Sähköinen asiakasraatialusta

Suomi | Tampereen kaupunki
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 12.10.2024 Määräaika: 2 viikkoa kuluttua | 11.11.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Tämän hankinnan kohteena on selainpohjainen asiakasraatialusta. Hankinta sisältää asiakasraatialustan ja sen käyttöympäristön jatkuvat palvelut (käyttö-, tuki- ja ylläpitopalvelut) sekä muutostyöt. Lisäksi hankinta sisältää pakollisena optiona asiakastutkimuksen asiantuntijapalvelun. Asiakasraatialustan avulla asiakasraadin jäsenet osallistuvat kaupungin palvelujen kehittämiseen liittyviin tutkimustehtäviin (esim. kyselyt), testaavat palvelun prototyyppejä (esim. käyttöliittymäkuvat) sekä ilmoittautuvat mukaan paikan päällä tai Teamsin välityksellä toteutettaviin haastatteluihin, testaustilaisuuksiin ja työpajoihin. Asiakasraatialustan tulee olla suomen ja englannin kielellä toimiva valmis sovellus, joka mahdollistaa jatkuvasti käynnissä olevan asiakasyhteisön hallinnoimisen. Toimittajalla on kokonaisvastuu asiakasraatialustasta SaaS-palveluna. Asiakasraadin toiminta käynnistetään viimeistään huhtikuussa 2025. Asiakasraatialusta tulee olla hyväksytysti toimitettuna ja käyttövalmiina viimeistään 31.3.2025. Hankinnan kohde on tarkemmin kuvattu liitteessä 6.1 Hankinnan kohteen kuvaus. Tampere on tutkitusti Suomen vetovoimaisin kaupunki, joka tunnetaan rennosta ja rohkeasta tekemisen ja yhdessä kehittämisen meiningistä. Kaupunki ja kaupunkiseutu kasvavat voimakkaasti mutta kestävästi. Tampere on arvostettu osaamisen sekä kulttuuri-, tapahtuma- ja opiskelijakaupunki, jossa viihtyy yli 255 000 asukasta. Kaupunki tarjoaa niin asukkaille, yrityksille kuin matkailijoillekin monipuolisesti erilaisia palveluja, kuten esimerkiksi perusopetusta, liikuntamahdollisuuksia, joukkoliikennettä ja rakennusvalvontaa. Tampereen kaupungin tavoitteena on luoda odotukset ylittäviä kokemuksia asiakkailleen ja asiakaslähtöisyys on kaupungin kehittämistoiminnan kulmakivi. Erilaisia asiakastutkimuksia toteutetaan vuosittain jopa satoja kaupungin eri yksiköissä. Nyt käynnistettävä keskitetty asiakasraatitoiminta tarjoaa yksiköille nykyistä helpomman tavan kuulla asiakkaiden näkemyksiä joustavasti kehittämisen eri vaiheissa sekä yhdenmukaistaa asiakastutkimuksen käytäntöjä kaupungin eri yksiköissä. Asiakasraati toimii sähköisellä asiakasraatialustalla, joten myös asiakastutkimuksiin osallistuminen on vaivatonta. Asiakasraatiin kootaan avoimen rekrytoinnin kautta noin 1000 kaupungin palvelujen kehittämisestä kiinnostunutta asiakasta. Tämän hankinnan kohteena on selainpohjainen asiakasraatialusta. Hankinta sisältää asiakasraatialustan ja sen käyttöympäristön jatkuvat palvelut (käyttö-, tuki- ja ylläpitopalvelut) sekä muutostyöt. Lisäksi hankinta sisältää pakollisena optiona asiakastutkimuksen asiantuntijapalvelun. Asiakasraatialustan avulla asiakasraadin jäsenet osallistuvat kaupungin palvelujen kehittämiseen liittyviin tutkimustehtäviin (esim. kyselyt), testaavat palvelun prototyyppejä (esim. käyttöliittymäkuvat) sekä ilmoittautuvat mukaan paikan päällä tai Teamsin välityksellä toteutettaviin haastatteluihin, testaustilaisuuksiin ja työpajoihin. Asiakasraatialustalla toteutettavalla tehtävällä tarkoitetaan vuorovaikutteista toimintaa, jossa pääkäyttäjät ja ylläpitäjäkäyttäjät toimittavat asiakasraatialustan kautta yhden tai useamman kysymyksen osallistujien vastattavaksi. Kysymykset voidaan toimittaa lomakemuotoisesti, jolloin osallistuja vastaavat tekstimuodossa tai valitsevat monivalinnasta sopivimman vastausvaihtoehdon. Tehtävät voivat sisältää myös muunlaisia elementtejä, kuten sanojen tai kuvien ryhmittelyä, kuvien lisäämistä tai äänestyksiä. Asiakasraatialustan tulee olla suomen ja englannin kielellä toimiva valmis sovellus, joka mahdollistaa jatkuvasti käynnissä olevan asiakasyhteisön hallinnoimisen. Toimittajalla on kokonaisvastuu asiakasraatialustasta SaaS-palveluna. Hankinnan kohde on tarkemmin kuvattu liitteessä 6.1 Hankinnan kohteen kuvaus. Hankinnan vähimmäisvaatimukset on kuvattu liitteessä 3 Ohjelmistopalvelun vaatimukset.

Ilmoitusnumero 2024-149187
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI197
Osoitetiedot Tampereen kaupunki
PL 487 33101 Tampere FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma