Asianhallinta- ja arkistojärjestelmän hankinta Ruokolahden kunta Ruokolahden kunta pyytää tarjousta uudesta, kokonaisvaltaisesta asianhallinta- ja arkistointi-järjestelmästä, joka täyttää modernin kuntahallinnon vaatimukset digitalisaatiosta, tietoturvasta ja säädöstenmukaisuudesta.,
Ilmoitustyyppi: Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Rakennustekniset työt
Rakennustekniset työt Keski-Suomen hyvinvointialue pyytää tarjouksia rakennusteknisistä töistä, kuten vuosikorjaus-, kunnostus- ja muutostöistä.
Töiden sijainti keskittyy pääosin keskussairaalan ympäristöön osoitteissa Keskussairaalantie 19, 40620 JYVÄSKYLÄ ja Hoitajantie 3, 40620 JYVÄSKYLÄ. Töitä voi olla myös muualla Keski-Suomen hyvinvointialueen kunnissa.
Työn teon jakautuminen:
- Työtehtävistä tehdään n. 95 % klo 7-18 välisenä aikana.
- Työtehtävistä n. 5 % tehdään iltaisin / viikonloppuisin
- Urakoitsija sitoutuu pyydettäessä tekemään töitä myös viikonloppuisin ja juhlapyhinä sekä varaamaan tähän tarvittavat resurssit. Näistä töistä sovitaan tapauskohtaisesti.
o Melua aiheuttavat työt
o Osaston päivätoimintaa vaikeuttavat työt
o Äkilliset vuoto ym. häiriötilanteen korjaustyöt
Työtehtävät:
Rakennusammattimies
- Kirvesmies, alakattomies ym. ammattinimikkeet sisältyvät tähän.
Rakennusmaalari
Työnjohtaja
- Työnjohtajalla tulee olla vähintään 5 v kokemus rakennuskohteiden omatoimisesta johtamisesta.
- Työtehtävät vaativat olemaan käytettävissä Sairaalan alueella.
- Tehtävät
o Asiakirjojen hallinta tapahtuu sähköisesti
- Työnjohtajalla oltava tietokone ja nettiliittymä
- Piirustusasiakirjat
• SokoPro projektipankki
• Piirustus ym. työmaasuunnittelu asiakirjat
• Työmaapäiväkirjat
• Laatu, ym. työmaamittarit
o Toimii myös muihin urakoitsijoihin nähden kohteella vastaavana mestarina
o Työmaan aikatauluasiat
o Työmaan johtaminen
o Työmaan turvallisuus
- Urakoitsijan tulee pystyä nimeämään henkilö, joka hyväksytetään rakennusvalvonnan hyväksymäksi vastaavaksi työnjohtajaksi Keski-Suomen hyvinvointialueen kunnissa, mikäli kohteella tehtävät työt edellyttävät rakennuslupaa.
Töiden suunnittelu:
Urakoitsija laatii ja ylläpitää työsuunnitteluaikataulua, jossa on min. 3 kuukauden työtehtävät. Näin urakoitsija varaa tarvittavat resurssit sovittujen töiden toteutukselle.
Sosiaalitilat:
Urakoitsija vastaa itse työntekijöiden sosiaalitiloista.
Pysäköinti:
Urakoitsijan tulee itse järjestää työntekijöidensä autojen pysäköinti, mikäli työntekijät tarvitsevat pysäköintipaikkoja. Kukkulan sairaala-alueella työnjohtajalle järjestetään yksi pysäköintipaikka.
Tarvike ym. hankinnat:
Pientarvikkeet ja työmaan yleistarvikkeet urakoitsija ostaa tilaajan osoittamista liikkeistä Jyväskylän alueelta. Tarvikelasku kiertää urakoitsijan laskutuksen kautta. Työnjohtaja hyväksyy laskun. Läpilaskutuksen yleiskulukate kyseisistä tarvikkeista on 8%. Kohteissa tarvittavat yli 10 000€ tarvike- tai erikoislaskuista esim. Kaivinkonetöistä, yleiskulukate on 2 %. Yli 10 000€ tilaukset tulee hyväksyttää tilaajan nimetyllä edustajalla. Tilaaja pidättää oikeuden hankkia arvoltaan suuret tarvike-erät myös itse. Aliurakoissa yleiskustannusprosentti on 3%.
Työkaluvuokraamona voidaan käyttää tarjoajan omaa vuokraamoa, ellei muualta saa vastaavia tuotteita lainaksi edullisemmin (sovitaan 2 kpl työkaluvuokrauksen verrokkitoimijoita, jolta tämä tarkistetaan)
Sähkö ja vesi:
Kaikki vesi, sähkö ym. töissä tarvitsemat liittymät ovat ilman erillistä maksua palvelun tuottajan käytettävissä.
Hankinnassa noudatetaan ensisijaisesti tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisia ehtoja. Toissijaisena noudatetaan rakennusurakan yleisiä sopimusehtoja (YSE 1998) sekä julkisten hankintojen yleisiä sopimusehtoja palveluhankinnoissa (JYSE 2025 PALVELUT).
Hankintasopimus tullaan tekemään tämän tarjouspyynnön ja siinä olevien vaatimusten mukaisesti.
Hankintayksikkö tekee sopimuksen, joka on voimassa kaksi (2) vuotta ja sisältää mahdollisuuden kahteen (2) optiovuoteen. Hankintayksikkö ei sitoudu määräostovelvoitteisiin tai vähimmäisostomääriin.,
Laivamatkustuspalvelut 2026 (00721)
HANKINNAN KOHDE
Tämän puitejärjestelyn kohteena ovat laivamatkustuspalvelut ja niihin liittyvät lisäpalvelut alla määritellyillä osa-alueilla sekä laivamatkojen sujuvaan varaamiseen ja lähtöselvitykseen liittyvät palvelut puitesopimuksessa (liite B) määritellyillä ehdoilla.
Puitejärjestely on jaettu neljään (4) osa-alueeseen:
• Osa-alue 1: Kokous-, risteily- ja reittimatkat Helsingistä Ahvenanmaalle ja Tukholmaan
• Osa-alue 2: Kokous-, risteily- ja reittimatkat Turusta Ahvenanmaalle ja Tukholmaan
• Osa-alue 3: Kokous- ja risteilymatkat Tallinnaan
• Osa-alue 4: Reittimatkat Tallinnaan.
Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Hankinnan kohde".
SOPIMUSKAUSI
Tavoitteena on, että puitesopimus tulee voimaan 1.4.2026.
Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Hanselilla on oikeus jatkaa puitesopimuksen voimassaoloa enintään kahdella (2) enintään yhden (1) vuoden mittaisella optiokaudella puitesopimuksen ehdoin. Ks. myös liitteenä B olevan puitesopimuksen kohta 6.2.
Hankintasopimus voidaan tehdä vain puitesopimuksen voimassaoloaikana. Hankintasopimus voi olla voimassa enintään yhdeksän (9) kuukautta puitesopimuksen päättymisen jälkeen. Myös varausten tulee toteutua viimeistään yhdeksän (9) kuukautta puitesopimuksen päättymisen jälkeen. Ks. myös liitteenä B olevan puitesopimuksen kohta 6.3.
Puitesopimukseen perustuvia hankintoja voidaan tehdä puitesopimuksen voimassaoloaikana. Asiakas voi kuitenkin hankkia puitesopimuksen kohteena olevia palveluita ja tehdä muutoksia puitesopimuskauden aikana tehtyihin varauksiin puitesopimuksen päättymisen jälkeen.
Puitesopimuksen voimassa ollessa tehtyihin varauksiin sovelletaan puitesopimuksen ehtoja, vaikka palvelu tuotettaisiin vasta puitesopimuksen päättymisen jälkeen.
PUITEJÄRJESTELYN LAAJUUS
Puitejärjestelyn arvioitu arvo on 3 800 000 - 7 200 000 euroa (alv 0 %) sisältäen myös optiokaudet. Puitejärjestelyn enimmäisarvo on 7 200 000 euroa (alv 0 %). Ks. myös osa-aluekohtaisesti arvioidut arvot osa-alueita koskevista kohdista. Luvut perustuvat liittyneiden asiakkaiden antamiin tietoihin puitejärjestelyn käytöstä sekä Hanselin tekemiin arvioihin.
Puitejärjestelyyn liittyneet asiakkaat on ilmoitettu liitteessä A "Asiakkaat".
Liitteessä 2 "Hinnat ja laatu" on ilmoitettu arvio kunkin tarjouksessa hinnoiteltavan palvelun käytöstä osa-alueittain vuositasolla. Asiakas voi hankkia myös muita kuin liitteellä 2 kuvattuja palveluja, kunhan ne kuuluvat puitesopimuksen piiriin (=lisäpalvelu). Lisäpalveluiden käytön on arvioitu olevan sopimuskaudella vähäistä. Liitteellä 2 ilmoitetut painoarvot ovat sitoumuksettomia arvioita.
Poliisi käyttää puitejärjestelyä myös maasta poistettavien henkilöiden kuljetukseen. Poliisin arvion mukaan suurin osa maasta poistettavista henkilöistä kuljetetaan reitillä Helsinki-Tallinna (osa-alue 4 Reittimatkat Tallinnaan). Poliisin sitoumukseton arvio maasta poistettavien määrästä osa-alueella 4 on 300-400 henkilöä vuodessa. Näiden henkilöiden matkustus voidaan rinnastaa työmatkustukseen, pois lukien yksittäiset maasta poistettavat henkilöt, joiden osalta poliisi saattaa edellyttää asiakaskohtaisia turvallisuusvaatimuksia (ks. tarjouspyynnön liitteenä B olevan puitesopimuksen kohta 22.14)., Kokous-, risteily- ja reittimatkat Helsingistä Ahvenanmaalle ja Tukholmaan Osa-alueen 1 kohteena ovat kokous-, risteily- ja reittimatkat Helsingistä Ahvenanmaalle ja Tukholmaan sekä laivamatkojen sujuvaan varaamiseen ja lähtöselvitykseen liittyvät palvelut.
Reitti: Helsinki - Ahvenanmaa - Tukholma - Ahvenanmaa - Helsinki
Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä 1 "Hankinnan kohde".
Osa-alueen 1 arvioitu arvonlisäveroton arvo sopimuskaudella on 1 100 000 - 1 800 000 euroa (alv 0 %) sisältäen myös optiokaudet. Luvut perustuvat liittyneiden asiakkaiden antamiin tietoihin osa-alueen 1 käytöstä sekä Hanselin tekemiin arvioihin., Kokous-, risteily- ja reittimatkat Turusta Ahvenanmaalle ja Tukholmaan Osa-alueen 2 kohteena ovat kokous-, risteily- ja reittimatkat Turusta Ahvenanmaalle ja Tukholmaan sekä laivamatkojen sujuvaan varaamiseen ja lähtöselvitykseen liittyvät palvelut.
Reitti: Turku - Ahvenanmaa - Tukholma - Ahvenanmaa - Turku
Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä 1 "Hankinnan kohde".
Osa-alueen 2 arvioitu arvonlisäveroton arvo sopimuskaudella on 800 000 - 1 800 000 euroa (alv 0 %) sisältäen myös optiokaudet. Luvut perustuvat liittyneiden asiakkaiden antamiin tietoihin osa-alueen 2 käytöstä sekä Hanselin tekemiin arvioihin., Kokous- ja risteilymatkat Tallinnaan Osa-alueen 3 kohteena ovat kokous- ja risteilymatkat Helsingistä Tallinnaan sekä laivamatkojen sujuvaan varaamiseen ja lähtöselvitykseen liittyvät palvelut.
Reitti: Helsinki - Tallinna - Helsinki
Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä 1 "Hankinnan kohde".
Osa-alueen 3 arvioitu arvonlisäveroton arvo sopimuskaudella on 800 000 - 1 800 000 euroa (alv 0 %) sisältäen myös optiokaudet. Luvut perustuvat liittyneiden asiakkaiden antamiin tietoihin osa-alueen 3 käytöstä sekä Hanselin tekemiin arvioihin., Reittimatkat Tallinnaan Osa-alueen 4 kohteena ovat reittimatkat Helsingistä Tallinnaan sekä laivamatkojen sujuvaan varaamiseen ja lähtöselvitykseen liittyvät palvelut.
Reitti: Helsinki - Tallinna - Helsinki
Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä 1 "Hankinnan kohde".
Osa-alueen 4 arvioitu arvonlisäveroton arvo sopimuskaudella on 1 100 000 - 1 800 000 euroa (alv 0 %) sisältäen myös optiokaudet. Luvut perustuvat liittyneiden asiakkaiden antamiin tietoihin osa-alueen 4 käytöstä sekä Hanselin tekemiin arvioihin.,
Ruskon seurakunnan Kirkkotuvan muutostyöt
Ruskon seurakunnan Kirkkotuvan muutostyöt Ruskon seurakunnan kirkkotuvan sisäpuolen muutostyöt rakennus ja LVIS-töineen kokonaishintaurakkana.,
Rekrytointipalvelut
Rekrytointipalvelut Tällä hankintailmoituksella perustetaan dynaaminen hankintajärjestelmä (DPS). DPS:n kohteena ovat rekrytointipalvelut. Tätä DPS:ää voivat käyttää Kokkolan kaupunki, Kokkolan Vesi ja seuraavat tytäryhtiöt: Kokkolanseudun Kehitys Oy, Työplus Yhtiöt Oy, KIP Infra Oy, Kokkolan Satama Oy, Nuorisokeskus Villa Elba, Kokkolan Talohoito Oy ja Kokkolan Energia Oy.
Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää ESPD-lomakkeella ja "muut ehdot"-kohdassa ilmoitetut soveltuvuusvaatimukset. Dynaamiseen hankintajärjestelmään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat.
Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde.,
Vt 4 Rovaniemi-Apukka, tiesuunnitelman laatiminen
Vt 4 Rovaniemi-Apukka, tiesuunnitelman laatiminen Tämä tehtävä sisältää tiesuunnitelman laatimisen tehtävän määrityksen mukaisesti.
Tiesuunnitelma laaditaan mallintamalla. Suunnitelmamallin lisäksi suunnitelmia toteutetaan myös perinteisessä muodossa.
Konsultin tehtävänä on laatia liikennejärjestelmästä ja maanteistä säädetyn lain mukainen tiesuunnitelma valtatielle 4 välille Ounasjoen silta - Apukka.
Tehtävään sisältyy tiesuunnitelma siinä laajuudessa kuin se tarjouspyyntöasiakirjoissa on määritelty kaikkine tiejärjestelyineen, varusteineen ja laitteineen siinä laajuudessa kuin tarjouspyynnön liitteenä olevissa asiakirjoissa on määritelty.
Suoritettava palvelu ja sen sisältö on kokonaisuudessaan määritelty tarjouspyynnön liitteenä olevassa tehtävämäärityksessä.
Tehtävän sisältö on määritetty tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa.,
Digitaalinen oppimisalusta Saas palveluna
Digitaalinen oppimisalusta Saas palveluna Hankinnan kohteena on digitaalinen oppimisympäristö Saas-palveluna.
Rovaseudun työllisyyspalvelut tarjoaa digitaalisen oppimisympäristön käytettäväksi palveluun rekisteröityneille luonnollisille henkilöille. Oppimisympäristö tukee Rovaseudun työllisyysalueen kuntalaisia työnhakuun ja yrittäjyyden aloittamiseen liittyen sekä alueen työnantajia mm. rekrytointiin liittyen. Oppimisympäristöön tuotettavat koulutukset tukevat myös Rovaseudun työllisyysalueen työllisyys- ja yritysasiantuntijoita jokapäiväisessä ohjaus- ja neuvontatyössä.
Ohjelmiston tulee olla koulutusalustaksi suunniteltu ja tuotteistettu palvelu.
Palveluiden fyysinen sijainti tulee olla ja niiden hallinnointi tulee tapahtua EU-alueella.
Palvelun tulee skaalautua Rovaseudun työllisyyspalveluiden käyttäjämäärissä tai käytön laajuudessa tapahtuviin muutoksiin ja perustua järjestelmäriippumattomiin rajapintoihin.
Tarkempi kuvaus hankinnan kohteesta on tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,
Joukkoliikennepalvelut, maaseutukohteiden linjat 61, 62-68, 71, 74, 75 sekä 81-86, Kuopion kaupunki
Hankinnan kohteena on joukkoliikennepalveluiden hankinta, maaseutukohteiden linjat 61, 62-68, 71, 74, 75 sekä 81-86, Kuopion kaupungille.
Sopimuskausi on määräaikainen kesäkuu 2027-toukokuu 2032.
Sopimuksessa varataan mahdollisuus Sopimuksen jatkamiseen kahdella (2) vuodella ilman uutta tarjouskilpailua., KOHDE: M1 - Humalajoki – Puutossalmi – Kuopio, linja 74
- Kurkimäki – Kuopio, linja 75, KOHDE: M2 - Hirvilahti – Kuopio linja, 71
- Riistaveden ja Vehmersalmen alue, linjat 81–86, KOHDE: M4 - Nilsiän sisäiset linjat 62–68, KOHDE: M5 - Nilsiä – Kuopio (Tahko), linjat 61 ja 61T,
Vt27 Ylivieskan eteläinen ylikulkusilta, suunnittelu (osallistumishakemukset)
Vt27 Ylivieskan eteläinen ylikulkusilta, suunnittelu (osallistumishakemukset) Hankinnan kohteena on VT27 Ylivieskan eteläisen ylikulkusillan rakentamissuunnittelu. Hankekokonaisuus muodostuu laajasta suunnittelun kokonaisuudesta, jossa on mukana mm. taito-, sähkörata-, vahvavirta-, turvalaite-, ja päällysrakennesuunnittelua.
Hankintaa ja hanketta on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteissä.,
Pienikokoinen, alipainetoiminen kuivaava Nutsche-suodatin (agitated nutsche filter dryer)
Pienikokoinen, alipainetoiminen kuivaava Nutsche-suodatin (agitated nutsche filter dryer) Centria ammattikorkeakoulu etsii pienikokoista (10 l), alipainetoimista kuivaavaa Nutsche-suodatinta (agitated nutsche filter dryer). Samalla laitteella sekä suodattaa, pestä että kuivata näyte. Laite myös mahdollistaa näytteen käsittelyn inerteissä olosuhteissa ja turvallisemman liuottimien, happojen sekä emästen käsittelyn.
Laite tulee TKI- ja opetuskäyttöön, joten kuivattavattavien ja suodatettavien näytteiden ominaisuudet vaihtelevat suuresti. Näin ollen etsimme mahdollisimman monikäyttöistä laitteistoa, jolla tulee olla hyvä kemiallinen kestävyys. Tutkimus- ja opetusmielessä on tärkeää, että laitteen sisällä tapahtuvia muutoksia voidaan tarkailla, joten tuotteen tulee olla valmistettu lasista.
Tarjouksen tulee sisältää kuivaava alipainetoiminen nutsche-suodatin, jäähdytyskolonni, väli-/suodosastia, kuivauksen lämmönsäätöyksikkö sekä muut tarvittavat osat, jotta laite voidaan ottaa käyttöön. Osien yhteensopivuuden varmistamiseksi hankinnan eri osista ei voi jättää erillisiä tarjouksia.,
TVT Asunnot Oy Jäkärlän Puistokatu 18, ikkunakorjaus
TVT Asunnot Oy Jäkärlän Puistokatu 18, ikkunakorjaus Rakennushankkeeseen kuuluu kaksi vuonna 1980 valmistunutta pesubetonipintaista 3 kerroksista ker-rostaloa. Kohteessa vuokra-asuntoja. Toisessa talossa sijaitsevat lisäksi yhtiön pesulatilat ja tekniset tilat.
