Hankinnan kohteena oleva puitejärjestelyn palvelu sisältää peruskorjauksiin ja kunnossapitoon liittyvät rakennustekniset työt. Hankinta on puitejärjestely ajalle 18.11.2024 – 31.10.2028, josta kahden ensimmäisen vuoden jälkeen optio on kaksi vuotta (kausi 1.11.2026 - 31.10.2028). Optio otetaan automaattisesti käyttöön, ellei tilaaja ole ilmoittanut option käyttämättä jättämisestä viimeistään kolme (3) kuukautta ennen sopimuksen päättymistä. Hankinta pitää sisällään erilaisia peruskorjauksiin ja kunnossapitoon liittyviä rakennusteknisiä töitä sisältäen työn materiaaleineen. Lisäksi voidaan tilata optioina hinnoiteltuja töitä tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisesti sekä muita sopimukseen kuuluvia töitä. Em. töitä voidaan hankkia sopimuskumppaneilta heidän erityisosaamisensa ja resurssinsa huomioiden. Puitesopimuksen puitteissa tilattavat toimeksiannot eroavat toisistaan sisällöltään, laajuudeltaan ja vaatimustasoltaan. Hankinnat tehdään erillisinä tilauksina. Hankinnat voidaan myös kilpailuttaa kevennettynä kilpailutuksena puitesopimustoimittajien kesken, mikäli hankinnan laajuus tai vaativuus sitä edellyttävät. Tilaaja pidättää oikeuden kilpailuttaa palveluita myös puitesopimuksen ulkopuolella.
Lähde: Hilma
Seurakunnan vakuutusturvan hankinta
Seurakunnan vakuutusturva. Seurakunnan vakuutusturva: omaisuus ja toiminta, vapaaehtoiset- sekä lakisääteiset henkilövakuutukset.
Puistokadun koulun paloilmoitinlaitteiston asennus ja turvakuulutusjärjestelmän hankinta ja asennus
Puistokadun koulun paloilmoitinjärjestelmän asentaminen sekä poistumishälytys- ja turvakuulutusjärjestelmän hankinta ja asennus liittyvine töineen tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. Tilaaja hankkii kustannuksellaan urakkaan tarvittavat paloilmaisimet, muut toimilaitteet sekä laitteistoin ohjelmoinnin. Urakkaan sisältyy tilaajan hankkimien laitteiden asennus, turvakuulutusjärjestelmän toimilaitteiden hankinta ja kaapelointi liittyvine töineen. Liittyviin töihin sisältyy mm. alakaton avaukset, kaapelireittien vaatimat palo-osastointien läpiviennit suunnitelmien mukaisine palokatkoineen sekä muut tarvittavat työt tarjouspyyntöasiakirjojen esittämässä laajuudessa.
Uudenmaan liiton ICT-palvelut vuosille 2025-2027 (2031)
Uudenmaan liiton ICT-palvelut vuosille 2025-2027 (2031) Hankinnan kohteena on kokonaan ulkoistettu ICT-kokonaispalvelu vuosille 2025-2027 (2031). Tilaajalla on toimipisteet sekä Helsingissä että Brysselissä, joissa yhteensä noin 85 työasemaa.
Uudenmaan liiton ICT-palveluiden kokonaispalvelu on kilpailutettu edellisen kerran vuonna 2020. Nykyinen sopimus palvelutuotannosta on voimassa 31.3.2025 saakka.
Ulkoistetulla ICT-palvelutuotannolla tuotetaan Uudenmaan liiton kahdelle toimipisteelle seuraavat palvelut:
• Microsoft M365-ympäristön hallintapalvelu
• Microsoft M365-ympäristön jatkuva kehittäminen
• Käyttötukipalvelut
• IT-infrapalvelut
• Tietoliikenneyhteyksien ja toimistoverkon hallintapalvelut
• Palvelupäällikköpalvelu
• Erikseen tilattavat asiantuntijapalvelut
Palveluntarjoajan asiantuntijoiden osaamiselle ja kokemukselle on asetettu käyttöönottoprojektin ja palvelupäällikköpalvelun osalta vähimmäisvaatimukset. Palveluntarjoajan tulee nimetä palvelun toteuttamiseen osallistuvat asiantuntijat tarjouspyynnön liitteenä 6 olevalla taulukolla.
Palvelutuotannossa voidaan käyttää alihankkijoita, mutta palvelun pääsopijaosapuoli vastaa alihankintana tuotetuista palveluista kuin omastaan. Tarjous voidaan jättää myös ryhmittymänä hankintalain 92 § mukaisesti. Tilaajan organisaatiossa tietohallintopäällikkö toimii palvelutuotannon sopimusyhteyshenkilönä ja palvelujen tilaajana. Tietohallintopäällikkö osallistuu toimittajan järjestämiin laatupalavereihin.
Hankinnan ennakoitu arvonlisäveroton arvo sopimuskaudelle sisältäen mahdolliset optiovuodet on 1 650 000 euroa. Hankinta ei sisällä laitehankintoja.
Palveluntarjoajalle ei muodostu hankintasopimuksen myötä yksinoikeutta yllä kuvattuihin palveluihin ja toimituksiin.,
Vammaisten päiväaikaisen toiminnan kuljetukset
Hankinnan kohteena on Päijät-Hämeen hyvinvointialueen toiminta-alueen pääasiassa vammaisten päiväaikaisen toiminnan kuljetuksia, sekä muita mahdollisia henkilökuljetustarpeita. Kuljetukset sijoittuvat pääasiassa Lahden alueelle.
Hankintaan olennaisesti kuuluu myös Päijät-Hämeen hyvinvointialueen välityskeskuspalveluntuottaja (jäljempänä ”Välityskeskus”), joka vastaa hankintaan kuuluvien asiakkaiden kuljetusten suunnittelusta, tilausten, peruutusten ja muutosten vastaanottamisesta sekä kuljetusten välityksestä ajoneuvoihin. Palvelukokonaisuuden toiminta vaatii palveluntuottajalta tiivistä yhteistyötä sekä Päijät-Hämeen hyvinvointialueen, että välityskeskuksen suuntaan.
Päijät-Hämeen hyvinvointialue hankkii tällä tarjouspyynnöllä sopimusajoneuvoja, joille korvataan jokaiselta ajopäivältä minimikorvauksen kahdeksan (8) tunnin ajopäivä tarjotun tuntihinnan mukaisesti. Ajopäivän aikana sopimusajoneuvo on velvoitettu ajamaan kaikkia Päijät-Hämeen hyvinvointialueen asiakkaiden henkilökuljetuksia, jotka välityskeskus ajoneuvolle välittää. Sopimusajoneuvot ovat kuitenkin ensisijaisesti varattu Päijät-Hämeen hyvinvointialueen päiväaikaisen toiminnan toimintakeskusten työ- ja päivätoiminnan sekä asumisyksiköiden liikkuvan päivätoiminnan kuljetuksille. Työ- ja päivätoiminnan kuljetukset koostuvat pääasiassa etukäteen tiedossa olevista vakiokuljetuksista. Kuljetukset tapahtuvat pääasiassa arkisin ja sijoittuvat kello 07:00 - 17:00 välille. Näiden kuljetusten ohella ajoneuvoa voidaan käyttää välityskeskuksen ohjauksessa myös muihin Päijät-Hämeen hyvinvointialueen asiakkaiden kuljetuksiin, esimerkiksi vammaispalvelulain- tai sosiaalihuoltolain mukaisiin asiointi- ja virkistysmatkoihin.
Tarjoaja tarjoaa ajoneuvolle tuntihintaa, johon tulee sisältyä kaikki palvelun toteuttamisen vaatimat kulut. Liikennöinnistä ei ajopäivän tuntien lisäksi siis erikseen korvata avustus- tai muita lisiä., Vammaisten päiväaikaisen toiminnan kuljetukset Hankinnan kohteena on Päijät-Hämeen hyvinvointialueen toiminta-alueen pääasiassa vammaisten päiväaikaisen toiminnan kuljetuksia, sekä muita mahdollisia henkilökuljetustarpeita. Kuljetukset sijoittuvat pääasiassa Lahden alueelle.
Hankintaan olennaisesti kuuluu myös Päijät-Hämeen hyvinvointialueen välityskeskuspalveluntuottaja (jäljempänä ”Välityskeskus”), joka vastaa hankintaan kuuluvien asiakkaiden kuljetusten suunnittelusta, tilausten, peruutusten ja muutosten vastaanottamisesta sekä kuljetusten välityksestä ajoneuvoihin. Palvelukokonaisuuden toiminta vaatii palveluntuottajalta tiivistä yhteistyötä sekä Päijät-Hämeen hyvinvointialueen, että välityskeskuksen suuntaan.
Päijät-Hämeen hyvinvointialue hankkii tällä tarjouspyynnöllä sopimusajoneuvoja, joille korvataan jokaiselta ajopäivältä minimikorvauksen kahdeksan (8) tunnin ajopäivä tarjotun tuntihinnan mukaisesti. Ajopäivän aikana sopimusajoneuvo on velvoitettu ajamaan kaikkia Päijät-Hämeen hyvinvointialueen asiakkaiden henkilökuljetuksia, jotka välityskeskus ajoneuvolle välittää. Sopimusajoneuvot ovat kuitenkin ensisijaisesti varattu Päijät-Hämeen hyvinvointialueen päiväaikaisen toiminnan toimintakeskusten työ- ja päivätoiminnan sekä asumisyksiköiden liikkuvan päivätoiminnan kuljetuksille. Työ- ja päivätoiminnan kuljetukset koostuvat pääasiassa etukäteen tiedossa olevista vakiokuljetuksista. Kuljetukset tapahtuvat pääasiassa arkisin ja sijoittuvat kello 07:00 - 17:00 välille. Näiden kuljetusten ohella ajoneuvoa voidaan käyttää välityskeskuksen ohjauksessa myös muihin Päijät-Hämeen hyvinvointialueen asiakkaiden kuljetuksiin, esimerkiksi vammaispalvelulain- tai sosiaalihuoltolain mukaisiin asiointi- ja virkistysmatkoihin.
Tarjoaja tarjoaa ajoneuvokohtaista tuntihintaa, johon tulee sisältyä kaikki palvelun toteuttamisen vaatimat kulut. Liikennöinnistä ei ajopäivän tuntien lisäksi siis erikseen korvata avustus- tai muita lisiä.,
Linja-autopysäkkien katosten hankinta
Linja-autokatosten hankinta Porvoon alueelle tämän tarjouspyynnön vaatimusten mukaisesti. Linja-autokatosten hankinta Porvoon alueelle.
Tietopyyntö: Laserablaatiolaitteisto
Huom.! Tämä ei ole ennakkoilmoitus, hankintailmoitus tai tarjouspyyntö, vaan tietopyyntö markkinakartoitusta varten. Tietopyyntöön osallistuminen ei sido kumpaakaan osapuolta. Tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa markkinoilta saatavissa olevia kyseisiä tuotteita ja niiden toimittajia. *** Tietopyynnön kohde on laserablaatiolaitteisto Tampereen yliopistollisen sairaalan neurokirurgian yksikön käyttöön. Kyseessä on mini-invasiivinen (perkutaaninen) aivokudosmuutosten laserablaatioon (Laser Interstitial Thermal Therapy, LITT) tarkoitettu MRI-kuvaohjattu järjestelmä, jonka instrumentaatio on yhteensopiva Tays neurokirurgian leikkausosaston navigaatiojärjestelmien kanssa. *** Toimittajia, joilla on tarjota edellä ilmoitetun kaltainen laitteisto, pyydetään lähettämään tarkemmat tiedot laitteistosta sähköpostitse osoitteeseen tommi.harkonen@tuomi.fi 22.10.2024 klo 12.00 mennessä. Huom.! Tämä ei ole ennakkoilmoitus, hankintailmoitus tai tarjouspyyntö, vaan tietopyyntö markkinakartoitusta varten. Tietopyyntöön osallistuminen ei sido kumpaakaan osapuolta. Tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa markkinoilta saatavissa olevia kyseisiä tuotteita ja niiden toimittajia. *** Tietopyynnön kohde on laserablaatiolaitteisto Tampereen yliopistollisen sairaalan neurokirurgian yksikön käyttöön. Kyseessä on mini-invasiivinen (perkutaaninen) aivokudosmuutosten laserablaatioon (Laser Interstitial Thermal Therapy, LITT) tarkoitettu MRI-kuvaohjattu järjestelmä, jonka instrumentaatio on yhteensopiva Tays neurokirurgian leikkausosaston navigaatiojärjestelmien kanssa. *** Toimittajia, joilla on tarjota edellä ilmoitetun kaltainen laitteisto, pyydetään lähettämään tarkemmat tiedot laitteistosta sähköpostitse osoitteeseen tommi.harkonen@tuomi.fi 22.10.2024 klo 12.00 mennessä.
Kaustisen kunnan konetyöt 2025
Kaustisen kunnan tekninen toimi pyytää tarjouksia urakoinnista tuntiveloitusperiaatteella kuljettajineen vuodelle 2025. Sopimusjärjestely on voimassa 1.1.2025-31.12.2025. Hankintayksikkö muodostaa puitesopimusjärjestelyn etusijajärjestelyllä kolmen edullisimman toimijan kanssa tarjouspyyntökohteittain. Tarjouspyyntö käsittää seuraavat koneet kuljettajineen: hydrauliset kaivukoneet, tela-alustaiset KKHt 8. Työpaino < 9 tn. 3D laitteisto käytössä ja sisältyy tuntihintaan. KKHt 17. Työpaino < 19 tn. 3D laitteisto käytössä ja sisältyy tuntihintaan. KKHt 21. Työpaino < 24 tn. 3D laitteisto käytössä ja sisältyy tuntihintaan. 3D laitteiston mittausdata työkohteesta tulee luovuttaa tilaajalle heti urakan päätyttyä. Hydrauliset kaivukoneet, pyörä-alustaiset: KKHp 13. Työpaino < 15,0 tn Pyöräkuormaaja: Työpaino > 4,8 tn. Traktorikaivuri Työpaino >10 tn, teho >120 hp Kuorma-autot: 3-akseliset 4-akseliset KKHt 17. Työpaino < 19 tn. 3D laitteisto käytössä ja sisältyy tuntihintaan. KKHt 17. Työpaino < 19 tn. 3D laitteisto käytössä ja sisältyy tuntihintaan. KKHt 21. Työpaino < 24 tn. 3D laitteisto käytössä ja sisältyy tuntihintaan. KKHt 21. Työpaino < 24 tn. 3D laitteisto käytössä ja sisältyy tuntihintaan. KKHp 13. Työpaino < 15,0 tn KKHp 13. Työpaino < 15,0 tn Traktorikaivuri KKT. Työpaino > 10 tn, >120hp. Traktorikaivuri KKT. Työpaino > 10 tn, >120hp. Pyöräkuormaaja. Työpaino >4,8 tn. Pyöräkuormaaja. Työpaino >4,8 tn. Kuorma-auto maansiirtolavalla, 3-akselinen Kuorma-auto maansiirtolavalla, 3-akselinen Kuorma-auto maansiirtolavalla. 4-akselinen Kuorma-auto maansiirtolavalla. 4-akselinen KKHt 8. Työpaino < 9 tn. 3D laitteisto käytössä ja sisältyy tuntihintaan. KKHt 8. Työpaino < 9 tn. 3D laitteisto käytössä ja sisältyy tuntihintaan.
Kalsiumkloridi
Kalsiumkloridi Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen hiutaleisesta kalsiumkloridista sopimuskaudelle 01.01.2025 - 31.12.2027 + yhden (1) vuoden optiomahdollisuus.
Tavaran tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset mm. rakenteen, varusteiden, työ- ja paloturvallisuuden sekä sähköturvallisuuden osalta.
Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen.,
Kumpulan koulukasvitarhan palveluhankinta, kulttuurin ja vapaa-ajan toimiala
Kumpulan koulukasvitarhan palveluhankinta, kulttuurin ja vapaa-ajan toimiala Helsingin kaupunki, kulttuurin ja vapaa-ajan toimiala pyytää tällä tarjouspyynnöllä liitteineen tarjousta Kumpulan koulukasvitarhatoiminnan tuottamisesta, siten että palveluntuottaja vastaa ympäristökasvatustehtävän täyttävän toiminnan järjestämisestä koulukasvitarhalle ja vastaa koulukasvitarhan alueen ylläpidosta.
Palvelun yksityiskohtainen kuvaus on liitteessä 1 Palvelukuvaus.
Koulukasvitarhan toimintakausi on pääsääntöisesti vuosittain toukokuun puolivälistä syyskuun loppuun ja alueen tulee olla toimintakauden aikana avoinna ja toiminnassa koko toimintakauden ajan vähintään viitenä päivänä viikossa.
Tarjouskilpailu toteutetaan EU - kynnysarvon ylittävänä palveluhankintana hankintalain liitteen E kohtien 1–4 mukaisten sote ja muut erityiset palvelut palveluhankintojen hankintailmoituksena. Tarjouskilpailu on käänteinen, jossa tilaaja määrittelee kustannukset ja tarjoajien välinen kilpailu käydään yksinomaan laatuun liittyvillä perusteilla.
Tilaaja maksaa palveluntuottajalle 122 000 euroa per toimintakausi korvausta sopimuksen mukaisten palveluiden tuottamisesta. Tämän lisäksi huomioimme kokonaisarvossa mahdolliset indeksitarkastukset.
Suunniteltu sopimuskausi on 1.1.2025 - 31.12.2026. Sopimuksen sisältyy yksi (1) kahden (2) vuoden optiokausi.,
Vakuutusmeklari
Hankinnan kohteena on vakuutusmeklaripalvelut. Hankinnan kohteena on vakuutusmeklaripalvelut. Hankittava palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 1 Hankinnan kohteen kuvaus.
Rytikarin koulurakennusten purkaminen 2024
Kemin kaupungin tilapalvelut pyytää kokonaishintatarjouksia Kemin Rytikarissa sijaitsevien koulurakennusten (pääkoulu ja lisärakennus) purkutyöstä, purkujätteiden poiskuljetuksesta sekä purkualueen siistimisestä tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Pääkoulu koostuu 2-kerroksisesta hirsirunkoisesta osasta + kivirakenteinen kellari ja 4-kerroksisesta kivirakenteisesta laajennusosasta. Lisärakennus on puuelementtirakenteinen. Osoite: Kaartotie 5, 94830 Kemi Urakka-aika: 1.11.2024 - 31.12.2024 Kyseessä on kansallisen kynnysarvon ylittävä hankinta. Pyydämme sitovaa kokonaishintatarjousta Rytikarin koulurakennusten purkutyöstä, purkujätteiden poiskuljetuksesta sekä purkualueen siistimisestä. Alueet on siistittävä ja tasattava sekä purkujätteet toimitettava tarvittavat luvat omaaviin rakennusjätteen vastaanottopaikoihin. Sähkö-ja vesiliittymät on katkaistu, rakennukset ovat olleet jo vuosia kylmillään. Työmaa on aidattava turvallisuusasiakirjan mukaisesti. Purkutyössä tulee huomioida pölynsidonta erityisesti. Rakennuttaja on teettänyt haitta-ainekartoituksen yhteydessä purkujätemääräselvityksen. Rakennuksissa on irtotavaraa edellisen omistajan jäljiltä, mm. tuotantolinjastoon liittyviä metalliosia. Näiden poistaminen/kierrättäminen kuuluvat urakkaan. Purkutyössä on noudatettava jätehuollon järjestämisestä jätelain ja asetusten mukaisesti. Mikäli purkujätteitä ei ole sopimuksen mukaisesti kuljetettu pois tai muita sopimusehtoja jätetty täyttämättä on tilaajalla oikeus suorittaa purkutyö loppuun ja periä tästä aiheutuneet kustannukset oikeusteitse purku-urakoitsijalta. Urakoitsija toimii kohteen pääurakoitsijana. Tilaaja edellyttää, että tarjoaja tutustuu kohteeseen ennen tarjouksen jättämistä. Kohteen esittely tapahtuu 7.10.2024 klo 9.30 - 11.00. Kohdetta esittelee kunnossapitopäällikkö Risto Verronen. Esittelytilaisuuteen tulee ilmoittautua 4.10.2024 klo 12.00 mennessä Risto Verroselle p.040-6793833 tai risto.verronen@kemi.fi. Työn valmistuttua, ennen viimeisen maksuerän maksamista, urakoitsijan tulee toimittaa tilaajalle kopiot jätteensiirtoasiakirjoista. Tarjous annetaan arvonlisäverottomana kokonaishintana. Kohteesta laaditaan YSE:98 mukainen pienurakkasopimus ja urakoitsijan on ennen sopimuksen syntymistä toimitettava tilaajalle tilaajavastuulain mukaiset selvitykset. Rakennuksilla on lainvoimainen purkulupa.
Lapin hyvinvointialueen infuusiojärjestelmän hankinta
Lapin hyvinvointialueen infuusiojärjestelmän hankinta Hankinnan kohteena on Lapin hyvinvointialueen (jäljempänä myös "Hankintayksikkö" tai "Tilaaja") infuusiojärjestelmän, siihen välittömästi liittyvien kulutustarvikkeiden ja lääkekirjasto-ohjelmiston sekä mahdollisten lisäosien ja keskusvalvontajärjestelmän hankinta tässä tarjouspyynnössä sekä sen liitteissä määritellyn mukaisesti.
Ensisijaisesti infuusiojärjestelmä hankitaan Lapin keskussairaalaan vuonna 2025 avattavalle uudelle teho- ja valvontaosastolle. Lapin keskussairaalan uudelle teho- ja valvontaosastolle tulee yhteensä seitsemän tehohoitopaikkaa ja yhdeksän valvontapaikkaa. Teho- ja valvontaosaston valvontapaikoille hankitaan kolmen infuusioautomaatin ja viiden ruiskupumpun laitekokonaisuudet, sekä tehopaikoille neljän infuusioautomaatin ja kahdeksan ruiskupumpun laitekokonaisuudet. Teho-osastolle hankitaan siis 101 ruiskupumppua, 55 infuusioautomaattia sekä 7 tornia 12 laitteen kapasiteetilla ja 9 tornia 8 laitteen kapasiteetilla. Osa hankittavasta järjestelmän laitteistosta asennetaan jo vuonna 2024 nykyiselle teho-osastolle jo ennen uuden osaston avaamista.
Lapin keskussairaalan muihin yksiköihin kuten esimerkiksi, syöpäpoliklinikalle tai kirurgian- ja lastentautienosastolle, hankitaan arviolta noin 10 infuusioautomaattia sekä 45 ruiskupumppua. Leikkaus- ja anestesiaosastolle hankitaan arviolta 4 4-paikkaista tietoliikenteellistä tornia ja 16 ruiskupumppua.
Infuusiojärjestelmän osalta sopimuskauden kesto on neljä vuotta ja kulutustarvikkeiden osalta sopimus jatkuu tämän jälkeen toistaiseksi kuitenkin enintään seitsemän vuotta.,
Immunovärjäysautomaatti, Pohjois-Savon hyvinvointiyhtymä
Immunovärjäysautomaatti, Pohjois-Savon hyvinvointiyhtymä Hankinnan kohteena on kaksi (2) immunovärjäysautomaattia (20220053/Kys), joilla voidaan suorittaa immunohistokemialliset ja in situ hybridisaatiovärjäykset samalla laitteella yhtäaikaisesti. Laite tekee esikäsittelyn sekä värjäyksen automaattisesti värjäysohjelman mukaisesti. Laite tulee olla hyväksytty IVD-käyttöön.
Tässä hankinnassa varataan optio mahdollisuus vuoden 2028 loppuun mennessä kahdesta (2) samanlaisesta laitteesta. Laiteoptiot tullaan ostamaan laite rikkoontumisen tai elinkaaren päässä olevien laitteiden tilalle ja investointimäärärahojen salliessa.,
Sähkökäyttöisen pakettiauton hankinta Malmin hautausmaalle
Pyydämme tarjousta sähkökäyttöisestä pakettiautosta pientavarankuljetukseen Malmin hautausmaalle. Malmin hautausmaalle hankittava uusi sähkökäyttöinen pakettiauto. Pakettiauton vaatimuksia: - sähkö käyttövoimana - 1+2 paikkainen ohjaamo - B-ajokortilla ajettava - toimintasäde vähintään 300 km - auton väri harmaa, musta, tummansininen tai tummanvihreä - latauskaapeli julkisiin latauslaitteisiin, 11 kW AC lataus, pikalatauspistoke - moottorin teho vähintään 100 kW - tekninen takuu vähintään 2 vuotta tai 150 000 km (kumpi ensin täyttyy) - akkutakuu ajoakuille vähintään 6 vuotta - monitoiminäytön kieli suomi - ohjaamotilan ilmastointi - kauko-ohjattava keskuslukitus - sähkösäätöiset sivupeilit - tehdasasenteinen pysäköintitutka tai peruutuskamera - akuston esilämmitys - roiskesuojat (läpät) edessä - kumimattosarja ajo-osassa - tavaratilan mitat: pituus lattiatasossa vähintään 220 cm, korkeus korkeimmasta kohdasta vähintään 125 cm - ohjaamon ylä- tai alaosassa oleva pitkän tavaran luukku - tavaratila: vaneroitu lattia ja seinät, valaistus, sidontakiskot / sidontapisteet tavaratilan sivuilla ja edessä, liukuovi oikealla, kaksiosainen takaovi - mikäli kaksiosaisessa takaovessa on ikkunat, on niissä oltava takalasin lämmitys ja pyyhkimet - kahdet renkaat vanteineen; kesä- ja talvirenkaat, talvirenkaat kitkoilla - vetokoukku, perävaunumassa 1000 / 750 kg - suomenkielinen ohjekirja Auto tulee olla toimitettavissa tilaajalle viimeistään 30.6.2025 mennessä, mutta sen voi toimittaa aikaisemmin (päivämäärätieto syötetään kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit). Se tulee toimittaa rekisteröitynä ja vakuutettuna Malmin hautausmaalle. Hankintaan kuuluu käytönopastus 1 kk sisällä luovutuksesta.
Liikunnanohjaajien työasut
Hankinnan kohteena on liikunnanohjaajien työasujen toimittaminen kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan kohdennettujen liikuntapalveluiden -yksikön työntekijöille. Hankinta sisältää liikunnan ammattikäyttöön tarkoitettuja työasuja erilaisiin liikunnanohjaustehtäviin sisällä ja ulkona. Optiona sopimukseen voivat kuulua uima-asut, mikäli ne sisältyvät valittujen toimittajien valikoimaan. Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta, yksi (1) optiokausi, jonka kesto on (2) vuotta. Sopimuskauden maksimiaika on siten neljä (4) vuotta. Puitesopimus tehdään, jos mahdollista, neljän (4) toimittajan kanssa. Hankintojen kokonaisarvo sopimuskaudella arvioidaan olevan enintään 160 000 euroa (alv. 0%). Sopimuskauden aikana kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan kohdennettujen liikuntapalveluiden -yksikkö voi pyytää sopimustoimittajilta erillisen tarjouksen yli 10 000 euron (ilman arvonlisäveroa) ylittävistä tilauksista. Alle 10 000 euron (alv. 0%) tilaukset se hankkii tarkoituksenmukaisimmalta sopimustoimittajalta. Työvaatteet tulevat liikunnanohjaajille, jotka ohjaavat erilaisia liikuntatunteja sisä- ja ulkotiloissa. Työvaatteiden malleissa tulee ottaa huomioon eri-ikäiset ja -kokoiset ohjaajat sekä työn monipuolisuus. Vaateiden tulee joustaa neljään suuntaan, niiden tulee siirtää kosteutta tuotteen sisältä ulospäin ja niiden tulee kuivua nopeasti. Vaatteiden tulee olla laadukkaita, kestäviä ja suunniteltu liikunnan ammattikäyttöön. Tarjoajan tulee tarjota seuraavia tuotteita: Naisten (N) + Miesten (M) tekninen T-paita, lyhyt hiha N + M tekninen T-paita, pitkä hiha N + M tekninen t-paita, hihaton N tekniset jumppatrikoot, pitkä lahje N + M tekniset pitkät housut N + M urheilushortsit N Sporttitopit N + M collegepusero, pitkä hiha, resoripääntie N + M huppari, pitkä hiha, vetoketjullinen N + M ulkoilupusero, pitkä hiha, vetoketjullinen, sivutaskut N + M ulkoiluhousut, pitkät lahkeet, sivutaskut Lisäksi optiona Uimapuvut/ uimahousut Lippalakit Pipo
VERI- JA VIRTSANÄYTTEIDEN AUTOMAATTISEN ESIKÄSITTELYLAITTEISTON HANKINTA
HUS-yhtymä pyytää tarjouksia veri- ja virtsanäytteiden automaattisista esikäsittelylaitteistoista. Hankinta koostuu kahdesta osa-alueesta.
OSA-ALUE 1 pitää sisällään yhteensä 1–5 laitteistoa huoltoineen:
-Laitteisto 1 on tarkoitus sijoittaa Kymenlaakson keskussairaalan laboratorioon. Laitteisto on tarkoitus tilata heti, kun hankintasopimus on solmittu. Asennusaikataulu sovitaan tilauksen tekemisen yhteydessä.
-Laitteisto 2 on tarkoitus sijoittaa HUSLAB-talon näytteiden vastaanottoon (optio).
-Laitteistot 3–5 on tarkoitus sijoittaa muihin HUS Diagnostiikkakeskuksen toimipisteisiin (optio).
OSA-ALUE 2 pitää sisällään yhteensä 1-4 laitteistoa huoltoineen:
- Laitteisto 1 on tarkoitus sijoittaa Meilahden automaatiolaboratorioon. Laitteisto on tarkoitus tilata heti, kun hankintasopimus on solmittu. Asennusaikataulu sovitaan tilauksen tekemisen yhteydessä.
- Laitteistot 2-4 on tarkoitus sijoittaa muihin HUS Diagnostiikkakeskuksen toimipisteisiin (optio).
Optiolaitteistojen mahdollinen tilaus on tarkoitus tehdä vuosien 2025–2027 aikana (osa-alue 1 ja 2).
Hankintayksikkö valitsee yhden (1) sopimuskumppanin per osa-alue. Hankinnan tavoitteena on löytää osa-alueisiin yhteistyökumppani, joka osallistuu paikallisen esikäsittelyprosessin suunnitteluun ja ohjelmiston edellyttämiin määrittelyihin sekä esikäsittelyautomaation prosessin kehittämiseen ja ylläpitoon koko sopimuskauden ajan. Valittu palveluntuottaja sitoutuu sopimusaikana tekemään toiminnan edellyttämiä muutoksia (mm. tutkimuksen reitittäminen, erilaisten telineiden ohjelmoinnit, laitteiston toiminnan ohjelmointi).
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä. Vaihtoehtoiset tarjoukset tai rinnakkaiset tarjoukset eivät ole sallittuja. Osatarjoukset ovat sallittuja., OSA-ALUE 1 , veri- ja virtsanäytteiden automaattinen esikäsittelyaineisto Osa-alue 1 pitää sisällään:
Laitteisto 1: Vuorokaudessa Kymenlaakson keskussairaalan laboratoriossa käsiteltävien näyteputkien määrä on arkipäivisin noin 2000–3000 kappaletta. Näytevirta on suurimmillaan sairaalan aamukiertojen aikana ja iltapäivällä, kun laboratorioon saapuu näytekuljetuksia muista näytteenottopisteistä. Kymenlaakson keskussairaalan laboratorion näytemääristä on tarkempaa tietoa tarjouspyynnön liitteessä "H2 näytemäärät" (lokakuu 2022, määrässä ei ole tapahtunut oleellista muutosta tämän jälkeen). Hankittavan laitteiston tulee vastata edellä kuvattuun Tilaajan tarpeeseen.
Laitteisto 2 (optio): HUSLAB-talon näytteiden vastaanottoon hankittavalla laitteella käsiteltävien näyteputkien määrä on noin 7000 kappaletta vuorokaudessa arkipäivisin. Näytevirta on suurimmillaan Meilahden alueen sairaaloiden aamukiertojen aikana ja iltapäivällä, kun HUSLAB-taloon saapuu näytekuljetuksia muista näytteenottopisteistä.
Laitteistot 3–5 (optio): Mahdolliset muut optiolaitteet tulevat Kymenlaakson keskussairaalan laboratoriota vastaaviin HUS Diagnostiikkakeskuksen toimipisteisiin.
Suurin osa näytteistä tuodaan (näytteiden saapumisen jälkeen) primääriputkessa suoraan hankinnan kohteena olevalle esikäsittelylaitteistolle. Esikäsittelylaitteiston jälkeen näytteiden esikäsittelyprosessi jatkuu manuaalisesti tai toisella laitteistolla. Laitteistoilta 1, 3, 4 ja 5 osa näytteistä siirretään esikäsittelylaitteistolta suoraan analysoitavaksi verenkuva-, virtsa- tai verikeskuslaitteilla.
Kiirenäytteet tulee pystyä priorisoimaan esikäsittelylaitteistolla, jotta kiireellisten näytteiden läpimenoaika pysyy lyhyenä.
Hankittavia laitteistoja koskevat pakolliset vähimmäisvaatimukset on kuvattu tarjouspyynnön kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit".
OPTIOT
Hankinnan osa-alue 1 pitää sisällään yhteensä viisi laitteistoa, joista neljä laitteistoa on hankinnan optiona. Optiot koskevat laitteistoja nro. 2, 3, 4 ja 5.
Lisäksi hankinnan osa-alue 1 pitää optiona sisällään mahdollisuuden lisätä hankittuihin laitteistoihin sopimuskauden aikana uusia moduuleita, esimerkiksi uusia näytteiden lajitteluyksiköitä tai näytekuljettimia. Saatavilla oleville moduuleille tullaan kysymään hinnat, mutta niitä ei huomioida vertailuhinnassa. Mahdolliset lisämoduulit hankitaan annetuilla hinnoilla., OSA-ALUE 2 , veri- ja virtsanäytteiden automaattinen esikäsittelyaineisto Osa-alue 2 pitää sisällään:
Laitteisto 1. Laitteisto hankitaan Meilahden automaatiolaboratorioon liitettynä verenkuvarataan. Käsiteltävien näyteputkien määrä arkisin on noin 4000–5000 kappaletta vuorokaudessa (verenkuvat ja laskot). Näytevirta on suurimmillaan Meilahden aamukiertojen aikaan ja suurimpien aluekuljetusten tullessa noin klo 10 ja 12–13.
Laitteistot 2-4 (optio): Laitteistot on tarkoitus sijoittaa muihin HUS Diagnostiikkakeskuksen toimipisteisiin liitettynä verenkuvaratoihin. Laitteistoilla tullaan esikäsittelemään verenkuvanäytteiden lisäksi myös muita veri- ja virtsanäytteitä vastaavasti kuin hankinnan osassa 1.
Hankittavia laitteistoja koskevat pakolliset vähimmäisvaatimukset on kuvattu tarjouspyynnön kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit".
OPTIOT
Hankinnan osa-alue 2 pitää sisällään yhteensä neljä laitteistoa, joista kolme laitteistoa on hankinnan optiona. Optiot koskevat laitteistoja nro. 2, 3 ja 4.
Lisäksi hankinnan osa-alue 2 pitää optiona sisällään mahdollisuuden lisätä hankittuihin laitteistoihin sopimuskauden aikana uusia moduuleita, esimerkiksi uusia näytteiden lajitteluyksiköitä tai näytekuljettimia. Saatavilla oleville moduuleille tullaan kysymään hinnat, mutta niitä ei huomioida vertailuhinnassa. Mahdolliset lisämoduulit hankitaan annetuilla hinnoilla.,
60 -paikkainen ikääntyneiden asumispalveluyksikkö Rantakylänkatu 10, Joensuu – Siun sote
60 -paikkainen ikääntyneiden asumispalveluyksikkö Rantakylänkatu 10, Joensuu - Siun sote Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen uuden 60 -paikkaisen asumispalveluyksikön rakentamisesta, jonka tilaaja vuokraa pitkäaikaisella vuokrasopimuksella. Kyseessä on ikääntyneiden ympärivuorokautinen ja yhteisöllinen asuminen.
Hankintaan sisältyy Joensuun kaupungin Rantakylän alueelle rakennettavan 60-paikkaisen ikääntyneiden asumispalveluyksikön (ympärivuorokautinen ja yhteisöllinen asuminen) toimitilainvestointi ja toteutus valmiiksi sisältäen mm. rakennuttamisen, suunnittelun, varsinaisen rakentamisen sekä ylläpidon (kunnossapito ja kiinteistönhoito) vuokra-aikana.
Tilaaja sitoutuu vuokraamaan rakennuksen 10 vuodeksi + mahdollisuus jatkaa toistaiseksi voimassa olevana. Palveluntuottajana kohteessa on Pohjois-Karjalan hyvinvointialue Siun sote.
Urakan tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset mm. rakenteen osalta.
Tarjous on sitova ja ja se tulee materiaaleineen, liitteineen ja piirustuksineen laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen.,
Avantin hulevesilinjan rakentaminen
Liedon kaupunki / Tekniset palvelut pyytää kokonaishintaurakkatarjoustanne hulevesilinjan rakentamisesta liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti. Tarjouksen tulee perustua tähän tarjouspyyntöön sekä muihin tarjouspyyntöasiakirjoihin. Rakennuskohde sijaitsee Liedossa Tuulissuon alueella. Tilaaja edellyttää, että urakoitsija huomioi kaikki liitteenä olevat asiakirjat ja käy tutustumassa urakkakohteeseen ennen tarjouksen jättöä. Urakkaan kuuluu hulevesiviemärin rakentaminen siinä laajuudessa kuin se sopimusasiakirjoissa on määritelty. Urakassa tienalitus tehdään vaakaporaamalla. Työalueella sijaitsee Turun Seudun Vesi Oy: n runkovesiputki sekä polttoaineenjakelutoimintaa. Urakoitsija vastaa sähkö- ja teleyhtiöiden kaapeleiden ja johtojen siirto- ja asennustöiden yhteensovituksesta ja aikataulutuksesta.
Iisalmen kampuksen aulan muutostyöt ja ulkoterassin rakentaminen
Savonia-ammattikorkeakoulun Iisalmen kampuksen sisääntuloaulan muutostyöt ja ulkoterassin rakentaminen. Iisalmen kampuksen sisääntuloaulan muutostyöt ja ulkoterassin rakentaminen.