Pirkanmaan hyvinvointialue valmistelee Lähitoripalveluiden hankintaa täydentämään hyvinvointialueen omaa palvelutuotantoa. Tavoitteena on tuottaa laadukasta ja ennaltaehkäisevää neuvontaa ja ohjausta hyvinvoinnin ja kotona asumisen tueksi. Lähitorin palvelut on kohdennettu ensisijaisesti henkilöille, joiden toimintakyky on laskenut, mutta jotka eivät vielä ole palvelujen piirissä. Alustavasti hankinta koskee viittä (5) eri lähitoria Pirkanmaalla. Hankinnalla täydennetään Tampereen Lähitoripalvelua sekä katetaan Oriveden, Ikaalisen, Pirkkalan ja Ruoveden alueet. Hankittavan palvelun on tarkoitus painottua asiakasneuvontaan sekä palveluohjaukseen. Alustavien suunnitelmien mukaan osassa lähitoreista palvelua tuotettaisiin Pirkanmaan hyvinvointialueen osoittamissa tiloissa ja osassa osittain palveluntuottajan tarjoamissa tiloissa. Lisäksi palvelua tuotettaisiin myös liikkuvana lähitoripalveluna. Pirkanmaan hyvinvointialue järjestää 3.10.2024 klo 10:30-12:00 markkinavuoropuhelun hankinnasta kiinnostuneille palveluntuottajille. Tilaisuus järjestetään etätilaisuutena Microsoft Teams -alustan kautta. Tilaisuuden tarkoituksena on tiedottaa palveluntarjoajia tulevasta kilpailutuksesta ja lähitoripalvelujen järjestämisestä, sekä keskeisistä tarpeista tulevan hankinnan näkökulmasta. Tilaisuudessa esiin nousseita ajatuksia ja ideoita voidaan hyödyntää hankinnan valmistelussa. Tilaisuuden alustava ohjelma: 10:30 Tilaisuuden avaus Hankinnan tausta ja sisältö Hankintamenettelyn aikataulu Keskustelua ja kysymyksiä 11:45–12:00 Tilaisuuden päätös Ilmoittautuminen Pyydämme ennakkoilmoittautumista oheisen linkin kautta 30.9.2024 klo 12:00 mennessä. Linkki ilmoittautumiseen: https://forms.office.com/e/Z1bJkC9cB0 Linkki toimii kopioimalla yllä oleva teksti ja liittämällä se verkkoselaimen osoiteriville. Tilaisuuden tarkemmat liittymistiedot lähetetään viimeistään 1.10.2024 ilmoittautumislomakkeessa ilmoittamaanne sähköpostiosoitteeseen. Lisätietoja Lisätietoja tilaisuudesta antaa suunnittelija Ville-Matti Manninen, ville-matti.manninen@pirha.fi, 040 528 9738 Kutsu on lähetetty julkaistavaksi HILMA – palveluun osoitteeseen www.hankintailmoitukset.fi 16.09.2024. Kyseessä on kutsu markkinavuoropuheluun, ei ennakkoilmoitus, ei hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö. Markkinavuoropuheluun osallistuminen ei sido kumpaakaan osapuolta. Hankintayksikkö ei sitoudu toteuttamaan hankintaa markkinavuoropuhelun perusteella, eivätkä markkinavuoropuhelussa esitetyt kuvaukset tai määritykset sido tilaajaa. Pirkanmaan hyvinvointialue valmistelee Lähitoripalveluiden hankintaa täydentämään hyvinvointialueen omaa palvelutuotantoa. Tavoitteena on tuottaa laadukasta ja ennaltaehkäisevää neuvontaa ja ohjausta hyvinvoinnin ja kotona asumisen tueksi. Lähitorin palvelut on kohdennettu ensisijaisesti henkilöille, joiden toimintakyky on laskenut, mutta jotka eivät vielä ole palvelujen piirissä. Alustavasti hankinta koskee viittä (5) eri lähitoria Pirkanmaalla. Hankinnalla täydennetään Tampereen Lähitoripalvelua sekä katetaan Oriveden, Ikaalisen, Pirkkalan ja Ruoveden alueet. Hankittavan palvelun on tarkoitus painottua asiakasneuvontaan sekä palveluohjaukseen. Alustavien suunnitelmien mukaan osassa lähitoreista palvelua tuotettaisiin Pirkanmaan hyvinvointialueen osoittamissa tiloissa ja osassa osittain palveluntuottajan tarjoamissa tiloissa. Lisäksi palvelua tuotettaisiin myös liikkuvana lähitoripalveluna. Pirkanmaan hyvinvointialue järjestää 3.10.2024 klo 10:30-12:00 markkinavuoropuhelun hankinnasta kiinnostuneille palveluntuottajille. Tilaisuus järjestetään etätilaisuutena Microsoft Teams -alustan kautta. Tilaisuuden tarkoituksena on tiedottaa palveluntarjoajia tulevasta kilpailutuksesta ja lähitoripalvelujen järjestämisestä, sekä keskeisistä tarpeista tulevan hankinnan näkökulmasta. Tilaisuudessa esiin nousseita ajatuksia ja ideoita voidaan hyödyntää hankinnan valmistelussa. Tilaisuuden alustava ohjelma: 10:30 Tilaisuuden avaus Hankinnan tausta ja sisältö Hankintamenettelyn aikataulu Keskustelua ja kysymyksiä 11:45–12:00 Tilaisuuden päätös Ilmoittautuminen Pyydämme ennakkoilmoittautumista oheisen linkin kautta 30.9.2024 klo 12:00 mennessä. Linkki ilmoittautumiseen: https://forms.office.com/e/Z1bJkC9cB0 Linkki toimii kopioimalla yllä oleva teksti ja liittämällä se verkkoselaimen osoiteriville. Tilaisuuden tarkemmat liittymistiedot lähetetään viimeistään 1.10.2024 ilmoittautumislomakkeessa ilmoittamaanne sähköpostiosoitteeseen. Lisätietoja Lisätietoja tilaisuudesta antaa suunnittelija Ville-Matti Manninen, ville-matti.manninen@pirha.fi, 040 528 9738 Kutsu on lähetetty julkaistavaksi HILMA – palveluun osoitteeseen www.hankintailmoitukset.fi 16.09.2024. Kyseessä on kutsu markkinavuoropuheluun, ei ennakkoilmoitus, ei hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö. Markkinavuoropuheluun osallistuminen ei sido kumpaakaan osapuolta. Hankintayksikkö ei sitoudu toteuttamaan hankintaa markkinavuoropuhelun perusteella, eivätkä markkinavuoropuhelussa esitetyt kuvaukset tai määritykset sido tilaajaa.
Lähde: Hilma
Ventilationstekniska arbeten – Aktivitetshall i Närpes
Närpes Stad begär anbud på ventilationstekniska arbeten för tillbyggnad och omdisponering av befintlig padelhall till en aktivitetshall. Omfattningen framgår ur anbudsförfrågan samt dess bilagor, som finns publicerade i SokoBid. Upphandlingen omfattar ventilationstekniska arbeten för tillbyggnad och omdisponering av befintlig padelhall till en aktivitetshall. Invändigt sker omdisponering av såväl omklädningsrum som tekniskt utrymme. Därtill kommer även en ståläktare att byggas i stora salen. Hallen ska byggas ut västerut och österut. Hallens totala våningsyta ökar från befintliga 1499,0 kvm till 2093,0 kvm. Omfattningen framgår ur anbudsförfrågan samt dess bilagor, som finns publicerade i SokoBid. En 3D-modell har uppgjorts som hjälpmedel för projektet. 3D-modellen är endast riktgivande och är inte ett bindande dokument. Byggnadsentreprenören fungerar som huvudentreprenör. Rör,- el,- ventilations,- och automationsentreprenörerna, som upphandlas skilt av beställaren, underställs huvudentreprenören.
Eltekniska arbeten – Aktivitetshall i Närpes
Närpes Stad begär anbud på eltekniska arbeten för tillbyggnad och omdisponering av befintlig padelhall till en aktivitetshall. Omfattningen framgår ur anbudsförfrågan samt dess bilagor, som finns publicerade i SokoBid. Upphandlingen omfattar eltekniska arbeten för tillbyggnad och omdisponering av befintlig padelhall till en aktivitetshall. Invändigt sker omdisponering av såväl omklädningsrum som tekniskt utrymme. Därtill kommer även en ståläktare att byggas i stora salen. Hallen ska byggas ut västerut och österut. Hallens totala våningsyta ökar från befintliga 1499,0 kvm till 2093,0 kvm. Omfattningen framgår ur anbudsförfrågan samt dess bilagor, som finns publicerade i SokoBid. En 3D-modell har uppgjorts som hjälpmedel för projektet. 3D-modellen är endast riktgivande och är inte ett bindande dokument. Byggnadsentreprenören fungerar som huvudentreprenör. Rör,- el,- ventilations,- och automationsentreprenörerna, som upphandlas skilt av beställaren, underställs huvudentreprenören.
TIETOPYYNTÖ: Palvelujen uudistamisen, tiedolla johtamisen ja tekoälyn asiantuntijapalvelujen hankinta
TÄMÄ EI OLE ENNAKKOILMOITUS, HANKINTAILMOITUS TAI TARJOUSPYYNTÖ, VAAN ILMOITUS MARKKINAVUOROPUHELUN KÄYNNISTÄMISESTÄ OSANA HANKINNAN SUUNNITTELUA. Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue suunnittelee kilpailutusta, jossa hankinnan kohteena on palvelujen uudistamisen, tiedolla johtamisen ja tekoälyn asiantuntijapalvelut. Tavoittelemme puitesopimusjärjestelyä, jonka kautta saamme ketterästi asiantuntijapalvelua ja laadukasta osaamista erilaisissa tekoälykehittämiseen, tiedolla johtamiseen, palvelumuotoiluun ja toiminnan muutoksen johtamiseen liittyvissä kysymyksissä. Tavoitteemme on, että puitejärjestelyn avulla saamme tarvittavaa asiantuntijuutta sekä laaja-alaisesti että spesifisti erilaisten kehittämisprojektien tarpeiden mukaisesti. Tämän tietopyynnön tavoitteena on kerätä markkinoilta tietoa ja näkemyksiä siitä, millaista osaamista tulisi olla mukana, millaiset osaamisvaatimukset asiantuntijoille tulisi asettaa ja millainen puitejärjestely voisi parhaiten mahdollistaisi osaamisen saamisen ketterästi. Tavoitteemme on markkinavuoropuhelusta saadun tiedon pohjalta tarkentaa hankinnan kohdetta, vaatimuksia sekä hankintatapaa. Alustavasti puitejärjestelyn osa-alueita ovat: Tekoälyn valmisratkaisut Tämä osa-alue kattaa valmiiden tekoälyratkaisujen käyttöönoton ja integroinnin. Palvelu sisältää tarvittavat asiantuntijapalvelut valmiiden tekoälypohjaisten sovellusten tekniseen käyttöönottoon sekä ylläpitoon tarvittaessa. Kustomoidut tekoälyratkaisut ja Low Code Tämä osa-alue kattaa räätälöityjen tekoälyratkaisujen kehittämisen ja Low Code -alustojen hyödyntämisen. Palvelut voivat sisältää esimerkiksi asiakaskohtaisten tekoälymallien rakentamisen ja Low Code -työkalujen käytön nopeaan sovelluskehitykseen, sekä ylläpidon tarvittaessa. IT-arkkitehtuuri Tämä osa-alue kattaa IT-arkkitehtuurin asiantuntijapalvelut, jotka voivat olla esimerkiksi it-arkkitehtuurikuvausten (nykytila-tavoitetila) laatimista, pilviarkkitehtuurin suunnittelua, tietojärjestelmien integroinnin ja skaalautuvien IT-ratkaisujen kehittämistä. Tarve kohdistuu erityisesti tekoälyratkaisujen käyttöönottojen tukemiseen. Tekoälyn riskienarviointi ja sääntely Tämä osa-alue kattaa tekoälyn riskienarvioinnin ja sääntelyn noudattamiseen liittyvät selvitys- ja asiantuntijapalvelut. Palvelut voivat sisältää esimerkiksi tietosuojan vaikutustenarviointien sisällöllisen kuvaamisen ja arvioinnin (DPIA), tekoälyratkaisujen eettisen arvioinnin, riskienhallinnan suunnittelun ja sääntelyvaatimusten täyttymisen arvioinnin. Tekoälyn käyttöönoton projektit Tämä osa-alue sisältää kokonaisvaltaisen tekoälyratkaisujen kehittämisen ja käyttöönoton asiantuntijapalvelun. Osa-alue yhdistää eri osaamisalueet yhtenäiseksi palveluksi onnistuneiden tekoälyprojektien toteuttamiseksi, sisältäen ratkaisujen suunnittelua, kehittämistä, toteutusta ja ylläpitoa. Palvelumuotoilu Tämä osa-alue kattaa palvelumuotoilun, asiakaslähtöisen kehittämisen ja asiakaskokemuksen parantamisen. Palvelut voivat sisältää esimerkiksi asiakas- ja työntekijäkokemusten toteuttamista, asiakaspolkujen suunnittelua, palvelukonseptien kehittämistä ja uusien palvelukokonaisuuksien luomista, toiminnanmuutoksen suunnittelua, käyttäjäkokemuksen optimointia sekä osallistamista ja fasilitointia. Palvelut voivat keskittyä sekä fyysiseen palveluun että digitaaliseen. Käyttöliittymä- ja UX&CX-suunnittelu Tämä osa-alue kattaa käyttäjäkokemuksen ja käyttöliittymän suunnittelun. Palvelut voivat sisältää esimerkiksi käyttöliittymien suunnittelua, käyttäjäpolkujen optimointia, prototyyppien kehittämistä, graafista suunnittelua, käytettävyystestauksia ja käyttäjäpalautteen keräämistä. Tavoitteena on luoda intuitiivisia ja miellyttäviä käyttökokemuksia, jotka vastaavat sekä käyttäjien tarpeisiin että liiketoiminnan tavoitteisiin. Palvelut voivat keskittyä sekä verkkosivustoihin että mobiilisovelluksiin. Toiminnan ja kulttuurinmuutoksen johtaminen Tämä osa-alue kattaa toiminnan ja kulttuurinmuutoksen johtamisen. Palvelut voivat sisältää esimerkiksi muutosjohtamisen strategioiden kehittämisen, organisaation kulttuurin muokkaamisen tukemisen ja henkilöstön sitouttamisen muutokseen. Data-analytiikka ja raportointi Tämä osa-alue kattaa datan analysoinnin, raportoinnin ja visualisoinnin. Palvelut voivat sisältää sekä perinteisen data-analytiikan että reaaliaikaisen datan käsittelyn ja dashboard-ratkaisujen toteuttamisen. Data science ja koneoppiminen Tämä osa-alue kattaa edistyneet analytiikkaratkaisut, kuten ennakoivan analytiikan, koneoppimismallien kehittämisen, tekoälyratkaisut, algoritmien suunnittelun sekä NLP (Natural Language Processing) -menetelmien käytön tekstianalyysiin. Datainsinööripalvelut Tähän osa-alueeseen kuuluvat datainsinöörien tarjoamat palvelut, kuten tietojen integrointi, ETL-prosessien kehittäminen, datan siirtojärjestelmien suunnittelu ja toteutus, sekä suurten tietomäärien hallinta ja optimointi. Datainsinöörit vastaavat myös tietoputkien rakentamisesta ja automatisoinnista. Tietoarkkitehtuuri, datainfrastruktuuri ja tiedonhallinta Tämä osa-alue kattaa tietojärjestelmien, tietovarastojen ja datainfrastruktuurin suunnittelun, kehittämisen, toteutuksen ja ylläpidon, mukaan lukien pilvipohjaisten ratkaisujen käyttöönoton ja hallinnan. Lisäksi siihen sisältyy tiedonhallinnan ja tietohallinnan strategioiden kehittäminen, tiedon elinkaaren hallinta, tiedon laadun parantaminen, sekä tiedon hallintaprosessien optimointi ja tietosuoja-asetusten noudattaminen. Tietojohtamisen konsultointi ja koulutus Tähän osa-alueeseen kuuluvat konsultointipalvelut tietojohtamisen prosessien ja menetelmien kehittämisessä sekä henkilöstön kouluttaminen uusien tietojohtamisen työkalujen ja menetelmien käyttöön. Hankinnasta kiinnostuneita Palveluntuottajia pyydetään ilmoittamaan kiinnostuksensa hankintaa kohtaan vastaamalla Webropol-kyselyyn: https://link.webropolsurveys.com/S/BFC1CC3A871C0143 Kiinnostuksen ilmaiseminen tietopyyntöä kohtaan ei sido Palveluntuottajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä myöskään ole edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön tulee vastata viimeistään 30.9.2024 kello 15:00 mennessä. Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue varaa itselleen oikeuden valita markkinavuoropuheluun kutsuttavat Palveluntuottajat. TÄMÄ EI OLE ENNAKKOILMOITUS, HANKINTAILMOITUS TAI TARJOUSPYYNTÖ, VAAN ILMOITUS MARKKINAVUOROPUHELUN KÄYNNISTÄMISESTÄ OSANA HANKINNAN SUUNNITTELUA. Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue suunnittelee kilpailutusta, jossa hankinnan kohteena on palvelujen uudistamisen, tiedolla johtamisen ja tekoälyn asiantuntijapalvelut. Tavoittelemme puitesopimusjärjestelyä, jonka kautta saamme ketterästi asiantuntijapalvelua ja laadukasta osaamista erilaisissa tekoälykehittämiseen, tiedolla johtamiseen, palvelumuotoiluun ja toiminnan muutoksen johtamiseen liittyvissä kysymyksissä. Tavoitteemme on, että puitejärjestelyn avulla saamme tarvittavaa asiantuntijuutta sekä laaja-alaisesti että spesifisti erilaisten kehittämisprojektien tarpeiden mukaisesti. Tämän tietopyynnön tavoitteena on kerätä markkinoilta tietoa ja näkemyksiä siitä, millaista osaamista tulisi olla mukana, millaiset osaamisvaatimukset asiantuntijoille tulisi asettaa ja millainen puitejärjestely voisi parhaiten mahdollistaisi osaamisen saamisen ketterästi. Tavoitteemme on markkinavuoropuhelusta saadun tiedon pohjalta tarkentaa hankinnan kohdetta, vaatimuksia sekä hankintatapaa. Alustavasti puitejärjestelyn osa-alueita ovat: Tekoälyn valmisratkaisut Tämä osa-alue kattaa valmiiden tekoälyratkaisujen käyttöönoton ja integroinnin. Palvelu sisältää tarvittavat asiantuntijapalvelut valmiiden tekoälypohjaisten sovellusten tekniseen käyttöönottoon sekä ylläpitoon tarvittaessa. Kustomoidut tekoälyratkaisut ja Low Code Tämä osa-alue kattaa räätälöityjen tekoälyratkaisujen kehittämisen ja Low Code -alustojen hyödyntämisen. Palvelut voivat sisältää esimerkiksi asiakaskohtaisten tekoälymallien rakentamisen ja Low Code -työkalujen käytön nopeaan sovelluskehitykseen, sekä ylläpidon tarvittaessa. IT-arkkitehtuuri Tämä osa-alue kattaa IT-arkkitehtuurin asiantuntijapalvelut, jotka voivat olla esimerkiksi it-arkkitehtuurikuvausten (nykytila-tavoitetila) laatimista, pilviarkkitehtuurin suunnittelua, tietojärjestelmien integroinnin ja skaalautuvien IT-ratkaisujen kehittämistä. Tarve kohdistuu erityisesti tekoälyratkaisujen käyttöönottojen tukemiseen. Tekoälyn riskienarviointi ja sääntely Tämä osa-alue kattaa tekoälyn riskienarvioinnin ja sääntelyn noudattamiseen liittyvät selvitys- ja asiantuntijapalvelut. Palvelut voivat sisältää esimerkiksi tietosuojan vaikutustenarviointien sisällöllisen kuvaamisen ja arvioinnin (DPIA), tekoälyratkaisujen eettisen arvioinnin, riskienhallinnan suunnittelun ja sääntelyvaatimusten täyttymisen arvioinnin. Tekoälyn käyttöönoton projektit Tämä osa-alue sisältää kokonaisvaltaisen tekoälyratkaisujen kehittämisen ja käyttöönoton asiantuntijapalvelun. Osa-alue yhdistää eri osaamisalueet yhtenäiseksi palveluksi onnistuneiden tekoälyprojektien toteuttamiseksi, sisältäen ratkaisujen suunnittelua, kehittämistä, toteutusta ja ylläpitoa. Palvelumuotoilu Tämä osa-alue kattaa palvelumuotoilun, asiakaslähtöisen kehittämisen ja asiakaskokemuksen parantamisen. Palvelut voivat sisältää esimerkiksi asiakas- ja työntekijäkokemusten toteuttamista, asiakaspolkujen suunnittelua, palvelukonseptien kehittämistä ja uusien palvelukokonaisuuksien luomista, toiminnanmuutoksen suunnittelua, käyttäjäkokemuksen optimointia sekä osallistamista ja fasilitointia. Palvelut voivat keskittyä sekä fyysiseen palveluun että digitaaliseen. Käyttöliittymä- ja UX&CX-suunnittelu Tämä osa-alue kattaa käyttäjäkokemuksen ja käyttöliittymän suunnittelun. Palvelut voivat sisältää esimerkiksi käyttöliittymien suunnittelua, käyttäjäpolkujen optimointia, prototyyppien kehittämistä, graafista suunnittelua, käytettävyystestauksia ja käyttäjäpalautteen keräämistä. Tavoitteena on luoda intuitiivisia ja miellyttäviä käyttökokemuksia, jotka vastaavat sekä käyttäjien tarpeisiin että liiketoiminnan tavoitteisiin. Palvelut voivat keskittyä sekä verkkosivustoihin että mobiilisovelluksiin. Toiminnan ja kulttuurinmuutoksen johtaminen Tämä osa-alue kattaa toiminnan ja kulttuurinmuutoksen johtamisen. Palvelut voivat sisältää esimerkiksi muutosjohtamisen strategioiden kehittämisen, organisaation kulttuurin muokkaamisen tukemisen ja henkilöstön sitouttamisen muutokseen. Data-analytiikka ja raportointi Tämä osa-alue kattaa datan analysoinnin, raportoinnin ja visualisoinnin. Palvelut voivat sisältää sekä perinteisen data-analytiikan että reaaliaikaisen datan käsittelyn ja dashboard-ratkaisujen toteuttamisen. Data science ja koneoppiminen Tämä osa-alue kattaa edistyneet analytiikkaratkaisut, kuten ennakoivan analytiikan, koneoppimismallien kehittämisen, tekoälyratkaisut, algoritmien suunnittelun sekä NLP (Natural Language Processing) -menetelmien käytön tekstianalyysiin. Datainsinööripalvelut Tähän osa-alueeseen kuuluvat datainsinöörien tarjoamat palvelut, kuten tietojen integrointi, ETL-prosessien kehittäminen, datan siirtojärjestelmien suunnittelu ja toteutus, sekä suurten tietomäärien hallinta ja optimointi. Datainsinöörit vastaavat myös tietoputkien rakentamisesta ja automatisoinnista. Tietoarkkitehtuuri, datainfrastruktuuri ja tiedonhallinta Tämä osa-alue kattaa tietojärjestelmien, tietovarastojen ja datainfrastruktuurin suunnittelun, kehittämisen, toteutuksen ja ylläpidon, mukaan lukien pilvipohjaisten ratkaisujen käyttöönoton ja hallinnan. Lisäksi siihen sisältyy tiedonhallinnan ja tietohallinnan strategioiden kehittäminen, tiedon elinkaaren hallinta, tiedon laadun parantaminen, sekä tiedon hallintaprosessien optimointi ja tietosuoja-asetusten noudattaminen. Tietojohtamisen konsultointi ja koulutus Tähän osa-alueeseen kuuluvat konsultointipalvelut tietojohtamisen prosessien ja menetelmien kehittämisessä sekä henkilöstön kouluttaminen uusien tietojohtamisen työkalujen ja menetelmien käyttöön. Hankinnasta kiinnostuneita Palveluntuottajia pyydetään ilmoittamaan kiinnostuksensa hankintaa kohtaan vastaamalla Webropol-kyselyyn: https://link.webropolsurveys.com/S/BFC1CC3A871C0143 Kiinnostuksen ilmaiseminen tietopyyntöä kohtaan ei sido Palveluntuottajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä myöskään ole edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön tulee vastata viimeistään 30.9.2024 kello 15:00 mennessä. Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue varaa itselleen oikeuden valita markkinavuoropuheluun kutsuttavat Palveluntuottajat.
Automationstekniska arbeten – Aktivitetshall i Närpes
Närpes Stad begär anbud på automationstekniska arbeten för tillbyggnad och omdisponering av befintlig padelhall till en aktivitetshall. Omfattningen framgår ur anbudsförfrågan samt dess bilagor, som finns publicerade i SokoBid. Upphandlingen omfattar automationstekniska arbeten för tillbyggnad och omdisponering av befintlig padelhall till en aktivitetshall. Invändigt sker omdisponering av såväl omklädningsrum som tekniskt utrymme. Därtill kommer även en ståläktare att byggas i stora salen. Hallen ska byggas ut västerut och österut. Hallens totala våningsyta ökar från befintliga 1499,0 kvm till 2093,0 kvm. Omfattningen framgår ur anbudsförfrågan samt dess bilagor, som finns publicerade i SokoBid. En 3D-modell har uppgjorts som hjälpmedel för projektet. 3D-modellen är endast riktgivande och är inte ett bindande dokument. Byggnadsentreprenören fungerar som huvudentreprenör. Rör,- el,- ventilations,- och automationsentreprenörerna, som upphandlas skilt av beställaren, underställs huvudentreprenören.
Jätevesipalvelut Pirkanmaan hyvinvointialueelle
Tuomi Logistiikka Oy kilpailuttaa Pirkanmaan hyvinvointialueen (Pirha) toimeksiannosta kunnossapidon jätevesipalvelut Pirkanmaan hyvinvointialueen alueelle. Hankinta on jaettu kolmeen osa-alueeseen, joista jokaiseen osa-alueeseen valitaan kaksi palveluntuottajaa tarjouspyynnöllä ilmoitettujen ehtojen mukaisesti. Pirkanmaan hyvinvointialueen Kiinteistöpalvelut vastuualueen ylläpitovastuulla olevia kohteita ovat tällä hetkellä: - Tays Keskussairaala - Coxa Oy - Tays Sydänsairaala - Tays Pitkäniemi - Tays Valkeakoski - Tays Sastamala Hankinta on jaettu kolmeen osa-alueeseen seuraavasti: Osa-alue 1: Tays Keskussairaala, Coxa Oy, Tays Sydänsairaala, Tays Pitkäniemi Osa-alue 2: Tays Valkeakoski Osa-alue 3: Tays Sastamala Tarjoaja voi tarjota joko yhteen tai useampaan osa-alueeseen. Sopimukseen sisältyy lisäksi mahdollisuus teettää töitä myös muihin mahdollisesti myöhemmin Pirhan ylläpitovastuulle tuleviin kohteisiin tämän tarjouspyynnön ja liitteenä olevan sopimusluonnoksen mukaisin ehdoin. Osa-alue 1: Jätevesipalvelut Tays Keskussairaala, Coxa Oy, Tays Sydänsairaala, Tays Pitkäniemi Kunnossapidon jätevesipalvelujen hankinta kohteisiin Tays Keskussairaala, Coxa Oy, Tays Sydänsairaala, Tays Pitkäniemi. Sopimuksella voidaan tarvittaessa hankkia jätevesipalveluita myös muihin Pirkanmaan hyvinvointialueen kohteisiin. Osa-alue 2: Tays Valkeakoski Kunnossapidon jätevesipalvelut Tays Valkeakosken sairaala-alueelle. Tarvittaessa sopimuksella voidaan hankkia jätevesipalveluita myös muihin Pirkanmaan hyvinvointialueen kohteisiin. Osa-alue 3: Tays Sastamala Pirkanmaan hyvinvointialueen kunnossapidon jätevesipalvelupalvelut Tays Sastamalan sairaala-alueelle. Tarvittaessa sopimuksella voidaan hankkia jätevesipalveluita myös muihin Pirkanmaan hyvinvointialueen kohteisiin.
Byggnadstekniska arbeten – Aktivitetshall i Närpes
Närpes Stad begär anbud på byggnadstekniska arbeten för tillbyggnad och omdisponering av befintlig padelhall till en aktivitetshall. Omfattningen framgår ur anbudsförfrågan samt dess bilagor, som finns publicerade i SokoBid. Upphandlingen omfattar byggnadstekniska arbeten för tillbyggnad och omdisponering av befintlig padelhall till en aktivitetshall. Invändigt sker omdisponering av såväl omklädningsrum som tekniskt utrymme. Därtill kommer även en ståläktare att byggas i stora salen. Hallen ska byggas ut västerut och österut. Hallens totala våningsyta ökar från befintliga 1499,0 kvm till 2093,0 kvm. Omfattningen framgår ur anbudsförfrågan samt dess bilagor, som finns publicerade i SokoBid. En 3D-modell har uppgjorts som hjälpmedel för projektet. 3D-modellen är endast riktgivande och är inte ett bindande dokument. Byggnadsentreprenören fungerar som huvudentreprenör. Rör,- el,- ventilations,- och automationsentreprenörerna, som upphandlas skilt av beställaren, underställs huvudentreprenören.
Raision seudun koulutuskuntayhtymä, Sähkötarvikkeet vuosille 2024–2027
Hankinnan tarkoituksena on hakea Raision seudun koulutuskuntayhtymälle kokonaisvaltaiset kumppanit sähkötarvikkeiden toimittamiseen alustavasti vuosille 2024–2027 (12/2024–11/2027). Hankinta toteutetaan puitejärjestelyn kautta. Puitejärjestelyyn valitaan enimmillään kolme (3) toimittajaa vuosille 2024–2027 ensisijajärjestelyllä. Hankinnan tarkoituksena on hakea Raision seudun koulutuskuntayhtymälle kokonaisvaltaiset kumppanit sähkötarvikkeiden toimittamiseen alustavasti vuosille 2024–2027. Sähkötarvikehankinnat tukevat Rasekon Sähkö- ja automaatioalan perustutkintoa, jossa voi erikoistua sähkön tuottamisen, teollisuuden tai rakentamisen sähköistyksen, sähköasennusten tai automaation ja kunnossapidon tehtäviin. Opiskelijat perehtyvät mm. sähkö- ja työturvallisuusasioihin sekä elektroniikan ja sähkötekniikan perusteisiin, työkaluihin ja asennustekniikoihin sekä sähkökäyttöisten pienkoneiden korjaukseen. Opiskelu on käytännönläheistä ja sisältää runsaasti töitä osaston omissa työtiloissa sekä Rasekon kiinteistöissä ja rakennustyömailla. Hankinnan tavoitteena on löytää palveluntuottajat, jotka pystyvät palvelemaan sekä tukemaan Raision seudun koulutuskuntayhtymän päivittäistä toimintaa. Sähkö- ja automaatioalan opiskelussa ja kunnossapitotehtävissä tarpeet tulevat usein nopealla aikataululla, jolloin tarvikkeiden ostaminen perustuu sen hetkiseen tarpeeseen. Hankinta sisältää mm. seuraavia tuotteita: o Kaapelireittien rakentamiseen sisältyvät tuotteet o Asennuskaapelit sekä muut yleiset kaapelitarvikkeet o Yleiset asennustuotteet alalle o Valaistus sekä valaisimet o Yleiset muut alalla tarvittavat pientarvikkeet Palvelut, tehtävät ja vähimmäisvaatimukset on kuvattuna tarkemmin liitteessä ”Hinnastoliite”.
Päivystyshemodialyysilaitteet käyttökorvausperiaatteella
Hankinnan kohteena ovat päivystyshemodialyysilaitteet käyttökorvausperiaatteella hankintakaudelle 1.11.2024 - 31.10.2026. Hankintaan valitaan yksi toimittaja. Tarjouspyynnössä ilmoitetut kulutusmäärät ovat arvioituja hankintakauden kulutusmääriä. Kulutusmäärät perustuvat aikaisempien materiaalikirjanpidon kulutustietoihin ja varainhoitovuosien toimintasuunnitelmiin. Arvioidut kulutusmäärät ilmoitetaan tarjoajalle ainoastaan tarjousten tekemisen tueksi. Hankintasopimus ei muodosta hankintayksikölle määräostovelvoitetta, vaan todellinen kulutus voi olla suurempi tai pienempi. Jos hankinta viivästyy ilmoitetusta kauden aloitusajankohdasta, huomioidaan hankintamäärissä viivästyminen. Hankinnan kohteena ovat päivystyshemodialyysilaitteet käyttökorvausperiaatteella hankintakaudelle 1.11.2024 - 31.10.2026. Hankintaan valitaan yksi toimittaja. Tarjouspyynnössä ilmoitetut kulutusmäärät ovat arvioituja hankintakauden kulutusmääriä. Kulutusmäärät perustuvat aikaisempien materiaalikirjanpidon kulutustietoihin ja varainhoitovuosien toimintasuunnitelmiin. Arvioidut kulutusmäärät ilmoitetaan tarjoajalle ainoastaan tarjousten tekemisen tueksi. Hankintasopimus ei muodosta hankintayksikölle määräostovelvoitetta, vaan todellinen kulutus voi olla suurempi tai pienempi. Jos hankinta viivästyy ilmoitetusta kauden aloitusajankohdasta, huomioidaan hankintamäärissä viivästyminen.
Vetytalouden mahdollisuudet Kanta-Hämeessä
Valtioneuvoston mukaan Suomessa on suuri puhtaan sähkön tuotantopotentiaali, joka mahdollistaa kilpailukykyisen vetytalouden kehittymisen Suomeen Euroopan ja jopa koko maailman mittakaavassa. Valtioneuvoston 9.2.2023 hyväksytyssä periaatepäätöksessä kuvataan Suomen vetyyn asettamia tavoitteita ja toimia, joilla tavoitteita edistetään. Suomi tavoittelee Euroopan johtavaa asemaa vetytaloudessa läpi koko arvoketjun. Suomella on edellytykset tuottaa vähintään kymmenen prosenttia EU:n päästöttömästä vedystä vuonna 2030. Myös Kanta-Häme haluaa osaltaan edistää vetytalouden edellytyksiä kansallisesti ja maakunnassa. Kanta-Häme pyrkii edistämään energiajärjestelmän joustokyvykkyyttä kehittämällä sektori-integraatioon ja vetyyn liittyvää toimintaympäristöä maakunnassa. Alueen keskeinen sijainti ja hyvä saavutettavuus, kuten raideyhteydet, oleva infraverkosto kaasun- ja sähkönsiirron osalta, sekä alueen runsas tuulivoimapotentiaali luovat mahdollisuuksia vihreän vedyntuotantoon Kanta-Hämeessä. Alueella toimivat kiertotalouden ja teollisuuden toimijat puolestaan voivat osaltaan luoda potentiaalia jopa vedyn jatkojalostuksen edistämiseen maakunnassa. Lisäksi alue tavoittelee työvoimaa ja investointeja myös maakunnan ulkopuolelta. Kanta-Häme pyrkii olemaan hiilineutraali vuoteen 2035 mennessä, tavoitteen saavuttamiseksi alue tarvitsee uusiutuvan energian tuotantoa. Maakunnallinen uusiutuvan energian potentiaalin kartoitus valmistui kesällä 2024. Lisäksi alueelle on valmistunut Kanta-Hämeen tuulivoimaselvitys, jonka mukaan maakunnassa on runsaasti hyödyntämätöntä tuulivoimapotentiaalia. Tätä voitaisiin hyödyntää vedyn ja sähköpolttoaineiden tuotantoon sekä kotimaan kysyntää että vientiä varten. Vetytalouden mahdollisuudet -työssä kartoitetaan vetytalouden tilannekuva ja tunnistetaan vetytalouden mahdollisuudet Kanta-Hämeessä. Työssä selvitetään, miten maakunnassa saadaan vetytalouden potentiaali käyttöön, mahdollistetaan vetyratkaisuiden käyttöönottoa ja edistetään tarvittavien uusien teknologioiden ja osaamisen kehittämistä. Työssä arvioidaan alueen vetyteollisuuden kehityksen mahdollisuuksia ja tarpeita, sekä selvitetään keinoja vetytalousinvestointien edistämiseksi, erityisesti alueidenkäytön ja -kehittämisen näkökulmasta. Työ toimisi näin ollen sekä maakuntakaavan että maakunnan Uusiutuvan energian strategian taustaselvityksenä. Työn myötä voidaan maakunnassa käynnistää myös maankäytöllinen varautuminen vetyekosysteemin edistämiseen. Kanta-Hämeen kunnat voivat hyödyntää selvitystä yleiskaavoituksen taustaselvityksenä sekä ilmastosuunnitelmien laadinnassa. Työssä kartoitettavia asioita olisivat mm. Kanta-Hämeen rooli kansallisessa ja eurooppalaisessa vetytaloudessa, vetytalouden tilannekuva kysynnän, käytön ja infrastruktuurin osalta, vedyn tuotanto- ja käyttömahdollisuudet, vetytalouden vaikutukset maakuntaan, erityisesti elinkeinoelämälle, sekä nykyiset ja potentiaaliset toimijat maakunnassa.
Trico-syönninestoaine
Hirvieläinten aiheuttamien metsä- ja maatalousvahinkojen ennaltaehkäisyyn käytetään Trico -syönninestoainetta, joka soveltuu lehti- ja havupuiden suojaukseen. Suomen riistakeskus pyytää tarjoustanne hirvieläinvahinkojen ennakkotorjuntaan käytettävästä tuotteesta. Trico on lampaanrasvapohjainen syönninestoaine, joka on tarkoitettu mm. havu- ja lehtipuiden suojaamiseen hirvieläinten aiheuttamilta vahingoilta. Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) on hyväksynyt valmisteen käytettäväksi kasvinsuojeluaineena 15.6.2012 eikä aineella ole Ammattikäyttäjä-vaatimusta. Metsäntutkimuslaitos kokeili ainetta Kuusamon yhteismetsän pahimmilla hirvitihentymäalueilla. Tricolla käsitellyillä koealoilla todettiin latvakasvaimen ja ylimmän kiehkuran latvaoksien syöntiä 0–2 prosentissa taimista. Trico on tällä hetkellä ainoa varmuudella toimiva hirvieläinten metsätaloudelle aiheuttamien vahinkojen estämiseen tarkoitettu syönninestoaine markkinoilla. Yksityiskohtaisempi kuvaus hankinnasta tarjouspyynnön liitteessä 1. Hankinnan kuvaus. Riistavahinkolain nojalla Suomen riistakeskus tukee vahinkojen ennaltaehkäisystä aiheutuvia kustannuksia hirvieläinten pyyntilupamaksuista saatavista varoista. Suomen riistakeskuksen tuetut hankintamäärät ovat olleet vuosittain 20 000–30 000 litraa. Tuotteen loppukäyttäjä maksaa tuotteesta omavastuuosan (esim. 55,00 € / 10 litran astia) ja mahdolliset rahtikustannukset. Tuotteet säilytetään ennen toimitusta toimittajan vastuulla ilman eri korvausta. Toimittaja sitoutuu ilmoittamaan kuukausittain Suomen riistakeskukselle eri kohteisiin toimitetut tuotteiden määrät ja toimitusosoitteet (esim. lähetyslistat tai yhteenveto). Pyydämme laatimaan tarjouksenne kukin osa erikseen hinnoiteltuna. Tarjouksesta on käytävä ilmi tuotteen hinta (€/10 litran astia) ja rahti Suomeen toimitettuna. Hankinta toteutetaan vuoden 2024 loppuun mennessä. Toimittaja toimittaa tavaraa tilausten perusteella. Toimittaja sitoutuu toimittamaan tavaraa samoin toimitusehdoin myös vuoden 2024 jälkeen siihen asti, kunnes ostettu tavara on saatu toimitettua. Suomen riistakeskus valitse yhden (1) toimittajan, joka kanssa se tekee sopimuksen.
Kanta-Hämeen innovatiiviset aurinkovoimaratkaisut rakennetussa ympäristössä
Aurinko on uusiutuva energianlähde, jota riittää vielä noin 6,5 miljardiksi vuodeksi. Aurinkoenergia on myös yksi kestävimmistä energiamuodoista, koska sitä ei voi ylikuluttaa. Aurinkoenergian potentiaali riittäisi kattamaan koko globaalin energiankulutuksemme, mutta tarvitsemme monipuolisia tapoja hyödyntää koko sen potentiaali. Hämeen liitolla on valmistunut maakunnallinen uusiutuvan energian potentiaalin kartoitus, mutta siinä aurinkovoiman osalta käsitellään vain teollisen kokoluokan aurinkovoiman tuotantoa, mikä nykyisin pääsääntöisesti sijoittuu rakennetun ympäristön ulkopuolelle. Tämä selvitys tulee täydentämään em. maakunnallisen energiapotentiaalin kartoitusta.Selvityksen tarkoituksena on kartoittaa aurinkovoiman potentiaali rakennetussa ympäristössä, esim. rakennuksissa ja kaava-alueiden joutomailla Kanta-Hämeen maakunnassa. Selvitys painottuu teollisuus- liike- ja julkisten rakennusten pintoihin ja niille sopivaan keskisuureen aurinkovoiman tuotantoon, mutta myös yksityisten ja pientalojen aurinkovoimapo-tentiaali kartoitetaan. Selvityksessä tarkastellaan myös esimerkiksi laajojen pysäköintialueiden kattamista ja niiden roolia ja sopivuutta aurinkoenergian tuotantoon. Myös muita innovatiivisia ratkaisuja voidaan kartoittaa. Rakennettuun ympäristöön painottuva aurinkoenergian tuotanto säästää painetta sijoittaa paneelikenttiä luonnonympäristöön. Rakennettuun ympäristöön sijoittuva aurinkoenergian tuotanto ei uhkaa luonnon ydinalueita, ekologista verkostoa eikä luonnon monimuotoisuutta, vaan turvaa osaltaan hiilinielujen säilymistä ja kehittymistä maakunnassa. Kiinteistökohtainen aurinkovoimala ei myöskään vaadi pitkiä suurjännitelinjoja. Selvitystä tullaan käyttämään maakuntakaavan sekä maakunnan Uusiutuvan energian strategian taustaselvityksenä. Kanta-Hämeen kunnat voivat hyödyntää selvitystä yleiskaavoituksen taustaselvityksenä sekä ilmastosuunnitelmien laadinnassa.
Phaco-laite
Hankinnan kohteena on phaco-laite kaihikirurgiaan. Laitteita käytetään silmätautien leikkausosastoilla. Hankintaan sisältyvät lisäksi laitesidonnaiset kulutustarvikkeet sekä laitteiden lisävarusteet, koulutus ja käyttöönotto. Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu seuraavissa liitteissä: - Liite 1 Vertailuperusteet - Sopimusluonnos - Julkisten hankintojen yleiset sopimusehdot JYSE 2014 Tavarat -päivitysversio huhtikuu 2022 Sopimukseen liittyy optio vuodelle 2025. Katso kohta II.1.4) Lyhyt kuvaus *.
Nuorten työpajatoiminta, Lieksa
Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen nuorisolain (1285/2016) mukaisesta valtionavustuskelpoisesta nuorten työpajatoiminnasta Lieksassa sopimuskaudelle 1.1.2025 - 31.12.2027 + yhden (1) + yhden (1) vuoden optiomahdollisuus 1.1.-31.12.2028 ja 1.1.-31.12.2029. Työpajatoimintaan tulee sisältyä myös etsivän nuorisotyön palvelut. Kyseessä on hankintalain liitteen E kynnysarvon alittava sosiaali- ja terveyspalveluhankinta. Hankintasopimus tehdään yhden (1) palveluntuottajan kanssa. Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen. Palvelun tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset. Hankinnan kohteena on nuorisolain (1285/2016) mukainen valtionavustuskelpoinen nuorten työpajatoiminta Lieksassa sopimuskaudelle 1.1.2025 - 31.12.2027 + yhden (1) + yhden (1) vuoden optiomahdollisuus 1.1.-31.12.2028 ja 1.1.-31.12.2029. Työpajatoimintaan tulee sisältyä myös etsivän nuorisotyön palvelut. Työpajatoiminta on nuorisolain (1285/2016) mukaista suunnitelmallista, asiakkaan tarpeita vastaavaa ja jatkuvaan arviointiin perustuvaa, alle 29-vuotiaille työttömille tai ilman opiskelupaikkaa oleville nuorille tarkoitettua elämäntaitojen kehittämiseen, aikuistumisen tukemiseen, yksilöllisen kasvun vahvistamiseen ja työssäoppimiseen keskittyvää työharjoittelua. Työpajatoiminnalta edellytetään valtionavustuskelpoisuutta. Kyseessä on hankintalain liitteen E kynnysarvon alittava sosiaali- ja terveyspalveluhankinta. Ks. tarkemmin tarjouspyynnön kohta Hankinnan taustaa ja Hankinnan kohteen kriteerit. Hankintasopimus tehdään yhden (1) palveluntuottajan kanssa. Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen. Palvelun tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset.
Kanta-Hämeen maakunnan vesihuoltosuunnitelma 2040
Hankkeen tarkoituksena on laatia Kanta-Hämeen maakunnallinen vesihuoltosuunnitelma vuoteen 2040 asti. Kanta-Hämeen maakuntaan kuuluu yhteensä 11 kuntaa: Forssa, Hattula, Hausjärvi, Humppila, Hämeenlinna, Janakkala, Jokioinen, Loppi, Riihimäki, Tammela ja Ypäjä. Alueen kokonaisväkiluku on yhteensä noin 169 500, josta taajamien väkiluku on noin 139 000 ja taajamien ulkopuolinen väkiluku on noin 30 000. Hankinta käsittää Kanta-Hämeen maakunnallisen vesihuoltosuunnitelman 2040 laatimisen tarjouspyyntöasiakirjoissa mainittujen tehtävien mukaisesti. Hankinnan tarkkka kuvaus on tarjouspyynnön liitteenä olevassa suunnitteluohjelmassa.
Kiinteistöjen talvikunnossapito, auraukset ja hiekoitukset Euran seurakunta 2025-2027
Euran seurakunta pyytää tarjoustanne lumenaurauksesta ja siihen liittyvistä töistä 2025-2027. Aurausalue 1, Kanta-Eura Pysäköintialueiden, pihojen ja kulkuväylien lumenauraus ja liukkaudenesto 2025-2027. Aurausalue 2, Honkilahti Pysäköintialueiden, pihojen ja kulkuväylien lumenauraus ja liukkaudenesto 2025-2027 Aurausalue 3, Mannilan Kesäkodin pihan ja tien lumenauraus ja liukkaudenesto 2025-2027 Aurausalue 4, Hinnerjoki Pysäköintialueiden, pihojen ja kulkuväylien lumenauraus ja liukkaudenesto 2025-2027 Aurausalue 5, Kiukainen Pysäköintialueiden, pihojen ja kulkuväylien lumenauraus ja liukkaudenesto 2025-2027 Aurausalue 6, Panelia Pysäköintialueiden, pihojen ja kulkuväylien lumenauraus ja liukkaudenesto 2025-2027
Tietopyyntö / Joensuun kaupungin konsernitili- ja maksuliikepalvelut
TÄMÄ EI OLE HANKINTAILMOITUS EIKÄ TARJOUSPYYNTÖ, VAAN TIETOPYYNTÖ. Tämän tietopyynnön tarkoituksena on tiedottaa markkinoita tulevasta kilpailutuksesta, kartoittaa markkinoiden tilannetta, mahdollistaa kommenttien esittäminen tulevasta hankinnasta sekä saada hankintaa koskevaa tietoa, jotta varsinainen tarjouskilpailu voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla. Tietopyynnöllä täydennetään osaamista tarjouspyynnön laadintaan. Tietopyyntö koskee Joensuun kaupungille hankittavia konsernitili- ja maksuliikepalveluita. Tähän tietopyyntöön ei voi jättää tarjousta, ainoastaan esittää kommentteja. Esitettyihin kommentteihin ei vastata. Tietopyyntö ei velvoita Pohjois-Karjalan hankintatoimea toteuttamaan hankintaa tietopyynnössä kuvatulla tavalla, ja Pohjois-Karjalan hankintatoimi voi jättää tarjouskilpailun kokonaan toteuttamatta. Pohjois-Karjalan hankintatoimi ei ole velvollinen ottamaan huomioon tietopyyntöön saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa. Tietopyyntöön vastaaminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä ole myöskään edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön vastaamatta jättäminen ei estä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumista, eikä tietopyyntöön vastaaminen vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa. Tietopyynnön liitteenä olevassa tarjouspyyntöluonnoksessa ja liiteluonnoksissa olevat tekstit voivat muuttua varsinaisessa tarjouspyynnössä. Kaikki päivämäärät tarjouspyyntöluonnoksessa ovat alustavia. Tällä tietopyynnöllä kerätyt tiedot säilyvät täysin luottamuksellisina ja niitä tullaan käyttämään ainoastaan hankinnan kehittämiseen ja suunnitteluun. Tietopyyntöön vastanneille ei makseta korvausta tietopyyntöön vastaamisesta eikä Pohjois-Karjalan hankintatoimi korvaa tietopyyntöön vastaamisesta aiheutuvia kustannuksia. Tällä tietopyynnöllä pyydetään ja toivotaan toimittajilta kommentteja ja/tai huomioita hankinnan suunnitelmaluonnokseen, joka on tämän tietopyynnön liitteenä, sekä muutenkin hankintaan liittyen. 1. Mikäli tarjouspyyntö julkaistaan tämän tietopyynnön liitteenä olevan luonnoksen mukaisena, jätättekö tarjouksen todennäköisesti / ehkä / ei ja siinä tapauksessa miksi ei? 2. Tarvitsetteko jotakin lisätietoa tarjouksen tekemisen tueksi? Mitä lisätietoja mahdollisesti tarvitsette? 3. Kuinka mukana olevien yhtiöiden sekä mahdollisesti myöhemmin liittyvien yhtiöiden maksuliikennepalveluiden osuudet kannattaa esittää tarjouspyynnössä? 4. Kolme konserniyhtiötä ovat mukana kilpailutuksessa pääasiallisen maksuliikenteensä osalta optiona. Optiosta huolimatta jokaiselle yhtiölle tulee tili konsernitilin alle. Kyseisten yhtiöiden volyymit hintaliitteessä ilmoitetuista eri kohdista on muutamia prosentteja nyt ilmoitettujen kokonaisvolyymien lisäksi. Onko tällä vaikutusta tarjouksenne hinnoitteluun? 5. Kumpi seuraavista vaihtoehdoista on Joensuun kaupungin kannalta taloudellisempi vaihtoehto - konsernitili luottolimiitin korkoehdoksi 1 vko vai 1kk, kun luottolimiitin käyttö on yksittäisiä päiviä kuukaudessa? 6. Vaihtorahatilauksen hinnoittelu: prosenttiperusteinen tilauksen arvosta vai kappalehinta per. tilattu seteli/kolikko? 7. Muita kommentteja/huomioita Vastaukset, kysymykset ja kommentit voitte esittää määräaikaan mennessä Tarjouspalvelu.fi -portaalin välityksellä kohdassa ”Kysymykset ja vastaukset” 30.9.2024 klo 11.30 mennessä tai kohdassa ”Tietopyynnön vastauksen lähetys” 30.9.2024 klo 12.00 mennessä, jos haluatte liittää vastaukseen erillisen liitedokumentin. Voitte vastata tietopyynnössä esitettyihin kysymyksiin myös "Hankinnan kohteen tietojen syöttö" toiminnon kautta. Tietopyyntövastaus tulee myös lähettää Lähetä-painikkeesta, jotta annetut vastaukset ja ladatut liitteet tulevat hankintayksikölle. Tietopyynnön kohdalla ”Tarjousten tai osallistumishakemusten vastaanottamisen määräaika” ei tarkoiteta tarjousten jättämisen määräaikaa, vaan tietopyynnön voimassaolon määräaikaa, johon mennessä voitte ladata erillisen liitteen tietopyyntöön liittyen. TÄMÄ EI OLE HANKINTAILMOITUS EIKÄ TARJOUSPYYNTÖ, VAAN TIETOPYYNTÖ. Tämän tietopyynnön tarkoituksena on tiedottaa markkinoita tulevasta kilpailutuksesta, kartoittaa markkinoiden tilannetta, mahdollistaa kommenttien esittäminen tulevasta hankinnasta sekä saada hankintaa koskevaa tietoa, jotta varsinainen tarjouskilpailu voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla. Tietopyynnöllä täydennetään osaamista tarjouspyynnön laadintaan. Tietopyyntö koskee Joensuun kaupungille hankittavia konsernitili- ja maksuliikepalveluita. Tähän tietopyyntöön ei voi jättää tarjousta, ainoastaan esittää kommentteja. Esitettyihin kommentteihin ei vastata. Tietopyyntö ei velvoita Pohjois-Karjalan hankintatoimea toteuttamaan hankintaa tietopyynnössä kuvatulla tavalla, ja Pohjois-Karjalan hankintatoimi voi jättää tarjouskilpailun kokonaan toteuttamatta. Pohjois-Karjalan hankintatoimi ei ole velvollinen ottamaan huomioon tietopyyntöön saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa. Tietopyyntöön vastaaminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä ole myöskään edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön vastaamatta jättäminen ei estä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumista, eikä tietopyyntöön vastaaminen vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa. Tietopyynnön liitteenä olevassa tarjouspyyntöluonnoksessa ja liiteluonnoksissa olevat tekstit voivat muuttua varsinaisessa tarjouspyynnössä. Kaikki päivämäärät tarjouspyyntöluonnoksessa ovat alustavia. Tällä tietopyynnöllä kerätyt tiedot säilyvät täysin luottamuksellisina ja niitä tullaan käyttämään ainoastaan hankinnan kehittämiseen ja suunnitteluun. Tietopyyntöön vastanneille ei makseta korvausta tietopyyntöön vastaamisesta eikä Pohjois-Karjalan hankintatoimi korvaa tietopyyntöön vastaamisesta aiheutuvia kustannuksia. Tällä tietopyynnöllä pyydetään ja toivotaan toimittajilta kommentteja ja/tai huomioita hankinnan suunnitelmaluonnokseen, joka on tämän tietopyynnön liitteenä, sekä muutenkin hankintaan liittyen. 1. Mikäli tarjouspyyntö julkaistaan tämän tietopyynnön liitteenä olevan luonnoksen mukaisena, jätättekö tarjouksen todennäköisesti / ehkä / ei ja siinä tapauksessa miksi ei? 2. Tarvitsetteko jotakin lisätietoa tarjouksen tekemisen tueksi? Mitä lisätietoja mahdollisesti tarvitsette? 3. Kuinka mukana olevien yhtiöiden sekä mahdollisesti myöhemmin liittyvien yhtiöiden maksuliikennepalveluiden osuudet kannattaa esittää tarjouspyynnössä? 4. Kolme konserniyhtiötä ovat mukana kilpailutuksessa pääasiallisen maksuliikenteensä osalta optiona. Optiosta huolimatta jokaiselle yhtiölle tulee tili konsernitilin alle. Kyseisten yhtiöiden volyymit hintaliitteessä ilmoitetuista eri kohdista on muutamia prosentteja nyt ilmoitettujen kokonaisvolyymien lisäksi. Onko tällä vaikutusta tarjouksenne hinnoitteluun? 5. Kumpi seuraavista vaihtoehdoista on Joensuun kaupungin kannalta taloudellisempi vaihtoehto - konsernitili luottolimiitin korkoehdoksi 1 vko vai 1kk, kun luottolimiitin käyttö on yksittäisiä päiviä kuukaudessa? 6. Vaihtorahatilauksen hinnoittelu: prosenttiperusteinen tilauksen arvosta vai kappalehinta per. tilattu seteli/kolikko? 7. Muita kommentteja/huomioita Vastaukset, kysymykset ja kommentit voitte esittää määräaikaan mennessä Tarjouspalvelu.fi -portaalin välityksellä kohdassa ”Kysymykset ja vastaukset” 30.9.2024 klo 11.30 mennessä tai kohdassa ”Tietopyynnön vastauksen lähetys” 30.9.2024 klo 12.00 mennessä, jos haluatte liittää vastaukseen erillisen liitedokumentin. Voitte vastata tietopyynnössä esitettyihin kysymyksiin myös "Hankinnan kohteen tietojen syöttö" toiminnon kautta. Tietopyyntövastaus tulee myös lähettää Lähetä-painikkeesta, jotta annetut vastaukset ja ladatut liitteet tulevat hankintayksikölle. Tietopyynnön kohdalla ”Tarjousten tai osallistumishakemusten vastaanottamisen määräaika” ei tarkoiteta tarjousten jättämisen määräaikaa, vaan tietopyynnön voimassaolon määräaikaa, johon mennessä voitte ladata erillisen liitteen tietopyyntöön liittyen.
Työ- ja elinkeinoministeriön striimauspalvelujen hankinta
Työ- ja elinkeinoministeriö pyytää tarjoustanne striimauspalvelujen toimittamisesta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Työ- ja elinkeinoministeriö järjestää pääasiassa pääkaupunkiseudulla erilaisia sidosryhmätilaisuuksia, kuulemisia, infotilaisuuksia ja seminaareja, ja tarvitsee tilaisuuksien verkossa välittämiseksi striimauspalvelujen Toimittajaa. Striimattavia tilaisuuksia on noin 15–20 kappaletta per vuosi. Tilaisuudet striimataan pääasiassa työ- ja elinkeinoministeriön Youtube-kanavan kautta tai vastaavalla alustalla. Striimauksen lisäksi Toimittajan tulee pystyä tarjoamaan vuorovaikutukseen moderoitava viestiseinä (chat-keskustelu), jos Tilaaja tätä pyytää. Palveluvalikoimaan tulee sisältyä lisäksi tallenteen editointi, tekstitysten teko ja vienti tallenteeseen. Sopimus solmitaan perussopimuskaudeksi, jonka pituus on kaksi (2) vuotta. Perussopimuskauden jälkeen Tilaajalla on mahdollisuus ottaa käyttöön kaksi (2) optiovuotta, yksi (1) vuosi kerrallaan. Hankinnan ennakoitu arvo optiovuodet mukaan lukien on 80 000–100 000 euroa + ALV. Hankinnan tarkempi kuvaus on esitetty tarjouspyynnön liitteessä 1 Hankinnan kohteen kuvaus. Tilaaja valitsee yhden (1) toimittajan, jonka kanssa se tekee sopimuksen.
T-, B- ja C-ajokorttikoulutus
TeeSe Botnia Oy pyytää tarjouksia Vamian toimeksiannosta T-, B- ja C -ajokorttikoulutuksesta Vamian maanrakennuskoneenkuljettaja -koulutusta suorittaville opiskelijoille toistaiseksi voimassa olevalle sopimuskaudelle. Kilpailutuksen perusteella tehdään puitejärjestely yhden (1) toimittajan kanssa. Sopimuskausi alkaa 21.10. 2024 (tavoite) Hankinnan kohteena ovat Vamian opiskelijoille osana koulutusta tarjottava voimassa olevan ajokorttilain ja -asetuksen mukainen T-, B- ja C- ajokortin suorittamiseen liittyvät palvelut tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti.
Palkkahallinnon palvelut – Kannonkoski
Kannonkosken kunta (jäljempänä ”tilaaja” tai ”hankintayksikkö”) pyytää tarjousta Hilma-ilmoituskanavassa julkaistun hankintailmoituksen sekä tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti palkkahallinnon palveluista (jäljempänä ”palvelu”). Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä. Tilaaja valitsee yhden (1) palveluntuottajan, jonka kanssa se tekee sopimuksen. Hankintasopimuksen tavoitteena on ostaa toteutettavan kilpailutuksen perusteella palveluratkaisu, jossa palveluntuottaja tarjoaa tilaajalle kokonaisvaltaiset palkkahallinnon palvelut. Palvelu sisältää palkkahallinnon palvelut sekä palveluntuottajan tarjoamat sovellukset, joihin tilaaja saa käyttöoikeuksia sopimuksen mukaisesti. Hankinta on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.