Tieliikenteen teknisten järjestelmien asiantuntijapalvelu

Suomi | Fintraffic Tie Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 25.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Fintraffic Tie Oy (hankintayksikkö) järjestää tarjouskilpailun tieliikenteen teknisten järjestelmien asiantuntijapalvelun puitejärjestelystä hankinta-asiakirjoissa tarkemmin kuvatussa laajuudessa.

Tieliikenteen teknisten järjestelmien asiantuntijapalvelut on jaettu viiteen (5) eri osa-alueeseen:

- Osa-alue 1: Rakennuttamisen asiantuntijatehtävät
- Osa-alue 2: Tieliikenteen teknisten järjestelmien asiantuntija- ja pääsuunnittelijatehtävät
- Osa-alue 3: Tieliikenteen liikennetekniset asiantuntijatehtävät
- Osa-alue 4: Tieliikennekeskusten valvomo- ja päivystystoiminnan asiantuntijatehtävät
- Osa-alue 5: Tieliikenteeseen liittyvät älyliikenteen asiantuntijatehtävät.

Asiantuntijapalvelun toimeksiannot voivat kohdistua yksittäiseen projektiin tai määräaikaisesti tilaajan
edustajana/asiantuntijana toimimiseen yhdessä tai useammassa projektissa.

Hankinnan kohteen kuvaus on esitetty tarkemmin liitteessä 1 hankinnan kohteen kuvaus.

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on jokaisen osa-alueen osalta seuraava:

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Määräaikaisen sopimuskauden jälkeen sopimus voi jatkua optiokaudella siten, että optiokausi
on kahden vuoden mittainen. Puitejärjestely on voimassa enintään neljä (4) vuotta. Sopimus päättyy automaattisesti, mikäli optiokauden käyttämisestä ei ole erikseen ilmoitettu tai mikäli puitejärjestelyn enimmäisarvo täyttyy sopimuskauden aikana.

PUITEJÄRJESTELYN LAAJUUS

Puitejärjestelyn arvonlisäveroton enimmäisarvo koko sopimuskaudelle ml. kaikki osa-alueet on 9 500 000 euroa sisältäen myös mahdolliset optiokaudet.

Osa-aluekohtaiset puitejärjestelyn enimmäisarvot on kuvattu myöhemmin tässä tarjouspyynnössä.
, Osa-alue 1: Rakennuttamisen asiantuntijatehtävät Osa-alueessa 1 tullaan hankkimaan asiantuntijaosaamista mm. seuraaville tehtäville:

- Toimiminen projektipäällikkönä tilaajan edustajana tai avustajana suunnittelu-, rakennus- ja kunnossapitohankkeissa
- Toimiminen rakennus- ja kunnossapitohankkeiden työmaavalvojana
- Toimiminen suunnittelu-, rakennus- ja kunnossapitohankkeiden turvallisuuskoordinaattorina.

Hankinta on kuvattu tarkemmin liitteessä 1 hankinnan kohteen kuvaus osa-alue 1.

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Määräaikaisen sopimuskauden jälkeen sopimus voi jatkua optiokaudella siten, että optiokausi
on kahden (2) vuoden mittainen. Puitejärjestely on voimassa enintään neljä (4) vuotta. Sopimus päättyy automaattisesti, mikäli optiokauden käyttämisestä ei ole erikseen ilmoitettu tai mikäli puitejärjestelyn enimmäisarvo täyttyy sopimuskauden aikana.

HANKINNAN LAAJUUS

Osa-alueen 1 enimmäisarvo koko sopimuskaudelle sisältäen myös mahdolliset optiokaudet on 3 000 000 euroa (alv 0 %)., Osa-alue 2: Tieliikenteen teknisten järjestelmien pääsuunnittelija- ja asiantuntijatehtävät Osa-alueessa 2 tullaan hankkimaan asiantuntijaosaamista mm. seuraaville tehtäville:

- Toimiminen konsultin projektipäällikkönä/pääsuunnittelijana tilaajan suunnittelu-, rakennus- ja kunnossapitohankkeissa
- Suunnittelukokonaisuuden tiedon- ja laadunhallinta
- Toimeksiantoon liittyvät projektinhallinnan tehtävät, kuten aikataulun, laadun ja kustannusten hallinta.

Hankinta on kuvattu tarkemmin liitteessä 1 hankinnan kohteen kuvaus osa-alue 2.

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Määräaikaisen sopimuskauden jälkeen sopimus voi jatkua optiokaudella siten, että optiokausi
on kahden (2) vuoden mittainen. Puitejärjestely on voimassa enintään neljä (4) vuotta. Sopimus päättyy automaattisesti, mikäli optiokauden käyttämisestä ei ole erikseen ilmoitettu tai mikäli puitejärjestelyn enimmäisarvo täyttyy sopimuskauden aikana.

HANKINNAN LAAJUUS

Osa-alueen 2 enimmäisarvo koko sopimuskaudelle sisältäen myös mahdolliset optiokaudet on 3 000 000 euroa (alv 0 %)., Osa-alue 3: Tieliikenteen liikennetekniset asiantuntijatehtävät Osa-alueessa 3 tullaan hankkimaan asiantuntijaosaamista mm. seuraaville tehtäville:

- Liikenteenhallintajärjestelmien ohjausautomatiikkaan liittyvät suunnittelu-, määrittely-, konfigurointi- ja kehitystehtävät
- Väyläviraston ohjeiden mukaisten ohjauspolitiikkojen ja toimintaperiaatteiden laadintaa ja kehittämistä
- Erilaiset liikennetekniset selvitykset ja tutkimukset kehitys- ja suunnitteluhankkeissa sekä niihin liittyvät koordinointitehtävät sis. mm. yhteydenpito eri viranomaisten kanssa.

Hankinta on kuvattu tarkemmin liitteessä 1 hankinnan kohteen kuvaus osa-alue 3.

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Määräaikaisen sopimuskauden jälkeen sopimus voi jatkua optiokaudella siten, että optiokausi
on kahden (2) vuoden mittainen. Puitejärjestely on voimassa enintään neljä (4) vuotta. Sopimus päättyy automaattisesti, mikäli
optiokauden käyttämisestä ei ole erikseen ilmoitettu tai mikäli puitejärjestelyn enimmäisarvo täyttyy sopimuskauden aikana.

HANKINNAN LAAJUUS

Osa-alueen 3 enimmäisarvo koko sopimuskaudelle sisältäen myös mahdolliset optiokaudet on 1 500 000 euroa (alv 0 %)., Osa-alue 4: Tieliikennekeskusten valvomo- ja päivystystoiminnan asiantuntijatehtävät Osa-alueessa 4 tullaan hankkimaan asiantuntijaosaamista mm. seuraaville tehtäville:

- Tieliikennekeskusten operatiiviseen toimintaan liittyvät selvitys-, määrittely-, raportointi- ja kehitystehtävät
- Tieliikennekeskusten valvomoympäristöön ja toimitiloihin liittyvät selvitys-, määrittely-, kehitys- ja suunnittelutehtävät (mm. hankesuunnitelmat, tilaselvitykset ja -suunnittelu, päivystyssalin toiminnallisuudet)
- Tieliikennekeskusten valvomoympäristöön ja toimitiloihin liittyvät ICT- ja muut tekniset erityistehtävät (mm. näyttöseinä- ja kamerajärjestelmien kehittäminen, suunnittelu ja konfigurointi).

Hankinta on kuvattu tarkemmin liitteessä 1 hankinnan kohteen kuvaus osa-alue 4.

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Määräaikaisen sopimuskauden jälkeen sopimus voi jatkua optiokaudella siten, että optiokausi
on kahden (2) vuoden mittainen. Puitejärjestely on voimassa enintään neljä (4) vuotta. Sopimus päättyy automaattisesti, mikäli
optiokauden käyttämisestä ei ole erikseen ilmoitettu tai mikäli puitejärjestelyn enimmäisarvo täyttyy sopimuskauden aikana.

HANKINNAN LAAJUUS

Osa-alueen 4 enimmäisarvo koko sopimuskaudelle sisältäen myös mahdolliset optiokaudet on 1 000 000 euroa (alv 0 %)., Osa-alue 5: Tieliikenteeseen liittyvät älyliikenteen asiantuntijatehtävät Osa-alueessa 5 tullaan hankkimaan asiantuntijaosaamista mm. seuraaville tehtäville:

- Älyliikenteeseen ja C-ITS palveluihin liittyvät selvitykset (mm. esi- ja tarveselvitykset, tutkimukset, vaikuttavuusarvioinnit, laatuselvitykset ja -mittaukset)
- Kestävään liikkumiseen ja liikenteeseen sekä automaation edistämiseen liittyvät tehtävät (mm. mobility management, digitalisaatio ja digitaalinen kaksonen)
- EU-hankintadokumenttien ja -hakemusten (mm. puiteohjelmat) laadintaan liittyvät tehtävät, EU:n ja kansallisen älyliikenteen sääntelyyn liittyvät selvitykset ja raportit.

Hankinta on kuvattu tarkemmin liitteessä 1 hankinnan kohteen kuvaus osa-alue 5.

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Määräaikaisen sopimuskauden jälkeen sopimus voi jatkua optiokaudella siten, että optiokausi
on kahden (2) vuoden mittainen. Puitejärjestely on voimassa enintään neljä (4) vuotta. Sopimus päättyy automaattisesti, mikäli
optiokauden käyttämisestä ei ole erikseen ilmoitettu tai mikäli puitejärjestelyn enimmäisarvo täyttyy sopimuskauden aikana.

HANKINNAN LAAJUUS

Osa-alueen 5 enimmäisarvo koko sopimuskaudelle sisältäen myös mahdolliset optiokaudet on 1 000 000 euroa (alv 0 %).,

Ilmoitusnumero 2024-017109
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakentamiseen liittyvät palvelut (71500000), Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000), Arkkitehti-, rakennus-, insinööri- ja tarkastuspalvelut (71000000), Insinööripalvelut (71300000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Fintraffic Tie Oy
00241 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Sähkönjakeluverkon rakentamismateriaalit

Suomi | Fincopower Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 25.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Sähkönjakeluverkon rakentamismateriaalit 20/0,4 kV sähkönjakeluverkkojen rakentamisessa tarvittavia materiaaleja, mm. kaapelit, muuntajat, jakokaapit, asennustarvikkeet.,

Ilmoitusnumero 2024-017100
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Sähkökoneet, -kojeet, -laitteet ja -kulutustarvikkeet; valaistus (31000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI195 FI196
Osoitetiedot Fincopower Oy
Suuriniementie 32 38600 LAVIA FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Työajanhallintajärjestelmä sekä siihen liittyvät palvelut

Suomi | HUS-yhtymä
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 25.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Työajanhallintajärjestelmä sekä siihen liittyvät palvelut Hankinnan kohteena on työajanhallintajärjestelmä ja siihen liittyvät lisäpalvelut.

Hankittavan järjestelmän tulee soveltua HUSin työajanhallinnan ja työvuorosuunnittelun ratkaisuksi hoitohenkilöstölle, lääkäreille, erityistyöntekijöille ja muulle henkilöstölle. Järjestelmältä edellytetään ominaisuuksia työajanhallinnan kokonaisuutta ajatellen.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.

Hankinnan laajuus sisältää kiinteähintaisen käyttöönottoprojektin, erikseen tilattavaa asiantuntijatyötä 50 henkilötyöpäivää/vuosi, ohjelmistopalvelun sisältäen tuki- ja ylläpitopalvelut sekä lisäpalveluna hankittavat koulutukset.

Lisäksi hankintaan sisältyy optiona erikseen tilattavaa asiantuntijatyötä, jonka määrän arvioidaan olevan enintään 50 henkilötyöpäivää/vuosi eli yhteensä enintään 200 htp ja lisäpalveluina hankittavia koulutuksia, joiden määrän arvioidaan olevan enintään 50 henkilötyöpäivää/vuosi eli yhteensä enintään 200 htp.

Hankinnan toteutuva arvo riippuu optioiden käyttöönotosta, asiantuntijatyötilausten määrästä ja laajuudesta sekä sopimuskauden pituudesta. Hankinnan arvo saattaa olla merkittävästikin edellä mainittua enimmäisarvoa alhaisempi, eikä enimmäisarvo tuota HUSille mitään määräostovelvoitteita.

Sopimus on voimassa määräaikaisena kolme vuotta, minkä jälkeen se on voimassa toistaiseksi.

Ennen sopimuksen allekirjoittamista ja käyttöönottoprojektin alkua Toimittaja sitoutuu ilman erillistä veloitusta demoamaan järjestelmän toiminnallisuudet Tilaajalle. Demon tarkoituksena on se, että Toimittaja osoittaa käyttämällä tarjoamaansa järjestelmää, että tarjouspyynnössä mainitut vaatimukset toteutuvat. Osana demoa Tilaajan määrittelemillä henkilöillä on oikeus kokeilla Toimittajan järjestelmää käytettävyyden ja vaatimuksiin vastaavuuden varmistamiseksi.

Demottava ympäristö saa olla järjestelmän demo-, kehitys-, testi-, laadunvarmistus tai tuotantoympäristö. Demoa varten järjestelmään ei tarvitse tallentaa tai konfiguroida HUSin tietoja eikä demoa varten tarvitse toteuttaa käyttäjähallintaan liittyvää integraatiota. Demon arvioitu kesto on 1-2 työpäivää.

Kyseessä on kokonaishankinta, eli hankintaa ei ole jaettu osiin, koska hankinta muodostaa tarkoituksenmukaisen kokonaisuuden.,

Ilmoitusnumero 2024-017095
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi
Osoitetiedot HUS-yhtymä
PL 445 (Uutistie 5, 01770 Vantaa) 00029 HUS FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Vammaisten henkilöiden päiväaikaisen toiminnan palvelujen hankinta 7305/2024

Suomi | Pirkanmaan hyvinvointialue
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 25.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Tuomi Logistiikka Oy pyytää Pirkanmaan hyvinvointialueen ikäihmisten ja vammaisten palvelujen toimeksiannosta tarjouksia vammaisten henkilöiden päiväaikaisen toiminnan palvelujen hankintaan. Hankinta koskee sekä kehitysvammaisten että vaikeavammaisten palveluja. Hankinta sisältää vammaisten henkilöiden päivä- ja osapäivätoiminnan palvelut, loma-ajan hoidon ja aamu- ja iltapäivätoiminnan sekä kehitysvammaisten henkilöiden työtoiminnan ja työhönvalmennuksen palvelut.

Hankintamenettelyn perustamisvaiheessa hyväksyttyjen Palveluntuottajien sopimuskausi on tavoitteellisesti 1.4.2025-31.3.2028. Lisäksi hankintasopimus sisältää toistaiseksi voimassa olevan optiokauden.

Hankinnan arvonlisäveroton vuosiarvo on arviolta noin 15 000 000 euroa.
, 1. Vammaisten päivä- ja osapäivätoiminnan palvelut erillisessä yksikössä Päivätoiminta on vammaispalvelulain perusteella järjestettävää pääasiassa kodin ulkopuolella tapahtuvaa päiväaikaista toimintaa aikuisille vammaisille henkilöille, jotka eivät voi saada päivätoimintaa muiden lakien perusteella.

Vammaisten henkilöiden päivätoiminnan palveluissa keskeistä on asiakkaan sujuvan ja mielekkään päiväaikaisen toiminnan mahdollistaminen, osallisuuden edistäminen, itsemääräämisoikeuden toteutuminen, yksilöllisiin tarpeisiin vastaaminen sekä välttämättömän ohjauksen, huolenpidon ja hoivan turvaaminen päivätoiminnan aikana.

Päivätoimintaa tulee tuottaa pääsääntöisesti erillisessä toimintayksikössä tai muussa toimintaan soveltuvassa paikassa järjestettävänä ryhmämuotoisena toimintana, jossa on päivätoimintaa varten oma henkilöstö.

Lisätiedot hankittavasta palvelusta liite 4 Palvelukuvaus_Päivätoiminnan ja lyhytaikaisen huolenpidon palvelut., 2. Vammaisten päivä- ja osapäivätoiminnan palvelut asumisyksikön yhteydessä samalla henkilökunnalla Päivätoiminta on vammaispalvelulain perusteella järjestettävää pääasiassa kodin ulkopuolella tapahtuvaa päiväaikaista toimintaa aikuisille vammaisille henkilöille, jotka eivät voi saada päivätoimintaa muiden lakien perusteella.

Vammaisten henkilöiden päivätoiminnan palveluissa keskeistä on asiakkaan sujuvan ja mielekkään päiväaikaisen toiminnan mahdollistaminen, osallisuuden edistäminen, itsemääräämisoikeuden toteutuminen, yksilöllisiin tarpeisiin vastaaminen sekä välttämättömän ohjauksen, huolenpidon ja hoivan turvaaminen päivätoiminnan aikana.

Asumispalveluyksikön yhteydessä järjestettävä päivätoiminnan palvelu tulee tuottaa asumisesta erillään olevissa tiloissa (muissa kuin asuintiloissa) asumispalveluista siirtyvällä henkilöstöllä. Mikäli palvelu tuotetaan asumispalveluyksikön yhteydessä, mutta asumisyksiköstä erillisellä henkilökunnalla, katsotaan sen olevan erillisessä toimintayksikössä tuotettavaa palvelua (ks. osa-alue 1).

Lisätiedot hankittavasta palvelusta liite 4 Palvelukuvaus_Päivätoiminnan ja lyhytaikaisen huolenpidon palvelut., 3. Yksilöllisesti toteutettu päivätoiminta Päivätoimintaa voidaan järjestää erityisen perustelluista syistä asiakkaan kotona tai kodin lähiympäristössä yksilöllisesti toteutettuna päivätoimintana, mikäli päivätoiminnan tiloihin liikkuminen on vammasta tai sairaudesta johtuen asiakkaalle liian raskasta tai se on muutoin asiakkaan tilanteessa tarkoituksenmukaista. Yksilöllisesti toteutettu päivätoiminta on tarkoitettu:

- Asiakkaalle, joka tarvitsee erittäin vahvaa tukea, ohjausta ja/tai hoivaa kaikissa päivittäisissä toiminnoissa. Päivätoiminta järjestetään kokonaan yksilöllisenä toimintana, jolloin asiakkaalla on käytössään aina yksilöllinen tuki. Asiakas voi tarvita jatkuvaa henkilökohtaista ohjausta myös kahden ohjaajan voimin.
- Erittäin haastavasti käyttäytyvälle ja/tai vaikeasti monivammaiselle asiakkaalle, joka tarvitsee jatkuvasti toisen ihmisen tukea selvitäkseen päivittäisistä toiminnoista. Asiakkaalla voi olla erittäin vaikeahoitoinen sairaus.

Lisätiedot hankittavasta palvelusta liite 4 Palvelukuvaus_Päivätoiminnan ja lyhytaikaisen huolenpidon palvelut., 4. Lyhytaikainen huolenpito: Loma-ajan hoito kotiin annettavana palveluna Lyhytaikaista huolenpitoa voidaan myöntää loma-ajan hoitona erillisessä yksikössä tai asiakkaan kotiin. Loma-ajan hoitoa voidaan myöntää koulussa tai opinnoissa oleville lapsille ja nuorille oppilaitosten loma-aikoihin, silloin kun asiakas ei pärjää itsenäisesti eikä hänellä ole muuta hoitopaikkaa huoltajien ollessa työelämässä.

Vammaisten henkilöiden lyhytaikaisessa huolenpidossa keskeistä on asiakkaan sujuvan ja mielekkään päiväaikaisen toiminnan mahdollistaminen, osallisuuden edistäminen, itsemääräämisoikeuden toteutuminen, yksilöllisiin tarpeisiin vastaaminen sekä välttämättömän ohjauksen, huolenpidon ja hoivan turvaaminen päivätoiminnan aikana. Kotiin annettavassa palvelussa asiakas voi tarvita ohjausta myös kahdelta työntekijältä.

Lisätiedot hankittavasta palvelusta liite 4 Palvelukuvaus_Päivätoiminnan ja lyhytaikaisen huolenpidon palvelut., 5. Lyhytaikainen huolenpito: Loma-ajan hoito yksikössä Lyhytaikaista huolenpitoa voidaan myöntää loma-ajan hoitona erillisessä yksikössä tai asiakkaan kotiin. Loma-ajan hoitoa voidaan myöntää koulussa tai opinnoissa oleville lapsille ja nuorille oppilaitosten loma-aikoihin, silloin kun asiakas ei pärjää itsenäisesti eikä hänellä ole muuta hoitopaikkaa huoltajien ollessa työelämässä.

Vammaisten henkilöiden lyhytaikaisessa huolenpidossa keskeistä on asiakkaan sujuvan ja mielekkään päiväaikaisen toiminnan mahdollistaminen, osallisuuden edistäminen, itsemääräämisoikeuden toteutuminen, yksilöllisiin tarpeisiin vastaaminen sekä välttämättömän ohjauksen, huolenpidon ja hoivan turvaaminen päivätoiminnan aikana. Yksikössä toteuttavassa loma-ajan hoidossa on kolme palveluluokkaa: perustason hoito, vaativan tason hoito ja erityisen vaativan tason hoito. Palveluluokka ja hoitopäivän kesto määräytyvät asiakkaan yksilöllisen tuen- ja avuntarpeen mukaan.

Lisätiedot hankittavasta palvelusta liite 4 Palvelukuvaus_Päivätoiminnan ja lyhytaikaisen huolenpidon palvelut., 6. Lyhytaikainen huolenpito: Aamu- ja iltapäivätoiminta kotiin annettavana palveluna Lyhytaikaista huolenpitoa voidaan myöntää aamu- ja iltapäivätoimintana asiakkaalle silloin, kun asiakas ei pärjää vammasta tai sairaudesta johtuen itsenäisesti eikä asiakkaalla ei ole muuta hoitopaikkaa huoltajien ollessa työelämässä. Aamu- tai iltapäivätoimintaa voidaan myöntää perusopetuksen asiakkaille, joille sivistystoimen tuottama palvelu ei sovellu sekä perusopetuksen jälkeisissä opinnoissa opiskeleville.

Aamu- ja iltapäivätoimintaa järjestetään pääsääntöisesti ryhmämuotoisena toimintana toimintayksikössä. Palvelun tarkoituksena on turvata huolenpito aamupäivisin ennen kouluun lähtöä ja iltapäivisin ennen koulusta kotiin siirtymistä. Asiakkaan tarpeen mukaan aamu- ja iltapäivätoimintaa voidaan järjestää myös asiakkaan kotiin. Kotiin annettavassa palvelussa asiakas voi tarvita ohjausta myös kahdelta työntekijältä.

Vammaisten henkilöiden lyhytaikaisessa huolenpidossa keskeistä on asiakkaan sujuvan ja mielekkään päiväaikaisen toiminnan mahdollistaminen, osallisuuden edistäminen, itsemääräämisoikeuden toteutuminen, yksilöllisiin tarpeisiin vastaaminen sekä välttämättömän ohjauksen, huolenpidon ja hoivan turvaaminen päivätoiminnan aikana.

Lisätiedot hankittavasta palvelusta liite 4 Palvelukuvaus_Päivätoiminnan ja lyhytaikaisen huolenpidon palvelut., 7. Lyhytaikainen huolenpito: Aamu- ja iltapäivätoiminta yksikössä Lyhytaikaista huolenpitoa voidaan myöntää aamu- ja iltapäivätoimintana asiakkaalle silloin, kun asiakas ei pärjää vammasta tai sairaudesta johtuen itsenäisesti eikä asiakkaalla ei ole muuta hoitopaikkaa huoltajien ollessa työelämässä. Aamu- tai iltapäivätoimintaa voidaan myöntää perusopetuksen asiakkaille, joille sivistystoimen tuottama palvelu ei sovellu sekä perusopetuksen jälkeisissä opinnoissa opiskeleville.

Aamu- ja iltapäivätoimintaa järjestetään pääsääntöisesti ryhmämuotoisena toimintana toimintayksikössä. Palvelun tarkoituksena on turvata huolenpito aamupäivisin ennen kouluun lähtöä ja iltapäivisin ennen koulusta kotiin siirtymistä.

Vammaisten henkilöiden lyhytaikaisessa huolenpidossa keskeistä on asiakkaan sujuvan ja mielekkään päiväaikaisen toiminnan mahdollistaminen, osallisuuden edistäminen, itsemääräämisoikeuden toteutuminen, yksilöllisiin tarpeisiin vastaaminen sekä välttämättömän ohjauksen, huolenpidon ja hoivan turvaaminen päivätoiminnan aikana.

Lisätiedot hankittavasta palvelusta liite 4 Palvelukuvaus_Päivätoiminnan ja lyhytaikaisen huolenpidon palvelut., 8. Työtoiminta Työtoiminnan palveluja ovat työtoiminta ja työhönvalmennus. Työtoiminta on vammaispalvelulain perusteella järjestettävää toimintaa kehitysvammaisille henkilöille silloin, kun muiden lakien mukainen työllisyyttä tukeva toiminta ei vastaa asiakkaan yksilöllisiin tarpeisiin. Työtoimintaa järjestetään vanhuuseläkeikää nuoremmille asiakkaille. Työtoiminnan tarkoituksena on tukea asiakkaan toiminta- ja työkykyä sekä edistää hänen pääsyään työelämään.

Lisätiedot hankittavasta palvelusta liite 5 Palvelukuvaus_Kehitysvammaisten henkilöiden työtoiminnan palvelut., 9. Työhönvalmennus Työtoiminnan palveluja ovat työtoiminta ja työhönvalmennus. Työhönvalmennus tarkoittaa toimintaa, jossa kehitysvammaista asiakasta tuetaan työsopimussuhteisen työpaikan saamisessa sekä työssä pysymisessä. Tavoitteena on vahvistaa asiakkaan työelämätaitoja, parantaa työllistymismahdollisuuksia sekä lisätä hyvinvointia ja osallisuutta yhteiskunnassa. Työhönvalmennuksessa asiakkaalle pyritään saamaan työsopimus ulkopuoliselle työnantajalle, ja hänelle maksetaan työsopimuksen mukaista palkkaa.

Lisätiedot hankittavasta palvelusta liite 5 Palvelukuvaus_Kehitysvammaisten henkilöiden työtoiminnan palvelut.,

Ilmoitusnumero 2024-017086
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Terveyspalvelut ja sosiaalitoimen palvelut (85000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI197
Osoitetiedot Pirkanmaan hyvinvointialue
Biokatu 12 33520 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Muotoillut huopapohjalliset

Suomi | Puolustusvoimien logistiikkalaitos
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 25.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Muotoillut huopapohjalliset Hankitaan muotoiltuja huopapohjallisia 170 000 paria +/- 30% vuonna 2024.

Hankinta sisältää option vuodelle 2025: 80 000 paria +/- 30% sekä option vuodelle 2026: 80 000 paria +/- 30%

Huopapohjallisia käytetään vaihtopohjallisina kumisaappaissa, pakkassaappaissa, varsikengissä ja urheilujalkineissa.

Tarjottujen tuotteiden vaatimustenmukaisuuden varmentamiseksi tarjoajan tulee liittää tarjoukseensa tarjous- ja materiaalinäytteitä
Hankintayksikkö varaa oikeuden koe-erän tilaamiseen ennen hankintapäätöksen tekemistä. Mikäli tarjousnäytteet tai koe-erä eivät vastaa tarjottua tuotteelle asetettuja vaatimuksia, tarjous hylätään.,

Ilmoitusnumero 2024-017075
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Jalkineiden osat (18840000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI197
Osoitetiedot Puolustusvoimien logistiikkalaitos
PL69 33541 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Lahden Talojen toimisto- ja neuvottelutilojen irtokalustehankinta ja asennus

Suomi | Lahden Talot Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 23.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Lahden Talot muuttaa peruskorjattaviin tiloihin maalis-huhtikuun vaihteessa 2025. Tulevat tilat sijaitsevat arkkitehtonisesti merkittävässä, funktionalismin tyylisuuntaa edustavassa rakennuksessa Lahden keskustassa. Tilojen kokonaissuunnettelussa pyritään kunnioittamaan alkuperäisiä arkkitehtuurisia vaikutteita. Vaikutteet näkyvät vahvasti kaluste- ja varustedetaljiikassa sekä väri- ja materiaali määrityksissä. Käyttäjä siirtää kohteeseen mukanaan myös olemassa olevia kalusteita. Uusien hankittavien kalusteiden määrityksissä on huomioitu olevien kalusteiden tyyli, materiaalit ja yhteensopivuus. Tällä tarjouspyynnöllä pyydetään tarjouksia irtokalusteista, tilamoduleista, verhoista ja akustisista seinäpaneeleista. Irtokalustettavat tilat ovat toimisto-, neuvottelu-, aula- ja kohtaamistiloja sekä taukotila. Yhteensä noin 425m2. Kalusteet tulee olla toimitettuna, puhdistettuna, asennettuna ja pakkausjätteet pois kuljetettuna maalis-huhtikuussa 2025. Tarkka toimitus- ja asennusaikataulu sovitaan tilaajan kanssa toimittajien valinnan jälkeen. Kalustuksen tarkkaan aikatauluun vaikuttaa rakennusurakan valmistuminen. Hankinta on jaettu kolmeen (3) hankintaosa-alueeseen. Tarjoaja voi tarjota yhtä, kahta tai useampaa osa-aluetta. Osa-alueiden 1 ja 2 sisällä voi jättää tarjoamatta kaksi tuotetyyppiä (samat tuotetyypit on lueteltu erikseen osa-alueiden kohdalla). Osa-alue 3 tulee tarjota kokonaisuudessaan. Yksittäinen toimittaja voidaan valita useampaan hankintaosa-alueeseen. Valintaperusteena on hinta. Kalusteiden vähimmäisvaatimukset ja muotoilulliset sekä materiaaliset määritykset on kerrottu liitteenä olevissa kalusteluetteloissa. Tilaaja pitää oikeuden tehdä tarvittaessa pieniä muutoksia hankittaviin kalusteisiin ja niiden määriin. Mikäli muutostarpeita syntyy, niistä keskustellaan osa-alueeseen valitun toimittajan kanssa. Lähtökohtaisesti käytetään tarjouslomakkeella esitettyjä kalusteiden yksikköhintoja hyvityksen/lisäkorvauksen arvona. Toimittajan tulee huolehtia tarpeellisesta suojauksesta kaikissa asennettavissa tiloissa ja kuljetusreiteillä. Toimittaja huolehtii ettei asennuksesta tai pakkausjätteiden poiskuljetuksesta aiheudu pölyä uudistettuihin tiloihin. Asennuksen jälkeen toimittaja poistaa asentamansa suojaukset ja siivoaa kalustetamansa tilat samaan kuntoon, jossa ne on toimittajalle luovutettu. Toimituksista ja asennuksista aiheutuneet vahingot rakennukseen ja sen kalusteisiin tulee korvata tilaajalle. Kysymykset tulee jättää 20.11.2024 klo 12.00. mennessä. Tarjoukset tulee olla toimitettuna liitteineen 5.12.2024 klo 12.00 mennessä. Toimisto ja neuvottelutilat Työtiloihin liittyvät irtokalusteet, kuten työtuolit, pöytäsermit ja säilyttimet. Neuvottelutiloihin liittyvät irtokalusteet kuten neuvottelupöydät ja neuvottelutuolit. Osa-alue sisältää tilojen verhot ja akustiset seinäpaneelit.  Tarjoaja voi jättää osa-alueesta kaksi tuotetyyppikokonaisuutta tarjoamatta. Kalusteluettelossa samoiksi tuotetyyppikokonaisuudeksi katsotaan yksittäisten tuotteiden (tuoterivien) lisäksi seuraavat: P3, P4 ja P5 T2_P, T2_S, T2_V S1, S2, S5 V_S, V_P, V_V AKU3_A, AKU3_B Tarjoajan tarjoamien kalusteiden tulee olla yhteensopivia muiden hankinnan osa-alueiden irtokalusteiden kanssa ja vastata tarjouspyynnön liitteenä olevan kalustelistauksen määrityksiä. Tarjottavien kalusteiden tulee olla julkisiin tiloihin suunniteltuja, julkiseen tilaan asianmukaisesti testattuja ja voimassa olevien normien ja direktiivien mukaisia sekä vastuullisesti valmistettuja. Tarkemmat kalustekohtaiset vaatimukset on esitetty kalusteluettelossa kunkin kalusteen kohdalla.  Tuotteilla on oltava vähintään viiden vuoden materiaali- ja valmistusvirhetakuu toimituspäivästä alkaen. Takuu tulee sisällyttää tuotteen hintaan. Tarjoajan tuotteita ei ole valmistettu tai koottu maissa, jotka eivät noudata ILO:n kansainvälisiä sopimuksia työoloista ja järjestäytymisvapaudesta sekä työelämän perusperiaatteiden ja -oikeuksien kunnioittamisesta. Tarjoajan on pyydettäessä toimitettava selvitys toimitusketjusta. Tarjous toimitetaan tarjoajan omalla tarjouspohjalla (vapaamuotoinen liitetiedosto). Tarjouksesta tulee käydä selkeästi ilmi tarjouspyynnön liitteenä olevan kalusteluettelon mukaiset kalustelitterat, kalustemäärät, yksikköhinnat ja osa-alueen kokonaishinta. Tarjouksen liitteenä tarjoajan tulee toimittaa tarjotuista tuotteista kuvalliset tuotekortit, joista käy ilmi tuotteen mitta-, ominaisuus-, materiaali-, väri- ja valmistustiedot (tarjouspyynnön mukaiset vaatimukset todennettavissa). Tarjouksen tulee sisältää kaikki kustannukset (materiaali, työ, pakkaus, matka, kuljetus, vakuutus jne.) toimitettuna ja asennettuna irtokalustesuunnitelmien mukaiselle paikalle. Kalustetoimittajalle / -toimittajille toimitetaan litteroitu kalustepohja asennusta varten toimittajavalinnan jälkeen. Tarjoushinnat ilmoitetaan arvonlisäverottomina (alv 0%) kiinteinä euromääräisinä nettohintoina.  Aulat, kohtaamistilat, taukotila Aulatilojen sohva- ja pöytäryhmät, aulatilojen kohtaamistilamaiset sohvaryhmät, taukotilan sohvat, nojatuolit, pikkutuolit ja pöydät. Tarjoajan tarjoamien kalusteiden tulee olla yhteensopivia muiden hankinnan osa-alueiden irtokalusteiden kanssa ja vastata tarjouspyynnön liitteenä olevan kalustelistauksen määrityksiä. Tarjottavien kalusteiden tulee olla julkisiin tiloihin suunniteltuja, julkiseen tilaan asianmukaisesti testattuja ja voimassa olevien normien ja direktiivien mukaisia sekä vastuullisesti valmistettuja. Tarkemmat kalustekohtaiset vaatimukset on esitetty kalusteluettelossa kunkin kalusteen kohdalla. Tuotteilla on oltava vähintään viiden vuoden materiaali- ja valmistusvirhetakuu toimituspäivästä alkaen. Takuu tulee sisällyttää tuotteen hintaan. Tarjoaja voi jättää osa-alueesta kaksi tuotetyyppikokonaisuutta tarjoamatta. Kalusteluettelossa samoiksi tuotetyyppikokonaisuudeksi katsotaan yksittäisten tuotteiden (tuoterivien) lisäksi seuraavat: T6, SH1 P1, P2 P6, P7 SH2, SH3 VL2, VL3 Tarjoajan tuotteita ei ole valmistettu tai koottu maissa, jotka eivät noudata ILO:n kansainvälisiä sopimuksia työoloista ja järjestäytymisvapaudesta sekä työelämän perusperiaatteiden ja -oikeuksien kunnioittamisesta. Tarjoajan on pyydettäessä toimitettava selvitys toimitusketjusta. Tarjous toimitetaan tarjoajan omalla tarjouspohjalla (vapaamuotoinen liite tiedosto). Tarjouksesta tulee käydä selkeästi ilmi tarjouspyynnön liitteenä olevan kalusteluettelon mukaiset kalustelitterat, kalustemäärät, yksikköhinnat ja osa-alueen kokonaishinta. Tarjouksen liitteenä tarjoajan tulee toimittaa tarjotuista tuotteista kuvalliset tuotekortit, joista käy ilmi tuotteen mitta-, ominaisuus-, materiaali-, väri- ja valmistustiedot (tarjouspyynnön mukaiset vaatimukset on todennettavissa). Tarjouksen tulee sisältää kaikki kustannukset (materiaali, työ, pakkaus, matka, kuljetus, vakuutus jne.) toimitettuna ja asennettuna irtokalustesuunnitelmien mukaiselle paikalle. Kalustetoimittajalle / -toimittajille toimitetaan litteroitu kalustepohja asennusta varten toimittajavalinnan jälkeen. Tarjoushinnat ilmoitetaan arvonlisäverottomina (alv 0%) kiinteinä euromääräisinä nettohintoina.  Tilamodulit Äänieristetyt, suljettavat tilamodulit. Tarjottavien tilamoduleiden tulee vastata tarjouspyynnön liitteenä toimitetun kalustelistauksen tuotemäärityksiä. Tarjottavien kalusteiden tulee olla julkisiin tiloihin suunniteltuja, julkiseen tilaan asianmukaisesti testattuja ja voimassa olevien normien ja direktiivien mukaisia sekä vastuullisesti valmistettuja. Tarkemmat kalustekohtaiset vaatimukset on esitetty kalusteluettelossa.  Tuotteilla on oltava vähintään viiden vuoden materiaali- ja valmistusvirhetakuu toimituspäivästä alkaen. Takuu tulee sisällyttää tuotteen hintaan. Tarjoajan tuotteita ei ole valmistettu tai koottu maissa, jotka eivät noudata ILO:n kansainvälisiä sopimuksia työoloista ja järjestäytymisvapaudesta sekä työelämän perusperiaatteiden ja -oikeuksien kunnioittamisesta. Tarjoajan on pyydettäessä toimitettava selvitys toimitusketjusta. Tarjous toimitetaan tarjoajan omalla tarjouspohjalla (vapaamuotoinen liitetiedosto). Tarjouksesta tulee käydä selkeästi ilmi määrät, yksikköhinnat ja osa-alueen kokonaishinta. Tarjouksen liitteenä tarjoajan tulee toimittaa tarjotuista tuotteista kuvalliset tuotekortit, joista käy ilmi tuotteen mitta-, ominaisuus-, materiaali-, väri- ja valmistustiedot (tarjouspyynnön mukaiset vaatimukset on todennettavissa). Tarjouksen tulee sisältää kaikki kustannukset (materiaali, työ, pakkaus, matka, kuljetus, vakuutus jne.) toimitettuna ja asennettuna irtokalustesuunnitelmien mukaiselle paikalle. Kalustetoimittajalle / -toimittajille toimitetaan litteroitu kalustepohja asennusta varten toimittajavalinnan jälkeen. Tarjoushinnat ilmoitetaan arvonlisäverottomina (alv 0%) kiinteinä euromääräisinä nettohintoina.

Ilmoitusnumero 2024-151197
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Huonekalut (myös toimistokalusteet), sisustustavarat, kodinkoneet ja laitteet (valaistusta lukuun ottamatta) ja puhdistustuotteet (39000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1C3
Osoitetiedot Lahden Talot Oy
Aleksanterinkatu 8 15110 LAHTI FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Urakoinnin puitesopimus 2025-2026 RU-ja maalaus Mikkeli ja Savonlinna

Suomi | Etelä-Savon kampuskiinteistöt ky.
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 23.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Etelä-Savon kampuskiinteistöt kuntayhtymä / Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy pyytää tarjoustanne kiinteistöjensä kunnossapito- ja investointihankkeiden rakennus- ja maalaustöistä aikaveloitusperusteisesti vuonna 2025 - 2026 + optio vuosille 2027-2028. Mikkelissä Mikkelin kampuksella sijaitsevat rakennukset ja Savonlinnassa Savonlinnan kampuksella sijaitsevat rakennukset. Tämän puitesopimuksen piiriin voidaan liittää myös muita kuin edellä mainittuja Etelä-Savon kampuskiinteistöt kuntayhtymän / Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy:n alueella omistamia/vuokraamia kiinteistöjä. Rakennusurakka Mikkeli Etelä-Savon kampuskiinteistöt kuntayhtymä / Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy pyytää tarjoustanne kiinteistöjensä kunnossapito- ja investointihankkeiden rakennustöistä aikaveloitusperusteisesti vuonna 2025 - 2026 + optio vuosille 2027-2028. Mikkelissä Mikkelin kampuksella sijaitsevat rakennukset ja Savonlinnassa Savonlinnan kampuksella sijaitsevat rakennukset. Tämän puitesopimuksen piiriin voidaan liittää myös muita kuin edellä mainittuja Etelä-Savon kampuskiinteistöt kuntayhtymän / Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy:n alueella omistamia/vuokraamia kiinteistöjä. Maalausurakka Mikkeli Etelä-Savon kampuskiinteistöt kuntayhtymä / Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy pyytää tarjoustanne kiinteistöjensä kunnossapito- ja investointihankkeiden maalaustöistä aikaveloitusperusteisesti vuonna 2025 - 2026 + optio vuosille 2027-2028. Mikkelissä Mikkelin kampuksella sijaitsevat rakennukset ja Savonlinnassa Savonlinnan kampuksella sijaitsevat rakennukset. Tämän puitesopimuksen piiriin voidaan liittää myös muita kuin edellä mainittuja Etelä-Savon kampuskiinteistöt kuntayhtymän / Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy:n alueella omistamia/vuokraamia kiinteistöjä. Rakennusurakka Savonlinna Etelä-Savon kampuskiinteistöt kuntayhtymä / Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy pyytää tarjoustanne kiinteistöjensä kunnossapito- ja investointihankkeiden rakennustöistä aikaveloitusperusteisesti vuonna 2025 - 2026 + optio vuosille 2027-2028. Tämän puitesopimuksen piiriin voidaan liittää myös muita kuin edellä mainittuja Etelä-Savon kampuskiinteistöt kuntayhtymän / Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy:n alueella omistamia/vuokraamia kiinteistöjä. Maalausurakka Savonlinna Etelä-Savon kampuskiinteistöt kuntayhtymä / Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy pyytää tarjoustanne kiinteistöjensä kunnossapito- ja investointihankkeiden maalaustöistä aikaveloitusperusteisesti vuonna 2025 - 2026 + optio vuosille 2027-2028.

Ilmoitusnumero 2024-151189
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000), Maalaustyöt (45442100), Rakennusten maalaustyöt (45442110)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1D1
Osoitetiedot Etelä-Savon kampuskiinteistöt ky.
PL 181 50130 Mikkeli FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ventusrannan rivitalojen purku-urakka

Suomi | Kokkolan Vuokra Asunnot Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 23.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Puretaan 5 kpl 1. kerroksisia rakennuksia. Rakennukset on rakennettu 1960 luvulla ja peruskorjattu 1990 luvulla. Rakennukset puretaan uudisrakentamisen vuoksi. Kohteessa on yhteensä 5 kpl purettavaa 1 kerroksista rakennusta. Rakennukset ovat kantavilta rakenteiltaan pääosin puuta, huoneistojen väliset seinät ja osa päätyseinistä ovat betonirakenteisia. Julkisivut ovat pääosin puuta. Talojen päädyt on osittain tiilimuurattuja.

Ilmoitusnumero 2024-151186
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1D5
Osoitetiedot Kokkolan Vuokra Asunnot Oy
MÄNTYNÄÄDÄNKATU 6 67800 KOKKOLA FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaiden silmälasit, piilolinssit, optikkopalvelut ja henkilökunnan erityistyölasit sekä suojatyölasit sisältäen työnäöntarkastuksen

Suomi | Vantaan ja Keravan hyvinvointialue
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 23.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena ovat lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaille myöntämät silmälasit, piilolinssit ja optikkopalvelut sekä Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen työntekijöilleen myöntämät näyttöpäätetyössä tarvittavat erityistyölasit ja suojatyölasit, sisältäen työnäöntarkastuksen. Hankinta on jaettu neljään (4) osa-alueeseen: Osa-alue 1: Silmälasit ja optikkopalvelut lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaille Osa-alue 2: Piilolinssit ja optikkopalvelut lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaille Osa-alue 3: Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen henkilökunnan erityistyölasit ja optikkopalvelut Osa-alue 4: Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen henkilökunnan suojatyölasit ja optikkopalvelut Osa-alueissa 1 ja 2 järjestetään puitejärjestelyt. Osa-alueen 1 puitejärjestelyyn valitaan enintään neljä (4 kpl) Toimittajaa ja osa-alueen 2 puitejärjestelyyn valitaan enintään kolme (3 kpl) Toimittajaa. Osa-alueisiin 3 ja 4 valitaan molempiin yksi (1) Toimittaja. Tilaaja ei sitoudu sopimuskauden aikana tiettyihin hankintamääriin. Silmälasit ja optikkopalvelut lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaille Osa-alueessa 1 hankinnan kohteena ovat silmälasit ja optikkopalvelut lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaille. Silmälasit ovat lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineitä. Alle 8-vuotiaille lapsille silmälaseja myönnetään tavallisimmin karsastuksen ja toiminnallisen heikkonäköisyyden (amblyopian) hoitoon ja ehkäisyyn. Silmälaseja hankitaan myös aikuisille. Asiakas saa maksusitoumuksen silmälaseja ja optikkopalvelua varten Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen lääkinnällisen kuntoutuksen ratkaisulla. Tarkempi kuvaus tarjouspyyntöasiakirjoissa. Piilolinssit ja optikkopalvelut lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaille Osa-alueessa 2 hankinnan kohteena ovat piilolinssit ja niihin liittyvä optikkopalvelu. Piilolinssit ovat lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineitä. Asiakas saa maksusitoumuksen optikkopalvelua varten Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen lääkinnällisen kuntoutuksen ratkaisulla. Piilolinssejä hankitaan pääsääntöisesti vain aikuisille. Tarkempi kuvaus tarjouspyyntöasiakirjoissa. Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen henkilökunnan erityistyölasit ja optikkopalvelut Osa-alueessa 3 hankinnan kohteena ovat Vantaan ja keravan hyvinvointialueen henkilökunnan erityistyölasit ja työnäöntarkastukset työnantajan kustannuksella. Arvioitu hankintamäärä noin 45 kpl/vuosi. Tarjoajalla tulee olla Vantaalla vähintään 2 toimipaikkaa, joista toisen tulee sijaita Tikkurilassa. Lisäksi toimipaikka tulee olla Keravalla tai Hyvinkäällä. Tarkempi kuvaus tarjouspyyntöasiakirjoissa. Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen henkilökunnan suojatyölasit ja optikkopalvelut Osa-alueessa 4 hankinnan kohteena ovat Vantaan ja keravan hyvinvointialueen henkilökunnan suojatyölasit ja työnäöntarkastukset työnantajan kustannuksella. Arvioitu hankintamäärä noin 45 kpl/vuosi. Tarjoajalla tulee olla Vantaalla vähintään 2 toimipaikkaa, joista toisen tulee sijaita Tikkurilassa. Lisäksi toimipaikka tulee olla Keravalla tai Hyvinkäällä. Tarkempi kuvaus tarjouspyyntöasiakirjoissa.

Ilmoitusnumero 2024-151185
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Silmienhoitotuotteet ja näköä korjaavat linssit (33730000), Piilolasit (33731000), Silmälasit (33734000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Vantaan ja Keravan hyvinvointialue
PL 1000 01301 Vantaa FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tilintarkastuspalveluiden hankinta tilikausille 2025-2028

Suomi | Sipoon kunta
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 23.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena on kuntalain (410/2015) 14. luvun sekä julkishallinnon hyvän tilintarkastustavan mukainen hallinnon ja talouden tarkastus Sipoon kunnalle. Tilintarkastajien tulee tarkastaa Vesihuoltolain (22.8.2014/681) 20 §:ssä tarkoitetut tilinpäätöstiedot ja 20 a §:ssä tarkoitettu toimintakertomus osana kunnan tai vesihuoltolaitoksen lakisääteistä tilintarkastusta liikelaitos Sipoon Vesi osalta. Hankinnan kohteena on myös lakisääteinen ulkoinen tilintarkastus konsernin tytäryhtiöllie Sipoon Jäähalli Oy:lle, As Oy Tiltaltti, KOy Jussaksentie14 ja KOy Jussaksentie 18. Tarjoajia pyydetään ottamaan huomioon, että Sipoon kunnalla ei ole omaa tarkastustoimen henkilöstöä (esim. tarkastussihteeriä). Hankittava palvelu ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti liitteessä 1, Hankinnan kohteen kuvaus. Tarjoajan tulee sitoutua liitteen 1 mukaiseen palvelun sisältöön ja laajuuteen. Valittavan tilintarkastusyhteisön tulee olla Patentti- ja rekisterihallituksen hyväksymä tilintarkastusyhteisö. Yhteisön on määrättävä vastuunalaiseksi tilintarkastajaksi ja hänen varahenkilökseen Patentti- ja rekisterihallituksen hyväksymä tilintarkastaja (JHT-tilintarkastaja). Tilintarkastajat toimivat tehtävissään virkavastuulla. Tarjouspyynnössä ja sen liitteissä esitetyt hankintamäärät ovat arvioita, eikä sopimus muodosta tilaajalle määräostovelvoitetta. Tilaaja valitsee yhden (1) yhteisön, jonka kanssa se tekee sopimuksen. Tarjouspyynnön liitteenä ovat seuraavat tarjouspyyntöasiakirjat: Liite 1 Hankinnan kohteen kuvaus, Liite 2 Henkilötietolomake päävastuullinen tilintarkastaja, Liite 3 Henkilötietolomake päävastuullisen tilintarkastajan varahenkilö, Liite 4 Sopimusluonnos, Liite 4A Henkilötietojen käsittelyn ehdot, Liite 5 Salassapito- ja tietoturvasitoumus OHJE Henkilötietojen käsittely Sipoon kunta.

Ilmoitusnumero 2024-151178
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Kirjanpito-, tilintarkastus- ja verotuspalvelut (79200000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1B
Osoitetiedot Sipoon kunta
Lukkarinmäentie 2 04130 Sipoo FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Varsinais-Suomen ELY-keskuksen infrahankkeiden hankintapalveluiden puitesopimus 2025-2026

Suomi | Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskusten sekä työ- ja elinkeinotoimistojen kehittämis- ja hallintokeskus
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 23.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Varsinais-Suomen ELY-keskuksen infrahankkeiden hankintapalveluiden puitesopimus 2025-2026 Tilaaja muodostaa infrahankkeiden (tie-, silta ja laiturihankkeet) urakoiden rakennuttamiseen ja valvontaan hankintapalveluiden puitejärjestelyn, johon valitaan puitesopimustoimittajat. Hankintapalveluun kuuluvat urakoiden valmistelu (mm. inventointi), urakka-asiakirjojen laadinta, urakoiden kilpailuttaminen, toteutuksen aikainen toiminta ja valvonta (mukaan lukien turvallisuuskoordinaattorina toimiminen), takuuajan toiminta ja näihin liittyvät avustavat tehtävät sekä toteuttamissopimusten laadinta ja seuranta.

Turvallisuuskoordinaattorin tehtävät voivat sisältää myös hankesuunnitteluhankkeen eli YVA-YS-TS-RS suunnitelmien maastomallimittausten, pohjatutkimusten, maastoinventointien ja katselmusten turvallisuuden koordinoimiseen.

Lisäksi puitesopimuksella teetetään maantielautta- ja yhteysalusrantojen sekä tielaitureiden rakennuttamiseen ja valvontaan liittyviä tehtäviä.

Tehtävät määritellään aina erikseen toimeksiantokohtaisesti.

Hankintamallit ovat mm. kokonaisurakka sekä ST- ja käyttöikämallit eri variaatioineen.

Puitesopimuksella voidaan teettää myös erittelemättömiä rakennuttamiseen liittyviä hankinta-asiantuntijatehtäviä.

Puitejärjestelyyn valitaan kolme (3) puitesopimustoimittajaa, ellei tarjoajien soveltuvuutta koskevia vaatimuksia täyttäviä tarjoajia tai hyväksyttäviä tarjouksia ole vähemmän.

Tehtävän sisältö on määritetty tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa.

Sopimusalueena on infrahankkeiden osalta Varsinais-Suomi ja Satakunta. Maantielautta- ja yhteysalusrantojen sekä tielaitureiden rakennuttamisen ja valvonnan osalta pääasiallinen suorituspaikka on koko Suomi, painottuen pääasiassa kuitenkin Saaristomerelle ja Saimaan vesistöihin.

Puitesopimuksen voimassaoloaikana yksittäisten toimeksiantojen osalta rahoittajana voi olla myös Varsinais-Suomen ELY-keskuksen alueen kunnat tai muut hankkeen rahoitukseen osallistuvat tahot.,

Ilmoitusnumero 2024-017068
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakentamiseen liittyvät palvelut (71500000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskusten sekä työ- ja elinkeinotoimistojen kehittämis- ja hallintokeskus
PL 236 20101 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tuoretuotteiden sekä teollisten elintarvikkeiden, pakastetuotteiden ja non-food-tuotteiden tukkutoimitusten hankinta

Suomi | Vantaan kaupunki
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 23.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena on tuoretuotteiden sekä teollisten elintarvikkeiden, pakastetuotteiden ja non-food-tuotteiden tukkutoimitusten hankinta Vantaan Tilapalvelut Vantti Oy:n keittiöille.

Tämän kilpailutuksen perusteella tullaan tekemään Vantaan Tilapalvelut Vantti Oy:lle oma hankintasopimus kyseisten tuotteiden hankinnasta.

Vantaan Tilapalvelut Vantti Oy tulevat noudattamaan tuotteiden hankinnoissa ja ruoan valmistuksessa valtakunnallisia ruokapalvelujen ravitsemuslaatukriteereitä sekä Valtion Ravitsemusneuvottelukunnan suosituksia elintarvikkeiden ravitsemuksellisiksi ehdoiksi.

Keittiöiden määrä, sijainnit ja tuotevolyymit voivat muuttua sopimuskauden aikana keittiöverkoston muuttuessa, esim. kun keittiön toiminta lakkaa tai uusi kohde otetaan käyttöön. Vantaan Tilapalvelut Vantti Oy voi sopimuskauden aikana muuttaa tuotantotapaa tai tuotantomäärät saattavat muuttua.
Tästä johtuen, Vantaan Tilapalvelut Vantti Oy ei sitoudu tiettyihin hankintamääriin sopimuskauden aikana.

, Perunoiden, hedelmien, vihanneksien ja juureksien hankinta Osa-alue yksi (1) pitää sisällään;

Perunat;
mm. raaka peruna, muut perunatuotteet yms.

Hedelmät, vihannekset ja juurekset;
mm. kokonaiset hedelmät; omena, banaani, päärynä,
kokonaiset vihannekset; kaalit, salaatit,
juurekset; porkkana, lanttu yms.

Tarkemmat tuotteet ja niiden vaatimukset käyvät ilmi liitteestä 2. Hintalomake.
Liitteen 2. Hintalomake- excelin taulukon sinisillä välilehdillä 1.0 Perunat sekä 1.1 Hedelmät, vihannes ja juures.
Tarjoajan on tarjottava kaikkiin tuotekohtiin sinisillä välilehdillä oleviin tuotteisiin 1.0 sekä 1.1.

Tarjoaja huomio, että se kirjaa osa-alueen 1. Perunoiden, hedelmien, vihanneksien ja juureksien hankinnan kohteen kriteereihin kohtaan 2.Pudotus/-kuljetusmaksun.Toimipaikkaluettelo löytyy tarjouspyynnön liittestä 3. (toimipaikkaluettelo).

Hankinnan arvioitu kokonaisarvo on noin 1 200 000€ (alv. 0%) vuodessa.

Sopimus ei sisällä määräostovelvoitetta., Tukkutuotteiden hankinta Hankinnan osa-alue kaksi (2.) tukkutuotteiden hankinta.

Osa-alueeseen 2. kuuluvat tuotteet;

Muna- ja maitotuotteet, rasvat,
Viljat, pähkinät, siemenet,
Pakaste elintarvikkeet,
Tiiviste ja jauheet,
Soseet, hillot ym. makeat tuotteet,
Säilykkeet ja muut tuotteet (muut tuotteet mm. = mausteet, etikat, suola, sinappi, maustekastikkeet, maustemyllyt),
Mehut, kahvi ja muut juomat,
Pakastekalat,
Nonfood tuotteet (mm. lautasliinat, kertakäyttöastiat, leivinpaperit, tuorekelmut yms),
Yksittäispakkaukset (mm. luomu hiutaleet, gluteenittomat tuotteet yms.),
Kasvisproteiinit (mm. Tofu, soijarouhe härkäpaputuotteet yms).

Kaikki hankinnan tuotteet ja niiden vaatimukset käyvät ilmi liitteestä 2. Hintalomake.
Liitteen 2. Hintalomake- excelin taulukon vihreillä välilehdillä 2. - 2.10.
Osa-alueeseen 2. Tukkutuotteiden hankinta Tarjoajan on tarjottava kaikkiin tuotekohtiin vihreillä välilehdillä 2. - 2.10.
Tarjoaja huomio, että se kirjaa osa-alueen 2. Tukkutuotteiden hankinnan kohteen kriteereihin kohtaan 3. Pudotus/-kuljetusmaksun.
Toimipaikkaluettelo löytyy tarjouspyynnön liittestä 3.(toimipaikkaluettelo).

Hankinnan arvioitu arvo on noin n. 3 800 000€ (alv. 0%) vuodesssa.

Sopimus ei sisällä määräostovelvoitetta.,

Ilmoitusnumero 2024-017066
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Juurekset (03221110), Elintarvikkeet, juomat, tupakka ja vastaavat tuotteet (15000000), Hedelmät, vihannekset ja vastaavat tuotteet (15300000), Perunat ja perunatuotteet (15310000), Kertakäyttöiset ateriointi- ja tarjoiluvälineet (39222100)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Vantaan kaupunki
PL 1100 01030 Vantaan kaupunki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Koskensillantien pysäköintilaitos

Suomi | Tuusulan kunta
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 23.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Koskensillantien pysäköintilaitos Tuusulan kunnan Tilapalvelut pyytävät tarjoustanne KVR-urakasta, joka sisältää uuden pysäköintitalon suunnittelun ja rakentamisen Tuusulan Hyrylään osoitteeseen Koskensillantie 10, 04300 Tuusula (858-7-8069-1) tarjouspyyntöaineiston
mukaisesti.

Tarjouspyyntöaineistossa on viitesuunnitelmat. Koskensillan pysäköintitalon tarjouspyynnön koko aineisto on tässä tarjouspyynnössä. KVR-urakoitsija voi esittää omia runkoratkaisuja ja teknisiä tekijöitä tarjouspyynnön vaatimukset huomioiden. Kohde toteutetaan KVR-urakoitsijan laatimien suunnitelmien mukaisesti ja KVR-urakoitsija vastaa koko kohteen suunnittelusta.,

Ilmoitusnumero 2024-017049
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000), Arkkitehti-, rakennus-, insinööri- ja tarkastuspalvelut (71000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Tuusulan kunta
Kotorannankuja 10, PL 60 04301 Tuusula FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kalusteiden älylukitusjärjestelmä

Suomi | Senaatti-kiinteistöt
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 23.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Kalusteiden älylukitusjärjestelmä Senaatti-konserni on hankkimassa kalusteiden älylukitusjärjestelmää Senaatin hallinnoimiin tiloihin. Järjestelmä on uusi eikä sellaista ole tällä hetkellä käytössä.

Etsimme sopimustoimittajaa, joka pystyy mahdollisimman kokonaisvaltaisesti vastaamaan seuraavien osakokonaisuuksien
toimittamisesta:

1. älylukitus muiden toimittamiin kalusteisiin
järjestelmä + älylukituksen asennus (lukko+asennustyö) säilytyskalusteisiin, jotka voivat olla joko olemassa olevia vanhoja
kalusteita tai kalustetoimittajan toimittamia uusia kalusteita.
2. älylukitus + kalusteet, kokonaistoimitus
älylukituksen asennus (lukko+asennustyö) säilytyskalusteisiin, jotka ovat älylukitustoimittajan toimittamia uusia kalusteita.
3. sovellusintegraatio
liittyen Senaatin tilavaraus-mobiilisovellukseen ja kaikkiin älylukittaviin säilytyskalusteisiin, jotka voivat olla joko olemassa olevia
vanhoja-kalusteita tai kalusteiden älylukitussopimustoimittajan tai kalustetoimittajan toimittamia uusia kalusteita.
4. kulunvalvontaintegraatio
liittyen Senaatin kulunvalvontajärjestelmiin ja kaikkiin älylukittaviin säilytyskalusteisiin, jotka kalusteiden
älylukitussopimustoimittajan toimittaja on liittänyt toimitettuun lukitusjärjestelmään.
5. konsultointi- ja muut palvelut älylukitukseen
liittyen sopimustoimittajan järjestelmän suunnitteluun, Senaatin suunnittelijoiden tukeen, yhteensovittamiseen osaksi Senaatin
hankkeiden tarpeita ja valtakunnallista kokonaisuutta sekä ohjelmiston kehitys ja näihin olennaisesti liittyvät työt.

Lukittavien kalusteisiin kuuluvat mm. lokerikot, toimistokaapit, kannettavien tietokoneiden ja matkapuhelimien väliaikaissäilytyksen kaapit, postikalusteet (jakeluautomaatti), pukukaapit.
Kalusteet lukituksineen hankitaan joko irtokalustehankinnan kautta (ns. toimitilakalusteet), tai rakennushankkeen kautta
kiintokalusteina (erikoisvalmisteiset ja muut ei-toimitilakalusteet).

Liitteessä 1 - Hankinnan kohteen kuvaus on tarkemmin kerrottu hankkeesta.,

Ilmoitusnumero 2024-017048
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lukittavat lokerot (44421720), Lukot, avaimet ja saranat (44520000), Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Senaatti-kiinteistöt
Lintulahdenkatu 5 A, PL 237 00531 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Vaihtolavat ja kuljetuspalvelut

Suomi | Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 23.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Vaihtolavat ja kuljetuspalvelut Hankinnan kohteena on Helsingin yliopiston Kiinteistöpalvelut Oy:n tarvitsemat kuljetuspalvelut lumen, piha-alueiden erilaisten ainesten (hiekoitussepeli, karike, puiden lehdet, roskat) ja tavaroiden siirtoon yliopiston kampusten alueilta niille osoitettuihin paikkoihin. Kuljetuspalveluun sisältyy vaihtolavojen vuokraus. Kampukset ovat Keskustakampus, Viikki ja Meilahti. Kampusten sijaintiin voi tutustua oma-aloitteisesti.

1. Lumenajo
Keskustakampuksella ja Meilahdessa lumen kuormaus tapahtuu osittain kuljetuspalveluita tuottavan yrityksen toimesta ja hänen omalla kalustollaan. Kuljetuspalveluita tuottava yritys kuljettaa kuormat lähimmälle lumenkaatopaikalle. Alueilla ei ole tilaa säilyttää lumikasoja, vaan ne on vietävä pois nopeasti. Keskustakampuksella lumenajot toteutettava pääsääntöisesti kun kadut on tyhjät (öiseen aikaan), poikkeuksena Unioninkatu. Kuljetuspalveluita tuottavalla yrityksellä tulee olla kuormauskalustoa.

2. Roskien kuljetus (karike, puiden lehdet, roskat)
Kuljetuspalveluita tuottava yritys toimittaa lavat kohteisiin, joissa vakiolavojen määrä vaihtelee 9 ja 12 välillä (Keskusta 5-6 lavaa, Kumpula 1 lava, Viikki 3-5 lavaa). Lavojen tyhjennys ostetaan kuljetuspalveluita tuottavalta yritykseltä. Yksi keskustan lava tyhjennetään perjantaisin iltapäivällä, muihin lavoihin tilataan tyhjennys tarpeen mukaan. Lavat tulee tyhjentää viimeistään tilauksen jälkeisenä seuraavana arkipäivänä. Tyhjennyksiä on keskimäärin 1,5 /pv.

3. Hiekoitussepelin poiskuljetus:
Sepelin kuljetuksen tarve kaatopaikalle tai uudelleen hyödynnettäväksi on kausiluontoista. Sepelin kuormaus tapahtuu tilaajan toimesta.

4. Tavaroiden siirto:
Tilaaja tarvitsee kuljetuspalveluita tuottavalta yritykseltä joitakin kertoja vuodessa auton kuljettajineen työkoneiden ja erilaisten tavaroiden kuljetuksiin.

Tarjoajan tulee kyetä toimittamaan tilavuudeltaan 6-20 m3 lavoja. Tarjoajan tulee arvioida tarvittava kalusto tarjouspyynnöllä mainittujen tarpeiden perusteella.
Tarjoajan kalustoon tulee kuulua ajoneuvoja, joilla pääsee myös ahtaisiin kiinteistöihin, esim. keskustassa porttikongit ja Unioninkatu 35:n autotalli (korkeus 2,6 m).

Kuljetuspalvelut tilataan puhelimitse, sähköpostitse tai verkkosivuilla olevan tilauspalvelun kautta.,

Ilmoitusnumero 2024-017037
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Jätteiden kuljetuspalvelut (90512000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy
Fabianinkatu 32 00100 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Turun kaupungin matkatoimistopalvelut ajalle 1.1.2025 (tavoite) – 31.12.2027 + optio 1 vuotta.

Suomi | Turun kaupunki
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 23.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Turun kaupungin hankintapalvelut pyytää tarjouksia Turun kaupungin, Turun vesihuolto Oy:n ja TVT-asunnot Oy:n käyttöön hankittavista matkatoimistopalveluista ajalle 1.1.2025 (tavoite) - 31.12.2027, jonka jälkeen sopimusta voidaan Tilaajan päätöksellä jatkaa alkuperäisin ehdoin enintään yhdellä (1) vuodella, ajalle 1.1.2028-31.12.2028 (optio).

Yksi palveluntuottaja valitaan, joka toteuttaa sekä osa-alueen yksi ja kaksi mukaiset palvelut.

Matkatoimistopalveluilla tarkoitetaan matkanvälityspalveluita, jotka käsittävät liikematkustukseen liittyvät tuotteet/palvelut siinä laajuudessa kuin Tilaaja niitä tarvitsee. Kyseessä on kokonaisvaltainen matkojen hallinta- ja hankintapalvelu, joka sisältää sekä kotimaisen että ulkomaisen matkustuksen tarjouspyynnössä ja sen liitteissä esitetyn mukaisesti. Hankinnasta tehdään puitesopimus yhden Palveluntuottajan kanssa.

Matkustuspalveluita käyttävät kaupungin henkilöstö, luottamushenkilöt sekä sisäiset ja ulkopuoliset asiakkaat. Palveluita tarvitaan myös oppilaiden ja opiskelijoiden leirikouluihin ja ulkomaan vaihtoihin liittyvään matkustukseen.

Palvelua tulee tuottaa suomen, ruotsin ja englannin kielellä.

Hankinnan ennakoituun arvoon 800 000 € on laskettu mukaan hankittavan online-palvelun ja henkilökohtaisen palvelun ennakoitu arvo sekä tilaajan liikematkustukseen liittyvien tuotteiden/palvelujen (esim. matkaliput ja majoituspalvelut) hankinnan ennakoitu arvo.

, Tilaus tehty onlinejärjestelmällä Tilaus tehty onlinejärjestelmällä, Tilaus tehty henkilökohtaisella palvelulla (sähköposti tai puhelin) Tilaus tehty henkilökohtaisella palvelulla (sähköposti tai puhelin).,

Ilmoitusnumero 2024-017028
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Matkatoimistojen ja matkanjärjestäjien palvelut ja muut matkailupalvelut (63500000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Turun kaupunki
PL 355 20101 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Keravan maauimalan peruskorjauksen arkkitehti- ja pääsuunnittelu

Suomi | Keravan kaupunki
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 23.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Pyydämme tarjoustanne Keravan maauimalan peruskorjauksen arkkitehti- ja pääsuunnittelusta tämän tarjouspyynnön ja liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti. Suunnittelutyö käsittää kohteen toteutusvaiheen arkkitehti- ja pääsuunnittelutehtävät liitteenä olevien tehtäväluetteloliitteiden mukaisesti (RT 80409- ja 80408 kohdat C-K). Tehtäväluettelot on laadittu uimahallirakentamisen RT-pohjiin ja tehtäväkohtia sovelletaan maauimalan osalta tarkoituksenmukaisesti. Suunnittelutyön kohteena on Keravan vuonna 1957 rakentuneen maauimalan peruskorjaus. Maauimalan alue on kokonaisuudessaan 23 866,9 m2. Allaskapasiteettiin kuuluu tällä hetkellä 33 metrin allas, josta osa on lastenallasta sekä hyppyallas hyppytorneineen. Oheisrakennuksia alueella on uimavalvojien valvontatila, jonka yhteydessä on myös yleisön wc-tilat. Lisäksi alueella on erillinen pukuhuonerakennus. Kaikki suihkut ovat ulkosuihkuja. Alueella on laaja nurmialue ajanviettoon sekä rantalentopallokenttä, pieni lasten leikkipaikka ja pieni kuntoilualue. Kohteeseen on hankesuunnitteluvaiheessa suunniteltu uusien altaiden sijainnit ja koot, joissa hyödynnetään jo olemassa olevien altaiden aikoinaan louhittuja tiloja. Kohteen hyppyallas on suunniteltu korjattavan vanhalle paikalleen ja muiden altaiden sijainnit ja koot muuttuvat. Myös olemassa oleva hyppytorni puretaan ja rakennetaan uusi tilalle. Huollon ja tekniikan vaatimat tilat on sijoitettu tontille allastasanteiden alle sekä uudisrakennuksena tehtävään valvomo/huoltorakennukseen liitteenä olevan asemakuvan mukaisesti. Hankkeen kustannusarvio on tekeillä ja hankkeeseen on budjetoitu 5 miljoonaa euroa. Rakennustyöt toteutetaan todennäköisesti projektinjohtourakkana. Kohteen rakennustöiden on määrä ajoittua aikavälille kevät 2025 - kesä 2026. Kohde sijaitsee osoitteessa Keravalla osoitteessa Uimalanpolku 1. Muut rakennuspaikan perustiedot ovat esitetty tämän tarjouspyynnön liitteissä. Kohteen muiden suunnittelualojen suunnittelijat tulevat olemaan pääpiirteittäin samat kuin hankesuunnitteluvaiheessa. (LVIAS, RAK ja VK)

Ilmoitusnumero 2024-151208
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Arkkitehtipalvelut (71200000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1
Osoitetiedot Keravan kaupunki
PL 123 04201 Kerava FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

ATK-laitteet ja -tarvikkeet

Suomi | Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 22.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

ATK-laitteet ja -tarvikkeet Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen ATK-laitteista ja -tarvikkeista sopimuskaudelle 01.02.2025 - 31.12.2027 + mahdollisuus jatkaa toistaiseksi voimassa olevana.

Tavaran/laitteen tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset mm. rakenteen, varusteiden, työ- ja paloturvallisuuden sekä sähköturvallisuuden osalta.

Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Tarjoukseen liitetyt laitteiden esitteiden ei tarvitse olla suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen.,

Ilmoitusnumero 2024-016985
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Atk-laitteet ja -tarvikkeet (30200000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1D3 FI1C5 FI1D1
Osoitetiedot Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Linnunlahdentie 2 80110 Joensuu FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Autojen varaosien ja autokemikaalien puitejärjestely vuosille 2025-2026 (2028)

Suomi | Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 22.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Autojen varaosien ja autokemikaalien puitejärjestely vuosille 2025-2026 (2028) Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä (Keuda) pyytää tarjoustanne autojen varaosista ja autokemikaaleista tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.

Puitejärjestelyyn valitaan etusijajärjestyksessä enintään kolme (3) toimittajaa. Toimittajat valitaan tarjouskilpailun valintaperusteiden ja pisteytyksen mukaisesti. Hankinnan kohde ja tuotteiden vähimmäisvaatimukset on kuvattu tarkemmin liitteessä 2 ”Hintalomake”. Sopimus ei sisällä määräostovelvoitetta.,

Ilmoitusnumero 2024-016984
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ajoneuvojen ja niiden moottoreiden osat ja lisävarusteet (34300000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä
Sibeliuksenväylä 55 A 04400 Järvenpää FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Palomuuriratkaisu palveluineen

Suomi | Jyväskylän yliopisto
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 22.11.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Palomuuriratkaisu palveluineen Jyväskylän yliopisto aikoo korvata nykyiset palomuurijärjestelmät On Premise -kokonaisratkaisulla. Ratkaisu sisältää palomuurilaitteiden lisäksi keskitetyn hallinta-, lokitus- ja raportointijärjestelmän, jotka mahdollistavat tietoliikenteen tietoturvaan liittyvien ns. NGFW-ominaisuuksien (mm. Intrusion Prevention System) käytön sekä optiona samaan järjestelmäkokonaisuuteen perustuvan VPN-ratkaisun (jolla korvataan nykyisin käytössä oleva Cisco ASA-pohjainen ympäristö). Järjestelmän hankintaan kuuluvat laiterikkoutumiseen liittyvä laitevaihtopalvelu ja tukipalvelu (molemmat 60 kk) laitteiston toimintaan liittyen.

Palomuurijärjestelmällä toteutetaan On Premise -ympäristöjen suojaus fyysisillä ja virtuaalisilla laitteilla, jotka toteutetaan keskitetyllä ratkaisumallilla. Hankittava järjestelmäratkaisu tulee olla yhden laitevalmistajan ratkaisuun pohjautuva teknologiaratkaisu, jossa koko kokonaisuus toimii saumattomasti yhteen sekä hallitaan yhdellä ja samalla hallintajärjestelmällä.

Järjestelmän kapasiteettia pystytään skaalaamaan ja turvaominaisuuksia muuttamaan tarvittaessa helposti tarpeiden kasvaessa. Hankittava järjestelmä on vikasietoinen ja sillä on korkea käytettävyysaste (High Availability). Järjestelmän hankintaan kuuluvat laiterikkoutumiseen liittyvä laitevaihtopalvelu ja laitevalmistajan antama tukipalvelu laitteen toimintaan liittyen.

Hankittavan ratkaisun käyttöiän ja elinkaaren tulee olla vähintään seitsemän vuotta. Ratkaisun käyttöiän aikana järjestelmälle tulee olla saatavilla jatkuvasti päivittyvät (vähintään 1 krt/vuosi) ohjelmistoversiot, sekä varsinaisille palomuureille että niiden keskitetyllle hallintajärjestelmälle.

Lisätietoa hankittavasta ratkaisusta löytyy liitteestä 1. "Hankittavan ratkaisun kuvaus" sekä tarjouspyynnön muista liitteistä (etenkin liitteistä Liite 2: Vähimmäisvaatimukset ja Liite 3: Käyttöönotto- ja ylläpitopalvelut). Ylläpitopalvelut ovat hankinnassa optiona ja palvelujen tilaus toimittajalta päätetään järjestelmän tilausvaiheessa. Ylläpitopalvelujen lisäksi hankintayksikkö voi tilata erillisenä tilauksena liitteessa 1. mainittuja asiantuntijapalveluita.

Tarjoajalla on asiakkaille suomenkielinen asiakaspalvelu työpäivisin klo 8-16 ja suomen- tai englanninkielinen tukipalvelu 24/7-palveluna.

Hankintayksikkö voi tehdä hankittavan järjestelmän kapasiteetin skaalaamiseen liittyviä lisähankintoja valitulta toimittajalta järjestelmän ennakoidun elinkaaren ajan.

Tarjoajilta pyydetään hintoja seuraaville optioille:

A) VPN-palvelu/ratkaisu (pakollinen optio 60 kk, lisäoptio 24 kk)

B) Ylläpitopalvelut 60 kk (pakollinen optio 60 kk) ja palvelun jatkaminen elinkaaren mukaiseseti 24 kuukaudella

C) Palomuurien tietoturvatoiminnallisuuksien jatkaminen 24 kuukaudella

D) Hallinta-, lokitus- ja raportointijärjestelmän käytön jatkaminen 24 kuukaudella

Optioiden käyttöönoton myötä hankintasopimuksen kokonaiskesto voi olla seitsemän vuotta.,

Ilmoitusnumero 2024-016977
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Verkkolaitteisto (32420000), Verkkojärjestelmä (32427000), Tietoliikennelaitteet (32570000), Tietoliikennejärjestelmän ylläpito (50334400), Tietoliikennelaitteiden asentaminen (51300000), Tietoliikennettä koskevat konsulttipalvelut (71316000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI193
Osoitetiedot Jyväskylän yliopisto
Seminaarinkatu 15 40014 Jyväskylän yliopisto FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma