Kutsu markkinavuoropuheluun: Radan operatiivisten toteumapiirustusten hallintapalvelu

Suomi | Väylävirasto
Julkaistu 20 tuntia sitten | 8.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Kutsu markkinavuoropuheluun: Radan operatiivisten toteumapiirustusten hallintapalvelu MARKKINAVUOROPUHELU

Väylävirasto hallinnoi muun kansallisen väyläomaisuuden ohella Suomen rataverkkoa. Hallinnoinnissa syntyy mittava määrä myös tieto-omaisuutta, jota tarvitaan rataverkon rakentamisessa, kunnossapidossa, korjaamisessa ja kehittämisessä sekä tutkimuksessa. Merkittävä tieto-omaisuuslaji ovat ratapiirustukset ja muut Väyläviraston rautatiejärjestelmään liittyvät dokumentit.

Ratapiirustukset jakautuvat suunnitelma- ja toteumapiirustuksiin, ja toteumapiirustukset jakautuvat edelleen arkistoitaviin piirustuksiin ja operatiivisiin piirustuksiin. Yhteensä erilaisia ratapiirustuksia on nykyisin yli 600 000 kpl.

Markkinavuoropuhelun kohteena on valmistelussa oleva radan operatiivisten toteumapiirustusten hallintapalvelu Väyläviraston tarpeisiin.

Markkinavuoropuhelu koskee radan operatiivisten toteumapiirustusten hallintapalvelua, jonka tavoitteena on varmistaa piirustusten ja niiden metatietojen laadukas, yhdenmukainen ja ajantasainen hallinta organisaation piirustusten hallintajärjestelmässä.

Palvelu sisältää järjestelmän pääkäyttäjätehtävät, käyttäjätuen ja asiakaspalvelun, aineiston laadunhallinnan, käyttäjien avustamisen piirustusten ja metatietojen tallentamisessa sekä aineistopakettien kokoamisessa. Lisäksi palvelu kattaa osallistumisen järjestelmän ja prosessien kehittämiseen, ohjeistusten ja koulutusten tuottamiseen sekä järjestelmän testaukseen.

Osana kokonaisuutta uudistetaan myös ratapiirustusten hallintajärjestelmä, joka korvaa nykyisen manuaaliseen työhön perustuvan palvelun ja tuo itsepalveluun perustuvat tallennus-, haku- ja versiointitoiminnot. Järjestelmähankinnan tavoitteena on digitalisoida ratapiirustusten tallennus ja tietopalvelu sekä tukea piirustusten elinkaaren hallintaa suunnittelusta ja rakentamisesta aina kunnossapitoon asti. Hallintapalvelun toimittaja työskentelee tiiviissä yhteistyössä järjestelmätoimittajan ja tilaajan kanssa koko käyttöönottoprojektin ajan, osallistuen käytännön prosessien määrittelyyn, migraation tuen tehtäviin, testaukseen ja käyttöönoton valmisteluun.

TAUSTAA JA TAVOITTEET

Toteumapiirustusten hallinta on keskeinen osa radanpidon tietoprosesseja, ja sen tavoitteena on varmistaa, että piirustukset ja niiden metatiedot ovat laadukkaita, oikea-aikaisia ja käyttökelpoisia kunnossapidon, suunnittelun ja projektien tarpeisiin.

Nykyinen piirustusten hallintamalli edellyttää vahvempaa pääkäyttäjä- ja operaattoriroolia, joka tukee käyttäjiä, valvoo aineiston laatua ja huolehtii ristiriitaisten tai puutteellisten metatietojen korjaamisesta. Palvelun tavoitteena on myös parantaa käyttäjien asiointikokemusta, yhtenäistää toimintamalleja sekä tukea järjestelmä- ja prosessikehitystä yhteistyössä tilaajan ja järjestelmätoimittajan kanssa.

Markkinavuoropuhelussa kartoitetaan ratkaisuja, roolijaot ja toimintamallit, joilla palvelu voidaan toteuttaa kustannustehokkaasti ja laadukkaasti.

Palveluntuottajaksi valitaan yksi (1) toimittaja.

Hankinnan kohden voi muuttua ja/tai tarkentua hankinnan valmistelun edetessä.

ALUSTAVA AIKATAULU

Tilaajan tavoiteaikataulu markkinavuoropuhelun ja hankinnan toteuttamiselle on:

- Markkinavuoropuhelu (tekninen vuoropuhelu), joulukuu 2025 - tammikuu 2026
- Tarjouspyynnön julkaisu ja laskenta-aika, helmi-maaliskuu 2026
- Tarjousten vertailu, maaliskuu 2026
- Hankintapäätös, maaliskuu 2026
- Sopimus voimaan, huhtikuu 2026 eteenpäin (huom. markkinavuoropuhelun kohteena olevan hallintapalvelun toteutusprojekti alkaa migraation valmistelulla ratapiirustusten järjestelmähankinnan etenemisen mukaisesti)

-----

ILMOITUKSEN LISÄTIEDOT

Tämä ilmoitus on ennakkoilmoitus. Tällä ilmoituksella ei pyydetä tarjouksia.

Ennakkoilmoitukseen liittyy kutsu markkinavuoropuheluun, jolloin kaikilla hankinnasta kiinnostuneilla toimittajilla on mahdollisuus käydä hankintaa koskevaa teknistä vuoropuhelua Väyläviraston kanssa. Teknisen vuoropuhelun tarkoituksena on käydä yleisellä tasolla vuoropuhelua hankinnan kohteesta ja sen määrittämisestä. Tekninen vuoropuhelu ei sido Väylävirastoa toteuttamaan hankintaa. Tekninen vuoropuhelu ei myöskään sido toimittajaa mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumiseen.

Tekninen vuoropuhelu järjestetään tarjouspyyntöaineiston luonnosversioiden kommentoinnin ja tilaajan hankinnan kohteeseen liittyviin kysymyksiin vastaamisen kautta.

Ilmoittautumisohje:

Toimittajan tulee ilmoittaa kiinnostuksensa osallistua markkinavuoropuheluun 6.1.2026 klo 12.00 mennessä lähettämällä viesti osoitteeseen tommi.aarnio@vayla.fi otsikolla: "RAPA - markkinavuoropuhelu".

Toimittajaa pyydetään ilmoittamaan viestissä seuraavat tiedot:

- toimittajan yhteyshenkilön sähköpostiosoite

Tilaaja varaa oikeuden kutsua toimittajia myös kahdenkeskisiin neuvotteluihin tai jatkaa teknistä vuoropuhelua muulla erikseen ilmoitettavalla tavalla, joista ilmoitetaan tarvittaessa myöhemmin.

Tässä ennakkoilmoituksessa esitetyt kuvaukset ja hankintailmoituksen arvioitu julkaisupäivämäärä, kuten myös myöhemmin toimitettavat vuoropuhelun luonnosmateriaalit ovat alustavia ja suuntaa antavia hankinnan ennakkotietoja.

Osallistuneille yrityksille ei makseta korvausta vastaamisesta tai osallistumisesta.,

Ilmoitusnumero 2025-035782
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Arkkitehti-, rakennus-, insinööri- ja tarkastuspalvelut (71000000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Väylävirasto
Opastinsilta 12 A 00520 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Sakarinmäen koulun lämmitystapamuutos – Tekninen vuoropuhelu

Suomi | Helsingin kaupunki, kaupunkiympäristön toimiala
Julkaistu 20 tuntia sitten | 8.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Sakarinmäen koulun lämmitystapamuutos - Tekninen vuoropuhelu Helsingin kaupunki aikoo toteuttaa Sakarinmäen koulun lämmitystapamuutoksen. Alustavana tavoitteena lämmitystapamuutokselle on, että nykyisestä lämmitystavasta päästään siirtymään energiatehokkaampaan ratkaisuun vuoden 2026 aikana. Helsingin kaupunki pyytää tämän teknisen vuoropuhelun avulla tarjoajilta kommentteja Tilaajan alustavan hankintailmoituksen sisällöstä, jotka on esitetty tässä ilmoituksessa. Kyseessä ei ole vielä varsinainen hankintailmoitus, vaan tekninen vuoropuhelu, jonka tulokset otetaan huomioon varsinaisessa hankintailmoituksessa.

Hankintayksikkö pyytää potentiaalisilta tarjoajilta näkemystä siitä, onko esitetty palvelumalli ja urakka toteutustapoineen ja rajauksineen tarkoituksenmukainen ja toteuttamiskelpoinen.

Tarjoajien tulee esittää huomionsa ja muutos, lisäys- tai korjausehdotuksensa tämän ennakkoilmoituksen liitteenä olevalle kommentointilomakkeelle "Liite 2. Kommentointilomake". Kommentointilomakkeella tarjoaja voi kommentoida lomakkeessa mallinnetulla tavalla kaikkia hankintayksikön suunnittelemia alustavia dokumentteja ja niiden sisältämiä toteutustapoja sekä rajauksia.

HUOM!
Kommentointilomake tulee palauttaa Tilaajalle sähköpostitse osoitteeseen kymp.yllapitohankinnat@hel.fi, 9.1.2026 klo 15.00 mennessä.
Tarjoajan tulee otsikoida sähköposti: TVP - Sakarinmäen koulun lämmitystapamuutos - Kommentointilomake "Yritys Oy"

Tämän ilmoituksen liitteenä on esitetty varsinaisen hankintailmoituksen tarjouspyyntöluonnos alustavine liitteineen. Kaikki liitteinä olevat dokumentit, lukuun ottamatta liitettä 2. kommentointilomake, ovat alustavia luonnoksia ja suunnitelmia, jotka voivat vielä muuttua.

Alustavina vertailuperusteina suunnitellaan käytettäväksi hinnan ja laadun suhdetta. Hinta- ja laatukriteerien sisältö on vielä muotoutumassa.

Teknisen vuoropuhelun kommentit ja täytettävät lomakkeet tulee palauttaa hankintayksikölle 9.1.2026 klo 15.00 mennessä.,

Ilmoitusnumero 2025-035750
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Sähkö-, lämpö-, aurinko- ja ydinenergia (09300000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Helsingin kaupunki, kaupunkiympäristön toimiala
PL 58208 00099 HELSINGIN KAUPUNKI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tietopyyntö: Keskiraskaiden sammutusajoneuvojen elinjaksopäivitys

Suomi | Puolustusvoimien logistiikkalaitos
Julkaistu 20 tuntia sitten | 8.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tietopyyntö: Keskiraskaiden sammutusajoneuvojen elinjaksopäivitys Tämä ei ole tarjouspyyntö vaan ennakkoilmoitus tulevasta hankinnasta määräaikojen lyhentämiseksi ja tietopyyntö markkinoilla toimiville yrityksille.

Puolustusvoimien Logistiikkalaitos on käynnistänyt keskiraskaiden sammutusajoneuvojen (vm. 2007) korirakanteen ja irtokalustuksen elinjaksopäivityksen kilpailutuksen valmistelun. Ajoneuvot tullaan alustavan suunnitelman mukaan toimittamaan yksitellen varusteltavaksi toimittajalle. Varustelun toteutus on arviolta vuosien 2026-2027 aikana.

Markkinakartoituksella selvitetään hankinnan kilpailutukseen ja sopimuksiin liittyviä kysymyksiä, jotta hankinta voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla. Markkinakartoituksen tavoitteena on saada tietoa mm. palvelun toteuttamisesta, alustavasta tarjouspyyntömateriaalista, hinnoittelusta, sopimusehdoista ja toimitusajoista. Markkinakartoituksella kartoitetaan, miten tarjoajat pystyvät vastaamaan tulevaan tarjouspyyntöön annetuilla määrittelyillä sekä tarkoituksena on saada kattavasti tietoa tarjouspyynnön laadintaa varten; mitä hankintayksikön tulisi huomioida kyseisen palvelun hankinnassa. Tavoitteena on myös tiedottaa markkinoita tulevasta hankinnasta sekä selvittää mahdollisten tarjoajien kiinnostusta ja mahdollisuuksia osallistua varsinaiseen hankintamenettelyyn.

Tällä ilmoituksella annetut tiedot ovat alustavia eivätkä sido Puolustusvoimien Logistiikkalaitosta miltään osin hankinnan toteuttamisen osalta.

Markkinakartoitus toteutetaan tietopyyntönä. Pyydämme Teitä tutustumaan tietopyynnön liitteenä olevaan materiaaliin sekä vastaamaan esitettyihin kysymyksiin ja kommentoimaan määrittelyitä parhaan näkemyksenne mukaan. Tämä on tietopyyntö, tässä ei pyydetä eikä jätetä tarjouksia.

Tietopyyntöön osallistuminen tai osallistumatta jättäminen ei estä mahdolliseen hankintamenettelyyn osallistumista.

Hankinnasta julkaistaan myöhemmin erikseen varsinainen hankintailmoitus ja sen yhteydessä tarjouspyyntö. Hankintailmoitus ja tarjouspyyntö julkaistaan alustavan aikataulun mukaan tammikuussa 2026.,

Ilmoitusnumero 2025-035748
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Hälytysajoneuvot (34114100), Pelastusajoneuvot (34114110), Hälytyspalveluajoneuvot (34144200), Ajoneuvojen ja niihin liittyvien laitteiden korjaus, huolto ja muut palvelut (50100000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Puolustusvoimien logistiikkalaitos
Hatanpään valtatie 30 33541 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kutsu markkinavuoropuheluun: Vt 4 Lahdenväylä välillä Kehä I- Kehä III ja Ilmasillan eritasoliittymä

Suomi | Väylävirasto
Julkaistu 20 tuntia sitten | 8.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Kutsu markkinavuoropuheluun: Vt 4 Lahdenväylä välillä Kehä I- Kehä III ja Ilmasillan eritasoliittymä MARKKINAVUOROPUHELU

Väylävirasto kutsuu suunnittelijat ja urakoitsijat markkinavuoropuheluun, jonka kohteena on Väylävirastossa valmistelussa oleva Vt 4 Lahdenväylän parantaminen välillä Kehä I - Kehä III ja Ilmasillan eritasoliittymän rakentaminen.

Tämän markkinavuoropuhelun tarkoituksena on informoida kiinnostuneita palveluntuottajia käynnistyvästä hankkeesta ja auttaa palveluntuottajia valmistautumaan ennalta tulevaan tarjouskilpailuun. Lisäksi tilaisuuden tavoitteena on kuulla alaa hankkeen toteutusmuodon valintaan liittyen.

Markkinavuoropuhelu järjestetään keskiviikkona 17.12.2025 kello 9:30-11:00 Teams-kokouksena.

Tilaisuudesta kiinnostuneita palveluntuottajia pyydetään ilmoittautumaan markkinavuoropuheluun viimeistään perjantaina 12.12.2025 klo 12:00 mennessä.
Ilmoittautumiset tehdään sähköpostitse osoitteeseen:
ulla.jousmaki@vayla.fi

Sähköposti ilmoittautumiseen tulee otsikoida seuraavasti: "Markkinavuoropuhelu, Vt 4 Lahdenväylä välillä Kehä I-Kehä III ja Ilmasillan eritasoliittymä".

Ilmoittautuneille lähetetään ennakkoon sähköpostitse Microsoft Teams -linkki markkinainfotilaisuuteen osallistumista varten sekä tilaisuuden jälkeen esitysaineisto ja jälkikysely.

TAUSTAA JA TAVOITTEET

VT 4 Lahdenväylä välillä Kehä I - Kehä III on yksi Suomen tärkeimmistä päätieyhteyksistä ja se kuuluu Euroopan laajuisen TEN-T tieverkon ydinverkkokäytävään.

Hankkeen tavoitteena on korjata puutteet liikenteen sujuvuudessa ja turvallisuudessa sekä tukea Malmin alueen kasvuedellytyksiä uuden Ilmasillan eritasoliittymän rakentamisella. Tiesuunnitelman mukainen kustannusarvio on 138 miljoonaa euroa (MAKU 145, 2020=100).

Lisätietoa hankkeesta:
https://vayla.fi/valtatien-4-parantaminen-valilla-keha-i-keha-iii-ja-ilmasillan-eritasoliittyma

ALUSTAVA AIKATAULU

Tilaajan tavoiteaikataulu markkinavuoropuhelun ja hankinnan toteuttamiselle on:
- markkinavuoropuhelu 17.12.2025
- toteutusmuodon valintaan liittyvä päätöksenteko tammikuussa 2026

ILMOITUKSEN LISÄTIEDOT

Tällä ilmoituksella ei pyydetä tarjouksia. Markkinavuoropuhelussa kaikilla hankinnasta kiinnostuneilla toimittajilla on mahdollisuus käydä hankintaa koskevaa teknistä vuoropuhelua Väyläviraston kanssa. Teknisen vuoropuhelun tarkoituksena on käydä yleisellä tasolla vuoropuhelua hankinnan kohteesta ja sen määrittämisestä. Tekninen vuoropuhelu ei sido Väylävirastoa toteuttamaan hankintaa. Tekninen vuoropuhelu ei myöskään sido toimittajaa mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumiseen.

MARKKINAVUOROPUHELUN JÄLKEEN

Ilmoittautuneille toimitetaan jälkikysely sekä tilaisuuden esittelyaineisto.

Tilaaja varaa oikeuden kutsua toimittajia myös kahdenkeskisiin neuvotteluihin tai jatkaa teknistä vuoropuhelua muulla erikseen ilmoitettavalla tavalla, joista ilmoitetaan tarvittaessa myöhemmin.

Tässä ennakkoilmoituksessa esitetyt kuvaukset, kuten myös myöhemmin toimitettavat vuoropuhelun luonnosmateriaalit ovat alustavia ja suuntaa antavia hankinnan ennakkotietoja.

Osallistuneille yrityksille ei makseta korvausta vastaamisesta tai osallistumisesta.,

Ilmoitusnumero 2025-035752
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Maa-, tie- ja vesirakennustöiden ja muiden rakennustöiden kokonais- tai osaurakat (45200000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Väylävirasto
Opastinsilta 12 A 00520 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

TIETOPYYNTÖ / GRAM- värjäys

Suomi | HUS-yhtymä
Julkaistu 20 tuntia sitten | 8.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

TIETOPYYNTÖ / GRAM- värjäys HUS suunnittelee tarjouskilpailua koskien GRAM-värjäyksissä käytettäviä väriaineita / väriainekokonaisuutta. Väriaineita käytetään HUS Diagnostiikkakeskuksen bakteriologian yksiköissä positiivisten veriviljelynäytteiden gramvärjäykseen ja suoraan kliinisistä näytteistä tehtävien primaarinäytteiden gramvärjäykseen sekä suoraan bakteeripesäkkeistä tehtävään
gramvärjäykseen.

Väriaineiden tulee soveltua kokonaisuutena ns. perinteisen gramvärjäyksen tuottamiseen siten, että bakteereiden erilaiset
värjäytyvyysominaisuudet tulevat esille. Emme ole kiinnostuneita erityisistä modifioiduista väriaineyhdistelmistä, jotka pyrkivät
hälventämään näitä kullekin lajille ominaisia värjäytyvyysominaisuuksia.

Tällä tietopyynnöllä etsimme markkinoilta toimittajia/yrityksiä, joiden valikoimista löytyy edellä kuvattuun tarkoitukseen soveltuvia tuotteita.

Pyydämme vastaamaan alla oleviin kysymyksiin:

1. Mitä edellä kuvattuun tarkoitukseen soveltuvia tuotteita / tuotekokonaisuuksia teillä on valikoimassanne?
2. Lyhyt kuvaus valikoimassanne olevasta tuotteista. Liittäkää selvitykseen kunkin reagenssin sisällöstä kertova dokumentti.
3. Onko valikoimassanne olevat tuotteet CE-IVD-merkittyjä ja mikä on CE-IVDR merkinnän tilanne kunkin tuotteen osalta?
4. Kuvatkaa minkälaisina kokonaisuuksina tuotteet ovat CE-IVD-merkittyjä.
5. Millainen näytteen kiinnitystapa soveltuu/on hyväksytty näille väriaineille/väriainekokonaisuudelle gramvärjäyksessä?
6. Kuvatkaa kunkin tuotteen tilattavissa oleva pakkauskoko.
7. Ovatko tuotteet sovellettavissa koneellisesti tehtävään gramvärjäykseen?
8. Onko tuotteilla suomailainen toimittaja/jakelija?
9. Mikä on tuotteiden säilyvyysaika?
10. Onko tuotteet tilattavissa erillisenä (jos tarjolla vain kokonaisuus)?
11. Mikä on tuotteiden toimitusaika?
12. Ylläpidättekö varastoa Suomessa? Jos kyllä, mikä on varaston arvio koko ajallisesti (kuukausina)?
13. Yhteyshenkilö ja sähköpostiosoite mahdolliseen markkinavuoropuheluun
14. Liittäkää mukaan tuote-esitteet sekä kitti-insertit.

Lisäksi olemme kiinnostuneita markkinatoimijoiden ratkaisuista liittyen tuotteiden, tuotannon ja toimitusketjun
ympäristövaikutuksiin sekä toiminnan vastuullisuuteen.

VASTAAMISEN OHJEET JA AIKATAULU
Pyydämme vastaustanne viimeistään 19.12.2025.
Lähettäkää vastauksenne sähköpostilla osoitteeseen kilpailutus.diagnostiikka@hus.fi. Otsikoikaa vastauksenne "Vastaus tietopyyntöön HUS 558-2025 GRAM-värjäys"

MARKKINAVUOROPUHELU
Hankintayksikkö varaa oikeuden järjestää ilmoittautuneiden kanssa tarkempaa markkinavuoropuhelua harkintansa mukaan.

LISÄTIETOJA
Tietopyynnön tarkoituksena on saada kattavasti tuotteita koskevaa tietoa, jotta mahdollinen tarjouspyyntö voidaan toteuttaa
tarkoituksenmukaisesti. Hankintayksikkö ei sitoudu toteuttamaan hankintaa. Mikäli hankinta toteutetaan, muutokset tämän
ilmoituksen sisältöön ovat mahdollisia. Hankintayksikkö varaa oikeuden jakaa hankinta osiin.

Tämä tietopyyntö ei ole hankintailmoitus, ennakkoilmoitus eikä tarjouspyyntö, eikä ilmoituksen julkaisemisella aloiteta
tarjouskilpailua. Tietopyyntöön vastaaminen ei ole edellytys mahdolliseen myöhempään kilpailutukseen osallistumiselle eikä
tietopyyntöön vastaaminen vaikuta tarjoajan asemaan mahdollisessa tarjouskilpailussa.

Markkinavuoropuheluun osallistuvilla ei ole oikeutta saada korvausta osallistumisesta. Markkinavuoropuhelussa annetut
vastaukset eivät sido vastaajaa mahdollisesti myöhemmin toteutettavassa hankinnassa.

Markkinavuoropuhelulla kerätyt tiedot säilyvät luottamuksellisina ja niitä tullaan käyttämään ainoastaan hankinnan suunnitteluun.,

Ilmoitusnumero 2025-035742
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Laboratorioreagenssit (33696500)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot HUS-yhtymä
Uutistie 5 (PL 441 00029 HUS) 01770 Vantaa FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Uusiutuvien polttonesteiden keräykseen kykenevien keräinkokonaisuuksien öljyntorjuntahankinta Varsinais-Suomen, Länsi-Uudenmaan, Helsingin, Itä-Uudenmaan ja Kymenlaakson pelastuslaitoksille

Suomi | Kymenlaakson hyvinvointialue
Julkaistu 20 tuntia sitten | 8.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Uusiutuvien polttonesteiden keräykseen kykenevien keräinkokonaisuuksien öljyntorjuntahankinta Varsinais-Suomen, Länsi-Uudenmaan, Helsingin, Itä-Uudenmaan ja Kymenlaakson pelastuslaitoksille Tämä ei ole tarjouspyyntö vaan ennakkoilmoitus tulevasta hankinnasta markkinatoimijoille ja määräaikojen lyhentämiseksi.

Hankinnan kohde koostuu viidestä (5) identtisestä tuotekokonaisuudesta. Hankinnat tehdään Varsinais-Suomen, Länsi-Uudenmaan, Helsingin, Itä-Uudenmaan ja Kymenlaakson pelastuslaitoksille öljyntorjuntavalmiuden kehittämiseksi.

Hankinta sisältää vähintään kymmenen uusiutuvia (ja pitkälle jalostettuja) polttonesteitä keräämään kykenevää, itsenäisesti toimivaa keräinkokonaisuutta.

Hanke sisältää vähintään:
- 10 kpl (2/laitos) n. 6m/20ft koukkulaitteistolla varustettua merikonttia varusteiden sijoittamiseen
- 10 kpl (2/laitos ja 1/kontti) vapaasti kelluvaa ns isompaa, vähintään kolmella (3) vaihdettavalla keräysmoduulilla varustettua kerääjää
- 20 kpl ( 4/laitos ja 2/kontti) vapaasti kelluvaa ns pienempää, yhdellä tai kahdella (1-2) vaihdettavalla keräysmoduulilla varustettua kerääjää.
- 10kpl (1/kontti) dieselkäyttöinen hydraulikoneikko /voimakone keräimien ja siirtopumppujen käyttöön.
- 10 kpl sähkötoiminen voimakoneyksikkö, joka sisältää lohkomoottoripumpun
- Tarvittavat hydrauliikka- ja tyhjennysletkut
- Generaattori (diesel) 400/230V
- Lämminvesipesuri
- Valaistuskalusto, työmaakeskus ja sähkökelat
- Keräyssäiliöt ja -astiat
- Suojavarusteet ja suojaimet
- Suojapeitteet ja imeytystuotteet
- Varaosapaketit ja työkalut
- Muut mahdolliset tarjouspyynnön mukaiset oheistuotteet

Tarkemmat tekniset määritellyt tulevat tarjouspyynnölle.

Hankinta on sidottu valtionavustus /LTAE II 2025 öljyntorjuntaan päätökseen. Avustuksen ja hankinnan maksimi summa on yhteensä 2,5M€. Hanke kilpailutetaan kokonaispakettina ja hankitaan yhdeltä toimittajalta.

Tarjouspyynnön arvioitu julkaisuaika on tammikuussa 2026 viikolla 4.

Toimittajan/tarjoajan on osallistuttava tarjoamiensa tuotteiden testaukseen XAMK:n testialueella Kotkassa. Tilaaja ilmoittaa testausajan ja -paikan tarjouspyynnössä. Testaukset tehdään ennen hankintapäätöstä. Testaukseen osallistuminen tehdään toimittajan/tarjoajan omalla kustannuksella siten, että tilaajaorganisaatio vastaa testitapahtumasta.,

Ilmoitusnumero 2025-035727
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Turva-, palontorjunta-, poliisi- ja maanpuolustusvälineet (35000000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1C7 FI1B1 FI1C1
Osoitetiedot Kymenlaakson hyvinvointialue
Keskuskatu 19 48100 Kotka FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Digiradan toteutusvaiheen valmistelevat tehtävät 2026-2028

Suomi | Väylävirasto
Julkaistu 20 tuntia sitten | 8.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Digiradan toteutusvaiheen valmistelevat tehtävät 2026-2028 Suorahankinnan kohteen on Digiradan toteutusvaiheen valmistelevat tehtävät 2026-2028.

Tehtävät sisältävät hankkeen keskeisten toteutusvaiheen prosessien, menetelmien ja toimintamallien valmistelun ja edellyttävät tiivistä yhteensovittamista hankkeen eri osa-alueiden sekä Väyläviraston asiantuntijoiden kanssa. Toimittaja vastaa valmistelun suunnittelusta, koordinoinnista ja tarvittavien analyysien toteuttamisesta hankkeen tavoitteiden mukaisesti.

Palvelun tulee lisäksi tukea Digirata-hankkeen aikataulua, riskienhallintaa ja päätöksenteon valmistelua vuosina 2026–2028.,

Ilmoitusnumero 2025-035712
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Arkkitehti-, rakennus-, insinööri- ja tarkastuspalvelut (71000000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Väylävirasto
PL 33 (Opastinsilta 12 A) 00521 HELSINKI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Autostainer Link 48 -reagenssien hankinta

Suomi | Pohjois-Savon hyvinvointialue
Julkaistu 20 tuntia sitten | 8.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Autostainer Link 48 -reagenssien hankinta Hankitaan tarpeeseen Autostainer Link 48 -automaatin reagenssit. Kyseessä on laitteen ja reagenssin laitetekninen yhteensopivuus ainoalta toimittajalta.,

Ilmoitusnumero 2025-035703
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Kemialliset tuotteet (24000000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1DB
Osoitetiedot Pohjois-Savon hyvinvointialue
Puijonlaaksontie 2 70210 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tisagenlekleuseelivalmiste (Kymriah) lapsipotilaille tai korkeintaan 25 vuoden ikäisille nuorille aikuispotilaille

Suomi | HUS Group, the joint authority for Helsinki and Uusimaa
Julkaistu 20 tuntia sitten | 8.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tisagenlekleuseelivalmiste (Kymriah) lapsipotilaille tai korkeintaan 25 vuoden ikäisille nuorille aikuispotilaille Tisagenlekleuseelivalmiste (Kymriah 1.2x10e6-6x10e8 solua infuusioneste) Terveydenhuollon palveluvalikoimaneuvoston (Palko) suosituksen (13.3.2019) mukaiseen käyttöön lapsipotilaiden ja korkeintaan 25 vuoden ikäisten nuorten aikuispotilaiden B-solulinjan akuutin lymfoblastisen leukemian (ALL) hoidossa, kun sairaus ei ole reagoinut aiempaan hoitoon (hoitoresistentti), kun se on uusiutunut kaksi kertaa tai useammin tai kun se on uusiutunut kantasolusiirron jälkeen.,

Ilmoitusnumero 2025-034431
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Farmaseuttiset tuotteet (33600000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI
Osoitetiedot HUS Group, the joint authority for Helsinki and Uusimaa
Stenbäckinkatu 9, PL 440 00290 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Safelink-salauslaitteiden hankinta

Suomi | Puolustusvoimien logistiikkalaitos
Julkaistu 20 tuntia sitten | 8.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Safelink-salauslaitteiden hankinta Hankinnan kohteena on SafeLink-salauslaitteiden elinkaaripäivitys korvaamaan olemassa olevat laitteet, joiden tuki on päättymässä. Hankinta sisältää lisäksi laitteisiin liittyvät asiantuntijatyöt,

Ilmoitusnumero 2025-035686
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tiedonsiirtovälineet (32582000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Puolustusvoimien logistiikkalaitos
Hatanpään valtatie 30 33541 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

KUTSU MARKKINAKARTOITUKSEEN: Junakulunvalvonnan (JKV) kunnossapidon tukipalvelu

Suomi | Väylävirasto
Julkaistu 2 päivää sitten | 7.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

KUTSU MARKKINAKARTOITUKSEEN: Junakulunvalvonnan (JKV) kunnossapidon tukipalvelu HANKINNAN KOHDE

Junakulunvalvonnan (JKV) kunnossapidon tukipalvelu tukee Väyläviraston tarvetta ylläpitää JKV-järjestelmää valtion rataverkolla. Tilaajana toimii Väylävirasto, ja palvelun sopimuskauden pituus ja optiomahdollisuudet määritellään myöhemmin. Palvelun keskeinen tavoite on yksinkertaistaa ja parantaa JKV-järjestelmän huolto- sekä kunnossapitotoimintaa, jotta kustannustehokkuus, riskienhallinta ja järjestelmän käyttövarmuus pysyvät hyvällä tasolla.

Palvelun sisältö jakautuu useisiin tehtäväkokonaisuuksiin, joista merkittävin on tilapäisten nopeusrajoitusten suunnittelu, tekeminen ja arkistointi. Tähän sisältyy nopeusrajoitusten JKV- ja nopeusmerkkisuunnittelu, tarvittavien baliisisanomatiedostojen luominen sekä työohjeen tekeminen sanomien asennusten toteutusta varten. Suunnitelman on läpäistävä toisen JKV-suunnittelijan tekemä sisäinen tarkastus palveluntarjoajan toimesta. Toimittajan on vastattava suunnitelmien ja sanomien oikeellisuudesta toimitettuihin lähtötietoihin nähden sekä toimitettava ne tilaajalle ja sidosryhmille. Nopeusrajoituksen poistuessa toimittajan on laadittava poistosuunnitelmat, tarkastettava ne ja poistettava sanomatiedostot arkistointijärjestelmistä viikon kuluessa.

Tämän lisäksi palveluun kuuluu JKV-neuvonta puhelimitse ja sähköpostitse, josta JKV-asiantuntija on tavoitettavissa normaalin palveluaikana. Neuvontaa voidaan tehdä tarvittaessa myös maastotyönä, joka laskutetaan erikseen työn tilanneelta kunnossapitäjältä tai urakoitsijalta. Palveluun kuuluu myös yksittäisten baliisisanomatiedostojen päivitys vikojen tai uusien pysyvien nopeusrajoitusten vuoksi.

Merkittävä osa palvelua on JKV-vikojen seuranta ja raportointi, jossa laaditaan tilastoa baliisivikailmoituksista vikakoodien perusteella. Lisäksi Toimittaja tekee JKV-järjestelmän elinkaarenhallinnan tilanneseurantaa ja raportointia, jossa seurataan varaosahallintaa, komponenttien saatavuutta ja menekin ennakointia. Toimittajan tehtäviin kuuluu myös kunnossapitourakoitsijoiden koulutus, opastaminen ja ohjaaminen palveluun liittyvissä käytännöissä. Sanomansäilytyspalvelun käyttö (Väyläviraston järjestelmässä) on olennainen osa toimintaa. Toimittaja osallistuu myös Väyläviraston, rautatieturvalaitekunnossapitäjien ja rautatieyritysten yhteiseen JKV-ohjausryhmään asiantuntijatyöllä, johon kuuluu kokousten valmistelu ja toimeenpanon seuranta.

Normaali palveluaika kaikille tehtäville on arkisin klo 8:00–16:00. Routa-aikana keväisin voidaan tilata lisävalmius kiireellisiin JKV-nopeusrajoitusten toteutuksiin arkisin klo 16:00–22:00 ja viikonloppuisin klo 8:00–22:00, jolloin suunnitelmat ja sanomat on toimitettava 24 tunnin kuluessa tilauksesta. Tilaajalla on lisäksi optio tilata ympärivuorokautinen (24/7) päivystys vähintään viikon ajaksi.

Palvelun hinnoittelu koostuu kiinteästä hinnasta ja tuntihinnoittelulla maksettavista käytön mukaan veloitettavista palveluista, kuten maastotyöt ja erikseen sovittavat lisäpalvelut. Toimittajan on myös huolehdittava tarvittavista pätevyyksistä ja noudatettava Tilaajan ohjeita. Raportointi tapahtuu neljännesvuosittain palvelun projektiraportilla sekä säännöllisillä vika- ja elinkaariraporteilla.

ILMOITUKSEN LISÄTIEDOT

Tämä ilmoitus on kutsu markkinakartoitukseen. Tällä ilmoituksella ei pyydetä tarjouksia.

Markkinakartoituksessa hankinnasta kiinnostuneilla toimittajilla on mahdollisuus käydä hankintaa koskevaa markkinakartoitusta Väyläviraston kanssa. Markkinakartoituksen tarkoituksena on käydä yleisellä tasolla vuoropuhelua hankinnan kohteesta ja sen määrittämisestä. Markkinakartoitus ei sido Väylävirastoa toteuttamaan hankintaa. Markkinakartoitus ei myöskään sido toimittajaa mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumiseen.

Markkinakartoitus järjestetään toimittajakohtaisten infotilaisuuksien ja tarjouspyyntöaineiston luonnosversioiden kommentoinnin ja tilaajan hankinnan kohteeseen liittyviin kysymyksiin vastaamisen kautta.

Hankinnan alustava aikataulu:
- Markkinakartoitukseen ilmoittautuminen 12/2025
- Toimittajakohtaiset infotilaisuudet 01/2026
- Tarjouspyyntöasiakirjojen kirjallinen kommentointikierros 02/2026
- Tarjouspyynnön julkaisu 03/2026

Tarjoajia pyydetään huomioimaan, että aikataulu on alustava ja siihen voi tulla muutoksia hankinnan valmistelun aikana.

Ilmoittautumisohje:

Toimittajan tulee ilmoittaa kiinnostuksensa kirjautumalla Tarjouspalveluun ja täyttämällä tämän ilmoituksen ilmoittautumislomake määräaikaan 18.12.2025 klo 12.00 mennessä.

Tässä markkinakartoituskutsussa esitetyt kuvaukset, kuten myös myöhemmin toimitettavat markkinakartoituksen luonnosmateriaalit ovat alustavia ja suuntaa antavia hankinnan ennakkotietoja.

Osallistuneille yrityksille ei makseta korvausta vastaamisesta tai osallistumisesta.,

Ilmoitusnumero 2025-035682
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rautateiden ja niihin liittyvien laitteiden korjaus, huolto ja muut palvelut (50220000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Väylävirasto
PL 33 (Opastinsilta 12 A) 00521 HELSINKI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

TIETOPYYNTÖ: Lääkinnällinen laitoskuntoutus

Suomi | Lapin hyvinvointialue
Julkaistu 3 päivää sitten | 6.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

TIETOPYYNTÖ: Lääkinnällinen laitoskuntoutus Tämä ei ole hankintaa koskeva ennakkoilmoitus, hankintailmoitus tai tarjouspyyntö vaan ilmoitus markkinavuoropuhelun käynnistämisestä tietopyynnöllä osana hankinnan kilpailutuksen suunnittelua.

Lapin hyvinvointialue suunnittelee kilpailutusta lääkinnällisestä laitoskuntoutuksesta ostopalveluna Lapin hyvinvointialueen alueelle ja kutsuu tällä ilmoituksella halukkaat toimijat vastaamaan tietopyyntöön. Tämä ei ole tarjouspyyntö vaan hankinnan suunnitteluvaiheessa toteutettava tietopyyntö, jolla hankintayksikkö selvittää markkinoita.

Tämän tietopyynnön tarkoituksena on kerätä ja jakaa tietoa tulevaa lääkinnällisen laitoskuntoutuksen ostopalvelujen hankintaa varten sekä mahdollistaa vuoropuhelu Lapin hyvinvointialueen ja Lapin alueella toimivien potentiaalisten tarjoajien välillä.

Tämä ilmoitus ja tietopyyntö ei velvoita Lapin hyvinvointialuetta toteuttamaan varsinaista tarjouskilpailua ja hankintaa ilmoituksessa alustavasti kuvatulla tavalla. Ilmoituksessa esitetty hankinnan palvelukuvaus ja hinnoittelumalli ovat alustavia.

Mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistuminen ei edellytä vastaamista tähän tietopyyntöön. Tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei estä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumista eikä vastaamisella tai vastaamatta jättämisellä ole vaikutusta tarjoajan asemaan tulevassa tarjouskilpailussa. Tietopyynnössä annetut tiedot eivät sido ketään osapuolta. Osallistumista ei makseta korvausta. Lapin hyvinvointialue käsittelee tietopyyntöön annettuja vastauksia ja osallistuvien yritysten antamia tietoja luottamuksellisesti.,

Ilmoitusnumero 2025-035778
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Terveyspalvelut ja sosiaalitoimen palvelut (85000000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1D7
Osoitetiedot Lapin hyvinvointialue
PL 8041 96101 Rovaniemi FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kutsu markkinavuoropuheluun: Viher- ja liikuntapaikkarakentaminen, pienet hankkeet (alle 450 000€)

Suomi | Helsingin kaupunki, kaupunkiympäristön toimiala
Julkaistu 3 päivää sitten | 6.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Kutsu markkinavuoropuheluun: Viher- ja liikuntapaikkarakentaminen, pienet hankkeet (alle 450 000€) Tämä ilmoitus ei ole hankintailmoitus, tarjouspyyntö eikä ilmoituksen julkaisulla aloiteta tarjouskilpailua. Markkinavuoropuheluun osallistuminen ei ole edellytys myöhempään tarjouskilpailuun osallistumiselle.

TAUSTA JA TARKOITUS
Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimiala on valmistelemassa hankintaa viher- ja liikuntapaikkarakentamisesta. Viher- ja liikuntapaikkarakentamisesta tullaan kilpailuttamaan kaksi erillistä sopimusta pieniin ja suuriin hankkeisiin. Ennen varsinaisen hankintamenettelyn aloittamista hankintayksikkö kartoittaa markkinatarjontaa, halukkuutta ja kiinnostusta osallistua hankintaan pienten hankkeiden osalta. Markkinavuoropuhelulla haetaan vastauksia valmisteilla olevaan hankintaan liittyviin kysymyksiin, ja hankintayksikkö kannustaa erityisesti pienempiä alan toimijoilta osallistumaan markkinavuoropuheluun.

AIKATAULU
Tarjouspyynnön alustava suunniteltu julkaisuajankohta on vuoden 2026 alkupuolella. Suunnitelmana on perustaa hankintayksikön tarpeeseen puitejärjestely tai dynaaminen hankintajärjestelmä.

HANKINNAN TAUSTA
Hankinta koostuu Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimialan eri yksiköille suoritettavista viher- ja liikuntapaikkarakentamisen urakointitöistä julkiseen käyttöön tarkoitetuilla alueilla.

Rakentamisen kohteet sijaitsevat Helsingin kaupungin omistamilla alueilla ja pienet hankkeet voivat koostua muutaman kasvin istuttamisesta tai kokonaisen puistohankkeen toteuttamisesta. Pienet hankkeet voivat sisältää esimerkiksi aidan peruskorjauksia, istutusten uusimista, liikuntapaikkojen kunnostuksia erilaisista pelikentistä ulkokuntoilupaikkoihin sekä skeittipaikkoihin. Töihin voi sisältyä myös valaistuksen korjauksia, salaojituksia ja muita hulevesirakenteita. Kilpailutuksen myötä syntyvän sopimuksen yksittäisten hankkeiden enimmäisarvo ilman arvonlisäveroa on 450 000 €.

MARKKINAVUOROPUHELU
Hankintayksikkö järjestää hankinnasta kiinnostuneille toimijoille yhteisen markkinavuoropuhelutilaisuuden. Tilaisuus järjestetään Teams:n välityksellä tiistaina 13.01.2026 klo 12:00 - 13:30.

Kiinnostuneita toimijoita pyydetään ilmoittautumaan sähköpostitse osoitteeseen kymp.infrahankinnat@hel.fi, ilmoittautumisviestin otsikoksi tulee laittaa "Ilmoittautuminen markkinavuoropuheluun 13.01.2026 YRITYKSEN NIMI". Ilmoittautumisesta tulee käydä ilmi osallistujien yhteystiedot (nimi ja sähköposti).

Tilaisuuteen tulee ilmoittautua 09.01.2026 kello 16:00 mennessä.,

Ilmoitusnumero 2025-035743
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000), Viheralueiden maisemarakennustyöt (45112710), Viheralueiden istutus- ja hoitopalvelut (77310000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Helsingin kaupunki, kaupunkiympäristön toimiala
PL 58208 00099 HELSINGIN KAUPUNKI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Vuonna 2026 pohjoisella hankinta-alueella kilpailutettavien Lapin elinvoimakeskuksen ja Väyläviraston hankkeiden ennakkoinfo

Suomi | Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskusten kehittämis- ja hallintokeskus
Julkaistu 3 päivää sitten | 6.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Vuonna 2026 pohjoisella hankinta-alueella kilpailutettavien Lapin elinvoimakeskuksen ja Väyläviraston hankkeiden ennakkoinfo Markkinavuoropuhelu: Lapin elinvoimakeskuksen, Väyläviraston ja Infra ry:n alueellinen yhteistyötilaisuus 2026 Lapin, Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuuan alueella toimiville urakoitsijoille ja konsulteille. Tilaisuudessa esitellään Pohjois-suomessa käynnistyviä tienrakennus-, sillankorjaus-, rautatiehankkeista sekä ajankohtaisia järjestäjäorganisaatioiden asioita,

Ilmoitusnumero 2025-035684
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1D7
Osoitetiedot Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskusten kehittämis- ja hallintokeskus
Hallituskatu 3 B 96100 Rovaniemi FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kutsu markkinavuoropuheluun: Kiinteistöhuollon kokonaispalvelut

Suomi | Kiljavan Sairaala Oy
Julkaistu 3 päivää sitten | 6.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Kutsu markkinavuoropuheluun: Kiinteistöhuollon kokonaispalvelut YLEISTÄ

Kiljavan Sairaala Oy on käynnistänyt kiinteistöhuollon kokonaispalveluiden kilpailutuksen valmistelun. Kiljavan Sairaala Oy:n hallinnassa on noin 15 000 m²:n sairaalakiinteistö. Tulevan hankinnan kohteena on palveluna hankittava kiinteistöhoidon kokonaisuus, joka koostuu useasta eri osiosta. Kiinteistöhoidon kokonaisuuden osiot on avattu tarkemmin alustavalla hankinnan kohteen kuvauksella, joka toimitetaan markkinavuoropuheluun osallistuville yrityksille.

Tulevan kilpailutuksen tavoitteena on varmistaa muun muassa:
- Kiinteistön toimintavarmuus ja turvallisuus
- Joustava ja kehitysmyönteinen palveluntuottaja
- Energiatehokkuuden jatkuva kehittäminen
- Kustannusten ennakoitavuus ja seurattavuus

Osana kilpailutuksen valmistelua hankintayksikkö toteuttaa markkinavuoropuhelun. Hankinta tullaan toteuttamaan avoimena hankintamenettelynä.

Huomioittehan, että kyseessä on markkinakartoitusilmoitus, eikä tällä ilmoituksella vielä pyydetä tarjouksia. Markkinavuoropuheluun osallistuminen on täysin vapaaehtoista. Markkinavuoropuheluun osallistuminen tai osallistumatta jättäminen ei vaikuta tarjoajan mahdollisuuksiin osallistua myöhemmin toteutettavaan hankintamenettelyyn. Markkinavuoropuhelu ei velvoita ketään osallistumaan kilpailutukseen, eikä myöskään sulje ketään sen ulkopuolelle.

Tällä ilmoituksella, sekä markkinavuoropuhelussa annetut tiedot ovat alustavia, ja ne saattavat muuttua valmistelun edetessä.

MARKKINAVUOROPUHELU

Markkinavuoropuhelu on tarkoitettu tarjoamisesta kiinnostuneille yrityksille, ja se sisältää alustavien tarjouspyyntömateriaalien kommentointia ennen tarjouspyynnön julkaisua. Tarjouspyyntömateriaalien kirjallinen kommentointi on alustavasti suunniteltu järjestettävän loppuvuodesta 2025, tai viimeistään alkuvuodesta 2026.

Varsinaisen tarjouspyynnön julkaisu on alustavasti suunniteltu alkuvuodelle 2026.

MARKKINAVUOROPUHELUUN ILMOITTAUTUMINEN

Hankinnasta kiinnostuneita yrityksiä pyydetään ilmoittamaan yhteystietonsa oheisen Forms-lomakkeen kautta:

https://forms.office.com/e/7cbGcsesDT

Ilmoita lomakkeelle organisaatiosi nimi, organisaation yhteyshenkilön nimi, sekä yhteyshenkilön sähköpostiosoite, johon tarjouspyynnön luonnosmateriaalit lähetetään.

Pyydämme ilmoittautumisia markkinavuoropuheluun viimeistään 19.12.2025 kello 15:00 mennessä.,

Ilmoitusnumero 2025-035631
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Kiinteistöpalvelut (70000000), Sopimuksen perusteella tai palkkiota vastaan suoritettavat kiinteistönhoitopalvelut (70330000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Kiljavan Sairaala Oy
Kiljavantie 539, A 05250 Kiljava FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Markkinavuoropuhelu markkinointi- ja viestintäpalveluista

Suomi | Parkanon kaupunki
Julkaistu 3 päivää sitten | 6.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Markkinavuoropuhelu markkinointi- ja viestintäpalveluista Parkanon kaupunki (=tilaaja) on käynnistämässä tarjouskilpailua markkinointi- ja viestintäpalveluista. Hankinnan tarkoituksena on saada tilaajan käyttöön konsultti, joka yhteistyössä tilaajan henkilökunnan kanssa toteuttaa viestintää ja markkinointia.

Hankinnan laajuus on n. 60 h/kk, vaihteluväli 40-90 h/kk. Hankinnan perusteella tehdään sopimus kaudelle 1.4.2026-31.12.2028. Lisäksi hankinta sisältää kaksi vuoden mittaista optiota. Käytännössä työ tapahtuu suurelta osin Parkanossa. Tehtävään kuuluu runsaasti ilta- ja viikonlopputyötä. Tehtävä edellyttää oman auton käyttöä.

Palvelua käyttävät tarvittaessa myös tilaajan konserniin kuuluvat tytäryhtiöt.

Konsultin tulee osallistua ainakin seuraaviin osa-alueisiin:
-some-julkaisujen tuottaminen
-somekanavien hallinta
-tiedotteiden tuottaminen ja julkaisu
-kuvaaminen / videokuvaaminen
-markkinoinnin ja viestinnän suunnittelu osana markkinointityöryhmää

Lisäksi toivomme osaamista joistain alla olevista osa-alueista:
-graafinen suunnittelu
-taittaminen
-internet-sivujen ylläpito
-kunta-alan tuntemus

Markkinavuoropuhelun tavoitteena on kerätä tietoa markkinoilla tarjolla olevista vaihtoehdoista. Varsinaiset vuoropuhelut käydään tammikuun alkupuolella. Tilaajan on tarkoitus julkaista varsinainen hankintaa koskeva tarjouspyyntö tammikuun aikana.,

Ilmoitusnumero 2025-035787
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Liike-elämän palvelut: laki, markkinointi, neuvonta, työhönotto, painatus ja turvallisuus (79000000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI19B
Osoitetiedot Parkanon kaupunki
Parkanontie 37 39700 Parkano FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

KUTSU MARKKINAKARTOITUKSEEN Nosto-ovien huolto- ja vikakorjauspalvelut

Suomi | Rovaniemen kaupunki
Julkaistu 3 päivää sitten | 6.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

KUTSU MARKKINAKARTOITUKSEEN Nosto-ovien huolto- ja vikakorjauspalvelut Hankinnan kuvaus
Rovaniemen kaupunki valmistelee tarjouskilpailua koskien omistamiensa ja hallinnoimiensa nosto-ovien huolto- ja vikakorjauspalveluiden hankintaa.

Tavoitteena on, että tarjouspyyntö julkaistaan helmikuussa 2026.

ILMOITTAUTUMINEN
Hankinnasta kiinnostuneita toimijoita pyydetään ilmoittautumaan pian, kuitenkin viimeistään 22.12.2025 kello 12:00 mennessä toimittamalla toimittajan nimi ja yhteystiedot sähköpostitse osoitteeseen kilpailutus@hansel.fi Pyydämme otsikoimaan sähköpostin:
"Rovaniemi - markkinakartoitus nosto-ovien huolto- ja vikakorjauspalvelut". Osana ilmoittautumista toimijoita pyydetään esittämään lyhyt kuvaus tarjoamistaan markkinakartoituksen kohteena olevista palveluista sekä lähettämään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:

1. Mille eri nosto-ovimerkeille toimittaja voi tarjota nosto-ovien vuosihuoltopalveluita?

2. Mille eri nosto-ovimerkeille toimittaja pystyy toimittamaan varaosia?

3. Onko toimittajalla nosto-ovien huoltohenkilöitä Rovaniemellä tai mikä on Rovaniemeä lähin paikkakunta, jossa toimittajalla on nosto-ovien huoltohenkilöitä?

4. Toimittajan ehdotuksia eri huoltokohteiden vuosihuollon hinnoittelumalliksi; kuukausimaksullinen ja/tai huoltokerta kohtainen ja
/tai tuntihinta?

5. Toimittajan ehdotuksia eri huoltokohteiden vikakorjausten hinnoittelumalliksi; kuukausimaksullinen ja/tai vikakorjauskerta kohtainen ja/tai tuntihinta?

6. Toimittajan ehdotuksia, mitä nosto-ovien vuosihuollon pitäisi sisältää? Miten muut palvelut ja varaosat hinnoitellaan?

7. Onko toimittajalla käytössä sähköistä huoltokirjaa? Onko toimittaja valmis kirjaamaan huollot ja korjaukset tilapalvelukeskuksen sähköiseen huoltokirjaan?

MARKKINAKARTOITUS
Markkinakartoitukseen ilmoittautuneille toimijoille tullaan lähettämään kysymyksiä ja kilpailutuksen luonnosmateriaalia kirjalliseen kommentointiin joulukuu 2025 - tammikuun 2026 aikana.

Toimijoita pyydetään huomioimaan, että tämä ilmoitus ei ole hankintailmoitus, vaan ilmoitus markkinakartoituksesta osana hankinnan valmistelua (ts. tietopyyntö). Markkinakartoitus ei sido Tilaajaa käynnistämään kilpailutusprosessia. Tietopyynnön tavoitteena on käynnistää markkinakartoitus koskien hankinnan kohdetta sekä kartoittaa toimijoiden halukkuutta osallistua mahdollisesti tehtävään kilpailutukseen.

Markkinakartoitus ei sido siihen osallistuvia toimijoita tarjouksen tekemiseen, eikä toisaalta markkinakartoitukseen osallistumatta jättäminen vaikuta mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumiseen. Markkinakartoitukseen osallistumisesta ei makseta korvausta toimijoille.

Hansel Oy toimii markkinakartoituksessa ja mahdollisessa kilpailutuksessa konsultoivassa roolissa.,

Ilmoitusnumero 2025-035784
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Nosto- ja käsittelylaitteiden osat (42419000), Vintturikoneistojen ja muiden nosto- tai käsittelylaitteiden osat (42419900), Kuormalavan nostojärjestelmä (42998000), Ovien ja ikkunoiden metallityöt (45421160), Rakennuksen laitteiden korjaus ja huolto (50700000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1D7
Osoitetiedot Rovaniemen kaupunki
PL 8216 96101 Rovaniemi FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

KUTSU MARKKINAKARTOITUKSEEN Hissien huolto- ja vikakorjauspalvelut

Suomi | Rovaniemen kaupunki
Julkaistu 3 päivää sitten | 6.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

KUTSU MARKKINAKARTOITUKSEEN Hissien huolto- ja vikakorjauspalvelut Hankinnan kuvaus
Rovaniemen kaupunki valmistelee tarjouskilpailua koskien omistamiensa ja hallinnoimiensa hissien huolto- ja vikakorjauspalveluiden hankintaa.

Tavoitteena on, että tarjouspyyntö julkaistaan helmikuussa 2026.

ILMOITTAUTUMINEN
Hankinnasta kiinnostuneita toimijoita pyydetään ilmoittautumaan pian, kuitenkin viimeistään 22.12.2025 kello 12:00 mennessä toimittamalla toimittajan nimi ja yhteystiedot sähköpostitse osoitteeseen kilpailutus@hansel.fi Pyydämme otsikoimaan sähköpostin:
"Rovaniemi - markkinakartoitus hissien huolto- ja vikakorjauspalvelut". Osana ilmoittautumista toimijoita pyydetään esittämään lyhyt kuvaus tarjoamistaan markkinakartoituksen kohteena olevista palveluista sekä lähettämään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:

1. Mille eri hissimerkeille toimittaja voi tarjota hissien vuosihuoltopalveluita?

2. Mille eri hissimerkeille toimittaja pystyy toimittamaan varaosia?

3. Onko toimittajalla hissihuoltohenkilöitä Rovaniemellä tai mikä on Rovaniemeä lähin paikkakunta, jossa toimittajalla on hissihuoltohenkilöitä?

4. Toimittajan ehdotuksia eri huoltokohteiden vuosihuollon hinnoittelumalliksi; kuukausimaksullinen ja/tai huoltokerta kohtainen ja
/tai tuntihinta?

5. Toimittajan ehdotuksia eri huoltokohteiden vikakorjausten hinnoittelumalliksi; kuukausimaksullinen ja/tai vikakorjauskerta kohtainen ja/tai tuntihinta?

6. Toimittajan ehdotuksia mitä hissien vuosihuollon pitäisi sisältää? Miten muut palvelut ja varaosat hinnoitellaan?

7. Onko toimittajalla käytössä sähköistä huoltokirjaa? Onko toimittaja valmis kirjaamaan huollot ja korjaukset tilapalvelukeskuksen sähköiseen huoltokirjaan?

MARKKINAKARTOITUS
Markkinakartoitukseen ilmoittautuneille toimijoille tullaan lähettämään kysymyksiä ja kilpailutuksen luonnosmateriaalia kirjalliseen kommentointiin joulukuu 2025 - tammikuun 2026 aikana.

Toimijoita pyydetään huomioimaan, että tämä ilmoitus ei ole hankintailmoitus, vaan ilmoitus markkinakartoituksesta osana hankinnan valmistelua (ts. tietopyyntö). Markkinakartoitus ei sido Tilaajaa käynnistämään kilpailutusprosessia. Tietopyynnön tavoitteena on käynnistää markkinakartoitus koskien hankinnan kohdetta sekä kartoittaa toimijoiden halukkuutta osallistua mahdollisesti tehtävään kilpailutukseen.

Markkinakartoitus ei sido siihen osallistuvia toimijoita tarjouksen tekemiseen, eikä toisaalta markkinakartoitukseen osallistumatta jättäminen vaikuta mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumiseen. Markkinakartoitukseen osallistumisesta ei makseta korvausta toimijoille.

Hansel Oy toimii markkinakartoituksessa ja mahdollisessa kilpailutuksessa konsultoivassa roolissa.,

Ilmoitusnumero 2025-035783
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Nosto- ja käsittelylaitteiden osat (42419000), Hissien, kippinostimien tai liukuportaiden osat (42419500), Rakennuksen laitteiden korjaus ja huolto (50700000), Hissien huoltopalvelut (50750000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1D7
Osoitetiedot Rovaniemen kaupunki
PL 8216 96101 Rovaniemi FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

KUTSU MARKKINAVUOROPUHELUUN / Kiteen kaupungin kiinteistöjen jätteiden keräyksen ja kuljetuksen hankinnat

Suomi | Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Julkaistu 3 päivää sitten | 6.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

KUTSU MARKKINAVUOROPUHELUUN / Kiteen kaupungin kiinteistöjen jätteiden keräyksen ja kuljetuksen hankinnat Kiteen kaupunki ja Pohjois-Karjalan hankintatoimi järjestävät tulevaan Kiteen kaupungin kiinteistöjen jätteiden keräyksen ja kuljetuksen hankintaan liittyen yhteisen tiedotus- ja keskustelutilaisuuden hankinnasta kiinnostuneille toimijoille. Järjestettävän markkinavuoropuhelun tarkoituksena on koota mahdollisilta tarjoajilta näkemyksiä ja kommentteja tulevan kilpailutuksen johdosta.

Markkinavuoropuhelutilaisuus koskee Kiteen ja Kesälahden keskustaajamien asuinkiinteistöjen lasi-, metalli- ja muovi- sekä paperi- ja kartonkipakkausjätteiden sekä biojätteen keräyksen ja kuljetuksen hankintoja. Hankinnat koskevat vähintään viisi (5) asuinhuoneistoa sisältäviä kiinteistöjä sekä Kiteen kaupungin hallinto- ja palvelutoiminnan kiinteistöjä. Samassa tilaisuudessa käydään läpi myös kaupungin omistamien kiinteistöjen seka- ja lietejätteiden keräyksen ja kuljetuksen hankintaa.

Yhteinen markkinavuoropuhelutilaisuus
Maanantaina 15.12.2025 klo 13.15 - 15.00.

Tilaisuus järjestetään Teamsin välityksellä. Yhteiseen tilaisuuteen pyydämme ilmoittautumaan 12.12.2025 klo 15.00 mennessä lähettämällä vahvistuksen tilaisuuteen osallistumisesta osoitteeseen hankinta@jns.fi. Pohjois-Karjalan hankintatoimi vahvistaa tilaisuuteen osallistumisen osallistumishalukkuutensa ilmoittaneille ja lähettää ilmoittautuneille erillisen kutsun Teams-kokoukseen.

Tilaisuuteen on mahdollista osallistua myös Kiteen kaupungintalolla osoitteessa Kiteentie 9-11, tekninen osasto, kokoushuone Vire.

Kommentteja ja toteutusehdotuksia voi esittää määräaikaan mennessä myös Tarjouspalvelu.fi -portaalin välityksellä kohdassa "Kysymykset ja vastaukset" 16.12.2025 klo 14:30 mennessä tai kohdassa "Tietopyynnön vastauksen lähetys" 16.12.2025 klo 15:00 mennessä lataamalla palveluun erillinen liitedokumentti. Mikäli palveluun ladataan erillinen liite, tulee painaa myös kohdasta "Lähetä vastaus tietopyyntöön".,

Ilmoitusnumero 2025-035779
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Jätteisiin liittyvät palvelut (90500000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1DC
Osoitetiedot Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Torikatu 19 A 80100 Joensuu FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tietopyyntö: Kone- ja metallialan työvoimakoulutukset Pohjois-Karjalan työllisyysalueelle

Suomi | Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Julkaistu 4 päivää sitten | 5.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tietopyyntö: Kone- ja metallialan työvoimakoulutukset Pohjois-Karjalan työllisyysalueelle TÄMÄ EI OLE HANKINTAILMOITUS, EIKÄ TARJOUSPYYNTÖ, VAAN TIETOPYYNTÖ.

Pohjois-Karjalan hankintatoimi valmistelee kone- ja metallialan työvoimakoulutusten palveluhankintaa Pohjois-Karjalan työllisyysalueelle. Kyseessä on kansallisen kynnysarvon liitteen E mukainen sosiaali- ja terveyspalveluhankinta.

Pohjois-Karjalan työllisyysalue järjestää työllisyyspalveluita maakunnassa vuoden 2025 alusta alkaen. Työllisyysalueen muodostavat Pohjois-Karjalan 13 kuntaa: Heinävesi, Ilomantsi, Joensuu, Juuka, Kitee, Kontiolahti, Lieksa, Liperi, Nurmes, Outokumpu, Polvijärvi, Rääkkylä ja Tohmajärvi. Työllisyysalueen vastuukuntana toimii Joensuun kaupunki.

Hankinnan kohteen kuvaus

Työvoimakoulutus on aikuiskoulutusta, jonka tarkoituksena on kehittää ja täydentää työnhakijoiden ammatillisia valmiuksia ja parantaa henkilöiden edellytyksiä työllistyä. Ammatillisia valmiuksia edistävällä työvoimakoulutuksella pyritään tyydyttämään yritysten osaavan työvoiman tarvetta. Työvoimakoulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille työnhakijoille. Hankittava koulutus ei ole tutkintotavoitteista koulutusta.

Kone- ja metalliala on merkittävä työllistäjä Pohjois-Karjalassa, erityisesti vientiteollisuudessa. Digitalisaatio ja automaatio lisäävät työntekijöiden osaamisvaatimuksia alalla ja mm. kestävä kehitys ja kiertotalous vaikuttavat tuotantoprosesseihin.

Teknologiateollisuuden osaajatarvekyselyn mukaan (11/2025) Suomen teknologiateollisuudessa tarvitaan 140 000 uutta osaajaa seuraavan kymmenen vuoden aikana. Osaajatarpeesta noin puolet selittyy kasvulla ja puolet eläköityneiden työntekijöiden korvaamisella. Pääosa osaajatarpeesta kohdentuu korkeakoulutettuihin, mutta ammattiosaajia tarvitaan myös. Kone- ja metallituoteteollisuudessa korkeasti koulutettujen osuus kasvaa tasaisesti. Ammatillisesti koulutettuja tarvitaan edelleen suuri määrä erityisesti tuotannollisiin tehtäviin. Valmistavan teollisuuden ammattiosaajilta edellytetään entistä laajempaa osaamista.

Tavoite

Kouluttaa osaavaa työvoimaa Pohjois-Karjalan työllisyysalueella sijaitsevien kone- ja metallialan yritysten tarpeisiin ja työnhakijoiden työllistymisen edistäminen osaamista päivittämällä ja kehittämällä.

Kohderyhmä

Alalle soveltuvat työttömät ja työttömyysuhan alaiset työnhakijat, joilla on aiempaa kokemusta ja/tai koulutusta kone- ja metallialalta.

Tietopyyntö

Tietopyynnön kohdassa "Muut ehdot" on esitetty kysymyksiä, joihin toivotaan vastauksia. Myös muut mahdolliset kommentit, huomiot yms. hankintaa koskien ovat tervetulleita.

Vastauksia ja kommentteja voitte esittää määräaikaan (8.1.2026 klo 12.00) mennessä Tarjouspalvelu.fi -portaalin välityksellä vastaamalla esitettyihin kysymyksiin kohdassa "Muut ehdot". Vastaukset ja kommentit voi jättää myös lataamalla liitteen Tarjouspalvelun kohdassa "Lähetys". Tietopyyntövastaus tulee myös lähettää Lähetä-painikkeesta, jotta annetut vastaukset ja ladatut liitteet tulevat hankintayksikölle.

Kommentteja, vastauksia ja kysymyksiä voi esittää myös tietopyynnön "Kysymykset ja vastaukset" -kohdan kautta (8.1.2026 klo 11.55 mennessä). Tietopyyntöön esitettyihin kysymyksiin ei vastata.,

Ilmoitusnumero 2025-035666
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Aikuiskoulutuspalvelut ja muut koulutuspalvelut (80400000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1DC
Osoitetiedot Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Torikatu 19 A 80100 Joensuu FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma