Turun kaupungin konsernihallinnon hankintapalvelut pyytää tarjouksia Liikunnan palvelukokonaisuuden toimeksiannosta Kupittaan monitoimikentän varustelusta. Hankinnan kohteena on erilaiset siirrettävät urheilukentät ja -rakennelmat Kupittaan monitoimikentälle Valitaan yksi toimittaja. Hankitaan urheiluvälineitä tarjouspyynön mukaisesti.
Lähde: Hilma
Sähköenergian hankinta
Lempäälän seurakunnan sähköenergian hankinta, jonka yksityiskohdat ilmenevät tarjouspyyntöasiakirjoista. Lempäälän seurakunnan sähkönmyyntisopimuksen kilpailutus, jonka tuloksena sovitaan sähkönmyyjän marginaaleista ja sopimusehdoista. Lopullinen sähköenergian laskutushinta muodostuu myyjän marginaalista, profiilikustannuksesta, prosenttiosuuksina tehdyistä SYS- ja EPAD-hinnankiinnityksistä ja/tai kiinnittämättömistä Spot-osuuksista, kantaverkkoyhtiö Fingridin toimitusjaksolla kulloinkin voimassa olevasta tasepalvelun tuotannon ja kulutuksen volyymimaksusta sekä Datahubin kulloinkin voimassa olevista käyttöpaikkakohtaisista maksuista.
Markkinavuoropuhelu: Kaupanalan yhteistyötahoja liiketilojen toteuttamiseen
Helsingin Velvoitepysäköinti Oy tulee tulevien 15–20 vuoden aikana toteuttamaan useita kymmeniä pysäköintilaitoksia ympäri Helsinkiä pääasiassa kantakaupungin ulkopuolelle. Useisiin pysäköintilaitoksiin on asemakaavoitettu tai ollaan asemakaavoittamassa maantasokerrokseen myymälätiloja, joiden suuruus on noin 1500–2500 kem. Ensimmäiset tällaiset pysäköintilaitokset ovat alustavasti lähdössä suunnitteluun ja edelleen rakentumaan kahden vuoden sisällä. Markkinavuoropuhelun tarkoituksena on kartoittaa markkinoita ja saada tietoa, jotta hankinnat voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti. Pyydämme asiasta kiinnostuneita ilmoittautumaan markkinavuoropuhelun osapuoleksi. Markkinavuoropuhelu järjestetään jokaisen ilmoittautuneen yhteistyötahon kanssa kahdenkeskeisenä keskusteluna. Tavoitteellinen aikataulu on, että kaikki ilmoittautuneet yhteistyötahot olisivat kartoitettuina vuoden 2024 loppuun mennessä. Markkinavuoropuhelun sisältö: - tapaamisen avaus - tulevien hankkeiden esittely - toimijan tilatarpeet ja -järjestelyt - tilojen hallintamuoto - hankkeiden aikatalutus - muut asiat - yhteenveto Tilaisuuksia ei nauhoiteta. Kunkin yhteistyötahon kanssa käydystä keskustelusta laaditaan molemmille osapuolille toimitettava lyhyt muistio. Ilmoittautuminen sähköpostilla: pia.pettersson@velvoitepysakointi.fi Ilmoittautumiset pyydetään viimeistään 4.10.2024 mennessä. Ilmoittautumisen yhteydessä sähköpostin otsikkokenttään pyydämme kirjoittamaan: ”Osallistuminen markkinakartoitukseen kaupanalan yhteistyötahot” Lisätietoja antaa: matti.manninen@velvoitepysakointi.fi Markkinavuoropuheluun osallistuminen ei sido kumpaakaan osapuolta tarjouskilpailuun osallistumiseen eikä ole myöskään sen edellytys. Kaikki markkinavuoropuhelun aikana esitetyt suunnitteilla olevia hankkeita koskevat tiedot ja vaatimukset ovat vielä alustavia ja ne voivat muuttua. Hankintayksikkö ei maksa palkkioita markkinavuoropuheluun osallistumisesta. Helsingin Velvoitepysäköinti Oy tulee tulevien 15–20 vuoden aikana toteuttamaan useita kymmeniä pysäköintilaitoksia ympäri Helsinkiä pääasiassa kantakaupungin ulkopuolelle. Useisiin pysäköintilaitoksiin on asemakaavoitettu tai ollaan asemakaavoittamassa maantasokerrokseen myymälätiloja, joiden suuruus on noin 1500–2500 kem. Ensimmäiset tällaiset pysäköintilaitokset ovat alustavasti lähdössä suunnitteluun ja edelleen rakentumaan kahden vuoden sisällä. Markkinavuoropuhelun tarkoituksena on kartoittaa markkinoita ja saada tietoa, jotta hankinnat voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti. Pyydämme asiasta kiinnostuneita ilmoittautumaan markkinavuoropuhelun osapuoleksi. Markkinavuoropuhelu järjestetään jokaisen ilmoittautuneen yhteistyötahon kanssa kahdenkeskeisenä keskusteluna. Tavoitteellinen aikataulu on, että kaikki ilmoittautuneet yhteistyötahot olisivat kartoitettuina vuoden 2024 loppuun mennessä. Markkinavuoropuhelun sisältö: - tapaamisen avaus - tulevien hankkeiden esittely - toimijan tilatarpeet ja -järjestelyt - tilojen hallintamuoto - hankkeiden aikatalutus - muut asiat - yhteenveto Tilaisuuksia ei nauhoiteta. Kunkin yhteistyötahon kanssa käydystä keskustelusta laaditaan molemmille osapuolille toimitettava lyhyt muistio. Ilmoittautuminen sähköpostilla: pia.pettersson@velvoitepysakointi.fi Ilmoittautumiset pyydetään viimeistään 4.10.2024 mennessä. Ilmoittautumisen yhteydessä sähköpostin otsikkokenttään pyydämme kirjoittamaan: ”Osallistuminen markkinakartoitukseen kaupanalan yhteistyötahot” Lisätietoja antaa: matti.manninen@velvoitepysakointi.fi Markkinavuoropuheluun osallistuminen ei sido kumpaakaan osapuolta tarjouskilpailuun osallistumiseen eikä ole myöskään sen edellytys. Kaikki markkinavuoropuhelun aikana esitetyt suunnitteilla olevia hankkeita koskevat tiedot ja vaatimukset ovat vielä alustavia ja ne voivat muuttua. Hankintayksikkö ei maksa palkkioita markkinavuoropuheluun osallistumisesta.
Oulun ratapihan rakennusten purku-urakka
Urakan päätyövaiheet ovat: - Oulun vanhan junatoimiston ja Lyötyn vaihdekopin purkamisen - kaikki rakennusten purkuun liittyvät toimenpiteet - tuenta- ja purkutyösuunnitelma - purettavien rakennusten purkutyöt rakenteiden ja taloteknisten järjestelmien osalta - putki- ja viemärilinjojen poisto kaivoineen laskenta-asiakirjoissa esitetyn rajauksen mukaisesti - sähkö- ja telekaapelien poisto laskenta-asiakirjoissa esitetyn rajauksen mukaisesti - purettava tai poistettava materiaali kaatopaikkamaksuineen - kaivujen yhteydessä irtoavan täytöksi kelpaamattoman maa-aineksen poisto työmaalta - kaivujen täyttö. Purettujen rakennuksien kaivu/maapohja tulee tasata murskepinnalle. Urakoitsija hankkii tarvittavan materiaalin. Urakan päätyövaiheet ovat: - Oulun vanhan junatoimiston ja Lyötyn vaihdekopin purkamisen - kaikki rakennusten purkuun liittyvät toimenpiteet - tuenta- ja purkutyösuunnitelma - purettavien rakennusten purkutyöt rakenteiden ja taloteknisten järjestelmien osalta - putki- ja viemärilinjojen poisto kaivoineen laskenta-asiakirjoissa esitetyn rajauksen mukaisesti - sähkö- ja telekaapelien poisto laskenta-asiakirjoissa esitetyn rajauksen mukaisesti - purettava tai poistettava materiaali kaatopaikkamaksuineen - kaivujen yhteydessä irtoavan täytöksi kelpaamattoman maa-aineksen poisto työmaalta - kaivujen täyttö. Purettujen rakennuksien kaivu/maapohja tulee tasata murskepinnalle. Urakoitsija hankkii tarvittavan materiaalin.
Suomenlinna C53 Upseerikerhon korjauksen 2. vaihe
Hankinta koskee Suomenlinnassa sijaitsevan C53 Upseerikerhon valmistuskeittiön ja siihen liittyvien aputilojen ja porrashuoneiden korjaustöiden pääurakkaa. Hanke käsittää rakenne- ja LVIS-tekniset muutostyöt sekä porrashuoneiden palo- ja henkilöturvallisuuden parantamisen sekä urakka-alueella olevien tilojen pintakäsittelytyöt. Sopimus tehdään kokonaisurakasta, joka sisältää rakenne- ja LVIS-tekniset muutostyöt sekä töihin liittyvät maalaustyöt. Urakoitsijan tulee ottaa huomioon, että pääporrashuoneen pintakäsittelytöiden erikseen hankittava urakka etenee samanaikaisesti. Se alistetaan tähän pääurakkaan. Hankinta koskee Suomenlinnassa sijaitsevan C53 Upseerikerhon valmistuskeittiön ja siihen liittyvien aputilojen ja porrashuoneiden korjaustöiden pääurakkaa. Hanke käsittää rakenne- ja LVIS-tekniset muutostyöt sekä porrashuoneiden palo- ja henkilöturvallisuuden parantamisen sekä urakka-alueella olevien tilojen pintakäsittelytyöt. Työhön sisältyy myös mm. rasvaerotuskaivon asennus, lämmönvaihtimen muutostyö ja uudet vesi-, lämpö- ja viemäriasennukset keittiölle. Urakkarajat suunnitelmissa.
Työpaikkailmoittelu sekä lisänäkyvyyskampanjointi
Metsähallitus kilpailuttaa työpaikkailmoittelun sekä lisänäkyvyyskampanjoinnin. Hankintaan kuuluvat kaikki Metsähallituskonsernin vastuualueet ja tytäryhtiöt. Vastuualueet ovat Metsähallitus Konserni, Luonto- ja Eräpalvelut sekä Kiinteistökehitys. Tytäryhtiöt: Metsätalous Oy, 2752751- 5MH-Kivi Oy, 2025454-2 Siemen Forelia Oy, 2118492-9 Nuuksiokeskus Oy, 2177847-9 Hankintaan sisältyy Metsähallituksen avointen työpaikkailmoitusten automaattinen siirtyminen palveluntoimittajan portaaliin. Työpaikkailmoituksia on arviolta noin 100–200 kpl/vuosi. Työpaikkailmoitukset siirretään Metsähallituksen verkkosivuilta https://metsa.rekrytointi.com/paikat/?o=A_LOJ&list=2 palvelutoimittajan portaaliin. Siirtymisen viiveaika voi olla enintään kaksi tuntia työpaikkailmoituksen julkaisusta. Työpaikkailmoituksen näkyvyys portaalissa on hakuajan päättymiseen saakka. Metsähallituksen tehdessä muutoksia aikaisemmin julkaistuun, ja jo palveluntoimittajan portaaliin siirrettyyn työpaikkailmoitukseen, siirtyvät myös tehdyt muutokset mahdollisimman pian, mutta viimeistään vuorokauden kuluessa. Metsähallituksen käyttäjälle myönnetään käyttöoikeus palveluntarjoajan portaaliin, jossa käyttäjä pääsee muokkaamaan tarvittaessa ilmoituksia reaaliajassa Portaalilla tarkoitetaan Palveluntoimittajan verkkosivua, jossa siirtyneet työpaikkailmoitukset ovat näkyvillä hakijoille. Hakijan jättäessä hakemuksensa, hän siirtyy automaattisesti Palveluntoimittajan verkkosivuilta Metsähallituksen rekrytointijärjestelmään, jonne hakija täyttää tietonsa ja jättää hakemuksensa. Palveluntoimittaja tarjoaa tarvittaville henkilöille Metsähallituksessa käyttötilin ilmoitusten seurantaan sekä hallintaan. Hankittavan palvelun kriteerit • Työpaikkailmoitusten (rajaton määrä) automaattinen siirtyminen Metsähallituksen verkkosivujen Avointen työpaikkojen -luettelosta palveluntuottajan portaaliin tavallista rivi-ilmoitusta tehokkaammalla näkyvyydellä, jossa on keskimäärin 150–400 lukukertaa. • Metsähallituksen työpaikkailmoitukset näkyvät portaalissa Metsähallituksen graafisen ilmeen mukaisesti Metsähallituksen brändipohjalla sekä logolla. • Palveluun tulee sisältyä työnantajasivu, joka sisältää o Linkin kaikkiin Metsähallituksen avoimiin työpaikkailmoituksiin o Metsähallitusta työnantajana esittelevää sisältöä (esim. tekstisisältöä, valokuvia, kuvakaruselli ja videomateriaalia). Hankittavalle palvelulle pyydetään ilmoittamaan kiinteä kuukausihinta. Lisäpalveluina hankintaan sisältyy työpaikkailmoitusten lisänäkyvyystuotteet Lisänäkyvyystuotteilla tarkoitetaan työpaikkailmoituksen lisänäkyvyyttä Palveluntoimittajan portaalissa, tai portaalin ulkopuolella tapahtuvaa mainontaa. Lisänäkyvyyttä ovat esim. työpaikkailmoitusten kohdennetut kampanjat halutuissa kohderyhmissä tai yksittäisen työpaikkailmoituksen nostot Palveluntoimittajan omissa ja/tai kumppanuusmedioissa, kuten sosiaalisen median kanavissa. Lisäpalveluille ilmoitetaan hinnat kappalehintoina, ei krediitteinä. Lisätuotteet tulee olla ostettavissa yksittäiskappaleina. Mikäli sopimuksen aikana lisänäkyvyyspalvelut uudistuvat on näitä uudistuneita palveluita mahdollisuus käyttää. Palveluntoimittaja toimittaa päivitetyn tuoteselosteen sekä hinnaston muutosten yhteydessä. Metsähallitus ei sitoudu käyttämään ainoastaan ensimmäiseksi tulleen tarjoajan lisänäkyvyyspalveluita vaan lisänäkyvyyspalveluita on mahdollisuus sopimusaikana hankkia myös muilta palveluntarjoajilta rekrytoinnin erityisluonne sekä tavoiteltu kohderyhmä huomioon ottaen.
Elintarvikkeet ja non-food -tuotteet 2025-2030
Elintarvikkeet ja non-food -tuotteet 2025-2030 Elintarvikkeet ja non-food -tuotteet 2025–2030 -puitejärjestely on tarkoitettu ammattikeittiössä käytettäville elintarvikkeille, non-food tuotteille ja jälleenmyytäville kioskituotteille. Sekä edellä mainittuja toimintoja tukeville puhtaanapidon tarvikkeille ja kemikaaleille.
Lisäksi hankinnan kohteena ovat tuotteiden tilaamiseen ja käyttämiseen liittyvät palvelut.
Toimipaikat jakautuvat maanlaajuisesti. Tuotteita käytetään esimerkiksi puolustusvoimien alueilla sijaitsevissa ravintoloissa, vankiloiden ravintoloissa, vankiloiden kanttiineissa sekä projektitoimituksina vaihtelevissa osoitteissa.
Tarjoajan on pystyttävä tarjoamaan kaikki tarjouspyynnön mukaiset tuotteet, palvelut ja täyttämään muut vaatimukset. Edellytämme toimittajalta joustavuutta, ehdotonta luotettavuutta, toimitusvarmuutta ja jatkuvuussuunnittelua sekä jatkuvuussuunnitelman harjoittelua.
Leijona Catering odottaa pitkää, kehittävää ja molempia osapuolia hyödyttävää yhteistyötä sopimuskauden aikana. Odotamme toimittajalta aktiivista otetta sopimuskaudella tilaus-toimitusketjun prosessien ja ketjumaisen toiminnan valikoimanhallinnan kehittämiseksi (mm. prosessien automatisointi, järjestelmäintegraatioiden kehittäminen) sekä kustannustehokkuuden parantamiseksi ja jatkuvuuden turvaamiseksi yhteistyötä Leijona Cateringin kanssa. Odotamme toimittajalta myös pitkäjänteistä yhteistyötä elintarvikeketjun työhyvinvoinnin ja turvallisuuden parantamiseksi, ja ympäristövaikutusten vähentämiseksi ja tuotantoeläinten hyvinvoinnin turvaamiseksi.
Tarjouspyynnössä esitetyt hankintamäärät ovat arvioita eikä mikään sopimus muodosta hankintayksikölle määräostovelvoitetta.
Hankinnan kohteen kuvaus, vaatimukset ja muut olennaiset asiat on esitetty tarkemmin tarjouspyynnön liitteissä.
Tarjouspyynnön liitteenä on myös aiemmin keskeytetyn tarjouskilpailun aikana vastaanotetut lisätietokysymykset ja vastaukset niihin. Liitteen tarkoitus on tarjota lisätietoa toimittajille.,
Osallistumispyyntö: Espoon harrastamisen mallin hankinta (dynaamisen toimittajarekisterin uudelleenavaaminen)
Osallistumispyyntö: Espoon harrastamisen mallin hankinta (dynaamisen toimittajarekisterin uudelleenavaaminen) Espoon kaupunki (myöhemmin myös Tilaaja) pyytää osallistumishakemuksia Espoon harrastamisen mallin hankintaa varten.
Espoon kaupunki on perustanut hallinto- ja kehittämisjohtajan päätöksellä 30.8.2021 § 48 dynaamisen toimittajarekisterin Espoon
harrastamisen mallin hankintoja varten.
Nyt kyseessä oleva osallistumispyyntö koskee dynaamisen toimittajarekisterin uudelleenavaamista, jolloin uudet
Palveluntuottajat voivat hakeutua mukaan dynaamiseen toimittajarekisteriin.
Hankinta toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä, joka tarkoittaa hankintayksikön itsensä suunnittelemaa, hankintalain
periaatteiden mukaista menettelyä hankinnan kohteena olevien palveluiden hankkimiseen.
Espoon kaupunki valitsee dynaamiseen toimittajarekisteriin kaikki Palveluntuottajat, jotka täyttävät tällä osallistumispyynnöllä ja
tämän osallistumispyynnön liitteillä asetetut vaatimukset. Kaikki sopimuksen puitteissa tehtävät hankinnat toteutetaan
kevennettynä kilpailutuksena (ns. minikilpailutus). Tämä uudelleenavaaminen ei vaadi toimenpiteitä dynaamisen
toimittajarekisterin perustamisvaiheessa valituilta Palveluntuottajilta.
Tarkempi kuvaus hankintamenettelystä on osallistumispyynnön liitteellä 2. "Hankintamenettelyn kuvaus". Hankintamenettelyn
uudelleenavaus on kuvattu tarkemmin edellä mainitun liitteen luvussa 3. "Dynaamisen toimittajarekisterin uudelleenavaaminen".
Tarkempi kuvaus hankinnan kohteena olevasta palvelusta on osallistumispyynnön liitteellä 1. "Hankinnan kohteen kuvaus".,
OUKA/7106/02.08.01/2024 Liikuntapaikkojen hoito, Oulun kaupungin latuverkosto 01.11.2024 – 30.4.2026 ja mahdolliset optiokaudet 01.11.2026 – 30.4.2027 ja 01.11.2027 – 30.4.2028
OUKA/7106/02.08.01/2024 Liikuntapaikkojen hoito, Oulun kaupungin latuverkosto 01.11.2024 - 30.4.2026 ja mahdolliset optiokaudet 01.11.2026 - 30.4.2027 ja 01.11.2027 - 30.4.2028 Oulun kaupungin liikuntapalvelut pyytää tarjousta Oulun kaupungille
hankittavasta latujen kunnossapitourakasta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden
mukaisesti.
Oulun kaupungin kunnossapitoluokan 1. ladut, yhteensä n. 64 reitistökilometriä muodostuu valaistusta latuverkostosta välillä Auranmaja– Niittyaro, Auranmaja–Herukka–Auranmaja–Kaijonranta–Pyykösjärvi, Auranmajan 5 km, Auranmaja-Hönttämäki, Hönttämäki–Kivikkokangas, Hönttämäki–Jääli.
Reitit ovat pääosin kivituhkapintaisia latupohjia /kuntoratoja sisältäen useampia hiihtoalikulkuja.
Oulun kaupungin kunnossapitoluokan 2. ladut Auranmajan koirahiihtolatu, Jäälin kuntorata, Vahtolan pisto, yhteensä n. 10 reitistökilometriä.
Urakkatyölle ja urakoinnissa käytettävälle kunnossapitokalustolle ja henkilöstölle asetetut ehdot
on määritelty tarjouspyynnössä sekä tarjouspyynnön liitteenä olevassa urakkaohjelmassa (liite
2).,
Joensuun kirkon urkujen restaurointi (uudelleenkilpailutus)
Joensuun kirkon urkujen restaurointi (uudelleenkilpailutus) Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen Joensuun kirkon alkuperäisten Thulé-urkujen restauroinnista ja uudelleen käyttöönoton vaatimasta täydentävästä rakentamisesta. Tavoitteena on urkujen alkuperäisten, säilyneiden elementtien restaurointi ja puuttuvien osien rekonstruointi sekä nykytekniikan hyödyntäminen koneistovälityksissä.
Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen.
Palvelun tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset.,
KVR-urakka, Uudiskerrostalo, Keinusaari 2, Hämeenlinna
KVR-urakka, Uudiskerrostalo, Keinusaari 2, Hämeenlinna Hämeenlinnan Keinusaaren kaupunginosaan rakennetaan Hämeenlinnan vanhusten asuntosäätiölle yksi viisikerroksinen kerrostalo ikäihmisille. Hämeenlinnan Vanhusten Asuntosäätiö kuuluu Hämeenlinnan kaupunkikonserniin, jonka tarkoituksena on tarjota kohtuuhintaista asumista ikäihmisille.
Keinusaaren kaupunginosassa sijaitsevan Keinusaari 2 kerrostaloyhtiön suunnittelu ja rakentaminen tehdään kiinteähintaisena KVR urakkana, johon sisältyvät kaikki tarjouspyyntöasiakirjoissa esitetyt suunnittelu, rakennustekniset ja talotekniset työt. Suunnittelun pohjana toimivat tilaajan tuottamat viitesuunnitelmat ja suunnitteluohjeet. Rakennuksen pohjaratkaisuun ei saa tehdä oleellisia muutoksia, ellei rakennetekniset tai talotekniikan sijoitteluun liittyvät syyt sitä edellytä. (esim. talotekniikan tilavaraukset ja tekniset tilat)
Hanke käynnistyy ARA rahoituksen hakemisella ehdollisella osapäätöksellä loppuvuodesta 2024. ARA rahoituksen saaminen on ehtona hankkeen käynnistymiselle. Tavoitteena hankkeen valmistuminen 2026 vuoden syksyyn mennessä,
Astiapalvelu
Astiapalvelu Jäteastioiden varastointiin, kokoamiseen ja jakeluun liittyvät työt Kiertokapulan toimialueella urakkaohjelman mukaisesti.
Tarjouspyyntöasiakirjoissa ja sen liitteissä esitetyt asiat ovat toimeksiantoon sisältyviä minimivaatimuksia, joiden mukaisesti urakoitsija tarjouksen tekemällä sitoutuu toimeksiannon toteuttamaan. Tarjouskilpailun voittava urakoitsija velvoitetaan hyväksymään palveluhankinnan sisältö sopimukseen sellaisenaan.
Tarjous on sitova ja se tulee tehdä Suomen kielellä.,
Kausijulkaisujen välityspalvelu
Kausijulkaisujen välityspalvelu Hankinnan kohteena on koti- ja ulkomaisten kausijulkaisujen välityspalvelu. Välitettävät tuotteet voivat olla painetussa tai sähköisessä muodossa. Kausijulkaisujen välityspalvelun kautta Vanhan Vaasan sairaala hankkii muun muassa:
- Suomessa ja ulkomailla julkaistut tieteelliset kausijulkaisut
- Suomessa ja ulkomailla julkaistut sanomalehdet
- Suomessa ja ulkomailla julkaistut ammatti- ja aikakauslehdet
- Kotimaiset pienlevikkiset ja ei-kaupalliset kausijulkaisut
- Maksuttomat näytenumerot ja ilmaislehdet
Palveluun sisältyy myös tilausjärjestelmä, tilausjärjestelmän tukipalvelut sekä asiakaspalvelu.
Hankinnan kohde on kuvattu tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1. Hankinnan kohteen kuvaus ja liitteessä 1.1 Tilattavat julkaisut.,
Tulkkauspalvelut 2025 – 2026 (optio 2027, 2028)
Hankinnan kohteena ovat tulkkauspalvelut maahanmuuttajille, jotka ovat Lohjan kaupungin eri tulosalueiden asiakkaita sekä Lohjan-Karkkilan työllisyysalueen asiakkaille.
Tarkoituksena on hankkia hyvät ja sujuvasti toimivat tulkkauspalvelut yleisimmin käytetyistä vieraista kielistä suomen kieleen ja suomen kielestä näille vieraille kielille. Kieliä ovat arabia, kurdi-sorani, kurdikurmanji, dari, turkki, thai, ukraina, viro, latvia, liettua, venäjä, tigrinja ja kiina.
Tällä hetkellä suurin tarve on tarjota lakisääteisiä tulkkauspalveluja Lohjan vastaanottamille pakolaisille. Heidän äidinkieliään ovat arabia, kurdi-sorani, kurdikurmanji, dari, tigrinja, ukraina ja venäjä.
Palvelu suunnataan pääsääntöisesti maahanmuuttajapalveluiden sekä Lohja-Karkkila työllisyysalueen käyttöön, mutta palveluita käyttävät myös muut kaupungin toiminnot.
Puitejärjestely jakaantuu kolmeen palvelukokonaisuuteen, joihin valitaan kuhunkin useampia sopimustoimittajia.
Palvelukokonaisuudet ovat:
1. nopean reagoinnin päivystystulkkaus puhelimitse (valitaan kahdeksan palveluntuottajaa)
2. puhelintulkkaus (valitaan seitsemän palveluntuottajaa)
3. paikan päällä tapahtuva tulkkaus (valitaan kuusi palveluntuottajaa)
Kullekin osa-alueelle palveluntuottajat valitaan etusijajärjestykseen, jossa yksittäisiä toimeksiantoja tarjotaan ensisijaisesti edullisimman tarjouksen tehneelle ja jollei tämä pysty ottamaan tehtävää vastaan, toimeksiantoa tarjotaan järjestyksessä seuraavalle.
Tarjouksen voi jättää yhdestä tai useammasta palvelukokonaisuudesta. Tarjouskilpailun ratkaisuperusteena on edullisin tarjoushinta.
Hankintasopimus koskee vuosia 2025 - 2026. Tilaajan päätöksellä voidaan ottaa käyttöön myös optiovuodet 2027 ja 2028 vuosi kerrallaan. Tilaaja ilmoittaa option käyttämisestä vähintään kolme (3) kuukautta ennen sopimuskauden päättymistä., Nopean reagoinnin päivystystulkkaus puhelimitse Hankinnan kohteena on nopean reagoinnin päivystystulkkaus puhelimitse., Puhelintulkkaus Hankinnan kohteena on puhelintulkkaus., Paikan päällä tapahtuva tulkkaus Hankinnan kohteena on paikan päällä tapahtuva tulkkaus.,
Arvonmäärityspalvelut kriisinhoitotilanteiden varalle
Arvonmäärityspalvelut kriisinhoitotilanteiden varalle HANKINNAN KOHDE
Hankinnan kohteena on asiantuntijapalvelu kohdistuen Rahoitusvakausviraston suoraan kriisinratkaisutoimivaltaan kuuluvien luottolaitosten ja sijoituspalveluyritysten (edellä mainitut jäljempänä laitos) kriisinratkaisutilanteissa hankittaviin riippumattomiin arvonmäärityspalveluihin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyn mukaisesti. Lisäksi hankintayksikkö voi hankkia puitejärjestelyn kautta muita asiantuntijapalveluita tarjouspyynnössä kuvatusti.
Hankittaviin palveluihin sovelletaan Euroopan unionin kriisinratkaisusäädöksiä, erityisesti elvytystä ja kriisinratkaisua koskevaa BRRD-direktiiviä (2014/59/EU), Suomen kansallista lakia kriisinratkaisusta (1194/2014) sekä muuta hankittaviin palveluihin soveltuvaa kansallista lainsäädäntöä ja toimialan kansainvälisiä standardeja, kuten Euroopan pankkiviranomaisen teknisiä sääntelystandardeja.
Tarkempi kuvaus hankinnan kohteesta ja tarjottavaa palvelua koskevat vaatimukset esitetään liitteessä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus".
Kilpailutuksen perusteella muodostetaan puitejärjestely. Puitejärjestelyn toimintamalli on esitetty tarkemmin tarjouspyynnön kohdassa "Päätöksenteon perusteet", liitteessä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus" ja liitteen "Puitesopimus" luvussa 4.
Toimeksiannot kohdistuvat liitteellä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus" mainittuihin kokonaisuuksiin. Toimeksiannon kohde määritellään tarkemmin puitesopimuksen sisällä toteutettavissa kevennetyissä kilpailutuksissa.
SOPIMUSKAUSI
Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Sopimuskautta voidaan pidentää enintään kahdella (2) enintään yhden (1) vuoden pituisella optiokaudella. Ks. tarjouspyynnön liitteenä olevan puitesopimuksen luku 5.
HANKINNAN LAAJUUS
Hankintayksikkö arvioi, että puitejärjestelyn ostovolyymiin sisältyy merkittävää epävarmuutta. Epävarmuus aiheutuu siitä, toteutuuko puitejärjestelyn sopimuskaudella Rahoitusvakausviraston toimivaltaan kuuluvaa laitosta koskeva kriisinratkaisutilanne.
Kriisinratkaisutilanteessa tarvittavan selvitystyön (arvonmääritystyö) arvio on 50-300 htp. Puitejärjestelyn kautta hankittavien muiden asiantuntijapalveluiden ostovolyymi on hankintayksikön arvion mukaan keskimäärin välillä 10-100 htp vuodessa. Edellä esitetyt luvut ovat sitoumuksettomia arvioita, sopimukseen ei sisälly määräostovelvoitetta.
Hankinnan enimmäismäärä on 600 htp.
Puitejärjestelyn puitteissa voidaan hankkia sekä yksittäisiä ajallisesti verrattain lyhyitä että pidempikestoisia laajempia kokonaisuuksia koskevia toimeksiantoja.
Työt ajoittuvat vuosille 2025-2026. Mikäli hankintayksikkö päättää ottaa käyttöön hankintasopimukseen sisältyvät optiot, voivat työt ajoittua vuosille 2027-2028.
Toimeksiantojen määrä, tekemisen intensiteetti sekä hankintailmoituksessa arvioitujen, vuosittain ostettavien henkilötyöpäivien määrä riippuvat olennaisilta osin Rahoitusvakausviraston tarvitsemasta asiantuntijatuesta kohdistuen Rahoitusvakausviraston toimivallassa oleviin laitoksiin ja niitä kohtaaviin mahdollisiin kriisitilanteisiin sekä muuhun Rahoitusvakausviraston varautumiseen.,
Akaan kaupungin henkilöstön työterveyspalvelut
Akaan kaupungin henkilöstön työterveyspalvelut Hankinta käsittää lakisääteiset (Työterveyshuoltolaki 1383/2001,12§) työterveyspalvelut ja muut ennaltaehkäisevät työterveyspalvelut sekä yleislääkäritasoiset sairaanhoitopalvelut Tilaajan henkilökunnalle palveluntarjoajan tiloissa ja etäpalveluina.,
HUS 295-2024 HUS Akuutti sairaankuljetukset, Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen toiminta-alue
HUS 295-2024 HUS Akuutti sairaankuljetukset, Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen toiminta-alue Pyydämme tarjoustanne HUS Akuutti/Sairaankuljetuksen (myöhemmin Hankintayksikkö) tilaamista sairaankuljetuspalveluista Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen toiminta-alueella. Tarjouspyyntöasiakirjoista tarkemmin ilmenevin tavoin palveluntuottajalla tulee sopimuskauden aikana olemaan asemapaikat Espoossa ja Lohjalla tai Raaseporissa. Kuljetukset voivat olla joko Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen sisäisiä tai suuntautua alueen ulkopuolelle tarjouspyyntöaineistosta tarkemmin ilmenevin tavoin.
Hankinnan kohteena on aiemman kilpailutuksen HUS 381-2023 osa-alueeseen 2 "Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue, perustason tehtävät" kuuluneet palvelut. Hankinta-asiakirjoja on täsmennetty ja korjattu edelliseen kilpailutukseen verrattuna. Hankintayksikkö on mm. yksinkertaistanut hinnoittelutaulukkoa sekä tehnyt aineistoon täsmennyksiä.
Kaikki tämän tarjouspyynnön mukaisesti välitettävät kuljetukset ovat ambulanssilla suoritettavia hoitolaitossiirtoja.
Hankinta koskee perustason ambulanssiyksiköllä suoritettavaa hoitolaitossiirtoa seuraavien toimipisteiden toiminta-alueella:
HUS:n omat sairaalat 1.1.2025 alkaen
- Jorvin sairaala
- Lohjan sairaala
- Muut HUS:n erilliset toimipisteet Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueella
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue 1.1.2025 alkaen
- Espoon kaupungin sairaalat
- Terveyskeskuksen sairaalat (Espoon sairaala)
- Terveysasemat
- Sosiaaliviraston sairaalat
- Kauniaisen terveyskeskus
- Kirkkonummen terveyskeskus
- Hangon terveyskeskus
- Lohjan terveyskeskus
- Karkkilan terveyskeskus
- Raaseporin sairaala
- Siuntion terveyskeskus
- Inkoon terveyskeskus
- Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen omat tehostettua asumispalvelua tuottavat palveluyksiköt
Hankinnan kohteina ovat:
- Kiireetön hoitolaitossiirto
- Kiireellinen hoitolaitossiirto
Tarvittava kapasiteetti ja toiminta-aika määräytyvät Palvelukuvauksen (liite 2a) mukaisesti.
Hankintaa ei ole jaettu osiin.
Hankintayksikkö valitsee tarjouskilpailun perusteella kolme (3) kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen jättänyttä tarjoajaa. Valitut tarjoajat järjestetään etusijajärjestykseen kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteella pääasialliseksi palveluntuottajaksi sekä ensimmäiseksi (1.) ja toiseksi (2.) varapalveluntuottajaksi.
Varapalveluntuottajilta tiedustellaan mahdollisuutta osallistua palvelutuotantoon tarpeen vaatiessa. Varapalveluntuottajilla ei ole velvollisuutta varautua palvelupyyntöön tai pitää kalustoa tai henkilöstöä päivystysvalmiudessa ennen erillisen tilauksen vahvistamista.
Kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteena on halvin hinta. Palvelun laadulle asetetut vaatimukset on huomioitu vähimmäisvaatimuksissa.
Hankintayksikkö varaa mahdollisuuden valita palveluntuottajaksi myös vähemmän kuin kolme (3) palveluntuottajaa, mikäli saadaan vähemmän kuin kolme vähimmäisvaatimukset täyttävää tarjousta.
Sopimuksen arvioitu alkamisajankohta on loppuvuosi 2024.
Varsinainen sopimuskausi päättyy 31.5.2027. Sitä voidaan jatkaa kahdella (2) yhden (1) vuoden mittaisella optiokaudella (3+1+1 vuotta).
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,
Nurmeksen kaupungin koulukuljetukset, 01.01.2025 – 31.07.2027 + kahden vuoden optio
Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen Nurmeksen kaupungin koulukuljetuksista sopimuskaudelle 01.01.2025 - 31.07.2027 + kahden (2) vuoden optiomahdollisuus.
Palvelun tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset.
Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen.
, Koulukuljetus kohde 8: (HÖLJÄKKÄ) (alv 0%) Kohteen kuvaukset ilmoitettu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Koulukuljetus kohde 10: (HOIKKA, RITOLA, SOINILA) (alv 0%) Kohteen kuvaukset ilmoitettu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Koulukuljetus kohde 15: (VALTIMO 2) (alv 0%) Kohteen kuvaukset ilmoitettu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Koulukuljetus kohde 20: (Nurmes - Valtimo) (alv 0%) Kohteen kuvaukset ilmoitettu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,
Dynaaminen hankintajärjestelmä (DPS) – Vihdin kunnan kalusteet
Vihdin kunta toteuttaa kalustehankinnat dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla (rajoitettu menettely). Sisäisiä kilpailutuksia voidaan tehdä DPS:n hankintavaiheen alettua, joka alkaa perustamisvaiheen jälkeen.
Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena on Vihdin kunnan kalustehankinnat sekä niihin liittyvien palveluiden toimittaminen Vihdin kunnalle. DPS on jaettu neljään eri luokkaan / osioon, joita tässä ilmoituksessa kutsutaan kategorioiksi. Yritys voi ilmoittautua kaikkiin kategorioihin tai esimerkiksi vain yhteen.
Tarkemmat kategoriakohtaiset tiedot löytyvät sitä koskevan osion alta. DPS:n kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Toimittajat voivat hakea järjestelmään koko sen voimassaoloajan, joten kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä osallistumishakemuksen dynaamiseen hankintajärjestelmään myös perustamisvaiheen jälkeen. DPS on voimassa 30.6.2034 asti, ellei Vihdin kunta keskeytä sitä. Hankintayksikkö voi myös jatkaa DPS:n kestoa korjausilmoituksella.
Tarkemmat kategoriakohtaiset tiedot löydät oman osion alta. Kaikki tulevia hankintoja koskevat tiedot, kuten sisällöt tai ilmoitetut määrät ovat dynaamisen hankintajärjestelmän julkaisuhetken arvioita ja ilmoitettu sitoumuksitta.
1. Toimisto- ja toimitilakalusteet
Toimisto- ja toimitilakalusteet tarkoitetaan esimerkiksi:
- Työpistekalusteita (työtuolit ja –pöydät, säilyttimet, seinäkkeet jne.)
- Kohtaamistilojen kalusteita (tuolit, pöydät, hyllyt, kaapit, sohvat, nojatuolit, sohvapöydät jne.)
2. Koulukalusteet
Koulukalusteilla tarkoitetaan esimerkiksi:
- Oppimisympäristöjen kalusteita (oppilaiden työpöydät ja työtuolit, opettajien työpöydät ja työtuolit, säilytysratkaisut kuten kaapit ja hyllyt)
- Erityistilojen kalusteita (käsityö- ja kotitalousluokkien sekä fysiikan ja kemian luokkien pöydät ja tuolit)
- Yleisten tilojen kalusteet (aulojen ja käytävien penkit ja sohvat, taukotilojen pöydät ja istuimet, kirjaston lukualueiden kalusteet)
3. Päiväkotikalusteet
Päiväkotikalusteilla tarkoitetaan esimerkiksi:
- Toiminta- ja lepotilojen kalusteta, kuten monikäyttöiset pöydät, tuolit, makuusängyt ja pehmustetut leikkielementit.
- Ruokailualueen kalusteet, jotka on suunniteltu lasten ergonomia huomioiden.
4. Keittiökalusteet
Keittiökalusteilla tarkoitetaan esimerkiksi:
- Työskentely- ja säilytysratkaisut, kuten keittiökaapit, työtasot ja hyllystöt.
- Ruokailu- ja kierrätyskalusteet, kuten ruokapöydät, tuolit, jäteastiat ja kierrätysratkaisut.
Vihdin kunta pidättää oikeuden suorittaa hankintoja myös muiden kanavien tai järjestelmien kautta tarpeen mukaan. Tämä ilmoitus ei siis takaa sopimusta tai hankintaa DPS:n kautta, eikä kunta sitoudu mihinkään tiettyyn hankintamäärään tämän järjestelmän puitteissa.
, Vihdin kunnan toimisto- ja toimitilakalusteet Tässä kategoriassa DPS:n sisäisten kisojen kohteina ovat kalusteet erilaisten toimisto- ja toimitilojen tarpeisiin. Hankinnan kohteena on muun muassa:
- Työpöydät ja työasemat, joissa on usein säädettävät ominaisuudet ergonomian parantamiseksi.
- Toimistotuolit, jotka tukevat pitkäaikaista istumista ja tarjoavat selkätukea.
- Arkistokaapit ja hyllyt, jotka on suunniteltu asiakirjojen säilytykseen ja järjestämiseen.
- Kokouspöydät ja tuolit, jotka on suunniteltu ryhmätyöskentelyä ja neuvotteluja varten.
Lisäksi hankinnan kohteena on myös laajemman kirjon kalusteita, joita voidaan käyttää monenlaisissa työ- ja asiakastiloissa, kuten esimerkiksi vastaanottoalueilla ja taukotiloissa:
- Odotusalueiden sohvat ja nojatuolit.
- Kahvio- ja taukoalueiden pöydät ja tuolit.
- Vastaanottotiskit ja muut vastaanottoalueen kalusteet.
- Erilaiset istuimet ja penkit yleisiin tiloihin.
Hankinnat toteutetaan ottaen huomioon kunkin hankinnan erityispiirteet mahdollisimman tarkasti. Joissain tapauksissa voidaan käyttää esimerkiksi toteutustapana käänteistä kilpailutusta, joka tunnetaan myös nimellä ranskalainen urakka. Hankittava kohde voi sisältää tapauskohtaisesti myös suunnittelupalvelua., Vihdin kunnan koulukalusteet Tässä kategoriassa DPS:n sisäisten kisojen kohteina ovat kouluympäristöön tarkoitetut kalusteet, kuten oppilaiden kalusteet, opettajan kalusteet ja myös muut koulujen käyttöön tarkoitetut kalusteet. Hankinnan kohteena voi olla muun muassa:
- Oppilaiden työpöydät ja työtuolit
- Opettajien työpöydät ja työtuolit
- Ryhmätyöpöydät
- Erilaiset opetuskäyttöön tarkoitetut taulut, kuten valkotaulut, liitutaulut ja älytaulut
- Kaapit, lokerikot, naulakot ja hyllyt
- Erilaiset jalustat ja telineet
- Säilytyslaatikot ja laatikostot
- Aulojen ja taukoalueiden kalusteet, kuten penkit, pöydät, sohvat ja muut istuimet
- Henkilökunnan ja oppilashuollon kalusteet, kuten penkit, pöydät, sohvat ja muut istuimet
Kirjastohyllyt ja kirjaston lukualueiden kalusteet
Hankinnat toteutetaan ottaen huomioon kunkin hankinnan erityispiirteet mahdollisimman tarkasti. Joissain tapauksissa voidaan käyttää esimerkiksi toteutustapana käänteistä kilpailutusta, joka tunnetaan myös nimellä ranskalainen urakka. Hankittava kohde voi tapauskohtaisesti sisältää myös suunnittelupalvelua., Vihdin kunnan päiväkotikalusteet Tässä kategoriassa DPS:n sisäisten kisojen kohteina ovat erilaiset kalusteet päiväkotiympäristöön. Hankinnan kohteena on muun muassa:
- Lasten toiminta-alueiden kalusteita sisältäen mm. pöydät ja tuolit, leikkitelineet sekä pehmustetun leikkinurkkauksen kalusteet).
- Eteiskalusteet (esimerkiksi naulakkokalusteet ja pukeutumispenkit)
- Lepotilojen kalusteet sisältäen sängyt
- Aktiviteettipöydät, kuten taide- ja käsityöpöydät (esimerkiksi veden ja hiekan käsittelyyn käytettävät leikkipöydät)
- Leikkinurkkauksen kalusteet, kuten pehmustetut leikkielementit (esimerkiksi leikkimökit ja pienet liukumäet)
- Ruokailualueen kalusteet (lasten tarpeisiin mitoitetut ruokapöydät ja -tuolit)
- Saniteettitilojen kalusteet, kuten kaapistot ja hoitopöydät
Hankinnat toteutetaan ottaen huomioon kunkin hankinnan erityispiirteet mahdollisimman tarkasti. Joissain tapauksissa voidaan käyttää esimerkiksi toteutustapana käänteistä kilpailusta, joka tunnetaan myös nimellä ranskalainen urakka. Hankittava kohde voi sisältää tapauskohtaisesti myös suunnittelupalvelua., Vihdin kunnan keittiökalusteet Tässä kategoriassa DPS:n sisäisten kisojen kohteina ovat keittiökalusteet. Hankinnan kohteena on muun muassa:
- Keittiökaapit
- Työtasot ja työtuolit
- Ruokapöydät ja tuolit
- Tarjoiluvaunut
- Hyllystöt
- Saarekkeet
- Jäteastiat ja kierrätysratkaisut
- Säilytysjärjestelmät mausteille ja kuiva-aineille
- Ruokailun tarjoamisen liittyvät kalusteet
Hankinnat toteutetaan ottaen huomioon kunkin hankinnan erityispiirteet mahdollisimman tarkasti. Joissain tapauksissa voidaan käyttää esimerkiksi toteutustapana käänteistä kilpailutusta, joka tunnetaan myös nimellä ranskalainen urakka. Hankittava kohde voi sisältää tapauskohtaisesti myös suunnittelupalvelua.,
Avustusjäänmurtajan konseptisuunnittelu ja mallikokeet
Avustusjäänmurtajan konseptisuunnittelu ja mallikokeet Hankinnan kohteena on Itämeren avustusjäänmurtajan alustava suunnittelu ja alustavan suunnittelun perusteella tehtävän konseptivertailu kolmesta Väyläviraston määrittämästä vaihtoehdosta. Vaihtoehdot on kuvattu tarjouspyynnön liitteissä.
Tehtävä on kuvattu tarjouspyynnön liitteessä 1 ja 2.,