Kunnallistekniikan rakentamisessa ja kunnossapidossa tarvittavien työkone- ja kuljetusvälinepalveluiden hankinta, Sonkajärven kunta Sonkajärven kunta ja Sonkajärven Vesi Oy pyytävät tarjouksia katu-, puisto-, liikunta- ja vesihuoltotyökohteiden, kiinteistöjen yms. rakentamisen ja kunnossapitoon (ei talvikunnossapito) tarvittavista työkonepalveluista sekä kaivumaiden siirtoon vuokrattavista kuljetusvälineistä ajalle 1.2.2026 – 31.12.2026.,
Ilmoitustyyppi: Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Osallistumispyyntö, Kuusankosken yhtenäiskoulun KVR-urakka, kilpailullinen neuvottelumenettely
Osallistumispyyntö, Kuusankosken yhtenäiskoulun KVR-urakka, kilpailullinen neuvottelumenettely Hankinnassa on kysymys Kouvolaan Kuusankosken yhtenäiskoulun toteuttamisesta KVR-hankkeena. Yhtenäiskouluun on tarkoitus rakentaa tilat ala- ja yläkoulun oppilaille sekä erityisen vaativan tuen (EVT) oppilaille. Oppilaita kouluun tulee alustavasti noin 500 oppilasta, josta EVT (VET)-oppilaita on 32 oppilasta. Kouluun rakentuu tilat myös oppilashuollolle ja koulussa on henkilökuntaa noin 90 henkilöä.
Hankintaan sisältyy uudisrakennuksen suunnittelu- ja rakennustyö.
Hankinnassa valitaan KVR-urakoitsija, joka toimii pääurakoitsijana.
Hankintailmoituksen liitteenä olevat hankkeen kuvausta koskevat asiakirjat ovat viitteellisiä ja tarkentuvat lopulliseen tarjouspyyntöön.
Hankinnalle on asetettu kattohinta (16 milj. eur), jota urakkasopimukseen kirjattava urakan kokonaishinta ei saa ylittää. Hankinta jakautuu kehitys- ja toteutusvaiheisiin. Kehitysvaiheen aikana tilaaja, KVR-urakoitsija ja suunnittelijat määrittävät yhdessä mm. suunnitteluun sekä tavoite- ja kattohintaan liittyviä kysymyksiä. Kehitysvaiheen päättää tilaajan päätös mahdollisesta toteutusvaiheeseen siirtymisestä.
Tavoitteena on, että rakennustyöt aloitetaan vuoden 2026 kesällä ja koulutoiminta rakennuksessa voi alkaa joko 2028 tammikuussa tai 2028 elokuussa (valmistumisajankohta vahvistetaan lopullisessa tarjouspyynnössä). Hankintapäätös tehdään laatuvertailun perusteella.,
Järvenpään Mestariasunnot Oy: pesulakonelaitteiden vuosihuollot, huollot ja uudet laitteet
Hankinnan kohteena ovat Järvenpään Mestariasunnot Oy:n omistamien asuinkiinteistöjen pesuloiden, pesulakonelaitteiden vuosihuollot, huollot sekä uusien pesulakonelaitteiden hankinnat.
Hankinta on jaettu kahteen osaan. Osa 1 käsittää pesulakonelaitteiden vuosihuollot ja huollot. Osa 2 käsittää
uusien pesulakonelaitteiden hankinnat. Puitesopimuksen piirissä ovat myös em. töihin ja järjestelmiin liittyvät tarvikkeet sekä
osat.
Tällä hankintakokonaisuudella hankittava palvelukumppani toimii isännöinnin, huollon ja ylläpidon sekä tarvittavilta osin
korjaustoiminnan kumppanina tässä tarjouspyynnössä ja sen asiakirjoissa esitetyin rajauksin.
Sopimuskausi ajoittuu ajalle 1.2.2026-31.1.2030. Sopimuksen alkamisajankohta on tavoitteellinen ja tarkentuu hankinpäätöksen yhteydessä. Sopimus on voimassa toistaiseksi. Irtisanomisaikojen osalta noudatetaan sopimusluonnoksessa määriteltyjä ehtoja.
Hankinnan tavoitteena on hankkia Tilaajan puitesopimuskumppaniksi kokonaistaloudellisesti edullisin palvelukumppani, joilla on
parhaat edellytykset toteuttaa asuinkiinteistöjen pesulakonelaitteisiin kohdistuvia tehtäviä Tilaajan määrittelemien
toimeksiantojen ja tilausten mukaisesti.
Palvelusopimusten mukaisten töiden tilauksesta ja rahoituksesta vastaa Järvenpään Mestariasunnot Oy. Mestaritoiminta Oy
vastaa kokonaisuuden hankintatehtävistä yhtiöiden välisen inhouse-kumppanuuden mukaisesti.
Kumppaneita valitaan osa-alueittain:
Osa 1: pesulakonelaitteiden vuosihuollot ja huollot, valittava kumppanien määrä 1
Osa 2: uusien pesulakonelaitteiden hankinnat, valittava kumppanien määrä 2
Tarjoaja voi tarjota yhtä tai useampaa osa-aluetta. Mikäli johonkin osa-alueeseen saadaan vähemmän tarjouksia, kuin osa-
alueeseen määritelty valittavien kumppanien määrä, voi osa-alueeseen valittava kumppanien määrä olla myös vähemmän kuin
osa-alueeseen määritelty enimmäismäärä.
Tilausmenettelyn käytänteet on kuvattu tarjouspyynnön asiakirjoissa.
Tarjouksen jätön edellytyksenä osa-aluekohtaisesti on, että
1. Tarjoaja täyttää tilaajan asettamat kelpoisuus- ja soveltuvuusvaatimukset (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit)
2. Tarjoajalla on osoittaa kokemusta aikaisemmista osa-aluekohtaisesti määritellyistä toteutuksista referenssien muodossa
(tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit)
3. Tarjoajalla on osoittaa tarvittavan pätevyyden omaavat avainhenkilöt sekä tarvittava organisaatio tarjouspyynnön mukaisten
toimeksiantojen toteuttamiseksi (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit)
4. Tarjoajan tulee liittää tarjoukseensa tarjouspyynnössä osa-aluekohtaisesti määritellyt liitteet (tarjouspyynnön kohta hankinnan
kohteen kriteerit)
5. Tarjoaja laskee tämän tarjouspyynnön ja sen liiteasiakirjojen mukaisesti tarjouspyynnön mukaiset sopimushinnat ja jättää
tarjouksen Tilaajan osa-aluekohtaisesti määrittämän ohjeistuksen mukaisesti (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit), Osa 1: pesulakonelaitteiden vuosihuollot ja huollot Hankinta käsittää Järvenpään Mestariasuntojen (myöhemmin Tilaaja) omistamissa ja täysin hallinnoimissa vuokra-
asuinkiinteistöissä sijaitsevien pesuloiden pesulakonelaitteiden vuosihuollot sekä huolto-, kunnossapito- ja
korjaustyöt.
Osa-alueen kokonaisuus koostuu seuraavista kokonaisuuksista:
- vuosihuollot
- huolto-, kunnossapito- ja korjaustyöt
Hankinnan tavoitteena on hankkia palvelukumppani, joka:
- toiminnallaan vaikuttaa pesulapalveluiden sujuvaan käytettävyyteen
- toimii asukaslähtöisesti ja asukkaat huomioiden
- tuottaa laadukasta, mutta kustannustehokasta palvelua kokonaisvaltaisen edun saavuttamiseksi Tilaajalle
Pesulakonelaitteiden vuosihuollot toteutetaan tarjouspyynnön mukaisen yksikkö- ja tuntihinnoittelun mukaisesti.
Kilpailun perusteella solmittavat sopimukset eivät tuota toimittajalle yksinoikeutta sopimuksissa määriteltäviin toimeksiantoihin tai
tilauksiin. Sopimus ei sisällä määräostovelvoitetta, eikä Tilaaja sitoudu tarjouspyyntöasiakirjoissa esitettyihin arvioihin
hankintamääristä.
Palvelu toteutetaan tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti. Tilaajan omistamat, Järvenpäässä
sijaitsevat kiinteistöt on esitelty tarjouspyynnön liiteasiakirjoissa. Tarjous tulee laatia hankinnan kohteen kriteerit osiossa
annettujen ohjeiden mukaisesti.
Tarjoajan edellytetään tulkitsevan näitä asiakirjoja pesulakonelaitteiden vuosihuoltojen ja huoltojen asiantuntijana. Mikäli
tarjoaja havaitsee annetuissa tiedoissa puutteellisuuksia jotka voivat vaikuttaa tarjouksen sisältöön, niistä on tiedusteltava
etukäteen (ks. Yhteydenpito ja lisätiedot kilpailun aikana)., Osa 2: uusien pesulakonelaitteiden hankinta Hankinta käsittää Järvenpään Mestariasuntojen (myöhemmin Tilaaja) omistamissa ja täysin hallinnoimissa vuokra-
asuinkiinteistöissä sijaitsevien pesuloiden uusien pesulakonelaitteiden hankinnat.
Osa-alueen kokonaisuus koostuu seuraavista kokonaisuuksista:
- pesulakonelaitteiden hankinnat, toimitukset ja asennukset
Hankinnan tavoitteena on hankkia palvelukumppani, joka:
- toiminnallaan vaikuttaa pesulapalveluiden sujuvaan käytettävyyteen
- toimii asukaslähtöisesti ja asukkaat huomioiden
- tuottaa laadukasta, mutta kustannustehokasta palvelua kokonaisvaltaisen edun saavuttamiseksi Tilaajalle
Pesulakonelaitteiden hankinnat, toimitukset ja asennukset toteutetaan tarjouspyynnön mukaisen yksikkö- ja tuntihinnoittelun mukaisesti.
Kilpailun perusteella solmittavat sopimukset eivät tuota toimittajalle yksinoikeutta sopimuksissa määriteltäviin toimeksiantoihin tai
tilauksiin. Sopimus ei sisällä määräostovelvoitetta, eikä Tilaaja sitoudu tarjouspyyntöasiakirjoissa esitettyihin arvioihin
hankintamääristä.
Palvelu toteutetaan tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti. Tilaajan omistamat, Järvenpäässä
sijaitsevat kiinteistöt on esitelty tarjouspyynnön liiteasiakirjoissa. Tarjous tulee laatia hankinnan kohteen kriteerit osiossa
annettujen ohjeiden mukaisesti.
Tarjoajan edellytetään tulkitsevan näitä asiakirjoja pesulakonelaitteiden toimitusten asiantuntijana. Mikäli
tarjoaja havaitsee annetuissa tiedoissa puutteellisuuksia jotka voivat vaikuttaa tarjouksen sisältöön, niistä on tiedusteltava
etukäteen (ks. Yhteydenpito ja lisätiedot kilpailun aikana).,
Maanrakentamisen työkonepalvelut
Maanrakentamisen työkonepalvelut Hankintayksikkö on Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos (Stara).
Stara pyytää tarjoustanne tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti. Maanrakentamisen työkonepalvelut kuljettajineen kilpailutetaan Staran käyttöön ajaksi 01.04.2026 - 31.03.2029.
Hankinnassa on kyse palveluhankinnasta.
Liitteet:
Liite 1: Tarjouslomake.
Liite 2: Tarjouslomake, seulat.
Liite 3: Hankinnan kohteen kuvaus.
Liite 4: Sopimusluonnos.
Liite 5: EU pakotteet.,
Ensihoitoajoneuvojen hankinta Etelä-Savon ja Keski-Suomen hyvinvointialueille
Ensihoitoajoneuvojen hankinta Etelä-Savon ja Keski-Suomen hyvinvointialueille Etelä-Savon hyvinvointialue ja Keski-Suomen hyvinvointialue pyytävät tarjousta ensihoitoajoneuvojen koritöiden hankinnasta tilaajan toimittamalle alustalle, sekä toimittajan kokonaisratkaisuna (sis. ensihoitoajoneuvon alustan ja korityöt) tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. Tarjottavien ensihoitoajoneuvojen tulee täyttää tarjouspyynnössä ja sen liitteissä esitetyt vähimmäisvaatimukset.
Hankinnasta on julkaistu ennakkoilmoitus tarjouksen määräajan lyhentämiseksi 15.6.2025 (Hilma-numero: 2025-026354 / Ted-numero 392975-2025). Hankintayksikkö on keskeyttänyt hankinnan (Hilma-numero:2025-028636 / Ted-numero 550016-2025) ja tällä hankintailmoituksella käynnistää uuden hankintamenettelyn samasta hankinnan kohteesta, jolloin hankintayksikkö voi hyödyntää aiemmin julkaistua ennakkoilmoitusta myös tässä hankinnassa.
Kilpailutuksen perusteella tullaan valitsemaan yksi (1) toimittaja, jonka kanssa solmitaan hankintasopimus. Määräaikainen sopimuskausi on yhden vuoden mittainen, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana, kuitenkin korkeintaan yhteensä viiden (5) vuoden ajan.
Sopimuskauden on tarkoitus alkaa viimeistään joulukuussa 2025.
Hankintayksikkö ei sitoudu tiettyyn hankintamäärään sopimuskauden aikana, vaan hankinnat tehdään tarpeen mukaan. Ensihoitoajoneuvojen tilaukset hankintayksikkö kohtaisesti toteutetaan vain, jos Etelä-Savon tai Keski-Suomen hyvinvointialueen ensihoitoajoneuvojen hankintaan vuosittain budjetoidut määrärahat riittävät. Vuosittaiset hankintayksikkökohtaiset tilaukset tehdään vasta, kun kunkin vuoden rahoitus on varmistunut.,
QGIS-ohjelmistoon liittyvät palvelut ja muut paikkatietoon liittyvät asiantuntijapalvelut
QGIS-ohjelmistoon liittyvät palvelut ja muut paikkatietoon liittyvät asiantuntijapalvelut Hankinnan kohteena ovat QGIS-ohjelmistoon liittyvät tuki-, koulutus-, sovelluskehitys- ja muut asiantuntijapalvelut (jäljempänä ”Palvelut”). QGIS on avoimen lähdekoodin paikkatieto-ohjelmisto. Palveluilla turvataan QGIS-ohjelmiston räätälöinnit (sovelluskehitys), tietoturvapäivitysten seuranta, käytön tuki, koulutus ja muu konsultointi.
Hankintayksikkönä toimii Poliisihallitus (jäljempänä myös "Tilaaja").
Palveluihin sisältyvät myös muut paikkatietoon liittyvät asiantuntijapalvelut. Toimittajan tehtävänä on asiantuntijapalveluna konsultoida Tilaajaa paikkatiedon hallitsemiseen, esittämiseen ja analysointiin liittyvissä tehtävissä sekä turvallisuusviranomaisten välisten integraatioiden ja datan yhteensovittamisessa.
QGIS-ohjelmistoa käyttävät useat turvallisuusviranomaiset, joille POL IT-keskus tuottaa ohjelmistoon liittyviä palveluita.
Tarjouspyyntö sisältää seuraavat liitteet:
Liite 1 Henkilötietojen käsittelyn ehdot
Liite 1.1 Henkilötietojen käsittelytoimien kuvaus
Liite 2 Turvallisuussopimus
Liite 2.1 Turvallisuusvaatimukset SALPID
Liite 2.2 Vaitiolositoumus (malli)
Liite 3 Hankinnan kohteen kuvaus ja palvelukuvaus
Liite 3.1 Palveluiden tietoturvaa koskevat vaatimukset
Liite 3.2 Code of Conduct - vastuullisuuden vähimmäisvelvoitteet
Liite 4 Hintalomake (tarjoaja täyttää ja liittää tarjoukseensa)
Liite 5 Asiantuntijalomake (tarjoaja täyttää ja liittää tarjoukseensa)
Liite 6 Palvelusopimusmalli
Liite 7 Alihankkijat (tarjoaja täyttää ja liittää tarjoukseensa)
Liite 8 Handi-palvelun kuvaus
Liite 9 JIT 2025 – Asiantuntijatyö
Liite 10 JIT 2025 – Tilaajan sovellukset ei-avoin
Liite 11 JIT 2025 – Yleiset ehdot
Hankinnan tavoiteaikataulu on:
- hankintapäätös 01/2026
- sopimuksen allekirjoittaminen 02/2026
- palvelun käynnistyminen 03/2026,
Mestaritoiminta Oy & Järvenpään Mestariasunnot Oy: Julkisten- ja asuinkiinteistöjen kiinteistö- ja paloturvallisuuspalvelut
Mestaritoiminta Oy & Järvenpään Mestariasunnot Oy: Julkisten- ja asuinkiinteistöjen kiinteistö- ja paloturvallisuuspalvelut Hankinnan kohteena on Järvenpään kaupungin omistamien julkisten- ja asuinkiinteistöjen kiinteistö- ja paloturvallisuuspalvelut sekä niiden parissa toteutettavat turvallisuustehtävät. Tällä hankintakokonaisuudella hankittavat palvelukumppanit huolehtivat kiinteistöjen korkeasta turvallisuustasosta toteuttaen erilaisia erikoisammattiosaamista vaativia lakisääteisiä ja ylläpitäviä kiinteistö- ja paloturvallisuustehtäviä.
Kokonaisuus koostuu seuraavista palveluista:
1. Paloilmoitin- ja palovaroitinjärjestelmien tarkastus ja huolto (PÄIVYSTYS)
2. Turva- ja poistumisvalojärjestelmien tarkastus ja huolto
3. Sammutusjärjestelmien tarkastus ja huolto
4. Savunpoistojen tarkastus ja huolto
5. Väestösuojien tarkastus ja huolto
6. Sammuttimien tarkastus ja huolto
7. Palopostien tarkastus ja huolto
Tarjoajalta edellytetään kohdan 1 mukaisissa palveluissa 24/7 päivystyspalvelua.
Palvelu toteutetaan tämän tarjouspyynnön ja sen asiakirjojen mukaisesti. Palvelusopimushankinnan sopimuskauden pituus on neljä (4) vuotta ja sen aikana noudatetaan sopimusluonnoksenmukaisia osapuolikohtaisia irtisanomisaikoja. Sopimuksen on määrä astua voimaan 1.2.2026.
Valittavien kumppaneiden määrä on kaksi (2). Edullisimman tarjouksen jättänyt palveluntuottaja toimii palvelukokonaisuuden varsinaisena toimittajana ja toiseksi tarjousvertailussa tullut varalla. Molempien kanssa laaditaan sopimukset. Tilaukset sopimuskauden aikana kohdistetaan pääsääntöisesti varsinaiselle toimittajalle. Tilanteessa, jossa varsinainen palveluntuottaja, ei pysty tuottamaan palvelua tai sen osaa, voidaan tilaukset kohdistaa varatoimittajalle. Lisäksi varatoimittaja osallistuu kevennetyn kilpailutuksen piiriin kuuluviin mahdollisiin sopimuksen sisällä tehtäviin hankintoihin.
Sopimuksen hankintatehtävistä sekä palvelusopimuksen mukaisten töiden tilauksesta ja yhteistyönjohtamisesta vastaa Mestaritoiminta Oy, Mestaritoiminta Oy:n ja Järvenpään kaupungin sekä Järvenpään Mestariasunnot Oy:n välisen inhouse-kumppanuuden mukaisesti. Palveluiden rahoitukseen liittyvät asiat on määritelty hankintasopimusluonnoksessa. Tilausmenettelyn käytänteet on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön asiakirjoissa.
Tarjouksen jätön edellytyksenä osa-aluekohtaisesti on, että
1. Tarjoaja täyttää tilaajan asettamat kelpoisuus- ja soveltuvuusvaatimukset (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit)
2. Tarjoajalla on osoittaa kokemusta aikaisemmista toteutuksista referenssien muodossa (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit)
3. Tarjoajalla on osoittaa tarvittavan pätevyyden omaavat avainhenkilöt sekä tarvittava organisaatio tarjouspyynnön mukaisten toimeksiantojen ja tehtävien toteuttamiseksi (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit)
4. Tarjoajan tulee liittää tarjoukseensa tarjouspyynnössä määritellyt liitteet (tarjouspyynnön kohta hankinnan
kohteen kriteerit)
5. Tarjoaja laskee tämän tarjouspyynnön ja sen liiteasiakirjojen mukaisesti tarjouspyynnön mukaiset sopimushinnat ja jättää tarjouksen Tilaajan määrittämän ohjeistuksen mukaisesti (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit)
Tarjoajan edellytetään tulkitsevan näitä asiakirjoja kiinteistö- ja paloturvallisuuspalveluiden asiantuntijana. Mikäli tarjoaja havaitsee annetuissa tiedoissa puutteellisuuksia jotka voivat vaikuttaa tarjouksen sisältöön, niistä on tiedusteltava etukäteen (ks. Yhteydenpito ja lisätiedot),
Asiakaskuljetusten liikennöinnin kiipijäajoneuvojen hankinta
Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala pyytää tarjouksia asiakaskuljetusten liikennöinnin kiipijäajoneuvojen hankintaan tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.
Hankinnan kohteena on sosiaali- ja terveydenhuollon asiakaskuljetusten liikennöinti, jota toimiala järjestää vammaispalvelulain, kehitysvammalain, sosiaalihuoltolain, lastensuojelulain tai muun lainsäädännön perusteella. Hankinnan kohteeseen voi sisältyä myös vähäisessä määrin toimialan henkilöstön kuljetuksia ja toimialan toimintaan kiinteästi liittyviä tavarakuljetuksia. Edellä mainitut kuljetukset voivat liittyä esimerkiksi henkilöstön siirtymiseen työvuoron aikana ja hoitotarvikkeiden kuljetuksiin sosiaali-, terveys- tai pelastustoimen yksiköihin. Tavara- ja henkilökuljetuksia voidaan tarvittaessa yhdistää.
Hankintaan sisältyy yksi liikennöintiryhmä; suoraohjausliikenne. Kyseiseen ryhmään kilpailutetaan esteettömät ajoneuvot kiipijällä. Hankinnassa suunniteltujen suoraohjaus kiipijäajoneuvojen määrä on yhteensä enintään 25 kpl, jos vaatimukset täyttäviä tarjouksia saadaan riittävä määrä.
Tarjouspyyntö on jaettu neljään (4) osa-alueeseen ajovuoron perusteella. Tilaajan teknisten järjestelmien vuoksi osa-alueet tällä tarjouspyynnöllä on numeroitu luvuilla 50–53, eivätkä perinteisesti 1–4.
- Osa-alue 50: Päivävuoro arkipäivisin (8 h, ma–pe klo 5–22.30)
- Osa-alue 51: Päivävuoro viikonloppuisin ja arkipyhinä (8 h, la–su ja arkipyhät klo 5–22.30)
- Osa-alue 52: Yövuoro sunnuntaista torstaihin ja arkipyhinä (8 h, su–to, arkipyhät klo 18–05.30)
- Osa-alue 53: Yövuoro viikonloppuisin ja aattoina (8 h, pe–la ja aatto klo 18–05.30)
Hankinnassa sovelletaan lakia ajoneuvo- ja liikennepalveluhankintojen ympäristö- ja energiatehokkuusvaatimuksista sekä Helsingin kaupungin ajoneuvojen ja kuljetuspalvelujen ympäristökriteerejä., Osa-alue 50: Päivävuoro arkipäivisin (8 h, ma–pe klo 5–22.30) Osa-alue 50 käsittää suoraohjausvuoron esteettömät ajoneuvot kiipijällä (8 h, ma–pe, sijoittuu välille klo 5–22.30)
Tarkempi kuvaus tarjouspyyntöasiakirjoissa., Osa-alue 51: Päivävuoro viikonloppuisin ja arkipyhinä (8 h, la–su ja arkipyhät klo 5–22.30) Osa-alue 51 käsittää esteettömät ajoneuvot kiipijällä (8 h, la–su ja arkipyhät, sijoittuu välille klo 5–22.30)
Tarkempi kuvaus tarjouspyyntöasiakirjoissa., Osa-alue 52: Yövuoro sunnuntaista torstaihin ja arkipyhinä (8 h, su–to, arkipyhät klo 18–05.30) Osa-alue 52 käsittää esteettömät ajoneuvot kiipijällä (8 h, su–to ja arkipyhät, sijoittuu välille klo 18-05.30)
Tarkempi kuvaus tarjouspyyntöasiakirjoissa., Osa-alue 53: Yövuoro viikonloppuisin ja aattoina (8 h, pe–la ja aatto klo 18–05.30) Osa-alue 53 käsittää esteettömät ajoneuvot kiipijällä (8 h, pe–la ja aatto, sijoittuu välille klo 18-05.30) Tarkempi kuvaus tarjouspyyntöasiakirjoissa.,
Purku-urakka, Suopursun päiväkoti Kuopio
Purku-urakka, Suopursun päiväkoti Kuopio Purkutyön kohteena on osoitteessa Litmasenkuja 3, 70820 Kuopio sijaitseva päiväkotirakennus. Rakennus on rakennettu vuonna 1989. Urakkaan kuuluu myös pihavaraston purku. Purettavien rakennuksien bruttoala on noin 1040 brm2 ja tilavuus noin 3200 m3. Urakka-alue on esitetty tarkemmin kaupallisten asiakirjojen liitteessä.
Tarjoajille järjestetään kohteen esittely 9.12.2025 klo 12.00 - 13.00.,
Ruokakuljetuspalvelut
Ruokakuljetuspalvelut HUS-yhtymä (myöhemmin "HUS", "Tilaaja" tai "Hankintayksikkö") pyytää tarjouksia ruokakuljetuspalveluista (jäljempänä ruokakuljetukset tai palvelu) tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.
Hankinnan kohteena ovat ruokakuljetukset, joiden kuljetusaikataulut ja -reitit (lähtö- ja määränpääosoitteet) on kuvattu tarjouspyynnön liitteessä 6 Ruokakuljetusten reitit. Nouto- ja toimituspaikkojen tietoja on annettu tarjouspyynnön liitteessä 12 Ohjeita kuljettajille.
Lisäksi ruokakuljetuspalveluihin kuuluu satunnaiset lisäruokakuljetukset, jotka tilataan erikseen.
Kuljetuksia on kaikkina vuoden päivinä ajoittuen noin klo 7.00–19.00 välille.
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Tässä tarjouspyynnössä mainitut volyymit ja määrät ovat sitoumuksettomia edellisen vuoden toimintaan liittyviä lukuja tai arvioita tulevasta tarpeesta. Sopimuskaudella on mahdollista muutokset esim. esim. reitti-, aikataulu-, volyymi- tai vastaaviin muutoksiin Tilaajan palvelutarpeessa.
HUS-yhtymä tulee solmimaan sopimuksen yhden (1) palveluntuottajan kanssa.
Sopimuskausi on määräaikaisena voimassa kaksi (2) vuotta, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.
Sopimuskauden ennakoitu aloitusajankohta on helmikuu 2026.
Kyseessä on kokonaishankinta, eli hankintaa ei ole jaettu osiin. Hankintayksikkö katsoo, että vaativien, kiireellisten aikataulujen mukaisten kuljetusten järjestäminen yhden toimijan kanssa parantaa yhteistoimintaa ja edesauttaa onnistumaan paremmin, kuin usean eri toimijan kanssa operointi.,
Toimitilojen turva- ja hälytyspalvelujen puitejärjestely
Toimitilojen turva- ja hälytyspalvelujen puitejärjestely Hankinnan kohde on Raasepori ja on pääasiassa näillä alueilla.
• Tammisaari
• Karjaa
• Pohja
• Mustio
• Fiskars
• Snappertuna
• Bromarv
Lisätietoja siitä, mitkä kiinteistöt kuuluvat mihinkin alueeseen, löytyy liitteestä 2. Hankintayksikkö pyytää tarjouksia alla kohdissa A–F määritellyistä palveluista.
Huom! Tarjoaja on tietoinen siitä, että palvelut (A-C) otetaan käyttöön vaiheittain eri kiinteistöissä. Arvioitu aikataulu on esitetty liitteessä 2. Tavoitteena on, että palvelut ovat käytössä kaikissa mainituissa kiinteistöissä ennen puitesopimuksen päättymistä, mutta kiinteistöt ja kiinteistöjen lukumäärä voivat muuttua myös hälytysjärjestelmän siirron ja päivityksen aikana kaupungin järjestelmään esim. budjettisyistä.
Raaseporin kaupunki asentaa ja uudistaa hälytysjärjestelmät sopimuskauden aikana ja liittää ne kaupungin ohjelmistoihin. Muutos kaupungin järjestelmään toteutetaan yhteistyössä kaupungin valittujen tarjoajien kanssa. Työ voidaan antaa kolmannelle osapuolelle. Hälytysjärjestelmän siirto ja uusiminen toteutetaan vuosina 2026–2030
Mahdollisesti tämän kilpailutuksen tuloksena turvallisuus- ja valvontapalvelujen siirtyessä uudelle palvelujen toimittajalle on kaikki hälytysten siirrosta aiheutuvat kulut (irtiotot, uudelleen kytkennät, ohjelmoinnit, testaukset, pohjakarttojen teot valvontayksikköön, mahdolliset alihankintapalvelut puhelinyhtiöltä, yms.) sisällyttävä varsinaisen tarjouksen yksikköhintoihin.
Jos tarjoaja haluaa tutustua kiinteistöihin (tai osaan kiinteistöistä), tulee hänen olla yhteydessä hankintayksikköön viimeistään 12.12.2025 sähköpostitse osoitteeseen hankinta@raasepori.fi otsikolla ‘Esittelytilaisuus’.
TARJOUSTA PYYDETÄÄN SEURAAVISTA PALVELUISTA
Tarjoajan pystyttävä toimittamaan kaikki tarjouspyynnön kohdissa A-F ja Optioissa 1 mainitut palvelut ja työt. Korkean ja tasalaatuisen laadun varmistamiseksi sekä puutteellisen turvallisuuden riskien minimoimiseksi hankinta toteutetaan kokonaisuutena.
Kohdat viittaavat tarjouslomakkeeseen (Liite. Turvallisuuspalveluiden tarjouslomake) Hälytyskeskus on sama kaikille hälytyksille, vaikka tilaaja itse hoitaa LVISA hälytykset
A ja B) Hälytyslaitepäivystys (24 h/vrk) tarjoajan keskusvalvomossa, johon voidaan kytkeä mm. murto-, lvisa-, inva-wc- hälytys, palohälytyslinjan linjavikahälytys, palohälytys murtohälytysjärjestelmän yhteydessä sekä henkilöturvajärjestelmät. Siirto tapahtuu hankintayksikön milestone XProtect-ohjelmiston kautta.
- Kuukausihinnan on sisällettävä kiinteistönhoitajille, isännöitsijälle, kiinteistönkäyttäjille, tai kaupungin nimeämille henkilöille, ym. suoritettavat välitysmaksut (puhelinsoitot, sähköpost ja satunnaiset asuntojen ovien avaukset) mahdollinen PC-pohjaisen kameravalvontajärjestelmän hyödyntäminen hälytystyövälineenä.
- Kaikki hälytys- ja valvontajärjestelmät, ohjelmistot ja kiinteät laitteet ovat kaupungin omistuksessa ja hallinnassa. Käyttöoikeudet myönnetään valitulle tarjoajalle.
- Murtohälytysjärjestelmän hälytykset tulee ottaa vastaan salattuna sarjaliikennetiedostona, Raaseporin kaupungin jälleen anto laitteelta
-Tarjoajan tulee tehdä hälytyskohteiden kohdekortit ja toimittaa ne tilaajalle.
- Kaikki hälytykset ohjautuvat toimijalle. Työaikana ja sen jälkeen tapahtuvat hälytykset on välitettävä kaupungin nimeämille henkilöille. Turvallisuuspalveluun liittyvistä hälytyksistä tulee tieto välittää toimijan turvallisuuspalvelua hoitavalle henkilölle.
C) Edellä mainittujen hälytysten aiheuttamat käynnit kohteissa. Käynneistä on annettava yksikköhinnat aikaporrastuksella.
- Hintaan on sisällytettävä kaikki kulut: mm. palkat, sotumaksut, km-korvaukset, matkakorvaukset, tarvittavat puhelinsoitot, käyntien ja toimenpiteiden kirjaukset sekä päivittäin tehtävä kirjallinen raportti.
- Tarjottua tunti hintaa sovelletaan kaikkina vuorokauden aikoina ja kaikkina viikonpäivinä.
D) Kiertovartiointi kohteissa
- Kiertovartiointi normaalina (07.00–16.00) ja normaalin työajan ulkopuolella (16.00–07.00). Työtä tehdään pääsääntöisesti iltaisin ja öisin.
- Ilmoitettava aluekohtainen hinta, (Tammisaari, Karjaa, Pohja, Fiskars, Mustio, Snappertuna, Bromarv) liitteessä 1
- Matkakustannukset kuuluvat annettuihin hintoihin
E) Satunnaisesti tilattu turvapalvelu normaalina (07.00–16.00) ja normaalin työajan ulkopuolella (16.00–07.00).
- Satunnaista turvapalvelua voi olla esim., että vartija lähtee turvamieheksi viranhaltijan mukaan tarkastus- ja valvontakäynneille tai on läsnä toimitiloissa erilaisissa tilaisuuksissa.
- Ilmoitettava tuntihinta
F) Yhden lisävartijan kustannukset normaalina (07.00–16.00) ja normaalin työajan ulkopuolella (16.00–07.00).
- Ilmoitettava tuntihinta
- Lisävartija voidaan tilata tarpeen mukaan, esimerkiksi tapahtumiin tai vastaaviin. Tuntihinta on sama vartijaa kohden määrästä riippumatta.
Optiot 1
Tarvittaessa valvomosta käsin suoritettava kameravalvonta
- Suoritetaan erillistilauksesta.
- Valvonnasta on annettava erillishinnat.
- Valvonta-PC:stä/palvelimesta sovitaan erikseen Raaseporin kaupunkiin kanssa.
-Toimittajan tulee sisällyttää palvelu tarjoukseensa, mutta option hyödyntäminen on tilaajan harkinnassa.
Arvioitu määrä vuositasolla
Päivystystyön arvioitu määrä (keskiarvo).
Ajovastetehtäviä n. 240 kpl, joista n. 125 kpl murto/ovihälytystä.
Piirivartiointi käyntejä yhteensä n. 1050 kpl kohteissa.
Paloilmoittimen laitevika n. 10 kpl
Erikseen tilattua paikallisvartiointia/järjestyksenvalvontaa n. 150 kpl,
Vuokra-autot
Vuokra-autot Hankinnan kohteena on vuokra-autopalvelut Pirkanmaan hyvinvointialueen äkillisiin ja lyhytaikaisiin tarpeisiin.
Sopimuskumppaniksi valitaan yksi toimittaja. Varsinainen sopimuskausi kestää vuoden, jonka jälkeen sopimusta voidaan jatkaa
toistaiseksi voimassa olevana.,
Kainuun ja Lapin alueiden väylänhoito 2026–2031
Kainuun ja Lapin alueiden väylänhoito 2026–2031 Hankinta käsittää Kainuun ja Lapin alueiden Väyläviraston ylläpitämien vesiväylien turvalaitteiden hoito- ja kunnossapitotehtävät sekä veneenvetolaitteiden- ja rakenteiden, venetörmäyssuojien ja möljien hoidon sopimusasiakirjoissa määritellyssä laajuudessa.
Palveluun sisältyy turvalaitteiden vuositarkastus-, huolto- ja viankorjaustöitä sekä muiden veneliikenteen rakenteiden kunnossapitotöitä.
Alueella ei ole kauppamerenkulun käyttämää syväväylästöä, mutta siellä on muun vesiliikenteen käyttämää väylästöä. Palveluun liittyvät vesiväylät ja rakenteet sijaitsevat Oulujoen vesistöalueella Kainuussa sekä Lapin alueella.
Vesiväylien ja turvalaitteiden sijainnit käyvät ilmi tarjouspyynnön liitteenä olevista kartoista.,
Tarjouspyyntö Sipoon seurakuntayhtymä, siivouspalveluiden toteutus
Tarjouspyyntö Sipoon seurakuntayhtymä, siivouspalveluiden toteutus Hankinnan kohteena on Sipoon Seurakuntayhtymän siivouspalveluiden toteutus. Hankinta sisältää myös siivoustyöhön tarvittavat aineet, välineet sekä koneet, jolla varsinainen työ suoritetaan. Siivous toteutetaan useissa eri kohteissa ”Sipoon Seurakuntayhtymä - hinnastoliite ja tarkennukset” mukaisesti. Optiona pyydetään ylläpito- ja saniteettituotteille hinnat.
Kohdekierros järjestetään tiistaina 9.12. klo 13.30–15.30. Kierros alkaa osoitteesta Iso Kylätie 1, 04130 Sipoo. Kohdekierrokselle osallistuminen on pakollista, jotta tarjouksen voi jättää. Kohdekierroksille ilmoittautuminen viimeistään 8.12.2025 mennessä osoitteeseen toimisto@hankintapartners.fi,
SASKY koulutuskuntayhtymä, Ammatti-instituutti Iisakin Osaran toimipisteen Työpajan muutostyöt kokonaisurakalla
SASKY koulutuskuntayhtymä, Ammatti-instituutti Iisakin Osaran toimipisteen Työpajan muutostyöt kokonaisurakalla 1 Hankinnan kuvaus ja hankkeen tiedot
1.1 Kuvaus
SASKY koulutuskuntayhtymä teettää Ammatti-instituutti Iisakin Osaran toimipisteen Työpajan saneerauksen muutostyöt.
Hanke toteutetaan kokonaisurakkana.
Pyydämme tarjoustanne tämän tarjouspyynnön mukaisista muutostöistä kokonaisurakalla.
Tarjouspyyntö on kaksiosainen, ensisijaiset Työpajan muutostyöt sekä mahdollisesti optiona tilattava julkisivun ikkunoiden, ulko-ovien ja seinärakenteiden muutostyöt, ks. kohta 6 Tarjouksen sisältö.
1.2 Tilaaja
Hankkeen tilaajana ja rakennuttajana toimii SASKY koulutuskuntayhtymä.
1.3 Käyttäjä
Rakennuksen käyttäjä on SASKY koulutuskuntayhtymän Ammatti-instituutti Iisakin Osaran toimipiste.
1.4 Kohde
Rakennus sijaitsee SASKY koulutuskuntayhtymän Ammatti-instituutti Iisakin Osaran toimipisteen osoitteessa Huikuntie 33, 39230 Osara.
Työpajaan järjestetään tutustuminen tiistaina 2.12.2025 klo 9.00 – 10.00. Tutustuminen on mahdollista myös muulloin, ajankohta on sovittava etukäteen sähköpostitse tauno.naukkarinen@sasky.fi ja pertti.jalonen@sasky.fi
1.5 Laajuus
Työpajan saneerauksen muutostyöt materiaaleineen kokonaisurakalla.
1.6 Aikataulu
Hankkeen alustava aikataulu on seuraava:
- Työpajaan tutustuminen 2.12.2025 klo 9.00 – 10.00
- lisäkysymykset 4.12.2025 klo 12.00 mennessä
- tarjousaika päättyy 9.12.2025 klo 12.00
- selonottoneuvottelu 10.12.2025
- hankintapäätös 10.12.2025
- Työpajan muutostyöt valmiit ja vastaanottotarkastus viimeistään 30.4.2026
Lopullinen aikataulu laaditaan yhdessä valitun urakoitsijan kanssa.,
Sähkönsyötön varmistaminen UPS-laitteilla palveluineen
Hankinnan kohteena on UPS-laitteet ja niiden laitevarusteet, määräaikaishuollot, valvontapalvelut, huolto- ja ylläpitopalvelut. Lisäksi hankinnan kohteena on erikseen tilattavat työt.
Hankinta on jaettu kahteen osa-alueeseen:
1. UPS-laitteet ja niiden palvelut
2. Vaihtoakut ja palvelut käytössä oleville UPS-laitteille
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Tilaaja valitsee osa-aluekohtaisesti yhden (1) toimittajan, jonka kanssa Tilaaja tekee sopimuksen. Syntyvän sopimuksen osapuolina ovat ainoastaan Istekki Oy ja valittu Toimittaja. Selvyyden vuoksi todetaan, että Istekin asiakkaat eivät ole tämän kilpailutuksen tai sen perusteella tehtävän hankintasopimuksen sopijapuolia.
Tarjouspyynnössä esitetyt hankintamäärät ovat arvioita, eikä sopimus muodosta tilaajalle määräostovelvoitetta.
Hankinnan kohteena olevia tavaroita ja palveluita hankitaan sopimuskaudella todellisen tarpeen mukaan.
Laitteiden malleihin ja määriin voi tulla sopimuskaudella vähäisiä muutoksia.
Tarjoaja voi jättää tarjouksen yhteen tai kahteen osa-alueeseen.
Jos tarjoaja tulee valituksi Toimittajaksi useampaan eri osa-alueeseen, ne voidaan yhdistää samalle tehtävälle hankintasopimukselle., Osa-alue 1: UPS-laitteet ja niiden palvelut Kts. tarjouspyyntö ja sen liitteet., Osa-alue 2: Vaihtoakut ja palvelut käytössä oleville UPS-laitteille Kts. tarjouspyyntö ja sen liitteet.,
Kiinteistöpalvelut osa 8 – Lahti
Kiinteistöpalvelut osa 8 - Lahti Hankinta koskee kiinteistöpalvelujen tuottamista Lahden Tilakeskuksen hallinnoimissa tarjouspyyntöön listatuissa kiinteistöissä tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. Kohteet ovat pääasiassa liikuntarakennuksia. Hankittavat kiinteistöpalvelut sisältävät tilaajan huoltokirjassa esitetyt kiinteistönhoitotehtävät, huoltokirjaan liitetyt tarjouspyyntöasiakirjojen mukaiset kiinteistönhoitopalvelut sekä kohteen suur- ja messuhalli siivouspalvelut.,
Kasvatus- ja ohjausalan erikoisammattitutkinnon tutkintokoulutus Saimaan ammattiopisto Sampolle
Kasvatus- ja ohjausalan erikoisammattitutkinnon tutkintokoulutus Saimaan ammattiopisto Sampolle Etelä-Karjalan koulutuskuntayhtymä, Saimaan ammattiopisto Sampo pyytää tarjousta asiakaslähtöisestä tutkintokoulutuksesta. Koulutus toteutetaan oppisopimusmuotoisena lähi- ja/tai verkkototeutuksena valtakunnallisesti.
Koulutuksen tulee perustua Kasvatus- ja ohjausalan erikoisammattitutkinnon perusteisiin. Asiakkuuksissa painottuu tiimityön viitekehyksessä kasvatus- ja ohjausalan kehittämistoiminta muuttuvissa toimintaympäristöissä. Koulutuksen tuottajan laatiman koulutussuunnitelman tulee olla asiakkaiden omista tarpeista lähtevää yhteisöllisestä oppimista, jossa kukin opiskelija suunnittelee ja toteuttaa laajan kehittämishankkeen omassa työyhteisössään.
Tutkintokoulutuksen tuottaja vastaa koulutustiloista koulutuksen aikana joko fyysisinä tiloina, tai verkkotyöskentelytiloina tutkinnon osiin johtavasta oppisopimusmuotoisesta toteutuksesta. Tarjoajalta edellytetään aikaisempaa kokemusta vastaavanlaisten koulutuksien toteuttamisesta.
AIKATAULU
- Koulutuksen haku avataan alkuvuodesta 2026
- Koulutuksen aloitus keväällä 2026
- kesto 18kk kuitenkin tarvittaessa huomioiden yksittäisten opiskelijoiden henkilökohtaiset opiskelusuunnitelmat
- Koulutus sisältää sekä lähi-, että etä-/hybridipäiviä
- ryhmän koko 20-25 opiskelijaa
Jos opiskelija ei tarvitse kuin osan koulutuksesta, koulutuksen hinta määräytyy opiskelijan henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS) mukaisesti.
Koulutuksen käytännön toteutuksen suunnittelua ja asiakashankintaa tehdään yhteistyössä tilaajan kanssa. Tutkintokoulutuksen toinen valmentaja on Saimaan ammattiopisto Sampon opettaja. Tutkintokoulutuksen tilaaja vastaa opiskelijoiden valinnasta, henkilökohtaistamisesta (HOKS) ja näyttöjen vastaanottamisesta.
HANKINTAMENETTELY
Hankintamenettely toteutetaan pienhankintojen kevennetyn menettelyn mukaisesti ja hankinta on kokonaislaajuudeltaan kansallisen kynnysarvon alittava hankinta.,
Rautatieaseman peruskorjaus: Pohjois-Haaga
Rautatieaseman peruskorjaus: Pohjois-Haaga Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy (Kaupunkiliikenne) järjestää tarjouskilpailun Pohjois-Haagan juna-aseman peruskorjauksesta tämän tarjouspyynnön ja tarjouspyynnön liitteiden mukaisessa laajuudessa.
Pohjois-Haagan juna-aseman peruskorjaus toteutetaan kokonaisurakkana. Urakkakokonaisuuden sisältö on kuvattu urakkaohjelmassa sekä tarjouspyynnön liitteinä olevissa teknisissä liitteissä. Urakoitsija toimii pääurakoitsijana ja lainsäädännön tarkoittamana päätoteuttajana vastaten sekä työmaan työnjohtovelvollisuuksista että työmaapalveluista. Nämä velvollisuudet ja palvelut on esitetty urakkaohjelmassa, urakkarajaliitteessä ja yleisissä sopimusehdoissa (YSE 1998). Urakan vastaanoton jälkeen jatkuvat pääurakoitsijan työmaan työnjohtovelvollisuudet sekä työmaan työturvallisuuteen liittyvä velvollisuudet, kunnes urakan vastaanotossa todetut puutteet ja virheet on korjattu.
Urakka-aika on alustavasti 1.5-2026 - 31.5.2027.
KOHTEESEEN TUTUSTUMINEN:
Tilaaja edellyttää, että tarjoaja on tutustunut urakan kohteeseen ja siellä vallitseviin olosuhteisiin ennen tarjouksen jättämistä. Tilaaja järjestää kohteen yhteisnäyttötilaisuuden 10.12.2025 klo 09.30 - 11.00. Yhteisnäyttötilaisuuteen tulee ilmoittautua ennakkoon viimeistään 8.12.2025 klo 16:00 mennessä sähköpostitse niklas.nyman@kaupunkiliikenne.fi ja ari.salminen@rapp.fi.
HUOM:
Yhteisnäyttötilaisuuden yhteydessä EI voi esittää kysymyksiä EIKÄ mahdollisiin kysymyksiin anneta vastauksia. Kaikki kysymykset kohteeseen ja tarjouspyyntöaineistoon liittyen tulee esittää Tarjouspalvelu.fi -portaalin kautta.
TARJOUSPYYNTÖAINEISTO
Osa kilpailutuksen liiteasiakirjoista on luokiteltu luottamukselliseksi, koska aineisto sisältää tilaajan infrastruktuuriin liittyviä kriittisiä tietoja. Ne liiteasiakirjat, jotka ovat luottamuksellisia, ovat luovutettavissa tarjouksen laatimista harkitsevalle yritykselle allekirjoitetun salassapitositoumuslomakkeen toimittamisen jälkeen.
Salassapitositoumus (liite 8.) toimitetaan sähköpostilla osoitteisiin:
niklas.nyman@kaupunkiliikenne.fi ja kilpailutus@kaupunkiliikenne.fi.
Allekirjoitetun salassapitositoumuksen jälkeen yritykselle toimitaan loput liiteasiakirjoista NiiniPlus-projektipankin sähköpostilinkin kautta.
Hankintayksikkö varaa oikeuden arvioida pyyntöön liittyvät perustelut ja tarvittaessa pyytää lisätietoja.,
Implantoitavat neuromodulaattorit (DPS 2025-2030)
Implantoitavat neuromodulaattorit (DPS 2025-2030) HUS-yhtymä perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän (jäljempänä DPS) implantoitavien neuromodulaattoreiden hankkimiseen. Hankittavat tuotteet määritellään tarkemmin kussakin dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisessä kilpailutuksessa.
Pyydämme osallistumishakemuksia HUS 492-2025 dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan erilaisia tuotteita erikoissairaanhoidon käyttöön.
Hankittaviin tuoteryhmiin voivat kuulua mm.
- Implantoitavat neuromodulaatiot syväaivostimulaatioon
- Implantoitava sakraalinen neuromodulaatio
- Implantoitavat neurologiset stimulaattorit ja injektiopumppu
- Implantoitava mahalaukun neurostimulaattori
DPS:n sisäisten kilpailutuksilla voidaan huomioida muuttuvat markkinatilanteet ja hoitosuositukset. DPS:n voimassaolo vuoteen 2030 saakka.
HUSn tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita. Lisäksi tuoteryhmäkohtaisia tavoitteita tullaan määrittelemään sisäisiin kilpailutuksiin siten, että niissä huomioidaan tuoteryhmien ominaisvaatimukset, sekä niihin liittyvät palvelut mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Näitä voivat olla tuotteiden käyttöön liittyvä koulutus ja tuotetuki, kaupintavarastointimahdollisuus, lisäarvopalvelut, tekniset ominaisuudet, säätö- ja ohjelmisto -ominaisuudet, tuotteiden käyttöikä.
HUS toimii yhteistyössä muiden hyvinvointialueiden kanssa ja tekee hankintoja hankintarenkaana. Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisiin hankintoihin voivat osallistua HUS-yhtymän Etelä-Karjalan hyvinvointialue, Kymenlaakson hyvinvointialue ja Päijät-Hämeen hyvinvointialue. Hankintarenkaan osallistujat ilmoitetaan kussakin sisäisessä kilpailutuksessa erikseen.
HUS arvioi osallistumispyynnön julkaisuhetkellä, että dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä julkaistaan arviolta 1-4 kilpailutusta per vuosi. Määrä on alustava arvio, joka voi muuttua merkittävästikin kun kilpailutustarve ja tuotteiden ryhmittely selkeytyy myöhemmin. HUS arvioi osallistumispyynnön julkaisuhetkellä dynaamisen hankintajärjestelmän koko keston (60 kk) kokonaisarvoksi noin 25 miljoonaa euroa huomioiden kaikki järjestelmässä mahdollisesti tehdyt hankinnat. Arvio on alustava ja perustuu aiempaan ostohistoriaan ja voimassaolleisiin hankintasopimuksiin. HUS ei sitoudu mihinkään hankintamääriin tai määräostovelvoitteisiin tällä ilmoituksella. HUS varaa oikeuden järjestää instrumenttienkilpailutuksia tarvittaessa myös tämän dynaamisen hankintajärjestelmän ulkopuolella. Vaikuttavuusperusteisen hankinnan käyttäminen sisäisissä kilpailutuksissa on mahdollista.
Ensimmäiset sisäiset kilpailutukset arvioidaan julkaistavan alkuvuodesta 2026.
Implantoitavien neuromodulaattoreiden dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa 15.12.2030 saakka, ellei sitä erillisellä ilmoituksella lyhennetä tai pidennetä.
Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa.
Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Jokaisesta sisäisestä kilpailutuksesta solmitaan erillinen sopimus. Sopimuskausi määritellään sisäisessä kilpailutuksessa erikseen tapauskohtaisesti. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat.
Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.,