Hankinnan kohteena on Järvenpään kaupungin omistamien julkisten rakennusten turvallisuusjärjestelmät sekä automaattiset kääntö- ja liukuovijärjestelmät. Tällä hankintakokonaisuudella hankittavat palvelukumppanit toimivat niin ylläpidon sekä korjausrakentamisen kumppaneina tässä tarjouspyynnössä ja sen asiakirjoissa esitetyin rajauksin. Puitesopimushankinnan sopimuskauden pituus on yksi (1) vuotta. Sopimuskauden päättyessä puitesopimusta voidaan jatkaa Tilaajan erillisellä päätöksellä alkuperäisin ehdoin kolmella (3) optiovuodella. Sopimuskausi ajoittuu ajalle 22.4.2025-21.4.2026. Optiokausi ajoittuu ajalle 22.4.2026-21.4.2029. Edellä kuvattu sopimuskausi sekä optiokausi on tavoite. Tarkat aikamääreet täsmentyvät hankintasopimuksen allekirjoituksen yhteydessä. Hankinnan tavoitteena on hankkia Tilaajan puitesopimuskumppaniksi kokonaistaloudellisesti edullisin palvelukumppani, joilla on parhaat edellytykset toteuttaa julkisiin kiinteistöihin kohdistuvia turva- ja ovijärjestelmien tehtäviä Tilaajan määrittelemien toimeksiantojen ja tilausten mukaisesti. Tarjoajalta edellytetään 24/7 päivystyspalvelua. Hankittava kokonaisuus muodostuu seuraavista osakokonaisuuksista: Osa 1: Lukitus- ja kulunvalvontajärjestelmät, Kameravalvonta- ja rikosilmoitinjärjestelmät, Henkilöturvajärjestelmät Osa 2: Automaattiset kääntö- ja liukuovijärjestelmät Hankinnan hankintatehtävistä sekä palvelusopimusten mukaisten töiden tilauksesta, rahoituksesta ja yhteistyönjohtamisesta vastaa Mestaritoiminta Oy, Mestaritoiminta Oy:n ja Järvenpään kaupungin välisen inhouse-kumppanuuden mukaisesti. Tilaajana voi tilauskohtaisesti olla myös Järvenpään kaupunki. Kumppaneita valitaan osa-alueittain: Osa 1: Lukitus- ja kulunvalvontajärjestelmät, Kameravalvonta- ja rikosilmoitinjärjestelmät, Henkilöturvajärjestelmät, valittava kumppanien määrä 2 Osa 2: Automaattiset kääntö- ja liukuovijärjestelmät, valittava kumppanien määrä 2 Tarjoaja voi tarjota yhtä tai useampaa osa-aluetta. Mikäli johonkin osa-alueeseen saadaan vähemmän tarjouksia, kuin osa-alueeseen määritelty valittavien kumppanien määrä, voi osa-alueeseen valittava kumppanien määrä olla myös vähemmän kuin osa-alueeseen määritelty enimmäismäärä. Tilausmenettelyn käytänteet on kuvattu tarjouspyynnön asiakirjoissa. Tarjouksen jätön edellytyksenä osa-aluekohtaisesti on, että 1. Tarjoaja täyttää tilaajan asettamat kelpoisuus- ja soveltuvuusvaatimukset (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit) 2. Tarjoajalla on osoittaa kokemusta aikaisemmista osa-aluekohtaisesti määritellyistä toteutuksista referenssien muodossa (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit) 3. Tarjoajalla on osoittaa tarvittavan pätevyyden omaavat avainhenkilöt sekä tarvittava organisaatio tarjouspyynnön mukaisten toimeksiantojen toteuttamiseksi (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit) 4. Tarjoajan tulee liittää tarjoukseensa tarjouspyynnössä osa-aluekohtaisesti määritellyt liitteet (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit) 5. Tarjoaja laskee tämän tarjouspyynnön ja sen liiteasiakirjojen mukaisesti tarjouspyynnön mukaiset sopimushinnat ja jättää tarjouksen Tilaajan osa-aluekohtaisesti määrittämän ohjeistuksen mukaisesti (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit), Osa 1: Lukitus- ja kulunvalvontajärjestelmät, Kameravalvonta- ja rikosilmoitinjärjestelmät, Henkilöturvajärjestelmät Hankinta käsittää Järvenpään kaupungin ja sen tytäryhteisön Mestaritoiminta Oy:n (myöhemmin Tilaaja) omistamien julkisten tai julkisessa käytössä olevien kiinteistöjen erillistilauksina suoritettavat rakennuksiin ja niiden tiloihin kohdistuvat lukitus- ja kulunvalvontajärjestelmien, kameravalvonta- ja rikosilmoitinjärjestelmät sekä henkilöturvajärjestelmiä koskevat työt. Osa-alueen kokonaisuus koostuu seuraavista kokonaisuuksista: • päivystystyöt • huolto- ja ylläpitotyöt • kunnossapito-, korjaus-, uudistus- ja urakointityöt Hankinnan tavoitteena on hankkia palvelukumppani, joka • toiminnallaan vaikuttaa Järvenpään kaupungin ja Mestaritoiminta Oy:n omistamien kiinteistöjen turvallisuuteen ja turvallisuustasoon • toimii käyttäjälähtöisesti ja käyttäjät huomioiden • toimii joustavasti ja ketterästi asetettujen aikatauluvaatimusten mukaisesti • tuottaa laadukasta mutta kustannustehokasta palvelua kokonaisvaltaisen edun saavuttamiseksi Tilaajalle Lukitus- ja kulunvalvontajärjestelmiä, kameravalvonta- ja rikosilmoitinjärjestelmiä sekä henkilöturvajärjestelmiä koskevat työt kiinteistöissä ja niiden alueella toteutetaan tarjouspyynnön mukaisen yksikkö- ja tuntihinnoittelun mukaisesti. Kilpailun perusteella solmittavat sopimukset eivät tuota urakoitsijalle yksinoikeutta sopimuksissa määriteltäviin toimeksiantoihin tai tilauksiin. Sopimus ei sisällä määräostovelvoitetta, eikä Tilaaja sitoudu tarjouspyyntöasiakirjoissa esitettyihin arvioihin hankintamääristä. Palvelu toteutetaan tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti. Tilaajan omistamat, Järvenpäässä sijaitsevat kiinteistöt on esitelty tarjouspyynnön liiteasiakirjoissa. Tarjous tulee laatia hankinnan kohteen kriteerit osiossa annettujen ohjeiden mukaisesti. Tarjoajan edellytetään tulkitsevan näitä asiakirjoja lukitus- ja kulunvalvontajärjestelmien, kameravalvonta- ja rikosilmoitinjärjestelmien sekä henkilöturvajärjestelmien asiantuntijana. Mikäli tarjoaja havaitsee annetuissa tiedoissa puutteellisuuksia jotka voivat vaikuttaa tarjouksen sisältöön, niistä on tiedusteltava etukäteen (ks. Yhteydenpito ja lisätiedot kilpailun aikana)., Osa 2: Automaattiset kääntö- ja liukuovijärjestelmät Hankinta käsittää Järvenpään kaupungin ja sen tytäryhteisön Mestaritoiminta Oy:n (myöhemmin Tilaaja) omistamien julkisten tai julkisessa käytössä olevien kiinteistöjen erillistilauksina suoritettavat rakennuksiin ja niiden tiloihin kohdistuvat automaattisten kääntö- ja liukuovijärjestelmien työt. Osa-alueen kokonaisuus koostuu seuraavista kokonaisuuksista: • päivystystyöt • huolto- ja ylläpitotyöt (vuosihuollot) • kunnossapito-, korjaus-, uudistus- ja urakointityöt Hankinnan tavoitteena on hankkia palvelukumppani, joka • toiminnallaan vaikuttaa Järvenpään kaupungin ja Mestaritoiminta Oy:n omistamien kiinteistöjen turvallisuuteen ja turvallisuustasoon • toimii käyttäjälähtöisesti ja käyttäjät huomioiden • toimii joustavasti ja ketterästi asetettujen aikatauluvaatimusten mukaisesti • tuottaa laadukasta mutta kustannustehokasta palvelua kokonaisvaltaisen edun saavuttamiseksi Tilaajalle Automaattisten kääntö- ja liukuovijärjestelmien työt kiinteistöissä ja niiden alueella toteutetaan tarjouspyynnön mukaisen yksikkö- ja tuntihinnoittelun mukaisesti. Kilpailun perusteella solmittavat sopimukset eivät tuota urakoitsijalle yksinoikeutta sopimuksissa määriteltäviin toimeksiantoihin tai tilauksiin. Sopimus ei sisällä määräostovelvoitetta, eikä Tilaaja sitoudu tarjouspyyntöasiakirjoissa esitettyihin arvioihin hankintamääristä. Palvelu toteutetaan tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti. Tilaajan omistamat, Järvenpäässä sijaitsevat kiinteistöt on esitelty tarjouspyynnön liiteasiakirjoissa. Tarjous tulee laatia hankinnan kohteen kriteerit osiossa annettujen ohjeiden mukaisesti. Tarjoajan edellytetään tulkitsevan näitä asiakirjoja automaattisten kääntö- ja liukuovijärjestelmien asiantuntijana. Mikäli tarjoaja havaitsee annetuissa tiedoissa puutteellisuuksia jotka voivat vaikuttaa tarjouksen sisältöön, niistä on tiedusteltava etukäteen (ks. Yhteydenpito ja lisätiedot kilpailun aikana).,
Ilmoitustyyppi: Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Koulukuljetusten toiminnanohjausjärjestelmän ja suunnittelupalvelun hankinta
Hankinnan kohteena ovat koulukuljetusten toiminnanohjausjärjestelmä ja koulukuljetusten suunnittelupalvelu. Koulukuljetusten toiminnanohjausjärjestelmällä voidaan hoitaa kaikki oppilaskuljetuksiin liittyvät prosessit kuljetuspäätösten jälkeen. Toiminnanohjausjärjestelmä tulee tarjota SaaS -palveluna. Hankinta sisältää palvelun käyttöönotto-, tuki- ja ylläpitopalvelut ja kehitystyön yhdessä Tilaajan kanssa. Toiminnanohjausjärjestelmän tulee vastata kuljetusten suunnitteluun, aikataulutukseen ja reititykseen, laskutukseen sekä arkistointiin liittyviin tarpeisiin. Järjestelmän tulee tukea kuljetusten optimointia ja hallinnointia, kuljetusprosessien eri vaiheiden digitalisointia ja eri järjestelmien integraatioita sujuvan toiminnan takaamiseksi. Hankinnan tavoitteena on parantaa oppilaskuljetusten turvallisuutta ja tietosuojaa, oppilaskuljetuksiin liittyvän tiedon ja datan ajantasaista ja oikealaatuista käsittelyä, sujuvaa tiedonkulkua ja reaaliaikaista näkymää prosessin eri toimijoiden kesken sekä parantaa huoltajien ja oppilaiden asiakaskokemusta. Hankinnalla on lisäksi tavoitteena tehostaa ja nopeuttaa kuljetusten suunnittelua ja mahdollistaa mahdollisimman optimoidut ja kustannustehokkaat kuljetukset. Hankittavan järjestelmän tulee noudattaa ja huomioida perusopetusta ohjaavaa lainsäädäntöä ja asetusta sekä Opetushallituksen määräyksiä koulukuljetusten järjestämisestä. Toiminnanohjausjärjestelmän tulee kattaa muun muassa seuraavat keskeisimmät prosessit ja toiminnot, kuten kuljetusten järjestämiseen tarvittavien perustietojen hallinnan järjestelmässä (oppilaitokset, liikennöitsijät, ajoneuvot, oppilaat, huoltajat) ja tarvittavien tietojen siirtomahdollisuuden sähköisten rajapintojen kautta, reittisuunnittelun, kuljetusten ja reittien optimoinnin, reittien välityksen ja paikannuksen ja kuljetuksiin liittyvät kirjaustoiminnot eri sidosryhmille, laskutus- ja raportointitoiminnot, tietojen arkistointi rajapinnan kautta, viestintätoiminnot sekä järjestelmän mobiilikäyttöliittymän huoltajille. Lisäksi hankinnan kohteena on koulukuljetusten suunnittelupalvelu, johon kuuluvat reittisuunnittelu, kuljetusten ja reittien optimointi, muutoksiin reagoiminen sekä yhteistyö eri toimijoiden kanssa. Hankinnan kohteet ja tarkemmat vaatimukset on kuvattu tarjouspyynnössä ja sen liitteissä. Avoimella hankintamenettelyllä haetaan kokonaisvastuullista palveluntuottajaa toimittamaan ratkaisu tarjouspyynnössä ja sen liitteissä esitettyjen vaatimusten ja aikataulujen mukaisesti siten, että ratkaisu on käyttöönotettavissa 2.7.2025 alkaen. Orimattilan kaupunki (jatkossa hankintayksikkö tai tilaaja) kilpailuttaa koulukuljetusten toiminnanohjausjärjestelmän ja koulukuljetusten suunnittelupalvelun tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Sopimuskumppaniksi valitaan yksi tarjoaja. Hankintayksiköllä on oikeus tarkistaa tarjoajan tarjousasiakirjoissaan antamat tiedot ennen hankintapäätöksen tekemistä. Mikäli annetut tiedot eivät pidä paikkansa, tarjous suljetaan pois tarjouskilpailusta. Hankinnan ennakoitu arvonlisäveroton kokonaishinta sopimuskaudelle mukaan lukion optiovuodet on enintään noin 195 000 euroa. Kyseessä on arvio, joka ei sido hankintayksikköä. Arvio sisältää sekä koulukuljetusten toiminnanohjausjärjestelmän että koulukuljetusten suunnittelupalvelun kustannukset. Hankintaa ei ole jaettu osiin, koska koulukuljetusten toiminnanohjausjärjestelmä ja koulukuljetusten kuljetussuunnittelupalvelu muodostavat tarkoituksenmukaisen kokonaisuuden. Tarjoaja voi käyttää oppilaskuljetusten suunnittelussa alihankintaa. Hankinnan kohteena ovat koulukuljetusten toiminnanohjausjärjestelmä ja koulukuljetusten suunnittelupalvelu. Koulukuljetusten toiminnanohjausjärjestelmällä voidaan hoitaa kaikki oppilaskuljetuksiin liittyvät prosessit kuljetuspäätösten jälkeen. Toiminnanohjausjärjestelmä tulee tarjota SaaS -palveluna. Hankinta sisältää palvelun käyttöönotto-, tuki- ja ylläpitopalvelut ja kehitystyön yhdessä Tilaajan kanssa. Toiminnanohjausjärjestelmän tulee vastata kuljetusten suunnitteluun, aikataulutukseen ja reititykseen, laskutukseen sekä arkistointiin liittyviin tarpeisiin. Järjestelmän tulee tukea kuljetusten optimointia ja hallinnointia, kuljetusprosessien eri vaiheiden digitalisointia ja eri järjestelmien integraatioita sujuvan toiminnan takaamiseksi. Hankinnan tavoitteena on parantaa oppilaskuljetusten turvallisuutta ja tietosuojaa, oppilaskuljetuksiin liittyvän tiedon ja datan ajantasaista ja oikealaatuista käsittelyä, sujuvaa tiedonkulkua ja reaaliaikaista näkymää prosessin eri toimijoiden kesken sekä parantaa huoltajien ja oppilaiden asiakaskokemusta. Hankinnalla on lisäksi tavoitteena tehostaa ja nopeuttaa kuljetusten suunnittelua ja mahdollistaa mahdollisimman optimoidut ja kustannustehokkaat kuljetukset. Hankittavan järjestelmän tulee noudattaa ja huomioida perusopetusta ohjaavaa lainsäädäntöä ja asetusta sekä Opetushallituksen määräyksiä koulukuljetusten järjestämisestä. Toiminnanohjausjärjestelmän tulee kattaa muun muassa seuraavat keskeisimmät prosessit ja toiminnot, kuten kuljetusten järjestämiseen tarvittavien perustietojen hallinnan järjestelmässä (oppilaitokset, liikennöitsijät, ajoneuvot, oppilaat, huoltajat) ja tarvittavien tietojen siirtomahdollisuuden sähköisten rajapintojen kautta, reittisuunnittelun, kuljetusten ja reittien optimoinnin, reittien välityksen ja paikannuksen ja kuljetuksiin liittyvät kirjaustoiminnot eri sidosryhmille, laskutus- ja raportointitoiminnot, tietojen arkistointi rajapinnan kautta, viestintätoiminnot sekä järjestelmän mobiilikäyttöliittymän huoltajille. Lisäksi hankinnan kohteena on koulukuljetusten suunnittelupalvelu, johon kuuluvat reittisuunnittelu, kuljetusten ja reittien optimointi, muutoksiin reagoiminen sekä yhteistyö eri toimijoiden kanssa. Hankinnan kohteet ja tarkemmat vaatimukset on kuvattu tarjouspyynnössä ja sen liitteissä. Avoimella hankintamenettelyllä haetaan kokonaisvastuullista palveluntuottajaa toimittamaan ratkaisu tarjouspyynnössä ja sen liitteissä esitettyjen vaatimusten ja aikataulujen mukaisesti siten, että ratkaisu on käyttöönotettavissa 2.7.2025 alkaen.
Matkatoimistopalvelut 1.5.2025-30.4.2026 + 1 + 1 v.
Etelä-Savon Koulutus Oy/Etelä-Savon ammattiopisto pyytää tarjouksia matkatoimistopalveluista, joihin sisältyy liikematkustuksen, ryhmämatkojen ja kokousmatkojen matkatoimistopalvelut ajalle 1.5.2025 -30.4.2026 + mahdolliset optiot 1 + 1 v. Kilpailutukseen ei sisälly kotimaan matkat (lentomatkoja lukuun ottamatta), majoittuminen tai laivamatkat. Etelä-Savon Koulutus Oy/Etelä-Savon ammattiopisto pyytää tarjouksia matkatoimistopalveluista, joihin sisältyy liikematkustuksen, ryhmämatkojen ja kokousmatkojen matkatoimistopalvelut. Kilpailutukseen ei kuulu kotimaan matkat (lentomatkoja lukuun ottamatta), majoittuminen tai laivamatkat. Etelä-Savon Koulutus Oy/Etelä-Savon ammattiopisto tarvitsee vuosittain matkatoimistopalveluja toteuttaakseen liikkuvuusjaksojaan. Tavoitteena on, että saamme tätä kautta hankittua palvelut mahdollisimman edullisesti, helposti, turvallisesti ja keskitetysti.
MetsäKaksonen-hanke, Kaukokartoitusperusteisen metsien inventoinnin metsälaskentojen kehittäminen ja testaaminen
Suomen metsäkeskus pyytää tarjousta kaukokartoitusperusteisen metsien inventoinnin laskentojen kehittämisestä Kansallinen kaukokartoitus ja metsien digitaalinen kaksonen (MetsäKaksonen) hankkeelle tämän tarjouspyynnön mukaisesti. MetsäKaksonen-hankkeessa kehitetään uusia puustotulkintamenetelmiä seuraavalle kansallisen laserkeilaus- ja ilmakuvausohjelman (KALLIO) mukaiselle metsien inventointikierrokselle. Tämä tarjouspyyntö koskee uusilla puustotulkintamenetelmillä tuotettavien aineistojen laskentojen kehittämistä, testausta ja määrittelyä tilaajan metsävara- ja luontotiedon tuotantojärjestelmään soveltuvaksi. Hankinta keskeytettiin aiemmin, koska saatiin vain yksi hyväksytty tarjous, eikä tilaajan budjetti riittänyt kaikkien tehtävien hankintaan. Sama hankinta tehdään uudelleen niin, että tilaajalla on mahdollisuus hankkia myös vain osa kilpailutettavista tehtävistä. Suomen metsäkeskus pyytää tarjousta kaukokartoitusperusteisen metsien inventoinnin laskentojen kehittämisestä Kansallinen kaukokartoitus ja metsien digitaalinen kaksonen (MetsäKaksonen) hankkeelle tämän tarjouspyynnön mukaisesti. MetsäKaksonen-hankkeessa kehitetään uusia puustotulkintamenetelmiä seuraavalle kansallisen laserkeilaus- ja ilmakuvausohjelman (KALLIO) mukaiselle metsien inventointikierrokselle. Tämä tarjouspyyntö koskee uusilla puustotulkintamenetelmillä tuotettavien aineistojen laskentojen kehittämistä, testausta ja määrittelyä tilaajan metsävara- ja luontotiedon tuotantojärjestelmään soveltuvaksi. HANKINNAN TAVOITE JA KOHDE MetsäKaksonen-hankkeessa on tavoitteena valtakunnallisen kaukokartoitusperusteisen metsävaratiedon keruun tuotantomenetelmien kehittäminen, jossa yhdistetään nykyinen aluepohjainen puustotulkinta ja yksinpuintulkinta. Tilaaja inventoi metsiä vuosittain 3-4 miljoonaa hehtaaria. Tämän hankinnan kohteena on metsälaskentojen kehittäminen, joka sisältää: 1. Aluepohjaisen tulkinnan puustojakaumien laskenta ja tietomalli. 2. Yksinpuintulkinnan ja semi-yksinpuintulkinnan tietomalli. 3. Yksinpuintulkinnan ja aluepohjaisen tulkinnan sekä semi-yksinpuintulkinnan ja aluepohjaisen tulkinnan yhdistäminen kuviolaskennassa ja tietomalli. 4. Erityispuiden tietomalli ja yhdistäminen kuviolaskentaan. 5. Toimenpidetarpeen suoratulkinta osana toimenpidesimulointia. 6. Puuston kerroksellisuuden ja tilajärjestyksen laskenta kuvioille ja tietomalli. Tehtävien yksityiskohtaisempi määrittely on esitetty liitteessä 1. Koska hankkeen budjetti on rajallinen, korostamme toimittajan oman panoksen merkitystä, koska menetelmäkehitykseen osallistuminen luo toimittajalle paremmat edellytykset tarjota tulevaisuuden metsävaratietoon liittyviä laskentoja ja järjestelmäkehitystä. 1. Aluerajaus ja aineistot MetsäKaksonen-hankkeen puustotulkinnan testialueet (Heinävesi ja Ristijärvi) on esitetty kartalla ja Esri shape-tiedostossa liitteissä 2. Laskentojen kehittämisen lähtöaineistona on hankkeessa tuotetut puustotulkinnat, jotka on kuvattu liitteessä 3. Kehittämiseen on tarpeen mukaan käytettävissä testialueilta mitatut maastoaineistot, jotka on kuvattu myös liitteessä 3. Tausta-aineistona on käytettävissä myös alueiden kaukokartoitustuotteet, kuten ortoilmakuvat ja laserkeilauksesta tuotetut latvusmallirasterit (CHM). 2. Toimitusaikataulu Kehittämistyön tulokset ja raportointi toimitetaan tilaajalle tehtävittäin niiden valmistuttua tai viimeistään seuraavasti: 22.8.2025: - 1. Aluepohjaisen tulkinnan puustojakaumien laskenta ja tietomalli. - 2. Yksinpuintulkinnan ja semi-yksinpuintulkinnan tietomalli. - 4. Erityispuiden tietomalli ja yhdistäminen kuviolaskentaan. - 5. Toimenpidetarpeen suoratulkinta osana toimenpidesimulointia. 19.9.2025: - 3. Yksinpuintulkinnan ja aluepohjaisen tulkinnan sekä semi-yksinpuintulkinnan ja aluepohjaisen tulkinnan yhdistäminen kuviolaskennassa ja tietomalli. - 6. Puuston kerroksellisuuden ja tilajärjestyksen laskenta kuvioille ja tietomalli. Tarjous pyydetään kaikille liitteen 1 mukaisille tehtäville (1-6). Tehtävät voivat sisältää lisätyöksi merkittyjä kohtia, jotka eivät ole mukana tarjousvertailussa, mutta jos ei toisin mainita, toimittajan tulee tehdä myös niistä tarjous.
Juridiset asiantuntijapalvelut 2025-2027 + optiot
Hankinnan kohteena on Veikkaus konsernin (jatkossa "Veikkaus") tarvitsemat laaja-alaiset juridiset asiantuntijapalvelut. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, varsinkin liitteessä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus". Puitejärjestely sisältää kuusi (6) osa-aluetta, jotka ovat: • Osa-alue 1: Data • Osa-alue 2: Yritysjuridiikka • Osa-alue 3: Rahapelit & Kilpailu • Osa-alue 4: Vero • Osa-alue 5: Yritysjärjestelyt & Transaktiot • Osa-alue 6: Kansainvälinen oikeus Tarjouskilpailun perusteella osa-alueisiin 1-6 valitaan maksimissaan kaksi (2) Palveluntuottajaa per osa-alue. Tarjouksen voi jättää enintään kolmeen (3) osa-alueeseen ja Tarjoaja voi tulla valituksi enintään kolmeen (3) osa-alueeseen. Puitejärjestelyn enimmäisarvo on 1 992 031€ (alv. 0%). Sopimuskausi alkaa arviolta 05/2025. Perussopimuskausi on voimassa 31.3.2027 asti. Sopimukseen sisältyy tämän jälkeen kaksi (2) yhden (1) vuoden jatko-optiomahdollisuutta. Option käytöstä päättää Hankintayksikkö., Osa-alue 1: Data Hankinnan kohteena on juridiset asiantuntijapalvelut koskien Data-osa-aluetta. Osa-alue koostuu seuraavista kokonaisuuksista: -Data -Teknologia -Tekoäly -Tietosuoja -Kyberturvallisuus -IT- ja Lisenssisopimukset -Immateriaalioikeus. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin liitteessä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus"., Osa-alue 2: Yritysjuridiikka Hankinnan kohteena on juridiset asiantuntijapalvelut koskien Yritysjuridiikka osa-aluetta. Osa-alue koostuu seuraavista kokonaisuuksista: -Yhtiöoikeus -ESG/Yritysvastuu -AML/Compliance -Työoikeus -Riidanratkaisu -Julkiset hankinnat Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin liitteessä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus"., Osa-alue 3: Rahapelit & Kilpailu Hankinnan kohteena on juridiset asiantuntijapalvelut koskien Rahapelit & kilpailu osa-aluetta. Osa-alue koostuu seuraavista kokonaisuuksista: -Arpajaislaki -Rahapelilaki -Kilpailuoikeus (ml. Valtiotukioikeus) -Kuluttajasääntely Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin liitteessä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus"., Osa-alue 4: Vero Hankinnan kohteena on juridiset asiantuntijapalvelut koskien Vero osa-aluetta. Osa-alue koostuu seuraavista kokonaisuuksista: -Yritysverotus -Arvonlisäverotus -Rajat ylittävät verokysymykset -Rakennejärjestelyt -Vero Compliance -Veroriidat -Ennakkoverotus -Henkilöverotus -Kiinteistöverotus Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin liitteessä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus"., Osa-alue 5: Yritysjärjestelyt & Transaktiot Hankinnan kohteena on juridiset asiantuntijapalvelut koskien Yritysjärjestelyt & Transaktiot osa-aluetta. Osa-alue koostuu seuraavista kokonaisuuksista: -Yritysjärjestelyt (ml. rajat ylittävät yritysjärjestelyt) -Transaktiot Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin liitteessä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus"., Osa-alue 6: Kansainvälinen oikeus Hankinnan kohteena on juridiset asiantuntijapalvelut koskien Kansainvälinen oikeus osa-aluetta. Osa-alue koostuu seuraavista kokonaisuuksista: -Kansainvälinen rahapelisääntely -Kansainvälinen kilpailuoikeus -Kansainvälinen kuluttajasääntely Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin liitteessä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus".,
Anestesiajärjestelmä
Anestesiajärjestelmä 2M-IT Oy pyytää tarjouksia Anestesiajärjestelmän käyttöoikeuksista sekä niihin liittyvistä palveluista tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden määritysten mukaisesti. Hankittava järjestelmä tulee osaksi 2M-IT Oy:n omistaja-asiakkailleen tarjoamaa kokonaispalvelua. Hankinnan loppuasiakkaana, ja hankinnan kohteen loppukäyttäjäorganisaationa on Satakunnan hyvinvointialue. Hankinnan tarkempi kuvaus on tarjouspyynnön liitteenä "Hankinnan kohteen kuvaus".,
Työkonepalvelut 2025-2027 + optio 1 vuosi
Haminan kaupungin alue- ja kiinteistöpalvelut pyytää tarjoustanne yksikköhintaperusteisten työkonepalveluiden (työkone kuljettajineen) tuottamisesta sopimuskaudelle 5.5.2025 – 31.12.2027 + optio 1-vuosi 1.1.2028 – 31.12.2028 Tarjoaja sitoutuu toimittamaan työkonepalveluja kaupungin alue- ja kiinteistöpalveluille katu-, viher-, liikuntapaikka- ja talonrakentamiseen. Kaivinkoneet Tarjouspyynnön kohde Haminan kaupungin alue- ja kiinteistöpalvelut pyytää tarjoustanne yksikköhintaperusteisten työkonepalveluiden (työkone kuljettajineen) tuottamisesta sopimuskaudelle 5.5.2025 – 31.12.2027 + optio 1.1.2028 – 31.12.2028 Tarjoaja sitoutuu toimittamaan työkonepalveluja kaupungin alue- ja kiinteistöpalveluille katu-, viher-, liikuntapaikka- ja talonrakentamiseen. Puitejärjestely Haminan kaupungin alue- ja kiinteistöpalvelut hankkii tarvitsemiaan työkonepalveluja puitejärjestelyin. Puitejärjestelyyn valitaan toimittajat tarjousten vertailun kokonaistaloudellisen edullisuuden (hinta 85% ja laatu 15%) perusteella. Laatua pisteytetään koneeniän, kuljettajan kokemuksen jne. perusteella. Puitejärjestelyyn valittujen toimittajien kanssa solmitaan erilliset, palvelun toimittamisen ehdot ja toimintatavat määrittelevät puitesopimukset. Palvelutilauksen saa edullisuusjärjestyksessä ensimmäisenä vapaana oleva, kyseiseen työtehtävään soveltuva työkone. Työkoneenkuljettajilla tulee olla voimassa Tieturva 1 ja työturvallisuuskortti. Suoritustodistukset tulee esittää tilaajalle pyydettäessä. Töiden työsuunnittelu- ja työnjohtovastuu on tilaajalla. Työn johdossa käytettävä kieli on suomi. Tarjoaja vastaa työntekijöidensä työsuojelusta. Tarjoajan tulee käyttää, töiden luonne huomioiden, riittävän ammattitaitoista työvoimaa. Työssä noudatetaan pääsääntöisesti kunnallisen alan tuntipalkkaisten työntekijöiden työehtosopimuksen mukaisia työaikoja. Työaika on 38 h 15 min/viikko, mikäli ei tapauskohtaisesti muuta sovita. Ruokatunti on 30min, mikä vähennetään työajasta. Työkonepalvelut tilataan tilaajan aikataulun mukaisesti vähintään yksi (1) vuorokausi ennen töiden aloittamista. Tilattavan työn laajuus määritellään ja dokumentoidaan ennen työn aloittamista. Työt on aloitettava ja saatettava loppuun kohdekohtaisesti suunnitellun ja sovitun aikataulun mukaisesti. Tilaajan edustajalla on oikeus lähettää kone/kuljettaja pois työmaalta, mikäli toimitetun kaluston kunto ei vastaa edellytettyä tai tilaajan todetessa, että kuljettajan ammattitaito tai työsuorite on puutteellista (reklamointi kirjallisesti). Tällaisessa tapauksessa palveluntuottajalla ei ole oikeutta laskuttaa tilaajaa. Tilaajalla on oikeus vaihtaa puitejärjestelyn tilausjärjestystä, mikäli tilausjärjestyksessä olevan tarjoajan konekalusto ja/tai kuljettaja eivät pysty suorittamaan tilattua työsuoritusta vaadittavalla tavalla. Tilausjärjestys palautetaan ennalleen, kun palveluntoimittaja on korjannut havaitut puutteet. Mikäli palveluntoimittaja ei pysty hoitamaan tilausta sovitussa ajassa, on siitä välittömästi ilmoitettava tilaajalle. Puitejärjestelyjen tapauksessa – perustelut, jos kesto on yli neljä vuotta IV.1.8) Tietoa WTO:n julkisia hankintoja koskevasta sopimuksesta (GPA) Traktorit Tarjouspyynnön kohde Haminan kaupungin alue- ja kiinteistöpalvelut pyytää tarjoustanne yksikköhintaperusteisten työkonepalveluiden (työkone kuljettajineen) tuottamisesta sopimuskaudelle 5.5.2025 – 31.12.2027 + optio 1.1.2028 – 31.12.2028 Tarjoaja sitoutuu toimittamaan työkonepalveluja kaupungin alue- ja kiinteistöpalveluille katu-, viher-, liikuntapaikka- ja talonrakentamiseen. Puitejärjestely Haminan kaupungin alue- ja kiinteistöpalvelut hankkii tarvitsemiaan työkonepalveluja puitejärjestelyin. Puitejärjestelyyn valitaan toimittajat tarjousten vertailun kokonaistaloudellisen edullisuuden (hinta 85% ja laatu 15%) perusteella. Laatua pisteytetään koneeniän, kuljettajan kokemuksen jne. perusteella. Puitejärjestelyyn valittujen toimittajien kanssa solmitaan erilliset, palvelun toimittamisen ehdot ja toimintatavat määrittelevät puitesopimukset. Palvelutilauksen saa edullisuusjärjestyksessä ensimmäisenä vapaana oleva, kyseiseen työtehtävään soveltuva työkone. Työkoneenkuljettajilla tulee olla voimassa Tieturva 1 ja työturvallisuuskortti. Suoritustodistukset tulee esittää tilaajalle pyydettäessä. Töiden työsuunnittelu- ja työnjohtovastuu on tilaajalla. Työn johdossa käytettävä kieli on suomi. Tarjoaja vastaa työntekijöidensä työsuojelusta. Tarjoajan tulee käyttää, töiden luonne huomioiden, riittävän ammattitaitoista työvoimaa. Työssä noudatetaan pääsääntöisesti kunnallisen alan tuntipalkkaisten työntekijöiden työehtosopimuksen mukaisia työaikoja. Työaika on 38 h 15 min/viikko, mikäli ei tapauskohtaisesti muuta sovita. Ruokatunti on 30min, mikä vähennetään työajasta. Työkonepalvelut tilataan tilaajan aikataulun mukaisesti vähintään yksi (1) vuorokausi ennen töiden aloittamista. Tilattavan työn laajuus määritellään ja dokumentoidaan ennen työn aloittamista. Työt on aloitettava ja saatettava loppuun kohdekohtaisesti suunnitellun ja sovitun aikataulun mukaisesti. Tilaajan edustajalla on oikeus lähettää kone/kuljettaja pois työmaalta, mikäli toimitetun kaluston kunto ei vastaa edellytettyä tai tilaajan todetessa, että kuljettajan ammattitaito tai työsuorite on puutteellista (reklamointi kirjallisesti). Tällaisessa tapauksessa palveluntuottajalla ei ole oikeutta laskuttaa tilaajaa. Tilaajalla on oikeus vaihtaa puitejärjestelyn tilausjärjestystä, mikäli tilausjärjestyksessä olevan tarjoajan konekalusto ja/tai kuljettaja eivät pysty suorittamaan tilattua työsuoritusta vaadittavalla tavalla. Tilausjärjestys palautetaan ennalleen, kun palveluntoimittaja on korjannut havaitut puutteet. Mikäli palveluntoimittaja ei pysty hoitamaan tilausta sovitussa ajassa, on siitä välittömästi ilmoitettava tilaajalle. Puitejärjestelyjen tapauksessa – perustelut, jos kesto on yli neljä vuotta IV.1.8) Tietoa WTO:n julkisia hankintoja koskevasta sopimuksesta (GPA) kohde Kuorma-autot Tarjouspyynnön kohde Haminan kaupungin alue- ja kiinteistöpalvelut pyytää tarjoustanne yksikköhintaperusteisten työkonepalveluiden (työkone kuljettajineen) tuottamisesta sopimuskaudelle 5.5.2025 – 31.12.2027 + optio 1.1.2028 – 31.12.2028 Tarjoaja sitoutuu toimittamaan työkonepalveluja kaupungin alue- ja kiinteistöpalveluille katu-, viher-, liikuntapaikka- ja talonrakentamiseen. Puitejärjestely Haminan kaupungin alue- ja kiinteistöpalvelut hankkii tarvitsemiaan työkonepalveluja puitejärjestelyin. Puitejärjestelyyn valitaan toimittajat tarjousten vertailun kokonaistaloudellisen edullisuuden (hinta 85% ja laatu 15%) perusteella. Laatua pisteytetään koneeniän, kuljettajan kokemuksen jne. perusteella. Puitejärjestelyyn valittujen toimittajien kanssa solmitaan erilliset, palvelun toimittamisen ehdot ja toimintatavat määrittelevät puitesopimukset. Palvelutilauksen saa edullisuusjärjestyksessä ensimmäisenä vapaana oleva, kyseiseen työtehtävään soveltuva työkone. Työkoneenkuljettajilla tulee olla voimassa Tieturva 1 ja työturvallisuuskortti. Suoritustodistukset tulee esittää tilaajalle pyydettäessä. Töiden työsuunnittelu- ja työnjohtovastuu on tilaajalla. Työn johdossa käytettävä kieli on suomi. Tarjoaja vastaa työntekijöidensä työsuojelusta. Tarjoajan tulee käyttää, töiden luonne huomioiden, riittävän ammattitaitoista työvoimaa. Työssä noudatetaan pääsääntöisesti kunnallisen alan tuntipalkkaisten työntekijöiden työehtosopimuksen mukaisia työaikoja. Työaika on 38 h 15 min/viikko, mikäli ei tapauskohtaisesti muuta sovita. Ruokatunti on 30min, mikä vähennetään työajasta. Työkonepalvelut tilataan tilaajan aikataulun mukaisesti vähintään yksi (1) vuorokausi ennen töiden aloittamista. Tilattavan työn laajuus määritellään ja dokumentoidaan ennen työn aloittamista. Työt on aloitettava ja saatettava loppuun kohdekohtaisesti suunnitellun ja sovitun aikataulun mukaisesti. Tilaajan edustajalla on oikeus lähettää kone/kuljettaja pois työmaalta, mikäli toimitetun kaluston kunto ei vastaa edellytettyä tai tilaajan todetessa, että kuljettajan ammattitaito tai työsuorite on puutteellista (reklamointi kirjallisesti). Tällaisessa tapauksessa palveluntuottajalla ei ole oikeutta laskuttaa tilaajaa. Tilaajalla on oikeus vaihtaa puitejärjestelyn tilausjärjestystä, mikäli tilausjärjestyksessä olevan tarjoajan konekalusto ja/tai kuljettaja eivät pysty suorittamaan tilattua työsuoritusta vaadittavalla tavalla. Tilausjärjestys palautetaan ennalleen, kun palveluntoimittaja on korjannut havaitut puutteet. Mikäli palveluntoimittaja ei pysty hoitamaan tilausta sovitussa ajassa, on siitä välittömästi ilmoitettava tilaajalle. Puitejärjestelyjen tapauksessa – perustelut, jos kesto on yli neljä vuotta IV.1.8) Tietoa WTO:n julkisia hankintoja koskevasta sopimuksesta (GPA) kohde Painehuuhteluauto Tarjouspyynnön kohde Haminan kaupungin alue- ja kiinteistöpalvelut pyytää tarjoustanne yksikköhintaperusteisten työkonepalveluiden (työkone kuljettajineen) tuottamisesta sopimuskaudelle 5.5.2025 – 31.12.2027 + optio 1.1.2028 – 31.12.2028 Tarjoaja sitoutuu toimittamaan työkonepalveluja kaupungin alue- ja kiinteistöpalveluille katu-, viher-, liikuntapaikka- ja talonrakentamiseen. Puitejärjestely Haminan kaupungin alue- ja kiinteistöpalvelut hankkii tarvitsemiaan työkonepalveluja puitejärjestelyin. Puitejärjestelyyn valitaan toimittajat tarjousten vertailun kokonaistaloudellisen edullisuuden (hinta 85% ja laatu 15%) perusteella. Laatua pisteytetään koneeniän, kuljettajan kokemuksen jne. perusteella. Puitejärjestelyyn valittujen toimittajien kanssa solmitaan erilliset, palvelun toimittamisen ehdot ja toimintatavat määrittelevät puitesopimukset. Palvelutilauksen saa edullisuusjärjestyksessä ensimmäisenä vapaana oleva, kyseiseen työtehtävään soveltuva työkone. Työkoneenkuljettajilla tulee olla voimassa Tieturva 1 ja työturvallisuuskortti. Suoritustodistukset tulee esittää tilaajalle pyydettäessä. Töiden työsuunnittelu- ja työnjohtovastuu on tilaajalla. Työn johdossa käytettävä kieli on suomi. Tarjoaja vastaa työntekijöidensä työsuojelusta. Tarjoajan tulee käyttää, töiden luonne huomioiden, riittävän ammattitaitoista työvoimaa. Työssä noudatetaan pääsääntöisesti kunnallisen alan tuntipalkkaisten työntekijöiden työehtosopimuksen mukaisia työaikoja. Työaika on 38 h 15 min/viikko, mikäli ei tapauskohtaisesti muuta sovita. Ruokatunti on 30min, mikä vähennetään työajasta. Työkonepalvelut tilataan tilaajan aikataulun mukaisesti vähintään yksi (1) vuorokausi ennen töiden aloittamista. Tilattavan työn laajuus määritellään ja dokumentoidaan ennen työn aloittamista. Työt on aloitettava ja saatettava loppuun kohdekohtaisesti suunnitellun ja sovitun aikataulun mukaisesti. Tilaajan edustajalla on oikeus lähettää kone/kuljettaja pois työmaalta, mikäli toimitetun kaluston kunto ei vastaa edellytettyä tai tilaajan todetessa, että kuljettajan ammattitaito tai työsuorite on puutteellista (reklamointi kirjallisesti). Tällaisessa tapauksessa palveluntuottajalla ei ole oikeutta laskuttaa tilaajaa. Tilaajalla on oikeus vaihtaa puitejärjestelyn tilausjärjestystä, mikäli tilausjärjestyksessä olevan tarjoajan konekalusto ja/tai kuljettaja eivät pysty suorittamaan tilattua työsuoritusta vaadittavalla tavalla. Tilausjärjestys palautetaan ennalleen, kun palveluntoimittaja on korjannut havaitut puutteet. Mikäli palveluntoimittaja ei pysty hoitamaan tilausta sovitussa ajassa, on siitä välittömästi ilmoitettava tilaajalle. Puitejärjestelyjen tapauksessa – perustelut, jos kesto on yli neljä vuotta IV.1.8) Tietoa WTO:n julkisia hankintoja koskevasta sopimuksesta (GPA) kohde Pyöräkuormaajat Tarjouspyynnön kohde Haminan kaupungin aluepalvelut pyytää tarjoustanne yksikköhintaperusteisten työkonepalveluiden (työkone kuljettajineen) tuottamisesta sopimuskaudelle 5.5.2025 – 31.12.2027 + optio 1.1.2028 – 31.12.2028 Tarjoaja sitoutuu toimittamaan työkonepalveluja kaupungin aluepalveluiden lumenkaatopaikalle. Puitejärjestely Haminan kaupungin aluepalvelut hankkii tarvitsemiaan työkonepalveluja puitejärjestelyin. Puitejärjestelyyn valitaan toimittajat tarjousten vertailun kokonaistaloudellisen edullisuuden (hinta 85% ja laatu 15%) perusteella. Laatua pisteytetään koneeniän, kuljettajan kokemuksen jne. perusteella. Puitejärjestelyyn valittujen toimittajien kanssa solmitaan erilliset, palvelun toimittamisen ehdot ja toimintatavat määrittelevät puitesopimukset. Palvelutilauksen saa edullisuusjärjestyksessä ensimmäisenä vapaana oleva, kyseiseen työtehtävään soveltuva työkone. Työkoneenkuljettajilla tulee olla voimassa Tieturva 1 ja työturvallisuuskortti. Suoritustodistukset tulee esittää tilaajalle pyydettäessä. Töiden työsuunnittelu- ja työnjohtovastuu on tilaajalla. Työn johdossa käytettävä kieli on suomi. Tarjoaja vastaa työntekijöidensä työsuojelusta. Tarjoajan tulee käyttää, töiden luonne huomioiden, riittävän ammattitaitoista työvoimaa. Työssä noudatetaan pääsääntöisesti kunnallisen alan tuntipalkkaisten työntekijöiden työehtosopimusta. Työkonepalvelut tilataan tilaajan aikataulun mukaisesti vähintään yksi (1) vuorokausi ennen töiden aloittamista. Tilattavan työn laajuus määritellään ja dokumentoidaan ennen työn aloittamista. Työt on aloitettava ja saatettava loppuun kohdekohtaisesti suunnitellun ja sovitun aikataulun mukaisesti. Tilaajan edustajalla on oikeus lähettää kone/kuljettaja pois työmaalta, mikäli toimitetun kaluston kunto ei vastaa edellytettyä tai tilaajan todetessa, että kuljettajan ammattitaito tai työsuorite on puutteellista (reklamointi kirjallisesti). Tällaisessa tapauksessa palveluntuottajalla ei ole oikeutta laskuttaa tilaajaa. Tilaajalla on oikeus vaihtaa puitejärjestelyn tilausjärjestystä, mikäli tilausjärjestyksessä olevan tarjoajan konekalusto ja/tai kuljettaja eivät pysty suorittamaan tilattua työsuoritusta vaadittavalla tavalla. Tilausjärjestys palautetaan ennalleen, kun palveluntoimittaja on korjannut havaitut puutteet. Mikäli palveluntoimittaja ei pysty hoitamaan tilausta sovitussa ajassa, on siitä välittömästi ilmoitettava tilaajalle. Puitejärjestelyjen tapauksessa – perustelut, jos kesto on yli neljä vuotta IV.1.8) Tietoa WTO:n julkisia hankintoja koskevasta sopimuksesta (GPA) Latukone Tarjouspyynnön kohde Haminan kaupungin alue- ja kiinteistöpalvelut pyytää tarjoustanne yksikköhintaperusteisten työkonepalveluiden (työkone kuljettajineen) tuottamisesta sopimuskaudelle 5.5.2025 – 31.12.2027 + optio 1.1.2028 – 31.12.2028 Tarjoaja sitoutuu toimittamaan työkonepalveluja kaupungin alue- ja kiinteistöpalveluille katu-, viher-, liikuntapaikka- ja talonrakentamiseen. Tilaaja maksaa 6 kpl yhdensuuntaista latukoneen siirtoa vuodessa. Tämän määrän ylittävien siirtojen kustannuksista vastaa tarjoaja. Tämä on otettava huomioon tarjouksessa. Puitejärjestely Haminan kaupungin alue- ja kiinteistöpalvelut hankkii tarvitsemiaan työkonepalveluja puitejärjestelyin. Puitejärjestelyyn valitaan toimittajat tarjousten vertailun kokonaistaloudellisen edullisuuden (hinta 85% ja laatu 15%) perusteella. Laatua pisteytetään koneeniän, kuljettajan kokemuksen jne. perusteella. Puitejärjestelyyn valittujen toimittajien kanssa solmitaan erilliset, palvelun toimittamisen ehdot ja toimintatavat määrittelevät puitesopimukset. Palvelutilauksen saa edullisuusjärjestyksessä ensimmäisenä vapaana oleva, kyseiseen työtehtävään soveltuva työkone. Työkoneenkuljettajilla tulee olla voimassa työturvallisuuskortti. Suoritustodistukset tulee esittää tilaajalle pyydettäessä. Töiden työsuunnittelu- ja työnjohtovastuu on tilaajalla. Työn johdossa käytettävä kieli on suomi. Tarjoaja vastaa työntekijöidensä työsuojelusta. Tarjoajan tulee käyttää, töiden luonne huomioiden, riittävän ammattitaitoista työvoimaa. Työssä noudatetaan pääsääntöisesti kunnallisen alan tuntipalkkaisten työntekijöiden työehtosopimuksen mukaisia työaikoja. Työaika on 38 h 15 min/viikko, mikäli ei tapauskohtaisesti muuta sovita. Ruokatunti on 30min, mikä vähennetään työajasta. Työkonepalvelut tilataan tilaajan aikataulun mukaisesti vähintään yksi (1) vuorokausi ennen töiden aloittamista. Tilattavan työn laajuus määritellään ja dokumentoidaan ennen työn aloittamista. Työt on aloitettava ja saatettava loppuun kohdekohtaisesti suunnitellun ja sovitun aikataulun mukaisesti. Tilaajan edustajalla on oikeus lähettää kone/kuljettaja pois työmaalta, mikäli toimitetun kaluston kunto ei vastaa edellytettyä tai tilaajan todetessa, että kuljettajan ammattitaito tai työsuorite on puutteellista (reklamointi kirjallisesti). Tällaisessa tapauksessa palveluntuottajalla ei ole oikeutta laskuttaa tilaajaa. Tilaajalla on oikeus vaihtaa puitejärjestelyn tilausjärjestystä, mikäli tilausjärjestyksessä olevan tarjoajan konekalusto ja/tai kuljettaja eivät pysty suorittamaan tilattua työsuoritusta vaadittavalla tavalla. Tilausjärjestys palautetaan ennalleen, kun palveluntoimittaja on korjannut havaitut puutteet. Mikäli palveluntoimittaja ei pysty hoitamaan tilausta sovitussa ajassa, on siitä välittömästi ilmoitettava tilaajalle. Puitejärjestelyjen tapauksessa – perustelut, jos kesto on yli neljä vuotta IV.1.8) Tietoa WTO:n julkisia hankintoja koskevasta sopimuksesta (GPA)
Kemijärven musiikkiopiston julkisivurakenteen peruskorjaus, kokonaisurakka
Kemijärven musiikkiopiston julkisivurakenteiden peruskorjauksen kokonaisurakka tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. Kemijärven Tilapalvelut liikelaitos pyytää tarjousta yllä mainitun kohteen rakennusurakasta oheisten tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. Työn tilaajana toimii Kemijärven Kaupungin Tilapalvelut Liikelaitos, rakennuttajaorganisaationa Kemijärven kaupungin tytäryhtiö Kemijärven Roikka Oy ja kohteen käyttäjänä Koillis-Lapin musiikkiopisto. Kohteen tarkemmat tiedot: Osoite: Hietaniemenkatu 3 98100 Kemijärvi Kiinteistötunnus: 320-3-9901-0 Valmistumisvuosi: 1997 Kerrosala: 854 m2 Hanke on käynnistetty julkisivun silmämääräisen kunnon huonontumisen ja mahdollisen huonon sisäilman vuoksi viimeisten vuosien aikana. Rakennukseen on tehty julkisivurakenteeseen kohdistuva kuntotutkimus 2023 vuoden loppupuolella, jonka jälkeen on toteutettu korjaussuunnittelu kuntotutkimukseen perustuen. Julkisivu on rapattua kevytsoraharkkoa, jossa saumaus on heikentynyt ja kosteusrasituksen vaikutukset ovat kasvaneet tuulettumattomassa teräsranka-villa rakenteessa varsinkin kesä-/syyskauden aikana satavien viistosateiden vaikutuksesta. Urakan ensisijaisena tarkoituksena on korjata julkisivurakenne niin, että rakenne on jatkossa tuulettuva ja fysikaalisesti toimiva ympäri vuoden. Julkisivurakennekorjauksen lisäksi urakkaan kuuluu rakennuksessa olevien sisäpuolisten tilojen pintamateriaalien päivittämistä, iv-kanaviston nuohous ja kuitukorjaukset, sekä valaisimien vaihto. Tilaaja teettää erillisurakkana lukitusjärjestelmän uusimisen. Rakennusurakka toteutetaan kokonaisurakkana, johon sisältyy kaikki ne työt mitä tässä tarjouspyynnössä liitteineen, mahdollisissa lisäkysymyksissä vastauksineen ja mahdollisissa lisäkirjeissä on esitetty. Urakkaan ei kuulu tilaajan erillishankinnat/-urakat (kts. urakkaohjelma). Valitun tarjoajan kanssa käydään urakkasopimuskatselmus paikan päällä Kemijärvellä ke 2.4.2025 klo 12:00, jossa urakkasopimus allekirjoitetaan. Rakennusurakka tulee aloittaa heti toukokuun (5/2025) alussa työmaa-alueen rakentamisella ja urakan tulee valmistua kokonaisuudessaan 28.11.2025. Välitavoitteena on julkisivurappauksen valmistuminen 11.7.2025 mennessä. Rakennuskohde on kokonaan päätoteuttajan käytössä koko rakennusurakan ajan. Rakennuttaja hakee korjaustyölle rakentamisluvan, mikäli rakentamislupa myönnetään ennen tarjousajan sulkeutumista, lisätään se tarjouspyyntöön. Rakentamislupaan annettuja ohjeita ja määräyksiä on noudatettava.
Budjetointi- ja raportointisovellus
Suomen metsäkeskus pyytää tarjousta budjetointi- ja raportointisovelluksista tämän tarjouspyynnön mukaisesti. Suomen metsäkeskuksella, jäljempänä Metsäkeskus, on ollut käytössä vuodesta 2020 lähtien Finazillan budjetointisovellus. Sopimus nykyisen toimittajan kanssa on päättymässä, mistä syystä hankinta on tarpeen toteuttaa. Finazillan lisäksi talouden raportointiin on käytetty QlikSenseä ja PowerBI:tä, sekä käytössä olevaa kirjanpidon järjestelmää. Hankinnan tavoitteena on uuden, Metsäkeskuksen tarpeita vastaavan budjetoinnin ja raportoinnin mahdollistavan sovelluksen käyttöönotto niin, että Metsäkeskuksen työhön ei tule katkoksia. Sovelluksen on oltava käytössä viimeistään 15.12.2025. Suomen metsäkeskus pyytää tarjousta budjetointi- ja raportointisovelluksista tämän tarjouspyynnön mukaisesti. Suomen metsäkeskuksella, jäljempänä Metsäkeskus, on ollut käytössä vuodesta 2020 lähtien Finazillan budjetointisovellus. Sopimus nykyisen toimittajan kanssa on päättymässä, mistä syystä hankinta on tarpeen toteuttaa. Finazillan lisäksi talouden raportointiin on käytetty QlikSenseä ja PowerBI:tä, sekä käytössä olevaa kirjanpidon järjestelmää. Hankinnan tavoitteena on uuden, Metsäkeskuksen tarpeita vastaavan budjetoinnin ja raportoinnin mahdollistavan sovelluksen käyttöönotto niin, että Metsäkeskuksen työhön ei tule katkoksia. Sovelluksen on oltava käytössä viimeistään 15.12.2025. Hankinnan kohteen tarkemmat kuvaukset on esitetty liitteissä: • Liite 1 Hankinnan kohde • Liite 2 Toiminnalliset vaatimukset • Liite 3 Tekniset vaatimukset
Opetus- ja toimintavälineiden sekä koulu- ja askartelutarvikkeiden hankinta 2025
Opetus- ja toimintavälineiden sekä koulu- ja askartelutarvikkeiden hankinta 2025 Espoon kaupunki (myöhemmin myös Tilaaja) pyytää tarjouksia opetus- ja toimintavälineistä sekä koulu- ja askartelutarvikkeista Espoon kaupungin yksiköiden käyttöön. Tavarat, välineet ja tarvikkeet tulevat mm. varhaiskasvatuksen, perusopetuksen ja lukiokoulutuksen sekä nuorisopalvelujen ja kirjastojen käyttöön. Kaikkien tuotteiden ja opetusvälineiden tulee olla käyttötarkoitukseensa sopivia ja suomalaisten opetussuunnitelmien mukaisia. Tarkempi kuvaus hankinnan sisällöstä on tarjouspyynnön liitteellä "Hankinnan kohteen kuvaus". Espoon kaupunki valitsee kilpailutuksen perusteella 25 Toimittajaa. Varatoimittajia ei valita. Hankinta toteutetaan puitejärjestelynä. Puitejärjestelyn kesto on neljä vuotta.,
Varhaiskasvatuksen toiminnanohjausjärjestelmän hankinta
Varhaiskasvatuksen toiminnanohjausjärjestelmän hankinta Lohjan kaupunki kilpailuttaa varhaiskasvatuksen toiminnanohjausjärjestelmän Saas-palveluna (Software as a Service). Hankinnan tavoitteena on hankkia Lohjan kaupungin varhaiskasvatukseen käyttövalmis ja kustannustehokas järjestelmä, josta löytyvät vaatimuslistassa pakollisina (P) esitetyt toiminnallisuudet täysin käyttövalmiina. Myös toiveina (T) esitettyjen toiminnallisuuksien tulee olla täysin käyttövalmiita, jotta palveluntuottaja voi merkitä sen olemassa olevaksi toiminnallisuudeksi ja näin saada laatupisteitä niistä. Hankinnan kohteena ei voi olla keskeneräinen tai voimakasta tuotekehitystä vaativa järjestelmä. Eri dokumenteissa mainittujen vaatimusten ollessa ristiriitaisia, on ohjelmistovaatimukset sisältävä Excel määräävä. Järjestelmän täyttää Suomen varhaiskasvatusta koskevat säädökset ja normit, mukaan lukien tietosuoja- ja tietoturvavaatimukset. Tarkoitukseen parhaiten soveltuvan palvelun käyttöönottoprojekti aloitetaan mahdollisimman pian ja tavoitteena on, että palvelu on kokonaisuudessaan tuotantokäytössä kaikilla käyttäjärooleilla viimeistään 30.11.2025. Lohjan kaupungilla varhaiskasvatuksen toimintamuotoja ovat yksityinen ja kunnallinen päiväkoti- ja perhepäivähoito, vuorohoito sekä avoin varhaiskasvatus. Kunnallisia päiväkoteja on 22 ja perhepäivähoitajia 16. Lisäksi Lohjalla on yksityisiä päiväkoteja sekä yksityisiä perhepäivähoitajia. Toiminnanohjausjärjestelmän määrät ja käyttäjäroolit Lohjalla ● lapset n. 1800 (sis. esiopetuksen ja yksityisen varhaiskasvatuksen) ● huoltajat n. 3500 käyttäjää ● varhaiskasvatusyksikön johtajat n. 15 käyttäjää ● varhaiskasvatuksen työntekijät n. 450 käyttäjää ● hallinto + asiantuntijat n. 6 käyttäjää ● varhaiskasvatuksen toimistosihteerit (toimivat myös järjestelmän pääkäyttäjinä) 4 käyttäjää Järjestelmän käyttäjä- ja oikeushallinta on suunniteltu sopivaksi varhaiskasvatuksen toimintaympäristöön. Käyttäjien oikeuksien antaminen ja hallinta on sujuvaa ja jokaiselle käyttäjäroolille on omat toiminnot ja näkymät. Hankittava järjestelmä on laiteriippumaton ja käytettävissä selaimella tai mobiilisovelluksella. Järjestelmän tarjoaa huoltajalle sujuvan hakuprosessin. Järjestelmä käyttää vahvaa tunnistautumista huoltajan henkilöllisyyden varmistamiseen. Järjestelmän asiakasrekisteri perustuu väestötietoihin ja asiakastietoja ylläpidetään aktiivisesti VTJ:n väestötietopäivityksillä. Järjestelmä tukee hallinnon työtä lasten sijoittamisessa varhaiskasvatukseen ja esiopetukseen sekä näiden hallinnoinnissa. Järjestelmä mahdollistaa sujuvat prosessit kaikille varhaiskasvatuksen hallinnollista työtä tekeville (asiantuntijat ja yksikönjohtajat). Tämän lisäksi järjestelmän sisältämät herätteet avustavat hallinnollisen työn priorisoinnissa ja tukevat työntekijöiden yhteistyön organisointia. Järjestelmässä tehdään päätöksiä sekä kunnalliseen että yksityiseen varhaiskasvatukseen ja esiopetukseen. Palvelusetelipäätösten tekeminen yksityiseen varhaiskasvatukseen on mahdollista. Järjestelmä osaa suorittaa varhaiskasvatuksen laskutusta sitä säätelevien lakien ja organisaation laskutussääntöjen mukaisesti. Järjestelmä kykenee tekemään laskutuksen kaikille asiakkaille kerralla tai työntekijän haluamissa osissa. Lakisääteiset muutokset esim. indeksikorotukset tapahtuvat automaattisesti järjestelmätoimittajan toimesta. Järjestelmä tarjoaa päiväkotien ja perhepäivähoidon työntekijöiden käyttöön mobiilisovelluksen, jonka avulla ryhmässä työskentelevä henkilö voi suorittaa päivittäin toistuvat tehtävät mahdollisimman pitkälle pelkän mobiilisovelluksen avulla. Järjestelmä kerää automaattisesti perhepäivähoitajien kulukorvaukset lasten läsnäolojen perusteella. Järjestelmä mahdollistaa sujuvan viestinnän ryhmän henkilökunnan ja huoltajien välillä. Tiedottaminen onnistuu järjestelmässä päiväkotien ja ryhmien tasolla sekä koko organisaation lasten huoltajille kerralla. Huoltajilla viestintä tapahtuu järjestelmän mobiilisovelluksessa. Järjestelmä mahdollistaa erilaisten raporttien luomisen, jotka tukevat päätöksentekoa ja toiminnan kehittämistä. Valtionosuuksia määrittelevä tilastointi on saatavissa järjestelmästä mahdollisimman luotettavasti ja pienellä vaivalla. Tämä edellyttää valmiita raportti- ja tilastopohjia. Tiedolla johtamisen mahdollistamiseksi tietoa tulee voida siirtää myös ulkoiseen tietojärjestelmään. Palveluntarjoajalta odotetaan asiakkaiden tarpeiden huomioimista sekä vahvaa yhteiskehittämistä asiakkaiden kanssa. Käyttäjän tukipalvelut ovat toimivia ja helposti saavutettavia. Käyttöönoton aikana käytön tuki on tehostettua ja tuki jatkuu myös käyttöönoton jälkeen toimittajan erikseen kuvaamalla tavalla. Järjestelmän ohjelmistopäivitykset ovat automatisoitu ja ne tehdään toiminta-ajan ulkopuolella (liite PLiite15-Palvelutasosopimus). Kriittisistä päivityksistä asiakasta tiedotetaan etukäteen ja ne toteutetaan siten, että niistä koituu asiakkaalle mahdollisimman lyhyt toimintakatkos. Aikataulu Tavoitteena on, että palvelu on kokonaisuudessaan tuotantokäytössä kaikilla käyttäjärooleilla viimeistään 30.11.2025.,
Nujulantien alueen katujen ja vesihuollon saneeraus
Lohjan kaupunki pyytää tarjouksia Nujulantien alueen katujen ja vesihuollon saneerauksesta! Rakennuskohde sijaitsee Lohjan kaupungissa, Maksjoen kaupunginosassa, noin neljä kilometriä kaupungin keskustasta lounaaseen. Rakennuskohde sijaitsee Lohjan kaupungissa, Maksjoen kaupunginosassa, noin neljä kilometriä kaupun-gin keskustasta lounaaseen. Rakennuskohteena on Nujulantien alueen katujen ja vesihuollon saneeraus. Rakennuskohde pitää sisällään Nujulan-, Ravi-, Topintien sekä Esan-, Yrjön-, Unton-, Artun-, Eskon-, Kallen- ja Topinkujan saneerauksen. Kaduille rakennetaan uudet rakennekerrokset ja ne päällystetään ab-päällysteillä. Katujen kuivatusta parannetaan rakennettavilla hulevesiverkostolla sekä osittain nykyisillä ojilla. Kohde pitää sisällään myös viemäri- ja vesijohtoverkoston saneerausta. Urakka-alueelle toteutetaan valokuitukaapeleita vuonna 2025. Tässä kunnallistekniikan urakassa asennetaan tarvittavat katujen alitusputket tilaajan materiaalista. Kaapeliurakka koordinoidaan tähän kunnallistekniikan urakkaan. Urakka käsittää suunnitelma-asiakirjoissa esitettyjen katujen, kevyen liikenteen väylien, kuivatuksen, vesihuoltolinjojen rakentamisen niihin kuuluvine materiaaleineen, rakenteineen sekä aputoimintoineen ja mittaustöineen rakennusselostusten ja piirustusten mukaisesti. Kohteesta ei ole saatavissa koneohjausmallia. Autocad-tiedostot toimitetaan valitulle urakoitsijalle. Työn katsotaan olevan valmis, kun kaikki asiakirjaluettelon mukaisissa suunnitelma-asiakirjoissa esitetyt työt on tehty huomioiden jäljempänä mainitut urakkarajat, sivu-urakat sekä rakennuttajan hankinnat ja kohde on koekäytetty sekä käyttöönottokunnossa ja loppudokumentit on luovutettu. Valokuitukaapelointiin liittyvät erillisen suunnitelman mukaiset alitusputket toteutetaan urakassa. Alituksia on noin 30 kpl. Rakennusurakoitsija toimii työmaan pääurakoitsijana, jolle kuuluu urakkaan sisältyvien työmaan johto-velvollisuuksien lisäksi työmaapalvelut.
Ounasmetsän päiväkodin korjaustyöt (2025)
Hankinnan kohteena on Ounasmetsän päiväkodin korjaustyöt (2025) -hankkeen urakka täysin valmiiksi rakennettuna liitteenä olevin tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. Tarkempi kuvaus hankinnan kohteesta on kuvattu tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä. Kohteen osoite on Kivikaudentie 10, 96400 Rovaniemi. Urakkamuotona on kokonaisurakka, missä rakennusurakoitsija toimii päätoteuttajana ja vastaa työmaan johtovelvollisuuksista ja työmaapalveluista. Tarjouspyynnön urakan liiteasiakirjat ovat luettavissa ja tulostettavissa Haahtela Pris-projektipankkijärjestelmän avoimissa hankinnoissa. Linkki palveluun on tarjouspyynnön kohdassa "Linkit ja liitteet". Hankinnan kohteena on Ounasmetsän päiväkodin korjaustyöt (2025) -hankkeen urakka täysin valmiiksi rakennettuna liitteenä olevin tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. Tarkempi kuvaus hankinnan kohteesta on kuvattu tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä. Tarjouspyynnön urakan liiteasiakirjat ovat luettavissa ja tulostettavissa Haahtela Pris -projektipankkijärjestelmän avoimissa hankinnoissa. Linkki palveluun on tarjouspyynnön kohdassa "Linkit ja liitteet". Urakkamuotona on kokonaisurakka, missä rakennusurakoitsija toimii päätoteuttajana ja vastaa työmaan johtovelvollisuuksista ja työmaapalveluista. Kohteen osoite on Kivikaudentie 10, 96400 Rovaniemi. Urakka-aika: 2.6.2025 – 1.8.2025 urakkaohjelman mukaan. Rakennus-, lvia- ja sähköurakoiden tarjouspyyntöasiakirjoissa on esitetty ko. urakoiden lisäksi, myös toisiin urakoihin kohdistuvia työsuorituksia, hankintoja tai velvoitteita.
Lyseonmäen koulun pihan rakentaminen
Heinolan Tilapalvelut Oy rakennuttaa Lyseonmäen koulun piharemontin oheisten suunnitelmien mukaan. Rakennuskohde ja paikka Rakennuskohteena on vuonna 1949 valmistuneen koulurakennuksen pihan kunnostus / perusparannus suunnitelmien ja -asiakirjojen esittämässä laajuudessa. Kohde sijaitsee osoitteessa Savontie 19, 18100 HEINOLA.
Junatien metrosillan uusiminen
Junatien metrosillan uusiminen Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy ("KLOY" tai "Tilaajan edustaja") järjestää Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen ("HKL" tai "Tilaaja") toimeksiannosta tarjouskilpailun Junatien metrosillan uusimishankkeesta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. HKL ja KLOY kantavat merkittävänä rakennuttajana suuren yhteiskunnallisen vastuun laadukkaiden ja ympäristövastuullisten rakennushankkeiden edistämisestä, joten hankkeessa halutaan toimia edelläkävijänä ympäristövastuullisuutta koskevissa osa-alueissa. Tilaaja on päättänyt toteuttaa hankkeen yhteistoiminnallisena projektinjohtourakkana eli PJU-urakkana. Täten urakoitsijan kanssa laaditaan esisopimus hankkeen kehitysvaiheen ajalle, jolloin urakoitsija osallistuu hankkeen suunnitteluun ja Tilaajan tavoitteena on laatia valitun urakoitsijan kanssa varsinainen urakkasopimus hankkeen toteutuksesta. Tilaaja valitsee tulevan sopimuskumppanin ottaen huomioon hankkeen ominaispiirteet. Hankinta toteutetaan kilpailullisella neuvottelumenettelyllä. Osallistumisvaiheen aikataulu: - osallistumispyynnön julkaisu 11.3.2025 - kysymysten esittäminen 19.3.2025 klo 12.00 - vastaukset julkaistaan viimeistään 21.3.2025 - osallistumishakemusten jättö 31.3.2025 klo 12.00.,
Ikäihmisten asumispalvelut
Hankinnan kohteena on sosiaalihuoltolain (1301/2014) säännöksiin perustuvat ikäihmisten asumispalvelut Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueella. Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialue perustaa dynaamisen hankintamenettelyn kaltaisen menettelyn, jossa hankinnan kohteena on ikäihmisten asumispalvelut. Kyseessä on menettely, jonka tarkoituksena on tarjota Tilaajalle mahdollisuus palvelun kilpailuttamiseen joustavalla ja tarkoituksenmukaisella tavalla. Kyseessä on sähköinen hankintamenettely, joka on hankintayksikön suunnittelema hankintalain (1397/2016) luvun 12 mukaisiin hankintoihin. Hankintamenettelyssä kilpailutettavat palvelut perustamisvaiheessa ovat: - ympärivuorokautinen palveluasuminen - yhteisöllinen asumispalvelu Edellä mainittujen palveluiden lisäksi hankintamenettelyyn voidaan lisätä myös muita myöhemmin tunnistettavia palveluita liittyen ikäihmisten asumispalveluihin. Tämä toteutetaan hankintamenettelyn sisällä omina erillisinä osa-alueinaan ja näiden osa-alueiden perustamisen yhteydessä määritellään tarkemmat sisältötiedot., Ikäihmisten ympärivuorokautinen palveluasuminen Hankinnan kohteena osa-alueessa 1. on ikäihmisten ympärivuorokautinen palveluasuminen. Ympärivuorokautisella palveluasumisella tarkoitetaan sosiaalihuoltolain 21 §:n mukaista asumispalvelua yksikössä, jossa on sosiaali- ja terveysalan koulutuksen omaavaa henkilökuntaa paikalla ympäri vuorokauden. Ympärivuorokautista palveluasumista järjestetään ikääntyneille henkilöille, joilla hoidon ja huolenpidon tarve on ympärivuorokautista ja pitkäaikaista. Ympärivuorokautinen palveluasuminen sisältää asiakkaan tarpeen mukaisen vuorokauden ajasta riippumattoman hoidon ja huolenpidon, toimintakykyä ylläpitävän ja edistävän toiminnan, ateria-, vaatehuolto-, peseytymis- ja siivouspalvelut sekä osallisuutta ja sosiaalista kanssakäymistä edistävät palvelut. Asumispalveluja toteutettaessa on huolehdittava siitä, että henkilön yksityisyyttä ja oikeutta osallistumiseen kunnioitetaan ja hän saa tarpeenmukaiset kuntoutus- ja terveydenhuollon palvelut. Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin dynaamisen puitejärjestelyn kussakin sisäisen kilpailutuksen tarjouspyynnön liitteenä olevassa palvelukuvauksessa. Ympärivuorokautisen palveluasumisen vuosittain arvioitu hankinnan arvo on n. 48 milj. euroa. Hankintamäärät ovat arvioita eikä ne ole tilaajaa sitovia., Ikäihmisten yhteisöllinen asumispalvelu Hankinnan kohteena osa-alueessa 2. on ikäihmisten yhteisöllinen asuminen. Yhteisöllisellä asumisella tarkoitetaan hyvinvointialueen järjestämää asumista esteettömässä ja turvallisessa asumisyksikössä, jossa henkilön hallinnassa on hänen tarpeitaan vastaava asunto ja jossa asukkaille on tarjolla sosiaalista kanssakäymistä edistävää toimintaa. Yhteisöllistä asumista järjestetään henkilölle, joka tarvitsee sitä sillä perusteella, että hänen toimintakykynsä on alentunut ja hoidon ja huolenpidon tarpeensa kohonnut korkean iän, sairauden, vamman tai muun vastaavaan syyn vuoksi. Yhteisöllisen asumisen palveluun kuuluu sosiaalista kanssakäymistä edistävä toiminta ja asiakkaan ohjaus. Yhteisöllisyyttä tukevana toimintana järjestetään fyysistä, psyykkistä, sosiaalista ja henkistä toimintakykyä ylläpitävää ja edistävää toimintaa, jossa on huomioitu asiakkaiden tarpeet ja toiveet. Yhteisöllinen toiminta on useimmiten ryhmämuotoista ja tukee osallistujien keskinäisiä suhteita sekä kannustaa oma-aloitteisten ryhmien muodostumiseen. Toimintaa järjestetään vaihtelevasti sisä- ja ulkotiloissa. Osallistuminen toimintaan on asiakkaalle vapaaehtoista, mutta osallistumiseen kannustetaan ja tuetaan. Palveluntuottaja vastaa, että toiminnan toteutumista seurataan ja dokumentoidaan sekä kehitetään säännöllisesti. Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin kussakin dynaamisen puitejärjestelyn sisäisen kilpailutuksen tarjouspyynnön liitteenä olevassa palvelukuvauksessa. Yhteisöllisen asumispalvelun hankinnan arvioitu arvo on n. 3,5 milj. euroa vuodessa. Hankintamäärät ovat arvioita eikä ne ole tilaajaa sitovia., Osa-alue 3. /MÄÄRITTÄMÄTÖN Hankintayksikkö voi perustaa osa-alueen myöhemmin hankintamenettelyn voimassaoloaikana. Tähän osa-alueeseen ei voi vielä jättää osallistumishakemusta., Osa-alue 4. /MÄÄRITTÄMÄTÖN Hankintayksikkö voi perustaa tämän osa-alueen myöhemmin hankintamenettelyn voimassaoloaikana. Tähän osa-alueeseen ei voi jättää vielä osallistumishakemusta.,
Hämeenlinnan kaupunki, sirotinautomaatti kuorma-autoon
Hämeenlinnan kaupunki pyytää tarjouksia kuorma-autoon soveltuvasta sirotinautomaatista. Hämeenlinnan kaupunki pyytää tarjouksia neliakseliseen tienhoitoajoneuvoon sopivasta sirotinautomaatista kriteereissä mainituin ehdoin. Sirotinautomaatti tulee olla sovitettuna kahteen erilliseen 4 akseliseen ajoneuvoon. Asennuksen yhteensovittamisesta kuorma-autoihin sovitaan tilaajan ja voittaneen toimittajan kesken. Optiona hankinnassa on sirotinlaitteen etupäähän sijoitettava hydraulisesti alaslaskettava rulla, jolla helpotetaan laitteen vetoa ajoneuvon lavalle. Hankinnassa on otettava huomioon kaikki tarjouspyyntöasiakirjoissa mainitut lähtötiedot. Tilaaja varaa oikeuden keskeyttää hankinnan ja hylätä kaikki tarjoukset. Kilpailutus suoritetaan avoimena menettelynä, jonka pohjalta valitaan yksi toimittaja. Kilpailutuksen valintaperusteena halvin hinta. Kaikki tarjoushinnat on annettava muodossa alv 0%, tarjouspyyntöasiakirjojen ehtojen mukaisesti. Tilaaja ei hyväksy vaihtoehtoisia eikä rinnakkaisia tai muutoinkaan tarjouspyynnön vastaisia tarjouksia. Tarjoajalla ei ole oikeutta lisätä tarjoukseensa omia ehtojaan.
Nuohoojankatu, Maamiehenkatu ja jk+pp-tie J1
Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää tarjoustanne Joensuun kaupungin kaupunkirakennepalveluiden toimeksiannosta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti jäljempänä mainitun rakennuskohteen kadunrakennusurakasta. Rakennuskohteena on Joensuun kaupungin Mutalan kaupunginosassa sijaitsevat infraverkostot ja viheralueet. Urakka käsittää Nuohoojankadun välillä Maamiehenkatu – Työmiehenkatu risteysalue, Maamiehenkadun välillä Nuohoojankatu – Metsästäjänkatu ja jk+pp-tie J1 kadunsaneeraustyötä. Työ käsittää koko katupoikkileikkauksen uudistamisen rakenteineen. Rakennushankkeesta käytetään nimitystä ”Nuohoojankatu, Maamiehenkatu ja jk+pp-tie J1”. Hanke jaetaan seuraaviin projekteihin: - Nuohoojankatu väli Maamiehenkatu – Työmiehenkatu risteysalue, projektinumero 2963 - Maamiehenkatu väli Nuohoojankatu – Metsästäjänkatu ja jk+pp-tie J1, projektinumero 2964 Rakentamisvaihe I / v. 2025 Rakentamistoimenpiteitä tehdään urakkarajaliitekartassa ja tarkemmin muissa tarjouspyyntöasiakirjoissa estetyillä alueilla. Rakentamisvaihe II / v. 2026 Rakentamisvaiheessa II tehdään viimeistelytyöt. Työmaan esittely pidetään sähköisenä Teamsin kautta tiistaina 18.3.2025 alkaen klo 10.00. Ilmoittautuminen työmaaesittelyyn tulee tehdä sähköpostitse osoitteeseen ritva.pyoriainen@joensuu.fi maanantaina 17.3.2025 klo 15.00 mennessä. Rakennuttajan suositus on, että urakoitsija on tutustunut myös paikan päällä urakka-alueeseen ennen tarjouksen jättämistä. Mikäli urakoitsija jättää käymättä paikan päällä, ei urakoitsija voi myöhemmin vedota seikkoihin, jotka olisi tutustumisen yhteydessä mahdollisesti käynyt ilmi. Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen. Urakan tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset mm. rakenteen, varusteiden, työ- ja paloturvallisuuden sekä sähköturvallisuuden osalta. Rakennuskohteena on Joensuun kaupungin Mutalan kaupunginosassa sijaitsevat infraverkostot ja viheralueet. Rakennushankkeesta käytetään nimitystä ”Nuohoojankatu, Maamiehenkatu ja jk+pp-tie J1”. Hanke jaetaan seuraaviin projekteihin: - Nuohoojankatu väli Maamiehenkatu – Työmiehenkatu risteysalue, projektinumero 2963 - Maamiehenkatu väli Nuohoojankatu – Metsästäjänkatu ja jk+pp-tie J1, projektinumero 2964 Kadunrakennusurakoitsijasta käytetään jatkossa nimitystä pääurakoitsija. Urakka käsittää Nuohoojankadun välillä Maamiehenkatu – Työmiehenkatu risteysalue, Maamiehenkadun välillä Nuohoojankatu – Metsästäjänkatu ja jk+pp-tie J1 kadunsaneeraustyötä. Työ käsittää koko katupoikkileikkauksen uudistamisen rakenteineen. Rakentamisvaihe I / v. 2025 Rakentamistoimenpiteitä tehdään urakkarajaliitekartassa ja tarkemmin muissa tarjouspyyntöasiakirjoissa estetyillä alueilla. Rakentamisvaihe II / v. 2026 Rakentamisvaiheessa II tehdään viimeistelytyöt.
Katariinan hautausmaan tuhkahautalehto, vaihe 2
Maa- ja viherrakennustyö, jossa laajennetaan Katariinan hautausmaan tuhkahautalehtoa (vaihe 2). Rakennettava alue on pinta-alaltaan noin 500 m2. Lisäksi urakkaan kuuluu nupukivireunuksen tekemistä noin 325 jm. Urakka sisältää maarakentamista sekä korkeatasoista kivi- ja viherrakentamista. Maa- ja viherrakennustyö, jossa laajennetaan Katariinan hautausmaan 2022 valmistunutta tuhkahautalehtoa ja täydennetään jo valmiina olevaa hautausmaa-aluetta. Tarjouspyyntö käsittää kokonaishintaurakan urakka-alueesta A sekä yksikköhintaurakan käytävien nupukivireunusten rakentamisesta urakka-alueella B Urakka-alue A = noin 500 m2. Se käsittää korkeatasoisen tuhkahauta-alueen rakentamisen ilman käytävien nupukivireunuksia. Annetaan kokonaishinta. Urakka-alue B, jossa rakennettavia nupukivireunuksia enintään 325 m. Annetaan yksikköhinta. Vertailuhinta muodostuu tarjouskorista, joka sisältää urakka-alueen A kokonaishinnan ja tilaajan päättämän määrän graniittinupukivireunuksia urakka-alueelle B Urakan sisällön tarkempi kuvaus tarjouspyynnön liitteissä.
Digitaalisen palvelun hankinta asiakkaiden hyvinvoinnin ja toimintakyvyn edistämiseksi
Digitaalisen palvelun hankinta asiakkaiden hyvinvoinnin ja toimintakyvyn edistämiseksi Hankinnan kohteena on digitaalinen palvelu, jonka avulla Helsingin kaupungin seniorikeskuksissa, palvelutaloissa sekä niiden päivätoiminnassa voidaan järjestää asiakkaille tavoitteellista, kuntouttavaa ja kulttuurista toimintaa henkilökunnan toimesta ja ohjaamana. Toiminta on osa ennaltaehkäisevää ja kuntouttavaa työtä, jolla pyritään vahvistamaan asiakkaiden fyysistä, sosiaalista, kognitiivista ja psyykkistä toimintakykyä. Lisäksi palvelun tulee tarjota ajantasaista tietoa palvelun käytöstä tiedolla johtamisen tueksi. Palvelun käytön seurannan tulee olla helppoa, sitä tulee voida tehdä reaaliajassa ja tiedon tulee olla käytettävissä nopeasti. Hankinnassa on yksi osa-alue: Osa-alue 1: Digitaalinen palvelu sisältäen yhden (1) käyttöoikeuslisenssin Lisäksi tarjoajan tulee tarjota seuraavia kohteita, joiden hinta ei vaikuta vertailuun. Kohde 1: Henkilöstön yhden (1) tunnin lisäkoulutus live-verkkototeutuksena Kohde 2: Henkilöstön yhden (1) tunnin lisäkoulutus yksikössä paikan päällä Hankittava palvelu on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä 1. Palvelukuvaus. Arvioitu palvelun/käyttölisenssien hankintamäärä on 30-35 kpl. Hankintayksikkö ei sitoudu mihinkään hankintamääriin. Hankinnalla perustetaan puitejärjestely, johon valitaan vähintään yksi (1) soveltuvuus- ja vähimmäisvaatimukset täyttävä palveluntuottaja. Palveluntuottajien valinnassa huomioidaan se, että tilaaja saa tarpeidensa mukaisen, riittävän monipuolisen palveluvalikoiman. Yksiköt tilaavat itselleen soveltuvimman palvelun puitejärjestelyssä mukana olevilta tuottajilta.,