Dynaaminen hankintajärjestelmä koskee GTK:n tutkimuskohteille eri puolella Suomea hankittavaa maaperänäytteenottoa ja pohjaveden havaintoputkien asennuksia. GTK hankkii näitä palveluja tämän dynaamisen hankintajärjestelmän mukaisilla sisäisillä kilpailutuksilla. Vuosittainen kairausmäärä on yhteensä arviolta noin 2 000...3 000 metriä. Erillisiä työkohteita on vuosittain 5 - 10 kpl ja keskimääräinen kairausmäärä yhdellä työmaalla vaihtelee 100....500 m välillä. Työ tehdään Gm200 tai vastaavalla koneella, jonka nostovoiman on oltava vähintään 140 kN, syöttövoiman 80 kN ja vääntövoiman on oltava vähintään 3250 Nm 0-70 rpm ja 6200 Nm 0-35 rpm alueella. Havaintoputken materiaali PEH. Asennettavan putken sisämitan oltava vähintään 50 mm. Siiviläputket asennetaan pohjavesipinnan alapuolelle läpäiseviin maalajikerroksiin. Mikäli siiviläputki asennetaan hienohiekka-silttikerroksiin, pitää varmistaa, ettei putki pääse tukkeutumaan myöhemmin. Pohjavesiputki varustetaan metallisella lukittavalla suojaputkella, jonka oltava asennuksen jälkeen tukevasti kiinni maassa. Suojaputken ympärille laitetaan tiivis maakerros (esim. bentoniitti). Kairausten maalajihavainnot (maaperän kerrosjärjestys ja havaittujen rajapintojen syvyydet) sekä asennettujen havaintoputkien rakennetiedot merkitään ylös kairauspöytäkirjoihin maastossa. Urakoitsija toimittaa havaintoputkikortit ja maalajihavainnot, sekä kairaustiedot tiedostona (INFRA-formaattina). Havaintoputkirei'issä tehdään kalliovarmistus vähintään 3 metriin. GTK:n toiminta-ajatuksen keskeisin sisältö, geologisen tiedon tuottaminen maankamaran hallitun ja kestävän käytön edistämiseksi, luo perustan GTK:n ympäristöpolitiikalle. GTK huomioi ympäristönäkökohdat sekä kartoitus- ja tutkimustoimintansa suuntaamisessa että omien toiminta-tapojensa kehittämisessä. Yhtenä GTK:n ympäristöpäämääränä on se, että ostopalveluina hankittavien palvelujen toimittajat noudattavat GTK:n ympäristönpolitiikan edellyttämiä toimintatapoja. GTK:n ympäristöpolitiikasta saa tietoa GTK:n kotisivuilta osoitteessa http://www.gtk.fi/gtk/ymparistopolitiikka. Työmailla urakoitsijalla on oltava valmiudet mm. öljyvahinkojen torjuntaan ja huolehdittava työkohteiden siistimisestä. Mahdollisen öljy-/ympäristövahingon tms sattuessa siitä ilmoitetaan välittömästi GTK:n edustajalle ja ryhdytään toimiin vahingon minimoimiseksi. Tarvittaessa hyväksytettävä mahdollisten ympäristövahinkojen hoitaminen paikallisilla viranomaisilla. Koneessa tulee olla biohajoavat hydrauliöljyt. Kullakin työvuorolla tulee olla miehityksenä kaksi henkilöä täysiaikaisesti. Urakoitsija suorittaa työt yleisesti hyväksytyn käytännön ja Geologian tutkimuskeskuksen kairausten ja mittauspalveluiden työehtojen (liite 1) mukaisesti. Riskien havainnointi ja ennakointi on yksi merkittävimmistä keinoista estää tapaturmien sattuminen. Urakoitsija tekee jokaisen työmaan alussa arvioinnin riskeistä ja päivittää sen tarvittaessa. Tilaaja toimittaa tiedot mahdollisista suojelualueista tai muista erityishuomiota vaativista alueista. Työmailla on käytettävä turvakenkiä, kypärää, suojalaseja, kuulonsuojaimia sekä huomiovaatteita. Mikäli työmaalla havaitaan puutteita henkilökohtaisissa suojaimissa, on puutteet välittömästi korjattava tai kyseinen henkilö on poistettava työmaalta. Työnjohtaja toimittaa tilaajalle turvallisuus/poikkeamahavainnot viipymättä tilaajalle. Kone erotetaan maastosta omaksi työmaakseen huomionauhoin ja työmaa-alueesta ilmoitetaan selvin kieltokyltein. Yhteystiedoissa eristetyn alueen kulkuaukolla on oltava (puhelinnumero). Lisäksi tarvittavat suojavälineet osoitetaan merkillä.
Ilmoitustyyppi: Oikaisuilmoitus
Kallionäytekairaukset Suomen alueella vuosina 2021-2025
Dynaaminen hankintajärjestelmä koskee kallionäytteenottoa GTK:n tutkimuskohteille eri puolella Suomea. GTK hankkii näitä palveluja tämän dynaamisen hankintajärjestelmän mukaisilla kilpailutuksilla. Vuosittainen kairausmäärä on yhteensä arviolta noin 5 000...7 000 metriä. Erillisiä työkohteita on vuosittain 4 - 5 kpl ja keskimääräinen kairausmäärä yhdellä työmaalla on 1 000....2 000 m. Työmaat pyritään jaksottamaan kahteen vaiheeseen, jolloin alkuvuonna kairataan yksi jakso ja syyskautena toinen jakso. Kalliosydännäytteen kairausta tehdään T56-, T76- tai vastaavilla wirelinekalustoilla reikäsyvyyksien ollessa yleensä 100 – 300 metriä, joillakin työmailla maksimireikäsyvyys saattaa olla jopa 1 000 metriä. Joillain työmailla voidaan olosuhteista johtuen joutua kairaamaan kolmoisteräputkella ja käyttämään kairauspolymeerejä näytteensaannin turvaamiseksi. Kairauskemikaaleja käytettäessä niiden tulee olla ympäristöviranomaisten hyväksymiä. Niistä tulee toimittaa käyttöturvallisuustiedotteet tilaajalle ennen käyttöönottoa. Urakoitsija suorittaa työt yleisesti hyväksytyn käytännön ja Geologian tutkimuskeskuksen kairausten ja mittauspalveluiden työehtojen (liite 1) mukaisesti. Riskien havainnointi ja ennakointi on yksi merkittävimmistä keinoista estää tapaturmien sattuminen. Käytettävä turvakenkiä, kypärää, suojalaseja, kuulonsuojausta sekä huomiovaatteita. Mikäli työmaalla havaitaan puutteita henkilökohtaisissa suojaimissa, on puutteet välittömästi korjattava tai kyseinen henkilö on poistettava työmaalta. Työnjohtaja toimittaa tilaajalle turvallisuus/poikkeamahavainnot viipymättä tilaajalle. Kone erotetaan maastosta omaksi työmaakseen huomionauhoin ja työmaa-alueesta ilmoitetaan selvin kieltokyltein. Yhteystiedoissa eristetyn alueen kulkuaukolla on oltava (puhelinnumero). Lisäksi tarvittavat suojavälineet osoitetaan merkillä. Kairaustyömailla urakoitsijalla on oltava valmiudet mm. öljyvahinkojen torjuntaan ja huolehdittava työkohteiden siistimisestä ja tarvittaessa hyväksytettävä mahdollisten ympäristövahinkojen hoitaminen paikallisilla viranomaisilla. Mahdollisen öljy-/ympäristövahingon tms sattuessa siitä ilmoitetaan välittömästi GTK:n edustajalle ja ryhdytään toimiin vahingon minimoimiseksi. Urakoitsija tekee jokaisen työmaan alussa arvioinnin riskeistä ja päivittää sen tarvittaessa. Tilaaja toimittaa tiedot mahdollisista suojelualueista tai muista erityishuomiota vaativista alueista. GTK:n edustaja esittää ja merkitsee alustavan reitin reikäpaikalle, joka tarkistetaan urakoitsijan toimivaltaisen edustajan kanssa ja lopullisen vastuun koneen siirrosta ottaa urakoitsija. Kaltevuus mitataan joka ajon jälkeen ja urakoitsija tekee listan mittauksista joka lähetetään tilaajalle. Näytteet on säilytettävä työmaalla huolellisesti, erityisesti on varottava näytteiden sekaantumista. Näytteet pyritään säilyttämään lukitussa tilassa.
Turvallisuus- ja aulapalvelut 2021-2025 (DPS)
Luokka 1. Ks. osallistumispyynnön liitteet "DPS:n kohde" ja "DPS:n ehdot". Luokka 2. Ks. osallistumispyynnön liitteet "DPS:n kohde" ja "DPS:n ehdot".
Aurinkovoimalat 2020 – 2026 (DPS)
Dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat Hansel Oy:n asiakkaille toimitettavat: • aurinkovoimalat asennettuina (myös ppa-sopimukset) • muut aurinkovoimaloihin liittyvät tuotteet ja palvelut, kuten suunnittelu, seurantajärjestelmät ja komponentit. Dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat tai niiden yhteenliittymät voivat hakea osallistumista järjestelmään. Hanselin asiakkaat toteuttavat hankinnat dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen toimittajien kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua dynaamisen hankintajärjestelmän hankintavaiheen koko voimassaoloajalle. DPS:n kohde on kuvattu tarkemmin tässä osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Työterveys 2020-2026 (DPS)
Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat työterveyshuollon palvelut sekä niitä tukevat lisäpalvelut Hansel Oy:n asiakkaille (erityisesti kunnille, kuntayhtymille ja seurakunnille). Dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat hakea osallistumista järjestelmään. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hanselin asiakkaat toteuttavat hankinnat dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen toimittajien kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla. Asiakkaiden sisäiset kilpailutukset voivat ajoittua koko dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloajalle. Hankintasopimukset tulee tehdä ennen dynaamisen hankintajärjestelmän päättymistä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään kuusi (6) vuotta, kuitenkin siten, että kaikki hankintasopimukset päättyvät viimeistään 31.12.2028.
Sähköautojen latausasemat 2022–2028 (DPS)
Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat ladattavien ajoneuvojen latausratkaisut sekä niihin liittyvät tuotteet ja palvelut Hansel Oy:n asiakkaille. DPS:n kohteeseen kuuluvat myös latausasemien toimittamiseen ja asentamiseen suoraan liittyvät sähkö- ja kaapelointityöt, maanrakennus- ja asfaltointityöt sekä muut pysäköintialueen viimeistelyyn liittyvät työt ja tuotteet, kuten liikennemerkit ja opasteet. Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä tehtävät Asiakkaiden hankinnat toteutetaan aina julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016, jäljempänä hankintalaki) mukaisena tavara- tai palveluhankintana. Hankintalain mukaiset rakennusurakat (hankintalain 4 § 1 mom. kohta 2) eivät kuulu tämän dynaamisen hankintajärjestelmän piiriin. DPS:n kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä "Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde". DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 25.4.2022 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään kuusi (6) vuotta, kuitenkin siten, että kaikki hankintasopimukset päättyvät viimeistään 31.3.2034. Tarkemmat tiedot DPS:n kohteesta ja sen ehdoista on kuvattu osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Henkilökuljetuspalvelut, Siun sote
Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää teiltä osallistumishakemustanne Siun soten henkilökuljetuksista osallistumispyynnön mukaisesti sopimuskaudelle 01.07.2019 - 30.06.2027. Palvelun tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset. Osallistumishakemus on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä.
Tietoturvallisuuden arviointilaitosten arviointipalvelut 2021–2026 (DPS)
DPS:n kohteena ovat lain tietoturvallisuuden arviointilaitoksista (1405/2011) mukaisten hyväksyttyjen tietoturvallisuuden arviointilaitosten tuottamat arviointipalvelut. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassa ollessa. Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 1.11.2021 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään viisi (5) vuotta. Tarkemmat tiedot DPS:n kohteesta ja sen ehdoista on kuvattu osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Tiedolla johtamisen ja tekoälyn palvelut
Dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat tiedolla johtamisen ja tekoälyn alustat, lisenssit sekä asiantuntijapalvelut. Varsinaiset hankinnat tehdään erillisten tarjouspyyntöjen perusteella DPS:n sisäisin kilpailutuksin, jossa hankintayksikkö täsmentää ja kuvaa yksityiskohtaisen hankintatarpeensa. Alustojen ja lisenssien hankinnan kohteena voi olla esim. tiedolla johtamisen kaupalliseen valmisohjelmistoon perustuva ratkaisu, ohjelmiston käyttöoikeus, lisenssit ja/tai avoimeen lähdekoodiin perustuva ohjelmistoratkaisu. Kohteeseen voi lisäksi kuulua mm. tiedolla johtamisen hallintaan, tietovarastoautomaatioon, integraatioon, analytiikkaan ja raportointiin sekä visualisointiin tarkoitetut työkalut. Asiantuntijapalvelujen kohdetta voidaan täsmentää mm. seuraavin osa-aluein: • Tiedolla johtamisen ja AI konsultointi • Tiedon hallinnan ja johtamisen projektien suunnittelu ja johtaminen • Käsite-, tieto- ja rajapintamallinnus sekä arkkitehtuurien määrittely • Latausketjujen (ETL) ja integraatioiden kehitys, testaus, koulutus sekä ylläpidon, hallinnan ja valvonnan suunnittelu • Tietovarastojen, tietokuutioiden ja tietoaltaiden suunnittelu, kehitys, testaus, koulutus sekä ylläpidon, hallinnan ja valvonnan suunnittelu • Visualisointien ja raportoinnin suunnittelu, kehitys, testaus, koulutus sekä ylläpidon, hallinnan ja valvonnan suunnittelu • Analytiikan, edistyneen analytiikan, koneoppimisen ja robotiikan kehittäminen • Käyttöliittymä- ja sovelluskehitys (Chatbot jne.) • Kustannuslaskennan määrittely ja kehittäminen • Palveluiden, prosessien ja governance-mallien määrittely • Kehittämisessä käytettävien työkalujen valinta, konsultointi ja koulutus Hankintayksikkö ei sitoudu hankkimaan DPS:ssä mitään vähimmäismäärää. DPS:n sisällä tehty hankintasopimus ei anna toimittajalle yksinoikeutta palvelun tuottamiseen.
Muuttokuljetuspalvelut 2021-2026 (DPS)
Dynaamisen hankintajärjestelmän (jäljempänä myös DPS) kohteena ovat muutto- ja tavarankuljetuspalvelut Manner-Suomen alueella Hansel Oy:n asiakkaille. Dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. Dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä tehtävät hankintasopimukset voivat alkaa aikaisintaan perustamisvaiheen ja sisäisen kilpailutuksen jälkeen. Hankintasopimukset tulee tehdä ennen dynaamisen hankintajärjestelmän päättymistä. Hankintasopimusten tulee päättyä viimeistään vuoden kuluttua dynaamisen hankintajärjestelmän päättymisen jälkeen. Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde" ja liitteessä 2 "Dynaamisen hankintajärjestelmän ehdot".
Kokoelmakeskuksen hyllyjärjestelmät ja niihin liittyvät palvelut
Kokoelmakeskuksen hyllyjärjestelmät ja niihin liittyvät palvelut Museoviraston Kokoelma- ja konservointikeskukseen ("Koke") Vantaalle on hankittu vuosien 2016 ja 2020 aikana osana Koken rakennusurakoita monipuolinen hyllyjärjestelmä kahdelta eri toimittajalta. Hyllyjärjestelmiä ollaan päivittämässä ja hankkimassa uusia hyllyjärjestelmiä korvaamaan osa vanhoista hyllyjärjestelmistä sekä täydentämään vanhoja hyllyjärjestelmiä. Hyllyjärjestelmiä tarvitaan Museoviraston/Suomen kansallismuseon ("Hankintayksikkö") kokoelmien sekä Museoviraston kumppanien kokoelmien säilyttämiseen. Hankittavaan kokonaisuuteen kuuluvat hyllyjärjestelmien suunnittelu, toteutus ja asennus. Kokonaisuuden osa-alueita voidaan kilpailuttaa dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä joko yhdessä tai erikseen. Siltä osin kuin Hankintayksikkö tilaa uusien hyllyjärjestelmien suunnittelua koskevia palveluita valitsemaltaan dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytyltä tarjoajalta, tulee tarjoajan toteuttaa suunnitelmat niin, ettei suunnitelma sisällä yksinoikeudellisia elementtejä tai muita rajoitteita, mikä estäisi muita dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjä toimijoita tarjoamasta halutessaan suunnitelman mukaista hyllyjärjestelmää. Tarjoajille varataan aina dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisten kilpailutusten yhteydessä mahdollisuus tutustua tiloihin ennen tarjouksen jättämistä. Tarjoukset hyllyjärjestelmistä annetaan aina paikalleen toimitettuna, asennustarvikkeet pois vietynä ja hyllyjärjestelmiin on annettava 5 vuoden takuu. Tarjouksissa on eriteltävä mahdolliset asennustyöhön kuuluvat nostin ja laitekustannukset. Toimittajilla on mahdollisuus käyttää kohteella olemassa olevia trukkeja ja nostimia, jos ne ovat vapaana muusta käytöstä. Hyllyjärjestelmät toteutetaan olosuhdehallittuihin tiloihin, joissa olosuhteet eri tiloissa vaihtelevat -25-+20C ja kosteuden osalta 25-55%. Hyllyjärjestelmät ovat pääosin metallirunkoisia, mutta voivat sisältää niin puu, muovi kuin kangasosia esim. hyllymateriaalien tai kiinnitysjärjestelmien osalta. Tarjoajan tulee lisäksi tarvittaessa varmistaa käyttäjältä, mitä materiaaleja ja pintakäsittelyjä salittaan rakenteissa. Materiaalien tulee olla sellaisia, että niistä ei aiheudu haittaa museoesineille, eikä esim. materiaaleista haihdu museoesineille haitallisia kaasuja. Hyllyjärjestelmät suunnitellaan ja mitoitetaan säilytettävän esineistön mukaisesti. Esineistön koko vaihtelee nuppineulan kokoisista esineistä yli 15m3 kokoisiin ajokaluihin ja veneisiin. Kokoelmat sisältävät esimerkiksi: - Merimuseon kokoelmat: veneistä, moottoreihin ja teknisiin laitteisiin - Arkeologiset kokoelmat: keramiikasta miekkoihin - Taidekokoelmat: öljymaalauksista, grafiikkaan ja veistoksiin - Kulttuurihistorialliset kokoelmat: hevoskärryistä ryijyihin - Kuvakokoelmat: negatiivit ja vedokset - Arkistoaineistoja
Osallistumispyyntö: Julkisten hankintojen konsultointi- ja kilpailutuspalvelut – hakuaika 15.11.2023-15.12.2023
Luokka 1 Perusterveydenhuollon hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen perusterveydenhuollon hankintakategorian tarvitsemat palvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 2 Kirurgian, sisätautien ja kardiologian hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Kirurgian, sisätautien ja kardiologian hankintakategorian tarvitsemat palvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 3 Anestesian ja tehohoidon hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Anestesian ja tehohoidon hankintakategorian tarvitsemat palvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 4 Säteilyteknisten ja kuvantavien laitteiden hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Säteilyteknisten ja kuvantavien laitteiden hankintakategorian tarvitsemat palvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 5 Laboratoriolaitteiden ja tarvikkeiden hankintakategoria Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Laboratoriolaitteiden ja tarvikkeiden hankintakategorian tarvitsemat palvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 6 Sekalaiset palveluhankinnat Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen erilaisissa palveluhankinnoissa tarvitsemat palvelut. Tähän luokkaan sisältyvät kaikki muut paitsi eivät ICT- eivätkä sote-palveluhankinnat. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 10 ICT-hankinnat sekä ICT-hankintojen kehittäminen ja koulutus Tämä luokka kattaa HUSin Tietohallinnon erilaisissa hankinnoissa tarvitsemat palvelut. Tämä luokka sisältää myös strategiset ICT-hankinnat sekä Tietohallinnon hankinnoissaan tarvitsemat kehittämis- ja koulutuspalvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 7 Sote-palveluhankinnat Tämä luokka kattaa HUS Hankintojen Sote-palvelut -hankintakategorian tarvitsemat palvelut. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 8 Strategiset hankinnat Tämä luokka kattaa HUSin muiden yksiköiden kuin HUS Tietohallinnon tarvitsemat palvelut erityisen laajoihin ja/tai monimutkaisiin ja/tai juridisesti erityisen haastaviin strategisiin hankintoihin liittyen. Ks. tarkemmin palvelukuvaus, liite 1. Luokkaa koskevat vaatimukset on esitetty kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit". Luokka 9 Hankintatoimen kehittäminen ja koulutus Tähän luokkaan ei oteta vastaan hakemuksia. Ks. osallistumispyynnön liite 7.
Tiedonhallinnan ja digiturvallisuuden asiantuntijapalvelut 2021–2026 (DPS)
DPS:n kohteena on tiedonhallinnan ja digiturvallisuuden asiantuntijatyö. Asiantuntijatyön lisäksi asiakas voi kuitenkin hankkia vähäisessä määrin (korkeintaan 30 % asiakkaan hankinnan kokonaisarvosta) asiakaskohtaisten toimeksiantojen toteutuksessa hyödynnettäviä laitteita ja/tai valmisohjelmistoja. Dynaamisen hankintajärjestelmän kohteeseen kuuluvat seuraavat palvelut: 1) Tiedonhallintapalvelut 2) Digitaalisen turvallisuuden asiantuntijapalvelut - Digitaalisen turvallisuuden johtaminen - Riskienhallinta, jatkuvuus ja varautuminen - Tietoturvallisuus - Tietosuoja DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassa ollessa. Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 1.11.2021 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään neljä (4) vuotta. Tarkemmat tiedot DPS:n kohteesta ja sen ehdoista on kuvattu osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Toimitilojen käyttäjäpalvelut 2021–2025 (DPS)
Luokka 1: Siivouspalvelut ja Turvallisuus- ja aulapalvelut Katso osallistumispyynnön liitteet: - DPS kohde - Luokka 1 (Siivouspalvelut ja Turvallisuus- ja aulapalvelut) - DPS ehdot - Luokka 1 (Siivouspalvelut ja Turvallisuus- ja aulapalvelut) Luokka 2: Siivouspalvelut ja Ateriapalvelun avustavat tehtävät Katso osallistumispyynnön liitteet: - DPS kohde - Luokka 2 (Siivouspalvelut ja Ateriapalvelun avustavat tehtävät) - DPS ehdot - Luokka 2 (Siivouspalvelut ja Ateriapalvelun avustavat tehtävät) Luokka 3: Toimitilojen lisäpalvelut Katso osallistumispyynnön liitteet: - DPS kohde - Luokka 3 (Toimitilojen lisäpalvelut) - DPS ehdot - Luokka 3 (Toimitilojen lisäpalvelut)
Tilausajopalvelut 2021-2026 (DPS)
Luokka 1: Kertaluontoiset tilausajopalvelut Ks. liite "Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde ja ehdot – Kertaluontoiset tilausajopalvelut". Luokka 2: Vakiotilausajopalvelut Ks. liite "Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde ja ehdot – Vakiotilausajopalvelut".
Sote-alan henkilöstövuokraus 2021-2025 (DPS)
Dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. Dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua dynaamisen hankintajärjestelmän koko hankintavaiheen ajalle. Dynaamisen hankintajärjestelmän hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 10.11.2021 ja päättyy dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloajan päättyessä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään 30.9.2026 asti.
Ohjelmistorobotiikka ja tekoäly 2019-2023 (DPS)
Dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat Hansel Oy:n asiakkaille toimitettavat: • ohjelmistorobotiikka- ja tekoälyratkaisut sekä • ohjelmistorobotiikka- ja tekoälyratkaisuihin liittyvät palvelut. Hanselin asiakkaat toteuttavat hankinnat dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen toimittajien kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua dynaamisen hankintajärjestelmän koko voimassaoloajalle. Kohde on kuvattu tarkemmin tässä osallistumispyynnössä ja sen liitteissä, varsinkin liitteessä 1 "Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde".
Viestintä- ja markkinointipalvelut 2020-2026 (DPS)
Luokka 1: Kokonaispalvelu Ks. liite 1 Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde ja ehdot, kohta 3.1 Luokka 2: Erillispalvelut Ks. liite 1 Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde ja ehdot, kohta 3.2
Siivouspalvelut 2021–2025
Luokka 1 Katso osallistumispyynnön liitteet: - A. "Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde" - B. "Dynaamisen hankintajärjestelmän ehdot". Luokka 2 Katso osallistumispyynnön liitteet: - A. "Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde" - B. "Dynaamisen hankintajärjestelmän ehdot".
Päiväkoti- ja koulukalusteet 2021–2025 (DPS)
Ks. kohta "Lyhyt kuvaus".