Oulun seudun liikenteen asiakastyytyväisyystutkimus

Suomi | Oulun kaupunki
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 2.10.2024 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 25.11.2024 14:00 Alkuperäinen ilmoitus

Oulun kaupunki pyytää tarjouksia Oulun seudun liikenteen asiakastyytyväisyystutkimuspalveluista. Asiakastyytyväisyystutkimuksella selvitetään Oulun kaupungin joukkoliikenteen matkustajien mielipidettä palvelun laadusta. Asiakastyytyväisyyskysely kattaa joukkoliikenteen kannalta merkityksellisimmät linjat. Kysely toteutetaan lisäksi Onni - palveluliikenteen linjoilla tilaajan määritelmien mukaisesti. Kysely toteutetaan jalkautuvana asiakastyytyväisyyskyselynä kaksi kertaa vuodessa helmi- ja marraskuussa (syksyn otanta 3000 ja kevään otanta 3000) ja lisäksi runkolinjojen (linjat 1, 2, 3 ja 5) osalta kesäliikennöintikaudella optiona tilaajan niin halutessaan (otanta 1000). Jalkautuvalla asiakastyytyväisyystutkimuksella tarkoitetaan joukkoliikennevälineissä linjakohtaisesti toteutettavaa, sähköisen kyselylomakkeen avulla tehtävää tutkimusta. Tietoa kerätään kahden-kolmen peräkkäisen viikon aikana. Kysely toteutetaan sähköisenä kyselylomakkeena joko asiakkaan itse täyttämänä tai haastattelijan avustamana. Tutkimuksen ja lomakkeiden toteutuskielenä on suomi ja englanti. Tiedonkeräys tapahtuu linja-automatkan aikana. Tieto kerätään esim. vastaajille jaettavilla tablet-tietokoneilla (palvelutuottaja hankkii laitteet, vastaa laitteista ja niiden toimivuudesta). Palveluntuottaja voi myös esittää muita korvaavia tapoja tiedon keräämiseen. Tutkimus keskittyy arkipäivän matkustamiseen. Kyselyt tehdään arkipäivisin klo 6-18. Kokonaisuudessaan vastauksia kerätään yhdellä jalkautuvalla asiakastyytyväisyyskyselykerralla noin 3000 kappaletta helmi- ja marraskuussa ja kesäkaudella runkolinjoilla (linjat 1, 2, 3 ja 5) optiona noin 1000 kappaletta. Tilaaja voi halutessaan muuttaa otosten määrää suhteessa matkustajamäärien muutoksiin. Asiakastyytyväisyystutkimuksen tuloksia pitää pystyä tarkastelemaan Oulun kaupungin Power BI raportointijärjestelmässä. Tilaajalla tulee olla pääsy kaikkiin tietoihin, mutta tilaajan sidosryhmien osalta raportointijärjestelmän käyttöoikeutta voidaan rajata linjakohtaisesti vain kyseisen linjan liikennöitsijälle. Yksityiskohtaisemmat raportointivaatimukset esitetään hankinta-asiakirjoissa. Tilaaja edellyttää, että data on tilaajan omistuksessa ja koneluettavassa muodossa käytettävyyden helpottamiseksi. Koneluettavuus tarkoittaa tässä yhteydessä ensisijaisesti ohjelmallista rajapintaa datalähteeseen. Tilaaja edellyttää, että rajapintaa voi käyttää vapaasti ja ilman sen käyttöön kohdistuvia, yksinoikeuksiin perustuvia maksuja. Dokumentaatio siitä, miten rajapintaa käytetään, tulee toimittaa tilaajalle ja tilaaja testaa rajapinnan hyväksymistestauksessa. Asiakastyytyväisyystutkimuksella selvitetään Oulun kaupungin joukkoliikenteen matkustajien mielipidettä palvelun laadusta. Hankittavan asiakastyytyväisyystutkimuksen palvelusopimus solmitaan neljäksi (4) vuodeksi. Sopimuskausi alkaa 1.10.2025 ja päättyy 30.9.2029. Palvelusopimukseen sisältyy mahdollisuus enintään kahden (2) vuoden jatko-optioon. Option käyttö edellyttää molempien osapuolten hyväksyntää. Joukkoliikennejaosto päättää optioiden käytöstä 12 kk ennen sopimuksen päättymistä.

Ilmoitusnumero 2024-149635
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Markkina- ja taloustutkimuspalvelut; mielipidetutkimukset ja tilastot (79300000), Kyselytutkimuspalvelut (79311000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D9
Osoitetiedot Oulun kaupunki
Solistinkatu 2 90140 Oulu FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma