Pyydämme osallistumishakemuksia terveydenhuollon kalusteiden dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä DPS). Hankinnan kohteena dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä ovat HUS-yhtymän yksiköissä tarvittavat erilaiset sairaalakalusteet. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita terveydenhuollon kalusteita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. Terveydenhuollon kalusteiden dynaamiseen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. DPS:ään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeessa sekä kohdissa "Tarjouspyynnön muut ehdot" ja "Hankinnan kohteen kriteerit". Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. DPS:n sisäiset kilpailutukset voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 3.4.2023 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. Dynaaminen hankintajärjestelmä voidaan tilapäisesti sulkea dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana. Dynaamisen hankintajärjestelmän ollessa suljettuna yksittäisiä hankintoja ei voida järjestelmän sisällä tehdä. Sisäisen kilpailutuksen perusteella tehty hankintasopimus voi jatkua määräaikaisena tai toistaiseksi voimassa olevana myös dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloajan päättymisen jälkeen. Hankittavat sairaalakalusteet ja niiden tarkemmat vähimmäisvaatimukset kuvataan DPS:n sisäisten kilpailutusten tarjouspyynnöissä.