Siikajoen kunnan kiinteistönhoitopalvelut Siikajoen kunta pyytää tarjouksia kunnan hallinnoimien kiinteistöjen kiinteistönhoitopalveluista toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella.
Kiinteistönhoitopalvelun tavoitteena on Siikajoen kunnan hallinnoimien kiinteistöjen kunnon, arvon, ominaisuuksien ja olosuhteiden säilyttäminen sovitulla tasolla. Kiinteistöjen käyttäjäasiakkaille tarjotaan terveelliset, turvalliset ja viihtyisät tilat, joita voidaan käyttää suunniteltuun käyttötarkoitukseen sovittuina käyttöaikoina. Kiinteistön omistajan edustajana kunta on yhdessä kiinteistönhoidon palveluntuottajan kanssa huolehdittava, että kiinteistöjen arvo ei laske huonon palvelutuotannon seurauksena.
Kiinteistönhoitopalvelun tuottamisessa korostuvat tekninen ja toiminnallinen laatu. Tilaaja ja kiinteistöjen käyttäjät arvioivat palvelun kokonaislaadun toteutumista sekä palvelun lopputuloksen että kokemansa tuotantoprosessin perusteella. Kiinteistönhoitopalvelun kilpailutuksessa palvelun laatua on pystyttävä arvioimaan myös etukäteen ja tilaajalla on oltava varmuus siitä, että palveluntuottaja osaa suunnitella, organisoida, toteuttaa ja kehittää toimintaansa tilaajan tarpeiden mukaisesti. Tuotetun palvelun on oltava joustavaa, tuottavaa, laadukasta ja kustannustehokasta huomioiden kestävän kehityksen periaatteet.
Siikajoen kunta haluaa olla edelläkävijä kiinteistöpalvelujen hankinnoissa, mikä edellyttää, että sopimuskumppanien tulee olla alansa kärkeä omalla sektorillaan. Kunta haluaa varmistaa, että valituilla palveluntuottajilla on edellytykset pitkäaikaiseen kumppanuuteen, joka perustuu molemmin puoliseen luottamukseen ja ymmärrykseen hyvästä kiinteistönhoitopalvelusta, sen tuottamisesta ja kehittämisestä.
Kiinteistönhoidon suunnittelun ja toteutuksen tulisi olla jatkuva prosessi, jonka tavoitteena on palvelutason parantaminen, kiinteistöjen ylläpito- ja elinkaarikustannusten minimointi sekä energiatehokkuuden parantaminen huomioiden tilaajan tavoitteet.
Siikajoen kunta edellyttää, että sopimuskumppanilla on käytössään nykyaikaiset menetelmät kiinteistönhoitopalvelun tuottamiseksi suunnittelusta toteutukseen. Palveluntuottajan sopimuskauden aikana tuottamista tiedoista kerätään tietoa mm. erilaisiin kiinteistöjen olosuhteisiin liittyviin selvityksiin, rakennusten kuntotutkimuksiin, tulevaisuuden korjaustarpeiden ennakointiin sekä taloudellisiin mittareihin.
Tarjouspyyntöön liittyvät kysymykset on lähetettävä 19.12.2024 klo 12.00 mennessä. Kysymykset tulee lähettää Tarjouspalvelu.fi -toimittajaportaalista. Samasta paikasta löytyvät myös kysymyksiin annetut vastaukset. Tarjoajien tasapuolisen kohtelun turvaamiseksi muulla tavoin esitettyihin kysymyksiin ei vastata.
Mikäli tarjoaja huomaa tarjouspyynnössä epäselvyyksiä tai ristiriitoja tai jokin tarjouspyynnössä esitetty asia on tulkinnanvarainen, tarjoajan velvollisuus on tuoda asia esille toimittamalla tarkentava kysymys. Tarjoajan tulee tutustua annettuihin vastauksiin sekä käyttää hyväkseen mahdollisia täsmennettyjä tietoja tarjousta antaessaan.
Tarjoukset on toimitettava 7.1.2025 klo 12.00 mennessä. Kilpailutusjärjestelmä sulkeutuu automaattisesti 12:00:00. Automattisen sulkeutumisen jälkeen järjestelmä ei ota vastaan myöhästyneitä tarjouksia (12:00:00).
Tarjoukset on lähetettävä sähköisesti Tarjouspalvelu.fi -toimittajaportaalista osoitteesta https://tarjouspalvelu.fi/raahe. Muulla tavoin toimitettuja tarjouksia ei hyväksytä.,