Yksikön päällikkö päätti hyväksyä esityksen, joka koskee infrahankkeiden kustannuslaskentajärjestelmää koskevan allianssisopimuksen muuttamista hankintalain 136 §:n 2 momentin 2 ja 3 kohdan perusteella. Sopimusmuutos koskee alkuperäisen hankintasopimuksen arvon muuttamista johtuen tarpeesta suorittaa sellaisia lisätöitä, jotka eivät sisältyneet alkuperäiseen sopimukseen. Toisaalta muutoksen tarve johtuu myös olosuhteista, joita huolellinen hankintayksikkö ei ole voinut ennakoida.
Alkuperäisen hankintapäätöksen ja sopimuksen kokonaisarvo kymmenen vuoden sopimuskaudelta laskettuna on ollut Helsingin kaupungin osalta arviolta enintään 1 500 000 euroa. Tämä sopimusmuutos koskee kolmatta palveluvaihetta (2025–2026), jota koskevan tilauksen arvo on kaupunkiympäristön toimialan osalta enintään 412 500 euroa. Sopimusmuutoksen arvo nyt tehtävään tilaukseen (2025–2026) on enintään
427 000 euroa (alv 0 %).
Muutettavaksi esitetty allianssisopimus on perustunut toimialajohtajan
hankintapäätökseen 20.6.2018 § 17, jolla päätettiin valita infrahankkei-
den kustannuslaskentajärjestelmän ja palveluallianssin palveluntuotta-
jaksi kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen antaneen yritys-
ryhmittymä IHKu:n, jonka muodostavat Solita Oy, Ramboll Finland Oy
ja Civilpoint Oy (nyk. Arkance Systems Finland Oy). Palvelun tilaajana
toimivat Liikennevirasto (nyk. Väylävirasto) sekä Helsingin, Espoon,
Vantaan, Tampereen, Turun ja Jyväskylän kaupungit hankintarenkaa-
na.
Hankinnan hankintailmoitus ja alustava tarjouspyyntö julkaistiin sähköi-
sessä hankintailmoituskanava Hilmassa 2.3.2018. Kustannuslaskenta-
järjestelmä ja palvelu hankittiin projektiallianssina, jossa palveluntuottajalle maksetaan kustannuslaskentajärjestelmän ja palvelun tuottami-
sesta korvattavien kustannusten lisäksi palkkio, joka on 104 %. Helsin-
gin kaupungille hankinnasta 10 vuoden sopimuskauden aikana aiheu-
tuvat kustannukset oli arvioitu alkuperäisessä hankintapäätöksessä
enintään 1 500 000 euroksi (alv. 0 %).
Nyt tehtävä hankintapäätös koskee projektiallianssin 3. palveluvaiheen tilausta kaikkine tehtävineen, jolloin yhteenlasketut kustannukset ovat
enintään 412 500 euroa (alv 0 %). Kustannukset jakautuvat kehittämisosaan 247 500 euroa sekä jatkuviin palveluihin ja asiakastukeen 165 000 euroa. Sopimusmuutoksen arvo koostuu 3. palveluvaiheen tilauk-
sen arvosta. Lisäksi sopimusmuutoksen arvossa on otettu huomioon 2.
palveluvaiheen kustannusten ennakoitu ylittyminen 14 500 eurolla.
Ilmoitusnumero | 668295-2024 |
---|---|
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit | Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000) |
EUVL S | 214/2024 |
Ilmoitustyyppi | Lisätietoilmoitus |
Aluekoodi | |
Osoitetiedot |
Helsingin kaupunki, kaupunkiympäristön toimiala HELSINGIN KAUPUNKI kymp.icthankinnat@hel.fi https://ted.europa.eu/fi/notice/-/detail/668295-2024 |
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä | |
Liitteet | |
Lähde | TED |