Yhteisöllinen asuminen on yksityisistä sosiaalipalveluista annetun lain 11 §:ssä tarkoitettua ilmoituksenvaraista sosiaalipalvelua. Palveluntuottaja huolehtii yhteisöllisen asumisen palvelusta. Hoivapalvelut tuotetaan kotihoidon palveluina ja tukipalveluina (myös sopimukseen perustuva alihankinta soveltuu) tilaajan Ikääntyneiden asiakasohjauksen tekemän palvelutarpeen arvioinnin mukaisesti. Yhteisölliseen asumiseen kotihoitoa tuottavalla palveluntuottajalla on oltava asianmukaiset sosiaali- ja terveydenhuollon luvat. Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus. Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat: 1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen 2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi 3. Monituottajuusmallin tukeminen 4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen 5. Hyvinvointialueen taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli
Ilmoitustyyppi: Oikaisuilmoitus
Veikkaus Oy Tutkimuspalvelut
Yleinen markkinatutkimus Ks. Liite 2a Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde ja osallistumisehdot Kvantitatiiviset menetelmät Ks. Liite 2a Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde ja ehdot Mystery shopping Ks. Liite 2a Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde ja ehdot Tiedonkeruupalvelut Ks. Liite 2a Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde ja ehdot Laaja kuluttajakäyttäytyminen Ks. Liite 2a Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde ja ehdot Kvalitatiiviset menetelmät Ks. Liite 2a Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde ja ehdot
Tulkkaus- ja käännöspalvelut Monetra Oulu Oy Tulkkipalvelu
Puhuttujen kielten tulkkaus Osa-alueessa 1. pyydämme ehdokkaita jättämään osallistumishakemuksen puhuttujen kielten tulkkauspalveluun ennakkoon varattavana tulkkauksena. Ennakkoon varattava tulkkauspalvelu sisältää läsnäolo- ja etätulkkauksen (puhelin- ja videotulkkaus). Etätulkkaukseen sisältyy myös viestinvälityspalvelu eli ilmoitustulkkaus. Ennalta varattavan tulkkauksen lisäksi tarjoaja voi valinnaisena palveluna toimittaa pikatulkkausta (Blitz Salamatulkkaussovelluksessa) sekä päivystystulkkausta (tulkkaus virka-ajan ulkopuolella). Pikatulkkauksen teknologian toimittaa Monetra Tulkkauspalvelu. Maantieteellisesti tulkkauspalvelua tuotetaan osallistumispyynnön jättöhetkellä pääasiassa Pohjois-Suomen, Keski-Suomen, Pohjois-Savon, Pirkanmaan ja Varsinais-Suomen alueilla. Toiminta-alueeseen voi kuitenkin tulla muutoksia Monetra Oulu Oy:n asiakkaiden mahdollisten organisaatiomuutosten sekä uusien omistaja-asiakkaiden johdosta. KIELIRYHMÄT Osa-alue on jaettu kuuteen (6) kieliryhmään. Ehdokas ilmoittaa alustavasti osallistumishakemuksessaan kieliryhmän/kieliryhmät, joihin tarjoaa tulkkauspalvelua. Ryhmä 1. Kielet: albania, arabia, dari, englanti, persia, somali, kurdi/sorani, swahili, tigrinja, venäjä Ryhmä 2. Kielet: kinjaruanda, kurdi/badini, kurdi/kurmandzi (Syyrian), mandariinikiina, ranska, thai, turkki, vietnam Ryhmä 3. Kielet: bosnia, bulgaria, burma, espanja, karen, pastu, puola Ryhmä 4. Kielet: amhara, bengali, hazara, italia, japani, kayah, khmer, kinjamulenge, kreikka, latvia, liettua, nepali, portugali, romania, ruotsi, saksa, unkari, urdu, viro Ryhmä 5. Kielet: ukraina Ryhmä 6. Kielet: muut kielet, esimerkiksi oromo, indonesia, turkmeeni, punjabi, serbokroatia, hindi, tšekki, tamili, kurdi/kurmanzdi (Turkki), mandinka, hollanti, uzbekki, serbia, tagalog, korea, mon, heprea, kirundi, norja, moldavia, azeri, makedonia, aramea, kroatia, slovakki tai ehdokkaan ilmoittamaa muu kuin edellä mainittu esimerkkikieli. Hankinnan ulkopuolelle jätetään kielet, joiden tulkkaustarve on vähäinen. Ehdokas/tarjoaja voi tarjota myös muuta tulkkauskieltä kuin osallistumis- ja tarjouspyynnössä mainittua kieltä. EHDOKASTA KOSKEVAT SOVELTUVUUS- JA VÄHIMMÄISVAATIMUKSET Ehdokasta koskevat soveltuvuusvaatimukset on esitetty osallistumispyynnön kohdassa "Muut ehdot" ja vähimmäisvaatimukset osallistumispyynnön liitteessä 1. "Tulkkikohtaiset vähimmäisvaatimukset, puhutut kielet". Soveltuvuus- ja vähimmäisvaatimusten täyttäminen on edellytys dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytyksi tulemiselle. Kuulo- ja kuulonäkövammaisten tulkkaus Osa-alueessa 2. pyydämme jättämään osallistumishakemuksen kuulo- ja kuulonäkövammaisten tulkkaus ja kirjoitustulkkauspalveluihin. Osa-alue on jaettu neljään tulkkausryhmään: Ryhmä 1 Kuulovammaisten tulkkaus - sisältää suomalaisen viittomakielen ja viitotun puheen tulkkauksen sekä muut mahdolliset kuulovammaisten tulkkaus- ja kommunikaatiomenetelmät, pois lukien kirjoitustulkkaus. Ryhmä 2. Kuulonäkövammaisten tulkkaus - sisältää taktiiliviittomisen, viittomisen rajattuun näkökenttään, puheentoiston, opastuksen ja kuvailun sekä muut mahdolliset kuulonäkövammaisten tulkkaus- ja kommunikaatiomenetelmät, pois lukien kirjoitustulkkaus. Ryhmä 3. Kirjoitustulkkaus kuulovammaisille Ryhmä 4. Kirjoitustulkkaus kuulonäkövammaisille - sisältää lisäksi opastuksen ja kuvailun. Palvelua tuotetaan tarkoituksenmukaisimmalla saatavilla olevalla tavalla, joko läsnä- tai etätulkkauksena. Tarjoaja voi valinnaisena palveluna toimittaa päivystystulkkausta (tulkkaus virka-ajan ulkopuolella). Maantieteellisesti tulkkauspalvelua tuotetaan osallistumispyynnön jättöhetkellä pääasiassa Pohjois-Suomen, Keski-Suomen ja Pohjois-Savon alueella. Palvelua varaudutaan dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaolon aikana tuottamaan myös Pirkanmaan ja Varsinais-Suomen alueilla. Toiminta-alueeseen voi tulla muutoksia Monetra Oulu Oy:n asiakkaiden mahdollisten organisaatiomuutosten sekä uusien omistaja-asiakkaiden johdosta. EHDOKASTA KOSKEVAT SOVELTUVUUS- JA VÄHIMMÄISVAATIMUKSET Ehdokasta koskevat soveltuvuusvaatimukset on esitetty osallistumispyynnön kohdassa "Muut ehdot" ja vähimmäisvaatimukset osallistumispyynnön liitteessä 2. "Tulkkikohtaiset vähimmäisvaatimukset, kuulo- ja kuulonäkövammaisten tulkkaus". Soveltuvuus- ja vähimmäisvaatimusten täyttäminen on edellytys dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytyksi tulemiselle. Käännöspalvelut Osa-alueessa 3. pyydämme jättämään osallistumishakemuksen käännöspalveluiden tuottamiseen. Osa-alue on jaettu neljään kieliryhmään: Ryhmä 1. Kielet suomen kielen lisäksi: arabia, englanti, persia, ruotsi, venäjä. Ryhmä 2. Kielet suomen kielen lisäksi: albania, dari, espanja, japani, mandariinikiina, portugali, puola, ranska, saksa, somali, kurdi/sorani, swahili, thai, turkki, vietnam, viro. Ryhmä 3. Kielet suomen kielen lisäksi: kurdi/badini, bengali, bosnia, bulgaria, burma, hollanti, indonesia, italia, kinjaruanda, kreikka, kurdi/kurmandzi, latvia, liettua, norja, pastu, pohjoissaame, romania, tigrinja, ukraina, urdu. Ryhmä 4. Muut kielet. Käännöskieli voi olla muu kuin suomen kieli tai kieli/kielipari, jota ei ole osallistumispyynnön osa-alueessa 3 mainittu. Esimerkiksi englanti-arabia tai makedonia-suomi. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa on mahdollisuus tarjota käännöspalvelua myös muilla kielipareilla kuin osallistumispyynnössä luetelluilla kielipareilla. Tarjoaja ilmoittaa lopulliset kieliparit dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisessä tarjouksessaan. Hankinnan ulkopuolelle jätetään kielet, joiden käännöstarve on vähäinen. Käännöspalveluissa ei ole määritelty maantieteellistä toiminta-aluetta. EHDOKASTA KOSKEVAT SOVELTUVUUS- JA VÄHIMMÄISVAATIMUKSET Ehdokasta koskevat soveltuvuusvaatimukset on esitetty osallistumispyynnön kohdassa "Muut ehdot" ja vähimmäisvaatimukset osallistumispyynnön liitteessä 3. "Kääntäjäkohtaiset vähimmäisvaatimukset, käännöspalvelut". Soveltuvuus- ja vähimmäisvaatimusten täyttäminen on edellytys dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytyksi tulemiselle.
Ultraäänilaitteet
Tuomi Logistiikka Oy perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän (myöhemmin DPS), jonka kohteena ovat ultraäänilaitteet Pirkanmaan hyvinvointialueen käyttöön. Tilaajina voivat olla Tuomi Logistiikan lisäksi Pirkanmaan hyvinvointialue. Dynaamisen hankinnan kuvaus DPS:n sisällä kilpailutetaan tilaajien tarpeen mukaan ultraäänilaitteita. Järjestelmään voi hakeutua koko järjestelmän voimassaoloajan. Järjestelmään hakeutuminen ei tarkoita suoraan osallistumista kilpailutettaviin hankintoihin, vaan tarjoajan tulee hyväksymisen jälkeen erikseen jättää tarjous avattaviin kilpailutuksiin. Hankintasopimuskohtaiset vaatimukset, kuvaukset ja muut asiakirjat ovat nähtävillä kilpailutuksen avaushetkellä dynaamiseen järjestelmään hyväksytyille toimijoille. Voimassa oleviin sopimuksiin eli jo kilpailutettuihin hankintoihin ei voi jättää tarjousta ennen kuin kilpailutus avataan uudelleen. DPS:n sisäisissä kilpailutuksissa määritellään erikseen mukana olevat tilaajat sekä kilpailutettavat laitteet ja niiden yksityiskohtaiset vaatimukset. Järjestelmässä voidaan kilpailuttaa esimerkiksi seuraavien tuotekategorioiden tuotteita: - Radiologiset ultraäänilaitteet - Gynekologiset ja obstetriset ultraäänilaitteet - Päivystys-, leikkaus-, anestesia- ja teho-osastotoiminnan ultraäänilaitteet - Pediatriset ultraäänilaitteet - Kliinisen neurofysiologian ultraäänilaitteet - Reumatologiset ultraäänilaitteet - Fysiatriset ultraäänilaitteet
IT kehittämisen ja ylläpidon palvelut ajalle 1.11.2022 (tavoite) – 31.10.2026
DPS:n kohteena on IT-asiantuntijatyö. Dynaamisen hankintajärjestelmän kohteeseen kuuluvat seuraavat palvelut: 1) IT kehittämisen ja ylläpidon palvelut sekä lisenssit 2) IT-omaisuuden hallinta 3) Tietoturva ja tietosuoja 4) Määrittely ja jatkuvuussuunnittelu 5) Sovellus- ja ohjelmistokehitys ja ylläpito 6) Alustapalvelut ja lisenssit 7) Toteutuksen arkkitehtuuri DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. Turun kaupungin asiantuntijat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen arviolta 15.11.2022 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä.
Dynaaminen hankintajärjestelmä: Terveydenhuollon hoito- ja yleistarvikkeet
Pyydämme osallistumishakemuksia perusterveydenhuollossa ja erikoissairaanhoidossa käytettävien hoito-, hygienia- ja yleistarvikkeiden, ja tarvittaessa niihin liittyvien lisäpalveluiden dynaamiseen hankintajärjestelmään (DPS). Hankinnan kohteena dynaamisen hankintajärjestelmän (jäljempänä DPS) sisällä ovat perusterveydenhuollossa ja erikoissairaanhoidossa käytettävät hoito-, hygienia- ja yleistarvikkeet ja tarvittaessa niihin liittyvät lisäpalvelut. Hankittavat nimikkeet ja nimikekokonaisuudet määritellään tarkemmin kussakin dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisessä kilpailutuksessa. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita perusterveydenhuollossa ja erikoissairaanhoidossa käytettäviä hoito-, hygienia- ja yleistarvikkeita tukemaan HUSin ja sen kumppanien perusterveydenhuoltoa ja erikoissairaanhoitoa. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. DPS:ään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeessa sekä Tarjouspyynnön kohdissa "Muut ehdot" ja "Hankinnan kohteen kriteerit". DPS:ään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde.
KIIREETTÖMÄT HENKILÖ- JA TIETYT TAVARAKULJETUKSET EKSOTEN ASIAKKAILLE (DPS)
Kuljetusalue Luumäki Ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Lemi Ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Savitaipale ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Taipalsaari ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Ruokolahti ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Rautjärvi ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Parikkala ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Imatra ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Joutseno ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Lappeenranta 1 ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Lappeenranta 2 ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos
SOTE 359246 Kotihoidon tukipalvelut OSALLISTUMISPYYNTÖ SOPIMUSKAUDELLE 2023
Osa 1: Pohjoinen alue Osa 1: Pohjoinen alue: Läntinen Palokka- Tikkakoski, Itäinen Palokka- Palokan keskusta, Huhtasuo-Lohikoski Ehdokkaan osallistumishakemus koskee kaikkia hankinnan osia ja mikäli ehdokas hyväksytään hankintajärjestelmään, hänet hyväksytään järjestelmään kaikille hankinnan osille. Täten hyväksytty tarjoaja saa tiedon kaikista hankintajärjestelmän sisäisistä kilpailutuksista riippumatta siitä, mitä osaa kilpailutus koskee. Hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa järjestelmään hyväksytty tarjoaja voi päättää mihin hankinnan osiin/osaan tarjoaja jättää tarjouksen. Osa 2: Itäinen alue Osa 2: Itäinen alue: Kuokkala, Lutakko, Vaajakoski - Jyskä itä, Aittorinne -Halssila- Jyskä länsi Ehdokkaan osallistumishakemus koskee kaikkia hankinnan osia ja mikäli ehdokas hyväksytään hankintajärjestelmään, hänet hyväksytään järjestelmään kaikille hankinnan osille. Täten hyväksytty tarjoaja saa tiedon kaikista hankintajärjestelmän sisäisistä kilpailutuksista riippumatta siitä, mitä osaa kilpailutus koskee. Hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa järjestelmään hyväksytty tarjoaja voi päättää mihin hankinnan osiin/osaan tarjoaja jättää tarjouksen. Osa 3: Läntinen alue Osa 3: Läntinen alue: Kypärämäki - Kuohu, Keskusta-Viitaniemi, Taulumäki-Tourula, Laajavuori-Mäki-Matti Keltinmäki-Keljonkangas-Säynätsalo Ehdokkaan osallistumishakemus koskee kaikkia hankinnan osia ja mikäli ehdokas hyväksytään hankintajärjestelmään, hänet hyväksytään järjestelmään kaikille hankinnan osille. Täten hyväksytty tarjoaja saa tiedon kaikista hankintajärjestelmän sisäisistä kilpailutuksista riippumatta siitä, mitä osaa kilpailutus koskee. Hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa järjestelmään hyväksytty tarjoaja voi päättää mihin hankinnan osiin/osaan tarjoaja jättää tarjouksen. Osa 4: Korpilahti Osa 4: Korpilahti Ehdokkaan osallistumishakemus koskee kaikkia hankinnan osia ja mikäli ehdokas hyväksytään hankintajärjestelmään, hänet hyväksytään järjestelmään kaikille hankinnan osille. Täten hyväksytty tarjoaja saa tiedon kaikista hankintajärjestelmän sisäisistä kilpailutuksista riippumatta siitä, mitä osaa kilpailutus koskee. Hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa järjestelmään hyväksytty tarjoaja voi päättää mihin hankinnan osiin/osaan tarjoaja jättää tarjouksen.
Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen ajalle 1.9.2021 (tavoite) – 31.8.2026 ( 1v+ 1v optiot)
Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen suomenkielisille Suomenkielisten ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille Ruotsinkielisten ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Vaativa muistisairaiden tehostettu palveluasuminen suomenkielisille Suomenkielisten muistisairaiden vaativan tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Vaativa muistisairaiden tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille Ruotsinkielisten muistisairaiden vaativan tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä.
Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen ajalle 1.9.2021 (tavoite) – 31.8.2026 ( 1v+ 1v optiot) OSALLISTUMISAIKA 15.4. – 18.5.2021. HUOM! Poikkeuksellinen osallistumisaika! 08.06.2022 asti
Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen suomenkielisille Suomenkielisten ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille Ruotsinkielisten ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Vaativa muistisairaiden tehostettu palveluasuminen suomenkielisille Suomenkielisten muistisairaiden vaativan tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Vaativa muistisairaiden tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille Ruotsinkielisten muistisairaiden vaativan tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä.
Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen ajalle 1.9.2021 (tavoite) – 31.8.2026 ( 1v+ 1v optiot) OSALLISTUMISAIKA 15.4. – 18.5.2021. HUOM! Poikkeuksellinen osallistumisaika! 30.06.2022 asti
Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen suomenkielisille Suomenkielisten ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille Ruotsinkielisten ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Vaativa muistisairaiden tehostettu palveluasuminen suomenkielisille Suomenkielisten muistisairaiden vaativan tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Vaativa muistisairaiden tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille Ruotsinkielisten muistisairaiden vaativan tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä.
Osallistumispyyntö: Julkisten hankintojen konsultointi- ja kilpailutuspalvelut – hakuaika 15.11.2022-15.12.2022
Luokka 1 Perusterveydenhuollon hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen perusterveydenhuollon hankintakategorian tarvitsemat palvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 2 Kirurgian, sisätautien ja kardiologian hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Kirurgian, sisätautien ja kardiologian hankintakategorian tarvitsemat palvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 3 Anestesian ja tehohoidon hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Anestesian ja tehohoidon hankintakategorian tarvitsemat palvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 4 Säteilyteknisten ja kuvantavien laitteiden hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Säteilyteknisten ja kuvantavien laitteiden hankintakategorian tarvitsemat palvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 5 Laboratoriolaitteiden ja tarvikkeiden hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Laboratoriolaitteiden ja tarvikkeiden hankintakategorian tarvitsemat palvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 6 Sekalaiset palveluhankinnat Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen erilaisissa palveluhankinnoissa tarvitsemat palvelut. Tähän luokkaan sisältyvät kaikki muut paitsi eivät ICT- eivätkä sote-palveluhankinnat. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 10 ICT-hankinnat sekä ICT-hankintojen kehittäminen ja koulutus Tämä luokka kattaa HUSin Tietohallinnon erilaisissa hankinnoissa tarvitsemat palvelut. Tämä luokka sisältää myös strategiset ICT-hankinnat sekä Tietohallinnon hankinnoissaan tarvitsemat kehittämis- ja koulutuspalvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 7 Sote-palveluhankinnat Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Sote-palvelut -hankintakategorian tarvitsemat palvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 8 Strategiset hankinnat Tämä luokka kattaa HUSin muiden yksiköiden kuin HUS Tietohallinnon tarvitsemat palvelut erityisen laajoihin ja/tai monimutkaisiin ja/tai juridisesti erityisen haastaviin strategisiin hankintoihin liittyen. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 9 Hankintatoimen kehittäminen ja koulutus Tähän luokkaan ei oteta vastaan hakemuksia. Ks. osallistumispyynnön liite 7.
Ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen hankinta
Hankinta on kuvattu tarkemmin tämän ilmoittautumispyynnön liitteillä. Arvioidut asiakasmäärät ja niiden jakautuminen tilaajien kesken on kuvattu liitteellä 2. "Hankinnan kohde ja palvelukonsepti".
Dynaaminen hankintajärjestelmä (DPS): Henkilöstön ja opiskelijoiden työvaatteet, -jalkineet ja henkilösuojaimet
Dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat henkilöstölle ja opiskelijoille hankittavat työvaatteet, työjalkineet sekä henkilösuojaimet. Dynaaminen hankintajärjestelmä sisältää muun muassa työvaatteita, sadevaatteita, palosuojavaatteita, työjalkineita (turvajalkineet, suojajalkineet ja ammattijalkineet), henkilösuojaimia (kuten hengityssuojaimet, kuulosuojaimet ja suojakypärät) sekä suojakäsineitä. Pääasiallisia kohderyhmiä, joille näitä hankitaan, ovat koulutusalan henkilökunta ja opiskelijat. Hankittavia työvaatteita ja -jalkineita tarvitaan sekä kesä- että talvikäyttöön. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kaksivaiheinen. 1. Dynaaminen hankintajärjestelmä perustetaan. Osallistujat voivat hakea hankintajärjestelmään. 2. Hankintayksikkö käsittelee osallistumishakemukset 3. Dynaamisen hankintajärjestelmään sisältyvät työvaatteet ja -jalkineet sekä henkilösuojaimet kilpailutetaan järjestelmän sisäisellä kilpailutuksella. Kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat voivat liittyä dynaamiseen hankintajärjestelmään koko sen keston ajan ja kaikki hankintajärjestelmään hyväksytyt ehdokkaat voivat jättää tarjouksia kilpailutuksiin. Ilmoittautuminen järjestelmään ei sido, mutta on edellytys tarjouskilpailuihin osallistumiselle. Hankinta-asiakirjoihin merkityt soveltuvuusvaatimukset on täytettävä koko dynaamisen hankintajärjestelmän olemassa olo ajan. Hankittavat tuotteet ja tarvikkeet määritellään tarkemmin kussakin dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisessä kilpailutuksessa. Hankintayksikkö varaa oikeuden tarvittaessa sulkea DPS:n tilapäisesti. Dynaamisen hankintajärjestelmän kesto on 48 kuukautta. Hankintayksikön tavoitteena on pyytää tarjouksia hankittavista tuotteista lukuvuosittain. Tavoitteena on, että yksi hankinta pitää sisällään kaikki kyseisen hankinnan kohteena olevat tuotteet elokuussa aloittavalle koulutusalalle ja saman hankintasopimuksen perusteella voidaan tehdä täydentäviä lisähankintoja lukuvuoden aikana aloittaville opiskelijoille tarpeen mukaan.
Mielenterveyskuntoutujien ja päihdekuntoutujien asumispalvelut
Tehostettu palveluasuminen Tehostettu palveluasuminen on asumisyksikössä ja asumisyhteisössä järjestettävää asumista. Tehostettu palveluasuminen on asiakkaan toimintakykyä edistävää tai vähintään toimintakykyä ylläpitävää palvelua, joka tähtää kuntoutumiseen. Kuntoutumisen tavoitteena on elämänhallinnan parantuminen ja palveluasumiseen tai omaan asuntoon siirtyminen. Palvelua järjestetään asiakkaille, jotka tarvitsevat jatkuvaa tukea ja ohjausta arjen toiminnoissa, sairauden hoitamisessa ja paljon ohjausta arkielämän taitojen opettelussa. Tehostetussa palveluasumisessa saa myös yksilöllistä hoivaa ja huolenpitoa. Mielenterveys- ja päihdekuntoutujien ympärivuorokautisessa asumispalvelussa vaikeasti toimintarajoitteinen kuntoutuja saa jatkuvasti huolenpitoa sekä ympärivuorokautista hoitoa tai tukea. Kuntoutujaa ohjataan ja tarvittaessa avustetaan hänen päivittäisissä toiminnoissaan, esim. henkilökohtaisesta hygieniasta huolehtiminen, ruokailun järjestäminen ja kodinhoidolliset tehtävät sekä lääkärin ohjeiden mukainen lääkehoito. Ympärivuorokautisessa palvelussa on ammattitaitoista henkilökuntaa välittömästi läsnä ympäri vuorokauden. Palveluasuminen Palveluasuminen on asumisyksikössä järjestettävää asumista. Palveluasuminen voi olla yhteisöllistä asumista ryhmäasunnossa tai palveluasumista itsenäisessä asunnossa. Palveluasuminen on asiakkaan toimintakykyä edistävää tai vähintään toimintakykyä ylläpitävää palvelua, joka tähtää kuntoutumiseen. Kuntoutumisen tavoitteena on elämänhallinnan parantuminen ja tuettuun asumiseen tai omaan asuntoon siirtyminen. Palvelua järjestetään asiakkaille, jotka tarvitsevat päivittäistä tukea ja ohjausta arjen toiminnoissa, sairauden tai riippuvuuden hoitamisessa ja ohjausta arkielämän taitojen opettelussa. Palveluasumisessa henkilökunta on paikalla yhdessä tai kahdessa vuorossa. Toimintaan sisältyy monipuolinen kuntoutus ja asiakkaan toimintakyvyn ja sosiaalisten suhteiden vahvistaminen. Tuettu asuminen Tuettua asumista järjestetään henkilöille, jotka tarvitsevat tukea itsenäiseen asumiseen tai itsenäiseen asumiseen siirtymisessä. Tuetulla asumisella tarkoitetaan asumisen tukemista eri palveluilla. Tuetun asumisen palvelut joustavat avun tarpeen mukaan. Tavoitteena on itsenäisen asumisen tukeminen, mahdollistaminen ja sosiaalinen kuntoutuminen. Tuetussa asumisessa tähdätään omaan asuntoon muuttamiseen. Tuetun asumisen tavoitteena on ohjata ja tukea asiakasta kokonaisvaltaisesti ja auttaa sekä tukea asiakasta selviytymään arjesta yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa. Palvelu toteutetaan pääsääntöisesti kotikäynteinä kuntoutujan kodissa. Tuetulle asumiselle määritellään tavoitteet ja ne kirjataan osaksi asiakassuunnitelmaa/palvelun toteuttamissuunnitelmaa. Tuetussa asumisessa kuntoutuja opettelee sairauden/riippuvuusongelman hallintaa ja häntä tuetaan päivittäisiä toimintojen tekemisessä, käyttämään kodin ulkopuolisia palveluja sekä löytämään virikkeellistä työ- ja vapaa-ajan toimintaa.
TKI-ekosysteemin asiantuntijapalvelut Keski-Uudenmaan sote-kuntayhtymälle
Luokka 1 Innovaatiopalvelut Innovaatiopalveluihin kuuluu innovaatioiden tuottaminen ja tulevaisuustutkimus. Innovaatiopalveluiden tarkoituksena on tuottaa tilaajalle innovatiivisia ratkaisuja ja uusia menetelmiä palvelujen järjestämiseksi ja tuottamiseksi vaikuttavalla tavalla. Innovaatioita ovat esimerkiksi digitaaliset toimintamallit, teknologian innovatiiviseen hyödyntämiseen liittyvät ratkaisut tai robotiikan hyödyntäminen sosiaali- ja terveyspalveluissa. Innovaatioissa keskeistä on asiakaskokemuksen, laadun ja vaikuttavuuden näkökulmien huomioiminen. Innovaatiot voivat liittyä myös toiminnan seurantamalleihin, tulosten mittaamiseen tai strategiseen työhön. Tulevaisuustutkimus on toimintaympäristön muutosten ennakointiin tähtäävää tutkimustoimintaa. Tulevaisuustutkimuksella pyritään esimerkiksi palveluiden kysynnän ja sisällöllisten muutostarpeiden ennakointiin luotettavan datan avulla. Tulevaisuustutkimuksen avulla syntyy tietoa, skenaarioita ja näkökulmia palvelutuotannon kehittämisen ja rakenteiden arvioinnin tueksi. Tulevaisuustutkimuksen tarkoituksen on tulevaisuudessa tarvittavan ihmis- ja asiakaslähtöisen palvelujärjestelmän ja palveluvalikon ennakointi. Sillä luodaan edellytyksiä muutosten vaikutusten ennakointiin esimerkiksi siinä, miten ne vaikuttavat tilaajan henkilöstön koulutus- ja osaamisvaatimuksiin, tarvittavan henkilöstön määrään, teknologiatarpeisiin ja muutostarpeisiin tietojärjestelmissä ja tilajärjestelyissä. Lisäksi hankinnan kohteena ovat pilotointi- ja kokeilupalvelut sekä jatkuva kehittäminen ja hallinnointi. Pilotointi- ja kokeilupalveluiden tarkoituksena on kokeilla uusia, TKIO-ekosysteemin tuloksena syntyneitä innovaatioita ja palveluja käytännössä. Toiminnassa korostuu yhteistyö ja vuorovaikutus tilaajan ja muiden tarvittavien sidosryhmien kanssa. Pilotointi- ja kokeilupalvelun kuuluu kokeiltavan toiminnan käytännön toteutus aidoissa ympäristössä. Siihen kuuluu olennaisena osana vaikuttavuuden mittaaminen ja arviointi, sekä tulosten analyysi. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin tarkoituksena on TKIO-ekosysteemin tuloksena syntyneiden uusien tai uudelleen muotoiltujen palveluiden tai toimintojen toteutus siten, että toteutukseen sisältyy niiden jatkuva kehittäminen osana palvelutuotantoa tai muuta tilaajan toimintaa. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin palvelu voi olla osana mitä tahansa hankintajärjestelmän luokkaa. Jatkuvaan kehittämiseen ja hallinnointiin kuuluu tulosten vakiinnuttaminen yhteistyössä tilaajan kanssa osaksi toiminnan kokonaisuutta, vaikuttavuuden mittaaminen, seuranta ja analyysi. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin tuloksena syntyy tilaajan tarvitsemia palveluita ja toimintoja, tietoa niiden vaikuttavuudesta sekä toimintasuosituksia palveluiden ja järjestelmien uusista kehittämistarpeista. Katso tarkemmin liite TKIO-ekosysteemin dynaamisen hankintajärjestelmän periaatteet. Luokka 2 Palvelujärjestelmien kehittäminen Palvelujärjestelmien kehittäminen on asiantuntijapalvelua, jonka tarkoituksena on palveluiden, palveluprosessien, palvelujen verkostojen ja palvelujärjestelmien kehittäminen. Palvelujärjestelmien kehittämiseen kuuluu tiedon kerääminen ja analyysi nykytilasta ja tarpeista ja palveluiden vaikuttavuudesta. Tietoa hyödynnetään kehittämistoiminnassa. Tietoa tarvitaan esimerkiksi nykyisistä järjestämistavoista ja -prosesseista, niiden vaikuttavuudesta, asiakaskokemuksesta, hallinnoinnista, toteuttamistavoista ja vastaavasta. Tietoa kerätään esimerkiksi asiakkailta, työntekijöitä johdolta, kumppaneilta, ja muilta sidosryhmiltä. Palveluun kuuluu vaikuttavuuden mittaamista, vaikuttavuusmittaristojen kehittämistä ja tulosten seurantaa, analyysia ja hyödyntämistä. Palvelujärjestelmien kehittämiseen voi kuulua erilaisten menetelmien ja työkalujen tuottaminen tilaajan tarpeisiin muutosten toteuttamisen tueksi. Palveluun voi sisältyä sidosryhmäosallisuuden toteuttamista esimerkiksi palvelumuotoilun tai vastaavin keinoin. Palvelujärjestelmien kehittämiseen voi sisältyä myös valmennuksellista palvelua, jonka tarkoituksena on tukea tilaajaa kehittämistoiminnassa ja tulosten vakiinnuttamisessa. Palvelujärjestelmien kehittämisen tuloksena syntyy esimerkiksi uusia, systemaattisia toimintatapoja, uusia palveluita tai hoitomenetelmiä, tuotteistettuja palveluita, uusia palveluketjuja, palveluverkostoja tai palveluprosesseja. Lisäksi hankinnan kohteena ovat pilotointi- ja kokeilupalvelut sekä jatkuva kehittäminen ja hallinnointi. Pilotointi- ja kokeilupalveluiden tarkoituksena on kokeilla uusia, TKIO-ekosysteemin tuloksena syntyneitä innovaatioita ja palveluja käytännössä. Toiminnassa korostuu yhteistyö ja vuorovaikutus tilaajan ja muiden tarvittavien sidosryhmien kanssa. Pilotointi- ja kokeilupalvelun kuuluu kokeiltavan toiminnan käytännön toteutus aidoissa ympäristössä. Siihen kuuluu olennaisena osana vaikuttavuuden mittaaminen ja arviointi, sekä tulosten analyysi. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin tarkoituksena on TKIO-ekosysteemin tuloksena syntyneiden uusien tai uudelleen muotoiltujen palveluiden tai toimintojen toteutus siten, että toteutukseen sisältyy niiden jatkuva kehittäminen osana palvelutuotantoa tai muuta tilaajan toimintaa. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin palvelu voi olla osana mitä tahansa hankintajärjestelmän luokkaa. Jatkuvaan kehittämiseen ja hallinnointiin kuuluu tulosten vakiinnuttaminen yhteistyössä tilaajan kanssa osaksi toiminnan kokonaisuutta, vaikuttavuuden mittaaminen, seuranta ja analyysi. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin tuloksena syntyy tilaajan tarvitsemia palveluita ja toimintoja, tietoa niiden vaikuttavuudesta sekä toimintasuosituksia palveluiden ja järjestelmien uusista kehittämistarpeista. Katso tarkemmin liite TKIO-ekosysteemin dynaamisen hankintajärjestelmän periaatteet. Luokka 3 Hankepalvelut Hankepalvelut pitää sisällään tilaajan tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaan liittyvien hankkeiden hankeprosessin hallinnoinnin kokonaisuuden. Hankepalveluihin kuuluvat hankesuunnittelupalvelut, hankejohtopalvelut ja projektipalvelut. Hankesuunnittelupalveluun kuuluu uusien hankkeiden suunnittelu yhteistyössä tilaajan kanssa, rahoituskanavien kartoittaminen, hankkeeseen liittyvien konsortioiden kokoaminen ja hallinnointi, hankehakemuksen laatiminen ja jättäminen sekä hankkeen valmisteluun liittyvä viestintä ja tiedottaminen. Palveluun kuuluu hankekumppaneihin ja sidosryhmiin liittyvän yhteistyön suunnittelu ja hallinnointi. Hankesuunnittelupalveluun kuuluu hankkeen valmistelun seuranta ja raportointi. Hankesuunnittelupalveluun kuuluu tarvittaessa myös hankesihteeripalvelu. Hankejohtopalvelu pitää sisällään hankkeen johtamisen kokonaisuuden. Siihen kuuluu hankepäällikköpalvelu sisältäen hankkeen konkreettisen johtamisen, etenemisen dokumentointi, palautteiden hankkiminen, seuranta ja sopimushallinta. Hankepäällikkö toimii hanketyöntekijöiden esimiehenä. Hankejohtopalveluun kuuluu myös hankkeen ohjausryhmätyöskentely, yhteistyö tilaajan päättäjien ja muiden sidosryhmien kanssa ja yhteistyö rahoittajien kanssa. Hankejohtopalveluun kuuluu yhteistyön suunnittelu ja yhteistyö hankekumppaneiden kanssa. Hankejohtopalvelu pitää sisällään hankeviestinnän suunnittelun ja toteutuksen. Hankejohtopalveluun kuuluu hankeen toteutuksen seuranta, toteutuksen raportointi ja arviointi (väli- ja loppuarviot). Hankejohtopalveluun kuuluvat myös hankkeen jälkityöt hankkeen päätyttyä. Projektipalvelu kattaa hankkeen tehtävien ja toimenpiteiden konkreettista toteuttamista hankesuunnitelman mukaisesti ja hankejohdon ohjauksessa. Projektipalvelun osana toteutetaan ja fasilitoidaan esimerkiksi hankkeeseen liittyviä työpajoja, tehdään kyselyjä, selvityksiä ja vastaavia sekä kerätään ja analysoidaan tietoa, vaikuttavuutta, hyötyjä, kustannuksia ja vastaavia seikkoja. Projektipalveluun kuuluu tarvittaessa sähköisen alustan ylläpitäminen hankkeen projektisuunnittelulle. Projektipalveluun kuuluu myös hankkeeseen liittyvien verkostojen konkreettiseen ylläpitoon liittyviä tehtäviä. Lisäksi hankinnan kohteena ovat pilotointi- ja kokeilupalvelut sekä jatkuva kehittäminen ja hallinnointi. Pilotointi- ja kokeilupalveluiden tarkoituksena on kokeilla uusia, TKIO-ekosysteemin tuloksena syntyneitä innovaatioita ja palveluja käytännössä. Toiminnassa korostuu yhteistyö ja vuorovaikutus tilaajan ja muiden tarvittavien sidosryhmien kanssa. Pilotointi- ja kokeilupalvelun kuuluu kokeiltavan toiminnan käytännön toteutus aidoissa ympäristössä. Siihen kuuluu olennaisena osana vaikuttavuuden mittaaminen ja arviointi, sekä tulosten analyysi. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin tarkoituksena on TKIO-ekosysteemin tuloksena syntyneiden uusien tai uudelleen muotoiltujen palveluiden tai toimintojen toteutus siten, että toteutukseen sisältyy niiden jatkuva kehittäminen osana palvelutuotantoa tai muuta tilaajan toimintaa. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin palvelu voi olla osana mitä tahansa hankintajärjestelmän luokkaa. Jatkuvaan kehittämiseen ja hallinnointiin kuuluu tulosten vakiinnuttaminen yhteistyössä tilaajan kanssa osaksi toiminnan kokonaisuutta, vaikuttavuuden mittaaminen, seuranta ja analyysi. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin tuloksena syntyy tilaajan tarvitsemia palveluita ja toimintoja, tietoa niiden vaikuttavuudesta sekä toimintasuosituksia palveluiden ja järjestelmien uusista kehittämistarpeista. Katso tarkemmin liite TKIO-ekosysteemin dynaamisen hankintajärjestelmän periaatteet. Luokka 4 Johdon konsultointi TKI-palveluissa Johdon konsultointi TKIO-palveluissa on asiantuntijapalvelua, jonka tarkoituksena mahdollistaa tilaajan johdolle kokonaisvaltainen tuki TKIO-ekosysteemin perusteella tapahtuvaan kehittämistoimintaan ja muutoshallintaan. Johdon konsultointi tuottaa monipuolista ja kokonaisvaltaista tietoa, osaamista ja näkemyksiä sosiaali- ja terveyspalveluiden sekä erikoissairaanhoidon kehittämisestä ja laajoista integrointihankkeista. Johdon konsultointi tarjoaa asiantuntijaosaamista sosiaalihuollon, terveyspalveluiden ja erikoissairaanhoidon innovaatio- ja kehittämistoiminnan vaikuttavuuden, asiakaslähtöisyyden ja laadun edistämiseen sekä uusien toimintamallien ja prosessien kokonaisuuksien suunnitteluun, analysointiin ja käyttöönottoon. Johdon konsultoinnin asiantuntijapalveluun kuuluu monipuolinen osaaminen sosiaali- ja terveyspalveluiden vaikuttavuuden ja tuottavuuden parantamisesta, rahoitusjärjestelmistä, palveluiden saavutettavuuden parantamisesta, sekä palvelujärjestelmien ja verkostojen suunnittelusta. Lisäksi hankinnan kohteena ovat pilotointi- ja kokeilupalvelut sekä jatkuva kehittäminen ja hallinnointi. Pilotointi- ja kokeilupalveluiden tarkoituksena on kokeilla uusia, TKIO-ekosysteemin tuloksena syntyneitä innovaatioita ja palveluja käytännössä. Toiminnassa korostuu yhteistyö ja vuorovaikutus tilaajan ja muiden tarvittavien sidosryhmien kanssa. Pilotointi- ja kokeilupalvelun kuuluu kokeiltavan toiminnan käytännön toteutus aidoissa ympäristössä. Siihen kuuluu olennaisena osana vaikuttavuuden mittaaminen ja arviointi, sekä tulosten analyysi. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin tarkoituksena on TKIO-ekosysteemin tuloksena syntyneiden uusien tai uudelleen muotoiltujen palveluiden tai toimintojen toteutus siten, että toteutukseen sisältyy niiden jatkuva kehittäminen osana palvelutuotantoa tai muuta tilaajan toimintaa. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin palvelu voi olla osana mitä tahansa hankintajärjestelmän luokkaa. Jatkuvaan kehittämiseen ja hallinnointiin kuuluu tulosten vakiinnuttaminen yhteistyössä tilaajan kanssa osaksi toiminnan kokonaisuutta, vaikuttavuuden mittaaminen, seuranta ja analyysi. Jatkuvan kehittämisen ja hallinnoinnin tuloksena syntyy tilaajan tarvitsemia palveluita ja toimintoja, tietoa niiden vaikuttavuudesta sekä toimintasuosituksia palveluiden ja järjestelmien uusista kehittämistarpeista. Katso tarkemmin liite TKIO-ekosysteemin dynaamisen hankintajärjestelmän periaatteet. Luokka 5 Tiedeyhteisöt TKIO-ekosysteemi toimii keskeisenä yhteistyöalustana ja hankintakanavana tiedeyhteisöihin, kuten yliopistoihin, korkeakouluihin, oppilaitoksiin, osaamiskeskuksiin ja tutkimuslaitoksiin päin. Hankintajärjestelmässä tiedeyhteisöiltä hankittava palvelu voi pitää sisällään tieteelliseksi toiminnaksi katsottavia palveluita, jotka sisällöltään täydentävät TKIO-ekosysteemin puitteissa toteutettavia hankkeita. Tieteellinen toiminta voi pitää sisällään mitä tahansa hankintajärjestelmän kohteen mukaista tutkimustoimintaa ja palveluita, mutta näissä palveluissa korostuu aina tieteellinen ja tutkimuksellinen näkökulma. Palvelut ja tutkimustoiminta voivat olla sellaisia, joista saatava hyöty koituu muidenkin kuin hankintayksikön toiminnassa käytettäväksi. Tiedeyhteisöiltä hankittavat palvelut voivat olla myös sellaisia tutkimus- ja kehittämispalveluita, joista saatava hyöty koituu yksinomaan hankintayksikön toiminnassa käytettäväksi ja hankintayksikkö korvaa suoritetun palvelun kokonaan. Palvelun luonne täsmennetään kussakin hankintajärjestelmän sisäisessä tarjouskilpailussa. Tiedeyhteisöiltä voidaan tilata palveluja myös suoraan ilman hankintajärjestelmän sisäistä kilpailutusta, mikäli hankintalain tutkimus- ja kehittämispalveluja koskevan soveltamisalapoikkeuksen (9 § 1 mom. 13-kohta) edellytykset täyttyvät. Lisäksi hankinnan kohteena ovat pilotointi- ja kokeilupalvelut. Pilotointi- ja kokeilupalveluiden tarkoituksena on kokeilla uusia, TKIO-ekosysteemin tuloksena syntyneitä innovaatioita ja palveluja käytännössä. Toiminnassa korostuu yhteistyö ja vuorovaikutus tilaajan ja muiden tarvittavien sidosryhmien kanssa. Pilotointi- ja kokeilupalvelun kuuluu kokeiltavan toiminnan käytännön toteutus aidoissa ympäristössä. Siihen kuuluu olennaisena osana vaikuttavuuden mittaaminen ja arviointi, sekä tulosten analyysi. Katso tarkemmin liite TKIO-ekosysteemin dynaamisen hankintajärjestelmän periaatteet.
Ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palveluiden hankinta
Tehostettu palveluasuminen ikäihmisille tarkoittaa sosiaalihuoltolain (1301/2014) 21 §:n mukaista asumispalvelua, joka järjestetään palvelutaloissa tai asumisyksiköissä, joissa henkilökunta on paikalla ympärivuorokauden. Palveluntuottajalla tulee olla toimintaan Aluehallintoviraston tai Valviran lupa. Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus. Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat: 1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen 2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi 3. Monituottajuusmallin tukeminen 4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen 5. Kuntien taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli
Ikääntyneiden palveluasumisen palveluiden hankinta
Sosiaalihuoltolain (1301/2014) mukaisella palveluasumisella tarkoitetaan palveluasunnossa järjestettävää asumista ja palveluja, kuten hoiva- ja hoitopalveluja sekä ateriapalveluja. Palveluasuminen on tarkoitettu henkilöille, joiden palvelutarve ei ole ympärivuorokautista, mutta joiden palvelutarvetta ei pystytä järjestämään kotiin. Palveluntuottajalla tulee olla toimintaan Aluehallintoviraston tai Valviran lupa. Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus. Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat: 1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen 2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi 3. Monituottajuusmallin tukeminen 4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen 5. Kuntien taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli
Ikääntyneiden kotihoidon palvelujen hankinta
Kotihoidolla tarkoitetaan sosiaalihuoltolain (1301/2014) mukaisen kotipalvelun 19 §:ään ja terveydenhuoltolain (1326/2010) 25 §:ään sisätyvien kotisairaanhoidon tehtävien muodostamaa kokonaisuutta. Kotihoidon tavoitteena on tukea asiakkaiden kokonaisvaltaista hyvinvointia ja mahdollisimman itsenäistä selviytymistä kotona sekä ylläpitää ja parantaa heidän fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista toimintakykyään. Kotihoito myönnetään asiakkaille palvelutarpeen ja -päätösten mukaisesti. Palveluntuottajalla tulee olla toimintaan Aluehallintoviraston ja Valviran lupa. Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus. Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat: 1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen 2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi 3. Monituottajuusmallin tukeminen 4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen 5. Kuntien taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli
Tehostetun palveluasumisen hankintajärjestelmä, OSALLISTUMISPYYNTÖ SOPIMUSAJALLE 1.5.2022 – 30.4.2024
Hankittavan palvelun sisältö on kuvattu täsmällisemmin osallistumispyynnön liitteellä 2, palvelukuvaus.