Puhepalvelu- ja asiakaspalveluratkaisun hankinta

Suomi | Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Julkaistu 1 viikko sitten | 16.10.2024 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 17.11.2024 14:00 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan tavoitteena on hankkia puhepalveluratkaisu (osa-alue A) ja asiakaspalveluratkaisu (osa-alue B) omina erillisinä ohjelmistopalveluina (SaaS -palvelu) sekä niihin liittyvät tuki- ja ylläpitopalvelut, hallinta- ja jakelupalvelu sekä asiantuntija ja koulutuspalvelut.

Puhepalveluratkaisu ja asiakaspalveluratkaisu otetaan käyttöön erillisillä käyttöönottoprojekteina.

Selvyyden vuoksi todetaan, että hankinta sisältää vain SaaS -järjestelmiä ja palveluita, ei henkilöresursseja, kuten ulkoistettua asiakaspalveluhenkilöstöä. Hankinta ei myöskään sisällä mobiilipäätelaitteiden hankintaa.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteissä "Hankinnan kohteen kuvaus puhepalveluratkaisu" ja "Hankinnan kohteen kuvaus asiakaspalveluratkaisu"., A: Puhepalveluratkaisu Hankinta sisältää SaaS -pohjaisen mobiilivaihdepalvelun sisältäen loppukäyttäjien mobiilivaihdeominaisuudet sekä mobiilisovelluksen, mobiilidata- ja M2M -liittymät, mobiilivaihdepalvelun kevyemmät soittorinkipalvelut takaisinsoitto -ominaisuuksin, puheluiden välityspalveluiden ympäristön, jonotiedotteet, tallennuspalvelun sekä tekstiviestipalvelun.

Kaikki palvelut tuotetaan valitun toimittajan toimesta SaaS -palveluna päätelaitteet pois lukien. Toimittaja vastaa palveluiden käyttöönottoprojektista tarvittavine koulutuksineen. Toimittaja vastaa myös jatkuvista palveluista koko sopimuskauden ajan.

Puhepalveluratkaisun tulee sisältää vähintään seuraavat toiminnallisuudet:

– Loppukäyttäjien mobiilivaiheominaisuudet ja mobiilisovellus,
– puheliittymät, mobiilidata- ja M2M -liittymät,
– mobiilivaihdepalvelu,
– soittorinkipalvelu takaisinsoitto-ominaisuuksin,
– puheluiden välityspalveluiden ympäristö, jonotiedotteet,
– tallennuspalvelu sekä tekstiviestipalvelu,
– mobiili- ja kiinteänverkon numerointi,
– loppukäyttäjän puhelinluettelot ja soittoryhmät,
– eFax -palvelu.

Puhepalveluratkaisun toiminallisuuksien lisäksi hankinnan kohteena on puhepalveluratkaisun käyttöönottoprojekti, joka sisältää palvelun käyttöönoton sekä tarvittavissa määrin integraatioita joko käyttöönottoprojektin ja/tai tuotantotilan aikana jatkuvissa palveluissa. Puhepalveluratkaisun tarkemmat toiminallisuudet on kuvattu tämän tarjouspyynnön liitteissä.

Hankinnan kohde ja vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteissä, katso erityisesti liitteet "Hankinnan kohteen kuvaus puhepalveluratkaisu" ja "Vaatimukset puhepalveluratkaisu".

Alustavan arvion mukaan puhepalveluratkaisun käyttöönotto alkaa vuoden 2025 alussa. Ratkaisun käyttöönottoa kuvaava aikataulu ovat esitetty liitteessä ”Alustava aikataulusuunnitelma-2025_Puhepalvelut"., B: Asiakaspalveluratkaisu Hankinta sisältää SaaS -pohjaisen asiakaspalvelu- ja takaisinsoittojärjestelmän, jonotiedotteet ja tallennuspalvelun.

Kaikki palvelut tuotetaan valitun toimittajan toimesta SaaS -palveluna. Päätelaitteina tulee olemaan Asiakkaan omat mobiililaitteet ja/tai tarjoajan ohjelmisto (=softa) puhelimet päätelaitteet pois lukien. Toimittaja vastaa palveluiden käyttöönottoprojektista tarvittavine koulutuksineen. Toimittaja vastaa myös jatkuvista palveluista koko sopimuskauden ajan.

Asiakaspalveluratkaisun tulee sisältää vähintään seuraavat toiminnallisuudet:

– SaaS -pohjaisen asiakaspalvelu- ja takaisinsoittojärjestelmä,
– asiakas- ja tukipalvelu,
– jonotiedotteet ja
– tallennuspalvelu.

Asiakaspalveluratkaisun toiminallisuuksien lisäksi hankinnan kohteena on asiakaspalveluratkaisun käyttöönottoprojekti, joka sisältää palvelun käyttöönoton sekä integraatiot taustajärjestelmiin kuten esimerkiksi asiakas- ja potilastietojärjestelmiin. Asiakaspalveluratkaisun tarkemmat toiminallisuudet on kuvattu tämän tarjouspyynnön liitteissä.

Hankinnan kohde on tarkemmin määritelty tämän tarjouspyynnön liitteissä. Katso erityisesti liite ”Hankinnan kohteen kuvaus Asiakaspalveluratkaisu” sekä liite ”Vaatimukset asiakaspalveluratkaisu”.

Alustavan arvion mukaan asiakaspalveluratkaisun käyttöönotto aloitetaan vuoden 2025 aikana. Ratkaisujen käyttöönottoa kuvaavat aikataulut ovat esitetty liitteessä ”Alustava aikataulusuunnitelma-2025_ASPA”., A+B: Puhepalveluratkaisu ja asiakaspalveluratkaisu Tarjoaja, joka jättää tarjouksen vähintään osa-alueesta A, voi halutessaan jättää lisäksi rinnakkaisen tarjouksen, joka sisältää tarjouksen A ja B osa-alueista yhdessä.

Selvyyden vuoksi todetaan, että hankintayksikkö hylkää rinnakkaisen tarjouksen tarjoajalta, joka ei ole jättänyt tämän tarjouspyynnön mukaista tarjousta osa-alueeseen A. Tarjoajan rinnakkainen tarjous hylätään myös silloin, jos se ei sisällä tarjousta molemmista osa-alueista.,

Ilmoitusnumero 2024-015362
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000), Puhelin- ja tiedonsiirtopalvelut (64210000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Kiinamyllynkatu 4-8 20520 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma