Tiedolla johtamisen konsultaatio- ja kehityspalveluiden puitejärjestely 2025 Itä-Suomen yliopisto UEF pyytää tarjousta tiedolla johtamisen konsultaatio- ja kehityspalveluiden puitejärjestelyyn.,
Import Type: ContractNotices
Talous- ja henkilöstöhallinnon järjestelmät
Talous- ja henkilöstöhallinnon järjestelmät Uudenkaupungin kaupunki ja Taivassalon kunta omistavat yhdessä 11.3.2025 perustetun talous- ja henkilöstöhallinnon palveluyhtiön Vakka-Suomen Laskenta Oy:n. Myös Laitilan kaupunki on päättänyt merkitä yhtiön osakkeita seuraavassa osakeannissa. Yhtiön tavoitteena on tuottaa joustavat ja kustannustehokkaat palvelut yhtiön omistajakunnille loppuasiakkaan tahtotilasta riippuen joko kokonaispalveluna tai järjestelmäpalveluna tai niiden yhdistelmänä. Yhtiö aloittaa palvelutuotantonsa 1.1.2026. Hankinnan tavoitteena on hankkia Vakka-Suomen Laskenta Oy:lle sen palvelutuotannossa tarvitsemat talous- ja henkilöstöhallinnon järjestelmät. Hankinnalla ei haeta pelkkää järjestelmäkokonaisuutta vaan myös kumppania parhaiden käytäntöjen ja prosessien sekä järjestelmien jatkuvaan kehittämiseen yhdessä tilaajan kanssa. Hankinnassa haetaan yhtä kokonaisvastuullista toimittajaa, joka tarjoaa kaikki hankinnan kohteena olevat järjestelmät, näiden toimitukset sekä jatkuvat palvelut ns. yhden luukun periaatteella. Kaikkien järjestelmien tulee olla elinkaaressaan aktiivisen kehityksen vaiheessa ja niille taataan ylläpito vähintään kahdeksan (8) vuotta Tarjouspyynnön julkaisusta. Hankinnalla haetaan SaaS -pohjaisia toteutuksia. Hankinta kattaa ratkaisun toteutuksen ja käyttöönoton, jatkuvan ohjelmistopalvelun ja sen vaatimat käyttöoikeudet, ratkaisun jatkuvan tuen ja ylläpidon, järjestelmän jatkokehityksen, versiopäivitykset, uusien versioiden käyttöönoton sekä muut ratkaisun käyttöön ja kehittämiseen liittyvät ylläpito-, tuki-, koulutus- ja konsultointipalvelut.,
Toijalan sataman tankkauspisteen polttoaineen jakeluun operaattori
Akaan kaupunki etsii yhteistyökumppania valmiille veneiden tankkauspisteelle, joka sijaitsee Toijalan satama-alueella. Tankkauspiste on rakennettu 2025 ja se on tarkoitettu palvelemaan veneilijöitä, moottorikelkkailijoita ja muuta vesiliikennettä, ja se on varustettu kahdella säiliöllä (4,9+5m3) – toinen bensiinille ja toinen dieselille. Akaan kaupunki etsii yhteistyökumppania valmiille veneiden tankkauspisteelle, joka sijaitsee Toijalan satama-alueella. Tankkauspiste on rakennettu 2025 ja se on tarkoitettu palvelemaan veneilijöitä, moottorikelkkailijoita ja muuta vesiliikennettä, ja se on varustettu kahdella säiliöllä (4,9+5m3) – toinen bensiinille ja toinen dieselille. Operaattorin tehtävät: Vastata polttoaineiden hankinnasta ja toimituksesta säiliöihin Hoitaa polttoaineiden myynti ja asiakaspalvelu Toimittaa ja asentaa maksupääte tankkauspisteelle Halutessaan toteuttaa mittariston teippaukset omalla brändillä ja värimaailmalla Kaupunki tarjoaa: Valmiin ja käyttöönottovalmiin tankkauspisteen Säiliöt bensiinille ja dieselille Sähkö- ja vesiliittymät kohteessa Sijainnin vilkkaalla satama-alueella Vanajavedellä muiden sataman palveluiden äärellä. Hakijalta odotetaan: Kokemusta polttoainejakelusta tai vastaavasta toiminnasta Kykyä vastata turvallisuus- ja ympäristövaatimuksista Valmiutta aloittaa toiminta kauden 2025 aikana Hakija vastaa kaikista toiminnan vaatimista luvista ja vakuutuksista Tarjoajan tulee tutustua kohteeseen ennalta. Tankkauspiste sijaitsee liitteen kartan mukaisessa paikassa osoitteessa Kangassaarentie 12, 37600 Akaa. Palvelusopimus laaditaan 4+1+1 optiot vuotiseksi.
VTT FutureHub 1 toimitilojen muutostyöt
Hankinnan kohteena on VTT;n FutureHub 1 -rakennuksen toimitilojen muutostyöt, jotka toteutetaan tavoitehintaisena projektinjohtourakkana tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Kohde sijaitsee osoitteessa Tekniikantie 21, 02150 Espoo. Tavoitteena on toteuttaa muutostyöurakka kokonaisuudessaan syksyn 2025 aikana. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa. Hankinnan kohteena on VTT;n FutureHub 1 -rakennuksen toimitilojen muutostyöt, jotka toteutetaan tavoitehintaisena projektinjohtourakkana tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Kohde sijaitsee osoitteessa Tekniikantie 21, 02150 Espoo. Tavoitteena on toteuttaa muutostyöurakka kokonaisuudessaan syksyn 2025 aikana. Hankinnan kohde on tarkemmin kuvattu tarjouspyynnön liitteissä. Tarjouspyynnön Asiakirjaluettelossa on määritetty asiakirjat, jotka eivät ole julkisia (ne sisältävät luottamuksellista tietoa). Tarjouspyynnön luottamukselliset liitteet annetaan tarjoajalle vain allekirjoitettua yrityksen salassapitosopimusta (tarjouspyynnön liite 12) vastaan. Tarjoajan tulee toimittaa allekirjoitettu salassapitosopimus sähköpostitse osoitteeseen kilpailutus@vtt.fi. Tarjoajaa pyydetään otsikoimaan viesti "VTT FutureHub 1 toimitilojen muutostyöt Ref. nro 44/206/2025" TILOJEN NÄYTTÖ Tilojen tutustumista varten VTT järjestää esittelytilaisuuden keskiviikkona 4.6.2025 klo 15.00. Tilaisuuteen on hyvä varata aikaa noin kaksi (2) tuntia. Ennakkoilmoittautuminen sitovasti osoitteeseen: kilpailutus@vtt.fi. Kohteeseen tutustuminen on edellytys tarjouksen jättämiselle. Osoite: VTT FutureHub 1, pääsisäänkäynti ja pysäköinti osoitteessa Maarintie 3, 02150 Espoo (virallinen osoite Tekniikantie 21). Saapuminen ja ilmoittautuminen 1. kerroksen aulassa. Osallistujamäärä: Enintään kaksi (2) henkilöä / tarjoaja Tilojen näyttöön osallistuvan yrityksen on tullut toimittaa tarjouspyynnön liitteenä oleva salassapitosopimus (liite 12) allekirjoitettuna osoitteeseen kilpailutus@vtt.fi ennen näyttötilaisuutta. Tilojen näyttöön osallistuvien henkilöiden tulee täyttää ja allekirjoittaa tarjouspyynnön liitteenä oleva salassapitositoumus (liite 13) ja tuoda se täytettynä ja allekirjoitettuna tilojen näyttötilaisuuteen. Osallistujien tulee todentaa henkilöllisyytensä tilaisuuden alussa. Näyttötilaisuuteen tulee saapua ajoissa. Myöhästyneitä ei voida ottaa mukaan kesken kierroksen. Tilaisuudessa esiin tulleet kysymykset tulee toimittaa kirjallisesti tarjouspyynnössä esitetyn mukaisesti tarjousportaalin kautta. Tilaisuudessa ei vastata kysymyksiin suullisesti.
Siuntion kuntakeskuksen asemakaavamuutos
Siuntion kunta pyytää tarjousta asemakaavan ja asemakaavan muutoksen laatimisesta: ”Kuntakeskuksen asemakaavan muutos”. Suunnittelun tavoitteet ja aikataulu Työn tavoitteena laatia AKL 54 §:n sisältövaatimukset täyttävä asemakaavan muutos, joka mahdollistaa Siuntion kuntakeskuksesta laaditun vision mukaisia toimenpiteitä sekä katualueen linjauksen muutokset. Lisäksi kaavatyössä on tarkoitus muuttaa Siuntiontien nykyinen LT-alue katualueeksi. Tavoitteet tarkentuvat kaavaprosessin aikana. Kaavatyö on tarkoitus aloittaa vuoden 2025 aikana niin, että OAS ja luonnosaineisto asetetaan nähtäville vuoden 2025 loppupuolella. Asemakaava ja asemakaavan muutos on tavoitteena hyväksyä kunnanvaltuustossa vuoden 2026 aikana. Tuotettavat konsulttipalvelut ja asiakirjat Toimeksianto käsittää suunnittelun kaikki työvaiheet kaavan luonnosvaiheesta hyväksymiseen saakka; - Osallistumis- ja arviontisuunnitelman loppuunsaattaminen sekä päivitys läpi kaavatyön - kaavaluonnosaineisto - kaavaehdotusaineisto - hyväksymisaineisto Kunta laatii osallistumis- ja arviointisuunnitelman luonnoksen, jonka konsultti päivittää ennen nähtäville panoa sekä tarvittaessa kaavaprosessin aikana. Kunta toimittaa voimassa olevan asemakaavan pohjakartan ja teettää tarvittavat päivitykset. Toimeksiantoon sisältyy vastineiden laatiminen mielipiteisiin, lausuntoihin ja muistutuksiin sekä mahdolliseen oikaisukehotukseen ja valitukseen. Kussakin kaavaprosessin vaiheessa tulee kokonaishinnassa varautua neljänkymmenen (40) vastineen laatimiseen, ylimenevät vastineet voi laskuttaa lisätyönä. Lisäksi toimeksiantoon sisältyy Siuntion kuntakeskuksen asemaakaavan (lainvoimainen 15.1.2015) lähiympäristö- ja rakentamistapaohjeen päivitys liitteineen. Lisäksi toteutetaan kaavamuutoksen katuratkaisujen liikenteellinen toimivuustarkastelu. Viranomaisten aikaisemmin tekemien inventointien, tutkimusten ja selvitysten hankinta kuuluu tarjoukseen. Mahdollisten lisäselvitysten laadinnasta/teettämisestä ja laskuttamisesta on sovittava erikseen. Kaavakartta laaditaan mittakaavassa 1:1000 tai 1:2000. Kartta-aineistot laaditaan koordinaattijärjestelmässä ETRS-GK24 (EPSG:3878) ja mahdollisuuksien mukaan tulee huomioida yhteensopivuus valtakunnalliseen tietomallijärjestelmään. Kaavakartta-aineisto määräyksineen, kaavaselostus ja vastineet on laadittava sekä suomen, että ruotsin kielellä kaikkiin päätöksentekovaiheisiin kaavan hyväksyntään saakka. Asiakirjat tulee toimittaa kunnalle hyväksymisvaiheessa arkistointikelpoisessa paperimuodossa ja sähköisessä muodossa (pdf, kaavakartta myös dwg-muodossa). Ennen kaavan hyväksymiskäsittelyä asiakirjat on toimitettava tilaajalle kussakin vaiheessa pdf-muodossa. Tarjouksen sisältö Tarjouksen tulee sisältää: - työohjelma, joka vastaa kaavan tavoitteita ja tavoiteaikataulua (sisältäen tarvittavat työ- ja viranomaisneuvottelut sekä asukasillan) - pääsuunnittelijan ja varahenkilön referenssit vastaavan tasoisista suunnitelmista (vähintään 3 kpl/hlö) - kuvaus hankkeen raportoinnista - kokonaishinta ja esitys laskutuksen toteuttamiseksi sekä tuntiveloitushinnat. Lisäksi tarjouksessa tulee esittää optiot erikseen tilattavista asemakaavoituksen selvityksistä: 1) Katusuunnitelmien laadinta 2) Kunnallistekniikan yleissuunnitelma Tarjouksen yhteydessä tarjoajan tulee toimittaa tilaajavastuulain mukaiset selvitykset yritystoiminnastaan. Sopimusehdot ja veloitusperusteet Suunnittelun laadinnassa noudatetaan konsulttitoiminnan yleisiä sopimusehtoja. Työn palkkiomuoto on kokonaispalkkio. Konsultin valinnan perusteet Tarjousten vertailu perustuu tarjottuun kokonaishintaan ja tarjouksen sisältövaatimusten täyttymiseen. Konsultiksi valitaan yritys, jonka tarjoama kokonaishinta on halvin ja jonka tarjous täyttää tarjouspyynnössä esitetyt vaatimukset. Kunta pidättää itsellään oikeuden olla hyväksymättä yhtään tarjousta.
Vt 23 Karvion kohta ja Vt 5 Leppävirta-Kuopio rakennuttamispalvelut
Vt 23 Karvion kohta ja Vt 5 Leppävirta-Kuopio rakennuttamispalvelut Väylävirasto pyytää tarjoustanne Vt 5 Leppävirta-Kuopio hankkeen rakennuttamispalveluista sisältäen hankkeen hankinta-, rakentamis- sekä takuuvaiheet sekä Vt 23 Karvion kohta hankkeen suunnitteluttamis- ja rakennuttamispalveluista sisältäen
hankkeen suunnitteluttamis-, hankinta-, rakentamis- sekä takuuvaiheet.
Hankkeiden toteuttamisesta vastaa Väylävirasto.
Vt 5 Leppävirta-Kuopio -hanke sisältää tiesuunnitelmien Vt 5 parantaminen Leppävirran kohdalla, Vt 5 parantaminen välillä
Leppävirta-Palokangas ja Vt 5 parantaminen välillä Palokangas-Humalajoki muodostaman kokonaisuuden.
Vt 5 23 Karvion kohta -hanke sisältää tiesuunnitelman Vt 23 parantaminen Karvion kohdalla muodostaman kokonaisuuden.
Vt 5 Leppävirta-Kuopio-hankkeessa valtatie 5 rakennetaan osin 2+1-kaistaiseksi ja osin 2+2-kaistaiseksi keskikaiteelliseksi
valtatieksi noin 32 km:n pituudelta, sisältäen tarvittavat tie-, katu-, ja liittymäyhteydet sekä sillat. Hankkeessa toteutetaan myös
melusuojauksia ja pohjavesisuojausta.
Vt 23 Karvion kanava-hankkeessa vt 23 parannetaan Karvion kanavan kohdalla noin 2 km:n matkalla rakentamalla uusi, noin 165
m pitkä silta kanavan yli. Lisäksi hankkeessa rakennetaan kaksi alikulkusiltaa ja tarvittavat katu- ja tieyhteydet sekä tarvittavat
jalankulku- ja pyöräily-yhteydet.
Vt 5 Leppävirta-Kuopio-hanke toteutetaan kahdessa kokonaishintaperusteisessa urakassa joko ST- tai STk-urakkamuodolla.
Vt 23 Karvion kanava-hanke toteutetaan yhtenä KU-urakkana.
Toimeksiannon sisältö on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa,
Teollisten elintarvikkeiden ja non food -tuotteiden hankinta Espoo Catering Oy:lle
Teollisten elintarvikkeiden ja non food -tuotteiden hankinta Espoo Catering Oy:lle Espoo Catering Oy (myöhemmin myös Tilaaja) pyytää tarjouksia teollisten elintarvikkeiden ja non food -tuotteiden hankinnasta Espoo Catering Oy:n isoille keittiöille. Sopimuksen piiriin kuuluvia keittiöitä on noin 70. Keittiöt ovat pääasiassa koulukeittiöitä.
Sopimus on toistaiseksi voimassa oleva.
Hankintaan valitaan yksi (1) Toimittaja ja yksi (1) varatoimittaja. Tarkempi kuvaus hankinnan sisällöstä on tarjouspyynnön liitteellä 1. "Hankinnan kohteen kuvaus".
Tilaaja ei sitoudu tiettyihin hankintamääriin sopimuskauden aikana.,
KEUHDno-2025-275 / Toimipaikkojen yhteystietojen hallinnan ratkaisu
Keski-Uudenmaan hyvinvointialue (Keusote) pyytää tarjousta Toimipaikkojen yhteystietojen hallinnan ratkaisuun. Hankinnan kohteena on ratkaisu, joka mahdollistaa toimipaikkojen yhteystietojen keskitetyn hallinnan ja automaattisen päivittymisen Palvelutietovarannosta (PTV) eri hakupalveluihin, arvostelualustoille, hakemistoihin, karttapalveluihin ja sosiaalisen median alustoille. Ratkaisun on mahdollistettava PTV:ssä ylläpidettävien toimipiste- ja yhteystietojen jatkuva integraatio eniten käytettyihin hakukanaviin (esim. Googleen, Bingiin ja Applen karttapalveluihin) sekä navigaattoreihin ja sosiaalisen median kanaviin. Ratkaisussa toimipisteiden tiedot siirtyvät PTV:stä automaattisesti OUT-integraation kautta. Ratkaisun tulee mahdollistaa myös mm. Google-yritysprofiilien asiakaskommentteihin ja arvosteluihin vastaaminen. Tarkempi kuvaus hankinnan kohteesta löytyy liitteestä 1.
RUUSUPURONTIEN ALUEEN VESIHUOLLON SANEERAUS
Urakan kohteena ovat Isonkyrön kunnassa, pääosin Ruusupurontien varressa kulkevien käytössäolevien jätevesiviemärin ja vesijohdon saneeraaminen. Rakennuskohteena on Isonkyrön kunnassa, Ruusupurontien alueen käytössä olevan vesihuollon saneeraus ja käyttöpisteiden liittäminen uuteen verkostoon. Rakennuskohde sijaitsee n. kahden kilometrin etäisyydellä Isonkyrön keskustasta koilliseen. Urakkaan sisältyy myös tien alituksia poraamalla. Työt suoritetaan suurelta osin maantien 7201 varressa ja osittain töitä suoritetaan myös rakennettujen asuinkiinteistöjen piha-alueilla. Urakkaan sisältyy kaikkien alueen kiinteistöjen vanhoihin linjoihin liitettyjen vesi- ja viemärilinjojen liittäminen uusiin, nyt rakennettaviin linjoihin.
Vesisäiliö pesulaitteistolla / Joensuun kaupunki
Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen vesisäiliöstä pesulaitteistolla Joensuun kaupungille. Vesisäiliö pesulaitteistoineen tulee kuorma-auton lavalle. Tilaaja toimittaa kuorma-auton varustelua varten valituksi tulleelle tarjoajalle. Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen. Vesisäiliön laitteistoineen tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset mm. rakenteen, varusteiden, työ- ja paloturvallisuuden sekä sähköturvallisuuden osalta. Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen vesisäiliöstä pesulaitteistolla Joensuun kaupungille.
Lääkäripalveluiden dynaaminen toimittajarekisteri
Lääkäripalveluiden dynaaminen toimittajarekisteri Tällä ilmoituksella HUS-yhtymä perustaa dynaamisen toimittajarekisterin lääkäripalveluiden ja siihen liittyvien lisäpalveluiden hankkimiseen HUS-yhtymälle. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen toimittajarekisterin sisäisillä kilpailutuksilla. Tavoitteena on keskittää HUS-yhtymän lääkäripalveluiden ja siihen liittyvien lisäpalveluiden hankinnat tähän dynaamiseen toimittajarekisteriin. HUS-yhtymässä hoidetaan vuosittain lähes 700 000 potilasta ja yhtymä on Suomen suurin erikoissairaanhoidon toimija.
Kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat hyväksytään mukaan dynaamiseen toimittajarekisteriin. Dynaamisen toimittajarekisterin toiminta ja kohde on kuvattu tarkemmin tämän osallistumispyynnön liitteissä 1 ja 2. Kyseessä on julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016, hankintalaki) liitteen E mukainen kansallisen kynnysarvon ylittävä sosiaali- ja terveyspalveluiden hankinta.
Hankintayksikkö käsittelee määräajassa saapuneet osallistumishakemukset hankintalain (1397/2016) 10 luvun mukaisesti. Uudet ehdokkaat voivat jättää osallistumishakemuksen ja päästä mukaan dynaamiseen toimittajarekisteriin koko toimittajarekisterin voimassaolon ajan, mikäli ne täyttävät osallistumispyynnöllä ja sen liitteillä asetetut vaatimukset.
Lääkäripalveluiden dynaaminen toimittajarekisteri on voimassa 30.9.2032 saakka, ellei sitä erillisellä ilmoituksella lyhennetä tai pidennetä. HUS ei sitoudu mihinkään hankintamääriin tai määräostovelvoitteisiin tällä ilmoituksella.,
Tilapäiset liikennejärjestelyt
Hankinnan kohteena on tilapäisten liikennejärjestelyiden suunnittelun, toteuttamisen ja kunnossapidon hankinta Tampereen Infra Oy:lle ja Tampereen Vesi Oy:lle. Palveluja hankitaan täydentämään Tilaajan omia resursseja, silloin kun ne eivät riitä kaikkien meneillään olevien tehtävien hoitamiseen tai tehtävien hoitaminen edellyttää erityisosaamista. Hankintaan sisältyy vähäisissä määrin myös tilapäisiin liikennejärjestelyihin liittyvää tavarahankintaa.
Hankinta on jaettu kolmeen (3) osaan:
1. Tilapäisten liikennejärjestelyiden suunnittelu ja lupakäsittely (n. 100 000 €)
2. Tilapäisten liikennejärjestelyiden toteutus ja kunnossapito (n. 340 000 €)
3. Kiireellinen tilapäisten liikennejärjestelyiden toteutus ja kunnossapito (n. 60 000 €)
Jokaiseen osa-alueeseen valitaan kolme palveluntuottajaa. Osatarjoukset on sallittu. Osa-alueen sisällä tulee tarjota kaikkiin kohtiin.
Kyseessä on EU-kynnysarvon ylittävä palveluhankinta. Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo on 500 000 € (alv 0 %) sisältäen kaikki osa-alueet. Kokonaisarvon jakautuminen osa-alueittain on arvioitu edellä. Osa-aluekohtaiset arviot eivät sido Tilaajaa. Hankintamenettelynä on hankintalain 32§ mukainen avoin menettely.
Hankintaan liittyy puitejärjestelystä sopiminen ja puitejärjestely useampien toimijoiden kanssa. Puitejärjestelyn toimintamalli on kuvattu sopimusluonnoksessa (liite 1). Puitejärjestelyyn osallistuvien palveluntuottajien suunniteltu enimmäismäärä on yhdeksän (9) osallistujaa, jokaiseen osa-alueeseen kolme (3) palveluntuottajaa. , Tilapäisten liikennejärjestelyiden suunnittelu ja lupakäsittely Osa-alueessa 1 hankinnan kohteena on tilapäisten liikennejärjestelyiden suunnittelu. Liikennejärjestelysuunnitelmat on suunniteltava kulloinkin voimassa olevan (tällä hetkellä viimeisin 8.9.2023) Tampereen kaupungin katulupamääräykset ja ehdot –asiakirjan mukaisesti. Tilapäisten liikennejärjestelmien suunnittelu edellyttää suunnittelijalta työmaallapaikan päällä käymistä.
Osa-alueen sisällä tehtäviin hankintoihin voi kuulua myös lupakäsittelyjen läpivientiä ja katselmuksia luvanantajan ja Tilaajan kanssa. Osa-alueeseen valitaan kolme (3) palveluntuottajaa., Tilapäisten liikennejärjestelyiden toteutus ja kunnossapito Osa-alueessa 2 hankinnan kohteena on tarjouslomakkeella määriteltyjen tuotteiden vuokraaminen, kuljettaminen, asentaminen, pystyttäminen, kunnossapito ja purkaminen. Lisäksi osa-alueen sisällä voidaan hankkia liikenteenohjausta sekä törmäysautopalvelua.
Osa-alueen työt koostuvat pääosin ennalta tiedossa olevista suunnitelluista töistä. Palveluntuottajan on kuitenkin kyettävä toimittamaan tilatut tuotteet asennettuna Tilaajan määrittämään kohteeseen 7 vuorokauden vasteajalla, ellei Tilaajan kanssa erikseen toisin sovita. Osa-alueeseen valitaan kolme (3) palveluntuottajaa., Kiireellinen tilapäisten liikennejärjestelyiden toteutus ja kunnossapito Osa-alueessa 3 hankinnan kohteena on tarjouslomakkeella määriteltyjen tuotteiden vuokraaminen, kuljettaminen, asentaminen, pystyttäminen, kunnossapito ja purkaminen. Lisäksi osa-alueen sisällä voidaan hankkia liikenteenohjausta sekä törmäysautopalvelua.
Osa-alueen työt koostuvat kiireellisistä ja ennalta arvaamattomista töistä. Palveluntuottajan on kyettävä toimittamaan Tilaajan tilaamat tuotteet asennettuna 6 tunnin vasteajalla, ellei Tilaajan kanssa erikseen toisin sovita. Osa-alueeseen valitaan kolme (3) palveluntuottajaa.,
Kutsuliikennepalvelu lentokenttäkuljetuksista
Raahen kaupunki pyytää tarjouksia Oulun lentoasemalle tai sieltä takaisin suuntautuvista henkilöliikenteen kutsuliikennepalvelusta ajalle 1.9.2025 - 31.8.2026 + yhden (1) vuoden optiomahdollisuus. Hankinta suoritetaan määrärahojen puitteissa. Raahen kaupunki pyytää tarjouksia Oulun lentoasemalle tai sieltä takaisin suuntautuvista henkilöliikenteen kutsuliikennepalvelusta ajalle 1.9.2025 - 31.8.2026 + yhden (1) vuoden optiomahdollisuus. Hankinta suoritetaan määrärahojen puitteissa. Tarjouspyyntöön liittyvät kysymykset on lähetettävä 9.6.2025 klo 12.00 mennessä. Kysymykset tulee lähettää Tarjouspalvelu.fi -toimittajaportaalista. Samasta paikasta löytyvät myös kysymyksiin annetut vastaukset. Tarjoajien tasapuolisen kohtelun turvaamiseksi muulla tavoin esitettyihin kysymyksiin ei vastata. Mikäli tarjoaja huomaa tarjouspyynnössä epäselvyyksiä tai ristiriitoja tai jokin tarjouspyynnössä esitetty asia on tulkinnanvarainen, tarjoajan velvollisuus on tuoda asia esille toimittamalla tarkentava kysymys. Tarjoajan tulee tutustua annettuihin vastauksiin sekä käyttää hyväkseen mahdollisia täsmennettyjä tietoja tarjousta antaessaan. Tarjoukset on toimitettava 16.6.2025 klo 12.00 mennessä. Kilpailutusjärjestelmä sulkeutuu automaattisesti 12:00:00. Automattisen sulkeutumisen jälkeen järjestelmä ei ota vastaan myöhästyneitä tarjouksia (12:00:00). Tarjoukset on lähetettävä sähköisesti Tarjouspalvelu.fi -toimittajaportaalista osoitteesta https://tarjouspalvelu.fi/raahe. Muulla tavoin toimitettuja tarjouksia ei hyväksytä.
Ammattikeittiölaitteet Saarikellon päiväkotiin
Kuopioon Saarijärven B-alueelle rakennetaan uusi, monipuolinen ja nykyaikainen päiväkoti. Uuden Saarikellon päiväkodin on määrä valmistua syksyllä 2026 ja se otetaan käyttöön tammikuussa 2027. Uuden Saarikellon päiväkodin palvelukeittiön ruokahuoltoon hankitaan ammattikeittiölaitteet tämän tarjouspyynnön mukaisesti. Hankinnassa valitaan yksi (1) sopimustoimittaja tarjouspyynnön kohdassa "Päätöksenteon perusteet" kuvatulla tavalla. Asiakirjoissa mainittu sopimuksen alkamispäivä on viitteellinen. Alustavan aikataulun mukaan toimitusten ja asennusten tulee valmistua 31.5.2026 mennessä. Kuopioon Saarijärven B-alueelle rakennetaan uusi, monipuolinen ja nykyaikainen päiväkoti. Uusi päiväkoti sisältää tilat kuudelle varhaiskasvatusryhmälle sekä avoimen varhaiskasvatuksen tilat. Päiväkoti noudattaa Kuopion kaupungin päiväkotikonseptia. Uuden Saarikellon päiväkodin on määrä valmistua syksyllä 2026 ja se otetaan käyttöön tammikuussa 2027. Uuden Saarikellon päiväkodin palvelukeittiön ruokahuoltoon hankitaan ammattikeittiölaitteet tämän tarjouspyynnön mukaisesti. Keittiö toimii palvelukeittiönä, johon ruoka toimitetaan kylmävaunuissa tuotantokeittiöstä jäähdytettynä/kylmävalmistettuna ja lämmitetään tai kypsennetään kohteessa. Paikan päällä valmistetaan energialisäkkeet (perunat, pastat, riisit), salaatit sekä aamu- ja välipalat. Hankinnassa valitaan yksi (1) sopimustoimittaja tarjouspyynnön kohdassa "Päätöksenteon perusteet" kuvatulla tavalla. Asiakirjoissa mainittu sopimuksen alkamispäivä on viitteellinen. Alustavan aikataulun mukaan toimitusten ja asennusten tulee valmistua 31.5.2026 mennessä.
Tampereen raitiotie, Vuoreksen ratahaaran runkomelu-, tärinä- ja meluselvitys
Vuoreksen raitiotien osuudelle tehdään yleissuunnittelua kahdelle osuudelle vuoden 2025 aikana: Vuoreksen puistokadun raitiotien yleissuunnittelu sekä Automiehenkadun länsiosan yleissuunnitelman tarkistus. Tämän toimeksiannon kohteena on runkomelu-, tärinä- ja meluselvitysten laatiminen kyseisiin suunnittelutoimeksiantoihin
Sairaalatekstiilien vuokraus- ja pesulapalvelu
Hankinnan kohteena on vuokratekstiilit sisältäen niiden pesulapalvelut Vanhan Vaasan sairaalalle tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti.
Kokonaisuus on jaettu kolmeen (3) osa-alueeseen , joista tarjoaja voi tarjota 1-3 osa-aluetta. Osa-alueessa 1 tarjoajan on tarjottava kaikkia ryhmien a-c vuokratekstiilejä.
Hankittava palvelu sisältää sairaalatekstiilien vuokraus- ja pesupalveluita seuraavasti:
Osa-alue 1:
a. Henkilökunnan työ- ja suojavaatteiden vuokraus ja pesupalvelu
b. Liina- ja petivaatteiden sekä pyyhkeiden vuokraus ja pesupalvelu
c. Siivoustekstiilien vuokraus ja pesupalvelu
Osa-alue 2: Sairaalan omistamien tekstiilien pesu
Osa-alue 3: Puuvillakäsipyyherullat, niiden pesu- ja toimituspalvelu sekä käsipyyherullatelineiden vuokraus.
Palvelut on kuvattu tarkemmin liitteissä 1a, 1b ja 1c Hankittavan palvelun kuvaus., Vuokratekstiilit: Henkilökunnan työ- ja suojavaatteet, liina- ja petivaatteet sekä pyyhkeet, siivoustekstiilit Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteellä 1a: Palvelukuvaus, osa-alue 1., Puuvillakäsipyyhepalvelu Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteellä 1: Hankittavan palvelun kuvaus osa-alue 3, Pesulapalvelut Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteellä 1b: Hankittavan palvelun kuvaus osa-alue 2,
Sähköenergian hankinta
Sähköenergian hankinta Siuntion kunnan sähkönmyyntisopimuksen kilpailutus, jonka tuloksena sovitaan sähkönmyyjän marginaaleista ja sopimusehdoista. Lopullinen sähköenergian laskutushinta muodostuu myyjän marginaalista, profiilikustannuksesta, prosenttiosuuksina tehdyistä SYS- ja EPAD-hinnankiinnityksistä ja/tai kiinnittämättömistä Spot-osuuksista, kantaverkkoyhtiö Fingridin toimitusjaksolla kulloinkin voimassa olevasta tasepalvelun tuotannon ja kulutuksen volyymimaksusta sekä Datahubin kulloinkin voimassa olevista käyttöpaikkakohtaisista maksuista.,
Gullkronan laitumen ja Östergårdin kedon peruskunnostus, Helmi-ohjelma, perinnebiotoopit 2025
Varsinais-Suomen ELY-keskus hankkii perinnebiotooppien ennallistamista Varsinais-Suomessa maastokauden 2025 aikana. Tehtävänä on suorittaa Gullkronan laitumet- ja Gullkronan Östergårdin keto- nimisten perinnebiotooppien kunnostustyöt. Kunnostustöihin sisältyy nauta-aidanrakentaminen sekä vanhan aidan poiskerääminen, niitto ja niittojätteen poiskerääminen, kunnostusraivaus sekä raivausjätteen kerääminen. Gullkronan perinnebiotoopit sijaitsevat Gullkronan saarella, Nauvon saaristossa yksityisellä maalla. Kulku kohteelle yhteysaluksella Kirjaisista tai omalla veneellä. Tarkempi ohje sekä kartta löytyy työkohdeohjeista. Tarjoajan on tutustuttava kohteeseen ennen tarjouksen jättämistä. Omatoimisesta käynnistä on sovittava etukäteen tilaajan kanssa. Kunnostustyöt tehdään osana Helmi-elinympäristöohjelmaa. Työhön on laadittu tarkempia työkohdeohjeita karttoineen. Työkohdeohjeita tulee noudattaa työssä.
Palolaitoksen valurautaisten jätevesiviemäreiden sukitusurakka
Lohjan kaupunki pyytää tarjousta Palolaitoksen valurautaisten jätevesiviemäreiden sukitusurakasta, johon kuuluu putkiston puhdistus ja huuhtelu, kuntokartoitus / putkiston video kuvaus ennen töiden aloittamista sekä tämän jälkeen viemäreiden sukitus-suunnitelmien mukaan. Lopuksi työn laadun ja onnistumisen varmistamiseksi putkisto tulee video kuvata uudelleen. Ennen takuuajan loppumista viemärit kuvataan urakoitsijan toimesta ja analysoidaan tilaajan toimesta. Kaikki projektin aikana videokuvattu materiaali on luovutettava kokonaisuudessa tilaajalle ja tilaaja pidättää itsellään kaikki tekijänoikeudet kuvattuun materiaaliin ja videoihin kohteesta. Kiinteistön postiosoite on: Harjunseläntie 4, 08200 Lohja Hankinnan valintaperuste on sukitusurakan halvin kokonaishinta. Vaadittu minimi takuuaika työlle ja materiaaleille on viisi (5) vuotta. Lohjan kaupunki pyytää tarjousta Palolaitoksen valurautaisten jätevesiviemäreiden sukitusurakasta, johon kuuluu putkiston puhdistus ja huuhtelu, kuntokartoitus / putkiston videokuvaus ennen töiden aloittamista sekä tämän jälkeen viemäreiden sukitus suunnitelmien mukaan. Lopuksi työn laadun ja onnistumisen varmistamiseksi putkisto tulee video kuvata uudelleen. Ennen takuuajan loppumista viemärit kuvataan urakoitsijan toimesta ja analysoidaan tilaajan toimesta. Kaikki videokuvattu materiaali on luovutettava kokonaisuudessa tilaajalle ja tilaaja pidättää itsellään kaikki tekijänoikeudet kuvattuun materiaaliin ja videoihin kohteesta. Tilaaja edellyttää että urakoitsija tutustuu kohteeseen ennen tarjouksen jättämistä ja sopii erikseen vierailuajan esittelijän kanssa. Tällä halutaan varmistua että urakoitsijalla on selkeä näkemys kohteen työnsuorittamisen mahdollisuuksista (viemärin avauskohdista, rakenteiden ja alas lasketun katon purusta, mahdollisista telineistä, aikataulutus käyttäjän kanssa, käyttäjän erityisvaateet jne ). Yleistä: Tarkemmat yksilöidyt urakoitsijaa / urakkaan liittyvät vaatimukset ja tiedot löytyy soveltuvuusvaatimukset / hankinnan kriteerit osiossa. Alihankintaa koskevat ehdot ja kriteerit mainittu soveltuvuusvaatimukset / hankinnan kriteerit osiossa. Ennen urakkasopimuksen allekirjoitusta tilaaja järjestää erillisen selontekoneuvottelun urakkaan valittavan urakoitsijan kanssa, jossa varmistutaan että kaikki osapuolet ovat ymmärtäneet täysin urakan rajoitteet, mahdollisuudet ja tarkemmat aikataulut. Vaadittu minimi takuuaika työlle on viisi (5) vuotta. Urakka aikataulu: Arvioitu urakan takaraja on lokakuun 2025 loppuun mennessä hyväksytysti luovutettuna asiakkaalle. Kohdetta esittelee pyynnöstä ennen tarjouksien jättämistä: Kari-Pekka Virta LVI-insinööri +358406867449 kari-pekka.virta@lohja.fi Huom: Kohteeseen liittyy salassapitovaatimuksia ja tarjouslaskenta on suoritettava tilaajan tiloissa. Erikseen sovittavaan tutustumiskäyntiin ja tarjouslaskentaan osallistuvien / ilmoittautuneiden henkilöiden osalta urakoitsijan tulee toimittaa yksilöidyt henkilötiedot, jotka tilaajan edustaja hyväksyy ennen esittelyyn saapumista. Näiltä henkilöiltä edellytetään henkilökohtaisesti allekirjoitettu salassapitosopimus (Liite 1.) ennen kohteeseen saapumista / pääsyä tai osallistumista tarjouslaskentaan Tilakeskuksen tiloissa.
Suorahaku- ja henkilöarviointipalvelut
Varsinainen tarjouspyyntö on omana liitteenään. Katso tarjouspyyntöasiakirjat. Suorahakupalvelut Katso tarjouspyyntöasiakirjat. Henkilöarviointipalvelut Katso tarjouspyyntöasiakirjat.