Kansaneläkelaitos kilpailuttaa tällä tarjouspyynnöllä seuraavat osa-alueet:
1. Brändin hallinnan, markkinointiviestinnän ja sosiaalisen median kokonaisuuden kehittäminen, suunnittelu, sisällöntuotanto eri kanaviin sekä näiden koulutuspalvelut
2. Viestinnän kehittäminen (erityisesti strateginen viestintä)
3. Tutkimusviestinnän kehittäminen, suunnittelu, sisällöntuotanto sekä tutkijoiden kouluttaminen.
Osatarjoukset ovat sallittuja siten, että tarjoaja voi tarjota yhtä tai useampaa osa-aluetta. Tarjouksen tulee sisältää kaikki osa-alueeseen kuuluvat palvelut.
Tarjousten vertailu ja hankintapäätös tehdään osa-aluekohtaisesti.
Vaihtoehtoiset tarjoukset eivät ole sallittuja.
Hankinnassa on kyse puitejärjestelystä, jossa jokaiseen osa-alueeseen valitaan kaksi palveluntuottajaa.
Katso tarkemmin liite 1 Hankinnan kohteen kuvaus ja muut tarjouspyynnön liitteet.
, Brändin hallinnan, markkinointiviestinnän ja sosiaalisen median kokonaisuuden kehittäminen, suunnittelu, sisällöntuotanto eri kanaviin sekä näiden koulutuspalvelut Markkinointiviestinnän tavoitteena on tiedon välittämisen ja palvelukanavaohjauksen lisäksi rakentaa luottamusta Kelan toimintaan ja vahvistaa asiakaskokemusta. Asiakkaiden erilaiset elämäntilanteet ja ymmärrys heidän arjesta on markkinointiviestinnän suunnittelun lähtökohta. Kelan suurimmat asiakasryhmät ovat lapsiperheet, nuoret ja opiskelijat, työttömät, työssäkäyvät ja eläkeläiset. Markkinointiviestinnän kohderyhmänä voi olla myös kumppanit, kuten työnantajat, hyvinvointialueet ja kunnat. Kelan viestien pitää kanavasta riippumatta näyttäytyä asiakkaille visuaalisesti yhtenäisinä ja Kelan brändin mukaisina. Odotamme valittavalta palveluntuottajalta kokemusta myös datan hyödyntämisestä mainonnan suunnittelussa. Kumppanin pitää hallita monikanavaisten mainoskampanjoiden ja eri kanavien sisällöntuotannon lisäksi laajempi brändin kehittäminen.
Tarjoajaa koskevat vaatimukset, hankittavat asiantuntijaroolit ja vaatimukset rooleittain on kuvattu palvelukuvauksessa (tarjouspyynnön liite 1a), Viestinnän kehittäminen (erityisesti strateginen viestintä) Kelan viestintä kehittää toimintaansa strategiseen viestintään ja strategian viestintään erikoistuneen palveluntuottajan kanssa.
Tarjoajaa koskevat vaatimukset, hankittavat asiantuntijaroolit ja vaatimukset rooleittain on kuvattu palvelukuvauksessa (tarjouspyynnön liite 1b)., Tutkimusviestinnän kehittäminen, suunnittelu, sisällöntuotanto sekä tutkijoiden kouluttaminen Hankittaviin palveluihin kuuluu Kelan tutkimukseen liittyvää strategista viestintää ja sisällöntuotantoa, jotka on kuvattu seuraavasti.
Strateginen viestintä tarkoittaa viestintäsuunnitelman tekemistä ja viestinnän suunnittelua, viestintäkokonaisuuden konseptointia, ydinviestien rakentamista, mediavalmennusta, työpajaa ja tutkijoiden viestintäkoulutusta.
Sisällöntuotannolla tarkoitetaan sisällöntuotantoa eri kanavissa kuten tiedotteen kirjoittamista, tekstien editointia, sisällön tuottamista verkkosivuille tai sosiaaliseen mediaan, livetwiittaamista tai visuaalisen viestinnän toteutusta.
Kelan viestintä haluaa kehittää tutkimusviestintäänsä tutkimusviestintään erikoistuneen ja sen erityispiirteet tuntevan kumppanin kanssa.
Tarjoajaa koskevat vaatimukset, hankittavat asiantuntijaroolit ja vaatimukset rooleittain on kuvattu palvelukuvauksessa (tarjouspyynnön liite 1c).,