Vääpelikylän kunnallistekniikan saneeraus RV I - Kauhava Kauhavan kaupunki ja Kauhavan Vesi Oy pyytävät tarjoustanne Vääpelikylän kunnallistekniikan saneerauksen RV I (vesihuollon ja kuivatuksen) rakentamisesta kokonaisurakkana Soilcon Oy:n laatiman urakkaohjelman 26.3.2025 mukaan.,
Ilmoitustyyppi: Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Tuore kala
Tuore kala TeeSe Botnia Oy Ab pyytää tarjouksia tuoreesta kalasta TeeSe Botnia Oy:n ja sen omistajayhteisöjen tarpeisiin. Tavoitteena on tuoretta kalaa koskevan puitejärjestelyn muodostaminen useamman toimittajan kanssa 2.1.2026 (tavoite) alkavalle toistaiseksi voimassa olevalle sopimuskaudelle.
Saatavuuden varmistamiseksi solmitaan puitesopimukset kolmen (3) tarjousvertailun perusteella kokonaistaloudellisesti edullisimmaksi arvioidun tarjoajan kanssa.,
LVI-työt puitejärjestely 2026-2027 (2028-2029)
Mäntsälän kunnan tekninen- ja elinvoimapalvelut/ toimitilapalvelut kilpailuttaa LVI- ja jäähdytys- ja kylmälaitteisiin liittyvät työt sekä niihin liittyvät tarvikkeet, tilaajan omistamien kiinteistöjen kunnossapito töihin. Tilaajana hankinnassa on Mäntsälän kunta.
Puitesopimuksen kesto kaksi (2) vuotta 1.1.2026 - 31.12.2027. Hankinta sisältää kaksi yhden (1+1) vuoden optiota kausille 1.1.-31.12.2028 ja 1.1.-31.12.2029.
Hankinta on jaettu kolmeen osaan, tarjouksen voi jättää yhteen tai useampaan osaan.
Tarjouskilpailun tavoitteena on valita osa-alueeseen:
1. LV-asentajan työt kuusi (6) kokonaistaloudellisesti edullisinta ja vähimmäisvaatimukset täyttävää toimittajaa.
2. IV-asentajan työt kahdeksan (8) kokonaistaloudellisesti edullisinta ja vähimmäisvaatimukset täyttävää toimittajaa.
3. Kylmälaiteasentajan- ja Jäähdytyslaiteasentajan työt neljä (4) kokonaistaloudellisesti edullisinta ja vähimmäisvaatimukset täyttävää toimittajaa.
Jos tarjouksia ei saada riittävästi tai tarjouksia joudutaan hylkäämään, voi valittavien toimittajien määrä osa-alueittain olla vähemmän. Valittujen toimittajien kanssa perustetaan puitejärjestely.
Hankintasopimuksen perusteella tilaaja tekee toimittajilta tilauksia, joiden kesto ja mahdolliset tilausta koskevat yksityiskohdat määräytyvät tilaajan tarpeiden mukaan. Tarjouspyyntö koskee tilaajan kiinteistöjä ja toimitiloja sekä niissä sopimusaikana toteutettavia erikseen määriteltäviä (pääasiassa pieniä ja/tai urakkalaskennan kannalta epämääräisiä) työsuorituksia/kokonaisuuksia. Kunnossapitotöiden lisäksi sopimuksen kautta tilataan vuosittaisia investointitöitä. Töiden kesto tapauskohtaisesti noin yhdestä (1) tunnista muutamaan kuukauteen., LV-asentajan työt Pienimuotoiset LV-asentajan työt kuten esim. rakennusten lämpö- ja vesilaitteiden huollot ja korjaukset.
Tehtäviä voi olla esim. vesijohtojen, varaajien, wc-kalusteiden, viemäputkistojen, lämpöjohtojen, lämmityskattiloiden ja polttimien asennukset, huollot ja korjaukset., IV-asentajan työt Pienimuotoiset IV-asentajan työt kuten esim. ilmanvaihdon asennukset, huollot, mittaukset, säädöt, sekä laitteiden hankinnat, varaosat ja tarvikkeet.
Ilmanvaihtokanavien puhdistukset sekä säätötyöt., Kylmä- ja jäähdytyslaiteasentajan työt Erilaisten kylmälaitteiden kuten esim. kylmiöiden, pakastimien, jääkaappien huolto, korjaus ja asennustyöt.
Maa- ja ilmalämpöpumppujen asennus ja huoltotyöt.
Jäähdytyslaitteiden asennukset, huollot ja laitteiden vaihtotyöt tarvikkeineen.,
2 kpl kuorma-auto 12 t
2 kpl kuorma-auto 12 t Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos, Stara, pyytää tarjoustanne kuorma-autoista (12 t) tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti.
Hankinnassa on kyse tavarahankinnasta.
Liitteet:
Liite 1: Hankinnan kohteen kuvaus ja tarjouslomake.
Liite 2: Muut vaatimukset.,
Vt 5 Leppävirta-Kuopio puuston poiston koordinointi
Vt 5 Leppävirta-Kuopio puuston poiston koordinointi Kyseessä on Vt 5 Leppävirta-Kuopio -tiehankkeen puuston poiston koordinointityö sisältäen seuraavat osatehtävät:
• kiinteistöjen kartoitus ja yhteystietojen selvittäminen
• puuston arviointi maastossa kiinteistöittäin
• neuvottelut maanomistajien kanssa poistettavan puuston myynnistä / jättämisestä kiinteistönomistajan omaan käyttöön / kiinteistön lunastamisesta puustoineen
• puuston myynnin kilpailutus (vähintään 3 toimijaa)
• energialajikkeiden myynnin kilpailutus (vähintään 3 toimijaa)
• myyntitulojen tilityksen maanomistajille / väyläviraston tulotilille (mikäli lunastetaan puustoineen) mittauslistoineen
• puustonpoistourakoitsijan kilpailutus (vähintään 3 toimijaa, mikäli puuston ostaja ei edellytä sopimusurakoitsijaa)
• energiajakeen poistourakoitsijan kilpailutus (mikäli ei sama kuin puustonpoiston urakoitsija)
• kannonnoston ja kantojen kuljetuspalvelun kilpailutus (vähintään 3 toimijaa)
• puustoineen lunastettavien kiinteistöjen mittauslistojen toimitus tilaajalle
• koontiyhteenveto puuston poiston valmistuttua,
Kankaanpään kaupungin toimitilakiinteistöjen LVI-työt 2026-2027 ja optio 2028
Kankaanpään kaupungin toimitilakiinteistöjen LVI-työt 2026-2027 ja optio 2028 Hankintayksikkö pyytää tarjoustanne Kankaanpään kaupungin kiinteistöjen LVI-töistä.
Tilattavat LVI-työt kohdistuvat Kankaanpään kaupungin hallinnoimaan kiinteistöomaisuuteen (päiväkodit, koulut, hoitoalan
rakennukset jne.).
Tällä kilpailutuksella valittujen urakoitsijoiden kanssa laaditaan puitesopimus. Puitesopimuksen perusteella teetetään pienet ja
kiireelliset tilojen korjaus- ja kunnossapito LVI-työt.
Sopimuskausi on 1.1.2026-31.12.2027 ja optio 1.1.-31.12.2028.
Sopimuskausi alkaa aikaisintaan hankintapäätöksen saatua lainvoiman.
Sopimustoimittajaksi valitaan 3-5 soveltuvuusvaatimukset täyttävää tarjoajaa. Tilaaja voi valita myös vähemmän määrän toimittajia, mikäli tarjouspyynnön vaatimukset täyttäviä tarjouksia on vähemmän.
Tilaaja pidättää oikeuden kilpailuttaa rakennustekniset työt myös erillisinä urakoina.
Hankintayksiköllä on oikeus tarkistaa tarjoajan tarjousasiakirjoissa antamat tiedot ennen hankintapäätöksen tekemistä. Mikäli
annetut tiedot eivät pidä paikkansa, tarjous hylätään.,
Kokonaisurakka, peruskorjaus, Helsinki, Heka Tapanila Jäkäläpolku 2
Kokonaisurakka, peruskorjaus, Helsinki, Heka Tapanila Jäkäläpolku 2 Hankinnan kohteena on Helsingin Tapanilassa sijaitsevien asuinkerrostalojen peruskorjaus kiinteähintaisena kokonaisurakkana sisältäen rakennusteknisten töiden lisäksi kaikki LVISA-työt.
Peruskorjauksen kohteena on Helsingin kaupungin asunnot Oy:n omistama vuokratalokohde, joka sijaitsee Helsingin kaupungin tonteilla 39313/2 ja 39314/1 (Jäkäläpolku 2 ja Jäkälätie 15, 00730 Helsinki).
Peruskorjauksen kohteena ovat Tapanilassa Tapaninkylän kaupunginosassa nro 39, korttelissa 39313, tontilla 2 sijaitsevat 7 asuinkerrostaloa sekä korttelissa 39314, tontilla 1 sijaitsevat 7 asuinkerrostaloa. Tonteilla osa rakennuksista on liitetty toisiinsa luhtikäytävin. Asuinhuoneistoja palvelevat kummankin tontin porrastornit ja porrastornien kylkeen rakennetut hissit.
Urakan arvioitu alkamisajankohta on 01.04.2026 ja rakentamisen arvioitu alkamisajankohta 04.05.2026.
Hankintaa ei jaeta osiin, sillä usean toimittajan malli tuottaisi epätarkoituksenmukaisen sopimuskokonaisuuden aikataulunhallinnan sekä töiden yhteensovittamisen kannalta.
PERUSKORJAUSHANKKEEN TIETOJA
- Kohde on valmistunut vuonna 1980
- Kohteessa on yhteensä 14 asuinkerrostaloa. Tonteilla osa rakennuksista on liitetty toisiinsa luhtikäytävin. Asuinhuoneistoja palvelevat kummankin tontin porrastornit ja porrastornien kylkeen rakennetut hissit. Rakennukset ovat 3-4 kerroksisia.
- yhteensä 171 vuokra-asuntoa (9687 asm2)
PERUSKORJAUKSEN TOTEUTUS
- Rakennusten peruskorjaus toteutetaan seuraavalla toteutusjärjestyksellä: 1.vaihe Jäkälätie 15, 2.vaihe Jäkäläpolku 2.
- Asukkaat muuttavat korjaustöiden ajaksi sijaisasuntoihin. Urakka alkaa asukkaiden poismuutoilla. Pois- ja takaisinmuutot sisältyvät urakkaan.,
Lukiolaisten ajo-opetuksen hankinta
Lukiolaisten ajo-opetuksen hankinta Hankinnan kohteena on Tyrnävän kunnan (jatkossa myös ”Hankintayksikkö”) hankkima autokouluopetuskokonaisuus. Hankintayksikkö tarjoaa August Sahlsten -yksikön (”AS-lukio”) opiskelijoille ajokorttietua, jossa Hankintayksikkö kustantaa kokonaisuudessaan B-ajokortin osalle lukion opiskelijoista.
Autokouluopetusta tullaan hankkimaan enintään 30 oppilaalle vuosittain.
Autokouluopetuskokonaisuuden tulee sisältää lakisääteisen B-luokan henkilöautoajokortin vähimmäisopetusmäärän mukaisen ajo-opetuksen järjestäminen ja riittävä opetus, jotta autokouluopetuksen käynyt opiskelija voi osallistua teoriakokeeseen sekä ajokokeeseen tarjotun opetuksen perusteella.
Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa. Tarjouspyyntö koostuu seuraavista asiakirjoista:
- Tarjouspyyntöasiakirja
- Liite 1 Tarjouslomake
- Liite 2 Hintalomake
- Liite 3 Hankinnan kohteen kuvaus
- Liite 4 Sopimusluonnos
- Liite 5 Henkilötietojen käsittelyn ehdot
- Liite 5.1 Henkilötietojen käsittelytoimien kuvaus
- Liite 6 Julkisten hankintojen yleiset sopimusehdot palveluhankinnoissa (JYSE 2025 Palvelut)
Tarjoajan tulee tutustua tarkasti tarjouspyyntömateriaaleihin ennen tarjouksen jättämistä.
Hankintasopimus on voimassa yhden (1) vuoden ajan sopimuksen allekirjoituksesta lukien.
Hankintaan sisältyy lisäksi kaksi (2) yhden (1) vuoden optiokautta. Varsinainen sopimuskausi sekä optiot ovat siten yhteensä maksimissaan kolme (3) vuotta (1+1+1). Optiossa on kyse Hankintayksikön oikeudesta, ei velvollisuudesta. Hankintayksikkö päättää ensimmäisen optiokauden käytöstä viimeistään kolme (3) kuukautta ennen varsinaisen sopimuskauden päättymistä ja toisen optiokauden käyttöönotosta viimeistään kolme (3) kuukautta ennen ensimmäisen optiokauden päättymistä. Hankintasopimus tehdään liitteenä 4 toimitetun sopimusmallin mukaisesti.,
Launeen kirkon perusparannus vaihe 1: Vanhan asuinsiipirakennuksen perusparannus
Launeen kirkon perusparannus vaihe 1: Vanhan asuinsiipirakennuksen perusparannus Launeen kirkko on rakennettu 1953 ja sen peruskorjaus toteutettiin 2001. Launeen kirkko koostuu kirkkorakennuksesta sekä vanhasta asuinsiipirakennuksesta. Launeen kirkko on asemakaavalla suojeltu rakennus.
Asuinsiipirakennuksen asuintilat on muutettu vuoden 2001 peruskorjauksessa 1. kerroksen osalta kerho- ja toimistotiloiksi. Pohjakerroksen tilat on muutettu kerhotiloiksi sekä sauna-, sosiaalitiloiksi sekä varastotiloiksi. Tässä perusparannuksessa tehdään tilamuutoksia siipirakennuksen kerho- ja toimistotiloihin, porrashuoneeseen sekä alakerran sosiaali- sauna- ja varastotiloihin. Lisäksi siipirakennuksen vesikatto uusitaan ja talotekniikkaa uusitaan tarvittavilta osin. Rakennuksen esteettömyyttä parannetaan.
Pohjakerroksen sauna- ja sosiaalitilat uudistetaan ja varastosta tehdään toimisto-/kokoustila. Pohjakerroksen ja 1.kerroksen välinen vanha porras puretaan ja välille rakennetaan uusi portaikko. 1. kerroksessa sijaitsevat diakoniavastaanotto- ja toimistotilat uudistetaan ja niiden yhteyteen rakennetaan esteetön wc. Vastaanottotilojen ääneneristävyyttä parannetaan. Kerhotiloja remontoidaan ja tiloihin tehdään pieniä tilamuutoksia.
Siipirakennuksen LVI-laitteet uusitaan ja kanavat uusitaan suurelta osin. Sähköjä uusitaan tilamuutosten vuoksi. Launeen kirkon rakennusautomaatio ja lämmitysjärjestelmän muutokset on tarkoitus toteuttaa vaiheessa 2. Tässä perusparannuksessa laitteet liitetään nykyiseen lämmitys- ja rakennusautomaatiojärjestelmään.
Siipirakennuksen vesikatto uusitaan vastaavanlaisena. Vesikate valitaan sellaiseksi, että samanlainen voidaan toteuttaa vaiheessa 2 kirkkorakennukseen. Rakennuksen muutoksista on pyydetty museon lausunto.
Hanke toteutetaan kokonaisurakkana.
Kirkkorakennuksessa on toimintaa korjaushankkeen aikana normaalista. Piha-alueella liikkuu paljon lapsia ja nuoria, joten työmaa tulee aidata huolellisesti. Urakoitsijalle on varattu tilaa Tapparakadun puolelle ja Kaarikadun puoleinen piha-alue ei kuulu urakka-alueeseen ja siellä lasten- ja nuorten toiminta pihalla jatkuu normaalista.,
Puudutus- ja kivunhoitotarvikkeet 2
Hankinnan kohteena ovat puudutus- ja kivunhoitotarvikkeet. Kyseessä on uudelleen kilpailutus "puudutus- ja kivunhoitotarvikkeet" kilpailutuksen keskeytyneiden osa- alueiden osalta, Sailab- koodiston mukaisesti. Tilaajina ovat Pohjois- Savon- , Etelä- Savon- ja Pohjois- Karjalan hyvinvointialueet sekä Servica Oy.
Hankinnassa ovat mukana seuraavat puudutus- ja kivunhoitotarvikkeet BA anestesia- ja tehohoidon tarvikkeet- ryhmästä:
BA14002 Tunnelointipuikko ja hylsyt
BA14008 Subkutaaninen turvakanyylisetti, 1- ja 2- osainen
BA20004 Epiduraalipuudutussetit, lasten
BA20004 Epiduraalipuudutussetit, tunneloitavat
BA20008 Spinaalipuudutustarvikkeet, spinaalikatetrisetti
BA20009 Spinaalipuudutustarvikkeet, aikuisten spinaalipuudutusneula ohjaimella
BA20011 Plexuspuudutustarvikkeet, plexuspuudutusneulat kertakäyttöinen
BA20016 Paikallispuudutustarvike, puudutusneula
BA20 Katetrin kiinnityslaite
Tuotteet on kuvattu jäljempänä tarjouspyynnössä. Hankinta on jaettu 10 osa- alueeseen.
Hankinnan kohteeseen sisältyvät myös tarjottuihin tuotteisiin liittyvät lisätuotteet, kuten lisäkoot ja -tarvikkeet, jotka ilmoitetaan liitteellä Tarjoushinnasto_16136. Sopimuskaudella voidaan lisäksi hankkia ennakoidun arvon mukaisesti sopimuksen kohteena oleviin tuoteryhmiin kuuluvia tuotteita, joita ei ole yksilöity tarjouspyynnössä. Tavoitteena on varmistaa tuotteiden hyvä toimitusvarmuus ja saatavuus., 1. BA14004 Tunnelointipuikko ja hylsyt 1. 1. BA14004 Tunnelointipuikko ja hylsyt, 2. BA14008 Subkutaaninen turvakanyylisetti 2. BA14008 Subkutaaninen turvakanyylisetti, 3. BA20004 Epiduraalipuudutussetit, lasten 3. BA20004 Epiduraalipuudutussetit, lasten, 4. BA20004 Epiduraali- / spinaalipuudutussetti, tunneloitava 4. BA20004 Epiduraali- / spinaalipuudutussetti, tunneloitava, 5. BA20004 Epiduraalipuudutussetti, tunneloitava 5. BA20004 Epiduraalipuudutussetti, tunneloitava, 6. BA20008 Spinaalipuudutustarvikkeet, spinaalikatetrisetti 6. BA20008 Spinaalipuudutustarvikkeet, spinaalikatetrisetti, 7. BA20009 Spinaalipuudutustarvikkeet, aikuisten spinaalipuudutusneula ohjaimella 7. BA20009 Spinaalipuudutustarvikkeet, aikuisten spinaalipuudutusneula ohjaimella, 8. BA20011 Plexuspuudutustarvikkeet, plexuspuudutusneulat kertakäyttöinen 8. BA20011 Plexuspuudutustarvikkeet, plexuspuudutusneulat kertakäyttöinen, 9. BA20016 Paikallispuudutustarvike, puudutusneulat 9. BA20016 Paikallispuudutustarvike, puudutusneulat, 10. BA20 Katetrin kiinnityslaite 10. BA20 Katetrin kiinnityslaite,
Reunapaalujen vaihdot UUD 2025-2026, KU
Reunapaalujen vaihdot UUD 2025-2026, KU Kyseessä on kokonaisurakka, jossa laskutus perustuu yksikköhintoihin. Urakkaan on varattu määräraha 465 000 €, ja hankkeeseen sisältyy optio määrärahan korottamisesta noin 250 000 €. Tarjoaja ei saa laskuttaa esitettyä varattua määrärahaa enempää.
Tarjousten vertailu tehdään Liite 6b: Tarj B2 Yksikköhintaisten töiden määrä ja yksikköhintaluettelo – Reunapaalujen vaihdot UUD 2025–2026, KU -asiakirjan hinnoittelun perusteella.
Hankkeet sijaitsevat Uudenmaan ELY-keskuksen toimialueella, ja tarkemmat sijainnit löytyvät aineistosta "UUDELYn reunapaalumuutokset".
Urakka sisältää reunapaalujen vaihtoja Väyläviraston ohjeen 27/2023 "Reunapaalujen käyttö ja laatuvaatimukset" mukaisesti. Tavoitteena on varmistaa reunapaalujen käytön yhdenmukaisuus, toimivuus ja kestävyys.
Lisätiedot ja tarkempi kuvaus löytyvät tarjouspyynnön asiakirjoista.
Elinvoimakeskuksista sekä Työllisyys-, kehittämis- ja hallintokeskuksesta annetun lain (531/2025) 28 §:n mukaan tämä sopimus siirtyy 1.1.2026 alkaen Kaakkois-Suomen elinvoimakeskukselle. Siten sopimuksessa tarkoitetut tilaajan oikeudet ja velvollisuudet siirtyvät Kaakkois-Suomen elinvoimakeskukselle.,
Naurisnivantien sillan korjaus, Ylikiiminki
Naurisnivantien sillan korjaus, Ylikiiminki Naurisnivan yksityistien hoitokunta pyytää tarjoustanne Naurisnivantien sillan korjaus -urakan töistä.
Työ suoritetaan kokonaishintaperusteisena kokonaisurakkana, sisältäen kaikki korjaustyöt sekä hankinnat tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti.
Sillalle on suunniteltu seuraavat korjaustoimenpiteet:
- pääkannattimien teräskorroosio- ja rapautumavaurioiden piikkaus ja laastipaikkaus
- päällys- ja alusrakenteiden harvavalujen ja lohkeamavaurioiden laastipaikkaus
- betonisen ajotielaatan halkeamien imeytys
- sillan kannen päällystäminen
- sillan tulopenkereiden päällysteen uusiminen
- sillan kannen päätysaumojen teko
- päällysteen ja reunapalkin välisten saumojen uusiminen
- kaidepylväiden juurien kunnostaminen
- puuttuvien tippuputkien jatkosten asennus
Töiden tarkempi sisältö on esitetty suunnitelmissa ja muissa tarjouspyyntöasiakirjoissa.,
Mammografiatutkimukset Keski-Pohjanmaan hyvinvointialueelle
Hankinnan kohteena Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soiten mammografiaseulontatutkimukset Valtioneuvoston asetuksen (339/2011) mukaisen mammografiaan perustuvan rintasyöpäseulonnan järjestämiseksi Kokkolaan, Kaustisen, Halsuan, Perhon, Vetelin, Kannuksen, Lestijärven ja Toholammin kuntien osalta. Palvelua hankitaan Soiten alueen asukkaille tietyille ikäryhmille noudattaen THL:n ja Suomen syöpärekisterin ohjeistusta. Seulonta koskee seulontaohjelman mukaisesti vuorossa olevia ikäryhmiä.
Hankinta on jaettu kahteen (2) osa-alueeseen
1. Mammografiaseulontatutkimukset, kliiniset mammografiatutkimukset sekä kliiniset rintojen ultraäänitutkimukset Kokkolan alueella
Kliinisiin tutkimuksiin sisältyvät mammografia, rintojen ultraääni ja tarvittaessa biopsiat lääkärin tarpeen arvion mukaisesti. Lestijokilaakson ja Perhonjokilaakson kuntien asukkaat tulevat Kokkolaan kliinisiin mammografia- ja ultraäänitutkimuksiin.
2. Mammografiaseulontatutkimukset Kannus - Tunkkari alueella
Tutkimukset tehdään Kannuksessa Lestijokilaakson kuntien asukkaille ja Tunkkarilla perhonjokilaakson kuntien asukkaille. Mahdolliset varmistustutkimukset voidaan toteuttaa seulontapaikkakunnan lisäksi vaihtoehtoisesti myös Kokkolassa.
Tarjoaja voi jättää tarjouksen yhteen tai molempiin osa-alueisiin.
Tilaaja ei sitoudu hankkimaan Toimittajalta palvelua mitään vähimmäismäärää., Mammografiaseulontatutkimukset, kliiniset mammografiatutkimukset sekä kliiniset rintojen ultraäänitutkimukset Kokkolan alueella Kliinisiin tutkimuksiin sisältyvät mammografia, rintojen ultraääni ja tarvittaessa biopsiat lääkärin tarpeen arvion mukaisesti., Mammografiaseulontatutkimukset Kannus - Tunkkari alueella Mammografiaseulontatutkimukset,
Hautainhoito Ilmajoen seurakunnan hautausmaalla
Hautainhoito Ilmajoen seurakunnan hautausmaalla Ilmajoen seurakunta on solminut hautaoikeuden haltijoiden kanssa hautainhoitosopimuksia. Sopimuksia solmitaan koko kevätkauden 2026 ajan. Seurakunnan arvion mukaan hoidettavia hautoja hoitokaudella 2026 tulee olemaan noin 1150 kappaletta. Tämän hankinnan tarkoituksena on hankkia näitä sopimuksia vastaava haudanhoito tarjouspyyntöasiakirjoihin kuuluvan työsuunnitelman mukaisesti hoitokaudelle 2026. Tarjouskilpailun voittaneen yrityksen kanssa voidaan sopia palveluhankinnasta (optio) myös hoitokausia 2027 ja 2028 koskien. Tilaaja ilmoittaa option käyttämisestä tulevaa hoitokautta varten vuosittain 30.11. mennessä,
Kankaanpään kaupungin toimitilakiinteistöjen sähkötyöt 2026-2027 ja optio 2028
Kankaanpään kaupungin toimitilakiinteistöjen sähkötyöt 2026-2027 ja optio 2028 Hankintayksikkö pyytää tarjoustanne Kankaanpään kaupungin kiinteistöjen sähkötöistä.
Tilattavat sähkötyöt kohdistuvat Kankaanpään kaupungin hallinnoimaan kiinteistöomaisuuteen (päiväkodit, koulut, hoitoalan
rakennukset jne.).
Tällä kilpailutuksella valittujen urakoitsijoiden kanssa laaditaan puitesopimus. Puitesopimuksen perusteella teetetään pienet ja
kiireelliset tilojen korjaus- ja kunnossapito sähkötyöt.
Sopimuskausi on 1.1.2026-31.12.2027 ja optio 1.1.-31.12.2028.
Sopimuskausi alkaa aikaisintaan hankintapäätöksen saatua lainvoiman.
Sopimustoimittajaksi valitaan 3-5 soveltuvuusvaatimukset täyttävää tarjoajaa. Tilaaja voi valita myös vähemmän määrän toimittajia, mikäli tarjouspyynnön vaatimukset täyttäviä tarjouksia on vähemmän.
Tilaaja pidättää oikeuden kilpailuttaa sähkötyöt myös erillisinä urakoina.
Hankintayksiköllä on oikeus tarkistaa tarjoajan tarjousasiakirjoissa antamat tiedot ennen hankintapäätöksen tekemistä. Mikäli
annetut tiedot eivät pidä paikkansa, tarjous hylätään.,
Teknisentyön metallityökoneiden, -laitteiden ja tarvikkeiden hankinta perusopetukseen
Helsingin kaupungin kasvatuksen ja koulutuksen toimiala pyytää tarjoustanne teknisentyön metallityökoneiden, -laitteiden ja tarvikkeista Helsingin kaupungin peruskouluihin tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.
Hankinta on jaettu 24 osa-alueeseen
1. Penkkihiomakone 1
2. Penkkihiomakone 2
3. Penkkihiomakone 3
4. Penkkihiomakone 4
5. Metallisorvi
6. Metallivannesaha 1
7. Metallivannesaha 2
8. Metalli pyörösaha (katkaisukone)
9. Plasmaleikkuri
10. Pistehitsauspihti
11. Hydraulinen puristin
12. Kaarisakset 1
13. Kaarisakset 2
14. Levyn pyöristyskone 1
15. Levyn pyöristyskone 2
16. Levyn taivutuskone 1
17. Levyn taivutuskone 2
18. Lattaleikkuri
19. Hallinosturi
20. Kaasuahjo
21. Levyvaunu
22. Liimapuristinvaunu
23. Työjakkara 1
24. Työjakkara 2
Hankinnan tarkoituksena on muodostaa puitejärjestely, jossa jokaiseen osa-alueeseen valitaan kaksi (2) sopimustoimittajaa etusijajärjestykseen, yksi (1) toimittaja ja yksi (1) varatoimittaja. Tarjoaja voi jättää tarjouksen yhteen tai useampaan osa-alueeseen. Jos johonkin osa-alueeseen saapuu vain yksi hyväksytty tarjous, valitaan vain yksi sopimustoimittaja.
Puitejärjestelyn kesto on kaksi (2) vuotta. Alustava sopimuskausi on 1.2.2026 - 31.1.2028. Hankintasopimuksen voimassaolo päättyy ilman erillistä irtisanomista. Varsinaisen sopimuskauden jälkeen on mahdollista jatkaa sopimuskautta enintään kahdella (2) optiovuodella. Tilaaja päättää option käytöstä erikseen viimeistään kolme (3) kuukautta ennen varsinaisen sopimuskauden päättymistä. Optiokaudella sovelletaan sopimusehtoja siinä muodossa kuin ne ovat voimassa varsinaisen sopimuskauden päättyessä, ja optiokauden hinnat määräytyvät puitesopimuksessa sovittujen ehtojen mukaisesti.
Hankinnan kohteena olevat tuotteet on toimitettava viimeistään 90 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tilaajalla ei ole määräostovelvoitetta, ja tilaukset tullaan tekemään sopimuskaudella tarpeen mukaan. Tilaukset tehdään kyseisen osa-alueen toimittajilta etusijajärjestyksen perusteella hankittaessa puitesopimuksen mukaisia vakiotuotteita. Mikäli ensisijainen toimittaja ei pysty toimittamaan tuotteita puitesopimuksen mukaisesti, on tilaajalla oikeus tilata tuotteet varatoimittajalta. Tässä tapauksessa ensisijainen toimittaja on velvollinen hyvittämään tilaajalle tämän maksaman hinnanerotuksen.
Toimitusehto on TOP Helsinki (Finnterms 2001), Asiakkaan osoittamaan sisätilaan toimitettuna.
Hankinnan kohde on tarkemmin määritelty tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Penkkihiomakone 1 Osa-alueen hankinnan kohteena on Penkkihiomakone 1, Penkkihiomakone 2 Osa-alueen hankinnan kohteena on Penkkihiomakone 2, Penkkihiomakone 3 Osa-alueen hankinnan kohteena on Penkkihiomakone 3, Penkkihiomakone 4 Osa-alueen hankinnan kohteena on Penkkihiomakone 4, Metallisorvi Osa-alueen hankinnan kohteena on metallisorvi, Metallivannesaha 1 Osa-alueen hankinnan kohteena on Metallivannesaha 1, Metallivannesaha 2 Osa-alueen hankinnan kohteena on Metallivannesaha 2, Metalli pyörösaha (katkaisukone) Osa-alueen hankinnan kohteena on metalli pyörösaha (katkaisukone), Hallinosturi Osa-alueen hankinnan kohteena on hallinosturi, Plasmaleikkuri Osa-alueen hankinnan kohteena on Plasmaleikkuri, Pistehitsauspihti Osa-alueen hankinnan kohteena on pistehitsauspihti, Hydraulinen puristin Osa-alueen hankinnan kohteena on hydraulinen puristin, Kaarisakset 1 Osa-alueen hankinnan kohteena on kaarisakset 1, Kaarisakset 2 Osa-alueen hankinnan kohteena on kaarisakset 2, Levyn pyöristyskone 1 Osa-alueen hankinnan kohteena on Levyn pyöristyskone 1, Levyn pyöristyskone 2 Osa-alueen hankinnan kohteena on levyn pyöristyskone 2, Levyn taivutuskone 1 Osa-alueen hankinnan kohteena on levyn taivutuskone 1, Levyn taivutuskone 2 Osa-alueen hankinnan kohteena on levyn taivutuskone 2, Lattaleikkuri Osa-alueen hankinnan kohteena on lattaleikkuri, Kaasuahjo Osa-alueen hankinnan kohteena on kaasuahjo, Levyvaunu Osa-alueen hankinnan kohteena on levyvaunu, Liimapuristinvaunu Osa-alueen hankinnan kohteena on liimapuristinvaunu, Työjakkara 1 Osa-alueen hankinnan kohteena on Työjakkara 1, Työjakkara 2 Osa-alueen hankinnan kohteena on Työjakkara 2,
Palkkahallinnon palvelut
Palkkahallinnon palvelut Hankinnan kohteena nykyaikainen palkanlaskennan kumppani, jolta saadaan palkanlaskennan palvelut kokonaispalveluna, sisältäen modernit palkanlaskennan järjestelmät sekä sovellukset HR -käyttäjille, palkanlaskennan yhteyshenkilöille, esihenkilöille sekä työntekijöille.
Tavoitteena on hankkia moderni palkkapalveluiden kumppani, joka pystyy tarjoamaan palkanlaskennan neuvonantoa, suosittelemaan parhaita käytäntöjä sekä käyttää teknologioita, automaatioita ja tekoälyä laadukkaan palkanlaskennan varmistamiseksi. Palkanlaskennasta saadaan myös analytiikkaa tiedolla johtamisen tueksi.
Palkanlaskennan kokonaispalveluna tarkoitetaan, että palkanlaskennan kumppani tekee palkanlaskennan alusta loppuun sekä hoitaa viranomaisraportoinnit sekä muun palkanlaskentaan liittyvän kolmansien osapuolten raportoinnin ja toimenpiteet Sitran valtuutuksella. Mahdolllisuus palkkatositteiden arkistoimiseen katsotaan eduksi.
Hankintojen tulee tukea henkilöstön johtamista, työnantajamielikuvaa ja esihenkilötyötä. Tärkeitä toiminnallisia ominaisuuksia ovat mm. SSO -kirjautuminen, SAAS -ympäristö, mobiilikäytettävyys, GDPR -mukainen käyttöjärjestelmä, aktiivinen järjestelmän kehittäminen sekä käyttäjäystävällisyys. Käyttäjien käyttöliittymän sekä palkkapalveluiden käyttökieli on suomi.
Dokumenttien tallentamisen, tiedonhaun ja raporttitiedon tuottamisen tulee olla käyttäjälähtöistä, sujuvaa ja helppoa. Käytettävien järjestelmien ja sovellusten toimintojen tulee aktiivisesti tukea ja ohjata käyttäjiään. Järjestelmään kertyvien tietojen on oltava käyttäjilleen tehokkaasti saatavilla, käyttipä niitä toimistotiloissa, etätyöskentelyssä tai mobiilisti. Käyttöliittymät/työpöytänäkymät tulee voida muokata helposti eri käyttötarpeisiin sopiviksi: HR-käyttäjille, esihenkilöille sekä sopimusvastuuhenkilöille toteutetaan omat tehtävänhoitoa tukevat käyttöliittymänsä/työpöytänäkymänsä.
Toimittajan tehtävä on ylläpitää järjestelmästä ajan tasalla olevaa dokumentaatiota sisältäen myös teknisen dokumentaation ja ohjeistusta.
Toimittajalla tulee olla viestintäsuunnitelma, jossa on huomioitu myös häiriötilanteiden tiedottaminen. Viestintäsuunnitelma kuvataan alustavassa projektisuunnitelmassa, joka tulee toimittaa tarjouksen liitteenä. Dokumentaatiota on määritelty lisäksi liitteessä 1. Vaatimusmäärittely.
Sitrassa on henkilöstöä 180, joista esihenkilöitä noin 15. Sopimuskaudella henkilöstömäärään voi tulla muutoksia ylös- ja/tai alaspäin. Palkkapalveluja tuotetaan tällä hetkellä noin 200 henkilölle sisältäen ulkopuoliset palkkionsaajat. Sopimukset allekirjoitetaan sähköisesti, allekirjoitettavia sopimuksia on keskimäärin 5 kpl kuukaudessa.
Kuukausittaisia palkanmaksupäiviä on kaksi, varsinainen palkanmaksupäivä on kuun 10. päivä ja kuun viimeinen päivä on mahdollinen lisäajo sekä ulkopuolisten palkkionsaajien maksupäivä.
Työntekijät ovat kaikki kuukausipalkkaisia ja tuntipalkkaisia työntekijöitä on keskimäärin noin 0-5 kpl kuukaudessa. Sitrassa ei noudateta mitään voimassa olevaa työehtosopimusta. Sitrassa noudatetaan sovittuja prosesseja ja vakiintuneita käytäntöjä, joita määritellään yhdessä käyttöönottoprojektin aikana.
NYKYTILA
Sitra on tällä hetkellä ottamassa käyttöön HR-järjestelmä Personiota. Palkanlaskenta tehdään tällä hetkellä valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskus eli Palkeiden toimesta. Näiden lisäksi kokonaisuuteen kuuluvat lisäksi seuraavat tietojärjestelmät/toiminnallisuudet:
Kirjanpitotiedot (valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskus Palkeet)
Työajanseurantajärjestelmä (Linkity)
Matkahallinta (M2)
Työterveys (Suomen Terveystalo)
Arkisto (Puhti)
Jne.
HANKINNAN KOHDE JA TAVOITETILA
Sitra pyytää tarjousta palkkapalvelusta, joka sisältää palkanlaskennan palveluna ja palkanlaskijoiden käyttämän palkanlaskentajärjestelmän, palkanmaksujärjestelmän, mahdolliset käyttäjien arkea helpottavat sovellukset sekä mahdollisen palkanlaskennan materiaalien arkistoinnin.
Palkkapalvelu
Palkanlaskenta koostuu palkkakausittain tapahtuvasta palkanlaskennasta, kuukauden vaihteeseen ja/tai kvartaaliin ajoittuvista töistä sekä vuodenvaihteen ympärille ajoittuvista vuositöistä, kuten viranomais- raportoinneista.
Palkanlaskennan keskeiset prosessit ja toiminnallisuudet
Palkanlaskenta palveluiden odotetaan mahdollistavan seuraavat palkanlaskennan prosessit:
- Tehtäväkohtainen palkka omalla palkkalajilla
- Tehtävä- ja vaativuusrakenteet
- Työkokemus-, henkilökohtaiset ja muut lisät
- Ylityöt
- Palkankorotukset
- Henkilöstöedut (esim. lounasedun hallinnointi ja siirto palkkatapahtumille)
- Toistuvat ja kertaluonteiset maksut (esim. kielilisä)
- Kertapalkkiot
- Kertapalkkiot myös ulkopuolisille palkkionsaajille
- Hallitus- ja kokouspalkkioiden maksu
- Palkkojen ja palkkioiden maksu myös ulkomaisille tileille
- Verokorttitietojen hallinta
- Palkkauksen ja palkitsemisen raportointi
- Luottamustoimen palkkioiden hallinta
- Palkkatietojen raportointi mm. kirjanpitoon, tilintarkastajille, verottajalle, eläkevakuuttajalle ja työsuojeluviranomaiselle.
- Palkanlaskennan seuranta ja analysointi: Järjestelmän avulla voidaan seurata ja analysoida palkanlaskennan tilaa, laatua, tehokkuutta ja kustannuksia.
- Palkkatietojen tilastointi: Järjestelmä tuottaa erilaisia tilastoja, indikaattoreita, vertailuja ja ennusteita palkanlaskennasta.,
Kankaanpään kaupungin toimitilakiinteistöjen rakennustyöt 2026-2027 ja optio 2028
Kankaanpään kaupungin toimitilakiinteistöjen rakennustyöt 2026-2027 ja optio 2028 Hankintayksikkö pyytää tarjoustanne tilojen rakennusteknisistä korjaus- ja kunnossapitotöistä.
Tilattavat rakennustyöt kohdistuvat Kankaanpään kaupungin hallinnoimaan kiinteistöomaisuuteen (päiväkodit, koulut, hoitoalan
rakennukset jne.).
Tällä kilpailutuksella valittujen urakoitsijoiden kanssa laaditaan puitesopimus. Puitesopimuksen perusteella teetetään pieniä ja
kiireellisiä tilojen rakennusteknisiä töitä.
Sopimuskausi on 1.1.2026-31.12.2027 ja optio 1.1.-31.12.2028.
Sopimuskausi alkaa aikaisintaan hankintapäätöksen saatua lainvoiman.
Sopimustoimittajaksi valitaan 3-5 soveltuvuusvaatimukset täyttävää tarjoajaa. Tilaaja voi valita myös vähemmän määrän toimittajia, mikäli tarjouspyynnön vaatimukset täyttäviä tarjouksia on vähemmän.
Tilaaja pidättää oikeuden kilpailuttaa rakennustekniset työt myös erillisinä urakoina.
Hankintayksiköllä on oikeus tarkistaa tarjoajan tarjousasiakirjoissa antamat tiedot ennen hankintapäätöksen tekemistä. Mikäli
annetut tiedot eivät pidä paikkansa, tarjous hylätään.,
Päihde- ja riippuvuuspalvelut
Päihde- ja riippuvuuspalvelut Varsinais-Suomen hyvinvointialue pyytää tarjouksia Päihde- ja riippuvuuspalveluiden hankinnassa.
Tarjouskilpailun tavoitteena on saada hankintasopimus Varsinais-Suomen hyvinvointialueen käyttöön ja turvata päihdepalvelut
alueen asukkaille silloin, kun hyvinvointialueen omat palvelut eivät sovellu asiakkaan tarpeisiin tai omien palvelujen kapasiteetti ei
riitä.
Varsinais-Suomen hyvinvointialue tuottaa alueen asukkaiden tarvitsemia päihdepalveluja itse ja ostaa omaa toimintaansa
täydentäviä palveluja sekä koordinoi päihdepalvelujen kokonaisuutta. Palvelukokonaisuus rakentuu eri toimijoiden yhteistyönä.
Varsinais-Suomen hyvinvointialue toteuttaa hankittavat päihdepalvelut osaksi omana toimintana, mutta täydentää omia
palveluitaan ostamalla niitä ulkopuoliselta palveluntuottajalta.
Strategisena linjauksena on avopalvelupainotteisuus ja omien palvelujen ensisijaisuus sekä laitospalvelujen tarpeen
vähentäminen avopalveluita ja palvelukokonaisuutta kehittämällä.
Tällä tarjouspyynnöllä tilaaja avaa hankintamenettelyn VARHA/26850/02.07.00.00/2023. Tällöin tarjoaja joka ei jättänyt tarjousta perustamisvaiheessa tai ei tullut valituksi kyseisessä hankintamenettelyssä, voi jättää tarjouksen hankinnan uudelleenavaamisen yhteydessä.
Avaus koskee palvelutuotetta 3: Päihdehoidon laitosvieroituksen palvelut ja selviämisasemahoito.
Tarjouksen jättämisen tarkemmat ehdot on kuvattu tarjouspyynnöllä. Tarjoaja voi jättää tarjouksen ilman maantieteellistä rajoitusta (Suomen rajojen sisäpuolella).
Hankintamenettely on kuvattu liitteessä 3 Hankintamanettelyn kuvaus.
Uusien sopimuksien sopimuskausi alkaa 1.1.2026, mikäli hankinta on saanut lainvoiman, ja päättyy 30.4.2027.,
Turun yliopisto – Biosuojakaappien hankinta
Turun yliopisto - Biosuojakaappien hankinta Turun yliopisto on hankkimassa Luokan II biosuojakaappeja. Biosuojakaapin tulee olla mikrobiologinen suojakaappi, joka suojaa sekä käyttäjää, näytettä että ympäristöä vaarallisilta mikro-organismeilta. Sen tulee käyttää HEPA-suodatettua laminaarivirtausta ja täyttää EN 12469 -standardin vaatimukset. Kaappi tulee soveltua esimerkiksi mikrobiologiseen tutkimukseen, lääkeaineiden käsittelyyn ja geeniteknologiaan.
Kaappien tulee lisäksi täyttää seuraavat vaatimukset:
- Tulee olla UV-valo
- Kokonaan suljettavissa oleva etulasi / työskentelyalue (UV-säteilyn vuoksi)
- Leveys n. 130cm (sisäleveys n. 120cm)
- Sähköisesti säädettävä korkeus (moottorijalusta)
Kaappeja hankitaan seitsemän (7) kappaletta. Kaappien tulee olla keskenään samoja,