Matkailuneuvontapalveluiden hankinta Naantalin kaupunki hakee matkailuneuvontapalveluiden tuottajaa ulkoistettuna palveluna. Palvelun tarkoituksena on varmistaa laadukas, asiakaslähtöinen neuvonta sekä matkailijoille että paikallisille toimijoille, kasvattaa alueen matkailullista vetovoimaa ja tukea matkailun kestävää kehitystä. Kyseessä on kansallinen hankinta.
Tarjottavan palvelukokonaisuuden tulee sisältää seuraavaa:
• yksi (1) fyysinen matkailuneuvontapiste Naantalin kaupungissa
- aukiolo ympärivuotisesti ja saavutettavissa julkisilla kulkuvälineillä
- esteettömyys huomioitava neuvontapisteessä
- matkailuneuvontapisteeseen saatavilla tarvittaessa henkilökohtaista matkailuneuvontaa
- fyysisen matkailuneuvonnan aukiolopäivät kesäkuu-elokuu (ma-la), tammikuu-toukokuu ja syyskuu-joulukuu (ma-pe); palveluntuottaja esittää tarjoamansa aukioloajat, minimissään 6 h / aukiolopäivä (kesäkuu-elokuu) ja 3 h / aukiolopäivä (tammikuu-toukokuu, syyskuu-joulukuu)
• digitaalinen matkailuneuvonta: sähköposti, puhelin
- digitaalisen matkailuneuvonnan aukiolopäivät kesäkuu-elokuu (ma-la), tammikuu-toukokuu ja syyskuu-joulukuu (ma-pe); palveluntuottaja esittää tarjoamansa aukioloajat, minimissään 6 h / aukiolopäivä (kesäkuu-elokuu) ja 3 h / aukiolopäivä (tammikuu-toukokuu, syyskuu-joulukuu)
- palveluntuottaja vastaa kaikista sähköposti- ja puhelinkustannuksista, mukaan lukien tarvittava laitteisto
• Naantalin kaupungin ja soveltuvin osin Naantalissa toimivien matkailualan yritysten tuottamien matkailun markkinointimateriaalien jakelu neuvontapisteessä
• matkailuneuvonnan asiakasmäärien seuranta ja Kultarannan puutarhan opastettujen ryhmäkierrosten varauskalenterin päivittäminen matkailuneuvontaan tulevien ryhmäkyselyjen osalta: raportointi kaupungille
Tarjouksessa tulee esittää:
1. Kuvaus palvelun toteutuksesta; toimintamalli fyysisessä pisteessä ja digitaalisesti sekä aukioloaikataulut
2. Nimetä palvelutuottajan matkailuneuvonnan vastuuhenkilö ja hänen osaamisensa (kielitaito, kokemus asiakaspalvelutyöstä, paikallistuntemus) sekä yleisesti kuvata muiden asiakaspalvelutyötä matkailuneuvonnassa tekevien osaamistaso
3. Seuranta-/raportointimalli kaupungille, raportointi tulee tapahtua kvartaaleittain
4. Taloudellinen tarjous; hinnoittelu, kustannuserittelyt, liikevaihto vuosina 2023 ja 2024.
Matkailuneuvontapalvelujen toimittajalla ei ole oikeutta käyttää palvelujen tuottamisessa alihankkijoita.
Käyttöönoton aikataulu: tarjouskilpailun voittajan valinta tehdään joulukuussa 2025 ja palvelun aloittaminen tammikuussa 2026 tai sopimuksen mukaan.,