Ensihoitoajoneuvojen hankinta Etelä-Savon ja Keski-Suomen hyvinvointialueille

Suomi | Etelä-Savon hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 29.11.2025 Määräaika: Umpeutunut | 12.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Ensihoitoajoneuvojen hankinta Etelä-Savon ja Keski-Suomen hyvinvointialueille Etelä-Savon hyvinvointialue ja Keski-Suomen hyvinvointialue pyytävät tarjousta ensihoitoajoneuvojen koritöiden hankinnasta tilaajan toimittamalle alustalle, sekä toimittajan kokonaisratkaisuna (sis. ensihoitoajoneuvon alustan ja korityöt) tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. Tarjottavien ensihoitoajoneuvojen tulee täyttää tarjouspyynnössä ja sen liitteissä esitetyt vähimmäisvaatimukset.

Hankinnasta on julkaistu ennakkoilmoitus tarjouksen määräajan lyhentämiseksi 15.6.2025 (Hilma-numero: 2025-026354 / Ted-numero 392975-2025). Hankintayksikkö on keskeyttänyt hankinnan (Hilma-numero:2025-028636 / Ted-numero 550016-2025) ja tällä hankintailmoituksella käynnistää uuden hankintamenettelyn samasta hankinnan kohteesta, jolloin hankintayksikkö voi hyödyntää aiemmin julkaistua ennakkoilmoitusta myös tässä hankinnassa.

Kilpailutuksen perusteella tullaan valitsemaan yksi (1) toimittaja, jonka kanssa solmitaan hankintasopimus. Määräaikainen sopimuskausi on yhden vuoden mittainen, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana, kuitenkin korkeintaan yhteensä viiden (5) vuoden ajan.

Sopimuskauden on tarkoitus alkaa viimeistään joulukuussa 2025.

Hankintayksikkö ei sitoudu tiettyyn hankintamäärään sopimuskauden aikana, vaan hankinnat tehdään tarpeen mukaan. Ensihoitoajoneuvojen tilaukset hankintayksikkö kohtaisesti toteutetaan vain, jos Etelä-Savon tai Keski-Suomen hyvinvointialueen ensihoitoajoneuvojen hankintaan vuosittain budjetoidut määrärahat riittävät. Vuosittaiset hankintayksikkökohtaiset tilaukset tehdään vasta, kun kunkin vuoden rahoitus on varmistunut.,

Ilmoitusnumero 2025-035055
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Moottoriajoneuvot (34100000), Ensiapuautot (34114120), Ajoneuvojen korit, perävaunut tai puoliperävaunut (34200000), Ambulanssien korit (34211200)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1DA FI198
Osoitetiedot Etelä-Savon hyvinvointialue
Porrassalmenkatu 35-37 50100 Mikkeli FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

QGIS-ohjelmistoon liittyvät palvelut ja muut paikkatietoon liittyvät asiantuntijapalvelut

Suomi | Poliisihallitus
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 29.11.2025 Määräaika: Umpeutunut | 18.12.2025 13:00 Alkuperäinen ilmoitus

QGIS-ohjelmistoon liittyvät palvelut ja muut paikkatietoon liittyvät asiantuntijapalvelut Hankinnan kohteena ovat QGIS-ohjelmistoon liittyvät tuki-, koulutus-, sovelluskehitys- ja muut asiantuntijapalvelut (jäljempänä ”Palvelut”). QGIS on avoimen lähdekoodin paikkatieto-ohjelmisto. Palveluilla turvataan QGIS-ohjelmiston räätälöinnit (sovelluskehitys), tietoturvapäivitysten seuranta, käytön tuki, koulutus ja muu konsultointi.

Hankintayksikkönä toimii Poliisihallitus (jäljempänä myös "Tilaaja").

Palveluihin sisältyvät myös muut paikkatietoon liittyvät asiantuntijapalvelut. Toimittajan tehtävänä on asiantuntijapalveluna konsultoida Tilaajaa paikkatiedon hallitsemiseen, esittämiseen ja analysointiin liittyvissä tehtävissä sekä turvallisuusviranomaisten välisten integraatioiden ja datan yhteensovittamisessa.

QGIS-ohjelmistoa käyttävät useat turvallisuusviranomaiset, joille POL IT-keskus tuottaa ohjelmistoon liittyviä palveluita.

Tarjouspyyntö sisältää seuraavat liitteet:
Liite 1 Henkilötietojen käsittelyn ehdot
Liite 1.1 Henkilötietojen käsittelytoimien kuvaus
Liite 2 Turvallisuussopimus
Liite 2.1 Turvallisuusvaatimukset SALPID
Liite 2.2 Vaitiolositoumus (malli)
Liite 3 Hankinnan kohteen kuvaus ja palvelukuvaus
Liite 3.1 Palveluiden tietoturvaa koskevat vaatimukset
Liite 3.2 Code of Conduct - vastuullisuuden vähimmäisvelvoitteet
Liite 4 Hintalomake (tarjoaja täyttää ja liittää tarjoukseensa)
Liite 5 Asiantuntijalomake (tarjoaja täyttää ja liittää tarjoukseensa)
Liite 6 Palvelusopimusmalli
Liite 7 Alihankkijat (tarjoaja täyttää ja liittää tarjoukseensa)
Liite 8 Handi-palvelun kuvaus
Liite 9 JIT 2025 – Asiantuntijatyö
Liite 10 JIT 2025 – Tilaajan sovellukset ei-avoin
Liite 11 JIT 2025 – Yleiset ehdot

Hankinnan tavoiteaikataulu on:
- hankintapäätös 01/2026
- sopimuksen allekirjoittaminen 02/2026
- palvelun käynnistyminen 03/2026,

Ilmoitusnumero 2025-035242
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000), Tietotekniset tuki- ja neuvontapalvelut (72600000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Poliisihallitus
Vuorimiehentie 3 02151 Espoo FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Mestaritoiminta Oy & Järvenpään Mestariasunnot Oy: Julkisten- ja asuinkiinteistöjen kiinteistö- ja paloturvallisuuspalvelut

Suomi | Mestaritoiminta Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 29.11.2025 Määräaika: Umpeutunut | 18.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Mestaritoiminta Oy & Järvenpään Mestariasunnot Oy: Julkisten- ja asuinkiinteistöjen kiinteistö- ja paloturvallisuuspalvelut Hankinnan kohteena on Järvenpään kaupungin omistamien julkisten- ja asuinkiinteistöjen kiinteistö- ja paloturvallisuuspalvelut sekä niiden parissa toteutettavat turvallisuustehtävät. Tällä hankintakokonaisuudella hankittavat palvelukumppanit huolehtivat kiinteistöjen korkeasta turvallisuustasosta toteuttaen erilaisia erikoisammattiosaamista vaativia lakisääteisiä ja ylläpitäviä kiinteistö- ja paloturvallisuustehtäviä.

Kokonaisuus koostuu seuraavista palveluista:
1. Paloilmoitin- ja palovaroitinjärjestelmien tarkastus ja huolto (PÄIVYSTYS)
2. Turva- ja poistumisvalojärjestelmien tarkastus ja huolto
3. Sammutusjärjestelmien tarkastus ja huolto
4. Savunpoistojen tarkastus ja huolto
5. Väestösuojien tarkastus ja huolto
6. Sammuttimien tarkastus ja huolto
7. Palopostien tarkastus ja huolto
Tarjoajalta edellytetään kohdan 1 mukaisissa palveluissa 24/7 päivystyspalvelua.

Palvelu toteutetaan tämän tarjouspyynnön ja sen asiakirjojen mukaisesti. Palvelusopimushankinnan sopimuskauden pituus on neljä (4) vuotta ja sen aikana noudatetaan sopimusluonnoksenmukaisia osapuolikohtaisia irtisanomisaikoja. Sopimuksen on määrä astua voimaan 1.2.2026.

Valittavien kumppaneiden määrä on kaksi (2). Edullisimman tarjouksen jättänyt palveluntuottaja toimii palvelukokonaisuuden varsinaisena toimittajana ja toiseksi tarjousvertailussa tullut varalla. Molempien kanssa laaditaan sopimukset. Tilaukset sopimuskauden aikana kohdistetaan pääsääntöisesti varsinaiselle toimittajalle. Tilanteessa, jossa varsinainen palveluntuottaja, ei pysty tuottamaan palvelua tai sen osaa, voidaan tilaukset kohdistaa varatoimittajalle. Lisäksi varatoimittaja osallistuu kevennetyn kilpailutuksen piiriin kuuluviin mahdollisiin sopimuksen sisällä tehtäviin hankintoihin.

Sopimuksen hankintatehtävistä sekä palvelusopimuksen mukaisten töiden tilauksesta ja yhteistyönjohtamisesta vastaa Mestaritoiminta Oy, Mestaritoiminta Oy:n ja Järvenpään kaupungin sekä Järvenpään Mestariasunnot Oy:n välisen inhouse-kumppanuuden mukaisesti. Palveluiden rahoitukseen liittyvät asiat on määritelty hankintasopimusluonnoksessa. Tilausmenettelyn käytänteet on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön asiakirjoissa.

Tarjouksen jätön edellytyksenä osa-aluekohtaisesti on, että
1. Tarjoaja täyttää tilaajan asettamat kelpoisuus- ja soveltuvuusvaatimukset (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit)
2. Tarjoajalla on osoittaa kokemusta aikaisemmista toteutuksista referenssien muodossa (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit)
3. Tarjoajalla on osoittaa tarvittavan pätevyyden omaavat avainhenkilöt sekä tarvittava organisaatio tarjouspyynnön mukaisten toimeksiantojen ja tehtävien toteuttamiseksi (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit)
4. Tarjoajan tulee liittää tarjoukseensa tarjouspyynnössä määritellyt liitteet (tarjouspyynnön kohta hankinnan
kohteen kriteerit)
5. Tarjoaja laskee tämän tarjouspyynnön ja sen liiteasiakirjojen mukaisesti tarjouspyynnön mukaiset sopimushinnat ja jättää tarjouksen Tilaajan määrittämän ohjeistuksen mukaisesti (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit)

Tarjoajan edellytetään tulkitsevan näitä asiakirjoja kiinteistö- ja paloturvallisuuspalveluiden asiantuntijana. Mikäli tarjoaja havaitsee annetuissa tiedoissa puutteellisuuksia jotka voivat vaikuttaa tarjouksen sisältöön, niistä on tiedusteltava etukäteen (ks. Yhteydenpito ja lisätiedot),

Ilmoitusnumero 2025-035143
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Palonsammutusvälineet (35111000), Käsisammuttimet (35111510), Savunpoistolaitteet (42521000), Turvallisuuslaitteistojen rakennustekniset työt (45222300), Korjaus- ja huoltopalvelut (50000000), Palontorjuntalaitteiden korjaus ja huolto (50413200), Turvalaitteiden ja -varusteiden korjaus ja huolto (50610000), Rakennuksen laitteiden korjaus ja huolto (50700000), Väestönsuojelu (75222000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Mestaritoiminta Oy
Sibeliuksenkatu 8, 7 krs. 04400 Järvenpää FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Asiakaskuljetusten liikennöinnin kiipijäajoneuvojen hankinta

Suomi | Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 29.11.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 16.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala pyytää tarjouksia asiakaskuljetusten liikennöinnin kiipijäajoneuvojen hankintaan tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.

Hankinnan kohteena on sosiaali- ja terveydenhuollon asiakaskuljetusten liikennöinti, jota toimiala järjestää vammaispalvelulain, kehitysvammalain, sosiaalihuoltolain, lastensuojelulain tai muun lainsäädännön perusteella. Hankinnan kohteeseen voi sisältyä myös vähäisessä määrin toimialan henkilöstön kuljetuksia ja toimialan toimintaan kiinteästi liittyviä tavarakuljetuksia. Edellä mainitut kuljetukset voivat liittyä esimerkiksi henkilöstön siirtymiseen työvuoron aikana ja hoitotarvikkeiden kuljetuksiin sosiaali-, terveys- tai pelastustoimen yksiköihin. Tavara- ja henkilökuljetuksia voidaan tarvittaessa yhdistää.

Hankintaan sisältyy yksi liikennöintiryhmä; suoraohjausliikenne. Kyseiseen ryhmään kilpailutetaan esteettömät ajoneuvot kiipijällä. Hankinnassa suunniteltujen suoraohjaus kiipijäajoneuvojen määrä on yhteensä enintään 25 kpl, jos vaatimukset täyttäviä tarjouksia saadaan riittävä määrä.

Tarjouspyyntö on jaettu neljään (4) osa-alueeseen ajovuoron perusteella. Tilaajan teknisten järjestelmien vuoksi osa-alueet tällä tarjouspyynnöllä on numeroitu luvuilla 50–53, eivätkä perinteisesti 1–4.

- Osa-alue 50: Päivävuoro arkipäivisin (8 h, ma–pe klo 5–22.30)
- Osa-alue 51: Päivävuoro viikonloppuisin ja arkipyhinä (8 h, la–su ja arkipyhät klo 5–22.30)
- Osa-alue 52: Yövuoro sunnuntaista torstaihin ja arkipyhinä (8 h, su–to, arkipyhät klo 18–05.30)
- Osa-alue 53: Yövuoro viikonloppuisin ja aattoina (8 h, pe–la ja aatto klo 18–05.30)

Hankinnassa sovelletaan lakia ajoneuvo- ja liikennepalveluhankintojen ympäristö- ja energiatehokkuusvaatimuksista sekä Helsingin kaupungin ajoneuvojen ja kuljetuspalvelujen ympäristökriteerejä., Osa-alue 50: Päivävuoro arkipäivisin (8 h, ma–pe klo 5–22.30) Osa-alue 50 käsittää suoraohjausvuoron esteettömät ajoneuvot kiipijällä (8 h, ma–pe, sijoittuu välille klo 5–22.30)
Tarkempi kuvaus tarjouspyyntöasiakirjoissa., Osa-alue 51: Päivävuoro viikonloppuisin ja arkipyhinä (8 h, la–su ja arkipyhät klo 5–22.30) Osa-alue 51 käsittää esteettömät ajoneuvot kiipijällä (8 h, la–su ja arkipyhät, sijoittuu välille klo 5–22.30)
Tarkempi kuvaus tarjouspyyntöasiakirjoissa., Osa-alue 52: Yövuoro sunnuntaista torstaihin ja arkipyhinä (8 h, su–to, arkipyhät klo 18–05.30) Osa-alue 52 käsittää esteettömät ajoneuvot kiipijällä (8 h, su–to ja arkipyhät, sijoittuu välille klo 18-05.30)
Tarkempi kuvaus tarjouspyyntöasiakirjoissa., Osa-alue 53: Yövuoro viikonloppuisin ja aattoina (8 h, pe–la ja aatto klo 18–05.30) Osa-alue 53 käsittää esteettömät ajoneuvot kiipijällä (8 h, pe–la ja aatto, sijoittuu välille klo 18-05.30) Tarkempi kuvaus tarjouspyyntöasiakirjoissa.,

Ilmoitusnumero 2025-035054
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Kuljetuspalvelut (jätteen kuljetusta lukuun ottamatta) (60000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala
Toinen linja 4 A 00530 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Purku-urakka, Suopursun päiväkoti Kuopio

Suomi | Kuopion kaupunki
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 29.11.2025 Määräaika: Umpeutunut | 18.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Purku-urakka, Suopursun päiväkoti Kuopio Purkutyön kohteena on osoitteessa Litmasenkuja 3, 70820 Kuopio sijaitseva päiväkotirakennus. Rakennus on rakennettu vuonna 1989. Urakkaan kuuluu myös pihavaraston purku. Purettavien rakennuksien bruttoala on noin 1040 brm2 ja tilavuus noin 3200 m3. Urakka-alue on esitetty tarkemmin kaupallisten asiakirjojen liitteessä.

Tarjoajille järjestetään kohteen esittely 9.12.2025 klo 12.00 - 13.00.,

Ilmoitusnumero 2025-034340
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1DB
Osoitetiedot Kuopion kaupunki
PL 1097 (Suokatu 42 B) 70111 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ruokakuljetuspalvelut

Suomi | HUS-yhtymä
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 29.11.2025 Määräaika: 2 viikkoa kuluttua | 7.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Ruokakuljetuspalvelut HUS-yhtymä (myöhemmin "HUS", "Tilaaja" tai "Hankintayksikkö") pyytää tarjouksia ruokakuljetuspalveluista (jäljempänä ruokakuljetukset tai palvelu) tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.

Hankinnan kohteena ovat ruokakuljetukset, joiden kuljetusaikataulut ja -reitit (lähtö- ja määränpääosoitteet) on kuvattu tarjouspyynnön liitteessä 6 Ruokakuljetusten reitit. Nouto- ja toimituspaikkojen tietoja on annettu tarjouspyynnön liitteessä 12 Ohjeita kuljettajille.

Lisäksi ruokakuljetuspalveluihin kuuluu satunnaiset lisäruokakuljetukset, jotka tilataan erikseen.

Kuljetuksia on kaikkina vuoden päivinä ajoittuen noin klo 7.00–19.00 välille.

Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.

Tässä tarjouspyynnössä mainitut volyymit ja määrät ovat sitoumuksettomia edellisen vuoden toimintaan liittyviä lukuja tai arvioita tulevasta tarpeesta. Sopimuskaudella on mahdollista muutokset esim. esim. reitti-, aikataulu-, volyymi- tai vastaaviin muutoksiin Tilaajan palvelutarpeessa.

HUS-yhtymä tulee solmimaan sopimuksen yhden (1) palveluntuottajan kanssa.

Sopimuskausi on määräaikaisena voimassa kaksi (2) vuotta, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.

Sopimuskauden ennakoitu aloitusajankohta on helmikuu 2026.

Kyseessä on kokonaishankinta, eli hankintaa ei ole jaettu osiin. Hankintayksikkö katsoo, että vaativien, kiireellisten aikataulujen mukaisten kuljetusten järjestäminen yhden toimijan kanssa parantaa yhteistoimintaa ja edesauttaa onnistumaan paremmin, kuin usean eri toimijan kanssa operointi.,

Ilmoitusnumero 2025-035142
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ateriakuljetuspalvelut (55521200)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot HUS-yhtymä
Uutistie 5 (PL 441, 00029 HUS) 01770 Vantaa FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Toimitilojen turva- ja hälytyspalvelujen puitejärjestely

Suomi | Raaseporin kaupunki
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 29.11.2025 Määräaika: 2 viikkoa kuluttua | 5.1.2026 07:00 Alkuperäinen ilmoitus

Toimitilojen turva- ja hälytyspalvelujen puitejärjestely Hankinnan kohde on Raasepori ja on pääasiassa näillä alueilla.

• Tammisaari
• Karjaa
• Pohja
• Mustio
• Fiskars
• Snappertuna
• Bromarv

Lisätietoja siitä, mitkä kiinteistöt kuuluvat mihinkin alueeseen, löytyy liitteestä 2. Hankintayksikkö pyytää tarjouksia alla kohdissa A–F määritellyistä palveluista.

Huom! Tarjoaja on tietoinen siitä, että palvelut (A-C) otetaan käyttöön vaiheittain eri kiinteistöissä. Arvioitu aikataulu on esitetty liitteessä 2. Tavoitteena on, että palvelut ovat käytössä kaikissa mainituissa kiinteistöissä ennen puitesopimuksen päättymistä, mutta kiinteistöt ja kiinteistöjen lukumäärä voivat muuttua myös hälytysjärjestelmän siirron ja päivityksen aikana kaupungin järjestelmään esim. budjettisyistä.

Raaseporin kaupunki asentaa ja uudistaa hälytysjärjestelmät sopimuskauden aikana ja liittää ne kaupungin ohjelmistoihin. Muutos kaupungin järjestelmään toteutetaan yhteistyössä kaupungin valittujen tarjoajien kanssa. Työ voidaan antaa kolmannelle osapuolelle. Hälytysjärjestelmän siirto ja uusiminen toteutetaan vuosina 2026–2030

Mahdollisesti tämän kilpailutuksen tuloksena turvallisuus- ja valvontapalvelujen siirtyessä uudelle palvelujen toimittajalle on kaikki hälytysten siirrosta aiheutuvat kulut (irtiotot, uudelleen kytkennät, ohjelmoinnit, testaukset, pohjakarttojen teot valvontayksikköön, mahdolliset alihankintapalvelut puhelinyhtiöltä, yms.) sisällyttävä varsinaisen tarjouksen yksikköhintoihin.

Jos tarjoaja haluaa tutustua kiinteistöihin (tai osaan kiinteistöistä), tulee hänen olla yhteydessä hankintayksikköön viimeistään 12.12.2025 sähköpostitse osoitteeseen hankinta@raasepori.fi otsikolla ‘Esittelytilaisuus’.

TARJOUSTA PYYDETÄÄN SEURAAVISTA PALVELUISTA

Tarjoajan pystyttävä toimittamaan kaikki tarjouspyynnön kohdissa A-F ja Optioissa 1 mainitut palvelut ja työt. Korkean ja tasalaatuisen laadun varmistamiseksi sekä puutteellisen turvallisuuden riskien minimoimiseksi hankinta toteutetaan kokonaisuutena.

Kohdat viittaavat tarjouslomakkeeseen (Liite. Turvallisuuspalveluiden tarjouslomake) Hälytyskeskus on sama kaikille hälytyksille, vaikka tilaaja itse hoitaa LVISA hälytykset

A ja B) Hälytyslaitepäivystys (24 h/vrk) tarjoajan keskusvalvomossa, johon voidaan kytkeä mm. murto-, lvisa-, inva-wc- hälytys, palohälytyslinjan linjavikahälytys, palohälytys murtohälytysjärjestelmän yhteydessä sekä henkilöturvajärjestelmät. Siirto tapahtuu hankintayksikön milestone XProtect-ohjelmiston kautta.

- Kuukausihinnan on sisällettävä kiinteistönhoitajille, isännöitsijälle, kiinteistönkäyttäjille, tai kaupungin nimeämille henkilöille, ym. suoritettavat välitysmaksut (puhelinsoitot, sähköpost ja satunnaiset asuntojen ovien avaukset) mahdollinen PC-pohjaisen kameravalvontajärjestelmän hyödyntäminen hälytystyövälineenä.
- Kaikki hälytys- ja valvontajärjestelmät, ohjelmistot ja kiinteät laitteet ovat kaupungin omistuksessa ja hallinnassa. Käyttöoikeudet myönnetään valitulle tarjoajalle.
- Murtohälytysjärjestelmän hälytykset tulee ottaa vastaan salattuna sarjaliikennetiedostona, Raaseporin kaupungin jälleen anto laitteelta
-Tarjoajan tulee tehdä hälytyskohteiden kohdekortit ja toimittaa ne tilaajalle.
- Kaikki hälytykset ohjautuvat toimijalle. Työaikana ja sen jälkeen tapahtuvat hälytykset on välitettävä kaupungin nimeämille henkilöille. Turvallisuuspalveluun liittyvistä hälytyksistä tulee tieto välittää toimijan turvallisuuspalvelua hoitavalle henkilölle.

C) Edellä mainittujen hälytysten aiheuttamat käynnit kohteissa. Käynneistä on annettava yksikköhinnat aikaporrastuksella.
- Hintaan on sisällytettävä kaikki kulut: mm. palkat, sotumaksut, km-korvaukset, matkakorvaukset, tarvittavat puhelinsoitot, käyntien ja toimenpiteiden kirjaukset sekä päivittäin tehtävä kirjallinen raportti.
- Tarjottua tunti hintaa sovelletaan kaikkina vuorokauden aikoina ja kaikkina viikonpäivinä.

D) Kiertovartiointi kohteissa
- Kiertovartiointi normaalina (07.00–16.00) ja normaalin työajan ulkopuolella (16.00–07.00). Työtä tehdään pääsääntöisesti iltaisin ja öisin.
- Ilmoitettava aluekohtainen hinta, (Tammisaari, Karjaa, Pohja, Fiskars, Mustio, Snappertuna, Bromarv) liitteessä 1
- Matkakustannukset kuuluvat annettuihin hintoihin

E) Satunnaisesti tilattu turvapalvelu normaalina (07.00–16.00) ja normaalin työajan ulkopuolella (16.00–07.00).
- Satunnaista turvapalvelua voi olla esim., että vartija lähtee turvamieheksi viranhaltijan mukaan tarkastus- ja valvontakäynneille tai on läsnä toimitiloissa erilaisissa tilaisuuksissa.
- Ilmoitettava tuntihinta

F) Yhden lisävartijan kustannukset normaalina (07.00–16.00) ja normaalin työajan ulkopuolella (16.00–07.00).
- Ilmoitettava tuntihinta
- Lisävartija voidaan tilata tarpeen mukaan, esimerkiksi tapahtumiin tai vastaaviin. Tuntihinta on sama vartijaa kohden määrästä riippumatta.

Optiot 1
Tarvittaessa valvomosta käsin suoritettava kameravalvonta
- Suoritetaan erillistilauksesta.
- Valvonnasta on annettava erillishinnat.
- Valvonta-PC:stä/palvelimesta sovitaan erikseen Raaseporin kaupunkiin kanssa.
-Toimittajan tulee sisällyttää palvelu tarjoukseensa, mutta option hyödyntäminen on tilaajan harkinnassa.

Arvioitu määrä vuositasolla

Päivystystyön arvioitu määrä (keskiarvo).
Ajovastetehtäviä n. 240 kpl, joista n. 125 kpl murto/ovihälytystä.
Piirivartiointi käyntejä yhteensä n. 1050 kpl kohteissa.
Paloilmoittimen laitevika n. 10 kpl
Erikseen tilattua paikallisvartiointia/järjestyksenvalvontaa n. 150 kpl,

Ilmoitusnumero 2025-035053
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Turvallisuuspalvelut (79710000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Raaseporin kaupunki
Raaseporintie 37 10650 Tammisaari FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

ECT-laite Eloisalle

Suomi | Etelä-Savon hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 28.11.2025 Määräaika: Umpeutunut | 12.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

ECT-laite Eloisalle Etelä-Savon hyvinvointialue pyytää tarjouksia ECT-laitteesta. ECT-laite eli sähköhoito/stimulaatiolaite on tarkoitettu aivojen stimulointiin sähkövirralla, ja sitä käytetään mm. psykoottistasoisen masennuksen tai skitsofrenian hoitoon.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2025-035070
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet (33100000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1DA
Osoitetiedot Etelä-Savon hyvinvointialue
Porrassalmenkatu 35-37 50100 Mikkeli FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Äitien uravalmennus – Yksilöohjaus

Suomi | Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskus
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 28.11.2025 Määräaika: 3 viikkoa kuluttua | 9.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskus (Jotpa) toteuttaa tutkimuspilotin ”Äitien uravalmennuskokeilu”. Pilotti koostuu yksilöohjauksesta vähintään kuusi kuukautta kotihoidon tuella olleille henkilöille sekä taustalla toteutuvasta tutkimuksesta.

Tällä hankinnalla Jotpa hankkii kotihoidon tuella oleville henkilöille yksilöllistä uraohjausta, jonka tavoitteena on tukea kotihoidon tuella olevia äitejä opintoihin ja/tai työhön hakeutumisessa.

Taustalla olevan tutkimuksen toteuttavat Kela sekä Työn ja talouden tutkimus Labore. Tutkimus tehdään rekisteriseurantana, jonka avulla voidaan päätellä, onko palvelu tukenut työllistymistä ja/tai opintojen aloittamista verrattuna verrokkiryhmään.

Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarjouspyynnön liitteellä 1. "Hankinnan kohteen kuvaus"., Hankinta-alue pääkaupunkiseutu (Helsinki, Espoo, Vantaa) Tarkempi kuvaus tarjouspyynnön liitteellä. 1."Hankinnan kohteen kuvaus"., Hankinta-alue Turku Tarkempi kuvaus tarjouspyynnön liitteellä. 1."Hankinnan kohteen kuvaus"., Hankinta-alue Tampere Tarkempi kuvaus tarjouspyynnön liitteellä. 1."Hankinnan kohteen kuvaus"., Hankinta-alue Oulu Tarkempi kuvaus tarjouspyynnön liitteellä. 1."Hankinnan kohteen kuvaus".,

Ilmoitusnumero 2025-034952
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Koulutusalan palvelut (80520000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskus
Hakaniemenranta 6 00530 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kajave Oy:n Sähkötarvikkeiden materiaalihankinnat ja varastointipalvelut

Suomi | Kajave Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 28.11.2025 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 30.12.2025 11:00 Alkuperäinen ilmoitus

Kajave Oy:n Sähkötarvikkeiden materiaalihankinnat ja varastointipalvelut Sähkötarvikkeiden tukkumateriaalin ja kaupintavarastopalvelun hankinta Kajaven verkkoalueen huolto-, kunnossapidon ja liittymätöiden tarpeisiin.

Tilaajan sitomaton arvio hankinnan ennakoidusta arvosta optioineen on enimmillään 3,0 miljoonaa euroa.,

Ilmoitusnumero 2025-035043
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Sähkötarvikkeet, sähkömekaaniset ja -tekniset tarvikkeet (31700000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D8
Osoitetiedot Kajave Oy
Ahontie 1 87250 Kajaani FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tarjouspyyntö MIELI Suomen Mielenterveys ry, Palkkahallinto vuosille 2026–2030

Suomi | MIELI Suomen Mielenterveys ry;MIELI Psykisk Hälsa Finland rf
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 28.11.2025 Määräaika: 1 päivä kuluttua | 22.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Tarjouspyyntö MIELI Suomen Mielenterveys ry, Palkkahallinto vuosille 2026–2030 Hankinnan tarkoituksena on hakea MIELI ry:lle vastuullinen ja kokonaisvaltainen palkkahallinnonpalveluntuottaja vuosille 2026–2030.

Hankinnan tavoitteena on löytää palveluntuottaja, joka pystyy palvelemaan sekä tukemaan MIELIRy:n päivittäistä toimintaa sekä kehittämään ja modernisoimaan ratkaisuja.

Palvelun alustava aloitus on helmi-maaliskuussa 2026.,

Ilmoitusnumero 2025-034903
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Palkkahallinto (79211110)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot MIELI Suomen Mielenterveys ry;MIELI Psykisk Hälsa Finland rf
Maistraatinportti 4 A 00240 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

JOPA Oppilaskuljetukset takseilla ja pienoislinja-autoilla 2026-29, mahdollinen optio 2+1 vuotta

Suomi | Jyväskylän kaupunki
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 28.11.2025 Määräaika: 3 viikkoa kuluttua | 9.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena on Jyväskylän kaupungin alueella takseilla/pienoislinja-autoilla ajettavat oppilaskuljetukset 2026–2029. Hankintaan sisältyy 2+1 vuoden optio.

Sopimus on voimassa kolme (3) vuotta määräaikaisena 1.7.2026 – 30.6.2029, jonka jälkeen sopimusta on mahdollista jatkaa optiokausilla. Ensimmäinen optiokausi 1.7.2029 – 30.6.2031 ja toinen optiokausi 1.7.2031 – 30.6.2032.

Mahdollisten optiokausien käytöstä sovitaan erikseen Tilaajan ja Palveluntuottajan kesken 31.12.2028 ja 31.12.2030 mennessä.

Sopimuksen jatkaminen edellyttää molempien sopimusosapuolten hyväksyntää. Optiopäätökset tehdään kohdekohtaisesti.

Päästöttömälle (sähköä tai vetyä käyttövoimanaan käyttävälle) kalustolle voidaan myöntää liukuma-aika. Palveluntuottajan on otettava vaatimukset täyttävä kalusto käyttöön viimeistään 1.12.2026. Mikäli palveluntuottaja joutuu käyttämään kaluston toimitusvaikeuksien vuoksi liukuma-aikaa, siitä on ilmoitettava Tilaajalle kirjallisesti viimeistään 31.7.2026 mennessä.

Koulupäivän aikaisen kalustotarpeen vaihdellessa Korpilahti-Tikkala -alueella (osat 2.1. ja 2.2) käytetään ensisijaisesti osan 2.1 16-22-oppilaspaikkaista kalustoa.

Koulupäivän aikaisen kalustotarpeen vaihdellessa Vaajakosken alueella (osat 3.1, 3.2 ja 3.3) käytetään ensisijaisesti osien 3.3 (henkilöauto 4-7 oppilaspaikkaa) ja 3.1 (12-19-oppilaspaikkainen kalusto) kalustoa.

Koulupäivän aikaisen kalustotarpeen vaihdellessa Savulahti-Mankola-Palokka -alueella (osat 4.1, 4.2 ja 4.3) käytetään ensisijaisesti osien 4.3 (henkilöauto 4-7 oppilaspaikkaa) ja 4.1 (12-19-oppilaspaikkainen kalusto) kalustoa.

Tarkemmat kohdekohtaiset reittimäärät ja kalustotarpeet lähdöittäin löytyvät liitteestä 3 Kohdekuvaukset.

Lopullinen tarvittava automäärä voi elää (esim. jos oppilasmäärät muuttuvat alueella tai kouluverkossa/kouluarjessa tapahtuvien muutoksien myötä). Jos kalustotarve muuttuu ilmoitetusta, käydään ennen lukuvuoden aloitusta keskustelu palveluntuottajien kanssa mahdollisesta kaluston määrän muutoksista.

Tarjoushinnat (ALV 0 %) tulee esittää muodossa €/tunti. Laskutus tapahtuu todellisen liikennöintiin käytetyn ajan mukaan jokaiselta alkavalta 10 minuutin jaksolta. Laskutus käynnistyy, kun ensimmäinen oppilas nousee kyytiin ja loppuu kun viimeinen oppilas on jäänyt kyydistä pois.

Hankinnassa on vertailuperusteena auton tuntihinta (maksimi 95 pistettä) ja tarjoajan kokemus oppilaskuljetuksista (maksimi 5 pistettä, alle viisi vuotta -> 0 pistettä, viisi vuotta tai enemmän -> 5 pistettä). Vertailu suoritetaan osakohtaisesti., Kohde 1: Vesanka-Kuohu, vähintään 12-oppilaspaikkaisella kalustolla Oppilaskuljetukset Vesanka-Kuohu -alueella vähintään 12-oppilaspaikkaisella kalustolla, Kohde 2.1: Korpilahti-Tikkala, kalusto 16-22 oppilaspaikkaa Oppilaskuljetukset 16-22 oppilaspaikkaisella kalustolla Korpilahti-Tikkala -alueella, Kohde 3.3: Vaajakosken alue, henkilöauto 4-7 oppilaspaikkaa Oppilaskuljetukset 4-7-oppilapaikkaisella henkilöautolla Vaajakosken alueella., Kohde 4.3: Savulahti-Mankola-Palokan alue, henkilöauto 4-7 oppilaspaikkaa Oppilaskuljetukset 4-7-oppilaspaikkaisella henkilöautolla Savulahti-Mankola-Palokka -alueella, Kohde 5: Tikkakoski-Puuppola, vähintään 8-oppilaspaikkaisella kalustolla Oppilaskuljetukset Tikkakoski-Puuppola -alueella, Kohde 2.2: Korpilahti-Tikkala, kalusto 12-15 oppilaspaikkaa Oppilaskuljetukset 12-15 oppilaspaikkaisella kalustolla Korpilahti-Tikkala -alueella, Kohde 3.2: Vaajakosken alue, 8-11 oppilaspaikkaa Oppilaskuljetukset 8-11-oppilaspaikkaisella kalustolla Vaajakosken alueella., Kohde 3.1: Vaajakosken alue, 12-19 oppilaspaikkaa Oppilaskuljetukset 12-19 oppilaspaikkaisella kalustolla Vaajakosken alueella., Kohde 4.2: Savulahti-Mankola-Palokan alue, 8-11 oppilaspaikkaa Oppilaskuljetukset 8-11 -oppilaspaikkaisella kalustolla Savulahti-Mankola-Palokka -alueella., Kohde 4.1: Savulahti-Mankola-Palokan alue, 12-19 oppilaspaikkaa Oppilaskuljetukset 12-19 -oppilaspaikkaisella kalustolla Savulahti-Mankola-Palokka -alueella,

Ilmoitusnumero 2025-035042
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Kuljetuspalvelut (jätteen kuljetusta lukuun ottamatta) (60000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI198
Osoitetiedot Jyväskylän kaupunki
PL 233 40100 Jyväskylä FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ny vatten- och avloppsledning Vikarholmen 2026

Suomi | Larsmo Vatten och Avlopp Ab
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 28.11.2025 Määräaika: Umpeutunut | 15.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Arbetet omfattar byggandet av en ny stamvattenledning (635 meter 160mm ledning) och två mindre vattenledningar (140 meter 40mm) som installeras i befintliga rör samt en ny tryckavloppsledning (270 meter 90mm). Arbetet omfattar även anslutning av nya ledningar till byggt nät samt omkopplingsarbeten till befintliga gårdsledningar utmed de nya ledningarna.

Ilmoitusnumero 2025-159932
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI19A
Osoitetiedot Larsmo Vatten och Avlopp Ab
Norra Larsmovägen 30 68570 Larsmo FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Implantoitavat neuromodulaattorit (DPS 2025-2030)

Suomi | HUS-yhtymä
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 28.11.2025 Määräaika: 5 vuotta kuluttua | 15.12.2030 21:59 Alkuperäinen ilmoitus

Implantoitavat neuromodulaattorit (DPS 2025-2030) HUS-yhtymä perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän (jäljempänä DPS) implantoitavien neuromodulaattoreiden hankkimiseen. Hankittavat tuotteet määritellään tarkemmin kussakin dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisessä kilpailutuksessa.

Pyydämme osallistumishakemuksia HUS 492-2025 dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan erilaisia tuotteita erikoissairaanhoidon käyttöön.

Hankittaviin tuoteryhmiin voivat kuulua mm.
- Implantoitavat neuromodulaatiot syväaivostimulaatioon
- Implantoitava sakraalinen neuromodulaatio
- Implantoitavat neurologiset stimulaattorit ja injektiopumppu
- Implantoitava mahalaukun neurostimulaattori
DPS:n sisäisten kilpailutuksilla voidaan huomioida muuttuvat markkinatilanteet ja hoitosuositukset. DPS:n voimassaolo vuoteen 2030 saakka.

HUSn tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita. Lisäksi tuoteryhmäkohtaisia tavoitteita tullaan määrittelemään sisäisiin kilpailutuksiin siten, että niissä huomioidaan tuoteryhmien ominaisvaatimukset, sekä niihin liittyvät palvelut mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Näitä voivat olla tuotteiden käyttöön liittyvä koulutus ja tuotetuki, kaupintavarastointimahdollisuus, lisäarvopalvelut, tekniset ominaisuudet, säätö- ja ohjelmisto -ominaisuudet, tuotteiden käyttöikä.

HUS toimii yhteistyössä muiden hyvinvointialueiden kanssa ja tekee hankintoja hankintarenkaana. Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisiin hankintoihin voivat osallistua HUS-yhtymän Etelä-Karjalan hyvinvointialue, Kymenlaakson hyvinvointialue ja Päijät-Hämeen hyvinvointialue. Hankintarenkaan osallistujat ilmoitetaan kussakin sisäisessä kilpailutuksessa erikseen.

HUS arvioi osallistumispyynnön julkaisuhetkellä, että dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä julkaistaan arviolta 1-4 kilpailutusta per vuosi. Määrä on alustava arvio, joka voi muuttua merkittävästikin kun kilpailutustarve ja tuotteiden ryhmittely selkeytyy myöhemmin. HUS arvioi osallistumispyynnön julkaisuhetkellä dynaamisen hankintajärjestelmän koko keston (60 kk) kokonaisarvoksi noin 25 miljoonaa euroa huomioiden kaikki järjestelmässä mahdollisesti tehdyt hankinnat. Arvio on alustava ja perustuu aiempaan ostohistoriaan ja voimassaolleisiin hankintasopimuksiin. HUS ei sitoudu mihinkään hankintamääriin tai määräostovelvoitteisiin tällä ilmoituksella. HUS varaa oikeuden järjestää instrumenttienkilpailutuksia tarvittaessa myös tämän dynaamisen hankintajärjestelmän ulkopuolella. Vaikuttavuusperusteisen hankinnan käyttäminen sisäisissä kilpailutuksissa on mahdollista.
Ensimmäiset sisäiset kilpailutukset arvioidaan julkaistavan alkuvuodesta 2026.

Implantoitavien neuromodulaattoreiden dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa 15.12.2030 saakka, ellei sitä erillisellä ilmoituksella lyhennetä tai pidennetä.

Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa.

Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Jokaisesta sisäisestä kilpailutuksesta solmitaan erillinen sopimus. Sopimuskausi määritellään sisäisessä kilpailutuksessa erikseen tapauskohtaisesti. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat.

Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2025-035041
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet, farmaseuttiset valmisteet ja henkilökohtaiseen hygieniaan liittyvät tuotteet (33000000), Lääketieteelliset kertakäyttötarvikkeet (33140000), Leikkaussali-instrumentit (33162200), Kirurgiset instrumentit (33169000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot HUS-yhtymä
Uutistie 5 (PL 441, 00029 HUS) 01770 Vantaa FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Upphandling av enteral nutrition

Suomi | Ålands Hälso- och Sjukvård
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 28.11.2025 Määräaika: Umpeutunut | 18.12.2025 21:59 Alkuperäinen ilmoitus

Ålands hälso- och sjukvård begär in anbud för upphandling om leverans av material för enteral nutrition för centrallagret.

Ilmoitusnumero 2025-159931
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Enteraaliset ravinteet (33692300)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI200
Osoitetiedot Ålands Hälso- och Sjukvård
Doktorsvägen 1 22111 Mariehamn FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Erityisjätepalvelujen hankinta

Suomi | Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 28.11.2025 Määräaika: 3 viikkoa kuluttua | 9.1.2026 08:00 Alkuperäinen ilmoitus

Erityisjätepalvelujen hankinta Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue (myöhemmin myös Tilaaja) pyytää tarjouksia erityisjätepalvelujen hankintaan.

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue hankkii lääke-, tietosuoja-, pistävän ja viiltävän, biologisen, metalli- sekä pelastuslaitoksen tekstiilijätteen, öljyjen ja muun vaarallisen jätteen jätehuoltopalvelut.,

Ilmoitusnumero 2025-035040
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Jätteisiin liittyvät palvelut (90500000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Tekniikantie 15 02033 PL 33 Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Haapaniemen keskuskoulun äänentoistojärjestelmän uudistaminen

Suomi | Viitasaaren kaupunki
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 28.11.2025 Määräaika: Umpeutunut | 18.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Pyydämme tarjoustanne Viitasaaren kaupungin vuoden 2026 investointiin Haapaniemen keskuskoulun äänentoistojärjestelmän uudistamisesta. Tarjouksen hyväksyminen on ehdollinen kaupunginvaltuuston investointivarojen käytön hyväksymisestä. Haapaniemen keskuskoulun kahden erillisen rakennuksen tiloissa on esiopetus, peruskoulu ja lukio, yhteensä noin 470 oppilasta. Nykyinen järjestelmä Bosch Praesideo (kts. äänentoistokaaviot). Osoite Koulukuja 4, 44500, Viitasaari. Tarkoitus on, että järjestelmän uudistamisessa voitaisiin hyödyntää nykyiset kaiuttimet kaapelointeineen, sekä mahdollisuuksien mukaan muita olemassa olevia laitteita (kts. äänentoistokaaviot) eli tarjouspyyntö koskisi lähinnä vahvistimia ja verkko-ohjaimia lisälaitteineen ja tarvittavine asennuksineen käyttövalmiiksi asennettuna. Uudistetussa järjestelmässä tulee olla vastaavanlaiset ominaisuudet käyttäjille kun nykyisessäkin, uusi järjestelmä esim. Bosch Praesensa tai vastaava. Järjestelmä tulee liittää osaksi paloilmoitinjärjestelmää ja sen tulee täyttää asianmukaiset äänievakuointijärjestelmien vaatimukset, sekä soveltuvilta osin vähintään vastaavat standardit kuin nykyinen järjestelmä (Bosch Praesideo).

Ilmoitusnumero 2025-159922
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Sähkökoneet, -kojeet, -laitteet ja -kulutustarvikkeet; valaistus (31000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI198
Osoitetiedot Viitasaaren kaupunki
Keskitie 10 44500 Viitasaari FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Lipunmyynnin ja tapahtumanhallinnan ratkaisu

Suomi | Museovirasto
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 28.11.2025 Määräaika: 3 viikkoa kuluttua | 8.1.2026 13:00 Alkuperäinen ilmoitus

Lipunmyynnin ja tapahtumanhallinnan ratkaisu Hankinnan kohteena on Museovirastoon (”Hankintayksikkö”) kuuluvan Suomen kansallismuseon lipunmyynnin ja tapahtumanhallinnan järjestelmäratkaisu ("Järjestelmä"). Hankintaan kuuluu uuden lipunmyynti- ja tapahtumanhallintaratkaisun suunnittelu ja toteutus, tarvittavat integraatiot muihin järjestelmiin, jatkokehittäminen sekä tuki- ja ylläpitopalvelut (yhdessä ”Palvelu”). Järjestelmäratkaisun pohjana tulee toimia tarjoajan valmis ohjelmistotuote. Tarjottavan Palvelun tulee olla SaaS (Software as a Service) -ratkaisu, joka toimitetaan ja ylläpidetään tarjoajan toimesta. Palvelun tulee olla saatavilla verkon kautta eikä se saa vaatia Hankintayksiköltä omien palvelimien tai infrastruktuurin ylläpitoa eikä toimittajariippuvaisia laitehankintoja. Sopimus valitun toimittajan kanssa tehdään toistaiseksi voimassa olevana.

Palvelun käyttöönoton tulee tapahtua ripeällä aikataululla alkuvuoden 2026 aikana niin, että lipunmyynti uudella järjestelmällä voi alkaa 1.8.2026. Käyttöönottoaikataulu Hankintayksikön eri museokohteissa sovitaan tarkemmin valitun toimittajan kanssa.

Palvelun sisältö
1. Yhteinen suunnittelu Hankintayksikön kanssa Palvelun käyttöönottoon liittyen
a. Projektin laajuuden ja vaatimusten määrittely
b. Sisäisten käyttäjien tarpeiden ja käyttötapauksien määrittely
c. Asiakaspolkujen määrittely
2. Ratkaisun tekninen toteutus
a. Konfiguroinnit, käyttöoikeudet ja muut tarvittavat tekniset työt
b. UI- ja UX-suunnittelu ja toteutus
c. Integraatioiden suunnittelu ja toteutus
- Paytrail (Suomi.fi) maksaminen
- Tehden-kassajärjestelmä
- Hailer -ohjelmistotuotantojen ja resurssien hallintajärjestelmä
d. Lipputuotetietojen tuonti (mikäli mahdollista)
3. Palvelun käyttöönotto ja koulutus
a. Käyttöönottotyöpajat tai vastaavat
b. Koulutus ja ohjeiden laatiminen
4. Jatkuvat palvelut toistaiseksi voimassa olevana palveluna
a. Käyttöönotetun kokonaisuuden ylläpito
b. Ratkaisun tekninen tuki
5. Palvelun jatkokehittäminen erikseen sovittavasti

Optiot ja Palvelun käytön laajentaminen
1. Lipunmyynnin laitteet
2. Ratkaisun käytön laajennus Hankintayksikön mahdollisiin uusiin museokohteisiin
3. Ratkaisun laajennus esim. tarjoajan tarjoamiin muihin palveluihin tai järjestelmän lisäominaisuuksiin
4. Integraatiot mahdollisiin muihin järjestelmiin

Optioiden tarjoaminen ei ole pakollista eikä niiden tarjoaminen vaikuta tarjousten vertailuun.

Hankinnan kohde ja sille asetetut vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.

Hankinnalle on asetettu kattohinta 400 000 euroa, jonka tulee kattaa kaikki tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritetyt hankinnasta aiheutuvat kustannukset seuraavien neljän vuoden ajanjaksolla. Optioiden osuutta ei lasketa mukaan kattohintaan.,

Ilmoitusnumero 2025-035037
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000), Tietotekniikan asiantuntijapalvelut (72590000), Tietotekniset tuki- ja neuvontapalvelut (72600000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Museovirasto
PL 913 00101 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Mammografiaseulontojen hankinta Espoo-Kauniainen alueelle

Suomi | Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 28.11.2025 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 30.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Mammografiaseulontojen hankinta Espoo-Kauniainen alueelle Hankinnan kohteena on terveydenhuoltolain (1362/2010) seulonta-asetuksen 339/2011 ja 752/2021 mukaisten mammografiaseulojen hankinta Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen kunnista Espoon ja Kauniaisten kuntien alueella.

Sopimuskausi alkaa 1.1.2026 ja on voimassa toistaiseksi. Seulontatutkimusten tulee alkaa viimeistään 1.4.2026 alkaen.

Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2025-035013
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Terveyspalvelut (85100000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Tekniikantie 15 02033 PL 33 Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Taideyliopiston projektien ja tapahtumien hallinnointijärjestelmä

Suomi | Taideyliopisto
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 28.11.2025 Määräaika: Umpeutunut | 18.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Taideyliopiston projektien ja tapahtumien hallinnointijärjestelmä Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset ja tavoitteet on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.

Tarjouksen tulee olla tarjouspyynnön mukainen.

Tarjous tulee tehdä kaikki tarjouspyynnössä ja sen liitteissä asetetut vaatimukset huomioiden.,

Ilmoitusnumero 2025-035152
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Projektinhallintaohjelmistojen kehittämispalvelut (72212331), IT-ohjelmistojen kehittämispalvelut (72212517)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Taideyliopisto
PL 1 00097 Taideyliopisto FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma