Hyväksymismenettely liikuntapalveluseteli kutsuntaikäisille

Suomi | Puolustusministeriö
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 10.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Hyväksymismenettely liikuntapalveluseteli kutsuntaikäisille Hankinnan kohteena on 300 euron arvoisen liikuntapalvelukokonaisuuden tuottaminen kutsuntaikäisille nuorille. Kyseessä on Puolustusministeriön hyväksymismenettely palveluntuottajille, jotka liitetään osaksi palvelusetelijärjestelmää.
Kyseessä ei ole perinteinen tarjouskilpailu, jossa valitaan yksi tai useampi toimittaja. Menettelyn tavoitteena on hyväksyä mukaan kaikki palveluntuottajat, jotka täyttävät asetetut pakolliset vähimmäisvaatimukset. Loppukäyttäjä (nuori) valitsee palveluntuottajan hyväksyttyjen tuottajien rekisteristä.
Tausta ja tavoite: Toiminta on osa kansallista "Suomi liikkeelle" -ohjelmaa. Palvelun päätavoite on parantaa kohderyhmään kuuluvan nuoren fyysistä ja psyykkistä toimintakykyä, tukea pysyvää elämäntapamuutosta ja parantaa edellytyksiä varusmiespalveluksen onnistuneelle suorittamiselle.

Kohderyhmä: Palvelu on tarkoitettu kutsunnoissa palveluskelpoisuusluokkaan E (palveluksesta vapautettu rauhan aikana) tai B (palveluskelpoinen tietyin rajoituksin) lihavuuden vuoksi (koodi E66) määrätyille, vähintään 18-vuotiaille nuorille.
Alueellinen rajaus (Kokeilu):Toiminta toteutetaan kaksivaiheisena kokeiluna. Tämä hyväksymismenettely koskee Vaihetta 1 (2025–2026), jolloin toiminta käynnistetään Lahden, Kouvolan ja Paimion alueilla.

Palvelupaketin vähimmäisvaatimukset: Palveluntuottajan tulee sitoutua tuottamaan 300 euron arvolla kokonaisvaltainen, 100 päivän (12–16 viikon) pituinen valmennusprosessi. Palvelun tulee hyödyntää MarsMars-sovellusta keskeisenä työkaluna.
Palvelun on sisällettävä vähintään:
Kolme (3) henkilökohtaista valmennustapaamista (vähintään 45 min/kerta), jotka ajoittuvat ohjelman alku-, keski- ja loppuvaiheeseen.
Alku- ja lopputestit: Sisältäen vähintään kehonkoostumuksen arvioinnin sekä suorituskykytestit (kestävyys- TAI lihaskuntotestit).
Yksilöllinen harjoitusohjelma.
Yksilöllinen ravitsemusohjaus.
MarsMars-sovelluksen käytön opastus ja hyödyntäminen valmennuksen tukena.,

Ilmoitusnumero 2025-033653
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Julkishallinnon palvelut, maanpuolustus ja sosiaaliturvapalvelut (75000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Puolustusministeriö
Eteläinen Makasiinikatu 8 00130 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Markkinavuoropuhelu – Yleisen edunvalvonnan, kuluttajariitalautakunnan ja sovittelutoiminnan järjestelmien ylläpito- ja kehityspalveluiden hankinta

Suomi | Oikeusrekisterikeskus
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 8.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Markkinavuoropuhelu - Yleisen edunvalvonnan, kuluttajariitalautakunnan ja sovittelutoiminnan järjestelmien ylläpito- ja kehityspalveluiden hankinta Tällä ilmoituksella toteutetaan markkinavuoropuhelu, jonka tarkoituksena on kartoittaa ja selvittää, miten hankinnan kohteena oleva, järjestelmien ylläpidon ja kehityksen palvelut, on tarkoituksenmukaista toteuttaa ja hankkia. Tarkoituksena on myös kartoittaa markkinoiden tilannetta hankittavan osaamisen osalta.

Hankinnan kohteena ovat ylläpito- ja kehityspalvelut, jotka kohdistuvat kuluttajariitalautakunnan nykyisiin tietojärjestelmiin ja sähköisen asioinnin sovellusylläpitoon (Krista-järjestelmä), yleisen edunvalvonnan asianhallinnan tietojärjestelmien ja sähköisen asioinnin sovellusylläpitoon (Edvard-järjestelmä) sekä rikosasioiden ja eräiden riita-asioiden sovittelutoiminnan järjestelmän sovellusylläpitoon (SOPU-järjestelmä).

Sovittelutoiminta siirtyy vuonna 2027 sosiaali- ja terveysministeriön alaisuudesta oikeusministeriön (OM) hallinnonalalle. Sovittelutoiminnan siirtyessä siirtyy myös SOPU-järjestelmän ylläpito- ja kehitysvastuu Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta (THL) Oikeusrekisterikeskukselle (ORK). Markkinavuoropuhelulla pyritään myös selvittämään erilaisia toteutusmahdollisuuksia tilanteessa, jossa ORK:n/OM:n vastuulle tulee uusi järjestelmä.

Tarkemmin hankinnan kohde ja hankinnalle asetetut vaatimukset on kuvattu liitteenä olevissa tarjouspyynnön luonnosdokumenteissa.

Osana hankinnan valmistelua toteutetaan tämä markkinavuoropuhelu, jonka avulla pyritään kartoittamaan markkinoiden tilannetta, laajentamaan hankintayksikön ymmärrystä ja saamaan markkinoiden näkemystä valmisteltuun materiaaliin.

Markkinavuoropuhelun toteutus

Markkinavuoropuhelu toteutetaan ensivaiheessa kirjallisena ja hankintayksikkö on liitteellä 9 "Kysymyslomake" esittänyt kysymyksiä, joihin toimittajia pyydetään vastaamaan. Vastauksia pyydetään kirjallisesti.

Vastata voi toimittamalla liitteenä 9 olevan lomakkeen osoitteeseen ork_hankinnat@om.fi viimeistään ke 19.11.2025.
Kysymyslomake sisältää kahdeksantoista (18) kysymystä koskien hankinnan kohdetta ja hankittavaa palvelua. Hankinnan kohteen kuvaus ja muu tarjouspyynnön luonnosmateriaali löytyvät tämän ilmoituksen liitteenä.

Hankintayksikkö varaa oikeuden järjestää myös toimittajakohtaisia tapaamisia osana markkinavuoropuhelun toteutusta. Kirjallisten vastausten perusteella hankintayksikkö voi kutsua 3-6 toimittajaa toimittajakohtaisiin keskustelutilaisuuksiin ORK:n kanssa. Toimittajakohtaisissa keskustelutilaisuuksissa on tarkoitus keskustella kirjallisten vastausten sisällöstä tarkemmin sekä tarkentaa niissä annettuja tietoja. Hankintayksikkö ottaa viimeistään 21.11.2025 yhteyttä niihin toimittajiin, joiden kanssa toimittajatapaaminen halutaan järjestää. Toimittajakohtaiset keskustelutilaisuudet pyritään järjestämään viikolla 48 (25.-27.11. klo 12-16 aikana.) Keskustelutilaisuuksien aikataulu on tiukka, joten pyydämme varautumaan niihin osallistumiseen mahdollisuuksien mukaan ennakkoon.

Vastausaika 7.-19.11.2025

Mahdolliset kysymykset koskien markkinakartoituksen toteutusta voi toimittaa osoitteeseen ork_hankinnat@om.fi

Käytämme vastauksia ainoastaan kyseisen projektin ja tarjouspyynnön valmisteluun ja niitä käsitellään luottamuksellisena. Vastaaminen ei sido kumpaakaan osapuolta, eikä hankintayksikkö sitoudu toteuttamaan hankintaa, tai toteuttamaan sitä vastausten perusteella. Tässä markkinavuoropuhelussa tai sen ohessa toimitetuissa materiaaleissa esitetyt kuvaukset tai määritykset eivät sido tilaajaa. Vastaaminen ei myöskään vaikuta vastaajan asemaan mahdollisessa tarjouskilpailussa, eikä vastanneille makseta korvausta osallistumisesta. Markkinavuoropuhelun tarkoituksena on kartoittaa markkinoiden tilannetta sekä mahdollistaa markkinatoimijoille hankintaan liittyvien tietojen esiin tuominen.,

Ilmoitusnumero 2025-033667
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi
Osoitetiedot Oikeusrekisterikeskus
Wetterhoffinkatu 2 13100 Hämeenlinna FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Isännöintipalveluiden hankinta

Suomi | Espoon kaupunki Tilapalvelut-liikelaitos
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 8.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Isännöintipalveluiden hankinta Espoon kaupungin Tilapalvelut -liikelaitos pyytää tarjoustanne alla lueteltujen yhtiöiden isännöinnistä tämän tarjouspyynnön ja liiteasiakirjojen mukaisesti:

1. Kiinteistö Oy Jousenpuiston Pysäköinti (hallinnollinen ja tekninen isännöinti)
2. Kiinteistö Oy Tapiolan Stadion (hallinnollinen isännöinti)
3. Kiinteistö Oy Tapiolan Urheilupuiston Pysäköinti (hallinnollinen isännöinti).

Yhtiöt toimivat hankinnassa Tilaajina ja Tilapalvelut-liikelaitos Tilaajan edustajana.

Tarkemmat kuvaukset isännöintihankinnasta on tarjouspyynnön Palvelukuvaus -liitteillä.

Tilaaja tulee valitsemaan kilpailutuksen perusteella yhden (1) Toimittajan ja yhden (1) Varatoimittajan. Valittu Toimittaja saa hoidettavakseen kaikki kolme kohdetta.

Tilaaja ei sitoudu ilmoitettuihin hankintamääriin.

Arvioitu sopimuksen alkamishetki on 1.1.2026 ja toistaiseksi voimassaoleva.

1. Kiinteistö Oy Jousenpuiston Pysäköinti perustiedot:
Y-tunnus: 2428900-5
Kiinteistötunnus: 49-12-220-1
Yhtiöjärjestys vahvistettu: 16.04.2019
Kiinteistön osoite: Koivu-Mankkaantie 1, 02200 Tapiola
Rakennuksen valmistumisvuosi: 2016
Bruttotilavuus: 39735 m3 (maanpäällinen)
Bruttoala: 30228 m2
Pysäköintipaikat: 789 AP
Tontti: 7563 m2
Konsernisuhde: Espoon kaupunki 100 %

Yhtiön toimitusjohtaja Mika Rantala
Isännöitsijä voidaan valita yhtiön toimitusjohtajaksi myöhemmin.

2. Kiinteistö Oy Tapiolan Stadion perustiedot:
Y-tunnus: 3205825-8
Kiinteistötunnus: ei ole, hanke urakkatarjousvaiheessa
Yhtiöjärjestys vahvistettu: 31.5.2021
Kiinteistön osoite: Urheilupuistontie 2, 02200 Espoo
Rakennuksen valmistumisvuosi: arvio v. 2028-29
Bruttotilavuus: n. 62 000 m3
Bruttoala: n. 17 000 m2
Pysäköintipaikat: - AP
Tontti: 32069 m2. Tontti jaetaan määräosiin pysäköinti-, stadion- ja asunto-osakeyhtiöiden kesken
Konsernisuhde: Espoon kaupunki 100 %

Yhtiön toimitusjohtaja Jarmo Kulmala
Isännöitsijä voidaan valita yhtiön toimitusjohtajaksi myöhemmin.

3. Kiinteistö Oy Tapiolan Urheilupuiston Pysäköinti perustiedot:
Y-tunnus: 3239840-4
Kiinteistötunnus: ei ole, hanke urakkatarjousvaiheessa
Yhtiöjärjestys vahvistettu: 1.12.2021
Kiinteistön osoite: Urheilupuistontie 2, 02200 Espoo
Rakennuksen valmistumisvuosi: arvio v. 2028-29
Bruttotilavuus: n. 48 000 m3
Bruttoala: n. 16 000 m2
Pysäköintipaikat: n. 670 laitospaikkaa + 150 maantasopaikkaa
Tontti: 32069 m2. Tontti jaetaan määräosiin pysäköinti-, stadion- ja asunto-osakeyhtiöiden kesken.
Konsernisuhde: Espoon kaupunki 100 %

Yhtiön toimitusjohtaja Jarmo Kulmala
Isännöitsijä voidaan valita yhtiön toimitusjohtajaksi myöhemmin.,

Ilmoitusnumero 2025-033644
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Kiinteistöpalvelut (70000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Espoon kaupunki Tilapalvelut-liikelaitos
PL 6200 02070 ESPOON KAUPUNKI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Pääkirjaston palautusautomaatti / Joensuun kaupunki

Suomi | Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 8.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Pääkirjaston palautusautomaatti / Joensuun kaupunki Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen palautusautomaatista Joensuun pääkirjastolle.

Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen.

Palautusautomaatin tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset mm. rakenteen, varusteiden, työ- ja paloturvallisuuden sekä sähköturvallisuuden osalta.

Joensuun pääkirjastolla palautetaan vuosittain noin 400 000 lainaa, minkä lisäksi Vaara-kirjastojen kimpan kuljetukset kulkevat pääkirjaston kautta ja lajitellaan osittain automaatin avulla. Automaattiin tarvitaan kaksi syöttöaukkoa. Automaatti liitetään Koha-kirjastojärjestelmään SIP2oHTTP REST-rajapinnalla. Palautusautomaatille varatussa tilassa on jo tällä hetkellä olemassa seinäkkeet. Uuden automaatin tulee mahtua olemassa olevaan tilaan ja automaatti tulee mahtua ohittamaan lajittelukärryn kanssa.,

Ilmoitusnumero 2025-033629
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Kirjastolaitteet (39155100)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1DC
Osoitetiedot Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Torikatu 19 A 80100 Joensuu FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain mukaiset reittikuljetukset

Suomi | Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 8.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena on tarjouspyynnössä ja sen liitteissä mainittu palvelu tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritetyllä tavalla., Osa-alue 1: Ikääntyneiden palveluiden kuljetukset Salon alueella Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi palvelukuvauksen kohdassa '5.2 Ikääntyneiden palveluiden asiakaskuljetukset' on Varsinais-Suomen kartta, jossa on kuvattu osa-alueiden asiakkuusalueet., Osa-alue 2: Sosiaali- ja terveyspalveluiden kuljetukset Salon alueella 1 Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi osa-alueen asiakkuusalueet ja päiväkohtaiset kuljetusmäärät on kuvattu taulukossa (Liite 4 Sote-palvelut_asiakkuusalueet)., Osa-alue 5: Ikääntyneiden palveluiden sekä sosiaali- ja terveyspalveluiden kuljetukset Someron alueella Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi palvelukuvauksen kohdassa '5.2 Ikääntyneiden palveluiden asiakaskuljetukset' on Varsinais-Suomen kartta, jossa on kuvattu osa-alueen ikääntyneiden palveluiden asiakkuusalue. Tarjouspyynnön liitteenä olevassa taulukossa (Liite 4 Sote-palvelut_asiakkuusalueet) on kuvattu sote-palveluiden asiakkuusalueet ja päiväkohtaiset kuljetusmäärät osa-alueittain., Osa-alue 6: Ikääntyneiden palveluiden ja sosiaali- ja terveyspalveluiden kuljetukset Pöytyän ja Auran alueella Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi palvelukuvauksen kohdassa '5.2 Ikääntyneiden palveluiden asiakaskuljetukset' on Varsinais-Suomen kartta, jossa on kuvattu osa-alueen ikääntyneiden palveluiden asiakkuusalue. Tarjouspyynnön liitteenä olevassa taulukossa (Liite 4 Sote-palvelut_asiakkuusalueet) on kuvattu sote-palveluiden asiakkuusalueet ja päiväkohtaiset kuljetusmäärät osa-alueittain., Osa-alue 7: Ikääntyneiden palveluiden ja sosiaali- ja terveyspalveluiden kuljetukset Marttilan ja Koski TL:n alueella Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi palvelukuvauksen kohdassa '5.2 Ikääntyneiden palveluiden asiakaskuljetukset' on Varsinais-Suomen kartta, jossa on kuvattu osa-alueen ikääntyneiden palveluiden asiakkuusalue. Tarjouspyynnön liitteenä olevassa taulukossa (Liite 4 Sote-palvelut_asiakkuusalueet) on kuvattu sote-palveluiden asiakkuusalueet ja päiväkohtaiset kuljetusmäärät osa-alueittain., Osa-alue 8: Ikääntyneiden palveluiden kuljetukset Loimaan ja Oripään alueella Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi palvelukuvauksen kohdassa '5.2 Ikääntyneiden palveluiden asiakaskuljetukset' on Varsinais-Suomen kartta, jossa on kuvattu osa-alueiden asiakkuusalueet., Osa-alue 9: Sosiaali- ja terveyspalveluiden kuljetukset Loimaan ja Oripään alueella Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi osa-alueen asiakkuusalueet ja päiväkohtaiset kuljetusmäärät on kuvattu taulukossa (Liite 4 Sote-palvelut_asiakkuusalueet)., Osa-alue 10: Ikääntyneiden palveluiden ja sosiaali- ja terveyspalveluiden kuljetukset Liedon alueella Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi palvelukuvauksen kohdassa '5.2 Ikääntyneiden palveluiden asiakaskuljetukset' on Varsinais-Suomen kartta, jossa on kuvattu osa-alueen ikääntyneiden palveluiden asiakkuusalue. Tarjouspyynnön liitteenä olevassa taulukossa (Liite 4 Sote-palvelut_asiakkuusalueet) on kuvattu sote-palveluiden asiakkuusalueet ja päiväkohtaiset kuljetusmäärät osa-alueittain., Osa-alue 11: Ikääntyneiden palveluiden ja sosiaali- ja terveyspalveluiden kuljetukset Kaarinan, Paimion ja Sauvon alueella Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi palvelukuvauksen kohdassa '5.2 Ikääntyneiden palveluiden asiakaskuljetukset' on Varsinais-Suomen kartta, jossa on kuvattu osa-alueen ikääntyneiden palveluiden asiakkuusalue. Tarjouspyynnön liitteenä olevassa taulukossa (Liite 4 Sote-palvelut_asiakkuusalueet) on kuvattu sote-palveluiden asiakkuusalueet ja päiväkohtaiset kuljetusmäärät osa-alueittain., Osa-alue 12: Ikääntyneiden palveluiden ja sosiaali- ja terveyspalveluiden kuljetukset Paraisten alueella (pois lukien Iniö) Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi palvelukuvauksen kohdassa '5.2 Ikääntyneiden palveluiden asiakaskuljetukset' on Varsinais-Suomen kartta, jossa on kuvattu osa-alueen ikääntyneiden palveluiden asiakkuusalue. Tarjouspyynnön liitteenä olevassa taulukossa (Liite 4 Sote-palvelut_asiakkuusalueet) on kuvattu sote-palveluiden asiakkuusalueet ja päiväkohtaiset kuljetusmäärät osa-alueittain., Osa-alue 13: Ikääntyneiden palveluiden ja sosiaali- ja terveyspalveluiden kuljetukset Kemiönsaaren alueella Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi palvelukuvauksen kohdassa '5.2 Ikääntyneiden palveluiden asiakaskuljetukset' on Varsinais-Suomen kartta, jossa on kuvattu osa-alueen ikääntyneiden palveluiden asiakkuusalue. Tarjouspyynnön liitteenä olevassa taulukossa (Liite 4 Sote-palvelut_asiakkuusalueet) on kuvattu sote-palveluiden asiakkuusalueet ja päiväkohtaiset kuljetusmäärät osa-alueittain., Osa-alue 14: Ikääntyneiden palveluiden ja sosiaali- ja terveyspalveluiden kuljetukset Uudenkaupungin, Laitilan ja Pyhärannan alueella Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi palvelukuvauksen kohdassa '5.2 Ikääntyneiden palveluiden asiakaskuljetukset' on Varsinais-Suomen kartta, jossa on kuvattu osa-alueen ikääntyneiden palveluiden asiakkuusalue. Tarjouspyynnön liitteenä olevassa taulukossa (Liite 4 Sote-palvelut_asiakkuusalueet) on kuvattu sote-palveluiden asiakkuusalueet ja päiväkohtaiset kuljetusmäärät osa-alueittain., Osa-alue 15: Ikääntyneiden palveluiden ja sosiaali- ja terveyspalveluiden kuljetukset Vehmaan, Taivassalon, Kustavin ja Iniön alueella Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi palvelukuvauksen kohdassa '5.2 Ikääntyneiden palveluiden asiakaskuljetukset' on Varsinais-Suomen kartta, jossa on kuvattu osa-alueen ikääntyneiden palveluiden asiakkuusalue. Tarjouspyynnön liitteenä olevassa taulukossa (Liite 4 Sote-palvelut_asiakkuusalueet) on kuvattu sote-palveluiden asiakkuusalueet ja päiväkohtaiset kuljetusmäärät osa-alueittain., Osa-alue 16: Ikääntyneiden palveluiden ja sosiaali- ja terveyspalveluiden kuljetukset Maskun, Mynämäen ja Nousiaisten alueella Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi palvelukuvauksen kohdassa '5.2 Ikääntyneiden palveluiden asiakaskuljetukset' on Varsinais-Suomen kartta, jossa on kuvattu osa-alueen ikääntyneiden palveluiden asiakkuusalue. Tarjouspyynnön liitteenä olevassa taulukossa (Liite 4 Sote-palvelut_asiakkuusalueet) on kuvattu sote-palveluiden asiakkuusalueet ja päiväkohtaiset kuljetusmäärät osa-alueittain., Osa-alue 18: Sosiaali- ja terveyspalveluiden kuljetukset Ruskon, Raision ja Naantalin alueella Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi osa-alueen asiakkuusalueet ja päiväkohtaiset kuljetusmäärät on kuvattu taulukossa (Liite 4 Sote-palvelut_asiakkuusalueet)., Osa-alue 23: Sosiaali- ja terveyspalveluiden kuljetukset Turun alueella 2 Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi osa-alueen asiakkuusalueet ja päiväkohtaiset kuljetusmäärät on kuvattu taulukossa (Liite 4 Sote-palvelut_asiakkuusalueet)., Osa-alue 20: Sosiaali- ja terveyspalveluiden kuljetukset Turun alueella (Ravattulan toimintakeskus) Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi osa-alueen asiakkuusalueet ja päiväkohtaiset kuljetusmäärät on kuvattu taulukossa (Liite 4 Sote-palvelut_asiakkuusalueet)., Osa-alue 19: Sosiaali- ja terveyspalveluiden kuljetukset Turun alueella Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi osa-alueen asiakkuusalueet ja päiväkohtaiset kuljetusmäärät on kuvattu taulukossa (Liite 4 Sote-palvelut_asiakkuusalueet)., Osa-alue 17: Ikääntyneiden palveluiden kuljetukset Ruskon, Raision ja Naantalin alueella Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi palvelukuvauksen kohdassa '5.2 Ikääntyneiden palveluiden asiakaskuljetukset' on Varsinais-Suomen kartta, jossa on kuvattu osa-alueiden asiakkuusalueet., Osa-alue 21: Ikääntyneiden palveluiden kuljetukset Turun alueella (Lehmusvalkama) Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi palvelukuvauksen kohdassa '5.2 Ikääntyneiden palveluiden asiakaskuljetukset' on Varsinais-Suomen kartta, jossa on kuvattu osa-alueiden asiakkuusalueet., Osa-alue 22: Ikääntyneiden palveluiden kuntouttavan päivätoiminnan kuljetukset Turun alueella Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi palvelukuvauksen kohdassa '5.2 Ikääntyneiden palveluiden asiakaskuljetukset' on Varsinais-Suomen kartta, jossa on kuvattu osa-alueiden asiakkuusalueet., Osa-alue 24 PUITEJÄRJESTELY: Erikseen tilattavat kuljetustarpeet Sopimuskauden aikana minikilpailutettavat kuljetukset. Osa-alueen 24 toimintamalli on kuvattu palvelukuvauksen (Liite 2 palvelukuvaus) kohdassa '4. Hankinnan osa-alueet', Osa-alue 3: Sosiaali- ja terveyspalveluiden kuljetukset Salon alueella 2 Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi osa-alueen asiakkuusalueet ja päiväkohtaiset kuljetusmäärät on kuvattu taulukossa (Liite 4 Sote-palvelut_asiakkuusalueet)., Osa-alue 4: Sosiaali- ja terveyspalveluiden kuljetukset Salon alueella 3 Osa-alue sisältää kuljetukset taulukon (Liite 3 Osa-alueet_toimipisteet) mukaisiin toimipisteisiin. Taulukossa on kuvattu toimipisteiden perustietoja. Lisäksi osa-alueen asiakkuusalueet ja päiväkohtaiset kuljetusmäärät on kuvattu taulukossa (Liite 4 Sote-palvelut_asiakkuusalueet).,

Ilmoitusnumero 2025-033569
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tieliikennepalvelut (60100000), Sosiaalityö ja siihen liittyvät palvelut (85300000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Kiinamyllynkatu 4-8 20520 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Sisäilmasto selvitystyö, korjausratkaisujen suunnittelun sekä kustannusarvioiden hankinta vuosille 2026-2027 ( 2028)

Suomi | Lohjan kaupunki
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 8.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Sisäilmasto selvitystyö, korjausratkaisujen suunnittelun sekä kustannusarvioiden hankinta vuosille 2026-2027 ( 2028) Lohjan kaupunki ja kaupungin omistamat yhtiöt pyytää tarjouksia omistamien tai käytössä olevien kiinteistöjen sisäilmasto selvitystyö, korjausratkaisujen suunnittelun sekä kustannusarvioiden hankinta vuosille 2026-2027 ( 2028) sekä mahdollinen optio 1 vuosi tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.

Selvityskohteet ovat pääosin kouluja, päiväkoteja, hoitolaitoksia ja toimistorakennuksia. Hankinta toteutetaan puitejärjestelynä johon valitaan 1-2 palvelun tuottajaa!

Asiantuntijapalvelun tulee sisältää toimisto- ja palvelurakennusten sisäympäristötutkimukset, tekniset asiantuntijaselvitykset sekä asumisterveyteen ja työympäristöön liittyvät arviointi- ja mittauspalvelut.
Tämän lisäksi hankinta sisältää korjaussuunnittelun erine vaihtoehtoineen riippuen mm. kohteen koosta. Sisäilma-asiantuntija toimii asiantuntijana sisäilmatyöryhmälle

Tämän lisäksi tehtäviin kuuluu;
-Aikatalutukset tutkimuksille ja näytteenotoille, kustannusarvioille, toteutustöille sekä korjauksille.
-Töiden valvonta
-Käyttäjien kanssa sopiminen tutkimusaikataulusta sekä informaatiotilaisuuksista.
-Raporttien ja tiivistelmien teko kohteisiin
- Luvat ja luvitukset

Sisäilmatutkimuksia tarjoavan, tähän tarjouskilpailuun osallistuvan yrityksen tulee kyetä tarjoamaan seuraavia palveluja: sisäilmaolosuhdemittaukset, kuten lämpötila-, kosteus- ja paine-eromittaukset, CO2-pitoisuusmittaukset, pinnoille laskeutuvan pölyn koostumuksen selvittäminen, teollisten mineraalikuitujen pitoisuuden mittaaminen, haihtuvien orgaanisten yhdisteiden ja mikrobien määrittäminen.

Tarvittavat rakenneavaukset ja niiden paikkaukset kuuluvat myös tarjoajan tehtäviin. Lisäksi palvelun tulee sisältää tutkimuksen lähtökohdasta riippuen mm. tutkimustulosten esittelyn, korjaussuunnitelman ja työohjeiden laatimisen, korjaustyön aikaiset
katselmoinnit sekä korjaussuunnittelun kustannusarvion teko.

Tilaaja edellyttää, että yritys kykenee suorittamaan kaikki toimeksiantoon liittyvät tehtävät yhtenä kokonaisuutena. Tarjoaja voi olla yritys, joka tarjoaa kaikkia vaadittuja palveluja tai osaa niistä, jolloin osa palveluista tulee tarjoajan alihankintana.

Projektien vastuuhenkilöiden tulee olla tarjouksen jättävän yrityksen palveluksessa. Edelleen edellytetään kokemusta yhteistyöstä asiaan liittyvien eri tahojen kanssa (mm. terveyspalvelut, työsuojelu, tilojen käyttäjät) sekä tutkimustulosten esittelystä eri kuulijakunnille (esim. opettajat, vanhemmat, päättäjät).

Tarjoajalla (työntekijällä) tulee olla vankka kokemus sisäilmastotutkimuksista ja –korjauksista sekä tutkimustulosten esittelystä.

Valinnassa katsotaan eduksi tarjouksen jättävän organisaation pitkä työkokemus sisäilmaongelmien ratkaisemisessa. Lohjan kaupungille pitää tarjouksessa olla nimetty henkilö sekä varahenkilö joka hoitaa koko sopimuskauden toimeksiannot

Eduksi katsotaan, että palveluntuottajalla on mahdollisuus laatia korjaussuunnitelmia ja että tällä on toimintamalli sisäilmakorjauksien seurannasta, mikä pyydetään liittämään mukaan tarjoukseen (huomioidaan laadun pisteytyksessä).

Valintakriteerien mukaan valituksi tulleen tarjoajan/ tarjoajien kanssa tehdään puitesopimus, joka ei kuitenkaan sido tilaajaa ostamaan tässä tarjouspyynnössä määriteltyjä tuotteita. Tilaaja ei siten sitoudu tilaamaan palveluntuottajalta välttämättä yhtään tutkimusta sopimuskauden aikana, vaan tutkimuksia tilataan niitä tarvittaessa ja määrärahojen puitteissa.

Käynnissä olevat hankkeet jatketaan samalla loppuun asti jos he sen hyväksyvät!,

Ilmoitusnumero 2025-033542
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakentamiseen liittyvät palvelut (71500000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Lohjan kaupunki
Karstuntie 4 08100 Lohja FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Puhtauspalvelujen hankinta Pohjois-Karjalan alueella 2026 – 2027, Polkka – Pohjois-Karjalan tukipalvelut oy

Suomi | Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 8.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen puhtauspalveluista Polkka - Pohjois-Karjalan tukipalvelut oy:lle Pohjois-Karjalan alueella sijaitseviin kohteisiin ajalle 1.1.2026 - 31.12.2027 + yhden (1) + yhden (1) vuoden optiomahdollisuus tarjouspyynnön mukaisesti.

Polkka - Pohjois-Karjalan tukipalvelut oy vastaa puhtauspalvelujen järjestämisestä Joensuun kaupungin ja Pohjois-Karjalan hyvinvointialue Siun soten toimipaikoissa. Tässä hankinnassa kilpailutetaan Kontiolahdella ja Liperissä sijaitsevien kahden (2) kohteen puhtauspalvelut (osa-alue 1) ja Joensuussa sijaitsevien 10 kohteen puhtauspalvelut (osa-alue 2).

Tarjouspyynnössä oleviin kohteisiin on tarvittaessa mahdollista tutustua ohjatusti 23.10.2025 tutustumiskierroksilla. Mikäli palveluntarjoaja haluaa osallistua tutustumistilaisuuksiin, niihin tulee ilmoittautua viimeistään 22.10.2025 klo 14.00 mennessä. Lisätietoja kohteisiin tutustumisesta ja tutustumistilaisuuksiin ilmoittautumisesta on tarjouspyynnön kohdassa Hankinnan taustaa - 9. Kohteisiin tutustuminen.

Palvelun tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset.

Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen., Osa-alue 1. Puhtauspalvelun hankinta kohteisiin Lastensuojeluyksikkö Paikkis Kontiolahdella ja eläinlääkärivastaanotto Liperin Käsämässä. Osa-aluetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 2. Puhtauspalvelun hankinta Joensuun alueella Joensuun kaupungin ja Pohjois-Karjalan hyvinvointialue Siun soten kohteille. Osa-aluetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2025-033530
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Siivous- ja puhdistuspalvelut (90910000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1DC
Osoitetiedot Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Torikatu 19 A 80100 Joensuu FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Suoradigitaalinen natiivikuvauslaitteisto

Suomi | Österbottens välfärdsområde - Pohjanmaan hyvinvointialue
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 7.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Suoradigitaalinen natiivikuvauslaitteisto Närpiön terveysaseman röntgenosastolle hankitaan suoradigitaalinen natiivikuvauslaitteisto korvaamaan vanha laitteisto.

Hankittavalla laitteella tullaan tekemään kaikkia normaaliin terveyskeskuksissa tapahtuvaan natiiviröntgentoimintaan liittyviä kuvauksia. Laitteella tullaan kuvaamaan kaiken ikäisiä ja kokoisia potilaita, myös lapsia, joten kuvanlaadun tulee olla kliinisesti riittävän hyvä pienellä sädeannoksella ja kuvantamisen tulee olla mahdollisimman nopeaa liikeartefaktien minimoimiseksi.
Laitteella ei tulla tekemään skolioosikuvauksia tai pitkien luiden kuvantamista.

Tarkemmat laitetta koskevat vaatimukset ovat esitetty tarjouspyynnössä ja sen liitteissä. Laite tulee toimittaa Tilaajalle vuoden 2026 aikana.,

Ilmoitusnumero 2025-033491
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Röntgenlaitteet (33111000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI19A
Osoitetiedot Österbottens välfärdsområde - Pohjanmaan hyvinvointialue
Hietalahdenkatu 2-4 65130 Vaasa FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Maitotaloustuotteiden hankinta

Suomi | Monetra Oulu Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 7.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tämä on EU- kynnysarvon ylittävä tavarahankinta.
Monetra Oulu Oy hankintapalvelut pyytää tarjoustanne maitotaloustuotteista
hankinnassa mukana oleville asiakkailleen (jäljempänä myös "tilaajat") tämän
tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti., Maito, piimä ja kermat Maitotaloustuotteet tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti., Juusto Maitotaloustuotteet tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti., Jogurtit, viilit ja rahkat, hapanmaitotuotteet Maitotaloustuotteet tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti., Ruoanvalmistustuotteet ja voit Maitotaloustuotteet tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.,

Ilmoitusnumero 2025-033438
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Elintarvikkeet, juomat, tupakka ja vastaavat tuotteet (15000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Monetra Oulu Oy
Krouvintie 4 90400 Oulu FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kotihoidon toiminnanohjausjärjestelmä

Suomi | Etelä-Karjalan hyvinvointialue
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 7.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Kotihoidon toiminnanohjausjärjestelmä Etelä-Karjalan hyvinvointialue pyytää tarjouksia Kotihoidon toiminnanohjausjärjestelmästä.

Hankinta tarkemmin liitteissä Liite 5 Hankinnankuvaus, Liite 6 Toiminnalliset vaatimukset, Liite 7 Ei-toiminnalliset vaatimukset ja Liite 8 Tietoturva ja tietosuoja vaatimukset.

Suunniteltu sopimuskausi on toistaiseksi voimassaoleva oleva (kuitenkin niin, että hankinta voidaan kilpailuttaa 5-8 vuoden välein).,

Ilmoitusnumero 2025-033433
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi
Osoitetiedot Etelä-Karjalan hyvinvointialue
Valto Käkelän katu 3 53130 LAPPEENRANTA FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kasvatuksen ja koulutuksen toimialan kohteille hankittavien irtokalusteiden puitejärjestely

Suomi | Helsingin kaupunki, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 7.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tarjouskilpailun tavoitteena on solmia hankintasopimukset kattavasta valikoimasta oppilaskalusteita, varhaiskasvatuskalusteita sekä koulujen, oppilaitosten ja varhaiskasvatusyksiköiden yleisten tilojen irtokalusteita Helsingin kaupungin kasvatuksen ja koulutuksen toimialan käyttöä varten.

Kasvatuksen ja koulutuksen toimialalla on varhaiskasvatuksessa noin 325 päiväkotia ja yli 60 leikkipuistoa, peruskouluja on noin 100 toimipaikkaa, lukioita on noin 15 toimipaikkaa sekä ammatillisia oppilaitoksia noin 15 toimipaikkaa.

Sopimuksen kesto on kaksi (2) vuotta sopimuksen allekirjoituksesta alkaen. Sopimusta on mahdollista jatkaa kahdella (2) yhden (1) vuoden mittaisella optiokaudella. Hankinnan arvioitu kokonaisarvo sopimuskaudella optiokaudet mukaan laskettuna 40 - 60 miljoonaa euroa. Tilaaja ei sitoudu tiettyihin hankintamääriin sopimuskauden aikana.

Hankinta on jaettu kolmeen (3) osa-alueeseen seuraavasti:
1. Oppilaskalusteet
2. Varhaiskasvatuskalusteet
3. Yleisten tilojen kalusteet

Tarjouksen voi tehdä yhdestä tai useammasta osa-alueesta, tarjottavien osien enimmäismäärää ei ole rajattu.

Sopimukset kattavat sopimuskumppanin koko tuotevalikoiman niin, että toimipaikkojen kaikki erilaiset tarpeet voidaan toteuttaa. Valintaperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus, jossa hinnan painotus on 80 % ja laadun 20 %. Laatuperusteiden määräytyminen on kerrottu tarkemmin kohdassa "hankinnan kohteen kriteerit".

Jokaiseen puitejärjestelyn osa-alueeseen valitaan seitsemän (7) sopimustoimittajaa. Mikäli vaatimuksia täyttäviä toimittajia ei ole edellä mainittujen lukumäärien mukaisesti, niin toimittajia valitaan vähemmän. Toimittajat asetetaan vertailupisteiden perusteella etusijajärjestykseen.

Puitejärjestelyn sisällä noudatetaan seuraavaa toimintamallia:

Alle 20 000 euron hankinnat voidaan hankkia tarpeeseen nähden tarkoituksenmukaisimmalta puitejärjestelyyn valitulta toimittajalta tai minikilpailuttaa puitesopimustoimittajien kesken.

20 000 - 60 000 euron hankinnat voidaan hankkia etusijajärjestyksen mukaisesti tai minikilpailuttaa puitesopimustoimittajien kesken.

Enintään 60 000 euron hankinnoissa etusijajärjestyksestä voidaan poiketa, jos:
- ensisijaisella toimittajalla ei ole kyseisen hankintatarpeen täyttäviä tuotteita valikoimissaan
- ensisijainen toimittaja ei pysty toimittamaan tuotteita tilaajan edellyttämässä aikataulussa
- kyseessä on lisä- tai jatkotilaus, jota ei ole, hankinnan kohteen kannalta, tarkoituksenmukaista tilata muulta kuin kohteessa jo olevien kalusteiden toimittajalta.

Yli 60 000 euron hankinnat minikilpailutetaan puitesopimustoimittajien kesken. Minikilpailutuksessa tilaaja voi asettaa kutakin kevennettyä kilpailutusta koskien erityisiä ehtoja, jotka kohdistuvat esimerkiksi ko. hankinnan sisältöön, toimitusaikaan tai –ehtoon. Minikilpailutuksissa vertailuperusteena voi olla halvin hinta tai paras hinta-laatusuhde. Parasta hinta-laatusuhdetta käyttäessä laatutekijät voivat vaihdella ja laatutekijöiden suhteellisen painotuksen vaihteluväli voi olla 30-60 %, hinnan painotuksen vaihteluväli voi olla 40-70 %.

Pääsääntöisesti kilpailutamme uudis- ja perusparannushankkeiden irtokalusteet, jotka muodostavat suurimman osan kasvatuksen ja koulutuksen toimialan irtokalusteinvestointibudjetista. Minikilpailutuksissa puitesopimustoimittaja voi laskea vertailuvaiheessa annettuja hintoja.

Hankintayksikkö voi myös käyttää minikilpailutuksessa ns. ranskalaisen urakan eli käänteisen kilpailuttamisen mallia. Käänteisessä kilpailutuksessa tilaaja ilmoittaa hinnan ja tarjoukset valitaan vertailemalla ainoastaan laatua.

Hankintayksikkö voi käyttää myös sähköistä huutokauppaa minikilpailutuksissa. Sähköisen huutokaupan ehdot määritellään tarkemmin minikilpailutuksen yhteydessä.

Tarjoajan on huomioitava, että merkittävä osa kalusteiden toimituksista sijoittuu kesäkaudelle, sillä suuri osa hankkeista valmistuu kesä-heinäkuussa ja kohteen toiminta käynnistyy elokuussa. Toimitusaikojen pitävyydellä on tilaajalle olennainen merkitys., Oppilaskalusteet Tarjouskilpailun tavoitteena on solmia hankintasopimukset kattavasta valikoimasta oppilaskalusteita kasvatuksen ja koulutuksen eri toimipaikkojen käyttöä varten., Varhaiskasvatuskalusteet Tarjouskilpailun tavoitteena on solmia hankintasopimukset kattavasta valikoimasta varhaiskasvatuskalusteita kasvatuksen ja koulutuksen eri toimipaikkojen käyttöä varten., Yleisten tilojen kalusteet Tarjouskilpailun tavoitteena on solmia hankintasopimukset kattavasta valikoimasta yleisten tilojen kalusteita kasvatuksen ja koulutuksen koulujen, oppilaitosten ja varhaiskasvatusyksiköiden yleisiin tiloihin.,

Ilmoitusnumero 2025-033394
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Huonekalut (39100000), Toimistokalusteet (39130000), Koulukalusteet (39160000), Lastentarhojen kalusteet (39161000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Helsingin kaupunki, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala
PL 51300 00099 Helsingin kaupunki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Biopsiatarvikkeet

Suomi | HUS-yhtymä
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 7.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

HUS-yhtymä pyytää tarjouksia biopsiatarvikkeista. Hankintaan sisältyvät mm. seuraavat tuoteryhmät/tuotteet: luu- ja luuydinneulat, automaattiset ja semiautomaattiset paksuneulat, rintamerkkausneulat ja -klipsit, duktografianeulasetti, steriili biopsianäytelappu, sekä neulanohjaimet. Hankittavat tuotteet on tarkemmin kuvattu tarjouspyynnön liitteessä 1 Tarjouslomake.

Hankinta on jaettu osiin, siten että päätös tehdään tuotekoreittain. Tarjouksen voi jättää yhdestä tai useammasta tuotekorista.

Tavoitteena on kilpailutuksen avulla saada valikoimiin turvalliset ja laadukkaat tuotteet, jotka palvelevat biopsianäytteenoton tarpeita. Tavoitteena on myös että tuotteiden toimitusvarmuus on hyvä ja tuotteita on saatavilla, kun niitä tarvitaan.

Hankinnan kohteeseen sisältyvät myös tarjottuihin tuotteisiin liittyvät lisätuotteet kuten lisäkoot ja -tarvikkeet, joita voi tarjota lisätarjouslomakkeella. Sopimuskaudella voidaan lisäksi hankkia hankinnan ennakoidun arvon mukaisesti sopimuksen kohteena oleviin tuoteryhmiin kuuluvia tuotteita, joita ei ole yksilöity tuoteliitteessä (ks. sopimusluonnos).

Varsinainen sopimuskausi on kestoltaan kaksi (2) vuotta, jonka jälkeen on hankintayksikkö voi ottaa käyttöön kaksi yhden vuoden mittaista optiokautta (+1+1).

Kyseessä on useamman hankintayksikön yhteishankinta, joka toteutetaan hankintarenkaana. Tässä tarjouspyynnössä pyydettyjä tuotteita tulevat käyttämään: HUS-yhtymä (HUS), Etelä-Karjalan hyvinvointialue, Kymenlaakson hyvinvointialue, Päijät-Hämeen hyvinvointialue, Helsingin kaupunki, Itä-Uudenmaan hyvinvointialue, sekä Vantaan ja Keravan hyvinvointialue. Ks. tarkemmat tiedot tarjouspyynnön liitteessä 2 Sopimusluonnos.

Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo (alv 0 %) on yhteensä noin 2 500 000 euroa (laskettuna neljälle vuodelle). Kyse on arviosta, eikä hankintayksikkö sitoudu ilmoitettuihin euromääriin ja tarjouspyynnössä ilmoitettuihin, toteutuneisiin kulutusmääriin. Lopulliset tilausmäärät voivat olla ilmoitettua suurempia tai pienempiä. Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., LUU- JA LUUYDINNEULAT Tarkemmat tiedot osa-alueesta tarjouslomakkeella (liite 1)., PAKSUNEULABIOPSIA Tarkemmat tiedot osa-alueesta tarjouslomakkeella (liite 1)., MUUT BIOPSIATUOTTEET Tarkemmat tiedot osa-alueesta tarjouslomakkeella (liite 1)., NEULANOHJAIMET Tarkemmat tiedot osa-alueesta tarjouslomakkeella (liite 1).,

Ilmoitusnumero 2025-033393
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet, farmaseuttiset valmisteet ja henkilökohtaiseen hygieniaan liittyvät tuotteet (33000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI
Osoitetiedot HUS-yhtymä
Uutistie 5 (PL 441 00029 HUS) 01770 Vantaa FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

TIETOPYYNTÖ MARKKINAKARTOITUSTA VARTEN: Sairaankuljetuspalvelujen ja invataksipalvelujen kilpailuttaminen

Suomi | HUS-yhtymä
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 7.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

TIETOPYYNTÖ MARKKINAKARTOITUSTA VARTEN: Sairaankuljetuspalvelujen ja invataksipalvelujen kilpailuttaminen HUOM! TÄMÄ EI OLE HANKINTAILMOITUS TAI TARJOUSPYYNTÖ VAAN TIETOPYYNTÖ MARKKINAKARTOITUSTA VARTEN

Tällä ilmoituksella ei pyydetä tarjouksia. Tietopyyntö ei velvoita hankintayksikköä toteuttamaan varsinaista hankintamenettelyä. Kaikki tässä tietopyynnössä esitetyt tiedot ovat alustavia ja suuntaa antavia, eivätkä sido minkäänlaiseen ratkaisuun. Toimittajille ei makseta korvausta tietopyyntöön vastaamisesta.

HUS-yhtymä (jäljempänä myös HUS tai hankintayksikkö) käynnistää tällä tietopyynnöllä markkinavuoropuhelun sairaankuljetuspalvelujen ja invataksipalvelujen hankinnasta.

Markkinakartoituksen tarkoituksena on lisätä hankintayksikön markkinatuntemusta sekä tarjota tietoa markkinoille suunnitteilla olevista hankinnoista. Markkinavuoropuhelun tavoitteena on saada sellaista tietoa, jota hyödyntämällä hankinta voidaan suunnitella mahdollisimman tehokkaasti. Hankintayksikkö voi esimerkiksi lähettää tarjouspyyntöasiakirjojen luonnoksia kommentoitavaksi ilmoittautuneille ja käydä keskusteluja toimittajien kanssa. Markkinavuoropuhelussa käytettävä kieli on suomi. Markkinavuoropuhelussa saatuja tuloksia voidaan käyttää hankinta-asiakirjojen valmisteluun.

Markkinavuoropuhelut on tarkoitus toteuttaa seuraavasti:

1. Potentiaalinen toimittaja tutustuu tietopyynnön sisältöön ja ilmoittautuu markkinavuoropuheluun.
Ilmoittautumiset lähetetään osoitteeseen: jussi.pyykkonen@ptcs.fi ja maija.munter@ptcs.fi.
Ilmoittautumiset markkinavuoropuheluun toivotaan 10.11.2025 mennessä. Myös tämän jälkeen saapuneet ilmoittautumiset käsitellään. Tätä päivämäärää paljon myöhäisempi ilmoittautuminen saattaa kuitenkin tarkoittaa, että markkinavuoropuheluvaihe on jo käynnissä.

2. Hankintayksikkö lähettää ilmoittautuneille tarkemmat tiedot markkinavuoropuhelutapaamisista (Teams tai live-tapaaminen) marras-joulukuun aikana.

3. Markkinavuoropuhelu jatkuu tarvittaessa lisätapaamisilla tai dokumenttien kommentoinnilla.

Markkinavuoropuheluun ilmoittautuminen ei sido mahdollista toimittajaa, eikä ole edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiseen. Markkinavuoropuheluun ilmoittautuminen tai ilmoittautumatta jättäminen ei vaikuta mahdollisen toimittajan asemaan varsinaisissa tarjouskilpailuissa.

HANKINTAKOKONAISUUDEN TAUSTA JA KUVAUS

Kilpailutuskokonaisuuteen kuuluvat invataksi- ja potilaskuljetuspalvelut sekä sairaankuljetuspalvelut HUS sairaankuljetuksen toiminta-alueella. Kuljetukset tilaa HUS Akuutti sairaankuljetus. Kokonaisuuteen kuuluvien kohteiden tarkempi jaottelu varsinaisiin kilpailutuksiin ja hankinnan kohteiden osa-alueiden sisältö määritellään markkinavuoropuheluvaiheen jälkeen.

Vuositasolla HUS sairaankuljetuksen järjestämiä kuljetuksia on kaikkiaan n. 115 000 kpl, joista ambulanssilla suoritettavia on n. 72 000 vuositasolla ja invatakseilla (potilaskuljetusautoilla) suoritettavia on n. 35 000 vuositasolla.

Invataksi- ja potilaskuljetuspalvelut ovat hoitolaitosten välisiä tai muuten hoitoa tukevia kuljetuksia, kuten kotikäyntejä, terapiakäyntejä, retkiä. Kuljetukset tehdään invatakseilla (joko M1 -luokan tai M-2 ja M-3-luokan pienoislinja-auto), jotka sisältävät kuljetuksiin tarvittavan kaluston. Invataksi- ja potilaskuljetuspalveluita tehdään tällä hetkellä mm. HUSin omista sairaaloista, Helsingin sairaaloista, Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen sairaaloista ja terveyskeskuksista, Vantaan-Keravan hyvinvointialueen sairaaloista ja terveyskeskuksista, Keski-Uudenmaan terveyskeskuksista ja hyvinvointialueen sairaaloista sekä Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen terveyskeskuksista ja sairaaloista.

Sairaankuljetuspalvelut ovat ambulanssilla suoritettavia hoitolaitossiirtoja, jotka voivat olla kiireettämiä tai kiireellisiä. Sairaankuljetuksia tehdään tällä hetkellä Helsingin erityisvastuualueella ja Vantaa-Keravan hyvinvointialueella perustason tehtävinä, Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueella perustason tehtävinä, Keski-Uudenmaan hyvinvointialueella perustason tehtävinä, Itä-Uudenmaan hyvinvointialueella perustason tehtävinä ja HUS-alueella hoitotason tehtävinä. Lisäksi sairaankuljetuksia tehdään ylivuototehtävinä.

Tällä hetkellä sopimuksia hoitaa invataksipalveluiden osalta viisi eri pääpalveluntuottajaa ja sairaankuljetuspalveluiden osalta neljä eri pääpalveluntuottajaa. Pääpalveluntuottajien lisäksi on valittu varatoimittajia. Tulevassa hankintakokonaisuudessa on tarkoituksena käyttää samantapaista toimittajamallia.,

Ilmoitusnumero 2025-033560
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Taksipalvelut (60120000), Sairaankuljetuspalvelut (85143000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI
Osoitetiedot HUS-yhtymä
PL 441 (Uutistie 5, 01770 Vantaa) 00029 HUS FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Oulun Tilapalvelut – Latuparkkien aurauspalvelu 2025-2026 (2026-2027)

Suomi | Oulun kaupunki
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 7.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Oulun Tilapalvelut - Latuparkkien aurauspalvelu 2025-2026 (2026-2027) Oulun Tilapalvelut -liikelaitos pyytää tarjousta tarjouspyynnön liitteenä olevan tarjouslomakkeen mukaisien hiihtolatujen P-alueiden ja teiden auraustöistä.

Sopimuskausi:
Talvikausi 2025-2026. Urakka-aika 17.11.2025 - 30.4.2026
Työt aloitetaan sääolosuhteista riippuen tilaajan ilmoittamalla aikataululla.
Optiomahdollisuus:
Talvikausi 2026-2027. Urakka-aika 1.11.2026 - 30.4.2027

Osoitteesta https://oulu.fluentprogress.fi/outdoors/?type=01199641-29eb-4c5d-9c6c-2c0d83b3637f,341c7192-57fe-4704-8d55-00b2be65e6da&venue=5e944ef1-04d8-49d0-b0a1-6de3c8cbe3a5 löytyy kaikki Oulun kaupungin ylläpitämät latuparkit.

Lisäksi osoitteesta https://kartta.ouka.fi/IMS/?mid=d80af ja https://kartta.ouka.fi/IMS/?mid=evf7e löytyy myös Oulun kaupungin ylläpitämät latuparkit.

Urakoitsijan tulee olla varautunut suorittamaan auraustöitä kelien niin vaatiessa heti tämän kilpailutuksen päättyessä aina huhtikuun 2026 loppuun saakka. Auraukset tulee suorittaa aamulla ennen klo 8 aurausluokka III vaatimusten mukaisesti: P-alue ja tie aurataan 12h kuluessa siitä, kun lunta on kertynyt 6cm.

Päätöksentekoperusteena on edullisin tarjouspyynnön ehdot täyttävä tarjous. Tilaaja pidättää oikeuden olla tilaamatta työtä budjettiin sopimattomana. Tilaaja ei sitoudu ilmoitettuihin neliömääriin. Urakoitsijan tulee tutustua kohteisiin tarjousta jättäessään. Varasijalle jäävät 2. ja 3. sijalle tulleet tarjoajat.

Sopimusta voivat hyödyntää myös muut Oulun kaupungin hallintokunnat / liikelaitokset, joilla on sama Y-tunnus, kuten Oulun Kaupunkiympäristöpalvelu ja Liikuntapalvelut.

Tilaaja saa lisätä tai poistaa yksittäisiä kohteita kauden aikana. Uusien kohteiden hinnoittelu vastattava tätä vastaavan sopimuksen kohteen hinnoittelua. Tilaajalla saattaa olla tarvetta myös muissa paikoissa, esimerkiksi suurten kenttien lumen tyhjennystä, tehdä aurausta. Nämä työt tehdään tuntihinnoittelun perusteella. Tarjoaja antaa yksikköhinnan auraus- ja hiekoitustuntihinnasta €/h.

Sopimuksessa noudatetaan JYSE 2025 Palvelut ehtoja.,

Ilmoitusnumero 2025-033531
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lumenaurauspalvelut (90620000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1D9
Osoitetiedot Oulun kaupunki
Solistinkatu 2 90140 Oulu FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

TIETOPYYNTÖ: Ajoneuvojen nostolaitteiden tarkastus-, huolto- ja korjauspalvelujen hankinta

Suomi | Vantaan ja Keravan hyvinvointialue
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 6.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tämä ei ole hankintailmoitus, tarjouspyyntö tai kutsu neuvottelumenettelyyn, vaan tietopyyntö/kutsu markkinoilla toimiville toimittajille osallistua markkinavuoropuheluun koskien ajoneuvojen nostolaitteiden tarkastus-, huolto- ja korjauspalvelujen hankintaa., Nostolavojen tarkastukset, huollot ja korjaukset Hankinnan kohteena ovat nostolavan tarkastukset, huollot ja korjaukset Vantaan ja Keravan hyvinvointialueelle., Kuormausnostureiden tarkastukset, huollot ja korjaukset Hankinta käsittää Vantaan kaupungin ja Keski-Uudenmaan pelastuslaitoksen kuormausnostureiden lakisääteiset määräaikaistarkastukset sekä nostureiden huolto- ja korjauspalvelut, tehtyjen tilausten mukaisesti. Palvelu kattaa sekä kappaletavaranostureiden että takalaitanostimien tarkastus-, huolto- ja korjauspalvelut.,

Ilmoitusnumero 2025-033481
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ajoneuvojen ja niihin liittyvien laitteiden korjaus, huolto ja muut palvelut (50100000), Moottoriajoneuvojen ja niihin liittyvien laitteiden korjaus ja huolto (50110000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Vantaan ja Keravan hyvinvointialue
PL 1000 01088 Vantaan ja Keravan hyvinvointialue FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tarjouspyyntö Lapuan kaupunki kunnallistekniset palvelut; Asiantuntija, suunnittelu- ja konsulttipalvelut vuosille 2026–2029

Suomi | Lapuan kaupunki
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 6.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tarjouspyyntö Lapuan kaupunki kunnallistekniset palvelut; Asiantuntija, suunnittelu- ja konsulttipalvelut vuosille 2026–2029 Hankinnan kohteena on Lapuan kaupungin kunnallistekniset palvelut; Asiantuntija, suunnittelu- ja konsulttipalvelut vuosille 2026–2029

Hankinta toteutetaan puitejärjestelynä, jossa valitaan enimmillään kolme (3) tarjoajaa ensisijajärjestyksellä.,

Ilmoitusnumero 2025-033479
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Arkkitehti-, insinööri- ja suunnittelupalvelut (71240000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI199
Osoitetiedot Lapuan kaupunki
Poutuntie 8 62100 Lapua FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

HR-järjestelmä

Suomi | Kaiku24 Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 6.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

HR-järjestelmä Tässä HR-järjestelmän hankinnassa hankintayksikkönä toimii Kaiku24 Oy.

Kaiku24 tuottaa hyvinvointialueille digitaalista sote-asiakaspalvelua, niin sanottua ensilinjaa, johon sisältyy mm. asiakkaan hoidon tarpeen ja kiireellisyyden arviointi, hoidontarpeen ratkaisut sekä etävastaanotto- ja neuvontapalvelut. Vuoden 2024 aikana yhtiö hoiti yli miljoona kontaktia, joista yli 50% ratkaistiin ensilinjassa. Kaiku24 on Etelä-Karjalan, Kymenlaakson, Varsinais-Suomen, Satakunnan ja Kanta-Hämeen hyvinvointialueiden omistama yhtiö. Yhtiön palveluksessa työskentelee vajaat 300 työntekijää, joista valtaosa on terveydenhuollon ammattilaisia.

Hankinnan kohteena on HR-järjestelmä, joka toimii ohjelmistopalveluna verkon yli (eli ns. SaaS-palvelu).

Hankinnan tavoitteena on hankkia valmisratkaisuna modulaarinen, helppokäyttöinen, tietosuoja- ja muun lainsäädännön vaatimukset täyttävä kokonaisratkaisu, jolla voidaan tuottaa palvelua koko työsuhteen elinkaaren ajan aina työsopimuksen valmistelusta työsuhteen päättymiseen. Tavoitteena on parantaa henkilöstötietojen hallittavuutta ja käytettävyyttä organisaatiotasoisesti, jolloin HR-järjestelmällä korvataan manuaalista tietojen käsittelyä ja tietojen ylläpitoa Excel-tiedostoissa. HR-järjestelmä tukee esihenkilöiden ja HR:n työtä henkilöstötietojen ja -dokumenttien hallinnassa ja hyväksyntäprosessin hoitamisessa sekä vähentämällä sähköpostin käytön tarvetta henkilöstöasioiden käsittelyssä.

HR-järjestelmä parantaa raportoinnin laatua ja nopeuttaa raportointia, kun kaikki tarvittavat tiedot ovat samassa järjestelmässä. HR-järjestelmä helpottaa myös työntekijöiden omien tietojen näkyvyyttä ja omien yhteystietojen hallintaa.

HR-järjestelmän tulee mahdollistaa modernien liittymärajapintojen avulla tietojen vastaanottaminen muista järjestelmistä ja siirtäminen muihin järjestelmiin. HR-järjestelmä on lähtökohtaisesti henkilöstöön liittyvien perustietojen sekä palvelussuhteen tietojen ensisijainen master datan lähde, jolloin HR-järjestelmään syötetyt tiedot päivittyvät myös palkka- ja työaikajärjestelmiin.

HR-järjestelmä tukee hankintayksikön henkilöstön suorituksen ja osaamisen johtamisen prosesseja, kuten tavoite- ja kehityskeskusteluja. HR-järjestelmä mahdollistaa Kaiku24:n henkilöstön koulutusten ja pätevyyksien seurannan ja niihin liittyvät hälytykset ja seurantaraportit.

Hankinnassa tavoitellaan kattavaa HR-järjestelmää valmisratkaisuna, joka tarjoaa valmiit toiminnot kaikkiin edellä kuvattuihin osa-alueisiin ja prosessien hoitamiseen. Hankintayksikön tavoitteena on, että tarjottu Järjestelmä pystyy toteuttamaan tarjouspyynnössä vaaditut toiminnallisuudet ilman merkittävää asiakaskohtaista räätälöintiä.

Tarkempi hankinnan kohteen kuvaus liitteessä 1. Hankinnan kohteen kuvaus.,

Ilmoitusnumero 2025-033468
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ajanseuranta- tai henkilöstöhallinto-ohjelmatuotteet (48450000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi
Osoitetiedot Kaiku24 Oy
Väinö Valveen katu 4 53900 Lappeenranta FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kettukallion päiväkodin kalusteet

Suomi | Kurikan kaupunki
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 6.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Kettukallion päiväkodin kalusteet Kettukallion päiväkoti valmistuu keväällä 2026. Päiväkotiin valmistuu tilat kuudelle ryhmälle ja yksi eli seitsemäs ryhmä on avoimen varhaiskasvatuksen toimintaan tarkoitettu.

Päiväkodin tavoitteena on ikäryhmien rajat ylittävä yhteistoiminta ryhmien välillä, sekä tilojen
monipuolinen ja tehokas hyödyntäminen varhaiskasvatussuunnitelmassa asetettujen tavoitteiden
saavuttamiseksi. Lapsiryhmät käyttävät toistensa ja yhteisiä tiloja sujuvasti päivän aikana, joten eri tilat voivat olla teemoitettuina erilaisille toiminnoille huomioiden kuitenkin, että pienten ryhmät painottuen alle 3-vuotiaiden toimintaan ja isojen ryhmät yli 3-vuotiaiden toimintaan. Lapsi, oppiminen ja mielikuvitus ovat tilankäytön keskeinen lähtökohta.

Kalusteiden toimitus 27.4.2026 alkaen. Tarkemmat toimituspäivät sovitaan tilauksen yhteydessä. Toiminta alkaa 11.5.2026.

Kalustehankinnat ja kalustesuunnittelu toteutetaan käänteisenä kilpailutuksena. Tarjoukset arvioidaan ainoastaan laadun perusteella.

Tarjouspyynnön liitteenä on tilojen käyttötarkoituskuvaus liite 1, pohjapiirustus liite 2, huoneselostus liite 3, huonetilakaavio liite 4, kiintokalustekaavio liite 5 (Kiintokalusteet sisältyvät urakkaan, joten nämä vain tiedoksi) ja sisävärisuunnitelma seinäpinnoille liite 6, sisävärisuunniteloma lattiapinnoille liite 7 ja JYSE2025Tavarat liite8.,

Ilmoitusnumero 2025-033460
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Huonekalut (myös toimistokalusteet), sisustustavarat, kodinkoneet ja laitteet (valaistusta lukuun ottamatta) ja puhdistustuotteet (39000000), Lastentarhojen kalusteet (39161000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI199
Osoitetiedot Kurikan kaupunki
PL 500, Mäkitie 47 A 61300 Kurikka FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Maa- ja kiviainekset vuodelle 2026

Suomi | Mäntsälän kunta
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 6.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Mäntsälän kunta pyytää tarjouksia maa- ja kiviaineksista sopimuskaudelle 1.1. - 31.12.2026., Maa-ja kiviainestuotteet, tuotteen yksikköhinta noudettuna autoon kuormattuna €/tn (alv 0) Mäntsälän kunnan maa- ja kiviainesten hankinta vuodelle 2026 autoon kuormattuna., Maa- ja kiviainestuotteet, tuotteen yksikköhinta kohteeseen kuljetettuna, €/tn (alv 0). Maa- ja kiviainestuotteet, tuotteen yksikköhinta kohteeseen kuljetettuna, €/tn (alv 0).,

Ilmoitusnumero 2025-033450
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Sora, hiekka, sepeli ja muut kiviainekset (14210000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Mäntsälän kunta
Heikinkuja 4 04600 Mäntsälä FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Elintarvikkeet ja päivittäistavarat 2026

Suomi | Ylöjärven seurakunta
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 6.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Elintarvikkeet ja päivittäistavarat 2026 Ylöjärven seurakunta pyytää tarjousta elintarvikkeista ja päivittäistavaroista tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Ylöjärven seurakunnan elintarvikkeiden kokonaisostot v. 2024 ovat n. 137 000 euroa alv 0 %. Sopimuskauden ostot tulevat olemaan n. 140 000 euroa alv 0 %. Tilaaja ei sitoudu vähimmäistilausmääriin.
Tuotteilta edellytetään seuraavaa:
1. Elintarvikkeiden alkuperämaa on ilmoitettu.
2. Valikoimassa monipuolisesti sesongin tuotteita sellaisenaan ja kypsennettynä.
3. Valikoimassa monipuolisesti kotimaisia tuotteita ja luomutuotteita.
4. Valikoimassa monipuolisesti vegaanisia kasvisproteiinituotteita.,

Ilmoitusnumero 2025-033436
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Elintarvikkeet, juomat, tupakka ja vastaavat tuotteet (15000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI19B
Osoitetiedot Ylöjärven seurakunta
PL 2 33470 Ylöjärvi FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma