Turvallisuus- ja aulapalvelut 2021-2025 (DPS)

Suomi | Hansel Oy
Julkaistu 7 kuukautta sitten | 8.3.2024 Alkuperäinen ilmoitus

DPS:N KOHDE:

Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (jäljempänä myös "DPS") kohteena on turvallisuus- ja aulapalveluiden tuottaminen Hansel Oy:n (jäljempänä Hansel) asiakkaille.

DPS:n kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä "DPS:n kohde".

DPS:N LUOKAT:

Dynaaminen hankintajärjestelmä on jaettu kahteen (2) toisistaan riippumattomaan luokkaan:

• Luokka 1.

• Luokka 2.

Ehdokas voi hakea kumpaankin luokkaan (1 ja 2) yhdellä osallistumishakemuksella.

Mikäli ehdokas jättää osallistumishakemuksen luokkaan 1. ja täyttää luokalle 1. asetetut vaatimukset, voidaan ehdokas hyväksyä automaattisesti luokkaan 2., mikäli ehdokas on ilmoittanut kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit" halukkuudestaan osallistua myös luokkaan 2.

DPS on voimassa 31.12.2027 saakka, ellei sitä keskeytetä aikaisemmin. Hanselilla on oikeus keskeyttää dynaaminen hankintajärjestelmä kesken sen voimassaolon. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen.

Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:n kuhunkin luokkaan hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 7.6.2021, ellei perustamisvaiheen pidennyksestä muuta johdu, ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä 31.12.2027.

Hankintasopimukset tulee tehdä ennen dynaamisen hankintajärjestelmän päättymistä. Asiakkaan hankintasopimus voidaan tehdä vain dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloaikana. Asiakkaan hankintasopimuksen pituus voi olla enintään kuusi (6) vuotta ja sen voimassaolon tulee päättyä viimeistään 31.12.2030. Hankintasopimukseen perustuvia hankintoja (tilauksia) voidaan tehdä ennen hankintasopimuksen päättymistä.

Hankintasopimukseen sovelletaan tämän dynaamisen hankintajärjestelmän sekä hankintasopimuksen ehtoja siihen saakka, kunnes Asiakas ja Toimittaja ovat täyttäneet kaikki dynaamisen hankintajärjestelmän ja hankintasopimuksen mukaiset sopimusvelvoitteensa.

DPS:N LAAJUUS:

Dynaamisen hankintajärjestelmän ennakoitu kokonaisarvo on enintään 80 000 000 euroa (ilman arvonlisäveroa).

Luokka 1. 60 - 80 %
Luokka 2. 20 - 40 %

Luvut ovat sitoumuksettomia arvioita. , Luokka 1. Ks. osallistumispyynnön liitteet "DPS:n kohde" ja "DPS:n ehdot"., Luokka 2. Ks. osallistumispyynnön liitteet "DPS:n kohde" ja "DPS:n ehdot".,

Ilmoitusnumero 2024-006639
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Kuljetuspalvelut (jätteen kuljetusta lukuun ottamatta) (60000000), Hallinnolliset palvelut (75100000), Turvallisuuspalvelut (79710000), Hälytysjärjestelmän valvonta (79711000), Vartiointipalvelut (79713000), Valvontapalvelut (79714000), Partiointipalvelut (79715000), Henkilökorttien myöntämispalvelut (79716000), Vahtimestarin palvelut (98341120)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI AX
Osoitetiedot Hansel Oy
PL 1386 00101 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Työnohjauspalvelut

Suomi | Tuomi Logistiikka Oy
Julkaistu 7 kuukautta sitten | 8.3.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Työnohjauspalvelut Tuomi Logistiikka Oy (hankintayksikkö/tilaaja) kilpailuttaa yhteishankintana Pirkanmaan hyvinvointialueelle (Pirha), Kanta-Hämeen hyvinvointialueelle (Oma Häme), Tammenlehväkeskus Oy:lle ja Akaan kaupungille työnohjauspalveluita. Työnohjauspalveluiden palvelun tilaajina toimii sopimuskaudella Pirkanmaan hyvinvointialue, Kanta-Hämeen hyvinvointialue, Tammenlehväkeskus ja Akaan kaupunki.

TYÖNOHJAUS

Työnohjauspalveluiden asiakkaina on palvelun tilaajien henkilöstö. Palvelun tilaajien henkilöstöllä on mahdollisuus resurssien puitteissa saada työnohjausta ammatillisen osaamisen kehittämiseksi ja työn jaksamisen turvaamiseksi. Työnohjauspalveluiden järjestäminen työntekijöille on myös tietyissä palveluissa työnantajan lakisääteinen velvollisuus.

Työnohjaus on työntekijän ja työn tekemisen tavan kehittämismenetelmä. Se perustuu ohjattavan oppimiseen omia kokemuksia, ajatuksia ja tunteita jäsentämällä. Tämä tapahtuu vuorovaikutuksessa työnohjaajan ja ohjattavien kanssa. Työnohjaus edellyttää kykyä ja halua sitoutua tarkastelemaan omia työskentelytapoja ja omia työhön liittyviä kokemuksia, ajatuksia ja tunteita. Työnohjaus on yleensä pitkäkestoinen prosessi (tyypillisesti 1–2 vuotta, 3–5 viikon välein), jossa pitkäkestoisuus mahdollistaa vuorovaikutuksellisen ja kokemuksellisen työskentelyn.

Työnohjaus tukee organisaation uudistamista ja toiminnan kehittämistä selkeyttämällä työtehtäviä ja -rooleja työyhteisössä. Työnohjaus edistää työn laatua sekä tuloksia muokkaamalla ammatillisia asenteita ja toimintaa työstä saadun palautteen ohjaamana. Työnohjaukseen osallistuminen mahdollistaa itsensä ja työnsä kehittämisen. Lisäksi se edistää työhyvinvoinnin kokemusta.

Hankinta on alustavasti jaettu viiteen (5) palvelutuotteeseen. Työnohjaus tapahtuu joko kahden kesken työnohjaajan kanssa (yksilötyönohjaus), ammattiryhmässä (ryhmätyönohjaus) tai moniammatillisessa työryhmässä (työyhteisötyönohjaus). Lisäksi on mahdollista järjestää myös johdon- ja esihenkilöiden työnohjausta. Tarvittaessa on mahdollisuus lyhyeen tilannetyönohjaukseen max. 5 kertaa (konsultointi- ja tilannetyönohjaus).

Palvelun tilaaja ja työnohjaaja sopivat palveluntuottamisesta lähi- ja etätyönä tapauskohtaisesti palvelun tilaajan tarpeiden mukaisesti. Lähtökohtaisesti vähintään työnohjauksen aloitus ja lopetus tuotetaan lähityönä.

HANKINTAMENETTELY

Kyseessä on sähköinen hankintamenettely (ns. dynaaminen menettely, DPS), joka on tarkoitettu hankintalain (1397/2016) luvun 12 mukaisiin hankintoihin.
Hankintamenettelyyn haetaan mukaan jättämällä osallistumishakemus Tarjouspalvelu.fi-portaalissa. Kaikki osallistumispyynnön soveltuvuus- ja vähimmäisvaatimukset täyttävät tarjoajat valitaan mukaan menettelyyn. DPS:n sisällä tilaaja julkaisee tarjouspyyntöjä, joihin vain dps:ään hyväksytty palveluntuottaja voi jättää tarjouksen. Lisätietoja hankintamenettelystä liitteessä "Hankintamenettelyn kuvaus".,

Ilmoitusnumero 2024-006613
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Henkilökohtaiseen kehittämiseen tähtäävä koulutus (80570000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Tuomi Logistiikka Oy
Särkijärvenkatu 1 33840 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Lukitusjärjestelmät ja -laitteet palveluineen 2021-2025 (DPS)

Suomi | Hansel Oy
Julkaistu 7 kuukautta sitten | 7.3.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Lukitusjärjestelmät ja -laitteet palveluineen 2021-2025 (DPS) Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (jäljempänä myös "DPS") kohteena on lukitusjärjestelmät ja -laitteet, sekä niihin liittyvien palveluiden toimittaminen Hansel Oy:n (jäljempänä Hansel) asiakkaille.

DPS:n kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "DPS:n kohde".

DPS:n kohteena ovat lukitusjärjestelmät ja -laitteet, sekä niihin liittyvien palveluiden toimittaminen.

DPS:llä voi hankkia seuraavia tuotteita:

• Elektromekaaniset lukitusjärjestelmät;
• Mekaaniset lukitusjärjestelmät;
• Lukituskomponentit;
• Edellä mainittuihin lukitusjärjestelmiin ja laitteisiin kiinteästi liittyvät ja niiden käyttötarkoitusta palvelevat lisälaitteet ja -tarvikkeet.

DPS:n kohteena olevat tuotteisiin liittyvät palvelut ovat seuraavat:

• Konsultointi- ja suunnittelupalvelu;
• Asennuspalvelut;
• Dokumentointipalvelut;
• Takuuhuolto;
• Korjaushuoltopalvelu;
• Ennakkohuoltopalvelu;
• Käyttökoulutus ja lisäkoulutus;
• Elektromekaanisen lukitusjärjestelmän pääkäyttäjäpalvelut; ja
• Avainten säilytyspalvelu ja avainten hallintapalvelu.

DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen.

DPS on voimassa 31.1.2027 saakka, ellei sitä keskeytetä aikaisemmin.

Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 1.2.2021, ellei perustamisvaiheen pidennyksestä muuta johdu, ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä 31.1.2027.

Hanselilla on oikeus keskeyttää dynaaminen hankintajärjestelmä kesken sen voimassaolon. Hankintasopimukset tulee tehdä ennen dynaamisen hankintajärjestelmän päättymistä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään 31.1.2027 saakka. Hankintasopimukseen perustuvia hankintoja (tilauksia) voidaan tehdä ennen hankintasopimuksen päättymistä. Tilauksiin perustuvat toimitukset tulee toimittaa viimeistään kuuden (6) kuukauden kuluessa hankintasopimuksen päättymisestä.

Hankintasopimus voi kuitenkin olla voimassa enintään 31.1.2035 saakka siltä osin kuin dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena oleviin tuotteisiin hankitaan tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena olevia palveluita, kuten lukitusjärjestelmän korjaushuoltopalveluita tai ennakkohuoltopalveluita. Tässä kohdassa tarkoitettujen palveluiden tuottamisesta tulee tehdä hankintasopimus ennen dynaamisen hankintajärjestelmän päättymistä.

DPS:N LAAJUUS

Dynaamisen hankintajärjestelmän ennakoitu kokonaisarvo on enintään 20 500 000 euroa (ilman arvonlisäveroa). Luku on sitoumukseton arvio.,

Ilmoitusnumero 2024-006543
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lukot, avaimet ja saranat (44520000), Lukkojen osat (44522400), Korjaus- ja huoltopalvelut (50000000), Asennuspalvelut (ohjelmistoja lukuun ottamatta) (51000000), Lukkosepänpalvelut (98395000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI AX
Osoitetiedot Hansel Oy
PL 1386 00101 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ikkunoiden ja lasipintojen puhdistus- ja pesupalvelu (DPS)

Suomi | HUS-yhtymä
Julkaistu 7 kuukautta sitten | 7.3.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Ikkunoiden ja lasipintojen puhdistus- ja pesupalvelu (DPS) HUS-Yhtymä perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän (jäljempänä DPS) Ikkunoiden (ml. erikoisikkunat) ja lasipintojen pesu- ja puhdistuspalvelun hankkimiseen. Hankittavat palvelut määritellään tarkemmin liitteessä 2. Palvelukuvaus.

Pyydämme osallistumishakemuksia ikkunoiden (ml. erikoisikkunat) ja lasipintojen pesu- ja puhdistuspalvelun dynaamiseen hankintajärjestelmään.

Hankinnan kohteena on terveydenhuollon kiinteistöjen esim. sairaaloiden, terveysasemien ikkunoiden (ml. erikoisikkunat) ja lasipintojen puhdistuspalvelut. Kyseessä on ammattimaisesti toteutettu puhdistuspalvelu, joka sisältää erilaisten ikkuna- ja lasipintojen (esim. välilasit, lasikaiteet, lasiset ns. valokuilut), sälekaihtimien, ikkunakarmien ja -puitteiden pesun sekä laatuseurannan. Erikoisikkunat edellyttävät esim. tikkaita, telineitä, henkilönostimia tai valjaita.

HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukasta palvelua.

DPS dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa 30.11.2029 saakka, ellei sitä erillisellä ilmoituksella lyhennetä tai pidennetä.

HUS arvioi osallistumispyynnön julkaisuhetkellä, että dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä julkaistaan vuosien 2024-2029 aikana noin 25 kilpailutusta. Määrä on alustava arvio, joka voi muuttua merkittävästikin kun kilpailutustarve selkeytyy myöhemmin.

HUS arvioi osallistumispyynnön julkaisuhetkellä dynaamisen hankintajärjestelmän koko keston kokonaisarvoksi noin 450 000 euroa huomioiden kaikki järjestelmässä mahdollisesti tehdyt hankinnat. Arvio on alustava ja perustuu tällä hetkellä tiedossa olevaan hankintatarpeeseen. HUS ei sitoudu mihinkään hankintamääriin tai määräostovelvoitteisiin tällä ilmoituksella.

Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Dynaaminen hankintajärjestelmä voidaan tilapäisesti sulkea dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana. Dynaamisen hankintajärjestelmän ollessa suljettuna yksittäisiä hankintoja ei voida järjestelmän sisällä tehdä.

Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Jokaisesta sisäisestä kilpailutuksesta solmitaan erillinen sopimus. Sopimuskausi määritellään sisäisessä kilpailutuksessa erikseen tapauskohtaisesti. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat.

Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2024-006496
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ikkunanpesupalvelut (90911300)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI
Osoitetiedot HUS-yhtymä
PL 445 (Uutistie 3 C, 01770 Vantaa) 00029 HUS FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Toimitilojen käyttäjäpalvelut 2021–2025 (DPS)

Suomi | Hansel Oy
Julkaistu 7 kuukautta sitten | 4.3.2024 Alkuperäinen ilmoitus

DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN KOHDE

Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (jäljempänä myös ”DPS”) kohteena on toimitilojen käyttäjäpalvelut ja niihin liittyvien lisäpalveluiden tuottaminen Hansel Oy:n (jäljempänä Hansel) asiakkaille osallistumispyynnössä määritellyillä ehdoilla asiakkaan määrittelemissä kohteissa ja tiloissa.

DPS:n kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.

DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN LUOKAT

Dynaaminen hankintajärjestelmä on jaettu kolmeen (3) toisistaan riippumattomaan luokkaan. Luokat sisältävät alla mainitut palveluyhdistelmät lisäpalveluineen:

- Luokka 1. Siivouspalvelut ja Turvallisuus- ja aulapalvelut
- Luokka 2. Siivouspalvelut ja Ateriapalvelun avustavat tehtävät
- Luokka 3. Toimitilojen lisäpalvelut.

Ehdokas voi hakea yhteen tai useampaan luokkaan yhdellä osallistumishakemuksella. Selvyyden vuoksi todetaan, että ehdokkaan tulee toimittaa kuhunkin hakemaansa luokkaan edellytetyt ehdokkaan soveltuvuutta ja osallistumispyynnön mukaisuutta osoittavat liitteet ja selvitykset.

DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN KESTO

DPS on voimassa 31.12.2027 saakka, ellei sitä keskeytetä aikaisemmin. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen.

Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:n kuhunkin luokkaan hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n luokkakohtaisilla sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 18.06.2021, ellei perustamisvaiheen pidennyksestä muuta johdu, ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä.

Hanselilla on oikeus keskeyttää dynaaminen hankintajärjestelmä kesken sen voimassaolon., Luokka 1: Siivouspalvelut ja Turvallisuus- ja aulapalvelut Katso osallistumispyynnön liitteet:
- DPS kohde - Luokka 1 (Siivouspalvelut ja Turvallisuus- ja aulapalvelut)
- DPS ehdot - Luokka 1 (Siivouspalvelut ja Turvallisuus- ja aulapalvelut), Luokka 2: Siivouspalvelut ja Ateriapalvelun avustavat tehtävät Katso osallistumispyynnön liitteet:
- DPS kohde - Luokka 2 (Siivouspalvelut ja Ateriapalvelun avustavat tehtävät)
- DPS ehdot - Luokka 2 (Siivouspalvelut ja Ateriapalvelun avustavat tehtävät), Luokka 3: Toimitilojen lisäpalvelut Katso osallistumispyynnön liitteet:
- DPS kohde - Luokka 3 (Toimitilojen lisäpalvelut)
- DPS ehdot - Luokka 3 (Toimitilojen lisäpalvelut),

Ilmoitusnumero 2024-006319
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ateriapalvelut (55520000), Kuljetuspalvelut (jätteen kuljetusta lukuun ottamatta) (60000000), Hallinnolliset palvelut (75100000), Hälytysjärjestelmän valvonta (79711000), Vartiointipalvelut (79713000), Valvontapalvelut (79714000), Partiointipalvelut (79715000), Henkilökorttien myöntämispalvelut (79716000), Jätteiden poiskuljetus ja käsittely (90510000), Puhdistus- ja puhtaanapitopalvelut (90900000), Siivous- ja puhdistuspalvelut (90910000), Pesu- ja kuivapesupalvelut (98310000), Vahtimestarin palvelut (98341120)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Hansel Oy
PL 1386 00101 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Erikoislääkäripalvelut

Suomi | Tuomi Logistiikka Oy
Julkaistu 7 kuukautta sitten | 3.3.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Tuomi Logistiikka Oy perustaa Tays Kehitysyhtiö Oy:n (2981181-9) toimeksiannosta Pirkanmaan hyvinvointialueen, Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen ja Kanta-Hämeen hyvinvointialueen käyttöön dynaamisen hankintajärjestelmän kaltaisen menettelyn, jossa hankinnan kohteena on erikoislääkärityövoiman vuokraus.

Kyseessä on sähköinen hankintamenettely, joka on hankintayksikön suunnitelema hankintalain (1397/2016) luvun 12 mukaisiin hankintoihin. Järjestelmä perustetaan dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kaltaisena menettelynä. Tämä on hankintaa koskeva osallistumispyyntö. Tarkemmin hankintamenettely on kuvattu liitteessä 1 "Hankintamenettelyn kuvaus".

Mahdollisia hankintajärjestelmässä kilpailutettavien palveluiden piiriin kuuluvia erikoisaloja ovat muun muassa:
- Akuuttilääketiede, ensihoito/päivystys
- Anestesologia
- Endokrinologia
- Gastroenterologia
- Geriatria
- Naistentaudit ja synnytykset
- Hematologia
- Keuhkosairaudet
- Kliininen fysiologia ja isotooppilääketiede
- Kliininen neurofysiologia
- Lastenkirurgia
- Lastenneurologia
- Nefrologia
- Psykiatria
- Lastenpsykiatria
- Nuorisopsykiatria
- Radiologia
- Reumatologia
- Suu- ja leukakirurgia
- Kliininen hammashoito
- Oikomishoito

Edellä mainittujen erikoisalojen lisäksi tilaajat voivat hankkia myös muiden alojen erikoislääkärityövoiman vuokrausta. Tarkemmin hankinnan kohde on kuvattu osallistumispyynnön liitteessä 2 "Hankinnan kohteen kuvaus".

Hankintajärjestelmä on jaettu osa-alueisiin mahdollisten hankintamuotojen mukaan:
- Osa-alue 1: Yksilöity hankinta
- Osa-alue 2: Jatkuva palvelukapasiteetti

Hankintajärjestelmään haetaan mukaan jättämällä osallistumishakemus. Hakeminen tehdään osa-alueittain. Osa-alueet pitävät sisällään useita eri kohderyhmiä, joiden välillä osatarjoukset on sallittu myöhemmin julkaistavan tarjouspyynnön mukaisesti., Osa-alue 1: Yksilöity hankinta Osa-alue sisältää erikoislääkärityövoiman vuokrausta muun muassa seuraavilta erikoisaloilta:
- Akuuttilääketiede, ensihoito/päivystys
- Anestesologia
- Endokrinologia
- Gastroenterologia
- Geriatria
- Naistentaudit ja synnytykset
- Hematologia
- Keuhkosairaudet
- Kliininen fysiologia ja isotooppilääketiede
- Kliininen neurofysiologia
- Lastenkirurgia
- Lastenneurologia
- Nefrologia
- Psykiatria
- Lastenpsykiatria
- Nuorisopsykiatria
- Radiologia
- Reumatologia
- Suu- ja leukakirurgia
- Kliininen hammashoito
- Oikomishoito

Erikoisalat tarkennetaan hankintajärjestelmän sisäisessä kilpailutuksessa. Osa-alueeseen hakeutuvan ehdokkaan ei tarvitse tarjota kaikkia yllä mainittuja erikoisaloja kaikilla yllä mainituilla alueilla. Ehdokas voi valita sisäisen kilpailutuksen yhteydessä kohderyhmät, joita tarjoaa.

Osa-alueessa tehdään sisäisiä kilpailutuksia esimerkiksi ns. tilauskohtaisesti tai kausikohtaisesti yksittäisille tilaajille tai tilaajan toimipisteille.

Tarkemmin hankintamenettely osa-alueen 1 osalta on kuvattu osallistumispyynnön liitteessä 1 "Hankintamenettelyn kuvaus"., Osa-alue 2: Jatkuva palvelukapasiteetti Osa-alue sisältää erikoislääkärityövoiman vuokrausta muun muassa seuraavilta erikoisaloilta:
- Akuuttilääketiede, ensihoito/päivystys
- Anestesologia
- Endokrinologia
- Gastroenterologia
- Geriatria
- Naistentaudit ja synnytykset
- Hematologia
- Keuhkosairaudet
- Kliininen fysiologia ja isotooppilääketiede
- Kliininen neurofysiologia
- Lastenkirurgia
- Lastenneurologia
- Nefrologia
- Psykiatria
- Lastenpsykiatria
- Nuorisopsykiatria
- Radiologia
- Reumatologia
- Suu- ja leukakirurgia
- Kliininen hammashoito
- Oikomishoito

Erikoisalat tarkennetaan hankintajärjestelmän sisäisessä kilpailutuksessa. Osa-alueeseen hakeutuvan ehdokkaan ei tarvitse tarjota kaikkia yllä mainittuja erikoisaloja kaikilla yllä mainituilla alueilla. Ehdokas voi valita sisäisen kilpailutuksen yhteydessä kohderyhmät, joita tarjoaa.

Osa-alueen sisäisessä kilpailutuksessa muodostetaan kaikille tilaajille yhteinen useat, esimerkiksi yllä mainitut erikoisalat kattava puitejärjestely, jossa palvelua hankitaan etusijajärjestyksellä tai muulla tavalla, jonka ehdot vahvistetaan sisäisessä tarjouspyynnössä.

Tarkemmin hankintamenettely osa-alueen 2 osalta on kuvattu osallistumispyynnön liitteessä 1 "Hankintamenettelyn kuvaus".,

Ilmoitusnumero 2024-006297
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Terveyspalvelut (85100000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI194 FI197 FI1C2
Osoitetiedot Tuomi Logistiikka Oy
Särkijärvenkatu 1 33840 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Siivouspalvelut 2021–2025

Suomi | Hansel Oy
Julkaistu 7 kuukautta sitten | 2.3.2024 Alkuperäinen ilmoitus

DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN KOHDE

Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (jäljempänä myös ”DPS”) kohteena on siivouspalveluiden ja palveluun liittyvien lisäpalveluiden tuottaminen Hansel Oy:n (jäljempänä Hansel) asiakkaille osallistumispyynnössä määritellyillä ehdoilla asiakkaan määrittelemissä kohteissa ja tiloissa.

Siivouspalvelut sisältävät:
• ylläpito- ja perussiivoukset
• siivouspalveluihin välittömästi liittyvien ja/tai prosessia tukevien lisäpalveluiden hankinnan
• siivoustehtävään liittyvien tarvittavien tavaroiden ja palvelujen hankinnan sekä jakelun
• erikseen tilattava ylläpito- ja perussiivous

DPS:n kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä A "Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde”.

DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN LUOKAT

Dynaaminen hankintajärjestelmä on jaettu kahteen (2) toisistaan riippumattomaan luokkaan. Luokat sisältävät samat palvelut, mutta niiden soveltuvuusvaatimukset eroavat toisistaan.

Luokat ovat:
- Luokka 1
- Luokka 2.

Ehdokas voi hakea molempiin luokkiin yhdellä hakemuksella. Selvyyden vuoksi todetaan, että ehdokkaan tulee toimittaa kuhunkin hakemaansa luokkaan edellytetyt ehdokkaan soveltuvuutta ja osallistumishakemuspyynnön mukaisuutta osoittavat liitteet ja selvitykset. Mikäli ehdokas jättää osallistumishakemuksen luokkaan 1 ja täyttää luokalle 1 asetetut vaatimukset, voidaan ehdokas hyväksyä automaattisesti myös luokkaan 2, mikäli ehdokas on ilmoittanut kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit" halukkuudestaan osallistua molempiin luokkiin 1 ja 2.

DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN KESTO

DPS on voimassa 31.12.2027 saakka, ellei sitä keskeytetä aikaisemmin. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen.

Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:n kuhunkin luokkaan hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 24.5.2021, ellei perustamisvaiheen pidennyksestä muuta johdu, ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä 31.12.2027.

Hankintasopimukset tulee tehdä ennen dynaamisen hankintajärjestelmän päättymistä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään 31.12.2030 saakka. Hankintasopimukseen perustuvia hankintoja (tilauksia) voidaan tehdä hankintasopimuksen päättymiseen saakka.

Hanselilla on oikeus keskeyttää dynaaminen hankintajärjestelmä kesken sen voimassaolon., Luokka 1 Katso osallistumispyynnön liitteet:
- A. "Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde"
- B. "Dynaamisen hankintajärjestelmän ehdot"., Luokka 2 Katso osallistumispyynnön liitteet:
- A. "Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde"
- B. "Dynaamisen hankintajärjestelmän ehdot".,

Ilmoitusnumero 2024-006259
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ateriapalvelut (55520000), Puhdistus- ja puhtaanapitopalvelut (90900000), Siivous- ja puhdistuspalvelut (90910000), Pesu- ja kuivapesupalvelut (98310000), Vahtimestarin palvelut (98341120)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Hansel Oy
PL 1386 00101 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Lasten ja perheiden palvelut

Suomi | Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue
Julkaistu 7 kuukautta sitten | 1.3.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena on Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukaisten lasten ja perheiden palvelut.

Palveluntuottajarekisterin kohde ja ehdot on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteessä Palveluntuottajarekisterin periaatteet.

Hankinnan kohteena palveluntuottajarekisterissä on:

LUOKKA 1 Sosiaalihuollon lapsi- ja perhepalvelut
• Lapsiperheiden kotipalvelu
• Perhetyö
• Ammatillinen tukihenkilötoiminta
• Lapsen ja vanhemman välisen tapaamisen valvonta ja valvottu vaihto
• Tukiperheiden valmennus ja tuen kokonaisuus
• Kasvatus- ja perheneuvonta

LUOKKA 2 Lastensuojelun avopalvelut
• Tehostettu perhetyö
• Perhekuntoutus

LUOKKA 3 Ammatilliset perhekotipalvelut
• Sijaishuollon palvelut ammatillisessa perhekodissa

LUOKKA 4 Lastensuojelulaitosten palvelut
• Laitosperhekuntoutus
• Lastensuojelulaitospalvelut
• Erityisen huolenpidon palvelut

LUOKKA 5 Perhehoito
• Perhehoidon rekrytointi, valmennus ja tuki

LUOKKA 6 Edunvalvonta
• Lastensuojelun edunvalvonta

LUOKKA 7 Lähisuhdeväkivaltatyön palvelut
• Tuki perhe- ja lähisuhdeväkivallan osapuolille

APUA OSALLISTUMISHAKEMUKSEN TEKEMISEEN

Apua osallistumishakemuksen tekemiseen saat puhelimitse tarvittaessa Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien hankintaneuvojalta juha.vayrynen@yrittajat.fi / 040 534 3932 tai Keski-Suomen Yrittäjien hankintaneuvojalta veli.puttonen@yrittajat.fi / 0500 646 793.

Mikäli tarvitset teknistä apua Tarjouspalvelu-portaalin käytössä, ota yhteyttä Tarjouspalvelun tukeen puhelimitse 020 766 1075., LUOKKA 1 Sosiaalihuollon lapsi- ja perhepalvelut Luokka 1 Sosiaalihuollon lapsi- ja perhepalvelut pitää sisällään seuraavat palvelut:

• Lapsiperheiden kotipalvelu
• Perhetyö
• Ammatillinen tukihenkilötoiminta
• Lapsen ja vanhemman välisen tapaamisen valvonta ja valvottu vaihto
• Tukiperheiden valmennus ja tuen kokonaisuus
• Kasvatus- ja perheneuvonta

Palveluiden lyhyet kuvaukset löytyvät liitteestä "Palveluntuottajarekisterin periaatteet" kohdasta 2. Palveluntuottajarekisterin kohde ja rakenne.

Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin kunkin palveluntuottajarekisterin sisäisen tarjouspyynnön liitteenä olevassa palvelukuvauksessa., LUOKKA 2 Lastensuojelun avopalvelut Luokka 2 Lastensuojelun avopalvelut pitää sisällään seuraavat palvelut:

• Tehostettu perhetyö
• Perhekuntoutus

Palveluiden lyhyet kuvaukset löytyvät liitteestä "Palveluntuottajarekisterin periaatteet" kohdasta 2. Palveluntuottajarekisterin kohde ja rakenne.

Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin kunkin palveluntuottajarekisterin sisäisen tarjouspyynnön liitteenä olevassa palvelukuvauksessa., LUOKKA 3 Ammatilliset perhekotipalvelut Luokka 3 Ammatilliset perhekotipalvelut pitää sisällään seuraavat palvelut:

• Sijaishuollon palvelut ammatillisessa perhekodissa

Palveluiden lyhyet kuvaukset löytyvät liitteestä "Palveluntuottajarekisterin periaatteet" kohdasta 2. Palveluntuottajarekisterin kohde ja rakenne.

Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin kunkin palveluntuottajarekisterin sisäisen tarjouspyynnön liitteenä olevassa palvelukuvauksessa., LUOKKA 4 Lastensuojelulaitosten palvelut Luokka 4 Lastensuojelulaitosten palvelut pitää sisällään seuraavat palvelut:

• Laitosperhekuntoutus
• Lastensuojelulaitospalvelut
• Erityisen huolenpidon palvelut

Palveluiden lyhyet kuvaukset löytyvät liitteestä "Palveluntuottajarekisterin periaatteet" kohdasta 2. Palveluntuottajarekisterin kohde ja rakenne.

Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin kunkin palveluntuottajarekisterin sisäisen tarjouspyynnön liitteenä olevassa palvelukuvauksessa., LUOKKA 5 Perhehoito Luokka 5 Perhehoito pitää sisällään seuraavat palvelut:

• Perhehoidon rekrytointi, valmennus ja tuki

Palveluiden lyhyet kuvaukset löytyvät liitteestä "Palveluntuottajarekisterin periaatteet" kohdasta 2. Palveluntuottajarekisterin kohde ja rakenne.

Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin kunkin palveluntuottajarekisterin sisäisen tarjouspyynnön liitteenä olevassa palvelukuvauksessa., LUOKKA 6 Edunvalvonta Luokka 6 Edunvalvonta pitää sisällään seuraavat palvelut:

• Lastensuojelun edunvalvonta

Palveluiden lyhyet kuvaukset löytyvät liitteestä "Palveluntuottajarekisterin periaatteet" kohdasta 2. Palveluntuottajarekisterin kohde ja rakenne.

Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin kunkin palveluntuottajarekisterin sisäisen tarjouspyynnön liitteenä olevassa palvelukuvauksessa., LUOKKA 7 Lähisuhdeväkivaltatyön palvelut Luokka 7 Lähisuhdeväkivaltatyön palvelut pitää sisällään seuraavat palvelut:

• Tuki perhe- ja lähisuhdeväkivallan osapuolille

Palveluiden lyhyet kuvaukset löytyvät liitteestä "Palveluntuottajarekisterin periaatteet" kohdasta 2. Palveluntuottajarekisterin kohde ja rakenne.

Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin kunkin palveluntuottajarekisterin sisäisen tarjouspyynnön liitteenä olevassa palvelukuvauksessa., LUOKKA 8 Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin palveluntuottajarekisterin voimassaoloaikana.

Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta., LUOKKA 9 Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin palveluntuottajarekisterin voimassaoloaikana.

Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta., LUOKKA 10 Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin palveluntuottajarekisterin voimassaoloaikana.

Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta., LUOKKA 11 Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin palveluntuottajarekisterin voimassaoloaikana.

Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta.,

Ilmoitusnumero 2024-006181
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Sosiaalityö ja siihen liittyvät palvelut (85300000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue
PL 10 90029 POHDE FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tietoliikenneliittymät ja niihin liittyvät palvelut

Suomi | 2M-IT Oy
Julkaistu 7 kuukautta sitten | 22.2.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Tietoliikenneliittymät ja niihin liittyvät palvelut 2M-IT Oy perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän, jonka avulla voidaan hankkia tässä osallistumispyynnössä ja sen liitteissä kuvattuja tietoliikenneliittymiä ja niihin liittyviä palveluita. Hankintayksikkö kilpailuttaa tarvitsemansa palvelut itselleen ja osaksi omaa palvelutuotantoaan DPS:n sisäisinä hankintoina, joita koskevissa tarjouspyynnöissä täsmennetään ja kuvataan tarkemmin kukin yksittäinen hankintatarve.

DPS:n kohteena pääasiassa ovat:

- Kiinteät liittymät
- Mobiililaajakaistaliittymät
- Asiantuntijapalvelut
- Palvelunhallinta

Toimittajan tulee huomioida, että tullessaan hyväksytyksi dynaamiseen hankintajärjestelmään, toimittaja on velvollinen allekirjoittamaan hankintailmoituksen liitteenä olevan salassapitositoumuksen.,

Ilmoitusnumero 2024-005851
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI
Osoitetiedot 2M-IT Oy
Joukahaisenkatu 9 B 20520 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Turvakalusteet 2021-2025 (DPS)

Suomi | Hansel Oy
Julkaistu 7 kuukautta sitten | 15.2.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Turvakalusteet 2021-2025 (DPS) DPS:n kohteena ovat turvakalusteet ja niihin liittyvät palvelut. DPS:llä hankittavia turvakalusteita ovat:

• Kassa-, paloturva- ja avainkaapit
• Turvaovet
• Asekaapit
• Holvit
• Holvinovet
• Palosuojatut arkistolaatiskostot
• Dataturvakaapit
• Vaate- ja lokerokaapit
• Edellä mainittuihin tuotteisiin liittyvät lisätarvikkeet ja -laitteet.

DPS:llä hankittavia tuotteisiin liittyviä palveluita ovat seuraavat:

• Konsultointi- ja suunnittelupalvelu
• Asennuspalvelu
• Takuuhuoltopalvelu
• Ennakko- ja korjaushuoltopalvelu sekä korjaustyö
• Vanhan tuotteen noutopalvelu
• Kierrätyspalvelu
• Koulutus- ja lisäkoulutus

DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen.

DPS on voimassa 1.1.2027 saakka, ellei sitä keskeytetä aikaisemmin.

Hanselin asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 4.1.2021, ellei perustamisvaiheen pidennyksestä muuta johdu, ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä 1.1.2027.

Hanselilla on oikeus keskeyttää dynaaminen hankintajärjestelmä kesken sen voimassaolon. Hankintasopimukset tulee tehdä ennen dynaamisen hankintajärjestelmän päättymistä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään 1.1.2027 saakka. Hankintasopimukseen perustuvia hankintoja (tilauksia) voidaan tehdä hankintasopimuksen päättymiseen saakka. Tilauksiin perustuvat toimitukset tulee toimittaa viimeistään kuuden (6) kuukauden kuluessa hankintasopimuksen päättymisestä.

Hankintasopimus voi olla voimassa enintään kymmenen (10) vuotta dynaamisen hankintajärjestelmän päättymisestä siltä osin kuin dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena oleviin tuotteisiin hankitaan tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena olevia palveluita.,

Ilmoitusnumero 2024-005502
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Valvonta- ja turvajärjestelmät ja -laitteet (35120000), Panssaroidut tai vahvistetut kassakaapit, lippaat ja ovet (44421000), Korjaus- ja huoltopalvelut (50000000), Asennuspalvelut (ohjelmistoja lukuun ottamatta) (51000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI AX
Osoitetiedot Hansel Oy
PL 1386 00101 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palveluiden hankinta

Suomi | Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Julkaistu 7 kuukautta sitten | 12.2.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palveluiden hankinta Tehostettu palveluasuminen ikäihmisille tarkoittaa sosiaalihuoltolain (1301/2014) 21 §:n mukaista asumispalvelua, joka järjestetään palvelutaloissa tai asumisyksiköissä, joissa henkilökunta on paikalla ympärivuorokauden.

Palveluntuottajalla tulee olla toimintaan Aluehallintoviraston tai Valviran lupa.

Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus.

Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat:

1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen
2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi
3. Monituottajuusmallin tukeminen
4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen
5. Kuntien taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli,

Ilmoitusnumero 2024-005321
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Terveyspalvelut ja sosiaalitoimen palvelut (85000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1C3
Osoitetiedot Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Keskussairaalankatu 7 15850 Lahti FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ulkomailta rekrytoinnin palvelut dynaaminen hankintajärjestelmä (DPS)

Suomi | Helsingin kaupunki
Julkaistu 8 kuukautta sitten | 9.2.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Ulkomailta rekrytoinnin palvelut dynaaminen hankintajärjestelmä (DPS) Helsingin kaupunki pyytää osallistumishakemuksia ulkomailta rekrytoinnin palvelut dynaamiseen hankintajärjestelmään. Hankintailmoituksella perustetaan dynaaminen hankintajärjestelmä. Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytään kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Järjestelmään ilmoittautuminen ei sido ehdokasta. Ehdokas voi valita, mihin järjestelmän sisällä järjestettäviin kilpailutuksiin osallistuu. Dynaamiseen hankintajärjestelmään (DPS) voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan.

Dynaamisen hankintajärjestelmän ulkomailta rekrytoinnin palveluiden kohteena ovat mm. ryhmien ja yksittäisten työntekijöiden rekrytoinnit, työnhakijan soveltuvuuteen liittyvät selvitykset ja tarkastukset sekä lähtömaakoulutukset, ulkomailta rekrytoitavien työntekijöiden lupaprosessien edistäminen ja matkajärjestelyt, asettautumispalvelut, viranomaisasioinnissa ja arjessa avustamiset, kotoutumisen tuki, ulkomailta rekrytoinnin kehittäminen ja valmennus vastaanottavalle työyhteisölle. Hankinnan kohde on kuvattu laajemmin liitteessä Palvelukuvaus.

Dynaaminen hankintajärjestelmä on kaksivaiheinen. Ensimmäisessä vaiheessa palveluntuottajat hakeutuvat hankintajärjestelmään jättämällä osallistumishakemuksen. Toisessa vaiheessa Helsingin kaupungin toimialat ja liikelaitokset voivat hankkia ulkomailta rekrytoinnin palveluita nyt perustettavan dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisinä kilpailutuksina.

Tämä dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa neljä (4) vuotta 2024-2028.,

Ilmoitusnumero 2024-005227
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Liike-elämän palvelut: laki, markkinointi, neuvonta, työhönotto, painatus ja turvallisuus (79000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi
Osoitetiedot Helsingin kaupunki
PL 700 00099 Helsingin kaupunki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ikääntyneiden ympärivuorokautisen palveluasumisen hankinta

Suomi | Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Julkaistu 8 kuukautta sitten | 29.1.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Ikääntyneiden ympärivuorokautisen palveluasumisen hankinta Hankinta on kuvattu tarkemmin tämän ilmoittautumispyynnön liitteillä.,

Ilmoitusnumero 2024-004725
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Terveyspalvelut ja sosiaalitoimen palvelut (85000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi
Osoitetiedot Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Tekniikantie 15 02070 Espoon Kaupunki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Sydänläpät, sydänkanyylit, tahdistinlaitteet, elektrofysiologiset tarvikkeet sekä muut sydäntarvikkeet DPS

Suomi | HUS-yhtymä
Julkaistu 8 kuukautta sitten | 27.1.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Sydänläpät, sydänkanyylit, tahdistinlaitteet, elektrofysiologiset tarvikkeet sekä muut sydäntarvikkeet DPS HUS-yhtymä perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän (jäljempänä DPS) sydäntarvikkeiden hankkimiseen. Otsikon mukaiset tuotteet on lueteltu tarkemmin alla. Hankittavat tuotteet määritellään tarkemmin kussakin dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisessä kilpailutuksessa. Pyydämme osallistumishakemuksia dynaamiseen hankintajärjestelmään. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit. Dynaamiseen hankintajärjestelmään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Järjestelmästä hankitaan erilaisia sydäntarvikkeista pääsääntöisesti erikoissairaanhoidon käyttöön. Hankittaviin tuoteryhmiin kuuluvat muun muassa: - sydänläpät - sydänkanyylit - TAVI-läpät - tahdistinlaitteet ja tahdistinjohdot - elektrofysiologiset tarvikkeet - lyövän sydämen leikkaustarvikkeet - sydänläpän korjaustarvikkeet - muut sydäntarvikkeet pl. invasiiviset kardiologiset tarvikkeet Yllä olevassa listassa on ylätasolla kuvattu dynaamisen hankintajärjestelmän tuoteryhmät ja kuvattujen tuoteryhmien sisään kuuluu myös muita tuoteryhmään kuuluvia tarvikkeita. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Sopimuskausi määritellään sisäisessä kilpailutuksessa erikseen tapauskohtaisesti. HUS varaa mahdollisuuden käyttää dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa kaupintavarastoa. Osallistujan tulee perustaa kaupintavarasto, jos se tarjoaa dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisessä kilpailutuksessa sellaiseen osa-alueeseen tai tuoteryhmään, jossa kaupintavarastoa edellytetään. Kaupintavarastoa on tarkoitus käyttää sellaisissa sisäisissä kilpailutuksissa tai sisäisten kilpailutusten osa-alueissa tai tuoteryhmissä, joissa se on tarkoituksenmukaista. Kaupintavarastosopimusluonnos on osallistumispyynnön liitteenä. Kaupintavarasto tarkoittaa tässä tapauksessa sopimustoimittajan ylläpitämää varastoa sijoitettuna Tilaajan toimitiloihin. Tilaaja määrittelee kaupintavaraston sopivan koon ja valikoiman ottaen huomioon toimitusajan ja kulutuksen. HUS varaa mahdollisuuden pyytää dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa optiona lisäarvopalvelua, jonka tavoitteena voi olla mm. saatavuuden varmistaminen, hoitotyön laadun parantaminen sekä osaamisen syventäminen täydentävillä koulutuksilla. HUSilla on oikeus tarvittaessa hankkia tuotteita myös dynaamisen hankintajärjestelmän ulkopuolella esimerkiksi erillisten kilpailutusten, suorahankintojen tai voimassa olevien sopimustensa perusteella. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan potilaiden hoitoa. HUSin lisäksi hankintajärjestelmän kautta kilpailutettavia tuotteita voidaan hankkia myös mukana oleville hyvinvointialueille (Kymenlaakson hyvinvointialue, Etelä-Karjalan hyvinvointialue, Päijät-Hämeen hyvinvointialue tai Uudenmaan alueen hyvinvointialueet). Mukana olevat hyvinvointialueet määritellään jokaisen hankintajärjestelmän sisäisen kilpailutuksen osalta erikseen. Dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa 30.1.2029 saakka, ellei sitä erillisellä ilmoituksella lyhennetä tai pidennetä. HUS arvioi osallistumispyynnön julkaisuhetkellä, että dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä julkaistaan vuosien 2024-2029 aikana noin 10 kilpailutusta. Määrä on alustava arvio, joka voi muuttua merkittävästikin, kun kilpailutustarve ja tuotteiden ryhmittely selkeytyy myöhemmin. HUS arvioi osallistumispyynnön julkaisuhetkellä dynaamisen hankintajärjestelmän koko keston kokonaisarvoksi enintään 75 000 000 euroa huomioiden kaikki järjestelmässä mahdollisesti tehdyt hankinnat. Arvio on alustava ja perustuu tällä hetkellä tiedossa olevaan hankintatarpeeseen. HUS ei sitoudu mihinkään hankintamääriin tai määräostovelvoitteisiin tällä ilmoituksella. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2024-004692
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet (33100000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi
Osoitetiedot HUS-yhtymä
PL 445 (Uutistie 3 C, 01770 Vantaa) 00029 HUS FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Teknisen toimialan RAKENNUSTÖIDEN toimittajarekisteri

Suomi | Porin kaupunki / tekninen toimiala
Julkaistu 9 kuukautta sitten | 6.1.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Pyydämme Teiltä tarjousta Porin kaupungin teknisen toimialan sekä muiden hankinnassa mukana olevien tahojen teettämistä rakennustöistä/talotekniikkatöistä laskutustyönä ajalla 1.1.2024 – 31.12.2025 sekä mahdolliset optiovuodet 1+1. Porin kaupungin tekninen toimiala teettää rakennustöitä/talotekniikkatöitä yksikköhintaveloituksella kaupungin erikokoisiin julkisiin rakennushankkeisiin ja muihin tarkoituksiin. Töitä hankitaan tarpeen mukaan tilauksesta, työnjohdon antamien ohjeiden ja määräysten perusteella. Tarjoukset annetaan yksikköhintoina (tuntiveloitus tai muu määritelty) määräajaksi. Toimeksiantoja ei yksilöidä. Hankinta toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä (jatkossa toimittajarekisteri), joka tarkoittaa tilaajan itsensä suunnittelemaa, hankintalain periaatteiden mukaista, puitejärjestelyn kaltaista menettelyä, hankinnan kohteena olevien palveluiden hankkimiseen. Hankinnassa noudatetaan lakia julkisista hankinnoista (1397/2016) sekä rakennusurakan yleisiä sopimusehtoja (YSE 1998). ASBESTITYÖT Katso kohta II.1.4. KOSTEUSVAURIOTYÖT Katso kohta II.1.4. PIENET PURKUTYÖT Katso kohta II.1.4. PIENET RAKENNUSTEKNISET TYÖT Katso kohta II.1.4. GRAFFITINSUOJAUS- JA POISTOTYÖT Katso kohta II.1.4. PELTITYÖT Katso kohta II.1.4. LUMENPUDOTUSTYÖT Katso kohta II.1.4. ALAKATTOTYÖT Katso kohta II.1.4. MAALAUS- JA TASOITETYÖT Katso kohta II.1.4. MUURAUSTYÖT Katso kohta II.1.4. MATTOTYÖT Katso kohta II.1.4. TIMANTTIPORAUS JA -SAHAUS Katso kohta II.1.4. EPOKSI- JA MASSALATTIA TYÖT Katso kohta II.1.4. PUMPPUTASOITETYÖT Katso kohta II.1.4. PINTABETONITYÖT Katso kohta II.1.4. VESIKATON VEDENERISTEET SEKÄ PERUSTUSTEN VEDEN- JA KOSTEUDENERISTYKSET Katso kohta II.1.4. METALLIRAKENNETYÖT, METALLIOVI, -IKKUNA, -LASISEINÄ SEKÄ METALLIKAITEET Katso kohta II.1.4. TERÄSRAKENNETYÖT, HINNAT MATKA-AIKOINEEN JA -KULUINEEN Katso kohta II.1.4. RAKENNUSSIIVOS Katso kohta II.1.4. IRTAIMISTOPUHDISTUS Katso kohta II.1.4. LAATOITUSTYÖT Katso kohta II.1.4. TELINETYÖT Katso kohta II.1.4.

Ilmoitusnumero 2024-140720
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Sisäkattojen asennustyöt (45421146), Ovien ja ikkunoiden metallityöt (45421160), Lattianpäällystys- ja seinänverhoilutyöt (45430000), Maalaus- ja lasitustyöt (45440000), Muut rakennusten lopputyöt (45450000), Korjaus- ja huoltopalvelut (50000000), Rakennustyöt (45000000), Graffitien poistopalvelut (90690000), Purkutyöt, rakennustyömaan valmistelu- ja raivaustyöt (45111000), Pelti- ja kourutyöt (45261300), Rakennustelinetyöt (45262100), Betonityöt (45262300), Teräsrakennetyöt (45262400), Muuraustyöt (45262522), Asbestin poistotyöt (45262660), Eristystyöt (45320000), Rakennusten lopputyöt (45400000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI196 FI19
Osoitetiedot Porin kaupunki / tekninen toimiala
PL 121 28101 Pori FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Teknisen toimialan TALOTEKNIIKKATÖIDEN toimittajarekisteri

Suomi | Porin kaupunki / tekninen toimiala
Julkaistu 9 kuukautta sitten | 6.1.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Pyydämme Teiltä tarjousta Porin kaupungin teknisen toimialan sekä muiden hankinnassa mukana olevien tahojen teettämistä rakennustöistä/talotekniikkatöistä laskutustyönä ajalla 1.1.2024 – 31.12.2025 sekä mahdolliset optiovuodet 1+1. Porin kaupungin tekninen toimiala teettää rakennustöitä/talotekniikkatöitä yksikköhintaveloituksella kaupungin erikokoisiin julkisiin rakennushankkeisiin ja muihin tarkoituksiin. Töitä hankitaan tarpeen mukaan tilauksesta, työnjohdon antamien ohjeiden ja määräysten perusteella. Tarjoukset annetaan yksikköhintoina (tuntiveloitus tai muu määritelty) määräajaksi. Toimeksiantoja ei yksilöidä. Hankinta toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä (jatkossa toimittajarekisteri), joka tarkoittaa tilaajan itsensä suunnittelemaa, hankintalain periaatteiden mukaista, puitejärjestelyn kaltaista menettelyä, hankinnan kohteena olevien palveluiden hankkimiseen. Hankinnassa noudatetaan lakia julkisista hankinnoista (1397/2016) sekä rakennusurakan yleisiä sopimusehtoja (YSE 1998). TALOTEKNIIKAN ERISTYSTYÖT Katso kohta II.1.4. AUTOMATIIKKATYÖT Katso kohta II.1.4. PUTKITYÖT Katso kohta II.1.4. ILMANVAIHTOTYÖT Katso kohta II.1.4. ILMANVAIHDON NUOHOUSTYÖT Katso kohta II.1.4. KYLMÄLAITETYÖT Katso kohta II.1.4. SÄHKÖTYÖT Katso kohta II.1.4. LAITOSKEITTIÖHUOLLOT Katso kohta II.1.4. ÖLJYPOLTIN HUOLLOT/KORJAUKSET Katso kohta II.1.4. MURTOHÄLYTYSLAITTEIDEN KORJAUSET JA HUOLLOT Katso kohta II.1.4. TURVAKUULUTUS JA YLEISÄÄNENTOISTO Katso kohta II.1.4. PALOILMOITINLAITEHUOLLOT JA -KORJAUKSET Katso kohta II.1.4.

Ilmoitusnumero 2024-140733
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Asennuspalvelut (ohjelmistoja lukuun ottamatta) (51000000), Rakennustyöt (45000000), Rakennusten asennustyöt (45300000), Sähköjohtojen asennus ja muut sähköasennustyöt (45310000), Eristystyöt (45320000), Putkityöt (45330000), Ilmanvaihto- ja ilmastointilaitteiden asennustyöt (45331200), Korjaus- ja huoltopalvelut (50000000), Rakennuksen laitteiden korjaus ja huolto (50700000), Kylmälaitteiden korjaus ja huolto (50730000), Erilaiset korjaus- ja huoltopalvelut (50800000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI196
Osoitetiedot Porin kaupunki / tekninen toimiala
PL 121 28101 Pori FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Dynaaminen hankintajärjestelmä: Työllisyyspalveluiden kehittämis- ja asiantuntijapalvelut.

Suomi | Lahden kaupunki
Julkaistu 9 kuukautta sitten | 25.12.2023 Alkuperäinen ilmoitus

Dynaaminen hankintajärjestelmä: Työllisyyspalveluiden kehittämis- ja asiantuntijapalvelut. Kyseessä on hankintalain (Laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista 1397/2016) mukainen hankinta, jossa perustetaan dynaaminen hankintajärjestelmä.

Hankinnan kohteena ovat työllisyyspalvelujen kehittämis- ja asiantuntijapalvelut Lahden kaupungille. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tämän ilmoituksen liitteissä.

Lahden kaupunki valitsee dynaamiseen hankintajärjestelmään osallistumishakemusten perusteella kaikki ehdokkaat, jotka täyttävät osallistumispyynnöllä ja sen liitteillä asetetut vaatimukset.,

Ilmoitusnumero 2023-003568
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Liike-elämän palvelut: laki, markkinointi, neuvonta, työhönotto, painatus ja turvallisuus (79000000), Yrityskonsultointi, johdon konsultointi ja niihin liittyvät palvelut (79400000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi
Osoitetiedot Lahden kaupunki
PL 202 15101 Lahti FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palveluiden hankinta

Suomi | Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Julkaistu 9 kuukautta sitten | 23.12.2023 Alkuperäinen ilmoitus

Ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palveluiden hankinta Tehostettu palveluasuminen ikäihmisille tarkoittaa sosiaalihuoltolain (1301/2014) 21 §:n mukaista asumispalvelua, joka järjestetään palvelutaloissa tai asumisyksiköissä, joissa henkilökunta on paikalla ympärivuorokauden.

Palveluntuottajalla tulee olla toimintaan Aluehallintoviraston tai Valviran lupa.

Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus.

Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat:

1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen
2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi
3. Monituottajuusmallin tukeminen
4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen
5. Kuntien taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli,

Ilmoitusnumero 2023-003528
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Terveyspalvelut ja sosiaalitoimen palvelut (85000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi
Osoitetiedot Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Keskussairaalankatu 7 15850 Lahti FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ikääntyneiden kotihoidon palvelujen hankinta

Suomi | Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Julkaistu 9 kuukautta sitten | 23.12.2023 Alkuperäinen ilmoitus

Ikääntyneiden kotihoidon palvelujen hankinta Kotihoidolla tarkoitetaan sosiaalihuoltolain (1301/2014) mukaisen kotipalvelun 19 §:ään ja terveydenhuoltolain (1326/2010) 25 §:ään sisätyvien kotisairaanhoidon tehtävien muodostamaa kokonaisuutta.

Kotihoidon tavoitteena on tukea asiakkaiden kokonaisvaltaista hyvinvointia ja mahdollisimman itsenäistä selviytymistä kotona sekä ylläpitää ja parantaa heidän fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista toimintakykyään.
Kotihoito myönnetään asiakkaille palvelutarpeen ja -päätösten mukaisesti.

Palveluntuottajalla tulee olla toimintaan Aluehallintoviraston ja Valviran lupa.

Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus.

Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat:

1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen
2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi
3. Monituottajuusmallin tukeminen
4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen
5. Kuntien taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli,

Ilmoitusnumero 2023-003515
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Terveyspalvelut ja sosiaalitoimen palvelut (85000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi
Osoitetiedot Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Keskussairaalankatu 7 15850 Lahti FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Magneettikuvantamispalvelut

Suomi | Helsingin ja Uudenmaan Sairaanhoitopiirin kuntayhtymä
Julkaistu 9 kuukautta sitten | 23.12.2023 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena on magneettikuvantamispalveluiden tuottaminen HUS
Diagnostiikkakeskukselle Uudenmaan, Kymsoten ja Eksoten alueille. Hankittava
palvelu sisältää kaksi palvelukokonaisuutta 1) kiinteä magneettikuvantamispalvelu,
joka tuotetaan Palveluntuottajan toimitiloissa ja resursseilla kiinteästi sijoitetulla
magneettilaitteella ja 2) liikuteltava magneettikuvantamispalvelu (ns.
magneettivaunu), joka tuotetaan Tilaajan toimitilojen yhteydessä.
Palvelukokonaisuudet on jaettu maantieteellisiin osa-alueisiin. Palveluntuottaja voi
tarjota vain toiseen tai molempiin palvelukokonaisuuksiin. Kiinteän
magneettikuvantamispalvelun osalta Palveluntuottaja voi tarjota palvelua yhdelle tai
useammalle maantieteelliselle alueelle. Liikuteltava magneettikuvantamispalvelu
käsittää koko HUS Diagnostiikkakeskuksen toiminta-alueen. Siis, mikäli
palveluntuottaja osallistuu liikuteltavan magneettikuvantamispalvelun tuottamiseen,
on sen tarjottava kaikkiin liikuteltavan magneettikuvantamispalvelun osa-alueisiin
(osa-alueet 4–7)., Kiinteä magneettikuvantamispalvelu, Uudenmaan alue Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 2 (Palvelukuvaus)., Kiinteä magneettikuvantamispalvelu, Kymsoten alue Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 2 (Palvelukuvaus)., Kiinteä magneettikuvantamispalvelu, Eksoten alue Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 2 (Palvelukuvaus)., Liikuteltava magneettikuvantamispalvelu, Pääkaupunkiseutu (Helsinki, Espoo, Vantaa) Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 2 (Palvelukuvaus)., Liikuteltava magneettikuvantamispalvelu, Kymsoten alue Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 2 (Palvelukuvaus)., Liikuteltava magneettikuvantamispalvelu, Eksoten alue Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 2 (Palvelukuvaus)., Liikuteltava magneettikuvantamispalvelu, Lohja, Hyvinkää, Porvoo ja Raasepori Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 2 (Palvelukuvaus)., TYHJÄ LUOKKA (ÄLÄ TÄYTÄ TÄHÄN) Tämä osa-alue jätetään tyhjäksi, ellei hankintayksiköllä ole tarvetta kesken dynaamisen hankintajärjestelmän ottaa uutta osa-aluetta käyttöön.,

Ilmoitusnumero 2023-003454
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset kuvantamispalvelut (85150000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi
Osoitetiedot Helsingin ja Uudenmaan Sairaanhoitopiirin kuntayhtymä
Uutistie 3 01770 Vantaa FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma