Dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat henkilöstölle ja opiskelijoille hankittavat työvaatteet, työjalkineet sekä henkilösuojaimet. Dynaaminen hankintajärjestelmä sisältää muun muassa työvaatteita, sadevaatteita, palosuojavaatteita, työjalkineita (turvajalkineet, suojajalkineet ja ammattijalkineet), henkilösuojaimia (kuten hengityssuojaimet, kuulosuojaimet ja suojakypärät) sekä suojakäsineitä. Pääasiallisia kohderyhmiä, joille näitä hankitaan, ovat koulutusalan henkilökunta ja opiskelijat. Hankittavia työvaatteita ja -jalkineita tarvitaan sekä kesä- että talvikäyttöön. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kaksivaiheinen. 1. Dynaaminen hankintajärjestelmä perustetaan. Osallistujat voivat hakea hankintajärjestelmään. 2. Hankintayksikkö käsittelee osallistumishakemukset 3. Dynaamisen hankintajärjestelmään sisältyvät työvaatteet ja -jalkineet sekä henkilösuojaimet kilpailutetaan järjestelmän sisäisellä kilpailutuksella. Kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat voivat liittyä dynaamiseen hankintajärjestelmään koko sen keston ajan ja kaikki hankintajärjestelmään hyväksytyt ehdokkaat voivat jättää tarjouksia kilpailutuksiin. Ilmoittautuminen järjestelmään ei sido, mutta on edellytys tarjouskilpailuihin osallistumiselle. Hankinta-asiakirjoihin merkityt soveltuvuusvaatimukset on täytettävä koko dynaamisen hankintajärjestelmän olemassa olo ajan. Hankittavat tuotteet ja tarvikkeet määritellään tarkemmin kussakin dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisessä kilpailutuksessa. Hankintayksikkö varaa oikeuden tarvittaessa sulkea DPS:n tilapäisesti. Dynaamisen hankintajärjestelmän kesto on 48 kuukautta. Hankintayksikön tavoitteena on pyytää tarjouksia hankittavista tuotteista lukuvuosittain. Tavoitteena on, että yksi hankinta pitää sisällään kaikki kyseisen hankinnan kohteena olevat tuotteet elokuussa aloittavalle koulutusalalle ja saman hankintasopimuksen perusteella voidaan tehdä täydentäviä lisähankintoja lukuvuoden aikana aloittaville opiskelijoille tarpeen mukaan.