Työtoimintapaikan järjestäminen ja työtoimintatehtävien ohjaus, jossa sosiaalialan ammattilaisen antamasta tuesta ja ohjauksesta vastaa Pohjanmaan hyvinvointialue Palveluntuottaja sitoutuu tarjoamaan kuntouttavan työtoiminnan työtehtäviä, joko yksilöllisesti tai ryhmässä. Palvelu koostuu asiakkaalle järjestettävistä työtoiminnan tehtävistä, sekä työtoiminnan tehtävien ja työelämätaitojen ohjauksesta. Pohjanmaan hyvinvointialue vastaa asiakkaalle jakson aikana annettavasta sosiaalialan ammatillisesta tuesta ja ohjauksesta, joka kuuluu osaksi kuntouttavan työtoiminnan palvelua. Vähimmäisvaatimukset • Ohjaaja on asiakkaan saatavilla tai tavoitettavissa koko työtoimintapäivän ajan • Palveluntuottaja järjestää asiakkaalle kuntouttavan työtoiminnan työtehtävissä tarvittavat suojavaatteet ja varusteet • Palveluntuottaja tarjoaa työtoimintapaikassa asiakkaalle mahdollisuuden omatoimiruokailuun ja siihen soveltuvat tilat sekä wc-tilat • Palveluntuottaja seuraa asiakkaiden läsnäolopäiviä kirjallisesti ja raportoi niistä kaksi kertaa kuukaudessa kuukausittain tilaajan yhteyshenkilölle. • Palveluntuottaja ilmoittaa asiakkaiden poissaoloista tilaajan yhteyshenkilölle sovitun käytännön mukaisesti • Palveluntuottaja vastaa asiakkaan kuntouttavan työtoiminnan havainnoinnista työtoimintapaikalla ja antaa tilaajan yhteyshenkilölle havainnoinnin perusteella suullisen tai kirjallisen palautteen työtoiminnan sujumisesta • Palveluntuottaja vastaa siitä, että toiminta täyttää työturvallisuuslaissa (738/2002) mainitut vaatimukset ja että työtoimintapaikalla on välttämättömät ensiaputarvikkeet • Palveluntuottaja tukee asiakkaan tavoitteiden toteutumista ja työyhteisötaitoja sekä huomioi asiakkaan toimintakyvyn työtehtävien rakentamisessa • Palveluntuottajan tulee nimetä kuntouttavan työtoiminnan toteutuksesta vastaava(t) yhteyshenkilö(t) ja toimipaikan yhteystiedot erilliselle lomakkeelle, joka liitetään sopimuksen liitteeksi (liite 7). Katso palvelukuvaus (liite 1), kohta 2.3.1. Ostopalvelu 1. Työtoimintapaikan järjestäminen ja työtoimintatehtävien ohjaus sekä sosiaalialan ammattilaisen antama tuki ja ohjaus Palveluntuottaja sitoutuu tuottamaan yksilöohjattua ja halutessaan ryhmämuotoista palvelua. Palvelu koostuu asiakkaalle järjestettävistä työtoiminnan tehtävistä sekä työtoiminnan tehtävien ja työelämätaitojen ohjauksesta. Palveluun sisältyy tuki ja ohjaus, joka toteutuu yksilö- ja työvalmennuksena sekä ryhmämuotoisena palveluna asiakkaan tarpeen laajuisesti sovitun työtoimintajakson aikana. Palveluun tulee sisältyä työtoiminnan tehtävien ohella asiakkaille yksilöllisesti suunniteltua ohjausta viikoittain. Palvelu sisältää aina yksilövalmennusta ja mahdollisesti ryhmävalmennusta. Ryhmämuotoinen toiminta voi pitää sisällään hyvinvointiin, työ- ja toimintakykyyn, työelämätaitoihin, digitaitoihin ja arjen hallintaan liittyviä teemoja. Jakson aikana asiakasta tuetaan ja ohjataan tarvittaessa etuisuuksien hakuun, sähköisten asiointipalveluiden käyttöön ja työnhakuasiakirjojen päivittämiseen. Palveluntuottajan tulee täyttää yksityisistä sosiaalipalveluista annetussa laissa (922/2011) asetetut vaatimukset ja muut kulloinkin voimassa olevat, sitä koskevat lainsäädännön edellytykset. Palvelutuottajan tulee olla yksityisten sosiaalipalvelujen ilmoituksenvaraisessa rekisterissä. Palvelu sisältää yksilö- ja mahdollisesti ryhmämuotoista valmennusta. Toimintaympäristö voi vastata todellista työskentely-ympäristöä. Toiminta voi olla asiakkaan yksilöllisen tarpeen mukaan arjen ja sosiaalisten taitojen kuntoutusta ja/tai työtoiminnalla ammatillisten taitojen ja työllistymisvalmiuksien lisäämistä. Asiakkaan yksilöllisten tavoitteiden toteutumisesta raportoidaan säännöllisesti palvelun tilaajan yhteyshenkilölle. Vähimmäisvaatimukset: • Palveluun tulee sisältyä työtoiminnan tehtävien ohella asiakkaille yksilöllisesti suunniteltua ohjausta • Ohjaaja on asiakkaan saatavilla tai tavoitettavissa koko työtoimintapäivän ajan • Palveluntuottaja järjestää asiakkaalle kuntouttavan työtoiminnan työtehtävissä tarvittavat suojavaatteet ja varusteet • Palveluntuottaja tarjoaa työtoimintapaikassa asiakkaalle mahdollisuuden omatoimiruokailuun ja siihen soveltuvat tilat sekä wc-tilat. • Palveluntuottaja seuraa asiakkaiden läsnäolopäiviä kirjallisesti ja raportoi niistä tilaajalle kaksi kertaa kuukaudessa. • Palveluntuottaja toimittaa Tilaajalle osoitteeseen kuntouttava.tyotoiminta@ovph.fi kaksi kertaa kuukaudessa (kuukauden 15. ja kuukauden viimeinen päivä) tiedot asiakkaiden läsnäolo- ja poissaolopäivistä Tilaajan osoittamalla läsnäololistalla. • Palveluntuottaja ilmoittaa asiakkaiden poissaoloista tilaajan yhteyshenkilölle sovitun käytännön mukaisesti • Palveluntuottaja vastaa asiakkaan kuntouttavan työtoiminnan havainnoinnista työtoimintapaikalla ja antaa tilaajan yhteyshenkilölle havainnoinnin perusteella suullisen tai kirjallisen palautteen työtoiminnan sujumisesta • Palveluntuottaja järjestää asiakkaalle tarvittaessa kuljetuksen kuntouttavan työtoimintapäivän aikana tapahtuviin siirtymisiin omalla kustannuksellaan • Palveluntuottaja vastaa siitä, että toiminta täyttää työturvallisuuslaissa (738/2002) mainitut vaatimukset ja että työtoimintapaikalla on ensiapuvalmius • Palveluntuottaja tukee asiakkaan tavoitteiden toteutumista ja työyhteisötaitoja sekä huomioi asiakkaan toimintakyvyn työtehtävien rakentamisessa • Palveluntuottaja vastaa kuntouttavan työtoiminnan yksilöllisestä arvioinnista kirjallisesti. Lisäksi arviointi tulee antaa suullisesti asiakkaan tarpeen mukaan. Arviointi tapahtuu tilaajan yhteyshenkilön kanssa sovittujen käytäntöjen ja tietosisältöjen mukaisesti (mm. Sosmetan mukainen lomakkeisto) • Palveluntuottajalla on käytettävissään sosiaalialan ammattihenkilö, joka toteuttaa (Huom! Teksti jatkuu palvelukuvauksessa!) Katso palvelukuvaus (liite 1), kohta 2.3.2. Ostopalvelu 2! Työtoimintapaikan järjestäminen ja työtoimintatehtävien ohjaus sekä sosiaalialan ammattilaisen antama työ- ja toimintakykyä kartoittava palvelu Palveluntuottaja sitoutuu tuottamaan yksilöohjattua ja halutessaan ryhmämuotoista palvelua. Työ- ja toimintakykyä kartoittavaa palvelua voidaan hankkia kuntouttavan työtoiminnan 3-6 kuukauden jaksoksi asiakkaille, jotka tarvitsevat toiminnan kautta tapahtuvaa lisäselvitystä työllistymispolun suunnittelemiseksi ja/tai kohdennettua näyttöä työ- ja toimintakyvystä muiden jatkosuunnitelmien tekemiseksi. Asiakkaan yksilöllisten tavoitteiden toteutumisesta raportoidaan sovitusti palvelun tilaajan yhteyshenkilölle. Palveluntuottaja käyttää raportoinnissaan työ- ja toimintakyvyn kartoitusta ja raportointia varten mittaria/työkalua (= Avain -mittari). Palveluntuottajan tulee täyttää yksityisistä sosiaalipalveluista annetussa laissa (922/2011) asetetut vaatimukset ja muut kulloinkin voimassa olevat, sitä koskevat lainsäädännön edellytykset. Palvelutuottajan tulee olla yksityisten sosiaalipalvelujen ilmoituksenvaraisessa rekisterissä. Palvelu koostuu asiakkaalle järjestettävistä työtoiminnan tehtävistä, sekä yksilömuotoisesta ohjauksesta ja mahdollisesta ryhmätoiminnasta sekä valmennuksesta asiakkaan tarpeen laajuisesti sovitun työtoimintajakson aikana. Vähimmäisvaatimukset: • Palveluun tulee sisältyä työtoiminnan tehtävien ohella asiakkaille yksilöllisesti suunniteltua ohjausta • Ohjaaja on asiakkaan saatavilla tai tavoitettavissa koko työtoimintapäivän ajan • Palveluntuottaja järjestää asiakkaalle kuntouttavan työtoiminnan työtehtävissä tarvittavat suojavaatteet ja varusteet • Palveluntuottaja tarjoaa työtoimintapaikassa asiakkaalle mahdollisuuden omatoimiruokailuun ja siihen soveltuvat tilat sekä wc-tilat • Palveluntuottaja seuraa asiakkaiden läsnäolopäiviä kirjallisesti ja raportoi niistä tilaajalle kaksi kertaa kuukaudessa. • Palveluntuottaja toimittaa Tilaajalle osoitteeseen kuntouttava.tyotoiminta@ovph.fi kaksi kertaa kuukaudessa (kuukauden 15. ja kuukauden viimeinen päivä) tiedot asiakkaiden läsnäolo- ja poissaolopäivistä Tilaajan osoittamalla läsnäololistalla. • Palveluntuottaja ilmoittaa asiakkaiden poissaoloista tilaajan yhteyshenkilölle sovitun käytännön mukaisesti • Palveluntuottaja vastaa asiakkaan kuntouttavan työtoiminnan havainnoinnista toimintapaikalla ja antaa tilaajan yhteyshenkilölle havainnoinnin perusteella suullisen tai kirjallisen palautteen työtoiminnan sujumisesta • Palveluntuottaja järjestää asiakkaalle tarvittaessa kuljetuksen kuntouttavan työtoimintapäivän aikana tapahtuviin siirtymisiin omalla kustannuksellaan • Palveluntuottaja vastaa siitä, että toiminta täyttää työturvallisuuslaissa (738/2002, ) mainitut vaatimukset ja että työtoimintapaikalla on ensiapuvalmius • Palveluntuottaja tukee asiakkaan tavoitteiden toteutumista ja työyhteisötaitoja sekä huomioi asiakkaan toimintakyvyn työtehtävien rakentamisessa • Palveluntuottaja vastaa kuntouttavan työtoiminnan yksilöllisestä arvioinnista kirjallisesti. Lisäksi arviointi tulee antaa suullisesti asiakkaan tarpeen mukaan. Arviointi tapahtuu tilaajan yhteyshenkilön kanssa sovittujen käytäntöjen ja tietosisältöjen mukaisesti (Avain -mittari) • Palveluntuottajalla on käytettävissään sosiaalialan ammattihenkilö, joka toteuttaa kuntouttavasta työtoiminnasta annetussa laissa määritellyn tuen ja ohjauksen kuntouttavan työtoiminnan asiakkailleen • Palveluntuottaja toteuttaa työ- ja toimintakyvyn kartoituksen kuntouttavan työtoiminnan asiakkaalle sosiaalialan ammattihenkilön toimesta ja raportoi siitä erikseen sovitun käytännön mukaisesti kirjallisesti tilaajan yhteyshenkilölle • Palveluntuottaja liittyy Kanta-palveluiden sosiaalihuollon asiakastiedon arkistoon julkisen sektorin ja tilaajan (Huom! Teksti jatkuu palvelukuvauksessa!) Katso palvelukuvaus (liite 1.) kohta 2.3.3. Ostopalvelu 3!
Ilmoitustyyppi: Oikaisuilmoitus
Erikoislääkäripalvelut
Osa-alue 1: Yksilöity hankinta Osa-alue sisältää erikoislääkärityövoiman vuokrausta muun muassa seuraavilta erikoisaloilta: - Akuuttilääketiede, ensihoito/päivystys - Anestesologia - Endokrinologia - Gastroenterologia - Geriatria - Naistentaudit ja synnytykset - Hematologia - Keuhkosairaudet - Kliininen fysiologia ja isotooppilääketiede - Kliininen neurofysiologia - Lastenkirurgia - Lastenneurologia - Nefrologia - Psykiatria - Lastenpsykiatria - Nuorisopsykiatria - Radiologia - Reumatologia - Suu- ja leukakirurgia - Kliininen hammashoito - Oikomishoito Erikoisalat tarkennetaan hankintajärjestelmän sisäisessä kilpailutuksessa. Osa-alueeseen hakeutuvan ehdokkaan ei tarvitse tarjota kaikkia yllä mainittuja erikoisaloja kaikilla yllä mainituilla alueilla. Ehdokas voi valita sisäisen kilpailutuksen yhteydessä kohderyhmät, joita tarjoaa. Osa-alueessa tehdään sisäisiä kilpailutuksia esimerkiksi ns. tilauskohtaisesti tai kausikohtaisesti yksittäisille tilaajille tai tilaajan toimipisteille. Tarkemmin hankintamenettely osa-alueen 1 osalta on kuvattu osallistumispyynnön liitteessä 1 "Hankintamenettelyn kuvaus". Osa-alue 2: Jatkuva palvelukapasiteetti Osa-alue sisältää erikoislääkärityövoiman vuokrausta muun muassa seuraavilta erikoisaloilta: - Akuuttilääketiede, ensihoito/päivystys - Anestesologia - Endokrinologia - Gastroenterologia - Geriatria - Naistentaudit ja synnytykset - Hematologia - Keuhkosairaudet - Kliininen fysiologia ja isotooppilääketiede - Kliininen neurofysiologia - Lastenkirurgia - Lastenneurologia - Nefrologia - Psykiatria - Lastenpsykiatria - Nuorisopsykiatria - Radiologia - Reumatologia - Suu- ja leukakirurgia - Kliininen hammashoito - Oikomishoito Erikoisalat tarkennetaan hankintajärjestelmän sisäisessä kilpailutuksessa. Osa-alueeseen hakeutuvan ehdokkaan ei tarvitse tarjota kaikkia yllä mainittuja erikoisaloja kaikilla yllä mainituilla alueilla. Ehdokas voi valita sisäisen kilpailutuksen yhteydessä kohderyhmät, joita tarjoaa. Osa-alueen sisäisessä kilpailutuksessa muodostetaan kaikille tilaajille yhteinen useat, esimerkiksi yllä mainitut erikoisalat kattava puitejärjestely, jossa palvelua hankitaan etusijajärjestyksellä tai muulla tavalla, jonka ehdot vahvistetaan sisäisessä tarjouspyynnössä. Tarkemmin hankintamenettely osa-alueen 2 osalta on kuvattu osallistumispyynnön liitteessä 1 "Hankintamenettelyn kuvaus".
Kirkkonummen kunnan työvaatteiden ja/tai jalkineiden ja/tai henkilösuojaimien hankinnat (Y Kirdno 512/2023, 391074)
Tämä hankinta koskee Kirkkonummen kunnan henkilöstölle hankittavat työvaatteet, jalkineet sekä henkilösuojaimet tarjouspyynnössä ja sen liitteissä esitetyin vaatimuksin ja eritelmin.
Leikkaus- ja toimenpidemikroskoopit
Pyydämme osallistumishakemuksia leikkaus- ja toimenpidemikroskooppien dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan erilaisia mikroskooppeja kirurgian tarpeisiin sekä näihin liittyvät laitekohtaiset tarvikkeet. Mikroskooppeja käytetäään muun muassa pään alueen kirurgiassa, ortopediassa, neurokirurgiassa ja verisuonikirurgiassa. Myös muiden erikoisalojen mikroskoopit hankitaan tämän järjestelmän kautta. Laboratoriokäyttöön soveltuvat mikroskoopit eivät sisälly tähän dynaamiseen järjestelmään. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Muut ehdot. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Leikkaus- ja toimenpidemikroskoopit
Pyydämme osallistumishakemuksia leikkaus- ja toimenpidemikroskooppien dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan erilaisia mikroskooppeja kirurgian tarpeisiin sekä näihin liittyvät laitekohtaiset tarvikkeet. Mikroskooppeja käytetäään muun muassa pään alueen kirurgiassa, ortopediassa, neurokirurgiassa ja verisuonikirurgiassa. Myös muiden erikoisalojen mikroskoopit hankitaan tämän järjestelmän kautta. Laboratoriokäyttöön soveltuvat mikroskoopit eivät sisälly tähän dynaamiseen järjestelmään. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Muut ehdot. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Kertakäyttöiset skoopit DPS
Pyydämme osallistumishakemuksia kertakäyttöisten skooppien dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan erilaisia kertakäyttöisiä skooppeja pääsääntöisesti erikoissairaanhoidon käyttöön. Hankittavat skoopit voivat olla esimerkiksi gastroskooppeja, duodenoskooppeja, kystoskooppeja, videobronkoskooppeja tai vastaavia. Kokonaisuudet voivat sisältää myös muita kuin esimerkinomaisesti mainittuja skooppeja. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan potilaiden hoitoa. HUSin lisäksi hankintajärjestelmän kautta kilpailutettavia tuotteita voidaan hankkia myös mukana oleville hyvinvointialueille (Kymenlaakson hyvinvointialue, Etelä-Karjalan hyvinvointialue, Päijät-Hämeen hyvinvointialue tai Uudenmaan alueen hyvinvointialueet). Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Jokaisesta sisäisestä kilpailutuksesta solmitaan erillinen sopimus. Sopimuskausi määritellään sisäisessä kilpailutuksessa erikseen tapauskohtaisesti. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Jäykkä endoskopia 2021-2026 (DPS)
Pyydämme osallistumishakemuksia jäykän endoskopian dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan jäykkään endoskopiaan liittyvät jäykät endoskoopit ja tornilaitteistot (sisältäen esimerkiksi kamerapään, valolähteen, keskusyksikön ja monitorin) sekä näihin liittyvät laitekohtaiset tarvikkeet. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeessa. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Simulaatiokoulutuksen laitteet, tarvikkeet ja välineet DPS
Pyydämme osallistumishakemuksia simulaatiokoulutuksen laitteet, tarvikkeet ja välineet dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan erilaisia simulaatiokoulutuksen tarpeisiin liittyviä laitteita sekä näihin liittyviä tarvikkeita. Hankittavat laitteet voivat olla esimerkiksi erilaisia elvytysnukkeja, simulaatiojärjestelmiä kirurgien tarpeisiin, simulaatiokoulutusten AV-järjestelmiä tai vastaavia. Kokonaisuudet voivat sisältää myös hankittavien laitteiden huoltopalveluita. Pääsääntöisesti laitteet ja tarvikkeet hankitaan HUS Simulaatiokeskuksen käyttöön. HUS Simulaatiokeskuksessa terveydenhuollon ammattilaiset voivat harjoitella simulaatiokoulutuksen avulla turvallisesti toimintaa erilaisissa hätätilanteissa. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin sisäistä ja ulkoista simulaatiokoulutusta. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Leikkausvalaisinten DPS
Pyydämme osallistumishakemuksia leikkausvalaisinten dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan leikkausvalaisimet leikkaussalikäyttöön. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeessa. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Kattokeskukset 2021-2026 (DPS)
Pyydämme osallistumishakemuksia kattokeskuksien dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan kirurgiset kattokeskukset ja anestesiakattokeskukset sekä näihin liittyvät laitekohtaiset tarvikkeet. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Muut ehdot. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Jätehuollon palvelut 2020-2024 (DPS)
Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena on yhdyskuntajätteitä koskeva jätehuollon palvelu, jota tuotetaan sellaisille asiakkaille, joiden yhdyskuntajätteen jätehuolto ei kuulu kunnan ensisijaisen järjestämisvastuun piiriin. Jätehuoltopalvelulla tarkoitetaan tässä kiinteistöltä erikseen osoitetuista paikoista tapahtuvaa yhdyskuntajätteen keräystä, kuljetusta sekä saattamista asianmukaiseen hyödyntämistarkoitukseen tai loppukäsittelyyn. Jätehuoltopalvelu sisältää myös tarpeenmukaisesti jäteastioiden vuokrausta, jätehuoltopalvelun suunnittelua sekä jätehuoltopalvelun tuottamiseen liittyvää tarkkailua, seurantaa ja raportointia. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 19.10.2020 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään kuusi (6) vuotta, kuitenkin siten, että kaikki hankintasopimukset päättyvät viimeistään 28.2.2029.
Yhteisöllisen asumisen palvelut ikääntyneille
Yhteisöllinen asuminen on yksityisistä sosiaalipalveluista annetun lain 11 §:ssä tarkoitettua ilmoituksenvaraista sosiaalipalvelua. Palveluntuottaja huolehtii yhteisöllisen asumisen palvelusta. Hoivapalvelut tuotetaan kotihoidon palveluina ja tukipalveluina (myös sopimukseen perustuva alihankinta soveltuu) tilaajan Ikääntyneiden asiakasohjauksen tekemän palvelutarpeen arvioinnin mukaisesti. Yhteisölliseen asumiseen kotihoitoa tuottavalla palveluntuottajalla on oltava asianmukaiset sosiaali- ja terveydenhuollon luvat. Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus. Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat: 1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen 2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi 3. Monituottajuusmallin tukeminen 4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen 5. Hyvinvointialueen taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli
Ikäihmisten asumispalvelujen hankinta, osallistumispyyntö
Katso liite: Ikäihmisten asumispalvelujen hankinta dynaamisessa hankintajärjestelmässä
Ikääntyneiden kotihoidon palvelujen hankinta
Kotihoidolla tarkoitetaan sosiaalihuoltolain (1301/2014) mukaisen kotipalvelun 19 §:ään ja terveydenhuoltolain (1326/2010) 25 §:ään sisätyvien kotisairaanhoidon tehtävien muodostamaa kokonaisuutta. Kotihoidon tavoitteena on tukea asiakkaiden kokonaisvaltaista hyvinvointia ja mahdollisimman itsenäistä selviytymistä kotona sekä ylläpitää ja parantaa heidän fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista toimintakykyään. Kotihoito myönnetään asiakkaille palvelutarpeen ja -päätösten mukaisesti. Palveluntuottajalla tulee olla toimintaan Aluehallintoviraston ja Valviran lupa. Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus. Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat: 1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen 2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi 3. Monituottajuusmallin tukeminen 4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen 5. Kuntien taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli
Ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palveluiden hankinta
Tehostettu palveluasuminen ikäihmisille tarkoittaa sosiaalihuoltolain (1301/2014) 21 §:n mukaista asumispalvelua, joka järjestetään palvelutaloissa tai asumisyksiköissä, joissa henkilökunta on paikalla ympärivuorokauden. Palveluntuottajalla tulee olla toimintaan Aluehallintoviraston tai Valviran lupa. Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus. Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat: 1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen 2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi 3. Monituottajuusmallin tukeminen 4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen 5. Kuntien taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli
Helsingin kaupunkiympäristön toimialan taimien ja niihin liittyvien palveluiden hankinta
Tavara: Taimet Taimien tulee olla Suomen lainsäädännön ja viranomaismääräysten mukaisia sekä vastata kasvityyppi- ja kasvilajikohtaisia laatuvaatimuksia. Taimien tulee olla fenologisesti sopeutuneita Helsingin ilmasto-oloihin. Taimille asetetaan taimityyppikohtaisia vaatimuksia. Taimien lisäyslähdetieto tai vastaava niiden geneettistä laatua koskeva selvitys vaaditaan. Taimien laatu tulee varmistaa ja dokumentoida siten, että toimitettava erä vastaa laatuvaatimuksia, ja laadunvarmistuksesta on tehty asianmukainen dokumentaatio. Tarjouskilpailun voittava taimitoimittaja sitoutuu siihen, että tilaaja voi ennakkotarkastaa taimet kuva- tai videomateriaalista tai paikalla ennen taimien nostoa. Tarjouskilpailun voittava taimitoimittaja sitoutuu myös siihen, että taimierän puhtaus kasvintuhoojista voidaan tarvittaessa varmistaa ennen taimien toi-mittamista. Takuuaika on yksi kasvukausi toimituksesta. Palvelu: Taimien viljely- ja kasvatussopimukset Kasvatussopimukset tilaajan määrittelemistä lisäyslähteistä ja lisäysvaiheesta esimerkiksi pikkutaimesta istutuskokoon. Sopimusten pituus vaihtelee tapauskohtaisesti ja valmiiden taimien toimituseriä voi olla yksi tai useampi sopimuskauden aikana. Kasvatussopimuksilla hankitaan taimia kuten puita tai perennamattoja sekä erikoislajisia puuvartisia kasveja tai perennoja esimerkiksi arboretum – kohteisiin tai dynaamisiin kasviryhmiin. Palvelu: Taimet ja niihin liityvät rakentamis- ja kunnossapitopalvelut Taimien lisäksi hankitaan erilaisia taimiin liittyviä palveluita esimerkiksi istutustöitä, varusteiden asennuksia sekä takuuajan hoitotöitä. Sopimusten sisältö vaihtelee tapauskohtaisesti. Rakentamisen ja hoitotöiden palvelujen laadun tulee vastata vähintään alan yleisiä laatuvaatimuksia kuten rakentamisessa InfraRyl ja hoitotöiden osalta VHT´14 tai niiden päivitykset.
Ikääntyneiden kotihoidon palvelujen hankinta
Kotihoidolla tarkoitetaan sosiaalihuoltolain (1301/2014) mukaisen kotipalvelun 19 §:ään ja terveydenhuoltolain (1326/2010) 25 §:ään sisätyvien kotisairaanhoidon tehtävien muodostamaa kokonaisuutta. Kotihoidon tavoitteena on tukea asiakkaiden kokonaisvaltaista hyvinvointia ja mahdollisimman itsenäistä selviytymistä kotona sekä ylläpitää ja parantaa heidän fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista toimintakykyään. Kotihoito myönnetään asiakkaille palvelutarpeen ja -päätösten mukaisesti. Palveluntuottajalla tulee olla toimintaan Aluehallintoviraston ja Valviran lupa. Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus. Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat: 1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen 2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi 3. Monituottajuusmallin tukeminen 4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen 5. Kuntien taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli
Ateriakuljetukset (DPS)
Perustetaan hyvinvointialueelle omaa toimintaa täydentämään ateriakuljetusten hankintaan dynaaminen hankintajärjestelmä kolmeksi (3) vuodeksi. Hankinnan kohteena DPS:n sisällä aterioiden kuljetukset sote-valmistuskeittiöiltä yksiköihin sekä kotipalveluaterioiden kuljetukset Satakunnan hyvinvointialueelle. DPS:ään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. DPS:ään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Varsinaiset hankinnat tehdään DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. DPS:ään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset.
Ilmanvaihtolaitteiden suodattimet
Tampereen Tilapalvelut Oy pyytää hankinnasta kiinnostuneita ehdokkaita jättämään osallistumishakemuksen perustettavaan ilmanvaihtolaitteiden suodattimien hankintaa koskevaan dynaamiseen hankintajärjestelmään. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kaksivaiheinen. Ensimmäisessä vaiheessa dynaaminen hankintajärjestelmä perustetaan ja toisessa vaiheessa dynaamiseen hankintajärjestelmään sisältyvät ilmanvaihtolaitteiden suodattimet kilpailutetaan järjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla esimerkiksi sähköisellä huutokaupalla. Tarjouskilpailut tullaan järjestämään noin kaksi kertaa vuodessa. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä tehdyn hankinnan kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteet määritellään tarkemmin hankintaa koskevassa tarjouspyynnössä. Kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat voivat liittyä dynaamiseen hankintajärjestelmään koko sen keston ajan ja kaikki hankintajärjestelmään hyväksytyt ehdokkaat voivat jättää tarjouksia kilpailutuksiin. HUOM! Ilmoittautuminen järjestelmään ei sido ehdokasta eikä velvoita osallistumaan varsinaisiin kilpailutuksiin. Liittyminen on kuitenkin edellytys kilpailutuksiin osallistumiselle. Lisäksi edellytetään hankinta-asiakirjoissa edellytettyjen soveltuvuusehtojen täyttymistä.
OSALLISTUMISPYYNTÖ (DPS) Asiakkaiden- ja potilaiden palvelu- ja hoitoprosessiin liittyvä sosiaali -ja terveyden huollon työnohjaus
Ks. Liite palvelukuvaus Sopimuksen arvioitu alkamisaika on huhtikuun aikana. Tarjouspyynnöllä on kerrottu, että Dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa toistaiseksi. Määräaika kohdassa tapahtui vuosivirhe