Hankinta koskee Turengin vanhan alakoulun purkamista tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. Kohteena on Turengissa sijaitseva vanha koulurakennus osoitteessa Koulutie 2. Purettava rakennus on 2-4 kerroksinen ja kellari-/pohjakerros on osin maanpinnan alapuolella. Koulu (osat A, B ja C) on rakennettu 1954 ja vuonna 1979 on rakennettu D-osa. Piha-alueella sijaitsee asfaltoidut parkki-/kulkualueet ja lisäksi piha-alueilla on betonisia tukimuurirakenteita. Rakennus sekä siihen liittyvät rakenteet ja rakennelmat puretaan kokonaisuudessaan myös piha-alueen osalta.
Lähde: Hilma
Suomen Pankin ja Finanssivalvonnan hammashuollon palveluiden hankinta
Suomen Pankin ja Finanssivalvonnan hammashuollon palveluiden hankinta Hankinnan kohteena on Suomen Pankin ja Finanssivalvonnan henkilöstön hammashuollon palvelut.
Tässä tarjouspyynnössä kuvataan Suomen Pankin (Tilaaja) hammashoidon palveluiden sopimusisältö. Sopimuksen mukaiset hammashoitopalvelut kattavat samansisältöisenä myös hallinnollisesti Suomen Pankin yhteydessä toimivan Finanssivalvonnan hammashoitopalvelut (termi ”Tilaaja” kattaa molemmat organisaatiot).
Ks. tarkemmin tarjouspyynnön asiakirjat.
Osatarjoukset tai vaihtoehtoiset tarjoukset eivät ole sallittuja. Osatarjouksia ei sallita, koska kyseessä on yhden kokonaisratkaisun hankinta.
Tilaaja valitsee yhden (1) palveluntuottajan, jonka kanssa se tekee sopimuksen.
Laadittava sopimus on voimassa toistaiseksi.,
Ikääntyneiden palvelut, Suonenjoen asumispalveluhanke
Ikääntyneiden palvelut, Suonenjoen asumispalveluhanke Pohjois-Savon hyvinvointialue pyytää tarjousta vuokranantajan tai hänen hankkimansa rahoittajan taseeseen rakennettavan yllä mainitun uuden, 46+20 paikkaisen palvelutalokokonaisuuden vuokrauksesta hankinta-asiakirjojen mukaisesti. Kohteeseen on tarve toteuttaa 46 ympärivuorokautisen hoivan ikääntyneiden palvelujen asukashuonetta, joista 44 kpl yksiöitä ja 2 kpl kaksioita (ryhmäkotitoteutus) sekä 20 asuinhuoneistoa ikääntyneiden palveluiden yhteisölliseen asumiseen. Hankkeeseen tulee hakea Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskuksen (ARA) korkotukea ja investointiavustusta.,
Ylöjärven kaupungin infrarakentamisen rakennuttamis- ja valvontatehtävät 2025-2026, optiovuodet 2027-2028
Ylöjärven kaupungin infrarakentamisen rakennuttamis- ja valvontatehtävät. Varsinainen sopimuskausi on 1.1.2025-31.12.2026, optiokausi 1.1.2027-31.12.2028. Hankinnan kohteena ovat Ylöjärven kaupungin infrarakentamiseen tarvittavat valvonta- ja rakennuttamistehtävät. Tarjoajan tulee pystyä tarjoamaan henkilöt seuraaviin tehtäviin. -infra-alan turvallisuuskoordinaattori -infra-alan rakennustöiden valvoja Tarjousta pyydetään tuntihinnasta (alv 0 %). Laajempi kuvaus hankinnasta erillisellä tarjouspyyntökirjeellä.
Tarjouspyyntöluonnos Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:lle
Tämä tietopyyntö on kutsu toimittajille esittää kommenttejaan alustavasti tulossa olevaan kilpailutukseen ''Työterveyshuollon palvelut Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:lle'' liitteiden mukaisesti. Kaikki tarjouspyyntöluonnosta koskevat kommentit tulee toimittaa sähköpostitse tarjoukset@ladec.fi päivämäärään 15.10.2024 klo 16.00 mennessä. Tietopyynnön vastaukset eivät sido toimittajaa, eikä tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ole esteenä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumiseen. Tietopyyntö ei myöskään velvoita tilaajaa käynnistämään tarjouskilpailua. Tämä tietopyyntö on kutsu toimittajille esittää kommenttejaan alustavasti tulossa olevaan kilpailutukseen ''Työterveyshuollon palvelut Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:lle'' liitteiden mukaisesti. Kaikki tarjouspyyntöluonnosta koskevat kommentit tulee toimittaa sähköpostitse tarjoukset@ladec.fi päivämäärään 15.10.2024 klo 16.00 mennessä. Tietopyynnön vastaukset eivät sido toimittajaa, eikä tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ole esteenä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumiseen. Tietopyyntö ei myöskään velvoita tilaajaa käynnistämään tarjouskilpailua.
Viranomaisradioverkon (Virve) ja laajakaistaisen viranomaisviestintäpalvelun (Virve 2) kuuluvuusmittauksen, suunnittelun ja toteutuksen hankinta
Viranomaisradioverkon (Virve) ja laajakaistaisen viranomaisviestintäpalvelun (Virve 2) kuuluvuusmittauksen, suunnittelun ja toteutuksen hankinta Pelastusviranomainen velvoittaa Helsingin kaupungin varmistamaan radioverkkojen kuuluvuuden sisätiloissa, joissa rakenteet estävät maanpäällisten verkkojen kuuluvuuden pelastuslain 109 § mukaan.
Hankinta käsittää Helsingin kaupungin tulevien ja jo olemassa olevien noin 350 kiinteistön Virve ja Virve 2 kuuluvuusmittauksien, sisätilakuuluvuuden suunnittelun ja toteuttamisen vuosina 2024-2026 (optio 2026-2028).
Tämän hankintaprosessin perusteella valitaan 3-5 toimittajaa, joiden kanssa solmitaan sopimukset palvelujen tuottamisesta.
Hankinta on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Toimeksiannot tilataan kokonaistaloudellisen edullisuuden mukaisen osa-aluekohtaisen prosenttijakauman perusteella. Prosenttijakauma mukailee tarjoajien tarjousten paremmuusjärjestystä tässä puitejärjestelyn perustamista koskevassa tarjouskilpailussa. Tarjoajakohtainen prosenttiosuus määräytyy tarjoajan saamien vertailupisteiden mukaisesti seuraavan kaavan mukaisesti: Tarjoajan saamat vertailupisteet / kaikkien puitejärjestelyyn valittujen tarjoajien vertailupisteiden summa*100.
Esimerkki prosenttijakaumasta (5 valittua toimittajaa):
Tarjoaja 1: 100 vertailupistettä
Tarjoaja 2: 90 vertailupistettä
Tarjoaja 3: 85 vertailupistettä
Tarjoaja 4: 80 vertailupistettä
Tarjoaja 5: 65 vertailupistettä
Vertailupisteet yht.: 420
Tarjoaja 1: 23,81 % (100/420)
Tarjoaja 2: 21,43 % (90/420)
Tarjoaja 3: 20,24 % (85/420)
Tarjoaja 4: 19,05 % (80/420)
Tarjoaja 5: 15,48 % (65/420)
Prosenttijakaumaa on käytännössä mahdotonta saada toteutumaan täysin tarkasti sopimuskauden aikana. Prosenttijakauman toteumassa voi siten olla vaihtelua +- 5 % -yksikköä / toimittaja. Prosenttiosuus kuvaa tilausten euromääräistä jakaumaa, ei tilausten lukumäärän jakaumaa.,
Henkilöstöedun sähköinen maksuvälinepalvelu
Henkilöstöedun sähköinen maksuvälinepalvelu Fimea tarjoaa henkilöstölleen mahdollisuuden ennakkoon määritellyn arvon puitteissa käyttää omaehtoisia liikunta- ja hierontapalveluja. Tällä liikunta- ja hierontaedulla tarkoitetaan Verohallinnon ”Henkilökuntaedut verotuksessa (VH/192/00.01.00/2024)” -ohjeen mukaista omaehtoista liikunta- ja hyvinvointietuutta.
Hankinnan kohteena on liikunta- ja hierontaetujen sähköinen maksuvälinepalvelu kokonaisratkaisuna, sisältäen mm. maksamisratkaisun, järjestelmän ja sen hallinnointipalvelun, ylläpidon ja ohjelmistopäivitykset. Ratkaisun avulla Fimean työntekijöilleen tarjoama liikunta- ja hierontaetu välitetään työntekijöille ja työntekijät käyttävät hankinnan kohteena olevaa sähköistä maksuvälinepalvelua niiden liikunta- ja hierontapalvelujen maksuun, joihin etuutta voi hyödyntää vapaasti työntekijöiden valittavissa olevassa suhteessa liikunta- ja hierontapalvelujen välillä.
Etu ladataan työntekijöille sähköiseen järjestelmään ennakkoon. Sähköiseen maksuvälinepalveluun sisältyy edun piiriin kuuluvien työntekijöiden hallinta, raportointi ja edun käyttö sekä käytön laajuuden seuranta sähköisin menetelmin. Sähköisellä maksuvälineellä tarkoitetaan käyttäjälle maksutonta mobiilimaksuvälinettä, jolla työntekijä voi käyttää saamaansa liikunta- ja hierontaetuutta omaehtoiseen liikunta- ja hierontatoimintaan. Hankinnan kohdetta on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa.,
Rakennuttajakonsultti Paimion kirkon peruskorjaushankkeeseen
Paimion seurakunta hakee Paimion kirkon peruskorjaushankkeeseen rakennuttajakonsulttia hankkeen kilpailutus-, suunnittelu- ja toteutusvaiheita varten. Peruskorjaushankkeen alustavana tavoitteena on kirkon ala- ja yläpohjan korjaus, teknisten järjestelmien uusiminen, esteettömyyden parantaminen niin kirkkotilassa kuin kirkon lähiympäristössä ja kirkkotilan käytettävyyden lisääminen. Hankkeen alustava aikataulu on 2024/2025 (hankesuunnittelu ja kilpailutus) – 2025/2026 (toteutuksen suunnittelu) – 2026/2027 (toteutus). Paimion seurakunta hakee Paimion kirkon peruskorjaushankkeeseen rakennuttajakonsulttia hankkeen kilpailutus-, suunnittelu- ja toteutusvaiheita varten. Peruskorjaushankkeen alustavana tavoitteena on kirkon ala- ja yläpohjan korjaus tehtyjen kuntokartoitusten (liitteet) pohjalta, kirkon LVI-, sähkö- ja äänentoistojärjestelmien uusiminen, kirkon sisätilojen ja välittömän ympäristön esteettömyyden parantaminen (esimerkiksi kynnyksettömyys, esteettömät WC-tilat) sekä kirkkotilan käytettävyyden lisääminen (esimerkiksi istuinratkaisut). Hankkeen alustava aikataulu on: - syksy/kevät 2024 hankesuunnittelu ja kilpailutus - vuosi 2025-6 toteutuksen suunnittelu - vuosi 2026-7 toteutus Rakennuttamistehtävät tullaan määrittelemään Hankkeen johtamisen ja rakennuttamisen tehtäväluettelon HJR18, RT 10-11284 pohjalta tarvittaessa rajaten. Kohteeseen on mahdollista päästä tutustumaan. Lisätietoja: Kirkkoherra, vs. talouspäällikkö Miika Rosendahl +358 44 7373510 miika.rosendahl@evl.fi
Testauskalusto (EMC) menetelmästandardeille
Hankinnan kohteena on testauskalusto (EMC) menetelmästandardeille. Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu tarjouspyynnön ohella liitteissä. Hankinnan kohteena on testauskalusto (EMC) menetelmästandardeille. Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu tarjouspyynnön ohella liitteissä.
Toiminnanohjausjärjestelmän laajentaminen (Tieto2) sairaalafysiologian vastuuyksikköön
Hankinnan kohteena on Satasairaalan sairaalafysiologian toiminnanohjausjärjestelmä (Tieto2). Järjestelmää on tarkoitus laajentaa.
Helen-konsernin voimalaitoksiin, lämpökeskuksiin, sähköasemiin ja kiinteistöihin liittyvien arkkitehtisuunnittelupalveluiden hankinta
Helen-konsernin voimalaitoksiin, lämpökeskuksiin, sähköasemiin ja kiinteistöihin liittyvien arkkitehtisuunnittelupalveluiden hankinta Hankinnan kohteena ovat Tilaajan kiinteistöihin mm. voimalaitoksiin, lämpö- ja jäähdytyslaitoksiin, energiavarastoihin, sähköasemiin, muuntamorakennuksiin, kytkinlaitoksiin, maanalaisiin laitoksiin ja kalliotunneleiden uudisrakentamiseen, muutos ja parannustöihin sekä saneerauksiin liittyvät arkkitehti- ja pääsuunnittelijapalvelut (Palvelu).
Sopimuskausi on 3 vuotta alkaen 1.3.2025. Sopimukseen sisältyy optio jatkaa sopimusta kahdella (2) + yhdellä (1) vuodella, jolloin sopimus on voimassa maksimissaan 6 vuotta. Tilaajalla on vapaa ja yksinomainen oikeus päättää kummankin optiokauden käyttöönotosta.
Suunnittelupalvelun kokonaismäärä voi vaihdella vuositasolla 1 - 8 miestyövuotta. Yksittäiset toimeksiannot ovat pienempiä. Arkkitehtisuunnittelupalvelun toimeksiannot liittyvät pääasiassa Helen Oy:n voimalaitosten, lämpökeskusten ja kiinteistöjen uudisrakentamiseen, muutos- ja parannustöihin sekä saneerauksiin.
Helen-konserniin kuuluvat Helen Sähköverkko Oy (HSV), Oy Mankala Ab ja Helsingin Energiatunnelit Oy tekevät toimeksiantoja kiinteistöjen uudisrakentamiseen, muutos- ja parannustöihin sekä saneerauksiin pienemmissä määrin.
Hankinnan ennakoitu arvo on arviolta noin 1 000 000 euroa (alv 0 %) vuodessa.
Puitejärjestelyn perusteella toimitettavien palveluiden ennakoitu enimmäisarvo kuudessa (6) vuodessa on 6 000 000 euroa (alv 0 %).
Tilaajan tekemien puitejärjestelyyn perustuvien arkkitehtisuunnittelutoimeksiantojen arvot vaihtelevat arviolta 20 000 - 300 000 euron (alv 0 %) välillä/toimeksianto.
Hankinta sisältää yhteishankintaa. Helen Oy:n tytäryrityksillä kuten Helen Sähköverkko Oy:llä, Helsingin Energiatunnelit Oy:llä ja Oy Mankala Ab:lla ja on oikeus tehdä toimeksiantoja tulevan puitesopimuksen ehdoilla. Palvelun toimeksiannot pääasiassa Helen Oy:n ja sen tytäryrityksen Helen Sähköverkko Oy:n tarpeisiin. Muut Helen Oy:n tytäryritykset tekevät toimeksiantoja vähäisemissä määrin.
Toimittajan saavutettavuus: Tulevan sopimuskumppanin toimipaikan on sijaittava niin, että suunnittelijoilla on mahdollisuus olla kahdessa (2) tunnissa Tilaajan kohteissa pääkaupunkiseudulla Tilaajan kutsusta lukien. Matka-ajasta ei makseta korvausta. Em. siksi, että toimittajan on pystyttävä käymään valvomassa toteutusta
(työmaakäynnit) ja tarkistettava aika-ajoin käytettäviä materiaaleja / työntekoa, että toteutus sujuu suunnitelmien mukaisesti.
Valitsemme puitejärjestelyyn neljä (4) toimittajaa.
Sopimus ei sisällä määräostovelvoitetta eikä tilaaja sitoudu tilaamaan sopimuksen mukaisia palveluita toimittajalta.,
Mikkelin keskussairaalan kahvilaoperaattori, Etelä-Savon hyvinvointialue
Mikkelin keskussairaalan kahvilaoperaattori, Etelä-Savon hyvinvointialue Hankinnan kohteena on Etelä-Savon hyvinvointialueen Mikkelin keskussairaalan kahvion operaattori/vuokralainen nykyisen toimijan sopimuskauden päättyessä. Kahviolla on kaksi toimipistettä, joista toinen sijaitsee keskussairaalan pääaulassa ja toinen Mielen ja kuntoutuksen talon aulassa.
Kahvion asiakasvolyymi on suuri ja vaihteleva, sen lisäksi kahvio toimii tilauspalveluna sairaalan erilaisissa tilaisuuksissa. Toiminnan järjestämisessä noudatetaan terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen näkökulmaa. Kilpailutuksessa valitaan yksi (1) toimija kolmen (3) vuoden määräaikaiselle sopimuskaudelle, jonka lisäksi varataan yhden (1) vuoden optiokausi.
Lisätiedot:
Kilpailutettavien kohteiden tilat esitellään tarjoajille 11.10.2024 klo 15.00-16.00. Tarjoajan tulee ilmoittautua kohdekiertoihin 9.10.2024 klo 12.00 mennessä sähköpostilla osoitteeseen kati.korhonen@etelasavonha.fi. Esittelykierrokselle voi osallistua 1–2 henkilöä/yritys ja niihin osallistuminen on toivottavaa, mutta ei pakollista. Osallistuminen ei vaikuta mahdollisuuteen jättää tarjousta. Esittelykierroksen aikana ei ole mahdollista esittää kohteisiin liittyviä kysymyksiä. Kysymykset tulee esittää tarjouspalvelu.fi kautta.,
HUS / Tietopyyntö / Lepositeet,rajoittamistuotteet
Kyseessä on kutsu markkinavuoropuheluun tietopyynnön muodossa, ei siis tarjouspyyntö. Lepositeiden toimittajia pyydetään jättämään yhteystietonsa ja ilmoittautumaan markkinavuoropuheluun. Hankintayksikkö käy markkinavuoropuhelua ilmoittautuneiden toimittajien kanssa. Tuotteilta haetaan seuraavia ominaisuuksia: Lepositeet/rajoittamistuotteet (raajoille ja keskivartalolle) kiinnitysmekanismina magneetti (magneettivyöt): - Magneettivyöt valmistettu kestävästä kankaasta, ei nahkaisia/ keinonahkaa -Tuote pestävissä 95 asteessa -Voidaan pestä mahdollisuuksien mukaan osastolla pesukoneessa -Tuote pitää muotonsa, ei kutistu -Täysin palosuojatut - Tuotteella vähintään neljä eri kokoa (esim S, M, L ja XL) -Tuotteen koot merkitty selkeästi väritunnistein tai muulla merkinnällä, jonka avulla on mahdollista tunnistaa oikea koko -Selkeästi merkitty tuotteet myös käden/jalan kuvilla ranne/nilkkatuotteisiin tai muu vastaava merkintä -Eri kokovaihtoehdoissa malleja myös pienikokoisille potilailla -Esim rannevöissä ranteen ympärysmitta alkaen 8cm -Nilkkavöissä ympärysmitta alkaen 11cm Ilmoittautumisen ja yhteystiedot voi lähettää myös meilitse ropi.saari@hus.fi 4.10.2024 mennessä Kyseessä on kutsu markkinavuoropuheluun tietopyynnön muodossa, ei siis tarjouspyyntö. Lepositeiden toimittajia pyydetään jättämään yhteystietonsa ja ilmoittautumaan markkinavuoropuheluun. Hankintayksikkö käy markkinavuoropuhelua ilmoittautuneiden toimittajien kanssa. Tuotteilta haetaan seuraavia ominaisuuksia: Lepositeet/rajoittamistuotteet (raajoille ja keskivartalolle) kiinnitysmekanismina magneetti (magneettivyöt): - Magneettivyöt valmistettu kestävästä kankaasta, ei nahkaisia/ keinonahkaa -Tuote pestävissä 95 asteessa -Voidaan pestä mahdollisuuksien mukaan osastolla pesukoneessa -Tuote pitää muotonsa, ei kutistu -Täysin palosuojatut - Tuotteella vähintään neljä eri kokoa (esim S, M, L ja XL) -Tuotteen koot merkitty selkeästi väritunnistein tai muulla merkinnällä, jonka avulla on mahdollista tunnistaa oikea koko -Selkeästi merkitty tuotteet myös käden/jalan kuvilla ranne/nilkkatuotteisiin tai muu vastaava merkintä -Eri kokovaihtoehdoissa malleja myös pienikokoisille potilailla -Esim rannevöissä ranteen ympärysmitta alkaen 8cm -Nilkkavöissä ympärysmitta alkaen 11cm Ilmoittautumisen ja yhteystiedot voi lähettää myös meilitse ropi.saari@hus.fi 4.10.2024 mennessä
DNS -suojausjärjestelmä
Hankinnan tavoitteena on löytää Kaarinan kaupungille sopivin järjestelmä suojaamaan kaupungin käyttäjien Internet-käyttöä suodattamalla ja monitoroimalla käyttäjien tekemiä DNS-kyselyjä. Tällaista järjestelmää kutsutaan myös DNS-palomuuriksi. Kaarinan kaupunki hankkii DNS-kutsujen suojausjärjestelmän, eli DNS-palomuurin, turvatakseen noin 1200 käyttäjän Internet-liikennettä. Suojausjärjestelmä suodattaa ja monitoroi käyttäjien liikennettä sekä estää liikenteen haitalliseksi katsottuihin kohteisiin.
Hawk Mk51, Mk51A ja Mk66 -suihkuharjoituskoneiden rakennevaraosia
Hawk Mk51, Mk51A ja Mk66 -suihkuharjoituskoneiden rakennevaraosia; tarkemmat tiedot tarjouspyynnössä 4000001495
Kokonaisurakka, peruskorjaus, Helsinki, HEKA Jakomäki Louhikkotie 20
Kokonaisurakka, peruskorjaus, Helsinki, HEKA Jakomäki Louhikkotie 20 Hankinnan kohteena on Helsingin Suurmetsässä sijaitsevien asuinkerrostalojen peruskorjaus kiinteähintaisena kokonaisurakkana sisältäen rakennusteknisten töiden lisäksi kaikki LVISA-työt sekä pihatyöt.
Peruskorjauksen kohteena on Helsingin kaupungin asunnot Oy:n omistamat vuokratalokohteet, jotka sijaitsevat Helsingin kaupunginosassa nro. 41 kortteli 41201 tontti 14 ( Louhikkotie 20, 00770 Helsinki).
Rakennustyön arvioitu alkamisajankohta on 01/2025 työt tulee aloittaa viimeistään 02/2025.
Hankintaa ei jaeta osiin, sillä usean toimittajan malli tuottaisi epätarkoituksenmukaisen sopimuskokonaisuuden aikataulunhallinnan sekä töiden yhteensovittamisen kannalta.,
VERI- JA VIRTSANÄYTTEIDEN AUTOMAATTISEN ESIKÄSITTELYLAITTEISTON HANKINTA
HUS-yhtymä pyytää tarjouksia veri- ja virtsanäytteiden automaattisista esikäsittelylaitteistoista. Hankinta koostuu kahdesta osa-alueesta.
OSA-ALUE 1 pitää sisällään yhteensä 1–5 laitteistoa huoltoineen:
-Laitteisto 1 on tarkoitus sijoittaa Kymenlaakson keskussairaalan laboratorioon. Laitteisto on tarkoitus tilata heti, kun hankintasopimus on solmittu. Asennusaikataulu sovitaan tilauksen tekemisen yhteydessä.
-Laitteisto 2 on tarkoitus sijoittaa HUSLAB-talon näytteiden vastaanottoon (optio).
-Laitteistot 3–5 on tarkoitus sijoittaa muihin HUS Diagnostiikkakeskuksen toimipisteisiin (optio).
OSA-ALUE 2 pitää sisällään yhteensä 1-4 laitteistoa huoltoineen:
- Laitteisto 1 on tarkoitus sijoittaa Meilahden automaatiolaboratorioon. Laitteisto on tarkoitus tilata heti, kun hankintasopimus on solmittu. Asennusaikataulu sovitaan tilauksen tekemisen yhteydessä.
- Laitteistot 2-4 on tarkoitus sijoittaa muihin HUS Diagnostiikkakeskuksen toimipisteisiin (optio).
Optiolaitteistojen mahdollinen tilaus on tarkoitus tehdä vuosien 2025–2027 aikana (osa-alue 1 ja 2).
Hankintayksikkö valitsee yhden (1) sopimuskumppanin per osa-alue. Hankinnan tavoitteena on löytää osa-alueisiin yhteistyökumppani, joka osallistuu paikallisen esikäsittelyprosessin suunnitteluun ja ohjelmiston edellyttämiin määrittelyihin sekä esikäsittelyautomaation prosessin kehittämiseen ja ylläpitoon koko sopimuskauden ajan. Valittu palveluntuottaja sitoutuu sopimusaikana tekemään toiminnan edellyttämiä muutoksia (mm. tutkimuksen reitittäminen, erilaisten telineiden ohjelmoinnit, laitteiston toiminnan ohjelmointi).
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä. Vaihtoehtoiset tarjoukset tai rinnakkaiset tarjoukset eivät ole sallittuja. Osatarjoukset ovat sallittuja., OSA-ALUE 1 , veri- ja virtsanäytteiden automaattinen esikäsittelyaineisto Osa-alue 1 pitää sisällään:
Laitteisto 1: Vuorokaudessa Kymenlaakson keskussairaalan laboratoriossa käsiteltävien näyteputkien määrä on arkipäivisin noin 2000–3000 kappaletta. Näytevirta on suurimmillaan sairaalan aamukiertojen aikana ja iltapäivällä, kun laboratorioon saapuu näytekuljetuksia muista näytteenottopisteistä. Kymenlaakson keskussairaalan laboratorion näytemääristä on tarkempaa tietoa tarjouspyynnön liitteessä "H2 näytemäärät" (lokakuu 2022, määrässä ei ole tapahtunut oleellista muutosta tämän jälkeen). Hankittavan laitteiston tulee vastata edellä kuvattuun Tilaajan tarpeeseen.
Laitteisto 2 (optio): HUSLAB-talon näytteiden vastaanottoon hankittavalla laitteella käsiteltävien näyteputkien määrä on noin 7000 kappaletta vuorokaudessa arkipäivisin. Näytevirta on suurimmillaan Meilahden alueen sairaaloiden aamukiertojen aikana ja iltapäivällä, kun HUSLAB-taloon saapuu näytekuljetuksia muista näytteenottopisteistä.
Laitteistot 3–5 (optio): Mahdolliset muut optiolaitteet tulevat Kymenlaakson keskussairaalan laboratoriota vastaaviin HUS Diagnostiikkakeskuksen toimipisteisiin.
Suurin osa näytteistä tuodaan (näytteiden saapumisen jälkeen) primääriputkessa suoraan hankinnan kohteena olevalle esikäsittelylaitteistolle. Esikäsittelylaitteiston jälkeen näytteiden esikäsittelyprosessi jatkuu manuaalisesti tai toisella laitteistolla. Laitteistoilta 1, 3, 4 ja 5 osa näytteistä siirretään esikäsittelylaitteistolta suoraan analysoitavaksi verenkuva-, virtsa- tai verikeskuslaitteilla.
Kiirenäytteet tulee pystyä priorisoimaan esikäsittelylaitteistolla, jotta kiireellisten näytteiden läpimenoaika pysyy lyhyenä.
Hankittavia laitteistoja koskevat pakolliset vähimmäisvaatimukset on kuvattu tarjouspyynnön kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit".
OPTIOT
Hankinnan osa-alue 1 pitää sisällään yhteensä viisi laitteistoa, joista neljä laitteistoa on hankinnan optiona. Optiot koskevat laitteistoja nro. 2, 3, 4 ja 5.
Lisäksi hankinnan osa-alue 1 pitää optiona sisällään mahdollisuuden lisätä hankittuihin laitteistoihin sopimuskauden aikana uusia moduuleita, esimerkiksi uusia näytteiden lajitteluyksiköitä tai näytekuljettimia. Saatavilla oleville moduuleille tullaan kysymään hinnat, mutta niitä ei huomioida vertailuhinnassa. Mahdolliset lisämoduulit hankitaan annetuilla hinnoilla., OSA-ALUE 2 , veri- ja virtsanäytteiden automaattinen esikäsittelyaineisto Osa-alue 2 pitää sisällään:
Laitteisto 1. Laitteisto hankitaan Meilahden automaatiolaboratorioon liitettynä verenkuvarataan. Käsiteltävien näyteputkien määrä arkisin on noin 4000–5000 kappaletta vuorokaudessa (verenkuvat ja laskot). Näytevirta on suurimmillaan Meilahden aamukiertojen aikaan ja suurimpien aluekuljetusten tullessa noin klo 10 ja 12–13.
Laitteistot 2-4 (optio): Laitteistot on tarkoitus sijoittaa muihin HUS Diagnostiikkakeskuksen toimipisteisiin liitettynä verenkuvaratoihin. Laitteistoilla tullaan esikäsittelemään verenkuvanäytteiden lisäksi myös muita veri- ja virtsanäytteitä vastaavasti kuin hankinnan osassa 1.
Hankittavia laitteistoja koskevat pakolliset vähimmäisvaatimukset on kuvattu tarjouspyynnön kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit".
OPTIOT
Hankinnan osa-alue 2 pitää sisällään yhteensä neljä laitteistoa, joista kolme laitteistoa on hankinnan optiona. Optiot koskevat laitteistoja nro. 2, 3 ja 4.
Lisäksi hankinnan osa-alue 2 pitää optiona sisällään mahdollisuuden lisätä hankittuihin laitteistoihin sopimuskauden aikana uusia moduuleita, esimerkiksi uusia näytteiden lajitteluyksiköitä tai näytekuljettimia. Saatavilla oleville moduuleille tullaan kysymään hinnat, mutta niitä ei huomioida vertailuhinnassa. Mahdolliset lisämoduulit hankitaan annetuilla hinnoilla.,
Traktorimönkijät, hankinta
Tuusulan kunnan vapaa-aikapalvelut pyytää tarjoustanne kahdesta traktorimönkijästä. Traktorimönkijä 950-1000m3 4X4 60km/h, lämpöhytillinen Tuusulan kunnan vapaa-aikapalvelut pyytää tarjoustanne lämpöhytillisestä Traktorimönkijästä 950-1000m3 4X4 60km/h. Optiona tarjotaan vaihtokoneena can-am Traxter HD 10, josta tarjoajan on mahdollisuus jättää tarjoushinta (ei vaikuta vertailuun). Tilaaja pidättää itsellään oikeuden olla hyväksymättä vaihtotarjousta. Vaihdossa tarjottavaan koneeseen voi tutustua Hyrylän urheilukeskuksessa, Kilpailukuja 4, yhteyshenkilö Jaska Vilen, puh. 040 314 3490. Traktorimönkijä minimi 650m3 nestejäähdytteinen (Bensiini) Tuusulan kunnan vapaa-aikapalvelut pyytää tarjoustanne minimi 650m3 nestejäähdytteisestä traktorimönkijästä. Hankintaan liittyy vaihtokoneena Lynx 59 Yeti, vm. 2016 (moottorivika), josta tarjoaja antaa hyvityshinnan ja sitoutuu ottamaan kyseisen koneen vaihdossa. Vaihtokoneen tiedot on esitetty kohdassa hankinnan kohteen kriteerit. Vaihtokoneen hinta huomioidaan hankittavan traktorimönkijän tarjoushinnassa, joten tarjoaja antaa vaihtokoneen hyvityshinnat miinus-merkkisenä. Vaihtokoneeseen tutustumisesta voi sopia työnjohtaja Jaska Vilenin kanssa, puh. 040 314 3490.
Yläkoulujen opetuskeittiöiden elintarvikehankinta
Kokkolan kaupunki pyytää tarjouksia yläkoulujen kotitalousopetuksen elintarviketoimituksista. Sopimuskausi on 1.1.2025 – 31.12.2026, jonka jälkeen hankintayksikkö voi neuvotella tarjouskilpailun voittajien kanssa yhden (1) vuoden pituisesta optiokaudesta 1.1.2027 – 31.12.2027. Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on vuodessa Kanta-Kokkolan yläkoulujen osalta noin 35.000 €, Kälviällä sijaitsevan Lucina Hagmanin koulun osalta noin 7.000 € ja Lohtajan koulun osalta noin 5.000 €. Tilaaja ei sitoudu tiettyyn hankintamäärään tai -arvoon. Hankinta on jaettu kolmeen osa-alueeseen; Kanta-Kokkolan yläkoulut, Lucina Hagmanin koulu sekä Lohtajan koulu. Tarjoaja voi valita, mihin osa-alueeseen tarjoaa. Tarjoaja voi tarjota useampaa osa-aluetta. Jokaiselle osa-alueelle valitaan yksi toimittaja. Jokaisen osa-alueen valintaperusteena on kokonaistaloudellisesti edullisin tarjous, Kokkolan yläkoulut: Elintarvikkeet ja kauppapalvelu Kokkolan kaupungin sivistyskeskus pyytää tarjouksia Kanta-Kokkolan yläkoulujen opetuskeittiöille hankittavista elintarvikkeista. Kanta-Kokkolan alueella on viisi yläkoulua, neljä suomenkielistä ja yksi ruotsinkielinen; Hakalahden koulu, Kiviniityn koulu, Isokylän koulu, Torkinmäen koulu ja Donnerska skolan. Sopimuskauden aikana aukeaa myös uusi Piispanmäen koulu elokuussa 2025, joten siinä vaiheessa Kanta-Kokkolan alueella on yhteensä kuusi yläkoulua. Vuositasolla Kanta-Kokkolan opetuskeittiöiden verottomat ostot ovat olleet n. 35.000 €. Kaupunki ei sitoudu mihinkään tiettyyn ostomäärään. Opetuskeittiöiden elintarviketoimitukset sisältävät tilauksen vastaanoton, tavaroiden keräilyn ja kuljetuksen kouluille. Kotitalousopettajat tilaavat tuotteet mielellään edellisenä päivänä tai niin lähellä toimitusajankohtaa kuin mahdollista sähköpostilla, puhelimitse tai sähköisen tilausjärjestelmän kautta, mikäli tarjoajalla sellainen on. Jokaiselle koululle toimitetaan elintarvikkeita noin kaksi kertaa viikossa. Toimituspäivät tulee pyrkiä ajoittamaan toimipisteen tarpeiden mukaisesti. Eri kouluilla voi olla eri toimituspäivät ja toimituspäivissä voi olla vaihtelua johtuen koulujen jaksojärjestelmästä. Tuotevalikoimassa tulee olla useita tuotevaihtoehtoja. Tuotteiden tulee olla korkealaatuisia, tuoreita ja tuotteiden viimeiset käyttöpäivät / parasta ennen päivämäärät eivät saa olla toimituspäivän välittömässä läheisyydessä. Tuotekorissa kysytään vertailtavuuden ja pakkauskokojen vaihtelevuuden vuoksi useimmista tuotteesta kilo- tai litrahintaa. Koulujen täytyy pystyä tilaamaan normaaleja kuluttajapakkauskokoja. Puuttuva tuote on korvattava vastaavalla tuotteella tai ilmoitettava tuotteen puuttumisesta. Palvelutuottajalla tulee olla käytössä asianmukainen kuljetuskalusto, jonka tulee soveltua ruoan kuljetukseen. Kuljetuksiin käytettävät ajoneuvot on pidettävä puhtaana. Ruuan hygieeninen laatu ei saa huonontua kuljetuksen aikana. Elintarvikkeet on sijoitettava niin, että ne eivät likaannu, kastu tai pölyty ajoneuvossa eikä niihin siirry vierasta hajua, makua tai muita ominaisuuksia. Kanta-Kokkolan koulut: Hakalahden koulu, Matruusinkatu 2, 67100 Kokkola Kiviniityn koulu, Kuusitie 3, 67200 Kokkola Isokylän koulu, Sillanpääntie 12, 67700 Kokkola Torkinmäen koulu, Hakakatu 24, 67100 Kokkola Donnerska skolan, Banerinkatu 3, 67100 Kokkola Piispanmäen koulu, aukeaa elokuussa 2025 Lucina Hagmanin koulu (Kälviä): Elintarvikkeet ja kauppapalvelu Kokkolan kaupungin sivistyskeskus pyytää tarjouksia Kälviän yläkoulun eli Lucina Hagmanin koulun opetuskeittiölle hankittavista elintarvikkeista. Vuositasolla Lucina Hagmanin koulun opetuskeittiön verottomat ostot ovat olleet n. 7.000 €. Kaupunki ei sitoudu mihinkään tiettyyn ostomäärään. Opetuskeittiöiden elintarviketoimitukset sisältävät tilauksen vastaanoton, tavaroiden keräilyn ja kuljetuksen kouluille. Kotitalousopettajat tilaavat tuotteet mielellään edellisenä päivänä tai niin lähellä toimitusajankohtaa kuin mahdollista sähköpostilla, puhelimitse tai sähköisen tilausjärjestelmän kautta, mikäli tarjoajalla sellainen on. Jokaiselle koululle toimitetaan elintarvikkeita noin kaksi kertaa viikossa. Toimituspäivät tulee pyrkiä ajoittamaan toimipisteen tarpeiden mukaisesti. Eri kouluilla voi olla eri toimituspäivät ja toimituspäivissä voi olla vaihtelua johtuen koulujen jaksojärjestelmästä. Tuotevalikoimassa tulee olla useita tuotevaihtoehtoja. Tuotteiden tulee olla korkealaatuisia, tuoreita ja tuotteiden viimeiset käyttöpäivät / parasta ennen päivämäärät eivät saa olla toimituspäivän välittömässä läheisyydessä. Tuotekorissa kysytään vertailtavuuden ja pakkauskokojen vaihtelevuuden vuoksi useimmista tuotteesta kilo- tai litrahintaa. Koulujen täytyy pystyä tilaamaan normaaleja kuluttajapakkauskokoja. Puuttuva tuote on korvattava vastaavalla tuotteella tai ilmoitettava tuotteen puuttumisesta. Palvelutuottajalla tulee olla käytössä asianmukainen kuljetuskalusto, jonka tulee soveltua ruoan kuljetukseen. Kuljetuksiin käytettävät ajoneuvot on pidettävä puhtaana. Ruuan hygieeninen laatu ei saa huonontua kuljetuksen aikana. Elintarvikkeet on sijoitettava niin, että ne eivät likaannu, kastu tai pölyty ajoneuvossa eikä niihin siirry vierasta hajua, makua tai muita ominaisuuksia. Lucina Hagmanin koulu, Marttilankatu 1, 68300 Kälviä. Lohtajan koulu (Lohtaja): Elintarvikkeet ja kauppapalvelu Kokkolan kaupungin sivistyskeskus pyytää tarjouksia Lohtajan yläkoulun eli Lohtajan koulun opetuskeittiölle hankittavista elintarvikkeista. Vuositasolla Lohtajan koulun opetuskeittiön ostot ovat olleet n. 5.000 €. Kaupunki ei sitoudu mihinkään tiettyyn ostomäärään. Opetuskeittiöiden elintarviketoimitukset sisältävät tilauksen vastaanoton, tavaroiden keräilyn ja kuljetuksen kouluille. Kotitalousopettajat tilaavat tuotteet mielellään edellisenä päivänä tai niin lähellä toimitusajankohtaa kuin mahdollista sähköpostilla, puhelimitse tai sähköisen tilausjärjestelmän kautta, mikäli tarjoajalla sellainen on. Jokaiselle koululle toimitetaan elintarvikkeita noin kaksi kertaa viikossa. Toimituspäivät tulee pyrkiä ajoittamaan toimipisteen tarpeiden mukaisesti. Eri kouluilla voi olla eri toimituspäivät ja toimituspäivissä voi olla vaihtelua johtuen koulujen jaksojärjestelmästä. Tuotevalikoimassa tulee olla useita tuotevaihtoehtoja. Tuotteiden tulee olla korkealaatuisia, tuoreita ja tuotteiden viimeiset käyttöpäivät / parasta ennen päivämäärät eivät saa olla toimituspäivän välittömässä läheisyydessä. Tuotekorissa kysytään vertailtavuuden ja pakkauskokojen vaihtelevuuden vuoksi useimmista tuotteesta kilo- tai litrahintaa. Koulujen täytyy pystyä tilaamaan normaaleja kuluttajapakkauskokoja. Puuttuva tuote on korvattava vastaavalla tuotteella tai ilmoitettava tuotteen puuttumisesta. Palvelutuottajalla tulee olla käytössä asianmukainen kuljetuskalusto, jonka tulee soveltua ruoan kuljetukseen. Kuljetuksiin käytettävät ajoneuvot on pidettävä puhtaana. Ruuan hygieeninen laatu ei saa huonontua kuljetuksen aikana. Elintarvikkeet on sijoitettava niin, että ne eivät likaannu, kastu tai pölyty ajoneuvossa eikä niihin siirry vierasta hajua, makua tai muita ominaisuuksia. Lohtajan koulu, Alaviirteentie 12, 68230 Lohtaja.
Lapin ampumarataselvitys ja kehittämissuunnitelma
Tavoitteena on laatia Lapin ampumarataselvitys ja kehittämissuunnitelma sekä laatia maankäyttö- ja rakennuslain 9 §:n tarkoittama riittävä merkittävien vaikutusten arviointi mahdollisen maakuntakaavoituksen lähtötiedoiksi ja tueksi. Selvitys on laadittava siten, että se täyttää maankäyttö- ja rakennuslain mukaisen maakuntakaavan perusselvityksen vaatimustason. Tarkempi kuvaus liitteenä olevassa tarjouspyynnössä.