Rakennushanke käsittää olevien rakennusten ikkunoiden ja parvekeovien sekä porraskäytävän lasiseinien uusimisen.
Lisäksi urakkaan sisältyy savunpoistoluukut porrashuoneiden lasiseiniin sähköistyksineen.
Asuntojen olo- ja makuuhuoneiden ikkunat varustetaan karmiventtiilein, joten IV-säätö ja mittaus-pöytäkirjan tekeminen sisältyy urakkaan.
Rakennuspaikan osoite on Jäkärlän puistokatu 18, Turku.,
Ilmajoen seurakunta, siivouspalveluiden toteutus
Ilmajoen seurakunta, siivouspalveluiden toteutus Hankinnan kohteena on Ilmajoen seurakunnan siivouspalveluiden toteutus. Hankinta sisältää myös siivoustyöhön tarvittavat aineet, välineet sekä koneet, jolla varsinainen työ suoritetaan. Kohdekierrokset järjestetään 9.12.2025 klo 9.00-11.00, kierros alkaa osoitteesta Kirkkotie 37, Ilmajoki. Kohdekierroksille ilmoittautuminen viimeistään 8.12.2025 mennessä osoitteeseentoimisto@hankintapartners.fi. Tarjouspyyntöön osallistuminen vaatii kohdekierrokselle osallistumisen.,
Median seurannan, sosiaalisen median hallinnan ja tiedotejakelun hankinta
Median seurannan, sosiaalisen median hallinnan ja tiedotejakelun hankinta Hankinnan kohteena on palvelukokonaisuus, joka mahdollistaa Tilaajalle viestinnän ja näkyvyyden hallinnan eri kanavissa keskitetysti ja tehokkaasti. Palvelu sisältää ratkaisut mediaseurannan ja sosiaalisen median seurannan toteuttamiseen, tiedotteiden jakeluun medioille sekä sosiaalisen median julkaisujen hallintaan useissa kanavissa samanaikaisesti. Tavoitteena on hankkia yksi yhtenäinen kokonaisuus, joka tukee Tilaajan ajankohtaisten asioiden viestintää ja näkyvyyden seurantaa monikanavaisessa toimintaympäristössä.
Hankinnassa valitaan yksi (1) toimittaja, joka tuottaa koko palvelukokonaisuuden.,
Maastokuorma- autot Kajave Oy:n verkonrakennustarpeisiin
Hankinta käsittää maastokuorma-autoja verkonrakennustarpeisiin. Hankittavien ajoneuvojen määrät ja vaatimukset on ilmoitettu tarkemmin liitteissä.
Tilaajan sitomaton arvio hankinnan ennakoidusta arvosta optioineen on enimmillään 750 000 euroa., Maastokuorma- auto 1 Hankinta käsittää yhden maastokuorma-auton toimituksen, Maastokuorma-auto 2 Hankinta käsittää yhden maastokuorma-auton toimituksen., Optio maastokuorma-auto Hankinta sisältää yhden optio maastokuoma-auton. Tilaaja päättää erikseen kalusto-option käyttämisestä sopimuskaudella ensimmäisen sopimusvuoden aikana. Tarjoajalla tulee olla valmius kalusto-optioiden toimittamiseen.,
TARJOUSPYYNTÖ: Ulkovalaistuksen ohjauspalvelu vuonna 2025
TARJOUSPYYNTÖ: Ulkovalaistuksen ohjauspalvelu vuonna 2025 Hankinnan kohteena on Lahden kaupungin alueella olevan ulkovalaistuksen ohjausjärjestelmäpalvelun tuottaminen tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti siten, että valaistus toimii suunnitellulla tavalla.
Ohjattavia ulkovalaistuskeskuksia on tarjouspyyntöhetkellä 498 kappaletta, joista jakokaapeissa sijaitsee 407 kpl, muuntamoissa 37 kpl, pylväissä 51 kpl ja kiinteistöjen pääkeskuksissa 3 kpl. Ulkovalaistuskeskuksiin on liitettynä n 34 000 ulkovalopistettä.
Tällä tarjouspyynnöllä hankittavalla ulkovalaistuksen ohjausjärjestelmäpalvelulla ohjataan Lahden kaupungin alueella olevien katu- ja tievalaistuksen ulkovalaistuskeskuksien lisäksi puisto- ja muiden yleisten alueiden valaistusta sekä kaupungin merkittävien kohteiden ns. korostus- ja erikoisvalaistusta.
Palveluun kuuluu myös tilaajan omistamat yksityistievalaistuksen ulkovalokeskukset.
Hankintaa ei ole jaettu osiin, sillä töiden katsotaan muodostavan kokonaisuuden, jonka jakaminen osiin hankintayksikön toimesta olisi teknisistä ja taloudellisista syistä epätarkoituksenmukaista (Laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista 1397/2016, §75).
Lahden kaupungin Kaupunkiympäristön palvelualue (myöhemmin tilaaja) pyytää teiltä (myöhemmin tarjoaja) tarjousta Lahden kaupungin ulkovalaistuksen ohjauspalvelun tuottamisesta. Palveluun kuuluu ohjauspalvelun rakentaminen 30.6.2026 mennessä ja 10 vuoden ylläpitopalvelu 1.7.2026-30.6.2036. Rakentamisvaihe ja ylläpitovaihe on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa.
Tilaaja edellyttää, että urakkatarjous tehdään tarjouspyyntöasiakirjojen ja urakka-alueeseen tutustumisen perusteella. Tarjouspyyntöasiakirjat on esitetty liitteenä olevassa asiakirjaluettelossa.
Palvelun laajuutta kuvaava määrätieto löytyy määräluettelosta. Sitä täydentämään on tuotettu karttoja ja keskusluettelo.
Tarjous tehdään suomen kielellä. Tilaajan ja tarjoajan välinen virallinen viestintä tapahtuu suomeksi. Tarjouksen laadinnasta tilaaja ei maksa tarjouspalkkiota.,
Siirrettävät aitaelementit, Hanasaaren voimalaitos
Siirrettävät aitaelementit, Hanasaaren voimalaitos Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos Stara pyytää tarjoustanne tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti.
Hankinnassa on kyse tavarahankinnasta. Hankinnan kohteena ovat siirrettävät betonijalkaiset metalliaitaelementit ja siihen liittyvät ajo- ja henkilöportit.
Alustava toimitusaika: 01/2026 - 02/2026
Kohteen osoite: Parrukatu, 00540 Helsinki,
Henkilöarviointipalveluiden hankinta
Henkilöarviointipalveluiden hankinta Espoon kaupunki, Enter Espoo Oy ja Espoo Catering Oy (myöhemmin myös Tilaaja) pyytävät tarjouksia henkilöarviointipalveluista.
Hankinta toteutetaan hankintalain mukaisena puitejärjestelynä. Kilpailutuksen perusteella muodostetaan tilaajakohtainen henkilöarviointipalveluiden puitejärjestely, johon valitaan enintään kolme (3) toimittajaa.
Tilaaja tekee enintään 60 000 euron (alv 0 %) tilaukset Tilaajan hankintatarpeen kannalta soveltuvimmalta puitejärjestelyyn valitulta toimittajalta ja yli 60 000 euron (alv 0 %) tilaukset kevennetyllä kilpailutuksella. Puitejärjestelyn tarkempi kuvaus on tarjouspyynnön liitteellä 1. "Hankinnan kohteen kuvaus".
Sopimuksen kesto on neljä (4) vuotta sopimuksen voimaantulosta, kuitenkin enintään 31.3.2030 (arvio, joka täsmentyy sopimusten allekirjoitusvaiheessa).
Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo ilman arvonlisäveroa neljälle (4) vuodelle on 395 000 euroa.
Arvonlisäveroton kokonaisarvo jakautuu mukana olevien hankintayksiköiden kesken seuraavasti:
Espoon kaupunki 365 000 euroa
Enter Espoo Oy 15 000 euroa
Espoo Catering Oy 15 000 euroa
Tarkempi kuvaus hankinnan sisällöstä on tarjouspyynnön liitteellä 1. "Hankinnan kohteen kuvaus".,
Vesihuoltolinja
Vesijohtolinjan rakentaminen suunnitelman mukaisesti
Talous-, palkka- ja henkilöstöhallinnon palveluiden hankinta Kokkolan Urheilupuistolle
Talous-, palkka- ja henkilöstöhallinnon palveluiden hankinta Kokkolan Urheilupuistolle Kokkolan Urheilupuisto Oy (jäljempänä myös ”tilaaja”) pyytää tarjoustanne talous-, palkka- ja henkilöstöhallinnon palvelukokonaisuudesta sekä talous-, ja palkkahallinnon järjestelmistä ja tähän liittyvästä käyttöönottoprojektista tämän tarjouspyynnon ja sen liitteiden mukaisesti.
Hankinnan kohteena olevassa palvelukokonaisuudessa haetaan toimittajaa, joka voi kokonaisuutena tarjota kirjanpidon ja taloudenhallinnan järjestelmät ja palvelut sekä palkkahallinnon järjestelmät ja palvelut. Lisäksi toimittajan tulee tarjota tarvittava järjestelmäympäristö ja sen tekninen ylläpito tilaajalle SaaS-palveluna sekä tarkoituksenmukaiset järjestelmäintegraatiot.
Hankinnan kohteena olevat osa-alueet, niihin liittyvät prosessit, vaatimukset ja vastuunjako on kuvattu tarjouspyynnön liitteissä.,
Vatsan alueen tähystystutkimusten hankinta
Vatsan alueen tähystystutkimusten hankinta Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala pyytää tarjouksia vatsan alueen tähystystutkimusten (gastroskopiat ja kolonoskopiat) hankinnassa.
Hankinnassa perustetaan puitejärjestely, johon tilaaja valitsee tarpeensa mukaisesti yhden tai useampia palveluntuottajia.
Hankinnan tavoitteena on purkaa vatsan alueen tähystystutkimusten jonoja siirtämällä osa sopimuksentekohetkellä jonoissa olevista tutkimuksista sekä sopimuksen voimassaoloaikana osa jonoihin tulevista tutkimuksista palveluntuottajan suoritettavaksi.
Hankittava palvelu on gastroenterologian vastaanottopalvelua, joka sisältää potilaan kliinisen arvion, vatsan alueen tähystystutkimuksen, hoidon aloittamisen, kirjaamisen, tarvittavien reseptien ja hoitosuunnitelman laatimiseen sekä kirjallisen palautteen antamisen. Palvelu on kuvattu tarkemmin palvelukuvauksessa ja muissa tarjouspyyntöasiakirjoissa.
Palveluntuottajalle vatsan alueen tähystystutkimukseen lähetettävät potilaat valitaan poliklinikan lähetejonosta lääketieteellisillä perusteilla. Hoidon pirstoutumisen välttämiseksi palveluntuottajalle siirretään potilaita, jotka eivät todennäköisesti tarvitse muita tutkimuksia tai lisäpalveluita.
Arvio hankittavan palvelun tarpeesta on noin 800–1000 gastroskopiaa ja noin 1500–1700 kolonoskopiaa vuosittain. Tilaaja ei sitoudu mihinkään hankintamääriin, vaan palvelua tilataan tarpeen mukaan.
Suunniteltu sopimuskausi on 1.2.2026–31.1.2028. Hankinta sisältää mahdollisuuden kahteen enintään 12 kk mittaiseen optiokauteen.,