Hankinnan kohteena ovat Porvoon kaupungin hallinnassa olevien kiinteistöjen korjaus- ja muutostöihin sekä investointeihin liittyvät LVIA-suunnittelun tehtävät. Toimeksiantojen koko ja sisältö vaihtelee pienistä yksittäisistä tehtävistä laajempiin tehtäväkokonaisuuksiin. Pienet yksittäiset tehtävät tehdään tuntihintaperusteisena laskutyönä. Laajempien kokonaisuuksien osalta toimittaja antaa kohteesta kattohintaisen tarjouksensa. Toimeksiannoissa tulee noudattaa Taloteknisen suunnittelun tehtäväluetteloa TATE 2018. Tilaajalla ei ole määräostovelvoitetta. Puitesopimustoimittajalla ei ole yksinoikeutta tuottaa hankinnan kohteena olevia töitä. Tilaaja voi tilata sopimuskautena ko. toimialan töitä myös yksittäisiä hankkeita koskevilla erillisillä hankintamenettelyillä. Puitesopimustoimittajat voivat osallistua näihin kilpailutuksiin. Tilaaja valitsee puitesopimukseen viisi (5) toimittajaa, mikäli hyväksyttäviä tarjouksia saadaan riittävä määrä. Kts. II.1.4) Lyhyt kuvaus
Lähde: Hilma
Uuden sähköisen asiakashallintajärjestelmän kehittäminen
Eduro-säätiö on hyvinvoinnin, kuntoutuksen ja työllistymisen tuen palveluita tarjoava moniammatillinen organisaatio, jossa työskentelee noin 40 sosiaali- ja terveysalan sekä kehittämisen asiantuntijaa. Eduro kuuluu Rovaniemen kaupunkikonserniin. Eduro-säätiöllä on tällä hetkellä käytössään organisaation itse kehittämä ja hallinnoima asiakashallintajärjestelmä "Arvi2", joka on tulossa elinkaarensa päähän. Järjestelmällä on Eduron lisäksi myös muita käyttäjäorganisaatioita eri puolilla Suomea. Eduro hakee kehittäjäkumppania uuden asiakashallintajärjestelmän käyttöliittymäsuunnitteluun, tekniseen toteutukseen, käyttöönottoon ja ylläpitoon. Uuden sähköisen järjestelmän tulee tukea organisaation ydinprosessia ja tehostaa työn tuottavuutta. Lisäksi kehittämisessä on huomioitava yhteensopivuus Kanta-järjestelmään (sosiaaliala). Uuden asiakashallintajärjestelmän kehittämistä varten on toteutettu määrittelyprojekti, josta selviää uuden järjestelmän tavoitteet, käyttötapaukset, toiminnalliset ja ei-toiminnalliset sekä tekniset vaatimukset. Tämä tarjouspyyntö muodostuu tästä asiakirjasta ja seuraavista liitteistä: 1. Uuden järjestelmän määrittelydokumentaatio 2. Ydinprosessikuvaus 3. Tarjousten vertailuperusteet 4. Hankintasopimus Uuden asiakashallintajärjestelmän käyttöliittymäsuunnittelu, tekninen toteutus, testaus ja käyttöönotto Hankinnan ensimmäinen vaihe koskee Eduron uuden asiakashallintajärjestelmän käyttöliittymän suunnittelua, teknistä toteutusta sekä testausta ja käyttöönottoa. Asiakashallintajärjestelmän tulee olla valmiina ja käytössä 30.4.2025 mennessä. Järjestelmän kehittämistä varten on toteutettu määrittelyprojekti, joka toimii kehittämistyön pohjana. Ensimmäisen vaiheen aikana järjestelmään tehdään valmentajien, esihenkilöiden sekä taloushallinnon käyttäjäryhmien toiminnallisuudet. Asiakkaiden ja verkoston osalta järjestelmään tulee ensimmäisessä vaiheessa vain pakolliset ominaisuudet (katseluoikeus omiin tai oman asiakkaan tietoihin). Asiakasliitännän käyttöliittymäsuunnittelu, tekninen toteutus, testaus ja käyttöönotto Hankinnan toisessa vaiheessa järjestelmään kehitetään Eduron käyttäjäasiakkaita koskeva asiakasliitäntä. Asiakasliitännän käyttöliittymäsuunnittelussa ja kehittämisessä tulee huomioida käyttäjien erityistarpeet ja hyödyntää erilaisia hahmottamista helpottavia (esimerkiksi visuaalisia) elementtejä. Asiakashallintajärjestelmän asiakasliitännän tulee olla valmiina ja käytössä vuoden 2025 loppuun mennessä.
Tietopyyntö ENTERAALISEN RAVITSEMUKSEN TARVIKKEET 2
Tämä ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö, vaan tietopyyntö mahdollisille tarjoajille. Tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa markkinoita ja kerätä tietoa sekä toimittajien kommentteja, jotta mahdollinen tuleva tarjouskilpailu voitaisiin toteuttaa tarkoituksenmukaisella tavalla. Tietopyynnöllä ei pyydetä, eikä siihen anneta, tarjouksia. Hankintayksikölle esitettyihin kommentteihin ja lisäkysymyksiin ei vastata. Tietopyyntö ei velvoita hankintayksikköä suorittamaan varsinaista hankintaa tai toteuttamaan hankintaa tietopyynnössä kuvatulla tavalla. Hankintayksikkö ei ole velvollinen ottamaan huomioon tietopyyntöön saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa. Tietopyyntöön vastanneille ei makseta korvausta tietopyyntöön vastaamisesta tai mahdolliseen markkinavuoropuhelutilaisuuteen osallistumisesta. Tietopyyntöön vastaaminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä myöskään ole edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa. Tietopyynnön liitteenä olevat dokumentit ovat vain luonnoksia, joten niissä esiintyvät päivämäärät eivät edusta todellisia tarjousaikoja tai lisätietokysymysten jättöaikoja. Toivomme tietopyynnöllä kommentteja erityisesti tarjouspyyntöluonnoksen Hankinnan kohteen kriteereistä ja tuotteilta vaadituista ominaisuuksista. Tarjouspyyntöluonnos, sopimusluonnos sekä liitteet ovat tämän tietopyynnön LIITTEENÄ. Kommentointi tapahtuu Hankinnan kohteen kriteereissä kohdassa Yhteiset kriteerit/tiedot. Kommentoida voi myös lisätietokysymyksiä esittämällä, jolloin pyydetään huomioimaan, ettei hankintayksikkö vastaa lisätietokysymyksiin. Tämä ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö, vaan tietopyyntö mahdollisille tarjoajille. Tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa markkinoita ja kerätä tietoa sekä toimittajien kommentteja, jotta mahdollinen tuleva tarjouskilpailu voitaisiin toteuttaa tarkoituksenmukaisella tavalla. Tietopyynnöllä ei pyydetä, eikä siihen anneta, tarjouksia. Hankintayksikölle esitettyihin kommentteihin ja lisäkysymyksiin ei vastata. Tietopyyntö ei velvoita hankintayksikköä suorittamaan varsinaista hankintaa tai toteuttamaan hankintaa tietopyynnössä kuvatulla tavalla. Hankintayksikkö ei ole velvollinen ottamaan huomioon tietopyyntöön saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa. Tietopyyntöön vastanneille ei makseta korvausta tietopyyntöön vastaamisesta tai mahdolliseen markkinavuoropuhelutilaisuuteen osallistumisesta. Tietopyyntöön vastaaminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä myöskään ole edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa. Tietopyynnön liitteenä olevat dokumentit ovat vain luonnoksia, joten niissä esiintyvät päivämäärät eivät edusta todellisia tarjousaikoja tai lisätietokysymysten jättöaikoja. Toivomme tietopyynnöllä kommentteja erityisesti tarjouspyyntöluonnoksen Hankinnan kohteen kriteereistä ja tuotteilta vaadituista ominaisuuksista. Tarjouspyyntöluonnos, sopimusluonnos sekä liitteet ovat tämän tietopyynnön LIITTEENÄ. Kommentointi tapahtuu Hankinnan kohteen kriteereissä kohdassa Yhteiset kriteerit/tiedot. Kommentoida voi myös lisätietokysymyksiä esittämällä, jolloin pyydetään huomioimaan, ettei hankintayksikkö vastaa lisätietokysymyksiin.
Terveydenhuollon työvaate
Puro Tekstiilihuoltopalvelut pyytää tarjousta seuraavista tuotteista:
mikrokuitutunika ja -housut (vihreä) sekä valkoinen vilutakki
Hankinta on jaettu osiin seuraavanlaisesti:
1. Mikrokuitutunika- ja housut
2. Vilutakki
Osiin 1 ja 2 valitaan kumpaankin yksi toimittaja. Osatarjoukset osan 1 välillä eivät ole mahdollisia.
Tuotteiden mallikappaleet ovat nähtävillä Puro Tekstiilihuoltopalvelut Oy:n Keravan toimipisteessä 22.-23.10.2024. Tarjoajien tulee sopia katseluajankohdasta Saskia Rannan tai Tiia Holmbergin kanssa sähköpostitse saskia.ranta@puro.fi / tiia.holmberg@puro.fi.
Mikäli mallikappaleiden ja tarjouspyynnön tuotevaatimusten välillä on eroavaisuuksia, noudatetaan tarjouspyynnön vaatimuksia.
Sopimuskausi alkaa määräaikaisena 2 vuotta, jonka jälkeen sopimus jatkuu mahdollisesti toistaiseksi voimassa olevana.
, Mikrokuitutunika ja -housut Tämän hankinnan kohteena ovat vihreä mikrokuitutunika- ja housut.
Mallikappaleiden vähimmäisvaatimukset löytyvät liitteestä 1. Tarjottavien tuotteiden on sovelluttava Puro Tekstiilihuoltopalvelut Oy:n pesu- ja viimeistelyprosesseihin (liite 4). RFID-tunnistetta ja PURO etikettiä EI tarvitse ommella tarjottaviin näytekappaleisiin. Sekä tunikasta että housuista tulee toimittaa tuotenäytteet 2 kpl, koossa M, annettujen kriteereiden ja asetettujen vaatimusten mukaisesti.
Tuotteille on olemassa valmiit kaavat (leimauspala ei ole huomioitu kaavoituksessa), jotka voi pyytää osoitteesta: tiia.holmberg@puro.fi.
Mallikappaleet tuotetietoineen tulee toimittaa tarjouspyynnön sulkeutumiseen mennessä, viitteellä Työvaatekilpailutus, seuraavaan osoitteeseen:
Puro Tekstiilihuoltopalvelut Oy/TYÖVAATEKILPAILUTUS
Isonkiventie 8
04250 Kerava
Tuotetiedot sisältävät seuraavat tiedot:
- Kankaan technical data sheet (kankaan valmistajan laatima)
- Tuotteen valmistaja ja valmistusmaa
- Kankaan valmistusmaa
Toinen tunikan ja housujen mallikappaleista koepestään 3 kertaa, jonka jälkeen pestyä kappaletta verrataan pesemättömään mallikappaleeseen. Pesujen jälkeen pesulan asiantuntijoista koottu asiantuntijaraati arvioi ja pisteyttää koepestyt tuotteet liitteen 3 mukaisesti.
Tuotteisiin voidaan tehdä tilaajan pyynnöstä pieniä muutoksia sopimuskauden aikana., Vilutakki Tämän hankinnan kohteena on henkilökunnan työvaate valkoisen vilutakin osalta.
Tuotteen vähimmäisvaatimukset löytyvät liitteestä 1. Tarjottavan tuotteen on sovelluttava Puro Tekstiilihuoltopalvelut Oy:n pesu- ja viimeistelyprosesseihin (liite 4). RFID-tunnistetta ja PURO etikettiä EI tarvitse ommella tarjottaviin näytekappaleisiin. Vilutakista tulee toimittaa mallikappaleet 2 kpl, koossa M, annettujen kriteereiden ja asetettujen vaatimusten mukaisesti.
Mallikappaleet tuotetietoineen tulee toimittaa tarjouspyynnön sulkeutumiseen mennessä, viitteellä Työvaatekilpailutus, seuraavaan osoitteeseen:
Puro Tekstiilihuoltopalvelut Oy/TYÖVAATEKILPAILUTUS
Isonkiventie 8
04250 Kerava
Tuotetiedot sisältävät seuraavat tiedot:
- Kankaan technical data sheet (kankaan valmistajan laatima)
- Tuotteen valmistaja ja valmistusmaa
- Kankaan valmistusmaa
Toinen mallikappaleista koepestään 3 kertaa, jonka jälkeen pestyä kappaletta verrataan pesemättömään mallikappaleeseen. Pesujen jälkeen pesulan asiantuntijoista koottu asiantuntijaraati arvioi ja pisteyttää koepestyt tuotteet liitteen 3 mukaisesti.
Tuotteisiin voidaan tehdä tilaajan pyynnöstä pieniä muutoksia sopimuskauden aikana.,
Tilintarkastuspalvelut
Tilintarkastuspalvelut Hankinnan kohteena ovat Kansaneläkelaitoksen (Kela) tilintarkastuspalvelut sisältäen valvontatilintarkastuksen, tilintarkastuksen sekä täydentävät palvelut. Katso tarkemmin tarjouspyynnön liite 1 Hankinnan kohteen kuvaus ja muut tarjouspyynnön liitteet.,
Urheilukenttien valaisimet
Hankinnan kohteena ovat valaisimet tässä tarjouspyynnössä määritellyille Rovaniemen kaupungin uheilukentille. Rovaniemen kaupungilla on yksitoista urheilukenttää, joiden elohopeapohjaisten valaisimien (400W) vaihtamiseksi hankitaan nyt led-valaisimet. Urheilukenttien ja valopylväiden tarkemmat tiedot on ilmoitettu tarjouspyynnön liitteessä 1.
Joroisten kunnan työterveyspalvelut
Joroisten kunnan työterveyshuoltopalvelut: KELA I Lakisääteinen työterveyshuolto tai KELA I Lakisääteinen työterveyshuolto ja KELA II Työterveyshuoltopainotteinen yleislääkäritasoinensairaanhoitaja ja siihen liittyvät tutkimukset. Toimittajan tulee tarjota molempia osa-alueita. Tilaaja päättää tarjoukset saatuaan kustannustason perusteella valittavan osa-alueen. Toimittajan kanssa tehdään valitusta osa-alueesta sopimus jonka kesto on 2 vuotta jota voidaan jatkaa optiolla yhden vuoden ajan. Joroisten kunnan työterveyshuoltopalvelut. KELA I Lakisääteinen työterveyshuolto tai KELA I Lakisääteinen työterveyshuolto ja KELA II Työterveyshuoltopainotteinen yleislääkäritasoinensairaanhoitaja ja siihen liittyvät tutkimukset. Toimittajan tulee tarjota molempia osa-alueita. Tilaaja päättää tarjoukset saatuaan kustannustason perusteella valittavan osa-alueen.
Jäsenlehden painatuspalvelun hankinta
Hankinnan kohteena on Keliakialiiton julkaiseman Gluteeniton – elämä jäsenlehden painatus, jakelu valtakunnallisesti ja postitus määriteltyihin osoitteisiin. Hankintasopimuksen tavoitteena on hankkia kustannustehokkaita, joustavia ja laadukkaita painopalveluita ja lehden sujuvaa, oikea-aikaista jakelua kohderyhmälle. Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti seuraavissa liitteissä. (Liitteet 1-3) Gluteeniton elämä -lehti on Keliakialiiton toimittama jäsenlehti, joka ilmestyy viisi kertaa vuodessa. Lehteä postitetaan tällä hetkellä noin 18 000 osoitteeseen (vaihtelu 16 000- 20 000 kpl). Lehden painosmäärä 19 000 - 22 000 kpl. Jäsenille postitettavien lehtien lisäksi jäsenlehteä lähetetään pakettina liiton 30 paikallisyhdistykseen ja loput painoksesta toimitetaan laatikkopakattuna liiton toimistolle. Hankinnan kohteen ja palvelujen tarkempi kuvaus ja lisätiedot löytyvät liittestä 1.
HR-kokonaisjärjestelmä SaaS-ratkaisuna
HR-kokonaisjärjestelmä SaaS-ratkaisuna Helsingin kaupunki hankkii SaaS-ratkaisuna toteutettavan esikonfiguroidun standardin HR-kokonaisjärjestelmän. HR-kokonaisjärjestelmä otetaan käyttöön Helsingin kaupungin eri yksiköissä mukaan lukien toimialat, liikelaitokset ja virastot.
Esikonfiguroidulla HR-kokonaisjärjestelmällä tarkoitetaan sitä, että ohjelmisto tai järjestelmä on valmiiksi ohjelmoitu, asennettu ja määritelty käyttötarpeiden ja -tarkoituksen mukaisesti. Tämä tarkoittaa, että ohjelmistossa on valmiina ennen varsinaista käyttöönottoprojektia asetukset, prosessit, työnkulut ja raportointimallit, jotka perustuvat parhaisiin käytäntöihin, käyttötapauksiin tai yleisiin liiketoimintatarpeisiin.
HR-kokonaisjärjestelmä kattaa henkilöstön perustietojen hallinnan, palvelussuhteiden hallinnan, henkilöstön kehittämisen, suorituksen johtamisen, palkitsemisen, resurssoinnin ja tiedolla johtamisen. Ratkaisua tullaan hyödyntämään kaupungin henkilöstöjohtamisen digitalisoinnissa sekä toimintatapojen yhtenäistämisessä.
HR-kokonaisjärjestelmä tulee toimimaan pääjärjestelmänä (ns. Master), jossa ylläpidetään henkilöstöä koskevia perustietoja ja palvelussuhteeseen liittyviä tietoja ja johon palkanlaskentaan käytettävä järjestelmä samoin kuin muut olemassa olevat sekä mahdollisesti myöhemmin hankittavat HR-tietojärjestelmät tukeutuvat. Kaupunki luopuu uuden HR-kokonaisjärjestelmän myötä nykyisistä erillisjärjestelmistä tai osasta niistä.
HR-kokonaisjärjestelmän käyttöönottoprojekti sekä ylläpitoon liittyvät tuki- ja jatkuvan palvelun asiantuntijaratkaisut tullaan kilpailuttamaan erikseen.
Tarjous tulee tehdä suomen kielellä, mutta seuraavat tarjouspyynnöllä tarjoajalta vaaditut liitteet hyväksytään myös englanninkielisinä:
- Pro003 Projektimalli
- Pro004 Vastuunjakotaulukko
- Pro007 Lisenssiin kuuluva tukimalli ja -palvelut
- Pro008 Projektin tukimateriaali ja dokumentaatio
- Pro009 Laadunvarmistusprosessi
- Pro010 Riskienhallintamenetelmät
- Pro011 Asiantuntijapalvelut
- TÄY060 ISO27001 -sertifiointi
- TÄY061 ISO27018 -sertifiointi
- TÄY062 ISO27701 -sertifiointi
- TÄY063 SOC 1 -sertifiointi
- TÄY064 SOC 2 -sertifiointi
Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Tilaaja ei sitoudu tarjouspyynnössä esitettyihin hankintamääriin.,
Jäteastioiden pesut Lakeuden Etappi Oy:n toimialueella
Jäteastioiden pesut Lakeuden Etappi Oy:n toimialueella Taloyhtiöiden ja muiden kunnallisten jätehuollon vastuulla olevien kiinteistöjen poltettavan, biojäte sekä pakkausmuovijätteen jäteastioiden pesu. Sekä biojäte- ja poltettavan jätteen 2-lokeroastiat 3–4 huoneiston taloyhtiöistä. (1.1.2026 alkaen 2-lokeroastiat 3–4 huoneiston taloyhtiöt myös alueilla: Peräseinäjoki, Jalasjärvi, Alavus, Kihniö ja Ähtäri). Vakituiseen asumiseen ja vapaa-ajan asumiseen käytettävät yhden tai kahden asunnon talot kuljetus-/pesureitin varrella voivat tilata jäteastian pesupalvelun halutessaan.,
Lappfjärds Folkhögskola / elevbostäder
Rakennuskohde on LAFo´n päärakennuksen 2 kerroksen opiskelijaasuntojen wc ja suihkutilat sekä uusi hissi.Ensimmäisen kerroksen opettajanhuone sekä opetustila muutetaankansliatiloiksi ja taukohuoneeksi.Projektin lajuus ilmenee liitetyistä asiakirjoista. Rakennusurakan suorittaja on pääurakoitsija. Rakennuttaja pyytää tarjoukset ja laatii erilliset urakkasopimukset LVIA-, ja sähköteknisistä töistä. Urakat alistetaan RT 80271 mukaisesti pääurakkaan. Rakennuttaja suorittaa maksut sivu-urakoitsijoille suoraan ilman pääurakoitsijan hyväksyntää.
Ilmastuskompressori
Kannuksen jätevedenpuhdistamon ilmastusta varten hankitaan uusi kompressori. Nykyisin käytössä oleva kompressori jää uuden rinnalle. Hankinta sisältää uuden ilmastuskompressorin toimituksen tarjouspyyntöasiakirjojen tarkemmin määrittämässä laajuudessa.
Ostolaskujärjestelmä
Haaga-Helia hankkii ostolaskujärjestelmän, jolla vastaanotetaan ostolaskuja, ne käsitellään (asiatarkastus, tiliöinti ja hyväksyntä) ja siirretään kirjanpito-ohjelmaan kirjanpitoa ja maksatusta varten. Ohjelmisto ja sitä koskevat palvelut hankitaan kokonaisratkaisuna SaaS-palveluna ("Palvelut"). Tilaajan toiveena on ottaa palvelut käyttöön vuoden 2024 loppuun mennessä. Tarjoajaa pyydetään esittämään realistinen aikataulu käyttöönoton kuvauksessa. Palvelu tuotetaan palveluntuottajan sopimusehtojen mukaisesti sillä edellytyksellä, että sopimusehdot täyttävät tarjouspyynnössä ja sen vaatimusmäärittely -liitteessä esitetyt vaatimukset. Palveluntuottaja toteuttaa Palveluiden käyttöönoton sisältäen käyttöönoton suunnittelun, käyttöönoton projektityöt, testauksen ja käyttäjäkoulutukset. Käyttöönotto hinnoitellaan kiinteästi, mahdolliset erikseen tilattavat lisätyöt tuntihinnalla. Lisäksi Palveluntuottaja toteuttaa käyttöönoton yhteydessä integraatiot. Integraatioiden toteutus hinnoitellaan toteuman perusteella. Hintalomakkeella pyydetään integraatioille yksikköhintaa ja työmääräarviota. Mikäli toimittaja ei pysty integraatiota toimittamaan, kentät jätetään tyhjiksi ja asia vaikuttaa tarjousten vertailuun. Toimittajan kyky toteuttaa integraatioita tulee kertoa käyttöönoton kuvauksessa, rajapinnat kertoa palvelukuvauksessa. Palveluntuottaja veloittaa Palveluun sisältyvästä tuki- ja ylläpitopalveluista hintaliitteen mukaisen kuukausimaksun. Maksu voidaan veloittaa kerralla koko vuoden osalta. Mahdolliset käyttäjä- ja pääkäyttäjäkohtaiset käyttömaksut määritellään hintaliitteessä. Lisäksi tilaaja voi hankkia käyttöönoton hyväksymisen jälkeen lisäkoulutusta sekä palvelun kuukausimaksuun sisältymätöntä tukea esimerkiksi sellaisten ostolaskujärjestelmän ominaisuuksien käyttöönottoon liittyvissä kysymyksissä, joita tilaaja ei vielä käytä. Lisäkoulutus ja tässä kohdassa tarkoitettu tuki hinnoitellaan toteuman perusteella. Palveluntuottaja toteuttaa sopimuskauden aikana Tilaajan edellyttäessä liitteessä 1 Hankinnan kuvaus kuvatut Ohjelmiston integraatiot muihin Tilaajan järjestelmiin, mikäli Palveluntuottajan ostolaskujärjestelmä on integroitavissa mainittuihin Tilaajan muihin järjestelmiin. Integraatioiden toteutus hinnoitellaan toteuman perusteella. Mikäli palveluntuottaja ei pysty toteuttamaan integraatioita, mutta tarjoaa vain tiedon hakuun tai syöttöön rajapinnat, on rajapintojen kuvaukset ja käyttöoikeudet sisällytettävä toimitukseen. Palvelutarjoajan kyky toteuttaa integraatioita vaikuttaa tarjousten vertailuun. Palvelu hankitaan 36 kuukaudeksi, jonka jälkeen Palvelua koskevan sopimuksen ("Sopimus") tulee jatkua toistaiseksi voimassaolevana. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä sekä sen liitteissä. Ks. edellä oleva kohta II.1.4.
Liedon Asunnot Oy:n vuokra-asuntojen isännöintipalvelut
Liedon Asunnot Oy:n vuokra-asuntojen isännöintipalvelut Liedon Asunnot Oy pyytää tarjouksia omistamiensa vuokra-asuntojen isännöintipalveluiden kokonaisvaltaisesta hoitamisesta 1.1.2025 alkaen (tavoite).
Liedon Asunnot Oy omistaa (100 %) vuokrattavia asunto-osakkeita yhteensä 340 kpl ja muita vuokrattavia erillisasuntoja 15 kpl. Vuokrattavia asuntoja on yhteensä 355 kpl. Kaikki vuokrattavat kohteet sijaitsevat Liedon kaupungin alueella.
Isännöintiin liittyvät tehtävät toteutetaan tiiviissä yhteistyössä yhtiön hallituksen, kiinteistönhoitoyhtiön, kaupunginhallituksen, konsernijohdon ja muiden viranhaltijoiden kanssa.
Liedon Asunnot Oy on Liedon kaupungin konserniyhtiö.
Hankinnassa valitaan yksi palveluntuottaja.
Hankinnan sisältö ja vaatimukset on kuvattu liitteenä olevissa tarjouspyyntöasiakirjoissa.,
Koululaisten uima- ja urheilukuljetukset
Koululaisten uima- ja urheilukuljetukset Turun kaupungin konsernihallinnon hankintapalvelut pyytää tarjouksia koululaisten uima- ja urheilukuljetuksista ajalle 1.1.2025 (tavoite) - 31.12.2026. Sopimusta voidaan Tilaajan erillisellä päätöksellä jatkaa alkuperäisin ehdoin kahden (2) vuoden optiolla ajalle 1.1.2027 - 31.12.2028.
Hankinnan kohteena on koululaisryhmien vakiokuljetukset uimahalleihin ja liikuntapaikkoihin turistibusseilla. Kuljetusten määrät, aikataulut ja reitit pysyvät lähes samoina vuodesta toiseen.
Palvelua tuottamaan valitaan yksi palveluntuottaja.
Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton arvo on noin 140 000 € / vuosi. Tilaaja ei sitoudu tiettyyn kuljetusmäärään tai -arvoon sopimuskauden aikana.,
Toimitilan välityspalvelut Maatalousyrittäjien eläkelaitos
Mela on sopinut vuoteen 2031 saakka voimassa olevan vuokrasopimuksen mukaisesti käyttöönsä toimitilat Kiinteistö Oy Metsätapiolassa Espoossa. Etätyön huomattavasta lisääntymisestä johtuen Mela on siirtynyt työskentelemään aiempaa kompaktimmin toimitalon 4. kerrokseen, mistä johtuen toimitalon 3. kerroksessa sijaitsevat noin 1500 m2:n suuruiset tilat ovat vapaana. Mela vuokraa edellä mainitut toimitilat nykyisessä noin 1500 m2 laajuudessaan. Mahdollista on myös se, että tila jaetaan kahdeksi erilliseksi tilaksi ja vuokrataan erikseen. Erikseen jaettuna tilat ovat kooltaan noin 700 m2 ja 800 m2. Kiinteistön omistaja NREP on tietoinen Melan aikeista vuokrata osa käytössään olevista toimitiloista eteenpäin ja hyväksyy toimet. Mela on sopinut vuoteen 2031 saakka voimassa olevan vuokrasopimuksen mukaisesti käyttöönsä toimitilat Kiinteistö Oy Metsätapiolassa Espoossa. Etätyön huomattavasta lisääntymisestä johtuen Mela on siirtynyt työskentelemään aiempaa kompaktimmin toimitalon 4. kerrokseen, mistä johtuen toimitalon 3. kerroksessa sijaitsevat noin 1500 m2:n suuruiset tilat ovat vapaana. Mela vuokraa edellä mainitut toimitilat nykyisessä noin 1500 m2 laajuudessaan. Mahdollista on myös se, että tila jaetaan kahdeksi erilliseksi tilaksi ja vuokrataan erikseen. Erikseen jaettuna tilat ovat kooltaan noin 700 m2 ja 800 m2. Kiinteistön omistaja NREP on tietoinen Melan aikeista vuokrata osa käytössään olevista toimitiloista eteenpäin ja hyväksyy toimet.
Taimisto huoltorakennus, rakennusurakka
Lohjan kaupunki pyytää tarjousta tämän tarjouspyynnön ja tarjouspyynnön mukana olevien liitteiden mukaisesti Taimisto Huoltorakennus nimisestä uudisrakennus kohteesta kokonaisurakkana. RAKENNUSHANKKEEN YLEISTIEDOT Kyseessä urheilupuiston huoltorakennus, johon sijoittuu puku- ja pesutiloja, kioski ja toimisto sekä kenttien huoltoon liittyviä tiloja. Lisäksi urakkaan kuuluu piha-alueiden rakennustyöt suunnitelma-asiakirjojen mukaisesti. RAKENNUSHANKE Kohde: Taimisto Huoltorakennus Osoite: Taimistontie 1, 08100 Lohja Kiinteistön tiedot: Kokonaisala: 392 brm2 Tilavuus: 2082 m3 Kyseessä on kokonaisurakka, johon valitaan yksi toimija. Hankinnan valintaperuste on rakennusurakan halvin kokonaishinta. Arvioitu urakan aloitus joulukuun 2024 loppuun mennessä. Urakan valmistuminen syksyllä 2025. Rakennusaika 9 kuukautta. Rakennuslupa myönnetty 23.5.2024. Rakennuspaikkaan tutustuminen on mahdollista itsetoimisesti. Työmaakulun järjestää valittu urakoitsija Taimistonkujan kautta. Painopenkissä olevaa kalliomursketta saa käyttää työmaatien rakentamiseen. Työmaatie on purettava ennen Huoltorakennuksen vastaanottoa. Lohjan kaupunki pyytää tarjousta tämän tarjouspyynnön ja tarjouspyynnön mukana olevien liitteiden mukaisesti Taimisto Huoltorakennus nimisestä uudisrakennus kohteesta kokonaisurakkana. RAKENNUSHANKKEEN YLEISTIEDOT Kyseessä urheilupuiston huoltorakennus, johon sijoittuu puku- ja pesutiloja, kioski ja toimisto sekä kenttien huoltoon liittyviä tiloja. Lisäksi urakkaan kuuluu piha-alueiden rakennustyöt suunnitelma-asiakirjojen mukaisesti. RAKENNUSHANKE Kohde: Taimisto Huoltorakennus Osoite: Taimistontie 1, 08100 Lohja Kiinteistön tiedot: Kokonaisala: 392 brm2 Tilavuus: 2082 m3 Kyseessä on kokonaisurakka, johon valitaan yksi toimija. Hankinnan valintaperuste on rakennusurakan halvin kokonaishinta. Arvioitu urakan aloitus joulukuun 2024 loppuun mennessä. Urakan valmistuminen syksyllä 2025. Rakennusaika 9 kuukautta. Rakennuslupa myönnetty 23.5.2024. Rakennuspaikkaan tutustuminen on mahdollista itsetoimisesti. Työmaakulun järjestää valittu urakoitsija Taimistonkujan kautta. Painopenkissä olevaa kalliomursketta saa käyttää työmaatien rakentamiseen. Työmaatie on purettava ennen Huoltorakennuksen vastaanottoa.
Elektronisen suurtehohälyttimien (8 kpl) hankinta
Tuomi Logistiikka Oy kilpailuttaa Pirkanmaan hyvinvointialueen pelastuslaitoksen toimeksiannosta 8 kpl elektronisia suurtehohälyttimiä. Ilmoitettu määrä on arvio sopimuskauden aikaisesta hankinnasta, eikä sido tilaajaa mihinkään tilausmääriin. Tarkemmat hankinnan kohteen tiedot esitetään hankinta-asiakirjoissa. Tuomi Logistiikka Oy kilpailuttaa Pirkanmaan hyvinvointialueen pelastuslaitoksen toimeksiannosta 8 kpl elektronisia suurtehohälyttimiä. Hälyttimet tullaan hankkimaan seuraavan kolmen (3) vuoden aikana alustavasti seuraavalla aikataululla: vuonna 2024 2 kpl, vuonna 2025 3 kpl ja vuonna 2026 3 kpl. Ilmoitettu määrä on arvio sopimuskauden aikaisesta hankinnasta, eikä sido tilaajaa mihinkään tilausmääriin. Tarkemmat hankinnan kohteen tiedot esitetään hankinta-asiakirjoissa.
Tulkkaus- ja käännöspalvelut, Mikkelin kaupunki
Sansia Oy pyytää tarjoustanne Mikkelin kaupungille tulkkaus- ja käännöspalveluista. Tulkkauspalveluiden käyttö painottuu etätulkkaukseen. Hankinta on jaettu kolmeen (3) osaan, joihin jokaiseen valitaan kolme (3) toimittajaa. Osat:
Osa 1: Etä- ja läsnäolotulkkaus
Osa 2: Pikatulkkaus
Osa 3: Käännöspalvelut
Mikkelin kaupungissa tulkkaus- ja käännöspalveluita tarvitaan tällä hetkellä yleisimmin seuraavissa kielissä:
- arabia
- persia/farsi
- dari
- thai
- turkki
- ukraina
- venäjä., Etä- ja läsnäolotulkkauspalvelut Etätulkkauksella tarkoitetaan tulkkauspalvelulaissa tulkkausta, jossa vähintään yksi osapuoli on fyysisesti eri paikassa ja muihin osapuoliin ääni- ja mahdollisesti myös kuvayhteydessä. Etätulkkaus suoritetaan mobiilisovelluksella, videotulkkauksena (esim. Teams, Zoom, Google Meet tai vastaava) tai puhelintulkkauksena.
Läsnäolotulkkauksella tarkoitetaan tulkkausta, jossa tulkki on muiden osapuolten kanssa fyysisesti samassa paikassa., Pikatulkkauspalvelu Pikatulkkaus on etätulkkauspalvelu, jossa tulkkiin otetaan ilman ennakkotilausta puhelin- tai videoyhteys mobiililaitteella tai tietokoneella, johon on asennettu Toimittajan käyttämä pikatulkkaussovellus.
Pikatulkkausta applikaation kautta voidaan käyttää yllättävissä tilanteissa, joissa tulkkia ei ole ollut mahdollista tilata etukäteen eikä palvelutarvetta voida muilla keinoin tarpeeksi nopeasti täyttää. Tyypillinen palvelun käyttötilanne on esimerkiksi sellainen, että asiakas saapuu asiakaspalvelupisteelle ilman ajanvarausta kysyäkseen jotakin asiaa., Käännöspalvelut Käännöspalveluja tarvitaan erilaisten asiakirjojen, mm. virallisten todistusten, lausuntojen, tiedotteiden ja päätöstekstien kääntämiseen. Käännöspalveluissa tekstin sisältö siirretään kieleltä toiselle ja käännetyssä kappaleessa tulee säilyä tekstin alkuperäinen merkitys.,
Kevyen ja raskaan ajoneuvokaluston sekä työkoneiden ja pienkoneiden varaosat 2025-2026 (2027-2028)
Hyvinkään kaupungin tekniikan ja ympäristön toimiala pyytää tarjoustanne tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.
Hankinnan kohteena on Hyvinkään kaupungin (jatkossa tilaaja) tarvitsemien kevyiden- ja raskaiden ajoneuvojen, työkoneiden ja pienkoneiden varaosien hankinta.
Hankinta on jaettu seitsemään (7) eri osa-alueeseen:
1. Henkilöautojen varaosat
2. Pakettiautojen varaosat
3. Kuorma-autojen varaosat / Volvo ja Scania
4. Työkoneiden varaosat / Lännen monitoimikone
5. Työkoneiden varaosat / Wille ympäristönhoitokone
6. Pienkoneiden varaosat / Husgvarna- leikkuri
7. Pienkoneiden varaosat / Stihl- puhallin
Kyseessä on puitejärjestely. Hankinnan vertailuperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus ja tarjousvertailu suoritetaan osa-alueittain. Tarjousvertailun osa-alueen kokonaistaloudellisesti edullisin tarjous saa max.100 pistettä. Tarjousvertailu perustuu annettuun tarjoushintaan, max. 80 pistettä ja varaosien noutopisteen etäisyyteen, max. 20 pistettä.
Puitesopimusjärjestelyyn otetaan kaikki hyväksytyn tarjouksen antaneet tarjoajat. Tarkemmat sopimusehdot selviävät tarjouspyynnön liitteestä, Kevyen- ja raskaan ajoneuvokaluston sekä työkoneiden ja pienkoneiden varaosat 2025-2026 (2027-2028) / Sopimusluonnos.
Puitejärjestelyn mekanismi on selvitetty sopimusluonnoksen kohdassa, 7. Puitejärjestely., Henkilöautojen varaosat Henkilöautojen varaosien hankinta Hyvinkään kaupungin tarpeisiin., Pakettiautojen varaosat Pakettiautojen varaosien hankinta Hyvinkään kaupungin tarpeisiin., Kuorma-autojen varaosat Volvo- ja Scania kuorma-autojen varaosien hankinta., Työkoneiden varaosat Lännen- monitoimikoneiden varaosien hankinta Hyvinkään kaupungin tarpeisiin., Työkoneiden varaosat Wille- ympäristön hoitokoneiden varaosien hankinta Hyvinkään kaupungin tarpeisiin., Pienkoneiden varaosat Husgvarna- pienkoneiden varaosien hankinta Hyvinkään kaupungin tarpeisiin., Pienkoneiden varaosat Stihl- pienkoneiden varaosien hankinta Hyvinkään kaupungin tarpeisiin.,