Hankinnan kohde: ServiceDesk-tietojärjestelmän hankinta Salon seudun koulutuskuntayhtymälle jäljempänä tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyllä tavalla. Hankintayksikkö: Salon seudun koulutuskuntayhtymä (jäljempänä "SSKKY" tai "Tilaaja" tai "Hankintayksikkö"). Hankintapäätös tehdään hankintapäätöksen tekohetkellä voimassaolevan SSKKY:n hallintosäännön mukaisin toimivaltuuksin. Sopimuskausi: Sopimuskausi alkaa sopimuksen allekirjoittamisesta ja jatkuu toistaiseksi voimassaolevana. Sovellettava lainsäädäntö: Hankinnassa noudatetaan lakia julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (29.12.2016/1397, myöhemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä hankintalaki) ja lakia viranomaisten toiminnan julkisuudesta (621/1999), myöhemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä julkisuuslaki). Salon seudun koulutuskuntayhtymä (SSKKY) pyytää tarjouksia ServiceDesk-tietojärjestelmästä. Hankinnan kohteena on ServiceDesk-ohjelmisto tukipalveluiden (esim. tietohallinto, taloushallinto, henkilöstöhallinto ja opintotoimistopalvelut) käyttöön siten, että kaikki tuki löytyy käyttäjille yhden kanavan kautta ja kaikista palvelupyynnöistä saadaan kokonaiskuva ja raportointi nykyistä selkeämmäksi. Hankinnan kohteena on ns. tikettijärjestelmä, johon työpyynnöt vastaanotetaan keskitetysti ja jaetaan eteenpäin tukipalveluiden työjonoihin ja tarvittaessa myös ulkoisille palveluntuottajille. Tietojärjestelmään halutaan sisältyvän myös itsepalveluportaali ja ratkaisupankki, josta ohjeet ja ratkaisut ovat löydettävissä nykyaikaisin hakutoiminnoin. Hankinnan kohteen kriteereissä on ilmoitettu hankinnan kohteelle asetetut vähimmäisvaatimukset. Tilaaja valitsee yhden (1) toimittajan, jonka kanssa se tekee sopimuksen. Mikäli saaduista tarjouksista yksikään ei vastaa tarjouspyyntöä taikka olosuhteet tarjouskilpailun aikana muuttuvat sellaisiksi, ettei hankintayksikkö voi tarjouskilpailun tuloksia hyödyntää tai tarjousten hinnat ylittävät hankintaan varatun määrärahan, hankintayksikkö voi keskeyttää hankintamenettelyn.
Ilmoitustyyppi: Oikaisuilmoitus
Kallion kirkon tilamuutokset ja kevythissi (tilaajan erillishankintana)
Helsingin seurakuntayhtymä (jatkossa hankintayksikkö / tilaaja) pyytää urakkatarjousta Kallion kirkon tilamuutoksista ja kevythissistä (tilaajan erillishankintana). Kallion kirkko on Lars Sonckin suunnittelema ja 1912 valmistunut graniittiverhoiltu tiilirakenteinen kirkko. Kallion kaupunginosan monumentaalinen maamerkki on suojeltu kirkkolain nojalla sekä on osa valtakunnallisesti merkittävää rakennettua kulttuuriympäristöä (RKY 2009). Voimassa olevassa asemakaavassa 89047) vuodelta 1986 rakennus on suojeltu merkinnällä sr-1. Hankkeessa Kallion kirkon itäiseen siipeen asennetaan kevythissi. Samalla parannetaan kirkon itäsiiven saavutettavuutta. Urakkamuotona on kiinteähintainen kokonaisurakka, jossa kokonaisurakan urakoitsija toimii pääurakoitsijana ja lainsäädännön tarkoittamana päätoteuttajana. Pääurakoitsija vastaa työmaan johtovelvollisuuksista, työmaapalveluista ja työturvallisuudesta. Pääurakoitsija hankkii putki-, ilmanvaihto-, rakennusautomaatio- ja sähkötöiden urakat tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. Rakennuttaja edellyttää, että urakoitsija on tutustunut rakennuspaikkaan ja siellä vallitseviin olosuhteisiin ennen tarjouksen antamista. Kohdekäynnistä on sovittava käyttäjän edustajan kanssa. Yhteyshenkilönä pääsuntio Arto Kuronen (050 462 0991. arto.kuronen@evl.fi). Ohjattu tutustumiskäynti kohteeseen on edellytys tarjouksen tekemiselle. Tilaaja sulkee sellaisen tarjoajan, joka ei ole ohjatusti tutustunut kohteeseen, pois tarjouskilpailusta. Kohteen urakkalaskenta-aika on marraskuu 2024, urakoitsijavalinta tehdään joulukuussa 2024 ja työt kohteessa toteutetaan ajalla tammikuu 2025 – huhtikuu 2025. Urakkalaskentamateriaali on kaikki saatavilla tämän tarjouspyynnön liitteenä. URAKAN LAAJUUS Yleistä Kokonaisurakka käsittää jäljempänä mainitut työt tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti täysin valmiiseen toimintakuntoon saatettuna. Kokonaisurakka Kokonaisurakkaan sisältyvät kaikki rakennustyöt sekä LVIAKS-työt (talotekniset työt) tarjouspyyntöasiakirjojen ja asiakirjaluettelossa mainittujen suunnitelmien mukaisesti. Työmaapalveluista vastaavan urakoitsijan velvoitteet ja pääurakoitsijan velvoitteet mukaan lukien työmaan johtovelvollisuudet sekä päätoteuttajan velvoitteet. Tilaajan hankinnat ja erillisurakat Kevythissin hankinta paikoilleen asennettuna kuuluu tilaajahankintoihin. Hissin asennus suoritetaan urakka-aikana, hissin alustava asennusaika on 22.4. - 30.4.2024.
Gradia-lead, johdon ja esihenkilöiden johtamisvalmennus
Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Gradia pyytää tarjouksia koko johdon ja esihenkilöiden johtamisvalmennuksesta vuosille 2025–2026. Valmennuksen nimi on Gradia-lead. Valmennus koostuu 7 teema-alueesta (liite 1), jotka tukevat Gradian uutta strategiaa (liite 2), sen toteuttamiseen ja seurantaan jo sovittuja Gradian toimintamalleja ja yhteisesti kirjattuja esihenkilötyön periaatteita (liite 3). Valmennukseen osallistuu yhteensä 43 henkilöä. Valmennus toteutetaan kolmessa (3) pienryhmässä siten, että kaikki valmennukseen osallistuvat henkilöt käyvät läpi koko valmennuskokonaisuuden tai vähintään 5 teema-aluetta sopimuskauden aikana. Tavoitteena on, että kaikki henkilöt käyvät valmennuksen läpi vuosien 2025-2026 aikana. Tilaaja varaa kuitenkin oikeuden jatkaa sopimuksia optiona vuodelle 2027 (tarvittavien teema-alueiden osalta). Valmennuskokonaisuus teema-alueittain: 1. Strateginen johtaminen 2. Pedagoginen johtaminen 2.1 Pedagogiikan johtaminen 3. Hyvinvointijohtaminen 4. Uudistumisen johtaminen 5. Johtamisviestintä ja vuorovaikutus 6. Palveluiden johtaminen Jokaiseen seitsemään (7) eri teema-alueeseen tulee jättää oma tarjous. Tarjoajat voivat jättää tarjouksensa haluamiinsa osa-alueisiin, näin ollen jokaisessa teema-alueessa voi olla eri toteuttajaorganisaatio. Poikkeuksena "2. Pedagoginen johtaminen" ja "2.1 Pedagogiikan johtaminen", jotka on yhdistetty tarjouspyynnössä omaksi tarjottavaksi osa-alueeksi. Näihin johtamisen teemoihin halutaan sama toteuttaja, koska teemat linkittyvät vahvasti toisiinsa. Varsinaiset hankintasopimukset tehdään osa-aluettain. Yksi valmennuspäivä on oltava vähintään 6 tuntia ja siinä on huomioitu ruokailutauko, jota ei lasketa valmennuspäivän kestoon. Kuhunkin valmennuspäivään tulee toteuttajaorganisaation sisällyttää harjoitustehtävä tai muu vastaava itsereflektio, jonka osallistuja palauttaa Gradian nimeämälle omalle valmennuksen fasilitaattorille (kehittämisasiantuntijalle). Valmennuspäiviin voi halutessaan sisällyttää myös ehdotuksia aihetta tukevasta kirjallisuudesta tai sen hankkimisesta osana valmennusta. Valmennuspäivät toteutetaan lähipäivinä Jyväskylässä tai Jyväskylän lähialueella. Gradia vastaa soveltuvien valmennustilojen ja tarjoiluiden järjestämisestä sekä niiden kustannuksista. Valmennuksen toteuttajilla tulee olla kokemusta / referenssejä vastaavista toteutuksista ja käsitystä julkisen organisaation johtamisesta sekä erityisesti koulutustoimialan johtamisen riittävää tuntemusta. Koulutusorganisaatioille toteutetut valmennukset luetaan eduksi laadullisessa pisteytyksessä. Referensseiksi hyväksytään myös yrityksille ja muille julkisille organisaatioille toteutetut valmennukset. Tämän lisäksi tutkintoon johtavat valmennukset sekä organisaatioiden sisäiset valmennukset voidaan hyväksyä referensseiksi, mikäli niiden sisältö vastaa tarjouspyynnön vaatimusmäärittelyä. Tarjouksessa tulee kuvata valmennuspäivän toteutus pääpiirteittäin, mahdollinen teoreettinen viitekehys tai taustalla oleva ideologia, kuvata alustavia ajatuksia harjoitustehtävistä sekä esitellä tarjottu kouluttaja(t) referensseineen sekä antaa yhden koulutuspäivän arvonlisäveroton hinta. Valmennuspäivät teema-alueittain toteutetaan pienryhmissä samansisältöisenä 2–3 kertaa vuosien 2025–2026 aikana (optiovuoden 2027 käyttöönotosta päätetään erikseen ennen varsinaisen sopimuskauden päättymistä). Tilaaja pidättää oikeuden hylätä tarjouksen kokonaan soveltumattomana tai jättää jonkin teema-alueen kokonaan toteuttamatta. Gradian johtoryhmä arvioi tarjouskilpailuun osallistuneet toteuttamisuunnitelmat ja referenssit pisteyttämällä. Tarjousvertailuun hyväksyttyjen tarjousten vertailussa kokonaistaloudellisen edullisuuden vertailuperusteena käytetään parasta hinta-laatusuhdetta (hinta 40% laatu 60%). Strateginen johtaminen Valmennuspäivän sisältötoiveet: -strateginen johtaminen arjessa -tavoitteen mukaisen toiminnan johtaminen ja seuranta -esihenkilön rooli strategisessa johtamisessa -osallisuuden ja yhteisöllisyyden vahvistaminen -ennakointi, tiedolla johtaminen ja laatu Pedagoginen johtaminen ja pedagogiikan johtaminen Valmennuspäivien sisältötoiveet: 2. Pedagoginen johtaminen - positiivinen, arvostava ja valmentava johtajuus - oman henkilöstön vahvuuksien tunnistaminen ja johtaminen - merkityksellisen oppimisyhteisön rakentaminen - myönteisen osaamiskulttuurin vahvistaminen 2.1 Pedagogiikan johtaminen - käytännönläheinen teemapäivä pedagogiikasta oppilaitosjohdolle, oman pedagogisen ajattelun kirkastamista, erilaisia näkökulmia pedagogiikasta tänä päivänä ja tulevaisuuden kuvia, pohdintaa siitä, mitkä ovat omat pedagogiset valmiudet tai miten johdan pedagogiikkaa, miten pedagogisena johtajana edistän oppimista, oman pedagogisen johtajan roolin tarkastelua ja itsereflektiota. Hyvinvointijohtaminen Valmennuspäivän sisältötoiveet: - hyvinvoinnin johtamisen kokonaisvaltainen käsittely, miten hyvinvointia johdetaan, yhteisön hyvinvoinnin tukeminen ja vahvistaminen, johdon rooli, lähiesihenkilön rooli, hyvinvoinnin uhkien tunnistaminen, ihmisläheinen johtaminen. Uudistumisen johtaminen Valmennuspäivän sisältötoiveet: - tiimien johtaminen - itseohjautuvuus - kokeilukulttuurin vahvistaminen - muutosjohtaminen - muutosresilienssin vahvistaminen - rohkeus uudistua - tekoälyistyvien organisaatioiden johtaminen Johtamisviestintä ja vuorovaikutus Valmennuspäivän sisältötoiveet: - arvostava johtaminen - tunne- ja vuorovaikutustaidot johtamis- ja työyhteisötaitoina - palautteen antaminen ja vastaanottaminen - esihenkilöviestintä ja viestintä muutostilanteissa - haastavat viestintätilanteet Palveluiden johtaminen Valmennuspäivän sisältötoiveet: - palvelumuotoilu ja asiakaskokemuksen johtaminen - palveluiden integraatiot - yhteistyön johtaminen
ITSM-järjestelmä SaaS-palveluna
ITSM-järjestelmä SaaS-palveluna Keva (myöhemmin myös Tilaaja) pyytää tarjouksia ITSM-järjestelmän hankinnasta SaaS-palveluna.
Hankinnan kohteena on Kevan ITSM-järjestelmä SaaS-palveluna.
Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä A, "Hankinnan kohteen kuvaus" ja hankinnan vaatimukset on kuvattu liitteessä 1, "ITSM_vaatimukset".
Tilaaja voi tarpeen mukaan hankkia sopimuskumppanilta hankintalain 136 § 2 momentin 1 kohdan mukaisia lisähankintoja, jotka on kuvattu tarjouspyynnön liitteessä A, Hankinnan kohteen kuvaus.
Tilaaja ei sitoudu mihinkään hankintamääriin.
Tarjouskilpailun perusteella valitaan yksi palveluntuottaja sekä varapalveluntuottaja (ks. tarkemmin kohta "Sopimusmenettely".)
Sopimuskausi on toistaiseksi voimassa oleva. Tilaajan tavoitteena on, että sopimus on allekirjoitettu 31.1.2025 mennessä, jonka jälkeen välittömästi aloitetaan käyttöönottoprojekti, ks. lisätietoja liitteestä 5, "ITSM-järjestelmä SaaS-palveluna sopimusmalli".,
Teolliset elintarvikkeet, mehukeitot ja pakasteet
HUS-yhtymä pyytää tarjouksia teollisista elintarvikkeista, mehukeitoista ja pakasteista. Hankintaan sisältyvät seuraavat tuoteryhmät/tuotteet: Pakastepyré ja -timbaali, pakastevihannes, hedelmä- ja marjapakaste, jäätelö, muu pakaste, säilyke, sose ja hillo, mehut, mehutiivisteet ja mehujuomat, maustamisainekset, kuivatuote, kuivaleipä ja keksit, kahvi, kaakao ja tee, sokeri ja makeutus, äidinmadonkorvike pikkulastenruoka, kasvisperäiset, rasva, munatuotteet, kasvis, makeiset, mehukeitot. Tuotteet on tarkemmin kuvattu tarjouspyynnön liitteessä 1 Hinta- ja tuotelomake.
Hankinta on jaettu kolmeen (3) osa-alueeseen:
Osa-alue 1 Pakasteet
Osa-alue 2 Mehukeitot
Osa-alue 3 Teolliset elintarvikkeet
Tavoitteena on kilpailutuksen avulla saada valikoimiin laadukkaat tuotteet, joiden toimitusvarmuus on hyvä. Elintarvikkeet ovat tilaajan toiminnassa kriittisiä tuotteita, joiden saatavuuden tulee olla keskeytyksetöntä.
Tarjouspyyntö sisältää myös tuoteryhmien alennusprosentit tarjouspyynnön ulkopuolisille pienivolyymisille tuotteille. Sopimuskaudella voidaan hankkia hankinnan ennakoidun arvon mukaisesti sopimuksen kohteena oleviin tuoteryhmiin kuuluvia tuotteita, joita ei ole yksilöity tuoteliitteessä (ks. liite 8. Sopimusluonnos).
Sopimus on voimassa määräaikaisena kaksi (2) vuotta, jonka jälkeen se jatkuu toistaiseksi voimassaolevana.
Kyseessä on useamman hankintayksikön yhteishankinta. Tässä tarjouspyynnössä pyydettyjä tuotteita tulevat käyttämään: HUS-yhtymä (HUS) sekä Hyvinkään Ravitsemispalvelut Oy. ”HUS-alue” tarkoittaa HUS-yhtymän omia toimipisteitä. Raaseporin toimipiste siirtyy 1.1.2025 HUS:lta Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueelle, joten tämä sopimus koskee myös Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen Raaseporin yksikköä. Mikäli Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue kilpailuttaa Raaseporin ateriapalvelut, ja toiminta siirtyy jollekin toiselle toimijalle, Raaseporin yksikkö irtautuu sopimuksesta kesken sopimuskauden.
Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo (alv 0 %) on yhteensä noin 16 000 000 euroa / 48kk. Kyse on arviosta, eikä hankintayksikkö sitoudu ilmoitettuihin euromääriin ja tarjouspyynnössä ilmoitettuihin, toteutuneeseen kulutusmääriin. Lopulliset tilausmäärät voivat olla ilmoitettua suurempia tai pienempiä.
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
, Teolliset elintarvikkeet Tähän osakokonaisuuteen kuuluvat seuraavat tuoteryhmät:
Säilyke, Sose ja hillo, Mehu,-tiiviste ja juomat, Maustamisainekset, Kuivatuote, Kuivaleipä ja keksit, Kahvi, kaakao ja tee, Sokeri ja makeutus, Äidinmadonkorvike pikkulastenruoka, Kasvisperäiset, Rasva, munatuotteet, kasvis, Makeiset., Mehukeitot Tähän osakokonaisuuteen kuuluvat mehukeitot, Pakasteet Tähän osakokonaisuuteen kuuluvat: Pakastepyré ja -timbaali, Pakastevihannes, Hedelmä- ja marjapakaste, Jäätelö, Muu pakaste,
Kesätyökonepalvelujen hankinta 2025-2027 (2028) (2029)
Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää tarjoustanne yksikköhintaperusteisten kesätyökonepalvelujen tuottamisesta sopimuskaudelle 1.1.2025 – 31.12.2027 + yhden (1) + yhden (1) vuoden optiomahdollisuus.
Palvelut tulevat Joensuun kaupungin käyttöön. Työkohteet ovat pääsääntöisesti kantakaupungin alueella.
Tarjous voi käsittää yhden tai useampia koneita.
Hankinta ei koske erikseen kilpailutettavia muita työkonepalveluita tai rakennusurakoita.
Palvelun ja koneiden tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset mm. rakenteen, varusteiden, työ- ja paloturvallisuuden sekä sähköturvallisuuden osalta.
, POS 1: Katujen hoidon ja infrarakentamisen koneet (alv 0 %) Hankinnan tarkemmat määritteet on ilmoitettu kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit, POS 2: Katujen hoidon ja infrarakentamisen kone (alv 0 %) Hankinnan tarkemmat määritteet on ilmoitettu kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit, POS 3: Puistonhoidon ja puistorakentamisen koneet (alv 0 %) Hankinnan tarkemmat määritteet on ilmoitettu kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit, POS 4: Keräävät suurtehoruohonleikkurit (alv 0 %) Hankinnan tarkemmat määritteet on ilmoitettu kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit, POS 5: Henkilötyö (alv 0 %) Hankinnan tarkemmat määritteet on ilmoitettu kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit, POS 6: Muut koneet/laitteet (alv 0 %) Hankinnan tarkemmat määritteet on ilmoitettu kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit,
Kannelmäen peruskoulu, korvaava uudisrakennus, kokonaisurakka
Kannelmäen peruskoulu, korvaava uudisrakennus, kokonaisurakka Hankinnan kohteena on Kannelmäen peruskoulun uudisrakentaminen. Kohde toteutetaan kiinteähintaisena kokonaisurakkana, jossa työhön valittu urakoitsija toimii YSE 1998 -ehtojen ja lainsäädännön tarkoittamana pääurakoitsijan asemassa toimivana päätoteuttajana.
Rakennuksen laajuudeksi on suunniteltu yli 7600 bruttoneliömetriä urakkaohjelmassa tarkemmin määritellyn mukaisena. Kohde sijaitsee Helsingin Etelä-Kaarelassa katuosoitteessa Runonlaulajantie 40, 00840 Helsinki.
Rakennuspaikan tonttia koskeva asemakaavan muutos ja kohteen rakennuslupa ovat lainvoimaisia.
Kohteen rakentaminen on tarkoitus aloittaa alkuvuonna 2025 . Rakentamisen tulee valmistua viimeistään toukokuussa 2027, jolloin urakkakohde on luovutettu tilaajalle tämän hyväksymänä. Rakennukseen tulee sijoittumaan peruskoulun vuosiluokkien 5 - 9 opetus yhteensä noin 750 oppilaalle.
Rakennuskohteeseen erillishankintoina tulee kierrätettäviä kiintokalusteita. Ne ja taidehankinta on määritelty tarjouspyynnön liitteenä olevassa urakkaohjelmassa.
Hankinnan kohde sitä koskevine vaatimuksineen ja hankkeen toteutusaikataulu on yksityiskohtaisesti kuvattu liiteasiakirjoissa, jotka ovat julkaistuna tässä tarjouspyynnössä jäljempänä mainitussa verkkotallennuspaikassa.
Helsingin kaupungin tavoitteena on "Päästötön työmaa green deal" -sopimuksen mukaisesti vähentää urakkatyömailla syntyviä päästöjä. Ympäristövaatimuksia on tarkemmin käsitelty tämän tarjouspyynnön liiteasiakirjoissa.,
Lapuan kaupungin yksityisteiden kiviainesten hankinta vuodelle 2025-2027
Lapuan kaupungin kunnallistekniset palvelut pyytää tarjousta yksityisteillä käytettävien kiviaineisten hankinnasta ajalle 1.3.2025-31.12.2027 Lapuan kaupungin kunnallistekniset palvelut pyytää tarjousta yksityisteillä käytettävien kiviaineisten hankinnasta ajalle 1.3.2025-31.12.2027 Lapuan kaupungin alueella
Piippolan kirkon ulkomaalaus
Siikalatvan seurakunta kilpailuttaa Piippolan kirkon ja tapulin ulkomaalausurakan tämän hankintailmoituksen liiteasiakirjojen mukaisesti
Elektroninen maalitaulujärjestelmä 600 m kivääriampumaradalle
Hankinnan tarkoituksena on hankkia Hollolan Hälvälän ampumaradalle elektroninen maalitaulujärjestelmä 600 m kivääriampumaradalle. Hälvälän Ampumaurheilukeskus ry hankkii 600 m kivääriampumaradalle kymmenen (10) paikkaisen elektronisen maalitaulujärjestelmän. Asiakas (Hälvälän Ampumaurheilukeskus ry) tuo sähköliittymät ja valokaapelin taulu- ja ampuma tasalle ja suorittaa mekaanisen asennuksen toimittajan antamien ohjeiden mukaisesti. Toimittaja suorittaa sähköisen asennuksen, käyttöönoton ja käyttäjäkoulutuksen. Hankittavia laitteistoja käytetään ulkotiloissa. Elektroniset taululaitteet asennetaan kiinteästi taulutasalle. Näyttölaiteita käytetään ulkotilassa ja varastoidaan lämmitetyssä varastossa, jossa on näyttölaitteiden latauspisteet. Hankittavien laitteiden tulee olla CE merkittyjä ja varustettu akun/akkujen latauslaitteella. Tarjous sisältää kaikki tarvittavat komponentit, rahdin, sähköisen asennuksen, käyttöönoton ja käyttäjäkolutukseen. Pakolliset eli ehdottomat vaatimukset: Yleiset vaatimukset: 1. Tarjous sisältää kaikki tarvittavat komponentit, työt, käyttöönoton ja pääkäyttäjien koulutuksen, pois lukien taululaitteiden mekaanisen asennuksen 2. Laitteet CE merkittyjä 3. Tarjous sisältää rahdin Incoterms 2020 DAP Hälvälä 4. Sähköinen asennus 5. Käyttöönotto 6. Käyttäjäkoulutus pääkäyttäjille Järjestelmä: 1. Järjestelmän tulee toimia ilman julkista internet yhteyttä (Public Internet) 2. Tiedonsiirto taululinjan ja ampumalinjan välillä tulee olla toteutettu langattomasti 3. Järjestelmässä on itsediagnostiikka, josta voidaan tarkastella järjestelmäkomponenttien tilaa 4. Järjestelmässä tulee olla katsojanäkymä, joka näyttää tulokset ja pisteet yleisölle ja valmentajalle 5. Järjestelmässä tulee olla useiden taulujen valvonta ja kilpailun hallinta 6. Järjestelmästä tulee voida tulostaa tulokset ja tuloskortit 7. Järjestelmässä tulee olla mahdollisuus muuttaa asetuksia ja tehdä järjestelmäpäivitys ilman internet yhteyttä Taululaitteet: 1. Maalitaulun osuman tunnistusalueen tulee olla vähintään 1600mmx1600mm 2. Maalilaitteen enimmäis- äärimitat (k x l x s) 2400 mm x 2000 mm x 200 mm 3. Taulun etulevyssä tulee olla ”tähtäyspiste” sekä kohdistusmerkit paperisten taulujen keskittämiseksi. Näytön valikoista valitaan käytettävä taulu. Elektronisen taulun osumat näytetään näyttölaitteella 4. Käyttölämpötila -30° C - +60° C Näyttölaiteet: 1. Näyttölaitteen minimikoko 10" tablettityyppinen näyttölaite, jossa "Robust -rakenne" 2. Näyttölaitteen resoluutio min. 1920x1200 3. IP- luokitus IP65 tai parempi 4. Käyttölämpötila -20° C - +60° C 5. Näyttölaitteiden tulee olla akulla varustettuja ja siirrettävissä ampumakatoksesta ammunnan jälkeen lämmitettyyn varastoon. 6. Akkujen latauslaitteet 7. Näytön valikoista valitaan käytettävä taulu, joka on vastaavanlainen elektroniseen taululaitteeseen kiinnitetyn kanssa. 8. Elektronisen taulun osumat näytetään näyttölaitteella Laitetoimituksen toimitusaika huhti- kesäkuu 2025, asennus ja käyttöönotto 600 m radan valmistuttua 2025 loppuun mennessä. Tarjouksen tekemisestä, esittelystä tai muusta menettelyyn osallistumisesta ei makseta tarjoajille korvausta. Osatarjouksia ei hyväksytä.
Päijät-Hämeen hyvinvointialueen sosiaalikeskuksen vuokratilan hankinta
Päijät-Hämeen hyvinvointialueen sosiaalikeskuksen vuokratilan hankinta Päijät-Hämeen hyvinvointialueen aluehallitus on päättänyt Päijät-Hämeen hyvinvointialueen sosiaalikeskuksen vuokratilan hankintakilpailutuksen järjestämisestä, jonka tavoitteena on vuokrata Lahden kaupungin keskusta-alueelta tulevaisuuden tarpeita vastaavat toimivat, turvalliset, tehokkaat ja taloudelliset toimitilat Päijät-Hämeen hyvinvointialueen vastaamien sosiaalipalveluiden tuottamiseen. Vuokrattavissa tiloissa tuotetaan sosiaalihuollon palveluja kaikille Päijät-Hämeen hyvinvointialueen asukkaille.
Hankinnan kohteena on julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016 "hankintalaki") soveltamisalaan kuuluva pitkäaikainen rakennuksen vuokraus, kun vuokrattavat tilat toteutetaan hankintayksikön määritelmien ja vaatimusten mukaisesti.
Hankinnan kohteena olevat tilat vuokrataan Päijät-Hämeen hyvinvointialueen käyttöön pitkäaikaisella vuokrasopimuksella ”avaimet käteen” –periaatteella toteutettuna käyttökuntoon. Tilojen tulee täyttää tarjouspyyntöasiakirjojen vaatimukset. Hankinnan tarkempi sisältö, vastuualueet ja määrittelyt tarvittavista tiloista on nähtävillä tarjouspyynnöllä ja tarjouspyynnön liitteenä olevissa asiakirjoissa.
Kilpailutuksen perusteella Päijät-Hämeen hyvinvointialue valitsee yhden vuokranantajan vastaamaan Päijät-Hämeen hyvinvointialueen sosiaalikeskuksen vuokratilan toteutuksesta ja vuokrauksesta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.,
LPK Perhonen uudisrakennus, kokonaisurakka
LPK Perhonen uudisrakennus, kokonaisurakka Entisen leikkipuiston paikalle rakennettava uusi 2-kerroksinen päiväkotirakennus. Hanke sisältää uudisrakennuksen lisäksi piha-alueiden, ulkorakennusten sekä kevyen liikenteen väylän
rakentamisen. Päiväkodin bruttoala on 1 490,5 brm2 , lisäksi kylmät ulkotilat 178 brm2 ja katokset 84 brm2. Tontin pinta-ala on 3 927 m2
Rakennuksen runko koostuu kantavista puurakenteisista CLT-elementeistä.
Alapohja on kantava ja teräsbetonirakenteinen. Julkisivupinnat ovat puuverhoiltuja.
Rakennustyö käsittää jäljempänä mainitut urakat tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. Rakennuksen runko tulee rakentaa sääsuojan alla niin kauan, että julkisivu ja vesikatto ovat vedenpitäviä. Hankkeelle on myönnetty rakennuslupa, joka on mukana kaupallisissa asiakirjoissa.
Urakkarajaliitteessä on lisätietoja ja vaatimuksia urakan järjestelyistä.
Hankkeen osapuolet huolehtivat ja vastaavat omista valtioneuvoston asetuksessa rakennustyön turvallisuudesta mainituista velvollisuuksistaan. Rakennuttaja on laatinut hanketta koskevan rakennuttajan turvallisuusasiakirjan, joka sisältää turvallisuussäännöt ja menettelyohjeet, joihin urakoitsijan on perehdyttävä. Urakoitsija laatii työturvallisuussuunnitelmat ja turvallisuusasiakirjan ja täydentää tarvittaessa rakennuttajan turvallisuusasiakirjaa. Urakoitsija laatii ja hyväksyttää tarvittaessa viranomaisilla kohteen työturvallisuutta koskevat muut viranomaisten vaatimat asiakirjat.
Urakan arvioitu kestoaika on 1.3.2025 - 31.5.2026.,
Sopimuspalokuntien ja pelastuskoulun sammutuspukujen hankinta
Sopimuspalokuntien ja pelastuskoulun sammutuspukujen hankinta Helsingin kaupungin Pelastuslaitos tulee vuosien 2024 - 2026 aikana määrärahojen puitteissa tilaamaan yhteensä 40 - 350 kpl sammutuspukua palo- ja pelastustoimintaan sopimuspalokuntien ja pelastuskoulun käyttöön.
Tätä hankintasopimusta ei ole jaettu osiin, koska jakaminen tekee sopimuksen toteuttamisesta teknisesti liian vaikeaa ja jakaminen voi tehdä hankinnan eri osista yhteensopimattomia.,
Infrarakentamisen aikaveloitusperusteiset rakennuttamis- ja valvontatehtävät (2 vuotta + optiot 1+1)
Infrarakentamisen aikaveloitusperusteiset rakennuttamis- ja valvontatehtävät (2 vuotta + optiot 1+1) Hankinta käsittää Kangasalan kaupungin infrarakentamiseen liittyvät rakennuttamis- ja valvontatehtävät.
Tarjoajan tulee pystyä tarjoamaan henkilöt seuraaviin tehtäviin omasta henkilökunnastaan:
- rakennuttajakonsultti
- katu- ja kunnallistekniikan valvoja 2 hlö
Lisäksi tarjoaja voi tarjota henkilöitä seuraaviin tehtäviin omasta henkilökunnastaan:
- taitorakennetöiden valvoja
- viherrakennustöiden valvoja
Samaa henkilöä ei voi tarjota kahteen eri tehtävään.
TILAAJA KÄYTTÄÄ SEURAAVIA MALLEJA PUITEJÄRJESTELYYN PERUSTUVISSA HANKINNOISSA
1. Hankinnoissa noudatetaan ensisijajärjestystä, ellei tilaajan tarve muuta vaadi. Tilaajalla on oikeus huomioida toimeksiantokohtainen tarve esim. toimeksiannon luonteen vaatiman erityisosaamisen, tarvittavien resurssien ja aikataulun perusteella. Toimeksiantokohtaisen tarpeen mukaisesti tilaaja tekee toimeksiantokohtaisen tilauksen siltä palveluntuottajalta, jolla on erityisosaamista tai saatavilla olevia ja / tai tarvittavia resursseja.
2. Mukana olevien toimittajien kesken kilpailuttamalla (ns. minikilpailutus)
- hankekohtainen kokonaishinta
- Tilaaja voi käyttää valinta- ja vertailuperusteena myös laadullisia vertailussa pisteytettäviä vaatimuksia
Yksittäisiin hankkeisiin osallistuvan palveluntarjoajan henkilöstö ja tehtävät määritellään kohdekohtaisesti.
Hankkeet ovat sisällöltään, kooltaan ja kustannuksiltaan erityyppisiä. Toimeksiantoon voi sisältyä sekä rakennuttamis- että valvontatehtäviä tai esimerkiksi ainoastaan yhden erityisosa-alueen valvontaa. Tarjousta tehtäessä on huomioitava, että hankkeet toteutetaan tilaajan päättämän aikataulun mukaan, jolloin hankkeet eivät jakaudu tasaisesti sopimuskauden ajalle. Tilaaja tilaa työtä ainoastaan tarpeen mukaan. Mikäli yksittäinen hanke joudutaan keskeyttämään, tilaaja maksaa palveluntarjoajalle ainoastaan tehdyn työn mukaisen korvauksen.,
Influenssa A ja B, RSV ja SARS CoV2 -kontrollit Standard M10 SD Biosensor laitteille
Influenssa A ja B, RSV ja SARS CoV2 -kontrollit Standard M10 SD Biosensor laitteille HUS-yhtymä pyytää tarjouksia kontrolleista, joita käytetään PCR eli polymeraasiketjureaktiotestien toimivuuden varmistamiseksi. Kontrollin tulee soveltua käytettäväksi laitteella Standard M10 SD Biosensor. Kontrollien on sovelluttava reaaliaikaiseen PCR-reaktioon.
Laitteet, joissa kontrolleja tullaan käyttämään, sijaitsevat
- HUS Diagnostiikkakeskuksen Kliinisen mikrobiologian yksiköissä Kotkassa ja Lappeenrannassa
- HUS Akuutin päivystyspoliklinikoiden yksiköissä Hyvinkää ja Malmi
- lisäksi HUS varaa optiona mahdollisuuden laajentaa hankinnan kohteena olevan kontrollin käyttöä HUS Akuutin muilla päivystyspoliklinikoilla, Jorvi, Lohja, Meilahti, Peijas ja Porvoo, mahdollisesti käyttöön otettaviin laitteisiin. Laitteet on suunniteltu käyttöönotettaviksi vuosien 2024 - 2026 aikana.
Arviot käyttömääristä:
HUS Diagnostiikkakeskuksen yksiköissä sijaitsevilla laitteilla kontrollit tehdään kerran viikossa.
HUS Akuutin päivystyspoliklinikoilla sijaitsevilla laitteilla kontrollit tehdään kerran päivässä.
Kyseessä on arvio, eikä hankintayksikkö sitoudu ilmoitettuihin käyttömääriin. Lopulliset tilausmäärät voivat olla ilmoitettua suurempia tai pienempiä.
Päivystyspoliklinikoilla kontrolleja käyttävät päivystyspoliklinikan henkilökunta.
Kyseessä on kokonaishankinta, eli hankintaa ei ole jaettu osiin. Hankinta muodostaa tällaisenaan tarkoituksenmukaisen kokonaisuuden.
Tavoitteena on kilpailutuksen avulla saada valikoimiin käyttöön soveltuva, mahdollisimman vähän manuaalista työtä vaativa tuote. Tavoitteena on myös tuotteiden hyvä toimitusvarmuus.
Hankinnan kohteeseen sisältyvät myös tarjottuihin tuotteisiin liittyvät lisätuotteet kuten tuotteen muut pakkauskoot, jotka ilmoitetaan Tuotetietoliitteessä. Sopimuskaudella voidaan lisäksi hankkia hankinnan ennakoidun arvon mukaisesti sopimuksen kohteena oleviin tuoteryhmiin kuuluvia tuotteita, joita ei ole yksilöity tuoteliitteessä (ks. sopimusluonnos).
Määräaikainen sopimuskausi on 2 vuotta, minkä jälkeen se jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,
Pakettien kuljetuspalvelu
Hankinnan kohteena on pakettien kuljetuspalvelu Satakunnan hyvinvointialueelle. Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu seuraavissa liitteissä: - Palvelukuvaus (Liite 1A) - Hintaliite (Liite 1B) - Henkilötietojen käsittelyn ehdot (Liite 2) - Julkisten hankintojen yleiset sopimusehdot JYSE 2014 Palvelut (Liite 3) - Sopimusluonnos (Liite 4) - Referenssilomake (Liite 5) Sopimus tulee voimaan allekirjoitushetkellä ja on voimassa yksi (1) vuotta, minkä jälkeen se voi jatkua toistaiseksi voimassa olevana kolmen (3) kuukauden irtisanomisajalla. Arvioitu sopimuskauden alkamisajankohta on 15.12.2024. Pakettien kuljetuspalvelu Hankinnan kohteena on pakettien kuljetuspalvelu Satakunnan hyvinvointialueelle. Tilaajan lähettämät paketit, toimitus seuraavaksi arkipäiväksi tai 1-5 arkipäivänä perille. Katso tarkempi kuvaus "Liite 01A - Palvelukuvaus (22-082)". Pakettien kuljetuspalvelu, toimitus saman päivän aikana Hankinnan kohteena oleva palvelukokonaisuus sisältää toimintoja, jotka mahdollistavat lähetyksien kulun lähettäjältä oikeaan määränpäähänsä saman päivän aikana seuraaviin kaupunkeihin: Helsinki, Turku, Tampere & Vantaa. Katso tarkempi kuvaus "Liite 01A - Palvelukuvaus (22-082)".
Tulkkauspalvelut (dynaamisen menettelyn uudelleenavaaminen)
Hankinnan kohteena ovat tulkkauspalvelut Poliisille, Tullille, Rajavartiolaitokselle, tuomioistuinlaitokselle, Rikosseuraamuslaitokselle sekä oikeusministeriölle. Hankinnassa oikeusministeriön tilalle tulee 1.1.2025 alkaen Oikeuspalveluvirasto. Tarjouspyynnön liitteissä tämä muutos on ennakoitu siten, että niissä käytetään oikeusministeriön sijasta Oikeuspalveluvirastoa. Kyseessä on vuonna 2022 kilpailutetun dynaamisen menettelyn uudelleenavaaminen menettelyn ehtojen mukaisesti. Uudelleenavauksen yhteydessä perustamisvaiheessa valituilla toimittajilla on mahdollisuus tarjota uusia nimettyjä tulkkeja tai jättää tarjous uusilla tarjoushinnoilla ja uusilla tarjoajilla on mahdollisuus jättää tarjouksensa.
Hankinta on jaettu kahteen osa-alueeseen:
1 Läsnäolotulkkaus & etätulkkaus
2 Pikatulkkaus
Kumpikin osa-alue on jaettu kahteen osaan, A ja B. Kummankin osa-alueen osassa A voivat tarjouksen jättää perustamisvaiheessa valitut toimittajat ja kummankin osa-alueen osassa B voivat tarjouksen jättää uudet tarjoajat. Osa-alueiden sisäinen jako on tehty helpottamaan tarjousten jättämistä.
Hankinnan perustamisvaiheessa toimittajiksi valittujen tarjoajien ei tarvitse jättää hankintamenettelyn uudelleenavaamisen yhteydessä uusia tarjouksia, elleivät he halua tarjota uusia tulkkeja tai jättää tarjousta uusilla tarjoushinnoilla. Perustamisvaiheessa toimittajiksi valituilla on kuitenkin menettelyn avaamisen yhteydessä oikeus tarkentaa alkuperäisiä tarjoushintojaan vain siten, että ainoastaan hinnan lasku on mahdollinen (katso tarkemmin tarjouspyynnön liite 2 Hankintamenettelyn kuvaus).
Tarjoukset ovat mahdollisia osa-aluekohtaisesti. Kummallakin osa-alueella voi tarjota yhtä tai useampaa palvelutuotetta (rekisteröity oikeustulkki, asioimistulkki tai muu tulkki).
Hankinnan tuloksena solmitaan hankintasopimukset, joihin perustuen tilaajat voivat tilata sopimusten mukaisia palveluita. Sopimukset tehdään toistaiseksi voimassaolevana. Sopimukset solmitaan kaikkien hankinnassa asetetut ehdot täyttävien tarjoajien kanssa.
Poliisihallitus tekee hankintasopimukset kaikkien mukana olevien hankintayksiköiden puolesta. Ks. tarkempi kuvaus hankinnan kohteesta tarjouspyynnön liitteistä, erityisesti liitteestä 1 ja 1.1.
, Osa-alue 1 osa 1A, Etä- ja läsnäolotulkkaus, perustamisvaiheessa valittu toimittaja Läsnäolotulkkauksella tarkoitetaan tulkkausta, jossa tulkki on samassa tilassa tulkattavan henkilön kanssa.
Etätulkkauksella tarkoitetaan tulkkausta, jossa tulkattavat ja tulkki ovat fyysisesti eri paikoissa ja tulkkaus tapahtuu etäyhteyden avulla.
Ks. tarkempi kuvaus ko. osa-alueesta tarjouspyynnön liitteeltä 1., Osa-alue 2 osa 2A, Pikatulkkaus, perustamisvaiheessa valittu toimittaja Pikatulkkaus vastaa määritelmällisesti etätulkkausta, mutta pikatulkkauksessa toimeksiannot tulevat kokonaan ilman erillistä ennakkotilausta. Pikatulkkauksessa tulkkaustilanteet ovat tyypillisesti hyvin lyhytkestoisia, noin 5-20 minuuttia.
Ks. tarkempi kuvaus osa-alueesta tarjouspyynnön liitteeltä 1., Osa-alue 1 osa 1B, Etä- ja läsnäolotulkkaus, uusi tarjoaja Läsnäolotulkkauksella tarkoitetaan tulkkausta, jossa tulkki on samassa tilassa tulkattavan henkilön kanssa.
Etätulkkauksella tarkoitetaan tulkkausta, jossa tulkattavat ja tulkki ovat fyysisesti eri paikoissa ja tulkkaus tapahtuu etäyhteyden
avulla.
Ks. tarkempi kuvaus ko. osa-alueesta tarjouspyynnön liitteeltä 1., Osa-alue 2 osa 2B, Pikatulkkaus, uusi tarjoaja Pikatulkkaus vastaa määritelmällisesti etätulkkausta, mutta pikatulkkauksessa toimeksiannot tulevat kokonaan ilman erillistä ennakkotilausta. Pikatulkkauksessa tulkkaustilanteet ovat tyypillisesti hyvin lyhytkestoisia, noin 5-20 minuuttia.
Ks. tarkempi kuvaus osa-alueesta tarjouspyynnön liitteeltä 1.,
Piippolan kirkon ulkomaalaus
Siikalatvan seurakunta kilpailuttaa Piippolan kirkon ja tapulin ulkomaalausurakan tämän hankintailmoituksen liiteasiakirjojen mukaisesti
Lepolan hautausmaan uurnasukuhauta-alueen rakentaminen
Uuden uurnasukuhauta-alueen rakentaminen hautausmaalle. Uuden uurnasukuhauta-alueen rakentaminen suunnitelma-asiakirjojen mukaisesti.
2024 Tolsanmäen asemakaava-alueen katujen ja kunnallistekniikan rakentaminen
Tolsanmäki rajautuu lännessä Juhlakallion alueeseen, etelässä Länsiväylään, idässä Laajakallion ja Tolsan asemanseudun alueisiin ja pohjoisessa Heikkilä I ja II alueisiin. Rakennussuunnitelma koskee alueen nykyisiä katuja Vanhaa Heikkiläntietä plv 965–1929, Satulasepänpolkua, Axbodantietä, Tolsanmäkeä, Tolsankierrosta, Sammalkalliota ja Tolsanpolkua. Rakennussuunnitelma sisältää myös uusia katuja, joista Vanhan Heikkiläntien eteläpuolella sijaitsevat Bisarintie, Axbodanpolku plv 310–888, Axbodanrinne, Bisarinrinne, Bron muorin raitti ja Åminnenpolku. Vanhan Heikkiläntien pohjois-puolelle sijoittuvat Edjanmäki ja Miilunotko. Lisäksi suunnitelma koskee Vanhan Rantatien ja Heikkiläntien liittymän parantamista. Hulevesiviemärit puretaan hulevesialtaisiin, joita rakennetaan suunnittelualueelle kolme kappaletta. Valaistus uusitaan valaistussuunnitelman mukaisesti. Urakkaan kuuluu kaikkien rakenteiden ja varusteiden rakentaminen / asentaminen suunnitelmissa esitetyssä laajuudessa. Rakennustyö käsittää: · pintamaan ja kasvillisuuden poiston · kasvillisuuden ja puiden suojauksen · rakenteiden siirtämisen, poistamisen ja suojaamisen · leikkaus, pengerrys ja tiivistystyöt · rakennekerrosten rakentamisen · pohjanvahvistusten (massanvaihto) rakentamisen · kaivantojen tuenta- ja kuivatustyöt · kuivatus- ja vesihuoltolinjojen rakentamisen · louhintatyöt · päällysteiden rakentamisen · katujen ja puistojen viherrakennustyöt · puistoalueiden kokonaisvaltaisen rakentamisen kalusteineen ja varusteineen · laadunvalvontatyöt · valaistuksen rakentamisen · hulevesialtaiden ja -rakenteiden rakentamisen