Työvuorosuunnittelujärjestelmän hankinta Keski-Suomen hyvinvointialue hankkii työvuorosuunnittelujärjestelmän SaaS-palveluna. Hankinta sisältää järjestelmän käyttöönoton, järjestelmään liittyvien integraatioiden toteutuksen, järjestelmän ylläpidon sekä mahdolliset optiot sekä lisätyöt toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella.,
Ilmoitustyyppi: Oikaisuilmoitus
Tähystykset ostopalveluna
Pohjanmaan hyvinvointialue (jatkossa ja liitteissä "Tilaaja") pyytää tarjoustanne tähystystoimenpiteistä ostopalveluna. Tilaaja hankkii kilpailutettavan sopimuksen puitteissa kolmea eri toimenpidettä (alla) täydentämään omaa toimintaansa ja mahdollisesti purkamaan jonoa.
- Gastroskopia, sisältäen biopsian (PAD)
- Kolonoskopia, sisältäen biopsian (PAD)
- Lisäpalveluina tähystyksiin polypektomia ja Barron
Hankinta on jaettu kolmeen eri osa-alueeseen maantieteellisesti, jokaiselle osa-alueelle valitaan yksi palveluntuottaja, jonka tulee pystyä toimittamaan kaikkia yllä mainittuja palveluja. Hankinnan osa-alueet ovat:
1. Pietarsaaren alue
2. Vaasan alue
3. Närpiön alue
Tilaaja ohjaa potilaat lähetteellä hänen kotikunnan ja mahdollisesti potilaan toiveitten perusteella tietylle palveluntuottajalle. Palveluntuottaja suorittaa tähystyksen ja toimittaa Tilaajalle lausunnon ja PAD-vastauksen. Palvelut suoritetaan Palveluntuottajan tiloissa, henkilökunnalla ja laitteilla. Tarkemmat ehdot löytyvät tarjouspyynnöstä.
Tähystyksiä hankitaan vuositasolla yhteensä noin 400 - 500 kappaletta ja toimenpidekohtaisesti
- Gastroskopia, sisältäen biopsian (PAD) - X kappaletta
- Kolonoskopia, sisältäen biopsian (PAD) - X kappaletta
Tilaaja ei sitoudu tiettyihin ostomääriin sopimuskauden aikana, yllä ilmoitetut lukemat ovat ainoastaan arvioita (perustuen viime vuosien toteumaan) ja todellinen ostomäärä sopimuskaudella voi olla suurempi tai pienempi., Tähystykset: Pietarsaaren alue Osa-alue 1 koskee Pietarsaaren alueella toteutettavaa tähystystoimintaa. Tarjoajalla tulee olla toimipiste korkeintaan 100km päässä Malmin sairaalasta, tarkemmat tiedot tarjouspyynnön liitteissä., Tähystykset: Vaasan alue Osa-alue 1 koskee Vaasan alueella toteutettavaa tähystystoimintaa. Tarjoajalla tulee olla toimipiste korkeintaan 100km päässä Vaasan keskussairaalasta, tarkemmat tiedot tarjouspyynnön liitteissä., Tähystykset: Närpiön alue Osa-alue 3 koskee Närpiön alueella toteutettavaa tähystystoimintaa. Tarjoajalla tulee olla toimipiste korkeintaan 100km päässä Närpiön terveyskeskuksesta, tarkemmat tiedot tarjouspyynnön liitteissä.,
EMBA-johtamiskoulutuksen osallistumisoikeuksien hankinta puitejärjestelynä
Hankinnan kohteena on puitejärjestely, jonka kautta hankitaan osallistumisoikeuksia Executive Master of Business Administration (EMBA) -koulutusohjelmiin Pirkanmaan hyvinvointialueen johdon osaamisen kehittämiseksi organisaation strategisten tavoitteiden mukaisesti.
Hankinta jaetaan kahteen osa-alueeseen koulutuksen painopisteen mukaan:
Osa-alue 1) Yleisjohtamiseen painottunut EMBA-koulutus (EMBA)
Osa-alue 2) Sosiaali- ja terveydenhuollon johtamiseen painottunut EMBA-koulutus (sote-EMBA)
Kumpaankin osa-alueeseen valitaan enintään kaksi (2) Toimittajaa. Tarjoaja voi jättää tarjouksen yhteen tai molempiin osa-alueisiin. Sama Tarjoaja voidaan valita molempien osa-alueiden Toimittajaksi, mikäli tämä täyttää asetetut vaatimukset.
Puitejärjestelyn kautta Tilaaja hankkii yksittäisiä opiskelupaikkoja Toimittajien olemassa oleviin koulutusohjelmiin, joista hyvinvointialueen johtoon kuuluvat henkilöt valitsevat itselleen soveltuvimman. Arvioitu vuosittainen aloittavien opiskelijoiden määrä on 0–5 henkilöä.
Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta ja se alkaa hankintasopimuksen allekirjoituksesta. Tämän jälkeen Tilaajalla on oikeus jatkaa sopimusta yhdellä (1) kahden (2) vuoden optiokaudella. Sopimuksen kokonaiskesto mahdollisen optiokauden kanssa on siten enintään neljä (4) vuotta.
Puitejärjestelyn ennakoitu enimmäisarvo koko sopimuskaudelta, sisältäen mahdollisen optiokauden (yhteensä 4 vuotta), on 750 000 euroa (alv 0 %)., Osa-alue 1) Yleisjohtamiseen painottunut EMBA-koulutusohjelma (EMBA) Tämän osa-alueen tavoitteena on hankkia osallistumisoikeuksia yleisjohtamiseen painottuviin Executive MBA (EMBA) -koulutusohjelmiin, jotka tukevat Pirkanmaan hyvinvointialueen johdon laaja-alaista johtamisvalmiuksien kehittämistä.
Osa-alueeseen valitaan enintään kaksi (2) toimittajaa., Osa-alue 2) Sosiaali- ja terveydenhuollon johtamiseen painottunut EMBA-koulutusohjelma (sote-EMBA) Tämän osa-alueen tavoitteena on hankkia osallistumisoikeuksia erityisesti sosiaali- ja terveydenhuollon johtamiseen painottuviin EMBA-koulutusohjelmiin, jotka tukevat Pirkanmaan hyvinvointialueen johdon erityisosaamisen kehittymistä sote-sektorin johtotehtävissä.
Osa-alueeseen valitaan enintään kaksi (2) toimittajaa.,
Tarjouspyyntö: Kainuun keskussairaalan uuden valmistuskeittiön kokonaisvastuusuunnittelu (KVS)
Tarjouspyyntö: Kainuun keskussairaalan uuden valmistuskeittiön kokonaisvastuusuunnittelu (KVS) Kainuun hyvinvointialue rakennuttaa Kainuun keskussairaalan alueelle Uuden valmistuskeittiön. Hankkeen kokonaislaajuus on noin 1700 brm2 ja hyötyala noin 1340 hyöty-m2. Rakennus toteutetaan olemassa olevan logistiikkaterminaalin (G-rakennus) laajennuksena. Hanke sisältää uuden valmistuskeittiön lisäksi äidinmaitokeittiön, lisä- varasto- ja toimintatilat hoitotarvikejakelulle ja materiaalipalveluille sekä rakennusta ympäröivien piha-alueiden tarvittavat muutokset.
Tämän tarjouspyynnön käsittämä hankinta sisältää Uuden valmistuskeittiön täydellisen kokonaisvastuusuunnittelun tarjouspyynnön liiteaineiston ja tilaohjelman mukaisesti. Hankinta sisältää suunnittelu- ja rakentamisvaiheen sekä takuuajan suunnittelutehtävät ja suunnittelijan valvontatehtävät. Kokonaisvastuusuunnittelun avulla tilaaja varmistaa erityisesti, että
• vastuu suunnittelutyön kokonaisuuden hallinnasta ja yhteensovittamisesta sekä hankkeen toteutettavuudesta hyväksytyllä kustannusarviolla on yksiselitteinen
• suunnittelutyön toimitusvarmuus ja innovaatiokyky ovat erinomaisella tasolla.
Kokonaissuunnittelussa tilaaja tekee suunnittelusopimuksen vain pääsuunnittelijan kanssa ja kokonaisvastuusuunnittelusta vastaava työryhmä järjestää sopimus- ja laskutussuhteensa sisäisesti parhaaksi katsomallaan tavalla. Tarjouskilpailussa tilaaja valitsee edullisimman tarjouksen jättäneen kokonaisvastuusuunnittelun suunnitteluryhmän, joka täyttää hankinnalle asetetut vähimmäisvaatimukset.
Suunnittelu käynnistyy välittömästi hankintapäätöksen valitusajan päätyttyä. Suunnittelutyön tulee edetä ja valmistua siten, että rakentaminen voidaan kilpailuttaa viimeistään toukokuussa 2026. Tavoitteena on, että maanrakennus-, perustus- ja
pohjarakennetyöt tehdä sulan maan aikana vuonna 2026 ja rakennuksen arvioitu valmistumisaika on 2027 lopulla. Hankkeen rakentamisen toteutusmuodosta ei ole päätetty.
Hankittavien palveluiden kuvaus
Kokonaisvastuusuunnittelun pääasiallinen sisältö on Uuden valmistuskeittiön täydellinen suunnittelu tarjouspyynnön liiteaineiston ja tilaohjelman mukaisesti. Tehtävä sisältää suunnittelu- ja rakentamisvaiheen sekä takuuajan suunnittelu- ja valvontatehtävät. Työhön sisältyy tarvittavien lähtötietojen selvittäminen ja täydentäminen suunnittelun aikana.
Kokonaisvastuusuunnittelu sisältää seuraavat tehtävät:
• pääsuunnittelu PS 18 (RT 103254)
• arkkitehtisuunnittelu ARK18 (RT 103253)
• sisustussuunnittelu SIS12 (RT 10-11192)
• rakennesuunnittelu RAK18 (RT 103087)
• geosuunnittelu GEO12 (RT 10-11127)
• talotekninen suunnittelu TATE18 (RT 10-11290)
• valaistussuunnittelu VAL12 (RT 10-11174)
• akustiikkasuunnittelu AKU12 (RT10-11185)
• palotekninen suunnittelu
• liikennesuunnittelu
• piha- ja maisemasuunnittelu
• hissisuunnittelu
• kosteudenhallintakoordinaattori (RT 103333, RT 84-11166, RT 103447)
• tietomallikoordinointi
• kustannuslaskenta
Kaikkien alojen suunnittelutehtäviin sisältyy myös
• rakentamisen aikainen suunnittelijoiden valvontatyö ja tarkastukset, suunnitelmien ja tietomallien tarkentaminen ja päivittäminen, urakoitsijoiden edellyttämien tarkesuunnitelmien laatiminen sekä työmaakokouksiin ja -katselmuksiin osallistuminen
• tietomallien aktiivinen ylläpito ja päivittäminen myös rakentamisen aikana
• huoltokirjatietojen ja - dokumenttien tuottaminen ja syöttäminen tilaajan huoltokirjajärjestelmään tilaajan erillisen ohjeen mukaan (liite 9. Huoltokirjaohje)
• takuutarkastuksiin osallistuminen.
Tehtäväluetteloiden lisäksi täsmennetään, että kokonaisvastuusuunnittelu sisältää myös muita tehtäviä. Tarkempi tehtävien sisältö on kuvattu liitteessä 8. Kokonaisvastuusuunnittelun (KVS) vähimmäisvaatimukset.
Tarjoajalla tulee olla hankinnan laajuuteen nähden riittävä tekninen ja ammatillinen pätevyys sekä kyvykkyys hankinnan toteuttamiseksi. Jättämällä tarjouksen, tarjoaja ilmoittaa täyttävänsä asetetut vaatimukset. Katso tarkemmin liite 8. Kokonaisvastuusuunnittelun (KVS) vähimmäisvaatimukset.
Kainuun hyvinvointialue tulee valmistelemaan toteutusurakoiden kilpailutusta. Hankinnan kilpailutus on hankintalain (Laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista 1397/2016) mukainen EU-kynnysarvon ylittävä rakennus urakan hankinnan kilpailutus. Molemmat edellä mainitut hankinnat kilpailutetaan omilla erillisillä hankintailmoituksillaan, tarjouspyynnöillään ja kilpailutusprosesseillaan ja molempien hankintojen yhteenlaskettu hankinnan ennakoitu arvo huomioidaan molempien hankintojen velvoitteissa sekä omien hankintalajien säädöksissä. Molemmat hankinnat liittyvät saumattomasti samaan kokonaisuuteen.
Hankkeen hyväksytty kokonaiskustannus on 7,5 miljoonaa euroa, sisältäen suunnittelun, rakentamisen ja toimintavarustuksen (ammattikeittiölaitteet ja -järjestelmät). Kokonaiskustannuksesta noin 6,0 miljoonaa euroa on varattu suunnitteluun ja rakentamiseen. Toimintavarustuksen hankintaan on varattu noin 1,5 miljoonaa euroa (ammattikeittiölaitteet ja -järjestelmät, ruoankuljetusvaunujärjestelmä ja RST-kalusteet).,
Lääkehoidon osaamisen järjestelmäkokonaisuus
Lääkehoidon osaamisen järjestelmäkokonaisuus Istekki Oy:n asiakasomistajilla on tarve lääkehoito-osaamisen modulaariselle järjestelmäkokonaisuudelle. Hankinnan tavoitteena on löytää nopeasti käyttöönotettava, valmis tai lähes valmis järjestelmäkokonaisuus, joka mahdollistaa ajasta ja paikasta riippumattoman lääkehoidon ja lääkelaskennan itsenäisen opiskelun ja eri keinoin toteutettavan osaamisen varmistamisen. Hankinnan kohteena on SaaS-palveluna toteutettava järjestelmäkokonaisuus, kokonaisuuteen liittyvät integraatiot, lisenssit ja toimitusprojektit, ylläpito- ja tukipalvelut sekä erikseen tilattavat asiantuntijapalvelut. Hankinnalla tavoitellaan ensivaiheessa jo tuotannossa olevia ratkaisuja. Hankittavaan kokonaisuuteen voidaan ostaa jatkokehitystä sopimuskauden aikana. Hankintaan kuuluu optiona lääkelupien hallinnointi, jota tarjoajan ei ole pakko tarjota.
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Tilaaja valitsee yhden (1) toimittajan, jonka kanssa se tekee sopimuksen. Hankintasopimusta tulee käyttämään ainoastaan Istekki Oy ja syntyvän sopimuksen osapuolina ovat ainoastaan Istekki Oy ja valittu Toimittaja. Selvyyden vuoksi todetaan, että Istekin asiakkaat eivät ole tämän kilpailutuksen tai sen perusteella tehtävän hankintasopimuksen sopijapuolia.
Tarjouspyynnössä esitetyt hankintamäärät ovat arvioita, eikä sopimus muodosta tilaajalle määräostovelvoitetta.,
Arkadiankadun sillan uusiminen, kokonaisurakka
Arkadiankadun sillan uusiminen, kokonaisurakka Helsingin keskustassa sijaitseva Arkadiankadun silta tullaan uusimaan kokonaisuudessaan. Nykyinen silta on
vuodelta 1924, ja se on rakenteeltaan teräsbetoninen laattapalkkikehä. Päällysrakenteessa ja seinissä on
sillan suuntaisia sekä poikkisuuntaisia matalampia vahvikepalkkeja, jolloin koko rakenne muodostuu laatasta
ja sitä vahvistavasta arinarakenteesta. Arinarakenne on peitetty teräsbetonisilla verhouslevyillä sillan katossa
ja pohjoisseinällä, kun taas eteläseinän peittää kallion päälle rakennettu kivimuuri.
Sillan keskellä on kaksi raitiovaunun kiskoparia, jotka puretaan vanhan sillan purkamisen yhteydessä ja
rakennetaan uudelleen uuden sillan yhteyteen.
Uusi silta rakennetaan nykyisen paikalle vanhan sillan purkamisen jälkeen. Uusi rakenne on 1-aukkoinen
teräsbetoninen ulokelaattasilta, jonka jännemitat ovat (1,2) + 12,8 + (1,2) metriä. Hyödyllinen leveys vaihtelee
välillä 46,5 … 50,8 metriä (mitat saattavat vielä tarkentua). Sillan pääkannatin on kahteen suuntaan kantava
3 teräsbetoninen laatta, jonka päissä on koko kannen levyiset päätypalkit. Päällysrakenteen rakenteellinen
paksuus on 900 mm.
Silta perustetaan läntisellä tuella T1 porattavien betonitäytteisten teräsputkipaalujen varaan, ja itäisellä tuella
T2 kulmatukimuurin varaan. Eteläinen maatuki rakennetaan kokonaan uudelleen, kun taas pohjoispuolella
toteutetaan porapaalutus ja johtosiirtoja. Uusi silta on leveämpi ja hieman nykyistä pidempi.
Rakennustöiden aikana sillan alittava baana, vilkas pyöräilyn pääreitti, on tarkoitus pitää avoinna koko urakan
ajan pienin poikkeuksin.,
Puhtauspalveluhankinta
Puhtauspalveluhankinta Solar Foods Oyj (jäljempänä myös ”tilaaja”, ”hankintayksikkö” tai "Solar Foods") pyytää tarjouksia tämän hankintailmoituksen ja sen liitteiden mukaisesti puhtauspalvelusta. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin liitteessä 1 ”Palvelunkuvaus”.
Kilpailutuksen perusteella on tarkoitus solmia puitesopimus kahden palveluntuottaja kanssa. Kilpailun voittavasta tulee ensisijainen palveluntuottaja ja kilpailun toiseksi sijoittuneesta toissijainen palveluntuottaja. Puitejärjestelyn sisäiset hankinnat perustuvat ranking-järjestykseen. Tilaaja hankkii palvelun ensisijaisesti ranking-listan ensisijaiselta palveluntuottajalta. Puitejärjestelyn toiminta ja etusijajärjestyksestä poikkeaminen on kuvattu tarkemmin liitteen ”Sopimusluonnos” kohdassa 5.
Valittava(t) palveluntuottaja(t) voi(vat) olla myös tarjoajien muodostama ryhmittymä. Rinnakkaiset ja vaihtoehtoiset tarjoukset eivät ole sallittuja.
KOHDENÄYTTÖ
Tilaaja järjestää tarjoajille kohdenäytön 7.11.2025 klo 10:00-11:00. Kohdenäytöllä kierretään palvelun kohteena olevat tilat. Ilmoittautumiset kohdenäyttöön viimeistään 6.11.2025 kello 12.00 mennessä osoitteeseen: linda.intonen@solarfoods.com. Kierron kesto max. 1 h
SOPIMUSKAUSI
Sopimus tulee voimaan, kun molemmat Sopijapuolet ovat allekirjoittaneet Sopimuksen. Palveluiden tuottaminen alkaa kuitenkin aikaisintaan 1.1.2026. Sopimuskausi on määräaikainen neljä (4) vuotta. Jos sopimuskauden voimaantulo siirtyy esim. viranomaismenettelyjen tai valitusprosessin vuoksi, myös sen päättyminen ja muut esitetyt ajankohdat siirtyvät vastaavasti siten, että sopimuskausi on edellä mainittu.
Sopimus ei muodosta tilaajalle määräostovelvoitetta tai palveluntuottajalle yksinoikeutta tuottaa palvelua,
Uimahallin purku-urakka
Uimahallin purku-urakka Rauman kaupungin hankintapalvelut pyytää tarjoustanne uimahallin purku-urakasta liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti.
Rakennustyön arvioitu alkamisajankohta on loppuvuonna 2025 ja urakka-aika on 8 työkuukautta.
Rakennuttaja edellyttää, että urakoitsijat tutustuvat rakennuspaikkaan ja sen olosuhteisiin ennen tarjouksen antamista.
Tutustumisen tulee tapahtua tilaajan järjestelmässä esittelytilaisuudessa to 23.10.2025 klo 9.30 tai ma 27.10.2025 klo 9.30.
Uimahallin irtaimisto luovutetaan urakoitsijalle siinä kunnossa missä se on näyttöpäivinä.
Hankintayksikön täsmennys 31.10.2025:
Uimahallin muuntamo:
Uimahallin muuntamon kautta syötetään sähköä myös vieressä olevaan talviharjoitushalliin. Sijainti on kellarikerroksessa.
Uimahallin sähkön saatavuus on taattu siihen asti, kun se on purkutöiden takia välttämätöntä, toisin sanoen siihen asti, kun asbestityöt on suoritettu.
Rauman energia on asentamassa uutta muuntamoa loppuvuoden aikana lähiympäristöön.
Muuntamon purku ja kuljetus ulos kuuluu purku-urakaan, niin kuin on työselityksessä todettu.
Uimahallin prosessissa aikanaan käytetyt kemikaalit:
Uimahallin vedenkäsittelyprosesseissa on aikanaan käytön aikana käytetty erilaisia kemikaaleja.
Kellarikerroksessa on säilytetty erilaisia kemikaalikanistereita, suurin osa niistä on tyhjiä. Jäljellä olevien kanistereiden sisältö on tarkistettava ja selvitettävä sen oikea poistamistapa ja loppusäilytyspaikka.
Joitakin lipeä ja rikkihappokanistereita ainakin on kohteessa kellarikerroksessa.
Uimahallin kellarikerroksessa sijaitsee 4 kpl isoja kemikaalisäiliötä.
Purku-urakoitsijan tulee selvittää ja varmistaa, ovatko säiliöt ja putkistot tyhjiä ja tai jos eivät ole, niin mitä ne sisältävät ja varmistettava niiden turvallinen poistaminen ja hävitys. Työssä tulee noudattaa työturvallisuuslain ohjeistuksia.
Säiliöiden tulee olla myös puhdistettuja loppukäsittelyyn lähtiessä.
Käyttäjän antaman tiedon mukaan kloorihuoneen oven vieressä olevissa putkistoissa saattaa olla klooria.
Käyttäjän antaman tiedon mukaan kahdessa säiliössä on suodatinhiekkaa ja yksi säiliö tyhjä.
Myös aktiivihiilisuodattimia on käytetty.
Lisäksi säiliö, jonka kyljessä lukee ”otsoni” on tyhjä, käyttäjän antaman tiedon mukaan.,
Monipankkiohjelmisto
Monipankkiohjelmisto KORJAUSILMOITUS:
Ilmoitusta on korjattu:
- Liitteen 4 Palvelutasoliite osalta: korjataan kirjoitusvirhe kohtaan 5.3.1, " 5 - 10 min vastaus tai takaisinsoitto 1 h kuluessa", poistetaan sarake "Häiriön ratkaisuaika tukipalvelun palveluaikana" sekä korvataan liite 4.1.
- Liitteen 4.1 JHS 212 ICT-palvelujen palvelutasonhallinta (SLM) osalta: vaihdetaan oikea liite.
- Liitteen 9 Sopimusluonnos osalta: päivitetään liiteluettelo.
Korjauksista on ilmoitettu kysymys-vastaus -osiossa, eivätkä ne muuta oleellisesti hankintaa.
Hankinnan kohteena on luokitukseltaan kriittisen tason monipankkiohjelmisto, joten ratkaisun tulee olla erittäin vakaa ja vikasietoinen. Hankinnan keskeisinä tavoitteina ovat helppokäyttöisyys, luotettavuus ja monipankkiohjelmiston korkea automaatioaste.
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Tarjouksen tulee täyttää kaikki tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä asetetut vaatimukset, jotta sen voidaan katsoa olevan tarjouspyynnön mukainen.
Kilpailutuksen myötä tullaan valitsemaan yksi (1) toimittaja sopimuskaudelle. Sopimus on voimassa toistaiseksi voimassaolevana. Tarjouspyynnössä esitetyt hankintamäärät ovat arvioita, eikä sopimus muodosta tilaajalle määräostovelvoitetta.,
Toimisto-, koulu- ja askartelutarvikkeet ja langat
Turun kaupungin konsernihallinnon hankintapalvelut pyytää tarjouksia toimisto-, koulu- ja askartelutarvikkeiden ja lankojen hankintaan ajalle 01.02.2026-31.01.2030, jonka jälkeen sopimusta voidaan Tilaajan päätöksellä jatkaa alkuperäisin ehdoin ajalle 01.02.2030-31.01.2032 yhdellä kahden vuoden optiokaudella.
Hankinta on jaettu osakokonaisuuksiin seuraavasti:
1. Toimistotarvikkeet (Turku 300 000 ja muut yhteensä 300 000 €)
2. Koulutarvikkeet (Turku 300 000 ja muut yhteensä 520 000 €)
3. Askartelutarvikkeet (Turku 200 000 € ja muut yhteensä 300 000 €)
4. Langat (Turku 14 000 € ja muut yhteensä 33 000 €)
5. Lankojen ja askartelutarvikkeiden kivijalkaliikkeet (mukana vain Turku)
Valitaan yksi palveluntuottaja joka osakokonaisuuteen, paitsi osa-alueeseen 5 muodostetaan puitejärjestely, johon valitaan enintään kuusi (6) toimittajaa.
Hankinta on kuvattuna tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Hankinnan osakokonaisuuteen 2. Koulutarvikkeet on sisällytetty tarjoajaa sitova työllistämisehto. Ehdot kuvataan kohdassa "Tarjouspyynnön muut ehdot". Lisätietoa työllistämisehdon käytäntöönpanosta on saatavilla tarjouspyynnön liitteessä Työllistämisehtoliite.
Kyseessä on Turun kaupungin ja seutukuntien yhteishankinta, jossa mukana 18 eri kuntaa. Näistä tarkemmat osallistumistiedot on kerrottu liitteessä 6. Seutukunnat ja arvot.
Turun kaupunginhallitus on käsitellyt ammatillisen koulutuksen uudelleenjärjestelyjä 2.6.2025 § 214. Osana käsittelyä on päätetty, että kaupunki käynnistää neuvottelut Turun ammatti-instituutin ruotsinkielisen ammatillisen koulutuksen liikkeenluovutuksesta Axxel Utbildning Oy:lle. Lisäksi osana uudelleenjärjestelyä on arvioitu ammatillisen koulutuksen yhtiöittämistä alustavasti 1.1.2028 lukien.
Mikäli em. liikkeenluovutus ja yhtiöittäminen toteutuvat ja näiden toimenpiteiden myötä kolmas osapuoli ei ota tämän tarjouspyynnön perusteella tehtävää hankintasopimusta vastaan kokonaan tai osittain, saattaa tällä olla vaikutusta Turun kaupungin hankintamääriin laskevasti. Arvio Turun ammatti-instituutin tämänhetkisistä hankintamääristä on toimisto- ja koulutarvikkeista noin 10 000 €/ vuodessa ja askartelutarvikkeista noin 2000 €/ vuodessa. Turun kaupunki ei vastaa em. mahdollisen liikkeen luovutuksen ja yhtiöittämisen aiheuttamista muutoksista ja aikataulusta., Toimistotarvikkeet Hankinta on kuvattuna tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Askartelutarvikkeet Hankinta on kuvattuna tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Langat Hankinta on kuvattuna tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Koulutarvikkeet Hankinta on kuvattuna tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Hankinnan osakokonaisuuteen 2. Koulutarvikkeet on sisällytetty tarjoajaa sitova työllistämisehto. Ehdot kuvataan kohdassa "Tarjouspyynnön muut ehdot". Lisätietoa työllistämisehdon käytäntöönpanosta on saatavilla tarjouspyynnön liitteessä Työllistämisehtoliite., Kivijalkaliikkeet Hankinta on kuvattuna tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Tämä osa-alue koskee vain Turun kaupunkia ja tästä muodostetaan puitejärjestely maksimissaan kuuden (6) toimittajan kesken.
Puitejärjestelyn hankintojen enimmäismäärä sopimuskaudella (sisältäen optiokaudet) sitoumuksetta on 10 000 euroa, minkä jälkeen puitejärjestelyn oikeusvaikutukset lakkaavat olemasta.,
Työajanseurantajärjestelmän hankinta
Työajanseurantajärjestelmän hankinta Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soite pyytää tarjouksia työajanseurantajärjestelmästä tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden määritysten mukaisesti.
Hankinnan tarkempi kuvaus on tarjouspyynnön liitteenä "Hankinnan palvelukuvaus".,
Oulun seudun liikenteen kohteiden 2, 6 ja 8 hankinta
Oulun kaupunki pyytää tarjouksia Oulun seudunliikenteen linjojen liikennöinnistä. Tarjouskilpailu koskee joukkoliikenteen
linjojen liikennöintiä hankintailmoituksen ja tarjouskilpailuasiakirjojen mukaisesti.
Tässä tarjouskilpailussa pyydetään tarjouksia liikennöintikohteista 2, 6 ja 8 kohdekohtaisesti määritettyinä sopimusaikoina,
tarjouskilpailuasiakirjoissa määritellyllä tavalla. Kohteiden liikennöintiä hoitamaan tullaan valitsemaan yksi tarjoaja tai
tarjousyhteenliittymä/kohde tai vaihtoehtoisesti kohteita valitaan liikennöimään yksi yhdistelmätarjouksen jättänyt tarjoaja tai tarjousyhteenliittymä.
Yhdistelmäkohde on:
* kohteet 2, 6 ja 8.
Hyväksyttävistä tarjouksista valitaan kokonaistaloudellisesti edullisin toimittaja. Kokonaistaloudellisesti edullisin on tarjous, joka on hinnaltaan halvin.
Tarjoushinnat annetaan Tilastokeskuksen linja-autoliikenteen syyskuun 2025 kokonaiskustannusindeksin mukaisessa hintatasossa.
Liikenne on hoidettava kokonaan puhtailla ja energiatehokkailla ajoneuvoilla (sähkö, biokaasu tai uusiutuva diesel (HVO).
Liikennöintisopimuksen sisältö on määritelty liitteenä olevassa asiakirjassa
”Liikennöintisopimusluonnos” ., Kohde 2 Kohde 2: Sisältää linjojen 4, 4A ja 4N liikennöinnin
Liikenne on hoidettava kokonaan puhtailla ja energiatehokkailla ajoneuvoilla.
Sopimuskausi 7.6.2027 - 3.6.2035
Sopimuskausi päättyy saman viikon sunnuntaina, jona kouluvuosi päättyy., Kohde 6 Kohde 6: Sisältää linjojen 8N, 9, 9K, 34, 35, 35N ja 65 liikennöinnin.
Liikenne on hoidettava kokonaan puhtailla ja energiatehokkailla ajoneuvoilla.
Sopimuskausi 7.6.2027-3.6.2035.
Sopimuskausi päättyy saman viikon sunnuntaina, jona kouluvuosi päättyy., Kohde 8 Kohde 8: Sisältää linjojen 40, 40K, 41 ja 41K liikennöinnin.
Liikenne on hoidettava kokonaan puhtailla ja energiatehokkailla ajoneuvoilla.
Sopimuskausi 7.6.2027-3.6.2035.
Sopimuskausi päättyy saman viikon sunnuntaina, jona kouluvuosi päättyy., Yhdistelmätarjous kohteet 2, 6 ja 8 Yhdistelmätarjous kohteet 2, 6 ja 8: Sisältää linjojen 4, 4A, 4N, 8N, 9, 9K, 34, 35, 35N, 65, 40, 40K, 41 ja 41K liikennöinnin.
Liikenne on hoidettava kokonaan puhtailla ja energiatehokkailla ajoneuvoilla.
Sopimuskausi 7.6.2027-3.6.2035.
Sopimuskausi päättyy saman viikon sunnuntaina, jona kouluvuosi päättyy.,
Ulkoministeriön rakennuttajakonsultti puitejärjestely
Ulkoministeriön rakennuttajakonsultti puitejärjestely Hankinnan tavoitteena on luoda Ulkoasiainhallinnon käyttöön puitejärjestely, jonka avulla voidaan tarvittaessa ostaa Suomen edustustoverkon rakennuskantaan liittyviä palveluja. Rakennukset ovat pääsääntöisesti edustustojen kansliarakennuksia ja suurlähettiläiden residenssejä, sekä muita toimintaan liittyviä rakennuksia.
Tehtävät sisältävät ensisijaisesti tavanomaisia suunnittelutehtäviä ja muita palveluja, joissa kohteena on Suomen edustustot. Jossain määrin tehtävät voivat sisältää ulkoasiainministeriön edustustojen rakennushankkeiden korotetun suojaustason (ST III) ja myös tason ST IV mukaisia suunnittelutehtäviä ja muita palveluja tilaajan toimeksiantojen perusteella.
Puitejärjestelyyn valitaan kolme toimittajaa. Puitesopimus kuusi vuotta.
Puitesopimus ei muodosta yksinoikeutta valituille toimittajille, eikä puitesopimus muodosta määräostovelvoitetta ulkoministeriölle.
Jokaiselle talonrakennushankkeelle muodostetaan kiinteistöpalveluyksikön hankepäällikön toimesta puitesopimuksen konsulteista koostuva suunnitteluja toteutusorganisaatio, jonka työtä johtaa rakennuttajakonsultti. Lisäksi on mahdollista, että tilaaja teettää yksittäisiä selvityksiä kohteissa ennen hankkeen aloittamista ja/tai liittyen ylläpidon aikana havaittuihin yksittäisiin ongelmiin. Lisäksi on mahdollista, että tilaajalla on tarvetta erillisille useamman kohteen kattaville koontiselvityksille, kohteiden käyttäjän toimintaan liittyville hankkeille sekä tilaajan toiminnan ja prosessien selvitys- ja kehityshankkeille.
Tilaajan perusparannushankkeet perustuvat lähtökohtaisesti tarveselvitykseen ja hankesuunnitelmaan, joiden perusteella tehdään investointipäätös toteutussuunnittelun ja toteutuksen aloittamisesta.
Rakennuttajakonsultin tehtävät kattavat hankkeiden tarveselvitys-, hankesuunnittelu- ja toteutussuunnittelutehtävät toteutus- ja takuuaikavaiheissa, sekä niihin kuuluvat suunnittelun valmisteluun ja ehdotussuunnittelun ohjaukseen liittyvät rakennuttajakonsultin tehtävät, sekä tarvittaessa myös muita erikseen tilattavia rakennuttajakonsultin tehtäviä. Rakennuttajakonsultti vastaa myös oman alansa osalta, että UM:n turvallisuusvaatimukset tulevat huomioiduiksi suunnittelu- ja toteutusvaiheessa.
Tehtävät perustuvat HANKKEEN JOHTAMISEN JA RAKENNUTTAMISEN TEHTÄVÄLUETTELOON HJR18 (RT 10-11284, julkaisupäivä 23.11.2017, julkaisija Rakennustietosäätiö).
Hankkeen johtaminen ja rakennuttaminen luovat edellytyksen hankkeen onnistumiselle. Tekijällä tulee olla kokemusta vastaavanlaisista tehtävistä kansainvälisessä ympäristössä. Tämä tarkoittaa kykyä ymmärtää ja omaksua paikallisia suunnitteluja urakkasopimuskäytäntöjä, tulkita paikallisia suunnitelmia ja kohdemaan viranomaisen määräyksiä (tarvittaessa kääntäjän avustuksella), neuvotella paikallisten viranomaisten ja paikallisten rakennuttajakonsulttien ja suunnittelijoiden kanssa, johtaa ja ohjata suunnittelua sen eri vaiheissa, arvioida suomalaisten ja paikallisten suunnitelmien yhteensovittamista, sekä tarkastaa paikalliset suunnitelmat ennen viranomaiskäsittelyä ja urakkakilpailutuksia, huolehtia suunnittelu- ja urakkakilpailutuksista ja osallistua työmaavaiheen valvontaan ja tarkastuksiin.
Tekijällä tulee olla riittävät resurssit toteuttaa toimeksianto tarvittaessa nopeallakin aikataululla ja tarvittaessa myös toteuttaa useampi tehtävä yhtä aikaa eri kohteissa. Hankkeen aikataulu määräytyy kohteen laajuuden ja vaikeusasteen mukaan. Rakennuttamiseen liittyvät asiakirjat laaditaan suomen kielellä ja tarvittavilta osin
englannin kielellä, aineistoa on myös edustuston sijoittautumismaassa käytetyillä kielillä.
OPTIO
Ulkoministeriö varaa oikeuden pyytää sopimuskaudella toimittajalta tarjousta kiinteistökehityshankkeeseen resurssia, joka on SKOL 1 tai SKOL E mahdolliseen allianssi-/konsessio/PPP-projektiin. Erillishanke voi olla arvoltaan 25 – 80 miljoonaa euroa.,
Sähköinen allekirjoitusjärjestelmä kokonaispalveluna
Sähköinen allekirjoitusjärjestelmä kokonaispalveluna Sähköinen allekirjoitusjärjestelmä hankitaan SaaS-palveluna. Sähköinen allekirjoitusjärjestelmä mahdollistaa viranomaisen asiakirjojen luotettavan ja eheän sähköisen allekirjoittamisen tarjoamalla ainakin AES-tasoisen (kehittyneen sähköisen) allekirjoituksen. Järjestelmän käyttötarpeet voivat lisääntyä sopimuksen voimassaolon aikana, joten järjestelmän pitää pystyä skaalautumaan kapasiteetiltaan käyttömäärän ja kuormituksen muutoksiin. Lisäksi järjestelmän pitää olla kaupungin saavutettavuusvaatimuksien mukaisesti toteutettu.
Sähköisen allekirjoitusjärjestelmän tavoitteena on helpottaa yhteistyötä asiakkaiden, kumppanien sekä sidosryhmien kanssa ja tehostaa toimintaprosesseja, mahdollistamalla ajasta ja paikasta riippumattoman asiakirjojen allekirjoituksen.
Järjestelmän tulee täyttää tiedonhallintalain vaatimukset ja olla tietoturvallinen myös salassa pidettävälle ja erityistä henkilötietoa sisältävälle materiaalille. Sähköisesti allekirjoitetut asiakirjat edistävät lainsäädännön vaatimuksia viranomaisen asiakirjojen sähköisestä säilyttämisestä ja arkistoinnista.
Sähköisen allekirjoitusjärjestelmän käyttäjiä ovat kaikki Kaupungin toimialat, liikelaitokset ja virastot, niiden työntekijät, sekä kuntalaiset ja toimialojen ulkoiset kumppanit.
Kaupungilla on jo käytössään muita sähköisen allekirjoittamisen järjestelmiä. Tämä hankinta ei korvaa Kaupungilla käytössä olevia sähköisen allekirjoittamisen järjestelmiä. Helsingin kaupunki ei myöskään sitoudu minkäänlaisiin transaktio määriin.
Sovelluksen mahdollisesti edellyttämiä Microsoft-lisenssejä tai käyttöoikeuksia ei hankita tällä hankintasopimuksella. Toimittajan tulee kuitenkin tarjouksessa huomioida mahdolliset muut tarvittavat lisenssit.
Hankinta on kuvattu tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Tilaaja ei sitoudu tarjouspyynnössä esitettyihin hankintamääriin.,
Otonkatu 3 Nokia, julkisivu- ja parvekesaneerausurakka
Otonkatu 3 Nokia, julkisivu- ja parvekesaneerausurakka Otonkatu 3, 37100 Nokia asuinkerrostalokohteen julkisivu- ja parvekesaneeraus, sekä vesikaton osittainen korjaus.,
JVP 2265 Niittysilta rakentaminen, pääurakka TP 74-25
JVP 2265 Niittysilta rakentaminen, pääurakka TP 74-25 Urakan kohteena on HSY vesihuollon JVP2265 Niittysillan jätevedenpumppaamon rakentaminen sekä urakkaan kuuluvat vesihuoltotyöt tarjouspyyntöaineiston mukaisessa laajuudessa.
Engelin puistotien jätevedenpumppaamon rakentamisen pääurakkaan sisältyy mm. seuraavat työt (luettelo ei ole täydellinen):
- hankkeen pääurakoitsijana ja päätoteuttajana toimiminen VNa 205/2009 mukaisesti siihen liittyvine velvoitteineen
- pumppaamon rakentaminen täyteen toimintakuntoon
- huoltopihan rakentaminen
- liikennejärjestelyt ja tarvittavien työmaateiden rakentaminen ja kunnossapito
- kaivantojen tuenta ja kuivatus
- rakennustyöt
- koneisto-, prosessiputkisto- ja LVI-työt
- prosessi- ja talosähkötyöt
- instrumentointityöt ja prosessiautomaation kaapelointityöt
- teräsrakenteiden (portaat ym.) valmistus ja konepajasuunnitelmien laadinta EXC2/EN1090 mukaisesti
- alueputkistot pohjatöineen ja liitoksineen, urakkarajat on esitetty piirustuksissa
- alueputkiston liitoksien vaatimat mahdolliset ohipumppaukset ja tilapäisjärjestelyt
- 20kV voimajohdon suojaus ja suojaetäisyyksien huomioiminen työmenetelmissä
- työalueen ennallistaminen
- mittaus- ja kartoitustyöt rakennusvalvonnan ja HSY:n erillisten ohjeiden mukaisesti
- koekäytöt, laadunvarmistuskokeet (sis. painekokeet ja viettoviemärin tv-kuvaukset) ym. asiakirjojen ja viranomaismääräysten laajuudessa
- käyttöönotto ja käyttöönoton edellyttämät koestukset ja koekäytöt
- muut teknisissä asiakirjoissa esitetyt työt
Urakkaan kuuluu suunnitelmissa esitettyjen risteävien johtojen ja kaapeleiden siirrot ja suojaukset.,
Lumenhallinnan ratkaisujen DPS (Kokonaispalveluhankinnat)
Lumenhallinnan ratkaisujen DPS (Kokonaispalveluhankinnat) Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimiala perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän, jonka sisällä tullaan kilpailuttamaan lumenhallinnan ratkaisujen kokonaispalveluja. Dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa vuoden 2033 loppuun saakka, ellei hankintayksikkö lyhennä tai pidennä dynaamisen hankintajärjestelmän kestoa. Dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen.
Dynaamisen hankintajärjestelmän toiminta ja kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Alustavan arvion mukaan dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä toteutetaan kymmeniä hankintoja tulevien vuosien aikana. Hankintojen kokonaisarvo on koko kokonaispalveluhankintojen DPS:n voimassaolon aikana yhteensä arviolta 65 000 000 euroa.
Dynaamisella hankintajärjestelmällä varaudutaan tulevien vuosien hankintatarpeisiin, joita toteutetaan tavoitteiden saavuttamiseksi riittävä määrä. Kyseessä on arvio, eikä tilaaja sitoudu mihinkään hankintamääriin. Hankintojen määrä voi olla merkittävästi arvioitua pienempi, mikäli lumenhallinnan kokonaisuuden tavoitteet täyttyvät muilla keinoin.
IN ENGLISH
The City of Helsinki Urban Environment Division will establish a dynamic purchasing system within which comprehensive services for snow management solutions will be tendered. The dynamic purchasing system will remain valid until the end of 2033, unless the contracting entity shortens or extends the duration of the system. During the duration of the dynamic purchasing system, all interested candidates may submit a request for participation.
The operation and scope of the dynamic purchasing system are described in more detail in the invitation to participate and its attachments.
According to the preliminary estimate, dozens of procurements will be carried out within the dynamic purchasing system over the coming years. The total value of the procurements is estimated to be 65 000 000 EUR during the entire duration of the DPS for comprehensive service procurements.
The dynamic purchasing system is designed to address procurement needs in the coming years, with a sufficient amount to achieve the objectives. This is an estimate, and the contracting authority is not committed to any specific procurement quantities. The number of procurements may be significantly lower than estimated if the objectives of the snow management system are met through other means.,
Lumenhallinnan ratkaisujen DPS (Urakkahankinnat)
Lumenhallinnan ratkaisujen DPS (Urakkahankinnat) Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimiala perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän, jonka sisällä tullaan kilpailuttamaan lumenhallinnan ratkaisujen urakkahankintoja. Dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa vuoden 2033 loppuun saakka, ellei hankintayksikkö lyhennä tai pidennä dynaamisen hankintajärjestelmän kestoa. Dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen.
Dynaamisen hankintajärjestelmän toiminta ja kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Alustavan arvion mukaan dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä toteutetaan kymmeniä hankintoja tulevien vuosien aikana. Hankintojen kokonaisarvo on koko kokonaispalveluhankintojen DPS:n voimassaolon aikana yhteensä arviolta 26 000 000 euroa.
Dynaamisella hankintajärjestelmällä varaudutaan tulevien vuosien hankintatarpeisiin, joita toteutetaan tavoitteiden saavuttamiseksi riittävä määrä. Kyseessä on arvio, eikä tilaaja sitoudu mihinkään hankintamääriin. Hankintojen määrä voi olla merkittävästi arvioitua pienempi, mikäli lumenhallinnan kokonaisuuden tavoitteet täyttyvät muilla keinoin.
IN ENGLISH
The City of Helsinki Urban Environment Division will establish a dynamic purchasing system within which Contracting Procurements for snow management solutions will be tendered. The dynamic purchasing system will remain valid until the end of 2033, unless the contracting entity shortens or extends the duration of the system. During the duration of the dynamic purchasing system, all interested candidates may submit a request for participation.
The operation and scope of the dynamic purchasing system are described in more detail in the invitation to participate and its attachments.
According to the preliminary estimate, dozens of procurements will be carried out within the dynamic purchasing system over the coming years. The total value of the procurements is estimated to be 26 000 000 EUR during the entire duration of the DPS for comprehensive service procurements.
The dynamic purchasing system is designed to address procurement needs in the coming years, with a sufficient amount to achieve the objectives. This is an estimate, and the contracting authority is not committed to any specific procurement quantities. The number of procurements may be significantly lower than estimated if the objectives of the snow management system are met through other means.,
Lumenhallinnan ratkaisujen DPS (Suunnittelu- ja tekniset palvelut)
Lumenhallinnan ratkaisujen DPS (Suunnittelu- ja tekniset palvelut) Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimiala perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän, jonka sisällä tullaan kilpailuttamaan lumenhallinnan ratkaisujen suunnittelu- ja teknisiä palveluja. Dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa vuoden 2033 loppuun saakka, ellei hankintayksikkö lyhennä tai pidennä dynaamisen hankintajärjestelmän kestoa. Dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen.
Dynaamisen hankintajärjestelmän toiminta ja kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Alustavan arvion mukaan dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä toteutetaan kymmeniä hankintoja tulevien vuosien aikana. Hankintojen kokonaisarvo on koko kokonaispalveluhankintojen DPS:n voimassaolon aikana yhteensä arviolta 6 500 000 euroa.
Dynaamisella hankintajärjestelmällä varaudutaan tulevien vuosien hankintatarpeisiin, joita toteutetaan tavoitteiden saavuttamiseksi riittävä määrä. Kyseessä on arvio, eikä tilaaja sitoudu mihinkään hankintamääriin. Hankintojen määrä voi olla merkittävästi arvioitua pienempi, mikäli lumenhallinnan kokonaisuuden tavoitteet täyttyvät muilla keinoin.
IN ENGLISH
The City of Helsinki Urban Environment Division will establish a dynamic purchasing system within which Design and Technical Services for snow management solutions will be tendered. The dynamic purchasing system will remain valid until the end of 2033, unless the contracting entity shortens or extends the duration of the system. During the duration of the dynamic purchasing system, all interested candidates may submit a request for participation.
The operation and scope of the dynamic purchasing system are described in more detail in the invitation to participate and its attachments.
According to the preliminary estimate, dozens of procurements will be carried out within the dynamic purchasing system over the coming years. The total value of the procurements is estimated to be 6 500 000 EUR during the entire duration of the DPS for comprehensive service procurements.
The dynamic purchasing system is designed to address procurement needs in the coming years, with a sufficient amount to achieve the objectives. This is an estimate, and the contracting authority is not committed to any specific procurement quantities. The number of procurements may be significantly lower than estimated if the objectives of the snow management system are met through other means.,
Lumenhallinnan ratkaisujen DPS (Laite- ja tavarahankinnat)
Lumenhallinnan ratkaisujen DPS (Laite- ja tavarahankinnat) Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimiala perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän, jonka sisällä tullaan kilpailuttamaan lumenhallinnan ratkaisujen laite- ja tavarahankintoja. Dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa vuoden 2033 loppuun saakka, ellei hankintayksikkö lyhennä tai pidennä dynaamisen hankintajärjestelmän kestoa. Dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen.
Dynaamisen hankintajärjestelmän toiminta ja kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Alustavan arvion mukaan dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä toteutetaan kymmeniä hankintoja tulevien vuosien aikana. Hankintojen kokonaisarvo on koko kokonaispalveluhankintojen DPS:n voimassaolon aikana yhteensä arviolta 19 500 000 euroa.
Dynaamisella hankintajärjestelmällä varaudutaan tulevien vuosien hankintatarpeisiin, joita toteutetaan tavoitteiden saavuttamiseksi riittävä määrä. Kyseessä on arvio, eikä tilaaja sitoudu mihinkään hankintamääriin. Hankintojen määrä voi olla merkittävästi arvioitua pienempi, mikäli lumenhallinnan kokonaisuuden tavoitteet täyttyvät muilla keinoin.
IN ENGLISH
The City of Helsinki Urban Environment Division will establish a dynamic purchasing system within which Equipment and Goods Procurements for snow management solutions will be tendered. The dynamic purchasing system will remain valid until the end of 2033, unless the contracting entity shortens or extends the duration of the system. During the duration of the dynamic purchasing system, all interested candidates may submit a request for participation.
The operation and scope of the dynamic purchasing system are described in more detail in the invitation to participate and its attachments.
According to the preliminary estimate, dozens of procurements will be carried out within the dynamic purchasing system over the coming years. The total value of the procurements is estimated to be 19 500 000 EUR during the entire duration of the DPS for comprehensive service procurements.
The dynamic purchasing system is designed to address procurement needs in the coming years, with a sufficient amount to achieve the objectives. This is an estimate, and the contracting authority is not committed to any specific procurement quantities. The number of procurements may be significantly lower than estimated if the objectives of the snow management system are met through other means.,