Dynaaminen hankintajärjestelmä: Lääkevalmisteet ja niihin rinnastettavat tuotteet

Suomi | HUS-yhtymä
Julkaistu 2 vuotta sitten | 2.2.2023 Alkuperäinen ilmoitus

30.1.2023 TEHTY SEURAAVAT MUUTOKSET: Tarjoajan osallistumisvaatimuksista on poistettu vaatimus toiminnan vastuuvakuutuksesta. Dynaamisen hankintajärjestelmän päivämääriä on muutettu. Pyydämme osallistumishakemuksia lääkevalmisteiden ja niihin rinnastettavien tuotteiden dynaamiseen hankintajärjestelmään (DPS). Hankinnan kohteena dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä ovat lääkevalmisteet ja niihin rinnastettavat tuotteet. Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän ulkopuolelle jäävät sellaiset HUS Apteekin kilpailutukset, joissa hankintarengas on laajempi ja muodostetaan useampien hankintayksiköiden (esim. kaikki Suomen hyvinvointialueet) kesken (esimerkkeinä HIV-lääkkeiden kilpailutus, Hepatiitti-C:n hoitoon tarkoitettujen interferonivapaiden valmisteiden kilpailutus). Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän ulkopuolelle jäävät myös Radiofarmaseuttisten valmisteiden sekä Lääkkeellisten, teollisten ja muiden sairaalakaasujen kilpailutukset. DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN OSALLISTUMISHAKEMUKSET Dynaamisen hankintajärjestelmän osallistumishakemukset lähetetään Cloudian Tarjouspalvelussa (https://www.tarjouspalvelu.fi). Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea ehdokkaaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeessa sekä kohdassa "Muut ehdot". Dynaamiseen hankintajärjestelmään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Osallistumishakemusten jättämiselle on DPS:n perustamisvaiheessa varattu aikaa 30 vuorokautta (24.2.2023 saakka) siten, että siihen mennessä toimitetut hyväksytyt osallistumishakemukset ehtivät ensimmäiseen sisäiseen kilpailutukseen, jonka tarjouspyyntöä ei julkaista ennen 3.3.2023. Vain ehdokkaat, jotka on hyväksytty Dynaamiseen hankintajärjestelmään, voivat jättää tarjouksia DPS:n sisäisiin kilpailutuksiin. Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytyt ehdokkaat voivat osallistua yhteen tai useampaan dynaamisen hankintajärjestelmän sisäiseen kilpailutukseen. DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN KESTO Dynaamisen hankintajärjestelmän kesto on 16.1.2023-16.1.2027 (48 kuukautta) Dynaamisen hankintajärjestelmän hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen, aikaisintaan 3.3.2023. Dynaamisen hankintajärjestelmän hankintavaihe päättyy dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloajan päättyessä 16.1.2027. Dynaaminen hankintajärjestelmä voidaan tilapäisesti sulkea esim. kesälomakauden ajaksi. DPS:n sulkemisesta ilmoitetaan tarvittaessa tarjoajille erikseen. Osallistumishakemuksia ei käsitellä dynaamisen hankintajärjestelmän ollessa suljettuna. DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN SISÄISET KILPAILUTUKSET Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. HUS voi alkaa julkaista sisäisten kilpailutusten tarjouspyyntöjä hankintavaiheen alettua 3.3.2023. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisten kilpailutusten tarjouspyynnöissä kuvataan kuhunkin sisäiseen kilpailutukseen kuuluvat lääkevalmisteet ja niihin rinnastettavat tuotteet sekä niiden tarkemmat vertailu- ja valintaperusteet. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisten kilpailutusten tarjouspyynnöt julkaistaan KILPO kilpailutusportaalissa (https://www.kilpo.fi). Tarjoukset jätetään KILPO kilpailutusportaaliin. Tieto uuden sisäisen kilpailutuksen käynnistymisestä välitetään kaikille dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytyille ehdokkaille Cloudian Tarjouspalvelun (https://www.tarjouspalvelu.fi) kautta.

Ilmoitusnumero 2023-118760
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet, farmaseuttiset valmisteet ja henkilökohtaiseen hygieniaan liittyvät tuotteet (33000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1 FI1
Osoitetiedot HUS-yhtymä
PL 440 (Stenbäcinkatu 9 00290 Helsinki) 00029 HUS FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma