Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat HUSin ja muiden mukana olevien hankintayksiköiden leikkaussalikäyttöön soveltuvat kirurgiset instrumentit sekä tarvittaessa niihin liittyvät palvelut (mm. huolto, koulutus, prosessien ja tuotevalikoiman kehittäminen sekä sopimuksenaikainen yhteistoiminta). Tällaisia kirurgisia instrumentteja ovat muun muassa seuraavat (huom. alla oleva luettelo ei ole tyhjentävä): - Atulat (mm. anatomiset ja kirurgiset) - Dissektorit - Haavahakaset - Gynekologiset instrumentit - Haavahaat - Haavanlevittimet - Kauhat - Koettimet/sondit - Kohottimet - Korvainstrumentit - Koukut - Kynsi-instrumentit - Kyretit - Laajentimet - Lankainstrumentit - Lastaimet - Luukirurgiset instrumentit - Haavanlevittäjän haanirroittajat - Nenä-kurkkuinstrumentit - Kurkkupeilit - Slingat - Nenä-rustoinstrumentit - Neulankuljettimet - Pihdit - Sahat - Sakset - Silmäinstrumentit - Spekulat - Stanssit - Taltat - Vanunkuljettimet - Vasarat - Veitset - Verisuoni-instrumentit - Viilat - Instrumenttipitimet - Porat - Silikonimatot - Instrumenttien kontainerit DPS:n kohteena olevat leikkaussalikäyttöön soveltuvat kirurgiset instrumentit voivat olla käytössä eri erikoisalojen kirurgiassa tai vain tietyllä erikoisalalla. Hankinnan kohteena ovat pääasiassa monikäyttöiset kirurgiset instrumentit, mutta HUS voi tarvittaessa hankkia myös kertakäyttöisiä kirurgisia instrumentteja. Hankinnan kohde sekä vähimmäisvaatimukset kuvataan DPS:n sisäisten kilpailutusten tarjouspyynnöissä. HUS tulee DPS:n sisäisissä tarjouspyynnöissä painottamaan muun muassa vastuullisuuskysymyksiä. DPS:n voimassaoloaikana kaikki kiinnostuneet toimittajat voivat pyytää osallistua DPS:ään osallistumishakemuksen jättämällä. DPS:ään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hankintayksikkö toteuttaa hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 10.3.2021 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. Sisäisen kilpailutuksen perusteella tehty hankintasopimus voi jatkua määräaikaisena tai toistaiseksi voimassa olevana myös dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloajan päättymisen jälkeen.