Lipunmyynnin ja tapahtumanhallinnan ratkaisu

Suomi | Museovirasto
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 27.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 24.11.2025 08:00 Alkuperäinen ilmoitus

Lipunmyynnin ja tapahtumanhallinnan ratkaisu Hankinnan kohteena on Museovirastoon (”Hankintayksikkö”) kuuluvan Suomen kansallismuseon lipunmyynnin ja tapahtumanhallinnan järjestelmäratkaisu ("Järjestelmä"). Hankintaan kuuluu uuden lipunmyynti- ja tapahtumanhallintaratkaisun suunnittelu ja toteutus, tarvittavat integraatiot muihin järjestelmiin, jatkokehittäminen sekä tuki- ja ylläpitopalvelut (yhdessä ”Palvelu”). Järjestelmäratkaisun pohjana tulee toimia tarjoajan valmis ohjelmistotuote. Tarjottavan Palvelun tulee olla SaaS (Software as a Service) -ratkaisu, joka toimitetaan ja ylläpidetään tarjoajan toimesta. Palvelun tulee olla saatavilla verkon kautta eikä se saa vaatia Hankintayksiköltä omien palvelimien tai infrastruktuurin ylläpitoa eikä toimittajariippuvaisia laitehankintoja. Sopimus valitun toimittajan kanssa tehdään toistaiseksi voimassa olevana.

Palvelun käyttöönoton tulee tapahtua ripeällä aikataululla loppuvuoden 2025 – alkuvuoden 2026 aikana niin, että lipunmyynti uudella järjestelmällä voi alkaa 1.8.2026. Käyttöönottoaikataulu Hankintayksikön eri museokohteissa sovitaan tarkemmin valitun toimittajan kanssa.

Palvelun sisältö
1. Yhteinen suunnittelu Hankintayksikön kanssa Palvelun käyttöönottoon liittyen
a. Projektin laajuuden ja vaatimusten määrittely
b. Sisäisten käyttäjien tarpeiden ja käyttötapauksien määrittely
c. Asiakaspolkujen määrittely
2. Ratkaisun tekninen toteutus
a. Konfiguroinnit, käyttöoikeudet ja muut tarvittavat tekniset työt
b. UI- ja UX-suunnittelu ja toteutus
c. Integraatioiden suunnittelu ja toteutus
- Paytrail (Suomi.fi) maksaminen
- Tehden-kassajärjestelmä
- Hailer -ohjelmistotuotantojen ja resurssien hallintajärjestelmä
d. Lipputuotetietojen tuonti (mikäli mahdollista)
3. Palvelun käyttöönotto ja koulutus
a. Käyttöönottotyöpajat tai vastaavat
b. Koulutus ja ohjeiden laatiminen
4. Jatkuvat palvelut toistaiseksi voimassa olevana palveluna
a. Käyttöönotetun kokonaisuuden ylläpito
b. Ratkaisun tekninen tuki
5. Palvelun jatkokehittäminen erikseen sovittavasti

Optiot ja Palvelun käytön laajentaminen
1. Lipunmyynnin laitteet
2. Ratkaisun käytön laajennus Hankintayksikön mahdollisiin uusiin museokohteisiin
3. Ratkaisun laajennus esim. tarjoajan tarjoamiin muihin palveluihin tai järjestelmän lisäominaisuuksiin
4. Integraatiot mahdollisiin muihin järjestelmiin

Optioiden tarjoaminen ei ole pakollista eikä niiden tarjoaminen vaikuta tarjousten vertailuun.

Hankinnan kohde ja sille asetetut vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.

Hankinnalle on asetettu kattohinta 400 000 euroa, jonka tulee kattaa kaikki järjestelmästä aiheutuvat kustannukset seuraavien neljän vuoden ajanjaksolla.,

Ilmoitusnumero 2025-032685
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000), Tietotekniikan asiantuntijapalvelut (72590000), Tietotekniset tuki- ja neuvontapalvelut (72600000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Museovirasto
PL 913 00101 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma