Keski-Pohjanmaan Hyvinvointialueen pelastuslaitoksen monitoimikontti

Suomi | Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 16.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Keski-Pohjanmaan pelastuslaitos pyytää tarjousta uudesta monitoimikontista. Konttia tullaan käyttämään onnettomuustilanteissa huoltopaikkana tilannepaikalla. Lisäksi kontti varustetaan vaativien onnettomuustilanteiden erityiskalustolla, mitkä eivät mahdu tavanomaiseen sammutusautoon. Lisäksi tarjoukseen voi liittää optiona tarjouksen tässä tarjouspyynnössä erikseen mainituista lisävarusteluista asennettuna. Optioiden tarjoaminen ei ole pakollista. Hinnat pyydetään eriteltyinä. Optiot eivät vaikuta tarjousvertailuun. Tilaaja päättää optioiden käytöstä. Keski-Pohjanmaan pelastuslaitos pyytää tarjousta uudesta monitoimikontista. Konttia tullaan käyttämään onnettomuustilanteissa huoltopaikkana tilannepaikalla. Lisäksi kontti varustetaan vaativien onnettomuustilanteiden erityiskalustolla, mitkä eivät mahdu tavanomaiseen sammutusautoon. Konttia koskevat vähimmäisvaatimukset erillisellä liitteellä. Lisäksi tarjoukseen voi liittää optiona tarjouksen tässä tarjouspyynnössä erikseen mainituista lisävarusteluista asennettuna. Optioiden tarjoaminen ei ole pakollista. Hinnat pyydetään eriteltyinä. Optiot eivät vaikuta tarjousvertailuun. Tilaaja päättää optioiden käytöstä.

Ilmoitusnumero 2024-151014
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Pelastus- ja turvavälineet (35100000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1D5
Osoitetiedot Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue
Mariankatu 16-20 67200 Kokkola FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Hotelliosan saneeraus-KOy Tampereen Hämeenkatu 28

Suomi | Kiinteistö Oy Tampereen Hämeenkatu 28
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 16.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Saneeraushanke. Hankkeen urakkamuotona on jaettu urakka, jossa rakennusurakoitsija on pääurakoitsija ja päätotetuttaja. Vaihtoehtoisena tarjouksena voidaan jättää kokonaisurakkatarjous, jossa pääurakkaan sisältyy rakennus-, LVIA- ja Sähköurakat. Hankkeen laajuus n. 3205 htm2, hotellihuoneita 109kpl. Hankkeella on lainvoimainen rakennuslupa. Rakennustoimenpide käsittää P1 paloluokan huoneistohotellin korjaus- ja muutostyöt kerroksissa 3-8. Muutoksia huoneistojen välisissä seinissä, huoneistojen kylpyhuoneet ja kaikki pinnat uusitaan. Osa huoneistoista yhdistetään väliovella suuremmiksi huoneistoiksi, 8. kerroksen huoneistoihin rakennetaan saunat.Talotekniikka uusitaan kerrosten osalla suunnitelmien osoittamassa laajuudessa. Rakennustekniset työt Sisältää kohteen rakennustekniset työt ja velvoitteet tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. LVIA Kohteen LVIA-tekniset työt ja velvoitteet tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. Sähkötekniset työt Kohteen sähkötekniset työt ja velvoitteet tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. Kokonaisurakka (RAK+LVIA+S) Kokonaisurakka, joka sisältää rakennustekniset työt, LVIA-työt ja sähkötekniset työt. Kokonaisurakkaa voi tarjota vaihtoehtoisena tarjouksena.

Ilmoitusnumero 2024-150996
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI197
Osoitetiedot Kiinteistö Oy Tampereen Hämeenkatu 28
Kuokkamaantie 4A 33800 Tampere FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Sote-alan henkilöstövuokraus 2021-2025 (DPS)

Suomi | Hansel Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 15.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Sote-alan henkilöstövuokraus 2021-2025 (DPS) Dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat sosiaali- ja terveysalan henkilöstövuokrauspalvelut sekä etävastaanottopalvelut.

Dynaamisen hankintajärjestelmän perusteella asiakkaan on mahdollista hankkia sosiaali- ja terveysalan ammattihenkilöiden tekemää vuokratyötä tuottaakseen palveluita loppukäyttäjille. Ammattihenkilöitä ovat esimerkiksi yleislääkärit, erikoislääkärit, sairaanhoitajat, terveydenhoitajat, hammaslääkärit, erikoishammaslääkärit, suuhygienistit, fysioterapeutit sekä perus- ja lähihoitajat. Edellä mainittujen ammattihenkilöiden lisäksi asiakas voi hankkia myös muiden sosiaali- ja terveysalan ammattihenkilöiden tekemää vuokratyötä. Vuokratyötä tehdään asiakkaan työnjohdon ja valvonnan alaisuudessa. Lisäksi dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena ovat etävastaanottopalvelut esimerkiksi toimittajan välineitä hyödyntäen.

Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteissä "Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde" ja "Dynaamisen hankintajärjestelmän ehdot".

Dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. Dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa.

Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua dynaamisen hankintajärjestelmän koko hankintavaiheen ajalle. Dynaamisen hankintajärjestelmän hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 10.11.2021 ja päättyy dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloajan päättyessä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään 30.9.2027 asti.,

Ilmoitusnumero 2024-016708
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Sairaanhoitohenkilöstön hankintapalvelut (79624000), Hoitohenkilöstön hankintapalvelut (79625000), Terveyspalvelut (85100000), Lääkäripalvelut ja niihin liittyvät palvelut (85120000), Hammashoitopalvelut ja niihin liittyvät palvelut (85130000), Sairaanhoitohenkilöstön palvelut (85141000), Avustavan hoitohenkilöstön palvelut (85142000), Sosiaalityö ja siihen liittyvät palvelut (85300000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Hansel Oy
PL 1386 00101 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Työterveyspalvelut

Suomi | Tuomi Logistiikka Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 15.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Työterveyspalvelut Hankittavat palvelut tarkennetaan hankintajärjestelmän asiakaskohtaisissa kilpailutuksissa.

Tarkemmin hankintamenettely on kuvattu osallistumispyynnön liitteessä 1 "Hankintamenettelyn kuvaus".,

Ilmoitusnumero 2024-016707
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Terveyspalvelut (85100000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI197
Osoitetiedot Tuomi Logistiikka Oy
Särkijärvenkatu 1 33840 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tarjouskilpailu: Lapin hyvinvointialue – Saamen kielen tulkkaus- ja käännöspalvelut

Suomi | Lapin hyvinvointialue
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 15.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Lapin hyvinvointialue pyytää tarjouksia saamen kielten tulkkaus- ja käännöspalveluiden tuottamisesta Lapin hyvinvointialueen tarpeisiin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä esitettyjen tietojen mukaisesti.

Hankinnan kohteena on hyvinvointialueella käytettävät saamen kielten (inarinsaame, koltansaame ja pohjoissaame) tulkkaus- ja käännöspalvelut. Hyvinvointialue järjestää saamen kielten tulkkaus- ja käännöspalveluita omana toimintana, joita se täydentää ostopalveluilla tarpeen vaatiessa.

Tulkkauspalveluita hankitaan läsnäolotulkkauksena ja etätulkkauksen muodoissa. Läsnäolotulkkauksessa tulkki tulee sovittavana ajankohtana hyvinvointialueen ilmoittamaan toimipaikkaan tuottamaan tulkkauspalvelun. Etätulkkauksessa tulkkauspalvelu tuotetaan etäyhteyden avulla. Tulkkauksia tuotetaan niin suomesta saameksi kuin saamesta suomeksi. Käännöspalvelut tuotetaan kirjallisena tekstinä hyvinvointialueen tekemien toimeksiantojen mukaisesti. Tarvittavia käännöksiä tuotetaan pääsääntöisesti suomesta saameksi, mutta tarpeen mukaan myös saamesta suomeksi.

Palveluhankinnan varsinaisen sopimuskauden kesto on 24 kuukautta (2v), jonka lisäksi hankintaan sisältyy kaksi (2) erillistä 12 kuukauden mittaista optiokautta. Sopimuskausi on tällöin yhteensä 48 kuukautta eli neljä (4) vuotta. Tilaajana hyvinvointialue varaa oikeuden päättää optiokausien käyttöönotosta.

Hankinta kilpailutetaan puitejärjestelykokonaisuutena, missä palveluita tuottamaan valitaan 5 palveluntuottajaa per puitejärjestely. Perustettavilla puitejärjestelyillä arvioidaan pystyttävän vastaamaan hyvinvointialueen vaihteleviin tulkkaus- ja käännöspalveluiden tarpeisiin.

Hankinta on jaettu yhteensä kuuteen erilliseen osa-alueeseen. Kolmen saamen kielen osalta erillisiin osa-alueisiin ja lisäksi erillisiin osa-alueisiin tulkkaus- ja käännöspalveluiden osalta. Kunkin saamen kielen osalta perustetaan kaksi puitejärjestelyä, erilliset järjestelyt niin käännöspalveluille kuin tulkkauspalveluille.

Tarjouksen voi jättää kaikkiin kuuteen (6), viiteen (5), neljään (4), kolmeen (3), kahteen (2) tai yhteen (1) osa-alueeseen sen mukaan, miten tarjoaja kokee täyttävänsä tarjoajalle asetetut vaatimukset ja kunkin saamen kielen sekä suomen kielen osaamis- ja taitovaatimukset. Tarjoaja voi päättää tarjoaako sekä tulkkauspalveluita että käännöspalveluita, tai vaan toista mainituista palveluista.

Hankinnan osa-alueet:

1. Osa-alue 1: Inarinsaame tulkkauspalvelut

2. Osa-alue 2: Inarinsaame käännöspalvelut

3. Osa-alue 3: Koltansaame tulkkauspalvelut

4. Osa-alue 4: Koltansaame käännöspalvelut

5. Osa-alue 5: Pohjoissaame tulkkauspalvelut

6. Osa-alue 6: Pohjoissaame käännöspalvelut

Hankittavat tulkkaus- ja käännöspalvelut tuotetaan saman sisältöisinä kaikissa osa-alueissa.

Yhteensä hankinnassa muodostetaan 6kpl puitejärjestelyjä. Jokaiseen puitejärjestelyyn hyväksytään korkeintaan 5 tarjoajaa, jotka täyttävät tarjoajille asetetut soveltuvuusvaatimukset sekä tarjouspyynnön ehdot ja vähimmäisvaatimukset sekä saavat tarjousvertailussa parhaimmat kokonaisvertailupisteet.

Sopimuskaudella ostettavat palvelut hankitaan puitejärjestelyyn valituilta palveluntuottajilta ensisijaisesti noudattaen tarjouskilpailussa kokonaisvertailupisteiden perusteella muodostunutta etusijajärjestystä. Jos etusijajärjestyksessä ensimmäisenä oleva palveluntuottaja ei pysty tuottamaan tilattua palvelua, tilaaja hankkii kyseisen palvelun etusijajärjestyksessä seuraavana olevalta palveluntuottajalta. Puitejärjestely on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteenä olevassa puitejärjestelyn kuvauksessa sekä sopimusluonnoksessa.

Tilaaja varaa oikeuden sivuuttaa puitejärjestelyssä korkeammalla sijalla olevan palveluntuottajan perustellusta syystä. Katso tarkemmin puitejärjestelyn kuvaus sekä hankintasopimusluonnos.

Mikäli palveluntuottaja tulee valituksi tarjoajaksi useaan osa-alueeseen, varaa Tilaaja oikeuden yhdistää osa-alueet samalle tuottajakohtaiselle sopimukselle. Esimerkiksi jos tarjoaja tarjoaa sekä inarinsaamen tulkkauspalveluita että käännöspalveluita ja tulee hyväksytyksi tuottamaan kumpiakin palveluita, tuottajan kanssa solmittavaan sopimukseen liitetään kummatkin palvelut ja tuottajan kanssa tehdään yksi sopimus.

Hankinnan kohteen kuvaukseen täydennetty tieto (13.11.2024):
Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo neljän vuoden sopimuskaudelle (sis. optiot) on 240 000e (alv 0%). Hankinnan puitejärjestelyiden enimmäisarvo on 240 000e (alv 0 %).

, Inarinsaamen tulkkauspalvelut Inarinsaamen kieliset tulkkauspalvelut, Koltansaamen tulkkauspalvelut Koltansaamen kieliset tulkkauspalvelut, Pohjoissaamen tulkkauspalvelut Pohjoissaamen kieliset tulkkauspalvelut, Inarinsaamen käännöspalvelut Inarinsaamen kieliset käännöspalvelut., Koltansaamen käännöspalvelut Koltansaamen kieliset käännöspalvelut, Pohjoissaamen käännöspalvelut Pohjoissaamen kieliset käännöspalvelut,

Ilmoitusnumero 2024-016698
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Käännöspalvelut (79530000), Tulkkauspalvelut (79540000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1D7
Osoitetiedot Lapin hyvinvointialue
PL 8041 96101 Rovaniemi FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tarjouspyyntö jätteiden keräyksistä ja kuljetuksista Kouvolan alueella

Suomi | Kymenlaakson Jäte Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 15.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Tämä tarjouspyyntö koskee Kymenlaakson Jäte Oy:n (jäljempänä hankintayksikkö) avoimella menettelyllä toteutettavaa Kouvolan kaupungin alueella sijaitsevien asuinkäytössä olevien ja kunnan hallinto- ja palvelutoiminnan kiinteistöjen sekä muiden asiakkaiksi liittyneiden kiinteistöjen jäteastioiden tyhjennystä, pesuja ja jätteiden kuljetuspalveluiden hankintaa.

Hankinta on jaettu alueellisiin osaurakoihin ja osaurakoiden tarkemmat tiedot löytyvät tarjouspyynnön kohdasta Hankinnan kohde (jaettu osiin).

Kaikkien jätelajien keräys ja kuljetus tulee suorittaa voimassa olevien Kymen jätelautakunnan jätehuoltomääräysten mukaisesti.

Sopimusluonnoksessa esitetyt asiat ovat toimeksiantoon sisältyviä vähimmäisvaatimuksia, joiden mukaisesti palveluntuottaja tarjouksen tekemällä sitoutuu toimeksiannon toteuttamaan. Valittu palveluntuottaja velvoitetaan hyväksymään sopimusluonnoksen sisältö sellaisenaan, minkä jälkeen olennaiset sopimusmuutokset eivät ole mahdollisia., Taajama osaurakka Kilpailutettava osaurakka käsittää loppu-, bio- ja pakkausjätteiden keräyksen ja kuljetuksen sekä astioiden pesut Kouvolan kaupungin alueella sijaitsevien asuinkäytössä olevien ja kunnan hallinto- ja palvelutoiminnan kiinteistöjen sekä muiden asiakkaiksi liittyneiden kiinteistöjen jäteastioiden tyhjennystä, pesuja ja jätteiden kuljetuspalveluiden hankintaa., Nostoperusteisten keräysvälineiden osaurakka Kilpailutettava osaurakka käsittää loppujätteen keräyksen ja kuljetuksen Kouvolan kaupungin alueella sijaitsevien asuinkäytössä olevien ja kunnan hallinto- ja palvelutoiminnan kiinteistöjen sekä muiden asiakkaiksi liittyneiden kiinteistöjen jäteastioiden tyhjennystä ja jätteiden kuljetuspalveluiden hankintaa., Ydinkeskustan osaurakka Kilpailutettava osaurakka käsittää loppu-, bio- ja pakkausjätteiden keräyksen ja kuljetuksen sekä astioiden pesut Kouvolan kaupungin alueella sijaitsevien asuinkäytössä olevien ja kunnan hallinto- ja palvelutoiminnan kiinteistöjen sekä muiden asiakkaiksi liittyneiden kiinteistöjen jäteastioiden tyhjennystä, pesuja ja jätteiden kuljetuspalveluiden hankintaa.,

Ilmoitusnumero 2024-016685
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Jätteiden keruupalvelut (90511000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1C4
Osoitetiedot Kymenlaakson Jäte Oy
Ekokaari 50 46860 Keltakangas FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Elintarvikkeet; Karjaa, Parainen, Kemiö

Suomi | Axxell Utbildning Ab
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 15.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Axxell Utbildning Ab pyytää tarjousta elintarvikkeesta kouluruokailuun ja opetukseen. Meillä on keittiötoimintaa Karjaalla, Paraisilla ja Kemiöllä. Tarjouspyynnössä on tuoteluettelosivulla tuotteita, joista pyydämme nettohintaa. Tuotemäärät ovat arvioituja vuosikulutusmääriä, jotka eivät kuitenkaan sellaisenaan sido ostajaa. Osatarjouksia otetaan huomioon ja hyväksytään tuoteryhmäkohtaisestin. Pyydämme huomioimaan, että tarjouspyynnön nimikkeille on tarjottava oikeita tuotteita. Pyrimme ostotoiminnassamme toimimaan taloudellisesti ja kontrolloidusti. Valittu toimittaja tekee ostajalle tarjotuista tuotteista hinnoitellun tuoteluettelon. Tuotteiden tulee täyttää elintarviketurvallisuuden vaatimukset ja yleiset ravitsemussuositukset. Tuotteiden jäljitettävyys tulee toteutua EU:n elintarvikeasetuksen (178 / 2002) mukaisesti ja tuotteiden tulee olla GMO –vapaita. Tarjottavien tuotteiden raaka-aineiden tulee olla puhtaudeltaan korkealaatuisia ja alkuperältään jäljitettäviä, jonka avulla voidaan elintarvikelain (23 /2006) 17§ mukaisesti riittävällä tarkkuudella yhdistää tiedot saapuneista ja lähteneistä eristä toisiinsa. Elintarvikkeista on ilmoitettava alkuperämaa myös täydennyserille. Kylmäkuljetusta vaativiin elintarvikkeisiin on liitettävä selvitys kylmäketjun hallinnasta. Tuoteselosteissa tulee olla selkeät suomenkieliset tai ruotsinkieliset tuoteselosteet., Liha- ja kalatuotteet Lihaa ja lihatuotteita ruoanlaittoon. Toimittaja pitää taata, että tuotannossa on eläinten hyvinvointi ja terveys huomioitu ja että lihat ja lihatuotteet ovat antibioottivapaita. Hankittavat tuotteet määritellään tarkemmin liitetiedostossa.

Kalaa ja kalatuotteita ruoanlaittoon. Tarjottavan kalan/kalatuotteeseen käytetyn kalan tulee olla WWF:n Kalaoppaan vihreän listan mukaista. Hankittavat tuotteet määritellään tarkemmin liitetiedostossa., Maitotuotteet ja kananmunat Maitoa ja maitotuotteita ruoanlaittoon. Toimittaja sitoutuu antamaan maidon/maitoraaka-aineen tuote-eräkohtaisen alkuperätiedon, joka on oltava jäljitettävissä meijerille asti.

Kananmunia, tuotantotapa 0, 1 tai 2. Toimittaja sitoutuu antamaan kananmunien tuote-eräkohtaisen alkuperätiedon, joka on oltava jäljitettävissä kanalaan asti.

Hankittavat tuotteet on määritellään tarkemmin liitetiedostossa., Hedelmät ja vihannekset Hedelmät ja vihannekset. Tuotteiden tulee olla tuoretuotteita. Pakastetuotteet ovat sallittuja vain siltä osin kuin taulukossa on erikseen mainittu (pa tai pakaste). Hankittavat tuotteet määritellään tarkemmin liitetiedostossa., Ruokakomero Leivät, kuivatuotteet, pastat, jauhot, säilykkeet, hillot ym.

Hankittavat tuotteet määritellään tarkemmin liitetiedostossa.,

Ilmoitusnumero 2024-016666
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Elintarvikkeet, juomat, tupakka ja vastaavat tuotteet (15000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1B1 FI1C1
Osoitetiedot Axxell Utbildning Ab
PL 1006 10601 TAMMISAARI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ympäristövaatimukset kunnossapitokalustolle vuosille 2026-2030

Suomi | Väylävirasto
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 15.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Tämä tietopyyntö on osoitettu Väyläviraston ja ELY-keskusten urakoitsijoille, heidän alihankkijoilleen sekä toimijoille, jotka ovat kiinnostuneita tulevaisuudessa osallistumaan kunnossapidon urakoiden kilpailutuksiin. Tämä ei ole tarjouspyyntö eikä hankintailmoitus, vaan kyseessä on Väyläviraston kunnossapitokaluston ympäristövaatimusten kehittämistyön markkinavuoropuheluun liittyvä tietopyyntö. Tietopyyntö käsittää seuraavat urakkatyypit: - Maanteiden hoitourakat - Radan kunnossapito - Päällystysurakat - Tiemerkintäurakat - Vesiväylien hoito Tietopyynnön tarkoituksena on kannustaa urakoitsijoita ja heidän edustajiaan vastaamaan kehittämishankkeen yhteydessä toteutettavaan webropol-kyselyyn. Kyselyllä kartoitetaan yllä mainittujen urakoiden ympäristövaatimusten asettamisen tasoja vuosille 2026-2030 määritettävään suunnitelmaan. Työtä toteuttaa Väyläviraston toimeksiannosta Motiva Oy. TAUSTA JA TAVOITTEET Väylävirasto on jo vuosien ajan käyttänyt hankinnoissaan ja ohjaamissaan ELY-keskusten hankinnoissa erilaisia työkone- ja kuljetuskaluston ympäristövaatimuksia. Kunnossapidossa vaatimukset on vuodesta 2015 alkaen muotoiltu noin viiden vuoden mittaisiksi suunnitelmiksi. Viimeisin kunnossapidon suunnitelma valmistui 2021 ja se sisältää vaatimukset vuoteen 2025 asti. Suunnitelmassa kalustovaatimukset vaihtelevat urakkatyypeittäin ja osin myös alueittain. Väylävirasto on keväällä 2024 käynnistänyt kalustovaatimusten päivitystyön vuosille 2026-2030. Tavoitteena on yksinkertaistaa vaatimuksia huomioiden kuitenkin toimintojen erot ja markkinatilanteen alueellisen vaihtelun sekä ohjata hankintoja entistä vastuullisempaan suuntaan. Työn taustalla on Väyläviraston toimintaa ohjaavat ympäristöperiaatteet. Suunnitelman vaikuttavuus on merkittävä, sillä ympäristövaatimukset tulevat olemaan vähimmäisvaatimuksia ja/tai kannustimia Väyläviraston sekä ELY-keskusten hankinnoissa. Vaatimukset koskevat niin urakoitsijoita kuin heidän käyttämiään alihankkijoita. SUUNNITELMAN 2026-2030 KOMMENTOINTI Kommenteilla oleva luonnos sisältää ehdotuksia ympäristövaatimuksista. Kommentoinnissa pyydetään palautetta erityisesti, onko urakoitsijoilla ja heidän alihankkijoillaan edellytyksiä vastata esitettyihin vaatimuksiin esitetyssä aikataulussa ja millaisia vaikutuksia vaatimuksilla voi olla markkinaan ja kustannuksiin. Määräajan jälkeen kommentit käydään läpi, analysoidaan ja tehdään tarvittavat muutokset. Kyselyyn antamianne vastauksia ei julkaista ja niitä käytetään vain suunnitelman ehdotusten arviointiin. Vastaukset ovat luottamuksellisia. Tietopyyntö tai kyselyyn vastaaminen ei sido ketään siihen osallistuvaa tahoa. Kyselyyn vastaamisesta ei makseta korvauksia. Webropol-kysely jaetaan linkkinä tämän tietopyynnön kautta ja kyselystä tiedotetaan myös Väyläviraston internet-sivuilla. Lisäksi ilmoituksen liitteenä jaetaan kommentoitava aineisto "Ympäristövaatimukset kunnossapitokalustolle vuosille 2026-2030", joka löytyy Tarjouspalvelu-portaalista. Päivitetty suunnitelma vuosille 2026-2030 julkaistaan keväällä 2025. Kommentointiaika: 15.11.-13.12.2024. Tämä tietopyyntö on osoitettu Väyläviraston ja ELY-keskusten urakoitsijoille, heidän alihankkijoilleen sekä toimijoille, jotka ovat kiinnostuneita tulevaisuudessa osallistumaan kunnossapidon urakoiden kilpailutuksiin. Tämä ei ole tarjouspyyntö eikä hankintailmoitus, vaan kyseessä on Väyläviraston kunnossapitokaluston ympäristövaatimusten kehittämistyön markkinavuoropuheluun liittyvä tietopyyntö. Tietopyyntö käsittää seuraavat urakkatyypit: - Maanteiden hoitourakat - Radan kunnossapito - Päällystysurakat - Tiemerkintäurakat - Vesiväylien hoito Tietopyynnön tarkoituksena on kannustaa urakoitsijoita ja heidän edustajiaan vastaamaan kehittämishankkeen yhteydessä toteutettavaan webropol-kyselyyn. Kyselyllä kartoitetaan yllä mainittujen urakoiden ympäristövaatimusten asettamisen tasoja vuosille 2026-2030 määritettävään suunnitelmaan. Työtä toteuttaa Väyläviraston toimeksiannosta Motiva Oy. TAUSTA JA TAVOITTEET Väylävirasto on jo vuosien ajan käyttänyt hankinnoissaan ja ohjaamissaan ELY-keskusten hankinnoissa erilaisia työkone- ja kuljetuskaluston ympäristövaatimuksia. Kunnossapidossa vaatimukset on vuodesta 2015 alkaen muotoiltu noin viiden vuoden mittaisiksi suunnitelmiksi. Viimeisin kunnossapidon suunnitelma valmistui 2021 ja se sisältää vaatimukset vuoteen 2025 asti. Suunnitelmassa kalustovaatimukset vaihtelevat urakkatyypeittäin ja osin myös alueittain. Väylävirasto on keväällä 2024 käynnistänyt kalustovaatimusten päivitystyön vuosille 2026-2030. Tavoitteena on yksinkertaistaa vaatimuksia huomioiden kuitenkin toimintojen erot ja markkinatilanteen alueellisen vaihtelun sekä ohjata hankintoja entistä vastuullisempaan suuntaan. Työn taustalla on Väyläviraston toimintaa ohjaavat ympäristöperiaatteet. Suunnitelman vaikuttavuus on merkittävä, sillä ympäristövaatimukset tulevat olemaan vähimmäisvaatimuksia ja/tai kannustimia Väyläviraston sekä ELY-keskusten hankinnoissa. Vaatimukset koskevat niin urakoitsijoita kuin heidän käyttämiään alihankkijoita. SUUNNITELMAN 2026-2030 KOMMENTOINTI Kommenteilla oleva luonnos sisältää ehdotuksia ympäristövaatimuksista. Kommentoinnissa pyydetään palautetta erityisesti, onko urakoitsijoilla ja heidän alihankkijoillaan edellytyksiä vastata esitettyihin vaatimuksiin esitetyssä aikataulussa ja millaisia vaikutuksia vaatimuksilla voi olla markkinaan ja kustannuksiin. Määräajan jälkeen kommentit käydään läpi, analysoidaan ja tehdään tarvittavat muutokset. Kyselyyn antamianne vastauksia ei julkaista ja niitä käytetään vain suunnitelman ehdotusten arviointiin. Vastaukset ovat luottamuksellisia. Tietopyyntö tai kyselyyn vastaaminen ei sido ketään siihen osallistuvaa tahoa. Kyselyyn vastaamisesta ei makseta korvauksia. Webropol-kysely jaetaan linkkinä tämän tietopyynnön kautta ja kyselystä tiedotetaan myös Väyläviraston internet-sivuilla. Lisäksi ilmoituksen liitteenä jaetaan kommentoitava aineisto "Ympäristövaatimukset kunnossapitokalustolle vuosille 2026-2030", joka löytyy Tarjouspalvelu-portaalista. Päivitetty suunnitelma vuosille 2026-2030 julkaistaan keväällä 2025. Kommentointiaika: 15.11.-13.12.2024.

Ilmoitusnumero 2024-150993
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000), Maa-, tie- ja vesirakennustöiden ja muiden rakennustöiden kokonais- tai osaurakat (45200000), Ilma-, rautatie-, tie- ja vesiliikenteeseen liittyvät korjaus- ja huoltopalvelut ja muut palvelut (50200000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Väylävirasto
PL 33 (Opastinsilta 12 A) 00521 HELSINKI FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

JAPO Valokuituhankkeiden rakennusurakat

Suomi | Alajärven Puhelinosuuskunta
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 15.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Alajärven Puhelinosuuskunta Japo rakennuttaa yhteensä noin 88 km valokuituverkkoa Alajärven, Kauhavan ja Lapuan alueelle. Japo pyytää tarjouksia valokuituverkon rakentamisesta. Japo pyytää liitteen 1 mukaisesti urakkatarjousta valokaapeliverkkojen rakentamisesta seuraavilla alueilla: Alajärvi Kaartunen-Menkijärvi Alajärvi Uusikylä-Möksy Kauhava Salo-Ylikoski-Saarijärvi-Porkholma Lapua Hirvijoki-Laakeri-Ojutkangas

Ilmoitusnumero 2024-150984
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI194
Osoitetiedot Alajärven Puhelinosuuskunta
62900 ALAJÄRVI FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Järvenpään Mestariasunnot Oy: Auertie 9 purku-urakka

Suomi | Mestaritoiminta Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 15.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Järvenpään Mestariasunnot Oy (jäljempänä ”Tilaaja”) pyytää tarjoustanne osoitteessa Auertie 9, 04410 Järvenpää sijaitsevan kolmen (3) kerrostalon ja näihin liittyvät piharakennusten purkutöiden toteuttamisesta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti. Purkukohteena on kolme (3) vuonna 1970 valmistunutta asuinkerrostaloa ja näihin liittyvät piharakennukset, leikkivälineet ja muut pihavarusteet sekä piha-alueiden pinnoitteet. Purettavat asuinrakennukset ovat neljä (4) kerroksisia ja piharakennukset yksi (1) kerroksisia. Rakennusten pinta-ala on 4834 brm2 ja tilavuus 14677 rm3. Pinta-aloja ei ole tarkistusmitattu. Työn rahoituksesta vastaa Järvenpään Mestariasunnot Oy ja rakennuttamistehtävistä vastaa Mestaritoiminta Oy. Hankkeen toteutusmuotona kokonaisvastuutoteutus KVR. Rakennusten purkamisesta annetaan tarjouksessa kiinteä urakkahinta. Tarjoushinnat ilmoitetaan arvonlisäverottomina ALV 0 %, eikä niitä sidota indeksiin. Tarkemmat tiedot on esitetty hankinta-asiakirjoissa. Tilaajan edustaja: Mestaritoiminta Oy Sibeliuksenkatu 8, 7krs., 04400 Järvenpää Eero Lötjönen Hankinnan kohteena on kolme (3) vuonna 1970 valmistunutta asuinkerrostaloa ja näihin liittyvät piharakennukset, leikkivälineet ja muut pihavarusteet sekä piha-alueiden pinnoitteet. Purettavat asuinrakennukset ovat neljä (4) kerroksisia ja piharakennukset yksi (1) kerroksisia. Rakennusten pinta-ala on 4834 brm2 ja tilavuus 14677 rm3. Pinta-aloja ei ole tarkistusmitattu. Purkutyöt toteutetaan tämän tarjouspyynnön ja sen liitteinä olevien asiakirjojen mukaisesti. Tilaajan tavoitteena on purkaa rakennus turvallisesti ja ympäristöystävällisesti sekä minimoida työstä aiheutuvat häiriöt. Hankkeen toteutusmuotona kokonaisvastuutoteutus KVR. Rakennusten purkamisesta annetaan tarjouksessa kiinteä urakkahinta. Tarjoushinnat ilmoitetaan arvonlisäverottomina ALV 0 %, eikä niitä sidota indeksiin. Tarjous laaditaan tässä tarjouspyynnössä olevalle tarjouslomakkeelle. Tilaaja edellyttää, että Tarjoaja on tutustunut kohteeseen ennen tarjouksen antamista. Kohteen katselmoinnit sovitaan tilaajan yhteyshenkilön kanssa (tarkemmat tiedot osiossa soveltuvuusvaatimukset). Tilaajan tavoite on, että KVR-toteuttaja valitaan viimeistään joulukuun 2024 aikana. Valitun toteuttajan kanssa tullaan laatimaan KVR sopimus tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Työt kohteessa voidaan aloittaa aikaisintaan viikolla 50. Purkutyön tulee olla valmis toukokuun 2025 loppuun mennessä. Urakan lopullinen toteutusaikataulu vahvistetaan valikoituneen urakoitsijan kanssa. Urakoitsija toimii kohteessa päätoteuttajana ja YSE 1998:n tarkoittamana pääurakoitsijana. Rakennuttajan turvallisuusasiakirjat ovat tämän tarjouspyynnön liitteenä. Tarjoajan edellytetään tulkitsevan näitä asiakirjoja purkutöiden asiantuntijana. Mikäli tarjoaja havaitsee annetuissa tiedoissa puutteellisuuksia, jotka voivat vaikuttaa tarjouksen sisältöön, niistä on tiedusteltava etukäteen (ks. tarjouspyynnön kohta lisätietokysymykset ja lisätiedot).

Ilmoitusnumero 2024-150967
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Mestaritoiminta Oy
Sibeliuksenkatu 8, 7 krs 04400 Järvenpää FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Puristimien, lavojen ja vaihtolavojen tyhjennykset sekä pesut

Suomi | Lounais-Suomen Jätehuolto Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 15.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Puristimien, lavojen ja vaihtolavojen tyhjennykset sekä pesut Urakkaan kuuluu tilaajan asiakkaiden ja tilaajan alueellisen keräyksen vaihtolavojen, vaihtolavasäiliöiden ja puristimien tyhjennyksiä sekä puristimien pesuja. Keräysvälineet voivat olla jaettuja eri jakeille, esimerkiksi voi olla kaksoiskammiopuristin, joka on muovi- ja kartonkipakkauksille.

Urakka-alue ja urakan sisältö on tarkemmin kuvattu sopimusmallissa (liite 1).

Voittanut palveluntuottaja velvoitetaan hyväksymään sopimusmallin (liite 1) sisältö sellaisenaan.,

Ilmoitusnumero 2024-016717
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Jätteiden keruupalvelut (90511000), Jätteiden kuljetuspalvelut (90512000), Jäteastioiden puhdistaminen (90918000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Lounais-Suomen Jätehuolto Oy
Kuormakatu 17 20380 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Viheralueiden hoito- ja kunnossapitopalvelu

Suomi | Helsingin kaupungin asunnot Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 15.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Helsingin kaupungin asunnot Oy (Heka) pyytää tarjousta kohteittensa pihojen viheralueiden hoidosta ja kunnossapidosta.

Tarjouspyyntö on jaettu neljään (4) osa-alueeseen (etelän, idän, lännen ja pohjoisen huoltoalueet). Osa-aluekohtaiseen hintaliitteeseen on lueteltu kaikki huoltoalueen kohteet. Jokaiseen osa-alueeseen valitaan yksi palveluntuottaja.

Hankinnasta tehdään neljä sopimusta. Palveluntuottaja valitaan palvelutuottajaksi enintään kahteen osa-alueeseen. Sopimus tehdään kohdemäärältään suurimmasta tarjotusta huoltoalueesta 1. Etelän huoltoalue (137 kohdetta), 2. Pohjoisen huoltoalue (137 kohdetta)) 3. Idän huoltoalue (124 kohdetta), ja 4. Lännen huoltoalue (122 kohdetta)). Esimerkiksi jos tarjoaja on halvin kaikissa neljässä osa-alueessa, tarjoaja valitaan etelän ja pohjoisen huoltoalueiden palveluntuottajaksi. Idän ja lännen huoltoalueiden palveluntuottajaksi valitaan osa-alueen toiseksi halvimman tarjouksen antanut. Hankintayksikkö perustelee osa-alueiden määrän rajoittamista sillä, että palvelun toteuttaminen jakautuisi useammalle palvelutuottajalle.

Varsinainen sopimus on voimassa kaksi (2) vuotta sopimuskauden alkamispäivästä lukien. Tilaajalla on oikeus jatkaa sopimusta kahdella (2) kerrallaan yhden (1) vuoden mittaisella optiolla varsinaisen sopimuskauden päättymisestä lukien.

Sopimuksen sisältö selviää tarkemmin tarjouspyynnön liiteasiakirjoista., Etelän huoltoalue (alv 0) Pihojen hoito- ja viherkunnossapitopalvelun kohteena on Hekan etelän huoltoalue. Osa-aluekohtaiseen hintaliitteeseen on lueteltu kaikki huoltoalueen kohteet. Kohteiden pihakuvat ovat tasoltaan vaihtelevia ja ne eivät sido Hekaa. Hekan arvioimat määrätiedot on esitetty osittain pihakuvissa. Kaikista kohteista ei ole olemassa pihakuvaa määräluetteloineen. Määrätiedot eivät sido Heka.

Palvelu käsittää piha-alueiden viherhoito- ja kunnossapitotehtävät palvelukuvauksessa ja sopimuksen liitteissä palvelutyöselostus, vastuunjakotaulukko ja huoltoaluekohtaisissa pensaleikkaustaulukoissa määritetyt tehtävät.

Osa-alueeseen valitaan yksi (1) palveluntuottaja.

Varsinainen sopimus on voimassa kaksi (2) vuotta sopimuskauden alkamispäivästä lukien. Tilaajalla on oikeus jatkaa sopimusta kahdella (2) kerrallaan yhden (1) vuoden mittaisella optiolla varsinaisen sopimuskauden päättymisestä lukien.

Sopimuksen sisältö selviää tarkemmin tarjouspyynnön liiteasiakirjoista., Pohjoinen huoltoalue (alv 0) Pihojen hoito- ja viherkunnossapitopalvelun kohteena on Hekan pohjoinen huoltoalue. Osa-aluekohtaiseen hintaliitteeseen on lueteltu kaikki huoltoalueen kohteet. Kohteiden pihakuvat ovat tasoltaan vaihtelevia ja ne eivät sido Hekaa. Hekan arvioimat määrätiedot on esitetty osittain pihakuvissa. Kaikista kohteista ei ole olemassa pihakuvaa määräluetteloineen. Määrätiedot eivät sido Heka.

Palvelu käsittää piha-alueiden viherhoito- ja kunnossapitotehtävät palvelukuvauksessa ja sopimuksen liitteissä palvelutyöselostus, vastuunjakotaulukko ja huoltoaluekohtaisissa pensaleikkaustaulukoissa määritetyt tehtävät.

Osa-alueeseen valitaan yksi (1) palveluntuottaja.

Varsinainen sopimus on voimassa kaksi (2) vuotta sopimuskauden alkamispäivästä lukien. Tilaajalla on oikeus jatkaa sopimusta kahdella (2) kerrallaan yhden (1) vuoden mittaisella optiolla varsinaisen sopimuskauden päättymisestä lukien.

Sopimuksen sisältö selviää tarkemmin tarjouspyynnön liiteasiakirjoista., Idän huoltoalue (alv 0) Pihojen hoito- ja viherkunnossapitopalvelun kohteena on Hekan idän huoltoalue. Osa-aluekohtaiseen hintaliitteeseen on lueteltu kaikki huoltoalueen kohteet. Kohteiden pihakuvat ovat tasoltaan vaihtelevia ja ne eivät sido Hekaa. Hekan arvioimat määrätiedot on esitetty osittain pihakuvissa. Kaikista kohteista ei ole olemassa pihakuvaa määräluetteloineen. Määrätiedot eivät sido Heka.

Palvelu käsittää piha-alueiden viherhoito- ja kunnossapitotehtävät palvelukuvauksessa ja sopimuksen liitteissä palvelutyöselostus, vastuunjakotaulukko ja huoltoaluekohtaisissa pensaleikkaustaulukoissa määritetyt tehtävät.

Osa-alueeseen valitaan yksi (1) palveluntuottaja.

Varsinainen sopimus on voimassa kaksi (2) vuotta sopimuskauden alkamispäivästä lukien. Tilaajalla on oikeus jatkaa sopimusta kahdella (2) kerrallaan yhden (1) vuoden mittaisella optiolla varsinaisen sopimuskauden päättymisestä lukien.

Sopimuksen sisältö selviää tarkemmin tarjouspyynnön liiteasiakirjoista., Lännen huoltoalue (alv 0) Pihojen hoito- ja viherkunnossapitopalvelun kohteena on Hekan lännen huoltoalue. Osa-aluekohtaiseen hintaliitteeseen on lueteltu kaikki huoltoalueen kohteet. Kohteiden pihakuvat ovat tasoltaan vaihtelevia ja ne eivät sido Hekaa. Hekan arvioimat määrätiedot on esitetty osittain pihakuvissa. Kaikista kohteista ei ole olemassa pihakuvaa määräluetteloineen. Määrätiedot eivät sido Heka.

Palvelu käsittää piha-alueiden viherhoito- ja kunnossapitotehtävät palvelukuvauksessa ja sopimuksen liitteissä palvelutyöselostus, vastuunjakotaulukko ja huoltoaluekohtaisissa pensaleikkaustaulukoissa määritetyt tehtävät.

Osa-alueeseen valitaan yksi (1) palveluntuottaja.

Varsinainen sopimus on voimassa kaksi (2) vuotta sopimuskauden alkamispäivästä lukien. Tilaajalla on oikeus jatkaa sopimusta kahdella (2) kerrallaan yhden (1) vuoden mittaisella optiolla varsinaisen sopimuskauden päättymisestä lukien.

Sopimuksen sisältö selviää tarkemmin tarjouspyynnön liiteasiakirjoista.,

Ilmoitusnumero 2024-016714
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Viheralueiden istutus- ja hoitopalvelut (77310000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Helsingin kaupungin asunnot Oy
Viipurinkatu 2 00510 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

F.E.C-koulutusmallilla toteutettava ammatillinen työvoimakoulutus

Suomi | Turun kaupunki
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 14.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Turun kaupungin konsernihallinnon hankintapalvelut pyytää tarjouksia F.E.C-koulutusmallilla toteutettavasta ammatillisesta työvoimakoulutuksesta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.

Hankinnassa ovat mukana kaikki Turun työllisyysalueen jäsenkunnat. Turun kaupungilla on lupa käyttää Uudenmaan ELY-keskuksen omistamaa F.E.C-tuotemerkkiä.

Hankinnan kohteena ovat seuraavat osakokonaisuudet:

1. Yritysturvallisuuden asiantuntija
2. Digipalveluiden kehittäjä
3. ICT - järjestelmäpalvelut ja ohjelmistot asiantuntija
4. IoT-asiantuntija terveysteknologia-alalle
5. IT-palveluhallinnan asiantuntija
6. Kiertotalouden ja vähähiilisyyden asiantuntija
7. Kokenut projektiosaaja
8. Myynti ja markkinointi asiantuntija
9. Projektitoiminta asiantuntija
10. Sähköinen markkinointi asiantuntija
11. Yksilöllinen ICT-alan jatko- ja täydennyskoulutus (KEKO tyyppinen) asiantuntija

Kilpailutus toteutetaan noudattaen avointa tarjousmenettelyä.

Sopimus tehdään ajalle 1.3.2025-28.2.2026.
Lisäksi varataan mahdollisuus kahteen 1 vuoden mittaiseen optioon. Optiot voidaan ottaa käyttöön jo varsinaisella hankintakaudella tai myöhemmin jos Tilaaja haluaa tilata palvelua.

Hankinnan ennakoitu arvo on n 280 000 €. Kyseessä on hankintalain (1397/2016) 25§, 1. mom. kohdan 3 mukainen kansallisen kynnysarvon alittava pienhankinta.

Tilaaja ei sitoudu tiettyyn määrään tai arvoon.

’Julkisten työvoimapalveluiden järjestämisvastuu siirretään valtion työ- ja elinkeinotoimistoilta kunnille ja kuntien muodostamille yhteistoiminta-alueille 1.1.2025 (jatkossa ’’TE-uudistus’’). Tämä hankinta perustuu 1.1.2025 voimaan tulevaan lakiin työvoimapalveluiden järjestämisestä (380/2023) ja siinä kunnille siirtyviin velvoitteisiin.
Tämä hankinta on kilpailutettu Turun työllisyysalueen käyttöön. Turun työllisyysalue toimii vastuukuntamallin mukaisesti. Vastuukuntana ja hankintayksikkönä toimii Turun kaupunki. Työllisyysalueeseen kuuluu seuraavat kunnat: Turku, Aura, Kaarina, Kemiönsaari, Kustavi, Laitila, Lieto, Loimaa, Masku, Mynämäki, Naantali, Nousiainen, Oripää, Paimio, Parainen, Pyhäranta, Pöytyä, Raisio, Rusko, Sauvo, Taivassalo, Uusikaupunki ja Vehmaa.
TE-uudistuksesta saattaa seurata muutoksia 1.1.2025 alkaen TE-palveluita tuottavien tilaajien yksiköihin ja organisaatioihin. Näiden toimipisteet, lukumäärät ja/tai sijainnit saattavat muuttua, lisääntyä tai poistua sopimuskauden aikana TE-uudistuksesta johtuen. TE-uudistuksesta saattaa aiheutua myös muita muutoksia, jotka vaikuttavat tähän sopimukseen. Tilaaja ei vastaa niistä muutoksista, joita TE-uudistuksesta mahdollisesti aiheutuu.
, Yritysturvallisuuden asiantuntija Hankinnan kohde on kuvattu tarjouspyynnön liitteessä., Digipalveluiden kehittäjä Hankinnan kohde on kuvattu tarjouspyynnön liitteessä., ICT - järjestelmäpalvelut ja ohjelmistot asiantuntija Hankinnan kohde on kuvattu tarjouspyynnön liitteessä., IoT-asiantuntija terveysteknologia-alalle Hankinnan kohde on kuvattu tarjouspyynnön liitteessä., IT-palveluhallinnan asiantuntija Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä., Kiertotalouden ja vähähiilisyyden asiantuntija Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä., Kokenut projektiosaaja Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä., Myynti ja markkinointi asiantuntija Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä., Projektitoiminta asiantuntija Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä., Sähköinen markkinointi asiantuntija Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä., Yksilöllinen ICT-alan jatko- ja täydennyskoulutus (KEKO tyyppinen) asiantuntija Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2024-016655
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Yleissivistävän ja ammatillisen koulutuksen palvelut (80000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Turun kaupunki
PL 630 20101 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Pysäkkikatokset, sisältäen asennus- ja ylläpitosopimuksen

Suomi | Turun kaupunki
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 14.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Pysäkkikatokset, sisältäen asennus- ja ylläpitosopimuksen Turun kaupungin konsernihallinnon hankintapalvelut pyytää tarjouksia pysäkkikatoksista Turun kaupunkiympäristön palvelukokonaisuuden sekä Turun seudullisen joukkoliikenteen toimeksiannosta.

Hankinta käsittää noin 63 (runkolinjasto) + noin 317 (2026 uusittavat) + 31 (2027 keväällä uusittavat) + noin 100 kpl (raitiotiehanke optio) ja noin 150 kpl (katosverkon täydennys / vanhojen kor-vaaminen) pysäkkikatoksen toimittamisen ja asentamisen sekä niiden ylläpidon (kunnossapito ja puhtaanapito) kymmenen vuoden ajan.

Kilpailutukseen osallistuvat Kaarinan ja Paimion kaupungit sekä optiona Turun Raitiotie Oy.,

Ilmoitusnumero 2024-016644
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Linja-autokatokset (44212321)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Turun kaupunki
PL 630 20101 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ruoankuljetus- ja jakeluvaunut (hajautettu jakelu)

Suomi | Keski-Suomen hyvinvointialue
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 14.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Ruoankuljetus- ja jakeluvaunut (hajautettu jakelu) Hankinnan kohteena on ruoankuljetus- ja jakeluvaunut hajautettuun jakeluun eri toimipisteisiin Keski-Suomen hyvinvointialueella. Hankittavat vaunut soveltuvat aterioiden lämpö- ja kylmäsäilytykseen, kypsentämiseen ja kuumentamiseen sekä jakeluun (Cook and Chill ja Cook and Serve).

Sopimuskumppaniksi valitaan yksi (1) Toimittaja.,

Ilmoitusnumero 2024-016638
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ruoanvalmistus- ja -tarjoilulaitteet (39310000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI193
Osoitetiedot Keski-Suomen hyvinvointialue
Hoitajantie 3 40620 Jyväskylä FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kompressiosukkapalvelut ja wrap -tuotteet

Suomi | Tuomi Logistiikka Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 14.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Tuomi Logistiikka Oy kilpailuttaa kompressiosukkapalvelut ja wrap -tuotteet Sisä-Suomen yhteistyöalueen hyvinvointialueiden; Kanta-Hämeen, Pirkanmaan hyvinvointialueet; alueelle lukuun ottamatta Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialuetta.

Sopimuskauden pituus on yksi (1) vuosi. Sopimusta voidaan jatkaa varsinaisen sopimuskauden jälkeen yhden (1) vuoden optiokaudella. Sopimusta voidaan jatkaa optiokauden jälkeen toistaiseksi voimassa olevana. Hankinta tullaan kilpailuttamaan uudelleen neljän - viiden vuoden sisällä. Sopimuksen arvioitu alkamisajankohta on toukokuu 2025.

Sopimuksen arvonlisäveroton vuosiarvo on noin 450 000 euroa. Sopimuksen arvonlisäveroton kokonaisarvo laskettuna viidelle vuodelle on noin 2 250 000 euroa, joka jakaantuu hyvinvointialueittain seuraavasti: Kanta-Hämeen hyvinvointialue n. 30% ja Pirkanmaan hyvinvointialue n. 70%.

Tällä hankintasopimuksella hankintoja tekevät Tuomi Logistiikka Oy sekä Tavarantilaajat: Kanta-Hämeen ja Pirkanmaan hyvinvointialueet. Tilaaja ja tavarantilaajat voivat tällä sopimuksella tehdä Tavarantilauksia itselleen sekä tytäryhteisöilleen ja sidosyksiköilleen.

Hankinta on jaettu osiin:
1. Muotoon neulotut kompressiosukat
2. Muotoon ommellut kompressiosukat
3. Wrap -tuotteet

Kanta-Hämeen hyvinvointialueesta voidaan käyttää myös lyhennettä OmaHäme ja Pirkanmaan hyvinvointialueesta lyhennettä
Pirha. Tässä hankinnassa mukana olevista osapuolista käytetään jäljempänä myös lyhenteitä "Tilaaja, jolla tarkoitetaan Tuomi
Logistiikka Oy:tä ja "Tavarantilaaja", jolla viitataan Kanta-Hämeen ja Pirkanmaan hyvinvointialueisiin.

Tarjoaja voi jättää tarjouksen yhteen tai useampaan osaan.

Arviot sopimuskauden hankintamääristä eivät sido tilaajaa/tavarantilaajaa. Tilausmäärät voivat vaihdella vuosittain. Hankinnan
volyymia on kuvattu tarjouspyynnöllä., Muotoon neulotut kompressiosukat Osan 1 hankinnan kohteena on lääkinnällisten hoitosukkien puristusluokan (paineluokan) 1 -2 kompressiosukat, jotka on tuotettu valmiiksi putkimaisiksi tuotteiksi esimerkiksi pyöröneuloskoneella. Osa sisältää sekä mittatilaustyönä valmistetut että standardimitoitetut reisi- ja polvipituiset kompressiosukat ja pukemiseen ja riisumiseen tarkoitetut apuvälineet Kanta-Hämeen ja Pirkanmaan hyvinvointialueille.

Puitejärjestelyyn valitaan kolme palveluntuottajaa.

Sopimuksen alkamisajankohta on arviolta toukokuu 2025. Sopimuksen kesto on yksi
(1) vuosi. Sopimusta on mahdollista jatkaa yhden (1) vuoden optiokaudelle. Vuoden
optiokauden jälkeen sopimusta on mahdollista jatkaa toistaiseksi voimassa olevana.
Jatkosta päätetään tuoteryhmä/tuote/alue/toimittaja kohtaisesti.

Tarjoajien tulee tarjota palvelua Kanta-Hämeen ja/tai Pirkanmaan hyvinvointialueille. Osa-alueeseen
valitaan kolme (3) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa. Mikäli Kanta-Hämeen ja/tai
Pirkanmaan hyvinvointialueelle ei löydy kolmea (3) toimittajaa tästä valitusta määrästä, valitaan
Kanta-Hämeen ja Pirkanmaan hyvinvointialueille näiden lisäksi vielä niin monta toimittajaa, että
toimittajien määrä täyttyy (3 toimittajaa / osa-alue / hyvinvointialue)., Wrap -tuotteet Osan 3 kohteena ovat valmiit standardi wrap -tuotteet, joita käytetään ylä- ja alaraajojen hoidossa. Wrap tuotteilla tarkoitetaan helposti puettavia säädettäviä kompressiotekstiilejä, jotka puristavat tasaisesti tai ylöspäin kevenevästi tuettavaa/painehoidettavaa kohtaa tai saavat aikaan sentraalisesti ohjaavan paineen.

Puitejärjestelyyn valitaan kolme toimittajaa.

Sopimuksen alkamisajankohta on arviolta toukokuu 2025. Sopimuksen kesto on yksi
(1) vuosi. Sopimusta on mahdollista jatkaa yhden (1) vuoden optiokaudelle. Vuoden
optiokauden jälkeen sopimusta on mahdollista jatkaa toistaiseksi voimassaolevana
optiona. Jatkosta päätetään tuoteryhmä/tuote/alue/toimittaja kohtaisesti.

Tarjoajien tulee tarjota tuotteita Kanta-Hämeen ja/tai Pirkanmaan hyvinvointialueille. Osa-alueeseen
valitaan kolme (3) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa. Mikäli Kanta-Hämeen ja/tai
Pirkanmaan hyvinvointialueelle ei löydy kolmea (3) toimittajaa tästä valitusta määrästä, valitaan
Kanta-Hämeen ja Pirkanmaan hyvinvointialueille näiden lisäksi vielä niin monta toimittajaa, että
toimittajien määrä täyttyy (3) toimittajaa / osa-alue / hyvinvointialue)., Muotoon ommellut kompressiosukat Osan 2 hankinnan kohteena on lääkinnällisten hoitosukkien puristusluokkien (paineluokkien) 2 - 3 kompressiosukat. Kompressiosukkien muoto ja ominaisuudet on saatu aikaan ompelemalla kangasta tai neulosta muotoon/yhteen. Tuotteisiin on mahdollista lisätä yksilöllisiä muutoksia, esimerkiksi vetoketju. Hankintaan sisältyy mittatilauksena valmistettavat reisi- ja polvipituiset kompressiosukat, niiden pukemiseen ja riisumiseen tarkoitetut apuvälineet sekä vetoketjujen lisäyspalvelut Kanta-Hämeen ja Pirkanmaan hyvinvointialueille.

Puitejärjestelyyn valitaan kolme palveluntuottajaa.

Sopimuksen alkamisajankohta on arviolta toukokuu 2025. Sopimuksen kesto on yksi
(1) vuosi. Sopimusta on mahdollista jatkaa yhden (1) vuoden optiokaudelle. Vuoden
optiokauden jälkeen sopimusta on mahdollista jatkaa toistaiseksi voimassa olevana. Jatkosta päätetään tuoteryhmä/tuote/alue/toimittaja kohtaisesti.

Tarjoajien tulee tarjota palvelua Kanta-Hämeen ja/tai Pirkanmaan hyvinvointialueille. Osa-alueeseen
valitaan kolme (3) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa. Mikäli Kanta-Hämeen ja/tai
Pirkanmaan hyvinvointialueelle ei löydy kolmea (3) toimittajaa tästä valitusta määrästä, valitaan
Kanta-Hämeen ja Pirkanmaan hyvinvointialueille näiden lisäksi vielä niin monta toimittajaa, että
toimittajien määrä täyttyy (3 toimittajaa / osa-alue / hyvinvointialue).,

Ilmoitusnumero 2024-016627
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet, farmaseuttiset valmisteet ja henkilökohtaiseen hygieniaan liittyvät tuotteet (33000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI197 FI1C2
Osoitetiedot Tuomi Logistiikka Oy
Särkijärvenkatu 1 33840 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Elintarvikkeiden ja non-food -tuotteiden hankinta

Suomi | Sastamalan Ruoka- ja Puhtauspalvelut Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 14.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Elintarvikkeiden ja non-food -tuotteiden hankinta Sastamalan Ruoka- ja Puhtauspalvelut Oy Servi pyytää tarjouksia elintarvikkeista ja non food -tuotteista sopimuskaudelle 1.3.2025-29.2.2028. Määräaikaisen sopimuskauden jälkeen hankintaa voidaan jatkaa toistaiseksi voimassa olevalla optiokaudella. Koska kyseessä on julkinen hankinta, kilpailutetaan hankinta kuitenkin uudelleen viimeistään 4-5 vuoden välein.

Hankintaan sisältyvät elintarvikkeet ja non food -tuotteet toimitettuina tässä tarjouspyynnössä kuvatulla tavalla Servin Sastamalassa ja Punkalaitumella sijaitseviin ruokapalvelukohteisiin (n. 20 kpl). Hankintaan sisältyviä tuoteryhmiä ovat maitotaloustuotteet ja vastaavat kasvipohjaiset tuotteet, liha ja lihavalmisteet, kala ja kalavalmisteet, kasviproteiinivalmisteet, valmisruoka, teolliset tuotteet, ei-tuoreet leipomotuotteet, juomat ja non-food -tuotteet (kuten kertakäyttöastiat ja kattaustarvikkeet) sekä Hopunkallion tuotantokeittiötä ja Sylvään koulun keittiötä lukuun ottamatta myös perunat, kasvikset, juurekset ja hedelmät. Tähän hankintaan eivät sisälly tuoreleipomotuotteet, eivätkä Hopunkallion tuotantokeittiölle ja Sylvään koulun keittiölle toimitettavat perunat ja hevi-tuotteet (kasvikset, juurekset ja hedelmät), jotka kilpailutetaan erikseen.

Hankinta on kuvattu tarkemmin myöhemmin tässä tarjouspyynnössä sekä sen liitteissä.
Tässä tarjouspyynnössä esitetyt tuotekohtaiset ostomäärät on ilmoitettu tarjouksen tekemisen tueksi ja ne ovat sitoumuksettomia arvioita. Tarjouspyynnössä on kuvattu Tilaajan tämänhetkiset toimituskohteet, mutta toimituskohteet tai niiden määrä voi muuttua sopimuskauden aikana.,

Ilmoitusnumero 2024-016600
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Elintarvikkeet, juomat, tupakka ja vastaavat tuotteet (15000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI197
Osoitetiedot Sastamalan Ruoka- ja Puhtauspalvelut Oy
Hoitokatu 6 A 38200 Sastamala FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Perhetukikeskuksen viemäreiden sukitus

Suomi | Rauman kaupunki/tilapalvelut
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 14.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Rauman kaupungin teknisen toimialan tilapalvelut vastaa kaupungin suorassa omistuksessa olevien kiinteistöjen omistajan rooliin liittyvistä tehtävistä. Tilapalvelut pyytää tarjoustanne perhetukikeskuksen viemäreiden sukituksesta. Viemäriputkistot kuvataan ennen ja jälkeen sukituksen. Kaikki viemäriputkistot avataan ja puhdistetaan. Hajulukot ja wc-istuimet irrotetaan. Valurautaputket sekä mahdolliset muovi- ja kupariviemäriputket sukitetaan. Lattiakaivot rouhitaan puhtaaksi liasta / ruosteesta, vanha hajulukon korkki poistetaan ja kaivojen korjauksissa käytetään lattiakaivoinserttejä (rosteri / muovi) . Tiukkojen mutkien osalta pesualtaiden viemäriputket voidaan liittää uusittavaan wc-istuimeen tai vaihtoehtoisesti wc-istuimen juureen asennettavaan sivuhaaraan 32 mm:n sivuyhteellä. WC-istuimia uusitaan 10 kpl: istuimet sekä asennustyö kuuluvat urakkaan. Vesikalusteiden irrotukset ja takaisin asennukset kuuluvat urakkaan. Lattiat suojataan suojamatoilla työskentelypisteillä ja työskentelypisteille johtavilta kulkureiteiltä. Työskentelypisteillä suojataan seinäpintoja ja lähellä olevia kalusteita. Tarjouksen pitää sisältää, että haarayhteet asennetaan joka haaraan. Työn kokonaishinta annetaan täyteen käyttökuntoon saatettuna. Loppusiivous kuuluu urakkaan. Kaikki työn edellyttämät mahdolliset reiät, rakenneavaukset, wc-istuinten uusinnat, viemärin tarkastusluukkujen avaukset/lisäykset ja uusinnat jne eli kaikki työn toteutuksen kannalta täyteen käyttökuntoon tarvittavat työt sisältyvät kokonaishintaan. Kohteeseen tulee tutustua ennen kysymysten jättämistä. Kohdenäyttöjä järjestetään kaksi (2) kappaletta: 12.11.2024 klo 13.00 ja 13.11.2024 klo 13.00. Kohdenäyttöön tulee ilmoittautua viimeistään 7.11.2024 mennessä sähköpostitse: toni.suursoho@rauma.fi. Huomioon otettavaa on, että kiinteistössä on ympärivuorokautista toimintaa koko sukitustyön ajan. Voittanut tarjoaja toimittaa tilaajalle työsuunnitelman hyvissä ajoin ennen urakan aloittamista. Työsuunnitelmassa pitää huomioida kiinteistön käyttö koko työn ajan niin, ettei viemäreiden käytölle saa tulla kohtuuttoman pitkiä katkoja ja työ on suunniteltava siten, että osa viemäreistä on käytössä koko työn ajan. Kohdenäyttöjen jälkeen ratkaistaan, toimittaako urakoitsija kuivakäymälöitä ja wc/suihkukontin urakan ajaksi. Hybridimenetelmä ei ole sallittu kuin erikseen sovittaessa ilman lisäkustannuksia. Työssä noudatetaan RT-kortin 103214 ohjeistusta kaikilta osin. Töiden aloitus aikaisintaan 2.6.2025. Putkistot liitteenä olevissa piirustuksissa ovat suuntaa-antavia ja putkikoot oletuksia. Rauman kaupungin teknisen toimialan tilapalvelut vastaa kaupungin suorassa omistuksessa olevien kiinteistöjen omistajan rooliin liittyvistä tehtävistä. Tilapalvelut pyytää tarjoustanne perhetukikeskuksen viemäreiden sukituksesta. Viemäriputkistot kuvataan ennen ja jälkeen sukituksen. Kaikki viemäriputkistot avataan ja puhdistetaan. Hajulukot ja wc-istuimet irrotetaan. Valurautaputket sekä mahdolliset muovi- ja kupariviemäriputket sukitetaan. Lattiakaivot rouhitaan puhtaaksi liasta / ruosteesta, vanha hajulukon korkki poistetaan ja kaivojen korjauksissa käytetään lattiakaivoinserttejä (rosteri / muovi) . Tiukkojen mutkien osalta pesualtaiden viemäriputket voidaan liittää uusittavaan wc-istuimeen tai vaihtoehtoisesti wc-istuimen juureen asennettavaan sivuhaaraan 32 mm:n sivuyhteellä. WC-istuimia uusitaan 10 kpl: istuimet sekä asennustyö kuuluvat urakkaan. Vesikalusteiden irrotukset ja takaisin asennukset kuuluvat urakkaan. Lattiat suojataan suojamatoilla työskentelypisteillä ja työskentelypisteille johtavilta kulkureiteiltä. Työskentelypisteillä suojataan seinäpintoja ja lähellä olevia kalusteita. Tarjouksen pitää sisältää, että haarayhteet asennetaan joka haaraan. Työn kokonaishinta annetaan täyteen käyttökuntoon saatettuna. Loppusiivous kuuluu urakkaan. Kaikki työn edellyttämät mahdolliset reiät, rakenneavaukset, wc-istuinten uusinnat, viemärin tarkastusluukkujen avaukset/lisäykset ja uusinnat jne eli kaikki työn toteutuksen kannalta täyteen käyttökuntoon tarvittavat työt sisältyvät kokonaishintaan. Kohteeseen tulee tutustua ennen kysymysten jättämistä. Kohdenäyttöjä järjestetään kaksi (2) kappaletta: 12.11.2024 klo 13.00 ja 13.11.2024 klo 13.00. Kohdenäyttöön tulee ilmoittautua viimeistään 7.11.2024 mennessä sähköpostitse: toni.suursoho@rauma.fi. Huomioon otettavaa on, että kiinteistössä on ympärivuorokautista toimintaa koko sukitustyön ajan. Voittanut tarjoaja toimittaa tilaajalle työsuunnitelman hyvissä ajoin ennen urakan aloittamista. Työsuunnitelmassa pitää huomioida kiinteistön käyttö koko työn ajan niin, ettei viemäreiden käytölle saa tulla kohtuuttoman pitkiä katkoja ja työ on suunniteltava siten, että osa viemäreistä on käytössä koko työn ajan. Kohdenäyttöjen jälkeen ratkaistaan, toimittaako urakoitsija kuivakäymälöitä ja wc/suihkukontin urakan ajaksi. Hybridimenetelmä ei ole sallittu kuin erikseen sovittaessa ilman lisäkustannuksia. Työssä noudatetaan RT-kortin 103214 ohjeistusta kaikilta osin. Töiden aloitus aikaisintaan 2.6.2025. Putkistot liitteenä olevissa piirustuksissa ovat suuntaa-antavia ja putkikoot oletuksia.

Ilmoitusnumero 2024-150959
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000), Putki- ja viemäröintityöt (45332000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI196
Osoitetiedot Rauman kaupunki/tilapalvelut
Kanalinranta 3 26100 Rauma FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Vatialan siunauskappelin kiinto- ja irtokalusteiden kunnostus, valmistus ja asennus

Suomi | Tampereen ev.lut. seurakuntayhtymä
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 14.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Tampereen ev.lut. seurakuntayhtymän kiinteistöpalvelut pyytää tarjoustanne Vatialan siunauskappelin kalusteurakasta Arkkitehtitoimisto Noan Oy:n laatimien kalustesuunnitelmien mukaisessa laajuudessa. Kalusteurakan kohteena on Vatialan hautausmaalla sijaitseva Vatialan siunauskappeli osoitteessa Kappelinkierto 3a, 36220 Kangasala. Vatialan siunauskappeli on arkkitehti Viljo Revellin suunnittelema ja se on valmistunut vuonna 1960. Sisustuksen ja kalusteet ovat suunnitelleet sisustusarkkitehti Olli Borg ja arkkitehti Viljo Revell. Kappeli on rakennustaiteellisesti ja kulttuurihistoriallisesti merkittävä rakennus ja se on suojeltu asemakaavalla. Suojeluesitys kappelin suojelemiseksi kirkkolailla on käynnissä. Vaikka kohteella ei vielä ole virallista kirkkolain mukaista suojelustatusta, on urakointi tehtävä samoin, kuin kohteella olisi kirkkolain mukainen suojelu. Rakennus on pitkälti alkuperäiskuntoinen myös kalustuksen osalta. Kappeliin on tehty Matterport-kuvaus vuonna 2024. Matterport -3D-kuva-aineiston verkko-osoite on tarjouspyynnön liitteenä. Rakennuttaja edellyttää, että kalusteurakoitsija on tutustunut rakennuskohteeseen, sen olemassa olevaan kalustukseen sekä pienen kappelin uusien irtotuolien mallikappaleeseen paikan päällä Vatialan siunauskappelissa ennen tarjouksen antamista. Kohteeseen voi tutustua rakennuttajan ja pääsuunnittelijan edustajien kanssa tiistaina 12.11. klo 9 sekä perjantaina 15.11. klo 9. Kohteeseen paikan päällä tutustuminen sovitaan rakennuttajainsinööri Krista Jaakkolan kanssa sähköpostilla krista.jaakkola@evl.fi tai puhelimitse 040 186 2131. Kalusteurakoitsijan tehtävänä on toimittaa Vatialan siunauskappelin uudet irto- ja kiintokalusteet kalustesuunnitelmien osoittamassa laajuudessa. Lisäksi toimeksiantoon kuuluu vanhojen, olemassa olevien kalusteiden kunnostus ja muokkaaminen. Kalusteurakoitsijan tulee säilyttää irtokalusteita sekä purettavia kunnostettavia kiintokalusteita omassa varastossaan siunauskappelin peruskorjauksen ajan. Kalusteurakoitsija vastaa kalusteiden varastointi- ja kuljetuskustannuksista. Kappelin peruskorjaus suoritetaan vuoden 2025 aikana (2.1.-31.12.2025). Kalusteurakan toteutusaika kokonaisuudessaan on sama. Kalusteurakoitsijan tulee kuitenkin yhteensovittaa omat työnsä pääurakoitsijan aikatauluun. Erityisesti kunnostettavien kalusteiden purku- ja suojaustyöt tulee sovittaa aikatauluun yhdessä pääurakoitsijan kanssa. Kalusteurakoitsijan tulee huomioida tarjouksessaan urakkaohjelman ehdot seuraavassa laajuudessa: - Kalusteurakkaan sisältyy urakkaohjelman kohdassa 3.2 kalusteurakoitsijalle esitetyt työvelvoitteet, vaikkei niitä olisikaan esitetty kalustesuunnitelmissa. - Kalusteurakoitsija on velvollinen osallistumaan pääurakoitsijan johtamaan aikataulusuunnitteluun oman työnsä osalta. Mikäli kalusteurakoitsija jättää omaehtoisesti osallistumatta aikataulun suunnitteluun, menettää kalusteurakoitsija puheoikeuden työmaan yleisaikataulua koskeviin asioihin. - Pääurakoitsija laatii työmaata koskevan työmaasuunnitelman, jossa esitetään työmaan kaluston, varastoinnin, jäteastioiden ja työmaan sosiaalitilojen sijainti. Kaikkien kohteella toimivien tulee noudattaa työmaasuunnitelmaa. Kukin urakoitsija vastaa omien materiaaliensa sijoittamisesta niille osoitettuun paikkaan. Pääurakoitsijalla on oikeus poistaa työmaalta väärin sijoitetut tai kulkureiteillä sijaitsevat materiaalit. Työmaan siivouksen järjestää pääurakoitsija. - Pääurakoitsija huolehtii tarvittavien työmaatoimisto-, tauko-, sosiaali- ja varastotilojen järjestämisestä työmaalle. Edellä mainitut tilat ovat myös erillisurakoitsijoiden käytettävissä. Kalusteurakoitsija vastaa kuitenkin kunnostettavien irtokalusteiden sekä purettavien ja kunnostettavien kiintokalusteiden varastoinnista työmaan ajan kuljetuskustannuksineen. - Jokainen työmaalla toimiva urakoitsija on velvollinen perehdyttämään omat työntekijänsä työmaahan sekä noudatettaviin turvallisuusohjeisiin. Tilaaja edellyttää kaikilta työmaalta toimivilta voimassa olevaa työturvallisuuskorttia. Havaitusta työturvallisuusriskistä on välittömästi ilmoitettava vastaavalle työnjohtajalle ja työ tulee keskeyttää. Työtä saa jatkaa vasta kun puutteellinen työturvallisuus on korjattu. - Kalusteurakoitsija noudattaa urakkaohjelman velvollisuuksia yhteistoiminnan osalta. Urakkaohjelma ei kuitenkaan ole osa kalusteurakoitsijan hankintasopimusta, vaan hankintasopimuksessa hyödynnetään Julkisten hankintojen yleisiä sopimusehtoja tavarahankinnoissa: JYSE-ehdot, huhtikuu 2022. Kalusteurakoitsija noudattaa rakennuttajan turvallisuusasiakirjaa (tarjouspyynnön liite) tarjousta laatiessaan sekä työmaalla toimiessaan. Lisäksi kalusteurakoitsija on velvollinen tutustumaan pääurakoitsijan laatimiin turvallisuusohjeisiin ja osaltaan myötävaikuttamaan niiden kehittämiseen etenkin oman työnsä osalta.

Ilmoitusnumero 2024-150957
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Huonekalut (39100000), Puusepäntyöt (45421000), Kiintokalusteiden asennustyöt (45421153), Huonekalujen korjaus ja huolto (50850000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI197
Osoitetiedot Tampereen ev.lut. seurakuntayhtymä
Näsilinnankatu 26 33101 Tampere FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

P-rakennuksen saneeraustyöt

Suomi | Satakunnan hyvinvointialue
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 14.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena on P-rakennuksen saneeraustyöt. Hankinta on jaettu osiin rakennusurakka (RU) alistetuilla putki-, ilmanvaihto- ja sähköurakoilla (PU, IU, SU). Lisäksi tarjoajalla on mahdollista tarjota kokonaisurakkana. Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu seuraavissa liitteissä: - Urakkaohjelma - Urakkarajaliite - Turvallisuusasiakirja - Puhtaudenhallintaohjelma - ARK suunnitelmat - LVI piirustusluettelon mukaiset suunnitelmat - S piirustusluettelon mukaiset suunnitelmat Kaikki tarjouspyyntöaineistot ovat ladattavissa annetuista linkistä. Katso kohta II.1.4) Lyhyt kuvaus *.

Ilmoitusnumero 2024-150940
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI196
Osoitetiedot Satakunnan hyvinvointialue
Sairaalantie 3 28500 Pori FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma