Yleisradio Oy (myöhemmin “Yle”) tutkii mahdollisuutta juhlavuoden (2026) kunniaksi avata kuluttajille Yle 100 -kaupan, jossa myytäisiin Yle 100 -tuotteita ja valikoituja muita brändituotteita (esimerkiksi Pikku Kakkonen, Kansanradio ja Merisää). Tämä ilmoitus on tietopyyntö, jonka tarkoituksena on kartoittaa markkinoilla toimivien toimittajien ratkaisuvaihtoehtoja YLE 100 -kaupan toteuttamiseen. Pyydämme kiinnostuneita toimittajia vastaamaan liitteessä 1. Tietopyyntö esitettyihin kysymyksiin. Osana hankinnan valmistelua julkaisemme tämän tietopyynnön. Haluamme näin parantaa ymmärrystämme markkinoilla tarjolla olevista palveluista ennen varsinaista hankintaa. Alustavan arvion mukaan tarjouspyyntö hankinnasta julkaistaan loppuvuodesta 2024. HANKINNAN KOHDE Hankinnan kohteena on ensisijaisesti verkkokauppa, mutta hankintaan voi sisältyä myös tapahtumamyyntiä, pop-up-kivijalka tai myyntiosasto esimerkiksi tavarataloketjun kanssa. Hankinnan toteutukseen haemme kumppania, joka vastaa kokonaisvaltaisesti kaupan toiminnasta, tuotteiden hankinnasta, varastoinnista, tilauskäsittelystä, laskutuksesta, asiakaspalvelusta, tuotteiden pakkaamisesta, lähettämisestä ja raportoinnista. Yle vastaa myyntipisteiden rakentamisesta tapahtumissa. Tuotteet ja valikoima suunnitellaan yhdessä Ylen kanssa, joka markkinoi kauppaa omissa kanavissaan. Kaupan valikoima sisältäisi tyypillisiä brändituotteita, kuten asusteita, tekstiilejä ja pientavaroita. Yle hyväksyy myytävät tuotteet etukäteen. Jos tuotteisiin liittyy tekijänoikeuskorvauksia, Yle vastaa niiden kliirauksesta ja kustannuksista. Kaupan on suunniteltu olevan toiminnassa ainakin juhlavuoden 2026, sopimukseen voi sisältyä optio jatkosta. Kaupan suunnittelu aloitetaan heti sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen ja kauppa on mahdollista avata jo vuonna 2025. Yleisradio Oy (myöhemmin “Yle”) tutkii mahdollisuutta juhlavuoden (2026) kunniaksi avata kuluttajille Yle 100 -kaupan, jossa myytäisiin Yle 100 -tuotteita ja valikoituja muita brändituotteita (esimerkiksi Pikku Kakkonen, Kansanradio ja Merisää). Tämä ilmoitus on tietopyyntö, jonka tarkoituksena on kartoittaa markkinoilla toimivien toimittajien ratkaisuvaihtoehtoja YLE 100 -kaupan toteuttamiseen. Pyydämme kiinnostuneita toimittajia vastaamaan liitteessä 1. Tietopyyntö esitettyihin kysymyksiin. Osana hankinnan valmistelua julkaisemme tämän tietopyynnön. Haluamme näin parantaa ymmärrystämme markkinoilla tarjolla olevista palveluista ennen varsinaista hankintaa. Alustavan arvion mukaan tarjouspyyntö hankinnasta julkaistaan loppuvuodesta 2024. HANKINNAN KOHDE Hankinnan kohteena on ensisijaisesti verkkokauppa, mutta hankintaan voi sisältyä myös tapahtumamyyntiä, pop-up-kivijalka tai myyntiosasto esimerkiksi tavarataloketjun kanssa. Hankinnan toteutukseen haemme kumppania, joka vastaa kokonaisvaltaisesti kaupan toiminnasta, tuotteiden hankinnasta, varastoinnista, tilauskäsittelystä, laskutuksesta, asiakaspalvelusta, tuotteiden pakkaamisesta, lähettämisestä ja raportoinnista. Yle vastaa myyntipisteiden rakentamisesta tapahtumissa. Tuotteet ja valikoima suunnitellaan yhdessä Ylen kanssa, joka markkinoi kauppaa omissa kanavissaan. Kaupan valikoima sisältäisi tyypillisiä brändituotteita, kuten asusteita, tekstiilejä ja pientavaroita. Yle hyväksyy myytävät tuotteet etukäteen. Jos tuotteisiin liittyy tekijänoikeuskorvauksia, Yle vastaa niiden kliirauksesta ja kustannuksista. Kaupan on suunniteltu olevan toiminnassa ainakin juhlavuoden 2026, sopimukseen voi sisältyä optio jatkosta. Kaupan suunnittelu aloitetaan heti sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen ja kauppa on mahdollista avata jo vuonna 2025.