasuorituksen tulee olla täysin valmis ja vastaanotettu 16.5.2025 mennessä. Tilaaja hoitaa pihan asfaltoinnin sekä hankkii valvontakamerat tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti.
Lukkotyöt ja lukituspalvelut
Lukkotyöt ja lukituspalvelut Tarjouspyynnön kohteena on lukkotöiden, lukituspalvelujen ja lukkotarvikkeiden
toimittaminen Tilaajille tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyillä ehdoilla.
Tarkempi määrittely kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit.
Tarjottujen tuotteiden tulee olla niiden käyttötarkoitukseen soveltuvia, Euroopan
unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä
viranomaisten antamien määräysten mukaisia tuotteita.
Sopimuskauden on tarkoitus alkaa 1.1.2025 ja loppuu 31.12.2026. Lisäksi hankintayksikkö varaa mahdollisuuden halutessaan jatkaa
sopimusta kahdella (1ov+1ov) mittaisella optiokaudella.
Hankinta ylittää EU-kynnysarvon.
Hankinta toteutetaan puitejärjestelynä. Puitejärjestelyyn valitaan enintään kolme (3) sopimustoimittajaa etusijajärjestyksessä, ellei tarjoajia ole vähemmän.,
Atlassian lisenssit ja asiantuntijapalvelut
Atlassian lisenssit ja asiantuntijapalvelut Hankinnan kohteena on Fintraffic Liikenteenohjauskonsernin käyttämien Atlassian ohjelmistojen Cloud- lisenssit sekä Atlassian työkalujen tuki- ja ylläpitopalveluun sekä pienkehitykseen liittyvä asiantuntijapalvelu.
Hankinnan kohteen kuvaus ja sille asetetut vaatimukset on esitetty liitteessä 1 Hankinnan kohteen kuvaus.,
Ylläpito- ja perussiivoukset
Ylläpito- ja perussiivoukset Suomussalmen kunnan tekniset palvelut pyytää tarjoustanne ylläpito- ja perussiivouksista, mukaan lukien jaksoittaiset työt. Lisäksi pyydetään tarjous erikseen laskutettavista töistä sekä lisätilauksista. Sopimus tehdään ajanjaksolle 1.2.2025 – 31.1.2027. Mahdollinen optio tehdään 1 + 1 vuodeksi (1.2.2027 - 31.1.2028 ja 1.2.2028 - 31.1.2029).
Lisäksi pyydetään tarjous erikseen tilattavasta lisäsiivouksesta.
Hankinnasta on julkaistu ilmoitus Hilmassa sekä Suomussalmen kunnan kotisivuilla ositteella www.suomussalmi.fi.
Hankinnassa toteutettava hankintamenettely on avoin ja hankintasopimus tehdään Suomussalmen kunnan, teknisten palveluiden kanssa.,
Toimeksiantosuhteisen perhehoidon ja sen tuen ostopalveluhankinta
Hankinnan kohteena on toimeksiantosuhteisen perhehoidon ja ja sen tuen ostopalveluhankinta. Perhehoidolla tarkoitetaan perhehoitolain (263/2015) mukaista perhehoitoa, jossa hyvinvointialue tekee toimeksiantosopimuksen perhehoitajan kanssa ja sopimuksen yksityisen palveluntuottajan kanssa perhehoidon antamisesta. Lapsen hoito, kasvatus ja muu ympärivuorokautinen huolenpito järjestetään sijaisperheessä. Palveluntuottaja hankkii sijaisperheet ja hyväksyy perhehoitajaksi henkilön, joka koulutuksensa, kokemuksensa tai henkilökohtaisten ominaisuuksiensa perusteella on sopiva antamaan perhehoitoa ja täyttää laissa määritellyt vaatimukset. Perhehoidossa on kaksi palvelutasoa: perustason tukipalvelu ja vahvan tuen palvelu.
Palveluntuottaja vastaa sijaisperheiden hankinnasta, ennakkovalmennuksesta, koulutuksesta ja lapsen sijoituksen aikaisista tukipalveluista. Perhehoidon tukipalveluiden tavoitteena on turvata lapsen tarvitsemat kuntoutuspalvelut, perhehoitajien jaksaminen ja osaaminen, sekä sijoituksen turvallisuus ja jatkuvuus.
Palveluntuottajalla tulee tarjota hankinnan kohteen mukaista palveluntuotantoa Keski-Suomen alueella tai Keski-Suomen ympäristömaakuntien alueella: Pirkanmaa, Päijät-Häme, Pohjois-Savo, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa, Pohjois-Pohjanmaa.
, A ) Toimeksiantosuhteinen perhehoito ja sen tuki Toimeksiantosuhteisen perhehoidon ja sen tuen palvelu on määritelty tarkemmin liitteessä Palvelunkuvaus., B) Valvotut ja tuetut tapaamiset sekä valvotut vaihdot Valvotut ja tuetut tapaamiset sekä valvotut vaihdot on määritelty tarkemmin liitteessä Palvelunkuvaus.
Osa-aluetta ei ole pakko tarjota.
Keski-Suomessa käytetään tuetuissa ja valvotuissa tapaamisissa sekä valvotussa vaihdossa kilpailutettuja sopimuksia tai palveluntuottajan järjestämiä tapaamispalveluja. Muualle kuin Keski-Suomeen sijoitettujen lasten osalta palveluntuottaja järjestää valvotut tai tuetut tapaamiset asiakassuunnitelmassa määritellysti, myös viikonloppuisin, mikäli palveluntuottaja on näiden palveluiden osalta jättänyt tarjouksen.,
Vaarallisen jätteen kuljetus ja käsittely, TP 47/2024
Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä HSY kerää kotitalouksien vaarallisia jätteitä keräyspisteissään sekä yritysten vaarallisten jätteiden eriä Kivikon jätepalvelukeskuksessa.
HSY pyytää sitovaa tarjoustanne vaarallisten jätteiden käsittely- ja kuljetuspalvelusta
ajalle 1.3.2025 - 29.2.2028. Palveluntuottajan tulee HSY:n tilauksesta noutaa kyseiset vaaralliset jätteet HSY:n Kivikon jätepalvelukeskuksen vaarallisten jätteiden varastosta, Kivikonlaita 5, 00940 Helsinki, ja toimittaa ne asianmukaiseen käsittelyyn.
Hankinnan tarkempi kuvaus, aiempien vuosien kertymät ja tietoa jätejakeista tarjouspyynnön liitteissä.
Tarjouksen voi jättää yhteen tai useampaan jätelajiin. Jokaisen TARJOTTAVAN OSAN YKSIKKÖHINTA EUR/1 KG KIRJOITETAAN tarjouspyynnössä osoitettuun kyseisen osan kohtaan. Kaikki tarjottavat osat näkyvät tarjouspyynnöstä sekä erillisestä liite excelistä. Jätemäärä arviot exceliä (Liite 3) EI liitetä erikseen tarjouspyyntöön. Tarjouspyynnössä esitetyt määrät ovat arvioita, eivätkä tilaajaa sitovia. Tarjouspyyntöön VALITAAN MYÖS KÄSITTELYKOODIT. Jätejakeen katsotaan kuuluvan kyseisiin kategorioihin jos yli 50 % jätejakeesta hyödynnetään kyseisellä tavalla.
Mahdollinen optio 2 vuotta. Tilaaja päättää option käytöstä viimeistään kuusi kuukautta ennen optiokauden alkua. Optiokauden vuositarpeen arvioidaan olevan sama kuin sopimuskauden vuositarpeen., AEROSOLIT (ERILLISSYÖTÖN VAATIVA JÄTE) Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., AMMONIAKKI Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., CFC-PAINEASTIAT, HALOSAMMUTTIMET Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., ELOHOPEAPITOINEN JÄTE (myös amalgaami) Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., EMÄKSET Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., EPÄORGAANISET SUOLAT Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., FREONIT Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., HALOGEENIPITOINEN LIUOTIN / TISLAUSJÄTE (PESULAT) Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., HALOGEENIVAPAA LIUOTIN Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., HAPETETTAVAT AINEET Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., HAPOT Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., JODIPITOINEN JÄTE Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., JÄÄHDYTINNESTE, JARRUNESTE Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., KREOSOOTTIPITOINEN JÄTE Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., LAASTIT Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., LABORATORIOKEMIKAALIT Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., LEIKKUUNESTEET Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., LYIJYPITOINEN SAUMAUSMASSA/NAUHA Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., LÄÄKEJÄTE Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., SYTOSTAATIT Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., MAALI-, LIIMA- LAKKA ja KOSTEUSERISTEJÄTTEET (BULK) Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., MAALITYNNYRI Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., ILMAKAASUPULLOT (esimerkiksi asetyleeni-, ilma-, helium-, typpi-, happi-, ilokaasu yms. pulloja) JA PAINE-ASTIAT Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., PCB- PITOINEN SAUMAUSNAUHA / KONDENSAATTORIT / ÖLJY Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., PESUKEMIKAALIT Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., SALASSAPIDETTÄVÄ PAPERIJÄTE Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., SAMMUTTIMET (EI HALONI) Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., SYANIDIPITOISET JÄTTEET Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., TERVEYSHUOLLON ERITYISJÄTE (VIILTÄVÄ JA PISTÄVÄ) Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., TORJUNTA- JA SUOJA-AINEPITOINEN JÄTE Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., TYHJÄT ASTIAT Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., VALOKUVAUSKEMIKAALIT Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., KIINTEÄ ÖLJYINEN JÄTE (öljynsuodattimet, öljypasta, kuten rätit, imeytysaineet, öljyinen maa/betoni) Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., ÖLJYVESISEOS Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., NESTEKAASUPULLOT ,isot täytettävät ja pienet kertakäyttöpullot sekä sytyttimet Kuvattu tarjouspyynnön liitteissä.,
Mobiililaitteet 2025-2026 (2028)
Mobiililaitteet 2025-2026 (2028) HANKINNAN KOHDE
Hankinnan kohteena ovat mobiililaitteet (mm. matkapuhelimet ja tabletit), niiden lisätarvikkeet sekä mobiililaitteita koskevat palvelut.
Mobiililaitteita hankitaan ostolaitteina, hyödyntäen mahdollisesti asiakkaan omaa leasing-sopimusta. Esimerkkejä hankittavista palveluista ovat esiasennuspalvelu, huoltopalvelut, kierrätyspalvelu ja tietoturvallinen kierrätyspalvelu.
Tarkempi hankinnan kohteen kuvaus on esitetty tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä "Hankinnan kohde".
SOPIMUSKAUSI
Sopimuskausi on yksi (1) vuosi. Hansel Oy:llä on oikeus jatkaa puitesopimuksen voimassaoloa kolmella (3) enintään vuoden mittaisella optiokaudella puitesopimuksen ehdoin. Ks. myös tarjouspyynnön liitteenä A olevan puitesopimuksen luku 6.
PUITEJÄRJESTELYN LAAJUUS
Puitejärjestelyn arvioitu arvo on 37 000 000 - 44 000 000 euroa (alv 0 %) sisältäen myös optiokaudet. Puitejärjestelyn enimmäisarvo on 44 000 000 euroa (alv 0 %).
Puitejärjestelyyn liittyneet ja sen käyttöön oikeutetut Asiakkaat ja arvio siitä, milloin Asiakas aloittaa puitejärjestelyyn perustuvien hankintojen tekemisen on kerrottu liitteellä B (Asiakkaat).
Arvioimme, että sopimuskaudella optiokaudet mukaan lukien Asiakkaat hankkivat yhteensä noin 87 000 matkapuhelinta ja 13 000 tablettia. Arvioimme, että Asiakkaat tekevät vuosittain noin 13 500 tilausta. Etätyö on lisännyt ns. kotitoimitusten osuutta ja siten eri toimitusosoitteita voi olla jopa yli 1400 vuodessa.
Lisätarvikkeiden osuus hankinnan ennakoidusta arvosta arvioidaan olevan noin 5-10 %.
Tulevien hankintojen määrään sekä ajalliseen jakautumiseen vaikuttavat epävarmuustekijät, joita ovat mm. kilpailutuksella saavutettava hintataso, valitun toimittajan aktiivisuus asiakkaiden suuntaan, asiakkaiden organisaatio- ja budjettimuutokset, nykyisten käytössä olevien laitteiden ikä ja vikaantuminen sekä teknologian kehittyminen.
Hankinnan ennakoitu arvo sopimuskaudella jakautuu Asiakkaille arviolta seuraavalla tavalla:
• yli 2,5 miljoona euroa neljä (4) Asiakasta
• 1 - 2,5 miljoonaa euroa neljä (4) Asiakasta
• 300 000 - 1 miljoonaa euroa yhdeksän (9) Asiakasta
• 100 000 - 300 000 euroa kolmekymmentä (30) Asiakasta
• alle 100 000 euroa neljäkymmentäkolme (43) Asiakasta
Viisi (5) Asiakasta ovat ilmaisseet käyttävänsä omaa hankinta-/tilausjärjestelmää tai muuta järjestelmää hankintojen tekemisessä tai laitteiden hallinnassa. Edellä mainituilla asiakkailla käytössä olevat järjestelmät ovat: ServiceNow, Roima, Optimo DUX ja Cloudia Tilaus. Osa järjestelmien tietokentistä tulee olla integroitavissa toimittajan järjestelmään (esim. laitteen tiedot, tilausviite, laitteen käyttäjän nimi, laskutusosoite ja laitteen tilaan tehtävät muutokset päivittyvät molempiin suuntaan muutoksien tekemisen jälkeen). Järjestelmien sähköiseen tiedonvaihtoon käytetään tyypillisesti mm. EDI-, XML- tai JSON-sanomia, Web Services -rajapintaa tai PunchOut-tekniikkaa. Selvyyden vuoksi todetaan, että edellä mainittujen asiakkaiden lisäksi myös muut liittyneet asiakkaat voivat kehittää sopimuskaudella tilausprosessejaan. Tarpeet käyttää sähköisiä hankinta-/tilausjärjestelmiä tai muita järjestelmiä voivat lisääntyä sopimuskaudella. Jos Asiakas haluaa käyttää omaa hankinta-/tilausjärjestelmää tai muuta järjestelmää, sovitaan sen käyttöönoton tarkemmista yksityiskohdista ja kohtuullisista kustannuksista aina erikseen Asiakkaan ja Toimittajan välillä.
Yksi Asiakas on ilmoittanut käyttävänsä Handi-palvelua. Ks. liite 6 Handi-palvelun kuvaus.
Laajuuteen liittyvät tiedot ovat sitoumuksettomia arvioita.,
Mahalaukun ja suoliston tähystystutkimukset
Hankinnan kohteena on terveydenhuoltolakiin ja järjestämislakiin perustuvat gastrokirurgien ja gastroenterologien suorittamat mahalaukun ja suoliston tähystystutkimukset.
Palvelut tuotetaan palveluntuottajan tiloissa pois lukien Raahe, jossa tähystystutkimukset tehdään Pohteen tiloissa ja ilman anestesiaa.
Hankittavia tähystystutkimuksia ovat mahalaukun (ruokatorvi, mahalaukku ja pohjukaissuoli), paksusuolen ja peräsuolen tähystykset sekä tähystyksiin liittyvät toimenpiteet ilman anestesiaa sekä anestesiassa.
Palvelu toteutuu seuraavissa osissa:
• Osa 1 Mahalaukun ja suoliston tähystystutkimukset palveluntuottajan tiloissa
• Osa 2 Mahalaukun ja suoliston tähystystutkimukset anestesiassa palveluntuottajan tiloissa
• Osa 3 Mahalaukun ja suoliston tähystystutkimukset vuokratyönä tilaajan tiloissa Raahessa
Tarjouksen voi jättää yhteen tai useampaan osaan.
Palvelun osat yhdessä jatkossa myös ”palvelut”.
Palvelu on toteutettava sitä koskevan, kulloinkin voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.
Palvelu on tuotettava vähintään suomen kielellä.
Palvelun sisältö ja vähimmäisvaatimukset on kuvattu tarkemmin liitteessä Palvelukuvaus.
, Osa 1 Mahalaukun ja suoliston tähystystutkimukset palveluntuottajan tiloissa Hankinnan kohteena osassa 1 on mahalaukun ja suoliston tähystystutkimukset palveluntuottajan tiloissa.
Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin liitteenä olevassa palvelukuvauksessa.
Sopimuskausi on ajalle 1.1.2025 – 31.12.2026. Varsinaisen sopimuskauden lisäksi hankinnassa on optiot ajalle 1.1.2027 – 31.12.2027 ja 1.1.2028 – 31.12.2028., Osa 2 Mahalaukun ja suoliston tähystystutkimukset anestesiassa palveluntuottajan tiloissa Hankinnan kohteena osassa 2 on mahalaukun ja suoliston tähystystutkimukset anestesiassa palveluntuottajan tiloissa.
Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin liitteenä olevassa palvelukuvauksessa.
Sopimuskausi on ajalle 1.1.2025 – 31.12.2026. Varsinaisen sopimuskauden lisäksi hankinnassa on optiot ajalle 1.1.2027 – 31.12.2027 ja 1.1.2028 – 31.12.2028., Osa 3 Mahalaukun ja suoliston tähystystutkimukset vuokratyönä tilaajan tiloissa Raahessa Hankinnan kohteena osassa 3 on mahalaukun ja suoliston tähystystutkimukset vuokratyönä tilaajan tiloissa Raahessa.
Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin liitteenä olevassa palvelukuvauksessa.
Sopimuskausi on ajalle 1.1.2025 – 31.12.2026. Varsinaisen sopimuskauden lisäksi hankinnassa on optiot ajalle 1.1.2027 – 31.12.2027 ja 1.1.2028 – 31.12.2028.,
Taajamametsien hoitotyöt Oulun kaupungin Haukiputaan ja Kiimingin alueilla
Taajamametsien hoitotyöt Oulun kaupungin Haukiputaan ja Kiimingin alueilla Oulun kaupungin yhdyskunta ja ympäristöpalvelut pyytää tarjoustanne taajamametsien hoitotöistä hallinnoimillaan alueilla (jäljempänä myös "tilaajat") tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti ajalla 1.1.2025 -31.12.2025 + mahdolliset optiot.
Oulun kaupungilla on hallinnassaan metsäalueita yhteensä n. 20 000 ha. Näistä metsistä asemakaava-alueella on noin 4500 hehtaaria. Metsiä hoidetaan metsien hoito- ja käyttösuunnitelman ja PEFC-metsäsertifioinnin mukaan. Oulun kaupunki kilpailuttaa ja tilaa lähimetsien hoitotyöt. Hoidettavat alueet sijaitsevat Oulun kaupungin Kiimingin ja Haukiputaan alueilla. Osa tilattavista metsänhoitotöistä voi sijoittua asemakaava-alueen ulkopuolelle sekä joskus myös Haukiputaan ja Kiimingin ulkopuolella asemakaava-alueella. Tilattaviin töihin voi sisältyä teknisiin hakkuisiin liittyviä tehtäviä. Lisäksi työhön sisältyy myrskytuhojen raivausta haastavissa kohteissa asemakaava-alueella tai niiden läheisyydessä kuten virkistysalueilla. Valitun toimijan tulee liittyä PEFC-yrittäjärekisteriin ja kaikkien hakkuutyötä suorittavien tulee suorittaa sertiseriffi-nettikoulutus. (https://kestavametsa.fi/sertiseriffi)
Hyväksyttävistä tarjouksista valitaan kaksi (2) kokonaistaloudellisesti edullisinta
toimittajaa. Työ tilataan ensisijaisesti etusijajärjestyksessä halvimmalta toimijalta, mutta tilaaja voi tarvittaessa valita sopimuskumppaneista tarpeisiinsa nähden parhaan toimijan. Toimijoilta voidaan tilata töitä myös yhtäaikaisesti esimerkiksi myrskytuhojen korjuuseen, vaarallisten puiden kaatoon tai työskentelyolosuhteiden ollessa hyvät. Työ tapahtuu asutuksen ja katujen läheisyydessä ollen teknisesti vaativaa. Työn suorittaminen edellyttää riittävää ammattitaitoa ja kykyä toimia haastavissa asiakastilanteissa. Työturvallisuuden huomiointi on erityisen tärkeää.
Sopimus on voimassa määräaikaisena yhden (1) vuoden, jonka jälkeen sitä voidaan jatkaa vuodeksi kerrallaan kuitenkin korkeintaan 31.12.2029 saakka. Mahdollisella optiokaudella sopimuksen irtisanomisaika on kolme (3) kuukautta. Tilaaja ilmoittaa palveluntuottajalle kirjallisesti sopimuksen mahdollisesta jatkamisesta kahta (2) kuukautta ennen määräaikaisen sopimuskauden päättymistä. Tilaajalla on oikeus, mutta ei velvollisuus jatkaa sopimusta. Tilaaja edellyttää, että palvelu pystytään tuottamaan Suomen kielellä. Asukaspalautteita ja -toiveita pitää pystyä ottamaan vastaan ja välittämään eteenpäin. Työ tapahtuu asutuksen rajapinnassa jatkuvasti vaihtuvilla kohteilla jolloin työturvallisuus edellyttää, että asukkaiden ja työmaan lähistöllä liikkuvien henkilöiden kanssa pystytään kommunikoimaan. Työntekijöiden sosiaaliset taidot korostuvat tilanteissa joissa palaute on negatiivista tai keskenään ristiriitaista.
Tilattaviin töihin kuuluu tiedotteiden jakaminen työkohteittain. Tiedotteet jaetaan vähintään kahta viikkoa ennen työmaan aloitusta. Tiedotteessa ilmoitetaan palveluntuottajan yhteystiedot, johon asukkaat voivat olla yhteydessä koskien työmaan toteutusta. Tiedotteiden materiaalikulut korvataan kuitteja vastaan. Tiedote laaditaan yhteistyössä toimijan kanssa.,
Vammaispalvelulain mukaisten palvelujen hankinta
Hankinnan kohteena ovat vammaisille henkilöille tarkoitetut palvelut ja tukitoimet, joilla helpotetaan vammaisten henkilöiden selviytymistä jokapäiväisestä elämästä, kuten henkilökohtainen apu, valmennus, erityinen osallisuuden tuki, tuettu päätöksenteko, asumisen tuki, lapsen asumisen tuki, lyhytaikainen huolenpito, päivätoiminta, työtoiminta ja vaativa moniammatillinen tuki.
Hankinnan toteuttaa Itä-Uudenmaan hyvinvointialue.
Hankinta toteutetaan joustavana sähköisenä palveluntuottajarekisterinä, (jatkossa palveluntuottajarekisteri), joka tarkoittaa Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen (jatkossa hankintayksikkö) suunnittelemaa ja kuvaamaa hankintalain periaatteiden mukaista menettelyä hankinnan kohteena olevien palveluiden hankkimiseen. Hankintayksikkö toteuttaa palveluntuottajarekisterin sisällä kilpailutuksia tarpeensa mukaan.
Hankintamenettely on kaksivaiheinen. Päästäkseen tuottamaan palveluja palveluntuottajan on ensin jätettävä osallistumishakemus ja tultava hyväksytyksi palveluntuottajarekisteriin. Tämän jälkeen palveluntuottaja voi tehdä tarjouksia vastaamalla hankintayksikön lähettämään tarjouspyyntöön. Osallistumishakemuksen tekeminen ei velvoita palveluntuottajaa tekemään tarjousta, vaan palveluntuottajat voivat tehdä tarjouksia harkintansa mukaan.
Palveluntuottajarekisteri on jaettu luokkiin. Kuhunkin luokkaan hyväksytään luokan soveltuvuus- ja vähimmäisvaatimukset täyttävät palveluntuottajat. Tarjouspyynnön saa ja tarjouksen voi jättää ainoastaan siinä tai niissä luokissa, joihin palveluntuottaja on hakeutunut ja hyväksytty.
Luokat ovat seuraavat:
Luokka 1 Henkilökohtainen apu
Luokka 2 Valmennus, erityinen osallisuuden tuki ja tuettu päätöksenteko
Luokka 3 Asumisen tuki, lapsen asumisen tuki, lyhytaikainen huolenpito ja vaativa moniammatillinen tuki
Luokka 4 Päivätoiminta, työtoiminta ja vaativa moniammatillinen tuki
Luokka 5 perustetaan tarvittaessa myöhemmin
Luokka 6 perustetaan tarvittaessa myöhemmin
Luokka 7 perustetaan tarvittaessa myöhemmin
Palveluntuottajarekisteri on voimassa viisi (5) vuotta sen perustamisesta lukien, minä aikana palveluntuottajarekisterin sisäiset tarjouskilpailut tehdään. Hankintayksikkö voi jatkaa palveluntuottajarekisterin voimassaoloa tai päättää sen voimassaolon ennenaikaisesti korjaushankintailmoituksella.
Palveluntuottajarekisterin kohde ja ehdot on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteessä "Palveluntuottajarekisterin periaatteet"., Luokka 1 Henkilökohtainen apu Henkilökohtaisella avulla tarkoitetaan vammaisen henkilön avustamista kotona ja kodin ulkopuolella päivittäisissä toimissa, työssä ja opiskelussa, vuorovaikutuksessa, vapaa-ajan toiminnassa tai yhteiskunnallisessa osallistumisessa. Henkilökohtainen apu on tarkoitettu tilanteisiin, joissa vammainen henkilö tarvitsee näissä toimissa välttämättä toisen henkilön apua. Henkilökohtaisen avun tarkoituksena on, että vammaisen henkilön itse-määräämisoikeus toteutuu yhdenvertaisesti muiden kanssa niissäkin tilanteissa, joissa hän tarvitsee toisen henkilön apua. Henkilökohtainen apu on tarkoitettu vammaisille henkilöille, jotka kykenevät itsenäisesti tai tuettuna muodostamaan ja ilmaisemaan tahtonsa avun sisällöstä.
Henkilökohtaiseen apuun voi kuulua sellaisia avustajan toteuttamia itsehoitoa vastaavia toimenpiteitä, jotka liittyvät terveyden ylläpitoon sekä pitkäaikaisen sairauden ohjeiden mukaiseen hoitoon. Tilaaja järjestää asiakkaalle ja tarvittaessa avustajalle näiden toimenpiteiden edellyttämää ohjausta.
Hankintajärjestelmän kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteessä "Palveluntuottajarekisterin periaatteet". Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin kussakin palveluntuottajarekisterin sisäisessä tarjouspyynnössä., Luokka 2 Valmennus, erityinen osallisuuden tuki ja tuettu päätöksenteko VALMENNUS on tavoitteellinen palvelu, jonka tarkoituksena on vahvistaa vammaisen henkilön itsenäisessä elämässä tarvittavia taitoja ja parantaa vammaisen henkilön toiminta-kykyä elämän muutostilanteissa. Valmennus on tarkoitettu tilanteisiin, joissa vammainen henkilö tarvitsee tukea oppiakseen uusia tai vahvistaakseen olemassa olevia itsenäisessä elämässä tarvittavia taitoja taikka toimiakseen elämässään tapahtuvassa muutostilanteessa tai valmistautuakseen tällaiseen tilanteeseen. Valmennuksella ei korvata lääkinnällisen kuntoutuksen palveluita.
Valmennukseen sisältyy tarpeen mukaan tiedollisten ja sosiaalisen vuorovaikutuksen harjoittelu, viittomakielen opetus tai puhetta tukevien ja korvaavien kommunikaatiokeinojen käytön ohjaus ja vammaisien henkilön toimintakyvyn, toimintaympäristön tai perhetilanteen muuttuessa taikka muissa vastaavissa muutostilanteissa annettava tuki.
Valmennusta voidaan toteuttaa henkilökohtaisena tai ryhmässä annettava palveluna tai osana muuta palvelua. Valmennusta voidaan järjestää osana vammaisen henkilön omaa valmennusta hänen perheelleen ja muille läheisille henkilöille.
ERITYINEN OSALLISUUDEN TUKI on vammaisen henkilön osallistumista ja osallisuutta edistävä palvelu, joka sisältää tarvittavan ohjauksen sosiaalisessa vuorovaikutuksessa ja vammaiselle henkilölle mieluisan vapaa-ajan toiminnan löytämisessä ja toteuttamisessa. Sitä voidaan järjestää kodin ulkopuolelle ja kotiin. Erityisen osallisuuden tuen tarkoituksena on turvata vammaisen henkilön oikeus osallistua ja päästä osalliseksi sosiaaliseen vuorovaikutuksen tilanteissa ja vapaa-ajan toiminnassa myös silloin, kun hän ei kykene itsenäisesti tai tuettuna muodostamaan ja ilmaisemaan tahtoaan avun sisällöstä tai kun henkilökohtainen apu ei ole hänelle sopiva palvelu.
TUETUN PÄÄTÖKSENTEON tarkoitus on tukea vammaista henkilöä päätöksenteossa siten, että hän voi tehdä ja toteuttaa itse omaa elämäänsä koskevia päätöksiä. Tuettu päätöksenteko sisältää päätöksentekoprosessissa tarvittavan tuen tie-don hankkimisessa, asioiden ymmärtämisessä, päätös- ja toimintavaihtoehtojen ja nii-den vaikutusten arvioimisessa, oman mielipiteen muodostamisessa ja ilmaisemisessa, päätösten tekemisessä ja toteuttamisessa sekä muissa vastaavissa toiminnoissa. Tuki-henkilö ei saa ottaa kantaa asioihin tai päättää asioita vammaisen henkilön puolesta.
Tuettu päätöksenteko voi toteutua erillisenä palveluna tai osana muuta palvelua. Tuettu päätöksenteko erillisenä palveluna on tarkoitettu tilanteisiin, joissa vammainen henkilö tarvitsee tukea voidakseen tehdä omaa elämäänsä koskevia merkittäviä, muita kuin jokapäiväiseen elämään kuuluvia päätöksiä. Tuettu päätöksenteko ei korvaa holhoustoimi-lain tarkoittaman edunvalvonnan järjestämistä.
Hankintajärjestelmän kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteessä "Palveluntuottajarekisterin periaatteet". Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin kussakin palveluntuottajarekisterin sisäisessä tarjouspyynnössä., Luokka 3 Asumisen tuki, lapsen asumisen tuki, lyhytaikainen huolenpito ja vaativa moniammatillinen tuki ASUMISEN TUEN tarkoitus on, että vammainen henkilö voi asua mahdollisimman itsenäisesti silloinkin, kun hän tarvitsee apua tai tukea asumisessa. Asumisen tuki on tarkoitettu tilanteisiin, joissa vammainen henkilö tarvitsee apua tai tukea voidakseen hoitaa päivittäiset toimensa. Asumisen tuki sisältää tarvittavan avun ja tuen päivittäisissä toimissa, vuorovaikutuksessa ja osallisuudessa. Siihen voi liittyä apu ja tuki niissä itsehoitoa vastaavissa toimenpiteissä, jotka liittyvät terveyden ylläpitoon ja pitkäaikaisen sairauden ohjeiden mukaiseen hoitoon. Asumisen tukeen voidaan liittää tarvittaessa terveydenhuoltolain perusteella kotiin järjestettäviä terveydenhuollon palveluita taikka sosiaalihuoltolain tai muiden lakien perusteella järjestettäviä palveluita siten, että ne muodostavat asiakkaan yksilöllisten tarpeiden mukaisen palvelukokonaisuuden.
Asumisen tuki voidaan järjestää yksittäiseen asuntoon tai ryhmämuotoisesti toteutettuun asumiseen. Asumisen tuki on toteutettava siten, että vammaisen henkilön itsemääräämisoikeus, osallisuus ja yksityisyys toteutuvat.
LAPSEN ASUMISEN TUKI toteutuu edellä asumisen tuen palvelussa kuvatulla tavalla huomioiden seuraavat erityispiirteet. Lapsen asumisen tuen tarkoituksena on ensisijaisesti turvata vammaiselle lapselle mahdollisuus asua kotona oman perheensä kanssa ja saada hänen yksilöllisten tarpeidensa mukainen hoito ja huolenpito, mahdollisuus osallisuuteen sekä turvallinen kasvuympäristö. Päätösvalta lapsen asioissa säilyy huoltajilla. Lapsen asumisessa kodin ulkopuolella on kiinnitettävä erityistä huomiota ihmissuhteiden jatkuvuuteen ja lapsen oikeuteen pitää yhteyttä hänelle läheisiin henkilöihin.
Lapsen asumisen tuki voidaan järjestää kodin ulkopuolelle, jos lapsen ei ole mahdollista asua kotona oman perheensä kanssa lapselle ja perheelle järjestetystä yksilöllisestä avustaja tuesta huolimatta. Lapsen asuminen kodin ulkopuolella voidaan järjestää perhehoitona vammaisille lapsille tarkoitetussa ryhmäkodissa.
LYHYTAIKAISELLA HUOLENPIDOLLA turvataan vammaisen henkilön lyhytaikainen avun ja tuen saaminen, jotta vammaisesta henkilöstö huolehtivat läheiset voivat hoitaa omaan elämäänsä liittyvät velvoitteet ja huolehtia hyvinvoinnistaan. Lyhyt-aikaisen huolenpidon tarkoituksena on toteuttaa vammaiselle henkilölle hänen tarvitsemansa apua ja tuki päivittäisissä toimissa ja tarpeen mukainen valvonta. Lyhytaikaisella huolenpidolla voidaan tarvittaessa turvata myös vammaisen lapsen tarpeen mukainen aamu- ja iltapäivätoiminta. Lyhytaikaisten huolenpitoa voidaan toteuttaa henkilökohtaisena tai ryhmässä annettava palveluna tai osana muuta palvelua.
VAATIVA MONIAMMATILLINEN TUKI on vammaiselle henkilölle, häntä tukeville läheisille ja hänen kanssaan läheisesti työskenteleville ammattilaisille annettavaa tukea, joka edellyttää erityistä ammatillista osaamista ja moniammatillista yhteistyötä. Tukea antaa asiantuntijaryhmä, jossa voi olla lääketieteen, psykologian, sosiaalityön, vuorovaikutuksen ja muuta asiantuntemusta. Vaativa moniammatillinen tuki sisältää vammaisen henkilön yksilöllisen tarpeen edellyttämät terveydenhuollon tutkimukset.
Vaativa moniammatillinen tuki on tarkoitettu tilanteisiin, joissa vammaisen henkilön osallisuus tai itsemääräämisoikeus tai muiden perusoikeuksien toteutumisen tukeminen edellyttää erityistä ammatillista osaamista ja yhteistyötä. Vaativan moniammatillisen tuen tarve voi liittyä vammaisen henkilön vaikeisiin vammaan liittyviin kommunikoinnin, sosiaalisen vuorovaikutuksen tai käyttäytymisen haasteisiin, joiden johdosta henkilön oma tai muiden ihmisarvo, terveys tai turvallisuus ovat uhattuna.
Vaativan moniammatillisen tuen tarve voi liittyä myös tilanteisiin, joissa vammaisen henkilön perusoikeuksiin kohdistuvan rajoitustoimien käytön taustalla olevien syiden selvittäminen ja rajoitustoimenpiteiden käytön ennaltaehkäisy ja vähentäminen edellyttävät moniammatillista tukea. Tällöin hyvinvointialue tekee vammaiselle henkilölle päätöksen erityishuollon tarpeesta. Erityishuollon tarpeessa olevan vammaisen henkilön vaativa moniammatillinen tuki toteutetaan siihen tarkoitetussa palveluyksikössä. Henkilö voidaan määrätä vaativan moniammatillisen tuen yksikköön myös tahdosta riippumatta. Vaativaan moniammatillisen tukeen voi liittyä työ- tai päivätoiminnan palvelu.
Hankintajärjestelmän kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteessä "Palveluntuottajarekisterin periaatteet". Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin kussakin palveluntuottajarekisterin sisäisessä tarjouspyynnössä., Luokka 4 Päivätoiminta, työtoiminta ja vaativa moniammatillinen tuki PÄIVÄTOIMINTA on säännöllistä, päiväaikaista toimintaa vammaisille henkilöille, jotka eivät pysty osallistumaan sosiaalihuoltolain mukaisiin työllistämistä edistäviin palveluihin, opiskeluun tai työhön. Päivätoiminnan tarkoitus on tukea vammaisen henkilön sosiaalista vuorovaikutusta ja osallisuutta sekä toimintakykyä ja omia vahvuuksia. Päivätoimintaa toteutetaan toimintaan soveltuvissa tiloissa, ensisijaisesti muualla kuin henkilön kotona tai ryhmämuotoiseen asumiseen liittyvissä tiloissa. Päivätoimintaan voi liittyä vaativa moniammatillinen tuki tai ja se voidaan järjestää erityishuoltona.
TYÖTOIMINNAN tarkoitus on tukea vammaisen henkilön toiminta- ja työkykyä sekä edistää hänen pääsyään työelämään. Työtoiminnalla tuetaan vammaisen henkilön omia vahvuuksia työelämään osallistumisessa. Työtoiminta on tarkoitettu vammaisille henkilöille, joiden kohdalla sosiaalihuoltolain perusteella järjestetty työtoiminta työllisty-mistä tukeva toiminta ei vastaa henkilön yksilöllisiin tarpeisiin. Työtoimintaan voi liittyä vaativa moniammatillinen tuki ja se voidaan järjestää erityishuoltona.
VAATIVA MONIAMMATILLINEN TUKI on vammaiselle henkilölle, häntä tukeville läheisille ja hänen kanssaan läheisesti työskenteleville ammattilaisille annettavaa tukea, joka edellyttää erityistä ammatillista osaamista ja moniammatillista yhteistyötä. Tukea antaa asiantuntijaryhmä, jossa voi olla lääketieteen, psykologian, sosiaalityön, vuorovaikutuksen ja muuta asiantuntemusta. Vaativa moniammatillinen tuki sisältää vammaisen henkilön yksilöllisen tarpeen edellyttämät terveydenhuollon tutkimukset.
Vaativa moniammatillinen tuki on tarkoitettu tilanteisiin, joissa vammaisen henkilön osallisuus tai itsemääräämisoikeus tai muiden perusoikeuksien toteutumisen tukeminen edellyttää erityistä ammatillista osaamista ja yhteistyötä. Vaativan moniammatillisen tuen tarve voi liittyä vammaisen henkilön vaikeisiin vammaan liittyviin kommunikoinnin, sosiaalisen vuorovaikutuksen tai käyttäytymisen haasteisiin, joiden johdosta henkilön oma tai muiden ihmisarvo, terveys tai turvallisuus ovat uhattuna.
Vaativan moniammatillisen tuen tarve voi liittyä myös tilanteisiin, joissa vammaisen henkilön perusoikeuksiin kohdistuvan rajoitustoimien käytön taustalla olevien syiden selvittäminen ja rajoitustoimenpiteiden käytön ennaltaehkäisy ja vähentäminen edellyttävät moniammatillista tukea. Tällöin hyvinvointialue tekee vammaiselle henkilölle päätöksen erityishuollon tarpeesta. Erityishuollon tarpeessa olevan vammaisen henkilön vaativa moniammatillinen tuki toteutetaan siihen tarkoitetussa palveluyksikössä. Henkilö voidaan määrätä vaativan moniammatillisen tuen yksikköön myös tahdosta riippumatta. Vaativaan moniammatillisen tukeen voi liittyä työ- tai päivätoiminnan palvelu.
Hankintajärjestelmän kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteessä "Palveluntuottajarekisterin periaatteet". Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin kussakin palveluntuottajarekisterin sisäisessä tarjouspyynnössä., Luokka 5 Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin palveluntuottajarekisterin voimassaoloaikana.
Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta., Luokka 6 Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin palveluntuottajarekisterin voimassaoloaikana.
Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta., Luokka 7 Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin palveluntuottajarekisterin voimassaoloaikana.
Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta.,
Puhas Oy:n toimialueen jätevesilietteiden keräys ja kuljetus
Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen Puhas Oy:n toimialueen jätevesilietteiden keräyksestä ja kuljetuksesta sopimuskaudelle 01.04.2025 - 31.12.2028. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteenä olevassa hankintaohjelmassa.
Palvelun tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset.
Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen.
, Urakka-alue 1: Polvijärvi (liite 1) (alv 0 %) Hankinnan kohteena on jätevesilietteiden keräys ja kuljetus urakka-alueella 1, Urakka-alue 2: Liperi, länsi (liite 2) (alv 0 %) Hankinnan kohteena on jätevesilietteiden keräys ja kuljetus urakka-alueella 2, Urakka-alue 3: Liperi, itä (liite 3) (alv 0 %) Hankinnan kohteena on jätevesilietteiden keräys ja kuljetus urakka-alueella 3, Urakka-alue 4: Kontiolahti (liite 4) (alv 0 %) Hankinnan kohteena on jätevesilietteiden keräys ja kuljetus urakka-alueella 4, Urakka-alue 5: Joensuu, länsi (liite 5) (alv 0 %) Hankinnan kohteena on jätevesilietteiden keräys ja kuljetus urakka-alueella 5, Urakka-alue 6: Joensuu, pohjoinen / koillinen (liite 6) (alv 0 %) Hankinnan kohteena on jätevesilietteiden keräys ja kuljetus urakka-alueella 6, Urakka-alue 7: Joensuu, kaakko (liite 7) (alv 0 %) Hankinnan kohteena on jätevesilietteiden keräys ja kuljetus urakka-alueella 7, Urakka-alue 8: Ilomantsi (liite 8) (alv 0 %) Hankinnan kohteena on jätevesilietteiden keräys ja kuljetus urakka-alueella 8,