Hankinnassa toteutetaan Kalajoella sijaitsevan vanhan ampumaradan puhdistustyö yksikköhintaisena kokonaisurakkana Osoite: Hiihtomajantie, Kalajoki sijaitseva kiinteistö 208-407-11-26. Kohteessa esiintyy ampumaratatoiminnasta peräisin olevia metalleja. Kohde on kuvattu kunnostussuunnitelmassa (AFRY Finland Oy, RHY:n vanha ampumarata, Kalajoki, Pilaantuneen maaperän kunnostuksen yleissuunnitelma, 8.5.2024). Työntoteutus 2024-2025 Hankintailmoitusta korjattu tilaajan toimesta pima vastaanottomaksujen ja kuljetusmatkojen vertailun selkeyttämiseksi, jotta tarjoajille voidaan olla tasapuolisia vertailussa. Tarjouksen jättämisen määräaikaa jatkettu, sekä töiden aloitus voidaan toteuttaa vasta v. 2025. Kohteessa esiintyy ampumaratatoiminnasta peräisin olevia metalleja. Kohde on kuvattu kunnostussuunnitelmassa (AFRY Finland Oy, RHY:n vanha ampumarata, Kalajoki, Pilaantuneen maaperän kunnostuksen yleissuunnitelma, 8.5.2024). Työselostuksen mukaisesti ampumaradan luotiaseratojen taustavallien kunnostusta massanvaihdolla sekä on site -kunnostusaumojen rakentamista. Tarjouksen tulee sisältää kaikki työhön liittyvät työvaiheet lakien- ja asetusten mukaisesti toteutettuna, pois lukien puusto ja kasvillisuuden poisto jonka tilaaja suorittaa omana työnään. Hankinnassa käytetään referenssejä joihin tarjoajan tulee tutustua
Ilmoitustyyppi: Oikaisuilmoitus
Mobile manipulator
TeeSe Botnia requests tenders concerning a mobile manipulator robot on behalf of Vaasa University of Applied Sciences. TeeSe Botnia requests on behalf of Vaasa University of Applied Sciences for tenders concerning a mobile manipulator robot with the following characteristics: The robot should have built-in capacity (without separate programming required) to move autonomously. The robot should be equipped with comprehensive sensor technology and be able to use certain types of sensor information efficiently to e.g. guide its movements. The mobile robot's charging station must have the possibility of automatic charging, so that fully autonomous working is possible as well. The robot is supposed to use fast network connections (WiFi 2.4GHz, 5G) that guarantee a real-time data transfer. The user should be able to program own applications into the robot and supplement its features with additional functionalities. The robot should have built-in capabilities to perform certain advanced tasks based on high-level programming (hence simple commands to perform complicated activities). It should in addition to this be possible for the user to perform conventional programming to add further capabilities to the robot. A high load-carrying capacity for the mobile robot (over 90 kg) is required, which enables versatile equipment for different purposes.
Valokuvauspalveluiden kilpailutus
Hankinnan kohteena on valokuvauspalvelut. Palveluissa on kyse erilaisten ja eri laajuisten valokuvakokonaisuuksien yhtenäisestä ja tarkoituksenmukaisesta toteuttamisesta Helsingin kaupungin visuaalista ilmettä ja valokuvaohjeistoa noudattaen. Hankinnasta muodostetaan puitejärjestely seuraaville osa-alueille: • Osa-alue 1: Arkkitehtuuri, rakennettu ympäristö ja maisemakuvaus • Osa-alue 2: Viestintä- ja markkinointikuvat sisältäen tapahtumakuvauksen • Osa-alue 3: Kuvauksen projektikokonaisuudet Helsingin kaupungin viestintä pohjautuu kaupunkistrategiaan ja kaupungin brändikonseptiin. Viestinnän kohderyhmänä ovat kaupunkilaiset, kaupungin henkilöstö sekä erilaiset sidosryhmät kotimaassa ja kansainvälisesti. Helsingin kaupunki käyttää viestinnässään eri kohderyhmiä puhuttelevia kanavia ja sisältöjä. Valokuvia käytetään sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä ja markkinoinnissa kuten painotuotteissa, digitaalisilla alustoilla, toimistosovelluksissa, tuotteissa ja ulkoisen mainonnan kanavissa. Kuvaukset toteutetaan Helsingin kaupungin visuaalista ilmettä ja valokuvaohjeistoa sekä kuvauslupasopimuksia noudattaen. Mikäli tilaajalla on käytössään Helsingin visuaalisen ilmeen ohjeistosta poikkeava ohjeisto, tilaaja määrittää toimeksiannossa ohjeiston, jota sovelletaan. Palvelun käyttäjinä on Helsingin kaupungin Kulttuurin ja vapaa-ajan toimiala. Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo 48 kuukauden sopimuskaudella on 200 000 euro. Arvioitu arvo sisältää varsinaisen sopimuskauden kaksi (2 ) vuotta sekä kahden (2) vuoden optiokauden. Tilaaja ei sitoudu mihinkään hankintamääriin. Valokuvauspalveluiden tarkemmat tiedot ja vaatimukset on kuvattu tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä Osa-alue 1: Arkkitehtuuri, rakennettu ympäristö ja maisemakuvaus Tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Osa-alue 2: Viestintä- ja markkinointikuvat sisältäen tapahtumakuvauksen Tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Osa-alue 3: Kuvauksen projektikokonaisuudet Tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.
Vaihtomattopalvelut
Tampereen ev.lut. seurakuntayhtymä pyytää tarjoustanne vaihtomattopalveluista tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Vaihtomattopalveluihin kuuluu puhtaiden mattojen toimitus tilaajan määrittelemiin kohteisiin. Sopimukseen sisältyy tilaajan kanssa sovituin vaihtovälein vaihtomattojen vaihtotyö kuljetuksineen ja käytettyjen mattojen pesetys sekä kuivaus . Tilaajan toimipisteet sijaitsevat Tampereen alueella pois lukien Vatialan kappeli, joka sijaitsee Kangasalan puolella. Kohteita ovat erilaiset kirkkokiinteistöt, hautausmaiden huoltorakennukset, toimintakeskus sekä erilaiset seurakunnalliset tilat. Kilpailutuksella hankitaan vuokrapalveluina yksi (1) vaihtomattotoimittaja. Hankintapäätös on tarkoitus tehdä joulukuussa 2024 ja hankintasopimuksen on tarkoitus astua voimaan 1.1.2025. Tilaajalla ei ole määräostovelvoitetta palveluiden hankintaan. Toimittajalla ei ole yksinmyyntioikeutta. Rinnakkaiset tai vaihtoehtoiset tarjoukset eivät ole sallittuja. Palvelukokonaisuus sisältää mattovuokrauspalvelun. Tarjouspyynnössä ja sen liitteissä mainitut määrät ovat arvioita ja ne perustuvat nykyisiin käyttömääriin. Määrät voivat muuttua(lisääntyä/vähentyä) sopimuskauden aikana sekä mattojen vaihtovälit voivat muuttua. Muutoksiin voivat vaikuttaa kauden toiminta, remontit, toiminnan päättyminen yms. Esimerkiksi Hervannan kirkon toiminta remontin jälkeen toiminta alkaa loppuvuodesta 2025. Muutoksista johtuen toimitukset tulee voida keskeyttää sovituksi ajaksi tai peruuttaa kokonaan korvauksetta. Vaihtomatot jäävät kohteeseen keskeytyksen ajaksi kohteeseen ellei toisin sovita. Tältä ajalta vaihtomatoista ei veloiteta pesetys-/kuljetuskustannuksia. Kaikista muutoksista sovitaan tilaajan kanssa aina erikseen tapauskohtaisesti. Toimittaja tekee yhdessä tilaajan kanssa tarvekartoituksen ja suunnitelman tuotteiden sijoittamisesta sekä vaihtoväleistä. Mattojen vaihtovälit ovat pääasiassa kahden, neljän tai kahdeksan viikon välein tai tarvittaessa harvemmin. Tarkemmat tiedot kohteista löytyvät liitteestä "kohdeluettelo". Hankintaa koskevat sopimusehdot on kuvattu liitteessä "vaihtomattopalveluiden sopimusluonnos". Vaihtomattojen volyymitiedot syksyllä 2024: MATTOKOKO / KPL /VAIHTOVÄLI 85x150 / 24 kpl / 4 viikkoa 85x200 / 2 kpl /4 viikkoa 85x250 / 7 kpl / 4 viikkoa 110x240 / 4 kpl / 4 viikkoa 115x200 / 36 kpl / 4 viikkoa 115x240 /33 kpl / 4 viikkoa 150x250 / 21 kpl / 4 viikkoa 115x200 / 4 kpl / 2 viikkoa 85x150 / 1 kpl / 2 viikkoa 115x200 / 1 kpl / 8 viikkoa Syksyn aikana julkaistaan erilliset tarjouspyynnöt kangaskäsipyyheautomaattien ja pyyherullien vaihtopalvelusta sekä omien sisääntulomattojen ostosta pesupalveluineen.
Suurtehosekvensointijärjestelmän, laitesidonnaisten tarvikkeiden ja kirjastonvalmistusreagenssien hankinta
YLEISTÄ
Tämä tarjouskilpailu on tarkoitettu laitteille, reagensseille ja tarvikkeille, joita tullaan käyttämään HUS Diagnostiikkakeskuksen Genetiikan laboratorion sekvensointitutkimuksissa. Genetiikan laboratorion toimintaa ohjaa SFS-EN ISO 15189:2022 standardi, In vitro -diagnostisia lääkinnällisiä laitteita koskeva asetus EU 2017/746 ja lääkinnällisistä laitteista annettu kansallinen laki (719/2021), ja laboratorion käyttämiä tuotteita on pystyttävä käyttämään näiden vaatimuksien mukaisesti.
Laboratorio valmistautuu ottamaan käyttöön kokogenomisekvensointi (whole genome sequencing, WGS) ja RNA-sekvensointi (RNA-sequencing) -tutkimukset. Hankittavan laitteiston tulee myös soveltua laboratorion jo käyttämissä eksomisekvensointi- (whole exome sequencing, WES) tutkimuksissa valmistettavien WES-kirjastojen sekvensointiin.
Tarjouskilpailu koostuu kolmesta osa-alueesta:
- Osa-alue 1: Sekvenssointijärjestelmä
Ensimmäisessä osa-alueessa (1) pyydetään tarjouksia sekvensointijärjestelmälle, jota käytetään WES-, WGS- ja RNAseq-kirjastojen emäsjärjestyksien luentaan. Sekvensointijärjestelmän on sisällytettävä kaikki sekvensointikirjaston sekvensoinnissa tarvittavat laitteet ja oheislaitteet, emäskutsusignaalien mittaamisessa, käsittelyssä ja muunnossa sekä sekvenssiluvuiksi muunnettujen emäskutsusignaalien laatu-, esikäsittely-, rinnastus-, ilmentymisarvo- ja emäs-, insertio-, deleetio-, kopioluku- sekä rakennemuutoskutsuanalyyseihin tarvittavat ohjelmisto- ja laskentaratkaisut sekä järjestelmän käyttöön tarvittavat laitesidonnaiset tarvikkeet ja reagenssit.
- Osa-alue 2: WGS kirjastonvalmistusreagenssit ja tarvikkeet
Toisessa osa-alueessa (2) pyydetään tarjouksia kirjastonvalmistusreagensseille ja tarvikkeille (kiteille), joilla valmistetaan eristetystä DNA-näytemateriaalista WGS-kirjastot sekvensointia varten.
- Osa-alue 3: RNA kirjastonvalmistusreagenssit ja tarvikkeet
Kolmannessa osassa (3) pyydetään tarjouksia kirjastonvalmistusreagensseille ja tarvikkeille (kiteille), joilla valmistetaan eristetystä RNA-näytemateriaalista RNAseq-kirjastot sekvensointia varten.
Kussakin osassa tulee tarjota kaikki kyseisessä prosessissa tarvittavat laitteet, palvelut, tietojärjestelmät, ja tarvikkeet, pois lukien tertiäärianalyysiohjelmistot. Tilaaja pidättää oikeuden käyttää laboratoriossa jo olevia laitteita tilaamisen sijaan. Toisessa ja kolmannessa osa-alueessa tulee tarjota kaikki kyseisessä prosessissa tarvittavat reagenssit ja tarvikkeet, pois lukien adapterit ja kokoselektio-/puhdistusbeadit , mikäli prosessissa voidaan käyttää laboratoriossa jo käytössä olevia kyseisiä tuotteita (liite 18).
Hankittavan sekvensointijärjestelmän on päivittäistyöskentelyn joustavuuden lisäämiseksi ja mahdollisten käyttökatkojen varalle oltava yhteensopiva tilaajan nykyisen sekvensointilaitekannan kanssa. Tästä syystä hankittavan sekvensointijärjestelmän on sovelluttava Genetiikan laboratoriossa nykyisin käytettävässä eksomisekvensointitutkimuksessa tuottavien ja Illumina NovaSeq 6000 -laitteella sekvensoitavien WES-kirjastojen sekvensointiin (tutkimus kuvattu liitteessä 18). Lisäksi vaatimuksena on, että hankittavalle sekvensointijärjestelmälle tuotetut sekvensointikirjastot on voitava sekvensoida sellaisenaan nykyisin käytössä olevalla sekvensointijärjestelmällä.
Genetiikan laboratorion WES-tutkimuksien näytemäärän arvioidaan nousevan lähitulevaisuudessa 2000 näytteeseen vuodessa. Tilaaja olettaa osan näytteistä siirtyvän tehtäväksi WGS-tutkimuksen kautta. RNA-seq -tutkimukseen oletetaan siirtyvän laboratoriossa tällä hetkellä kohdennettuna toteutettavia tutkimuksia. RNA-seq tutkimuksien vuosittaiseksi näytemääräksi arvioidaan 700 näytettä.
KÄYTTÖTARKOITUS
Tarjottuja laitteita, palveluita, järjestelmiä ja reagensseja tullaan käyttämään ihmisperäisen DNA:n ja RNA:n emäsjärjestyksien määrittämiseen. Ne tulevat osaksi Genetiikan laboratorion genominlaajuisten tutkimusten prosesseja. Näin ollen niiden tulee olla yhteensopivia nykyisten reagenssien ja laitteistojen kanssa. Genetiikan laboratorio pidättää oikeuden arvioida yhteensopivuutta nykyprosessin kanssa. Tuotteiden yhteensovittamisen tulee säilyttää prosessin korkea sekvensointilaatu, noudattaen Genetiikan laboratorion eksomisekvensoinnin laatuvaatimuksia, ja liitteessä 18 "Description of HUSLAB WES process" mainitut ominaisuudet sekä täyttää koekäytölle asetetut vaatimukset (liite 19).
Tarjotun sekvensointijärjestelmän (Osa-alue 1) käyttötarkoitus:
- ihmisperäisestä DNA:sta tai RNA:sta valmistettujen sekvensointikirjastojen sekvensointi
- sekvensointiajossa tuotetun sekvensointitiedon primaari- ja sekundaarianalyysi
Tarjottujen reagenssien (Osa-alue 2) käyttötarkoitus:
- WGS-näytekirjastojen valmistaminen DNA:sta, joka on eristetty kokoverestä, luuytimestä, viljellyistä soluista ja tuoreesta tai tuoreena pakastetusta kudoksesta.
Tarjottujen reagenssien (Osa-alue 3) käyttötarkoitus:
- RNAseq-näytekirjastojen valmistaminen RNA:sta, joka on eristetty kokoverestä, luuytimestä, viljellyistä soluista ja tuoreesta tai tuoreena pakastetusta kudoksesta sisältäen vaiheen, jossa näytteestä poistetaan ribosomaalinen RNA (rRNA) sekä valinnaisesti globiini-RNA (gRNA), Osa-alue 1) Suurtehosekvensointijärjestelmä Osa-alueen hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Laitesopimus (liite 1) on on voimassa, kunnes sopimuksen mukaiset velvoitteet on täytetty.
Tarvikesopimus (liite 2) on voimassa määräaikaisena kaksi (2) vuotta, minkä jälkeen se on voimassa toistaiseksi.
Huoltosopimuksen (liite 3) voimassaolo alkaa, kun sopimus on allekirjoitettu ja laitteiston pääsopimuksen mukainen takuuaika on päättynyt, ellei jompikumpi osapuoli ole päättänyt sopimusta. Huoltosopimus on määräaikaisesti voimassa yhden (1) vuoden kerrallaan. Sopimus uusiutuu itsestään ilman sopijapuolten erillisiä toimia, ellei jompikumpi osapuoli ilmoita kirjallisesti huoltosopimuksen irtisanomisesta., Osa-alue 2) WGS kirjastonvalmistusreagenssit ja tarvikkeet Osa-alueen hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Tarvikesopimus (liite 4) on voimassa määräaikaisena kaksi (2) vuotta, minkä jälkeen se on voimassa toistaiseksi., Osa-alue 3) RNA kirjastonvalmistusreagenssit ja tarvikkeet Osa-alueen hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Tarvikesopimus (liite 4) on voimassa määräaikaisena kaksi (2) vuotta, minkä jälkeen se on voimassa toistaiseksi.,
Bussiliikenteen tarjouskilpailu 60a/2024
Hankinta sisältää kilpailukohteet 296 - 300. Kohteiden liikennöintiin tarvitaan yhteensä 73 linja-autoa. Kilpailukohteiden tarkat tiedot ilmenevät kohdeliitteestä 5., Kohde 296 Ks. liite 5, Kohde 297 Ks. liite 5., Kohde 298 Ks. liite 5., Kohde 299 Ks. liite 5., Kohde 300 Ks. Liite 5,
Suojavaatteet opiskelijoille ja henkilökunnalle
Suojavaatteet opiskelijoille ja henkilökunnalle Tarjouskilpailun kohteena ovat SASKY koulutuskuntayhtymän opiskelijoille ja henkilöstölle kustantamat suojavaatteet.
Hankinta tehdään avointa menettelyä noudattaen, ja se on luonteeltaan puitehankinta. Hankintaan ei sisälly enimmäis- tai
vähimmäisostovelvoitetta.
Hinnoittelulomakkeella (liite 1) ilmoitettuja määriä tullaan käyttämään vain vertailussa. Määrät ovat suuntaa antavia, eivätkä sellaisenaan Saskya sitovia.
Hankinta sisältää opiskelijoille hankittavat suojavaatteet. Saman sopimuksen puitteissa hankitaan myös henkilöstön tarvitsemat
työ/suojavaatteet.
Käytössä oleva suojavaatteet voivat myös vaihtua toimittajan mallistojen muuttuessa, suojavaatteiden laatu ei saa muuttua
malliston muuttuessa.
Sopimus tehdään yhden toimittajan kanssa, varsinainen sopimuskausi 1.1.2025-31.12.2026. Kaikkiin opetuspisteisiin hankittavat
määrät vahvistuvat vuosittain opiskelijavalinnan perusteella. Opetusaloilla tapahtuvat muutokset voivat johtaa lisätilauksiin.
Mahdolliset lainsäädännölliset muutokset voivat vaikuttaa ostomääriin. Vuosittaiset tilausmäärät vaihtelevat riippuen koulutettavien määrästä ja mahdollisista muutoksista koulutusohjelmissa. Nyt kun
opintojen aloittaminen voi tapahtua joustavasti, suojavaatteita tullaan tilaamaan vuoden aikana pienimissäkin erissä, jopa yksittäisiä kappaleita, vaikka pääpaino säilyy edelleen elokuun toimituksissa. Pääosa opiskelijoille tulevista suojavaatteista tilataan 1.vuoden opiskelijoille elokuun alussa lukuvuoden alkaessa. Tilaaja ei sitoudu tarjouspyynnössä ilmoitettuihin määriin.
Sovitukset
Tarjoajan on kyettävä järjestämään sovitustilaisuus kaikissa opetuspisteissä elokuussa lukuvuoden alussa yhdessä
opetuspisteiden kanssa sovittavan aikataulun mukaan ja ottamaan tilaukset vastaan seuraavilla toimipistepaikkakunnilla;
Hämeenkyrö, Ikaalinen, Kokemäki, Mänttä-Vilppula, Parkano, Sastamala ja Tampere.
Sovitustilaisuuksissa on oltava tarjolla riittävä koko- ja mallivalikoima. Tarjotuista malleista tulee olla kaikki koot.
Sovitustilaisuuksia varten opetuspisteissä laaditaan ryhmäkohtaiset nimilistat, joihin tilattavat suojavaatteet merkitään. Nämä listat
on toimitettava kuhunkin opetuspisteeseen laskujen liitteeksi.
Tuotteet tulee toimittajalle viimeistään 1 viikon kuluessa tilauksesta/sovituksesta, sillä opiskelijat tarvitset suojavaatteita heti
opetuksen alettua työsaleissa ja työmailla.
Toimintasuunnitelma
Tarjouspyynnössä kerrottujen tietojen perusteella Tarjoajan tulee esittää sovituksesta/tilauksesta
/toimituksesta toteutussuunnitelma erillisellä liitteellä, joka sisältää suojavaatteiden sovitusten organisoinnin opetuspisteissä,
kuvauksen toimitusten toteutuksesta ja aikataulusta, tilausjärjestelmästä, toimitusvarmuudesta sekä raportoinnista. Raportteihin
on kuuluttava ainakin myyntiraportit kuntayhtymätasolla ja opetuspisteittäin, samoin toimitusaikaraportit. Lisäksi selvitys siitä,
miten muina aikoina voidaan sovitukset järjestää, esim. myymälä SASKY:n toimialueella, postitus, ym.,
IT- ja lääkintälaitetekniikan asiantuntijapalvelujen hankinta
Tällä tarjouspyynnöllä kilpailutetaan IT- ja lääkintälaitetekniikan asiantuntijapalveluja puitejärjestelynä. Kyseessä on Tuomi Logistiikan hallinnoima yhteishankinta, jonka tilaajia Tuomi Logistiikka Oy:n ohella ovat Pirkanmaan hyvinvointialue, TAYS Sydänkeskus Oy, SK Hankintapalvelut Oy ja Fimlab Laboratoriot Oy. Puitejärjestelyyn valitaan osa-aluekohtaisesti 5 kokonaistaloudellisesti hinta-laatu-suhteeltaan edullisinta tarjoajaa.
Hankinta koostuu kahdeksastatoista (18) osa-alueesta. Tarjoaja voi jättää tarjouksen joko yhteen tai useampaan osa-alueeseen. Jokaiseen osa-alueeseen valitaan enimmillään 5 palveluntuottajaa, joiden kanssa tehdään puitejärjestelysopimus. Sama palveluntarjoaja voi tulla valituksi useampaan osa -alueeseen. Hankittavia palveluja voidaan käyttää kaikkiin tilaajien IT- ja lääkintälaitetekniikan tehtäviin ja tarpeisiin.
Hankinnan arvonlisäveroton vuosiarvo on arviolta noin 2 600 000 euroa.
Hankittava palvelu on kuvattu tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Projektinhallinta ja -johtaminen Projektinhallintapalvelut liittyvät asiakkaan eri suuruisten projektien ja hankkeiden hallintaan asiantuntijatöiden muodossa. Projektinhallintapalveluilla tarkoitetaan projektin aikataulujen, resurssien ja budjetoinnin suunnittelua ja toteutuksen ohjauksen vastuullisia tehtäviä sekä projektien tai hankkeiden dokumentoinnin, raportoinnin ja riskienhallinnan tehtäviä.
Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Tietohallintotoimintojen kehittäminen Tietohallintotoimintojen kehittämisen osa-alue sisältää kaksi kokonaisuutta: tietohallinnon sekä ICT ja lääkintälaitetekniikan palvelutuotannon kehittämisen sekä kokonaisarkkitehtuurin kehittämiseen liittyvät konsultointityöt yhteistyössä kuvauksista vastaavien arkkitehtien kanssa.
Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., ICT ja lääkintälaitetekniikan palvelunhallinta ICT ja lääkintälaitetekniikan palvelunhallinnalla tarkoitetaan tietohallinnon sekä ICT ja lääkintälaitetekniikan palvelutuotannon jatkuvan palvelun hallintaa. Osa-alue sisältää mm. tietohallinnon käyttötoiminnot, menetelmät (Governance) ja palveluiden ohjaamisen toimittajahallinnan prosesseja hyödyntämällä.
Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., ICT ja lääkintälaitetekniikan integraatio ICT ja lääkintälaitetekniikan integraatioilla tarkoitetaan teknisiä ratkaisuja tietojärjestelmien ja lääkintälaitteiden (esim. sovellukset, komponentit, laitteet, tietokannat) väliseen tietojen siirtoon ja kommunikoinnin mahdollistamiseksi. Asiantuntija suunnittelee ja toteuttaa tietojärjestelmien välisiä integraatioita toiminta-, sovellus- ja tietoarkkitehtuurin määrittelemillä tavoilla.
Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Sote-arkkitehtuuri Arkkitehdin ja asiantuntijan tehtävät liittyvät organisaatioiden toiminnan prosessien määrittelyyn, suunnitteluun ja kuvaukseen sekä organisaation ydintoiminnan palveluinnovaatioiden määrittelyyn, suunnitteluun ja kehittämiseen. Osa-alueen asiantuntija osallistuu palveluiden, sovellusten ja tiedon integroimiseen läpi organisaation eri osa-alueiden siten, että ne palvelevat ydintoiminnan tarpeita ja tukevat hyvin organisaation tavoitteita ja arkkitehtuuria sekä yleisiä käytäntöjä.
Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Teknologia-arkkitehtuuri: mobiiliratkaisut ja IoT Mobiiliratkaisujen ja IoT:n teknologia-arkkitehtuurin asiantuntijan tehtävät liittyvät teknisten ratkaisujen määrittelyyn, suunnitteluun ja kuvaamiseen siten, että toteutettu kokonaisuus tukee parhaalla mahdollisella tavalla organisaation tavoitteita ja arkkitehtuuria sekä yleisiä käytäntöjä tietoturva- ja tietosuoja huomioiden.
Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Teknologia-arkkitehtuuri: infra Asiantuntija osallistuu organisaation konesaliarkkitehtuurin kehittämissuunnitelmien tekemiseen sekä ohjaa ja tukee sen toteuttamista. Asiantuntija suunnittele ja tukee arkkitehtuurin kehittymistä kokonaisuutena ja varmistaa sen tukevan organisaation tavoitteita sekä ICT ja lääkintälaitetekniikan palvelujen yhteentoimivuuden toteutumista.
Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Lääkintälaitetekniikka Lääkintälaitetekniikan osa-alue sisältää lääkinnällisiin laitteisiin, ohjelmistoihin ja järjestelmiin liittyviä selvitys-, integraatio-, hankinta- ja asiantuntijatöitä.
Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Data ja tietojohtaminen Tietojohtamisen asiantuntijan tehtävät liittyvät ICT ja lääkintälaitetekniikan projekteissa tietotarpeiden ja niihin liittyvän tietoarkkitehtuurin ja tietomallien määrittelyyn, suunnitteluun ja kuvaukseen sekä tiedon raportointiin ja visualisointiin.
Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Tekoäly Tekoälyn asiantuntijan tehtävät liittyvät tarpeiden kartoittamiseen, suunnitteluun ja määrittelyyn sekä tekoälyratkaisujen käyttöönotoissa tukemiseen. Asiantuntija osallistuu ongelmien ratkomiseen sekä tekoälyn hyödyntämisen mahdollisuuksien ja jatkokehitystarpeiden arviointiin.
Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Ohjelmistorobotiikka Ohjelmistorobotiikan asiantuntijan tehtävät liittyvät tarpeiden kartoittamiseen, suunnitteluun ja määrittelyyn sekä automaatioratkaisujen käyttöönotoissa tukemiseen. Asiantuntija osallistuu käytön ongelmien ratkomiseen sekä jatkokehitystarpeiden arviointiin.
Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Digitaalinen turvallisuus: tietosuoja Tietosuojaan sisältyy julkishallinnon sekä sosiaali- ja terveydenhuollon viitekehyksen mukaisesti niin prosesseihin kuin järjestelmiinkin liittyviä arviointi-, auditointi-, suunnittelu- ja kehittämistehtäviä.
Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Digitaalinen turvallisuus: tietoturva Tietoturvaan sisältyy julkishallinnon sekä sosiaali- ja terveydenhuollon viitekehyksen mukaisesti niin prosesseihin kuin järjestelmiinkin liittyviä arviointi-, auditointi-, suunnittelu- ja kehittämistehtäviä.
Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Testaus ja laadunvarmistus Testauksen ja laadunvarmistuksen tehtävät ja projektit kohdistuvat järjestelmien, niiden välisten tietoteknisten yhteyksien ja tietoturvaan liittyvän toiminnallisen ja teknisen laadun varmistamiseen sekä sovellusten ja järjestelmien tekniseen ja toiminnalliseen testaamiseen. Testauksen kohteina voivat olla esimerkiksi saatavuus, kuormituksen kesto, ohjelmointivirheiden löytäminen, tietorakenteet tai vaatimustenmukaisuus.
Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Pilvipalvelut Pilvipalvelut kattavat eri teknologioihin (esimerkiksi AWS, Microsoft, Google, Oracle) kohdistuvia sekä eri elinkaaren vaiheisiin liittyviä asiantuntijatarpeita, painottuen pääosin julkiseen pilveen. Pilvipalvelut voivat liittyä mm. ratkaisun perustamiseen, jatkokehittämiseen tai esimerkiksi nykyisin lokaalisti olevan ratkaisun siirtämiseen pilvipalveluun sekä pilvipalveluun siirrettyyn ratkaisuun liittyviin asiantuntijapalveluihin.
Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Identiteetin- ja pääsynhallinta (IAM) Identiteetin- ja pääsynhallinnan (IAM = Identity and Access Management) asiantuntijan tehtävät liittyvät politiikkojen/periaatteiden suunnitteluun, käyttötapausten kuvaamiseen, prosessien suunnitteluun, järjestelmäintegraatioiden suunnitteluun, teknologiseen kehittämiseen, tunnistautumisratkaisujen kehittämiseen, koulutukseen, ohjeiden laatimiseen, tarkastusten/auditointien tekemiseen ja mittareiden kehittämiseen.
Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Kehittäminen ja konseptointi Kehittäminen ja konseptointi -osa-alueeseen kuuluu tietohallinnon palvelukenttään liittyvien sote-organisaatioiden asiakasprosessien määrittelyä, suunnittelua ja kuvausta sekä organisaation ydintoiminnan palvelurakenteiden vaatimien digitaalisten ratkaisuiden suunnittelua, kehittämistä, konseptointia ja pilotointia sekä joissain määrin myös palvelumuotoilua.
Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1)., Palvelumuotoilu Palvelumuotoilun asiantuntijatehtävät kohdentuvat IT-palveluiden, prosessien sekä sovellusten ja järjestelmien kehittämiseen ja suunnitteluun muotoilun menetelmin. Asiantuntijoiden tehtäviin kuuluu mm. asiakkaan nykytilan ja tarpeiden kartoitus, markkinatutkimus, suunnittelu, pilotointi ja lanseeraus sekä jatkuva kehittäminen palautteen perusteella.
Tarkempi kuvaus hankittavasta palvelusta on liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa (Liite 1).,
Linjastosuunnittelutyökalun kilpailutus
Linjastosuunnittelutyökalun kilpailutus Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymä Y-tunnus 2274586-3 (myöh. HSL, tilaaja, hankintayksikkö) pyytää tarjoustanne tämän tarjouspyynnön mukaiseen linjastosuunnittelutyökaluun.
HSL on hankkimassa linjastosuunnittelun työkalua, jonka avulla käyttäjät voivat nopeasti tuoda kartalle nykyisiä joukkoliikennelinjoja ja näiden aikatauluja sekä suunnitella uusia reittejä ja aikatauluja ja visualisoida linjakarttoja, reittimuutoksia ja erilaisia poikkeusjärjestelyjä. Työkalun tulee pystyä tarjoamaan arvio kartalle tuodun tai piirretyn linjaston kalustomäärästä, ajokilometreistä ja -tunneista, lähtömääristä, matkustajapotentiaalista ja saavutettavuudesta erilaiseen dataan peilaten (esimerkiksi väestötiedot ja -ennusteet sekä kävelyetäisyydet pysäkeille). Tilaajalla tulee olla mahdollisuus ladata työkaluun paikkatietoaineistoja, esimerkiksi csv-, GeoJSON- ja shapefile-formaateissa.
Työkalulla tulee olemaan HSL:ssä arviolta noin 50 käyttäjää, mutta tarjoajan täytyy tarjota rajaton määrä käyttöoikeuksia HSL:n työntekijöille (ml. henkilökohtaiset ja - yhteiskäyttäjätilit) ja tarvittaessa kuntayhteistyössä myös kuntien työntekijöille ja sidosryhmille ilman lisämaksua sopimuskauden ajan. Tämän lisäksi työkalulla laadittuja karttoja voidaan jakaa eteenpäin kirjautumattomille käyttäjille esim. linkin avulla.
Ohjelman tulee olla käytettävissä 1.1.2025 alkaen. Ohjelmassa tulee olla seuraavat ominaisuudet:
• Suunnitteluohjelmalla pystyy
o tarkastelemaan nykyisiä reittejä
o piirtämään uusia reittejä pysäkkeineen nykyiselle katuverkolle tai sen ulkopuolelle
o kopioimaan reittejä kartasta toiseen raahaa ja pudota -periaatteella
o visualisoimaan karttoja linjojen ja pysäkkien ominaisuuksia (viivatyyppi, väri, leveys, pysäkit, pysäkkien nimet jne.) muokaten
• Ohjelmaan pystyy tuomaan olemassa olevaa reitti- ja aikatauludataa GTFS- muodossa
o Tulevaisuudessa valmius NeTex-muotoon
• Tilaajalla tulee olla mahdollisuus ladata tai toimittaa aineistoja seuraavissa formaateissa: csv, GeoJSON ja shapefie.
o Aineistojen lataamisen tulee olla mahdollista kahdella tavalla:
Tilaajalla tulee olla mahdollisuus ladata työkaluun aineistoja työkalun käyttöliittymän kautta
Tilaajalla tulee olla mahdollisuus ladata työkaluun aineistoja automatisoitavin prosessein tilaajan data lakesta tai muusta vastaavasta datavarastosta.
• Ohjelmaan tuotuja aineistoja pystyy visualisoimaan kartalla informatiivisesti
• Ohjelman avulla voi tuottaa helposti saavutettavuusanalyysejä kartalla näkyvästä linjastosta ja/tai pysäkeistä ohjelmaan tuotuun dataan peilaten
• Ohjelma laskee automaattisesti tunnuslukuja linjaston tehokkuudesta ja kaluston käyttöasteesta
• Ohjelmassa luotuja aineistoja voi ladata ohjelmasta paikkatieto- ja taulukkomuodossa sekä kuvana
o Esimerkiksi reitit, pysäkit, vuorovälit, automäärät jne.
• Suunnittelutyökalulla tehtyjä karttoja tulee pystyä jakamaan linkin avulla HSL:n työntekijöiden kesken muokattavaksi ja tarkasteltavaksi sekä yleisölle ja yhteistyötahoille tarkasteltavaksi.
Lisätietoja HSL:stä:
hsl.fi
hsl.fi/hsl/hsl-organisaationa/strategia-2022–2025,
Malmin koulun peruskorjauksen osan E, sähköurakka
Pyydämme kiinteähintaista tarjoustanne Malmin koulun E-osan sähköurakasta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Malmin koulun peruskorjauksen osan E, sähköurakka tarjouspyyntöasiakirjojen mukaan
Malmin koulun E-osan putkiurakka
Pyydämme kiinteähintaista tarjoustanne Malmin koulun putkiurakasta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Malmin koulun peruskorjauksen osan E, putkiurakka tarjouspyyntöasiakirjojen mukaan
Malmin koulun peruskorjauksen osan E, ilmanvaihtourakka
Pyydämme kiinteähintaista tarjoustanne Malmin koulun E-osan ilmanvaihtourakasta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Malmin koulun peruskorjauksen osan E, ilmanvaihtourakka tarjouspyyntöasiakirjojen mukaan
Malmin koulun rakennusurakka
Pyydämme kiinteähintaista tarjoustanne Malmin koulun Rakennusurakasta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Malmin koulun peruskorjauksen osan E, rakennusurakka pääurakkana tarjouspyyntöasiakirjojen mukaan
Asuinkerrostalon linja- ja sähkösaneeraus, Kutojantie 4 Pälkäne
Pälkäneen Asuntotuotanto Oy pyytää tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien urakka-asiakirjojen laajuuden mukaista kokonaisurakkatarjousta linja- ja sähkösaneeraustöistä osoitteessa Kutojantie 4, Pälkäne sijaitsevaan asuinkerrostalokiinteistöön. Urakka-asiakirjoissa on ilmoitettu tarkemmin työsisältö. Päivitetty lisäkirjeen 1, 4.10.2024 mukaisella sisällöllä. Pälkäneen Asuntotuotanto Oy pyytää tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien urakka-asiakirjojen laajuuden mukaista kokonaisurakkatarjousta linja- ja sähkösaneeraustöistä osoitteessa Kutojantie 4, Pälkäne sijaitsevaan asuinkerrostalokiinteistöön. Urakka-asiakirjoissa on ilmoitettu tarkemmin työsisältö. Päivitetty lisäkirjeen 1, 4.10.2024 mukaisella sisällöllä.
Kannuksen jätevedenpuhdistamon SIA-urakka
Urakka sisältää Kannuksen jätevedenpuhdistamon saneerauksen ja laajennuksen SIA-urakan (URAKKA 3) sisältäen sähkö-, instrumentointi- ja automaatiotyöt sekä kaikki töihin liittyvät hankinnat ja toteutussuunnittelun tarjouspyyntöasiakirjojen tarkemmin määrittämässä laajuudessa täysin valmiiksi ja toimintakuntoon saatettuna. Urakka sisältää Kannuksen jätevedenpuhdistamon saneerauksen ja laajennuksen SIA-urakan (URAKKA 3) sisältäen sähkö-, instrumentointi- ja automaatiotyöt sekä kaikki töihin liittyvät hankinnat ja toteutussuunnittelun tarjouspyyntöasiakirjojen tarkemmin määrittämässä laajuudessa täysin valmiiksi ja toimintakuntoon saatettuna.
temperature and humidity chamber with a carbon dioxide feed
South-Eastern Finland University of Applied Sciences (Xamk) is purchasing a temperature and humidity chamber with a carbon dioxide feed system for the studies of the durability properties of concrete. Equipment will be located in Xamk's research laboratory KymiLabs Research Center, address: Salakuljettajantie 4, 48100 Kotka, Finland. A temperature and humidity chamber with a carbon dioxide feed system is needed for the studies of the durability properties of concrete. A CO2 supply system can be a separate system combined with a cabinet and a gas measurement with a sensor takes place from a climate cabinet. For carbon dioxide, a separate regulator is needed to adjust its amount. The need for a control area is 0-8%. The cabinet is aiming for a constant relative humidity of 60% and a constant temperature of +20 degrees Celsius. Objectives of the acquisition We ask for offers for a temperature and humidity chamber with a carbon dioxide feed system, which will be delivered on site ready for use. The content of the procurement 1. A temperature and humidity chamber with carbon dioxide supply system or a similar product, 1 piece - The weight of the device is less than 1000 kg. - The temperature in the chamber can be adjusted between +10 and +30 degrees Celcius. - The desired operating conditions are +20 degrees Celsius and 60% relative humidity, where the device must be able to operate without freezing. - The floor load capacity of the environmental cabinet is suitable for a working load of 200 kg, with a weight distribution of at least three levels. - The material of the levels of the chamber, and the interior surfaces of the chamber, is stainless steel. - The depth or width of the cabinet shelves is at least 600 mm. The offer must include: - Price including delivery, installation ready for use and user training, excluding VAT (including VAT 0%). - Brochure/description of the product offered and its features. Alternatively, a web address where the brochure of the offered product can be found. - Description of product warranty and maintenance. - Delivery time.
Staran talviasfalttityöt ajalla 1.12.2024 – 30.4.2025
Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos Stara pyytää tarjoustanne talviasfalttipäällystystöistä ajalla 1.12.2024 - 30.4.2025 tämän tarjouspyynnön ja liitteenä olevien tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. Hankintayksikkö on Stara. Hankinnassa on kyse rakennusurakasta. Hankinnan kohteena ovat asfalttipäällysteiden kunnossapitoluonteiset paikkaus- ja korjaustyöt sekä rakennuskohteiden välttämättömät päällystystyöt talvikautena. Hankinta toteutetaan yksikköhintaperusteisena kokonaisurakkana ja sitä toteuttamaan valitaan yksi urakoitsija. Hankintailmoitus on lähetetty julkaistavaksi 3.10.2024 Hilma -julkisten hankintojen ilmoituskanavassa ja Tarjouspalvelussa, jonka kautta tarjous tulee myös laatia. Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos (jäljempänä myös Stara, Hankintayksikkö tai Tilaaja), pyytää tarjoustanne talviasfalttipäällystystöistä ajalla 1.12.2024 - 30.4.2025 tämän tarjouspyynnön ja liitteenä olevien tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. Urakka-aika on viisi (5) kuukautta. Hankintayksikkö on Stara. Hankinnasta syntyvä sopimus on Staran kaikkien osastojen käytettävissä, vaikka sen pääasialliset käyttäjät ovat kaupunkitekniikan rakentamisen ja kaupunkitekniikan ylläpidon osastot, joiden tarpeiden mukaan määrätiedot on arvioitu. Hankinnassa on kyse rakennusurakasta. Hankinnan kohteena ovat asfalttipäällysteiden kunnossapitoluonteiset paikkaus- ja korjaustyöt sekä rakennuskohteiden välttämättömät päällystystyöt talvikautena. Hankittavia päällystystöitä tehdään sekä jyrä- että valuasfaltilla koko Helsingin kaupungin alueella. Urakoitsijan suoritusvelvollisuus on esitetty tarjouspyynnön liiteasiakirjoissa. Hankinnan kohteena olevat päällystystyöt sisältävät materiaalin hankinnan, massan valmistuksen ja levitystyön, sekä muut tarvittavat työt työvaiheluettelon mukaisesti. Urakoitsijalle kuuluu myös tarvittavien lupien hakeminen ja liikennejärjestelyt. Tarjoajan tulee antaa tarjouksensa tarjouspyynnön mukaisesta kokonaisuudesta. Hankinta toteutetaan yksikköhintaperusteisena kokonaisurakkana ja sitä toteuttamaan valitaan yksi urakoitsija. Sopimuksen mukaiset työt toteutetaan kohdekohtaisesti tehtyjen tilausten mukaisesti. Maksuperusteena on tarjouksessa annettu yksikköhintaperusteinen työvaiheluettelo. Tarjotut yksikköhinnat ovat kiinteitä koko sopimuskauden, eikä niihin sovelleta indeksitarkistuksia. Sopimus urakan toteuttamisesta tehdään tarjouspyynnön liitteenä 1 toimitetun urakkasopimusmallin mukaisesti. Sopimustoimittajalla ei ole yksinoikeutta tuottaa hankinnan kohteena olevia töitä. Tarjouspyyntöasiakirjoissa esitetyt määrät ovat arvioita tulevista töistä, eikä sopimus muodosta tilaajalle määräostovelvoitetta. Teetettävien töiden määrään vaikuttavat sääolosuhteet ja työkohteiden toteutumisen aikataulut. Lopullisesti toteutuvat työmäärät voivat olla joko pienempiä tai suurempia kuin tarjouspyyntövaiheessa arvioidut, eivätkä määrien muutokset vaikuta yksikköhintoihin (poikkeus YSE 1998 / 45 §).
Loppujätteen siirtokuormakuljetukset 2025
Kymenlaakson Jäte Oy pyytää tarjouksia energiahyödynnettävän loppujätteen siirtokuormakuljetuksista vuodelle 2025. Siirtokuormattavat jäte-erät kuljetetaan hyödynnettäväksi Kotkan Energia Oy:n hyötyvoimalaitokseen Kotkaan (os. Hyötytie 100, 48600 Kotka) Kouvolan Keltakankaan jätekeskuksesta (os. Ekokaari 50 46860 Keltakangas). Loppujätteiden kuljetuspalvelu suoritetaan urakoitsijan hallinnassa olevilla sekalaisen yhdyskuntajätteen ja jätteiden mekaanisessa laitoskäsittelyssä syntyvien polttokelpoisten jakeiden kuljettamiseen soveltuvilla lavoilla tai muulla soveltuvalla kuljetuskalustolla. Kuljetukset on suoritettava täysperävaunukuormina ja urakoitsijan on kuljetettava kerrallaan vähintään noin 120 m3 kuormia. Tarjoajan on ilmoitettava tarjouksen yhteydessä kuorman minimitilavuus. Tilaaja voi halutessaan mitata lavat sopimuskauden aikana. Laskutus perustuu kuutiomäärään, jonka tarjoaja ilmoittaa laskutuksen yhteydessä. Tarjoajan on käytettävä samaa kalustoa sopimuskauden aikana. Kymenlaakson Jäte Oy hoitaa loppujätteen lastauksen odottaessa tai tarvittaessa lavat voi jättää jätekeskukseen lastattavaksi myöhempää kuljetusta varten. Urakoitsijan on sitouduttava suorittamaan vaaditut turvallisuusperehdytykset sekä jätteen lastaus- että vastaanottopäässä. Siirtokuormattavan loppujätteen arvioitu määrä vuonna 2025 on kokonaisuudessaan n. 5000 - 6000 tonnia. Viikoittainen toimitettava kuormamäärä on noin 3-4 kuormaa. Kuljetustilaukset tehdään viimeistään toimituksia edeltävällä viikolla. Kotkan Energian vastaanottoajat ovat arkisin ma-pe klo 07:00-21:00. Keltakankaan jätekeskuksen aukioloajat ovat arkisin ma-pe klo 07:00-18:00. Kymenlaakson Jäte Oy valitsee loppujätteen siirtokuormakuljetusten urakoitsijoiksi yhden sopimuskumppanin, joka antaa vertailuhinnaltaan edullisimman tarjouksen. Sopimus solmitaan yhdeksi vuodeksi. Sopimushinta sidotaan Kuorma-autoliikenteen kustannusindeksiin KALKI 2020=100, täysperävaunuyhdistelmät ja sopimuksen perushintana toimii sopimuksen tekohetkellä viimeisin julkaistu indeksiluku. Sopimushintaa tarkistetaan sopimuskauden aikana erikseen sovittavan rytmin (1-3kk) mukaisesti julkaistavan indeksiluvun perusteella. Hintaa ei tarkisteta, mikäli indeksilukujen muutos on < 2 %. Sopimusehtona käytetään "Julkisten hankintojen yleiset sopimusehdot palveluhankinnoissa JYSE 2014 PALVELUT" - päivitysversiota vuodelta 2017. Sopimusehdot on saatavilla osoitteesta:https://vm.fi/documents/10623/307565/JYSE+palvelut/564be8e8-8ed1-4b44-a206- 701e54f6348e.
HUS 452-2024 Silmätautien instrumentit
HANKINNAN KOHDE
HUS-Yhtymä (jäljempänä "HUS") kilpailuttaa tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti silmäkirurgiassa käytettävät instrumentit (jäljempänä
instrumentit). Selvyyden vuoksi todetaan, että HUS on kilpailuttanut silmäkirurgiassa käytettäviä ns. yleisinstrumentteja, sekä mm. silmäkirurgiassa käytettäviä tarvikkeita aiemmissa kilpailutuksissa.
Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin liitteessä 1 (Tarjouslomake).
Kyseessä on yhteishankinta, jonka osapuolet on kuvattu tarkemmin jäljempänä tässä tarjouspyynnössä. Mukana olevista
osapuolista käytetään tarjouspyynnössä yhdessä nimitystä "Tilaaja".
Tilaaja pyytää tarjouksia hankintailmoituksen sekä tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti silmäkirurgian instrumenttien hankinnasta.
HANKINTAMENETTELY
Hankinta on jaettu seuraaviin tuoteryhmiin:
1. Instrumentit, joita ei pyydetä tuotetestaukseen
2. Instrumentit, jotka pyydetään tuotetestaukseen
Tuoteryhmät on jaettu edelleen positioihin (osa-alueisiin) siten kuin tarjouspyynnön liitteessä 1 (tarjouslomake) on tarkemmin
määritelty.
Osa-alueet muodostuvat lähtökohtaisesti yksittäisestä tuotteesta pois lukien seuraavat positiot, mitkä muodostuvat useammasta tuotteesta:
- 11.1 - 11.4
- 37.1 - 37.9
- 39.1 - 39.4
- 75.1 - 75.6
Tarjousten vertailu ja hankintapäätös tehdään osa-alueittain (positioittain).
Huom. hankintayksikkö pidättää oikeuden vähimmäisvaatimusten täyttymisen tarkastamiseen erikseen pyydettävien tuotenäytteiden perusteella myös tuoteryhmässä 1. Lähtökohtaisesti näiden tuotteiden arvioiminen tapahtuu kuitenkin kirjallisen materiaalin perusteella, ja mahdolliset tuotenäytteet pyydetään tarvittaessa erikseen.
Tilaaja valitsee kaksi (2) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa sopimustoimittajaksi per osa-alue.
Hankinnasta tehtävä sopimus on voimassa määräaikaisena kaksi (2) vuotta, minkä jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.
Sopijapuoli voi kirjallisesti irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen noudattaen kuuden (6) kuukauden irtisanomisaikaa. Ilmoitus irtisanomisesta voidaan tehdä myös ennen määräaikaisen sopimuskauden päättymistä, jolloin sopimuksen voimassaolo päättyy aikaisintaan määräaikaisen sopimuksen päättymispäivään.
Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo on laskettu neljälle (4) vuodelle (Alv 0 %).
Tilaajalla ei ole määräostovelvoitetta (ts. arvio sopimuskauden hankintamääristä ei sido Tilaajaa). Tilausmäärät voivat vaihdella vuosittain. Yksittäiset tilausmäärät saattavat vaihdella yksittäisen instrumentin tilaamisesta kymmenien instrumenttien tilaamiseen. Sopimuksen alkamisajankohta on vuodenvaihde 2024 - 2025.
VALINTAPERUSTEET
HUS valitsee sopimustoimittajat seuraavilla vertailuperusteilla (hinta 80% / laatu 20%):
a) Instrumentin kappalehinta 80 % (pl. positiot 11.1-11.4, 37.1-37.9, 39.1-39.4 ja 75.1-75.6, joissa kappalehinnat lasketaan lisäksi yhteen)
b) Vähimmäisvaatimuksen ylittävä takuu 20 %
Vertailuperusteet on kuvattu tarkemmin kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit".
TILAUKSET JA ETUSIJAJÄRJESTYS
Etusijajärjestys sopimustoimittajien välillä sopimuskaudella määräytyy kunkin osa-alueen tuotteiden
osalta siten, että tuotteet tilataan ensisijaisesti kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen antaneelta toimittajalta.
Sopimustoimittajien edellä määritellyistä etusijajärjestyksistä voidaan kuitenkin yksittäistapauksessa poiketa, mikäli potilaan
yksilölliset lääketieteelliset tarpeet sitä edellyttävät tai mikäli ensisijainen tuote ei tuotetta käyttävän tai tuotteen tilaavan ammattilaisen perusteella sovi käyttötarkoitukseen, johon tuotetta ollaan tilaamassa.
LISÄHANKINTAMAHDOLLISUUDET
Hankinnan kohteeseen voi kuulua vähäisessä määrin myös muita sopimuksen kohteena oleviin tuoteryhmiin kuuluvia tuotteita,
joita ei ole tässä tarjouspyynnössä erikseen mainittu ja jotka tarjoaja on eritellyt tarjouslomakkeen "lisätuotteet"-välilehdellä, ja
joita tilataan muuhun hankinnan kohteena olevaan valikoimaan nähden satunnaisesti. Näitä viralliselta tarjouspyynnöltä puuttuvia ja tarjoajan "lisätuotteet"-välilehdellä eriteltyjä tuotteita voidaan hankkia sopimuskaudella tarvittavien määrien mukaisesti kuitenkin siten, että niiden osuus ko. tarjoajalta tilattavista tuotteista voi olla enintään 10 %.
Selvyyden vuoksi todetaan, että hankintayksiköllä on lisäksi oikeus käyttää hankintalain 41 § mukaista lisähankintamahdollisuutta.
OPTIO (Huolto)
Hankintayksikkö varaa optiona oikeuden huoltaa instrumentteja toimittajan erillisen huoltohinnaston mukaisesti. Tarjoaja ei vaadi instrumenttien huollon yksinoikeutta ja HUSilla on mahdollisuus huollattaa instrumentin myös kolmannella taholla. HUS päättää huolto-option käytöstä tapauskohtaisesti erikseen., Instrumentit, joita ei pyydetä tuotetestaukseen Osa 1: Tuoteryhmä 1. Instrumentit, joita ei pyydetä tuotetestaukseen
Tuoteryhmä on jaettu edelleen positioihin (osa-alueisiin) siten kuin tarjouspyynnön liitteessä 1 (tarjouslomake) on tarkemmin
määritelty.
Osa-alueet muodostuvat lähtökohtaisesti yksittäisestä tuotteesta pois lukien seuraavat positiot, mitkä muodostuvat useammasta tuotteesta:
- 11.1-11.4
- 37.1 - 37.9
- 39.1 - 39.4
- 75.1 - 75.6
Tarjousten vertailu ja hankintapäätös tehdään osa-alueittain (positioittain).
Huom. hankintayksikkö pidättää oikeuden vähimmäisvaatimusten täyttymisen tarkastamiseen erikseen pyydettävien tuotenäytteiden perusteella myös tuoteryhmässä 1. Lähtökohtaisesti näiden tuotteiden arvioiminen tapahtuu kuitenkin kirjallisen materiaalin perusteella, ja mahdolliset tuotenäytteet pyydetään tarvittaessa erikseen.
Tilaaja valitsee kaksi (2) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa sopimustoimittajaksi per osa-alue.
Hankinnasta tehtävä sopimus on voimassa määräaikaisena kaksi (2) vuotta, minkä jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.
Sopijapuoli voi kirjallisesti irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen noudattaen kuuden (6) kuukauden irtisanomisaikaa. Ilmoitus irtisanomisesta voidaan tehdä myös ennen määräaikaisen sopimuskauden päättymistä, jolloin sopimuksen voimassaolo päättyy aikaisintaan määräaikaisen sopimuksen päättymispäivään., Instrumentit, jotka pyydetään tuotetestaukseen Osa 2: Instrumentit, jotka pyydetään tuotetestaukseen
Tuoteryhmä on jaettu edelleen positioihin (osa-alueisiin) siten kuin tarjouspyynnön liitteessä 1 (tarjouslomake) on tarkemmin
määritelty.
Osa-alueet muodostuvat yksittäisestä tuotteesta.
Tarjousten vertailu ja hankintapäätös tehdään osa-alueittain (positioittain).
Tilaaja valitsee kaksi (2) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa sopimustoimittajaksi per osa-alue.
Hankinnasta tehtävä sopimus on voimassa määräaikaisena kaksi (2) vuotta, minkä jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.
Sopijapuoli voi kirjallisesti irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen noudattaen kuuden (6) kuukauden irtisanomisaikaa. Ilmoitus irtisanomisesta voidaan tehdä myös ennen määräaikaisen sopimuskauden päättymistä, jolloin sopimuksen voimassaolo päättyy aikaisintaan määräaikaisen sopimuksen päättymispäivään.,
Endoskooppiset kamerakapselit
Endoskooppiset kamerakapselit Hankinnan kohteena ovat ohutsuolen tutkimiseen tarkoitetut endoskooppiset kapselikamerat sekä niiden käytössä tarvittavien laitteiden käyttöoikeus käyttökorvausperiaatteella sopimuskauden ajaksi HUS-yhtymään sekä Kymenlaakson hyvinvointialueelle ja Päijät-Hämeen hyvinvointialueelle.
Hankinnan kohteeseen sisältyvät tuotteisiin liittyvät laitesidonnaiset kulutustarvikkeet, lisävarusteet ja ohjelmistot. Sopimuskaudella voidaan lisäksi hankkia hankinnan ennakoidun arvon mukaisesti hankinnan kohteeseen liittyviä tuotteita, ohjelmistoja tai lisäarvopalveluita joita ei ole yksilöity tuoteliitteessä (ks. hankintasopimus).
Kyseessä on kokonaishankinta, eli hankintaa ei ole jaettu osiin, koska kyseessä on yksi toimiva kokonaisuus.
Hankinnan tavoite on kuvattu tarjouspyynnön liitteessä 1. "Yleiskuvaus hankinnan kohteesta ja tarkoituksesta".
Sopimuksen kesto on kaksi (2) vuotta määräaikaisena, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana.
Tilaaja valitsee sopimuskumppaniksi yhden (1) sopimustoimittajan.
Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo (alv 0 %) on yhteensä noin 1 300 000 euroa. Kyse on arviosta, eikä hankintayksikkö sitoudu ilmoitettuihin euromääriin ja tarjouspyynnössä ilmoitettuihin, toteutuneisiin kulutusmääriin. Lopulliset tilausmäärät voivat olla ilmoitettua suurempia tai pienempiä.
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,