Puhepalvelut

Suomi | Satakunnan hyvinvointialue
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 15.8.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Puhepalvelut Hankinnan kohteena on Satakunnan hyvinvointialueen (jäljempänä Satakunta) puhepalvelut.

Hankinnan tavoitteena on hankkia Satakunnan erityistarpeet huomioiva ja kriittisen potilasturvallisuuden varmistava laadukas ratkaisu sisältäen puhepalvelukokonaisuuden, joka skaalautuu asiakastarpeen mukaisesti ja jota pystytään kehittämään aktiivisesti sopimuskauden aikana.

Nykyinen kutsu- ja alanumerointi tulee voida säilyttää ennallaan siinä määrin, kun Satakunta niin haluaa. Erityisvaatimuksena on kuitenkin ratkaisukokonaisuus niin, että puheluiden välityspalvelut ja kansalaisille kohdistuvat asiakaspalvelunumerot luodaan kiinteän verkon 02-xxx numeroin, mutta loppukäyttäjien mobiilivaihdepalvelu -ominaisuudet toteutetaan ainoastaan mobiilinumeroin.

Mobiiliverkon kuuluvuus tulee olla taattu Satakunnan osoittamissa kohteissa ja prosessi kuuluvuuden osalta korjaavien toimenpiteiden osalta mahdollisissa ongelmatilanteissa selkeä ja nopea. 

Yleisen verkon ongelmista tulee tiedottaa välittömästi vian ilmenemisestä erikseen sovituille tahoille ja henkilöille sovittavan ilmoittamismenettelyn mukaisesti.  

Asiakkaalle tulee osoittaa tukinumero kattaen vika- ja huoltokutsut 24/7/365 aikana, jonka lisäksi tulee osoittaa sähköinen ja suullinen ilmoitusmenettely tikettiraportoineen vika- ja huoltokutsuista. 

PUK –koodien avauspalvelu tulee tuottaa 24/7/365. 

Kaikki Satakunnan osoittamat kriittiset palvelut tulee olla vähintään kahdennettua tai muutoin varmistettuja niin palvelimien kuin yhteyksienkin osalta. Palveluita ei voida tuottaa julkisen internet -verkon välityksellä ilman SLA -palveluita. 

Kaikki palvelut tulee tuottaa Suomessa ja kaikki palvelimet ja laitetilat tulee sijaita EU:n alueella. 

Hankittava palvelu on mittava sekä palvelumäärinä, liittymämäärinä että maantieteellisesti. Hankinnan palveluiden käyttöönotto jaksottuu pidemmälle aikavälille niin, että uusien palveluiden käyttöönotoissa huomioidaan sekä vallitsevien sopimuksien päättyminen että se, että palveluiden käyttöönotot suoritetaan laadukkaasti ja johdetusti sekä toimittajan että Asiakkaan riittävät resurssit huomioituna. Tarkempi käyttöönottojen jaksotus suunnitellaan erikseen voittavan toimittajan kanssa.

Hankinnan erityisvaatimuksina huomioidaan erityisesti potilasturvallisuuteen liittyvät seikat. Potilasturvallisuus tulee maksimoida, joten mobiiliverkko tulee olla tarjoajan oma varmistaen nopeat reagointiajat mahdollisiin ongelma- ja vikatilanteisiin. Kontaktirajapinta ongelma- ja vikatilanteissa tulee olla kiistatta vain yksi osapuoli ja toimittaja koordinoi sisäisesti välittömät korjaustoimet koko puheratkaisupalvelun osalta.

Sopimuskauden aikana palveluita tulee pystyä kehittämään ja toimittajan tulee proaktiivisesti tuottaa ja esittää kehitysideoita Satakunnalle.

Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti seuraavissa liitteissä:
- Hankinnan kuvaus (liite 1)
- Vaatimustaulukko (liite 2)
- Hinnoittelu (liite 3)
- Palvelutasovaatimukset (liite 4)
- Kiinteistöluettelo (liite 5)
- Tietoturvavaatimukset V2 Sopimusliite (liite 6)
- Tietoturvavaatimukset V2 (liite 7)
- Henkilötietojen käsittelyn ehdot (liite 8)
- JIT 2015 - Yleiset ehdot (liite 9a)
- JIT 2015 - Erityisehtoja palveluista (liite 9b)

Liitteet ovat osa tarjouspyyntöä. Tarjoajan tulee ilmoittaa palvelun hinnat täyttämällä liite 3. Lisäksi tulee täyttää vaatimustaulukko liite 2.

Sopimuskausi on viisi (5) vuotta + kahden (2) vuoden optiokausi. Sopimuskausi alkaa sopimuksen allekirjoittamisesta. Sopimuskauden arvioitu alkamisajankohta sitoumuksetta on lokakuussa 2024.,

Ilmoitusnumero 2024-012809
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Puhelin- ja tiedonsiirtopalvelut (64210000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI196
Osoitetiedot Satakunnan hyvinvointialue
Sairaalantie 3 28500 Pori FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma