Tällä hankinnalla haetaan palveluntuottajia Jyväskylän kaupungin työnohjauksen pooliin. Työnohjaus on prosessiluontoista työhön, sen tavoitteisiin ja toimintastrategioihin, työyhteisöön ja työrooleihin liittyvien kysymysten ja tunteiden tutkimista, tiedostamista, jäsentämistä, arvioimista ja kehittämistä yhdessä koulutetun työnohjaajan kanssa. Työnohjauspalveluilla tarkoitetaan koulutetun työnohjaajan avulla tapahtuvaa oman työn tutkimista, arviointia ja kehittämistä. Se on työhön, työyhteisöön ja omaan työrooliin liittyvien kysymysten, kokemusten ja tunteiden yhdessä tulkitsemista ja jäsentämistä. Työnohjauspalveluja tuottavista työnohjaajista kootaan työnohjaajapooli, josta työnohjaajapalvelua tarvitsevat työyksiköt voivat tilata työnohjauspalveluita. Kilpailutus koskee Jyväskylän kaupungin palveluksessa olevan henkilöstön työnohjausta. Hankinnan kohteen oleva työnohjauspalvelu voi olla yksilö-, ryhmä-, työyhteisö-, johdon-, esihenkilö- tai kriisityönohjausta. Hankittava palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä Palvelunkuvaus. Hankinta koskee kaikkia Jyväskylän kaupungin toimialoja ja liikelaitoksia. Tarjouskilpailulla muodostetaan 20 yrityksen/toimijan pooli, johon valitaan soveltuvimmat palveluntuottajat tarjouspyynnössä nimettyjen kriteereiden perusteella. Kukin palveluntarjoaja voi esittää enintään kolmea (3) työnohjaajaa. Jos soveltuvia tarjouksia on vähemmän kuin 20, valitaan kaikki soveltuvat tarjoukset. Tällöin voidaan valita yhden tarjoajan työnohjaajia enemmän kuin 3. Jotta turvataan pientenkin toimijoiden pääseminen hankintaan mukaan, rinnakkaisia tarjouksia ei hyväksytä. Sopimus on määräaikainen ensimmäisen (1) vuoden, jonka jälkeen sopimus on toistaiseksi voimassa oleva kolmen (3) vuoden ajan. Lisätiedot hankinnan kohteesta tarjouspyynnöstä ja palvelunkuvauksesta, liite 3.
Lähde: Hilma
Laitosaterioiden kuljetus ajalla 1.2.2025-31.1.2028 (+ optio 1 vuosi)
Laitospalveluaterioiden kuljettaminen keskuskeittiöltä eri toimipisteisiin.
Sopimuskausi solmitaan kolmeksi (3) vuodeksi, ajalle 1.2.2025- 31.1.2028,
jonka jälkeen mahdollista jatkaa yhteisellä päätöksellä (optio) 1 vuosi (1.2.2028- 31.1.2029).
, Koulukeskuksen keskuskeittiön ateriakuljetukset, Euran keskusta / Kauttua alue Laitosaterioiden lounaskuljetukset,
vaunukuljetuksina, koulukeskuksen
keskuskeittiöltä (os. Koulutie 9, Eura) viiteen eri yksikköön
ja laatikkokuljetukset yhteen yksikköön.
Kunnan palveluverkon muuttuessa sopimuskauden aikana tilaajalla on oikeus lisätä tai poistaa kohteita.
Kuljetukset keskuskeittiöltä MA- PE koulujen lukuvuoden aikana
(pl. arkipyhät ja koulujen loma-ajat), jonka lisäksi osa päiväkodeista toimiii myös
kesäsin.
Kuljetuskalustolta vaaditaan takalaitanostin.
EURAN KESKUSTA / KAUTTUAN ALUE:
päiväkoti Kulkunen - laatikkokuljetus
Kauttuan koulu - vaunukuljetus
Kauttuan päiväkoti - vaunukuljetus
päiväkoti Pikkurinkilä (Kauttua) - vaunukuljetus
päiväkoti Euranrinkilä (Eura) - vaunukuljetus
Kirkonkylän koulu (Eura) - vaunukuljetus, Koulukeskuksen keskuskeittiö, ateriakuljetukset etelä-Euran alue Laitosaterioiden lounaskuljetukset, vaunukuljetuksina,
koulukeskuksen keskuskeittiöltä (os. Koulutie 9, Eura) kahteen eri yksikköön.
Kunnan palveluverkon muuttuessa sopimuskauden aikana tilaajalla on oikeus lisätä tai poistaa kohteita.
Kuljetukset keskuskeittiöltä MA- PE koulujen lukuvuoden aikana (pl. arkipyhät ja koulujen loma-ajat)
Kuljetuskalustolta vaaditaan takalaitanostin.
ETELÄ-EURAN ALUE:
Hinnerjoen koulu
Honkilahden koulu, Koulukeskuksen keskuskeittiön ateriakuljetukset, pohjois-Euran alue Laitosaterioiden lounaskuljetukset, vaunukuljetuksina,
koulukeskuksen keskuskeittiöltä (os. Koulutie 9, Eura) kolmeen eri yksikköön.
Kunnan palveluverkon muuttuessa sopimuskauden aikana tilaajalla on oikeus lisätä tai poistaa kohteita.
Kuljetukset keskuskeittiöltä MA- PE koulujen lukuvuoden aikana (pl. arkipyhät ja
koulujen loma-ajat), jonka lisäksi päiväkoti Lemmikki ja Panelian oppimiskeskuksen
päiväkoti toimivat myös kesäisin.
Kuljetuskalustolta vaaditaan takalaitanostin.
POHJOIS-EURAN ALUE:
päiväkoti Lemmikki
Kiukaisten koulu
Panelian oppimiskeskus,
Johtoauton P2 hankinta Kanta-Hämeen hyvinvointialueen pelastuslaitokselle
Kanta-Hämeen pelastuslaitos hankkii yhden henkilöauton pelastustoimen käyttöön. Kanta-Hämeen pelastuslaitos hankkii yhden henkilöauton pelastustoimen käyttöön. Ajoneuvon tulee olla uusi ja sen varustelun on oltava Suomen lakien ja asetusten, viranomaismääräysten sekä ohjeiden mukaisia (ajoneuvolaki 82/2021, SM:n asetus pelastusautoista 818/2010). Henkilöauton on ensisijaisesti oltava polttomoottorikäyttöinen (diesel).
Saimaan jäänmurtopalvelut, kausi 2024-2025
Hankinnan kohteena on Saimaan avustavat jäänmurtopalvelut. Jäänmurtopalvelua tuotetaan pääasiassa Saimaan syväväyläalueella. Jäänmurtopalvelua annetaan kaikkiin Saimaan 4,2 m syväväylien satamiin liikennetilanteen mukaan. Nämä ovat Lappeenranta, Joutseno, Ristiina, Imatra, Savonlinna, Puhos, Joensuu, Varkaus, Kuopio ja Siilinjärvi. Jäänmurtopalvelua voidaan erikseen sovittaessa tuottaa tilapäisesti alueen ulkopuolella siten, että Saimaan alueen kuljetukset tulevat turvatuksi.
Jäänmurtopalvelulla tarkoitetaan jäissä tapahtuvaa alusten avustamista, hinaamista ja liikenteen turvallisuuden varmistamista ja siihen liittyvää liikenteen ohjaamista. Kuvatut tehtävät voivat olla kokonaan tai osittain yhtäaikaisia.
Jäänmurtopalvelu edellyttää Palveluntuottajalta muun muassa aluksen ohjaamisen sekä navigoinnin luotsausalueella sekä yhteydenpidon avustettaviin aluksiin ja IBNet - tai Tilaajan ilmoittaman sitä korvaavan sovelluksen tai menettelytapojen käyttämisen.
Aluksen koko toiminta, navigointi ja hoito tapahtuvat Palveluntuottajan ja sen päällikön, päällystön ja miehistön valvonnassa ja määräyksestä. Jäänmurtopalvelua tuotetaan sovitun mukaisesti kuitenkin niin, että aluksen päälliköllä on oikeus päättää, voiko alus toimia turvallisesti.
Jäänmurtopalveluun sisältyvät myös yhteistyö satamien, rahtaajien, alusliikenteenohjauksen, luotsien ja toisten jäänmurtopalveluja tuottavien osapuolten sekä Tilaajan kanssa. Palveluntuottajan on erityisesti huomioitava liikenne- ja ajotietojen välittäminen VTS-keskuksiin, sekä jäätietojen välittämisen IBnet-järjestelmän kautta. Luotsauksen osalta jäänmurtopalveluun sisältyy normaalit toimenpiteet, kuten talviluotsipaikalle hiljentäminen, pysähtyminen ja odottaminen, matkan jatkumiseen vaikuttavat avustustyöt ja/tai mahdolliset väylän oikaisut
Lisäksi erityisolosuhteissa jäänmurtajien on avustettava Finnpilot Pilotage Oy:tä tai muuta luotsipalvelua toimittavaa osapuolta Tilaajan tarkempien ohjeiden mukaisesti.
, Kategoria 1 (yli 1100 kW alukset) Yli 1100 kW alukset, joiden jääluokka on vähintään 1A., Kategoria 2 (yli 400 kW alukset) Alukset yli 400 kW, ja jotka ovat jäissäkulkukykyisiä.,
Kesän 2025 ryhmäkasvit hautausmaille
Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta pyytää tarjoustanne seurakunnan hoidossa olevien hautojen ja sankarihautojen ryhmäkasvien toimittamisesta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Hankittavien ryhmäkasvien kokonaismäärä on 20 355 kappaletta. Samalla pyydetään optiota ryhmäkasvien toimittamisesta kausille 2026 ja 2027. Kokonaismäärä on vuosittain lähes samansuuruinen. Ryhmäkasvien tulee täyttää Kauppapuutarhaliitto ry:n ryhmäkasvien laatuvaatimusten yleiset ohjeet, sekä ne kasvilajikohtaiset Kauppapuutarhaliiton ohjeet, jotka ovat voimassa toimitusvuonna. Ryhmäkasvien tulee olla I-luokan tuotteita, kehitysasteeltaan selvästi kukintansa aloittaneita, sekä vapaita kasvitaudeista ja tuholaisista. Ryhmäkasvien viljely tulee suorittaa hyviä viljelymenetelmiä noudattaen. Kasvit on viljeltävä riittävän harvassa, niin latvottuna ja kasvunsäädettynä, ettei niiden jatkokehitys ulos istutettuna viivästy tai kasvutapa poikkea normaalista kasvutavasta. Viljelyn loppuvaiheessa, viimeiset 2–3 viikkoa, tulee kasvit karaista viljelemällä niitä mahdollisimman alhaisessa lämpötilassa. Lopullisesta lajikevalinnasta sovitaan tilaajan kanssa. Ryhmäkasvit tulee toimittaa 1-4 erässä liitteen ´Toimitukset toimipisteittäin 2025´ mukaisiin nimettyihin toimitusosoitteisiin yhdeksälle (9) hautausmaalle. Toimitusaika on alustavasti kesäkuun 10.päivän mo-lemmin puolin, vko 23 ja 24, riippuen sääolosuhteista. Tarkempi toimitusaika sovitaan tilaajan kanssa.
TP40/24EU Desinfioivat huuhtelulaitteet
TP40/24EU Desinfioivat huuhtelulaitteet Hankinnan kohteena on tarjouspyynnössä ja sen liitteissä mainittu laite, siihen liittyvä huolto ja mahdolliset käytön vaatimat laitesidonnaiset tarvikkeet liitteissä määritetyllä tavalla.,
Lyhytpsykoterapiapalvelut, Siun työterveys Oy
Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen lyhytpsykoterapiapalveluista Siun työterveys Oy:n asiakkaille sopimuskaudelle 1.12.2024 - 30.11.2026 + yhden (1) + yhden (1) vuoden optiomahdollisuus. Kyseessä on hankintalain liitteen E kynnysarvon alittava sosiaali- ja terveyspalveluhankinta. Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen. Palvelun tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset. 1. Lyhytpsykoterapia lähivastaanottona palveluntuottajan toimipisteessä Joensuussa Hankinnan kohteena osassa 1 on lyhytpsykoterapiapalveluiden lähivastaanottotoiminta palveluntuottajan toimipisteessä Joensuussa, ks. tarkemmin tarjouspyynnön kohta Hankinnan taustaa ja Hankinnan kohteen kriteerit. 2. Lyhytpsykoterapia etäpalveluna palveluntuottajan etävastaanottojärjestelmässä palveluntuottajan toimipisteessä Hankinnan kohteena osassa 2 on lyhytpsykoterapiapalveluiden vastaanottotoiminta etäpalveluna palveluntuottajan etävastaanottojärjestelmässä, ks. tarkemmin tarjouspyynnön kohta Hankinnan taustaa ja Hankinnan kohteen kriteerit.
Laihian kunnan jätehuollon hankinnan kilpailutus
Laihian kunnan jätehuollon hankinnan kilpailutus Laihian kunta (Tilaaja) pyytää tarjouksia jätehuollon hankinnan kokonaisuudesta, tämän tarjouspyynnön ja muun tarjouspyyntöaineiston mukaisesti. Kyseessä on hankintalain (Laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista 1397/2016, https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2016/20161397) mukainen EU-kynnysarvon ylittävä palveluhankinta. Laihian kunnan jätehuollon tulevassa hankinnan kilpailutuksessa huomioidaan myös, mitä jätelaki (Jätelaki 646/2011 https://www.finlex.fi/fi/laki/smur/2011/20110646) velvoittaa jätehuollon hankinnan kilpailuttamisessa.
Tarkemmat tiedot suorituspaikasta ja kohteista selviää tarjouspyynnön liitteenä olevasta Tilaajan laatimasta palvelukuvauksesta sekä Tilaajan laatimasta jätehuoltomääräyksistä. Keräysalue on kuvattu palvelukuvauksessa sekä myös liitteessä Jätemääräraportti. Keräysalueen reittisuunnitelmaa tarkennetaan valitun palveluntuottajan kanssa sopimusneuvotteluissa.Laihian kunnan tekninen lautakunta määrää, että kunnallisen yhdyskuntajätehuollon piiriin kuuluvat jätteet on toimitettava kunnan osoittamiin paikkoihin. Vastaanottopaikkoja kunnallisen yhdyskuntajätehuollon piiriin kuuluville jätteille, joita ei kuljeteta kiinteistöittäisessä jätteenkuljetuksessa, ovat Laihian kunnan järjestämät vastaanottopaikat, kuten ekopisteet ja hyötykäyttöasema. Tuottajavastuunalaiset jätteet toimitetaan tuottajien järjestämiin vastaanottopaikkoihin. Laihian kunnan määräämiin jätetaksoihin sisältyy mahdolliset kuljetusmaksut.Laihian kunta järjestää vähintään viiden asuinhuoneiston sekä kunnan palvelu- ja hallintotoiminnan kiinteistöjen kiinteistöittäisen keräyksen jätehuoltomääräysten mukaisesti. Kuljetuksessa on noudatettava, mitä jätelaissa säädetään kiinteistöittäisestä jätteenkuljetuksesta. Tällä hetkellä keräysalueen kiinteistöissä on tarvittavat jäteasiat. Astiat ovat kiinteistöjen omistamia astioita. Palveluntuottajalla ei ole oikeutta muuttaa keräysvälinetyyppiä. Tilaajan asiakkaana olevalla kiinteistöllä on oikeus muuttaa käytössään olevaa keräysvälinetyyppiä. Sen on kuitenkin oltava keräysalueella käytettäviin keräysjärjestelmiin sopiva. Jos Tilaajan asiakas haluaa muuttaa keräysvälinetyyppiä, tulee Tilaajan asiakkaan sopia se suoraan ja erikseen palveluntuottajan kanssa. Tilaaja ei vastaa uusien keräysvälinetyyppien tilaamisesta ja maksuista.Hyötykäyttöaseman sekä ekopisteiden osalta valitun palveluntuottajan tulee vastata vaihtolavojen ja jäteastioiden hankkimisesta, jotka Tilaaja vuokraa valitulta palveluntuottajalta.
Sopimus on jaettu osiin sekä osien sisällä oleviin luokkiin. Tarjoajat voivat tarjota yhtä osaa, useampaa osaa tai kaikkia osia. Tarjotessaan osa-aluetta, tarjoajan tulee tarjota osa-alueen sisällä olevia kaikkia luokkia ja antaa osa-alueen luokkien kuvauksessa mainittu yksikköhinta. Tarjoajien tulee täyttää Tarjouslomake ja toimittaa se tarjouksensa yhteydessä.Hankinnan osat ovat jaettuna seuraavasti:OSA-ALUE 1: Palvelut
OSA-ALUE 2: Vaaralliset jätteet
OSA-ALUE 3: Asbesti
OSA-ALUE 4: Asemat
Jokainen osa-alue pisteytetään omana kokonaisuutena luokkakohtaisten yksikköhintojen yhteenlasketun kokonaishinnan mukaisesti ja palveluntuottaja valitaan kokonaistaloudellisen edullisuuden vertailuperusteiden mukaisesti osa-aluekohtaisesti.
Yksi tarjoaja voi voittaa yhden, useamman tai kaikki osa-alueet.
Mikäli useampi tarjoaja saa saman pistemäärän, Tilaaja arpoo valittavan tarjoajan. Arvonta on oikeuskäytännössä hyväksytty tapa.
Vaihtoehtoisia tarjouksia ei oteta huomioon.
Rinnakkaisia tarjouksia ei oteta huomioon.
Tarjoajan tulee tutustua Laihian kunnan jätehuoltomääräyksiin (kts. liite Jätehuoltomääräykset) sekä sitoutua noudattamaan niitä.
Tarkemmat tiedot löytyvät liitteistä sekä muusta tarjouspyyntöaineistosta.,
Silmäleikkausmikroskooppi Vaasan keskussairaalaan
Pohjanmaan hyvinvointialue pyytää tarjoustanne silmäleikkausmikroskoopista, joka hankintaan Vaasan keskussairaalan silmäyksikön leikkaustoimintaan. Pohjanmaan hyvinvointialue hankkii silmäleikkausmikroskoopin Vaasan keskussairaalan silmäyksikön leikkaustoimintaan.
Ensihoitohenkilöstön vaatteet
Hankinnan kohteena ovat tarjouspyynnön mukaiset ensihoitohenkilöstön vaatteet noin 350 henkilölle Keski-Suomen hyvinvointialueelle.
Varsinainen sopimuskausi on voimassa kaksi (2) vuotta. Sopimuskautta on mahdollista jatkaa määräaikaisen kauden jälkeen kahdella yhden (1) vuoden mittaisella optiolla (1+1).
Hankinta on jaettu kahteen osa-alueeseen:
1. Ensihoitohenkilöstön vaatteet
2. Ensihoitohenkilöstön vaatteet- kenttäjohto
Sopimuskumppaniksi valitaan yksi (1) toimittaja.
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
, Ensihoitohenkilöstön vaatteet Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Osa-alueeseen valitaan yksi (1) sopimustoimittaja., Ensihoitohenkilöstön vaatteet- kenttäjohto Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Osa-alueeseen valitaan yksi (1) sopimustoimittaja.,
Vuokralääkäripalveluiden kilpailutus
Hankinnan kohteena ovat seuraavat vuokralääkäripalvelut:
Lääkäreiden henkilöstövuokrauksen hankinta on jaettu kolmeen (3) osa-alueeseen:
•Osa-alue 1: Rovaniemi (Ranua)
•Osa-alue 2: Sodankylä (Muonio, Enontekiö, Inari, Utsjoki)
•Osa-alue 3: Kemi (Tornio, Keminmaa, Ylitornio, Pello)
Kuvaukset eri osa-alueista: Ensimmäinen on päätoimipiste, joka on pääasiallinen työskentelypaikka. Suluissa olevat kunnat kuuluvat samaan osa-alueeseen ja lääkärin työhön voi sisältyä työskentelyä myös niissä.
Kukin osa-alue jakautuu edelleen kolmeen (3) ammattinimikkeeseen:
•Yleislääkäri
•Työterveyslääkäri
•Työterveyshuollon erikoislääkäri
Osatarjoukset ovat sallittuja.
Osa-alueiden sisäiset osatarjoukset ovat sallittuja.
Palveluntuottaja voi tarjota kaikkiin osa-alueisiin ja ammattinimikkeisiin tai valitsemiinsa osa-alueisiin ja ammattinimikkeisiin. Vaihtoehtoiset tarjoukset eivät ole sallittuja.
Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin Palvelukuvaus-liitteessä (Liite 2).
Tilaaja valitsee jokaisen osa-alueen (1-3) sisällä kuhunkin ammattinimikkeeseen (yleislääkäri, työterveyslääkäri ja työterveyshuollon erikoislääkäri) neljä (4) palveluntuottajaa. Kilpailutuksen perusteella muodostetaan osa-alue- ja ammattinimikekohtaiset puitejärjestelyt. Mikäli tarjouspyynnön ehdot täyttävien tarjousten lukumäärä jää jossakin osa-alueessa ammattinimikekohtaisesti alle neljän (4), voidaan valittavien palveluntuottajien lukumäärästä poiketa.
Hankinnassa perustetaan puitejärjestely. Puitejärjestelyn toimintamalli on kuvattu tarjouspyynnön liitteessä 5 Sopimus.
Hankinnan arvioitu enimmäisarvo on 10 miljoonaa euroa (alv 0 %).
Tarjouspyynnössä esitetyt hankintamäärät ovat arvioita, eikä sopimus muodosta Tilaajalle määräostovelvoitetta tai palveluntuottajalle yksinoikeutta tuottaa palvelua., Osa-alue 1, Vuokralääkäripalveluiden kilpailutus, Rovaniemi Lääkäreiden henkilöstövuokrauksen hankinta on jaettu kolmeen (3) osa-alueeseen. Osa-alue 1 koskee Rovaniemen aluetta.
Osa-alue 1 jakaantuu edelleen kolmeen (3) ammattinimikkeeseen:
• Yleislääkäri
• Työterveyslääkäri
• Työterveyshuollon erikoislääkäri
Puitejärjestelyn enimmäisarvo osa-alueella 1 koko sopimuskaudella on 6 miljoonaa euroa (alv 0 %).
Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin Palvelukuvaus-liitteessä (Liite 2)., Osa-alue 2, Vuokralääkäripalveluiden kilpailutus, Sodankylä Lääkäreiden henkilöstövuokrauksen hankinta on jaettu kolmeen (3) osa-alueeseen.
Osa-alue 2 koskee Sodankylän aluetta.
Osa-alue 2 jakaantuu edelleen kolmeen (3) ammattinimikkeeseen:
• Yleislääkäri
• Työterveyslääkäri
• Työterveyshuollon erikoislääkäri
Puitejärjestelyn enimmäisarvo osa-alueella 2 koko sopimuskaudella on 2 miljoonaa euroa (alv 0 %).
Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin Palvelukuvaus-liitteessä (Liite 2)., Osa-alue 3, Vuokralääkäripalveluiden kilpailutus, Kemi Lääkäreiden henkilöstövuokrauksen hankinta on jaettu kolmeen (3) osa-alueeseen.
Osa-alue 3 koskee Kemin aluetta.
Osa-alue 3 jakaantuu edelleen kolmeen (3) ammattinimikkeeseen:
• Yleislääkäri
• Työterveyslääkäri
• Työterveyshuollon erikoislääkäri
Puitejärjestelyn enimmäisarvo osa-alueella 3 koko sopimuskaudella on 2 miljoonaa euroa (alv 0 %).
Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin Palvelukuvaus-liitteessä (Liite 2).,
Tietopyyntö koskien Lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaiden silmälasien, piilolinssien, optikkopalvelujen ja henkilökunnan erityistyölasien sekä suojatyölasien, sisältäen työnäöntarkastuksen hankintaa
Tämä asiakirja ei ole hankintailmoitus tai tarjouspyyntö, vaan tarkentava markkinakartoitus eli tietopyyntö. Varsinainen tarjouskilpailu on tarkoitus järjestää syksyllä 2024. Hankintayksikkö kartoittaa tällä tietopyynnöllä markkinoilla olevia palveluntarjoajia, jotta lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaiden silmälasien, piilolinssien, optikkopalvelujen ja henkilökunnan erityistyölasien sekä suojatyölasien, sisältäen työnäöntarkastuksen hankinnan tarjouskilpailu voidaan suunnitella ja toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla. Hankinnan kohteena ovat lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaille myöntämät silmälasit, piilolinssit ja optikkopalvelut sekä Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen työntekijöilleen myöntämät näyttöpäätetyössä tarvittavat erityistyölasit ja suojatyölasit, sisältäen työnäöntarkastuksen. Hankinta on jaettu neljään (4) osa-alueeseen: Osa-alue 1: Silmälasit ja optikkopalvelut lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaille Osa-alue 2: Piilolinssit ja optikkopalvelut lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaille Osa-alue 3: Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen henkilökunnan erityistyölasit ja optikkopalvelut Osa-alue 4: Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen henkilökunnan suojatyölasit ja optikkopalvelut Määräajan jälkeen markkinakartoitukseen/tietopyyntöön ilmoittautuneiden kanssa käydään vuoropuhelua. Vuoropuheluun voi osallistua yhden tai useamman osa-alueen osalta. Vantaan ja Keravan hyvinvointialue ei maksa korvauksia markkinakartoituksiin osallistuneille palveluntuottajille. Vuoropuhelu käydään syksyllä 2024 kirjallisesti tai/ja suullisesti. Tähän tietopyyntöön osallistuminen ei sido palveluntarjoajaa eikä ketään siihen liittyvää tahoa, eikä ole edellytyksenä mahdolliseen myöhempään tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tämä asiakirja ei ole hankintailmoitus tai tarjouspyyntö, vaan tarkentava markkinakartoitus eli tietopyyntö. Varsinainen tarjouskilpailu on tarkoitus järjestää syksyllä 2024. Hankintayksikkö kartoittaa tällä tietopyynnöllä markkinoilla olevia palveluntarjoajia, jotta lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaiden silmälasien, piilolinssien, optikkopalvelujen ja henkilökunnan erityistyölasien sekä suojatyölasien, sisältäen työnäöntarkastuksen hankinnan tarjouskilpailu voidaan suunnitella ja toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla. Hankinnan kohteena ovat lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaille myöntämät silmälasit, piilolinssit ja optikkopalvelut sekä Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen työntekijöilleen myöntämät näyttöpäätetyössä tarvittavat erityistyölasit ja suojatyölasit, sisältäen työnäöntarkastuksen. Hankinta on jaettu neljään (4) osa-alueeseen: Osa-alue 1: Silmälasit ja optikkopalvelut lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaille Osa-alue 2: Piilolinssit ja optikkopalvelut lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaille Osa-alue 3: Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen henkilökunnan erityistyölasit ja optikkopalvelut Osa-alue 4: Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen henkilökunnan suojatyölasit ja optikkopalvelut Määräajan jälkeen markkinakartoitukseen/tietopyyntöön ilmoittautuneiden kanssa käydään vuoropuhelua. Vuoropuheluun voi osallistua yhden tai useamman osa-alueen osalta. Vantaan ja Keravan hyvinvointialue ei maksa korvauksia markkinakartoituksiin osallistuneille palveluntuottajille. Vuoropuhelu käydään syksyllä 2024 kirjallisesti tai/ja suullisesti. Tähän tietopyyntöön osallistuminen ei sido palveluntarjoajaa eikä ketään siihen liittyvää tahoa, eikä ole edellytyksenä mahdolliseen myöhempään tarjouskilpailuun osallistumiselle.
Orimattilan kaupunki – Vakuutusturvan hankinta
Orimattilan kaupunki (myöhemmin myös Tilaaja) pyytää tarjouksia vakuutusturvasta ja siihen liittyvistä palveluista.
Ensimmäinen vakuutuskausi: 1.1.2025 – 31.12.2025, paitsi työtapaturma- ja ammattitautivakuutus 1.4.2025-31.12.2025. Tämän jälkeen vakuutuskausi on kalenterivuosi. Hankintayksiköllä on oikeus vakuutuskausien aikana kilpailuttaa vakuutukset uudelleen ja siirtää vakuutukset kilpailutuksen voittajalle. Vakuutukset ovat voimassa toistaiseksi voimassa olevana vuoden kerrallaan., Orimattilan kaupungin henkilövakuutukset Osatarjous 1: Orimattilan kaupungin henkilövakuutukset, Ortimattilan kaupungin omaisuuden, toiminnan ja ajoneuvojen vakuutukset Osatarjous 2: Orimattilan kaupungin omaisuuden, toiminnan ja ajoneuvojen vakuutukset,
Leikkipuisto Nuoli ja leikkipuisto Munkki, suunnittele ja rakenna -urakka (SR-urakka)
Hankinnan kohteena on Nuolen ja Munkin leikkipuistojen tilojen uudisrakennushankkeen suunnittele ja rakenna -urakka (SR-urakka). Hankinta käsittää leikkipuistojen tilojen uudisrakennushankkeen suunnittelun, lupien hakemisen ja rakentamisen tämän osallistumispyynnön liitteenä olevien hankinta-asiakirjojen mukaisesti. Helsingin kaupungin tavoitteena on "Päästötön työmaa green deal" -sopimuksen mukaisesti vähentää urakkatyömailla syntyviä päästöjä. Ympäristövaatimuksia on tarkemmin käsitelty jäljempänä tässä osallistumispyynnössä ja sen liiteasiakirjoissa. Urakkamuotona on SR-urakka, jossa SR-urakoitsija huolehtii suunnittelusta, lupien hankkimisesta ja rakentamisesta. Pääurakoitsija vastaa työmaan johtovelvollisuuksista, työmaapalveluista ja työturvallisuudesta. Hankinnan tarkka sisältö ja vaatimukset on kuvattu tarkemmin liitteenä olevissa hankinta-asiakirjoissa. Hankintamenettelynä käytetään neuvottelumenettelyä. Tarjouspyyntövaiheen käynnistyminen edellyttää hankkeen hankesuunnitelman hyväksymistä Rakennusten ja yleisten alueiden jaostossa. Hankesuunnitelman hyväksyminen selviää ennen neuvotteluvaiheen käynnistymistä. Hankintaprosessin kulku ja aikataulu on kuvattu liitteenä olevissa hankinta-asiakirjoissa, erityisesti liitteessä 3.2 Hankintaprosessin aikataulu. Liitteessä 3.1 on esitetty alustavasti lopullisten tarjousten arviointi ja vertailuperusteet.
Kutsu vuoropuheluun: Erikoislääkäripalvelujen ostopalveluhankinta
Hankinnan kohteena on erikoislääkäripalveluiden ostopalveluhankinta Keski-Suomen Hyvinvointialueen erikoissairaanhoidon psykiatrian palvelualueen, avosairaanhoidon mielenterveys- ja päihdepalveluiden palvelualueen sekä lasten ja nuorten perustason mielenterveys- ja päihdepalveluiden tarpeisiin. Hankintamenettely on suunniteltu toteutettavan dynaamisena puitejärjestelynä. Hankintamenettelyä ei ole vielä täsmennetty, mutta menettelyn tulisi olla joustava, joka mahdollistaa riittävien lääkäriresurssien saannin eri tilanteissa. Toisaalta on tarvetta pitkäkestoisiin määräaikaisiin tai jatkuvaan lääkäritarpeisiin ja toisaalta on tarvetta yllättäviin sijaistarpeisiin. Tarvetta on lisäksi konsultatiiviseen lääkärityöhön. Pääsääntöisesti lääkärit toimivat tilaajan tiloissa. Etäyhteydellä tuotettavat lääkäripalvelut ovat myös mahdollisia. Hankinnasta on kyse ostopalvelusta, eikä se kata vuokratyövoiman hankintaa. TEAMS-TAPAAMINEN Halukkaille markkinatoimijoille järjestetään teams-tapaaminen torstaina 24.10.2023 klo 10-11, jossa kerrotaan tulevasta kilpailutuksesta ja osallistujat voivat esittää kysymyksiä. IILMOITTAUTUMINEN Voit ilmoittautua tapaamiseen ilmoittautumislomakkeella, joka löytyy Hilma-ilmoituksen kohdasta Liitteet ja linkit. Mikäli linkin toimivuudessa on ongelma, voit ottaa yhteyttä sähköpostilla kilpailutuspalvelut@hyvaks.fi. Tämä ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö vaan tietopyyntö/markkinakartoitus/kutsu markkinavuoropuheluun. Ilmoituksessa mainitut hankintamenettelyä, määräaikoja, valintaperustetta, osatarjousten ja vaihtoehtoisten tarjousten hyväksymistä sekä muut hankintaa koskevat tiedot ovat alustavia eivätkä sido hankintayksikköä toteuttamaan suunnitteilla olevaa hankintaa niiden mukaisesti. Tietopyyntö ei sido Keski-Suomen Hyvinvointialuetta eikä hankinnasta kiinnostuneita markkinatoimijoita hankintaan. Toimijat eivät voi veloittaa tietopyyntöön vastaamisesta tai osallistumisesta mahdollisiin tapaamisiin. Markkinakartoituksella on tarkoitus selvittää yllä mainitun palvelun kilpailuttamiseen, sopimuksiin ja palveluntuotantoon liittyviä kysymyksiä, jotta hankinta voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla. Hankinnan kohteena on erikoislääkäripalveluiden ostopalveluhankinta Keski-Suomen Hyvinvointialueen erikoissairaanhoidon psykiatrian palvelualueen, avosairaanhoidon mielenterveys- ja päihdepalveluiden palvelualueen sekä lasten ja nuorten perustason mielenterveys- ja päihdepalveluiden tarpeisiin. Hankintamenettely on suunniteltu toteutettavan dynaamisena puitejärjestelynä. Hankintamenettelyä ei ole vielä täsmennetty, mutta menettelyn tulisi olla joustava, joka mahdollistaa riittävien lääkäriresurssien saannin eri tilanteissa. Toisaalta on tarvetta pitkäkestoisiin määräaikaisiin tai jatkuvaan lääkäritarpeisiin ja toisaalta on tarvetta yllättäviin sijaistarpeisiin. Tarvetta on lisäksi konsultatiiviseen lääkärityöhön. Pääsääntöisesti lääkärit toimivat tilaajan tiloissa. Etäyhteydellä tuotettavat lääkäripalvelut ovat myös mahdollisia. Hankinnasta on kyse ostopalvelusta, eikä se kata vuokratyövoiman hankintaa. TEAMS-TAPAAMINEN Halukkaille markkinatoimijoille järjestetään teams-tapaaminen torstaina 24.10.2023 klo 10-11, jossa kerrotaan tulevasta kilpailutuksesta ja osallistujat voivat esittää kysymyksiä. IILMOITTAUTUMINEN Voit ilmoittautua tapaamiseen ilmoittautumislomakkeella, joka löytyy Hilma-ilmoituksen kohdasta Liitteet ja linkit. Mikäli linkin toimivuudessa on ongelma, voit ottaa yhteyttä sähköpostilla kilpailutuspalvelut@hyvaks.fi. Tämä ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö vaan tietopyyntö/markkinakartoitus/kutsu markkinavuoropuheluun. Ilmoituksessa mainitut hankintamenettelyä, määräaikoja, valintaperustetta, osatarjousten ja vaihtoehtoisten tarjousten hyväksymistä sekä muut hankintaa koskevat tiedot ovat alustavia eivätkä sido hankintayksikköä toteuttamaan suunnitteilla olevaa hankintaa niiden mukaisesti. Tietopyyntö ei sido Keski-Suomen Hyvinvointialuetta eikä hankinnasta kiinnostuneita markkinatoimijoita hankintaan. Toimijat eivät voi veloittaa tietopyyntöön vastaamisesta tai osallistumisesta mahdollisiin tapaamisiin. Markkinakartoituksella on tarkoitus selvittää yllä mainitun palvelun kilpailuttamiseen, sopimuksiin ja palveluntuotantoon liittyviä kysymyksiä, jotta hankinta voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla.
Oppimis- ja opetusvälineet 1.12.2024-30.11.2026
Turun kaupungin konsernihallinnon hankintapalvelut pyytää tarjouksia Turun, Raision, Paimion, Mynämäen, Uudenkaupungin, Loimaan ja Vehmaan kuntien/ kaupunkien käyttöön hankittavista oppimis- ja opetusvälineistä ajalle 1.12.2024 (tavoite) – 30.11.2026, jonka jälkeen sopimusta voidaan tilaajan päätöksellä jatkaa alkuperäisin ehdoin kahdella (2) kahden (2) vuoden pituisella optiokaudella, ajalle 1.12.2026 - 30.11.2028 ja 1.12.2028 - 30.11.2030.
Kaikki kunnat eivät aloita sopimusta samaan aikaan.
Tuotteet ovat pääsääntöisesti kemian ja fysiikan, biologian ja matematiikan opetukseen ja oppimiseen tarvittava tuotteita sekä tekniikkaan liittyviä välineitä. Tilaaja varaa mahdollisuuden hankkia ensikertaisen varustamisen kohteisiin tuotteet tämän sopimuksen ulkopuolelta. Mikäli ensikertaisen varustamisen tuotteita ostetaan tämän sopimuksen puitteissa, toimitusosoitteet sovitaan jokaisen tilauksen yhteydessä erikseen.
Kaikkien tuotteiden tulee olla käyttötarkoitukseensa sopivia ja opetusvälineiden suomalaisen opetussuunnitelman mukaisia.
Hankinta on jaettu seuraaviin osa-alueisiin:
- biologia ja maantiede
- fysiikka ja kemia
- laboratoriolasit (opetuksessa käytettävä lasitavara/kuluva tavara)
- yleismittalaitteet
- kemikaalit
- matematiikka.
Osatarjouksen hyväksymisen edellytys on, että kaikki kohderyhmän rivit on tarjottu erillisellä hintaliitteellä.
Hankinnasta tehdään puitesopimus osa-aluekohtaisesti yhden toimittajan kanssa. Satunnaisia, yksittäisiä hankintoja voidaan perustelluista syistä tehdä vähäisessä määrin myös muilta toimittajilta.
Tuotteita hankitaan sopimuskaudella tarpeen mukaan, eikä Tilaaja sitoudu tiettyyn hankintamäärään tai -arvoon.
, Biologia ja Maantiede Osa-aluetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen
liitteissä., Fysiikka ja kemia Osa-aluetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen
liitteissä., Laboratoriolasit (opetuksessa käytettävä lasitavara/kuluva tavara) Osa-aluetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen
liitteissä., Yleismittalaitteet Osa-aluetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen
liitteissä., Kemikaalit Osa-aluetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen
liitteissä., Matematiikka Osa-aluetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen
liitteissä.,
Partikkelikokoanalysaattori
Hankinnan kohteena on partikkelikokoanalysaattori, jonka mittaus perustuu laserdiffraktioon (laservalon sirontaan). Laitteella on tarkoitus mitata partikkelikokojakauma suspensioista, emulsioista ja jauheista. Laitteeseen tarvitaan sekä kuiva- että märkämittausvaihtoehdot, näytteen sekoitus/dispergointiyksikkö sekä alipaineen muodostamiseen tarvittava imuri letkuineen. Laitteen optiikassa on punainen ja sininen laser, mittausalue on vähintään 1 mm - 0,1 µm ja laitteessa on automaattinen lasersäteen linjaus jokaisessa mittauksessa. Laitteelta vaaditaan standardinäytteelle mittaustarkkuudeksi ja toistettavuudeksi ± 1%. Laserluokan tulee olla 1. Laitteen ohjainohjelmiston tulee olla moderni, helppokäyttöinen ja käyttäjiä opastava ja siinä on oltava graafinen käyttöliittymä, jonka kautta reaaliaikainen mittauksen seuranta ja käsittely mahdollista. Tulosten ja raporttien langaton tiedonsiirto laitteen ohjelmistosta toiselle tietokoneelle tai virtuaalipalvelimelle. Tarkemmat tekniset vaatimukset on listattu liitteeseen Laitteen ehdottomat ja pisteytettävät tekniset suorituskykyvaatimukset. Hankinnan kohteena on partikkelikokoanalysaattori, jonka mittaus perustuu laserdiffraktioon (laservalon sirontaan). Laitteella on tarkoitus mitata partikkelikokojakauma suspensioista, emulsioista ja jauheista. Laitteeseen tarvitaan sekä kuiva- että märkämittausvaihtoehdot, näytteen sekoitus/dispergointiyksikkö sekä alipaineen muodostamiseen tarvittava imuri letkuineen. Laitteen optiikassa on punainen ja sininen laser, mittausalue on vähintään 1 mm - 0,1 µm ja laitteessa on automaattinen lasersäteen linjaus jokaisessa mittauksessa. Laitteelta vaaditaan standardinäytteelle mittaustarkkuudeksi ja toistettavuudeksi ± 1%. Laserluokan tulee olla 1. Laitteen ohjainohjelmiston tulee olla moderni, helppokäyttöinen ja käyttäjiä opastava ja siinä on oltava graafinen käyttöliittymä, jonka kautta reaaliaikainen mittauksen seuranta ja käsittely mahdollista. Tulosten ja raporttien langaton tiedonsiirto laitteen ohjelmistosta toiselle tietokoneelle tai virtuaalipalvelimelle. Sisältöön kuuluu myös kattava dokumentaatio laitteelle ja sen oheislaitteille. Sekä suomen- ja englanninkielistä käyttäjä- ja kunnossapitomanuaalia. Lisäksi tekninen dokumentaatio ja lista varaosista ja kuluvista osista tulee toimittaa vähintään englanniksi, mikäli nämä eivät sisälly muihin manuaaleihin. Tarkemmat tekniset vaatimukset on listattu liitteeseen Laitteen ehdottomat ja pisteytettävät tekniset suorituskykyvaatimukset. Liitteesä olevien ehdottomien soveltuvuusvaatimusten on tarjotussa laitteessa täytyttävä. Tarjoajat, jotka eivät täytä hankintayksikön asettamia vähimmäisvaatimuksia suljetaan tarjouskilpailusta. Pisteytettävien suorituskykyvaatimusten painotus 30 % Toimittajan tulee pystyä osoittamaan, että laitteella tehtävien mittausten hajonta ja mittaustarkkuus toistomittauksissa on korkeintaan ± 0,8 %. Tarjoajan tulee liittää tarjousasiakirjoihin erillinen liitedokumentti, josta todennetusti ilmenee laitteiston kyvykkyys päästä ilmoitettuun toistettavuuteen ja mittaustarkkuuteen. Liitteessä on mainittava lähde johon ilmoitetut tiedot perustuvat. Hinta. Painotus: 70 %
Motiva Oy: Verkkopalvelu-uudistus
Motiva Oy:n verkkopalvelun www.motiva.fi suunnittelu ja toteuttaminen sekä toteutetun kokonaisuuden ylläpito- ja käyttöpalvelut. Hankintaan sisältyy optioina myös samalle alustalle toteutettavien lisätoiminnallisuuksien ja erillissivustojen toteutus. Hankinnan kohteena on Motiva Oy:n verkkopalvelun www.motiva.fi suunnittelu ja toteuttaminen sekä toteutetun kokonaisuuden ylläpito- ja käyttöpalvelut. Hankintaan sisältyy optioina myös samalle alustalle toteutettavien lisätoiminnallisuuksien ja erillissivustojen toteutus. Hankintaan sisältyvät palvelut on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja verkkopalvelun vaatimukset on kuvattu tarjouspyynnön liitteenä 1 olevassa vaatimusmäärittelydokumentissa.
Skanssin rakennusurakka
Skanssin rakennusurakka Urakka on kokonaishintaperusteinen kokonaisurakka, joka sisältää tilaajan laatimien rakennussuunnitelmien ja urakoitsijan urakan aikana laatimien rakennussuunnitelmien mukaisen rakentamisen.
Urakassa rakennetaan Itä-Skanssin kaava-alueen katuja sisältäen mm. katujen vesihuollon ja valaistuksen rakentamista. Lisäksi urakassa rakennetaan mm. Skanssin keskuspuisto ja Liikuntapuisto, joiden rakentaminen sisältää mm. korkeatasoisen pump-trackradan rakentamisen puistopolkujen rakentamista sekä hulevesialtaiden ja patorakenteiden rakentamista.
Urakan tarkempi kuvaus ja urakan sisältö on esitetty tarjouspyynnön asiakirjoissa.,
Wintteri-monitoimijatalon liikuntavälinevaraston ja uimahallin varustaminen
Hankinnan kohteena on Uudenkaupungin kaupungin (jäljempänä myös "Hankintayksikkö") uuden monitoimitalo Wintterin liikuntavälinevaraston ja uimahallin varustaminen sekä liikunta-alustojen hankkiminen (tatami ja salibandymatto). Hankintaan sisältyy tuotteiden paikoilleen toimittaminen, tuotteiden mahdollinen kokoaminen ja käyttövalmiiksi asentaminen, pakkausmateriaalien poisvienti ja takuuajan velvoitteet. Hankinta on jaettu viiteen (5) osa-alueeseen. Tarjoaja voi tarjota yhtä, useampaa tai kaikkia osa-alueita. Osa-alueen sisäiset osatarjoukset tai vaihtoehtoiset tarjoukset ovat sallittuja rajoitetussa määrin osa-alueilla 1, 2 ja 5. Tarjoaja voi alla ilmoitettujen enimmäismäärien rajoissa tarjota vaatimusten vastaisia tuotteita tai olla tarjoamatta tuotteita ollenkaan ilman, että tarjous tulee hylätyksi kyseiseltä osa-alueelta. Mikäli tarjoaja ei tarjoa tuotetta ollenkaan tai tarjoaa sen vaatimusten vastaisena, lasketaan kyseisen tuotteen osalta tarjouksen vertailuhinta kalleimman tarjotun vaatimuksen täyttävän tuotteen hinnan mukaan. Jos tarjoaja tulee valituksi osa-alueen toimittajaksi, Hankintayksikkö ostaa valitulta toimittajalta tarjotut vaatimusten mukaiset tuotteet. Hankintayksikkö ostaa vaatimusten vastaisena tarjotut tuotteet tai tarjoamatta jääneet tuotteet parhaiten sijoittuneelta tarjoajalta, joka on tarjonnut tuotetta vaatimusten mukaisena. Tällainen tarjoaja voi kuitenkin kieltäytyä hankintasopimuksen tekemisestä kyseisten tuotteiden osalta. Tällöin vastaava mahdollisuus siirtyy edelleen seuraavaksi korkeimmalle sijoittuneelle tarjoajalle, joka on tarjonnut tuotetta vaatimusten mukaisena. Kuhunkin osa-alueeseen valitaan lähtökohtaisesti yksi (1) toimittaja, jonka kanssa Hankintayksikkö tekee hankintasopimuksen, ellei Hankintayksikkö hanki joitakin osa-alueen tuotteita muilta tarjoajilta edellä esitetyssä tapauksessa. Osien, joihin tarjoaja voi tulla valituksi, määrää ei ole rajoitettu. Osa-alueet on jaettu seuraavasti: - Osa-alue 1: Liikuntavälinevaraston varustaminen: Palloiluvälineet (enintään 7 tuotetta voi olla tarjouspyynnön vastaisia ja/tai jäädä tarjoamatta) - Osa-alue 2: Liikuntavälinevaraston varustaminen: Muu liikunta (enintään 5 tuotetta voi olla tarjouspyynnön vastaisia ja/tai jäädä tarjoamatta) - Osa-alue 3: Tatami (tarjottava kaikki tuotteet vaatimusten mukaisena) - Osa-alue 4: Salibandymatto (tarjottava kaikki tuotteet vaatimusten mukaisena) - Osa-alue 5: Uimahalli (enintään 5 tuotetta voi olla tarjouspyynnön vastaisia ja/tai jäädä tarjoamatta) Tarjoaja saa jättää enintään yhden (1) rinnakkaisen tarjouksen, eli yhteensä kaksi (2) toisistaan erillistä tarjousta. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä. Tarjouspyyntöasiakirjoissa esitetyt hankintamäärät ovat arvioita, eikä sopimus muodosta tilaajalle määräostovelvoitetta. Hankintayksikkö varaa optiona oikeuden tilata tuotteita tarpeen vaatiessa lisähankintana 15 % yli hankinnan kokonaisarvon. Lisätuotteita voidaan tilata esimerkiksi korvaamaan, täydentämään ja/tai laajentamaan toimitettua tuotevalikoimaa. Lisähankintamahdollisuudessa kyse Hankintayksikön oikeudesta, ei velvollisuudesta. Valittavalla toimittajalla ei ole yksinoikeutta toimittaa tuotteita Hankintayksikölle. Hankintayksiköllä ei ole määräostovelvoitetta. Hankinnan kohteena olevien tuotteiden toimituksen suunniteltu toimitusajankohta on tammi-helmikuussa 2025. Toiminta rakennuksessa alkaa viikon 9 alussa vuonna 2025. Hankintasopimus syntyy, kun molemmat osapuolet ovat allekirjoittaneet sopimuksen. Sopimusehdot on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä 2 Sopimusmalli. 1. Liikuntavälinevaraston varustaminen: Palloiluvälineet Hankittavat tuotteet sekä tarkemmat vähimmäisvaatimukset, mitat ja ominaisuudet on määritelty tarjouspyynnön liitteessä 1 Tuoteliite. 2. Liikuntavälinevaraston varustaminen: Muu liikunta Hankittavat tuotteet sekä tarkemmat vähimmäisvaatimukset, mitat ja ominaisuudet on määritelty tarjouspyynnön liitteessä 1 Tuoteliite. 3. Tatami Hankittavat tuotteet sekä tarkemmat vähimmäisvaatimukset, mitat ja ominaisuudet on määritelty tarjouspyynnön liitteessä 1 Tuoteliite. 5. Uimahalli Hankittavat tuotteet sekä tarkemmat vähimmäisvaatimukset, mitat ja ominaisuudet on määritelty tarjouspyynnön liitteessä 1 Tuoteliite. 4. Salibandymatto Hankittavat tuotteet sekä tarkemmat vähimmäisvaatimukset, mitat ja ominaisuudet on määritelty tarjouspyynnön liitteessä 1 Tuoteliite.