Monitoimi- ja tulostuslaitteiden hankinta Tällä tarjouspyynnöllä ja tarjouspyynnön liitteiden mukaisesti Kaakkois-Suomen Tieto Oy pyytää tarjousta tulostus- ja monitoimilaitteiden hankinnasta. Hankinta pitää sisällään monitoimilaitteet, oheistulostimet, oheisverkkotulostimet ja niihin liittyvät palvelut.,
Ilmoitustyyppi: Oikaisuilmoitus
Haja-asutusalueen jätehuoltourakka 2025
Haja-asutusalueen jätehuoltourakka 2025 Kuhmoisten kunta pyytää tarjoustanne haja-asutusalueen kunnan aluekeräyspisteiden jätteenkuljetuksesta ja aluekeräyspisteiden säännöllisestä huollosta ja siivouksesta tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti.,
Päiväkoti ARKKI II, Kalajoki
Tarjouspyyntö koskee Kalajoen Hiekkasärkille, osoitteeseen Hiekkakuja 1, Kalajoki, rakennettavaa päiväkotia. Tarjouksen tulee sisältää kohteen rakentaminen käyttövalmiiksi tilaajan osoittamalle paikalle piha-alueineen. Kalajoen Hiekkasärkille, osoitteeseen Hiekkakuja 1, Kalajoki, rakennettava päiväkoti. Tarjouksen tulee sisältää kohteen rakentaminen KVR-urakalla käyttövalmiiksi tilaajan osoittamalle paikalle piha-alueineen. Tarjouspyyntöön on liitetty rakennuttajan teettämät viitesuunnitelmat: - arkkitehtisuunnitelmat, Arkkitehtitoimisto Paloranta Oy - LVISA-järjestelmäkuvaus, Widetek Insinööritoimisto Hankkeelle on haettu rakennuslupa. Kohteen rakennusoikeudellinen kerrosala on 475 m2. Rakennuslupapäätös pyritään toimittamaan urakkalaskijoille urakkalaskennan aikana.
Malmin koulun D osan ja pihan rakennusurakka
Pyydämme kiinteähintaista tarjoustanne Malmin koulun D osan ja pihan Rakennusurakasta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Malmin koulun peruskorjauksen osan D, rakennusurakka pääurakkana tarjouspyyntöasiakirjojen mukaan
TARJOUSPYYNTÖ Joukkoliikenteen infratarpeiden rakentaminen
Lahden kaupunki, kaupunkiympäristön toimiala hakee joukkoliikenteen infratarpeisiin urakoitsijaa vuodelle 2025. Urakassa rakennetaan 2 kpl linja-autojen kääntöpaikkaa ja suunnitelmien mukaisessa laajuudessa wc-tiloja useampaan sijaintiin ympäri Lahtea. Huom. kaivokortit puuttuvat suunnitelmista. Ne pyritään saamaan kilpailutukseen mukaan sen ollessa käynnissä. Mikäli niiden toimittaminen myöhästyy, on tarjous tehtävä ilman kaivokortteja, mutta ne sisältyvät työhön. Lahden kaupunki, kaupunkiympäristön toimiala hakee joukkoliikenteen infratarpeisiin urakoitsijaa vuodelle 2025. Urakassa rakennetaan 2 kpl linja-autojen kääntöpaikkaa ja suunnitelmien mukaisessa laajuudessa wc-tiloja useampaan sijaintiin ympäri Lahtea. Huom. kaivokortit puuttuvat suunnitelmista. Ne pyritään saamaan kilpailutukseen mukaan sen ollessa käynnissä. Mikäli niiden toimittaminen myöhästyy, on tarjous tehtävä ilman kaivokortteja, mutta ne sisältyvät työhön.
Vt 15 Keltakangas – Tykkimäki, Kouvola, täydentävät pohjatutkimukset
Vt 15 Keltakangas - Tykkimäki, Kouvola, täydentävät pohjatutkimukset Väylävirasto hankkii pohjatutkimuskonsultin Vt 15 Keltakangas - Tykkimäki, Kouvola, täydentävät pohjatutkimukset suorittamiseen. Toimeksianto on osa Vt 15 Rantahaka (Kotka) - Kouvola, vaihe 1. STk-urakan lähtötietojen täydennystä.
Tehtävä sisältää pohjatutkimusten suorittamisen, analysoinnin ja laboratoriotyöt.
Tehtävä ei sisällä pohjatutkimusohjelmien laatimista.
Hankinta on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Hankinnassa noudatetaan lakia julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016, hankintalaki). Hankinta
toteutetaan käyttämällä hankintalain mukaista avointa menettelyä. Hankinta on EU-kynnysarvon ylittävä palveluhankinta.
Hankinnassa kilpailutetaan yksi konsulttisopimus.
Hankintaan liittyvät tilaajan hankinta-asiakirjat ovat saatavissa suomen kielellä.
Tarjous liitteineen on jätettävä suomeksi.,
Nurmeksen ja Juuan Digitupien koulutukset
Nurmeksen ja Juuan Digitupien koulutukset EU-rahoitteisesti toimivien Digitupien tavoitteena on luoda uusia työpaikkoja ja edistää alueen elinvoimaa hyödyntämällä uusimpia digitaalisia tekniikoita.
Digituvissa yritykset ja kansalaiset saavat maksutta käyttöönsä tiloja ja laitteita, joissa voi oppia ja toteuttaa esimerkiksi: Mediatuotantoa, markkinointia, valo- ja videokuvausta, podcast-tuotantoa, 3D-tulostamista, Laser-leikkausta ja kaiverrusta, vinyylileikkausta, kangaspainatusta, 3D-suunnittelua, VR-tekniikkaa, 360 kuvausta, IoT-laitteita, tuotekehitystä, elektroniikan suunnittelua, ohjelmointia, robotiikka ja muuta digitaalista tuotantoa.
Digituvissa järjestetään jatkuvasti käytännönläheisiä koulutuksia, joihin etsitään ulkopuolisia kouluttajia monilta aloilta. Koulutuksista tehdään pääsääntöisesti hybridimuotoisia sekä niistä tehdään vapaasti verkossa saatavilla oleva tallenne.
Digituvat tekevät kahdesti vuodessa lukukauden opetussuunnitelman, jonka jälkeen sitä toteuttamaan valitaan dynaamiseen hankintajärjestelmään ilmoittautuneita tahoja. Opetussuunnitelma koostuu pääosin pienistä työpajoista, jotka voivat tukea toisiaan, mutta toimivat myös täysin itsenäisinä kokonaisuuksina.
Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi liittyä milloin tahansa.
Ilmoitettujen hintojen tulee sisältää mahdolliset matkakustannukset.
Tarjouksia haetaan seuraavista laajuuksista:
1h etäkoulutus
2h lähikoulutus
4h lähikoulutus
8h lähikoulutus
Jätetyt tarjoukset sekä tarjotut hinnat ovat voimassa 31.12.2027 saakka.,
Tietopyyntö / Avannetukivyöt/tyrävyöt avanneleikatuille
HUS-yhtymä (jäljempänä HUS) valmistelee tarjouskilpailua koskien avannetukivöitä/tyrävöitä avanneleikatuille. Tällä ilmoituksella etsimme markkinoilta toimittajia, joiden valikoimista edellä mainittuja tuotteita löytyy. Hankinnan kohteena on avannetukivyöt/tyrävyöt avanneleikatuille. Avannepussit ja -sidokset eivät sisälly tähän tarjouspyyntöön. Vyötä käytetään tyrän muodostumisen ehkäisemiseen ja tyrän hoitoon avanneleikatuilla potilaille sekä avanneleikkauksen jälkeen apuna mm. avanteen tukemiseen ja suojaamiseen. Alustavien suunnitelmien mukaan HUSilla on tarve vöille sekä kompressiolla että ilman. Vyössä voi olla joko valmiina reikä avanteelle (vaihtoehtoiset tuotteet oikealla ja vasemmalla puolella oleville rei'ille) tai vyö voi olla materiaalia, johon voi itse leikata reiän. Vyön tulee olla lateksiton ja olla konepesunkestävä. Vyön tulee olla noin 20cm korkea ja vyöstä tulee olla saatavilla ympärysmitaltaan eri koko vaihtoehtoja. Vyön kiinnitys tarrakiinnityksellä, jolloin tarkka ympärysmitta on portaattomasti säädettävissä. OHJEET TIETOPYYNTÖÖN VASTAAMISEEN Mikäli valikoimassanne on yllä mainittuja tuotteita ja olette kiinnostuneita osallistumaan markkinavuoropuheluun, pyydämme laittamaan viestin osoitteeseen kilpailutus.tiimi@hus.fi otsikolla "HUS 092-2025 Tietopyyntö". Viestissä pyydämme kertomaan vapaamuotoisesti valikoimissanne olevista tuotteista. Pyydämme myös liittämään viestiin tuote-esitteitä tai muita ko. tuotteita kuvaavia liitteitä. VASTAAMISEN AIKATAULU Pyydämme vastaustanne edellä kuvatusti viimeistään 15.8.2025. MARKKINAVUOROPUHELU Hankintayksikkö varaa oikeuden käydä ilmoittautuneiden kanssa tarkempaa markkinavuoropuhelua harkintansa mukaan. Markkinavuoropuhelu voi tarkoittaa toimittajan näkökulmasta esimerkiksi kysymyksiin vastaamista/tietojen jakamista sähköpostitse, hankintayksikön kanssa keskustelua Teams -tapaamisessa tai hankintayksikön valmisteleman materiaalin kommentointia. LISÄTIETOJA Tietopyynnön tarkoituksena on saada kattavasti tietoa ylläkuvatuista tuotteista, jotta mahdollinen tarjouspyyntö voidaan toteuttaa tarkoituksenmukaisesti. Hankintayksikkö ei sitoudu toteuttamaan hankintaa. Mikäli hankinta toteutetaan, muutokset tämän ilmoituksen sisältöön ovat mahdollisia. Tämä tietopyyntö ei ole hankintailmoitus, ennakkoilmoitus eikä tarjouspyyntö, eikä ilmoituksen julkaisemisella aloiteta tarjouskilpailua. Tietopyyntöön vastaaminen ei ole edellytys mahdolliseen myöhempään kilpailutukseen osallistumiselle eikä tietopyyntöön vastaaminen vaikuta tarjoajan asemaan mahdollisessa tarjouskilpailussa. Markkinavuoropuheluun osallistuvilla ei ole oikeutta saada korvausta osallistumisesta. Markkinavuoropuhelussa annetut vastaukset eivät sido vastaajaa mahdollisesti myöhemmin toteutettavassa hankinnassa. Markkinavuoropuhelulla kerätyt tiedot säilyvät luottamuksellisina ja niitä tullaan käyttämään ainoastaan hankinnan suunnitteluun. HUS-yhtymä (jäljempänä HUS) valmistelee tarjouskilpailua koskien avannetukivöitä/tyrävöitä avanneleikatuille. Tällä ilmoituksella etsimme markkinoilta toimittajia, joiden valikoimista edellä mainittuja tuotteita löytyy. Hankinnan kohteena on avannetukivyöt/tyrävyöt avanneleikatuille. Avannepussit ja -sidokset eivät sisälly tähän tarjouspyyntöön. Vyötä käytetään tyrän muodostumisen ehkäisemiseen ja tyrän hoitoon avanneleikatuilla potilaille sekä avanneleikkauksen jälkeen apuna mm. avanteen tukemiseen ja suojaamiseen. Alustavien suunnitelmien mukaan HUSilla on tarve vöille sekä kompressiolla että ilman. Vyössä voi olla joko valmiina reikä avanteelle (vaihtoehtoiset tuotteet oikealla ja vasemmalla puolella oleville rei'ille) tai vyö voi olla materiaalia, johon voi itse leikata reiän. Vyön tulee olla lateksiton ja olla konepesunkestävä. Vyön tulee olla noin 20cm korkea ja vyöstä tulee olla saatavilla ympärysmitaltaan eri koko vaihtoehtoja. Vyön kiinnitys tarrakiinnityksellä, jolloin tarkka ympärysmitta on portaattomasti säädettävissä. OHJEET TIETOPYYNTÖÖN VASTAAMISEEN Mikäli valikoimassanne on yllä mainittuja tuotteita ja olette kiinnostuneita osallistumaan markkinavuoropuheluun, pyydämme laittamaan viestin osoitteeseen kilpailutus.tiimi@hus.fi otsikolla "HUS 092-2025 Tietopyyntö". Viestissä pyydämme kertomaan vapaamuotoisesti valikoimissanne olevista tuotteista. Pyydämme myös liittämään viestiin tuote-esitteitä tai muita ko. tuotteita kuvaavia liitteitä. VASTAAMISEN AIKATAULU Pyydämme vastaustanne edellä kuvatusti viimeistään 15.8.2025. MARKKINAVUOROPUHELU Hankintayksikkö varaa oikeuden käydä ilmoittautuneiden kanssa tarkempaa markkinavuoropuhelua harkintansa mukaan. Markkinavuoropuhelu voi tarkoittaa toimittajan näkökulmasta esimerkiksi kysymyksiin vastaamista/tietojen jakamista sähköpostitse, hankintayksikön kanssa keskustelua Teams -tapaamisessa tai hankintayksikön valmisteleman materiaalin kommentointia. LISÄTIETOJA Tietopyynnön tarkoituksena on saada kattavasti tietoa ylläkuvatuista tuotteista, jotta mahdollinen tarjouspyyntö voidaan toteuttaa tarkoituksenmukaisesti. Hankintayksikkö ei sitoudu toteuttamaan hankintaa. Mikäli hankinta toteutetaan, muutokset tämän ilmoituksen sisältöön ovat mahdollisia. Tämä tietopyyntö ei ole hankintailmoitus, ennakkoilmoitus eikä tarjouspyyntö, eikä ilmoituksen julkaisemisella aloiteta tarjouskilpailua. Tietopyyntöön vastaaminen ei ole edellytys mahdolliseen myöhempään kilpailutukseen osallistumiselle eikä tietopyyntöön vastaaminen vaikuta tarjoajan asemaan mahdollisessa tarjouskilpailussa. Markkinavuoropuheluun osallistuvilla ei ole oikeutta saada korvausta osallistumisesta. Markkinavuoropuhelussa annetut vastaukset eivät sido vastaajaa mahdollisesti myöhemmin toteutettavassa hankinnassa. Markkinavuoropuhelulla kerätyt tiedot säilyvät luottamuksellisina ja niitä tullaan käyttämään ainoastaan hankinnan suunnitteluun.
Digitaalinen postipalvelu
Digitaalinen postipalvelu Hankinnan kohteena digitaalinen postipalvelu Satakunnan hyvinvointialueelle. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,
Itäkeskuksen uimahalli, perusparannus, rakennusfysiikka- ja rakennesuunnittelu
Itäkeskuksen uimahalli, perusparannus, rakennusfysiikka- ja rakennesuunnittelu Hankinnan kohteena on Helsingin kaupungin Itäkeskuksen uimahallin perusparannushankkeen rakennusfysiikka- ja rakennesuunnittelun asiantuntijatehtävät. Hankittavien suunnittelutehtävien sisältö ja laajuus ovat kuvattuina tämän tarjouspyynnön liitteenä olevissa kaupallisissa ja teknisissä asiakirjoissa.
Suunnittelupalvelua hankitaan jakamattomana kokonaisuutena, jonka osa-alueita ovat:
- tarve- ja hankesuunnitteluvaiheen tehtävät,
- optiona yleis- ja toteutussuunnitteluvaiheen tehtävät, ja
- optiona rakentamisen aikaiset ja takuuajan tehtävät.
Tarjoajan on tarjottava kaikki hankevaiheet.
Helsingin Vartiokylän kaupunginosassa sijaitsevan Itäkeskuksen uimahallin laajuus on noin 10 900 brm2 ja 60 900 brm3. Kallioluolassa sijaitseva uimahalli toimii myös kriisiajan väestönsuojana. Itäkeskuksen uimahallin perusparannushanke on tarvesuunnitteluvaiheessa.
Uimahalli on Kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan käytössä. Helsingin kaupunki omistaa kiinteistön sekä tontin osoitteessa Olavinlinnantie 6, 00900 Helsinki.
Itäkeskuksen uimahalli on otettu käyttöön vuonna 1993. Noin 32 vuotta vanha uimahalli on kattavan teknisen perusparannuksen tarpeessa. Perusparannuksessa on tarkoitus tehdä myös toiminnallisia parannuksia ja muutoksia, sekä tehostaa tilojen käyttöä ja parantaa sisäilmasto-olosuhteita.
Suunnittelupalveluiden tuottaja valitaan arviolta elokuussa 2025. Tällä tarjouskilpailulla valittavan palveluntuottajan sopimuskumppaniksi tulee Helsingin kaupunki. Hankesuunnittelu käynnistetään alustavasti alkaen elo-syyskuussa 2025.
Mahdolliset optiot tilataan noin 1 kk ennen seuraavaan hankevaiheiseen siirtymistä.
Rakentaminen käynnistyy alustavan hankeaikataulun mukaan helmikuussa 2028 ja päättyy huhtikuussa 2030, jolloin käyttäjälle jää noin kaksi kuukautta aikaa käynnistää toiminta kohteessa. Uimahalli avataan alustavan tiedon perusteella alkusyksystä 2030. Rakennushanke on suunniteltu alustavasti toteutettavan yhteistoiminnallisena projektinjohtourakkana.
Tarjoajia pyydetään huomioimaan, että tarjouspyyntömateriaalin saanti on rajoitettu.,
Työnohjauspalveluiden hankinta
Hankinnan kohteena ovat työnohjauspalvelut HUS-yhtymälle.
Hankinta on hankintalain liitteen E sosiaali- ja terveyspalveluhankinta, jonka perusteella muodostetaan toimittajarekisteri.
Työnohjaus on osa HUSin henkilökunnan työn tukemisen ja laaja-alaisen osaamisen kehittämisen kokonaisuutta, jolla varmistetaan asiakkaiden ja potilaiden saaman hoidon ja palvelun laatua. Työnohjausta voidaan toteuttaa usealla eri tavalla, kuten yksilö-, ryhmä-, työyhteisö-, johtamisen tuen- ja tilannetyönohjauksena sekä työyhteisösovitteluna.
Työnohjaus tapahtuu Tilaajan tiloissa, Palveluntuottajan järjestämissä tiloissa tai etänä sovitusti. Jos työnohjaus järjestetään Palveluntuottajan järjestämissä tiloissa, ei siitä makseta lisäkorvausta Palveluntuottajalle. Palveluntuottajilta edellytetään mahdollisuutta etätyönohjaukseen tietoturvallisella etäyhteydellä. Työnohjaus voidaan toteuttaa Palveluntuottajan halutessa täysin etänä.
Hankinta on jaettu viiteen (5) osa-alueeseen:
Osa-alue 1 Yksilö- ja ryhmätyönohjaus
Osa-alue 2 Työyhteisön työnohjaus
Osa-alue 3 Esihenkilöiden ja johdon työnohjaus
Osa-alue 4 Tilannetyönohjaus
Osa-alue 5 Työyhteisösovittelu
Toimittajarekisteriin valitaan kaikki vähimmäisvaatimukset täyttävät tarjoajat. Hankinnan kohteeseen liittyvät laatuvaatimukset on huomioitu hankinnan kohdetta koskevissa vähimmäisvaatimuksissa. Tilaukset toimittajarekisterin sisällä tehdään ensisijaisesti käyttäjäkohtaisen tarpeen perusteella ja toissijaisesti edullisimman hinnan perusteella muodostetun etusijajärjestyksen mukaisesti.
Tilauksia koskevat ehdot on kuvattu tarkemmin tässä tarjouspyynnössä sekä tarjouspyynnön liitteenä olevassa sopimusluonnoksessa.
Sopimuskauden alkamisajankohta on 1.11.2025. Sopimuskausi on neljä (4) vuotta ja molemmilla sopimusosapuolilla on oikeus irtisanoa sopimus päättymään kuuden (6) kuukauden irtisanomisajalla.
Hankinnan vuosiarvo (12 kuukautta) on noin 1.000.000 euroa (alv 0 %). Menettelyn enimmäisarvo (48 kuukautta) on siten yhteensä 4.000.000 euroa (alv 0 %).
Tilaajan hankintatarpeen perusteella toimittajarekisteri voidaan avata enintään kahdesti (2) vuodessa uusille toimittajille, jotka eivät ole aiemmin jättäneet tarjoustaan tai eivät tulleet aiemmin hyväksytyiksi toimittajarekisteriin. Toimittajarekisterissä jo olevat toimittajat voivat samassa yhteydessä osallistua uusiin osa-alueisiin tai päivittää tarjoustaan. Mikäli toimittajarekisterissä jo olevat palveluntuottajat eivät osallistu toimittajarekisterin avaukseen, sopimus jatkuu samoilla hinnoilla ja osa-alueilla. Uudet hinnat ja osa-alueet tulevat osaksi palveluntuottajan ja Tilaajan välistä sopimusta.
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Yksilö- ja ryhmätyönohjaus Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 2 (Palvelukuvaus)., Työyhteisön työnohjaus Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 2 (Palvelukuvaus)., Esihenkilöiden ja johdon työnohjaus Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 2 (Palvelukuvaus)., Tilannetyönohjaus Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 2 (Palvelukuvaus)., Työyhteisösovittelu Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 2 (Palvelukuvaus).,
Harjavallan sairaalan saneeraus, rakennus 2
Hankinnan kohteena on Harjavallan sairaalan korjaustöiden rakennusurakka (RU) sekä alistetut urakat seuraavasti:
1. Rakennusurakka (RU)
2. Putkiurakka (PU)
3. Ilmanvaihtourakka (IU)
4. Sähköurakka (SU)
5. Rakennusautomaatiourakka (RAU)
6. Sammutusjärjestelmäurakka (SPU)
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu tarjouspyynnön liitteissä. Kaikki tarjouspyyntöaineisto on ladattavissa annetusta linkistä.
Ennen tarjouksen jättämistä rakennusurakoitsijan on tutustuttava kohteeseen. Esittelypäivät 12.8 klo 9.00 ja 18.8 klo 9.00. Myös muut urakoitsijat voivat halutessa tutustua kohteeseen esittelyaikoina, mutta se ei ole pakollista.
Urakka-aika 15.9.2025-15.8.2027, Rakennusurakka (RU) Katso kohta II.1.4) Lyhyt kuvaus *., Putkiurakka (PU) Katso kohta II.1.4) Lyhyt kuvaus *., Ilmanvaihtourakka (IU) Katso kohta II.1.4) Lyhyt kuvaus *., Sähköurakka (SU) Katso kohta II.1.4) Lyhyt kuvaus *., Rakennusautomaatiourakka (RAU) Katso kohta II.1.4) Lyhyt kuvaus *., Sammutusjärjestelmäurakka (SPU) Katso kohta II.1.4) Lyhyt kuvaus *.,
Elintarvikkeet
Hankinnan kohteena ovat elintarvikkeet toimitettuna Rovaniemen kaupungin ja Rovaniemen koulutuskuntayhtymän keittiöiden (tuotanto-, kuumennus- ja palvelukeittiöitä) käyttöön.
Hankinta on jaettu osakokonaisuuksiin seuraavasti:
- Kuivatuotteet ja säilykkeet
- Pakasteet
- Maitotaloustuotteet
- Lihat ja lihavalmisteet
- Kala ja kalavalmisteet
- Kasviproteiinivalmisteet. Tarjoaja voi jättää tarjouksen yhteen osaan tai useampaan / kaikkiin osiin.
Rovaniemen kaupunki ja Rovaniemen koulutuskuntayhtymä tulevat noudattamaan tuotteiden hankinnoissa ja ruoan valmistuksessa valtakunnallisia ruokapalvelujen ravitsemuslaatukriteereitä sekä Valtion Ravitsemusneuvottelukunnan suosituksia elintarvikkeiden ravitsemuksellisiksi ehdoiksi.
Tilaajan tämänhetkiset toimipisteet ja toimitusajat on kuvattu tarjouspyynnön liitteessä 2 "Toimipisteet ja toimitustiheys". Toimipisteiden määrä, sijainnit, tuotevolyymit ja toimitusrytmi voivat muuttua sopimuskauden aikana keittiöverkoston muuttuessa, esim. kun keittiön toiminta lakkaa tai uusi kohde otetaan käyttöön, tai toiminnan luonne muuttuu pysyvästi tai sesonkiluonteisesti. Tilaaja ilmoittaa mahdollisista muutoksista viivytyksettä. Tilaaja pidättää oikeuden sopimuskauden aikana muuttaa tuotantotapoja tai tuotantomääriä, tästä johtuen tilaaja ei sitoudu tiettyihin hankintamääriin sopimuskauden aikana.
Tähän hankintaan ei sisälly seuraavat tuoteryhmät, vaan ne kilpailutetaan erikseen:
- Raa'at perunat ja juurekset,
- Tuoreet kasvikset ja kasviskomponentit,
- Leipä ja leipomotuotteet., Kuivatuotteet ja säilykkeet Rovaniemen kaupungin ja koulutuskuntayhtymän (myöhemmin tilaaja) keittiöiden käyttöön tulevat kuivatuotteet, säilykkeet ja ym. tukkutuotteet, joita toimitetaan täysinä tukkupakkauksina.
Kuivatuotteet ja säilykkeet tuotealue kattaa laajasti elintarvikkeita ammattikeittiöiden tarpeisiin. Valikoima sisältää mm. viljatuotteita, kuivatuotteita, säilykkeitä, juomia, mausteita, ravintorasvoja ja tuoretuotteita, kuten kypsät perunavalmisteet. Tuotekuvaukset ja arvioidut vuosittaiset hankintamäärät ovat tarjouspyynnön liitteessä 1 "Tuotteiden hintataulukot". Lisäksi kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit on määritelty tuotteiden ehdottomat vaatimukset., Pakasteet Rovaniemen kaupungin ja koulutuskuntayhtymän (myöhemmin tilaaja) keittiöiden käyttöön tulevat pakasteet, joita toimitetaan täysinä tukkupakkauksina.
Pakasteet tuotealue sisältää mm. marja- ja kasvispakasteita, pakasteleivonnaisia ja pakasteruokavalmisteita sekä erityisruokavaliopakasteita. Tuotekuvaukset ja arvioidut vuosittaiset hankintamäärät ovat tarjouspyynnön liitteessä 1 "Tuotteiden hintataulukot". Lisäksi kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit on määritelty tuotteiden ehdottomat vaatimukset., Maitotaloustuotteet Rovaniemen kaupungin ja koulutuskuntayhtymän (myöhemmin tilaaja) keittiöiden käyttöön tulevat maitotaloustuotteet, joita toimitetaan täysinä tukkupakkauksina.
Maito- ja maitotaloustuotteet tuotealue sisältää mm. maitoa, piimää ja muita maitotaloustuotteita. Tuotekuvaukset ja arvioidut vuosittaiset hankintamäärät ovat tarjouspyynnön liitteessä 1 "Tuotteiden hintataulukot". Lisäksi kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit on määritelty tuotteiden ehdottomat vaatimukset.
Toimittaja sitoutuu EU-maitotuen hallinnointiin. Tilaaja tekee toimittajalle valtakirjan, jolla toimittajalle annetaan valtuutus tukeen oikeutettuihin kohteisiin., Lihat ja lihavalmisteet Rovaniemen kaupungin ja koulutuskuntayhtymän (myöhemmin tilaaja) keittiöiden käyttöön tulevat lihat ja lihavalmisteet, joita toimitetaan täysinä tukkupakkauksina.
Lihat ja lihavalmisteet tuotealue sisältää mm. raakaa ja kypsää lihaa sekä lihavalmisteita. Tuotekuvaukset ja arvioidut vuosittaiset hankintamäärät ovat tarjouspyynnön liitteessä 1 "Tuotteiden hintataulukot". Lisäksi kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit on määritelty tuotteiden ehdottomat vaatimukset., Kala ja kalavalmisteet Rovaniemen kaupungin ja koulutuskuntayhtymän (myöhemmin tilaaja) keittiöiden käyttöön tulevat kala ja kalavalmisteet, joita toimitetaan täysinä tukkupakkauksina.
Kala ja kalavalmisteet tuotealue sisältää mm. pakastekalaa ja pakastekalavalmisteita. Tuotekuvaukset ja arvioidut vuosittaiset hankintamäärät ovat tarjouspyynnön liitteessä 1 "Tuotteiden hintataulukot". Lisäksi kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit on määritelty tuotteiden ehdottomat vaatimukset., Kasviproteiinivalmisteet Rovaniemen kaupungin ja koulutuskuntayhtymän (myöhemmin tilaaja) keittiöiden käyttöön tulevat kasviproteiinit, joita toimitetaan täysinä tukkupakkauksina.
Kasvisproteiinivalmisteet tuotealue sisältää erilaisia ei-kuivattuja kasviproteiinivalmisteita. Tuotekuvaukset ja arvioidut vuosittaiset hankintamäärät ovat tarjouspyynnön liitteessä "Tuotteiden hintataulukot". Lisäksi kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit on määritelty tuotteiden ehdottomat vaatimukset.,
Nurmeksen ja Juuan Digitupien koulutukset
EU-rahoitteisesti toimivien Digitupien tavoitteena on luoda uusia työpaikkoja ja edistää alueen elinvoimaa hyödyntämällä uusimpia digitaalisia tekniikoita.
Digituvissa yritykset ja kansalaiset saavat maksutta käyttöönsä tiloja ja laitteita, joissa voi oppia ja toteuttaa esimerkiksi: Mediatuotantoa, markkinointia, valo- ja videokuvausta, podcast-tuotantoa, 3D-tulostamista, Laser-leikkausta ja kaiverrusta, vinyylileikkausta, kangaspainatusta, 3D-suunnittelua, VR-tekniikkaa, 360 kuvausta, IoT-laitteita, tuotekehitystä, elektroniikan suunnittelua, ohjelmointia, robotiikka ja muuta digitaalista tuotantoa.
Digituvissa järjestetään jatkuvasti käytännönläheisiä koulutuksia, joihin etsitään ulkopuolisia kouluttajia monilta aloilta. Koulutuksista tehdään pääsääntöisesti hybridimuotoisia sekä niistä tehdään vapaasti verkossa saatavilla oleva tallenne.
Digituvat tekevät kahdesti vuodessa lukukauden opetussuunnitelman, jonka jälkeen sitä toteuttamaan valitaan dynaamiseen hankintajärjestelmään ilmoittautuneita tahoja.
Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi liittyä milloin tahansa.
Ilmoitettujen hintojen tulee sisältää mahdolliset matkakustannukset., Nurmeksen ja Juuan Digitupien koulutukset EU-rahoitteisesti toimivien Digitupien tavoitteena on luoda uusia työpaikkoja ja edistää alueen elinvoimaa hyödyntämällä uusimpia digitaalisia tekniikoita.
Digituvissa yritykset ja kansalaiset saavat maksutta käyttöönsä tiloja ja laitteita, joissa voi oppia ja toteuttaa esimerkiksi: Mediatuotantoa, markkinointia, valo- ja videokuvausta, podcast-tuotantoa, 3D-tulostamista, Laser-leikkausta ja kaiverrusta, vinyylileikkausta, kangaspainatusta, 3D-suunnittelua, VR-tekniikkaa, 360 kuvausta, IoT-laitteita, tuotekehitystä, elektroniikan suunnittelua, ohjelmointia, robotiikka ja muuta digitaalista tuotantoa.
Digituvissa järjestetään jatkuvasti käytännönläheisiä koulutuksia, joihin etsitään ulkopuolisia kouluttajia monilta aloilta. Koulutuksista tehdään pääsääntöisesti hybridimuotoisia sekä niistä tehdään vapaasti verkossa saatavilla oleva tallenne.
Digituvat tekevät kahdesti vuodessa lukukauden opetussuunnitelman, jonka jälkeen sitä toteuttamaan tilataan dynaamiseen hankintajärjestelmään ilmoittautuneita tahoja.
Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi liittyä milloin tahansa.,
Keiteleen, Tervon ja Vesannon kuntien kaavateiden ja piha-alueiden talvikunnossapito, Palveluyhtiö Viisarit Oy
Sansia Oy pyytää Palveluyhtiö Viisarit Oy:n puolesta tarjouksia Keiteleen, Tervon ja Vesannon kuntien kaavateiden ja piha-alueiden talvikunnossapidosta talvikausille 2025-2026 ja 2026-2027.
Hankinta on jaettu kolmeen osa-alueeseen. Tarjouksen voi jättää yhteen tai useampaan alueeseen. Kuhunkin osa-alueeseen valitaan yksi toimittaja.
Työalueet ilmenevät tarjouserittelyistä, joita tukee liitteenä olevat kartat., Keitele Osa-alue käsittää Keiteleen kunnan kaavateiden sekä kunnan kiinteistöjen piha-alueiden talvikunnossapidon. Työalueet ilmenevät tarjouserittelystä ja tarjouspyynnön liitteenä olevista kartoista., Tervo Osa-alue käsittää Tervon kunnan kaavateiden sekä kunnan kiinteistöjen piha-alueiden talvikunnossapidon.
Työalueet ilmenevät tarjouserittelystä sekä tarjouspyynnön liitteestä "Tervon kunta- Talvikunnossapito alueet.pdf"., Vesanto Osa-alue käsittää Vesannon kunnan kaavateiden sekä kunnan kiinteistöjen piha-alueiden talvikunnossapidon. Työalueet ilmenevät tarjouserittelystä ja tarjouspyynnön liitteenä olevista kartoista.,
Mestaritoiminta Oy: Työterveyspalvelut
Mestaritoiminta Oy: Työterveyspalvelut Hankinnan kohteena ovat Järvenpään kaupungin konserniin kuuluvan yhtiön Mestaritoiminta Oy:n (optiona myös Järvenpään Mestariasunnot Oy) lakisääteiset työterveyshuollon palvelut sekä tarjouspyynnön mukaiset sairaanhoidon palvelut ja muut palvelut.
Tilaajan tarkoituksena on löytää yksi palveluntuottaja vastaamaan palvelun tuottamisesta. Hankintasopimus solmitaan tämän tarjouskilpailun voittajan kanssa. Tarjoajalla on oltava valmius palvelun aloittamiseen 1.11.2025.
Mestaritoiminta Oy:n työterveyshuolto palveluiden piiriin kuuluu noin 50 työntekijää. Työntekijöiden määrä voi nousta tai laskea sopimuskauden aikana. Hankinta sisältää yhden option, joka koskee hankinnan mukaisten palveluiden käyttöönottoa myös konserniyhtiössä: Järvenpään Mestariasunnot Oy, 15 työntekijää. Option tarkempi kuvaus on esitetty tämän tarjouspyynnön kohdassa, hankintaa tai osaa koskevat lisätiedot.
Sopimukseen kuuluvat palvelut ovat esitetty alla ranskalaisin viivoin. Alle erikseen merkityt palvelut tulee olla saatavilla Järvenpään alueella maksimissaan kymmenen kilometrin etäisyydellä Mestaritoiminta Oy:n toimipisteestä. Toimipisteen osoite on hankintahetkellä Levysepänkatu 13, 04440 Järvenpää. Palveluiden etäisyysvaatimus on asetettu varmistamaan fyysisten palveluiden saavutettavuutta ja on osa työnantajan tarjoamien palveluiden laatutasoa.
SOPIMUKSEEN KUULUVAT LAKISÄÄTEISET TYÖTERVEYSHUOLLON PALVELUT SEKÄ MUUT SAIRAANHOITOPALVELUT
- Työterveys- ja yleislääkärin vastaanotto (tulee olla maksimissaan 10 km etäisyydellä)
- Erikoislääkärin konsultaatio diagnostisine toimenpiteineen
- Laboratoriotutkimukset (tulee olla maksimissaan 10 km etäisyydellä)
- Natiiviröntgentutkimukset
- Ultraäänitutkimukset
- Psykologi
MUUT PALVELUT
- Fysioterapia (1 hoitosarja (5-7 hoitokertaa) / työntekijä / vuosi)
- Sairaanhoitajan avustava työ laitososuuksineen (pientoimenpide)
- Gynekologi x 1 / joka toinen vuosi / työntekijä + ultraäänitutkimukset + papakoe
- B-hepatiittirokotus kaikille niille työntekijöille, jotka liikkuvat yrityksen asuntokohteissa
- influenssa- ja punkkirokotteet
- Työhyvinvointikyselyn toteuttaminen ja analysointi
Sopimukseen sisältyy Järvenpään alueella sijaitsevien toimipisteiden käyttö, joista palvelut tulee olla saatavilla vähintään arkipäivisin ma - pe klo 8.00 - 15.00. Sairaanhoitopalvelut tulee olla saatavilla vähintään hoidon tarpeen arvioinnin osalta myös etävastaanottoina. Mikäli palveluntuottajalla on tarjota sairaanhoitopalveluita ympärivuorokautisesti pääkaupunkiseudulla, kuuluvat myös ne sopimukseen (Kts. Arviointiperuste 2.
Tarjouksen laatuosa).
Työterveys- ja yleislääkärinvastaanotto tulee olla saatavilla saman työpäivän aikana, mikäli yhteydenotto tehdään ennen klo 10. Mikäli palveluntarjoaja ei pysty tarjoamaan palvelua saman työpäivän aikana siitä huolimatta, että työntekijä on ollut yhteydessä asiasta saman päivän aikana klo 10 mennessä, on tilaajalla oikeus hankkia ko. asian sairaanhoitopalvelu muualta palveluntarjoajan kustannuksella.
Työntekijöiden tulee voida itse varata hoitoaika internetyhteyden välityksellä, joko suoraan ajanvarausjärjestelmästä tai palveluntarjoajan ylläpitämän chatin avulla. Tarjouslomakkeen ulkopuoliset palvelut ja niiden hinnoittelu määräytyy tarjoajan hinnaston mukaisesti, johon osana tarjousvertailua tarjoaja määrittää alennusprosentin (%).
Tarjouksen jätön edellytyksenä on, että
- Tarjoaja täyttää tilaajan asettamat soveltuvuusvaatimukset (tarjouspyynnön kohta muut tiedot ja hankinnan kohteen kriteerit)
- Tarjoajalla on osoittaa kokemusta aikaisemmista toteutuksista referenssien muodossa (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit)
- Tarjoaja sitoutuu tarjouspyynnön muihin vaatimuksiin
- Tarjoaja laatii ja liittää tarjoukseensa asiakkuuden haltuunottosuunnitelman (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit)
- Tarjoaja laskee tämän tarjouspyynnön ja sen liiteasiakirjojen mukaisesti hintatiedot ja syöttää ne tarjouspalveluun rakennetulle tarjouslomakkeelle (tarjouspyynnön kohta hankinnan kohteen kriteerit)
Tilaajan tavoitteena on, että työterveyskumppani on valittu elokuun 2025 aikana.,
Sepelihallin rakentaminen ST urakkana, Nokian kaupunki
Nokian kaupungin infrapalvelut pyytää urakkatarjousta sepelihallin suunnittelusta ja rakentamisesta osoitteeseen vaihdekadun ja testiradantien kulmassa olevalle tontille. Urakka pyydetään ST-urakkana. Urakan laadunvarmistuksen muotona on laatuvastuurakentaminen eli LVR. Urakkaan kuuluvat kaikki tarjouspyyntöaineistossa mainitut työsuoritukset materiaalihankintoineen teknisten asiakirjojen mukaisesti täysin valmiiksi sekä työmaan johtovelvollisuudet ja työmaapalvelut. Nokian kaupungin infrapalvelut pyytää urakkatarjousta sepelihallin suunnittelusta ja rakentamisesta osoitteeseen vaihdekadun ja testiradantien kulmassa olevalle tontille. Urakka pyydetään ST-urakkana. Urakan laadunvarmistuksen muotona on laatuvastuurakentaminen eli LVR. Urakkaan kuuluvat kaikki tarjouspyyntöaineistossa mainitut työsuoritukset materiaalihankintoineen teknisten asiakirjojen mukaisesti täysin valmiiksi sekä työmaan johtovelvollisuudet ja työmaapalvelut.
Selvitys turvallisuus-, puolustus- ja kaksikäyttöteknologioiden innovaatioekosysteemistä
Business Tampere Oy pyytää tarjouksia toteutettavan Turvallisuus-, puolustus- ja kaksikäyttöteknologioiden kansallisen innovaatioekosysteemiä koskevan selvityksen laatimisesta. Business Tampereen tavoiteena on edistää kestävien innovaatioiden kehittämistä ja kaupallistamista puolustus-, turvallisuus- ja kaksikäyttöteknologioiden aloilla. Selvityksen tavoitteena on kartoittaa turvallisuus- ja puolustusalan vaatimuksia innovaatioekosysteemille, selvittää kansallisten verkostojen ja innovaatioekosysteemien yhteistyön kehittämisen mahdollisuudet, sekä luoda toimintatapa turvallisuus-, puolustus- ja kaksikäyttöteknologioiden innovaatioekosysteemin toiminnalle. Selvityksen tulosten avulla tuetaan yrityksiä kansallisen innovaatiopotentiaalin ja kansanvälisten kasvumahdollisuuksien hyödyntämisessä.
Teollisuushalli ja PVC-halli, KVR-urakka Sodankylä
Pyydetään tarjousta kahdesta rakennettavasta hallista: lämmin toimisto/teollisuushalli ja kylmä PVC-halli. Urakka käsittää sekä hallien suunnittelun että rakentamisen (KVR-urakka). Tarjoajan tulee toteuttaa koko hankkeen suunnittelu ja rakennustyöt tarjouspyynnössä esitettyjen vaatimusten mukaisesti. Optiona on laajennusosan rakentaminen toimisto/teollisuushalliin. Pyydetään tarjousta kahdesta hallirakennuksesta liitteiden mukaisesti. Toinen halleista on lämmin toimisto/teollisuushalli, joka on yhteispinta-alaltaan noin 290 htm2 ja toinen on kylmä PVC-halli (550 m2). KVR-urakka sisältää hallien suunnittelun ja rakentamisen kaikkine pohja- ym. töineen. Suunnittelussa ja rakentamisessa tulee noudattaa voimassa olevia lakeja, asetuksia ja hyvää rakentamistapaa. Urakassa noudatetaan YSE 1998 ehtoja. Urakasta laaditaan kyseisten ehtojen mukainen urakkasopimus. Tilaaja hakee rakennusluvat valitun urakoitsijan toimittaman lupa-aineiston perusteella. Urakoitsija täydentää rakennuslupaa omalta osaltaan (mm. suunnittelijat, vastaava työnjohtaja). Urakoitsijan tulee huomioida asemakaavamääräykset. Tilaaja vastaa rakennusten vesi-, viemäri- ja sähköliittymämaksuista. Liitteinä hankinnan tarkempi kuvaus, pohjatutkimusmateriaali, tonttikartta, kaavaote ja valokuva tontista. Tontin pohjatutkimusaineisto liitetään tarjouspyyntömateriaaleihin noin kaksi viikkoa ennen tarjouspyynnön määräajan päättymistä. Tarjouspyynnössä on optiona rakentaa lämpimään halliin vastaavankokoinen lisäosa (noin 220 m2). Tilaaja pidättää oikeuden valita joko edullisin tarjous pelkästä toimisto/hallirakennuksesta ja PVC-hallista (pääurakka) tai edullisimmasta tarjouksesta sisältäen edellä mainitut ja pyydetyn option. Rakentaminen voidaan aloittaa näillä näkymin syyskuun puolivälissä 2025. Urakan on oltava valmis viimeistään 31.8.2026, ellei yhteisesti muuta sovita.
Technical Assistance Service for the Implementation of upper secondary school reform programme “Learning2gether2″ in Ukraine
The Unit for Eastern Europe (hereinafter referred to as “Contracting Authority”) calls for this Invitation to Tender (ITT) with a purpose of requesting tenders on Technical Assistance service for the Implementation of the project Learning2gether2 (project code 86501404). Ukraine has requested Finland’s support to education sector due to the high quality of the Finnish educational system and the value added Finland could contribute to the New Ukrainian School reform. Learning2gether2 is based on agreement between the Cabinet of Ministers of Ukraine and the Government of Finland and will be implemented as a bilateral cooperation programme. The Learning2gether2 programme will be implemented in coordination with the Ministry of Education and Science of Ukraine. The Learning2gether2 programme continues Finland’s support to implementation of the New Ukrainian School (NUS) reform, focusing on the Academic Stream in the Upper Secondary School (USS) (Grades 11-12) with a budget of up to EUR 20 million over four years. The estimated value of the Technical assistance budget is 6,885,788 euros (including reimbursable costs, VAT excluded) + an option of 3,500,000 euros. The option includes technical assistance fees and reimbursable costs. Duration of the contract will be four years with an option period of two years. Other funds to be channeled through the international service provider according to the Programme Document are operational costs of 12,094,296 euros and contingency of 1,019,916 euros. The total amount of channeled funds is therefore 20,000,000 euros. Programme Document includes a more detailed description of the object of the contract. Information on the programme can be found in the annexes. The contract will be awarded through an open procedure. The procurement will take place in compliance with the Act on Public Contracts and Concession Contracts (1397/2016). The contract concerns a service procurement exceeding EU threshold which is based on a development cooperation agreement between the contracting authority and the partner country (on grounds 8 § paragraph 2 of the Act on Public Contracts and Concession Contracts, the procurement will be conducted through National Procedures). The processing of Tenders will progress in the following steps: 1. Publishing the call for tenders 2. Opening of tenders 3. Evaluation of the suitability of the tenderers 4. Verifying that the tenders of the suitable tenderers and the services tendered fulfil the requirements 5. Quality comparison of tenders that fulfil the requirements 6. Interviews 7. Price comparison 8. Contract award decision and notification. Appeal period two (2) weeks from the notification. 9. Verifying the fulfilment of the suitability requirements of the selected tenderer 10. Signing the Contract with the selected service provider. The Contracting Authority may wholly or partially interrupt the procurement procedure for a justified reason. The signing of the contract with the selected Tenderer and the commencement and continuation of the implementation of the Programme are subject to the intergovernmental agreement on the programme being in force. No compensation will be payable to tenderers for preparing a tender, presenting it or otherwise taking part in the procedure. The tender documents are available in English language and the tender shall also be submitted in English language. Should the tenderer wish to obtain the tender documents in another language, they shall themselves arrange for their translation and bear the costs thus incurred. The Contracting Authority selects one (1) service provider and concludes a contract with that service provider. The amount of Services to be supplied is an estimate and does not form an obligation for the Contracting Authority to buy that amount of Services. The contract does not give an exclusive right to the service provider to supply the Contracting Authority. When carrying out the implementation phase, the service provider shall procure supplies and services. For these costs separately agreed advance payment is possible. All advance payments require the service provider to provide the Ministry with an acceptable guarantee with a value of 115 per cent of the advance payment. Details of the advance payment are defined in the consultancy contract under the subtitle Advance payments. Should several tenderers have appointed the same expert for their tender, tenderers remain responsible for making an agreement on how they will possibly protect their own trade secrets or ensure the effective availability of the appointed expert resource during the contract period. Additionally, the Ministry for Foreign Affairs requires that the expert commits to confidentiality as regards the content of the interviews. If same person is appointed in several tenders (and thus would participate in the interview several times), that person will only participate in the first interview. The tenders, in which that person has been appointed, will be given the same number of points for the person/expert concerned. Additionally, in order to ensure that tenderers will be treated in an equitable and non-discriminatory manner, the interviews in which the person does not participate will be proportionally shorter. If this is the case, the Ministry for Foreign Affairs will provide more detailed information and instructions before the interviews. All duty stations in Ukraine are currently designated as non-family duty stations.