Tässä hankinnassa kilpailutetaan kirjojen painatuspalvelu neuvolaohjelma "Lukulahja lapselle" -kirjakassiin. Kyseessä on hankintalain (1397/2016) avoimen menettelyn mukainen tarjouskilpailu, jossa valitaan yksi palveluntuottaja vastaamaan sopimuskaudella painatuspalvelujen tuottamisesta hankintayksikölle. Hankinnan kohteena on neljän kirjan painaminen: KIRJA 1 Tilkkutäkin alla Koko 167 x 245 mm (kirjan sisuksen koko, leveys mainittuna ensin) Laajuus 56 sivua + kansi Lankasidottu, kovakantinen kirja, painettu ja laminoitu paperiyliveto, esilehdet arkeista, suora selkä Painosmäärä 45 000 kpl KIRJA 2 Under lapptäcket Koko 167 x 245 mm (kirjan sisuksen koko, leveys mainittuna ensin) Laajuus 56 sivua + kansi Lankasidottu, kovakantinen kirja, painettu ja laminoitu paperiyliveto, esilehdet arkeista, suora selkä Painosmäärä 5 000 kpl KIRJA 3 Lorulahja Koko 200 x 200mm (kirjan sisuksen koko, leveys mainittuna ensin) Laajuus 16 sivua + kansi Lankasidottu, kovakantinen kirja, painettu ja laminoitu paperiyliveto, esilehdet arkeista, suora selkä. Painos 45 000 kpl KIRJA 4 Liten Koko 200 x 200mm (kirjan sisuksen koko, leveys mainittuna ensin) Laajuus 16 sivua + kansi Lankasidottu, kovakantinen kirja, painettu ja laminoitu paperiyliveto, esilehdet arkeista, suora selkä. Painos 5 000 kpl Painetut kirjat toimitetaan hankintayksikön varastoon Vantaalle. Tässä hankinnassa kilpailutetaan kirjojen painatuspalvelu neuvolaohjelma "Lukulahja lapselle" -kirjakassiin. Kyseessä on hankintalain (1397/2016) avoimen menettelyn mukainen tarjouskilpailu, jossa valitaan yksi palveluntuottaja vastaamaan sopimuskaudesta painatuspalvelujen tuottamisesta hankintayksikölle. Hankinnan kohteena on neljän kirjan painaminen: KIRJA 1 Tilkkutäkin alla Koko 167 x 245 mm (kirjan sisuksen koko, leveys mainittuna ensin) Laajuus 56 sivua + kansi Lankasidottu, kovakantinen kirja, painettu ja laminoitu paperiyliveto, esilehdet arkeista, suora selkä Painosmäärä 45 000 kpl KIRJA 2 Under lapptäcket Koko 167 x 245 mm (kirjan sisuksen koko, leveys mainittuna ensin) Laajuus 56 sivua + kansi Lankasidottu, kovakantinen kirja, painettu ja laminoitu paperiyliveto, esilehdet arkeista, suora selkä Painosmäärä 5 000 kpl KIRJA 3 Lorulahja Koko 200 x 200mm (kirjan sisuksen koko, leveys mainittuna ensin) Laajuus 16 sivua + kansi Lankasidottu, kovakantinen kirja, painettu ja laminoitu paperiyliveto, esilehdet arkeista, suora selkä. Painos 45 000 kpl KIRJA 4 Liten Koko 200 x 200mm (kirjan sisuksen koko, leveys mainittuna ensin) Laajuus 16 sivua + kansi Lankasidottu, kovakantinen kirja, painettu ja laminoitu paperiyliveto, esilehdet arkeista, suora selkä. Painos 5 000 kpl Painetut kirjat toimitetaan hankintayksikön varastoon Vantaalle.
Ilmoitustyyppi: Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Kannuksen kaupungin ja kaupunkikonserniin kuuluvien tytäryhtiöiden tarkastuspalvelut sekä tarkastuslautakunnan tukipalvelut vuosille 2026 – 2031
Kannuksen kaupungin ja kaupunkikonserniin kuuluvien tytäryhtiöiden tarkastuspalvelut sekä tarkastuslautakunnan tukipalvelut vuosille 2026 - 2031 Kannuksen kaupungin tarkastuslautakunta pyytää tarjouksia vuosille 2026–2031 seuraavista palveluista:
- kuntalain 122 §:n mukaisesta kaupungin tilintarkastuksesta
- muista tarkastuspalveluista
- tarkastuslautakunnan arviointityön tukipalveluista
- tarkastuslautakunnan sihteeripalveluista
- kaupunkikonserniin kuuluvien tytäryhtiöiden tarkastuksesta.
Tarjouspyynnössä tarkoitettuja Kannuksen kaupungin tytäryhtiöitä ovat:
Kannuksen Vuokra-Asunnot Oy (0920364-8)
YritysKannus Oy (0915106-7)
Kannuksen Teollisuuskylä Oy (3484218-5)
Kannuksen Kaukolämpö Oy (0346378-0)
Kiinteistö Oy Kannuksen Virastotalo (0709547-9)
Kiinteistö Oy Kannuksen Teollisuusmiilu (0933276-5)
Kiinteistö Oy Kannuksen Lemmikki (2405356-1)
Tarkastuslautakunnan toiminta tarjouskilpailun järjestäjänä myös konserniyhtiöiden puolesta perustuu kuntalain 121 § 2 mom. kohtaan 4, jonka mukaan tarkastuslautakunnan tehtävänä on huolehtia kunnan ja sen tytäryhtiöiden tarkastuksen yhteensovittamisesta. Kuntalain 122 § 2 mom. mukaan kunnan tytäryhteisöjen tilintarkastajaksi on valittava kunnan tilintarkastusyhteisö, jollei tästä poikkeamiseen ole perusteltua tarkastuksen järjestämiseen liittyvää syytä.
Kunkin tytäryhteisön osalta pyydetään toimittamaan erillinen hintatarjous. Tarkastuslautakunta toimittaa tarjoukset, tarjousvertailun ja ehdotuksen valittavasta tilintarkastajasta edelleen tytäryhteisöille. Kunkin tytäryhteisön yhtiökokous tai vastaava toimielin tekee osaltaan päätöksen tilintarkastajan valitsemisesta.
Tarjouspyyntö liitteenä 1.,
Kirkkonummen seurakuntayhtymän Pappilan maanrakennus- ja pihatyöt
Kirkkonummen seurakuntayhtymän Pappilan maanrakennus- ja pihatyöt Hankinta sisältää Kirkkonummen seurakuntayhtymän Pappilan maanrakennus- ja piha-työt tämän tarjouspyynnön ja liiteasiakirjojen mukaisesti täysin valmiiksi tehtynä. Osa pihatöiden kokonaisuudesta pyydetään optiotarjouksena.,
Lukulahja lapselle -kassin tuotanto ja toimitus
Tällä tarjouskilpailulla valitaan sopimustoimittaja Lukulahja lapselle -kirjakassille sopimuskaudelle 1.1.2026-31.12.2026: * koko n. 26 x 32,5 cm * kädensija 2,5 x 40 cm * painatus monivärinen * kirjakassin puuvillamateriaali luonnonvärinen * puuvillamäärä 50.000 kpl * puuvillan oltava 140-150 g mukaista ekopuuvillaa Toimitus tulee suorittaa niin, että vähintään 8.000 kpl kirjakasseja toimitetaan seitsemässä viikossa 19.2.2026 mennessä ja loput enintään 42.000 kpl kirjakasseja tulee olla toimitettuna 31.3.2026 mennessä. Valittu sopimustoimittaja vastaa, että sen tarjoama ja hankintasopimukseen kirjattu toimitusaika pitää. Jos sopimustoimittaja ei suorita toimitusta sovittuna toimitusaikana, se vastaa tästä hankintayksikölle hankintasopimuksen ehtojen mukaisesti. Kirjakassit toimitetaan hankintayksikölle sen varastoon Vantaalla. Hankintayksiköllä on hankinnassa oikeus optiokauteen: 1.1.2027-31.12.2027 edellä kuvatun laajuisella ja sisältöisellä tilauksella. Tällä tarjouskilpailulla valitaan sopimustoimittaja Lukulahja lapselle -kirjakassille sopimuskaudelle 1.1.2026-31.12.2026: * koko n. 26 x 32,5 cm * kädensija 2,5 x 40 cm * painatus monivärinen * kirjakassin puuvillamateriaali luonnonvärinen * puuvillamäärä 50.000 kpl Toimitus tulee suorittaa niin, että vähintään 8.000 kpl toimitetaan seitsemässä viikossa 19.2.2026 mennessä ja loput enintään 42.000 kpl tulee olla toimitettuna 31.3.2026 mennessä. Valittu sopimustoimittaja vastaa, että sen tarjoama ja hankintasopimukseen kirjattu toimitusaika pitää. Jos sopimustoimittaja ei suorita toimitusta sovittuna toimitusaikana, se vastaa tästä hankintayksikölle hankintasopimuksessa määritettyjen sanktioehtojen mukaisesti. Kirjakassit toimitetaan hankintayksikölle sen varastoon Vantaalla. Hankintayksiköllä on hankinnassa oikeus optiokauteen: 1.1.2027-31.12.2027 edellä kuvatun laajuisella ja sisältöisellä tilauksella.
Tiesuunnitelma, Mt 1912 Lemuntien parantaminen rakentamalla jalankulku- ja pyöräilyväylä välille Laaleistentie – Fatiojantie, Nousiainen
Tiesuunnitelma, Mt 1912 Lemuntien parantaminen rakentamalla jalankulku- ja pyöräilyväylä välille Laaleistentie - Fatiojantie, Nousiainen Nousiaisen kunta ja Varsinais-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus (jäljempänä ELY) ovat solmineet suunnittelusopimuksen koskien seuraavaa hanketta: Mt 1912 Lemuntien parantaminen rakentamalla jalankulku- ja pyöräilyväylä välille Laaleistentie - Fatiojantie, Nousiainen.Nousiaisen kunta käynnistää tällä hankintailmoituksella tarjouskilpailun tiesuunnitelman laatijan hankkimiseksi hankkeelle Mt 1912 Lemuntien parantaminen rakentamalla jalankulku- ja pyöräilyväylä välille Laaleistentie - Fatiojantie, Nousiainen.Tavoitteena on maantie 1912 Lemuntien parantaminen rakentamalla uusi yhdistetty jalankulku- ja pyöräilyväylä välille Laaleistentie – Fatiojantie. Jalankulku- ja pyöräily-väylä ylittää Fatijoen ja risteää Väyläviraston ratahankkeen ”Turku-Uusikaupunki tasoristeykset ja perusparantaminen” kanssa. Tasoristeyksen suunnitteluratkaisut tulee huomioida tämän suunnittelutoimeksiannon suunnittelussa. Tiesuunnitelmassa esitetään kevyen liikenteen ratkaisut tasoristeyksen ylittämisestä tarvittavin turvalait-tein ja ne tulee laatia ratasuunnitelmatasolle. Fatijoen ylityksen uuden sillan suunnittelu kuuluu toimeksiantoon. Toimeksiannon sisältö on kuvattu tarkemmin tarjous-pyynnön liitteissä. Suunnittelualue sijaitsee Varsinais-Suomessa Nousiaisten kunnan alueella.,
Sulku- ja varoituslaitteet 2026-2028 (2029-2030)
Mestar Kuopio Oy pyytää tarjousta sulku- ja varoituslaitteista hankittavaksi ja vuokrattavaksi. Sulku- ja varoituslaitteita käytetään katujen, liikenneväylien, liikuntapaikkojen ja viheralueiden rakentamisen sekä ylläpidon turvalaitteina.
Sopimus tehdään osa-aluekohtaisesti yhden toimittajan kanssa vuosille 2026-2028. Hankittavien ja vuokrattavien laitteiden toimittajaksi voidaan valita eri toimittaja. Sopimuksessa on yksi optiokausi, vuosille 2029-2030 molemmissa osissa., Hankittavat sulku- ja varoituslaitteet Mestar Kuopio Oy:lle hankittavat sulku- ja varoituslaitteet, Vuokrattavat sulku- ja varoituslaitteet Mestar Kuopio Oy:n käyttöön vuokrattavat sulku- ja varoituslaitteet,
Närpiön kaupunki – latukone
Närpiön kaupunki - latukone Uuden tai käytetyn latukoneen hankinta hiihtolatujen kunnossapitoon talvisin Närpiön Susivuoren Vapaa-aikakeskukseen.,
Ensihoitokertomus-ohjelmiston tuki-, ylläpito- ja kehityspalvelut sekä muut asiantuntijapalvelut
Ensihoitokertomus-ohjelmiston tuki-, ylläpito- ja kehityspalvelut sekä muut asiantuntijapalvelut Hankinnan kohteena on Ensihoitokertomus-ohjelmiston tuki-, ylläpito- ja kehityspalvelut sekä muut asiantuntijapalvelut.
Ensihoitokertomus (EHK) on lomake, jolla potilaasta kirjataan tietoja ensihoidon aikana. EHK sisältää potilaan terveyteen ja hoitoon liittyviä tietoja. Ensihoitokertomusta käyttäviä viranomaisia ovat ensihoidon lisäksi muut viranomaiset, jotka toimivat ensivasteessa viranomaistehtävillä.
EHK-ohjelmisto on luokiteltu MDR (Medical Device Regulation 2017/745) IIa -tason lääkinnälliseksi laitteeksi. EHK mahdollistaa potilastietojen reaaliaikaisen käsittelyn suoraan kentällä ja hoitolaitoksissa ensihoitohenkilöstön toimesta. EHK on toteutettu toimimaan myös kosketusnäytöllisillä Windows-päätelaitteilla.
EHK ei ole itsenäinen sovellus, vaan se on integroitu toimimaan reaaliaikaisesti osana laajempaa viranomaisten yhteistä kenttäjohtojärjestelmää (KEJO). EHK on KEJO-järjestelmän käyttöliittymässä oleva erillisnäkymä, joka on toteutettu erillisenä komponenttina KEJO-järjestelmään johtuen siihen liittyvistä erityispiirteistä. KEJO-järjestelmän tuki-, ylläpito- ja kehityspalvelut eivät ole tämän hankinnan kohteena.
Ensihoitokertomusnäkymän avulla täytetään, tallennetaan ja siirretään potilastietoja muihin järjestelmiin. Näkymän tietosisältö vastaa THL:n valtakunnallisesti määrittelemää ensihoitokertomuksen rakenteellista tietosisältöä. Kirjauksia ja muokkauksia pystytään tekemään useilla laitteilla yhtäaikaisesti ja tiedot tallennetaan kansalliseen terveysarkis-toon (Kanta). Kanta-integraatio on toteutettu osana KEJO-järjestelmää.
EHK-ohjelmisto mahdollistaa myös muiden lääkinnällisten laitteiden (kuten defibrillaattoreiden) tuottamien tietojen tuomisen osaksi potilastietoja.
EHK-ohjelmiston omistaa Poliisihallitus, jolla on myös järjestelmän ylläpidon ja kehittämisen koordinaatiovastuu. Poliisihallituksella on voimassa olevat sopimukset järjestelmän tuki-, ylläpito- ja jatkokehityspalveluista kaupallisten sovellustoimittajien kanssa. Yksi nykyisen toimittajakonsortion jäsenistä on rekisteröitynyt EHK-ohjelmiston valmistajaksi ja vastaa tällä hetkellä EHK-ohjelmistoon liittyvistä lääkinnällisen laitteen valmistajan velvoitteista. Poliisihallituksella on kuitenkin oikeudet EHK-ohjelmiston lähdekoodiin ja oikeus muokata ja kehittää EHK-ohjelmistoa edelleen itse tai kolmannen osapuolen avustuksella.
Ohjelmisto on tällä hetkellä tuotantokäytössä ja sitä myös jatkokehitetään tulevina vuo-sina edelleen merkittävästi. Jatkokehityksen henkilötyövuosiarvio on vuodesta 2027 eteenpäin noin 1-2 htv/vuosi. Arviot on annettu sitoumuksetta.
Ohjelmisto on usean eri toimialan yhteinen korkean käytettävyyden ohjelmisto ja sitä käytetään sekä kenttäolosuhteissa langattomien tiedonsiirtoyhteyksien avulla mobiilisti että toimistotyössä.
Ohjelmiston tuotantoympäristön palvelin- ja tietoliikenneratkaisut perustuvat Valtorin TUVE-palveluiden päälle rakennettuihin kokonaisuuksiin. Valtori vastaa järjestelmän alustan ja infrapalveluiden tuottamisesta. Toimittajalla ei ole pääsyä tuotantoympäristöihin. Poliisihallitus ylläpitää tuotantoympäristöä ja hankkii toimittajalta virka-aikaista tukea virheiden ja ongelmatilanteiden selvittämiseen sekä palvelua järjestelmän kehittämiseen.
EHK-ohjelmiston luotettavuus, suorituskyky ja käytettävyys ovat ensisijaisen tärkeitä joh-tuen järjestelmän kriittisestä käyttötarkoituksesta.
Tarkempi hankinnan kohteen kuvaus on liitteessä 1.
Hankinnan ennakoitu arvo laskettuna julkisista puolustus- ja turvallisuushankinnoista annetun lain (1531/2011) mukaisesti neljälle (4) vuodelle on
2–3,5 miljoonaa euroa (alv 0 %). Tulevien hankintojen määrä riippuu turvallisuusviranomaisten järjestelmäkehitystarpeista ja käytettävissä olevasta rahoituksesta. Määrä voi merkittävästi vaihdella jatkokehitystarpeiden ja käytettävissä olevan rahoituksen mukaisesti. Ennakoitu arvo perustuu arviolta 625-1000 henkilötyöpäivän vuotuiseen hankintavolyymiin. Arviot on annettu sitoumuksetta.
Poliisihallitus käynnisti samaa hankinnan kohdetta koskeneen kilpailutuksen 11.11.2025 julkaistulla hankintailmoituksella (Hilma-numero 2025-033781, TED-numero 747306-2025). Kyseinen hankintamenettely (POL-2025-141954) keskeytettiin 13.11.2025 tehdyllä päätöksellä, koska ilmeni, että osallistumispyynnön liitteenä olleesta hankinnan kohteen kuvauksesta puuttui olennainen tieto lääkinnällisen laitteen valmistajan vastuusta. Osallistumispyynnöstä ei käynyt riittävän selvästi ilmi, että valmistajan vastuu tulee valitulle toimittajalle, jonka tulee sertifioida Ensihoitokertomus-ohjelmisto lääkinnällisenä laitteena. Asia on tarkennettu liitteeseen 1 Hankinnan kohteen kuvauksen kohtiin 2 ja 3.1. Lisäksi hankinnan aikataulua on päivitetty uuden menettelyn mukaiseksi.,
Ala-Malmin puiston kiviurakka 2026
Ala-Malmin puiston kiviurakka 2026 TARJOUSPYYNTÖ
Stara, Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos, pyytää tarjoustanne Ala-Malmin puiston kivitöistä tämän tarjouspyynnön ja liitteenä olevien tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti.
Hankintayksikkö on Stara. Hankinta tulee Staran Kaupunki-infran rakentamisen osaston käyttöön Ala-Malmin puiston kivitöissä. Työkohde sijaitsee Malmin (38.) kaupunginosassa. Kyseessä on rakennetun puiston peruskorjaus tiiviisti rakennetussa kaupunkiympäristössä. Urakka-aika toteutuu rajoitetusti eri osa-alueilla 1.4. - 31.10.2026 välisenä aikana. Urakoitsija voi aloittaa työt kohteen osa-alueilla Staran töiden toteutumisasteen ja sääolosuhteiden salliessa, arviolta toukokuun alussa.
Hankinnan kohteena on tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaiset maatiili- ja kivimateriaalit asennettuina työkohteeseen liitteenä olevien työselostuksen ja suunnitelmapiirustusten mukaisesti.
Hankinta toteutetaan kiinteähintaisena kokonaishintaurakkana ja sitä toteuttamaan valitaan yksi urakoitsija.
Tämä hankintailmoitus on lähetetty julkaistavaksi 18.11.2025 Hilma -julkisten hankintojen ilmoituskanavassa ja Tarjouspalvelussa, jonka kautta tarjous tulee myös laatia ja toimittaa.
URAKKA-ALUE
Urakka-alue käsittää Ala-Malmin puiston vaiheen 1 kunnostuksen kivityöt. Kohde sijaitsee Malmin (38.) kaupunginosassa. Kyseessä on jo rakennetun puiston peruskorjaus. Suunnittelualueeseen kuuluu Ala-Malmin puiston lisäksi siihen liittyvät Ala-Malminraitti, sekä Malmitalon edusta puiston reunalla. Urakka-alue on rajattu piirustuksessa VIO 6392/1000 vihreällä pohjavärillä ja merkinnällä "vaihe 1". Työalueeseen kuluu myös risteävien ja liittyvien katujen työt rakenteiden liittämisen edellyttämässä laajuudessa.
URAKKA-AIKA
Urakka-aika on 1.4. - 31.10.2026. Huomioitavaa on että urakka-alue on jaettu kahteen osaan joilla on eri toteutusaika.
Urakka-alueesta piirustuksessa VIO 6392/1000 vinoviivoitetun alueen kivityöt voivat alkaa vasta kesäkuussa, ja alueen kiveyksen tulee olla valmis 31.7.2026 mennessä.
Puutarha-alueen (ikivihreä puutarha, heinätarha, ruusutarha ja perennatarha) kivitöiden tulee olla valmiit 31.10.2026 mennessä.
Urakoitsija voi aloittaa työt kohteessa Staran töiden toteutumisasteen ja sääolosuhteiden salliessa, arviolta toukokuun alussa. Kaikkien urakkaan kuuluvien kivitöiden tulee olla täysin valmiit lokakuun loppuun mennessä.
TARJOUKSEN LAADINTA
Tarjoajan tulee sisällyttää tarjoamaansa kiinteään urakkasummaan sovitun työtuloksen aikaansaamiseksi kaikkien tarpeellisten materiaalien hankinnan, työstämisen ja asentamisen kaikki kustannukset, sekä asennustyöhön liittyvät työvoiman ja kaluston kaikki kustannukset.
Tarkat kivimäärät, niiden koot, pintakäsittelyt ja asennustavat ilmenevät tämän tarjouspyynnön liitteenä olevista työselostuksesta ja suunnitelmapiirustuksista. Tarjoaja yksin vastaa kivi- ja työmäärien laskemisesta tarjouslaskentaa varten.
Materiaalin hinnan muutokset sopimuskaudella eivät vaikuta sopimushintaan.
TARJOUKSEN LAADINTA
Tarjoajan tulee sisällyttää tarjoamaansa kiinteään urakkasummaan sovitun työtuloksen aikaansaamiseksi kaikkien tarpeellisten materiaalien hankinnan, työstämisen ja asentamisen kaikki kustannukset, sekä asennustyöhön liittyvät työvoiman ja kaluston kaikki kustannukset.
Tarkat kivimäärät, niiden koot, pintakäsittelyt ja asennustavat ilmenevät tämän tarjouspyynnön liitteenä olevista työselostuksesta ja suunnitelmapiirustuksista. Tarjoaja yksin vastaa kivi- ja työmäärien laskemisesta tarjouslaskentaa varten.
Materiaalin hinnan muutokset sopimuskaudella eivät vaikuta sopimushintaan.
TARJOUSKILPAILU
Tarjoukset tulee jättää tarjouspyynnön mukaisesta kokonaisuudesta määräaikaan mennessä.
Staran hankintayksikkö tarkastaa tarjoajien soveltuvuuden ja hyväksyttää tarjotun materiaalin Kaupunkiympäristön toimialan edustajilla ennen hankintapäätöksen tekemistä. Hankintakilpailun voittaa soveltuvista tarjoajista edullisimman tarjoushinnan antanut tarjoaja.
Sopimus urakan toteuttamisesta tehdään liitteenä 1 toimitetun urakkasopimusmallin mukaisesti.
TYÖN SUORITUS
Kivitöiden tulee edetä tilaajan ja sopimustoimittajan yhdessä sopiman toteutusaikataulun mukaan ja olla täysin valmiit tapahtumakentän osalta 31.7.2026 ja muilta osin 31.10.2026 mennessä.
Urakkasumman laskutus tapahtuu työn osa-alueiden valmistumisen mukaan aikataulutetun maksuerätaulukon perusteella. Urakoitsija hakee valmistuneen osa-alueen laskutuslupaa. Tilaajan ja rakennuttajan edustajat varmistavat työsuorituksen laadun ennen maksuerän laskutuksen hyväksymistä.
Tilaajalla on oikeus sakottaa aikataulutettujen osa-alueiden valmistumisen viivästymisestä. Poikkeaminen hyväksytyistä kivilajeista, materiaalin tai työn laadusta johtaa sopimuksen mukaisiin sanktioihin..
YMPÄRISTÖSELOSTE
Urakoitsijan tulee esittää toimittamistaan materiaaleista julkaisemattomat ympäristöselosteet EPD-laskelmamenettelyn muodossa laadittuna (vaiheet A1-A3). Selosteet tulee toimittaa 31.10.2026 mennessä.
KIERTOTALOUSRAPORTOINTI
Kohteessa seurataan kierrätettävien kivimateriaalien purkutöiden ja uudelleenasennustöiden työaikamenekkiä. Urakoitsijan tulee raportoida erikseen ilmoitettavien kivirakenteiden purku-, puhdistus- ja asennustöiden ajankäyttö.,
Raitioteiden ja metron sähkönsyöttöasemien päivystys- ja kunnossapitotyöt -puitejärjestely
Raitioteiden ja metron sähkönsyöttöasemien päivystys- ja kunnossapitotyöt -puitejärjestely Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy järjestää hankintailmoituksella yksilöityjen hankintayksiköiden (jäljempänä myös "Tilaaja" tai "hankintayksikkö") toimeksiannosta tarjouskilpailun raitioteiden ja metron sähkönsyöttöasemien kunnossapito- ja päivystystöiden puitejärjestelystä tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.
Palvelun kohteena on tilaajan omistamien raitiotien ja metron sähkönsyöttöasemien sekä sähköbussien latausasemien kunnossapitotyön suunnittelu, toteutus, valvonta ja raportointi. Tarjouspyynnön liitteenä olevan Palvelukuvauksen liitteessä 2 on määritetty raitiotieradan sähkönsyöttöasemien huoltokierto ja liitteessä 3 on esitetty Palveluun kuuluva metron sähkönsyöttöasemien relekoestuksen työohje. Sopimukseen kuuluvat sähkönsyöttöasemat on lueteltu liitteessä 1.
Puitejärjestelyä ei ole jaettu osa-alueisiin. Työn sisällöstä johtuen hankintaa ei ole perusteltua jakaa pienempiin osiin.,
Ylä-Malmin torin kiviurakka 2026
Ylä-Malmin torin kiviurakka 2026 TARJOUSPYYNTÖ
Stara, Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos, pyytää tarjoustanne Ylä-Malmin torin kivitöistä tämän tarjouspyynnön ja liitteenä olevien tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti.
Hankintayksikkö on Stara. Hankinta tulee Staran Kaupunki-infran rakentamisen osaston käyttöön Ylä-Malmin torin kivitöissä. Työkohde sijaitsee Malmin (38.) kaupunginosassa. Kyseessä on rakennetun torin perusparannus erittäin tiiviisti rakennetussa kaupunkiympäristössä. Urakka-aika on 1.4. - 31.8.2026. Urakoitsija voi aloittaa työt Staran töiden toteutumisasteen ja sääolosuhteiden salliessa, arviolta toukokuun alussa.
Hankinnan kohteena on tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaiset maatiili- ja kivimateriaalit asennettuina työkohteeseen liitteenä olevien työselostuksen ja suunnitelmapiirustusten mukaisesti.
Hankinta toteutetaan kiinteähintaisena kokonaishintaurakkana ja sitä toteuttamaan valitaan yksi urakoitsija.
Tämä hankintailmoitus on lähetetty julkaistavaksi 18.11.2025 Hilma -julkisten hankintojen ilmoituskanavassa ja Tarjouspalvelussa, jonka kautta tarjous tulee myös laatia ja toimittaa.
URAKKA-ALUE
Urakka-alue rajautuu kaakkoislaidalta liike- ja toimistorakennusten korttelialueeseen, etelä- ja koilliskulmalta Kaupparaittiin, koillisreunalta kerrostalokorttelialueeseen ja lounaisreunalta
kerrostalo- ja liikekortteleihin sekä Torikatuun ja luoteisreunalta kokoojakatuun Malmin raittiin. Urakka-alue käy ilmi piirustuksesta "Asemapiirustus 32105/11". Toria reunustavissa kiinteistöissä on sekä asumista että liikehuoneistoja ja torin kaakkoispäädyssä sijaitsee kauppakeskus. Työalueeseen kuluu myös risteävien ja liittyvien katujen työt rakenteiden liittämisen edellyttämässä laajuudessa.
URAKKA-AIKA
Urakka-aika on 1.4. - 31.8.2026. Urakoitsija voi aloittaa työt kohteessa Staran töiden toteutumisasteen ja sääolosuhteiden salliessa, arviolta toukokuun alussa. Kaikkien urakkaan kuuluvien kivitöiden tulee olla täysin valmiit elokuun loppuun mennessä.
TARJOUKSEN LAADINTA
Tarjoajan tulee sisällyttää tarjoamaansa kiinteään urakkasummaan sovitun työtuloksen aikaansaamiseksi kaikkien tarpeellisten materiaalien hankinnan, työstämisen ja asentamisen kaikki kustannukset, sekä asennustyöhön liittyvät työvoiman ja kaluston kaikki kustannukset.
Tarkat kivimäärät, niiden koot, pintakäsittelyt ja asennustavat ilmenevät tämän tarjouspyynnön liitteenä olevista työselostuksesta ja suunnitelmapiirustuksista. Tarjoaja yksin vastaa kivi- ja työmäärien laskemisesta tarjouslaskentaa varten.
Materiaalin hinnan muutokset sopimuskaudella eivät vaikuta sopimushintaan.
TARJOUSKILPAILU
Tarjoukset tulee jättää tarjouspyynnön mukaisesta kokonaisuudesta määräaikaan mennessä.
Staran hankintayksikkö tarkastaa tarjoajien soveltuvuuden ja hyväksyttää tarjotun materiaalin Kaupunkiympäristön toimialan edustajilla ennen hankintapäätöksen tekemistä. Hankintakilpailun voittaa soveltuvista tarjoajista edullisimman tarjoushinnan antanut tarjoaja.
Sopimus urakan toteuttamisesta tehdään liitteenä 1 toimitetun urakkasopimusmallin mukaisesti.
TYÖN SUORITUS
Kivitöiden tulee edetä tilaajan ja sopimustoimittajan yhdessä sopiman toteutusaikataulun mukaan ja olla täysin valmiit 31.8.2026 mennessä.
Urakkasumman laskutus tapahtuu työn osa-alueiden valmistumisen mukaan aikataulutetun maksuerätaulukon perusteella. Urakoitsija hakee valmistuneen osa-alueen laskutuslupaa. Tilaajan ja rakennuttajan edustajat varmistavat työsuorituksen laadun ennen maksuerän laskutuksen hyväksymistä.
Tilaajalla on oikeus sakottaa aikataulutettujen osa-alueiden valmistumisen viivästymisestä. Poikkeaminen hyväksytyistä kivilajeista, materiaalin tai työn laadusta johtaa sopimuksen mukaisiin sanktioihin.
YMPÄRISTÖSELOSTE
Urakoitsijan tulee esittää toimittamistaan materiaaleista julkaisemattomat ympäristöselosteet EPD-laskelmamenettelyn muodossa laadittuna (vaiheet A1-A3). Selosteet tulee toimittaa 31.8.2026 mennessä.,
Apteekki- ja lääkkeiden koneellisen annosjakelupalvelun hankinta
Hankinnan kohteena on Keski-Suomen hyvinvointialueen koti- ja asumispalveluiden vastuualueen oman tuotannon asiakkaiden apteekki- ja lääkkeiden koneellinen annosjakelupalvelu.
Lääkkeiden annosjakelupalveluja hankitaan ikääntyneiden ja erityisryhmien (vammaisten, kehitysvammaisten, mielenterveys- ja päihdekuntoutujien) asumis- ja kotihoitopalveluiden asiakkaille. Annosjakelun piiriin kuuluvat kaikki asiakkaat, joille on todettu tarve lääkkeiden koneelliseen annosjakeluun ja joiden kohdalla annosjakelu soveltuu lääkehoidon toteuttamiseen. Koneellinen annosjakelupalvelu sisältää alustavasti liitteessä 2 mainittujen Tilaajan toimintayksiköiden asiakkaiden lääkehuollon hoitamisen, johon sisältyvät vähintään lääkkeiden annosjakelun aloitus, koneellinen annosjakelu kahden (2) viikon välein kerta-annoksiin, asiakkaiden reseptien hallinnointi, asiakkaiden lääkityksen annosjakeluun soveltuvuuden arviointi, yhteisvaikutusten arviointi sekä lääkityksen tarkistus. Palveluun sisältyy myös asiakkaan muiden reseptilääkkeiden (esim. annosjakeluun sopimattomat, kuten injektiovalmisteet, lääkelaastarit, inhalaatiovalmisteet) ja itsehoitovalmisteiden toimitus sekä lääkkeiden aikataulunmukaiset kuljetus sekä kiirekuljetus toimintayksiköihin.
Palvelun tarkempi kuvaus on liitteessä 1 Palvelukuvaus.
Palvelun laadulliset vaatimukset on huomioitu ehdottomina vaatimuksina hankinta-asiakirjoissa. Hyvinvointialue on jaettu 13 osa-alueeseen, jotka vertaillaan osa-aluekohtaisesti. Tarjoaja voi tarjota yhtä tai useampaa osa-aluetta. Osa-alueiden sisäisiä osatarjouksia ei sallita.
Kilpailutuksen perusteella valitaan jokaiselle alueelle vähintään yksi (1) palveluntuottaja siten kuin tarjouspyynnön kohdassa "Päätöksenteon perusteet" on kuvattu.
Sopimuskausi on määräaikainen kaksi (2) vuotta. Sopimusta voidaan jatkaa kahdella yhden (1) vuoden optiokaudella., Kilpailutusalue HVA-Länsi Kilpailutusalueeseen HVA-Länsi kuuluvat toimintayksiköt ja asiakasmäärät 10/2025 on esitetty liitteessä 2.
Hankintayksikkö ei sitoudu mihinkään tiettyyn hankintamäärään, vaan hankinnan määrä riippuu tarpeesta.
Hankintasopimus tulee aikaisintaan voimaan, kun kilpailutuksen perusteella tehtävä hankintapäätös on lainvoimainen. Sopimuksen mukainen toiminta ei kuitenkaan ala ennen kuin hyvinvointialueelle siirtyneet voimassa olevat kyseistä palvelua koskevat sopimukset ovat päättyneet. Palveluntuottajalla tulee olla valmius aloittaa palvelutuotanto heti aiempien sopimusten päätyttyä., Kilpailutusalue JKL-Länsi Kilpailutusalueeseen JKL-Länsi kuuluvat toimintayksiköt ja asiakasmäärät 10/2025 on esitetty liitteessä 2.
Hankintayksikkö ei sitoudu mihinkään tiettyyn hankintamäärään, vaan hankinnan määrä riippuu tarpeesta.
Hankintasopimus tulee aikaisintaan voimaan, kun kilpailutuksen perusteella tehtävä hankintapäätös on lainvoimainen. Sopimuksen mukainen toiminta ei kuitenkaan ala ennen kuin hyvinvointialueelle siirtyneet voimassa olevat kyseistä palvelua koskevat sopimukset ovat päättyneet. Palveluntuottajalla tulee olla valmius aloittaa palvelutuotanto heti aiempien sopimusten päätyttyä., Kilpailutusalue JKL-Etelä Kilpailutusalueeseen JKL-Etelä kuuluvat toimintayksiköt ja asiakasmäärät 10/2025 on esitetty liitteessä 2.
Hankintayksikkö ei sitoudu mihinkään tiettyyn hankintamäärään, vaan hankinnan määrä riippuu tarpeesta.
Hankintasopimus tulee aikaisintaan voimaan, kun kilpailutuksen perusteella tehtävä hankintapäätös on lainvoimainen. Sopimuksen mukainen toiminta ei kuitenkaan ala ennen kuin hyvinvointialueelle siirtyneet voimassa olevat kyseistä palvelua koskevat sopimukset ovat päättyneet. Palveluntuottajalla tulee olla valmius aloittaa palvelutuotanto heti aiempien sopimusten päätyttyä., Kilpailutusalue JKL-Keski Kilpailutusalueeseen JKL-Keski kuuluvat toimintayksiköt ja asiakasmäärät 10/2025 on esitetty liitteessä 2.
Hankintayksikkö ei sitoudu mihinkään tiettyyn hankintamäärään, vaan hankinnan määrä riippuu tarpeesta.
Hankintasopimus tulee aikaisintaan voimaan, kun kilpailutuksen perusteella tehtävä hankintapäätös on lainvoimainen. Sopimuksen mukainen toiminta ei kuitenkaan ala ennen kuin hyvinvointialueelle siirtyneet voimassa olevat kyseistä palvelua koskevat sopimukset ovat päättyneet. Palveluntuottajalla tulee olla valmius aloittaa palvelutuotanto heti aiempien sopimusten päätyttyä., Kilpailutusalue JKL-Pohjoinen Kilpailutusalueeseen JKL-Pohjoinen kuuluvat toimintayksiköt ja asiakasmäärät 10/2025 on esitetty liitteessä 2.
Hankintayksikkö ei sitoudu mihinkään tiettyyn hankintamäärään, vaan hankinnan määrä riippuu tarpeesta.
Hankintasopimus tulee aikaisintaan voimaan, kun kilpailutuksen perusteella tehtävä hankintapäätös on lainvoimainen. Sopimuksen mukainen toiminta ei kuitenkaan ala ennen kuin hyvinvointialueelle siirtyneet voimassa olevat kyseistä palvelua koskevat sopimukset ovat päättyneet. Palveluntuottajalla tulee olla valmius aloittaa palvelutuotanto heti aiempien sopimusten päätyttyä., Kilpailutusalue HVA-Itä Kilpailutusalueeseen HVA-Itä kuuluvat toimintayksiköt ja asiakasmäärät 10/2025 on esitetty liitteessä 2.
Hankintayksikkö ei sitoudu mihinkään tiettyyn hankintamäärään, vaan hankinnan määrä riippuu tarpeesta.
Hankintasopimus tulee aikaisintaan voimaan, kun kilpailutuksen perusteella tehtävä hankintapäätös on lainvoimainen. Sopimuksen mukainen toiminta ei kuitenkaan ala ennen kuin hyvinvointialueelle siirtyneet voimassa olevat kyseistä palvelua koskevat sopimukset ovat päättyneet. Palveluntuottajalla tulee olla valmius aloittaa palvelutuotanto heti aiempien sopimusten päätyttyä., Kilpailutusalue JKL-Itä Kilpailutusalueeseen JKL-Itä kuuluvat toimintayksiköt ja asiakasmäärät 10/2025 on esitetty liitteessä 2.
Hankintayksikkö ei sitoudu mihinkään tiettyyn hankintamäärään, vaan hankinnan määrä riippuu tarpeesta.
Hankintasopimus tulee aikaisintaan voimaan, kun kilpailutuksen perusteella tehtävä hankintapäätös on lainvoimainen. Sopimuksen mukainen toiminta ei kuitenkaan ala ennen kuin hyvinvointialueelle siirtyneet voimassa olevat kyseistä palvelua koskevat sopimukset ovat päättyneet. Palveluntuottajalla tulee olla valmius aloittaa palvelutuotanto heti aiempien sopimusten päätyttyä., Kilpailutusalue HVA-Kaakko Kilpailutusalueeseen HVA-Kaakko kuuluvat toimintayksiköt ja asiakasmäärät 10/2025 on esitetty liitteessä 2.
Hankintayksikkö ei sitoudu mihinkään tiettyyn hankintamäärään, vaan hankinnan määrä riippuu tarpeesta.
Hankintasopimus tulee aikaisintaan voimaan, kun kilpailutuksen perusteella tehtävä hankintapäätös on lainvoimainen. Sopimuksen mukainen toiminta ei kuitenkaan ala ennen kuin hyvinvointialueelle siirtyneet voimassa olevat kyseistä palvelua koskevat sopimukset ovat päättyneet. Palveluntuottajalla tulee olla valmius aloittaa palvelutuotanto heti aiempien sopimusten päätyttyä., Kilpailutusalue HVA-Pohjonen Kilpailutusalueeseen HVA-Pohjonen kuuluvat toimintayksiköt ja asiakasmäärät 10/2025 on esitetty liitteessä 2.
Hankintayksikkö ei sitoudu mihinkään tiettyyn hankintamäärään, vaan hankinnan määrä riippuu tarpeesta.
Hankintasopimus tulee aikaisintaan voimaan, kun kilpailutuksen perusteella tehtävä hankintapäätös on lainvoimainen. Sopimuksen mukainen toiminta ei kuitenkaan ala ennen kuin hyvinvointialueelle siirtyneet voimassa olevat kyseistä palvelua koskevat sopimukset ovat päättyneet. Palveluntuottajalla tulee olla valmius aloittaa palvelutuotanto heti aiempien sopimusten päätyttyä., Kilpailutusalue HVA-Äänekoski Kilpailutusalueeseen HVA-Äänekoski kuuluvat toimintayksiköt ja asiakasmäärät 10/2025 on esitetty liitteessä 2.
Hankintayksikkö ei sitoudu mihinkään tiettyyn hankintamäärään, vaan hankinnan määrä riippuu tarpeesta.
Hankintasopimus tulee aikaisintaan voimaan, kun kilpailutuksen perusteella tehtävä hankintapäätös on lainvoimainen. Sopimuksen mukainen toiminta ei kuitenkaan ala ennen kuin hyvinvointialueelle siirtyneet voimassa olevat kyseistä palvelua koskevat sopimukset ovat päättyneet. Palveluntuottajalla tulee olla valmius aloittaa palvelutuotanto heti aiempien sopimusten päätyttyä., Kilpailutusalue HVA-SSKoU Kilpailutusalueeseen HVA-SSKoU kuuluvat toimintayksiköt ja asiakasmäärät 10/2025 on esitetty liitteessä 2.
Hankintayksikkö ei sitoudu mihinkään tiettyyn hankintamäärään, vaan hankinnan määrä riippuu tarpeesta.
Hankintasopimus tulee aikaisintaan voimaan, kun kilpailutuksen perusteella tehtävä hankintapäätös on lainvoimainen. Sopimuksen mukainen toiminta ei kuitenkaan ala ennen kuin hyvinvointialueelle siirtyneet voimassa olevat kyseistä palvelua koskevat sopimukset ovat päättyneet. Palveluntuottajalla tulee olla valmius aloittaa palvelutuotanto heti aiempien sopimusten päätyttyä., Kilpailutusalue HVA-Saarijärvi Kilpailutusalueeseen HVA-Saarijärvi kuuluvat toimintayksiköt ja asiakasmäärät 10/2025 on esitetty liitteessä 2.
Hankintayksikkö ei sitoudu mihinkään tiettyyn hankintamäärään, vaan hankinnan määrä riippuu tarpeesta.
Hankintasopimus tulee aikaisintaan voimaan, kun kilpailutuksen perusteella tehtävä hankintapäätös on lainvoimainen. Sopimuksen mukainen toiminta ei kuitenkaan ala ennen kuin hyvinvointialueelle siirtyneet voimassa olevat kyseistä palvelua koskevat sopimukset ovat päättyneet. Palveluntuottajalla tulee olla valmius aloittaa palvelutuotanto heti aiempien sopimusten päätyttyä., Kilpailutusalue HVA-KKKK Kilpailutusalueeseen HVA-KKKK kuuluvat toimintayksiköt ja asiakasmäärät 10/205 on esitetty liitteessä 2.
Hankintayksikkö ei sitoudu mihinkään tiettyyn hankintamäärään, vaan hankinnan määrä riippuu tarpeesta.
Hankintasopimus tulee aikaisintaan voimaan, kun kilpailutuksen perusteella tehtävä hankintapäätös on lainvoimainen. Sopimuksen mukainen toiminta ei kuitenkaan ala ennen kuin hyvinvointialueelle siirtyneet voimassa olevat kyseistä palvelua koskevat sopimukset ovat päättyneet. Palveluntuottajalla tulee olla valmius aloittaa palvelutuotanto heti aiempien sopimusten päätyttyä.,
Oppimistulosten arviointipalvelun hankinta
Oppimistulosten arviointipalvelun hankinta Vantaan kaupunki hankkii vuosille 2026–2029 oppimistulosten arviointipalvelua perusopetuksen äidinkielen ja matematiikan osaamisen seurantaan. Arvioinnit kohdistuvat perusopetuksen nivelvaiheisiin: 2.-3. vuosiluokkien nivelvaihe, 6.-7. vuosiluokkien nivelvaihe sekä päättöarvioinnin osalta vuosiluokkaan 9. Arvioinnit toteutetaan sähköisesti suomeksi ja ruotsiksi. Hankinnan tavoitteena on tuottaa vertailukelpoista tietoa oppilaiden osaamistasosta ja sen kehittymisestä suhteessa opetussuunnitelman perusteiden tavoitteisiin sekä kansalliseen osaamistasoon.
Palvelu sisältää toteutusohjeet, arviointitehtävät digitaalisesti toteutettuna, tulosten pisteytyksen ja raportoinnin.
Palvelun tulee olla opetussuunnitelmaan perustuva ja sisältää oppimistulosten vertailu suhteessa opetussuunnitelman perusteiden tavoitteisiin ja kansalliseen osaamistasoon. Kansallinen vertailu tulee perustua edustavaan otokseen. Palvelun tulee sisältää oppimistulosten kehityksen seuranta pitkittäisasetelman avulla.
Palveluntuottajalta edellytetään kokemusta vastaavista arvioinneista ja kykyä tuottaa luotettavaa, kansallisesti vertailukelpoista aineistoa pitkittäisarviointiasetelmassa.
Hankinnan kohteen tarkempi kuvaus liitteessä 2 Palvelukuvaus ja hankittavan kohteen tekniset vaatimukset liitteessä 3 Tekniset vaatimukset.
Tilaaja varaa oikeuden jatkaa sopimusta 1.1.2030-31.12.2030.
Tarjoajalla tulee olla mahdollisuus, Tilaajan niin halutessa, toteuttaa koulutulokkaiden äidinkielen taidon arviointi 1. luokan alussa S1/S2-opetusryhmien valinnan tueksi. Tilaaja tilaa kyseisen arvioinnin erikseen ja se tulee hinnoitella tarjouksessa erillisenä optiona.,
Vaarallisten jätteiden keräily, pakkaus sekä kuljetus edelleen käsiteltäväksi
Vaarallisten jätteiden keräily, pakkaus sekä kuljetus edelleen käsiteltäväksi Pohjois-Satakunnan Jätteidenkäsittely Oy pyytää tarjouksia koskien Kankaanpään kaupungin vastuulla olevien vaarallisten jätteiden keräilyä, pakkausta sekä niiden kuljetusta edelleen käsiteltäväksi tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti.
Sopimuskausi on 1.1.2026 – 31.12.2027.
Sopimus voidaan uudistaa vuodeksi kerrallaan kaksi kertaa varsinaisen sopimuskauden jälkeen (optiovuodet 1+1) ajaksi 1.1.2028 – 31.12.2029. Tilaaja päättää optioiden käytöstä.,
Tuntityönä tehtävät ilmanvaihtotyö
Tuntityönä tehtävät ilmanvaihtotyö Tuntityönä teetettävät ilmanvaihto, jotka ovat usein nopeasti käynnistyviä, ja työmäärältään sekä sisällöltään vaikeasti urakaksi sovitettavia.,
Tuntityönä tehtävät putkityöt
Tuntityönä tehtävät putkityöt Tuntityönä teetettävät putkityöt, jotka ovat usein nopeasti käynnistyviä, ja työmäärältään sekä sisällöltään vaikeasti urakaksi sovitettavia.,
Tuntityönä tehtävät sähkötyöt
Tuntityönä tehtävät sähkötyöt Tuntityönä teetettävät sähkötyöt, jotka ovat usein nopeasti käynnistyviä, ja työmäärältään sekä sisällöltään vaikeasti urakaksi sovitettavia.,
Tuntityönä tehtävät rakennustyöt
Tuntityönä tehtävät rakennustyöt Tuntityönä teetettävät rakennustyöt, jotka ovat usein nopeasti käynnistyviä, ja työmäärältään sekä sisällöltään vaikeasti urakaksi sovitettavia.,
Espoon kultturikeskus, Tapiolasalin akustiset parannukset
Espoon kultturikeskus, Tapiolasalin akustiset parannukset Espoon kaupunki Tilapalvelut-liikelaitos (myöhemmin rakennuttaja) pyytää tarjouksia Tapiolasalin akustisista parannuksista.
Urakan sisältö lyhyesti: salin akustiikkaa ja näyttämön toiminnallisuutta parannetaan. Näyttämön sivulla olevat siirtoseinät sekä takaseinän pintarakenteet ja akustiset osat uusitaan. Salin akustiset verhot uusitaan. Katsomon kattoon asennetaan akustiikkaa parantavia elementtejä.
Tarkempi kuvaus hankinnasta on tarjouspyynnön teknisissä ja kaupallisissa asiakirjoissa.
TUTUSTUMISKÄYNTI:
Tilaaja edellyttää Tarjoajan osallistuvan tilaajan järjestämälle pakolliselle tutustumiskäynnille ennen tarjoamista. Pakollinen tutustumiskäynti järjestetään
ke 26.11.2025 14-15.00, ke 3.12.2025 klo 14-15.00, pe 5.12.2025 klo 12-13:00 sekä ma 8.12.2025 klo 14-15:00.
Tutustumiskäynnille tulee ilmoittautua etukäteen viimeistään haluttua tutustumispäivää edeltävänä arkipäivänä klo 15:00 mennessä sähköpostilla osoitteeseen arvo.pount@espoo.fi.
Kohteen osoite on Kulttuuriaukio 2, Espoo.
Tilaaja hylkää tarjouksen, mikäli tarjoaja ei ole tutustunut kohteeseen Tilaajan järjestämällä tutustumiskäynnillä.,
Vt 24 Kalliolan koulun jkp, Hollola
Vt 24 Kalliolan koulun jkp, Hollola Urakka on kokonaishintaperusteinen kokonaisurakka (KU).
Hanke sijaitsee Päijät-Hämeen maakunnassa, Hollolan kunnassa, Vesikansan alueella valtatien 24 (Vesikansantie) länsipuolella.
Urakassa rakennetaan uutta ja parannetaan vanhaa jalankulku- ja pyöräily-yhteyttä Kalliolan koululta pohjoiseen noin 0,5 kilometriä valtatien 24 yhteydessä. Lisäksi hankkeessa rakennetaan valaistusta jalankulku- ja pyöräilyväylälle.
Tarkempi kuvaus on esitetty tarjouspyynnön asiakirjoissa.,