Värikasetit

Suomi | Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Julkaistu 3 päivää sitten | 8.12.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 9.1.2026 14:00 Alkuperäinen ilmoitus

Värikasetit Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen tulostimien ja monitoimilaitteiden värikaseteista tarjouspyynnön mukaisesti sopimuskaudelle 1.2.2026 - 31.1.2028 + yhden (1) + yhden (1) vuoden optio.

Tavaran tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset mm. rakenteen, varusteiden, työ- ja paloturvallisuuden sekä sähköturvallisuuden osalta.

Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen.,

Ilmoitusnumero 2025-035745
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Toimisto- ja atk-laitteet ja -tarvikkeet, lukuun ottamatta kalusteita ja tietokoneohjelmatuotteita (30000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1DC
Osoitetiedot Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Torikatu 19 A 80100 Joensuu FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Sähköenergian hankinta

Suomi | Jääkenttäsäätiö sr
Julkaistu 3 päivää sitten | 8.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 13.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Sähköenergian hankinta Jääkenttäsäätiön ja Helsingin Liikuntahallit Oy:n sähkönmyyntisopimuksen kilpailutus, jonka tuloksena sovitaan sähkönmyyjän marginaaleista ja sopimusehdoista. Sähköenergia laskutetaan kuukausittain ja sen hinta muodostuu myyjän marginaaleista, Varttispot-toimituksesta ja hintariskin vähentämiseksi tehtyjen tehopohjaisten hinnankiinnitysten selvityksestä, kantaverkkoyhtiö Fingridin kulloinkin voimassa olevasta tasepalvelun tuotannon ja kulutuksen volyymimaksusta sekä Datahubin kulloinkin voimassa olevista käyttöpaikkakohtaisista maksuista.,

Ilmoitusnumero 2025-035694
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Sähkö (09310000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Jääkenttäsäätiö sr
c/o Helsingin Jäähalli Nordenskiöldinkatu 11-13 00250 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Siivouspalvelut Turun yliopisto 2026

Suomi | Turun yliopisto
Julkaistu 3 päivää sitten | 8.12.2025 Määräaika: 2 kuukautta kuluttua | 23.2.2026 11:00 Alkuperäinen ilmoitus

Siivouspalvelut Turun yliopisto 2026 Turun yliopisto pyytää tarjouksia siivouspalveluiden toteutuksesta seuraavalle sopimuskaudelle.
Hankinnan kohteena on Turun kampuksen tai muu Tilaajan osoittama, yliopiston käyttämien kiinteistöjen ja tilojen ylläpitosiivouksen palvelut, jaksoittaiset siivoustyöt sekä lisäsiivouspalvelut. Tämän hetken mukaiset kohteet ilmenevät tarkemmin liitteiltä.
Turun kampuksen siivousalue sisältää Turun kampuksella ja sen ympäristössä sijaitsevat rakennukset ja muut kohteet, joissa Turun yliopisto vastaa siivouspalveluiden järjestämisestä.
Tarjoajan tulee jättää tarjous koko aluetta koskien. Kilpailutuksessa haetaan yhtä toimittajaa tuottamaan tarjouspyynnön mukaiset siivouspalvelut Tilaajan osoittamissa kohteissa kilpailutetuin ehdoin.
Tiloissa voi tapahtua muutoksia sopimuskauden aikana ja yksiköt voivat, syystä riippumatta, joutua siirtymään määräajaksi tai pysyvästi, johonkin toiseen vastaavaan tilaan siivousta koskevalla alueella tai sen lähellä, jolloin vastaavasti siivouspalvelut tulee kyetä tuottamaan myös uusissa, Tilaajan osoittamissa kohteissa kilpailutetuin ehdoin.

Hankinnan tarkempia ehtoja on kuvattu tarjouspyynnön lisäksi etenkin liittein:

Liite 1 Hankinnan kuvaus Turun Kampus
Liite 1a Lisätiedot ja tarkennukset
Liite 2 Siivouksen yleinen palvelukuvaus
Liite 3 Erilliskohteiden palvelukuvaus
Liite 4 Siivouspalvelut Turun yliopisto erityistarpeet rakennuksittain
Liite 4.1 Pyykinpesukoneet ja kuivausrummut vastuut
Liite 5 Yksikkötiedot ja hintatiedot (Palautettava)

Liite 6 Hankintasopimusluonnos
Liite 6.1 Reklamaatioseuraamukset_TY_2026
Liite 7 JYSE palvelut 2025

Tarjousten vertailulaskenta tulee tehdä liitteellä 5 annettujen puhtaustasoneliötietojen perusteella. Tiedot saattavat erota jonkin verran mm. pohjakuvatiedoista. Tarjousten vertailukelpoisuuden varmistamiseksi tarjous (pyydetyt yksikköhinnat) tehdään ko. excelin tietojen perusteella. Todelliset neliöt puhtaustasoineen päivitetään sopimuskauden alkamishetkeä vastaaviksi. Liitteellä 4 on kuvattu eräiden rakennusten ja/tai tilojen erityistarpeet, jotka palveluntuottajan tulee erikseen huomioida. Liitteeseen 1a on koottu edeltävän kilpailutuksen aikana tehdyt tarkentavat kysymykset ja niihin annetut vastaukset. Vastaukset tarkentavat tarjouspyynnön vaatimuksia ja tulevat huomioiduksi myös tässä kilpailutuksessa.

Sopimus pyritään saamaan voimaan 1.5.2026 alkaen, josta lukien valittu palveluntuottaja huolehtii kohteiden siivouksista tarjouspyynnön vaatimusten mukaisesti kilpailutetuin hinnoin ja ehdoin. Ajankohta kuitenkin riippuu kilpailutuksen kokonaiskestosta.

Hankinnan ennakoitu, sitoumukseton arvo toistaiseksi voimassa olevalle sopimukselle, laskettuna hankintalain 30 §:n mukaisesti, on kuusi (6) miljoonaa eura alv 0%.,

Ilmoitusnumero 2025-035744
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Siivous- ja puhdistuspalvelut (90910000), Toimistojen, koulujen ja toimistolaitteiden puhdistuspalvelut (90919000), Toimistotilojen siivous (90919200), Viemäröinti-, jätehuolto- ja puhdistuspalvelut, ympäristöön liittyvät palvelut (90000000), Puhdistus- ja puhtaanapitopalvelut (90900000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Turun yliopisto
Yliopistonmäki 20014 Turun yliopisto FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Linjojen 10 ja 10A liikennöinti

Suomi | Turun kaupunki
Julkaistu 3 päivää sitten | 8.12.2025 Määräaika: 2 kuukautta kuluttua | 30.1.2026 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

Linjojen 10 ja 10A liikennöinti Turun kaupungin Konsernihallinnon Hankintapalvelut pyytää tarjouksia Seudullisen joukkoliikenteen toimeksiannosta linjojen 10 ja 10A liikennöinnistä ajalle 1.7.2027 - 30.6.2035.

Palveluntuottajaksi valitaan yksi (1) tarjoaja/tarjousyhteenliittymä.

Sopimuskausi optioineen, reittikuvaukset ja autokiertokaaviot suoriteyhteenvetoineen sekä muut palveluvaatimukset on mainittu tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2025-035693
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Joukkoliikennepalvelut maanteitse (60112000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Turun kaupunki
PL 630 20101 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

KOHA Kapasiteetti- ja konesalipalveluiden kilpailutus

Suomi | Jyväskylän kaupunki
Julkaistu 3 päivää sitten | 8.12.2025 Määräaika: 2 kuukautta kuluttua | 28.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

KOHA Kapasiteetti- ja konesalipalveluiden kilpailutus Jyväskylän kaupunki kilpailuttaa palvelimien kapasiteetti- ja konesalipalvelut.

Hankinnan kohteena ovat Jyväskylän kaupungin palvelinkapasiteettipalvelut, joiden sisältö voidaan jäsentää seuraavasti palvelualueisiin ja niiden sisältämiin palveluihin:

- Konesali-, Käyttö- ja Kapasiteettipalvelut: Virtuaalinen palvelin- ja tallennuskapasiteetti sekä varmistuspalvelut, kapasiteetin hallinta- ja valvontapalvelut, lisenssit sekä kapasiteettipalveluita tukevat konesalipalvelut.
- Kapasiteettipalveluita tukevat tietoliikennepalvelut: Toimittajan konesalien välinen tietoliikenne ja konesaliverkot, palomuuripalvelu, tietoliikenneyhteys - Toimittajan laitetiloista Asiakkaan verkkoon.
- Palvelualueita täydentävät asiantuntijapalvelut
- Palveluiden käyttöönottoprojekti ja palvelimien migraatio

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä 2, Hankinnan kohde,

Ilmoitusnumero 2025-035741
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI198
Osoitetiedot Jyväskylän kaupunki
Vapaudenkatu 32 / PL 193 40101 Jyväskylä FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Rakennustuotteiden uudelleenkäytön asiantuntijapalvelu

Suomi | Tampereen kaupunki
Julkaistu 3 päivää sitten | 8.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Rakennustuotteiden uudelleenkäytön asiantuntijapalvelu Tampereen kaupungin hankintapalvelut kilpailuttaa rakennustuotteiden uudelleenkäytön asiantuntijapalvelun puitejärjestelyn Tampereen kaupungin ja Tampereen Tilapalvelut Oy:n toimeksiannosta.
Sopimuskausi on 01.02.2026 - 31.1.2028 + mahdollinen kahden (2) vuoden optiokausi.

Puitesopimuksessa haetaan asiantuntemusta rakennustuotteiden uudelleenkäytön edistämiseksi purku- ja talonrakennushankkeissa. Uudelleenkäytön asiantuntija toimii osana purku-, uudis- tai peruskorjaushankkeen suunnitteluryhmää rakennustuotteiden uudelleenkäytön asiantuntijana. Tärkeässä roolissa tehtävän suorittamisessa on ymmärtää rakennustuotteiden uudelleenkäytön prosessi ja uudelleenkäytön vaikutukset sekä purkuhankkeen että hyödyntämiskohteen suunnitteluun ja työmaavaiheisiin. Tehtävät edellyttävät vahvaa yhteistyötä purku- ja uudis- tai perusparannushankkeiden suunnittelijoiden, tilaajan ja rakennusvalvonnan kanssa. Toimeksiantojen yksityiskohtaisempi sisältö määritetään aina hankekohtaisesti ja se voi vaihdella rajatummista selvityksistä laajempiin asiantuntijatehtäviin.

Talonrakennus- ja purkuhankkeisiin liittyvien toimeksiantojen lisäksi puitesopimuskonsultilta voidaan tilata erillisiä rakennustuotteiden uudelleenkäyttöön liittyviä selvityksiä tai kehitystehtäviä. Myös pienimuotoisten koulutusten tai perehdytysten tuottaminen voi kuulua konsultin tehtäviin. Uudelleenkäyttöön liittyvät toimeksiannot voivat olla myös kaavakehitysvaiheeseen liittyviä tehtäviä. Puitesopimuskonsultilla tulee olla kuvattujen palvelujen tuottamiseen mahdollisesti tarvittavat ohjelmistot, ja ohjelmistojen lisenssi- ja käyttömaksut kuuluvat puitesopimuksessa tarjottuun tuntihintaan. Palvelut tuotetaan suomen kielellä, mutta konsultilla tulee olla valmius tuottaa englanninkielistä tekstiä sekä ymmärtää englanninkielisiä raportteja ja dokumentteja. Rakennustuotteiden uudelleen käytön asiantuntijankonsultoinnin tehtäväsisältöä ja toimintamallia hankkeissa kehitetään yhteistyössä puitesopimuskonsulttien kanssa puitesopimuskauden aikana.,

Ilmoitusnumero 2025-035688
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Arkkitehti-, rakennus-, insinööri- ja tarkastuspalvelut (71000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI19B
Osoitetiedot Tampereen kaupunki
PL 487 33101 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

HR- ja palkkapalvelut, Länsirannikon Koulutus Oy WinNova

Suomi | Länsirannikon Koulutus Oy WinNova
Julkaistu 3 päivää sitten | 8.12.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 7.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

HR- ja palkkapalvelut, Länsirannikon Koulutus Oy WinNova Hankinnan kohteena on WinNovan HR- ja palkkajärjestelmä (SaaS-palveluna) sisältäen matka- ja kululaskujärjestelmän sekä palvelut, jotka tukevat henkilöstöhallinnon kokonaisvaltaistakehittämistä, parantavat prosessien tehokkuutta ja luotettavuutta sekä tarjoavat selkeää raportointia ja analytiikkaa päätöksenteon tueksi työehtosopimukset, lainsäädäntö ja viranomaisvelvoitteet huomioiden. HR- ja palkkajärjestelmä yhdistää henkilöstöhallinnan, palkanlaskennan, palkkapalvelun, tilastoinnin, raportoinnin, analytiikan ja arkistoinnin yhteen digitaaliseen ympäristöön, tarvittaessa moderneilla tiedonsiirtomenetelmillä.,

Ilmoitusnumero 2025-035730
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Koulutusalan hallinnolliset palvelut (75121000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI196
Osoitetiedot Länsirannikon Koulutus Oy WinNova
Suojantie 2 B 26100 Rauma FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Asuinrakennushankkeiden toteuttaminen kokonaisvastuutoimituksena, projektihankinta

Suomi | A-Kruunu Oy
Julkaistu 3 päivää sitten | 8.12.2025 Määräaika: 2 viikkoa kuluttua | 22.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Asuinrakennushankkeiden toteuttaminen kokonaisvastuutoimituksena, projektihankinta - Tontin tulee sijaita Turussa.
- Tontin tulee sijaita maksimissaan 1000 metrin kävelyetäisyydellä julkisen liikenteen pysäkiltä hankkeessa toteutettavan talon käyttöönottohetkellä.
- Tontti sijaitsee alueellisesti keskeisillä paikoilla kohtuullisten liikenneyhteyksien varrella.
- Tontti voi olla oma tai vuokrattu.
- Tontin ja kohteen tulee olla hintatasoltaan korkotukivuokratuotantoon (Varke-hintataso) soveltuvia. Hankkeiden käynnistämisen edellytyksenä on suunnitelmien ja kustannusten hyväksyminen Varke:ssa.
- Hankkeen tilaohjelman ja keskipinta-alan tulee olla muokattavissa A-Kruunulle soveltuviksi.
- Rakennustyypin tulee olla kerros- tai rivitalo, ensisijaisesti kerrostalo.
- Hankkeen koon tulee olla vähintään 2500 kerrosalaneliömetriä.
- Hankkeiden rakentamisen tulee voida aloittaa vuosien 2026-2027 aikana.
- Alueella tulee olla riittävästi kysyntää korkotukivuokra-asunnoille.

Osallistujan tulee hakemuksessaan toimittaa riittävät tiedot ehdotetuista hankkeista neivotteluihin valitsemisen pohjaksi.

Osallistumishakemus toimitetaan sähköpostitse.
-,

Ilmoitusnumero 2025-035642
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot A-Kruunu Oy
Pasilankatu 13 00520 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Rail Nordica, suunnittelupalvelut 2026-2030, osallistumispyyntö

Suomi | Väylävirasto
Julkaistu 4 päivää sitten | 7.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 16.1.2026 14:00 Alkuperäinen ilmoitus

Rail Nordica, suunnittelupalvelut 2026-2030, osallistumispyyntö Rail Nordica, suunnittelupalvelut 2026-2030

Hankinta on osa valtuushanketta "Eurooppalaisen raideleveyden ratayhteyksien suunnittelu Tornio—Haaparanta—Kemi".

SUUNNITTELUHANKKEEN SISÄLTÖ
Rail Nordica -hankkeessa suunnitellaan yhteys normaalilla raideleveydellä Haaparannasta lähtien Tornion ja Kemin alueilla.
Lisäksi suunnittelu sisältää esimerkiksi Tornio—Röyttä ja Kemi—Röyttä yhteysvälit, mahdollisia rajan ylittäviä yhteyksiä Tornion seudulla sekä yhden uuden siirtokuormauspaikan. Suunnittelu sisältää eri suunnitteluvaiheita sekä tarvittavat erillisselvitykset, mittaukset ja pohjatutkimukset.

Hankemuotona on yhteistoiminnallinen suunnitteluhanke sisältäen kehitysvaiheen ja suunnittelun toteutusvaiheen. Kehitysvaiheessa muun muassa määritellään hankkeen sisältö ja yleissuunnitelman laajuus, laaditaan YVA-ohjelma sekä luodaan toteutusvaiheen toimintamalli ja johtamisjärjestelmä. Kehitysvaihe ajoittuu vuodelle 2026. Kehitysvaiheesta ja mahdollisesta toteutusvaiheesta solmitaan erilliset sopimukset. Kehitysvaiheen aikana arvioidaan toteutusvaiheeseen siirtymisen edellytyksiä ja tilaaja päättää toteutusvaiheen käynnistämisestä.

SUUNNITTELUHANKKEEN TAVOITTEET
- Varmistaa hankkeen hallinnollinen valmius toteutusvaiheeseen siirtymiseksi (rakentamisen valmiuden edistäminen optimoidusti osakokonaisuuksittain).
- Varmistaa aktiivisella sidosryhmäyhteistyöllä hankkeen osapuolten sitoutuminen aikatauluun ja tarvittavien hallinnollisten prosessien eteneminen.
- Tuottaa päätöksentekoon oikea-aikaista tietoa Rail Nordica hankkeen sujuvan etenemisen varmistamiseksi
- Vastataan TEN-T vaatimuksiin ja huolehtii teknisesti korkealaatuisen normaaliraideleveyden mukaisen järjestelmän toteuttamisen Suomeen.

ALUSTAVA AIKATAULU
Tilaajan tavoiteaikataulu hankinnan toteuttamiselle on:
- Tarjouspyynnön (laatu) julkaisu vk 4
- Laatutarjouksen jättö vk 10
- Työpajat vk 13
- Hintatarjouksen jättö vk 16

HANKINNAN ARVO
Hankinnan ennakoitu arvo ilman arvonlisäveroa on 18 milj. €, josta maastotöiden osuus noin 2 milj. €.,

Ilmoitusnumero 2025-035707
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Arkkitehti-, rakennus-, insinööri- ja tarkastuspalvelut (71000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Väylävirasto
Opastinsilta 12 A 00520 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

TP42/25EU Polttoaineperävaunut

Suomi | Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Julkaistu 4 päivää sitten | 7.12.2025 Määräaika: 2 kuukautta kuluttua | 28.1.2026 12:00 Alkuperäinen ilmoitus

TP42/25EU Polttoaineperävaunut Hankinnan kohteena ovat tarjouspyynnössä ja sen liitteissä mainitut polttoaineperävaunut, tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyllä tavalla.

Mikäli polttoaineperävaunujen hankintaan varattu määräraha ei riittäisikään hankinnan toteuttamiseen Hankintayksikkö varaa oikeuden:
- muuttaa tarjouspyynnössä ilmoitettujen polttoaineperävaunujen määrää
- keskeyttää hankinnan tai sen osan
- irtisanoa jo tehdyn hankintasopimuksen tai sen osan ilman irtisanomisaikaa.

Arvioidut polttoaineperävaunujen tilausmäärät vuosittain:
2026 7 kpl
2027 2-4 kpl
2028 2-4 kpl
2029 2-4 kpl,

Ilmoitusnumero 2025-035695
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ajoneuvojen korit, perävaunut tai puoliperävaunut (34200000), Tankkausperävaunut (34223360)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Kiinamyllynkatu 4-8 20520 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

KUTSU MARKKINAKARTOITUKSEEN: Junakulunvalvonnan (JKV) kunnossapidon tukipalvelu

Suomi | Väylävirasto
Julkaistu 4 päivää sitten | 7.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

KUTSU MARKKINAKARTOITUKSEEN: Junakulunvalvonnan (JKV) kunnossapidon tukipalvelu HANKINNAN KOHDE

Junakulunvalvonnan (JKV) kunnossapidon tukipalvelu tukee Väyläviraston tarvetta ylläpitää JKV-järjestelmää valtion rataverkolla. Tilaajana toimii Väylävirasto, ja palvelun sopimuskauden pituus ja optiomahdollisuudet määritellään myöhemmin. Palvelun keskeinen tavoite on yksinkertaistaa ja parantaa JKV-järjestelmän huolto- sekä kunnossapitotoimintaa, jotta kustannustehokkuus, riskienhallinta ja järjestelmän käyttövarmuus pysyvät hyvällä tasolla.

Palvelun sisältö jakautuu useisiin tehtäväkokonaisuuksiin, joista merkittävin on tilapäisten nopeusrajoitusten suunnittelu, tekeminen ja arkistointi. Tähän sisältyy nopeusrajoitusten JKV- ja nopeusmerkkisuunnittelu, tarvittavien baliisisanomatiedostojen luominen sekä työohjeen tekeminen sanomien asennusten toteutusta varten. Suunnitelman on läpäistävä toisen JKV-suunnittelijan tekemä sisäinen tarkastus palveluntarjoajan toimesta. Toimittajan on vastattava suunnitelmien ja sanomien oikeellisuudesta toimitettuihin lähtötietoihin nähden sekä toimitettava ne tilaajalle ja sidosryhmille. Nopeusrajoituksen poistuessa toimittajan on laadittava poistosuunnitelmat, tarkastettava ne ja poistettava sanomatiedostot arkistointijärjestelmistä viikon kuluessa.

Tämän lisäksi palveluun kuuluu JKV-neuvonta puhelimitse ja sähköpostitse, josta JKV-asiantuntija on tavoitettavissa normaalin palveluaikana. Neuvontaa voidaan tehdä tarvittaessa myös maastotyönä, joka laskutetaan erikseen työn tilanneelta kunnossapitäjältä tai urakoitsijalta. Palveluun kuuluu myös yksittäisten baliisisanomatiedostojen päivitys vikojen tai uusien pysyvien nopeusrajoitusten vuoksi.

Merkittävä osa palvelua on JKV-vikojen seuranta ja raportointi, jossa laaditaan tilastoa baliisivikailmoituksista vikakoodien perusteella. Lisäksi Toimittaja tekee JKV-järjestelmän elinkaarenhallinnan tilanneseurantaa ja raportointia, jossa seurataan varaosahallintaa, komponenttien saatavuutta ja menekin ennakointia. Toimittajan tehtäviin kuuluu myös kunnossapitourakoitsijoiden koulutus, opastaminen ja ohjaaminen palveluun liittyvissä käytännöissä. Sanomansäilytyspalvelun käyttö (Väyläviraston järjestelmässä) on olennainen osa toimintaa. Toimittaja osallistuu myös Väyläviraston, rautatieturvalaitekunnossapitäjien ja rautatieyritysten yhteiseen JKV-ohjausryhmään asiantuntijatyöllä, johon kuuluu kokousten valmistelu ja toimeenpanon seuranta.

Normaali palveluaika kaikille tehtäville on arkisin klo 8:00–16:00. Routa-aikana keväisin voidaan tilata lisävalmius kiireellisiin JKV-nopeusrajoitusten toteutuksiin arkisin klo 16:00–22:00 ja viikonloppuisin klo 8:00–22:00, jolloin suunnitelmat ja sanomat on toimitettava 24 tunnin kuluessa tilauksesta. Tilaajalla on lisäksi optio tilata ympärivuorokautinen (24/7) päivystys vähintään viikon ajaksi.

Palvelun hinnoittelu koostuu kiinteästä hinnasta ja tuntihinnoittelulla maksettavista käytön mukaan veloitettavista palveluista, kuten maastotyöt ja erikseen sovittavat lisäpalvelut. Toimittajan on myös huolehdittava tarvittavista pätevyyksistä ja noudatettava Tilaajan ohjeita. Raportointi tapahtuu neljännesvuosittain palvelun projektiraportilla sekä säännöllisillä vika- ja elinkaariraporteilla.

ILMOITUKSEN LISÄTIEDOT

Tämä ilmoitus on kutsu markkinakartoitukseen. Tällä ilmoituksella ei pyydetä tarjouksia.

Markkinakartoituksessa hankinnasta kiinnostuneilla toimittajilla on mahdollisuus käydä hankintaa koskevaa markkinakartoitusta Väyläviraston kanssa. Markkinakartoituksen tarkoituksena on käydä yleisellä tasolla vuoropuhelua hankinnan kohteesta ja sen määrittämisestä. Markkinakartoitus ei sido Väylävirastoa toteuttamaan hankintaa. Markkinakartoitus ei myöskään sido toimittajaa mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumiseen.

Markkinakartoitus järjestetään toimittajakohtaisten infotilaisuuksien ja tarjouspyyntöaineiston luonnosversioiden kommentoinnin ja tilaajan hankinnan kohteeseen liittyviin kysymyksiin vastaamisen kautta.

Hankinnan alustava aikataulu:
- Markkinakartoitukseen ilmoittautuminen 12/2025
- Toimittajakohtaiset infotilaisuudet 01/2026
- Tarjouspyyntöasiakirjojen kirjallinen kommentointikierros 02/2026
- Tarjouspyynnön julkaisu 03/2026

Tarjoajia pyydetään huomioimaan, että aikataulu on alustava ja siihen voi tulla muutoksia hankinnan valmistelun aikana.

Ilmoittautumisohje:

Toimittajan tulee ilmoittaa kiinnostuksensa kirjautumalla Tarjouspalveluun ja täyttämällä tämän ilmoituksen ilmoittautumislomake määräaikaan 18.12.2025 klo 12.00 mennessä.

Tässä markkinakartoituskutsussa esitetyt kuvaukset, kuten myös myöhemmin toimitettavat markkinakartoituksen luonnosmateriaalit ovat alustavia ja suuntaa antavia hankinnan ennakkotietoja.

Osallistuneille yrityksille ei makseta korvausta vastaamisesta tai osallistumisesta.,

Ilmoitusnumero 2025-035682
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rautateiden ja niihin liittyvien laitteiden korjaus, huolto ja muut palvelut (50220000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Väylävirasto
PL 33 (Opastinsilta 12 A) 00521 HELSINKI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tiesiltoihin liittyvien konsultointipalveluiden dynaaminen hankintajärjestelmä DPS

Suomi | Metsähallitus Metsätalous Oy
Julkaistu 4 päivää sitten | 7.12.2025 Määräaika: 3 vuotta kuluttua | 31.1.2029 21:59 Alkuperäinen ilmoitus

Metsähallitus Metsätalous Oy ja Metsähallituksen Luontopalvelut (myöhemmin Metsähallitus tai tilaaja) perustavat tällä hankintailmoituksella / osallistumispyynnöllä Metsähallituksen vastuualueiden käyttöön hankintalain mukaisen dynaamisen hankintajärjestelmän (jäljempänä myös DPS).
DPS perustetaan tiesiltoihin liittyvien konsultointipalveluiden hankintoja varten. DPS:n sisällä järjestetään tarjouskilpailut (ns. minikilpailut), joissa kulloinenkin konsultointipalvelun kohde ja tarve määritellään.

Osallistumispyynnössä asiantuntijapalvelulla tarkoitetaan konsultointipalvelua. Termeillä minikisa, tarjouskilpailu ja sisäinen kilpailutus tarkoitetaan samaa asiaa.

DPS on jaettu kuuteen (6) toisistaan riippumattomaan osa-alueeseen:

1. Siltojen yleistarkastus

2. Puusiltojen laajennettu yleistarkastus

3. Siltasuunnittelu (uuden sillan suunnittelu)

4. Siltasuunnittelu (sillan korjaussuunnittelu)

5. Sillan rakentamisen valvonta /siltatyön valvonta

6. Tiesiltoihin liittyvät konsultointipalvelut

Osa-alueisiin sisältyvät tehtävät on kuvattu tarkemmin osa-aluekohtaisissa palvelukuvauksissa (liitteet 3a-3f).

Jokaisen osa-alueen soveltuvuusvaatimukset hakijoille ja hankinnan kohteen vähimmäisvaatimukset kuvataan tarkemmin tässä osallistumispyynnössä.
Tilaaja määrittelee kussakin hankintajärjestelmän sisäisessä tarjouspyynnössä tarkemmin hankintajärjestelmässä kilpailutettavien toimeksiantojen kohteen ja vaatimukset.

Ehdokas voi hakea yhteen tai useampaan osa-alueeseen yhdellä hakemuksella. Ehdokkaan tulee ilmoittaa kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit", mihin osa-alueeseen tai osa-alueisiin ehdokas jättää osallistumishakemuksen. Ehdokkaan tulee toimittaa kuhunkin hakemaansa osa-alueeseen edellytetyt ehdokkaan soveltuvuutta ja osallistumispyynnön mukaisuutta osoittavat liitteet ja selvitykset osallistumispyynnössä annettujen ohjeiden mukaisesti.

Toimittajat voivat hakeutua hankintajärjestelmään perustamisvaiheessa ja myöhemmin sen voimassaoloaikana jättämällä osallistumishakemuksen osallistumispyynnön mukaisesti.

Hankintamenettely on kaksivaiheinen. Päästäkseen jättämään tarjouksia toimittajan on ensin jätettävä osallistumishakemus ja tultava hyväksytyksi hankintajärjestelmään. Dynaamiseen hankintajärjestelmään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät hakijat. DPS:n sisäisiin tarjouskilpailuihin ei voi osallistua, ellei toimittajaa ole hyväksytty hankintajärjestelmään. Järjestelmään hyväksytyt toimittajat voivat tehdä tarjouksia vastaamalla hankintayksikön lähettämään tarjouspyyntöön. Tarjouspyyntö lähetetään kaikille kyseiseen osa-alueeseen hyväksytyille toimittajille. Hankintayksikkö toteuttaa perustamisvaiheen jälkeen sisäisiä kilpailutuksia hankintajärjestelmässä omien hankintatarpeiden mukaisesti.

Osallistumishakemuksen jättäminen ja hankintajärjestelmään hyväksyminen ei velvoita toimittajaa tekemään tarjousta, vaan toimittajat voivat tehdä tarjouksia harkintansa mukaan. Toimittajalla on myös oikeus vetäytyä järjestelmästä niin halutessaan.

Hankintajärjestelmä on voimassa 31.1.2029 saakka, minä aikana hankintajärjestelmän sisäiset tarjouskilpailut tehdään. Tilaaja voi jatkaa hankintajärjestelmän voimassaoloa uudella hankintailmoituksella. Metsähallituksella on oikeus perustellusta syystä keskeyttää DPS tai sen yksittäinen osa-alue kesken sen voimassaolon.

Hankintayksikkö arvioi osallistumispyynnön julkaisuhetkellä dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena olevien suunniteltujen hankintojen arvonlisäverottomaksi arvioiduksi määräksi 800 000 euroa vuodessa huomioiden kaikki järjestelmässä mahdollisesti tehdyt hankinnat. Arvio on alustava ja perustuu tällä hetkellä tiedossa olevaan hankintatarpeeseen. Hankintayksikkö ei sitoudu mihinkään hankintamääriin tai määräostovelvoitteisiin tällä ilmoituksella.

Kilpailutusten ratkaisuperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus (halvin hinta tai hinta + laatu). Valintaperuste määritellään kilpailutusasiakirjoissa., Siltojen yleistarkastus ks. hankinnan kuvaus ja liite 3a, Puusiltojen laajennettu yleistarkastus ks. hankinnan kuvaus ja liite 3b, Siltasuunnittelu (uuden sillan suunnittelu) ks. hankinnan kuvaus ja liite 3c, Siltasuunnittelu (sillan korjaussuunnittelu) ks. hankinnan kuvaus ja liite 3d, Sillan rakentamisen valvonta/siltatyön valvonta ks. hankinnan kuvaus ja liite 3e, Tiesiltoihin liittyvät konsultointipalvelut ks. hankinnan kuvaus ja liite 3f.,

Ilmoitusnumero 2025-035680
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Maa-, tie- ja vesirakentamista koskevat konsulttipalvelut (71311000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Metsähallitus Metsätalous Oy
PL 80 (Opastinsilta 12C) 00521 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Lukkarintien rakentamisurakan rakennuttamis- ja valvontatehtävät

Suomi | Sipoon kunta
Julkaistu 4 päivää sitten | 7.12.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 8.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Lukkarintien rakentamisurakan rakennuttamis- ja valvontatehtävät Toimeksianto sisältää rakennusurakan kilpailuttamisvaiheen jälkeiset rakennuttamisen projektinjohto-, valvonta- ja turvallisuuskoordinaattorin tehtävät. Työkohde sijaitsee Sipoon Nikkilässä ja se on osa NG8 Nikkilän kartano-asemakaavan toteutusta (https://www.sipoo.fi/kaavoitus-ja-kehittaminen/voimaan-tulleet-asemakaavat/ng-8-nikkilan-kartanon-keskus/). Rakennustöiden on määrä alkaa tammi-helmikuussa ja jatkua noin vuoden ajan.

Kokonaisuuteen kuuluu uuden kokoojakatuyhteyden sekä junaradan alittavan sillan sekä puron ylittävän sillan toteuttamisen rakennuttaminen ja valvonta. Kyseessä on pohjaolosuhteiltaan ja tekniseltä toteutukseltaan poikkeuksellisen vaativa rakennushanke. Rakennusurakka sisältää aikataulullisesti kriittisiä työvaiheita, ja pitää sisällään useamman ratakatkon, joiden aikana tietyt työvaiheet on saatava toteutettua. Sovittuna on kaksi 10 päivän ratakatkoa, joista ensimmäinen on pääsiäisenä 2026. Lyhyempiä, viikonlopun mittaisia ratakatkoja tulee todennäköisesti urakan aikana. Ratakatkojen lisäksi etenkin hankkeen alku on toteutuksen kannalta kriittinen ja vaatii tarjoajalta vahvaa panostamista. Projektinjohto avustaa tilaajaa hankkeen omistajaohjauksessa.,

Ilmoitusnumero 2025-035678
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakentamiseen liittyvät palvelut (71500000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Sipoon kunta
Lukkarinmäentie 2 04130 Sipoo FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Koetoimintapalvelut kuitutuotteiden valmistusympäristössä ja vähähiilisen energian tutkimusympäristössä

Suomi | Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy
Julkaistu 4 päivää sitten | 7.12.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 7.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Koetoimintapalvelut kuitutuotteiden valmistusympäristössä ja vähähiilisen energian tutkimusympäristössä Hankinnan kohteena ovat koetoiminta- ja mittaustyö sekä koetoiminnan asiantuntijapalvelut VTT:n Jyväskylän toimipisteessä ja työkohteissa. Asiantuntijapalveluja käytetään kuitutuotteiden valmistusympäristössä, vähähiilisen energian tutkimustoiminnassa ja hiilidioksidin erotuksessa.

Lisäksi tarjoajan tulee kyetä tarjoamaan liitteessä 1 mainittuja palveluja satunnaisesti myös VTT:n muissa toimipisteissä ja työkohteissa.

Tarjoajan tulee nimetä molempiin alla mainittuun työtehtävään eri henkilön, koska palveluja tarvitaan mahdollisesti samanaikaisesti:

1. Henkilö koelaitesuunnitteluun kuitutuotteiden ja vähähiilisen energian tutkimuslaitteiden laiteympäristöihin
2. Kokeellisen työn tekijä vähähiilisen energian tutkimustoimintaan sekä kyseiseen aihepiiriin liittyvä koetoiminnan asiantuntijaresurssi

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa.,

Ilmoitusnumero 2025-035676
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tutkimuspalvelut ja kokeelliset kehityspalvelut (73100000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI198
Osoitetiedot Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy
PL 1000 02044 VTT FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Huoltokirjan sisällön tuottaminen ylläpitovaiheessa, puitejärjestely 2026–2028

Suomi | Helsingin kaupunki, kaupunkiympäristön toimiala
Julkaistu 4 päivää sitten | 7.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 15.1.2026 07:00 Alkuperäinen ilmoitus

Huoltokirjan sisällön tuottaminen ylläpitovaiheessa, puitejärjestely 2026–2028 Kaupunkiympäristön toimiala vastaa kiinteistönpitokirjasta ja sen laadinnasta Maankäyttö- ja rakennuslain ja siinä kohdan Rakennuksen käyttö- ja huolto-ohjeen edellyttämällä tavalla sekä Kiinteistönpitokirjan-ohjesarjan mukaisesti.

Tällä kilpailutuksella haetaan sopimustoimittajia kiinteistönpitokirjan laadintaan käyttö- ja ylläpitovaiheessa sekä sähköisen huoltokirjan sisällön tuottamiseen ja ylläpitoon liittyviin tehtäviin.

Palvelukokonaisuus koskee yli 1000 kohteen kiinteistökantaa, joka koostuu pääasiassa erilaisista palvelutiloista mm:
- Kasvatuksen ja koulutuksen kiinteistöt, koulut, oppilaitokset, päiväkodit, leikkipuistot
- Kulttuuri- ja vapaa-ajan kiinteistöt, kirjastot, nuorisotalot, kulttuurikeskukset, museot
- Sosiaali- ja terveystoimen kiinteistöt, terveys- ja palvelukeskukset, sairaalat, vanhusten ja nuorten hoitokodit
- Kaupunkiympäristön toimialan ja kaupunginkanslian kiinteistöt, toimistot, liikekiinteistöt ja virastot

Tehtävät koostuvat palvelukuvauksessa tarkemmin esitettyjen toiminnallisuuksien sisältöjen tuottamisesta ja palvelukuvauksessa mainittua lakia ja ohjeistusta noudattaen myös mahdollisien laki- ja ohjeistusmuutokset huomioon ottaen. Tehtävien suorittamisessa noudatetaan myös tilaajan erillisohjeistuksia ja laatuvaatimuksia. Tilaajalla on oikeus päivittää ja muuttaa ohjeistuksia sisällön tuottamisen laadun parantamiseksi sekä yleisten toimintojen kehittämiseksi. Perustehtävät muodostuvat huoltosuunnitelmien ja järjestelmäkorttien laatimisesta sekä paikantamispiirustusten ja pihan puhtaanapitokarttojen ja piirtämisestä.

Puitesopimus tullaan tekemään kahden (2) tarjoajan kanssa, mikäli soveltuvia tarjoajia on näin monta.

Sopimuksen piiriin kuuluvista tehtävistä ja niiden sisällöstä on kerrottu tarkemmin tarjouspyynnön liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa ja kohdekohtaisissa sähköisissä huoltokirjoissa, joihin pääsy ja sisältö on selostettu liitteenä olevassa BEM-huoltokirjaohjeessa sekä tarjouspyynnön muissa liitteissä.

LUOTTAMUKSELLINEN AINEISTO

Sopimuksen piiriin kuuluvista tehtävistä ja niiden sisällöstä on kerrottu tarkemmin kohdekohtaisissa huoltokirjoissa. Huoltokirjat sisältävät Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimialan luottamuksellista aineistoa. Tästä syystä tunnukset huoltokirjoihin luovutetaan vain allekirjoitettua yrityksen salassapitositoumusta (tarjouspyynnön liite) ja täytettyä ”Huoltokirjan sisällön tuottaminen kilpailutus 2026, käyttöoikeusilmoitus BEM-huoltokirjaan” -liitettä (tarjouspyynnön liite) vastaan.

Toimittakaa täytetty ja allekirjoitettu salassapitositoumus yhdessä täytetyn ”Huoltokirjan sisällön tuottaminen kilpailutus 2026, käyttöoikeusilmoitus BEM-huoltokirjaan” -liitteen kanssa hankintayksikölle sähköpostitse osoitteeseen kymp.yllapitokilpailutukset@hel.fi. Huoltokirjan käyttöoikeuksista ohjelma lähettää sähköpostin ensikirjautumista varten (ellei ole aikaisempia käyttöoikeuksia).

Sähköpostiviestin aihekenttään pyydetään kirjoittamaan ¨Salassapitositoumus Huoltokirjan sisällön tuottaminen 2026 ja yrityksen nimi. Salassapitositoumus on allekirjoitettava henkilön/henkilöiden toimesta, jolla/joilla on siihen yrityksen kaupparekisteriotteesta todennettavissa oleva laillinen edustamisoikeus.,

Ilmoitusnumero 2025-035675
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Insinööritöihin liittyvät tieteelliset ja tekniset palvelut (71350000), Kartanpiirustuspalvelut (71354000), Kiinteistöpalvelut (70000000), Insinööripalvelut (71300000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Helsingin kaupunki, kaupunkiympäristön toimiala
PL 58208 00099 HELSINGIN KAUPUNKI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kajaanin toimiston rakennusurakka

Suomi | CSC - Tieteen tietotekniikan keskus Oy
Julkaistu 5 päivää sitten | 6.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 12.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Kajaanin toimiston rakennusurakka Hankinnan kohteena on CSC:n Kajaanin uuden toimiston rakennusurakka. Rakennuskohde käsittää osoitteessa Tehdaskatu 15, 87100 Kajaani sijaitsevan Renforsin Rannan yritysalueella Ratarakennuksen viidenteen kerrokseen rakennettavan toimistotilan.

Urakkaan kuuluu 5. krs toimistotilan purku, rakentaminen, sähkö- ja LVIA-työt sekä kiintokalusteet tarjouspyynnön liiteasiakirjoissa esitetyssä laajuudessa.

Tarjoajan tulee tutustua rakennuspaikkaan ennen tarjouksen jättämistä. Rakennuspaikkaan tutustumisajankohta on sovittava erikseen. Lisäksi Tarjoajan on allekirjoitettava yrityskohtainen turvallisuussopimus saadakseen urakkahankinnan tekniset asiakirjat. Tutustumisesta ja turvallisuussopimuksesta on kerrottu tarkemmin tarjouspyynnön kohdassa Menettelyn lisätiedot.

Urakka on määrä aloittaa helmikuussa 2026. Urakan on oltava valmis ja luovutettu kesäkuuhun 2026 mennessä. Tarkempi aikataulu löytyy tarjouspyynnön liitteistä.,

Ilmoitusnumero 2025-035773
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D8
Osoitetiedot CSC - Tieteen tietotekniikan keskus Oy
PL 405 (Keilaranta 14) 02101 Espoo FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Hissi- ja nostinlaitteiden huolto

Suomi | Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy
Julkaistu 5 päivää sitten | 6.12.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 8.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Hissi- ja nostinlaitteiden huolto Hankinnan kohteena on Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy:n (myöhemmin HY247) kunnossapitovastuulla olevien kiinteistöjen hissi- sekä nostinlaitteiden huollot tarjouspyynnön ja sen liitteen mukaisesti. Tarjouspyynnön laitemäärä on kokonaisuudessaan n. 150 laitetta.

Liitteessä 1 Hinnoittelu- ja laiteluettelo on esitetty kohteet ja niissä sijaitsevat hissit ja nostimet. Samalla liitteellä pyydetään myös tarjoushinnat.

Hankintasopimus tullaan tekemään yhden (1) sopimustoimittajan kanssa.

Sopimukset astuvat voimaan nykyisten sopimusten irtisanomisaikojen puitteissa. Osassa laitteista on päällä takuuajat peruskorjausten, hissien uusimisien ja kokonaan uusien laitteiden osalta. Sopimusvaiheessa tarkennetaan laitteiden takuuaikojen päättymisajat, jonka jälkeen ne siirtyvät uudelle sopimukselle. Huollettava laitekanta voi muuttua sopimuskauden aikana.

Sopimuksen alaisten laitteiden huollot ja korjaukset pyritään keskittämään kokonaan kilpailun voittajalle koko sopimuskauden ajan. Solmittava sopimus ei kuitenkaan tuo toimittajalle yksinoikeutta määräaikaistarkastuksissa havaittujen vikojen korjaamiseen tai PTS:n mukaisten tai muiden merkittävien muutostöiden suorittamiseen.

Osatarjouksia ei hyväksytä vaan tarjoajan tulee tarjota kaikkia tarjouspyynnössä mainittuja palveluita.
Huollossa noudatetaan yleisiä sopimusehtoja, HISSI-YSE 1998 (Liite 2), tarjouspyynnön liitteenä olevassa sopimusluonnoksessa (Liite 3) ilmenevin poikkeuksin ja lisäyksin.

Perushuoltosopimus (Hissit ja Nostinlaitteet):
Perushuolto käsittää hissilaitteistoihin kuuluvien osien, erityisesti turvalaitteiden säännölliset huollot, tarkistukset, säädöt, puhdistamisen, voitelemisen ja toimintakokeet huoltosopimushintaan sisältyvänä, niin usein kuin laitteiston moitteeton toiminta edellyttää.
Tarjoajan tarjouksessaan esittämien huoltosopimushintojen tulee sisältää kaikki edellä mainitut HISSI-YSE 1998:n mukaiset huoltotoimenpiteet ja laiteluettelon mukaiset huoltokäyntikerrat. Valituksi tullessaan tarjoaja laatii laitetyyppikohtaiset huolto-ohjelmat 1.6.2026 mennessä.

Tämän lisäksi perushuoltosopimuksen ja sen hinnan tulee sisältää (vain Hissit):
• Vikapalvelu, kaikkien kaksi tuntia tai sen alle kestävien vikojen korjaukset normaalina työaikana matkoineen. Kaksi tuntia tai sen alle kestävissä korjaustöissä vain varaosat laskutetaan.
• Hissikorien, valokerrososoittajien, kuilujen ja konehuoneiden lamppujen, LED- ja halogeenilamppujen, loisteputkien ja sytyttimien vaihdot osineen sekä hälytyslaitteiden akkujen ja paristojen vaihdot osineen.
• Pelastuskäynnit, hissiin jääneiden ihmisten päästäminen pois hissikorista kaikkina vuorokaudenaikoina.
• Määräaikaistarkastuksissa avustaminen sekä tarkastusten tilaaminen toimeksiantajan osoittamalta tarkastuslaitokselta.
• Hisseillä olevien kaksisuuntaisten puheyhteyksien ympärivuorokautinen vastaanottopalvelu

Täyshuoltosopimus (vain Hissit):
Sopimukseen tulee sisällyttää perushuollon lisäksi kaikki korjaukset varaosineen normaalityöaikaan suoritettuna. Hälytyslaitteiden uusiminen kuuluu täyshuoltosopimukseen (pois lukien siirtymävaiheessa tarvittavat hälytyslaitteiden uusimiset).

Sopimukseen kuulumattomia korjauksia ovat:
1. Vesivahingoista aiheutuvat korjaukset
2. Sähköverkon aiheuttamat vauriot (salaman iskut)
3. Ilkivalta tai väärinkäyttö
4. Viranomaisvaatimuksista johtuvat korjaus- ja muutostyöt
5. Tason nosto kuten peruskorjaukset, korien sisustukset sekä kuluvien ovien ja
edustojen pintojen korjaukset tai uusinnat,

Ilmoitusnumero 2025-035669
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Hissien huoltopalvelut (50750000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy
Vuorikatu 3 00100 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tuoreen kalan hankinta

Suomi | Salon kaupunki
Julkaistu 5 päivää sitten | 6.12.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 7.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Tuoreen kalan hankinta Salon kaupunki ja Salon palvelutalosäätiö (jäljempänä hankintayksikkö / tilaaja) pyytävät tarjouksia tuoreen kalan hankinnasta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Hankinnan sopimuskausi on yksi vuosi. Tavoitteena on, että sopimuskausi alkaa helmikuussa 2026. Hankinnan kohde ja sen vaatimukset on kuvattu tarjouspyynnössä sekä liitteissä. Lisäksi tilaaja varaa mahdollisuuden yhdelle optiovuodelle. Optiovuosien käytöstä ja kestosta päättää tilaaja erikseen. Optiolla tarkoitetaan mahdollisuutta sopimuksen jatkamiseen alkuperäisin ehdoin.,

Ilmoitusnumero 2025-035607
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Elintarvikkeet, juomat, tupakka ja vastaavat tuotteet (15000000), Kalavalmisteet ja -säilykkeet (15200000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Salon kaupunki
PL 77 24101 Salo FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

INRA / Linkkikeskuksen isojen katosten uudistaminen

Suomi | Jyväskylän kaupunki
Julkaistu 5 päivää sitten | 6.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 21.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

INRA / Linkkikeskuksen isojen katosten uudistaminen Jyväskylän Vapaudenkadun paikallisliikennekeskuksen isojen teräsrakenteisten katosten ilmeen ja valaistuksen uudistaminen kokonaisurakkana.

Työt ovat haastavia sillä paikallisliikennekeskus on käytössä ja katosten kiinteistö on pieni.,

Ilmoitusnumero 2025-035772
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennelmiin ja teknisiin rakenteisiin liittyvät työt (45220000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI198
Osoitetiedot Jyväskylän kaupunki
PL 233 40101 Jyväskylä FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Lohjan kaupungin monitoimikoneen hankinta katujen ja alueiden kunnossapitoon

Suomi | Lohjan kaupunki
Julkaistu 5 päivää sitten | 6.12.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 9.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Lohjan kaupungin monitoimikoneen hankinta katujen ja alueiden kunnossapitoon Lohjan kaupunki pyytää tarjouksia kunnallistekniikan kunnossapidon töihin soveltuvasta varustellusta monitoimikoneesta

Monitoimikone tulee kaupunkitekniikan liikenneväylien työyksikköön yleisten alueiden kesä- ja talvikunnossapidon tehtäviin.,

Ilmoitusnumero 2025-035665
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Erikoismoottoriajoneuvot (34144000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Lohjan kaupunki
Karstuntie 4 08100 Lohja FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma