Yhteistoiminnallisten rakennushankkeiden hankintaprosessien läpivienti ja tukipalvelut Hankinta on kuvattuna tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,
Ilmoitustyyppi: Oikaisuilmoitus
Turun raitiotien rakentamiseen liittyvät arkeologiset tutkimukset
Turun raitiotien rakentamiseen liittyvät arkeologiset tutkimukset Turun Raitiotie –hankkeen suunnittelu ja rakentaminen on tarkoitus toteuttaa yhteistoiminnallisella allianssimallilla. Allianssin palveluntuottajien hankinta on käynnissä ja kumppanit valitaan keväällä 2024.
Hankkeeseen kuuluu tärkeänä osana arkeologisten tutkimusten suunnittelu ja toteutus, jotka eivät sisälly sellaisenaan allianssihankintaan. Tiivis ja sujuva yhteistyö allianssin (rakentamisen, suunnittelun ja tilaajan) ja arkeologien välillä on tunnistettu kriittiseksi hankkeen onnistumisen kannalta. Arkeologian yhteensovitus rakentamisen kanssa on merkittävässä roolissa ja yhteensovituksen vaativuuden vuoksi on tavoitteena löytää uusia ja innovatiivisia toimintatapoja hankkeen sujuvan etenemisen varmistamiseksi kulttuurihistoriallisia arvoja kunnioittaen.
Tilaajan tavoitteita arkeologisten tutkimuspalvelujen hankinnalle ovat mm. seuraavat:
- Tarvittavat tutkimukset saadaan suoritettua asianmukaisesti lain vaatimalla tavalla ja arvostaen alueen arkeologista kulttuuriperintöä
- Tiivis ja sujuva yhteistyö allianssin ja palveluntuottajan välillä
- Kustannustehokas yhteistyö hankkeen eri vaiheissa
- Hankkeen tavoitteita tukeva työn suunnittelu ja toteutus
Sopimus tehdään ajalle 1.7.2024 (tavoite) - 30.4.2026, jonka jälkeen sopimusta voidaan Tilaajan päätöksellä jatkaa seuraavasti:
- Optiokausi 1: 1.5.2026 - 30.4.2029
- Optiokausi 2: 1.5.2029 - 30.4.2030
- Optiokausi 3: 1.5.2030 - 30.4.2031
- Optiokausi 4: 1.5.2031 - 30.4.2032
Konservointityön osalta sopimuskautta jatketaan, kunnes konservointityö on valmistunut, mikäli konservointityö ei ole valmistunut ennen viimeisen optiokauden päättymistä.,
Sisäilman olosuhdeseurantajärjestelmä sekä olosuhdeseurantapalvelu
Puitejärjestely, joka sisältää sisäilman olosuhdeseurantajärjestelmän ja olosuhdepilvipalvelun tuottamisen sekä mittalaitteiden ja -antureiden hankinnan puitejärjestelysopimuksen tämän tarjouspyynnön sekä sen liitteiden mukaisesti. Hankinnan tavoitteena on älykäs ja tietoturvallinen olosuhdepilvipalvelu ja palvelun sisältöön liittyen sisäilma-asiantuntemus konsulttipalveluna. Kohteet ja töiden sisältö määritellään kohdekohtaisesti. Tarjoajan tulee tarjousta tehdessään huomioida se, että tilaaja ei sitoudu ostamaan järjestelmää eikä palvelua kaikkiin kiinteistöihin (kohteisiin). Laitemäärä on vuonna 2023 ollut noin 200 kappaletta. Laitemäärää on tarkoituksena nostaa sopimuskauden aikana. Hankinta on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteissä.
Kelvelänsalmen sillan uusiminen teräsputkisiltana 2024, Luumäki
Hanke käsittää uuden teräsputkisillan rakentamisen, tien oikaisun rakentamisen ja vanhan sillan purkamisen. Hanke käsittää uuden teräsputkisillan rakentamisen, tien oikaisun rakentamisen ja vanhan sillan purkamisen.
Monetra E14/2024, Oulun Tuotantokeittiö Oy/ Hiirosen tuotantokeittiön merkintälaitteet ja huoltopalvelu
Oulun Tuotantokeittiö Oy (jäljempänä myös "tilaaja") pyytää tarjoustanne Hiirosen tuotantokeittiön merkintälaitteista tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Kyseessä on tarjouspyynnön mukaisen tavaran/laitteiden kertahankinta sekä niiden huoltopalvelu sopimuksen mukaiselle ajalle. Kilpailutuksen myötä valitaan yksi kokonaistoimittaja. Oulun Tuotantokeittiö Oy hankkii merkintälaitteet Hiirosen tuotantokeittiöön, osoitteeseen Merikotkantie 5, 90420 Oulu.
Pulssikenttä- ja radiotaajuusenergia ablaatiojärjestelmä yhdistettynä kolmiulotteiseen elektroanatomiseen kartoitukseen
Pulssikenttä- ja radiotaajuusenergia ablaatiojärjestelmä yhdistettynä kolmiulotteiseen elektroanatomiseen kartoitukseen HUS-yhtymä pyytää tarjouksia pulssikenttä- ja radiotaajuusenergia ablaatiojärjestelmästä yhdistettynä kolmiulotteiseen elektroanatomiseen kartoitukseen.
Hankintaa ei ole jaettu osiin. Hankinnan kohdetta koskevat vaatimukset on kuvattu tarkemmin jäljempänä tässä tarjouspyynnössä.
Sopimuskaudella voidaan hankkia hankinnan ennakoidun arvon mukaisesti sopimuksen kohteeseen kuuluvia tuotteita, joita ei ole yksilöity tuoteliitteessä (ks. sopimusluonnos).
Sopimus on voimassa määräaikaisena yhden (1) vuoden, minkä jälkeen se on voimassa toistaiseksi.
HUS arvioi tarjouspyynnön julkaisuhetkellä, että hankinnan yhteenlaskettu ennakoitu hankinta-arvo laskettuna yhdelle (1) vuodelle on noin 300 000 euroa ja laskettuna neljälle (4) vuodelle on noin 1 200 000 euroa. Kyse on arvioista eikä hankintayksikkö sitoudu ilmoitettuihin euromääriin tai tarjouspyynnössä ilmoitettuihin kulutusmääriin. Lopulliset tilausmäärät voivat olla ilmoitettua suurempia tai pienempiä. Hankintayksikkö arvioi, että ensimmäisenä vuonna toimenpiteitä tullaan tekemään noin 80 kappaletta.,
Yhteistoiminnallisten rakennushankkeiden hankintaprosessien läpivienti ja tukipalvelut
Yhteistoiminnallisten rakennushankkeiden hankintaprosessien läpivienti ja tukipalvelut Turun kaupungin konsernihallinnon hankintapalvelut pyysi tarjouksia Kiinteistö Oy Turun monitoimitilojen toimeksiannosta
yhteistoiminnallisten rakennushankkeiden hankintaprosessien läpivienti- ja tukipalveluista ajalle 1.8.2024 - 31.7.2028, jonka jälkeen sopimusta voidaan jatkaa kahden (2) vuoden optiokaudella.
Hankinnan kohteena on yhteistoiminnallisten rakennushankkeiden hankintaprosessiin liittyvät asiantuntijapalvelut.
Asiantuntijoiden tehtäviä ovat mm.:
- Hankintamenetelmän ja -prosessin suunnittelu
- Tarjouspyyntöasiakirjojen laadinta tai laadinnassa avustaminen. Hankintayksikön omat erityisvaatimukset otetaan huomioon asiakirjojen laadinnassa, RT malleja ei käytetä suoraan
- Kutsut eri tarjousvaiheisiin, esittelytilaisuuksiin ja kehitystyöpajoihin
- Osallistuminen hankinnan vaatimiin vuoropuheluihin tarjoajien kanssa sisältäen mm. markkinavuoropuhelut ja muut esittelytilaisuudet sekä kehitystyöpajat. Tilaisuuksien fasilitointi
- Hankintailmoitusten kysymysten koonti ja vastaukset yhdessä tilaajan kanssa
- Osallistumisilmoitusten käsittely ja tarjoajaehdokkaiden valinta yhdessä tilaajan kanssa
- Eri tarjousvaiheiden tarjousten arviointi yhdessä tilaajan kanssa ja perustelumuistioiden laadinta
- Sopimusneuvotteluiden valmistelu, järjestäminen ja niissä asiantuntijana toimiminen
- Hankinta- ja tarjoajien valintapäätösten valmistelu yhdessä tilaajan kanssa
- Yhteistoiminnallisten rakennushankkeiden tukipalvelut (sisältäen mm. tilaajatiimin ja projektitiimin valmentamisen. Lisäksi mahdollisesti projektin mittaroinnin ja tulosten arvioinnin, suunnitteluaikataulun ja tuotosten määrittelyn sekä organisoitumisen, käyttäjäyhteistyön, päätöksenteon ja kustannusohjauksen tuen, tilaajan avustamisen muissa kehitysvaiheen ja toteutusvaiheen
tehtävissä sekä juridinen neuvonanto ja valmistelu hankkeeseen liittyvissä neuvotteluissa ja sopimusasioissa)
- Mahdollisesti tarvittavat tarve- ja hankesuunnittelutehtävät, kustannus- ja hiililaskennat sekä riskienhallintatehtävät ennen hankkeen kilpailuttamista
- Hankkeiden toteutusmuotojen analyysit
- Kokousten valmistelu, dokumentointi ja raportointi
Valitaan kaksi (2) palveluntuottajaa etusijajärjestyksessä. Etusijajärjestyksen käyttämisestä on tarkemmat määräykset sopimusluonnoksessa.,
Osallistumispyyntö: Lääkäripalvelut ostopalveluna, DPS
Sansia Oy perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän, jonka kautta hankitaan tilaajakohtaisesti lääkäripalveluita ostopalveluna.
Tämä on hankintaa koskeva osallistumispyyntö. Dynaaminen hankintajärjestelmä on perustamisvaiheessa jaettu kuuteen (6) osa-alueeseen seuraavasti:
- Osa-alue 1: Yleislääkärit
- Osa-alue 2: Erikoislääkärit
- Osa-alue 3: Hammaslääkärit
- Osa-alue 4: Muut lääkäripalvelut
- Osa-alue 5: Tähän osa-alueeseen ei voi vielä jättää osallistumishakemusta
- Osa-alue 6: Tähän osa-alueeseen ei voi vielä jättää osallistumishakemusta
Sansia Oy varaa mahdollisuuden perustaa osa-alueet 5 ja 6 myöhemmin Dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloaikana.
Hankinnan kohteet on kuvattu yleisellä tasolla osallistumispyynnön liitteessä 1 Lääkäripalvelut, ostopalveluna -hankinnan kohteen alustava kuvaus. Hankinnan kohde ja laajuus sekä palvelua koskevat vähimmäisvaatimukset rajataan ja määritellään aina kulloisenkin Tilaajan tarpeen mukaan sisäisen kilpailutuksen tarjouspyynnössä. Dynaamista hankintajärjestelmää voivat käyttää kaikki hyvinvointialueet, jotka ovat Sansia Oy:n omistaja-asiakkaita (ajantasainen listaus https://www.sansia.fi/yritys/omistajat.html).
Hankintajärjestelmään haetaan mukaan jättämällä osallistumishakemus. Hakeminen tehdään osa-alueittain ja Ehdokas voi hakea useampaan osa-alueeseen mukaan. Osa-alueet pitävät sisällään useita eri kohderyhmiä, joiden sisällä osatarjoukset on sallittu myöhemmin julkaistavan sisäisen tarjouspyynnön mukaisesti. Vain osallistumishakemuksen tehneillä ja hankintajärjestelmään hyväksytyillä Ehdokkailla on oikeus tehdä tarjouksia hankintavaiheessa.
Dynaaminen hankintajärjestelmä päättyy 31.8.2030., Yleislääkärit Tämän osa-alueen 11876-1 hankinnan kohteena ovat yleislääkäripalveluiden hankinta ostopalveluna kulloisenkin Tilaajan tarpeisiin. Yleislääkärit hoitavat esimerkiksi kaikkia kansantauteja, kuten diabetesta, verenpainetautia, sydän- ja verisuonisairauksia, tuki- ja liikuntaelimistön ongelmia, astmaa ja allergiaa sekä lieviä mielenterveyshäiriöitä. Yleislääkärit tekevät myös terveystarkastuksia ja pientoimenpiteitä sekä diagnosoivat ja hoitavat infektiosairauksia., Erikoislääkärit Tämä osa-alue 11876-2 sisältää erikoislääkäreiden ostopalvelua muun muassa seuraavilta erikoisaloita:
- Kardiologia
- Ihotaudit
- Gastroenterologia
- Reumatologia
- Yleiskirurgia
- Fysiatria
- Keuhkosairaudet
- Sisätaudit
- Lastentaudit
- Geriatria
- Kliininen fysiologia ja isotooppilääketiede
- Ortopedia ja traumatologia
- Hammaslääketieteen erikoisalat (erikoishammaslääkärit)
Osa-alueeseen hakeutuvan ehdokkaan ei tarvitse tarjota kaikkia yllä mainittuja erikoisaloja. Tarjoaja voi valita sisäisten kilpailutusten yhteydessä erikoisalan, joita tarjoaa.
Erikoisala määritellään jokaisessa dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisessä kilpailutuksessa. Osa-alueessa tehdään sisäisiä kilpailutuksia Tilaajien tarpeiden mukaisesti., Hammaslääkärit Tämän osa-alueen 11876-3 hankinnan kohteena ovat hammaslääkäripalveluiden (hammaslääkäri) hankinta ostopalveluna kulloisenkin Tilaajan suun terveydenhuollon tarpeisiin., Muut lääkäripalvelut Tämän osa-alueen 11876-4 hankinnan kohteena olevia muita lääkäripalveluita ostopalveluna voivat olla esimerkiksi:
- lääkärin lausunnot
- lääkärin todistukset, Osa-alue 5 Sansia Oy voi perustaa tämän osa-alueen 11876-5 myöhemmin Dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloaikana.
Tähän osa-alueeseen ei voi vielä perustamisvaiheessa jättää osallistumishakemusta., Osa-alue 6 Sansia Oy voi perustaa tämän osa-alueen 11876-6 myöhemmin Dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloaikana.
Tähän osa-alueeseen ei voi vielä perustamisvaiheessa jättää osallistumishakemusta.,
Kulutus- ja ammattielektroniikan laitteet 2020-2024 (DPS)
Kulutus- ja ammattielektroniikan laitteet 2020-2024 (DPS) Dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena ovat kulutus- ja ammattielektroniikan laitteet. Tyypillisiä laitteita joita DPS:llä voi hankkia ovat esimerkiksi:
• videoprojektorit (mm. perinteinen, lähi- ja ultra-lähiprojektorit, interaktiiviset projektorit)
• neuvotteluhuoneiden näytöt, infonäytöt, kosketusnäytöt ja televisiot
• digiboksit, dvd- ja bluray-soittimet, AppleTV, Chromecast ja vastaavat
• pelikonsolit ja niiden pelit sekä lisätarvikkeet
• vahvistimet, viritinvahvistimet ja muut Hi-fi- yms. audiojärjestelmät
• kaiuttimet
• kuulokkeet ja kuulokemikrofonit
• dokumenttikamerat
• videoneuvottelukamerat ja mikrofonit
• digikamerat, digivideokamerat, ammattikuvauslaitteet ja näihin liittyvät valokuvaustarvikkeet
• kuvauskopterit ja muut dronet sekä muut radio-ohjattavat laitteet
• lämpökamerat ja lämpötähystimet
• navigaattorit
• mikrofonit
• KVM-kytkimet, langattomat signaalin siirrot
• interaktiiviset valkotaulut
• kaapelit ja tarvikkeet, AV-kaivot, kaapelikanavat
• henkilökohtaiset älylaitteet esim. älykellot, virtuaalilasit, aktiivisuusmittarit
DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen.
DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa.
Hanselin asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 1.9.2020 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä 30.6.2026.
DPS on voimassa 30.6.2026 saakka, ellei sitä aiemmin keskeytetä. Hanselilla on oikeus keskeyttää dynaaminen hankintajärjestelmä kesken sen voimassaolon. Hankintasopimukset tulee tehdä ennen dynaamisen hankintajärjestelmän päättymistä ja toimitusten tulee tapahtua viimeistään kuuden (6) kuukauden kuluessa dynaamisen hankintajärjestelmän päättymisestä.,
Torninosturi
Lounais-Hämeen koulutuskuntayhtymä hankkii torninosturin nostoalan opetuskäyttöön. Maksimihinta hankinnalle on 200 000 € alv. 0%. Lounais-Hämeen koulutuskuntayhtymä hankkii torninosturin nostoalan opetuskäyttöön. Maksimihinta hankinnalle on 200 000 € alv. 0%.
Laidunaitojen korjaus ja viimeistely, Elisaari Inkoo
Uudenmaan ELY-keskus hankkii perinnebiotoopin aitaamisen palveluhankintana. Tehtävänä on korjata ja viimeistellä laidunaidat ja viedä kesken jäänyt työ loppuun. Kohde sijaitsee Elisaaren Mellangårdissa, Inkoossa. Hankinta sisältää kesken jääneen aitaurakan rakennustyöt. Tarkempi selvitys on palvelunkuvauksissa, Mellangårdin laitumien aitaussuunnitelma VE1 ja Mellangårdin aidan korjaussuunnitelma jotka ovat liitteinä. Huomioi täsmennnykset 24.7.2024: - Kilpailutettavaan työhön EI kuulu aitalinjan 3 (Bråtaholm) vanhan aidan purku (tämä on poikkeus suunnitelmaan). - Jos tarjoaja ei sitoudu tekemään aitaa valmiiksi 8.11.2024 mennessä tarjous suljetaan pois vertailusta. Hankintasopimukseen tulee kohta myöhästymissakosta. Laidunaitojen korjaus ja viimeistely
Lintuvesikohteiden hoitokalastus Pohjois-Pohjanmaa syksy 2024 (Helmi-ohjelma)
Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus pyytää tarjousta hoitokalastusten suorittamisesta ja tulosten raportoinnista vuonna 2024 Utajärven Ahmasjärvellä ja Haapaveden Ainalilla. Käytettävät kalastusmenetelmät ovat nuottaus (Ahmasjärvi ja Ainali), katiskapyynti (Ainali) ja lippoaminen (Ainali). Hoitokalastus liittyy Helmi-elinympäristöohjelman toteutukseen. Järvien särkikalavaltaisuuden arvioidaan olevan yksi mahdollinen syy järvien linnuston huonoon tilaan mm. sen vuoksi, että tietyt lintulajit ja särkikalat kilpailevat samoista ravintokohteista ja särkikalat samentavat vettä. Hoitokalastuksen tavoitteena on tehostetusti poistaa särkikaloja. Haapaveden Ainali, syksyinen ojapyynti Hankinnan kohteena on Ainalin syysaikainen ojapyynti vuonna 2024. Tarkempi hankinnan kuvaus on liitteenä olevissa erillisissä palvelunkuvauksissa. Ojapyynti koostuu nuottauksesta, katiskapyynnstä ja tarpeen mukaan lisätyönä hankittavasta lippoamisesta. Utajärven Ahmasjärvi, nuottaus Hankinnan kohteena on Ahmasjärven syysaikainen nuottaus vuonna 2024. Tarkempi hankinnan kuvaus on liitteenä olevassa palvelunkuvauksessa.
Käännöspalvelut 2024-2028
Käännöspalvelut 2024-2028 Hankinnan kohteena on vaativan tason käännöspalvelut englanti-suomi-englanti ja ruotsi-suomi-ruotsi kielipareissa Puolustusvoimille tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.
Tarjouskilpailun perusteella solmitaan neljä (4) vuotta voimassa oleva puitesopimus yhden palveluntuottajan kanssa.
Tavoitteena on saada puitesopimus voimaan 1.10.2024,
TAPO Haistilan aks RU
TAPO Haistilan aks RU Urakka on osa Tampere–Pori tasoristeyksien poisto ja parantaminen -hanketta. Urakassa korvataan Haistilan tasoristeys uudella alikulkusillalla (T-76 Haistilan alikulkusilta) ja korvaavalla tieyhteydellä tasoristeykset Aura, Hietaranta, Kasvihuone, Lehtonen, Valtavainio, Salovaara ja Yli-Rantala. Urakassa poistuu yhteensä 8 tasoristeystä.
Urakan päätyövaiheet ovat:
- Haistilan alikulkusillan rakentaminen
- Maantien linjauksen muutos
- Uuden radanvarsitien rakentaminen (korvaava tieyhteys)
- Haistila – Yli-Rantala tasoristeysten sulkeminen,
Kruunuvuorenrannan alusliikenteen operointi
Suomenlinnan Liikenne Oy (jäljempänä "SLL tai Hankintayksikkö") järjestää tarjouskilpailun Kruunuvuorenrannan alusliikenteen operoinnista välillä Meritullintori - Kruunuvuorenranta siten kuin tässä tarjouspyynnössä on jäljempänä tarkemmin kuvattu.
Kruunuvuoren lauttaliikenteessä on kyse Helsingin kaupungin hallituksen kesällä 2022 päättämästä, ympärivuotisesti HSL-lipuilla toimivasta lauttaliikenteestä Kruunuvuorenrantaan.
Kruunuvuorenrannan alusliikenteen operointia koskeva SLL:n hankinta muodostuu kahdesta (2) osa-alueesta, jotka SLL kilpailuttaa itsenäisinä erillisinä osa-alueina ja hankintoina:
- Osa-alue 1: Kruunuvuoren alusliikenteen kesäliikenteen operointi välillä Meritullintori - Kruunuvuorenranta
- Osa-alue 2: Kruunuvuoren alusliikenteen talviliikenteen operointi välillä Meritullintori - Kruunuvuorenranta
Tarjoaja voi antaa tarjouksen yhdestä tai molemmista osa-alueista.
, Kruunuvuoren alusliikenteen kesäliikenteen operointi välillä Meritullintori - Kruunuvuorenranta Hankinnan kohteena on osa-alueessa 1 Kruunuvuoren alusliikenteen kesäliikenteen operointi välillä Meritullintori - Kruunuvuorenranta. Liikennöintireitti on kuvattu liitteessä A5.
Osa-alueen 1 sopimuskaudet ovat seuraavat:
- 1. sopimuskausi: 1.4.2025 - 31.10.2025
- 2. sopimuskausi: 1.4.2026 - 31.10.2026
- 1. optiokausi: 1.4.2027 - 31.10.2027
- 2. optiokausi: 1.4.2028 - 31.10.2028
Hankinnan kohde on kuvattu yksityiskohtaisesti seuraavissa tarjouspyynnön liitteissä:
Liite A: Osa-alue 2, Sopimusluonnos
Liite A1: Liikennöintisuunnitelma, korvausten rakenne ja tuntihinnat (Kru kesä)
Liite A2: Liikennöintisuunnitelma kesä 2025 (Kru)
Liite A3: JYSE 2014 PALVELUT, huhtikuu 2022 / päivitysversio
Liite A4: Indeksin kuvaus
Liite A5: Reitti
Liite A6: Kruunuvuorenrannan laituri
Liite A7: Meritullintorin laituri, Kruunuvuoren alusliikenteen talviliikenteen operointi välillä Meritullintori - Kruunuvuorenranta Hankinnan kohteena on osa-alueessa 2 Kruunuvuoren alusliikenteen talviliikenteen operointi välillä Meritullintori - Kruunuvuorenranta. Liikennöintireitti on kuvattu liitteessä B5.
Osa-alueen 2 sopimuskaudet ovat seuraavat:
- 1. sopimuskausi : 1.11.2025 - 31.3.2026
- 2. sopimuskausi: 1.11.2026 - 31.3.2027
- 1. optiokausi: 1.11.2027 - 31.3.2028
Hankinnan kohde on kuvattu yksityiskohtaisesti seuraavissa tarjouspyynnön liitteissä:
Liite B: Osa-alue 2, Sopimusluonnos
Liite B1: Liikennöintisuunnitelma, korvausten rakenne ja tuntihinnat (Kru talvi)
Liite B2: Liikennöintisuunnitelma talvi 2025 (Kru)
Liite B3: JYSE 2014 PALVELUT, huhtikuu 2022 / päivitysversio
Liite B4: Indeksin kuvaus
Liite B5: Reitti
Liite B6: Kruunuvuorenrannan laituri
Liite B7: Meritullintorin laituri,
Sosiaalisen kuntoutuksen sekä työ- ja päiväaikaisen toiminnan palvelujen toimittajarekisteri
Sosiaalisen kuntoutuksen sekä työ- ja päiväaikaisen toiminnan palvelujen toimittajarekisteri Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue pyytää osallistumishakemuksia sosiaalisen kuntoutuksen sekä työ- ja päiväaikaisen toiminnan palvelujen hankintaan. Hankittavat palvelut ovat Soite mielenterveys- ja riippuvuuspalvelujen, vammaispalvelujen, aikuissosiaalityön sekä ikäihmisten asiakasohjaus ja avopalvelujen asiakkaille suunnattuja sosiaalisen kuntoutuksen sekä työ- ja päiväaikaisen toiminnan palveluja.
Hankinta toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä, joka tarkoittaa hankintayksikön itsensä suunnittelemaa, hankintalain periaatteiden mukaista menettelyä hankinnan kohteena olevien palveluiden hankkimiseen. Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue valitsee dynaamiseen toimittajarekisteriin kaikki palveluntuottajat, jotka täyttävät tällä osallistumispyynnöllä ja tämän osallistumispyynnön liitteillä asetetut vaatimukset. Sopimuskaudella hankintoja tehdään toimittajarekisteriin kuuluvilta palveluntuottajilta joko soveltuvuuden tai kevennettyjen sisäisten kilpailutusten eli ns. minikilpailutusten kautta. Dynaamisen toimittajarekisterin toimintaperiaatteet on kuvattu tässä osallistumispyynnössä ja sen liitteessä 1.
Toimittajarekisteri on voimassa toistaiseksi.
Arvioitaessa kulloinkin soveltuvinta palveluntuottajaa kaikkien palveluntuottajiksi hyväksyttyjen joukosta, huomioidaan ensin palveluntuottajan tapauskohtaisesti tarvittu riittävä erityisosaaminen ja sen jälkeen palveluntuottajan palvelun saatavuus sekä hinnoittelu.
Dynaamisen toimittajarekisterin sisäiset kilpailutukset tulevat kohdistumaan sosiaalisen kuntoutuksen ja työ- ja päiväaikaisen toiminnan palvelujen tarpeen mukaisiin palveluihin kyseisillä vastuualueilla. Sisäiset kilpailutukset voivat koskea mm. päivätoimintaa, työtoimintaa, avotyötoimintaa, kotikuntoutusta, henkilökohtaista päiväaikaista toimintaa, Green Care-toimintaa ja työhönvalmennusta.
Asiakaskohtainen palveluntuottajan valinta tehdään aina asiakkaan tarpeiden mukaisesti. Hoidollisin perustein voidaan tarvittaessa valita palveluntuottaja myös suorahankintana tämän hankinnan ulkopuolelta.
Toimittajarekisterissä tilaajan kilpailuttama sosiaalinen kuntoutuksen palvelut koskevat sosiaalihuoltolain 17 §:n mukaista sosiaalista kuntoutusta. Työtoiminnan osalta hankinta koskee sosiaalihuoltolain 27 d § ja 27 e § -mukaista työtoimintaa. Iäkkäiden asiakkaiden päivätoiminnan hankittava palvelu on sosiaalihuoltolaki 19 §:n mukaista palvelua.
Soiten kehitysvammaisten asiakkaiden osalta työtoimintaa ja päivätoiminta on lain kehitysvammaisten erityishuollon 2 §:n mukaista palvelua 31.12.2024 saakka. Muu vammaisten asiakkaiden päivätoiminta on vammaispalvelulain 8 §:n ja 8 b §:n mukaista palvelua 31.12.2024 saakka. Tilanne 1.1.2025 alkaen muuttuu uuden vammaispalvelulain myötä siten, että uusien kehitysvammaisten asiakkaiden osalta työtoiminta on uuden vammaispalvelulain 27 §:n mukaista työtoimintaa, ja samoin päivätoiminnan osalta palvelu koskee uuden vammaispalvelulain 25 §:n mukaista kehitysvammaisten asiakkaiden päivätoimintaa. Uusi vammaispalvelulaki koskee uusien vammaispalveluiden asiakkaita lisäksi tarkistuksien jälkeisiä vanhoja asiakkaita, joille tarkistus ei tuota heikennyksiä palveluun. HUOM! Asiakkailla, joilla on jo voimassa oleva päätös, siirtymäaika on 3 vuotta uuden lain mukaisiin palveluihin.
Liitteellä 1 dynaamisen toimittajarekisterin toimintaperiaatteet lisäksi kuvauksia on kilpailutettavista palveluista, mutta tarkemmat kuvaukset palveluista ja niiden vaatimuksista kuvataan sisäisillä tarjouspyynnöillä.,
Niemistö 2024, konetyöurakka
Hankinta koskee Niemistön asuntoalueen yhdyskuntatekniikan rakentamista. Kyseessä on yksikköhintaurakka, louhinta- ja konetyöt kuljetuksineen. Hankinta koskee Niemistön alueen (Auneksentie, Tervaojantie, Nätinpolku, Veitikanpolku ja Pekurinpolku) yhdyskuntatekniikan sekä puistoraittien rakentamista työaluekartan mukaan. Kyseessä on konetyöurakka/yksikköhintaurakka (louhinta- ja konetyöt kuljetuksineen) sisältäen katuleikkaustyöt, louhintatyöt, rakennekerrosten levitys ja muotoilu sekä putkitukseen liittyvät konetyöt.
Äänekosken kaupungin sisäisten muuttojen toteuttaminen
Äänekosken kaupunki pyytää tarjoustanne muuttopalveluista kaupungin sisäisiä muuttoja varten. Muutot koostuvat julkisen sektorin tyypillisistä kohteista, kuten päiväkodeista, kouluista ja toimistoista. Muuttoja on vuosittain keskimäärin 5-10 kappaletta. Muuttojen koko vaihtelee koko rakennuksen tyhjentämisestä yksittäisen toimitilan muuttoon. Muuttopalvelun tehtävät koostuvat mm. seuraavista: - Palvelutarpeen kartoittaminen - Palvelun suunnittelu, aikatauluttaminen ja resursointi - Muuttavan henkilöstön ohjeistaminen yhdessä tilaajan kanssa - Muuttolaatikoiden, rullakoiden ym. toimittaminen - Irtokalusteiden merkitseminen, osiin purkaminen, pakkaaminen ja suojaaminen - Muutettavien elementtien (kalusteet, laitteet yms.) siirto muuttokohteiden välillä - Muutettavien kohteiden pintojen ja kulmien suojaaminen vaurioilta sekä suojausten poisto ja poisvienti - Pienet asennustyöt esim. sermit - Jälkien siivoaminen ja lopputarkastus - Kierrätyspalvelut tarvittaessa - Asennuspalvelut tarvittaessa Pääpaino tilauksissa on muuttolaatikoiden, rullakoiden yms. toimittamisessa, muutettavien elementtien siirrossa kohteiden välillä sekä muutettavien kohteiden pintojen suojauksessa ja suojausten poistossa, mutta tilauksen sisältämät tehtävät vahvistetaan tilauskohtaisesti. Tilaaja ei sitoudu tiettyihin hankintamääriin sopimuskauden aikana. Tilaaja valitsee kaksi (2) puitesopimustoimittajaa. Sopimuskausi on voimassa kaksi (2) vuotta, minkä jälkeen voidaan jatkaa vielä kaksi (2) vuotta (=optiokausi). Hankinnan ennakoitu arvo on laskettu kokonaissummana yhteensä 48kk ajalta (24kk + 24kk). Tilaukset alittavat vuositasolla palveluhankintojen kansallisen kynnysarvon ja tilaaja noudattaa tilausten kohdentamisessa puitesopimustoimittajien välillä vapaavalintaa. Mikäli tilauksen/tilauskokonaisuuden arvo poikkeuksellisesti ylittää palveluhankintojen kansallisen kynnysarvon, noudatetaan palveluntuottajien välillä etusijajärjestystä niin, että tarjouskilpailussa paremmat vertailupisteet saanut tarjoaja on etusijalla. Äänekosken kaupunki pyytää tarjoustanne muuttopalveluista kaupungin sisäisiä muuttoja varten. Muutot koostuvat julkisen sektorin tyypillisistä kohteista, kuten päiväkodeista, kouluista ja toimistoista. Muuttoja on vuosittain keskimäärin 5-10 kappaletta. Muuttojen koko vaihtelee koko rakennuksen tyhjentämisestä yksittäisen toimitilan muuttoon. Muuttopalvelun tehtävät koostuvat mm: - Palvelutarpeen kartoittaminen - Palvelun suunnittelu, aikatauluttaminen ja resursointi - Muuttavan henkilöstön ohjeistaminen yhdessä tilaajan kanssa - Muuttolaatikoiden, rullakoiden ym. toimittaminen - Irtokalusteiden merkitseminen, osiin purkaminen, pakkaaminen ja suojaaminen - Muutettavien elementtien (kalusteet, laitteet yms.) siirto muuttokohteiden välillä - Muutettavien kohteiden pintojen ja kulmien suojaaminen vaurioilta sekä suojausten poisto ja poisvienti - Pienet asennustyöt esim. sermit - Jälkien siivoaminen ja lopputarkastus - Kierrätyspalvelut tarvittaessa - Asennuspalvelut tarvittaessa Tilaaja ei sitoudu tiettyihin hankintamääriin sopimuskauden aikana. Tilaaja valitsee kaksi (2) puitesopimustoimittajaa. Sopimuskausi on voimassa kaksi (2) vuotta, minkä jälkeen voidaan jatkaa vielä kaksi (2) vuotta (=optiokausi).
Nesteenkuljetuskontit vedenjakeluun (15-20 kpl) Pohjois-Karjalan pelastuslaitokselle – Pohjois-Karjalan hyvinvointialue, Siun Sote
Pohjois-Karjalan hyvinvointialue - Siun sote pyytää tarjoustanne nesteenkuljetuskonteista vedenjakeluun (15-20 kpl) Pohjois-Karjalan pelastuslaitokselle sopimuskaudelle 01.08.2024 - 31.7.2028. Arvioitu hankintamäärä on 15-20 nesteenkuljetuskonttia. Lisäksi hankitaan laitesidonnaiset kulutus- ja varaosatarvikkeet koko laitteiston elinkaaren ajaksi. Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Tavaroiden/ laitteiden/ tarvikkeiden tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset. Pohjois-Karjalassa pelastuslaitos sisäisen turvallisuuden viranomaisena turvaa arkea maakunnassa tuottamalla pelastustoimen ja ensihoidon palvelut osana Pohjois-Karjalan hyvinvointialue - Siun sotea.
SIIVOUSPALVELUT TERVEYSTIEN KIINTEISTÖÖN
Pyydämme tarjousta Terveystien kiinteistöön ylläpito- ja perussiivouksesta ajalle 1.9.2024 – 31.12.2026. Irtisanomisaika on 3 kk molemmin puolin. Terveystien kiinteistö osoitteessa Terveystie 1, 67200 Kokkola • Perheiden palveluiden toimisto- ja vastaanottotilat n. 5000 m2 Pyydämme tarjousta Terveystien kiinteistöön ylläpito- ja perussiivouksesta ajalle 1.9.2024 – 31.12.2026. Irtisanomisaika on 3 kk molemmin puolin. Terveystien kiinteistö osoitteessa Terveystie 1, 67200 Kokkola • Perheiden palveluiden toimisto- ja vastaanottotilat n. 5000 m2 Kohteessa voi työskennellä päiväaikaan siivoten yleisiä tiloja sekä toimistotiloja, mutta asiakasvastaanottotilat siivotaan joko ennen klo 8 tai klo 16 jälkeen. Työajan tulee kuitenkin sijoittua klo 5-22 välille. Palvelukuvauksessa on määritelty huonetiloittain vaadittava tilan siivoustaso sekä perussiivoustehtävät. Laatuluokkia (A – E) koskevat määrittelyt on esitetty Puhtauslaatuluokat- asiakirjassa. Kustannusten jakautuminen tilaajan ja tuottajan kesken on kuvattu vastuunjakotaulukossa, joka löytyy palvelunkuvauksesta. Kohteiseen voi käydä tutustumassa tarjouspyyntöaikana sopimalla siitä Kaija Märsyn (5.7. saakka) ja Lauri Tunkkarin (15.7. alkaen) kanssa. Kaija Märsy, puh. 0400145522, kaija.marsy@soite.fi Lauri Tunkkari, puh. 0400145245, lauri.tunkkari@soite.fi