Tietopyyntö: Ultraäänilaitteiden hankinta palvelusopimusmallilla

Suomi | Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 8.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tietopyyntö: Ultraäänilaitteiden hankinta palvelusopimusmallilla Päijät-Hämeen hyvinvointialue valmistelee ultraäänilaitteiden kilpailutusta 5 -10 vuoden sopimuskaudelle kokonaisvaltaisella palvelumallilla. Hankintaa koskeva tarjouspyyntö on tavoitteena julkaista vuoden 2026 aikana.

Hankintamenettelyn on suunniteltu olevan julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (2016/1397,
"hankintalaki") 32 §:n mukainen avoin menettely vertailuperusteina hinta ja laatu. Tämän tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa kilpailutuksesta kiinnostuneita toimittajia ja lisäksi esitellä hankinnan kohdetta ja sisältöä sekä kuulla toimittajien näkemyksiä valmisteltavaan hankintaan ja kilpailutettavaan kokonaisuuteen liittyen ja pyrkiä saamaan kattavasti tietoa hankinnan toteutumiseen liittyvistä vaatimuksista, jotta tarjouskilpailu voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla sekä reilusti.,

Ilmoitusnumero 2025-033688
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet (33100000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1C6
Osoitetiedot Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Keskussairaalankatu 7 15850 Lahti FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Markkinakartoitus ja tietopyyntö: betonikaivojen korjaukset Imatralla 2026

Suomi | Imatran kaupunki
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 8.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Markkinakartoitus ja tietopyyntö: betonikaivojen korjaukset Imatralla 2026 Tämä markkinakartoitus ja tietopyyntö on kutsu toimittajille esitellä ratkaisujaan vesihuoltoverkoston vanhojen betonikaivojen korjauksista ja uudelleen pinnoituksista kaivamattomilla menetelmillä.

Toimittaja vastaa tietopyyntöön lataamalla esitteen tarjoamastaan palvelusta tietopyynnön kohtaan muut ehdot. Tämän jälkeen
Tilaaja sopii erikseen esittelyt valitsemiensa toimittajien kanssa. Kaikki tiedot käsitellään luottamuksellisina. Tietopyynnön vastaukset eivät sido toimittajaa, eikä tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ole esteenä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumiseen. Tietopyyntö ei myöskään velvoita tilaajaa käynnistämään tarjouskilpailua.,

Ilmoitusnumero 2025-033668
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Vesihuolto ja siihen liittyvät palvelut (65100000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1C5
Osoitetiedot Imatran kaupunki
Virastokatu 2 55100 Imatra FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tietopyyntö / Lajittelu- ja kierrätyskeskuksen konetyöt, Metsäsairila Oy

Suomi | Sansia Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 8.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tietopyyntö / Lajittelu- ja kierrätyskeskuksen konetyöt, Metsäsairila Oy Sansia Oy ja Metsäsairila Oy valmistelevat hankintaa, jonka kohteena on Metsäsairila Oy:n lajittelu- ja kierrätyskeskuksen alueella (os. Kiertotaloudenkatu 18, 50800 Mikkeli) tehtävät konetyöt. Konetyö sisältää kuorman lastausta, lumen aurausta, lumen siirtoa, liukkauden torjuntaa, hiekoitushiekan poistamista ja erikseen tilattavia töitä.

Hankinnasta järjestetään markkinavuoropuhelutilaisuus Teamsilla keskiviikkona 19.11.2025 klo 10.00, jossa tilaaja esittelee hankinnan sisällön. Tilaisuudessa on mahdollisuus esittää kysymyksiä ja tuoda esille omia näkemyksiään hankinnan järjestämisestä.

Mikäli olette kiinnostuneita kuulemaan ja keskustelemaan hankinnasta, pyydämme ilmoittautumaan Sansia Oy:n hankinta-asiantuntija Anu Viitalalle sähköpostitse osoitteeseen anu.viitala@sansia.fi 19.11.2025 klo 9.00 mennessä. Kutsu Teamsissa järjestettävään markkinavuoropuheluun lähetetään ilmoittautuneille määräajan päätyttyä.

Tämä ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö, vaan tietopyyntö mahdollisille tarjoajille. Tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa markkinoita ja kerätä tietoa sekä toimittajien kommentteja, jotta mahdollinen tuleva tarjouskilpailu voitaisiin toteuttaa tarkoituksenmukaisella tavalla. Tietopyynnöllä ei pyydetä, eikä siihen anneta, tarjouksia. Tarjouspalvelun kautta hankintayksikölle esitettyihin kommentteihin ja lisäkysymyksiin ei vastata.

Tämä tietopyyntö ei velvoita hankintayksikköä suorittamaan varsinaista hankintaa. Hankintayksikkö ei ole velvollinen ottamaan huomioon markkinavuoropuhelussa esille tulleita näkemyksiä tarjouskilpailun laadinnassa.

Markkinavuoropuheluun osallistuminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä myöskään ole edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Vuoropuheluun osallistuminen tai osallistumatta jättäminen ei vaikuta Toimittajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa. Markkinavuoropuheluun osallistuneille ei makseta korvausta vuoropuheluun osallistumisesta.,

Ilmoitusnumero 2025-033659
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Jätteisiin liittyvät palvelut (90500000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1DA
Osoitetiedot Sansia Oy
Puutarhakatu 6 70300 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Irtokalusteiden kunnostaminen, Iisalmen Kulttuurikeskuksen peruskorjaus- ja uudistamishanke

Suomi | Iisalmen kaupunki
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 8.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Irtokalusteiden kunnostaminen, Iisalmen Kulttuurikeskuksen peruskorjaus- ja uudistamishanke Tavoitteena on kartoittaa näkemyksiä ja ratkaisuja irtokaluisteiden kunnostamisen kilpailuttamisesta.

Markkinavuoropuhelun aloitustilaisuus järjestetään 28.11.2025 Teams -sovelluksen kautta.

Markkinavuoropuhelun kohteena on irtokaluisteiden kunnostamisen hankinta Iisalmen Kulttuurikeskuksen peruskorjaus ja uudistaminen hankkeeseen.

Iisalmen kulttuurikeskus on vuonna 1989 valmistunut arkkitehtonisesti merkittävä rakennus, joka sijaitsee valtakunnallisesti arvokkaassa rakennetussa kulttuuriympäristössä (RKY) Kirkkopuiston laidalla.

Hankinnan alustava sisältö:
-210 kpl Kari 1 P.O. Korhonen tuoli
-15 kpl Kari Lastentuoli P.O. Korhonen
-4 kpl Kukkapuro Plaano nojatuoli

Tilaisuus järjestetään etäyhteydellä, johon toimitetaan osallistumislinkki ilmoittautuneille.

Ilmoittautuminen tämän HILMA -ilmoituksen kautta.

Ohjelma:
klo 12.00 Aloitus ja hankinnan esittely, jonka jälkeen kysymykset ja kommentit

Tämä ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö, vaan kutsu markkinavuoropuheluun. Markkinavuoropuhelun tarkoituksena on esitellä hanketta ja kartoittaa markkinoita sekä saada tietoa, jotta hankinta voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti. Osallistuminen ei sido palveluntuottajaa osallistumaan tarjouskilpailuun eikä ole myöskään sen edellytys. Kaikki markkinavuoropuhelun aikana esitetyt suunnitteilla olevaa hankintaa koskevat tiedot ja vaatimukset ovat vielä alustavia ja ne voivat muuttua. Hankintayksikkö ei maksa palkkioita markkinavuoropuheluun osallistumisesta.,

Ilmoitusnumero 2025-033646
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Korjaus- ja huoltopalvelut (50000000), Huonekalujen korjaus ja huolto (50850000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1DB
Osoitetiedot Iisalmen kaupunki
Pohjolankatu 14 74100 Iisalmi FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tietopyyntö: Pesulakoneet 2026-2029 (2029-2030), Joensuun Ellin Kodit Oy

Suomi | Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 8.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tietopyyntö: Pesulakoneet 2026-2029 (2029-2030), Joensuun Ellin Kodit Oy Pohjois-Karjalan hankintatoimi valmistelee Joensuun Ellin Kodit Oy:n pesulakoneiden kilpailutusta sopimuskaudelle 1.2.2026-31.1.2029 (1.2.2029-31.1.2030).

Hankinta koskee pesulakoneita ja niiden asennuksia sopimuskauden aikana. Tarkempi tuotelistaus tietopyynnön liitteenä.

Liitteenä olevassa tarjouspyyntöluonnoksessa olevat tekstit voivat muuttua varsinaisessa tarjouspyynnössä. Kaikki päivämäärät tarjouspyyntöluonnoksessa ovat alustavia.

Tällä tietopyynnöllä pyydetään ja toivotaan toimittajilta kommentteja ja/tai huomioita tietopyynnön liitteenä olevaan tarjouspyyntöluonnokseen, sekä muutenkin hankintaan liittyen. Lisäksi pyydetään vastaamaan tietopyynnön Hankinnan kohteen kriteerit -kohdassa (Hankinnan kohteen tietojen syöttö) esitettyihin kysymyksiin.

Vastauksia ja kommentteja voitte esittää määräaikaan mennessä Tarjouspalvelu.fi -portaalin välityksellä vastaamalla esitettyihin kysymyksiin kohdassa "Hankinnan kohteen tietojen syöttö".

Vastaukset ja kommentit voi jättää myös lataamalla liitteen kohdassa "Tietopyynnön vastauksen lähetys". Tietopyyntövastaus tulee myös lähettää Lähetä-painikkeesta, jotta annetut vastaukset ja ladatut liitteet tulevat hankintayksikölle.

Kommentteja, vastauksia ja kysymyksiä voi esittää myös tietopyynnön "Kysymykset ja vastaukset" -kohdan kautta (14.11.2025 klo 11:55 mennessä). Tietopyyntöön esitettyihin kysymyksiin ei vastata.,

Ilmoitusnumero 2025-033647
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tekstiili-, vaatetus- ja nahkateollisuuden koneet (42700000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1DC
Osoitetiedot Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Torikatu 19 A 80100 Joensuu FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Työturvallisuusjärjestelmän hankinta

Suomi | Vantaan kaupunki
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 7.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Työturvallisuusjärjestelmän hankinta Tietopyynnön kohde on kuvattu liitteessä 1 Tietopyyntö - Työturvallisuusjärjestelmän hankinta.

Tämä ei ole hankintailmoitus, tarjouspyyntö tai kutsu neuvottelumenettelyyn, eikä asiakirjan julkaisemisella aloiteta
tarjouskilpailua. Tämä on markkinakartoitus ja tietopyyntö potentiaalisille toimittajille.

Vantaan kaupunki noudattaa hankinnoissaan julkisista hankinnoista annettua lainsäädäntöä. Kaupungin hankintoihin sovelletaan lisäksi julkisen hallinnon IT-hankintojen sopimusehtoja (JIT 2025). Päätökset mahdollisesta hankintatavasta, aikataulusta ja mahdollisen tarjouspyynnön sisällöstä tehdään tämän markkinakartoituksen jälkeen.

Tietopyyntöön vastaaminen ei ole edellytys mahdolliseen myöhempään kilpailutukseen osallistumiselle, eikä tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen vaikuta tarjoajan asemaan mahdollisessa tarjouskilpailussa.

Tietopyyntö ei velvoita hankintayksikköä toteuttamaan hankintaa ja kaupunki voi jättää tarjouskilpailun kokonaan toteuttamatta.

Vantaan kaupunki varaa mahdollisuuden kutsua joitakin toimittajia suulliseen markkinavuoropuheluun. Markkinavuoropuheluun haluavia toimittajia pyydetään lähettämään vastaus tähän tietopyyntöön ja toimittamaan tietopyynnössä pyydetyt selvitykset ja alustava näkemys tietopyynnön kohteena olevasta kokonaisratkaisusta,
sekä ilmoittamaan halukkuudesta osallistua markkinavuoropuheluun sähköpostiosoitteisiin sanna-kaisa.sutinen@vantaa.fi ja selina.bakir@vantaa.fi.

Tietopyynnön kysymykset on esitetty liitteessä 1.

Toimittajakohtaiset markkinavuoropuhelut pyritään järjestämään viikkojen 48-50 välisenä aikana Teamsin välityksellä.
Hankintayksikön edustaja sopii kunkin toimittajan kanssa markkinavuoropuhelun tarkan ajankohdan erikseen. Markkinavuoropuhelukutsussa esitetään tilaisuuden agenda.

Hankintayksikkö ei vastaa tietopyyntöä koskeviin tiedusteluihin. Mahdollisiin kysymyksiin hankintayksikkö vastaa
markkinavuoropuheluissa.

Tietopyyntöön vastanneille tai suullisiin markkinavuoropuheluihin osallistuville ei makseta korvausta.,

Ilmoitusnumero 2025-033578
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Vantaan kaupunki
PL 1100 01030 Vantaan kaupunki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tietopyyntö: Sotaveteraanien sähköiset lounassetelit

Suomi | Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 7.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tietopyyntö: Sotaveteraanien sähköiset lounassetelit TÄMÄ EI OLE HANKINTAILMOITUS, EIKÄ TARJOUSPYYNTÖ, VAAN TIETOPYYNTÖ MAHDOLLISILLE PALVELUNTARJOAJILLE.
Varsinais-Suomen hyvinvointialue suunnittelee sotaveteraanien sähköisten lounasseteleiden kilpailutusta. Sopimuksen suunniteltu aloitusajankohta on alkuvuonna 2026. Tietopyynnön tarkoituksena on saada lisätietoa tulevan kilpailutuksen tarjouspyynnön valmistelua varten potentiaalisilta tarjoajilta.

Aika 12.11.2025 klo 9.00-10.30
Paikka: Etätapaaminen Microsoft Teamsin välityksellä

Lähetämme erillisen Microsoft Teams -kutsun markkinavuoropuheluun ilmoittautuneille.
Ilmoittautumisen yhteydessä tulee jättää mahdolliset hankintaa koskevat etukäteiskysymykset ja kommentit, joihin pyritään
vastaamaan markkinavuoropuhelussa tai kirjallisesti markkinavuoropuhelun jälkeen.

Pyydämme toimittamaan ilmoittautumiset tähän markkinavuoropuheluun, sekä mahdolliset etukäteiskysymykset osoitteeseen markus.pitkanen@varha.fi maanantaihin 10.11.2025 klo 22 mennessä.

Ohjelma:
- Tervetuloa
- Hankinnan esittely
- Tilaajan tarpeet
- Keskustelua ja kysymyksiä

Tähän tietopyyntöön ei pyydetä, eikä anneta tarjouksia. Tietopyynnön tarkoituksena on saada lisätietoa tulevan kilpailutuksen tarjouspyynnön valmistelua varten sekä kartoittaa potentiaalisia tarjoajia.

Tietopyyntö ei velvoita hankintayksikköä suorittamaan varsinaista hankintaa tai toteuttamaan sitä tietopyynnössä kuvatulla tavalla. Hankintayksikkö ei ole velvollinen ottamaan huomioon tietopyyntöön saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa.

Tietopyyntöön vastaaminen ei sido palveluntarjoajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä ole edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen eivät vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa.

Tietopyyntöön vastaamisesta ei makseta korvausta. Saatuja vastauksia käsitellään luottamuksellisesti.,

Ilmoitusnumero 2025-033574
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lounassetelit (30199770)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi
Osoitetiedot Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Kiinamyllynkatu 4-8 20520 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tietopyyntö – Siirtotilat, Pohjois-Karjalan hyvinvointialue

Suomi | Sansia Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 7.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tietopyyntö - Siirtotilat, Pohjois-Karjalan hyvinvointialue Tämä ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö, vaan tietopyyntö mahdollisille tarjoajille. Tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa markkinoita ja kerätä tietoa sekä toimittajien kommentteja, jotta mahdollinen tuleva tarjouskilpailu voitaisiin toteuttaa tarkoituksenmukaisella tavalla. Tietopyynnöllä ei pyydetä, eikä siihen anneta, tarjouksia.

Hankintayksikölle esitettyihin kommentteihin ja lisäkysymyksiin ei vastata. Tietopyyntö ei velvoita hankintayksikköä suorittamaan varsinaista hankintaa tai toteuttamaan hankintaa tietopyynnössä kuvatulla tavalla. Hankintayksikkö ei ole velvollinen ottamaan huomioon tietopyyntöön saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa.

Tietopyyntöön vastanneille ei makseta korvausta tietopyyntöön vastaamisesta tai mahdolliseen markkinavuoropuhelutilaisuuteen osallistumisesta. Tietopyyntöön vastaaminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä myöskään ole edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa.

HANKINNAN KUVAUS

Hankinnan kohteena on tilaajan tarpeisiin sopivat siirtotilat/elementtiratkaisut. Siirtotilat tulevat korvaamaan olemassa olevia sote-tiloja.
Siirtotilat vuokrataan 3-10 vuoden sopimuksilla eri puolille Pohjois-Karjalan maakuntaa.

Vuokrattavien siirtotilojen pitää soveltua vastaanottohuoneiksi, toimisto- ja taustatyötiloiksi sisältäen yleiset tilat, odotustilat, sosiaalitilat ja wc:t.
Siirtotilojen on oltava esteettömät ja yhdessä tasossa.

Siirtotilojen huoneistoala arviolta 300-1500 m2. Vuokrataan kokonaispalveluna eli toimittaja vastaa suunnittelusta, toteutuksesta, maanrakennuksesta ja pohjatöistä.,

Ilmoitusnumero 2025-033565
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Elementtirakennukset (44211000), Rakenne-elementtien kokoaminen ja pystytys (45223800)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1DC
Osoitetiedot Sansia Oy
Puutarhakatu 6 70300 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tietopyyntö mediaseurantapalveluista

Suomi | Helsingin seurakuntayhtymä
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 7.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tietopyyntö mediaseurantapalveluista Valmistelemme kilpailutus mediaseurantapalveluista. Tähän mennessä tarve on ollut Suomessa ilmestyvien aikakauslehtien, pääkaupunkiseudulle relevanttien uutismedioiden ja sähköisten viestimien verkkoversioiden mediaseuranta sekä julkisten / avointen sosiaalisen median tilien seuranta. Haluamme kartoittaa mediaseurantapalveluiden markkinoita ja alalla toimivien yritysten näkemyksiä kilpailutuksessa huomioitaviin asioihin liittyen. Markkinavuoropuheluun liittyvät kysymykset ovat tämän tietopyynnön liitteenä.,

Ilmoitusnumero 2025-033563
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000), Liike-elämän palvelut: laki, markkinointi, neuvonta, työhönotto, painatus ja turvallisuus (79000000), Markkina- ja taloustutkimuspalvelut; mielipidetutkimukset ja tilastot (79300000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi
Osoitetiedot Helsingin seurakuntayhtymä
Kolmas linja 22 B 00530 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Markkinavuoropuhelu: Seka- ja biojätteiden keräys ja kuljetus

Suomi | Lounais-Suomen Jätehuolto Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 7.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Markkinavuoropuhelu: Seka- ja biojätteiden keräys ja kuljetus Lounais-Suomen Jätehuolto (LSJH) kutsuu kuljetusliikkeitä osallistumaan markkinavuoropuheluun, joka järjestetään Microsoft Teams –etätilaisuutena 19.11.2025 klo 14.00-16.00.

Markkinavuoropuhelussa esitellään lähikuukausina kilpailutukseen tulevia seka- ja biojätteen keräys- ja kuljetusurakoita.

Sekajätteen keräys- ja kuljetusurakat sijoittuvat seuraavien kuntien alueille: Masku, Mynämäki, Naantali, Nousiainen, Raisio, Rusko. Urakoissa tyhjennetään pyörällisiä astioita.

Biojätteen keräys- ja kuljetusurakat sijoittuvat mm. seuraavien kuntien alueille:
Kemiönsaari, Paimio, Salo, Sauvo, Kaarina, Lieto, Turku, Parainen, Aura, Marttila, Pöytyä. Urakoissa tyhjennetään pyörällisiä ja nosturilla tyhjennettäviä astioita.

Haluamme kuulla kuljetusliikkeiden näkemyksiä tuleviin kilpailutuksiin.

Markkinavuoropuhelussa tavoitteena on kartoittaa markkinoita, keskustella hankinnan pääkohdista sekä etsiä hyviä käytänteitä hankintaan liittyen.

Markkinavuoropuheluun voi ilmoittautua 19.11.2025 klo 9.00 asti tällä lomakkeella:

https://www.lyyti.in/Markkinavuoropuhelu_2956

Markkinavuoropuhelussa näytetty diaesitys lähetetään osallistujille tilaisuuden jälkeen ja sitä on mahdollista kommentoida 26.11.2025 asti.

Huom! Tämä ei ole hankintailmoitus tai tarjouspyyntö.

Markkinavuoropuheluihin osallistumisesta ei makseta korvausta, eikä myöhemmin julkaistavaan kilpailutukseen osallistuminen edellytä markkinavuoropuheluun osallistumista. Hankintayksikön markkinavuoropuhelussa esitetyt asiat ovat alustavia ajatuksia. Hankintayksikkö ei ole velvollinen toteuttamaan hankintaa markkinavuoropuhelussa esitetysti tai markkinavuoropuhelussa esille nousseiden asioiden mukaisesti.,

Ilmoitusnumero 2025-033420
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Jätteiden keruupalvelut (90511000), Jätteiden kuljetuspalvelut (90512000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Lounais-Suomen Jätehuolto Oy
Lemminkäisenkatu 50 20520 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

KUTSU MARKKINAKARTOITUKSEEN / Esteettömyyskartoitukset

Suomi | Rovaniemen kaupunki
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 6.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

KUTSU MARKKINAKARTOITUKSEEN / Esteettömyyskartoitukset Rovaniemen kaupunki suunnittelee puitejärjestelyn kilpailuttamista esteettömyyskartoitusten asiantuntijapalveluista. Kohteet, joihin esteettömyyskartoituksia tilattaisiin, sijaitsevat kaikki Rovaniemen alueella. Esteettömyyskartoitusten avulla on tavoitteena edistää kaupungin tilojen ja alueiden liikkumis-, näkemis-, kuulemis- ja kognitiivisen ympäristön esteettömyyttä sekä varmistaa yhdenvertaiset tilojen käyttömahdollisuudet julkisten tilojen käyttäjille sekä kaupungin työntekijöille (henkilökunnan tilat).

Kartoitettavien kohteiden määrä vaihtelee vuosittain. Sitoumukseton arvio määrästä on yhdestä neljään (1-4) toimeksiantoa vuodessa. Toimeksiannoista ja niiden aikataulusta sovittaisiin aina erikseen Rovaniemen kaupungin Tilapalvelukeskuksen ja toimittajan kesken.

Esteettömyyskartoituksiin sisältyvät alustavasti mm. seuraavat palvelut:
- Esteettömyyskartoitusten toteuttaminen sovituissa kohteissa (sisältäen pääsääntöisesti lähtötilanteen ja seurantavaiheen kartoituskäynnit kohteen laadusta riippuen).
- Mahdolliset rakennuslupaan liittyvät tehtävät ja hankkeen aikainen muu konsultointi esteettömyyteen liittyvissä kysymyksissä.
- Mahdollisten käyttäjäkyselyiden toteuttaminen.
- Esteettömyysraporttien laatiminen sisältäen havainnot, analyysin ja konkreettiset toimenpide-ehdotukset.
- Tarvittaessa käyttäjätestaukset ja asiantuntijalausunnot.
- Osallistuminen aiheeseen liittyviin tilaisuuksiin (mm. lopputarkastus- ja esittelytilaisuudet).

Tavoitteena on, että puitejärjestely tulisi voimaan vuoden 2026 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana. Puitesopimuksen kesto on alustavasti kaksi (2) vuotta, minkä jälkeen sopimuskautta olisi mahdollista jatkaa kahden (2) vuoden mittaisella optiokaudella. Veloitusperusteena olisi laskutettava työ.

YLEISTÄ

Huomioittehan, että kyseessä on kutsu markkinakartoitukseen (jäljempänä ilmoitus), eikä tällä ilmoituksella pyydetä vielä tarjouksia.

Markkinakartoitukseen osallistuminen ei sido hankinnasta kiinnostunutta, potentiaalista tarjoajaa myöhemmin mahdollisesti toteutettavaan tarjouskilpailuun osallistumiseen. Markkinakartoitusilmoitus ei myöskään velvoita hankintayksikköä toteuttamaan varsinaista hankintamenettelyä. Kaikki tässä ilmoituksessa esitetyt tiedot ovat alustavia ja suuntaa-antavia ennakkotietoja, ja saattavat muuttua valmistelun edetessä.

Hansel Oy toimii kilpailutuksessa konsultatiivisessa roolissa.

ILMOITTAUTUMINEN

Kilpailutuksesta kiinnostuneita yrityksiä/organisaatioita pyydetään ilmoittamaan yhteystietonsa (eli yrityksen/organisaation nimi ja y-tunnus, yhteyshenkilön nimi ja yhteyshenkilön sähköpostiosoite) pe 21.11.2025 kello 16:00 mennessä sähköpostitse osoitteeseen kilpailutus@hansel.fi ja otsikoimaan sähköpostiviestin "Rovaniemi: Esteettömyyskartoitukset - ilmoittautuminen".

MARKKINAKARTOITUS

Tällä ilmoituksella hankintayksikkö kutsuu hankinnasta kiinnostuneita yrityksiä/organisaatioita ilmoittautumaan hankinnan valmistelun osana toteutettavaan markkinakartoitukseen. Markkinakartoitus voi koostua esimerkiksi vastaamisesta hankintayksikön esittämiin kirjallisiin kysymyksiin sekä alustavan tarjouspyyntömateriaalin kirjallisesta kommentoinnista ennen tarjouspyynnön julkaisua. Markkinakartoitukseen osallistumisesta ei makseta korvausta.,

Ilmoitusnumero 2025-033449
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Arkkitehti-, insinööri- ja suunnittelupalvelut (71240000), Rakennuksia koskevat konsulttipalvelut (71315200), Asiantuntijalausuntopalvelut (71319000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1D7
Osoitetiedot Rovaniemen kaupunki
PL 8216 96101 Rovaniemi FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tietopyyntö: Merikuljetukset

Suomi | Senaatti-kiinteistöt
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 6.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tietopyyntö: Merikuljetukset Senaatti-kiinteistöt toteuttaa hankinnan Puolustuskiinteistöjen toimeksiannosta. Senaatti-kiinteistöt vastaa hankintaprosessin käytännön toteutuksesta. Hankintapäätöksen sekä sopimukset tekee Puolustuskiinteistöt.

Tämä ilmoitus ei ole ennakkoilmoitus, hankintailmoitus tai tarjouspyyntö vaan lain julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista 65§:n tarkoittama tietopyyntö.

Tämän tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa alustavasti markkinoilla toimivien palveluntuottajien kykyä ja kiinnostusta toteuttaa tässä tietopyynnössä tarkemmin esitettyä palvelua.

Tietopyyntö ja siihen annetut vastaukset eivät sido kumpaakaan osapuolta. Hankintayksikkö ei sitoudu toteuttamaan hankintaa tietopyynnön perusteella, eivätkä tietopyynnössä esitetyt kuvaukset tai määritykset sido tilaajaa.

Tietopyyntöön vastaamisessa tai markkinavuoropuheluun osallistumisessa ei ole kyse sellaisesta hankinnan valmisteluun osallistumisesta, joka voisi johtaa siihen, ettei tarjouskilpailuun voisi osallistua (ks. Laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista 66 §).Tietopyyntö on lähetetty julkaistavaksi HILMA – palveluun osoitteessa www.hankintailmoitukset.fi Toivomme vastauksianne ja näkemyksiänne hyvän tarjouskilpailun valmistelun tueksi.

Yrityksillä ei ole oikeutta vaatia korvausta tietopyyntöön vastaamisesta.

Tällä tietopyynnöllä on tarkoitus kartoittaa vesikuljetuksia hoitavia palveluntuottajia Suomenlahden saariston ja Saaristomeren saariston alueella.

Kuljetustarpeet liittyvät henkilö-, tavara-, huolto- ja kalustokuljetuksiin, jotka sisältävät myös raskaankaluston kuljetukset.
Kuljetustarve on ympärivuotista ja ympärivuorokautista.
Kuljetustarve on keikkaluontoista.

Hankinta on jaettu useampaan osa-alueeseen. Osa-alueiden tarkemmat tiedot löytyvät "Hankinnan kohteen kuvaus" -liitteestä.
Kaikille osa-alueille haetaan yhtä palveluntuottajaa.

Kuljetuskaluston tulee tarvittaessa pystyä kiinnittymään/purkamaan ja lastaamaan ramppipaikalle tai luonnonsatamaan, pääosassa saaristoa on laiturit.

Pyydämme toimittajia kommentoimaan alustavaa puitesopimus-mallia ja hankinnan kohteen kuvaus -liitettä sekä vastaamaan asetettuihin kysymyksiin.,

Ilmoitusnumero 2025-033426
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lauttakuljetukset (60610000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1C7 FI1B1 FI1C1
Osoitetiedot Senaatti-kiinteistöt
Lintulahdenkatu 5 A, PL 237 00531 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

TIETOPYYNTÖ / Muuttopalvelut

Suomi | Sansia Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 6.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

TIETOPYYNTÖ / Muuttopalvelut Tämä ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö, vaan tietopyyntö mahdollisille tarjoajille. Tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa markkinoita ja kerätä tietoa sekä toimittajien kommentteja, jotta mahdollinen tuleva tarjouskilpailu voitaisiin toteuttaa tarkoituksenmukaisella tavalla. Tietopyynnöllä ei pyydetä, eikä siihen anneta, tarjouksia.

Hankintayksikölle esitettyihin kommentteihin ja lisäkysymyksiin ei vastata. Tietopyyntö ei velvoita hankintayksikköä suorittamaan varsinaista hankintaa tai toteuttamaan hankintaa tietopyynnössä kuvatulla tavalla. Hankintayksikkö ei ole velvollinen ottamaan huomioon tietopyyntöön saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa.

Tietopyyntöön vastanneille ei makseta korvausta tietopyyntöön vastaamisesta tai mahdolliseen markkinavuoropuhelutilaisuuteen osallistumisesta. Tietopyyntöön vastaaminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä myöskään ole edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa.

Tietopyynnön kohteena olevassa hankinnassa kilpailutetaan julkisyhteisöjen tarvitsemia muuttopalveluita sekä satunnaisia siirtotöitä.

Toimittajilta toivotaan kommentteja tietopyynnön liitteinä oleviin luonnoksiin (tarjouspyyntö-, ESPD- sekä sopimusluonnokset).

Toimittajan tulee huomioida, että tietopyynnön liitteenä olevat dokumentit ovat luonnoksia, ja niissä esiintyvät päivämäärät eivät edusta todellisia tarjousaikoja tai lisäkysymysten jättöaikoja. Tämän tietopyynnön pohjalta dokumentteja päivitetään, mikäli se katsotaan tarpeelliseksi.

Dokumentteja voi kommentoida joko lisätietokysymyksiä jättämällä tai lataamalla kommentit tietopyynnön "Muut ehdot" -osioon merkitylle paikalle.,

Ilmoitusnumero 2025-033412
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Siirto- ja muuttopalvelut (98392000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1DB
Osoitetiedot Sansia Oy
Puutarhakatu 6 70300 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Sharepoint Server Subscription Edition -järjestelmän ylläpitosopimuksen ja kehittämisen hankinta

Suomi | Leijona Catering Oy
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 6.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Sharepoint Server Subscription Edition -järjestelmän ylläpitosopimuksen ja kehittämisen hankinta TÄMÄ EI OLE HANKINTAILMOITUS EIKÄ TARJOUSPYYNTÖ, VAAN TIETOPYYNTÖ.

Tietopyynnön kohteena on Sharepoint Server Subscription Edition -järjestelmän ylläpitosopimuksen ja kehittämisen hankinta. Alustavan suunnitelman mukaan Tilaaja tulee valitsemaan yhden (1) sopimustoimittajan, jonka vastuulle tulee järjestelmän ylläpito ja kehittäminen.

Ylläpitopalvelu sisältää ohjelmiston versiopäivitykset, tietoturvapäivitykset, teknisen tuen, järjestelmän kehittämisen ja vikatilanteiden hallinnan koko sopimuskauden ajan. Järjestelmän tulee toimimaan Tilaajan omassa IT-ympäristössä ("on-premise"). Toimittajan työntekijöiden, ketkä vastaavat järjestelmän ylläpidosta tulee olla turvallisuusselvitettyjä.

Tämän tietopyynnön tarkoituksena on tiedottaa markkinoita tulevasta kilpailutuksesta, kartoittaa markkinoiden tilannetta, mahdollistaa kommenttien esittäminen tulevasta hankinnasta (tarjouspyyntöluonnokseen) sekä saada hankintaa koskevaa tietoa, jotta varsinainen tarjouskilpailu voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla. Tietopyynnöllä täydennetään osaamista tarjouspyynnön laadintaan. Tietopyyntö ei velvoita hankintayksikköä toteuttamaan hankintaa tietopyynnössä kuvatulla tavalla, ja hankintayksikkö voi jättää tarjouskilpailun kokonaan toteuttamatta.

Hankintayksikkö ei ole velvollinen ottamaan huomioon tietopyyntöön saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa. Tietopyyntöön vastaaminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä ole myöskään edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön vastaamatta jättäminen ei estä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumista, eikä tietopyyntöön vastaaminen vaikuta toimittajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa.

Tällä tietopyynnöllä kerätyt tiedot säilyvät täysin luottamuksellisina ja niitä tullaan käyttämään ainoastaan hankinnan suunnitteluun. Tietopyyntöön vastanneille ei makseta korvausta tietopyyntöön vastaamisesta eikä hankintayksikkö korvaa tietopyyntöön vastaamisesta aiheutuvia kustannuksia.,

Ilmoitusnumero 2025-033410
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Leijona Catering Oy
Viestikatu 7 b 70600 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tietopyyntö / Tiedolla johtamisen asiantuntijapalvelut, AI-avusteiset asiantuntijapalvelut ja AI-agenttikirjasto

Suomi | Keski-Uudenmaan hyvinvointialue
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 6.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa markkinoilla olevia tiedolla johtamisen asiantuntijapalveluja, AI-avusteiset asiantuntijapalveluja sekä AI-agenttikirjastoja tuottavia toimijoita sekä vaihtoehtoja. Tietopyynnön tavoitteena on varmistaa Keusoten käyttöön riittävät ja osaavat tiedolla johtamisen asiantuntijapalvelut, AI-avusteiset asiantuntijapalvelut sekä Keusoten asiantuntijaresursseille tarjottava AI-agenttikirjasto vuosille 2026–2029.

Tietopyyntö ei velvoita Keski-Uudenmaan hyvinvointialuetta toteuttamaan hankintaa tietopyynnössä tai sen liitteissä kuvatulla tavalla ja tarjouskilpailu voidaan myös jättää toteuttamatta. Tässä ilmoituksessa esitetyt tiedot ja kuvaukset ovat alustavia ja suuntaa antavia ennakkotietoja, jotka eivät sido Keski-Uudenmaan hyvinvointialuetta. Kyseessä on vain tietopyyntö eikä se johda selvityksessä olevan ratkaisun kilpailutukseen vaan hankintaprosessi käynnistetään erillisellä päätöksellä.

Tietopyynnön kohdetta on kuvattu tarkemmin Liitteessä 1 Tietopyynnön kohde. Tietopyyntöön vastataan täyttämällä Liite 2 Tietopyynnön vastauslomake ja palauttamalla se tarjouspalvelussa. Tietopyynnön vastaukset tulee toimittaa suomen kielellä. Tulevan kilpailutuksen onnistumisen varmistamiseksi on tärkeää, että tarjoajat antavat hankintayksikölle mahdollisimman laajasti pyydettyjä tietoja. Kaikki tietopyynnössä saadut tiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tietopyyntöön vastaaminen ei ole edellytys kilpailutukseen osallistumiselle.

Kaikille avoin hankintayksikön järjestämä tietopyynnön esittelytilaisuus järjestetään Teamsin välityksellä 13.11.2025 klo 14-15 ja siihen voi ilmoittautua sähköpostilla osoitteeseen ict.hankinta@keusote.fi., Tiedolla johtamisen asiantuntijapalvelut Tarkempi kuvaus löytyy tietopyynnön liitteestä 1 Tietopyynnön kohde., AI-avustetut asiantuntijapalvelut sekä AI-agenttikirjasto Keusoten asiantuntijaresursseille Tarkempi kuvaus löytyy tietopyynnön liitteestä 1 Tietopyynnön kohde.,

Ilmoitusnumero 2025-033375
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniikan asiantuntijapalvelut (72590000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi
Osoitetiedot Keski-Uudenmaan hyvinvointialue
PL 46 05801 Hyvinkää FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tietopyyntö – Summaaristen velkomusasioiden järjestelmän hankinta

Suomi | Oikeusrekisterikeskus
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 5.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tietopyyntö - Summaaristen velkomusasioiden järjestelmän hankinta Tällä ilmoituksella toteutetaan markkinakartoitus, jonka tarkoituksena on kartoittaa ja selvittää, miten hankinnan kohteena oleva ratkaisu on tarkoituksenmukaista toteuttaa ja hankkia. Tarkoituksena on myös kartoittaa markkinoiden tilannetta hankinnassa tarvittavan osaamisen osalta.

Hankintayksikkönä toimiva Oikeusrekisterikeskus (ORK) on käynnistänyt summaaristen velkomusasioiden tietojärjestelmäratkaisun uudistamiseen liittyvän selvitystyön, jonka tavoitteena on määritellä, millä tavoin summaaristen velkomusasioiden ratkaisu (summa-ratkaisu) toteutetaan jatkossa. Hankinnan kohteena on summaaristen velkomusasioiden käsittelyn asian- ja asiakirjahallinnan ratkaisukokonaisuus. Summaariset velkomusasiat (riita-asiat) ovat riidattomia asioita, jotka käräjäoikeus ratkaisee kirjallisessa menettelyssä. Näihin kuuluvat esimerkiksi vuokrasaatavat, kuluttajaluotot, puhelin- ja sähkölaskut sekä häätöä tai hallinnan palauttamista koskevat asiat.

Tarkemmin järjestelmää koskevia määrittelyitä ja hankinnan kohdetta on kuvattu tietopyynnön liitteenä olevissa dokumenteissa.

Osana selvitystyötä ja hankinnan valmistelua toteutetaan tämä markkinakartoitus. Markkinakartoituksen avulla pyritään selvittämään mahdollisten valmisratkaisujen tilanne, sekä räätälöinnin tarve. Tavoitteena on erityisesti lisätä hankintayksikön ymmärrystä tarjolla olevista ratkaisuista ja hankkia tietoa mahdollisen kilpailutuksen tueksi.

Markkinakartoituksen toteutus

Markkinakartoitus toteutetaan kirjallisena ja hankintayksikkö on liitteellä 3 "Kysymyslomake" esittänyt kysymyksiä, joihin toimittajia pyydetään vastaamaan. Vastauksia pyydetään kirjallisesti.

Vastata voi toimittamalla liitteenä 3 olevan lomakkeen osoitteeseen ork_hankinnat@om.fi viimeistään ti 18.11.2025.

Kysymyslomake sisältää kuusitoista (16) kysymystä koskien hankinnan kohdetta ja hankittavaa ratkaisua. Hankinnan kohteen kuvaus ja ratkaisua koskeva vaatimusmäärittely löytyvät tämän tietopyynnön liitteenä.

Vastausaika 4.-18.11.2025

Mahdolliset kysymykset koskien markkinakartoituksen toteutusta voi toimittaa osoitteeseen ork_hankinnat@om.fi

Hankinnalle ja ratkaisulle asetettavat vaatimukset tulevat vielä tarkentumaan ja on mahdollista, että tässä materiaalikokonaisuudessa kuvattuja osuuksia ei tulla toteuttamaan osana hankittavaa ratkaisua.

Tietopyyntöön vastaaminen ei sido kumpaakaan osapuolta, eikä hankintayksikkö sitoudu toteuttamaan hankintaa, tai toteuttamaan sitä tietopyynnön vastausten perusteella. Tietopyynnössä tai sen ohessa toimitetuissa materiaaleissa esitetyt kuvaukset tai määritykset eivät sido tilaajaa. Tietopyyntöön vastaaminen ei myöskään vaikuta vastaajan asemaan mahdollisessa tarjouskilpailussa, eikä vastanneille makseta korvausta osallistumisesta. Tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa markkinoiden
tilannetta sekä mahdollistaa markkinatoimijoille hankintaan liittyvien tietojen esiin tuominen.,

Ilmoitusnumero 2025-033398
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi
Osoitetiedot Oikeusrekisterikeskus
Wetterhoffinkatu 2 13100 Hämeenlinna FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kutsu markkinavuoropuheluun: Tekoälyavusteinen digitaalinen yhteistyöalusta

Suomi | Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 5.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Kutsu markkinavuoropuheluun: Tekoälyavusteinen digitaalinen yhteistyöalusta Tämä on markkinakartoituspyyntö, joka koskee Keski-Pohjanmaan hyvinvointialueen suunnittelemaa tekoälyavusteisen digitaalisen yhteistyöalustan hankintaa. Tämän tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa markkinoilla olevia järjestelmän toimittajia ja saada kattavasti tietoa, jotta valmisteilla oleva hankinta voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti. Tämä ilmoitus ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö, vaan markkinakartoitus eli tietopyyntö, jonka tarkoituksena on kartoittaa potentiaalisia tarjoajia.

Tietopyynnön liitteenä olevassa taulukossa on esitetty tilaajan alustavia tarpeita ja vaatimuksia hankinnalle sekä tarkentavia kysymyksiä kiinnostuneille toimittajille. Markkinavuoropuheluun osallistuvia pyydetään palauttamaan kyseinen liite täytettynä vastauksensa mukana. Lisäksi pyydetään liittämään mukaan toimittajan markkinoiman järjestelmän vapaamuotoineen esittely.

Tavoitteena on, että hyvinvointialue voi valmistella hankinnan markkinavuoropuheluiden jälkeen. Tietopyynnön perusteella saatavaa tietoa on tarkoitus hyödyntää mahdollisen tarjouspyynnön valmistelussa. Hankintayksikkö ei sitoudu toteuttamaan hankintaa tietopyynnön perusteella, eivätkä esitetyt kuvaukset/määritykset sido tilaajaa. Kiinnostuneiden tarjoajien antamat kommentit/huomiot käsitellään luottamuksellisina.

Markkinakartoitus ja -vuoropuhelu ei sido Keski-Pohjanmaan hyvinvointialuetta eikä hankinnasta kiinnostuneita toimijoita hankintaan. Osallistuminen ei myöskään ole edellytyksenä myöhemmin mahdolliselle varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle.

Hankittava kohde on selainpohjainen, tekoälyavusteinen yhteistyöalusta kehittämisen ja Keski-Pohjanmaan hyvinvointialueen työntekijöiden osallistamiseksi, jossa luodaan rajattuja työtiloja. Hankinnan kohde sisältää järjestelmän, sen käyttöönoton suunnittelun ja toteutuksen sekä ylläpito- ja tukipalvelut. Hankinnan tavoitteena on myös saada SaaS-palveluna tekoälyavusteinen digitaalinen yhteistyöalusta, jota voidaan hyödyntää ryhmätyötilana yhteiskehittämisessä Keski-Pohjanmaan hyvinvointialueella. Hankittava alusta on suunnattu myös mm. osaamisen hallintaa varten SaaS-palveluna.

Alustalla tulee olla mahdollisuus luoda erilaisia ryhmätyötiloja ja kutsua mukaan osallistujia mahdollisimman vaivattomasti. Alustalla tulee myös olla erilaisia käyttäjätasoja kuten pääkäyttäjä, työtilan hallinnoija ja osallistuja. Alustalla tulee olla myös toiminnallisuus, jolla tekoälyn avulla voidaan tehdä keskustelumateriaalista nopeita, ajantasaisia yhteenvetoja, analyyseja ja raportteja käydyistä keskusteluista. Alustan tarjoajan pitää vastata ryhmätyötilan ominaisuuksien suhteen uusien tarpeiden sujuvaan kehittämiseen ja mahdollistaa ketterästi laajentamisen toimenpiteet ilman, että käyttö vaarantuu. Samoin alustan on tietosuojansa ja tietoturvan osalta vastattava lainsäädännön ja Soiten omia määräyksiä.

Tavoitteena on saada alusta, joka mahdollistaa niin organisaation sisäisten kuin ulkoisten henkilöiden osallistumisen yhteiskehittämiseen ilman erillisten käyttöoikeuksien myöntämistä. Alustan tulee mahdollistaa Soiten, yhteistyötahojen ja hyvinvointialueen asukkaiden yhdessä kehittämistä parempien palveluiden rakentamiseksi.

Hankittava alusta toimii myös tilaajan sisäisen koulutuksen ilmoittautumiskanavana (koulutuskalenteri) ja henkilöstön osaamisen, pätevyyksien ja koulutussuoritusten hallintajärjestelmänä sekä tukee kehityskeskustelujen toteuttamista. Lisäksi se sisältää verkko-oppimisympäristön, jossa tilaaja voi luoda omia kursseja. Järjestelmän tulee mahdollistaa tilaajan määrittelemät rooliasetukset sekä tarjota kattava raportointinäkymä. Järjestelmään kirjautuminen tulee tapahtua yhden käyttöliittymän kautta.

Alustan tulee olla integroitavissa Keski-Pohjanmaan hyvinvointialueen käytössä järjestelmiin, kuten esim. Teams. Ryhmätyötilassa tuotettu materiaali tulee olla siirrettävissä hyvinvointialueen järjestelmiin.,

Ilmoitusnumero 2025-033392
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Verkko-, internet- ja intranetohjelmatuotteet (48200000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1D5
Osoitetiedot Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue
Mariankatu 16-20 67200 Kokkola FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kulttuuriperintöjärjestelmän hankinta

Suomi | Vantaan kaupunki
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 5.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Kulttuuriperintöjärjestelmän hankinta Vantaan kaupunki suunnittelee uuden kulttuuriperintöjärjestelmän hankintaa korvaamaan nykyisen kokoelmanhallintajärjestelmän (Kirsti), joka on otettu käyttöön vuonna 2014. Nykyinen järjestelmä on teknisesti vanhentunut, hidas ja vaikeasti kehitettävissä. Tavoitteena on moderni, helppokäyttöinen ja tehokas ratkaisu, joka tukee museotoimintaa, kulttuuriperinnön hallintaa ja digitaalista siirtymää.

Järjestelmän tulee tukea mm. esine-, kuva-, AV-, paperi- ja kulttuuriympäristöarkistoja, käsikirjastoa, toimijatietoja ja lehtileikkeitä. Vaaditaan integraatiot Finnaan, Fintoon, MapInfoon, Mattiin, Museoviraston paikkatietoon, PAS-palveluun ja asianhallintaan.

Keskeiset ominaisuudet: tehokas haku, selkeys, helppokäyttöisyys ja GDPR-vaatimusten täyttäminen.

Käyttäjät: Museon henkilökunta, konsultit, viranomaiset, kokoelmapalvelujen asiakkaat ja yleisö Finnan kautta.

Tavoiteltavat hyödyt: Parempi tiedon saatavuus, työskentelyn tehostuminen, turhan työn väheneminen ja prosessien parantuminen.

Strateginen merkitys: tukee digitaalista siirtymää, vaikuttaa laajasti ja tuottaa arvoa yli 10 000 kuntalaiselle.

Hankinnan optiona on kilpailutettavan järjestelmän käytön laajentaminen kaupunginarkiston paperiarkistoitujen dokumenttien hallintaan,

Ilmoitusnumero 2025-033388
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Vantaan kaupunki
PL 1100 01030 Vantaan kaupunki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

MARKKINAVUOROPUHELU: Reittikuljetukset Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueella

Suomi | Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialue
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 5.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

MARKKINAVUOROPUHELU: Reittikuljetukset Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueella Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen alueella liikkuu runsaasti erilaisia tavaravirtoja. Kuljetuksisa liikkuu tavaroita, lääkkeitä, hoitotarvikkeita. aterioita yms. Kuljetustarpeet muuttuvat hyvinvointialueen palvelurakneteen mukaisesti.

Pyydämme markkinavuoropuheluun kuljetusalan toimijoita, joiden kansa voisimme käydä keskustelua miten kuljetukset voitaisiin järjestää mahdollisimman kustannustehokkaasti.

Tämän kutsun liitteenä on dokumentti, jossa on toimitaa ja tarpeita esitetty tarkemmin.

Toimijat voivat varata ajan markkinavuoropuheluun, kullekkin varataan tarpeellinen aika. Aika tulee varata lähettämällä sähköpostia osoitteeseen: mikko.saikkonen@hyvaep.fi, aiheeksi tulee laitaa Markkinavuoropuhelu/ajanvaraus. Ilmoittakaa myös, jos mikään ilmoitetuista ajankohdista ei sovi.

Varattavissa olevat ajat:

19.11 klo 12-13:30 ja 13:30-15:00
1.12 klo 12-13:30 ja 13:30-15:00
3.12. klo 12-13:30 ja 13:30-15:00
10.12 klo 13:30-15:00,

Ilmoitusnumero 2025-033330
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Kuljetuspalvelut (jätteen kuljetusta lukuun ottamatta) (60000000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI199
Osoitetiedot Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialue
Hanneksenrinne 7 60220 Seinäjoki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Markkinakartoitus vieraskielisten asukkaiden digipalveluratkaisuista

Suomi | Espoon kaupunki
Julkaistu 1 kuukausi sitten | 5.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Markkinakartoitus vieraskielisten asukkaiden digipalveluratkaisuista Kutsu markkinavuoropuheluun

Tämä markkinavuoropuhelu on markkinakartoitus, jossa Espoon kaupungin tavoitteena on kartoittaa vaihtoehtoisia ratkaisuja vieraskielisten espoolaisten digitaaliseen palvelemiseen sekä saada näkemyksiä alan toimijoilta tutkimusyhteistyössä syntyneiden ideoiden toteuttamiseen.

Tämä markkinavuoropuhelu ei ole osa hankintaprosessia. Varsinaista kilpailutusta varten järjestetään mahdollisesti myöhemmin erillinen markkinavuoropuhelu. Osallistuminen markkinavuoropuheluun ei sido eikä ole edellytys myöhemmälle kilpailutukselle.

Ilmoittautuminen infotilaisuuteen

Markkinavuoropuhelun infotilaisuus järjestetään 11.11 klo 10.20-11.30 Teamsin välityksellä. Ilmoittaudu tilaisuuteen lähettämällä sähköposti osoitteeseen irena.bakic@espoo.fi. Mainitse sähköpostin otsikossa Markkinavuoropuhelu.

Voit lähettää kysymyksiä ennen markkinavuoropuhelua samaan osoitteeseen 7.11.2025 mennessä. Vastaamme kaikkiin saapuneisiin kysymyksiin kerralla.
Mikäli et pääse osallistumaan infotilaisuuteen, voit pyytää tilaisuudessa esitettävän materiaalin sekä kysymykset ja vastaukset toimitettavaksi jälkikäteen.

Esittelytilaisuus

Järjestämme toimittajille esittelytilaisuuksia, jossa pääsemme keskustelemaan ratkaisusta ja toimittaja voi demota ratkaisuna. Demot järjestetään 12.11 alkaen.
Pyydämme lähettämään ratkaisun kuvauksen ja muut pyydetyt tiedot osoitteeseen irena.bakic@espoo.fi kolme arkipäivää ennen esittelytilaisuutta tai viimeistään 19.11.

Lähetettäessä taustamateriaaleja, merkitse selkeästi ne dokumentit, jotka haluat pitää luottamuksellisina.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Espoon asukkaista noin 25% eli 80 166 on muun kuin suomen- tai ruotsinkielisiä. He puhuvat äidinkielenään yli 150 kieltä. Espoon kaupunki pyrkii löytämään uusia tapoja palvella monikielistä asukaskantaansa. Uusia palvelukonsepteja on ideoitu asukkaiden, tutkijoiden, konsulttien ja kaupungin työntekijöiden kanssa. Haluaisimme kuulla yrityksiltä, konsortioilta, yhteisöiltä, millaisia ratkaisuja heillä olisi syntyneiden ideoiden konkreettiseen toteutukseen.

Avainlukuja: Vieraskielisiä asukkaita vuonna 2024 80 166. Vieraskielisten määrä kasvaa noin 6 000 asukkaan verran vuodessa. Espoon vieraskielisille tarkoitetussa yleisneuvontapalvelussa Hello Espoo infossa on vuosittain 6 400 asiakaskäyntiä.

Palvelukonsepti 1: Lomakkeentäytön tuki
Viralliset lomakkeet toimivat porttina moniin tärkeisiin palveluihin ja etuuksiin. Lomakkeet ovat kuitenkin monille vaikeaselkoisia byrokraattisen kielen ja monimutkaisen rakenteen vuoksi.
Palvelukonseptin tavoitteena on tukea asukkaita omatoimisessa täyttämisessä – ei tehdä sitä heidän puolestaan.

Palvelu auttaa:
• ymmärtämään lomakkeen sisällön ja tarkoituksen
• tulkitsemaan vaikeaa kieltä
• hahmottamaan kontekstin: miksi lomake on olemassa ja mihin ilmiöön se liittyy

Lomake voidaan tuoda palveluun kuvana, tiedostona tai nimen perusteella. Palvelu anonymisoi tiedot tarvittaessa ja ohjeistaa GDPR:n mukaisesti, jotta henkilötietoja ei jaeta turhaan. Lisäksi palvelu neuvoo liitteissä: mitä tarvitaan ja mistä ne löytyvät (esim. Kanta.fi). Palvelu tekee lomakkeiden täyttämisestä ymmärrettävää, turvallista ja saavutettavaa kaikille.

Palvelukonsepti 2: Digitaalinen avustaja kaupungin palveluihin

Tieto kaupungin palveluista on hajallaan ja vaikeasti löydettävissä erityisesti silloin kun asukas on vasta muuttanut suomeen. Asukkaat eivät aina tunnista oikeuksiaan tai osaa etsiä apua virallisista kanavista. Pelko, häpeä, teknologian käyttöhaasteet sekä heikko luottamus lisäävät esteitä palveluun hakeutumiselle.

Yksi asukkaiden ja tutkijoiden ideoimista konsepteista on digitaalinen avustaja, jonka avulla asukas voi kysyä kaupungin palveluista helposti ja omalla kielellään – kirjoittamalla tai puhumalla. Avustaja toimisi keskustelukumppanina, joka tukee asiointia eri kielillä, myös helpolla suomella.
Avustajan vastaukset perustuvat ennalta määritettyihin sisältöihin ja ovat luotettavia, läpinäkyviä ja selkeästi tunnistettavissa tekoälypohjaisiksi. Vastauksissa näkyvät lähteet ja rajoitukset. Palvelu noudattaa EU:n tekoälyasetusta (AI Act). Palvelun tulee noudattaa korkeaa tietoturvan ja eettisyyden tasoa. Digitaalinen avustaja tarjoaisi siis helpon, luotettavan ja saavutettavan tavan kysyä ja saada ymmärrettävää tietoa omalla kielellä – silloin kun tarve syntyy.

Palvelukonsepti 3. Assistentti palveluneuvojien tueksi

Monikielisyys tuo palvelutilanteisiin omanlaiset haasteensa. Keskustelussa käytetään useita kieliä ja mukana voi olla tulkki. Palveluneuvojan ja asiakkaan aika kuluu usein muistiinpanoihin, ja silti ne voivat jäädä epäselviksi tai irralleen kontekstista.
Tekoälyavusteinen muistiinpanotyökalu voisi tukea asukkaiden ja palveluneuvojien välisten keskustelujen dokumentointia monikielisissä palvelutilanteissa face-to-face tapaamisissa ja etäasioinnissa.

Palvelun avulla asukas ja palveluneuvoja voivat:
• saada monikielisen keskustelun keskeiset yksityiskohdat tiivistettynä selkeään ja ymmärrettävään muotoon,
• jakaa muistiinpanot turvallisesti asukkaan ja palveluneuvojan välillä digitaalisesti
Palvelu on läpinäkyvästi tekoälypohjainen, noudattaa EU:n tekoälyasetusta (AI Act) ja GDPR-vaatimuksia, ja tarjoaa korkean tietoturvan ja eettisyyden. Lisäksi se voi tuottaa tunnisteetonta tietoa dokumentaatiota varten.

Markkinavuoropuheluun osallistuvilta yrityksiltä toivotut tiedot löytyvät lisätiedoista ja PDF dokumentista.,

Ilmoitusnumero 2025-033316
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Espoon kaupunki
PL 640 02070 ESPOON KAUPUNKI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma