Osallistumispyyntö: Julkisten hankintojen konsultointi- ja kilpailutuspalvelut – hakuaika 15.11.2024-16.12.2024

Suomi | HUS-Yhtymä
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 17.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

HUS-Yhtymä (HUS) on perustanut dynaamisen toimittajarekisterin julkisten hankintojen kilpailutus- ja konsultointipalvelujen hankkimiseksi. Hankinnan kohteena on julkisten tarjouskilpailujen suunnittelu ja läpivienti hankintalain (1397/2016) mukaisesti valmisteluvaiheesta sopimusten allekirjoitukseen. Lisäksi hankintayksikkö voi hankkia hankintalakiin ja julkiseen hankintatoimeen liittyviä koulutuspalveluja sekä selvitys-, kehittämis- ja neuvontapalveluja tarpeen mukaan. Hankinnat järjestetään ns. dynaamisena toimittajarekisterinä.

Dynaaminen toimittajarekisteri on jaettu 9 luokkaan:

1. Perusterveydenhuollon hankintakategoria
2. Kirurgian, sisätautien ja kardiologian hankintakategoria
3. Anestesian ja tehohoidon hankintakategoria
4. Säteilyteknisten ja kuvantavien laitteiden hankintakategoria
5. Laboratoriolaitteiden ja tarvikkeiden hankintakategoria
6. Sekalaiset palveluhankinnat
7. Sote-palveluhankinnat
8. Strategiset hankinnat (pois lukien ICT:n strategiset hankinnat)
9. Hankintatoimen kehittäminen ja koulutus (keskeytetty)
10. ICT-hankinnat sekä ICT-hankintojen kehittäminen ja koulutus

Luokat on kuvattu tarkemmin jäljempänä ja hankintakategorioiden kuvaukset ovat liitteessä 1.

Alalla toimivat tarjoajat voivat jättää hakemuksen yhteen tai useampaan luokkaan. Hakemuksen yhteydessä on annettava palvelun tuntihinta.

Dynaamiseen toimittajarekisteriin hyväksytään kaikki tarjoajat, jotka täyttävät soveltuvuus- ja vähimmäisvaatimukset siinä/niissä luokissa, johon tarjoaja on hakenut. Kaikkien hyväksyttyjen hakijoiden kanssa solmitaan myös sopimukset (ks. osallistumispyynnön liite 7).

Hakuajat dynaamiseen toimittajarekisteriin:

1. Ensimmäinen hakuaika ja dynaamisen toimittajarekisterin perustaminen on 15.11.2021-31.12.2021.
2. Tämän jälkeen hakemuksia otetaan vastaan kerran vuodessa marraskuun 15. päivästä joulukuun 15. päivään saakka.

Dynaaminen toimittajarekisteri toimii seuraavasti: hankintayksikkö ottaa vastaan uusia hakemuksia tuntihintoineen kerran vuodessa edellä kuvatusti. Vuosittaisen hakuajan sulkeuduttua hankintayksikkö käsittelee hakemukset ja asettaa hintatarjoukset järjestykseen kussakin luokassa alimmasta hinnasta kalleimpaan. Tästä muodostuu kussakin luokassa tarjoajien etusijajärjestys. Ensimmäisen hakukierroksen yhteydessä hinnat annetaan osallistumishakemuksella. Seuraavilla osallistumiskierroksilla järjestelmään jo hyväksyttyjen tarjoajien on mahdollista halutessaan päivittää antamiaan hintoja.

Hankintayksikkö tekee hakemusten ja tarjoajien hyväksymisestä ja etusijajärjestykseen asettamisesta hankintapäätöksen. Hankintapäätöksen jälkeen solmitaan sopimus jokaisen hyväksytyn tarjoajan kanssa. Hankintayksikkö voi tämän jälkeen tehdä enintään 60 000 euron (alv 0 %) arvoiset yksittäiset toimeksiannot suoraan hyväksytyiltä tarjoajilta etusijajärjestyksen mukaan. Etusijajärjestyksestä voidaan poiketa perustellusta syystä. Poikkeaminen on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteessä 7 Dynaamisen toimittajarekisterin kuvaus.

Yli 60 000 euron yksittäisistä toimeksiannoista tai palvelukokonaisuuksista hankintayksikkö voi tarpeensa mukaisesti milloin tahansa järjestää kilpailutuksen dynaamisen toimittajarekisterin luokkien sisällä. Hankintayksikkö voi julkaista sisäisen kilpailutuksen yhdessä tai useammassa luokassa. Kussakin sisäisessä kilpailutuksessa määritellään tarkemmin hankinnan kohde, vähimmäisvaatimukset, vertailukriteerit sekä sopimuksen kesto. Toimittajarekisterin sisäisiin kilpailutuksiin voivat osallistua vain järjestelmään hyväksytyt tarjoajat.

Dynaaminen toimittajarekisteri on käynnissä 31.12.2025 saakka. Hankintayksikkö voi keskeyttää järjestelyn halutessaan jo aiemmin tai jatkaa järjestelyn kestoa uudella hankintailmoituksella.

Tarkempi kuvaus dynaamisen toimittajarekisterin kulusta ja säännöistä on tämän ilmoituksen liitteessä 7., Luokka 1 Perusterveydenhuollon hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen perusterveydenhuollon hankintakategorian tarvitsemat palvelut.

Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1.

Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit"., Luokka 2 Kirurgian, sisätautien ja kardiologian hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Kirurgian, sisätautien ja kardiologian hankintakategorian tarvitsemat palvelut.

Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1.

Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit"., Luokka 3 Anestesian ja tehohoidon hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Anestesian ja tehohoidon hankintakategorian tarvitsemat palvelut.

Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1.

Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit"., Luokka 4 Säteilyteknisten ja kuvantavien laitteiden hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Säteilyteknisten ja kuvantavien laitteiden hankintakategorian tarvitsemat palvelut.

Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1.

Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit"., Luokka 5 Laboratoriolaitteiden ja tarvikkeiden hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Laboratoriolaitteiden ja tarvikkeiden hankintakategorian tarvitsemat palvelut.

Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1.

Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit"., Luokka 6 Sekalaiset palveluhankinnat Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen erilaisissa palveluhankinnoissa tarvitsemat palvelut. Tähän luokkaan sisältyvät kaikki muut paitsi eivät ICT- eivätkä sotepalveluhankinnat.

Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1.

Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit"., Luokka 10 ICT-hankinnat sekä ICT-hankintojen kehittäminen ja koulutus Tämä luokka kattaa HUSin Tietohallinnon erilaisissa hankinnoissa tarvitsemat palvelut. Tämä luokka sisältää myös strategiset ICT-hankinnat sekä Tietohallinnon
hankinnoissaan tarvitsemat kehittämis- ja koulutuspalvelut.

Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1.

Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit"., Luokka 7 Sote-palveluhankinnat Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Sote-palvelut -hankintakategorian tarvitsemat palvelut.

Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1.

Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit"., Luokka 8 Strategiset hankinnat Tämä luokka kattaa HUSin muiden yksiköiden kuin HUS Tietohallinnon tarvitsemat palvelut erityisen laajoihin ja/tai monimutkaisiin ja/tai juridisesti erityisen haastaviin
strategisiin hankintoihin liittyen.
Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1.

Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit"., Luokka 9 Hankintatoimen kehittäminen ja koulutus Tämä luokka on keskeytetty ja siihen ei oteta vastaan hakemuksia. Ks. osallistumispyynnön liite 7.,

Ilmoitusnumero 2024-016791
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Oikeudelliset palvelut (79100000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot HUS-Yhtymä
PL 441 (Uutistie 5, 01770 Vantaa) 00029 HUS FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma